У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название КООПЕРАТИВНА ПОВЕДІНКА КОМПАНІЙ У МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ (НА ПРИКЛАДІ КОМПАНІЙ-АВІАПЕРЕВІЗНИКІВ)
Количество страниц 247
ВУЗ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20771.doc 
Содержание ВСТУП ……………………………………………………………………….4

РОЗДІЛ 1
КООПЕРАТИВНА ПОВЕДІНКА КОМПАНІЙ ЯК СУЧАСНА ОСОБЛИВІСТЬ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ..………………………………………………………………………...12
1.1. Теоретичне обґрунтування кооперативної поведінки компаній у міжнародному бізнесі ……………………………………….…………………..12
1.2. Еволюція форм кооперативної поведінки компаній у міжнародному бізнесі …………………………………………………………………………….32
1.3. Трансформація форм кооперативної поведінки компаній у сучасних умовах мережевої економіки …………………………………………………...56
Висновки до розділу ...……………………………………………………. 78

РОЗДІЛ 2
СПЕЦИФІКА КООПЕРАТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ МІЖНАРОДНИХ АВІАКОМПАНІЙ НА СВІТОВОМУ РИНКУ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ…………81
2.1. Загальна характеристика та сучасні тенденції розвитку ринку міжнародних авіаперевезень …………………………………………………...81
2.2. Ідентифікація вигод кооперативної поведінки компаній …….. 104
2.3. Методика оцінювання та максимізації результатів кооперативної поведінки компаній у міжнародному бізнесі ………………………………..115
2.4. Економетрична модель результативності участі авіакомпанії у глобальному альянсі авіаперевізників .……………………………………….128
Висновки до розділу ……………………………………………………...137


РОЗДІЛ 3
РОЛЬ КООПЕРАТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ УКРАЇНСЬКИХ АВІАКОМПАНІЙ У ПІДВИЩЕННІ ЕФЕКТИВНОСТІ ЇХ ФУНКЦІОНУВАННЯ………………………………………………………….140
3.1. Зовнішнє середовище діяльності українських авіакомпаній ..……140
3.2. Кооперативна поведінка як спосіб вирішення проблем розвитку українських авіакомпаній та вітчизняного ринку пасажирських перевезень …………………………………………………………………………………...155
Висновки до розділу …..………………………………………………….177

