У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ М’ЯСОПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Количество страниц 205
ВУЗ ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20678.doc 
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА 9
1.1. Теоретичні погляди на конкуренцію, її роль в аграрному секторі економіки 9
1.2. Методичні підходи до формування конкурентоспроможності продукції 28
1.3. Методичні підходи до формування конкурентоспроможності підприємства 44
Висновки до розділу 1 62
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА М’ЯСОПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВ РЕГІОНУ 65
2.1. Аналіз конкурентоспроможності м'ясопереробних підприємств 65
2.2. Вплив зовнішніх чинників на гостроту конкуренції м’ясопереробних підприємств 78
2.3. Оцінка інтенсивності конкуренції на ринку м'ясопродуктів 98
Висновки до розділу 2 114
РОЗДІЛ 3. НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ М’ЯСОПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВ 117
3.1. Удосконалення методики оцінки конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств 117
3.2. Обґрунтування організаційно-економічних засад конкурентоспроможності м'ясопереробних підприємств 142
3.3. Основні шляхи підвищення конкурентоспроможності м'ясопереробних підприємств 159
Висновки до розділу 3 171
ВИСНОВКИ 175
ДОДАТКИ 179
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 195


ВСТУП


Актуальність теми. Перехід до ринкової економіки, що викликав радикальні перетворення всього господарського механізму, визначив значення конкуренції як іманентного атрибуту ринку. На відміну від планової економіки, коли діяльність усіх підприємств була регламентована, в умовах ринку, основною економічною реальністю якого є конкуренція, всі незалежно господарюючі суб'єкти повинні самостійно ухвалювати довгострокові стратегічні рішення, направлені зрештою на забезпечення стійкого становища підприємства на ринку. У зв'язку з цим, однією з найважливіших задач, яка вимагає теоретичного осмислення і практичної реалізації, є забезпечення конкурентоспроможності вітчизняних товаровиробників.
Виняткова роль м'яса і м'ясопродуктів як джерел незамінного тваринного білку в раціоні живлення людини, забезпечення продовольчої безпеки країни на фоні постійного скорочення обсягів виробництва і споживання м'яса та м'ясопродуктів, істотної залежності від імпорту вимагають рішення кола питань, пов'язаних із забезпеченням конкурентоспроможності м'ясопереробних підприємств.
Теоретико-методологічні засади конкуренції, її динаміку та сучасні форми досліджували такі вчені як: Ф.И. Еджоуерта, А.О. Курно, Дж. Кейнс,
Ж.-Ж. Ламбен, А.П. Лернер, К. Маркс, М. Портер, Д. Рікардо, Дж. Робінсон, А. Сміт, Р.А. Фатхутдінов, Ф.А. Хайєк, Й. Шумпетер, А.Ю. Юданов, та інші. Фундаментальні теоретичні та методичні основи забезпечення конкурентоспроможності підприємств одержали подальший розвиток у дослідженнях багатьох видатних вітчизняних науковців, але особливо слід відзначити таких як: О.І. Дацій, С.М. Кваша, М.Х. Корецький, Д.Ф. Крисанов, П.М. Макаренко, М.Й. Малік, Л.Ю. Мельник, В.Я. Месель-Веселяк, В.Ф. Оберемчук, І.А. Оносова, В.А. Павлова, В.Г. Рижков, П.Т. Саблук, Г.М. Скудар, О.Б. Чернега, O.А. Швиданeнкo, та інші.
Проте потрібні більш поглиблені дослідження, пов’язані із формуванням конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств в Україні та шляхами її підвищення, що має в даний час важливе практичне значення, оскільки гостра конкурентна ситуація на ринку, на яку істотно впливають низький рівень платоспроможного попиту, кризовий стан тваринництва, діяльність виробників з інших регіонів безпосередньо визначає низький рівень використання виробничих потужностей, скорочення робочих місць і нерентабельність виробництва на переважаючій більшості м’ясопереробних підприємств.
Актуальність проблеми конкурентоспроможності підприємства, значення її вивчення і невирішеність ряду методичних і практичних питань щодо підвищення конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств визначили тему даного дослідження.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційне дослідження виконане відповідно до наукової теми Таврійського державного агротехнологічного університету “Організація виробництва та підприємництва в АПК регіонів” (№ держ. реєстр. 0107U008973). Роль автора полягає у розробці напрямів підвищення конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств.
Мета й завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є визначення системи факторів конкурентоспроможності підприємства, дослідження конкурентного середовища м'ясопереробних підприємств і розроблення напрямів підвищення їх конкурентоспроможності.
Для досягнення мети в дисертаційній роботі були поставлені й вирішені такі завдання:
- провести аналіз і систематизацію теоретичних поглядів на конкуренцію і визначити її роль в аграрному секторі економіки;
- уточнити визначення конкурентоспроможності продукції і конкурентоспроможності підприємства;
- виявити і систематизувати фактори конкурентоспроможності продукції і підприємства;
- визначити характерні тенденції розвитку м'ясопереробних підприємств;
- проаналізувати вплив зовнішніх чинників на гостроту конкуренції м’ясопереробних підприємств;
- оцінити інтенсивність конкуренції м'ясопереробних підприємств;
- розробити методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств;
- визначити напрями, що формують організаційно-економічні засади забезпечення конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств;
- розробити основні напрями підвищення конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств.
Об’єктом дослідження є підвищення конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств в умовах ринкового розвитку економіки.
Предметом дослідження є теоретичні і методичні основи формування конкурентоспроможності підприємства, конкурентне середовище м'ясопереробних підприємств, напрями підвищення їх конкурентоспроможності.
Методологія та методика дослідження. Інформаційною базою дослідження слугували законодавчі і нормативні акти Уряду та Верховної Ради , матеріали Держкомстату України, Головного управління статистики Запорізької області, оперативна інформація Головного управління АПК Запорізької облдержадміністрації, матеріали річних звітів районних управлінь АПК області, річні звіти базових сільськогосподарських підприємств, інформаційні ресурси світової комп’ютерної інформаційної мережі Internet, власні наукові дослідження по проблематиці дисертації, що надруковані у відкритій пресі.
У процесі дослідження використовувалися такі методи: абстрактно-логічний (теоретичні узагальнення та формування висновків); статистико-економічний (дослідження й аналіз конкурентоспроможності м'ясопереробних підприємств); розрахунковий, порівняльний і графічний (аналіз впливу зовнішніх чинників на гостроту конкуренції м’ясопереробних підприємств); розрахунково-конструктивний та експериментальний (розробка шляхів підвищення конкурентоспроможності м'ясопереробних підприємств) тощо.
