У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ФРАНЧАЙЗИНГ ЯК СПОСІБ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
Количество страниц 200
ВУЗ НАЦІОНАЛЬНИЙ ГІРНИЧИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП......................................................................................................................3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ФРАНЧАЙЗИНГУ ЯК ФОРМИ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН......................11
1.1. Місце франчайзингових відносин в економічних дослідженнях…....11
1.2. Основні складові взаємовідносин у франчайзинговій системі………………………………………...........................................29
1.3. Класифікація форм франчайзингових відносин, їх вплив на розвиток підприємницької організації...................................................................55
Висновки до розділу 1 ……..............................................................................74
РОЗДІЛ 2. ГАЛУЗЕВІ ТА НАЦІОНАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ФРАНЧАЙЗИНГОВИХ ВІДНОСИН ……….…………...77
2.1. Фактори та специфіка використання франчайзингу в різних галузях підприємницької діяльності………………......................................................77
2.2. Особливості становлення та розвитку франчайзингових відносин в економіці України..............................................................................................94
Висновки до розділу 2 ……............................................................................112
РОЗДІЛ 3. ВПЛИВ ФРАНЧАЙЗИНГУ НА СЕРЕДОВИЩЕ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ В КОНТЕКСТІ ЗМІН МОЖЛИВОСТЕЙ ЇЇ РИНКОВОГО РОЗВИТКУ…………..........................114
3.1. Роль франчайзингових підприємницьких мереж у загальному процесі трансформації поведінки споживача..............................................................114
3.2. Франчайзингова бізнес-інтеграція як самокоригування системи «можливості-загрози» підприємницької організації…………....................139
Висновки до розділу 3 ……............................................................................170
ВИСНОВКИ.....................................................................................................174
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ……..............................................179
ДОДАТКИ …………………………………………………………………..194




ВСТУП
Актуальність теми. Наявність конкурентного середовища є однією з основних ознак сучасних економічних відносин. Організації, які здійснюють підприємницьку діяльність, мають забезпечувати не тільки своє ринкове виживання, а й пошук та реалізацію шляхів свого розвитку. Останнє передбачає внесення змін у відносини підприємницької організації з інститутами її зовнішнього середовища, насамперед із суб’єктами мікросередовища.
Франчайзинг є особливою системою відносин між суб’єктами підприємницької діяльності. Сенс її створення полягає в прагненні знайти найбільш прийнятний варіант становлення, розвитку підприємницької організації. Франчайзинг створює нові можливості, й, одночасно, нові умови діяльності тих суб’єктів, які його утворюють. Франчайзинг може бути каталізатором, прискорювачем процесів формування та розвитку бізнесу. Але одночасно важливо також бачити й ті обмеження, які створює франчайзингова бізнес-інтеграція. Саме виходячи з цих позицій, є актуальним визначити можливості франчайзингової системи щодо реалізації економічних інтересів та цілей суб’єктів підприємницької діяльності. При цьому, важливо враховувати, що франчайзингові відносини характеризуються специфікою формування та розвитку, що пов’язано з дією галузевих, макроекономічних, часових та інших факторів. Саме ці фактори, насамперед, обумовлюють конкретну специфіку змісту, цілей і форм вияву франчайзингових економічних відносин.
Слід зазначити, що в літературі розглядаються різні теоретичні та практичні аспекти франчайзингу. Зокрема, аналізується сутність франчайзингу, історія його розвитку, переваги використання франчайзингу в економічних відносинах суб’єктів бізнесу, надає ться обґрунтування фінансової доцільності франчайзингу, аналізується світовий досвід використання франчайзингу тощо. Так, зокрема, можна відзначити роботи таких авторів, як М. Вудроу, Ж. Дельтей, Г. Клікет, А. Майлер, Р. Мартін, Я. Мюррей, М. Мендельсон, Дж. Стенворт, Б. Сміт, Л. Сімс, С. Силинг, С. Спінеллі, Р. Розенберг, І. Рикова, Д. Уіндспергер. Серед українських дослідників різних аспектів франчайзингових відносин можна назвати таких авторів, як Г. Андрощук, М. Бедринець, Т. Ковальчук, О. Корольчук, В. Ляшенко, Я. Сидоров, А. Цират та інших. Проблемам інтелектуальної власності, інвестиційним, фінансовим, інституційним та іншим складовим діяльності підприємницьких організацій присвячені наукові праці З. Варналія, В. Базилевича, В. Геєця, А. Гриценка, О. Зозульова, В. Осецького, А. Пересади, В. Сизоненка, А. Чухна та ряду інших українських економістів. Ці та інші дослідження сприяють поглибленню наукових уявлень щодо ряду важливих аспектів підприємництва.
Разом з тим, треба визнати, що для української наукової думки поки що не є характерним включення проблем франчайзингових відносин до числа пріоритетних напрямків досліджень. На нашу думку, насамперед, це пов’язано з тим, що франчайзинг є, в принципі, новим явищем для української економіки, історія якого налічує приблизно 15 років. У дослідженнях українських авторів досить часто головна увага звертається на фінансові аспекти франчайзингу, на проблеми правового забезпечення ефективності даних економічних відносин. Досить часто франчайзинг визначається не як самостійний об’єкт дослідження, а як складова певної проблеми. Тобто ми можемо констатувати брак системного підходу до проблеми франчайзингу, недостатню концентрацію уваги на його глибинних факторах та суперечностях. Це формує потребу в подальшому поглибленні наукових досліджень проблем франчайзингових підприємницьких відносин.
Актуальність вищезгаданих проблем в умовах сучасної української економіки, їх недостатнє розв’язання та необхідність подальшого поглиблення теоретичного обґрунтування та пошуку практичних механізмів реалізації обумовили вибір теми дисертаційної роботи, межі дослідження та постановку відповідних наукових завдань.
Зв'язок роботи з науковими планами, темами. Дисертаційна робота виконана відповідно до програми наукових досліджень Дніпропетровського університету економіки та права за темою «Особливості функціонування підприємств та організацій різних форм власності в умовах ринкової трансформації економіки» (№ держреєстрації 0104U008831), де автором запропоновано обґрунтування необхідності та шляхів переходу до активного використання франчайзингової моделі становлення та розвитку підприємницьких організацій в умовах перехідної економіки України, визначено переваги та ризики франчайзингу для суб’єктів підприємницької діяльності.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є теоретико-методологічне обґрунтування франчайзингової системи відносин суб’єктів підприємницької діяльності, визначення їх специфіки та форм прояву в сучасній економіці України, розробка рекомендацій щодо вдосконалення управління франчайзинговими системами на мікрорівні.
