У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название КОМПЛЕКСНА РЕЙТИНГОВА ОЦІНКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Количество страниц 208
ВУЗ КРИВОРІЗЬКИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20661.doc 
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП…………………………………………………………………………. 4
РОЗДІЛ 1. АНАЛІЗ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ………………………………………………………………… 11
1.1. Дослідження поняття «конкурентоспроможність підприємства» та його адаптація до особливостей гірничо-збагачувальних підприємств..... 11
1.2. Систематизація та дослідження сучасних теоретико-методологічних підходів до оцінки конкурентоспроможності підприємств………….... 18
1.3. Аналіз ринку залізорудної продукції та конкурентного стану гірничо-збагачувальних комбінатів України ……………………………… 37
Висновки по розділу 1…………………………………………………….. 49
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ РЕЙТИНГОВОЇ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ………………………………………. 51
2.1. Організаційно-інформаційні аспекти процесу оцінки конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств... ……… 51
2.2. Теоретичне обґрунтування показника ринкової конкурентної позиції підприємства та механізму його формування………………………. 77
2.3. Розробка механізму комплексної рейтингової оцінки конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств………… 87
2.4. Формування структури резервів та механізму визначення напрямів підвищення конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств.......................................................................................................... 95
Висновки по розділу 2 ………………….…………………………………... 108
РОЗДІЛ 3. АПРОБАЦІЯ МЕТОДУ КОМПЛЕКСНОЇ РЕЙТИНГОВОЇ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ В УМОВАХ ГІРНИЧО-ЗБАГАЧУВАЛЬНИХ КОМБІНАТІВ УКРАЇНИ……………………………. 111
3.1. Реалізація економічної моделі конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних комбінатів України………………………………………... 111

3.2. Дослідження інтегральних рейтингів конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних комбінатів України………………………………... 122
3.3. Оцінка резервів та визначення напрямів підвищення рівня конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних комбінатів України …. 127
Висновки по розділу 3 ………………………………………………….......... 145
ВИСНОВКИ………………………………………………………………..…… 147
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………….……... 150
ДОДАТКИ……………………………………………………………………… 162
Додаток А. Рекомендації для розрахунку показників конкуренто-спроможності гірничо-збагачувальних підприємств………………………. 162
Додаток Б. Результати розрахунку показників конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних комбінатів України, 2004-2007 рр……………….. 169
Додаток В. Дані експертного оцінювання характеристик залізорудної продукції……………………………………………………………………….. 181
Додаток Д. Графіки відповідності між зміною значення ринкової конкурентної позиції підприємств та значень показників по групам факторів за видами регресійної моделі ……………………………………… 184
Додаток Е. Опис програмного забезпечення для автоматизованого розрахунку рейтингів підприємств і будування кумулятивних графіків інтегральних рейтингів………………………………………………………. 198
Додаток Ж. Кумулятивні графіки структури формування рейтингів конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних комбінатів України..... 204

ВСТУП

Актуальність теми. На початку 21 століття в Україні сформувався один з найпотужніших гірничо-металургійних комплексів у світі, основу якого складають гірничо-збагачувальні підприємства. Об’єктивна оцінка їх конкурентоспроможності створить інформаційну базу для прийняття ефективних управлінських рішень, надасть можливість забезпечити економічне зростання Центрального та Східного регіонів України і сприятиме подальшому розвитку національної економіки.
Методологічні, методичні та прикладні проблеми й питання оцінки конкурентоспроможності підприємств досліджували у своїх роботах М.Портер, І.Ансофф, В Балабанова, П.Зав’ялов, Р.Фатхутдінов, І.Зулькарнаєв, Г.Азоєв, А.Юданов, В.Павлова, К.Щиборщ та інші. Окремі аспекти сутності конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств досліджувалися в роботах А.Г.Темченка, А.М.Турила, В.Я.Нусінова, Л.М.Варави, В.А.Ковальчука, О.А.Темченка, Н.І.Рябикіної, С.В.Максимова та багатьох інших учених.
Однак існуючої науково-методичної бази оцінки конкурентоспроможності підприємств для застосування в сучасних умовах господарювання з урахуванням кризових явищ у світовій економіці недостатньо. Деякі аспекти комплексної оцінки конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств, такі як визначення ступеня впливу факторів на рівень конкурентоспроможності та резервів її підвищення вимагають подальшого теоретичного обґрунтування, що обумовило вибір і актуальність теми дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Обраний напрям дослідження визначається Державною програмою демонополізації економіки й розвитку конкуренції (1993 р.), Державною програмою стратегічного розвитку «Україна – 2010» та іншими державними й галузевими програмами, планами розвитку економіки України.
У дисертаційній роботі використано результати, одержані автором у процесі наукових досліджень. За темою «Розробка методики комплексної оцінки конкурентоспроможності промислових підприємств, основаної на використанні відкритих джерел інформації» (№ДР 0107U010885) автором розроблено методичні основи універсальної комплексної рейтингової оцінки рівня конкурентоспроможності промислових підприємств.
За темою «Дослідження і розробка рекомендацій щодо підвищення конкурентоздатності гірничодобувних підприємств України» на основі договору про творче співробітництво №13-с/07 від 8 лютого 2007 року з Асоціацією «Укррудпром» автором розроблено практичні рекомендації щодо визначення та використання резервів підвищення рівня конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних комбінатів України.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є розробка теоретичних і методичних положень та практичних рекомендацій щодо оцінки конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств та обґрунтування напрямів її підвищення.