Наукова новизна одержаних результатів. Найбільш вагомі наукові результати, що характеризують новизну дослідження, полягають у такому:
вперше:
запропонована концепція рішень щодо підвищення конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств регіону, на основі формування комплексного підходу, що визначає внутрішню і зовнішню спрямованість дії оперативного управління й контролю за фінансово-економічними, маркетинговими, організаційними, виробничо-технологічними показниками та конкурентоздатністю продукції;
удосконалено:
- методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств через використання таких критеріїв, як частка підприємств на ринку та рентабельність;
- організаційно-економічні засади забезпечення конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств за наступними напрямами: вертикальної корпоративної інтеграції; укрупнення розмірів виробництва при спеціалізації окремих виробничих структур і підрозділів; збереження високого рівня технології виробництва продукції; забезпечення конкурентоспроможності продукції; застосування повного або часткового контролю над каналами руху продукції; застосування всього комплексу маркетингу;


набули подальшого розвитку:
- поняття конкурентоспроможності продукції і конкурентоспроможності підприємства, які враховують економічні та споживацькі характеристики, властивості аграрної продукції, організаційні та екологічні фактори;
- теоретичні засади визначення поняття конкуренції як мотиву науково-технічного і економічного прогресу в аграрному секторі, що враховує біологічні і соціальні властивості;
- систематизація факторів конкурентоспроможності продукції і конкурентоспроможності підприємства з розробкою наступних їх груп: нормативних, економічних, споживчих, організаційних, екологічних;
- дослідження впливу зовнішніх чинників на гостроту конкуренції м’ясопереробних підприємств на основі мінімізації ризиків невідповідальності постачальників сировини, відсутності альтернатив по заміні сировини, забезпечення відповідної якості сировини і ефективності виробництва, фізичного скорочення сировинної бази, конкуренції із заготівельними організаціями інших регіонів, забезпечення сировиною не-інституційних постачальників, стихійності операцій купівлі-продажу продукції.
Практичне значення одержаних результатів. Науково-методичні розробки автора та рекомендації щодо підвищення конкурентоспроможності м'ясопереробних підприємств використані Мелітопольською районною державною адміністрацією при реалізації Програми стабілізації та розвитку агропромислового комплексу Мелітопольського району на період до 2010 року (довідка № 15-1133 від 04.02.2008), підприємств ВАТ «Мелітопольський м'ясокомбінат» (довідка № 14 від 14.02.2008р.), та ПП «Агрофірма Семенівка» (довідка № 9 від 19.02.2008 р.).
Теоретичні розробки дисертаційної роботи використовуються в навчальному процесі Таврійського державного агротехнологічного університету при викладанні таких дисциплін: «Аналіз господарської діяльності», «Маркетинг», «Стратегічний аналіз», (довідка № 154 від 29.09.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Основні положення і висновки дисертаційного дослідження розроблені автором самостійно й опубліковані в одноосібних наукових працях.
Апробація результатів дисертації. Основні наукові положення дисертаційного дослідження доповідалися на науково-практичних конференціях: «Стратегія регіонального розвитку: формування та механізми реалізації» (м. Одеса, 31 жовтня 2007 р.), «Стратегии развития Украины в глобальной среде» (г. Симферополь-Севастополь, 26-28 жовтня 2007 р.), «Актуальні проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку економіки України» (м. Харків, 27 листопада 2007 р.), «Соціально-економічна політика та розвиток регіонів в умовах переходу до постіндустріального суспільства» (м. Дніпропетровськ, 21 березня 2008 р.), «Стратегія забезпечення сталого розвитку України» (м. Київ, 20 травня 2008 р.).
Публікації. За темою дисертації опубліковано 14 наукових праць загальним обсягом 5,9 обл.-вид. арк., з них 9 – у наукових фахових виданнях.
Структура та обсяг роботи. Дисертація викладена на 205 сторінках комп’ютерного тексту, складається із вступу, трьох розділів, висновків списку використаних джерел і додатків. Робота містить 36 таблиць, що займають 23 сторінки, і 4 рисунки, що займають 3 сторінки. Список використаних джерел включає 180 найменувань.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертаційній роботі викладено теоретичні положення та практичні пропозиції щодо підвищення конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств. Основні наукові і прикладні результати, а також рекомендації щодо їх використання полягають у наступному:
1. Різноманітні форми і методи конкуренції дозволяють визначити її як загальний атрибут соціально-економічних систем. Однією з таких систем є аграрний сектор економіки. В умовах розвитку ринкових відносин конкуренція є не тільки способом самоорганізації, але і важливим мотивом науково-технічного і економічного прогресу. Отже необхідно розглядати конкуренцію не тільки як економічну категорію, але і як атрибут, властивий біологічним і соціальним системам.
2. Система факторів конкурентоспроможності продукції включає наступні групи: нормативні, економічні, споживчі, організаційні і екологічні, а так само індивідуальне сприйняття продукції споживачем, репутацію підприємства.
На основі зіставлення й узагальнення поглядів провідних науковців уточнено визначення конкурентоспроможності продукції, під якою слід розуміти таке співвідношення економічних і споживацьких характеристик, яке разом з властивими продукції атрибутами і організаційними факторами забезпечує її паритетне або переважне в порівнянні з товарами-конкурентами положення на певному ринку в певний момент часу. Це дасть можливість синтезувати в визначенні конкурентоспроможності продукції вплив екологічних факторів, репутації підприємства й відповідності індивідуальним вимогам споживачів.
3. Розроблена система конкурентоспроможності підприємства. Аналіз запропонованої системи показує, що в її структурі можуть бути виділені наступні групи: зовнішні і внутрішні. Нами уточнено поняття конкурентоспроможності підприємства, яку варто визначати як здатність забезпечувати випуск і реалізацію конкурентоспроможної продукції, використовуючи володіння конкурентними перевагами й маючи потенційні можливості для втримання або досягнення конкурентних переваг у майбутньому при зміні ринкової кон'юнктури й запитів споживачів.
4. Сучасний стан м’ясопереробних підприємств в Запорізькій області характеризується наявністю всіх негативних тенденцій, що визначають незадовільний стан м’ясопереробних підприємств України в цілому: в наслідок скорочення поголів'я худоби, зниження її продуктивності, зменшення забійної маси, постійно скорочується виробництво всіх видів м'яса і м'ясопродуктів. Причинами даної ситуації є зниження платоспроможного попиту населення, відсутність державної підтримки, диспаритет цін, локальний монополізм переробних підприємств, залежність від імпорту м'яса.