Досягнення мети дослідження здійснюється через вирішення наступних наукових завдань:
- визначено сутність та зміст франчайзингових відносин між суб’єктами підприємницької діяльності, місце в них відносин власності;
- визначено причини, економічні інтереси, які знаходяться в основі формування франчайзингових відносин, їх використання для розвитку підприємницької організації;
- виділено основні етапи процесу еволюції франчайзингових відносин, форми їх розвитку в сучасній економічній системі;
- визначено особливості галузевого розвитку франчайзингових відносин, фактори, які обумовлюють їх виникнення, а також специфіку розвитку франчайзингу в економіці України;
- виявлено специфіку використання франчайзингового способу становлення та розвитку підприємницької справи в українській економіці;
- виявлено вплив франчайзингових підприємницьких мереж на поведінку споживачів, взаємодію франчайзингу з глобалізаційними процесами;
- обґрунтувано переваги і ризики використання франчайзингу для компаній-франчайзерів та компаній-франчайзі, виявлено обмежувальний вплив франчайзингових відносин на суб’єктів підприємницької діяльності;
- розроблено пропозиції щодо підвищення ефективності функціонування франчайзингових підприємницьких систем.
Об’єктом дослідження виступають економічні відносини, пов’язані з функціонуванням підприємницьких організацій у сучасних умовах соціально-економічного розвитку.
Предметом дослідження є франчайзингові відносини, що формуються в контексті становлення та розвитку підприємницьких організацій.
Методи дослідження. Теоретичну та методологічну основу становлять положення економічної теорії, наукові праці вітчизняних та зарубіжних авторів щодо проблем розвитку підприємницьких організацій в умовах сучасної змішаної економічної системи. Для вирішення завдань, поставлених у дисертаційній роботі, було використано загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: метод системного аналізу та узагальнення – при визначенні структури франчайзингових відносин, переваг та ризиків франчайзингового способу розвитку підприємницької організації; метод наукової абстракції – при дослідженні сутності франчайзингових відносин; функціональний підхід – при визначенні факторів, що визначають інтерес до франчайзингових відносин, їх специфіку залежно від територіальних та часових чинників; статистичні методи – при обробці, узагальненні та аналітичній оцінці первинних фактичних матеріалів; метод порівняльного аналізу – при виявленні специфічних моментів розвитку франчайзингових відносин.
При проведенні дисертаційного дослідження використано наукові праці закордонних та вітчизняних спеціалістів з питань функціонування та розвитку підприємницьких організацій, законодавчі та інші нормативні документи, матеріали франчайзингових асоціацій, матеріали науково-практичних конференцій, первинні матеріали підприємств.
Наукова новизна одержаних результатів. У межах дослідження франчайзингу як способу розвитку підприємницької організації отримані такі нові наукові результати:
вперше:
- розкрито зміст прямих (обов’язкові виплати за договором франчайзингу) та опосередкованих доходів компаній-франчайзерів: визначено, що частина прямих доходів (початковий внесок) виконує компенсаційні, страхові та рентні функції, а опосередковані доходи поділено на реалізаційні (що формуються за рахунок використання можливостей отримання додаткових виробничого та комунікаційного ефектів масштабів підприємницької діяльності) та ринкові (як зростання вартості торговельної марки та капіталізації компанії);
удосконалено:
- наукове обґрунтування способів класифікації ризиків франчайзингових відносин за рахунок введення, крім вже відомих, таких класифікаційних груп, як іміджеві-внутрішні та іміджеві-зовнішні ризики, ризики контролю (для суб’єкта-франчайзера) та ризики інституційного та операційного забезпечення, погіршення іміджу франчайзера (для суб’єкта-франчайзі);
- наукове обґрунтування можливостей мінімізації ризиків та обмежень франчайзингових відносин для компаній-франчайзі у постфранчайзинговий період за рахунок стратегічного врахування таких потенційних компенсаційних факторів, як територіальна незмінність («територіальний консерватизм»), здійснення диференційованої підприємницької діяльності («підприємницька векторність»), використання можливостей «послідовної» товарної пропозиції («товарний консерватизм»);
- наукові уявлення сутності розвитку відносин у франчайзинговій мікросистемі: запропоновано на основі поєднання економічного та психологічного аналізу виділення стадій життєвого циклу франчайзингових відносин ( підготовча, виходу на ринок, становлення, зрілості, відтворення – невідтворення). Доведено, що протягом всього життєвого циклу існують об’єктивні суперечності франчайзингового співробітництва, виявлення та управлінням якими є передумовою ефективності франчайзингової підприємницької системи;
- наукове обґрунтування способів класифікації форм франчайзингових відносин шляхом системного виділення таких ознак, як сфера підприємницької діяльності, статус у франчайзинговій системі, глибина партнерських відносин, особливості фінансових відносин. Визначено, що модифікація форм франчайзингових відносин відбувається під впливом таких основних факторів як прагнення до розвитку підприємницької організації, пошук шляхів вирішення суб’єктних суперечностей, специфіка конкурентної ситуації. Удосконалено класифікацію функцій франчайзингової системи на основі таких класифікаційних ознак, як концептуальні, ринкові, суб’єктно-фінансові, суб’єктно-організаційні;
- теоретичні уявлення щодо спільних та особливих рис функціонування вертикальних (централізованих) та горизонтальних (децентралізованих, франчайзингових) підприємницьких мереж з точки зору їх впливу на споживача. Визначено напрямки та особливості специфічного впливу франчайзингових підприємницьких мереж на споживачів (ринкова експансія, прискорення формування глобальної моделі споживання, комунікаційна експансія, комунікаційна якість, додаткова управлінська мотивація), доповнені уявлення щодо основних мотивів споживачів у користуванні послугами підприємницьких мереж шляхом обґрунтування таких з них, як економія часу, економічна доцільність, «внутрішня» та «зовнішня» інноваційність, відповідність стилю життя споживача;
дістало подальшого розвитку:
- теоретичні уявлення щодо факторів конкурентоспроможності франчайзингових підприємницьких мереж за рахунок обґрунтування впливу «емоційного» (зовнішня інноваційність) та «раціонального» (внутрішня інноваційність) блоків попиту домашніх господарств. Визначено, що в багатьох випадках вирішальним фактором конкурентоспроможності франчайзингової мережі є пропозиція мультитоварів – таких, в яких для споживача значення функціональних характеристик не перевищує значення емоційних характеристик;
- теоретичні уявлення щодо становлення та розвитку франчайзингових відносин в перехідних економіках які базуються на виявлених пріоритетних особливостях у галузевих підходах до франчайзингу, модифікації фінансового механізму франчайзингу та його інформаційного забезпечення, урахуванні терміну франчайзингових відносин, індивідуалізації економіко-правових аспектів франчайзингу.
Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що вони представляють наукову основу для вдосконалення систем стратегічного управління підприємницькою організацією в умовах української економіки, як одного з важелів забезпечення ринкової конкурентоспроможності. До результатів, які мають найбільше практичне значення, можна віднести пропозиції щодо визначення системи переваг та ризиків франчайзингового способу становлення та розвитку підприємницької організації, обмежень та суперечностей франчайзингової форми, можливих шляхів мінімізації ризиків. Низка пропозицій автора використовуються в діяльності підприємств ТОВ «Брокард-Україна» (довідка №15-в від 26.05.08 р.) та ТОВ «Клеар» (довідка №55 від 19.06.08 р.), які мають підприємницькі мережі.
Крім того, доцільність одержаних в дисертаційному дослідженні висновків може бути підтверджена їх використанням при формуванні та вдосконаленні державної політики в сфері підприємницької діяльності, зокрема на регіональному рівні підтверджено довідкою про використання в діяльності Дніпропетровської обласної державної адміністрації ( довідка №734/8-3 від 12.06.08 р.).
Матеріали дисертаційної роботи використовуються в навчальному процесі Дніпропетровського університету економіки та права в навчальних курсах «Основи економічної теорії», «Політична економія», «Мікроекономіка», «Міжнародна економіка» (довідка №383 від 28.05.08 р.).
Апробація результатів дисертації. Основні результати дисертаційного дослідження доповідалися на: Міжнародному франчайзинговому форумі «Франчайзинг в Україні - 2005» (Київ, 2005); Міжнародній науково-практичній конференції «Особливості використання маркетингових технологій в умовах інноваційних змін в економіці» (Харків, 2005); Міжвузівській науково-практичній конференції «Проблеми побудови та функціонування операційних систем в умовах невизначеності та динамічності зовнішнього середовища» (Дніпропетровськ, 2005); Міжнародній науково-практичній конференції «Сучасні проблеми управління» (Київ, 2005); Міжвузівській науково-практичній конференції «Митна політика та актуальні проблеми економічної безпеки України на сучасному етапі» (Дніпропетровськ, 2007); Міжвузівській науково-практичній конференції «Євроінтеграційний вибір України та проблеми макроекономіки» (Дніпропетровськ, 2007).
Публікації. За темою дисертаційного дослідження опубліковано 13 наукових робіт загальним обсягом 3,5 друк. арк. (в яких здобувачеві належить 3,1 друк. арк.), у тому числі 7 статей у фахових журналах та збірниках наукових праць, 6 публікацій у матеріалах наукових конференцій.
Структура і обсяг роботи. Дисертація складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Загальний обсяг дисертації складає 178 сторінок. Робота містить 14 таблиць, 17 рисунків на 1 сторінці, додатки на 4 сторінках. Список використаних джерел налічує 192 найменування на 15 сторінках.

Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації поставлено та вирішено актуальну наукову задачу вдосконалення наукових підходів до визначення процесів формування та розвитку франчайзингових відносин у контексті розвитку підприємницької організації. Основні результати дослідження полягають у наступному:
1. Франчайзингова бізнес-інтеграція являє собою зовнішні ресурси підприємницької організації, забезпечення її конкурентоспроможності. Встановлено, що суб’єкти франчайзингових відносин розраховують на своєрідний обмін: певного обмеження своїх прав, передачі певних ресурсів – на додаткові можливості у своїй конкурентоспроможності. Франчайзинг слід розглядати як економічні відносини між незалежними суб’єктами підприємницької діяльності, що передбачають договірне делегування прав інтелектуальної власності, надання інтелектуальних ресурсів бізнесу, а також сталу спеціалізацію та кооперацію зусиль цих суб’єктів з метою забезпечення їх ринкової конкурентоспроможності та розвитку.
Основними елементами франчайзингової системи визначено: суб’єкти (франчайзер, франчайзі, споживач); основний предмет відносин – сукупність прав і ресурсів, що передаються; фінансові виплати; форми поточної операційної взаємодії; інституційне забезпечення. У франчайзинговій системі формуються відносини першого та другого рівнів, відповідні очікування суб’єктів. Структуру відносин у франчайзинговій системі утворюють відносини власності, фінансові відносини, операційно-виробничі відносини, маркетингово-комунікаційні відносини, консультаційно-контрольні відносини. Сукупність функцій франчайзингової системи формують концептуальні, ринкові, суб’єктно-фінансові, суб’єктно-організаційні.
2. Доведено, що ключовим фактором забезпечення сталості франчайзингової системи є фінансові відносини. Доходи франчайзера слід поділяти на прямі (первинний внесок, роялті, інші) та опосередковані, при цьому початковий внесок виконує функції компенсації витрат, страхування ризиків, формування ренти. Реалізація тієї чи іншої з перелічених функцій залежить від попиту на франчайзингові послуги. Встановлено, що непрямі (опосередковані) доходи формуються як реалізаційні (отримані за рахунок приросту виробничих та комунікаційних параметрів бізнесу) та ринкові (як зростання вартості торгівельної марки та капіталізації). Це спричиняє отримання виробничого (збільшення рентабельності та обсягів прибутку) та комунікаційного («простий додатковий комунікаційний ефект», «додатковий ефект переконання споживачів») ефекту.
3. Обґрунтовано, що франчайзингові відносини мають свій життєвий цикл з такими стадіями: підготовча, виходу на ринок, становлення, зрілості, відтворення – не відтворення. Основними факторами, які визначають зміст останньої фази, є ефективність відносин, самооцінка потенціалу франчайзі, стратегічні плани власників бізнесу, взаємні оцінки перспективності суб’єктів-партнерів. Основним внутрішнім конфліктним фактором франчайзингових відносин визначено конфлікт між тим, що франчайзинг, з одного боку, є формою співробітництва незалежних суб’єктів, а, з іншого, обумовлює необхідність використання форм підпорядкованості, залежності суб’єктів. Ця суперечність може вирішуватися по-різному з точки зору конструктивності або деструктивності в залежності від таких факторів впливу як управлінський досвід, управлінська компетентність, синхронність бажань, особливості індивідуальної психології.
