У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ-ВИРОБНИКІВ МОРОЗИВА НА СТРУКТУРОВАНИХ РИНКАХ
Количество страниц 181
ВУЗ ЖИТОМИРСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ АГРОЕКОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20657.doc 
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. Теоретико-методологічні основи дослідження структурованих ринків та діяльності на них підприємств-виробників
1.1. Ринок морозива в системі товарних ринків
1.2. Залежність процесів прийняття господарських рішень підприємств-виробників морозива від стану ринку
1.3. Методика дослідження ринку морозива та ступеня його структурованості
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ 2. Функціонування підприємств-виробників на ринку морозива в Україні
2.1. Динаміка обсягів виробництва, продажу і ціни морозива
2.2. Ефективність виробництва морозива та чинники, що її визначають
2.3. Системи управління якістю у процесі виробництва і реалізації морозива
Висновки до розділу 2
РОЗДІЛ 3. Тенденції розвитку ринку морозива та обґрунтування стратегій функціонування підприємств-виробників
3.1. Бізнес-стратегії організації, що виступає виробником продукції на ринку морозива
3.2. Формування національної системи моніторингу якості морозива та сировини для його виробництва
3.3. Перспективні інновації на ринку морозива
Висновки до розділу 3
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ 3


ВСТУП

Актуальність теми дослідження. В умовах ринкової економіки будь-яке підприємство постійно взаємодіє із зовнішнім середовищем, яке в багатьох випадках має ознаки структурованого. Особливість поведінки підприємства на структурованому ринку полягає у звуженні сфери прийняття господарських рішень і у зростанні вагомості кожного господарського рішення для успішності бізнесу. Яскравим прикладом структурованого ринку в України є ринок морозива, що робить актуальним дослідження діяльності на ньому підприємств-виробників та їх зовнішнього оточення.
За період з 1991 р. товарні ринки в Україні зазнали суттєвих трансформацій – від стихійних і напівлегальних до високоорганізованих та значною мірою структурованих. Трансформація товарних ринків здійснювала прямий вплив і на економіку, організацію та управління підприємств усіх форм власності, видів діяльності та організаційних форм. Яскравим прикладом структурованого ринку в України є ринок морозива. Дослідження закономірностей процесів структуризації ринку з метою прогнозування подальшого розвитку ринкових структур та необхідність практичних розробок, які забезпечать ефективність діяльності підприємств на структурованих ринках визначили вибір теми дослідження.
Теоретико-методологічним проблемам дослідження процесів монополізації ринків, трансформації форм і методів конкуренції, впливу глобалізації на діяльність ринкових структур присвячені роботи класиків сучасної економічної теорії С. Брю, Е. Долана, Х. Лейбенстайна, Ф. Котлера,
Д. Ліндсея, К. Макконнелла, В. Нордгауза, Р. Піндайка, М. Портера,
Д. Рубінфельда, П. Самуельсона, Дж. Стіглера, Д. Хаймана та ін. Серед вітчизняних дослідників тих чи інших аспектів ринкової діяльності виробників молокопродуктів на структурованих ринках можна виділити П. Березівського, Н. Голомшу, Л. Джемелінську, Т. Дудара, В.Зимовця, Л. Євчук, О. Корінько,
В. Кудлай, А. Лисенка, Т. Мостенську, Г. Осадчу, М. Пархомця, П. Саблука,
В. Топіху, В. Савицьку, О. Шпичака та ін.
Разом з тим, в Україні питання системного теоретичного дослідження процесів структуризації ринку продукту за різними напрямками та класифікаційними ознаками і впливу цих процесів на ефективність діяльності підприємств-виробників залишаються недостатньо вивченими і потребують практичних розробок. Усе наведене свідчить про актуальність і важливість дослідження причин і наслідків структуризації ринку морозива у процесі формування та розвитку ринкових відносин в Україні, участі у цьому процесі різних суб’єктів ринкових відносин, передусім підприємств-виробників морозива, що й зумовило необхідність проведення даного дисертаційного дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційна робота виконана відповідно до плану науково-дослідних робіт Житомирського національного агроекологічного університету за темою: „Розробити і обґрунтувати стратегічні напрями та пріоритети пореформеного розвитку аграрного сектора Північно-Західного регіону України” (номер державної реєстрації 0104U008697).
Мета і завдання дослідження. Мета роботи полягає у виявленні функціональних проявів процесів структуризації на ринку морозива та формуванні концептуальних підходів для підвищення ефективності діяльності підприємств-виробників морозива в умовах мінливого ринкового середовища. У відповідності з поставленою метою визначені такі завдання дослідження:
 узагальнити систему чинників, що визначають ефективність діяльності підприємств-виробників морозива на структурованому ринку;
 виявити причини, функціональні прояви і наслідки структурних змін на ринку морозива в Україні;
 встановити залежність процесів прийняття господарських рішень підприємствами-виробниками морозива від стану ринку та рівня його структурованості;
 розробити методику дослідження ринку споживчого товару з урахуванням ступеня його структурованості;
 визначити тенденції динаміки виробництва, продажу і ціни морозива на внутрішньому і зовнішньому ринках;
 розробити рекомендації з формування комплексної національної системи моніторингу якості морозива та якості сировини і матеріалів для його виробництва;
 розробити методичні підходи до оцінки стратегічних альтернатив типу інтеграції та диверсифікації підприємств для отримання та збереження конкурентних переваг на структурованому ринку;
 визначити основні напрями розвитку галузі виробництва морозива в Україні в умовах набуття членства в СОТ.
Об'єктом дослідження є процес набуття ринком морозива в Україні рис структурованості, які здійснюють суттєвий вплив на ефективність діяльності підприємств-виробників морозива.
Предметом дослідження є сукупність теоретико-методологічних і практичних аспектів функціонування підприємств-виробників морозива в умовах структурованого ринку.
Методи дослідження. Теоретико-методологічну основу дисертаційного дослідження становить сучасна економічна теорія, комплекс інструментів та наукових підходів, які застосовувалися у відповідності до задач окремих структурних розділів дисертаційної роботи. За допомогою абстрактно-логічного методу, зокрема, прийомів аналогії та співставлення, уточнено поняття „структурованого ринку” та виділено характерні чинники, які визначають процес прийняття господарських рішень. Застосування методу історичного та логічного дозволили встановити сфери та ознаки структуризації ринку морозива в процесі його еволюції. Прийоми статистико-економічного методу, зокрема індексний та графічний методи, застосовувалися при дослідженні стану і тенденцій розвитку ринку морозива, рівня його структурованості, проявів сезонності. Методи індукції та дедукції, аналізу і синтезу використовувалися в процесі генерації та відбору стратегічних альтернатив розвитку підприємств на структурованому ринку. За допомогою монографічного методу досліджено механізм формування та ефективність функціонування суб’єктів ринку морозива і оцінено виробничу діяльність підприємств-виробників морозива. Елементи методу математичного програмування застосовувалися при визначенні граничної ефективної частки реалізації продукції через окремий канал розподілу. Використання економіко-математичної моделі внутрішньої норми доходності з елементами імітаційного моделювання використовувалося при обґрунтуванні стратегії вертикальної регресивної інтеграції.