5. Встановлений характер впливу зовнішніх чинників на гостроту конкуренції в галузі показав, що найбільший вплив справляють: постачальники сировини, оскільки продукція тваринництва є основним компонентом кінцевої продукції м’ясопереробки; відсутність альтернатив по заміні сировини; якість сировини, яку визначає кінцева продукція і ефективність виробництва; фізичне скорочення сировинної бази; конкуренція із заготівельними організаціями інших регіонів; не інституційні постачальники, що займають значну частку на ринку м’ясопродуктів; операції купівлі-продажу, які носять стихійний характер. Нами узагальнені зовнішні фактори і характер їх впливу на гостроту конкуренції м’ясопереробних підприємств.
6. Визначено питому вагу окремих м’ясопереробних підприємств на ринку м'ясопродуктів і оцінена інтенсивність конкуренції м’ясопереробних підприємств Запорізької області. Дослідження конкуренції на регіональному ринку м'ясопродуктів дозволило віднести даний ринок до другого виду ринку монополістичної конкуренції, при якому на ринку діють декілька провідних підприємств, що займають значну частку ринку, і велику кількість підприємств, питома вага яких в сукупному обсязі виробництва невелика. Охарактеризовано конкуренту ситуацію на ринку в Запорізькій області як інтенсивну і нестійку, що вимагає забезпечення конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств і визначення напрямів її підвищення.
7. Обґрунтована методика оцінки конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств, яка базується на двох критеріях - частка підприємств на ринку, яка зовнішньо характеризує конкурентоспроможність підприємства, і рентабельність підприємств, як внутрішню характеристику конкурентоспроможності. Доцільність застосування даних критеріїв визначається тим, що, значна частка ринку свідчить про наявність конкурентних переваг відносно витрат виробництва, а рівень рентабельності є узагальнюючим показником, що свідчить, з одного боку, про ефективність організації і управління виробництвом, а, з другого боку, про стійкість підприємства в системі взаємостосунків з різними об'єктами зовнішнього середовища. Апробація запропонованої методики на прикладі м’ясопереробних підприємств Запорізької області дозволила встановити, найбільш конкурентоспроможні підприємства: ВАТ «Мелітопольський м’ясокомбінат» та ТОВ «Злагода», частка яких в загальному обсязі виробництв м’ясопродуктів в області становить відповідно 32,90 та 21,29%, а рівень рентабельності 12,4 та 30,1%.
8. Обґрунтовано організаційно-економічні засади забезпечення конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств в напрямах: безперебійного постачання виробництва сировиною за рахунок вертикальної корпоративної інтеграції або масштабних організаційних заходів по заготівлі сировини власними силами; укрупнення розмірів виробництва при спеціалізації окремих виробничих структур і підрозділів; збереження високого рівня технології виробництва продукції; забезпечення конкурентоспроможності продукції за рахунок високої якості початкової сировини і орієнтації на цільовий сегмент ринку або використання досягнень сучасної технології і диференціації на всі сегменти даного ринку; застосування повного або часткового контролю над каналами руху продукції власними силами по проміжних споживачах і організації широкої мережі фірмової торгівлі; використання елементів комплексу маркетингу для комунікаційного і мотиваційного впливу на споживачів.
9. Сукупність конкретних заходів щодо підвищення конкурентоспроможності м'ясопереробних підприємств може бути об’єднана в наступні групи: формування психологічної прихильності споживачів до торгової марки виробника на основі розвитку інструментарію брендінгу; підвищення ефективності фірмової торгівлі на основі встановлення системи зворотного зв’язку, виконанні аналітичної функції і реалізації заході щодо стимулювання збуту; підтримка продажів в торгових точках, що не належать виробнику; комплексне використання засобів комунікаційної дії; формування корпоративного іміджу і громадської думки. Система індикативного керування прийняття рішень по підвищенню конкурентоспроможності підприємства поєднує сукупність рішень, які мають як внутрішню, так і зовнішню спрямованість дії, дозволяє сформувати комплексний підхід до прийняття рішень по забезпеченню конкурентоспроможності, як узагальнюючій характеристиці діяльності підприємства в умовах ринку, і може бути використана в рамках оперативного керування й контролю на підприємстві.



СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Агропромисловий комплекс України: стан, тенденції та перспективи розвитку / За ред. Саблука П.Т. - К.: Інститут аграрної економіки УААН, 1999. - 452 с.
2. Агропромисловий комплекс України: стан, тенденції та перспективи розвитку. Інформаційно-аналітичний збірник (випуск 4) / За ред. П.Т. Саблука та ін. – К.: ІАЕ, 2000. – 601 с.
3. Амблер Т. Маркетинг и финансовый результат. Новые метрики богатства корпорации / Т.Амблер; пер. с англ. – М., Финансы и статистика, 2003. – 248с.
4. Андрійчук В.Г. Проблеми розвитку приватних аграрних підприємств і вдосконалення міжгалузевих економічних відносин / В.Г. Андрійчук // Проблеми формування ринкової економіки. – К., КНЕУ, 2000. – С. 29–38.
5. Андрійчук В.Г. Економіка аграрних підприємств: [підручник.] – 2-ге вид., доп. і перероблене / В.Г. Андрійчук. – К.: КНЕУ, 2002. – 624 с.
6. Ансофф М. Стратегическое управление: пер. с англ. – М.: Экономика, 1989. – 519 с.
7. Балабанова Л.В. SWOT-аналіз – основа формування маркетингових стратегій підриємства: навч. посіб. / Під ред д.е.н., проф., академіка АЕН України Балабанової Л.В. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2001. – 180с.
8. Бондаpенко С.М., Бокiй В.I. Сучасний пiдхiд до конкуpенцiї в теоpiї конкуpентних пеpеваг / С.М. Бондаpенко, В.I. Бокiй // Пpоблеми теоpiї та пpактики менеджменту в умовах пеpеходу Укpаїни до pинкових вiдносин: Збipник наукових статей, ДАЛПУ та Київський iнститут менеджменту. – Київ, 1997. – С. 62.
9. Бондаренко С.М. Система показників конкурентоспроможності, соціально-економічної ефективності для споживача та рейтингу виробу на ринку / С.М. Бондаренко // Проблеми науки. – 2001. – № 10. – С.40 – 46.
10. Бриндіна О.А. Товарна політика підприємств в умовах маркетингової орієнтації: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук / О.А. Бриндіна – Донецьк, 2004. – 19 с.
11. Воронкова А.Е. Стратегічне управління конкурентним потенціалом підприємства: діагностика і організація: монографія / А.Е. Воронкова – Луганськ: Вид-во ВНУ ім. У. Даля, 2000. – 315 с.
