У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ДОСЯГНЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ М’ЯСНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
Количество страниц 218
ВУЗ ЛУЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20643.doc 
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП….…………………………………………………………………………… 4
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ДОСЯГНЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА………………
11
1.1. Сутність та значення конкурентних переваг для підвищення конкурентоспроможності підприємства.…………….…………………………....
11
1.2. Стратегія досягнення конкурентних переваг у системі стратегічного управління підприємством…......................……………………………………….
24
1.3. Оцінка методик визначення конкурентних переваг і конкурентоспроможності підприємства.……………...………………………….
39
Висновки до розділу 1…………………………………………………………….. 58
РОЗДІЛ 2. ЕКОНОМІЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ТА АНАЛІЗ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ М’ЯСНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ……...…………………………………………………….......

60
2.1. Аналіз стану розвитку ринку м’яса та м’ясопродуктів в Україні……….… 60
2.2. Методичний підхід до аналізу та оцінки конкурентних переваг підприємств м’ясної промисловості ......................................................................
81
2.3. Аналіз стратегій досягнення конкурентних переваг учасників ринку м’ясопродуктів……………………………………………………………………...
102
Висновки до розділу 2…………………………………………………………...... 125
РОЗДІЛ 3. ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ДОСЯГНЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ НА ПІДПРИЄМСТВАХ М’ЯСНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ..................................................................................................

128
3.1. Процес розробки та реалізації стратегії досягнення конкурентних переваг підприємства………………………...…………………...........................................
128
3.2. Методичний підхід до розробки стратегії розвитку підприємства на основі визначення коефіцієнта споживчої вартості………..................................
145
3.3. Стратегія досягнення конкурентних переваг, зорієнтована на якість та безпеку м’ясної продукції……………………………............................................
162
Висновки до розділу 3…………………………………………………………….. 183
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………………… 186
ДОДАТКИ…………………………………………………………………………....... 189
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ …………………………………………….. 213




ВСТУП

Актуальність теми. Необхідність стабілізації й розвитку м’ясної промисловості, насиченість ринку вітчизняними та імпортними товарами, вступ України до СОТ, а також підвищення вимог споживача до якості і безпеки м’ясної продукції посилюють конкуренцію на ринку. Це зумовлює потребу в опрацюванні сучасних технологій ринкової поведінки м’ясопереробних підприємств, а формування і реалізація адекватної стратегії, спрямованої на досягнення їх стійких конкурентних переваг, стають невід’ємною умовою розвитку підприємства.
Створення конкурентних переваг є метою стратегічного управління підприємством, визначальним чинником підвищення його конкурентоспроможності. Для цього вітчизняним підприємствам як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринку, необхідні ефективні інструменти стратегічного управління, що використовуються у процесі формування науково обґрунтованої стратегії досягнення конкурентних переваг. Її розробка з урахуванням специфіки діяльності та чинників забезпечення конкурентних переваг на підприємствах м’ясної промисловості викликає потребу в системному обґрунтуванні вибору і визначенні механізму її формування.
В економічній літературі приділяється значна увага проблемам забезпечення конкурентних переваг підприємств, зокрема і сфери АПК. Вагомий науковий внесок у розвиток теорії і практики конкурентоспроможності як елемента стратегічного управління підприємством зробили такі зарубіжні вчені: Г.Л. Азоєв, І. Ансофф, О.С. Виханский, Д. Дей, П.С. Зав’ялов, Ф. Котлер, Ж.-Ж. Ламбен, М. Портер, А.Дж. Стрікленд, А.А. Томпсон, Р. Уотерман, А.Ю. Юданов та ін. Різним аспектам стратегії та досягнення конкурентних переваг підприємств в умовах загострення конкуренції присвячені праці вітчизняних науковців, зокрема Л.В. Балабанової, А.В. Войчака, В.Г. Герасимчука, М.О. Данилюка, Л.Є. Довганя, О.І. Драган, Т.Г. Дудара, О.В. Зозульова, Є.В. Крикавського, Н.В. Куденко, Б.М. Литвина, Л.Г. Ліпич, В.П. Мікловди, О.В. Мороза, М.А. Окландера, В.М. Орлова, А.Ф. Павленко, В.А. Павлової, М.К. Пархомця, П.Г. Перерви, Є.В. Савельєва, А.О. Старостіної, Н.І. Чухрай, І.Б. Швець, Д.А. Штефанича та інших.
Втім, поки що інструментарій комплексного та ефективного оцінювання конкурентних переваг підприємства, врахування рівнів конкурентного поля та специфіки економічної діяльності розроблений недостатньо, що негативно позначається на запровадженні у практику стратегії підвищення конкурентоспроможності.
Викладене вище послужило об’єктивною необхідністю подальшого розвитку теоретичних і методико-прикладних основ формування стратегії досягнення конкурентних переваг підприємств м’ясної промисловості та дослідження її ролі в забезпеченні стійкого розвитку суб’єктів господарювання, обумовило актуальність теми дисертаційної роботи, її мету і завдання.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертація пов’язана з науково-дослідною темою Луцького національного технічного університету „Організаційно-економічний механізм управління підприємствами в сучасних умовах господарювання” (номер державної реєстрації – 0105U000804). В межах теми особисто автором розроблено методичні підходи та прикладні рекомендації з аналізу й оцінювання конкурентних переваг підприємств м’ясної промисловості та запропоновано механізм формування і реалізації стратегії їх досягнення.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є розроблення теоретичних положень, методичних підходів та прикладних рекомендацій щодо формування стратегії досягнення конкурентних переваг підприємствами м’ясної промисловості.
Досягнення поставленої мети зумовило необхідність вирішення таких завдань:
узагальнити підходи до визначення сутності понять „конкурентна перевага”, „стратегія досягнення конкурентних переваг”, систематизувати та доповнити класифікацію видів цієї стратегії;
розробити методичні положення з аналізу та оцінювання конкурентних переваг для підприємств м’ясної промисловості з використанням комплексної системи показників;
діагностувати стан і виявити структурні деформації конкурентного середовища м’ясопродуктового сегменту продовольчого ринку України;
ідентифікувати чинники формування конкурентних переваг, що впливають на вибір стратегії м’ясопереробних підприємств;
уточнити та виокремити стратегічні напрями підвищення конкурентоспроможності підприємств м’ясної промисловості, розробити структурно-логічну схему формування та реалізації стратегії досягнення конкурентних переваг;
удосконалити підхід до визначення рівня конкурентоспроможності переробних підприємств АПК;
запропонувати рекомендації щодо формування стратегії досягнення конкурентних переваг, зорієнтованої на забезпечення якості та безпеки м’ясної продукції.
Об’єктом дослідження є процес формування стратегії досягнення конкурентних переваг підприємств м’ясної промисловості.
Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних та прикладних засад формування стратегії досягнення конкурентних переваг підприємств м’ясної промисловості.
Методи дослідження. Теоретичною основою дослідження стали фундаментальні положення теорій конкуренції і стратегічного управління, наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених-економістів з проблем формування стратегії досягнення конкурентних переваг підприємства.