4. Як виявили дослідження, при класифікації франчайзингових систем слід використовувати такі класифікаційні ознаки як: а) сфера підприємницької діяльності, за якою франчайзингові системи поділяються на виробничий, товарний, сервісний франчайзинг, франчайзинг бізнес-формату); б) статус суб’єкта у системі, її розгалуженість, за якою франчайзингові системи поділяються на прямий та послідовний франчайзинг, субфранчайзинг, майстер-франчайзинг; в) глибина партнерських відносин, за якою франчайзингові системи поділяються на такі: франчайзі-самозасновник, співзасновництво; г) особливості фінансових відносин, за якою франчайзингові системи поділяються на традиційний франчайзинг та полегшений. Рух форм франчайзингових відносин, їх модифікація відображає прагнення до розвитку підприємницької організації, специфіку конкурентної ситуації, способи вирішення внутрішніх суперечностей.
Визначено, що франчайзинг створює специфічні можливості як для підприємства-франчайзера (отримання додаткових доходів з високим рівнем рентабельності, прискорення темпів зростання організації, створення нового потенціалу управління, забезпечення технологічної стабільності та якості продукції, виходу на географічно нові ринки, перерозподілу ресурсів часу на користь стратегічних питань), так і для підприємства-франчайзі (підвищення стартових шансів, постійне використання досвіду франчайзера, отримання ексклюзивних прав, забезпечення ринкових стандартів якості).
5. Визначено, що до основних особливостей розвитку франчайзингу в економіці України слід віднести активне використання комунікаційного прийому «інтернаціоналізації» назв торгівельних марок, формування у франчайзерів портфелів брендів, територіальну нерівномірність розвитку; поширення використання франчайзингу як доповнення до корпоративного способу розширення бізнесу, використання спрощеного фінансового механізму; обмежену кількість суб’єктів пропозиції франчайзингових послуг; певну недовіру до франчайзингу. Основними факторами, які впливають на вибір галузей франчайзингової діяльності в Україні, визначено розмір стартових інвестицій, строки окупності інвестицій, місткість ринку, тип конкурентного середовища, особливості поведінки споживачів на певному ринку. Систему факторів-перешкод розвитку франчайзингу в економіці України, як показали дослідження, створюють фактори інституційного забезпечення, економічні фактори, соціально-психологічні фактори, інфраструктурні фактори.
6. Доведено, що франчайзинг сприяє тенденції стандартизації, а саме поширює певні стандарти ведення бізнесу та технології виробництва, створює можливості отримання ефекту масштабу, формує та тиражує певні стандарти споживання та стилю економічного життя. Франчайзинг сприяє трансформації свідомості споживача через пропозицію таких рис стилю життя як швидкість, зручність, спрощення процедури споживання, переходу до спільного моделювання життя. Поширення франчайзингу є певним наслідком глобалізації, конкурентні переваги транснаціональних компаній прямо залежать від форм їх організації. Одночасно, франчайзинг доцільно розглядати як один із факторів розвитку глобальних процесів.
8. Обґрунтовано, що основними мотивами споживачів у користуванні послугами торгівельних мереж є поєднання раціонального (економія часу, економічна доцільність, внутрішня інноваційність) та емоційного (зовнішня інноваційність, відповідність певному стилю життя). Для досягнення комерційних цілей важливо вірно визначити структуру «емоційного блоку», пріоритети структурних елементів, позиціювання «емоційного блоку». При побудові підприємницької мережі слід враховувати, що вона має два варіанти побудови: корпоративний (вертикально-інтегрований) та франчайзинговий (горизонтально-інтегрований). Їх спільними рисами є масштабність функціонування мережі; певна типізація бізнес-процесів; можливість отримання ефекту масштабу; централізація окремих управлінських функцій; узгодженість дій. Визначено, що специфічний вплив франчайзингових підприємницьких мереж на поведінку споживача виражається в наступному: ринкова експансія, прискорення глобального розвитку, комунікаційна експансія, комунікаційна якість, більш висока управлінська мотивація.
Доведено, що однією з тенденцій поведінки споживачів є формування попиту на мультитовари, - в яких значення функціональних характеристики не перевищує значення їх емоційних властивостей у сприйнятті споживачів. Конкурентоспроможність франчайзингових мереж визначається такими основними факторами як активне використання важливих складових «емоційного» блоку мультитовару, можливість використання ефекту масштабу щодо створення «раціонального» блоку мультипопиту. В «емоційному» блоці франчайзингової конкурентоспроможності пріоритетне значення мають такі фактори як масштабність реалізації товару та іміджеві характеристики торгівельної марки.
9. При визначенні ризиків компаній-франчайзерів, як виявили дослідження, слід враховувати такі їх види: а) економічні ризики (фінансові, майнові); б) ринкові ризики (погіршення бізнес-репутації компанії-франчайзера та у споживачів); в) ризики управлінського контролю (обмеження можливостей, психології відносин, перетворення франчайзі на конкурента, розкриття комерційної таємниці). Основою інтересу до франчайзингу з боку франчайзі є порівняння відносних ризиків. При визначенні безпосередніх ризиків компанії-франчайзі, як виявило дослідження, слід враховувати такі їх види: а) ризики інституційного забезпечення співробітництва; б) ризики операційного забезпечення виконання франчайзингової угоди; в) ризики погіршення ринкового іміджу компанії-франчайзера.
Встановлено, що франчайзингова система функціонує за принципом: периферія (франчайзі) - мультиплікатор досягнень центру (франчайзера); центр – креативний суб’єкт, інноваційне джерело. Вона є інноваційно-централізованою системою, що є однією з її внутрішніх суперечностей. Компенсаторами ризиків постфранчайзингової самостійної підприємницької діяльності визначені: територіальна незмінність; диверсифікація попередньої підприємницької діяльності; товарний консерватизм. Вибір постфранчайзингової товарної стратегії франчайзі має враховувати: силу ринкового авторитету торгівельної марки франчайзера; особливості новообраного сегменту споживачів.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Акимов О. Ю. Малый и средний бизнес: Эволюция понятий, рыночная среда, проблемы развития. — Москва: "Финансы и статистика", 2004. — 190 с.
2. Андрощук Г. Экономико-правовые аспекты регулирования франчайзинга // Гостиничный и ресторанный бизнес. — 2002. — №6. — С. 36—41.