ВИСНОВКИ ………………………………………………………………180

ДОДАТКИ ………………………………………………………………...185

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ………………………………..214



ВСТУП

Актуальність теми дослідження. Сучасна міжнародна економіка характеризується якісними структурними трансформаціями, які викликані процесами глобалізації та безпрецедентного розвитку технологічних інновацій. Це зумовлює інтенсивний пошук нової парадигми діяльності компаній на світових ринках. На її формування впливає розуміння того, що на сучасному етапі розвитку світової економіки кооперативний спосіб діяльності компаній є домінуючим при розробці та реалізації корпоративних стратегій. Компанії різних типів та розмірів, з різних регіонів та галузей активно вибудовують свої бізнес-моделі на основі партнерських відносин, незалежно від того, що змушує їх вступати в «нову еру альянсів».
Переважаюча більшість моделей ведення національного та міжнародного бізнесу традиційно базувалися на тому припущенні, що суб’єктом ведення конкурентної боротьби є окрема компанія. Проте наразі у багатьох галузях світової економіки конкурують між собою не окремі компанії, а мережі компаній. Нагальна необхідність дослідити вигоди, які може отримати компанія шляхом ведення спільної діяльності з іншими учасниками ринку, зумовлює актуальність теми даного дослідження.
У той же час в українських компаній почасти відсутнє стратегічне бачення свого місця на міжнародних ринках та усвідомлення своїх конкурентних переваг. Їм не вистачає і досвіду ведення зовнішньоекономічної діяльності, і можливостей для того, щоб стати рівноправними учасниками жорсткої конкурентної боротьби, що точиться як на глобальних галузевих ринках, так і на внутрішньому ринку України між вітчизняними компаніями та їх зарубіжними конкурентами. Прагнення і надалі поглиблювати світогосподарські зв’язки вимагає знаходження найбільш ефективних механізмів залучення українських компаній до сучасних процесів на світових ринках. За такої ситуації у нагоді може стати укладання міжнародних партнерських угод, які відкриють можливості для завоювання нових ринків, розробки та впровадження нової продукції тощо. Це є ще однією причиною, яка актуалізує досліджувану проблему кооперативного способу діяльності компаній у міжнародному бізнесі.
Теоретичному дослідженню кооперативної поведінки компаній, а також вивченню прикладних аспектів функціонування міжнародних стратегічних альянсів присвячено чималу кількість наукових досліджень та практичних розробок як у світовій, так і у вітчизняній економічній літературі. Зарубіжна наукова думка зробила чималий внесок в обґрунтування теоретичних основ кооперативної поведінки, який представлений теорією транзакційних витрат, теорією галузевої конкуренції, ресурсним підходом, теорією ігор. Серед наукових доробок зарубіжних учених необхідно відзначити праці Кастельса М. [62], Доза І. [129; 147], Друкера П. [50], Дюссожа П. [44], Фолкнера Д. [134], Гаррета Б. [44], Гомес-Касереса Б. [138; 184], Гулаті Р. [143; 144], Гарбісона Дж. [148], Хамела Г. [146; 147], Хіта М. [150], Портера М. [81; 82], Прахалада М. [146; 147],
Ронда М. [134], Уолеса Р. [113], Вільямсона О. [110; 11], зокрема роботи таких учених СНД як Бобіна М. [32; 33], Владімірова І. [41; 42], Драчева Є. [49], Єфімов А. [53], Костроміна Є. [64], Урманов І. [114], Фрідлянд О. [116], Чубукова Т. [116].
Серед вітчизняних фахівців також намітився інтерес до вивчення кооперативної поведінки компаній та міжфірмових союзів. У роботах Білоруса О. [46], Кальченка Т. [59], Каїри З. [57; 58], Озаріної О. [74], Лук’яненка Д. [46], Ляшенко О. [70; 71], Панченка Є. [46], Рогача О. [89; 90], Соколенка С. [101; 102], Шевченка В. [107], Шипілова А. [225] розкрито окремі питання кооперування та стратегічного партнерства у міжнародному бізнесі. Разом з тим можна констатувати, що проблема ефективної кооперативної поведінки компаній на міжнародних ринках ще не стала предметом наукового узагальнення, наслідком чого є недостатня обґрунтованість участі українських підприємств у стратегічних партнерствах та відсутність значимого методологічного впливу на діяльність українських компаній. Актуальність проблеми зумовила вибір теми дисертаційного дослідження, визначила її мету та завдання.