Інформаційну базу дослідження складають статистична інформація Державного комітету статистики України, Міністерства економіки України, Міністерства аграрної політики, Асоціації українських виробників «Морозиво і заморожені продукти», аналітичні матеріали ринкових досліджень, первинні дані окремих підприємств-виробників морозива, матеріали регіональної та міжнародної статистики.
Наукова новизна дослідження. Основні положення і результати дослідження, що виносяться на захист, характеризують наукову новизну і особистий внесок автора, полягають у наступному:
вперше:
- обґрунтовано організаційно-економічні засади створення постійно діючої системи моніторингу якості морозива на національному рівні;
- методологічно обґрунтовано доцільність розширення товарного асортименту у формі концентричної диверсифікації з метою рівномірнішого завантаження виробничих потужностей і розподілу маркетингових витрат у періоди сезонних коливань попиту, що ґрунтуються на аналізі показників фондомісткості, енергомісткості та маркетомісткості реалізованої продукції;
удосконалено:
- перелік чинників, що визначають успішність господарської діяльності підприємств на структурованому ринку, до складу яких, поряд з традиційними (вартість сировини, досконалість виробничих технологій та характер ринкової конкуренції), включено ступінь спеціалізації підприємства на виробничій та маркетинговій діяльності, можливість сертифікації продукції на зовнішніх ринках, витратність збутової логістики та здатність контролювати якість продукції в роздрібній мережі;
- трактування поняття структурованого ринку, на якому сферами прояву структуризації, поряд з конкурентним середовищем, виступають сфери продуктової структуризації, структуризації каналів дистрибуції та структуризації за ознакою спеціалізації ринкових операторів;
- методичні засади оцінки перспективності вертикальної прогресивної та регресивної інтеграції, оптимізації частки конкретного каналу розподілу, що на відміну від існуючих підходів ґрунтуються на емпіричних коефіцієнтах еластичності;
- групування операторів ринку морозива (за ознаками володіння торговою маркою, наявності виробничих потужностей та пріоритетності стратегічних цілей), на основі якого встановлено стратегічні обмеження сфери прийняття господарських рішень операторів кожної групи;
дістало подальший розвиток:
- методичний підхід до комплексного дослідження ринку морозива, що базується на інтегральній оцінці виробничого потенціалу, збутових можливостей і конкурентних позицій підприємств-виробників морозива і, на відміну від існуючих методик, враховує рівень його структурованості;
- аргументація перспективності впровадження підприємствами-виробниками морозива продуктових, асортиментних та маркетингових інновацій, зокрема виробництва і просування „функціонального” продукту, що ґрунтується на необхідності забезпечення виживання фірми на ринку та відповідає глобальним тенденціям розвитку ринку морозива.
Практичне значення одержаних результатів полягатиме у тому, що вони зможуть бути використані при розробці соціально-економічної політики, нормативно-правових документів у сферах регулювання ринку морозива, методології та стандартів оцінки якості продукції, оподаткування, державного стимулювання експорту морозива.
Результати дослідження використані головним управлінням агропромислового розвитку Житомирської облдержадміністрації при проведенні розрахунків прогнозних показників розвитку продовольчих ринків та узгодженні цінових параметрів на ринку молока, розробці рекомендацій для сільськогосподарських та переробних підприємств щодо організації процесу високотехнологічного виробництва молока (довідка головного управління економіки Житомирської облдержадміністрації № 1360/7 від 13.06.08 р.). Пропозиції та рекомендації автора зі створення системи моніторингу якості морозива враховувалась Міністерством аграрної політики України в підвищенні ефективності діяльності органів стандартизації, а здійснена автором оцінка існуючої в Україні системи контролю за якістю морозива застосовувалась при впровадженні державного стандарту ДСТУ 4735:2007 (довідка Міністерства аграрної політики № 37-19-1-15/10243 від 24.06.08). Розробки щодо концентричної диверсифікації товарного асортименту, методики оцінки стратегічних альтернатив інтеграції та визначення ефективної частки реалізації продукції через канали розподілу прийнято до впровадження ВАТ «Житомирський маслозавод» (довідка № 1240 від 12.06.2008).
Особистий внесок здобувача. Дисертація є завершеною роботою автора. Наведені у дисертації результати наукових досліджень є особистими розробками і повністю належать автору. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, використані лише ті положення, які є результатом особистих досліджень здобувача.
Апробація результатів дослідження. Основні науково-практичні результати дисертаційного дослідження доповідались на Міжнародній науково-теоретичній конференції «Методичні основи сучасного дослідження в аграрній економіці» (м. Житомир, 2005 р.); Міжнародній науково-теоретичній конференції «Інноваційний розвиток економіки і фінансів України в умовах глобалізації» (м. Хмельницький, 2008 р.); Всеукраїнській науково-практичній конференції „Теорія та практика ринкових перетворень: економічний та соціальний контекст” (м. Вінниця, 2008 р.).
Публікації. Основні положення дисертаційного дослідження опубліковано у 7 наукових працях загальним обсягом 2,38 д.а., у т. ч. 3 у фахових виданнях обсягом 1,21 д.а.
Обсяг і структура дисертаційної роботи. Робота викладена на 160 сторінках комп’ютерного тексту, складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел (180 найменувань), містить 21 таблицю, 11 рисунків і 3 додатки.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації теоретично узагальнено, науково сформульовано та практично обґрунтовано рекомендації з удосконалення методичних підходів щодо підвищення ефективності діяльності підприємств-виробників морозива в умовах структурованого ринку.
1. Ефективність діяльності підприємств-виробників морозива на структурованому ринку визначається системою чинників, серед яких можна виділити вартість сировини, досконалість виробничих технологій, характер ринкової конкуренції, ступінь спеціалізації підприємства на виробничій та маркетинговій діяльності, можливість сертифікації продукції на зовнішніх ринках, витратність збутової логістики, здатність контролювати якість продукції в роздрібній мережі.
2. Основними причинами структуризації ринку морозива стали такі процеси: загострення конкурентної боротьби, що обумовило поглиблення спеціалізації діяльності та схильність до масштабного виробництва; наближення обсягів ринку до межі традиційного національного рівня споживання; проникнення на національний ринок транснаціональних корпорацій та гармонізація національних стандартів економічної діяльності з міжнародними; розвиток виробничих і маркетингових технологій, завдяки чому володіння молокопереробними потужностями перестало бути ключовою ознакою приналежності підприємства до числа операторів ринку морозива. Основними наслідками структурних змін на ринку морозива є звуження спектру господарських рішень підприємств-виробників і підвищення важливості кожного з них.
