У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ІНВЕСТИЦІЙНИХ ПРОЕКТІВ ЯК СКЛАДОВА ПРОЦЕСУ ПРИЙНЯТТЯ ІНВЕСТИЦІЙНОГО РІШЕННЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ АВТОМОБІЛЬНОГО ПАСАЖИРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ
Количество страниц 195
ВУЗ Харківський національний автомобільно-дорожній університет
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20721.doc 
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………….. 4
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ІНВЕСТИЦІЙНИХ ПРОЕКТІВ АВТОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ................................................................................................. 12
1.1.Сутність ефективності інвестиційних проектів підприємства.................. 12
1.2. Характеристика методів оцінки ефективності інвестицій…………...…. 35
1.3. Основні завдання інвестиційного розвитку автотранспортних підприємств …………………………………………………………….……. 44
ВИСНОВКИ ПО 1 РОЗДІЛУ………………………………………………. 61
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПРІОРИТЕТНОСТІ ІНВЕСТУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ПАСАЖИРСЬКОГО АВТОТРАНСПОРТУ……………...…….……….. 63
2.1. Обґрунтування необхідності розроблення рейтингу інвестування автотранспортних підприємств…………………………………….................. 63
2.2. Методичне забезпечення та оцінка впливу процесу перевезень на навколишнє природне середовище як складова комплексної оцінки пріоритетності інвестування автотранспортних підприємств ………............ 77
2.3. Методичне забезпечення та комплексна оцінка пріоритетності інвестування підприємств пасажирського автотранспорту……………….… 97
ВИСНОВКИ ПО 2 РОЗДІЛУ…………………………………………….….. 116
РОЗДІЛ 3. Методичне забезпечення прийняття інвестиційного рішення за результатами оцінки ефективності інвестиційних проектів на підприємствах пасажирського автотранспорту ………………......... 118
3.1. Концептуальні основи комплексної оцінки ефективності результатів інвестування на підприємствах автомобільного пасажирського транспорту.………...…………………………………………………………….
118
3.2. Методика врахування величини відверненого екологічного збитку при оцінці економічної ефективності інвестиційних проектів на підприємствах пасажирського автотранспорту…………………………………………….….. 131
3.3. Методичне забезпечення розподілу екологічних витрат між суб’єктами економіки та вибору підприємства на рівні держави з метою інвестування………………………………...……………………..……..….…. 145
ВИСНОВКИ ПО 3 РОЗДІЛУ…………………………………………..……. 165
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ………………………..… 167
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ....................................................... 171
ДОДАТКИ……………………………………………………………………… 187


ВСТУП



Актуальність теми. В Україні низькі темпи реалізації екологічно спрямованих інвестиційних проектів пояснюється розривом між нашою країною та розвинутими країнами в галузі охорони навколишнього природного середовища, при чому розвинуті країни пройшли цей шлях з нормальним станом економіки, а Україні ще належить пройти цей шлях, розпочавши його в умовах кризи фінансово-кредитної системи, при відсутності інфраструктури екологізації виробничої та невиробничої сфери та ефективної законодавчої бази. Сучасна ситуація на пасажирському автотранспорті характеризується відмовою підприємств від інвестування в екологічно спрямовані проекти, що пояснюється наявністю альтернативних проектів з більш високою нормою дохідності.
Трансформаційні зміни в економіці України спонукають до подальшого науково-методичного та практичного дослідження питань ефективного використання інвестиційних ресурсів, як основи сталого розвитку та структурно-інноваційної перебудови української економіки, що підтверджується Програмою розвитку інвестиційної діяльності на 2002 – 2010 роки. При цьому важливою проблемою функціонування автотранспортної галузі стає прийняття обґрунтованого інвестиційного рішення, необхідного для реалізації Транспортної стратегії України на довгострокову перспективу і забезпечення конкурентоспроможного стану автотранспорту, що відповідає сучасним вимогам економічності, надійності та екологічної безпеки. Пріоритетність економічної оцінки інвестиційних проектів на підприємствах пасажирського автотранспорту вимагає врахування екологічних аспектів інвестування, тому що автотранспорт в Україні є джерелом 90 відсотків викидів шкідливих речовин у районах найбільшого зосередження людей і відповідальний за вкрай несприятливу екологічну ситуацію у багатьох містах України.