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційне дослідження виконано відповідно до плану науково-дослідної роботи кафедри міжнародної економіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка за держбюджетною науково-дослідною темою № 06БФ040-01 “Розвиток внутрішнього ринку України в умовах глобалізації: закономірності та протиріччя”, яка виконується колективом кафедри міжнародної економіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Особистий внесок автора полягає в обґрунтуванні можливостей використання різноманітних форм міжорганізаційного партнерства у практиці українського бізнесу.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є виявлення зв’язку між застосуванням компанією, що функціонує на міжнародному ринку, кооперативної поведінки та результативністю її діяльності для формування теоретичних і практичних пропозицій щодо можливостей використання різноманітних форм міжорганізаційного партнерства українським бізнесом.
Поставлена мета зумовила необхідність вирішення наступних завдань дослідження:
 визначити причини домінування кооперативного способу діяльності компаній у сучасному міжнародному бізнесі та пов’язати їх із цільовою функцією економічних суб’єктів;
 проаналізувати та систематизувати теоретичні підходи, які використовуються для пояснення феномену кооперативного способу діяльності у міжнародному бізнесі, для того, щоб окреслити перспективні напрямки досліджень даного явища;
 прослідкувати еволюцію форм кооперативної поведінки компаній для ідентифікації чинників, що зумовлюють зміни організаційних форм кооперативної поведінки, та прогнозування на цій основі тенденцій кооперативної поведінки;
 дослідити поширеність та ефективність кооперативної поведінки у сучасних умовах глобалізованої економіки, на прикладі глобальної галузі авіаперевезень;
 виявити вигоди, які отримує компанія при веденні міжнародного бізнесу від застосування кооперативної поведінки;
 розробити методику оцінювання та максимізації результатів кооперативної поведінки компаній у міжнародному бізнесі;
 дослідити сучасний рівень використання кооперативної поведінки українськими авіакомпаніями;
 окреслити основні перспективні напрямки і форми застосування вітчизняними авіаперевізниками кооперативного способу діяльності з метою оптимізації їх діяльності.
Об’єктом дослідження є ділові взаємовідносини міжнародних компаній, які виникають у процесі ведення ними господарської діяльності на міжнародних галузевих ринках, зокрема на ринку міжнародних пасажирських авіаперевезень.
Предметом дослідження є особливості кооперативної поведінки компаній, зокрема авіаперевізників, у міжнародному бізнесі.
Методи дослідження. Для вирішення теоретичних і практичних завдань дослідження використовувалися як загальнонаукові, так і спеціальні методи пізнання. У дослідженні теоретико-методологічних засад кооперативної поведінки компанії (п.1.1), еволюції її форм та сучасних тенденцій (п. 1.2 та 1.3) використано метод аналізу і синтезу, методи наукової абстракції і історико-логічного аналізу, прийоми індуктивного і дедуктивного аналізу. Емпіричні знання щодо об’єкта дослідження (п. 1.1, 2.1, 3.1) отримані за допомогою методу спостереження. У дослідженні впливу кооперативної поведінки авіакомпанії на результативність її діяльності (п. 2.3 та 2.4) використано методи кількісного та якісного аналізу, зокрема, кореляційно-регресійний аналіз. Метод абстрагування застосовувався при розкритті вигод кооперативної поведінки компаній (п. 2.2). При дослідженні альтернативних способів використання кооперативних угод вітчизняними авіаперевізниками (п. 3.2) використано метод кількісного та якісного порівняння.
Інформаційну базу дослідження складають нормативно-правові акти, дані інформаційно-аналітичних бюлетенів та оглядів, періодичні видання, дисертації, монографічні дослідження, статистичні та аналітичні матеріали Державного комітету статистики України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державної авіаційної адміністрації, Міжнародної асоціації повітряного транспорту, Міжнародної організації цивільної авіації, Світового банку, матеріали провідних вітчизняних та зарубіжних авіаперевізників.
Наукова новизна результатів дослідження пов’язана з отриманням таких результатів:
вперше
 розкрито методологічні принципи аналізу кооперативної поведінки та кооперативних стратегій у західній економічній думці (зокрема, принцип унікальності кооперативної поведінки, принцип підпорядкованості кооперативної поведінки загальній стратегії компанії, принцип об’єктивної даності кооперативної поведінки), зіставлено дані підходи з підходами, що домінують у вітчизняній економічній науці, доведено необхідність системного аналізу випадків кооперування;