3. Гостра конкуренція, притаманна структурованому ринку, обумовлює необхідність використання всього доступного арсеналу заходів для підвищення ефективності ведення бізнесу на ринку морозива. У технологічній сфері такими заходами є зменшення ваги порційного морозива при збереженні його об’єму, заміна молочних жирів на рослинні тощо. У маркетинговій сфері використовуються заходи управління товарним асортиментом: по-перше, зростають кількість та різновиди інгредієнтів, що використовуються при виробництві морозива; по-друге, з’являються усе нові форми випуску продукту (торти, сандвічі, сімейне морозиво тощо). В останні роки спостерігається тенденція до звуження асортиментної лінійки під впливом реакції споживачів. У сфері корпоративного управління ефективними заходами підвищення прибутковості бізнесу стали злиття існуючих суб’єктів ринку морозива, поглинання слабких компаній сильнішими, різні форми інтеграції та квазіінтеграції (співпраці на основі виробничих контрактів).
4. Розроблена методика дослідження ринку морозива поєднує риси універсального та спеціалізованого підходів і базується на об’єктивних числових показниках. Дана методика максимально орієнтована на дослідження ринку саме споживчого товару, може бути застосована для дослідження переважної більшості споживчих товарів, але максимально враховує специфіку ринку морозива. За даною методикою дослідження ринку морозива проводиться за трьома напрямами: 1) динаміка обсягів виробництва і витрат, що визначає ефект масштабу і формує певну конкурентну структуру; аналіз безповоротних витрат на спеціалізоване обладнання, сертифікацію виробництва і продукції та використання специфічних ресурсів (холодильного обладнання) – які обумовлюють потребу в масштабному виробництві; а також сезонні коливання надходження сировини і обсягів попиту, які обумовлюють наявність надлишкових виробничих потужностей; 2) якість продукції та її стандарти; необхідність контролю якості сировини, починаючи від сирого молока, що виступає чинником інтеграції молокопереробних підприємств і господарств галузі молочного скотарства, а також встановлення компетенції асоціацій у сфері стандартизації продукту та моніторингу ринку; 3) формування культури споживання морозива і вплив на споживачів через запровадження продуктових інновацій.
5. Обсяги виробництва та реалізації морозива в Україні з року в рік поступово зростають, причому є значні резерви для такого зростання у майбутньому. Ціни на морозиво в Україні залишаються відносно стабільними. І хоча ціни на основні види ресурсів для виробництва морозива поступово зростають, виробники змушені притримувати ціни на готовий продукт через високий рівень конкуренції і обмежену купівельну спроможність більшості споживачів. Удосконалення асортименту відбувається у двох напрямках:
1) зростають кількість та різновиди інгредієнтів, що використовуються при виробництві морозива; 2) з’являються усе нові форми випуску продукту (торти, сандвічі, сімейне морозиво тощо).
6. Забезпечення належної якості морозива, яке поставляється на внутрішній та зовнішні ринки, потребує від виробників: впровадження на підприємстві системи управління якістю; здійснення необхідних витрат для забезпечення ефективного функціонування системи; періодичної модернізації діючої системи управління якістю у відповідності з вимогами часу. На сьогоднішній день більшість основних підприємств-виробників морозива в Україні при впровадженні системи управління якістю перейшли від стандарту ISO 9001:1994, який визначав вимоги до 20 ключових параметрів, яких виробник мав дотримуватися для надання споживачеві якісних товарів, до нової системи стандартів ISO 9001:2000.
7. Запропонована в роботі постійно діюча національна система моніторингу якості морозива матиме на меті забезпечення постійного контролю якості морозива на усіх етапах – від виробництва до реалізації кінцевому споживачу. Створення такої системи включає декілька основних аспектів: інституційний (наявність контролюючих служб та пунктів аналізу якості), нормативно-правовий (внесення до існуючої законодавчої бази змін і доповнень, що створять правову базу для проведення контрольних дій), фінансово-економічний (пошук достатніх джерел фінансування для проведення заходів моніторингу) і соціальний (отримання широкими верствами споживачів можливості перевірити якість продукту, який вони споживають і в разі потреби вимагати відшкодування збитків).
8. Здійснення регресивної вертикальної інтеграції як однієї із стратегічних альтернатив розвитку підприємств-виробників морозива на структурованому ринку є ефективним лише при умові довгострокового залучення відносно дешевого (більш ймовірно, іноземного) капіталу (не дорожче як 7,6 %) чи при можливості розширення підприємством обсягів експорту готового продукту не менше як удвічі. Завдання, які може ставити перед собою підприємство у сфері дистрибуції, кращою мірою виконується шляхом утворення інтеграційного чи квазіінтеграційного об’єднання зі спеціалізованими дистрибуційними інституціями (відхилення від цільового рівня – 47,23 %). Неінтеграційна альтернатива має ступінь відхилення від цільового рівня 69,64 %.
9. Найбільш перспективними видами інновацій для українських виробників морозива є продуктові, асортиментні та маркетингові. Продуктові інновації передбачають впровадження у виробництво нових видів продукції (крім морозива), які дозволять ефективніше використовувати наявні потужності виробництва і заморожування (вареники, пельмені, заморожені овочі тощо). Асортиментні інновації передбачають освоєння виробництва нових видів морозива: вітамінізованого, з підвищеним вмістом кальцію, лікувально-профілактичного, біоморозива тощо. Маркетингові інновації призначені для успішного просування нових видів морозива та іншої замороженої продукції на внутрішньому і зовнішніх ринках.





СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Авдашева С. Б. Теория организации отраслевых рынков: учеб. /
С.Б.Авдашева, Н.М.Розанова. – М.: ИЧП «Изд-во Магистр», 2001. – 324 с.
2. Азарян Е. М. Потребительский рынок: становление и развитие / Е.М.Азарян. – Донецк, 2002. – 304 с.
3. Азарян О. М. Аналіз розвитку споживчого ринку України в сучасних умовах / О.М.Азарян // Вісник ДонДУЕТ. – 1999. – № 3. – С. 126-131.
4. Азоев Г. Конкуренция: анализ, стратегия и практика / Г. Азоев. – М., 2002. – 216 с.
5. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И.Ансофф. – Спб.: Питер Ком, 1999. – 234 с.
6. Ансофф И. Стратегическое управление / И.Ансофф. – М.: Экономика, 1989. – 431 с.
7. Антонюк К. І. Дослідження конкуренції на українському ринку морозива / К. І. Антонюк // Вчені записки КІПУ. Сер. екон. науки. – Сімферополь, 2007. – Вип. 10. – С. 23-26.