Для досягнення сформульованої мети і вирішення поставлених завдань використано такі загальнонаукові і спеціальні методи: теоретичного узагальнення і порівняння для уточнення дефініцій економічних понять (підрозділи 1.1 та 1.2); методи системно-структурного аналізу для класифікації видів стратегії досягнення конкурентних переваг (підрозділ 1.2), оцінки існуючих методик визначення конкурентоспроможності підприємства (підрозділ 1.3), обґрунтування системи показників, що характеризують конкурентні переваги підприємства (підрозділ 2.2); статистичного і порівняльно-економічного аналізу при дослідженні особливостей розвитку ринку м’яса і м’ясопродуктів в Україні (підрозділ 2.1), при здійсненні аналізу стратегії досягнення конкурентних переваг учасниками ринку (підрозділ 2.3); методи опитування і експертних оцінок при визначенні чинників формування конкурентних переваг м’ясопереробного підприємства (підрозділи 2.2 та 2.3), розробці методичних основ формування стратегії розвитку підприємства через визначення коефіцієнта споживчої вартості (підрозділ 3.2); методи економіко-математичного моделювання для розробки моделі стійкості підприємства на конкурентному ринку (підрозділ 3.1).
Інформаційною базою дослідження є нормативно-правові та законодавчі акти з регулювання та розвитку конкуренції, офіційні матеріали Міністерства аграрної політики України, Антимонопольного комітету України, статистичні збірники, дані статистичної, фінансової та управлінської звітності підприємств м’ясної промисловості, матеріали науково-практичних конференцій і семінарів, результати анкетних опитувань, які проводилися автором.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в розвитку теоретичних положень та розробці практичних рекомендацій щодо формування стратегії досягнення конкурентних переваг підприємств м’ясної промисловості, зокрема:
вперше:
розроблено системний підхід до комплексного аналізу та оцінювання конкурентних переваг підприємств м’ясної промисловості, який включає визначення макро-, мезо-, мікрочинників формування конкурентоспроможності, розробку системи показників оцінки конкурентних переваг м’ясопереробних підприємств на різних рівнях конкурентного поля для формування типової стратегії досягнення конкурентних переваг на внутрішньому та зовнішньому ринках;
удосконалено:
процес формування стратегії досягнення конкурентних переваг, який, на відміну від інших, відбувається з дотриманням певної послідовності, зворотного зв’язку і зворотного впливу кожного етапу, з урахуванням конкурентних переваг на кожному рівні конкурентного поля та стратегій розвитку регіону, постачальників, конкурентів, що слугує основою формування і збереження стійких конкурентних переваг підприємства;
методичний підхід до визначення конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств, у якому, на відміну від існуючих, передбачено оцінку конкурентоспроможності продукту та сукупності маркетингових, управлінських і організаційних рішень підприємства на основі розрахунку коефіцієнта споживчої вартості. Такий підхід орієнтований на визначення рівня задоволення потреб споживача, конкурентоспроможності системи маркетингу і менеджменту підприємства, конкурентних переваг на споживчому ринку, що забезпечує реалізацію ефективної стратегії досягнення конкурентних переваг;
механізм реалізації стратегії досягнення конкурентних переваг на основі SADT-методики, що включає побудову єдиної бази інформації, необхідної для формування і реалізації стратегії, та сприяє розробці ефективного стратегічного плану, інтегруванню стратегії досягнення конкурентних переваг безпосередньо з функціональними стратегіями, раціональному розподілу функцій між підрозділами, що беруть участь у процесі розробки стратегії;
набули подальшого розвитку:
дефініції „конкурентні переваги підприємства” та „стратегія досягнення конкурентних переваг”. При тлумаченні цих понять поєднано ресурсний, ринковий підходи до розробки стратегії та передбачено креативність, динамізм і врахування цілей менеджменту підприємства;
ознаки класифікації стратегії досягнення конкурентних переваг, у яких поряд з існуючими пропонується використовувати такі: участь функціональних підрозділів у процесі розробки стратегії, рівень конкуренції, рівень конкурентного поля, форма існування стратегії з метою формування оптимального стратегічного набору підприємства;
рекомендації щодо формування стратегії, зорієнтованої на якість та безпеку м’ясної продукції, що передбачають поетапне упровадження системи якості ХАССП (аналіз небезпечних чинників та критичних точок контролю) на підприємствах м’ясної промисловості, та, на відміну від існуючих, включають: організаційне й інформаційне забезпечення; методи визначення небезпечних чинників і критичних точок контролю; оцінку ефективності впровадження системи, в основу якої покладено аналіз витрат і вигод, пов’язаних з якістю.
Практичне значення одержаних результатів дисертаційної роботи полягає у розробленні методичних рекомендацій з визначення та економічного оцінювання конкурентних переваг підприємств м’ясної промисловості з урахуванням рівнів конкурентного поля, практичних пропозицій щодо розробки механізму процесу формування та реалізації стратегії досягнення конкурентних переваг підприємствами. Отримані результати дослідження впроваджені у діяльність ТзОВ „Полтрекс” (ТМ „Пан Курчак”) (довідка № 173/5 від 25.10.2007 р.), ТзОВ „Луцький м’ясокомбінат №1” (довідка № 156 від 21.12.2007 р.), ПП „Злагода” (довідка №18 від 05.12.2007 р.).
Окремі положення дисертації використовуються у навчальному процесі Луцького національного технічного університету при викладанні дисциплін „Стратегічний менеджмент”, „Маркетингові дослідження”, „Маркетинг” (довідка № 2428/І-10 від 26.12.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Усі наукові результати, викладені в дисертації, отримані автором самостійно. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, використані лише ті ідеї та положення, які належать особисто здобувачеві.
Апробація результатів дисертації. Основні положення, результати і висновки, сформульовані в дисертації, доповідались і отримали підтримку на міжнародних науково-практичних конференціях: „Наука і освіта 2002” (м. Дніпропетровськ, 2002 р.), „Економічний і соціальний розвиток України в ХХІ столітті: національна ідентичність та тенденції глобалізації” (м. Тернопіль, 2005 р.), „Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання” (м. Донецьк, 2005 р.), „Структурно-інституційні зміни та інвестиційно-інноваційний розвиток регіону” (м. Чернівці, 2007 р.), „Управління регіональним розвитком в умовах глобалізації: теорія та практика” (м. Трускавець, 2007 р.); всеукраїнських науково-практичних конференціях: „Перспективи та пріоритети розвитку економічного аналізу” (м. Донецьк, 2006-2007 рр.), „Актуальні проблеми теорії і практики менеджменту в умовах трансформації економіки” (м. Рівне, 2007 р.), „Обліково-аналітичне забезпечення системи менеджменту підприємства” (м. Львів, 2007 р.); Міжнародному Форумі молодих вчених „Ринкова трансформація економіки: стан, проблеми, перспективи” (м. Харків, 2007 р.).
Публікації. За результатами дисертаційної роботи опубліковано 19 наукових праць загальним обсягом 6,3 д. а., з них 7 статей у фахових виданнях обсягом 4,4 д. а. Особисто авторові належить 4,0 д. а.