12. Гавва В.Н. Оценка потенциала предприятия и отрасли / В.Н. Гавва, Х.: ,,ХАИ”, 2004. – 287 с.
13. Галузеві ринки України: оцінка стану та перспектив розвитку: наук. допов / [В.О. Точилін, Т.П. Загорська, В.Е. Лір]; за ред.: В.О. Точиліна; Нац. Акад. Наук України, Ін-т екон. прогнозування, – К.: Ін-т екон. прогнозування, 2004. – 77 с.
14. Гаркавенко С.С. Маркетинг: навч. посіб / [С.С. Гаркавенко] – Київ: Лібра, 2002. – 712 с.
15. Гельвановский М.И. Конкурентоспособность в микро-, мезо- и макроуровневих измерениях / М.И. Гельвановский / Российский экономический журнал. – 1998. – №3. – С.72.
16. Голофаєва І.П. Методика розрахунку конкурентоспроможності підприємства за допомогою апарату нечітких множин з урахуванням соціальних чинників / І.П. Голофаєва // Механізм регулюваня економіки. – 2004. – №2. – С. 48-51.
17. Горбашко Е.А. Менеджмент качества и конкурентоспособности: учебное пособие / Е.А. Горбашко – СПб.: Изд-во ГУЭФ, 1998. – 207 с.
18. Градов А.П. Региональная экономика: курс лекцій / А.П. Градов – СПб: Специальная литература, 1997. – 229 с. .
19. Грейсон Дж.К., Делл О.К. Американский менеджмент на пороге ХХІ века / Дж.К. Грейсон, О.К. Делл: пер. с англ. – М.: Экономика, 1991. – 319 с.
20. Гринько Т.В. Фактори конкурентоспроможності підприємств / Т.В. Гринько // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – Запоріжжя. – 2004. – №2. – С.50-53.
21. Гриньов А.В. Інноваційний розвиток промислових підприємств: концепція, методологія, стратегічне управління. – Х.: ВД „ІНЖЕК”, 2003. – 308 с.
22. Губcький Б. В Iнвecтицiйнi прoцecи в глoбальнoму ceрeдoвищi. — К., Наукoва думка, 1998. — 390 c.
23. Губерна Г.К. Ринок: нові умови управління. – Донецьк: НЕП НАН України.-1995. – 110 с.
24. Дацій О.І. Маркетингова концепція інноваційної політики агропромислових підприємств у конкурентному середовищі / О.І. Дацій // Схід. – 2003. – № 2(52). – С. 39-41.
25. Дацій О.І. Підвищення конкурентоспроможності житлово-комунального господарства на основі ліквідації тіньових відносин / О.І. Дацій // Вісник Інституту економіки та прогнозування. – К.: Інститут економіки та прогнозування НАН України, 2007. – С. 74-75.
26. Джемелінська Л.В. Діагностика конкурентного середовища в системі маркетингу на ринку харчових продуктів м. Києва / Л.В. Джемелінська // Економіка АПК – К.: –2002. – №2. – 115 с.
27. Дробітько Н.А. Управління конкурентоспроможністю в умовах ринкової економіки: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук. / Н.А. Дробітько – Х.: ХДЕУ, 2001. – 20 с.
28. Економічна енциклопедія: У 3-х / За ред. Мочерного С.В. - К.: Видав. центр ,,Академія”, 2002. – Т3. – 952 с.
29. Завьялов П.С. Маркетинг в схемах, рисунках, таблицях: учеб. пособие. – М.: ИНФРА-М., 2002. – 495 с.
30. Закон Укpаїни "Пpо обмеження монополiзму та недопущення недобpо-совiстної конкуpенцiї у пiдпpиємницькiй дiяльностi" / Вiдомостi Веpховної Ради Укpаїни - 1992. - N21 - С. 601-618.
31. Закон України „Про захист від недобросовісної конкуренції” від 07.06.1996р., № 236/96-ВР.// Відомості Верховної Ради. – 1996. - № 36. – ст. 164.
32. Закон України „Про захист економічної конкуренції” від 11.01.2001р., № 2210-III. .// Відомості Верховної Ради. – 2001. - № 12. – ст. 64.
33. Звіт про глобальну конкурентоспроможність. Електронний ресурс: http://www.weforum.org/pdf/Gcr/GCR_04_05_Table_Contents.pdf
34. Злидень І.М. Концептуальні засади системного управління конкурентним потенціалом / І.М. Злидень // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна: Зб. наук. праць. – Економічна серія. – Харків: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2005. – С. 63-67.
35. Іванов Ю.Б. Конкурентоспроможність підприємства в умовах формування ринкових відносин / Ю.Б. Іванов – Х.: Майдан, 1996. – 240 с.
36. Кваша С.М. Конкурентоспроможність вітчизняної сільськогосподарської продукції на світовому аграрному ринку / С.М. Кваша, Н.Є. Голомша. – // Економіка АПК: міжнародний науково-виробничий журнал. – К.: ДОД Інституту аграрної економіки УААН, – 2006. – № 5. – С. 99-104
37. Кныш М.И. Конкурентные стратегии: учебное пособие. — М., 2000. — 284 с.
38. Колядюк О. Особливості дослідницьких підходів в створенні регіональних брендів і стратегій їх просування / О. Колядюк // Маркетингові дослідження в Україні. – 2004. - №6(7). – С. 38 – 45.
39. Кондратєва Н. Відповідальість держави за безпеку харчових продуктів / Н. Кондратєва // М'ясний бізнес. – 2005. - № 4. – С.48 – 49.
40. Конкуpенция в сфеpе междунаpодной тоpговли // БИКИ – 1984. - N5-пpиложение. – 120 с.
41. Конкурентоспроможність: проблеми науки і практики / [П.Ю. Бєлєнький, В.С. Пономаренко, О.Є. Кузьмін та ін.]. – Х.: Вид-во ХДЕУ, 2006. – 247 с.
42. Кононенко І. Досвід прогнозування соціально-економічного розвитку України / І. Кононенко, В. Лісицкий, А. Пономарьов // Економіка України. – 1998. – № 12. – С. 73–77.
43. Кононенко І.Е. Товарознавство м’ясо-рибних і товарів гастрономів / І.Е. Кононенко, Е.С. Пізік, В.Б. Тилкин – Д.: Вища шк. Головне вид-во, 1984. – 440 с.
44. Конопліцкий В.А., Філіна А.І. Маркетинг, ринок, фінанси. – Київ: «ІмЕКС», 1992. – 184 с.
45. Корецький М.Х. Формування конкурентоспроможності підприємств у ринкових умовах / М.Х. Корецький // Держава та регіони Серія: економіка та підприємництво. – 2005. – № 1. – С. 98-102.