8. Антонюк К. І. Проблеми та перспективи розвитку українського ринку морозива / К. І. Антонюк // Вісник НУВГП. – 2008. – № 2 (42). – С. 10-19.
9. Антонюк К. І. Просування на ринку морозива: торговельна марка чи товарна категорія / К. І. Антонюк // Маркетинг в Україні. – 2008. – № 2. – С. 50-55.
10. Арсеньева Т. П. Справочник технолога молочного производства. Технология и рецептуры. Т. 4. Мороженое / Т.П.Арсеньева. – Спб.: ГИОРД, 2003. – 184 с.
11. Бабанский А. Системы непрерывного улучшения продуктов и процессов / А.Бабанский. – Минск, 1999. – 237 с.
12. Бабич О. М. Економічні проблеми підвищення якості молочної продукції / О.М.Бабич // Економіка АПК. – 2004. – № 1. – С. 101-106.
13. Багиев Г. Л. Сегментация рынка и диагностика конкурентной среды в системе маркетинга / Г.Л.Багиев, Е.Л.Богданова. – СПб.: Экономика, 2000. – 45 с.
14. Багирян Е. А. Мороженое и качество / Е.А.Багирян, И.В.Куртова // Мороженое и замороженые продукты. – 2002. – № 2. – С. 4-6.
15. Базилевич В. Формування конкурентного середовища в транзитивній економіці: проблеми, тенденції, протиріччя / В. Базилевич // Конкуренція. – 2003. – № 2. – С. 24-28.
16. Балабанова Л. В. Маркетинг: підручник / Л.В.Балабанова. – Донецьк: Вид-во „РВЦ Дон ДУЕТ”, 2004. – 562 с.
17. Балабанова Л. В. Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств: стратегічний підхід / Л.В.Балабанова, В.В.Холод. – Донецьк: ДУЕТ, 2006. – 294 с.
18. Белов Г. В. Товары и услуги на потребительском рынке / Г.В.Белов, Г.Б.Белова. – М.: ИКЦ «Академкнига», 2003. – 256 с.
19. Березин И. С. Практика исследования рынков / И.С. Березин. – М.: Бератор-Пресс, 2003. – 376 с.
20. Бєлінська Н. С. Економічна ефективність підприємницької діяльності молокопереробних підприємств та шляхи її підвищення: моногр. / Н.С.Бєлінська. – Вінниця: УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2005. – 280 с.
21. Біла С. О. Мікроекономіка: навч. посіб. / С.О.Біла. – К.: Міленіум, 2004. – 302 с.
22. Бобрышев В. Деликатес ежедневного потребления / В. Бобрышев // Мороженое и замороженные продукты. – 2004. – № 5. – С. 24-25.
23. Бобчук І. П. Фактори впливу на рівень споживання молокопродуктів на душу населення України / І.П.Бобчук // Вісник Тернопільської академії народного господарства. – 2000. – № 11. – С. 210-211.
24. Бондаренко А. Ф. Экономические стратегии управления рынком / А.Ф.Бондаренко. – Сумы: Слобожанщина, 1998. – 108 с.
25. Борщевський В. В. Вплив транснаціональних корпорацій на формування інвестиційного клімату в продовольчому секторі України / В.В.Борщевський, О.Я.Гримак // Зб. наук. пр. – Донецьк: ДДУ, 1999. – С. 160-165.
26. Буряк Є. В. Управління якістю продукції на підприємствах молочної промисловості / Є.В. Буряк // Регіональні перспективи. – 2002. – № 1. – С. 75-78.
27. Васильчак С. В. Оцінка формування попиту на ринку молочних продуктів / С.В.Васильчак // Економіка АПК. – 2005. – № 2. – С. 95-100.
28. Васильчак С. В. Формування пропозиції на ринку молочних продуктів / С.В.Васильчак // АгроІнКом. – 2005. – № 1-2. – С. 20-23.
29. Венгерук І. Ю. Удосконалення економічних відносин інтеграції у молоко- продуктовому підкомплексі / І.Ю. Венгерук // Економіка АПК. – 2002. – № 6. – С. 49-52.
30. Волошина Е. И. Государственное регулирование рынка молока и молочной продукции / Е.И.Волошина // Економіка: проблеми теорії та практики. – 2004. – Вип. 195/3. – С. 561-565.
31. Волошина Е. И. Жизненный цикл молочной продукции / Е.И.Волошина // Економіка: проблеми теорії та практики. – 2004. – Вип. 194/3.– С. 722-727.
32. Волошина Е. И. Методические основы исследования конъюнктуры рынка молока и молочной продукции / Е.И.Волошина, М.И.Еримизина // Достижения современной экон. науки: сб. науч. тр. – Белгород: Руснаучкнига, 2004. – Вып. 1. – С. 10-13.
33. Выгодин В. А. О сырьевом и технологическом обеспечении производства мороженого / В.А.Выгодин // Производство и реализация мороженого и быстрозамороженных продуктов. – 2004. – № 3. – С. 10.
34. Гаркавенко С. Маркетинг: підруч. для вузів / С.Гаркавенко. – К.: Лібра, 1998. – 364 с.
35. Голомша Н. Є. Маркетингове дослідження ринку молока та молоко- продукції / Н.Є.Голомша // Економіка АПК. – 2004. – № 6. – С. 108-111.
36. Голомша Н. Є. Удосконалення механізму інтеграції підприємств у молокопродуктовому підкомплексі АПК / Н.Є.Голомша // Вісн. Тернопільської акад. нар. госп. – 1999. – № 6. – С. 203-205.
37. Голомша Н. Є. Формування каналів просування продукції на ринку молока та молокопродуктів / Н.Є.Голомша // Вісн. Тернопільської акад. нар. госп. – 1998. – № 4. – С. 168-170.
38. Гуменюк О. В. Вдосконалення системи економічних взаємовідносин у молокопродуктовому підкомплексі АПК / О.В.Гуменюк // Екон. та гуманіт. пробл. розвитку суспільства у III тисячолітті: зб. наук. пр. Рівненського екон.-гуманіт. ін-ту. – Рівне: Тетіс, 2000. – С. 263-264.
39. Гуменюк О. В. Залучення іноземних інвестицій як один із шляхів до випуску конкурентоздатної молочної продукції в Україні / О.В.Гуменюк // Вісн. Дніпропетровського держ. фін.-екон. ін-ту. – 2000. – Т. 1: Матеріали першої міжвузівської наук.-практ. конф. – С. 124-125.
40. Гуменюк О. В. Роль маркетингу в формуванні ринку молока і молочних продуктів / О.В.Гуменюк // Проблеми ефективного функціонування АПК в умовах нових форм власності та господарювання: кол. моногр. у 2-х т. / за ред. П.Т.Саблука, В.Я.Амбросова, Г.Є.Мазнєва. – К.: ІАЕ, 2001. – Т. 2 – С. 211-213.