Дослідженню проблеми оцінки ефективності інвестицій присвятили свої роботи такі західні вчені, як: Ван Хорн Дж. К., Норкотт Д., Шарп У., Бригхем Ю.Ф., Холт Р.Н., Бромвич М. та багато інших; російські – Крилов Є.І., Ковальов В.В., Шапіро В.Д., Стоянова Є.С., Балабанов І.Т., Лімітовський М.А., Валдайцев С.В., Віленський П.Л., Лівшиц В.М. та інші; українські – Бланк І.О., Гриньов А.В., Пересада А.А., Ястремська О.М., Орлов П.А., Гойко А.Ф., Бузько І.Р., Вартанова Є.В., Голубенко А.А., Яковлєв А.І.,
Хобта В.М. та інші.
На особливу увагу заслуговують праці відомих вчених, які присвятили свої дослідження проблемі оцінки ефективності інвестицій на транспорті: Хачатуров Т.С., Кулаєв Ю.Ф., Волков Б.А., Шинкаренко В.Г., Дмитрієв І.А., Дейнека О.Г., Жарова О.М., Криворучко О.М. та інші.
З урахуванням наукових досягнень вчених-економістів необхідно теоретично узагальнити та практично вирішити актуальні проблеми з вдосконалення методичного забезпечення оцінки ефективності інвестиційних проектів на підприємствах пасажирського автотранспорту, що дозволить враховувати екологічний ефект проекту та приймати обґрунтовані інвестиційні рішення не тільки з фінансової, а й економічної точки зору. Реалізація екологічно спрямованих інвестиційних проектів за підтримкою держави на підприємствах автомобільного пасажирського транспорту створює додаткові ефекти, що виникають на підприємстві, у інвестора (держави), споживача та забезпечує подальше економічне зростання України, розвиток та якісне поліпшення перевізного процесу; розвиток конкурентного середовища на ринку транспортних послуг; прискорення модернізації виробничо-технічної бази автотранспортних підприємств, вихід її на світовий техніко-технологічний рівень; наближення до міжнародних стандартів, технічних, техніко-експлуатаційних та екологічних вимог у сфері транспортної діяльності.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Вибраний у дисертаційній роботі напрям дослідження є складовою частиною науково-дослідної теми кафедри «Економіки підприємства» Харківського національного автомобільно-дорожнього університету, УДК 658 «Соціально-економічні проблеми розвитку підприємства в умовах ринку», номер державної реєстрації 0108U004607.
Мета та завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є розробка методичного забезпечення відносно прийняття рішень про доцільність інвестування на підприємствах пасажирського автотранспорту, що враховує економічну та фінансову оцінку ефективності інвестиційних проектів.
Відповідно до мети дослідження у праці були поставлені такі завдання:
- узагальнити існуючи підходи до визначення ефективності інвестиційних проектів та встановити їх недоліки;
- провести комплексний аналіз пріоритетності інвестування підприємств автомобільного пасажирського транспорту;
- визначити головні напрямки вдосконалення методичного забезпечення з оцінки ефективності інвестиційних проектів автотранспортних підприємств;
- визначити критерії вибору об’єкта інвестування на підприємствах автомобільного пасажирського транспорту;
- визначити критерії вибору підприємства на рівні держави з метою підтримки екологічно спрямованих інвестиційних проектів.
Об’єктом дослідження є процес прийняття інвестиційного рішення на рівні підприємств пасажирського автотранспорту.
Предметом дослідження є теоретико-методичні положення організації інвестиційної діяльності на підприємствах пасажирського автотранспорту.
Методи дослідження. У дослідженні використовувалися методи порівняльного аналізу, систематизації, а також: аналіз та узагальнення існуючих підходів до визначення пріоритетності інвестування підприємств та оцінки ефективності інвестицій (для обґрунтування актуальності теми, мети та завдань дослідження); методи системного аналізу (для розробки методичного забезпечення комплексної оцінки якості перевізного процесу; комплексної оцінки рейтингу інвестування автотранспортних підприємств); метод експертних оцінок (для визначення якісних показників комплексної оцінки перевізного процесу, рейтингу інвестування автотранспортних підприємств; метод математичної статистики (для обробки та аналізу вихідних даних, виявлення тенденцій вихідних даних, виявлення тенденцій та закономірностей в зміні показників, що аналізуються, обґрунтування отриманих результатів); метод маржинального аналізу (для порівняння та вибору об’єкта інвестування з точки зору оптимального рівня зниження збитку навколишньому природному середовищу).