46. Корецький М.Х., Берестовой К.С. Підвищення конкурентоспроможності підприємств АПК (на прикладі Донецької області) / М.Х. Корецький // Регіональні перспективи. – 2000. – № 5 (12). – С. 82-85.
47. Корецький М.Х. Проблеми створення в Україні конкурентноспроможного інвестиційного простору / М.Х. Корецький, Г.М. Кульнєва, Т.А. Щербакова // Економіка України: реалії, перспективи розвитку ринкових відносин – К.: – 2000. – Т. 20. – С. 474-478.
48. Крисанов Д.Ф. Інноваційний фактор розвитку харчової промисловості України / Д.Ф. Крисанов // Економіка України. – 2007. – № 4. – С. 71-82.
49. Котлер Ф. Маркетинг. Менеджмент. – СПб.: Питер, 2000. – 752 с.
50. Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер, Г. Армстронг, Дж. Сондерс; [пер. с англ.]. – 2-е европ. изд. М.; СПб.; К.: Издательский дом «Вильямс», 1999. – 1152 с.
51. Кощєєв А.А. Ринок і соціальний захист населення / А.А. Кощєєв – Д.: УкрНІІНТІ, – 1991. – 76 с.
52. Крылова Г.Д., Соколова М.И. Практикум по маркетингу: ситуационные задачи и тест – контроль: учебное пособие / [Г.Д. Крылова, М.И. Соколова]; под ред. А.Н. Романова. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1995. – 240 с.
53. Крюкова Е.В. Розвиток цільової функції якості / Е.В. Крюкова // Харчова промисловість. – 2005. - № 2. – С. 61 – 62.
54. Куденко Н.В. Маркетингові стратегії фірми: монографія / Н.В. Куденко – К.: КНЕУ, 2002. – 245 с.
55. Кудряшева А.А. Права людини на їжу і адекватне харчування / А.А. Кудряшева // Харчова промисловість. – 2005. - № 2. – С. 67 – 74.
56. Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг / Жан-Жак. Ламбен // Европейская перспектива; [пер. с франц.] – СПб.: Наука, 1996. – 589с.
57. Лен Роджерс. Маркетинг в малом бизнесе. – М.: Аудит, 1996. – 346с.
58. Лисевич В.В. Стратегічне маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств: дис. ... канд. екон. наук: 08.06.01/ Лисевич В.В. – Д., 2004. – 222 с.
59. Локтєв Е.М. Пріоритетні напрямки забезпечення населення Донецької області м’ясопродуктами в умовах формування продовольчої безпеки регіону / Е.М. Локтєв, В.Д. Малигіна, І.А. Оносова //Управління підприємствами: проблеми та шляхи їх вирішення. Матер.міжнар. наук.-практ. конф. – Донецьк: ДонДУЕТ. – 2005. – С. 33-34.
60. Лукінов І. Методи і засоби державного регулювання економіки перехідного періоду / І. Лукінов // Економіка України. – 1999. – № 5. – С. 8 – 11.
61. Луцій О.П., Коварш І.С. Сучасні тенденції маркетингових досліджень на міжнародному ринку / О.П. Луцій, І.С. Коварш // Маркетинг в Україні. – 2005. – №1. – С. 8 – 10.
62. Макаренко П.М. Причини аграрної кризи і недооцінка ролі держави в умовах ринкових перетворень / П.М. Макаренко // Економіка АПК. – 2002. – № 4. – С. 22–29.
63. Макаренко П.М., Добровольська О.В. Формування кредитного кооперативу в аграрному секторі / П.М. Макаренко, О.В. Добровольська// АгроСвіт. – 2008. – № 2. – С. 9–16.
64. Макконел К.Р., Бpю С.Л. Экономикс: пpинцыпы, пpоблемы и политика. - в 2-х т. М.: Республика, 1992. – 780 с.
65. Малік М.Й. Методичні підходи до організації маркетингу інновацій наукоємного ринку агропромислового виробництва / М. Й. Малік. – // Економіка АПК. – 2005. – № 8. – С. 22-26.
66. Малащук Д.В. Пріоритетні заходи щодо забезпечення конкурентоспроможності економіки України / Д.В. Малащук // Актуальні проблеми економіки. – 2005. - №1 (43). – С.22-31.
67. Маракулин П.П. Региональные особенности размещения сельскохозяйственного производства / П.П. Маракулин – К., - 1986. – 259 с.
68. Марюта А.Н., Бойцун Н.Е. Экономико-математическое моделирование и оптимизация управления организациями: монографія / А.Н. Марюта, Н.Е. Бойцун – Днепропетровск: Изд-во Днепропетр. ун-та, 2001. – 540 с.
69. Маркс К., Энгельс Ф. Сочинения. Изд. 2-е. – М.: Политиздат, 1968, т. 46, ч. I. / К. Маркс. Экономические рукописи 1857-1859 годов/ – 559 с.
70. Матейко С.В. Модель контролінгу фінансово-економічного стану підприємства / С.В. Матейко // Держава та регіони. – 2004. - №2. – С.130-132.
71. Международный маркетинг: учебное пособие для вузов / Под ред. Г.А. Васильева, Л.А. Ибрагимова. - М.: ЮНИТИ –ДАНА, 1999. – 199с.
72. Мельник А., Маслова С. Чи існує взаємозв'язок між доходами в суспільстві і забрудненням навколишнього середовища / А. Мельник, С. Маслова // Економіка України. - 1999. - №8. – С. 26 – 24.
73. Месель-Веселяк В.Я. Напрями розвитку галузей тваринництва та їх державна підтримка / В.Я. Месель-Веселяк // Економіка АПК: міжнародний науково-виробничий журнал. – К.: ДОД Інституту аграрної економіки УААН, – 2004. – № 9. – С. 3-8
74. Мельник Л.Ю., Макаренко П.М. Особистий сектор сільськогосподарського виробництва: стан, тенденції та перспективи / Л.Ю. Мельник, П.М. Макаренко // Економіка АПК. – 2002. – №11. – С. 119–126.
75. Мильгром Д.А. Оценка конкурентоспособности экономических технологий / Д.А. Мильгром // Маркетинг в России и за рубежом. – 1999. - №2. – С.87.
76. Мозговий О.М. Товаpна полiтика i планування товаpу в мiжнаpодному маpкетингу. – К.: Економічний університет, 1995. – 64 с.
77. Мороз Л. Розвиток терії та практики маркетингу в Україні / Л. Мороз // Маркетинг в Україні. – 2004. - № 6. – С.41 – 42.