3. Андрощук Г. Економіко-статистичний аналіз світової патентної системи як джерела інформації // Інтелектуальна власність. — 2007. — №10. — С. 29—49.
4. Андрощук Г. Жизненный цикл франчайзинга / Г. Андрощук, В. Денисюк // Бизнесинформ. — 1997. — №5.
5. Армстронг М. Менеджмент: методы и приемы; [пер. с 3—го анг. изд]. — К. : Знання—Прес, 2006. — 876 с.
6. Базилевич В.Д. Інтелектуальна власність: Підручник. — К. : Знання, 2006. — 431 с.
7. Басс А.Я. Развитие франчайзинга в России // ЭКО. — 2007. — N 10. — С. 131—144.
8. Баумоль У. Эмпирические методы и оптимально несовершенные решения / У. Баумоль, Р. Квандт // Вехи экономической мысли. Теория фирмы. Т. 2. [Под ред В.М. Гальперина]. — СПб. : Экономическая школа. 2000. — С. 448—476.
9. Бедринець М.Д. Франчайзинг: світовий досвід i перспективи розвитку в Україні // Фінанси України. — 2001. — №2. — С. 96—104.
10. Бондаренко Ю.Л. Франчайзинг и перспективы его развития в России // Финансы. — 1994. — № 12. — C. 20—22.
11. Брукинг Э. Интеллектуальный капитал. — СПб. : Питер, 2001. — 288 с.
12. Бутко Н. Инвестиционные аспекты повышения конкурентоспособности экономики // Экономика Украины. — 2004. — №4 — С. 40—46.
13. Вайбер Р. Эмпирические законы сетевой экономики // Проблемы теории и практики управления. — 2003. — №4. — С. 82—88.
14. Варналій З.С. Мале підприємництво: основи теорії і практики. — К. : Т-во «Знання», КОО, 2001. — 277 с.
15. Варналій З.С. Актуальні проблеми фінансів малого підприємництва // Фінанси України. — 1996. — 310. — С. 23—33.
16. Варналій З.С. Основи підприємництва: Навч. Посібник. — К. : Знання-Прес. — 2002. — 239 с.
17. Васильев Н.М. Франчайзинг и его особенности в России // Финансы. — 2006. — N 2. — С.26—29.
18. Вовчак А.В. Конкурентні переваги підприємств: сутність та класифікація / А.В. Вовчак, Р.В. Камишніков // Маркетинг в Україні. — 2005. — №2. — С. 53—55.
19. Габайдулина Ф. Пряме иностранные инвестиции, деятельность ТНК и глобализация // Мировая экономика и международные отношения. — 2003. — №2. — С. 42—47
20. Галиця І. Комерціалізація інтелектуальної власності та прикладних наукових досліджень // Економіка України. — 2001. — №2. — С. 63—66.
21. Гантер Б. Типы поведения потребителей. Введение в психографику / Б. Гантер, А. Фернхам. — СПб. : Питер, 2001 — 298 с.
22. Геєць В. Економічні засади правового регулювання господарських відносин / В. Геєць, А. Гриценко // Економіка України. — 2008. — №5. — С. 4—18.
23. Гербер Э. Майкл. Малый бизнес: от иллюзий к успеху. Возвращение к мифу предпринимательства. — Москва: "Олимп бизнес", 2004. — 210 с.
24. Герчикова И. Н. Деловая этика и регулирование международной коммерческой практики. — Москва: "Консалтбанкир", 2002. — 120 с.
25. Гойло В.С. Интеллектуальный капитал // Мировая экономика и международные отношения. — 1998. — №11. — С. 68—77.
26. Господарський кодекс України // Відомості Верховної Ради. — 2003. — №18, 19—20, 21—22.
27. Гудзь О. Договір франчайзингу: світовий досвід i перспективи розвитку в Україні / О. Гудзь, О. Кохановська // Людина i політика. — 2003. — №1. — С. 129—136.
28. Дедиков С.В. Франшиза // Финансы. — 2005. — N 7. — С.47—49.
29. Дельтей Ж. Франчайзинг; [ пер. с франц.; под ред. В.И. Черенкова] — СПб. : Издательский дом «Нева», 2003.
30. Довгань В.В. Франчайзинг: путь к расширению бизнеса. Практическое пособие для предпринимателей. — Тольятти: Дока—Пресс, 1994. — 231 с.
31. Долан Э. Дж. Рынок: микроэкономическая модель / Э. Дж. Долан, Д. Линдсей; [пер. с англ]. — СПб. : Автокомп, 1992. — 268 с.
32. Дроб’язко В.С. Право інтелектуальної власності: Навч. Посібник / В.С. Дроб’язко, Р.В. Дроб’язко. — К. : Юрінком Інтер, 2004. — 512 с.
33. Ефремов В.С. Транснациональные бизнес—системы // Менеджмент в России и за рубежом. — 2008. — №1. — С. 3—17.
34. Євтушевський В.А. Корпоративне управління. Підручник. — К. : Знання, 2006. — 406 с.
35. Живов Я. Франшиза — начало успешного бизнеса // Управление компанией. — 2004. — №01. — С. 10—11.
36. Задоя А. Формування системи нових ринкових відносин / А. Задоя, В. Момот // Економіка України. — 2004. — №5. — С. 44—50.
37. Земляков Д.Н. Франчайзинг. Интегрированные формы организации бизнеса / Д.Н. Земляков, О.О. Макашов. — М. : ЮНИТИ – ДАНА, 2003. —142 с.
38. Зозулев А. Об усилении конкурентных преимуществ предприятия // Экономика Украины. — 2003. — №8. — С.33—38.
39. Зозульов О. Бренд як нематериалізований актив у постіндустріальному суспільстві / О. Зозульов, Ю. Нестерова // Економіка України. — 2008. — №3. — С.4. —11.
40. Ильченко С.М. Франчайзинг. Теория и практика построения сбытовых сетей / С.М. Ильченко, Я.В. Круковский. — Омск, 1999. — 187 с.
41. Кабакова Е. Особенности финансирования франчайзинга // Финансовая консультация. — 2004. — №23—24. — С.4—24
42. Каталог франшиз «Купи успешный бизнес». – Ассоциация франчайзинга, UCMGroup LLC. — Киев, 2007. — 84 с.
43. Кащеєва Г.В. 3 досвіду розвитку франчайзингу українських торгівельних підприємств // Маркетинг в Україні. — 2004. —№i(23). — C. 49—51.
