У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ФОРМУВАННЯ СИСТЕМ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ В МАШИНОБУДУВАННІ
Количество страниц 205
ВУЗ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20663.doc 
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП…………………………………………………………………………………….3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ ЗАСАДИ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ В МАШИНОБУДУВАННІ……………………………………………10
1.1. Сутність, принципи та моделі корпоративного управління……………………...10
1.2. Системний підхід до корпоративного управління………………………………..26
1.3. Суб’єкти та об’єкти корпоративного управління…………………………………38
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 1……………………………………………………………50

РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗУВАННЯ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЕКОНОМІЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ СИСТЕМ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ В МАШИНОБУДУВАННІ………………………………………………………...………53
2.1. Аналіз систем корпоративного управління………………......................................53
2.2. Характерні особливості корпоративного управління в машинобудуванні України…………………………………………………………………………………...72
2.3. Підходи до економічного оцінювання і рейтингування систем корпоративного управління………………………………………………………………………………..86
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 2…………………………………………………………..106

РОЗДІЛ 3. ПОБУДОВА СИСТЕМ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ В МАШИНОБУДУВАННІ ЗА ФУНКЦІОНАЛЬНОЮ ОЗНАКОЮ….........................108
3.1. Технологія та методи корпоративного управління……………………………...108
3.2.Організування та мотивування в системі корпоративного управління……….……………………………………………………………….…......127
3.3. Прийняття управлінських рішень у корпораціях………………………………..154
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 3…………………………………………………………..166
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………………….170
ДОДАТКИ………………………………………………………………………………173
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ……..……………………………………….187


ВСТУП

Актуальність теми. Основою формування корпоративного сектору в машинобудуванні України стала масова приватизація, яка здійснювалась на початку 90-их років минулого століття шляхом роздержавлення підприємств та їх перетворення в акціонерні товариства. Практика функціонування переважної більшості машинобудівних акціонерних товариств засвідчила існування значного переліку проблем у їхньому менеджменті: відсутність науково-обґрунтованих підходів до планування та контролювання діяльності, нераціональність побудови структур управління, неефективність стимулювання управлінських працівників та інших категорій персоналу, існування конфліктів інтересів між засновниками, акціонерами та керівниками, відсутність конкретних місії та цілей. Виникає необхідність у побудові корпоративного управління згідно положень системного підходу як загальнонаукової концепції, формування структури системи корпоративного управління та визначення ролі і функціонального призначення кожного елементу, а також його компонентів у забезпеченні ефективної діяльності такої системи.
Значний внесок у розроблення теоретичних, методологічних та прикладних основ формування систем корпоративного управління зробили такі вітчизняні та іноземні науковці, як М. Армстронг, І. Алєксєєв, Л. Браун, А. Воронкова, П. Друкер, В. Євтушевський, Д. Задихайло, М. Кизим, О. Кібенко, М. Книш, А. Козаченко,
М. Колісник, Е. Коренєв, О. Кузьмін, Ю. Лисенко, І. Мажура, Т. Момот,
Г. Назарова, В. Павлов, О. Поважний, С. Румянцев, А. Семенов, М. Сірош,
О. Сохацька, В. Співак, Б. Стеценко, М. Тейлор, І. Тивончук, В. Тісунова,
О. Терещенко, Л. Федулова, І. Храброва, Л. Чернобай, А. Чухно, Н. Чухрай,
А. Шегда, В. Шеін, О. Ястремська та інші. У наукових роботах цих авторів відображена сутність корпоративного управління, розкрито моделі та кодекси корпоративного управління, розглянуто окремі аспекти корпоративних відносин, такі як корпоративні фінанси, цінні папери, органи управління корпораціями тощо.