78. Моррис Р. Маркетинг: ситуации и примеры: пер. с англ. – М.: Банки и биржи. ЮНИТИ, 1996. – 192 с.
79. Москалець О. Особливості застосування маркетингових досліджень на регіональних ринках / О. Москалець // Маркетинг в Україні. – 2004. - №6. – С. 26 – 28.
80. Николаева М.А., Лычников Д.С., Неверов А.Н. Идентификация и фальсификация пищевых продуктов. – М.: Экономика, 1996. – 216с.
81. Ноздрева Р.Б., Цыгичко Л.И. Маркетинг: как побеждать на рынке. – М.: Финансы и статистика, 1991. – 304с.
82. Оберемчук В.Ф. Конкуренція: поняття, аналіз, стратегія // Стратегія економічного розвитку України: [наук. зб.]. - К.: КНЕУ, 2001. - Вип.5. - С.210-217.
83. Оберемчук В.Ф. Забезпечення конкурентоспроможності підприємства: стратегічні аспекти: автореф. дис. на здобуття ступеня канд. екон. наук / Київський національний економічний ун-т. - К., 1999. – 18 с.
84. Олексенко Р.І. Методичні підходи до формування конкурентоспроможності підприємства / Р.І. Олексенко // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2007. – № 2. – С. 172-174.
85. Олексенко Р.І. Методичні підходи щодо формування конкурентноздатності продукції / Р.І. Олексенко // Економіка та держава. – 2007. – № 5 – С. 48-51.
86. Олексенко Р.І. Організаційні засади формування конкурентоспроможності підприємства / Р.І. Олексенко // Інвестиції: практика та досвід. – 2007. – № 19. – С. 27-30.
87. Олексенко Р.І. Оцінка конкурентоспроможності м’ясопереробних підприємств / Р.І. Олексенко // АгроСвіт. – 2007. – № 11. – С. 30-36.
88. Олексенко Р.І. Показники та оцінка конкурентних можливостей підприємства / Р.І. Олексенко // Інвестиції: практика та досвід. – 2007. – № 11. – С. 27-31.
89. Олексенко Р.І. Проблеми інтеграції мясопереробних підприємств до світової організації торгівлі / Р.І. Олексенко // Науковий вісник Академії муніципального управління: Серія «Економіка» Випуск 5 «Інноваційні стратегії розвитку». – К.: – 2008. – С. 219-224.
90. Олексенко Р.І. Роль конкуренції в розвитку аграрних підприємств / Р.І. Олексенко // АгроСвіт. – 2007. – № 3. – С. 29-34.
91. Олексенко Р.І. Тенденції розвитку харчового підкомплексу агропромислового комплексу України / Р.І. Олексенко // АгроСвіт. – 2007. – № 20. – С. 23-26.
92. Олексенко Р.І. Теоретичні погляди на конкуренцію, її роль в арграрному секторі економіки / Р.І. Олексенко // АгроСвіт. – 2008. – №7. – С. 30-35.
93. Олексенко Р.І. Стан регіонального розвитку м’ясопродуктового підкомплексу півдня України / Р.І. Олексенко // Стратегія регіонального розвитку: формування та механізми реалізації: щорічна міжнародна наук.-практ. конф., 31 жовтня 2007 р.: матер. допов.: у 2 т. – Одеса: ОРІДУ НАДУ, 2007. – Т. 2. – С. 342-343.
94. Олексенко Р.І. Напрямки підвищення конкурентоспроможності підприємств / Р.І. Олексенко // Стратегии развития Украины в глобальной среде: междунар. науч.-практ. конф., 26-28 октября 2007 г.: тезы докл.: – Симферополь: издательский центр Крымского института бизнеса, 2007. – С. 11-14.
95. Олексенко Р.І. Особливості державного регулювання ринку м’яса в Україні / Р.І. Олексенко // Актуальні проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку економіки України: наук.-практ. конф., 27 листопада 2007 р.: матер. допов. – Х.: Вид-во ХаРІ НАДУ „Магістр”, 2007. – С. 367-368.
96. Олексенко Р.І. Інноваційний розвиток економіки м’ясопереробних підприємств / Р.І. Олексенко // Стратегія забезпечення сталого розвитку України: міжнар. наук.-практ. конф., 20 травня 2008 р.: матер. допов. – у 3 ч. – К.: РВПС України НАН України, 2008. – Ч.3. – С. 243-246.
97. Олексенко Р.І. Системи управління конкурентоспроможністю м’ясопереробних підприємств / Р.І. Олексенко // Соціально-економічна політика та розвиток регіонів в умовах переходу до постіндустріального суспільства: міжнар. наук.-практ. конф., 21 березня 2008 р.: тези допов.: у 2 т. –– Дніпропетровськ: ДДФА, 2008. Т ІІ. – С. 102-103.
98. Оносова І.А. Ієрархія потреб та можливості її використання у маркетингових дослідженнях на ринку м’ясопродуктів / І.А. Оносова // Торгівля і ринок України. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2000. – С.319 – 324.
99. Основи теорiї економiки : навч. посiб. для студ. вузiв / В.С. Кушнiр, Г.Є. Мазнєв, В.Г. Рижков, Л.Є. Сухомлин. – Х. : Кондор, 2007. – 229 с. – ISBN 5-7763-0864-Х
100. Організаційно-методичні засади інтеграції виробництва в АПК. Березвін А.І. –Економіка АПК, 2003. – №4. – С. 23-25.
101. Павленко Ф., Якубовський Н. Підвищення конкурентоспроможності виробництва в країнах з перехідною економікою / Ф. Павленко, Н. Якубовський // Економіка України. 1998. - № 11. – С. 42 – 51.
102. Павлова В.А. Формування стратегії розвитку підприємств в умовах конкуренції / В.А. Павлова // Економіка: проблеми теорії та практики. – 2005. – Вип. 204. Т.2. – С.489-494.
103. Павлова В.А., Рогоза М.Є. Використання різних методичних підходів до визначення конкурентоспроможності товарів / В.А. Павлова, М.Є. Рогоза // Торгівля і ринок України. – 2002. – Вип. 13. Т.2 – С. 436-441.
104. Павлова В.А., Рогоза М.Є. Прогнозування діяльності підприємства в умовах конкурентного середовища / В.А. Павлова, М.Є. Рогоза // Вісник ДонДУЕТ. – 2003. - №4 (20). – С.140-145.
105. Паламарчук Г.М. Конкурентна політика в перехідній економіці / Г.М. Паламарчук // Актуальні проблеми економіки . – 2001. - №3-4. - С.20.