41. Гуткевич Е. В. Биомороженое – новый продукт на рынке здорового питання / Е.В.Гуткевич // Мороженое и замороженные продукты. – 2004. – № 5. – С. 20-22.
42. Давыдова Л. А. Экономика и управление предприятием. Основы немецкой теории Betriebswirtschaftslehre, адаптированной для применения в России / Л.А.Давыдова, В.К.Фальцман. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 224 с.
43. Джемелинська Л. В. Діагностика конкурентного середовища в системі маркетингу на ринку молочних продуктів м. Києва / Л.В.Джемелинська // Економіка АПК. – 2002. – № 2. – С. 115-120.
44. Джемелинська Л. В. Оцінка конкурентоспроможності молочної продукції / Л.В.Джемелинська // Економіка АПК. – 2003. – № 1. – С. 124-131.
45. Джоббер Д. Принципы и практика маркетинга: учеб. пособие: [пер. с англ.] / Д.Джоббер. – М.: Издательский дом „Вильям”, 2000. – 850 с.
46. Дикань В. Л. Обеспечение конкурентоспособности предприятия / В.Л.Дикань. – К., 2005. – 68 с.
47. Долан Э. Дж. Микроэкономика / Э.Дж.Долан, Д.Линдсей; пер. с англ. В.Лукашевича [и др.]; под общ. ред. Б. Лисовика, В. Лукашевича. – СПб.: Литера плюс, 1997. – 448 с.
48. Долан Э. Дж. Рынок: микроэкономическая модель / Э.Дж.Долан, Д.Линдсей. – Спб., 1992. – 496 с.
49. Должанський І. З. Конкурентоспроможність підприємств: навч. посіб. / І.З.Должанський, Т.О.Загорна. – К.: Центр навч. л-ри, 2006. – 384 с.
50. Дудар Т. Г. Перспективи розвитку регіонального ринку молока і молокопродуктів / Т.Г.Дудар, Н.Є.Голомша // Економіка АПК. – 2002. – № 9. – С. 126-132.
51. Дудар Т. Г. Маркетингові підходи до формування регіонального ринку молока та молокопродуктів / Т.Г.Дудар, Н.Є.Голомша // Зб. наук. пр. ТАНГ. – 1998. – Вип. 2 – С. 132-136.
52. Дудяк Р. Маркетинг: теорія, методика, практика: навч. посібник / Р.Дудяк, В.Липчук. – Львів, 2001. – 402 с.
53. Егоров И. В. Теория и практика управления товарными системами / И.В.Егоров. – 2-е изд. – М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2006. – 308 с.
54. Економічна енциклопедія: у 3-х т. / редкол.: Б.Д.Гаврилишин, С.В.Мочерний, О.А.Устенко [та ін.]; відп. ред. С.В.Мочерний. – К.: Вид. центр «Академія», 2000. – Т. 1. – 864 с.
55. Ефкрин В. П. Оценка конкурентоспособности при маркетинговых исследованиях / В.П.Ефкрин, В.В.Мотин. – М., 1993. – 176 с.
56. Євчук Л. А. До проблеми підвищення якості продукції аграрних підприємств / Л.А.Євчук // Агроінком. – 2007. – № 9-10. – С. 8-11.
57. Євчук Л. А. Проблеми ринку молокопродуктів / Л.А.Євчук // Економіка АПК. – 2002. – № 12. – С. 100-103.
58. Єресько Т. О. Розроблення та впровадження державних стандартів – передумова високої якості молочних продуктів / Т.О.Єресько, М.О.Яцюта // Вісн. аграр. науки. – 2002. – № 9. – С. 70-73.
59. Єфремов В.С. Класичні моделі стратегічного аналізу і планування: модель АDL /DС / В.С.Єфремов // Менеджмент в Україні і за кордоном. – 2005. – № 1. – С. 15-21.
60. Завьялов П. С. Конкуренция – неотъемлемое свойство развитого рынка / П.С.Завьялов // Маркетинг. – 1997. – № 5. – С. 3-8.
61. Зимовець В. Н. Проблема формування собівартості, цін і рентабельності в АПК / В. Н. Зимовець // Економіка АПК. – 2007. – № 10. – С. 106-109.
62. Иванов Ю. Б. Конкурентоспособность предприятия в условиях формирования рыночних отношений / Ю.Б.Иванов. – Х., 2004. – 101 с.
63. Иванов Ю. Б. Конкурентоспособность продукции. Теоретико-методологический аспект / Ю.Б.Иванов. – К., 2005. – 184 с.
64. Ільчук М. М. Ефективне функціонування молокопродуктового підкомплексу України / М.М.Ільчук. – К.: Нічлава, 2004. – 312 с.
65. Кардаш В. Я. Маркетингова товарна політика: навч. посіб. / В.Я.Кардаш. – К.: КНЕУ, 1997. – 156 с.
66. Карлоф Б. Деловая стратегия / Б.Карлоф. – М.: Экономика, 1991. – 320 с.
67. Кіндрацька Г. І. Стратегічний менеджмент: навч. посіб. / Г.І.Кіндрацька. – К.: Знання, 2006. – 366 с.
68. Кириченко Л. С. Основи стандартизації, метрології, управління якістю / Л.С.Кириченко, Н.В.Мережко. – К.: КНТЕУ, 2001. – 446 с.
69. Кладий А. Г. Производство мороженого и вафельных изделий / А.Г.Кладий, В.А.Выгодин. – М.: Галактика, 1993. – 317 с.
70. Кладий А. Г. Мороженое – это бизнес: благородный и благодарный, вечный и верный, мировой и мирный / А.Г.Кладий, А.В.Шаманов. – М.: Парус, 2000. – 591 с.
71. Климова Н. В. Расширение рынка сбыта продукции / Н.В.Климова // Молочная пром-сть. – 2003. – № 9. – С. 17-19.
72. Кныш М. И. Конкурентные стратегии: учеб. пособие / М.И.Кныш. – Спб., 2000. – 311 с.
73. Ковалев А. Маркетинговый анализ / А.Ковалев, В.Войленко. – М., 1996. – 263 с.
74. Коваленко Т. Все для мороженого: обзор рынка оборудования, ингридиентов и упаковки для производства мороженого / Т.Коваленко // Продукты питания. – 2002. – № 3. – С. 15-16.
75. Ковальчук Т. М. Оперативний аналіз кон’юнктури ринку / Т.М.Ковальчук // Економіка АПК. – 2002. – № 3. – С. 42-50.
76. Козак О. А. Основні тенденції розвитку світового ринку молока та молочної продукції / О.А.Козак // Економіка АПК. – 2007. – № 3. – С. 149-153.
77. Коломієць Н. Особливості формування конкурентного середовища серед вітчизняних товаровиробників / Н.Коломієць // Регіональна економіка. – 2002. – № 3. – С. 229-234.