Однак, отримані науковцями важливі методологічні результати з розв’язання проблем корпоративного управління не дають відповіді на такі питання, як тлумачення категорійного апарату у цій сфері, висвітлення особливостей побудови та функціонування систем корпоративного управління, характер впливу організаційної структури управління корпорацією на економічні результати її діяльності, методи дієвого стимулювання персоналу корпоративних структур, а також оцінювання економічної ефективності систем корпоративного управління тощо. Саме вимоги національної економіки України, конкретних корпорацій і їхніх менеджерів до науковців надати конкретні інструменти корпоративного управління визначають актуальність теми дисертаційного дослідження та її прикладне значення для забезпечення ефективної діяльності вітчизняних машинобудівних корпорацій.
Зв’язок роботи із науковими програмами, планами, темами. Результати дисертаційного дослідження використані при розробленні держбюджетних тем Національного університету «Львівська політехніка»: ДБ/87 ВГС «Формування та використання механізму інноваційного розвитку виробничо-господарських структур» (Розділ 1 «Формування механізму інноваційного розвитку ВГС», підрозділ 1.3.1 «Формування методів реорганізації виробничих підрозділів»), номер державної реєстрації №0104U002289, затвердженої рішенням НТР Національного університету «Львівська політехніка», протокол №4 від 24.04.2003р.; ДБ/ТЕОР «Формування та розвиток системи індикаторів виробничо-господарської діяльності підприємств: теоретико-методологічні та методичні засади» (Розділ 1 «Дослідження індикаторів виробничо-господарської діяльності підприємств», підрозділ 1.1 «Системи показників діяльності підприємства»), номер державної реєстрації
№0107U000837, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України №732 від 27.10.2006р. (Акт впровадження від 19.12.2007р., Додаток А).
Тема дисертації відповідає науковому напрямку кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська
політехніка» – «Проблеми корпоративного управління в машинобудуванні і приладобудуванні» (номер державної реєстрації №0107U009521).
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є розроблення теоретичних та прикладних засад формування систем корпоративного управління в машинобудуванні. Досягнення визначеної мети зумовило необхідність вирішити у роботі такі завдання:
 уточнити трактування категорій «корпоративне управління», «система корпоративного управління», проаналізувати особливості корпоративного управління у вітчизняних машинобудівних корпораціях;
 систематизувати принципи корпоративного управління та уточнити їхнє змістове наповнення;
 удосконалити структурну декомпозицію систем корпоративного управління згідно із функціональним та топологічно-змістовим описами системного підходу;
 дослідити взаємозв’язок між параметрами організаційної структури управління машинобудівної корпорації та економічними результатами її функціонування на засадах кореляційно-регресійного моделювання;
 удосконалити систему стимулювання персоналу машинобудівних корпорацій та розробити методичні рекомендації щодо вибору дієвих методів мотивування для різних категорій працівників;
 удосконалити склад системи індикаторів для оцінювання якості корпоративного управління за топологічно-змістовою ознакою.
Об’єктом дослідження є системи корпоративного управління в машинобудуванні.
Предметом дослідження є теоретико-методологічні та прикладні засади формування систем корпоративного управління в машинобудуванні.
Методи дослідження. У процесі дисертаційного дослідження використовувались такі методи: порівняльного аналізу, систематизації та узагальнення (для уточнення категорій корпоративного управління, систематизації принципів корпоративного управління – Розділ 1; побудови матриці методів мотивування персоналу корпорації – Розділ 3, підр. 3.2 тощо); системного підходу (для визначення сутності та структурних елементів систем корпоративного управління – Розділ 1, підр. 1.2); експертних оцінок (при дослідженні практики корпоративного управління на вітчизняних машинобудівних підприємствах – Розділи 2, 3); групування та економічного аналізу (для виявлення тенденцій та дослідження показників діяльності корпоративних структур – Розділ 2, 3); формалізації та економіко-математичного моделювання (для розроблення методичних рекомендацій щодо оцінювання залежності економічних результатів корпорації від параметрів організаційної структури управління – Розділ 3, підр. 3.2, для розроблення положень щодо оцінювання ефективності систем корпоративного управління – Розділ 2, підр. 2.3). Формування кореляційно-регресійної моделі, яка демонструє залежність між економічними результатами та параметрами організаційної структури управління машинобудівної корпорації, здійснювалось з використанням пакету прикладних програм STATISTICA.
