У нас уже
242733
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
ОБЛІК І АУДИТ ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ
Количество страниц
222
ВУЗ
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи
2010
Содержание
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ, ЯК ОБ’ЄКТ ОБЛІКУ І АУДИТУ
1.1. Теоретичні засади припинення діяльності юридичної особи
1.2. Оцінка майна підприємств, що ліквідуються
1.3. Аналіз діючих методик обліку ліквідаційної процедури
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ 2. ОБЛІКОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЛІКВІДАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ
2.1. Облік добровільної ліквідації підприємств
2.2. Особливості бухгалтерського обліку операцій з реорганізації підприємства
2.3. Податкові наслідки припинення діяльності юридичної особи
2.4. Порядок складання та подання звітності при припиненні діяльності юридичної особи
Висновки до розділу 2
РОЗДІЛ 3. ОРГАНІЗАЦІЯ І МЕТОДИКА АУДИТУ ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ
3.1. Планування аудиту ліквідаційної процедури
3.2. Методика аудиту ліквідаційної процедури
Висновки до розділу 3
ВИСНОВКИ
ДОДАТКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ВСТУП
Актуальність теми. Розвиток ринкових відносин, докорінний перегляд поглядів на проблеми власності обумовили відродження плюралізму організаційно-правових форм підприємницької діяльності. Відбувається створення підприємств, зміна їх форми власності, організаційно-правової форми, масштабів діяльності або взагалі припинення діяльності юридичної особи. Разом з тим, значна кількість підприємств в Україні існує суто формально, оскільки фактично фінансово-господарська діяльність не ведеться. Однак, власники не ліквідують їх, тому що даний процес супроводжується багатьма проблемами: багатоетапністю процесу ліквідації, матеріальними витратами, витратами часу і, врешті-решт, недостатньою урегульованістю на законодавчому рівні порядку проведення цієї процедури, і тому, є досить довготривалим та нелегким.
Управління ліквідаційною процедурою значною мірою залежить від надійності інформаційного забезпечення, основу якого на рівні суб’єктів господарювання складають дані обліку.
Підприємства при веденні обліку та складанні фінансової звітності повинні дотримуватися принципу безперервності, який передбачає проведення оцінки активів і зобов’язань, виходячи з припущення, що діяльність даного підприємства триватиме далі. Проте, коли діяльність припиняється, користувачам потрібна додаткова інформація для прийняття економічних рішень щодо продажу активів, погашення зобов’язань та розподілу майна, що залишилося, між власниками (засновниками). З огляду на потреби управління у достовірній і об’єктивній інформації, потребують дослідження теоретичні та методичні аспекти обліку операцій з припинення діяльності юридичних осіб. Набувають важливого значення вивчення та подальше розв’язання проблем аудиту ліквідаційної процедури. Тому питання обліку та аудиту припинення діяльності юридичної особи є досить актуальним.
В Україні діє значна кількість законодавчих актів, які регламентують процес створення підприємств різних форм власності, їх діяльність, реорганізацію та ліквідацію.
Крім того, проблемами обліку і аудиту реорганізації та ліквідації підприємств займається багато вітчизняних та зарубіжних вчених. Вагомий внесок у розв’язання цих проблем зробили вітчизняні вчені-економісти та практики: А.В. Алексєєва, М.Т. Білуха, Ф.Ф. Бутинець, О.М. Глущук, М.Я. Дем’яненко, Л.О. Лігоненко, Є.В. Мних, Л.В. Нападовська, М.О. Никонович, В.М. Пархоменко, Ю.В. Петленко, О.М. Примакова, О.Ю. Редько, В.С. Рудницький, В.В. Сопко, О.О. Терещенко, М.І. Тітов, Т.Є. Унковська, а також зарубіжні науковці: В.І. Валетов, М.М. Клінов, С.Ю. Козлов, Ю.Ю. Козлов, С.Л. Коротаєва, Т.О. Кубасова, І.Г. Кукукіна, О.М. Малигіна, Д.В. Назаров, О.М. Назарян, Я.В. Соколов, В.І. Ткач та інших вчених. Разом з тим, низка важливих питань щодо обліку і аудиту припинення діяльності юридичної особи залишилися невирішеними і потребують подальших наукових досліджень та обґрунтування шляхів їх розв’язання.