Структура і обсяг роботи. Дисертаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, додатків, списку використаних джерел. Загальний обсяг дисертації 188 сторінок. Робота містить 23 таблиці, 27 рисунків, 15 додатків, список використаних джерел зі 190 найменувань, що розміщений на 17 сторінках.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та представлено нове вирішення наукового завдання, що полягає в обґрунтуванні теоретико-методичних основ формування стратегії досягнення конкурентних переваг на підприємствах м’ясної промисловості. Наведені у дисертації наукові і практичні результати сприятимуть удосконаленню стратегічного планування та маркетингової діяльності вітчизняних м’ясопереробних підприємств і, як наслідок, зміцненню їх конкурентних позицій на внутрішньому і зовнішньому ринках. Проведені дослідження дозволяють зробити такі висновки:
1. Визначальними чинниками забезпечення конкурентоспроможності підприємства є конкурентні переваги. Встановлено, що для підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств необхідне формування обґрунтованої стратегії досягнення конкурентних переваг, тобто цілеспрямованого комплексу послідовних дій і заходів, що базується на баченні майбутнього підприємства і амбіційних цілях, орієнтованих на досягнення, підтримку і посилення його конкурентних переваг з метою задоволення потреб споживачів та забезпечення домінування над конкурентами. При розробці і реалізації такої стратегії керівникам підприємств м’ясної промисловості рекомендовано враховувати наявні ресурси, вплив внутрішніх і зовнішніх умов функціонування та цілі менеджменту. Запропоновані ознаки класифікації стратегії досягнення конкурентних переваг та її різновиди дають можливість комплексно формувати стратегічний набір для підприємств м’ясної промисловості.
2. Передумовою формування стратегії досягнення конкурентних переваг є визначення чинників забезпечення та комплексне оцінювання конкурентних переваг підприємства. З цією метою запропоновано маркетинговим службам підприємств м’ясної промисловості здійснювати аналіз та оцінювання конкурентних переваг на трьох рівнях конкурентного середовища. Застосування комплексної системи показників оцінки конкурентних переваг підприємствами м’ясної промисловості забезпечує обґрунтований вибір ефективних стратегій їх досягнення.
3. За результатами аналізу стану та особливостей формування конкурентного середовища на ринку м’яса і м’ясопродуктів визначено чинники досягнення та підтримки конкурентних переваг м’ясопереробних підприємств: ціна, якість та безпечність м’ясної продукції, вертикальна інтеграція основних ланок м’ясної індустрії, налагоджена мережа збуту. Врахування зазначених факторів дозволить економічним службам скоротити витрати, оптимізувати товарні і фінансові потоки, сформувати стійкі зв’язки з постачальниками сировини, оновити та розширити асортимент, упровадити міжнародну систему якості та безпеки продукції.
4. З урахуванням конкурентних позицій запропоновано диференціювати м’ясопереробні підприємства на ринкових лідерів, претендентів, послідовників та нішерів. Це дозволило виявити загальні тенденції розвитку їх стратегічної діяльності. Відзначено, що стратегія розвитку основних учасників ринку спрямована на розширення виробництва з використанням сучасного обладнання та технологій; створення вертикально інтегрованих комплексів (тваринницькі ферми, логістичні та складські структури); регіональну експансію щодо збуту продукції. У процесі дослідження виявлено, що основна кількість м’ясопереробних підприємств не приділяє належної уваги стратегічному плануванню або застосовує лише окремі його елементи.
5. Для удосконалення механізму розробки стратегії досягнення конкурентних переваг запропоновано структурно-логічну схему її формування та реалізації. За цією схемою, керівникам м’ясопереробних підприємств рекомендовано у процесі формування стратегії враховувати конкурентні переваги за кожною стратегічною зоною господарювання, а також стратегії розвитку регіону, конкурентів, постачальників, що створить базу для забезпечення і посилення стійких конкурентних переваг.
6. Для підвищення якості функціонування та розробки стратегії обґрунтовано доцільність використання SADT-методики, що передбачає побудову єдиної бази інформації. Вона забезпечує адаптацію підприємств до умов інформатизації суспільства, коли першочергова роль відводиться автоматизації процесу управління виробництвом відповідно до міжнародних стандартів якості. Для перевірки ефективності розробленої стратегії досягнення конкурентних переваг менеджерам підприємств рекомендовано моделювати комплексний показник стійкості підприємства на конкурентному ринку, що базується на визначенні міцності позицій підприємства та властивості до адаптивності на цьому ринку. Це уможливить своєчасність коригування стратегії.
7. Вибір стратегії розвитку м’ясопереробного підприємства доцільно здійснювати на основі оцінки показника конкурентоспроможності, що передбачає розрахунок коефіцієнта споживчої вартості. Це дозволить менеджерам своєчасно коригувати товарну політику, управляти асортиментом для збільшення випуску конкурентоспроможних товарів, вносити зміни у виробничі і маркетингові технології для збереження та посилення конкурентних переваг.
8. Для підвищення конкурентоспроможності вітчизняних виробників м’ясопродуктів на внутрішньому і зовнішньому ринках менеджерам підприємств необхідно зосередитись на розробці стратегії досягнення конкурентних переваг, зорієнтованої на якість та безпеку м’ясної продукції. Розроблені методичні рекомендації передбачають поетапне упровадження системи якості ХАССП, що сприятиме підвищенню рівня довіри споживачів до продукції та підприємства, та забезпечить формування динамічної, діючої і надійної системи менеджменту.



СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Аграрний сектор України у 2005 році / [Мельник Ю. Ф., Дем’янчук В. В., Ємельянова Ж. Л. та ін.] ; за ред. Ю. Ф. Мельника. – К., 2006. – 88 с.
2. Агропродовольственные рынки России : опыт исследования / Е. В. Серова, И. Г. Храмова, Н. Карлова, О. Колинько ; под ред. Е. В. Серовой. М. : ИЭПП, 2000. – 298 с.
3. Азоев Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика / Азоев Г. Л. - М. : Центр экономики и маркетинга, 1996. – 298 с. – (Б-ка хоз. руководителя ; кн.3).
4. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / Ансофф И. СПб. : Питер Ком, 1999. – 356 с.
5. Ансофф И. Стратегическое управление / Ансофф И. ; пер. с англ. М. : Экономика, 1989. – 519 с.
6. Архипов П. К. Качество и экономика / Архипов П. К. - М. : Колос, 1971. 79 с.
7. Ассэль Р. Маркетинг : Принципы и стратегии / Ассэль Р. – М. : Инфра-М, 1999. – 412 с.
8. Бадалов Л. М. Экономические проблемы повышения качества продукции / Бадалов Л. М. М. : Экономика, 1982. - 192 с.
9. Балабанова Л. В. Маркетинг : підруч. / Балабанова Л. В. – 2-ге вид., перероб. та доповн. – К. : Знання-Прес, 2004. – 645 с.
10. Балабанова Л. В. Стратегічне маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств : навч. посіб. / Л. В. Балабанова, В. В. Холод. – К. : ВД „Професіонал”, 2006. – 448 с.
11. Баланси та споживання основних продуктів харчування населенням України : [cтат. зб.]. – К., 2004. – С. 11-13.
12. Барський Ю. М. Фінансові важелі активізації розвитку продовольчого комплексу України / Ю. М. Барський, А. М. Ніколаєва // Економічні науки. Серія „Облік і фінанси” : зб. наук. праць. – Луцьк : РВВ ЛДТУ, 2004. – Вип. 1 (3). - С. 54-60.