Вивчались і використовувались національні законодавчі та нормативно-правові акти; праці провідних вітчизняних та зарубіжних науковців за проблемою; статистичні джерела Держкомстату України, Львівського обласного управління статистики; регулярна інформація про діяльність акціонерних товариств, оприлюднена на офіційному сайті Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України; фінансова звітність суб’єктів підприємницької діяльності; матеріали практичної діяльності низки машинобудівних акціонерних товариств, отримані автором у результаті спеціально проведених досліджень тощо.
Наукова новизна результатів полягає у розробленні теоретичних, методичних та прикладних положень з формування та економічного оцінювання систем корпоративного управління в машинобудуванні. Найбільш вагомими результатами є такі:
вперше розроблено:
- методичні положення щодо оцінювання впливу індикаторів побудови організаційної структури управління машинобудівної корпорації (коефіцієнту охоплення функціональних повноважень правлінням корпорації, коефіцієнту дублювання функцій спеціальних органів управління, коефіцієнту співвідношення управлінського та виробничого персоналу, коефіцієнту плинності кадрів, коефіцієнту досягнення цілей, коефіцієнту централізації прийняття управлінських рішень) на її економічні результати (зокрема, чистий прибуток) на засадах використання кореляційно-регресійного моделювання;
удосконалено:
- структурну декомпозицію систем корпоративного управління згідно топологічно-змістової ознаки (нормативна, виробнича, фінансово-економічна, матеріально-технічна, соціальна, інформаційна, адміністративно-власницька, етико-культурологічна підсистеми) та функціональної ознаки (суб’єкти, об’єкти, технологія, методи, моделі корпоративного управління, механізми керівництва, управлінські рішення, корпоративна культура), що, на відміну від існуючих підходів, створює базу для побудови та оцінювання ефективності систем корпоративного управління;
- систему індикаторів комплексного оцінювання результативності корпоративного управління, які відрізняються повнотою відображення ефективності функціонування підсистем корпоративного управління за топологічно-змістовою ознакою;
- методичні рекомендації з вибору найбільш дієвих методів мотивування різних категорій працівників машинобудівних корпорацій на засадах матриці методів мотивування, що поєднує одночасно класифікаційні ознаки групування зазначених методів за формою впливу, напрямом та рівнем охоплення суб’єктів мотивування;
дістали подальший розвиток:
- тлумачення категорій: «корпоративне управління» як цілеспрямований вплив керуючих суб’єктів корпорації на керованих з метою досягнення визначених цілей функціонування корпорації з урахуванням впливу середовища функціонування; «система корпоративного управління» як сукупність взаємодіючих та взаємопов’язаних елементів та їхніх компонентів, які забезпечують заданий рівень функціонування корпоративної структури. Такі трактування мають комплексний характер, охоплюють усі важливі аспекти корпоративного управління;
- перелік та змістове наповнення принципів корпоративного управління (системність; інформаційна прозорість; забезпечення балансу інтересів усіх суб’єктів корпоративного управління та запобігання виникненню корпоративних конфліктів; якісна реалізація планування, організування, мотивування, контролювання та регулювання діяльності корпорації; існування розвиненої системи економічних, технологічних, соціально-психологічних та адміністративних методів корпоративного управління; наявність дієвих механізмів, підготовки, прийняття та оптимізації управлінських рішень; чітке відокремлення прав власності та управлінських функцій; забезпечення фінансової результативності та платоспроможності корпорації; врахування ризиків при управлінні корпорацією тощо), що створює методологічні засади для формування та функціонування систем корпоративного управління в машинобудуванні.
Практичне значення одержаних результатів. Розроблені методичні положення та рекомендації щодо оцінювання впливу параметрів організаційної структури управління на економічні показники функціонування корпорації на засадах використання кореляційно-регресійного моделювання; вибору найбільш дієвих методів мотивування персоналу корпорації на засадах матриці мотивування; побудови систем корпоративного управління з використанням функціонального опису; оцінювання систем корпоративного управління згідно топологічно-змістового опису.