Для досягнення мети у дисертаційній роботі поставлено та вирішено такі завдання дослідницького, методичного та прикладного характеру:
- досліджено сутність поняття «конкурентоспроможність підприємства» та з урахуванням особливостей гірничо-збагачувальних підприємств сформовано визначення «конкурентоспроможність гірничо-збагачувального підприємства»;
- розглянуто теоретико-методологічні підходи щодо оцінки конкурентоспроможності підприємств і визначено їх слабкі та сильні сторони;
- досліджено фактори, які впливають на конкурентоспроможність гірничо-збагачувальних підприємств, удосконалено їх комплекс;
- поглиблено наукові положення щодо оцінки конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств;
- досліджено характер взаємозв’язку між факторами в економічній моделі конкурентоспроможності підприємства;
- удосконалено методичні підходи до визначення резервів та напрямів підвищення конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств.
Об'єктом дослідження виступає процес оцінки конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств.
Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти методики комплексної рейтингової оцінки конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств.
Методи дослідження. При вирішенні вищезазначених наукових завдань у роботі використано комплексний метод досліджень, який включає: метод теоретичного узагальнення – при вивченні стану теорії та практики оцінки конкурентоспроможності підприємства та розвитку економічної категорії «конкурентоспроможність підприємства»; статистичний, фінансовий та техніко-економічний аналіз результатів роботи гірничо-збагачувальних підприємств України; кореляційно-регресійний аналіз – при дослідженні залежностей конкурентоспроможності від факторів; кластерний аналіз – при визначенні рейтингових значень факторів та рейтингової оцінки конкурентоспроможності.
Обробку даних здійснено за допомогою ПЕОМ з використанням пакета Microsoft Office 2003 (Excel 2003) та STATISTICA 6.0. При розробці програмного забезпечення автоматизованого розрахунку рейтингів підприємств та побудови кумулятивних графіків застосовано мову програмування Delphi 7.0.
Інформаційну базу дисертації склали законодавчі, нормативні й інструктивні документи, що регламентують діяльність підприємств, дані державної статистики, звіти українських залізорудних гірничо-збагачувальних комбінатів.
Наукова новизна одержаних результатів дисертаційної роботи полягає в тому, що:
вперше:
- запропоновано показник ринкової конкурентної позиції гірничо-збагачувального підприємства, який враховує обсяг реалізованої залізорудної продукції, зважений за сукупністю кількісних оцінок характеристик продукції та самого підприємства, що є найбільш значущими для споживача. Показник відображає результат, якого досягло гірничо-збагачувальне підприємство в процесі конкуренції на ринку та взаємодії зі споживачами;
- запропоновано механізм експрес-оцінки характеру взаємозв’язків між факторами та їх впливу на конкурентоспроможність, який дозволяє швидко та з достатнім рівнем надійності визначити вид економічної моделі конкурентоспроможності підприємства. В основу механізму покладено поетапну графічну та економетричну перевірку гіпотез щодо щільності взаємозв’язків між факторами та ринковою конкурентною позицією для різних регресійних типів моделі;
удосконалено:
- комплекс зовнішніх та внутрішніх факторів, які впливають на конкурентоспроможність гірничо-збагачувальних підприємств шляхом урахування їх особливостей і сучасних умов функціонування та розширення переліку факторів;
- метод оцінки конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств, який відрізняється від існуючих тим, що його розроблено з урахуванням галузевих особливостей умов функціонування та комплексного впливу розширеної сукупності факторів і дозволяє: визначати вид економічної моделі конкурентоспроможності, резерви та найбільш перспективні напрями підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства;
- підхід до визначення та використання резервів підвищення конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств за рахунок розширення переліку резервів, який сформовано відповідно до комплексу факторів, та розробки механізму визначення резервів, який відрізняється від існуючих тим, що його основано на використанні кумулятивних графіків, які відображають структуру формування рейтингу конкурентоспроможності, та принципу Парето, що дозволяє економити ресурси, спрямовані на підвищення конкурентоспроможності за рахунок виявлення конкретних проблем і розробки відповідних рекомендацій;
дістало подальший розвиток:
- поняття «конкурентоспроможність підприємства» за рахунок адаптації його визначення до галузевих особливостей функціонування підприємств. Згідно з ним, конкурентоспроможність гірничо-збагачувального підприємства – це сукупність переваг підприємства на ринку, які обумовлюються існуючим та перспективним обсягом та якістю балансових запасів корисних копалин і станом розробки родовищ; формуються в результаті комплексного впливу факторів внутрішнього і зовнішнього оточення та мають динамічний характер; відображаються у його спроможності виробляти та реалізовувати залізорудну продукцію в обсязі та з якісними характеристиками, що відповідають стратегічним інтересам інтегрованої компанії, до складу якої входить дане підприємство;
- поняття «ціннісна пропозиція продукції» за рахунок уточнення його назви як «ціннісна (значуща) пропозиція сукупності характеристик підприємства та його продукції споживачеві на ринку» та використання для оцінки конкурентоспроможності підприємства.
Практичне значення одержаних результатів.
Отримані у дисертаційній роботі результати та розроблені рекомендації дозволили створити методичну базу для практичного розв’язання проблем підвищення конкурентоспроможності українських гірничо-збагачувальних підприємств.
Розроблені методичні положення оцінки конкурентоспроможності підприємств та програмне забезпечення прийнято до використання в інформаційній агенції ТОВ «Приватінформ», що є членом Української Асоціації Маркетингу (акти впровадження №17 від 10.04.08 та №18 від 11.04.08). На основі розроблених автором дисертації методичних рекомендацій у ТОВ «Приватінформ» вперше в Україні запроваджено послугу «Оцінка конкурентоспроможності промислових підприємств».