106. Панасюк Б. Нові підходи до прогнозування науково-технологічної і інноваційної сфер / Б. Панасюк // Економіка України. – 1999. №3. – С. 10 – 20.
107. Парамонова Т.Н. Экспресс-методы оценки качества продовольственных товаров. – М.: Экономика, 1988. – 111 с.
108. Пастухова В.В. Стратегічне управління підприємством: філософія, політика, ефективність: монографія / В.В. Пастухова – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2002. – 302 с.
109. Пасхавер Б. Аграрне ціноутворення в умовах кризи / Б. Пасхавер // Економіка України. – 1999.- №7. – С. 67-76.
110. Педун А.С. Перспективы научного обеспечения мясной индустрии / А.С. Педун // Мясная индустрия. – 1998. - № 5. – с. 5 – 12.
111. Педченко Н.С. Деякі аспекти конкуренції та конкурентоспроможності в регіональній економіці / Н.С. Педченко // Регіональні перспективи. – 2000. - №4 (11). - С.48.
112. Петровский К.С. Гигиена питания. – М.: Медицина, 1975. – 393 с.
113. Плоткін Я., Лисовська Л. Забезпечення конкурентоспроможності продукції підприємств / Я. Плоткін, Л. Лисовська // Економіка України. – 1999. - №2. – С.84 – 86.
114. Поpтеp М. Стpатегiя конкуpенцiї. Методика аналiзу галузей i дiяльностi конкуpентiв: пеp. з англ.. – К.: Основи, 1997. – 390 с.
115. Подгурский А. Стоять на месте – значит отставать / А. Подгурский // Мясная индустрия. – 1998. - № 3. – с. 24 – 23.
116. Покровский В.А. Гигиена. Изд. 3-е, переработанное и дополненное. - М.: Медицина, 1979. – 496 с.
117. Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки: Указ Президента України // Економіка АПК. – 2000. – №1. – С. 3–5.
118. Промисловий маркетинг: навч. посібник / [під ред. О.О. Шубіна]. – К.: НМЦВО МОіН України, Студцентр, 2002. – 432 с.
119. Рибальченко І. Спосіб модифікації матриці БКГ в умовах дефіциту маркетингової інформації / І. Рибальченко // Маркетингові дослідження в Україні. – 2004. - № 1(2). – С. 15-23.
120. Саблук П.Т. Соціально-економічна модель постреформованого агропромислового виробництва в Україні / П.Т. Саблук // Економіка АПК. - 2000. - №2. – С. 4 - 25.
121. Саблук.П.Т. Формування та функціонування ринку агропромислової продукції.-Киів, 2000.
122. Светуньков С.Г. Модели спроса и предложения в пространстве цена – объём- доход. – Ресурси Інтернет: http// www marketing. spb. ru.
123. Светуньков С.Г., Багиев Г.Л. Комплексные числа в экономике. – Ресурси Інтернет: http: // www.marketing.spb.ru.
124. Свідовський А.М., Оносова І.А. Про математичну коректність кривих попиту і пропозиції / А.М. Свідовський, І.А. Оносова // Торгівля і ринок України. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2000. – С.171-178.
125. Свідовський А.М., Оносова І.А. Проблеми та досвід державного регулювання на ринку м’ясопродуктів / А.М. Свідовський, І.А. Оносова // Торгівля і ринок України. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2001. – С.220 – 226.
126. Секерин В.Д. Маркетинг. – М.: ЗАО «Бизнес-школа» «Интел-синтез», 1999. – 352 с.
127. Сидоренко О.В. Товарознавчі складові ринкознавства: навч. посіб. – К.: Київ. нац. торг.-економ. ун-т, 2001. – 90 с.
128. Скудар Г.М. Організаційно-економічний механізм управління конкурентоспроможністю підприємства: автореф. дис. на здобуття ступеня д-ра екон. наук / НАН України; Інститут економіки промисловості. - Донецьк, 2000. – 35 с.
129. Скудар Г.М. Стратегія піднесення конкурентоспроможності підприємства: проблеми і складові успіху / Г.М. Скудар // Економіка України. – 2000. – № 6. – С. 16-24.
130. Слабковський Ю. Розвиток маркетингу і його роль в економічному зростанні / Ю. Слабковський // Економіка України. – 1999. - № 5. – С. 74 – 81.
131. Сміт А. Исследование о природе и причинах богатства народов. – М.: Соцэкгиз, 1962. – 432 с.
132. Соколик М. Грошові доходи і витрати населення України: тенденції і структура / М. Соколик // Економіка України. – 1999. - №3. – С. 21 – 30.
133. Соловьёв В.А. Потребности, рынок, спрос: проблемы формирования. – М.: Экономика, 1982. – 207 с.
134. Спирин А.А., Фомин Г.П. Экономико-математические методы и модели в торговле. – М.: Экономика, 1988. – 149 с.
135. Спицнадель В.Н. Основы системного анализа: учебн. пособие. — Изд. дом "Бизнес-пресса", 2000. — 328 с.
136. Довідник по прийманню, зберіганню і реалізації продовольчих товарів тваринного походження / Під ред. В.Е. Міцика. – К.: Техніка.-1990. – 271с.
137. Статистика торговли с элементами математической статистики / Под ред. Н.К.Дружинина. – М.: Статистика, 1973. – 383с.
138. Статистичний щорічник України за 2007 рік. – К.: Консультант, 2008.- 578 с.
139. Стефанов Н.И. Управление, моделирование, прогнозирование. Пер.с болг. – М.: Экономика, 1972. – 320 с.
140. Стефанова И.Л. Использование биологических добавок при разработке рецептур колбасных изделий для питания детей / И.Л. Стефанова, Л.В. Шахназарова, И.В. Мокшанцева // Мясная индустрия. – 1998. - № 4. – С. 5-6.
141. Стиглер Дж. Дж. Совершенная конкуренция: исторический ракурс // Под ред. В.М. Гальперина. – СПб.: Экономическая школа, 1995. – 534 с.
142. Стратегический потенциал и формирование приоритетов в развитии предприятий / Бузько И.Р., Дмитренко И.Е., Сушенко Е.А.; Восточноукр. Нац. ун-т им. В.Даля; Донбасс. горно - металлург. ин-т. - Алчевск: ДГМИ, 2002. – 216 с.
143. Судзиловский И.И., Филимонов В.В. Новые рецептуры и оборудование расширяют ассортимент быстрозамороженных продуктов / И.И. Судзиловский, В.В. Филимонов // Мясная индустрия. – 1998. - № 3. - С.28 – 30.
144. Таран В.А. Конкурентоспособность: проблемы современной политики и стратегия в области качества / В.А. Таран // Машиностроитель. – 1998. - №2. – С.6-12.