Інформаційною базою проведення дослідження є законодавчі та нормативні документи з економічних питань, рішення влади України з питань державного регулювання діяльності підприємств пасажирського автотранспорту, фундаментальні наукові праці вітчизняних та закордонних вчених, присвячені проблемам оцінки ефективності інвестиційних проектів, офіційні статистичні матеріали, звітно-статистичні дані суб’єктів господарювання.
Наукова новизна отриманих результатів полягає у такому:
Вперше:
- розроблено методичні положення оцінки екологічної ефективності інвестиційного проекту на підприємствах автомобільного пасажирського транспорту, суть яких полягає у визначенні величини відверненого екологічного збитку, завданого навколишньому природному середовищу в результаті впровадження певного інвестиційного проекту. Економічний зміст зазначеної характеристики розкриває обсяг розрахункової плати за одиницю викидів шкідливих речовин, яка встановлюється на підставі базової величини, що змінюється в залежності від перевищення рівнів викидів шкідливих речовин, передбачених міжнародними стандартами, їх синергітичної дії на людину в результаті скорочення рівня цих викидів після впровадження інвестиційного проекту. Пропонується використовувати зазначені методичні положення щодо визначення плати за забруднення навколишнього природного середовища від транспортних засобів, що стимулює транспортні підприємства зменшувати шкідливі викиди, мінімізуючи плату за забруднення навколишнього природного середовища.
Вдосконалено:
- порядок розподілу екологічних витрат між суб’єктами економіки на основі економічної доцільності і справедливості, що передбачає віднесення лімітного рівня викидів на собівартість перевезень, що відшкодовують споживачі послуг, встановлення плати за понадлімітні викиди, що відшкодовують підприємства з свого прибутку, та пільгового кредитування у вигляді зменшення відсоткових ставок за кредитами, що відшкодовує держава з бюджету у разі здійснення екологічно спрямованих інвестиційних проектів, економічний ефект яких перевищує екологічні витрати;
- комплексний показник оцінки рейтингу інвестування підприємств автомобільного пасажирського транспорту на основі доповнення його оцінкою рівня екологічної шкідливості процесу перевезень, яка розкриває вплив транспортного процесу на навколишнє природне середовище через врахування таких параметрів, як: маса викидів шкідливих речовин до атмосфери та сума екологічного збитку навколишньому природному середовищу. Використання цього комплексного показника дозволяє визначити рейтинг автотранспортних підприємств, що потребують державної підтримки;
- методичні основи вибору об’єкта інвестування на рівні держави за рахунок введення багатопараметричного критерію оптимізації інвестиційного рішення, що передбачає не тільки максимізацію екологічного ефекту інвестиційного проекту, а й мінімізацію бюджетних витрат. Реалізація цього методичного апарату для вибору об’єкта інвестування, який здійснено за
10 видами транспорту, показала, що зазначеним умовам відповідає MERCEDES BENZ-0815 D-K;
- методичні основи вибору підприємства з метою інвестування на рівні держави за допомогою використання методу багатопараметричної оптимізації прийняття інвестиційного рішення, що передбачає врахування таких параметрів, як: величина сукупного економічного ефекту інвестиційного проекту, розмір бюджетних коштів на його підтримку та їх вагових коефіцієнтів. Реалізація цього методичного апарату для вибору підприємства з метою інвестування за 11 інвестиційними проектами, що мають середній рівень фінансової ефективності, показала, що критерію оптимізації відповідає проект із заміни автобуса марки ГАЗ-322131-95 на MERCEDES BENZ-0815 D-K.
Дістало подальшого розвитку:
- перелік ефектів від реалізації екологічно доцільних інвестиційних проектів на основі включення до їх складу інституціональних ефектів у грошовій та негрошовій формах, фіскального та екологічного ефекту у грошовій формі, управлінського ефекту в негрошовій формі. Інституціональний ефект у грошовій формі полягає у зниженні трансакційних витрат, які на рівні підприємства представлені у вигляді комісійних відсотків брокерським конторам за пошук пільгових кредитних ресурсів, на рівні держави представлені у вигляді трансакційних витрат на ведення переговорів з постраждалими від забруднення природного середовища та міжнародними організаціями; інституціональний ефект у негрошовій формі полягає у зниженні трансакційних витрат, які представлені втратами часу пасажирів через недостатню комфортність (надмірне наповнення салону) та своєчасність (значні інтервали та нерегулярність руху). Фіскальний ефект полягає у зниженні в грошовій формі екологічних витрат, які на рівні підприємства представлені у вигляді збору за забруднення навколишнього природного середовища. Екологічний ефект полягає у зниженні в грошовій формі екологічних витрат, які на рівні споживачів транспортних послуг представлені екологічним збитком навколишньому природному середовищу через низький екологічний рівень транспортних засобів. Управлінський ефект у негрошовій формі полягає у підвищенні рівня іміджу міста, який на рівні держави представлений у вигляді покращення технічних та екологічних характеристик транспортних засобів міста. Формалізація цих ефектів дозволяє підвищити ефективність управлінських рішень відносно інвестиційного проектування.
Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає в тому, що використання основних результатів дослідження дисертації дозволить автотранспортним підприємствам України приймати ефективні інвестиційні рішення.
Отримані результати дослідження впроваджені в практичну діяльність підприємств України у формі пропозицій та методичних рекомендацій, а саме: ЗАТ «АТП-16327» (м. Харків), (довідка про практичне використання результатів від 10.11.2008 р.), ВАТ «Сумське обласне підприємство автомобільного транспорту» (м. Суми), (довідка про практичне використання результатів від 19.11.2008 р.), ВАТ «ХАТП-16330» (м. Харків), (довідка про практичне використання результатів від 21.11.2008 р.).
Основні положення дисертаційної роботи використані в організації навчального процесу на кафедрі «Економіки підприємства» Харківського національного автомобільно-дорожнього університету при викладанні курсів «Регіональна економіка» та «Економіка підприємства» для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» спеціальності 6.050107 – «Економіка підприємства» та спеціальності 6.090200 – «Автомобілі та автомобільне господарство».
Особистий внесок здобувача. У роботі №4 за списком робіт, представлених в авторефераті, складає розробка методичного підходу до оцінки екологічного ефекту інвестиційного проекту на підприємствах автомобільного пасажирського транспорту.
Апробація результатів дослідження. Основні результати дисертаційної роботи пройшли апробацію на 6 міжнародних науково-практичних конференціях впродовж 2006-2007 рр.: «Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров’я» (м. Харків, 2006), «Дослідження та оптимізація економічних процесів «Оптимум-2006» (м. Харків, 2006), «Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров’я» (м. Харків, 2007), «Умение и нововъведения – 2007» (м. Софія, 2007), «Проблеми і перспективи розвитку підприємництва» (м. Харків, 2007), «Наука и образование без граница – 2007» (м. Софія, 2007).
Публікації. Одержані в процесі дослідження основні наукові результати надруковано у 11 наукових працях, у тому числі 7 у фахових виданнях, загальним обсягом 3,16 др. арк., з яких автору належить 6 робіт обсягом
3,10 др. арк.
Структура і обсяг дисертації. Дисертація складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел і додатків. Робота викладена на 243 сторінках машинописного тексту, у тому числі 28 таблиць, 30 рисунків, 165 найменувань використаної літератури, 7 додатків. Обсяг основного тексту дисертації становить 170 сторінок.
Список литературы ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ



У дисертації розроблено теоретичні основи та методичні рекомендації з вдосконалення методичного забезпечення оцінки ефективності інвестиційних проектів на підприємствах пасажирського автотранспорту як складової процесу прийняття інвестиційного рішення на підприємствах автомобільного пасажирського транспорту. Результати досліджень дозволили сформулювати висновки концептуального, теоретичного, методичного та науково-практичного напрямку.
1. Узагальнено дослідження вчених-економістів з проблем оцінки ефективності інвестиційних проектів. Виявлено, що вони стосуються лише особливостей фінансової оцінки, при цьому економічним результатам залучення інвестицій уваги приділяється мало. Аналіз впливу транспортного процесу підприємств автомобільного пасажирського транспорту на навколишнє природне середовище є дуже важливою складовою при виборі об’єкта інвестування, тому що на сучасному етапі пріоритетною є економічна, насамперед, екологічна ефективність інвестиційних проектів. Це свідчить про необхідність вдосконалення методичного забезпечення з оцінки ефективності інвестиційних проектів на підприємствах автомобільного пасажирського транспорту та включення до нього оцінки екологічних ефектів інвестування.