Окремі результати дисертаційної роботи було використано при проведенні проекту бенчмаркінгу у ВАТ «ПівнГЗК», ВАТ «ЦГЗК» та ВАТ «ІнГЗК» (довідка від 23.06.08).
Загальні науково-методичні положення та прикладні результати дисертаційного дослідження знайшли використання у навчальному процесі Криворізького технічного університету при викладанні дисциплін: «Конкурентоспроможність підприємств», «Моделювання економічної динаміки», «Системний аналіз», «Методи і моделі в менеджменті та маркетингу» (довідка від 28.05.08).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійно виконаною науковою працею, в якій викладено авторський підхід щодо розв’язання наукової задачі вдосконалення наукових підходів до оцінки конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств та визначення напрямів її підвищення. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, у дисертації використано лише ті ідеї і положення, які отримано в результаті особистої роботи здобувача та які становлять індивідуальний внесок автора.
Апробація результатів дисертації.
Основні наукові положення, практичні матеріали, рекомендації та висновки дисертаційної роботи викладено, обговорено та схвалено на науково-практичних конференціях «Проблеми економічної освіти і науковий прогрес» (Кривий Ріг, 2005-2007 рр.), Міжнародних науково-практичних конференціях «Сталий розвиток гірничо-металургійного комплексу України» (Кривий Ріг, 2006-2007 рр.), Міжнародній конференції «Форум гірників – 2006» (Дніпропетровськ, 2006 р.), Всеукраїнській науково-практичній конференції «Комп’ютерне моделювання та інформаційні технології в науці, економіці й освіті» (Кривий Ріг, 2007 р.), Всеукраїнській науково-практичній конференції молодих вчених «Управління інноваційним розвитком підприємств України в умовах світових інтеграційних процесів» (Дніпропетровськ, 2007 р.), Міжнародній конференції «Наукова думка інформаційного часу - 2008» (Прага, Чехія, 2008 р.), Міжнародній науково-практичній конференції студентів та аспірантів «Інформаційні технології в економіці та освіті» (Москва, 2008 р.), Міжнародній науково-практичній конференції «Передові наукові розробки-2008» (Прага, Чехія, 2008 р.).
Публікації. За темою дисертаційного дослідження опубліковано 15 наукових робіт загальним обсягом 3,52 друк. арк. (в яких здобувачеві належить 2,84 друк.арк.), в тому числі 6 статей у фахових виданнях, 9 публікацій у матеріалах наукових конференцій.
Структура й обсяг роботи. Дисертація складається зі вступу, трьох розділів, висновків, викладених на 147 сторінках комп’ютерного тексту. Робота містить 18 таблиць, 23 рисунки, 6 додатків та список використаних джерел із 145 найменувань.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертаційній роботі наведено нове практичне вирішення наукової задачі вдосконалення наукових підходів до оцінки конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств та визначення напрямів її підвищення, що полягає у розробці методичних положень комплексної рейтингової оцінки конкурентоспроможності підприємств даної підгалузі. Результати проведеного наукового дослідження дають можливість зробити такі висновки:
1. Гірничо-збагачувальні підприємства мають сукупність унікальних особливостей, які відрізняють їх від підприємств інших галузей та обумовлюють специфічні підходи до управління (в тому числі і конкурентоспроможністю). Згідно з цим, універсальні визначення поняття конкурентоспроможності підприємства необхідно адаптувати до специфіки діяльності та умов функціонування даних підприємств. Запропоновано таке визначення: конкурентоспроможність гірничо-збагачувального підприємства – сукупність переваг підприємства на ринку, які обумовлюються існуючим та перспективним обсягом та якістю балансових запасів корисних копалин і станом розробки родовищ; формуються в результаті комплексного впливу факторів внутрішнього і зовнішнього оточення та мають динамічний характер; відображаються у його спроможності виробляти та реалізовувати залізорудну продукцію в обсязі та якості, що відповідають стратегічним інтересам інтегрованої компанії, до складу якої входить дане підприємство.
2. З метою отримання якісної інформації для прийняття управлінських рішень, методика оцінки конкурентоспроможності підприємств повинна відповідати таким запропонованим у роботі критеріям: комплексність, достовірність та адекватність, зручність, законність, адресність, доступність.
3. Запропоновано метод комплексної рейтингової оцінки конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних підприємств, який дозволяє уникнути появи розривів процесу оцінки. Метод оцінки відрізняється від існуючих тим, що його розроблено з урахуванням галузевих особливостей умов функціонування та комплексного впливу розширеної сукупності факторів, дозволяє: визначати вид економічної моделі конкурентоспроможності, резерви та найбільш перспективні напрями підвищення конкурентоспроможності підприємств.
4. Удосконалено комплекс зовнішніх та внутрішніх факторів, які впливають на конкурентоспроможність гірничо-збагачувальних підприємств шляхом урахування особливостей і сучасних умов їх функціонування та розширення складу факторів.
5. Рівень конкурентоспроможності гірничо-збагачувального підприємства рекомендується визначити за допомогою показника його ринкової конкурентної позиції, який враховує: обсяг реалізації залізорудної продукції з відповідними якісними характеристиками, оцінки характеристик продукції, які споживачі додатково враховують при виборі постачальників, рівень фінансової стійкості підприємства, індекс економічної стійкості інтегрованої гірничо-металургійної компанії, до складу якої входить дане підприємство.