78. Комліченко К. І. Дослідження концентрації операторів на українському ринку морозива / К.І.Комліченко // Формування та проблеми розвитку підприємництва в Україні: матеріали V Міжнар. наук.-практ. конф. студ. та молодих вчених ВНЗ, 23-24 листоп. 2006 р. – К.: ІВЦ Вид-во «Політехніка», 2006. – С. 135-136.
79. Корженко В. В. Соціалізація державного управління продовольчим ринком: від приватизації до партнерства / В.В.Корженко, Т.М.Лозинська // Актуальні пробл. держ. упр. – 2006. – № 3 (30). – С. 78-83.
80. Коржинський М. П. Молокопродуктовий підкомплекс України: стан і напрями розвитку / М.П.Коржинський, Ю.М.Макаренко. – К.: ІАЕ УААН, 1998. – 264 с.
81. Корінько О. Є. Ситуація на ринку молока та молокопродуктів: стан, проблеми, рішення / О.Є.Корінько // Маркетинг в Україні. – 2002. – № 3. – С. 13-17.
82. Косік А. Ф. Мікроекономіка: навч. посіб. / А.Ф.Косік, Г.Е.Гронтковська. – К.: Центр навч. л-ри, 2004. – 416 с.
83. Котлер Ф. Основы маркетинга: [пер. с англ.] / Ф.Котлер. – М.: Прогресс, 1990. – 736 с.
84. Кочетков О. В. Маркетинг у підвищенні конкурентоспроможності молокопереробних підприємств / О.В.Кочетков, С.О.Вольвак // Економіка: проблеми теорії і практики. – 2002. – Вип. 129. – С. 182-186.
85. Куденко Н. В. Сегментування споживачів ринку молочної продукції (на прикладі українського ринку морозива) / Н.В.Куденко, К.І.Комліченко // Екон. вісн. НТУУ «КПІ». – 2007. – Вип. 4. – С. 248-252.
86. Кудлай В. Г. Інтеграційні процеси та їх роль у розвитку регіонального ринку молока та молочних продуктів / В.Г.Кудлай // Агроінком. – 2007. – № 1-2. – С. 36-37.
87. Кукура Н. А. Мороженое в третьем тысячелетии / Н.А.Кукура // Молочная пром-сть. – 2004. – № 3. – С. 5-6.
88. Курбатков К. Є. Маркетинг і організаційно-економічні умови розвитку збутової діяльності в ринкових умовах / К.Є.Курбатков. – Х., 2003. – 256 с.
89. Кушиль И. Предложение и спрос. Эффективный маркетинг – необходимость для успешного развития молочного бизнеса в Украине / И.Кушиль // Молочный мир. – 2005. – № 5. – С. 55-67.
90. Левчук Н. Стан виробництва, переробки та реалізації молока в Україні / Н.Левчук // Економіст. – 2003. – № 10. – С. 55-57.
91. Лисенко А. М. Державне регулювання ринку молочної продукції та основні напрямки його удосконалення / А.М.Лисенко // Економіка АПК. – 2002. – № 1. – С. 46-51.
92. Лисенко А. М. Маркетингова система виробництва та реалізації молоко- продукції / А.М.Лисенко // Економіка АПК. – 2000. – № 6. – С. 62-68.
93. Лисин П. А. Компьютерные технологии в оптимизации рецептуры и ассортимента мороженого / П.А.Лисин, В.Л.Иванов, О.М.Карымов. – Омск: ОмГАУ, 2001. – 123 с.
94. Лифиц И. М. Теория и практика оценки конкурентоспособности товаров и услуг / И.М.Лифиц. – М.: Юрайт, 2001. – 312 с.
95. Ліпич Л. Г. Визначення попиту на продовольчі товари / Л.Г.Ліпич, О.В.Кощій // Вісн. Нац. ун-ту "Львівська політехніка". – Сер. Логістика. 2001. – Вип. 416. – С. 182-187.
96. Лозинська Т. М. Структурні зрушення в аграрній сфері України та їх вплив на механізм державного управління продовольчим ринком [Електронний ресурс] / Т.М.Лозинська. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/DeBu/2007-1/doc/2/08.pdf
97. Лукинов И. Структурообразующие процессы в ходе реформ / И.Лукинов // Экономика Украины. – 1996. – № 5. – С. 11-31.
98. Макаринська О. В. Напрямки удосконалення системи інформаційного забезпечення ринку молока і молокопродукції / О.В.Макаринська // Вісник ХНАУ. – 2002. – № 8. – С. 257-260.
99. Макконнелл К. Р. Экономикс: принципы, проблемы и политика: в 2 т.: [пер. с англ. 11-го изд.] / К.Р.Макконнелл, С.Л.Брю. – М.: Республика, 1992. – Т. 1. – 399 с.
100. Марцин В. Конкуренція як засіб антимонопольного регулювання товарних ринків / В.Марцин // Регіональна економіка. – 2003. – № 3. – С. 35-44.
101. Мачихин С. А. Управление технологическими процессами – решающий фактор качества пищевых производств и безопасности пищевых продуктов / С.А.Мачихин, А.Н.Стрелюхина // TQM-XXI. Проблемы, опыт, перспективы / под ред. В.А.Качалова, В.Л.Рождественского. – М.: Изд. АТ, 1998. – Вып. 3. – 264 с.
102. Микроэкономика: учебник / под ред. Е.Б.Яковлевой. – М.-Спб.: Поиск, 1998. – 358 с.
103. Молоканова Л. В. Комплексний підхід щодо розробки рецептури морозива профілактичної спрямованості / Л.В.Молоканова // Донецький вісн. наук. т-ва ім. Шевченка. – 2005. – Т. 20. – С. 56-61.
104. Морозиво з комбінованим складом сировини: Загальні технічні умови: ДСТУ 4735:2007. – [Чинний від 1 січня 2008 р.]. – К.: Держспоживстандарт України, 2007. – 24 с.
105. Морозиво молочне, вершкове, пломбір: Загальні технічні умови: ДСТУ 4733:2007. – [Чинний від 1 січня 2008 р.]. – К.: Держспоживстандарт України, 2007. – 24 с.
106. Морозиво плодово-ягідне, ароматичне, щербет, лід: Загальні технічні умови: ДСТУ 2435-94. – [Чинний від 1 січня 1995 р.]. – К.: Держспоживстандарт України, 1994. – 36 с.
107. Мостенська Т. Л. Економічний механізм функціонування молочної промисловості України / Т.Л.Мостенська. – К.: УДУХТ, 2001. – 328 с.
108. Мостенська Т. Л. Стан і проблеми розвитку ринку молочних продуктів в Україні / Т.Л.Мостенська // Економіка АПК. – 2004. – № 3. – С. 46-50.