2. Комплексний аналіз пріоритетності інвестування підприємств автомобільного пасажирського транспорту з метою визначення підприємств, які потребують державної підтримки для реалізації екологічно спрямованих інвестиційних проектів, визначив рейтинг інвестування підприємств що полягає у присвоєнні визначеного місця підприємства в процесі оцінки його комерційних, фінансових, управлінських характеристик у впорядкованому ряді пріоритетності інвестування підприємств не тільки з точки зору фінансової, а й економічної ефективності. Реалізація цього завдання здійснена на основі комплексної оцінки складових пріоритетності інвестування підприємств пасажирського автотранспорту, особливість яких полягає в урахуванні оцінки шкідливості процесу перевезень автомобільним транспортом. Запропонований підхід до визначення комплексної оцінки пріоритетності інвестування був застосований до 50 автотранспортних підприємств, що здійснюють пасажирські перевезення у м. Харкові. Результати розрахунків довели, що вид комплексного показнику рейтингу інвестування 30 АТП – першорядний, що вимагає прийняття інвестиційного рішення, яке необхідно обґрунтувати за допомогою комплексної оцінки ефективності інвестиційних проектів.
3. Визначено, що головні напрямки вдосконалення методичного забезпечення з оцінки ефективності інвестиційного проекту полягають у комплексній оцінці економічних та фінансових результатів, а також додаткових ефектів, що виникають на підприємстві, у інвестора та споживачів. Для чого розроблено методичні положення оцінки екологічного ефекту інвестиційного проекту на підприємствах автомобільного пасажирського транспорту, суть яких полягає у визначенні величини відверненого екологічного збитку, завданого навколишньому природному середовищу в результаті впровадження певного інвестиційного проекту. Доповнено перелік ефектів від реалізації екологічно доцільних інвестиційних проектів на основі включення до їх складу інституціональних ефектів у грошовій та негрошовій формах, фіскального та екологічного ефекту у грошовій формі, управлінського ефекту у негрошовій формі. За допомогою запропонованого методичного апарату була проведена оцінка ефективності 30 інвестиційних проектів автотранспортних підприємств м. Харкова, що є першорядними у рейтингу інвестування, за результатами якої: 19 інвестиційних проектів мають низький рівень фінансової ефективності, 11 – середній, але рівень екологічної та соціальної ефективності – високий. Тому була розглянута можливість пільгового кредитування у вигляді зменшення відсоткових ставок за кредитами, що відшкодовує держава з бюджету у разі здійснення екологічно спрямованих інвестиційних проектів, економічний ефект яких перевищує екологічні витрати. Проведена фінансова та економічна оцінка ефективності цих інвестиційних проектів довела доцільність державної підтримки, а саме: 11 проектів отримали високий рівень економічної ефективності та високий рівень фінансової ефективності.
4. Визначено критерій оптимізації інвестиційного рішення, що передбачає не тільки максимізацію екологічного ефекту інвестиційного проекту, а й мінімізацію бюджетних витрат. При цьому доведено необхідність вдосконалення порядку розподілу екологічних витрат між суб’єктами економіки на основі економічної доцільності і справедливості, що передбачає віднесення лімітного рівня викидів на собівартість перевезень, яке відшкодовують споживачі послуг, встановлення плати за понадлімітні викиди, що відшкодовують підприємства з свого прибутку, пільгового кредитування у вигляді зменшення відсоткових ставок за кредитами, що відшкодовує держава з бюджету у разі здійснення екологічно спрямованих інвестиційних проектів, економічний ефект яких перевищує екологічні витрати. Реалізація цього методичного апарату для вибору об’єкта інвестування, який здійснено за 10 видами транспорту, показала, що зазначеним умовам відповідає MERCEDES BENZ-0815 D-K.
5. Визначено критерій вибору підприємства з метою інвестування на рівні держави, що передбачає врахування таких параметрів, як: величина сукупного економічного ефекту інвестиційного проекту, розмір бюджетних коштів на його підтримку та їх вагових коефіцієнтів. Органи державного управління та місцевого самоврядування з метою зниження техногенного навантаження на навколишнє природне середовище, повинні спрямовувати свою діяльність на підтримку екологічно доцільних інвестиційних проектів підприємств автомобільного пасажирського автотранспорту. Реалізація цього методичного апарату для вибору підприємства з метою інвестування за 11 інвестиційними проектами, що мають середній рівень фінансової ефективності, показала, що критерію оптимізації відповідає проект з заміни автобусу марки ГАЗ-322131-95 на MERCEDES BENZ-0815 D-K.