Даний показник відображає рівень конкурентного результату, який досягло гірничо-збагачувальне підприємство в процесі функціонування на ринку та взаємодії зі споживачами.
6. Характер зв’язку між факторами в економічній моделі конкуренто-спроможності підприємства рекомендовано обґрунтовувати та визначати шляхом поетапної перевірки гіпотез про його тип. Перевірка гіпотез базується на визначенні відхилень між зміною значень показника ринкової конкурентної позиції підприємства та зміною значень показників конкурентоспроможності за групами при різних регресійних типах економічної моделі та їх усуненні за допомогою кореляційно-регресійного аналізу (методом покрокового вилучення найменш впливових факторів). Рішення про характер взаємозв’язку між факторами та значущість їх впливу на конкурентоспроможність підприємства приймається на основі таких критеріїв: найвищий коефіцієнт детермінації, найбільш значущий коефіцієнт Фішера, найменші відхилення на графіках відповідності після проведення кореляційно-регресійного аналізу.
7. При визначенні резервів підвищення конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних рекомендується використовувати розроблену у роботі удосконалену класифікаційну схему резервів, сформовану відповідно до структури комплексу факторів конкурентоспроможності. Також рекомендується використовувати механізм визначення резервів, який основано на використанні кумулятивних графіків (що відображають структуру формування рейтингу конкурентоспроможності) та принципу Парето. Даний підхід дозволяє економити ресурси, спрямовані на підвищення конкурентоспроможності, за рахунок виявлення конкретних проблем і розробки відповідних рекомендацій.
8. У результаті оцінки конкурентоспроможності гірничо-збагачувальних комбінатів України за період 2004-2007 рр. обґрунтовано лінійний регресійний тип економічної моделі; емпірично доведено, що в даний період найбільш впливовими показниками конкурентоспроможності є коефіцієнт рентабельності діяльності, коефіцієнт стійкості економічного зростання, частка підприємства за експортом на ринку, коефіцієнт зносу основних засобів, середня заробітна плата, коефіцієнт цільового фінансування, обсяг шкідливих викидів, коефіцієнт абсолютної ліквідності. Визначено, що всі українські гірничо-збагачувальні комбінати мають значний резерв для підвищення рівня власної конкурентоспроможності - від 54 до 105%.
9. На прикладі ВАТ «ІнГЗК» змодельовано економічну ситуацію, яка складеться на підприємстві в результаті використання резервів підвищення рівня його конкурентоспроможності. У результаті моделювання визначено, що ВАТ «ІнГЗК» має можливість значно підвищити значення своїх фінансово-економічних показників та підвищити показник ринкової конкурентної позиції на 111,068 тис. т. Потенційний ефект від використання розроблених рекомендацій для ВАТ «ІнГЗК» складе 11 млн грн.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Абрамишвили Г. Г. Операция маркетинг: стратегия и тактика конкурентной борьбы / Г. Г. Абрамишвили. – М. : Экономика, 1996. – 275 с.
2. Абчук В. А. Менеджмент : Учебник. / В. А. Абчук. – СПб. : Издательство «Союз», 2002. – 156 с.
3. Азоев Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика / Г. Л. Азоев. – М. : Центр экономики и маркетинга, 1996. – 250 с.
4. Азгальдов Г. Г. Квалиметрия для менеджеров / Г. Г. Азгальдов. – М. : Издание Академии экономики и права, 1996. – 178 с.
5. Алімов А. Н. Конкурентоспроможність національної економіки / А. Н. Алімов, В. Н. Ємченко // НАН України. Інс-т економіки. – К. : 2001. – 59 с.
6. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И. Ансофф. – СПб : Питер Кош, 1999. – 416 с.
7. Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф. – М. : Экономика, 2003. – 360 с.
8. Афанасьев М. Мировая конкуренция и кластеризация экономики / М. Афанасьев // Вопросы экономики. – М. : 2005. – № 4. – С. 75-86.
9. Багиев Г. Л. Основы маркетинговых исследований . Учебное пособие / Г. Л. Багиев , И. А. Аренков. – СПб. : Изд-во СПбГУЭФ, 1996. – 340 с.
10. Балабанова Л.В. Маркетинг. Підручник / Л. В. Балабанова. – К. : Знання-Прес, 2004. – 645 с.
11. Батуров А. В. Конкурентоспособность фармацевтических производств на региональном рынке / Батуров А. В, Мошкова Л. В., Степанова Э. Ф // Фармация. – 2004. - №7. – С. 29-34.
12. Белоусов В. Л. Анализ конкурентоспособности фирмы / В. Л. Белоусов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2001. – №5. – С. 63-71.
13. Близнюков В. Г. Сборник технико-экономических показателей горнодобывающих предприятий Украины в 2002-2003 гг. / В. Г. Близнюков, В. А. Салганик, В. А. Штанько. – Кривой Рог : ГНИГРИ, 2004. – 178 с.
14. Близнюков В. Г. Сборник технико-экономических показателей горнодобывающих предприятий Украины в 2003-2004 гг. / В. Г. Близнюков, В. А. Салганик, В. А. Штанько. – Кривой Рог : НТО ГП "НИГРИ", 2005. – 162 с.
15. Близнюков В. Г. Сборник технико-экономических показателей горнодобывающих предприятий Украины в 2004-2005 гг. / В. Г. Близнюков, В. А. Салганик, В. А. Штанько. – Кривой Рог: ГНИГРИ, 2006. – 156 с.
16. Бобров Н. Конкурентная борьба / Н. Бобров // Маркетинг. – 2003. – N 5. – С.24-28.