44. Кашинцева О. Щодо необхідності правового регулювання франчайзингу // Підприємництво, господарство i право. — 2001. — №і. — С. 13—14.
45. Квятковский С. Интеллектуальное предпринимательство и стабильное экономическое развитие в постсоциалистических странах Европы // Проблемы теории и практики управления. — 2002. — №3. — С. 21—27.
46. Киреева Д. Франчайзинг — это золотое дно / Д. Киреева, М. Зархин // Рестораторъ. — 2003. — №7. — С. 10—11.
47. Классики менеджмента / [под ред. М. Уорнера; пер. с англ.; под ред. Ю.Н. Каптуревского]. — СПб. : Питер, 2001. — 1168 с.
48. Ковальчук Т. Проблемы франчайзинга в современной экономической литературе // Экономика Украины. — 1997. —№5.
49. Корольчук О.П. Розвиток в Україні вертикальних маркетингових систем на основі франчайзингових відносин // Регіональна економіка. — 2003. —№з . — С. 114—119.
50. Корольчук О. Стратегія створення вертикальних маркетингових систем // Вісник КНТЕУ. — 2000. — №6. — С. 32—40.
51. Коуз Р.Г. Природа фирмы // Вехи экономической мысли. Теория фирмы. Т.2.; [под ред. В.М. Гальперина]. — СПб. : Экономическая школа. 2000. — С. 11—32.
52. Коуз Р. Фирма, рынок и право. — М. : "Дело ЛТД" при участии изд-ва "Catallaxy", 1993. — С. 192.
53. Красовська А. Сучасний стан правової охорони об’єктів інтелектуальної власності в Україні // Інтелектуальна власність. — 2007. — №1. — С. 4—8.
54. Креденс Д. Стратегический маркетинг: 6—е издание; [пер. с англ]. – М. : Издательский дом «Вильямс», 2003. — 752 с.
55. Кривонос А. Строительство сети чужими руками: Франчайзинговые технологии в ритейле // Торговое дело. — 2004. — №7. — С. 14—17.
56. Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический и операционный маркетинг; [ пер с англ.; под ред. В.Б. Колчанова]. — СПб. : Питер, 2004. — 800 с.
57. Лапицкая Л. Франчайзинговая модель организации бизнеса / Л. Лапицкая, Е. Чемоданова // Маркетинг. — 2000. — №3. — С. 105—114.
58. Лебедев И. Франчайзинг по-русски. Мифы и реальность. — М. : «Вильямс», 2006. — 160 с.
59. Лейбенстайн Х. Эффект присоединения к большинству, эффект сноба и эффект Веблена в теории покупательского спроса // Вехи экономической мысли. Теории поребительского поведения и спроса. Т. 1. [под ред. В.М. Гальперина].— СПб. : Экономическая школа, 2000. — С. 304—325.
60. Ляшенко В. Про необхідність створення правової бази розвитку франчайзингу в Україні // Предпринимательство, хозяйство и право. — 2000. —№10. — С. 22—26.
61. Майер А.З. Перспективы развития франчайзинга в России // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. — 1996. — №5.
62. Маккоскер К. Франчайзинг - пример взаимовыгодного сотрудничества предпринимателей // Малый бизнес, рынок и общество. — 1992. — № 3. — С. 18—30.
63. Марков С. Франчайзинг: проблемы развития бизнеса // Проблемы теории и практики управления. — 2006. — N 3. — С. 104—107.
64. Маркова В.Д. Франчайзинг // ЭКО. — 1993. — № 12. — С. 116—119.
65. Марущак Т.П. Франчайзинг як організаційна форма підприємств готельного господарства: перспективи розвитку в Україні // Економіка i підприємництво: стан та перспективи. —К., 2001. —С.358—362.
66. Маршалл Дж. Финансовая инженерия: Полное руководство по финансовым нововведениям / Дж. Маршалл, В. Бансаи. — М. : Инфра—М, 1998.
67. Мескон М. Основы менеджмента / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури. — М. : Дело, 1992 — 702 с.
68. Мендельсон М. Руководство по франчайзингу. —М. : Соваминко, 1995. — 176 с.
69. Мильнер Б.З. Теория организации: Учебник. – 2—е изд / Б.З. Мильнер. — М. : Инфра—М, 1999. — 379 с.
70. Мюррей Я. Франчайзинг. — СПб. : Питер, 2004 — 172 c.
71. Мясникова Л. Сетевое развитие мирового сообщества–путь несвободы // Общество и экономика. — 2000. — №8. — С. 179—186.
72. Назаренко Е.Е. Банковское обслуживание франчайзинга// Банковское дело. — 2001. — №6 . — C. 40—43.
73. Назаренко Е.Е. Франчайзинг: бизнес по чужому рецепту// Commercial Property. — 2004. — №9.
74. Небава М.І. Корпоративне управління. Навч. посібник. – К. : ЦУЛ, 2005. – 328 с.
75. Обыденов А. Франчайзинг как особая форма институциональных соглашений // Вопросы экономики. – 2001. — №6. – С. 114—128.
76. Осецький В.Л. Інвестиції та інновації: проблеми теорії і практики. Монографія. — К: ІАЕ УААН, 2003. — 412 с.
77. Осецький В.Л. Методичні підходи до реалізації інвестиційного потенціалу підприємств // Підприємництво, господарство і право. — 2002. — №3. — С. 114—117.
78. Павлова В.А. Конкурентоспроможність підприємства: Оцінка та стратегія забезпечення: монография. — Д. : Вид-во ДУЕП, 2006. — 276 с.
79. Пересада А.А. Інвестиційній процес в Україні. — К. : ТОВ «Лібра», 1998. — 392 с.
80. Петруня Ю.Е. Основы экономической теории: учебн. пособие; [4-е изд., перераб. и доп]. / Ю.Е. Петруня, А.А. Задоя. . — К. : Знання, 2008. — 420 с.
81. Петруня Ю.Є. Роль людського чинника в ефективності франчайзингових відносин / Ю.Э. Петруня, О.М. Трушенко // Формування ринкової економіки: Зб. наук. праць. Управління людськими ресурсами: проблеми теорії та практики.— Т.1 Ч. ІІ.—К. : КНЕУ, 2007. — С. 655—663.
82. Петруня Ю.Є. Глобальні маркетингові франчайзингові стратегії та їх вплив на поведінку споживача / Ю.Э. Петруня, О.М. Трушенко // Вісник Академії митної служби України. — 2008. — №2. — С. 8—15.