13. Боумен К. Стратегия на практике / Боумен К. – СПб. : ПИТЕР, 2003. – 175 с.
14. Брун М. Управление качеством: затраты и выгоды / М. Брун, Д. Георги // Проблемы теории и практики управления. 2000. №1. С. 95-100.
15. Вайсман А. Стратегия маркетинга: 10 шагов к успеху; Стратегия менеджмента: 5 факторов успеха / Вайсман А. ; пер. с нем. – М. : АО „Интерэксперт”, Экономика, 1995. – 344 с. – (Практикум делового человека).
16. Василенко В. О. Стратегічне управління : навч. посіб. / В. О. Василенко, Т. І. Ткаченко. – К. : ЦУЛ, 2003. – 396 с.
17. Виханский О. С. Стратегическое управление : [учебник] / Виханский О. С. - 2-е изд., перераб. и дополн. - М. : Гардарика, 1998. – 296 с.
18. Виробництво основних видів промислової продукції за 2003–2007 роки [Електронний ресурс] : статистична інформація / Держ. ком. статистики України. - Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua
19. Войтоловский В. Н. Стимулирование повышения качества / Войтоловский В. Н. и др. Л. : Лениздат, 1979. 231 с.
20. Войчак А. В. Маркетинговий менеджмент : підруч. / Войчак А. В. – К. : КНЕУ, 1998. – 268 с.
21. Гаркавенко С. С. Маркетинг : підруч. [для студ. вищ. навч. закл.] / Гаркавенко С. С.. - К. : Лібра, 2002. – 708 с.
22. Герасимчук В. Г. Маркетинг : теорія і практика : навч. посіб. / Герасимчук В. Г. – К. : Вища шк., 1994. – 327 с.
23. Герчикова И. Н. Менеджмент: [учебник] / Герчикова И. Н. – [3-е изд.]. М. : Банки и биржи, ЮНИТИ, 2001. – 372 с.
24. Гличев А. В. Основы управления качеством продукции / Гличев А. В. – М. : РИА „Стандарты и качество”, 2001. – 108 с.
25. Голубков Е. П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика / Голубков Е. П. – 2-е изд., перераб. и дополн. М. : Издательство „Финпресс”, 2000. - 464 с. – (Маркетинг и менеджмент в России и за рубежом).
26. Горькова Т. Ю. От монополизма к рынку / Горькова Т. Ю. СПб. : Изд-во СПбУЭФ, 1993. – 68 с.
27. Горькова Т. Ю. Стратегия предпринимательства / Т. Ю. Горькова, В. А. Третьяков. - СПб. : Знание, 1992. 39 с.
28. Гудзинський О. Д. Менеджмент у системі агробізнесу / Гудзинський О. Д. К. : Урожай, 1994. 240 с.
29. Данилюк М. О. Аналіз ефективності впровадження інноваційного технологічного обладнання / М. Данилюк, І. Мазур // Вісник Прикарпатського ун-ту ім. В. Стефаника. Економіка ; вип 5. – Івано-Франківськ, 2007. №5. – С. 95-103.
30. Дей Д. Стратегический маркетинг / Дей Д. – М. : МТ – Пресс, 2002. – 565 с.
31. Дикань В. Л. Обеспечение конкурентоустойчивости предприятия / Дикань В. Л. – Х. : Основа, 1995. - 159 с.
32. Діагностика сектору переробки м’яса та виробництва м’ясопродуктів [Електронний ресурс] : за даними звіту ВГО „Українська асоціація маркетингу” на замовлення проекту БІЗПРО. К., 2006. – Режим доступу до журн. : http://www.bizpro.org.ua.
33. Дмитрук М. Стратегічний маркетинг: данина моді високих понять чи інструмент конкурентної боротьби? / М. Дмитрук // Маркетинг і реклама. – 2003. №5-6. – С. 32-37.
34. Довгань Л. Є. Конкурентоспроможність підприємств / Довгань Л. Є. – К. : ІВЦ „Видавництво „Політехніка”, 2004. – 144 с.
35. Драган О. І. Організаційно-методологічне забезпечення конкурентоспроможності підприємств м’ясної промисловості України : проблеми теорії і практики : монографія / О. І. Драган. К. : НУХТ, 2007. – 251 с.
36. Драган О. І. Управління конкурентоспроможністю підприємств : теоретичні аспекти : монографія / О.І. Драган. К. : ДАКККіМ, 2006. – 144 с.
37. Драган О. І. Система забезпечення конкурентоспроможності підприємств : методологічні аспекти / О. І. Драган // Вісник Житомирського держ. техн. ун-ту / Економічні науки. – Житомир : ЖДТУ, 2008.  № 2 (44).  С. 239−246.
38. Дудар Т. Г. Маркетинг в агропромисловому комплексі : теорія і практика : [навч. посіб. для студ. екон. спец. вузів] / Тарас Григорович Дудар. – Тернопіль : Горлиця, 1999. – 184 c.
39. Дудар Т. Г. Становлення і розвиток маркетингової діяльності в агропромислових формуваннях / Т. Г. Дудар // Основні напрямки високоефективного розвитку пореформеного розвитку агропромислового виробництва в Україні на інноваційній основі. – К. : ІАЕ, 2002. – С. 590.
40. Економіка і маркетинг виробничо-підприємницької діяльності : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / [П. Г. Перерва, В. М. Тимофєєв, М. І. Погорєлов та ін.]. – Х., 2004. – 639 с.
41. Економічний аналіз діяльності промислових підприємств : / [за ред. С. І. Шкарабана, М. І. Сапачова]. – Тернопіль, ТАНГ, 1999. – 405 с.
42. Економічний і соціальний стан області за 2005 рік / [відп. за вип. В. С. Барчук]. – Луцьк : Головне управління статистики у Волинській області, 2006. – 235 с.
43. Забродська Л. Д. Стратегічне управління : реалізація стратегії : [навч. посіб. для студ. екон. спец.] / Забродська Л. Д. – Х. : Консул, 2004. – 208 с.
44. Завьялов П. С. Маркетинг в схемах, рисунках, таблицах : [учеб. пособие] / Завьялов П. С. – М. : ИНФРА-М, 2000. – 496 с.
45. Завьялов П. С. Международная конкурентоспособность (на уровне национальной экономики, отрасли, предприятия, товара) / П. С. Завьялов, Г. Л. Азоев, К. В. Швандар. М. : ИНФРА-М, 1997. – 348 с.
46. Зозульов О. В. Брендинг та антибрендинг : що вибрати в Україні / О. В. Зозульов // Маркетинг в Україні. – 2002. №4. – С. 26-29.
47. Зозульов О. В. Про посилення конкурентних переваг підприємства / О. В. Зозульов // Економіка підприємства. – 2003. №8. – С. 33-38.
48. Иванов Ю. Б. Конкурентоустойчивость предприятия в условиях формирования рыночных отношений / Иванов Ю. Б. – Х. : Консул, 1997. – 246 с.
49. Іванов Ю. Б. Організаційно-економічні проблеми забезпечення конкурентоспроможності промислових підприємств в умовах формування ринкових відносин : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора екон. наук : спец. 08.06.01 „Економіка, організація і управління підприємствами” / Ю. Б. Іванов. – Х., 1997. – 32, [1] с.