17. Бойчик І. М. Економіка підприємства : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / І. М. Бойчик. – К. : Атіка, 2004. – 480с.
18. Бондарев А. А. Совершенствование управления промышленным предприятием на основе оценки эффективной маркетинговой деятельности / А. А. Бондарев. – СПб. : Издательство «Союз», 2002. – 264 с.
19. Бритвихин В. А. Использование кластерного анализа для типологизации признаков / В. А. Бритвихин, В. А. Красина, С. Н. Симонцев // Социологические исследования. – 2004.– № 2. – С. 100–105.
20. Варава Л. Н. Стратегическое управление горнодобывающими предприятиями / Л. Н. Варава. – Донецк : б.и., 2006. – 356 с.
21. Васьковский А. С. Роль конкуренции в становлении рыночной экономики / А. С. Васьковский. – М. : ЮНИТИ, 2000. – 46с.
22. Вітлінський В. В. Моделювання економіки : Навч. Посібник / В. В. Вітлінський. – К. : КНЕУ, 2003. – 346 с.
23. Винокуров В. А. Организация стратегического управления на предприятии / В. А. Винокуров. – М. : Центр экономики и маркетинга, 1996 – 160 с.
24. Владимирський Б. М. Математика . Общий курс / Б. М. Владимирский, А. Б. Горстко. – СПб. : Лань, 2002. – 960 с.
25. Воронов Ю. П. Многие лики конкуренции / Ю. П. Воронов // ЭКО – 2004. – № 11. – С. 58-69.
26. Воронов Ю. П. Принципы конкурентной разведки / Ю. П. Воронов // ЭКО – 2004. – № 10. – С. 94-105.
27. Вютрих Г. А. Конкурентоспособность глобальных предприятий / Г. А. Вютрих, В. Б. Винтер // Проблемы теории и практики управления. – 2005. – № 10. – С. 96- 102.
28. Галица И. Организация искусственной конкуренции как метод стимулирования экономики / И. Галица // Общество и экономика. – 2001. – № 2. – С. 98-106.
29. Герасимчук В. Г. Розвиток підприємства: діагностика, стратегія, ефективність / В. Г. Герасимчук. – К. : Вища школа, 2005. – 167 с.
30. Глухов А. Оценка конкурентоспособности товара и способы ее обеспечения / А. Глухов // Маркетинг.– 1999. – № 2. – С. 56-64.
31. Глухов В. В. Основы менеджмента (учебно-справочное пособие) / В. В. Глухов. – СПб. : Специальная литература, 1998. – 327 с.
32. Голиченко О. Г. Экономическое развитие в условиях несовершенной конкуренции. Подходы к многоуровневому моделированию / О. Г. Голиченко. – М. : ЮНИТИ, 1999. – 191 с.
33. Голов С. Принципи і проблеми обліку ділової репутації фірми (гудвіл) / С. Голов // Бухгалтерський облік і аудит – № 3. – 1995. – С. 14-16.
34. Голубков Е. П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика / Е. П. Голубков. – М. : Издательство "Финпресс", 1998. – 416 с.
35. Горбашко Е. А. Конкурентоспособность промышленной продукции / Е. А. Горбашко. – СПб. : СпбУЭФ, 1995. – 36 с.
36. Горная энциклопедия / под ред. В. В. Козловського. – М. : Сов. энциклопедия, 1984. – 5 томов.
37. Градов А. П. Экономическая стратегия фирмы / А. П. Градов. – СПб.: Специальная литература, 2004. – 224 с.
38. Димов В. Конкуренция – крепкое плечо государства / В. Димов // Рос. газ. – 1999. – №4 – С. 4-7.
39. Должанський І. З. Конкурентоспроможність підприємства : Навчальний посібник / І. З. Должанський, Т. О. Загорна. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
40. Долинская М. Г. Маркетинг и конкурентоспособность промышленной продукции. / М. Г. Долинская, И. А. Соловьев. – М. : Экономика, 1991. – 452 с.
41. Економіка підприємства : Структурно-логічний навч. посібник / під ред. С. Ф. Покропивного. – К. : КНЕУ, 2001. – 490 с.
42. Єрмолов М. О. Чим відрізняється конкурентоспроможність фірми від конкурентоспроможності товару / М. О. Єрмолов // Як продати ваш товар на зовнішньому ринку. – К. : КНЕУ. – 1990. – С. 228 - 241.
43. Ефремов В. С. Концепция стратегического управления компании Шелл (SHELL / DPM) / В. С. Ефремов // Маркетинг.– 2005. – № 7. – С. 29-35.
44. Забелин П. В. Основы корпоративного управления концернами / П. В. Забелин – М. : "Издательство ПРИОР", 1998. – 176 с.
45. Завсегдашний В. А. Прогнозирование экономических показателей горнодобывающих предприятий Украины / В. А. Завсегдашний // Вісник Криворізького технічного університету: зб. наук. пр. – Вип.1. – Кривий Ріг : КТУ, 2003. – С. 117 – 119.
46. Зав’ялов П. Конкурентоспособность и маркетинг / П. Завьялов // Российский экономический журнал. – 1995. – №12. – С. 50-55.
47. Зав’ялов П. Конкуренция – неотъемлемое свойство развития рынка / П. Завьялов // Маркетинг. – 1997. – № 5. – С. 3-14.
48. Завьялов П. С. Конкуренция в условиях развитого рынка: возможности и пределы / П. С. Завьялов. – В кн.: Современный цивилизованный рынок. – М., 1995. – 340 с.