Отже, актуальність, теоретична та практична значущість, недостатність наукових розробок з питань обліку і аудиту процедури ліквідації юридичної особи зумовили вибір теми, мету і завдання дисертаційного дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційна робота виконана відповідно до плану науково-дослідних робіт Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ “Стратегічні пріоритети використання економічного потенціалу Буковини” (номер державної реєстрації 0101U000929). У межах наукової програми автором виконано дослідження, пов’язані з удосконаленням бухгалтерського обліку операцій з припинення діяльності підприємства.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є обґрунтування теоретичних і методичних положень, а також розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення обліку і аудиту припинення діяльності юридичної особи в сучасних умовах господарювання.
Для досягнення зазначеної мети у роботі поставлено наступні завдання:
уточнити понятійний апарат процедури припинення діяльності юридичної особи;
систематизувати методи визначення ліквідаційної вартості об'єктів оцінки в умовах прискореного терміну реалізації;
запропонувати етапи проведення реорганізації підприємства;
дослідити сучасний стан порядку відображення в бухгалтерському обліку операцій, пов’язаних з ліквідацією та реорганізацією підприємств;
запропонувати методику фінансового обліку добровільної ліквідації підприємств;
обґрунтувати методичні підходи щодо відображення в податковому обліку операцій з ліквідації та реорганізації підприємств;
удосконалити форму проміжного ліквідаційного балансу і ліквідаційного балансу та порядок їх складання під час ліквідаційної процедури;
вдосконалити процедуру складання загального плану аудиту ліквідаційної процедури;
систематизувати методичні прийоми перевірки правильності проведення ліквідаційної процедури та розробити методику проведення аудиту.
Об’єктом дослідження є процес припинення діяльності підприємств всіх форм власності.
Предмет дослідження – облік і аудит припинення діяльності юридичної особи.
Методи дослідження В основу проведеного дослідження покладено принципи системного пізнання та діалектичний метод. В процесі дослідження теоретичних аспектів обліку операцій з припинення діяльності підприємств торгівлі застосовувалися методи індукції та дедукції, за допомогою яких уточнено понятійний апарат. Методи теоретичного узагальнення, групування та порівняння використовувалися при розробці класифікації господарських операцій в залежності від впливу господарських операцій, що відбуваються в період реорганізації, на обсяг майна і зобов'язань того чи іншого підприємства. Нормативно-розрахунковий та балансовий методи застосувалися під час здійснення аналізу існуючих методик оцінки ліквідаційної вартості, а також при розробці автором універсальної методики оцінки рівня суттєвості при плануванні аудиторської перевірки.
Інформаційною базою дослідження є законодавчі акти України та зарубіжних країн з питань обліку й аудиту досліджуваних процедур, довідково-інформаційні видання, матеріали науково-практичних конференцій, статистична інформація Держкомстату України, фінансова звітність підприємств, що припиняють діяльність. Експериментальну базу становлять торговельні підприємства Чернівецької та Івано-Франківської області, в діяльності яких проводилися процедури ліквідації та реорганізації.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у постановці, уточненні та вирішенні теоретичних і методичних завдань, пов’язаних з обліком і аудитом операцій з припинення діяльності юридичної особи, а саме:
вперше:
- запропоновано номенклатуру аналітичних рахунків до синтетичних рахунків, які використовуються в ході ліквідаційної процедури (з врахуванням черговості задоволення вимог кредиторів), з метою приведення всіх облікових даних у відповідність з фактичною наявністю майна, виявленого у результаті інвентаризації, а кредиторську заборгованість - з результатами розгляду претензій кредиторів;
- запропоновано підхід до визначення рівня суттєвості, що передбачає оцінку суттєвості фінансової інформації при здійсненні процедури ліквідації підприємства за даними рахунків бухгалтерського обліку.