50. Игольников Г. Что понимать под конкурентоспособностью, инвестиционной привлекательностью и экономичностью производства / Г. Игольников // Российский экономический журнал. – 1995. №11. – С. 107-110.
51. Информационное обеспечение управления конкурентоспособностью / [под ред. С. Г. Светунькова]. – С.-Петербург, 2000. – 469 с.
52. Калинчик Н. Мясные тромбы [Електронний ресурс] / Н. Калинчик, А. Степанец. / АПК-Информ. – 2005. – 13 черв. – Режим доступу до журн. : http://www.apk-inform.com./showart.php?id=25646.
53. Калінчик М. В. Рівень споживання продуктів харчування як основа розробки стратегії розвитку АПК / М. В. Калінчик // Економіка АПК. – 2001. №3. – С. 22-27.
54. Карич Д. Маркетинг на підприємствах АПК / Карич Д. – К. : Б-чка газ. сел. біржа, 1994. – 96 с.
55. Карлоф Б. Вызов лидеров / Б. Карлоф, С. Седерберг ; пер. со швед. М. : Дело, 1996. – 352 с.
56. Карлоф Б. Деловая стратегия : концепция, содержание, символы / Карлоф Б. ; пер. с англ. М. : Экономика, 1991. - 239 с.
57. Кіндрацька Г. І. Основи стратегічного менеджменту : навч. посіб. / Кіндрацька Г. І. – Львів : Кінпатрі ЛТД, 2000. – 264 с.
58. Конкурентоспособность и экономическая устойчивость предприятия / [Динес В. А., Ларин В. М., Лоскутов Р. Ю., Яшин Н. С.]. – Саратов : Изд. центр СГСЭУ, 1999. – 324 с.
59. Кочура Є. В. Моделювання макроекономічної динаміки: навч. посіб. / Є. В. Кочура, В. М. Косарєв. – Київ : Центр навчальної літератури, 2003. – 236 с.
60. Кревенс Д. В. Стратегический маркетинг / Д. В. Кревенс ; пер. с англ. [6-е изд.]. – М. : Издательский дом „Вильямс”, 2003. – 752 с.
61. Крикавський Є. В. Промисловий маркетинг : [підруч. для студ. екон. спец.] / Є. В. Крикавський, Н. І. Чухрай. – 2-ге вид. – Львів : Нац. ун-т „Львівська політехніка”, 2004. – 472 с.
62. Круглов В. В. Конкуренция : [учеб. пособие] / Круглов В. В. М. : Проспект, 2004. – 402 с.
63. Куденко Н. В. Маркетингові стратегії фірми : [монографія] / Наталія Володимирівна Куденко. – К. : КНЕУ, 2002. – 245 с.
64. Куденко Н. В. Стратегічний маркетинг: навч. посіб. / Куденко Н. В. – К. : КНЕУ, 2005. – 152 с.
65. Кузьмін О. Є. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: підруч. / О. Є. Кузьмін, Н. І. Горбаль. – Львів : Компакт-ЛВ, 2005. – 304 с.
66. Кулев Д. Х. От качества пищевых добавок к качеству продуктов питання / Д. Х. Кулев, В. В. Евелева // Партнеры и конкуренты. 2002. №2. С. 24-25.
67. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / Жан-Жак Ламбен ; пер. с франц. - СПб. : Наука, 1996. – 589 с.
68. Ліпич Л. Г. Конкурентоспроможність продукції підприємств м’ясної промисловості / Л. Г. Ліпич, А. М. Ніколаєва // Економічні науки. Серія „Економіка та менеджмент” : зб. наук. праць. – Луцьк : РВВ ЛДТУ, 2005. Вип. 2 (6). С. 16-27.
69. Ліпич Л. Г. Маркетингове прогнозування товарного ринку : [монографія] / Любов Григорівна Ліпич. – Луцьк : ЛДТУ, 2002. – 376 с.
70. Ліпич Л. Г. Механізм процесу розробки та реалізації стратегії конкурентних переваг підприємства / Л. Г. Ліпич, А. М. Ніколаєва // Управління регіональним розвитком в умовах глобалізації: теорія та практика : зб. тез доповідей міжнар. наук.-практ. конф., 11-12 жовт. 2007 р. – Дрогобич : Посвіт, 2007. – С. 227-229.
71. Ліпич Л. Г. Модель формування і реалізації стратегії досягнення конкурентних переваг підприємства / Л. Г. Ліпич, А. М. Ніколаєва // Вісник Хмельницького нац. ун-ту. Серія „Економічні науки”. 2008. – Т.1 (106), № 2. С. 92-96.
72. Липич Л. Г. Обеспечение продовольственной безопасности государства в мясопродуктовом сегменте рынка Украины / Л. Г. Липич, А. Н. Николаева // Экономическая безопасность государства: территориальный аспект / [под. ред. М. М. Бабяка, И. В. Недина]. – Дрогобич : КОЛО, 2006. – С. 80-89.
73. Ліпич Л. Г. Поведінка населення на ринку продовольчих товарів / Л. Г. Ліпич // Регіональна економіка. – 2002. №2. – С. 124-133.
74. Литвин Б. М. Проблема збалансованості виробничої програми з потужністю будівельного підприємства / Б. М. Литвин // Наукові записки ; вип. 2 : зб. наук. праць фак-ту економіки і менеджменту інвестицій. Тернопіль, 2007. – С. 42-53.
75. Мазаракі А. А. Економіка торговельного підприємства : підруч. [для вузів] / Мазаракі А. А. ; під ред. Н. М. Ушакової. – К. : „Хрещатик”, 1999. – 800 с.
76. Макроекономічні показники розвитку агропромислового сектору України за 2007 рік [Електронний ресурс] / Міністерство аграрної політики України. – Режим доступу : http://minagro.gov.ua/page/?5715
77. Мамиконян М. Л. Перспективы изменения мировой динамики спроса и предложения на мясо и мясопродукты до 2010 года / М. Л. Мамиконян // Мясная индустрия. - 2001. №1. С. 45-49.
78. Маркетинг : [учебник] / [Романов А. Н., Корлюгов Ю. Ю., Красильников С. А. и др.] ; под ред. А. Н. Романова. – М. : Банки и биржи, ЮНИТИ, 1996. – 560 с.
79. Маркетингові дослідження : навч. посіб. / [Є. В. Крикавський, Н. С. Косар, О. Б. Мних, О. А. Сорока]. – Львів : Нац. ун-т „Львівська політехніка”, „Інтелект-Захід”, 2004. – 288 с.
80. Маркова В. Д. Стратегический менеджмент : [курс лекций] / В. Д. Маркова, С. А. Кузнецова. – М. : ИНФРА-М, Новосибирск : Сибирское соглашение, 2000. – 288 с. – (Серия „Высшее образование”).
81 Маштабей В. Я. Пути повышения конкурентоспособности экспортной продукции / Маштабей В. Я., Желудякова Л. А., Кутынина Т. П. и др. К. : Наукова думка, 1988. - 232 с.