109. Музика О. В. Організаційні фактори оптимізації логістичної моделі постачання на молокопереробних підприємствах / О.В.Музика // Вісн. Вінницького політехн. ін-ту. – 2007. – № 2. – С. 24-28.
110. Нємцов В. Д. Стратегічний менеджмент: навч. посіб. / В.Д.Нємцов, Л.Є.Довгань. – К.: УВПК "ЕксОб", 2001. – 560 с.
111. Одинцов М. М. Прогнозування ємності регіонального продовольчого ринку методом регресійного моделювання / М.М.Одинцов // Економіка АПК. – 2007. – № 7. – С. 139-143.
112. Оленев Ю. А. Комплекс показателей характеристик мороженого / Ю.А.Оленев // Молочная пром-ть. – 1993. – № 5/6. – С. 19-21.
113. Оленев Ю. А. Мороженое / Ю.А.Оленев. – М.: Колос, 1992. – 256 с.
114. Оленев Ю. А. Технология и оборудование для производства мороженого / Ю.А.Оленев. – М.: Дели, 1999. – 272 с.
115. Оленев Ю. А. Производство мороженого / Ю.А.Оленев, Н.Д.Зубова. – М.: Пищевая промышленность, 1977. – 232 с.
116. Онисько С. М. Нові тенденції у формуванні цін на продовольчі товари / С.М.Онисько, В.М.Баховський // Економіка АПК. – 2002. – № 9. – С. 119-125.
117. Осадча Г. Г. Удосконалення методів економічної оцінки ринку молока і молочних продуктів в умовах реформування економіки України: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. / Г.Г.Осадча. – К., 1997. – 20 с.
118. Основи економічної теорії: підручник / за заг. ред. Ю.В.Ніколенка. – 3-тє вид. – К.: ЦУЛ, 2003. – 540 с.
119. Пархомець М. Аналіз та прогнозування ринку молокопродуктів у західному регіоні України / М. Пархомець // Економіка АПК. – 2003. - № 7. – С. 132-140.
120. Пасхавер Б. И. Ценообразование в финансовой системе продовольственного рынка / Б.И.Пасхавер // Економіка АПК. – 2007. – № 5. – С. 29-33.
121. Петруня Ю. Чинники змін конкурентних умов у підприємницькій діяльності / Ю.Петруня, С.Крук // Предпринимательство, хозяйство и право. – 2000. – № 6. – С. 68-71.
122. Печенкін А. Про оцінку конкурентоспроможності товарів і товаро-виробників / А.Печенкін, В.Фомін // Маркетинг. – 2000. – № 2. – С. 23-26.
123. Полозова А. Н. Оптимизация ассортимента / А.Н.Полозова // Молочная пром-ть. – 2003. – № 3. – С. 11-15.
124. Полозова А. Н. Резервы увеличения доходности молочных заводов / А.Н.Полозова // Молочная пром-ть. – 2003. – № 5. – С. 7-9.
125. Портер М. Конкуренция: учеб. пособие: [пер. с англ.] / М.Портер. – М.: Издательский дом „Вильямс”, 2000. – 495 с.
126. Портер М. Стратегія конкуренції: [пер. з англ.] / М.Портер. – К.: Основи, 1998. – 390 с.
127. Правильное позиционирование предприятия – залог стабильной высокой рентабельности и конкурентоспособности // Мороженое и замороженные продукты. – 2004. – № 9. – С. 18-23.
128. Примак Г. Оцінювання іміджу підприємства на споживчому ринку України / Г.Примак // Економіст. – 2002. – № 6. – С. 69-71.
129. Про безпечність та якість харчових продуктів і продовольчої сировини: закон України від 23 груд. 1997 р. № 771 // Економіка АПК. – 1998. – № 3. – С. 90-96.
130. Про молоко та молочні продукти: закон України від 24 черв. 2004 р.
№ 1870 // Відомості Верховної Ради України. – 2004. – № 47. – Ст. 513.
131. Про стандартизацію: закон України від 17 трав. 2001 р. № 2408 // Відомості Верховної Ради України. – 2001. – № 31. – Ст. 145.
132. Производство мороженого в СССР и за рубежом / В.Е.Куцакова, В.Л.Фролов, Р.В.Бессонов [и др.]. – М.: АгроНИИТЭИММП, 1990. – 40 с.
133. Прокопенко Н. Д. Эволюция рынка и диалектика рыночных отношений / Н.Д.Прокопенко, В.Г.Иванов. – Донецк, 1993. – 43 с.
134. Процюк Н. І. Системне управління якістю продукції як фактор ефективної діяльності підприємства / Н.І.Процюк // Аграрна наука і освіта. – 2003. – Т. 6, № 5. – С. 148-150.
135. Прутник Э. А. Межотраслевые хозяйственные объединения – стратегия диверсификации развития углеобогатительных предприятий / Э.А.Прутник. – Д.: Юго-Восток, 2004. – 455 с.
136. Ревуцька Н. В. Ключові аспекти процесу розробки бізнес-моделі компанії / Н.В.Ревуцька // Українська наука: минуле, сучасне, майбутнє. – Тернопіль, 2003. – Вип. 6. – С. 274.
137. Ревуцька Н. В. Харчова промисловість України: оцінка діючих бізнес-моделей в галузі / Н.В.Ревуцька // Актуальні пробл. економіки. – 2003. – № 12. – С. 89-96.
138. Рєпіна І. М. Підприємницький потенціал: методологія оцінки та управління / І.М.Рєпіна // Вісн. Укр. акад. держ. упр. при Президентові України. – 1998. – № 2. – С. 262-271.
139. Розвиток молочної промисловості в умовах конкуренції на ринку / О.В.Мороз, Н.П.Карачина, Т.М.Халімон, С.Д.Скуртол // Економіка АПК. – 2007. – № 7. – С. 131-142.
140. Ромоданова В. О. Оцінка якості морозива / В.О.Ромоданова, Т.П.Костенко, В.М.Поліщук // Харчова і переробна пром-ть. – 1997. – № 10 (220). – С. 25-29.
141. Рухтурак М. В. Розвиток економічного механізму взаємовідносин між партнерами молокопродуктового підкомплексу / М.В.Рухтурак // Агроінком. – 2005. – № 1-2. – С. 54-56.
142. Рынок молока и молочных продуктов Украины // Молочное дело. – 2004. – № 2. – С. 5-12.
143. Рынок цельномолочной продукции // Бизнес. – 2006. – 30 окт. (№ 44). – С. 140-144.
144. Рязанов А. В. Формування концепції управління ланцюгами поставок на базі вертикальної інтеграції підприємств / А.В.Рязанов // Агроінком. – 2007. – № 11-12. – С. 97-101.