49. Закон України "Про підприємництво" // Відомості Верховної Ради (ВВР), від 07.02.92 № 698.
50. Закон України "Про підприємства в Україні" // Відомості Верховної Ради (ВВР), від 27.03.91 № 887.
51. Закон України “Про захист від недобросовісної конкуренції”// Відомості Верховної Ради (ВВР), 1996, № 36, ст.164
52. Закон України “Про захист економічної конкуренції” // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2001, № 12, ст.64
53. Захаров Т. Р. Управление качеством / Т. Р. Захаров. – М. : ЮНИТИ, 1999. – 199 с.
54. Захарченко В. И. Конкурентоспособность станкостроительной продукции / В. И. Захарченко // Маркетинг в России и за рубежом, 1999. – №6. – С. 21–23.
55. Зулькарнаев И. Метод расчета интегральной конкурентоспособности промышленных, торговых и финансовых предприятий / И. Зулькарнаев, Л. Ильясова // Маркетинг в России и за рубежом. - 2001. – № 4. – С. 17-27.
56. Історія економічної думки : Навчальний посібник / Л. Я. Корнійчук, Н. О. Татаренко – К. : Фенікс, 1996. – 269 с.
57. Как продать ваш товар на внешнем рынке : Справочник / Отв. ред. Ю. А.Савинов. – М. : Мысль, 1990. – 364 с.
58. Кара А. Методика оценки конкурентоспособности предприятия на рынке / А. Кара, Е. Ерохина //АИМ-Пресс, 2003. – № 12. – С. 10-19.
59. Каретникові Т. М. Конкурентоспособность фирм / Т. М. Каретникова, М. В. Каретников. – Челябинск : 1996. – 350 с.
60. Карлин С. Математические методы в теории игр, программирование и экономика / С. Карлин. – М. : Мир, 1994. – 260 с.
61. Карпов А. Л. Проблемы конкурентоспособности российских предприятий / А. Л. Карпов. – Омськ : б.и, 2003. –128 с.
62. Кирцнер И. М. Конкуренция и предпринимательство / И. М. Кирцнер – М. : Юнити, 2001. – 239с.
63. Кныш М. И. Конкурентные стратеги : Учебное пособие / М. И. Кныш –СПб. : Аттика, 2000. – 349 с.
64. Козий В. А. Концепция управления конкурентоспособностью строительных предприятий с использованием экспертных компьютерных систем / В. А. Козий // Экономическая политика в области жилищного строительства в условиях рыночных отношений. – СПб. : СПбГИЭА, 1994. – С. 127-133.
65. Кононенко І. Метод експрес-аналізу рівня конкурентоспроможності продукції / І. Кононенко // Економіка України, 1998. – № 2.– С.80-83.
66. Костюк В. Н. История экономических учений / В. Н. Костюк – М. : Инфра–М, 1998. – 421 с.
67. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Ф. Котлер – СПб : Питер Ком, 1998. – 896 с
68. Коупленд Т., Коллер Т., Муррин Дж. Стоимость компаний: оценка и управление : пер. с англ. / Т. Коупленд, Т. Коллер, Дж. Муррин.– М. : ЗАО "Олимп-Бизнес", 1999. – 576 с.
69. Кротков А. М. Конкурентоспособность предприятия: подходы к обеспечению, критерии, методы оценки / А. М. Кротков, Ю. Я. Еленева // Маркетинг в России и за рубежом, 2001. – №6. – С. 59 – 68.
70. Куликов Г. В. Японский менеджмент и теория международной конкурентоспособности / Г. В. Куликов. – М. : Знание, 2000. – 352 с.
71. Кэмп Р. С. Технологии анализа конкурентов. Бенчмаркинг / Р. С. Кэмп. – М. : Баланс-клуб, 2004. – 416 с.
72. Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, оринтированный на рынок / Ж.-Ж. Ламбен. – СПб. : Питер, 2003. – 720 с.
73. Липсиц И. Конкурентная стратегия фирмы / И. Липсиц, А. Нещадин. // Маркетинг, 1998. – № 6. – С. 87-90.
74. Литвиенко А. Н. Методические вопросы оценки экономической конкурентоспособности промышленной продукции / А. Н. Литвиенко, М. А. Татьянченко // Приложение БИКИ, 1995.– № 2.– С. 36-40.
75. Маккей X. Как уцелеть среди акул: опередить конкурентов в умении продавать, руководить, стимулировать, заключать сделки. : перевод с англ. / Х. Маккей. – М. : Экономика, 1992. – 172 с.
76. Маневич В. А. О закономерностях становления рынка / В. А. Маневич // Вопросы экономики, 1999. – № 3. – С. 140-146.
77. Малевич В. А. Оценка конкурентоспособности промышленной продукции. / В. А. Маневич. – Донецк : ТПП «Тереза», 1994. – 262 с.
78. Марголис Дж. Рыночно-ориентированная организация: учеб.-метод. пособие. Блок 1 : Кн.2. : Пер. с англ. / Дж. Марголис. - Жуковский: МИМ ЛИНК, 2005. – 48 с.
79. Математическая энциклопедия / Под ред. И. М. Виноградова. – Т. 5. Слу-Я. – М.:Советская энциклопедия, 1984. – 1248 с.
80. Математические методы и модели в планировании / Под ред. Л. Л. Терехова. – К. : Высшая школа, 2004.– 256 с.
81. Методика оценки уровня конкурентоспособности промышленной продукции. – М. : Изд-во стандартов, 1993. – 88 с.