удосконалено:
- понятійний апарат в частині визначення понять: “ліквідаційна вартість” враховуючи умови реалізації (вартість об'єкта в умовах прискореної реалізації), що забезпечить правильне розуміння та відображення даних об’єктів на рахунках бухгалтерського обліку; "проміжний ліквідаційний баланс" (бухгалтерський баланс, що відображає співвідношення майна і зобов'язань підприємства, що ліквідується, складений після закінчення терміну, встановленого для пред’явлення вимог кредиторами, і складання реєстру вимог кредиторів); "ліквідаційний баланс" (баланс в формі річного звіту, який складається ліквідаційною комісією після закінчення ліквідаційної процедури та розрахунків із засновниками (учасниками);
- методику ведення бухгалтерського обліку на реєстраційному етапі реорганізації, яка дозволить забезпечити облікове відображення господарської діяльності підприємства в період між датою складання передавального акту (розподільчого балансу) і моментом державної реєстрації новоутвореної юридичної особи;
- форму реєстру вимог кредиторів, де вказуються дані про кожного кредитора, розмір його вимог по грошових зобов'язаннях і (чи) обов'язкових платежах, про черговість задоволення кожної вимоги, суму задоволених вимог та відсоток задоволених вимог від загальної суми визнаних вимог певної черги;
- склад та зміст статей проміжного ліквідаційного і ліквідаційного балансів та приведено їх у відповідність з інформаційними потребами користувачів;
- методику аудиту ліквідаційної процедури, яка є авторським розумінням концепції незалежного аудиту в Україні, базується на отриманих результатах дослідження процедури ліквідації підприємства, її регламентації та методики відображення в обліку і оподаткуванні;
дістало подальший розвиток:
- методи визначення ліквідаційної вартості, визначено переваги та обґрунтовано доцільність використання у практиці оцінки методу розрахунку ліквідаційної вартості з урахуванням еластичності попиту за ціною;
- класифікація господарських операцій залежно від впливу господарських операцій, що відбуваються в період реорганізації, на обсяг майна і зобов'язань того чи іншого підприємства.
Практичне значення одержаних результатів. Застосування на практиці рекомендацій автора дозволить забезпечити найбільш оптимальне відображення в обліку ліквідаційної процедури на підприємствах торгівлі та проводити аудит ліквідаційної процедури за методикою, що запропонована автором. Надані пропозиції, дозволяють відображати реальний фінансовий стан підприємства, що ліквідується та можливість задоволення вимог кредиторів, що впливає на ефективність використання даних для аудиту діяльності, яка припиняється, та відображення їх в обліку; забезпечують складання ліквідаційної звітності на підприємствах, що ліквідуються або реорганізуються. Рекомендації автора дають можливість підвищити достовірність відображення в обліку операцій з припинення діяльності підприємства, а також здійснювати контроль за правильністю і своєчасністю реалізації майна юридичної особи, що ліквідується та ступенем задоволення вимог кредиторів.
Окремі пропозиції та рекомендації, розроблені в ході наукового дослідження, впроваджені в діяльність підприємств Чернівецької області: ТОВ “Ізіда” (довідка № 32/555 від 03.05.2007) і ТОВ "Рибак" (довідка № 27 від 07.06.2007), та Івано-Франківської області: ТОВ СПТ "Юстес" (довідка № 22 від 02.04.2007), а також у навчальному процесі Чернівецького торговельно-економічного інституту Київського національного торговельно-економічного університету (довідка № 791/01-40 від 01.09.2007).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійно виконаним науковим дослідженням. Усі розробки та пропозиції, що містяться в роботі, належать особисто автору. Наукові результати, наведені в дисертаційній роботі, включають узагальнення поглядів різних вчених на теоретичні засади поставлених проблем; уточнення понять: "ліквідаційна вартість", “проміжний ліквідаційний баланс”, "ліквідаційний баланс" і нового поняття "заключна бухгалтерська звітність"; відображення в обліку операцій з ліквідації та реорганізації діяльності торговельних підприємств; розробки методичних рекомендацій зі складання проміжного ліквідаційного та ліквідаційного балансів в ході ліквідації підприємств; розробку методики аудиту ліквідаційної процедури.
Апробація результатів дисертації. Основні результати дослідження, викладені в дисертації, пройшли апробацію шляхом обговорення на міжнародних науково-практичних конференціях: “Теорія і практика сучасної економіки” (м. Черкаси, 28-30 вересня 2005 р.); “Розвиток обліку і аудиту як основи інформаційно-аналітичної системи підприємства” (м. Харків, 17-18 листопада 2005 р.); “Дослідження та оптимізація економічних процесів" (м. Харків, 23-24 листопада 2006 р.); та отримали позитивну оцінку науковців.
Публікації. За результатами дисертаційного дослідження у фахових виданнях опубліковано 5 наукових статей загальним обсягом 2,0 друк. арк., 3 тези доповідей обсягом 0,3 друк. арк.