145. Тивончук С.О., Калінчик М.В. Модель конкурентоздатності сільськогосподарського виробництва в ринкових умовах (суть та методичні підходи до розробки моделі) / С.О. Тивончук, М.В. Калінчик // Економіка АПК.– 1996.– №2.– С. 44-49.
146. Тимошенко Н.В., Файвишевский М.Л. Опыт безотходной переработки кости на пищевые цели / Н.В. Тимошенко, М.Л. Файвишевский // Мясная индустрия. – 1998. - №2. – С.14 – 16.
147. Тищенко А.Н., Головко О.С. Стратегическое управление развитием предприятия. - Харьков: ЭДЕНА, 2003. – 198 с.
148. Указ Президента України „Про Основні напрями конкурентної політики на 2002-2004 роки” від 19.11.2001р., № 1097/2001.
149. Управление конкурентоспособностью предприятий на основе маркетинга / Л.В.Балабанова, А.В.Кривенко. – Донецк: ДонГУЭТ им. М. Туган-Барановского, 2004. – 147 с.
150. Уткин Э.А. , Кочеткова А.И. Рекламное дело. – М.: Ассоциация авторов и издателей «Тандем». Издательство ЭКМОС, 1999. – 272с.
151. Уэлс У. Реклама: принципы и практика / У. Уэлс, Дж. Бернет, С. Мориарти – СПб.: ЗАО “Издательство “Питер”, 1999. – 73 с.
152. Фатхутдінов Р.А. Менеджмент конкуpентоспособности товаpа. - М.: АО Бизнес школа "Интел-Синтез", 1995. – 60 с.
153. Федосеев В.В. Экономико-математические методы и модели в маркетинге. – М.: Финстатинформ, 1996. – 110 с.
154. Физиология / Под ред. С.А.Георгиевой. – 2-е изд. – М.: Медицина, 1986. – 400 с.
155. Фишер С., Дарнбуш Р., Шмалензи Р. Экономика. – М.: Дело ЛТД, 1993. – 864 с.
156. Хлебников В.И. Технология товаров (продовольственных): Учебник. – 2-е изд. – М.: Издательский Дом «Дашков и Ко», 2002. – 427 с.
157. Чайка И.И. За какими системами качества будущее? / И.И. Чайка // Методы менеджмента качества. – 2000. - № 7. – С. 8 – 19.
158. Чернега О.Б. Управління конкурентоспроможністю в умовах трансформації економічних відносин // НАН України; Інститут економіки промисловості. - Донецьк: ІЕП НАН України, 1999. – 448 с.
159. Черников Д. Эффективность использования производственного потенциала и конечные народохозяйственные результаты / Д. Черников // Экономические науки. – 1981. - №10. – С.38-49.
160. Шалаев В.Н. Власть товарного знака / В.Н. Шалаев // Food Drinks. - 2003. - № 6. – с.50 – 58.
161. Шаповал М.І. Менеджмент якості: підручник. – К.: Т-во «Знання», КОО, 2003. – 475с.
162. Швиданeнкo O.А. Глoбальна кoнкурeнтocпрoмoжнicть: тeoрeтичнi та прикладнi аcпeкти: мoнoграфiя. – К.: КНEУ, 2007 – 312 c.
163. Швиданeнкo O.А. Cучаcнi кoнцeпцiї мiжнарoднoї кoнкурeнтocпрoмoжнocтi / O.А. Швиданeнкo // Україна наукoва 2003: міжнар. наук.-практ. кoнф. – Тoм 18. Eкoнoмiка. – Днiпрoпeтрoвcьк: Наука i ocвiта, 2003. – C. 37-39.
164. Шевченко О. Ринок: суть, шляхи і проблеми переходу / О. Шевченко // Економіка України. – 1992. - № 3. – С. 48 – 55.
165. Шипуліна Ю.С. Інноваційний потенціал як основа стійкого економічного розвитку / Ю.С. Шипуліна // Механізм регулювання економіки. – 2004. - №2. – С.71-77.
166. Шниpков О.I. Конкуpенцiя в економiчних взаємовiдновсинах кpаїн Схiдної Євpопи. – К.: Київський iн-т iм. Т.Г.Шевченка, 1996. – 234 с.
167. Шумпетер Й. Теория экономического развития (исследование предпринимательства, прибыли, капитала, кредита, процента и цикла конъюнктуры). / [пер. с нем. под ред. В.С.Автономова и др.] – М.: Прогресс, 1982. – 455 с.
168. Щетинина И.В. Агропромышленная интеграция – перспективный путь развития мясной индустрии / И.В. Щетинина // Мясная индустрия. – 1998. -№ 4. – С. 1-4.
169. Щиборщ К.В. Сравнительный анализ конкурентоспособности и финансового состояния предприятия / К.В. Щиборщ // Маркетинг в России и за рубежом. - 2000. - №5. – С. 25-32.
170. Юданов А.Ю. Конкуренция: теория и практика: учеб.-практ. пособие .- 3-е изд. испр. – М.: Издательство ГНОМ и Д, 2001. – 304 с.
171. Яновский А. Конкурентоспособность товара и производителя. / А. Яновский //Бизнес-Информ. – 1996. – №5. – С.21
172. Ярошенко Ю.Ф. Формування організаційно-економічного механізму підвищення конкурентоспроможності підприємства: автореф. дис. на здобуття ступеня канд. екон. наук: 08.06.01 / Харківський державний економічний університет. - Х., 2001. – 19 с.
173. Coase R.H. The firm, the market, and the law. - Chicago: The University of Chicago Press, 1998. – 217 p.
174. Gaither N. Production and operations management: A problem-solving and decision-making approach. Third edition. – New York: The Dryden Press, 1987. – 884 p.
175. Hamel G., Prahalad C.K. Strategic Intent // Harvard Business Review. – 1989. – Vol. 67. – №3 (May-June). – P. 63–76.
176. Johnson G., Scholes K. Exploring corporate strategy: Text and Cases. 4th ed. – London: Prentice Hall, 1997. – 873 p.
177. Peter J.P., Olson C.G. Consumer Behaviour: Marketing Strategy Perspectives.- Homewood, Illinois: IRWIN, 1987. – 698 p.
178. Porter M. Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance. – New York: Free Press, 1985. – 557 p.
179. Porter M. How competitive forces shape strategy // Harvard Business Review. – 1979. – Vol. 57. – №2 (March-April). – P. 137-145.
180. Putman A. O. Marketing yuor serices: a step-by-step guide for small businesses and professionals. - Published by John Wiley and Sons. Inc., 1990. – 386 p.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно 20678.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.