82. Методичні рекомендації щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства: Наказ Міністерства економіки України від 17.01.2001, № 10 – http//www.me.gov.ua. – офіційний сайт Міністерства економіки.
83. Мисанов B. C. Анализ конкурентоспособности фирмы / В. С. Мисанов. – М. : Финансы и статистика, 1998. – 225 с.
84. Михайлов О. В. Основы мировой конкурентоспособности / О. В. Михайлов. – М. : Информарт, 1999. – 340 с.
85. Михайлова-Станюта Н. Финансовое состояние и продажная цена предприятия / Н. Михайлова-Станюта // Риск, 1992. – № 1. – С. 36-40.
86. Млоток Е. Принципы маркетингового исследования конкуренции на рынке / Е. Млоток – М. : Инфо, 2006. – 278 с.
87. Моделирование экономической динамики : Учебное пособие. / Клебанова Т. С., Дубровина Н. А., Полякова О. Ю., Раевнева Е. В., Милов А. В., Сергиенко Е. А.– Харьков : Издательский Дом "ИНЖЕК", 2005. – 244 с.
88. Мошнов В. А. Оценка конкурентоспособности предприятия / В. А. Мошнов. – М.: Центр экономики и маркетинга, 2003. – 210 с.
89. Нусинов В. Я. Прогнозирование и оценка экономических результатов производства в условиях инвестирования и принятия стабилизационных мер в промышленности / В. Я. Нусинов. – Дн-ск : Наука и образование, 1998. – 223 с.
90. Нусинов В.Я. Экономика и менеджмент промышленных предприятий, функционирующих в условиях кризиса / В. Я. Нусинов. – Дн-ск : Наука и образование, 2001. – 345 с.
91. Обер-Крие Дж. Управление предприятием : пер. с фр. / Дж. Обер-Крие. – М. : Прогресс, 2005. – 304 с.
92. Оценка стоимости предприятия (бизнеса) : Учебное пособие / Под ред. Абдулаева Н. А., Колайко Н. А. – М.: Издательство "ЭКМОС", 2000. – 352 с.
93. Павлова В.А. Способи систематизації визначення конкурентоспроможності підприємства / В. А. Павлова // Економіка та підприємництво, 2003. – №1. – С. 41-45.
94. Петрович И. М. Производственный потенциал предприятия и его измерение / И. М. Петрович, А. А. Теребух // Организация и планирование отраслей народного хозяйства, 1991. – Вып. 102. – С.34-43.
95. Пилдинг Дж. Путь к конкурентоспособной продукции : Пер. с англ. / Дж. Пилдинг. – М. : Прогресс, 2001. – 256 с.
96. Портер М. Конкурентное преимущество: Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость / М. Портер. – М.: Альпина, 2004. – 715 с.
97. Портер М. Конкуренция : Пер. с англ. / М. Портер. – М.: б.и., 2000. – 495с.
98. Портер М. Международная конкуренция (конкурентные преимущества страны) / М. Портер. – М. : б.и., 1993. – 530 с.
99. Портер М. Стратегія конкуренції : Пер. з англ. / М. Портер. – К.: Основи, 1997.– 390 с.
100. Практическое пособие по экспертной оценке предприятий / Лебедь Н. П., Мендрул А. Г. – К. : ФГИ Украины, Консалтинговые фирмы "Легалис-Эксперт", "Эксперт-Л", 1996.– 280 с.
101. Про затвердження основних напрямів урядової політики в економічній та соціальній сфері на 2006 рік / Постанова КМУ від 20 січня 2006 р. – № 42.
102. Рєпін С. А. Рейтинговий метод оцінки фінансового потенціалу підприємства / С. А. Рєпін, І. М. Рєпіна // Реформа фінансово-кредитної системи перехідної економіки: зб. наук. пр. – Луцьк: Ред.-вид.відд.Волин.ун-ту, 1997. – С. 143-146.
103. Рєпіна І. М. Підприємницький потенціал: методологія оцінки та управління / І. М. Рєпіна // Вісник Української Академії державного управління при Президентові Украіни, 1998. – №2. – С. 262-271.
104. Роман М. И. Научные основы управления конкурентоспособностью. Учеб.-метод. пособ. / М. И. Роман – Владимир : 2001. – 450 с.
105. Рубин Ю. Б. Портфель конкуренции и управления финансами / Ю. Б. Рубин – М. : Симинтэк, 1996. – 736 с.
106. Савицкая Г. В. Анализ хозяйственной деятельности предприятия : 4-е изд., пе-рераб. и доп. / Г. В. Савицкая. – Минск : ООО "Новое знание ", 1999. – 688 с.
107. Светуньков С. Г. Информационное обеспечение управления конкурентоспособностью / С. Г. Светуньков. – М.: Экономика, 2000. – 70 с.
108. Светуньков С. Г. Конкуренция и предпринимательские решения. / С. Г. Светуньков.– Ульяновск : 2000. – 255с.
109. Синк Д.С. Управление производительностью: планирование, измерение и оценка, контроль повышение : Пер. с англ. / Д. С. Синк. – М. : Прогресс, 2007. – 528 с.
110. Скобелева И. П. Эффективность предприятия в конкурентной экономике / И. П. Скобелева. – СПб. : ЛИВТ, 2002. – 132 с.
111. Скотт М. Факторы стоимости: Руководство для менеджеров по выявлению рычагов создания стоимости : перевод с англ. / М. Скотт. – М. : ЗАО "Олимп-Бизнес", 2000. – 432 с.
112. Соболь С. Н. Предпринимательство (начало бизнеса) / С. Н. Соболь. – К. : Агата, 2004. – 230 с.