83. Піддубний І. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства / І. Піддубний, А. Піддубна. — Х. : ВД «ІНЖЕК», 2004.—264 с.
84. Поворин С.В. Тенденции развития франчайзинга в мировой экономике. // Маркетинг в России и за рубежом. — 1998. — № 3. — С. 29—32.
85. Половинко А.А. К вопросу о проектировании франчайзинговых сетей // Менеджмент в России и за рубежом. — 2007. — №3. — С. 32—34.
86. Портер М. Конкуренция; [пер. с англ]. — М. : Издательский дом «Вильямс», 2003. — 496 с.
87. Практикум по франчайзингу для российских предпринимателей/ [под ред. Силинга С.А]. — СПб., 1997.
88. Радник Л. Введение во франчайзинг; [под ред. Силинга С.А]. — СПб., 1992.
89. Робинсон Дж. Экономическая теорія несовершенной конкуренции. — М. : Прогресс, 1986.
90. Рудашевский В.Ф. Инвестиции и франчайзинг / В.Ф. Рудашевский, М.А. Фурщук // Инвестиции в России. — 1997. — № 9—10.
91.Рудашевский В.Ф. Оптимальная стратегия развития франчайзинговой системы / В.Ф. Рудашевский, М.А. Фурщук // Экономика и математические методы. — 1998. — т.34. — Вып.2. — С. 89—104.
92. Рыкова И.В. Мировой опыт франчайзинга // Маркетолог. — 2004. — №4. — С. 5—31.
93. Рыкова И.В. Франчайзинг: новые технологии, методология, договоры. — М. : Современная экономика и право, 2000. — 189 с.
94. Рыкова И.В. Франчайзинг: правовое регулирование, бухгалтерский учет и налогообложение// Современный бухучет. — 1998. — №7.
95. Саймон Г. Теория принятия решений в экономической теории и науке о поведении// Вехи экономической мысли. Теория фирмы. Т. 2. [под ред. В.М. Гальперина]. — СПб. : Экономическая школа, 2000. — С.54—72.
96. Семиноженко В.П. Інтелектуальна економіка: майбутнє України // Проблеми науки. — 2001. — №6. — С. 2—6.
97. Сидоров Я. Правовий статус сторін у договорі франчайзингу // Підприємництво, господарство i право.—К., 2003.—№6 .—С.31—34
98. Сидоров Я. Франчайзинг — нова договірна форма здійснення бізнесової діяльності в Україні // Підприємництво, господарство i право.—К., 2003.—№3 .—С.34—36.
99. Сизоненко В.О. Сучасне підприємництво: Довідник. — К. : Знання—Прес, 2003. — 379 с.
100. Сизоненко В.О. Підприємництво: підручник. — К. : Вікар, 1999. — 488 с.
101. Силинг С.А. Практикум по франчайзингу / С.А. Силинг, А.З. Майлер. — М., 2002.— 206 с.
102. Скопин А.О. Интернационализация и интенсификация технологий франчайзинга на мировом рынке// Предпринимательство. — 2007. — 25 марта.
103. Сміт А. Добробут нації. Дослідження про природу та причини добробуту націй; [пер. з англ]. — К. : Port—Royal, 2001. — 594 с.
104. Сорокина Т. Франчайзинг в розничных сетях// Управление компанией. — 2003. — №8. — С. 22—26.
105. Сорокина Т. Франчайзинг продовольственных сетей: как не промахнуться с покупкой франшизы // Продукты и напитки. — 2004. — №7. —С.75.
106. Сосна С. Франчайзинг. Коммерческая концессия / С. Сосна, Е. Васильева. — Москва: "Академкнига", 2005. — 375 с.
107. Спекторов Ю. Стратегії просування іноземних компаній в Україну (на прикладі франчайзингу). Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.05.01 — світове господарство і міжнародні економічні відносини. — Київ, 2006. — 18 с.
108. Спинелли С. Франчайзинг — путь к багатству / С. Спинелли, Р. Розенберг. — М. : «Вільямс», 2006. — 384 с.
109. Статистичний щорічник України за 2006 рік / [за ред. О.Г Осауленка]. — К. : Видавництво «Консультант», 2007. — 552 с.
110. Стиглер Дж. Экономическая теория информации// Вехи экономической мысли. Теория фирмы. Т. 2. Под ред. В.М. Гальперина. — СПб. : Экономическая школа, 2000. — С.507—529.
111. Стэнворт Д. Франчайзинг в малом бизнесе Д. Стэнворт, Б. Смит; [пер с англ]. — М. : Аудит, ЮНИТИ, 1996. — 200 с.
112. Стюарт Т. Интеллектуальный капитал. Новый источник богатства организаций // Новая индустриальная волна на Западе. Антология. [под редакцией В. Л. Иноземцева] . — М. : Academia, 1999. — С. 372—400.
113. Танин Ю.В. Франчайзинг: теория и российская практика / Ю.В. Танин, М.С. Шахова. — М. : «Марк Пресс», 2003. — 112 с.
114. Тарнавська Н. Новітні прояви конкуренції в суспільстві, яке будується на знаннях // Економіка України. — 2008. — №2. — С.4—16.
115. Трушенко О.М. Франчайзинг як спосіб розвитку бізнесу// Академічний огляд. — 2004. — №2. — С. 88—92.
116. Трушенко О.М. Фінансові аспекти франчайзингових відносин // Економіка: проблеми теорії та практики. Зб. наук. праць. — Випуск 204: В 5 т. Том V. — Дніпропетровськ: ДНУ, 2005. — С. 1202—1211.
117. Трушенко О.М. Суб’єкти франчайзингових відносин // Вісник Академії митної академії. — 2006. — № 1. — С. 52—58.
118. Трушенко О.М. Фактори використання франчайзингу у різних напрямах підприємницької діяльності на українському ринку // Академічний огляд. — 2007. — №2. — С. 127—132.
119. Трушенко О.М. Шанси та ризики використання франчайзингу для суб’єктів підприємницької діяльності // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. — 2008. — №3. — С. 251—253.
120. Уильямсон О. Вертикальная интеграция производства: соображения по поводу неудач рынка // Вехи экономической мысли. Теория фирмы. Т. 2. [под ред. В.М. Гальперина]. — СПб. : Экономическая школа, 2000. — С.33—53.
121. Уильямсон О. Фирмы и рынки / Современная экономическая мысль. [под ред. В. Афанасьева, Р. Энтова]. — М. : Прогресс, 1981. — 815 с.