У межах формування регіональної програми розвитку корпоративного управління в акціонерних товариствах Львівської області результати дисертаційного дослідження використано Головним управлінням промисловості та розвитку інфраструктури Львівської обласної державної адміністрації (Довідка №1-1/156-4 від 11.02.2008р., Додаток Б). Отримані результати також впроваджені у машинобудівних корпораціях: ЗАТ «Автонавантажувач» (Довідка № 267 від 07.11.2007р., м. Львів, Додаток В), ВАТ «Коломийський завод комплектних розподільчих пристроїв» (Довідка №937 від 17.12.2007р., м. Коломия, Додаток Д), ВАТ «Український науково-дослідний проектно-конструкторський та технологічний інститут трансформаторобудування» (Довідка №12 від 03.03.2008р.,
м. Дніпропетровськ, Додаток Е), що засвідчило їхню прикладну цінність та можливість використання у машинобудівних корпораціях.
Основні положення дисертаційної роботи використовуються у навчальному процесі Національного університету «Львівська політехніка» при викладанні дисциплін «Корпоративне управління» і «Основи менеджменту» (для студентів напряму «Менеджмент» галузі знань «Менеджмент і адміністрування»); «Менеджмент» (для студентів напряму «Міжнародна економіка» галузі знань «Економіка і підприємництво»), при написанні кваліфікаційних робіт бакалаврів, спеціалістів та магістрів (Довідка №68-14-732 від 12.11.2007р., Додаток Ж).
Особистий внесок здобувача. Дисертація є самостійною науковою працею. Усі наукові результати, викладені у роботі, отримані автором особисто. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, в дисертації використані лише ті ідеї та положення, які становлять індивідуальний внесок автора.
Апробація результатів дисертації. Результати дисертаційного дослідження було обговорено та схвалено на таких міжнародних науково-практичних і науково-методичних конференціях: «Менеджмент і міжнародне підприємництво» (Львів, 2001р.), «Маркетинг та логістика в системі менеджменту» (Львів, 2002р.), «Управління у державі ІІІ тисячоліття» (Львів, 2003р.), «Науково-технічний розвиток: економіка, технології, управління» (Київ, 2003р.) «Управління інноваційним процесом в Україні: проблеми, перспективи, ризики» (Львів, 2006р.), «Маркетинг та логістика в системі менеджменту» (Львів, 2006р.), «Обліково-аналітичне забезпечення системи менеджменту підприємства» (Львів, 2007р.); на науковому семінарі кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка» (протокол № 6, 27.02.2008р.).
Публікації. За результатами досліджень опубліковано 23 наукові праці (2 колективні монографії, 1 навчальний посібник, 12 статей у фахових виданнях, 8 в інших виданнях, в тому числі 7 тез доповідей на конференціях (загальний обсяг 9,9 др. ар., автору належить 3,7 др. ар.)).
Обсяг і структура роботи. Структура дисертації включає вступ, три розділи і висновки, загальним обсягом 172 сторінки машинописного тексту, містить 32 таблиці, 7 рисунків. Список використаних джерел складається з 207 найменувань, які розміщені на 19 сторінках. Дисертація має 10 додатків на 14 сторінках.
Список литературы ВИСНОВКИ


Дисертаційна робота присвячена розробленню теоретичних і прикладних проблем формування систем корпоративного управління у машинобудівних корпораціях. Наукові результати націлені на забезпечення діяльності корпорацій в машинобудуванні на засадах формування системної цілісності та налагодження взаємозв’язків і взаємодії між усіма структурними елементами системи корпоративного управління. У ході дослідження зроблено такі висновки теоретичного та прикладного характеру:
1. Становлення корпоративного сектору в машинобудуванні України супроводжується високим рівнем збитковості підприємств, невмілим плануванням діяльності корпоративних структур, невдалою побудовою організаційних структур управління та невмінням налагодити результативні взаємовідносини між власниками, органами управління і працівниками підприємств, неефективною системою економічного стимулювання та корпоративного контролювання, нездатністю оперативного реагування на проблеми та вирішення корпоративних конфліктів, непослідовним та елементним управлінням. За таких умов виникає необхідність у розробленні методологічних та прикладних положень, спрямованих на формування цілісної системи корпоративного управління, яка б дозволила логічно взаємопов’язати структурні елементи та забезпечити високий рівень ефективності функціонування машинобудівних корпорацій. Теоретичною базою розробок у сфері формування систем корпоративного управління є удосконалення термінологічного апарату, а саме, категорій «корпоративне управління» та «система корпоративного управління».