Література:

Ecotaxation / Edited by T.O’Riordan. – London, UK: Earhcan Publications, 1997. – 338 p.
. Ястремська О.М. Економічний аналіз ефективності інвестиційних рішень (з позицій суспільства та бізнес-партнерів) // Регіональні перспективи. – 2003. - № 2, 3 (27, 28). – С. 170 – 173.
Кулаев.
. Блага В.В. Оцінка економічної ефективності інвестиційних проектів на підприємствах пасажирського автотранспорту. // Збірник наукових праць «Економіка: проблеми теорії та практики». – Випуск 232: В 5 т. – Т. 1. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2007. – С. 160-165.
. Блага В.В. Система показників оцінки інвестиційних проектів АТП. // Збірник матеріалів міжнародної науково-практичної конференції «Проблеми і перспективи розвитку підприємництва». Харків, ХНАДУ, 2007. – С. 96-98.
. Горєлов Д.О., Блага В.В. Оцінка зовнішньої суспільної економічної ефективності інвестиційних проектів на підприємствах автомобільного транспорту. // Економіка транспортного комплексу: Збірник наукових праць. – Харків: ХНАДУ. – 2007. – Вип. 11. – С. 17-21.
. Блага В.В. Урахування екологічних та соціальних чинників при визначенні економічної ефективності інвестиційних проектів на АТП. // Материалы за 3-а международна научна практична конференция, «Умение и нововъведения», - 2007. Том 2, Икономики. София. - С. 7-9.
. Канило П.М., Однолетков В.Д. Анализ и пути улучшения экологических показателей автомобилей // Эффективность сжигания топлив и экология: Сб. науч. ст. / АН Украины. Ин-т проблем машиностроения: Отв ред. Подгорный А.Н., Канило П.М. – Харьков, 2003. – 205 с., С. 161 – 178.
. Постанова Кабінету Міністрів України від 1 березня 1999 року № 303 «Про затвердження Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору» із змінами і доповненнями, внесеними постановами Кабінету Міністрів України. // www.sta.gov.ua/documents/zakon/zakon303-99.txt.
. Інструкція про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища. // www.sta.gov.ua/documents/zakon/zakon162-379.txt.
. Про роботу автотранспорту підприємств Харківської області у 2006 році. / Держкомстат України, Головне управління статистики у Харківський області. – Харків, 2007. – 20 с.
. ДСТУ 4276:2004 Система стандартів у галузі охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання ресурсів. Атмосфера. Норми і методи вимірювань димності відпрацьованих газів автомобілів з дизелями або газодизелями // www.sta.gov.ua.
. ДСТУ 4277:2004 Система стандартів у галузі охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання ресурсів. Атмосфера. Норми і методи вимірювань вмісту оксиду вуглецю та вуглеводнів у відпрацьованих газів автомобілів з двигунами, що працюють на бензині або газовому паливі // www.sta.gov.ua.
. Серов В. Автократия. // БИЗНЕС. – 2003. - №39 (558). С. 18-21.
. Рекомендації щодо порядку часткового відшкодування з місцевих бюджетів відсоткових ставок за кредитами, залученими суб'єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів. Міністерство економіки України //www.me.gov.ua.
. Жданов С.А. Экономические модели и методы в управлении. – М.: Дело и сервис, 1998. – 256 с.
. Математические методы и модели в экономике, финансах, бизнесе. – М.: ЮНИТИ – ДАНА, 2001. – 367 с.
. Макаренко Т.І. Моделювання та прогнозування у маркетингу. – Київ, «Центр навчальної літератури», 2005. – 160 с.
. Вайнштейн А.Л. Проблема экономического прогноза в ее статистической постановке. – М.: РАНИОН, 1980. – 280 с.
. Косолапов В.В. Информационное обеспечение и прогнозирование науки. – К.: КГУ, 1970. – 212 с.
. Костіна Н.І., Алексєев А.А., Василик О.Д. Фінансове прогнозування: методи та моделі. – К.: Знання, 1997. – 183 с.
. Блага В.В. Моделювання процесу оцінки зовнішньої суспільної економічної ефективності інвестиційних проектів на підприємствах пасажирського автотранспорту. Научно-технический сборник «Коммунальное хозяйство городов». Вып. 83. Серия: экономические науки. – Киев: Техніка. – 2008. - С. 32-37.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно 20721.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.