Список литературы
ВИСНОВКИ
Результатом дисертаційного дослідження є методичні рекомендації щодо удосконалення обліку і аудиту припинення діяльності підприємств всіх форм власності, спрямовані на вдосконалення обліку операцій з добровільної ліквідації і реорганізації юридичних осіб та оптимізацію їх оподаткування, підвищення якості аудиту ліквідаційної процедури. Проведене нами дослідження теоретичних та практичних аспектів актуальних проблем обліку і аудиту припинення діяльності юридичних осіб дозволило сформулювати наступні висновки та надати конкретні пропозиції щодо їх практичного вирішення:
1. Проаналізувавши визначення терміну “реорганізація” можна стверджувати, що жодне з них не є повним. Тому, на наш погляд, визначення реорганізації повинно бути наступним: “Реорганізація – це сукупність організаційно-правових заходів, що спрямовані на повну або часткову передачу майнових прав і обов’язків підприємства-правопопередника підприємству-правонаступнику, які призводять до припинення діяльності юридичної особи-правопопередника, за винятком реорганізації у формі виділення”.
Розглянувши форми реорганізації та послідовність її проведення, нами розроблено та запропоновано до використання 4 послідовних етапи реорганізації, які включають в себе окремі заходи. Також, нами запропоновано використовувати поняття “заключна бухгалтерська звітність” під якою варто розуміти систему звітних даних на останній день існування (діяльності) підприємства, що реорганізується.
2. Дослідивши тлумачення терміна “банкрутство”, трактовані вченими-економістами, нами запропоновано вважати, що банкрутство – це визнана господарським судом абсолютна неплатоспроможність юридичної особи на основі припинення нею розрахунків за зобов’язаннями через нестачу ліквідних активів.
3. З метою усунення неоднозначності в тлумаченні поняття “ліквідаційна вартість”, нами запропоновано розуміти його як вартість об'єкта в умовах прискореної реалізації, а вартість активів підприємства, реалізованих після закінчення терміну їхньої корисної експлуатації, з урахуванням витрат на вибуття цих активів називати “чистий доход від ліквідації”.
Нами систематизовано методи визначення ліквідаційної вартості, проведений їх аналіз і визначено найбільш прийнятний метод у практиці оцінки.
4. Дослідження основних діючих методик облікового відображення процедури ліквідації, наведених різними вченими дозволило визначити, що немає єдиного підходу до методики відображення в обліку процедури добровільної ліквідації, відсутні первині документи, які б забезпечили достовірну інформацію в ході проведення процедури ліквідації.
5. З метою вдосконалення методики бухгалтерського обліку операцій при здійсненні добровільної ліквідації юридичної особи, нами запропоновано привести всі облікові дані у відповідність з фактичною наявністю майна, виявленого у результаті інвентаризації, а кредиторську заборгованість - з результатами розгляду претензій кредиторів. Для цього запропоновано відкрити аналітичні рахунки до синтетичних рахунків, які використовуються в ході ліквідаційної процедури, з врахуванням наших пропозицій стосовно черговості задоволення вимог кредиторів.
6. За результатами дослідження операцій з реорганізації юридичної особи, запропоновано класифікацію господарських операцій в залежності від впливу господарських операцій, що відбуваються в період реорганізації, на обсяг майна і зобов'язань того чи іншого підприємства.
Також, нами запропонована методика ведення бухгалтерського обліку на реєстраційному етапі реорганізації, яка включає в себе такі елементи:
1) складання розподільчого балансу, який складається із балансу юридичної особи, що реорганізується і балансів новостворених підприємств.
2) введення додаткового рахунка "Реорганізація підприємства" для обліку змін в обсязі майна і зобов'язань новостворених підприємств, до якого передбачаються два види субрахунків:
- залежно від кількості підприємств, що утворяться в результаті реорганізації;
- залежно від кількості рахунків, застосовуваних новостворюваними підприємствами.
7. За підсумками дослідження порядку оподаткування результатів інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами, можна зробити висновки, що порядок списання безнадійної заборгованості (як дебіторської, так і кредиторської), рекомендований ДПАУ, залежить від того, чи є така заборгованість “товарною”, чи виникла в результаті перерахованих (отриманих) авансів. Необґрунтованою, на наш погляд, є вимога корегування ПДВ при відображенні в податковому обліку безнадійної заборгованості за перерахованими (отриманими) авансами.
Відповідно до податкового законодавства результати переоцінки активів в фінансовому обліку на податковий облік не впливають і не мають жодних наслідків. Переоцінка активів за правилами бухгалтерського обліку не змінює балансової вартості активів, валових доходів та валових витрат платника податку.