122. Уолтерс А. Производственные функции и функции затрат: экономический обзор // Вехи экономической мысли. Теория фирмы. Т. 2. [под ред. В.М. Гальперина]. — СПб. : Экономическая школа. 2000. — С. 160—204.
123. Фатхутдинов Р. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление. — М. : ИНФРА—М, 2000. — 312 с.
124. Фатхутдинов Р.А. Управление конкурентоспособностью организации: учебное пособие. — М: Изд-во Эксмо, 2004. — 544 с.
125. Федулова Л.І. Концепція інтелектуального капіталу в системі економіки знань // Проблеми науки. — 2006. — №3. — С. №34—38.
126. Фоксол Г. Психология потребителя в маркетинге / Г. Фоксол, Р. Голдсмит, С. Браун. — СПб. : Питер, 2001. — 348 с.
127. Формат fast-прибыли. Франчайзинг на рынке «быстрого» общепита // Торговое дело. — 2003. — №3. — С. 22—25.
128. Франчайзинг - источник развития малого бизнеса в Украине. — Севастополь, АРФУ, 2002. — 115 с.
129. Франчайзинг - настоящее и будущее в Украине. — Севастополь, АРФУ, 2005. — 100 с.
130. Франчайзинг - экономика ХХI века. — Севастополь, АРФУ, 2005. — 120 с.
131. Франчайзинг - путь к мировым стандартам // Продукты питания. — 2003. — №16. — С. 35.
132. Франчайзинг - оптимальна форма малого бізнесу // Діловий вісник. — 2002. — №5. — С. 16—17.
133. Хенсон Дж. Франчайзинг: ответы рыночной системы на крах мелких предприятий // Малый бизнес, рынок и общество. — 1992. — № 3. — С. 5—17.
134. Цибульов П.М. Управління інтелектуальною власністю / П.М. Цибульов, В.П. Чеботарьов, В.Г. Зінов, Ю. Суїні ; [за ред. П.М. Цибульова; монографія]. — К. : «К.І.С.», 2005. — 448 с.
135. Цивільний кодекс України // Відомості Верховної Ради. — 2003. — №40—44.
136. Цират А. Франчайзинг и франчайзинговый договор. — К. : Истина, 2002. — 355 с.
137. Цират А. Перспективы правовоо регулирования франчайзинга в Украине // Маркетинг и реклама. — 2002. — №7—8. — С. 54—57.
138. Цират А. Виникнення та розвиток франчайзингу// Підприємництво, господарство і право. — 2002. — №is. — С. 38—39.
139. Чеботарьов. Формування ринку інтелектуальної власності в Україні / В. Чеботарьов, А. Бутяэва // Інтелектуальна власність. — 2003. — №9. — С. 8—10.
140. Чемберлин Э. Пропорциональность, делимость и экономия от масштаба // Вехи экономической мысли. Теория фирмы. Т. 2. [под ред. В.М. Гальперина]. — СПб. : Экономическая школа, 2000. — С. 243—279.
141. Чудина Т.И. Франчайзинг — это искусство // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. — 1996. — № 2.
142. Чухно А. Господарський механізм і шляхи його вдосконалення на сучасному етапі // Економіка України. — 2008. — №3. — С.60—67.
143. Чухно А. Господарський механізм і шляхи його вдосконалення на сучасному етапі // Економіка України. — 2008. — №4. — С.36—41.
144. Чухно А. Постіндустріальна економіка: теорія, практика та їх значення для України. — К. : Видавництво «Логос», 2003. — 631 с.
145. Шаститко А.Е. Коммерческая концессия: теория и практика рыночных отношений // США: экономика, политика, идеология. — 1998. — №12. — С. 60—70.
146. Штерн Луис В.Маркетинговые каналы / Луис В. Штерн, Адель И. Эль-Ансари, Энн Т. Кофлан. — М. : «Вильямс», 2002. — 621 с.
147. Шумпетер И. Теория экономического развития. — М. : Прогресс, 1982.
148. Шумпетер И. Капитализм, социализм, демократия. — М., 1995. — 417 с.
149. Buzzel R.D. Can you standardize multinational marketing? // Harvard Business Review, 1996. — № 46, November—December.
150. Berger R. Franchise executives share insights on leadership / R. Berger, K.Powell, A. Vidergauz // Franchising World, Jan2007, Vol. 39 Issue 1, p. 17—20.
151. Boswell M. Maintaining unity in a franchise system / M. Boswell, J. Burnett, L.Helgerson, J. Mowery // Franchising World, Jan2008, Vol. 40 Issue 1, p. 31—34.
152. Dorney B. What it takes to succeed in franchise sales // Franchising World, Jan2007, Vol. 39 Issue 1, p. 109—110.
153. Feltenstein S. Franchises, small businesses would suffer under “Carried interest” tax // Franchising World, Dec2007, Vol. 39 Issue 12, p. 27—29.
154. Firat A.E. Liberatory postmodernism and the reenchantment of consumption / A.E. Firat, A. Venkatesh // Journal of Consumer Research, 1990. — № 21. — Р. 259—275.
155. Franchise marketing techniques // Franchising World, Dec2006, Vol. 38 Issue 12, p. 25—28.
156. Ganter D. Give franchisees a head start on success / D. Ganter, S. Sanders // Franchising World, Dec2007, Vol. 39 Issue 12, p. 54—57.
157. Goldstein J. Franchise add trade shows to marketing mix // Franchising World, Jan2007, Vol. 39 Issue 1, p. 138—140.
158. Isakson M. Financial determination: creating strategies to reach your franchising goals // Franchising World, Dec2007, Vol. 39 Issue 12, p 6.
159. Johnson, Darrell. Franchising expansion fueled by industry entrepreneurs // Franchising World, Dec2007, Vol. 39 Issue 12, p. 42—45.
160. Kaufmann P. Franchising Contemporary Issues and Research / P. Kaufmann . —The Haworth Press, Inc., 1999. — 190 c.
161. Levitt T. The Globalization of Markets // Harvard Business Review, 1983. — № 61, May—June. —Р. 92—102.
162. Mailloux K. Acknowledging success: how to build an effective franchise recognition program // Franchising World, Jan2008, Vol. 40 Issue 1, p. 36—38.
163. Marks D. Which money source is best for your franchise system // Franchising World, Dec2007, Vol. 39 Issue 12, p.12—14.
164. Martin D. “Psychic” technology for franchise companies // Franchising World, Dec2006, Vol. 38 Issue 12, p. 65—67.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.