82. Методика визначення монопольного (домінуючого) становища суб’єктів господарювання на ринку / Антимонопольний комітет України. – Офіц. вид. // Офіційний вісник України. – 2002. №14. – С. 397-409. (Нормативні акти міністерств та інших центр. органів викон. влади, зареєстровані М-вом юстиції України).
83. Методика оценки уровня конкурентоспособности промышленной продукции. – М. : Изд-во стандартов, 1984. – 25 с.
84. Мильгром Д. А. Оценка конкурентоспособности экономических технологий [Електроний ресурс] / Д. А. Мильгром // Маркетинг в России и за рубежом. – 1999. №2. – Режим доступу до журн. : http://www.cfin.ru/press/marketing/1999-2/05.shtml.
85. Минцбер Г. Школы стратегий / Минцбер Г., Альстрэнд Б., Лэмпел Дж. ; пер с англ. Ю.Н. Каптуревского. – СПб : Издательство „Питер”, 2000. 336 с.
86. Мікловда В. П. Підприємництво в Україні : Проблеми становлення і розвитку / Мікловда В. П. – Ужгород, 1997. – 27 с.
87. Міщенко А. П. Стратегічне управління : навч. посіб. / Міщенко А. П. – К. : „Центр навчальної літератури”, 2004. – 336 с.
88. Моніторинг виробничо-фінансової діяльності підприємств і організацій за 2004 р. Ч. ІІІ. – К. : Мінагрополітики України, 2005. – 168 с.
89. Мороз О. В. Організаційно-економічні фактори управління якістю на підприємствах / О. В. Мороз, Л. М. Ткачук. – Вінниця : Універсум-Вінниця, 2005. – 137с.
90. Мороз О. В. Особливості оцінки якості харчової продукції з урахуванням потреб споживачів / О. В. Мороз, Л. М. Ткачук // Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2004. № 4. С.24-29.
91. Мороз О. В. Практика використання товарних знаків в процесі забезпечення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств / О. В. Мороз, О. В. Пашенко // Економіка : проблеми теорії та практики : зб. наук. праць. – 2001. Вип. 79. – С.3-6.
92. Московчук Э. Полуфабриканты / Э. Московчук // БИЗНЕС. – 2005. №51 (674). – 19 дек. – С. 111-113.
93. Наливайко А. Теорія стратегії підприємства / Наливайко А. – К. : КНЕУ, 2001. – 227 с.
94. Нємцов В. Д. Стратегічний менеджмент : навч. посіб. / В. Д Нємцов, Л. Є. Довгань. – К. : ЕксОб, 2002. – 560 с.
95. Ніколаєва А. М. Аналіз формування конкурентних переваг підприємств м’ясної промисловості / А. М. Ніколаєва // Перспективи та пріоритети розвитку економічного аналізу: тези доповідей і виступів Всеукр. наук. конф. студентів, аспірантів і молодих учених. – Донецьк : ТОВ „Юго-Восток, Лтд”, 2006. – С. 87-88.
96. Ніколаєва А. М. Забезпечення конкурентних переваг підприємства у маркетингу на основі показників споживчої вартості продукції / А. М. Ніколаєва // Структурно-інституційні зміни та інвестиційно-інноваційний розвиток регіону : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. – Чернівці : ЧТЕІ КНТЕУ, 2007. - С. 196-198.
97. Ніколаєва А. Забезпечення конкурентоспроможності продукції на основі впровадження систем якості / А. Ніколаєва // Економічний і соціальний розвиток України в ХХІ столітті : національна ідентичність та тенденції глобалізації : зб. тез доповідей міжнар. наук.-практ. конф. молодих вчених. Ч. 1. – Тернопіль : Економічна думка, 2005. – С. 243-245.
98. Ніколаєва А. М. Конкурентні переваги як визначальні чинники забезпечення конкурентоспроможності підприємства / А. М. Ніколаєва // Актуальні проблеми теорії і практики менеджменту в умовах трансформації економіки : зб. тез міжвуз. наук.-практ. конф., 19–20 квіт. 2007 р. – Рівне : НУВГП, 2007. – С. 92-93.
99. Ніколаєва А. М. Методика аналізу формування конкурентних переваг вітчизняних підприємств / А. М. Ніколаєва // Обліково-аналітичне забезпечення системи менеджменту підприємства : тези доповідей наук.-практ. конф. – Львів : Нац. ун-т „Львівська політехніка”, 2007. С. 154-155.
100. Ніколаєва А. М. Моніторинг стратегій конкурентних переваг підприємств м’ясної промисловості / А. М. Ніколаєва // Вісник Харк. нац. техн. ун-ту сільського господарства. Економічні науки. – Х. : ХНТУСГ, 2007 р. Вип. 50. - С. 236-240.
101. Ніколаєва А. М. Обґрунтування стратегії розвитку м’ясопереробного підприємства на основі SWOT – аналізу / А. М. Ніколаєва // Перспективи та пріоритети розвитку економічного аналізу : тези доповідей і виступів Всеукр. наук. конф. студентів, аспірантів і молодих учених. – Донецьк : ТОВ „Юго-Восток, Лтд”, 2007. – С. 86-87.
102. Ніколаєва А. М. Особливості оцінки конкурентних переваг підприємств м’ясної промисловості / А. М. Ніколаєва // Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання : праці міжнар. наук. конф. студентів та молодих учених. Ч. 2. – Донецьк : ДонНУ, 2005. - С. 144-147.
103. Ніколаєва А. М. Оцінка конкурентоспроможності харчової продукції на засадах визначення коефіцієнта споживчої вартості / А. М. Ніколаєва // Економічні науки. Серія „Економіка та менеджмент” : зб. наук. праць. – Луцьк : РВВ ЛДТУ, 2007. Вип. 4 (14). С. 250-263.
104. Ніколаєва А. М. Проблеми аналітичного забезпечення формування конкурентних переваг вітчизняних підприємств / А. М. Ніколаєва // Вісник Нац. ун-ту „Львівська політехніка” „Менеджмент та підприємництво в Україні : етапи становлення і проблеми розвитку”. – Львів : Нац. ун-т „Львівська політехніка”, 2007. № 576. С. 199-205.
105. Ніколаєва А. М. Стратегії економічної поведінки учасників м’ясного ринку / А. М. Ніколаєва // Ринкова трансформація економіки: стан, проблеми, перспективи : матеріали міжнар. Форуму молодих вчених. – Х. : ХНТУСГ. 2007. С. 202-203.
106. Ніколаєва А. М. Стратегія конкурентних переваг у системі стратегічного управління підприємством / А. М. Ніколаєва // Економічні науки. Серія „Економіка та менеджмент”. Ч. 2 : зб. наук. праць. – Луцьк : РВВ ЛДТУ, 2006. Вип. 3 (10). С. 127-136.
107. Ніколаєва А. М. Теоретичні питання аналізу конкурентних переваг / А. М. Ніколаєва // Економічні науки. Серія „Економічна теорія та економічна історія” : зб. наук. праць. – Луцьк : РВВ ЛДТУ, 2006. - Вип. 3 (11). С. 158-168.
108. Ніколаєва А. М. Український ринок м’ясної продукції: стан та проблеми розвитку / А. М. Ніколаєва // Наука і освіта-2002 : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. – Т. 13 : Економіка. – Дніпропетровськ : Наука і освіта, 2002. С. 38-39.