Аналіз діючої законодавчої бази дає підстави не нараховувати податкові зобов’язання з податку на додану вартість з операцій продажу майна в процесі ліквідації підприємства, і поки немає державного рішення щодо усунення колізії двох законів – Закону про банкрутство та Закону про ПДВ, відстоювати правомірність прийняття рішення щодо ненарахування ПДВ у судових органах.
Податкові наслідки щодо операцій з виплати дивідендів на етапі ліквідації можливі, на наш погляд, лише за умови ліквідації підприємства за власним рішенням. Такі операції неможливі при ліквідації підприємства, що визнано судом банкрутом.
При реорганізації підприємства шляхом виділення для уникнення невиправданих податкових втрат, нами запропоновано разом із передачею ТМЦ передавати заборгованість перед постачальниками. Що, в свою чергу, виправдає відображення в податковому обліку у валових витратах підприємства таких ТМЦ, та відповідно збалансує кінцеву величину податкових зобов'язань.
8. Вивчення вітчизняної та зарубіжної літератури дозволили запропонувати форму реєстру вимог кредиторів, де вказуються дані про кожного кредитора, розмір його вимог по грошових зобов'язаннях і (чи) обов'язкових платежах, про черговість задоволення кожної вимоги, суму задоволених вимог та їх відсоток у загальній сумі вимог кредиторів даної черги.
9. Аналіз тез, що розкривають зміст, проміжного і остаточного ліквідаційних балансів вітчизняних і зарубіжних авторів дозволив запропонувати наступні визначення:
Проміжний ліквідаційний баланс – це бухгалтерський баланс, що відображає співвідношення майна і зобов'язань підприємства, що ліквідується, складений після закінчення терміну, встановленого для пред’явлення вимог кредиторами, і складання реєстру вимог кредиторів.
Ліквідаційний баланс – це баланс в формі річного звіту, який складається ліквідаційною комісією після закінчення ліквідаційної процедури та розрахунків із засновниками (учасниками). Згідно з запропонованими нами визначеннями необхідно складати крім основного ліквідаційного балансу ще й проміжний ліквідаційний баланс.
10. Узагальнюючи результати дослідження нами приведені у відповідність з інформаційними потребами користувачів склад та зміст статей проміжного ліквідаційного і ліквідаційного балансів.
11. Дослідження сучасного інформаційного забезпечення аудиту ліквідаційної процедури дозволило визначити відсутність методики перевірки цих операцій, яка могла б бути застосована у практиці вітчизняного аудиту. Це обумовило необхідність визначення авторської концепції аудиту процедури ліквідації і розробку методики її перевірки. Мета аудиту ліквідаційної процедури була сформульована, як висловлення думки про достовірність ліквідаційної звітності та відповідність порядку ведення бухгалтерського обліку вітчизняному законодавству за операціями, що пов’язані із задоволенням вимог кредиторів, що обумовило вибір відповідних методичних підходів до аудиту при формуванні методики перевірки.
12.Для побудови методики у відповідності з міжнародними стандартами аудиту було розглянуто процедуру планування: отримання знання бізнесу клієнта, оцінку аудиторського ризику, визначення суттєвості і методичних підходів до аудиту ліквідаційної процедури.
щодо знання бізнесу клієнта автором запропонований перелік обов’язкових питань, які підлягають розгляду при отриманні аудиторського завдання.
для оцінки системи бухгалтерського обліку були визначені її основні елементи, які аудитор повинен вивчити для ефективного проведення перевірки, відповідно до визначених напрямків облікових робіт при проведенні процедури ліквідації. Нами запропоновано власний підхід до розрахунку рівня суттєвості, в умовах припинення діяльності юридичної особи.
Даний підхід базується на наступних положеннях:
рівень суттєвості розраховується за даними рахунків бухгалтерського обліку, що дозволяє застосовувати його до рахунків з незначним або нульовим сальдо;
рівень суттєвості встановлюється для кожного бухгалтерського рахунку і відповідно може бути визначений для будь-якої форми ліквідаційної звітності підприємства, яке перевіряється;
у розрахунку рівня суттєвості для конкретного бухгалтерського рахунку використовуються дані тільки цього рахунка і ніякого іншого.