145. Савицька В. Г. Маркетинг у формуванні ринку молока і молочних продуктів / В.Г.Савицька // Економіка АПК. – 2000. – № 12. – С. 75-76.
146. Савицька В. Г. Актуальні проблеми розвитку ринку молока і молочних продуктів / В.Г.Савицька // Економіка АПК. – 2002. – № 11. – С. 102-106.
147. Самуэльсон П. Экономика: [пер. з англ.] / П.Самуэльсон, В.Нордгауз. – М.: МГП “Алгон”; ВНИИСИ, 1992. – 625 с.
148. Святненко В. Промисловий маркетинг: навч. посіб. / В.Святенко. – К.: МАУП, 2001. – 234 с.
149. Сичевський М. П. Проблеми інвестиційного розвитку харчової промисловості України / М.П.Сичевський // Економіка АПК. – 2007. – № 7. – С. 21-26.
150. Сорокалита В. М. Новая система оценки качества мороженого / В.М.Сорокалита, В.Н.Полищук // Сб. тез. докл. к Междунар. студ. науч. конф. по пробл. пищевой технологии и техники. – Могилев: МТИ, 1997. – С. 68-69.
151. Степаненко С. І. Про визначення рівня конкурентоспроможності переробних підприємств / С.І.Степаненко // Економіка АПК. – 2001. – № 5. – С. 56-60.
152. Стратегія підприємства та стратегічний менеджмент: навч. посіб. / Ю.В.Соболєв, В.Л.Дикань, О.Г.Дейнека, Л.О.Позднякова. – X.: ТОВ "Олант", 2002. – 416 с.
153. Схелхаас Х. Молочная промышленность к 2010 г. / Х.Схелхаас // Молочная пром-ть. – 1997. – № 4. – С. 5-10.
154. Тарануха Ю. В. Экономика отраслевых рынков (в структурно-логических схемах): учеб.-метод. пособие / Ю.В.Тарануха; под общ. ред. А.В.Сидоровича. – М.: Дело и сервис, 2002. – 240 с.
155. Теория фирмы / под ред. В.М.Гальперина. – Спб.: Экон. шк., 1995.
156. Ткаченко В. А. Рынок: новые производственные отношения / В.А.Ткаченко. – Днепропетровск: ДГУ, 1993. – 276 с.
157. Токарєв І. В. Дослідження товарних ринків в умовах ринкової економіки / І.В.Токарєв // Статистика України. – 2002. – № 1.
158. Топіха В. І. Ринок молока та молокопродуктів в Україні / В.І.Топіха // Вісник аграрної науки. – 2005. – № 8. – C. 62-64.
159. Топіха В. І. Стан та основні напрямки виробництва молока та молокопродуктів в Україні / В. І. Топіха // Таврійський наук. вісн. – 2004. – Вип. 35. – С. 155-161.
160. Тужилкин В. И. Технологии производства продуктов функционального и лечебно-профилактического назначения на основе мониторинга питания и специфики метаболизма у различных групп населения / В.И.Тужилкин, А.А.Кочеткова // Пищевая пром-ть. – 2002. – № 6. – С. 24-28.
161. Уніят Л. М. Аналіз ризиків і методів їх оцінки в інвестиційних проектах молочної промисловості / Л.М.Уніят // Наук. записки Тернопільського ДПУ ім. Володимира Гнатюка. – 2002. – Вип. 11, Ч. 1. – С. 211-213.
162. Уніят Л. М. Методика проведення кількісного аналізу ризику інвестиційних проектів для молочної промисловості / Л.М.Уніят // Наук. записки Тернопільського ДПУ ім. Володимира Гнатюка. Сер. Економіка. – 2003. – № 15. – С. 186-192.
163. Уніят Л. М. Світовий досвід інвестування підприємств молочної промисловості АПК / Л.М.Уніят // Наукові записки Тернопільського ДПУ ім. Володимира Гнатюка. Сер. Економіка. – 2001. – № 9. – С. 155-158.
164. Фатхутдинов Р. П. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление: Уч. пособ. / Р.П.Фатхутдинов. – М.: ИНФРА-М, 2000. – 386 с.
165. Фатхутдинов Р. П. Менеджмент конкурентоспособности товара / Р.П.Фатхутдинов. – К., 2003. – 311 с.
166. Хайман Д. Современная микроэкономика: анализ и применение: в 2-х т.: [пер. с англ.] / Д.Хайман. – М.: Финансы и статистика, 1992. – Т. 1. – 834 с.
167. Харчова промисловість України: стан та перспективи / за ред. І.Р.Юхновського. – К.: ФАДА ЛТД, 2001.
168. Циганкова Т. М. Міжнародна торгівля: навч. посіб. / Т.М.Циганкова, Л.П.Петрашко, Т.В.Кальченко. – К.: КНЕУ, 2001. – 488 с.
169. Ціни, витрати, прибутки агровиробництва та інфраструктура продовольчих ринків України / О.М.Шпичак, П.Т.Саблук, З.П.Ніколаєва, [та ін.]; за ред. О.М.Шпичака. – К.: УААН, 2000. – 585 с.
170. Шаманов А. В. Индустрия мороженого России в современных условиях / А.В.Шаманов // Молочная пром-ть. – 1999. – № 1. – С. 3-5.
171. Шевельова С. О. Розвиток конкуренції в молокопродуктовому підкомплексі західного регіону / С.О.Шевельова // Економіка АПК. – 2002. – № 6. – С. 97-100
172. Шевельова С. О. Світові тенденції розвитку виробництва молока та ринку молокопродуктів / С.О.Шевельова // Економіка АПК. – 2000. – № 11. – С. 91-95
173. Школьник Л. Управління якістю – основа досконалості виробництва / Л.Школьник // Конкуренція. – 2004. – № 3. – С. 2-4.
174. Шкурко І. В. Методичні підходи щодо визначення ринків збуту молоко продукції / І.В.Шкурко // Економіка АПК. – 2002. – № 3. – С. 92-94.
175. Шолудченко С. В. Управління якістю на основі міжнародних стандартів ISO-9000 / С.В.Шолудченко // Економіка АПК. – 2002. – № 2. – С. 108-112.
176. Юданов А. Ю. Конкуренция: теория и практика / А.Ю.Юданов. – К., 2005. – 214 с.
177. Юданов А. Ю. Фирма и ринок / А.Ю.Юданов. – М., 2000. – 290 с.
178. Юрченко К. Г. Стан та перспективи розвитку молокопереробної промисловості України / К.Г.Юрченко // Економіка АПК. – 2002. – № 10. – С. 55-58.
179. Chandler A. D. The Visible Hand: The Managerial Revolution in American Business / A.D.Chandler. – Cambridge: Harvard University Press, 1977. – 314 p.
180. Tomczak T. Corporate brand management / Т.Tomczak, Т.Langer. – Wiesbaden, 2004.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно 20657.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.