109. Non stop // БИЗНЕС. – 2005. №35. – 29 авг. – С. 120-121.
110. Обзор рынка говядины // Мясной Бизнес. – 2004. - №7 (25). – С. 64-66.
111. Обзор рынка мяса птицы // Мясной Бизнес. – 2004. - №7 (25). – С. 56-59.
112. Обзор рынка свинины // Мясной Бизнес. – 2004. - №7 (25). – С. 60-62.
113. Окландер М. А. Споживча кооперація : маркетингові моделі та технології : [монографія] / М. А. Окландер, О. П. Чукурна. - О. : АстроПринт, 2005. – 231 с.
114. Орлов В. М. Проблеми управління підприємствами зв’язку в сучасних умовах / В. М. Орлов // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. пр. / Одес. держ. екон. ун-т. – Одеса : АТЗТ ІРЕНТТ, 2000. – Вип. 6. – С. 159-163.
115. Ортинська В. Стратегическое планирование маркетинга / В. Ортинська // Маркетинг и реклама. – 2005. – №3. – С.18-21.
116. Основи аграрного підприємництва / [за ред. М. Й. Маліка]. – К. : Ін-т аграрної економіки, 2000. – 582 с.
117. Основы маркетинга / [Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В.] ; пер. с англ. – [2-е европ. изд.]. – К. ; М. ; СПб. : Издат. дом „Вильямс”, 1998. – 1056 с.
118. Павлова В. А. Конкурентоспроможність підприємства : оцінка та стратегія забезпечення / Павлова В. А. – Д. : Вид-во ДУЕП, 2006. – 276 с.
119. Павлова В. А. Механізм формування конкурентоспроможності підприємств-виробників споживчих товарів / В. А. Павлова // Актуальні проблеми державного управління : зб. наук. праць. – Національна академія державного управління при Президентові України. - 2006. №2. – С. 107-115.
120. Павлова В. А. Система реалізації конкурентоорієнтованої стратегії підприємства: постановний аспект / В. А. Павлова // Регіональна економіка. – 2006. №3 (41). – С. 216-220.
121. Павлова В. А. Формування конкурентних переваг підприємств на різних стадіях економічного розвитку / В. А. Павлова // Держава та регіони. Серія : Економіка та підприємництво. – 2006. №5. – С. 232-235.
122. Пархомець М. К. Економічний механізм розвитку молокопродуктового підкомплексу АПК Західного регіону України / Микола Кирилович Пархомець. – Тернопіль : Економічна думка, 2001. – 328 с.
123. Пастернак-Таранушенко Г. Конкуренция : [курс лекций и занятий на русском и украинских языках] / Г. Пастернак-Таранушенко, В. Рожок. – К. : ЦУЛ, 2002. – 322 с.
124. Перекалина Н. С. Качество в системе маркетинга / Перекалина Н. С. М. : „Система”, 1992. – 112 с.
125. Перекалина Н. С. Роль потребительской оценки в управлении качеством товаров / Перекалина Н. С. М. : Экономика, 1978. – 96 с.
126. Піддубний І. О. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства : навч. посіб. / І. О. Піддубний, А. І. Піддубна. – Х. : ВД „ІНЖЕК”, 2004. – 264 с.
127. Поклонский Ф. Е. Качество продукции и эффективность производства : измерение, анализ, резервы / Ф. Е. Поклонский, Б. Т. Клияненко. К. : Наукова думка, 1994. 47 с.
128. Пономарьов П. Х. Безпека харчових продуктів та продовольчої сировини : навч. посіб. / П. Х. Пономарьов, І. В. Сирохман. – К. : Лібра, 1999. – 272 с.
129. Портер М. Конкурентное преимущество : Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость / Портер М. ; пер. с англ. М. : Альбина Бизнес Букс, 2005. – 715 с.
130. Портер М. Конкуренция : [учеб. пособие] / Портер М. ; пер. с англ. М. : Издательский дом „Вільямс”, 2001. – 495 с.
131. Портер М. Международная конкуренция : Конкурентные преимущества стран / Портер М. ; пер. с. англ. В. Д. Щетинина. – М. : Международные отношения, 1993. – 896 с.
132. Портер Майкл Е. Стратегія конкуренції. Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів / Майкл Портер ; пер. з англ. А. Олійник, Р. Скільський. – К. : Основи, 1997. – 390 с.
133. Про внесення змін до Закону України „Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини” : Закон України від 24 жовт. 2002 р. № 191-IV // Відомості Верховної Ради. 2002. № 48. ст. 359.
134. Про внесення змін до Закону України „Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини” : Закон України від 6 верес. 2005 р. № 2809-IV // Відомості Верховної Ради. 2005. № 50. ст. 533.
135. Про захист економічної конкуренції : Закон України вiд 11 січ. 2001 р. № 2210-ІІІ // Урядовий кур’єр. Орієнтир. – 2001. – 21 берез. - №50. – С. 1-16.
136. Про заходи щодо підвищення якості вітчизняної продукції : Указ Президента України від 23 лют. 2001 р. №113/2001 // Стандартизація, сертифікація, якість. – 2001. №1. – С. 5-11.
137. Про програму інтеграції України до Європейського Союзу : Указ Президента України від 14 верес. 2000 р. №1072/2000 // Стандартизація, сертифікація, якість. – 2000. №3. – С. 3-10.
138. Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини : Закон України від 23 груд. 1997 р. № 771/97-ВР із змін. // Відомості Верховної Ради України. – 1998. №19. – С. 298-312.
139. Промисловість України у 2001-2006 роках. Статистичний збірник / Держ. ком. статистики України ; ред. Л. М. Овденко. – К., 2007. - 302 с.
140. Рахлин К. М. Принципы планирования и учета затрат на качество / К. М. Рахлин, Л. Е. Скрипко // Стандарты и качество. 2000. №3. С. 82-87.
141. Рынок колбасных изделий / Мясной Бизнес. – 2004. №8 (26). – С. 66-69.
142. Рынок мясопродуктов // Мясной Бизнес. – 2004. - №9 (27). – С. 60-63.
143. Рябова Т. Ф. Проблемы конкуренции предприятий : стратегия и тактика / Т. Ф. Рябова, O. K. Филатов. - М. : Финансы и статистика, 1999. – 162 с.
144. Савельєв Є. В. Галузевий маркетинг : навч. посіб. / Є. Савельєв, Д. Штефанич. – К. : ІЗМН, 1997. – 176 с.
145. Савельєв Є. В. Маркетинг і стратегія конкуренції : навч. посіб. / Савельєв Є. В., Дяченко В. П., Куриляк В. Є. – К. : НМК ВО, 1993. – 72 с.
146. Светуньков С. Г. Конкуренция и предпринимательские решения / Светуньков С. Г. - Ульяновск : „Корпорация технологий продвижения”, 2000. – 253 с.
147. Семенов И. В. Формирование маркетинговой стратегии / Семенов И. В. – М. : Центр маркетинговых исследов. и менеджмента, 2002. – 112 с.
148. Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги : ДСТУ 4161-2003. – [Чинний від 2003-07-01]. – К. : Держспоживстандарт України, 2003. – 14 с. – (Національний стандарт України).