113. Сумець О. М., Сомова О.Є., Пєліхов Є.Ф. Оцінка конкуренто-спроможності сучасного промислового підприємства : Навчальний посібник. – / О. М. Сумець, О. Є. Сомова, Є. Ф. Пєліхов. - К. : Професіонал, 2007. – 208 с.
114. Теория и практика антикризисного управления: Учебник для ВУЗов / Под ред. В. Э. Беляева. – М. : Закон и право, ЮНИТИ, 1996. – 469 с.
115. Томпсон А. А. Стратегический менеджмент / А. А. Томпсон, А. Дж. Стрикленд. – К. : Диалектика-Вильямс, 2002. – 928 с.
116. Тренев Н.Н. Стратегическое управление предприятием на основе самоорганизации / Н. Н. Тренев // Общий аудит и финансовый анализ – 1998. – №3. – С. 45-55.
117. Урсе Р. Международный маркетинг. Академия рынка: маркетинг / Р. Урсе, А. Оливье, А. Дайан. – М. : Экономика, 2004. – 513 с.
118. Фасхиев X. А. Как измерить конкурентоспособность предприятия / Х. А. Фасхиев, Е. В. Попова // Маркетинг в России и за рубежом. – 2003. —№4.– С 53-68.
119. Фасхиев Х. А. Применение "ворот конкурентоспособности" при разработке товаров / Х. А. Фасхиев. – СпБ. : ЮНИТИ, 2008. – 730 с.
120. Фатхутдинов Р. А. Менеджмент конкурентоспособности товара / Р. А. Фатхутдинов. – М. : АО "Бизнес-школа "Интел-Синтез", 1995. – 267 с.
121. Фатхутдинов Р. А. Стратегический менеджмент: Учебник для вузов. – 3-е изд., / Р. А. Фатхутдинов. – М. : ЗАО "Бизнес–школа "Интел-Синтез", 1999. – 416 с.
122. Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление / Р. А. Фатхутдинов. –М. : ИНФРА-М. – 2004.– 312 с.
123. Фатхутдинов Р. А. Стратегический менеджмент : Учебное пособие / Р. А. Фатхутдинов. – М. : ЗАО "Бизнес-школа "Интел-Синтез", 1997. – 304 с.
124. Фомичев В.И. Международная торговля : Учебник / В. И. Фомичев. – М. : б.и., 2000. – 300 с.
125. Френсис Г. Бенчмаркинг лучшей практики: Учеб.-метод. пособие. Блок 1: Кн.17 : Пер. с англ. / Г. Френсис. – Жуковский: МИМ ЛИНК, 2005. – 28 с.
126. Хэдрик Г. Стратегические факторы успеха на рынках потребительских товаров / Г. Хэдрик, Т. Иеннер // Международный журнал "Проблемы теории и практики управления", 2000. – №4. – С. 67-72.
127. Шварц Г. "Мягкие" составляющие конкурентоспособности / Г. Шварц // Проблемы теории и практики управления – № 4. – 1995.– C. 96-99.
128. Шеремет М. В. Факторы, влияющие на конкурентоспособность предприятия / М. В. Шеремет, В. Н. Соколенко. – Саратов : Изд-во Сарат.ун-та, 2005. – 254с.
129. Шершньова З. Є. Стратегічне управління / З. Є. Шершньова. – К. : КНЕУ, 2004. – 699 с.
130. Щиборщ К. В. Сравнительный анализ конкурентоспособности и финансового состояния предприятий отрасли и/или региона / К. В Щиборщ // Маркетинг в России и за рубежом, 2000. – №5. – С. 21–29.
131. Щиборщ К. В. Анализ хозяйственной деятельности предприятий России / К. В Щиборщ. – М. : ДиС, 2003. – 592 с.
132. Экономическая стратегия фирмы : Учеб. пособие : Под ред. А. П. Градова. – 3-е изд., испр. – СПб. : Спец-Лит, 2000. – 589 с.
133. Юданов А. Ю. Конкуренция: теория и практика. Учебно-практическое пособие / А. Ю. Юданов. – М. : Инфра-М, 2005. – 438 с.
134. Яшин И. Н. Конкурентоспособность промышленных предприятия. Методология, управление, оценка / И. Н. Яшин. – М. : Прогресс, 2004. – 328 с.
135. Branham M. Beyond Customer Satisfaction: Measuring the Components of Competitiveness – www. competitiueanalysis. com.
136. Foo G., Friedman D. Variability and Capability: The Foundation of Competitive Operations Performance. AT&T; Technical Journal, 2004, July/August, pp 2-9.
137. Hamel G., Prahalad C. K. Competing for the Future. – Harvard Business School Press. Boston (Mass.), 1994.
138. Hayes R. H., Steven C. Restoring Our Competitive Edge: Competing Through Manufacturing. New York: John Wiley, 2004.
139. Henry Mintzberg, "Five Ps for Strategy" in the Strategy Process, pp 12-19.
140. Holloway J. A., Indentifying Best Practice in Benchmarking, London, CIMA.
141. Moore J. F. The Death of Competition. – N.Y.: Harper Business, 2004.
142. Rowe Т., Vann M. Strategic Management: a methodological approach. 4th Edition, 1994. Addison-Wesley. Reading Mass.
143. Treacy M., Wiersema F. The Discipline of Market Leaders. Reading (Mass.), 1995.
144. Тyson L. Economic Report of the President, 1994
145. World investment report 2003 // UNCTAD. United Nations. – NY and Geneva, 2003. – Р. 250 - 251.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно 20661.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.