ВИСНОВКИ
Результатом дисертаційного дослідження є методичні рекомендації щодо удосконалення обліку і аудиту припинення діяльності підприємств всіх форм власності, спрямовані на вдосконалення обліку операцій з добровільної ліквідації і реорганізації юридичних осіб та оптимізацію їх оподаткування, підвищення якості аудиту ліквідаційної процедури. Проведене нами дослідження теоретичних та практичних аспектів актуальних проблем обліку і аудиту припинення діяльності юридичних осіб дозволило сформулювати наступні висновки та надати конкретні пропозиції щодо їх практичного вирішення:
1. Проаналізувавши визначення терміну “реорганізація” можна стверджувати, що жодне з них не є повним. Тому, на наш погляд, визначення реорганізації повинно бути наступним: “Реорганізація – це сукупність організаційно-правових заходів, що спрямовані на повну або часткову передачу майнових прав і обов’язків підприємства-правопопередника підприємству-правонаступнику, які призводять до припинення діяльності юридичної особи-правопопередника, за винятком реорганізації у формі виділення”.
Розглянувши форми реорганізації та послідовність її проведення, нами розроблено та запропоновано до використання 4 послідовних етапи реорганізації, які включають в себе окремі заходи. Також, нами запропоновано використовувати поняття “заключна бухгалтерська звітність” під якою варто розуміти систему звітних даних на останній день існування (діяльності) підприємства, що реорганізується.
2. Дослідивши тлумачення терміна “банкрутство”, трактовані вченими-економістами, нами запропоновано вважати, що банкрутство – це визнана господарським судом абсолютна неплатоспроможність юридичної особи на основі припинення нею розрахунків за зобов’язаннями через нестачу ліквідних активів.
3. З метою усунення неоднозначності в тлумаченні поняття “ліквідаційна вартість”, нами запропоновано розуміти його як вартість об'єкта в умовах прискореної реалізації, а вартість активів підприємства, реалізованих після закінчення терміну їхньої корисної експлуатації, з урахуванням витрат на вибуття цих активів називати “чистий доход від ліквідації”.
Нами систематизовано методи визначення ліквідаційної вартості, проведений їх аналіз і визначено найбільш прийнятний метод у практиці оцінки.
4. Дослідження основних діючих методик облікового відображення процедури ліквідації, наведених різними вченими дозволило визначити, що немає єдиного підходу до методики відображення в обліку процедури добровільної ліквідації, відсутні первині документи, які б забезпечили достовірну інформацію в ході проведення процедури ліквідації.
5. З метою вдосконалення методики бухгалтерського обліку операцій при здійсненні добровільної ліквідації юридичної особи, нами запропоновано привести всі облікові дані у відповідність з фактичною наявністю майна, виявленого у результаті інвентаризації, а кредиторську заборгованість - з результатами розгляду претензій кредиторів. Для цього запропоновано відкрити аналітичні рахунки до синтетичних рахунків, які використовуються в ході ліквідаційної процедури, з врахуванням наших пропозицій стосовно черговості задоволення вимог кредиторів.
6. За результатами дослідження операцій з реорганізації юридичної особи, запропоновано класифікацію господарських операцій в залежності від впливу господарських операцій, що відбуваються в період реорганізації, на обсяг майна і зобов'язань того чи іншого підприємства.
Також, нами запропонована методика ведення бухгалтерського обліку на реєстраційному етапі реорганізації, яка включає в себе такі елементи:
1) складання розподільчого балансу, який складається із балансу юридичної особи, що реорганізується і балансів новостворених підприємств.
2) введення додаткового рахунка "Реорганізація підприємства" для обліку змін в обсязі майна і зобов'язань новостворених підприємств, до якого передбачаються два види субрахунків:
- залежно від кількості підприємств, що утворяться в результаті реорганізації;
- залежно від кількості рахунків, застосовуваних новостворюваними підприємствами.
7. За підсумками дослідження порядку оподаткування результатів інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами, можна зробити висновки, що порядок списання безнадійної заборгованості (як дебіторської, так і кредиторської), рекомендований ДПАУ, залежить від того, чи є така заборгованість “товарною”, чи виникла в результаті перерахованих (отриманих) авансів. Необґрунтованою, на наш погляд, є вимога корегування ПДВ при відображенні в податковому обліку безнадійної заборгованості за перерахованими (отриманими) авансами.
Відповідно до податкового законодавства результати переоцінки активів в фінансовому обліку на податковий облік не впливають і не мають жодних наслідків. Переоцінка активів за правилами бухгалтерського обліку не змінює балансової вартості активів, валових доходів та валових витрат платника податку.