149. Сирохман І. В. Товарознавство м’яса і м’ясних товарів : підруч. / І. В. Сирохман, Т. М. Раситюк. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 384 с.
150. Сідун В. А. Економіка підприємства / В. А. Сідун, Ю. В. Пономарьова. – К. : ЦНЛ, 2003. – 436 с.
151. Сливоцький А. Нові методи стратегічного мислення / Сливоцький А. – К. : КМ Академія, 2003. – 43 с.
152. Споживання основних продуктів харчування населенням Волинської області / Держ. ком. статистики України. – Луцьк : Головне управління статистики у Волинській області, 2006. – 19 с.
153. Споживання продуктів харчування в домогосподарствах [Електронний ресурс] : статистична інформація / Держ. ком. статистики України. Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua
154. Статистичний щорічник Волинської області за 2002 рік / Держ. ком. статистики України ; ред. М. І. Мотиль. – Луцьк : Волинське обласне управління статистики, 2003. - 504 с.
155. Статистичний щорічник Волинь – 2007 / Держ. ком. статистики України ; ред. М. І. Мотиль. – Луцьк : Головне управління статистики у Волинській області, 2008. - 602 с.
156. Статистичний щорічник „Сільське господарство України” за 2004 рік / Держ. ком. статистики України ; заг. кер. Ю. М. Остапчук. – К. : Держкомстат України, 2005. – 340 с.
157. Статистичний щорічник України за 2005 рік / Держ. ком. статистики України ; ред. О. Г. Осауленко. К. : Вид-во „Консультант”, 2006. - 576 с.
158. Сэх Н. С брендом на потребителя / Н. Сэх // Корреспондент. – 2003. - №42. – С. 28-30.
159. Татаренко Г. Мясные страсти / Г. Татаренко, Д. Караблева // БИЗНЕС. – 2005. - №3 (626). – 24 янв. – С. 119-121.
160. Тваринництво [Електронний ресурс] : статистична інформація / Держ. ком. статистики України. Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua
161. Томпсон А. А. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии : [учебник для вузов] / А. А. Томпсон, А. Дж. Стрикленд ; пер. с англ. Л. Г. Зайцева, М. И. Соколовой. – М. : Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 576 с.
162. Торопцев Е. Л. Численный анализ балансовых моделей и управление устойчивостью экономических систем / Е. Л. Торопцев, Т. Г. Гурнович. – М. : Финансы и статистика, 2002. 254 с.
163. Україна у цифрах 2006. Статистичний довідник / Держ. ком. статистики України ; ред. О. Г. Осауленко. К. : Видавництво „Консультант”, 2007. 240 с.
164. Українське м’ясо : непроста доля... // Маркетинг в Україні. – 2002. №4. – С. 4-11.
165. Уотермен Р. Фактор обновления : как сохраняют конкурентоспособность лучшие компании / Уотермен Р. – М. : Прогресс, 1988. – 198 с.
166. Управление качеством : [учебник для вузов] / Ильенкова С. Д., Ильенкова Н. Д., Ягудин С. Ю. и др. ; под ред. С. Д. Ильенковой. М. : Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 199 с.
167. Факти // Український діловий тижневик „Контракти”. – 2008. №38. – С. 56.
168. Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент / Фатхутдинов Р. А. М. : Издательско - книготорговый центр „Маркетинг”, 2002. – 892 с.
169. Фатхутдинов Р. А. Стратегический менеджмент : [учебник] / Фатхутдинов Р. А. [4-е изд. перераб. и дополн.]. М. : „Дело”, 2001. – 312 с.
170. Фуколова Ю. Укол зонтиком [Електронний ресурс] / Ю. Фуколова // Секрет фирмы. – 2003. - №2. – Режим доступу до журн. : http://www.cfin.ru/press/sf/2003-02/08.shtml
171. Шаповал М. І. Менеджмент якості : підруч. / Шаповал М. І. – К. : Знання, 2003. – 475 с. (Вища освіта ХХІ століття).
172 Швець І. Б. Формування комплексної системи управління виробничими потужностями на підприємствах промисловості : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора екон. наук : спец. 08.06.01 „Економіка, організація і управління підприємствами” / І. Б. Швець. – Донецьк, 2000. – 47 с.
173. Шершньова З. Є. Стратегічне управління : підруч. / Шершньова З. Є. – 2–ге вид., перероб. та доповн. – К. : КНЕУ, 2004. – 699 с.
174. Штефанич Д. А. Методичні основи визначення збутового потенціалу / Штефанич Д. А. – Братислава, 2001. – 64 с.
175. Юданов А. Ю. Конкуренция : теория и практика / Юданов А. Ю. - М. : Изд-во „АКАЛИС”, 1996. – 272 с.
176. Ansoff H. I. Corporate Strategy / Ansoff H. I. ; assisted by Edward J. McDonnell. [Rev. ed.]. London : Penguin, 1987. – 325 р.
177. Boston Consulting Group. Perspectives on Experience. Boston : Mass. The Boston Consulting Group, 1972. – 145 р.
178. Day G. S. Assessing Advantage : A Framework for Diagnosing Competitive Superiority / G. S. Day, R. Wensley // Journal of Marketing. – 1988. - №52 (April). - P. 1-20.
179. Grant R. M. Porters Competitive Advantage of Nations : an Assessment / R. M. Grant // Strategic Management Journal. – 1991. – №12. - Р. 535.
180. Hax A. C. Strategic Management : an integrative perspective / A. C. Hax, N. S. Majluf. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, 1989. – 289 р.
181. Hoffman Nicole P. An Examination of the „Sustainable Competitive Advantage” Concept : Past, Present, and Future / P. Nicole Hoffman // Academy of Marketing Science Review. – 2000. №.4. – Р. 52-65.
182. Hollensen, Svend. Marketing Management : A Relationship Approach / Hollensen, Svend. - Pearson Education Ltd., 2002. – 604 р.
183. Hussey D. E. Portfolio Analysis : Political Experience with the directional Policy Matrix / D. E. Hussey // Long Range Planning. – 1978. - Vol. 11. Aug. P. 2-8.
184. Johnson G., Schotes K. Exploring Corporate Strategy / G. Johnson, K. Schotes. L., 1997. – 328 р.
185. Mintzberg H. The strategic process / Mintzberg H., Quinn J., Ghoshal S. European Edition, 1995. – 541 р.
186. Porter M. The Competitive Advantage of Nations / Michael E. Porter. – New York : The Free press. A Division of Macmillan Inc., 1990. – 855 р.
187. Porter M. What is strategy? / M. Porter // Harvard Business Review. – 1996. Nov-Dec. – Р. 165-174.
188. Prahalad C. K. The core competence of the corporation / C. K. Prahalad, G. Hamel // Harvard Business Review. – 1990. vol. 68. № 3. Р. 79-91.
189. Teece D. Dynamic Capabilities and Strategic Management. Working Paper / Teece D., Pisano G., Shuen A. – Berkeley : University of California at Berkeley, 1992. – 302 р.
190. Warr P. G. Comparative and competitive advantage / P. G. Warr // Asia-Pacific Economic Literature. 1994. № 8. Р. 1-14.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно 20643.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.