2. Уточнені перелік та змістове наповнення принципів корпоративного управління створюють методологічні засади для побудови систем корпоративного управління в машинобудуванні за функціональною ознакою та якісної взаємодії корпоративних органів управління.
3. Удосконалена структурна декомпозиція систем корпоративного управління відповідно до топологічно-змістового опису (нормативна, виробнича, фінансово-економічна, матеріально-технічна, соціальна, інформаційна, адміністративно-власницька, етико-культурологічна підсистеми) та функціонального опису (суб’єкти, об’єкти, технологія, методи, моделі корпоративного управління, механізми керівництва, управлінські рішення, корпоративна культура) створює можливості, насамперед, для правління машинобудівних корпорацій сформувати комплексний, всеохоплюючий підхід до побудови та оцінювання систем корпоративного управління.
4. Розроблені методичні положення щодо оцінювання впливу індикаторів організаційної структури управління машинобудівною корпорацією (коефіцієнту охоплення функціональних повноважень правлінням корпорації, коефіцієнту дублювання функцій спеціальних органів управління, коефіцієнту співвідношення управлінського та виробничого персоналу, коефіцієнту плинності кадрів, коефіцієнту досягнення цілей, коефіцієнту централізації прийняття управлінських рішень) на її економічні результати (зокрема, чистий прибуток) на засадах використання кореляційно-регресійного моделювання дають змогу керівникам підприємства виявити недоліки побудови організаційної структури управління та кількісно оцінити їхній вплив на економічну ефективність функціонування організації і оперативно відреагувати шляхом удосконалення параметрів організаційної структури управління.
5. Удосконалені методичні рекомендації щодо вибору найбільш дієвих методів мотивування різних категорій працівників машинобудівних корпорацій на засадах матриці методів мотивування, яка поєднує одночасно класифікаційні ознаки їхнього групування за формою впливу, напрямом та рівнем охоплення суб’єктів мотивування, дають змогу менеджерам та працівникам служб праці та заробітної плати машинобудівних корпорацій врахувати увесь можливий арсенал методів стимулювання працівників усіх категорій, а також обґрунтовано обрати найбільш дієві з них з метою забезпечення цільового стимулювання.
6. Удосконалена система індикаторів оцінювання ефективності корпоративного управління, що відображають результативність функціонування підсистем корпоративного управління за топологічно-змістовим описом, дає змогу суб’єктам внутрішнього середовища (керівникам різних рівнів управління, ревізійній комісії, власникам та ін.), а також суб’єктам зовнішнього середовища (потенційним акціонерам, інвесторам, кредиторам, державним органам влади та ін.) оцінити економічну ефективність систем корпоративного управління машинобудівних корпорацій.
7. На підставі дисертаційного дослідження можна запропонувати:
 Міністерству економіки України при підготовці нормативно-правової документації використовувати запропоновані методичні рекомендації щодо побудови систем корпоративного управління за функціональною ознакою, економічного оцінювання підсистем корпоративного управління за топологічно-змістовою ознакою, оцінювання економічної ефективності побудови організаційних структур управління машинобудівними корпораціями, вибору адекватних методів мотивування для різних категорій персоналу машинобудівних корпорацій;
 Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку України при підготовці та висвітленні регулярної інформації про діяльність машинобудівних корпорацій використовувати запропоновану систему індикаторів економічного оцінювання підсистем корпоративного управління за топологічно-змістовою ознакою;
 Міністерству освіти і науки при підготовці фахівців у сфері управління використовувати теоретичні та методологічні положення стосовно побудови ефективних систем корпоративного управління в машинобудівних корпораціях.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно 20663.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.