Аналіз діючої законодавчої бази дає підстави не нараховувати податкові зобов’язання з податку на додану вартість з операцій продажу майна в процесі ліквідації підприємства, і поки немає державного рішення щодо усунення колізії двох законів – Закону про банкрутство та Закону про ПДВ, відстоювати правомірність прийняття рішення щодо ненарахування ПДВ у судових органах.
Податкові наслідки щодо операцій з виплати дивідендів на етапі ліквідації можливі, на наш погляд, лише за умови ліквідації підприємства за власним рішенням. Такі операції неможливі при ліквідації підприємства, що визнано судом банкрутом.
При реорганізації підприємства шляхом виділення для уникнення невиправданих податкових втрат, нами запропоновано разом із передачею ТМЦ передавати заборгованість перед постачальниками. Що, в свою чергу, виправдає відображення в податковому обліку у валових витратах підприємства таких ТМЦ, та відповідно збалансує кінцеву величину податкових зобов'язань.
8. Вивчення вітчизняної та зарубіжної літератури дозволили запропонувати форму реєстру вимог кредиторів, де вказуються дані про кожного кредитора, розмір його вимог по грошових зобов'язаннях і (чи) обов'язкових платежах, про черговість задоволення кожної вимоги, суму задоволених вимог та їх відсоток у загальній сумі вимог кредиторів даної черги.
9. Аналіз тез, що розкривають зміст, проміжного і остаточного ліквідаційних балансів вітчизняних і зарубіжних авторів дозволив запропонувати наступні визначення:
Проміжний ліквідаційний баланс – це бухгалтерський баланс, що відображає співвідношення майна і зобов'язань підприємства, що ліквідується, складений після закінчення терміну, встановленого для пред’явлення вимог кредиторами, і складання реєстру вимог кредиторів.
Ліквідаційний баланс – це баланс в формі річного звіту, який складається ліквідаційною комісією після закінчення ліквідаційної процедури та розрахунків із засновниками (учасниками). Згідно з запропонованими нами визначеннями необхідно складати крім основного ліквідаційного балансу ще й проміжний ліквідаційний баланс.
10. Узагальнюючи результати дослідження нами приведені у відповідність з інформаційними потребами користувачів склад та зміст статей проміжного ліквідаційного і ліквідаційного балансів.
11. Дослідження сучасного інформаційного забезпечення аудиту ліквідаційної процедури дозволило визначити відсутність методики перевірки цих операцій, яка могла б бути застосована у практиці вітчизняного аудиту. Це обумовило необхідність визначення авторської концепції аудиту процедури ліквідації і розробку методики її перевірки. Мета аудиту ліквідаційної процедури була сформульована, як висловлення думки про достовірність ліквідаційної звітності та відповідність порядку ведення бухгалтерського обліку вітчизняному законодавству за операціями, що пов’язані із задоволенням вимог кредиторів, що обумовило вибір відповідних методичних підходів до аудиту при формуванні методики перевірки.
12.Для побудови методики у відповідності з міжнародними стандартами аудиту було розглянуто процедуру планування: отримання знання бізнесу клієнта, оцінку аудиторського ризику, визначення суттєвості і методичних підходів до аудиту ліквідаційної процедури.
щодо знання бізнесу клієнта автором запропонований перелік обов’язкових питань, які підлягають розгляду при отриманні аудиторського завдання.
для оцінки системи бухгалтерського обліку були визначені її основні елементи, які аудитор повинен вивчити для ефективного проведення перевірки, відповідно до визначених напрямків облікових робіт при проведенні процедури ліквідації. Нами запропоновано власний підхід до розрахунку рівня суттєвості, в умовах припинення діяльності юридичної особи.
Даний підхід базується на наступних положеннях:
рівень суттєвості розраховується за даними рахунків бухгалтерського обліку, що дозволяє застосовувати його до рахунків з незначним або нульовим сальдо;
рівень суттєвості встановлюється для кожного бухгалтерського рахунку і відповідно може бути визначений для будь-якої форми ліквідаційної звітності підприємства, яке перевіряється;
у розрахунку рівня суттєвості для конкретного бухгалтерського рахунку використовуються дані тільки цього рахунка і ніякого іншого.
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
25.03.24
Іміджування в процесі функціонування державної влади
25.03.24
Політичний імідж як складова публічної взаємодії
25.03.24
Методологія сучасних іміджевих досліджень
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.