 обґрунтовано необхідність уведення у науковий обіг терміну «кооперативна поведінка компаній у міжнародному бізнесі» та сформульовано визначення кооперативної поведінки компаній для випадку міжнародного бізнесу як специфічної поведінки компанії на національному ринку та поза його межами, яка обумовлена партнерсько-орієнтованою політикою компанії та пов’язана з укладанням та виконанням угод про спільні дії з іншими суб’єктами міжнародного бізнесу задля досягнення власних стратегічних та тактичних цілей;
 виявлено, що у сучасному міжнародному бізнесі джерела конкурентної переваги компанії глибоко вбудовані у кооперативні відносини компанії, а ресурси, які створюють конкурентну перевагу компанії, виходять за її межі. Висунуто положення про формування «конкурентних переваг мережі» та «ключових компетенцій мережі», що потенційно надають компаніям понаднормові прибутки, які створюються саме у кооперативних відносинах;
 розроблено модель оцінювання взаємозв’язку між результативністю діяльності авіакомпанії та застосуванням нею кооперативних форм поведінки, що включає, зокрема, такі змінні як належність компанії до міжнародного авіальянсу, виконані пасажиро-кілометри; за результатами тестування моделі виявлено, що вступ авіакомпанії до глобального альянсу авіаперевізників викликає зростання показників її операційної діяльності, насамперед коефіцієнта зайнятості пасажирських крісел;
отримали подальший розвиток
 використання еволюційного підходу в методології дослідження форм співробітництва компаній, що дало змогу, по-перше, ідентифікувати організаційні форми кооперативної поведінки компаній як картель, синдикат, спільне підприємство, консорціум, асоціація, стратегічний альянс; по-друге, довести, що перехід від картелів, синдикатів, трестів до сучасних стратегічних альянсів та контрактних угод є закономірністю еволюціонування кооперативної поведінки;
 класифікація чинників, що зумовлюють існування різноманітних організаційних форм кооперативної поведінки. Вони поділяються на (1) чинники прямого впливу, до яких відносяться, в першу чергу, галузеві особливості певного ринку та (2) чинники непрямого впливу, серед яких виділяються макроекономічні (загальноекономічні) та урядові (адміністративні) чинники;
удосконалено
 доведення положення про домінування інтеграційних тенденцій у розробці стратегій діяльності міжнародних компаній, зокрема у авіабізнесі, та про необхідність використання кооперативних угод для розвитку українських авіаперевізників
 систему показників, що використовуються при оцінюванні ефектів кооперування, яку доопрацьовано у комплексну методику вимірювання та максимізації результатів кооперативної поведінки компаній у міжнародному бізнесі. Запропонована методика дає можливість різнопланово визначати вплив кооперування на функціонування компанії та може бути застосована не лише щодо авіакомпаній, а й для компаній інших галузей.
Практичне значення одержаних результатів. Основні наукові результати дисертаційного дослідження оформлено у вигляді методологічних пропозицій, що були використані у діяльності Спільного закритого акціонерного товариства «Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» (довідка №10.11.15-779 від 12.05.2006 року), Державного підприємства «Київський авіаційний завод «Авіант» (довідка № 084-329 від 20.03.2006 року). Матеріали дисертаційної роботи у формі методично-навчальних матеріалів використовуються кафедрою міжнародної економіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка (довідка від 31.10.2007 р.) та кафедри міжнародної економіки та бізнесу Університету економіки та права «КРОК» (довідка від 10.04.2007 р.) при викладанні професійно-орієнтованих дисциплін.
Апробація результатів дисертації. Основні теоретичні і практичні результати дисертаційного дослідження доповідались та отримали позитивну оцінку фахівців на науково-практичній конференції «Міжнародний бізнес в Україні: становлення та розвиток в умовах ринкової трансформації суспільства» (1-2.11.2001 р., м. Київ, Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка), Міжнародній науково-практичній конференції «Світова економіка: сьогодення та майбутнє» (10-13.04.2003 р., м. Харків, Харківський державний економічний університет), Другій всеукраїнській науково-практичній конференції «Економіка: сучасні проблеми та перспективи розвитку» / «Economics: Current Affairs and Development Prospects» (18-19.03.2004 р., м. Київ, Європейський університет), науковій конференції „Інтеграційні пріоритети в геоекономічній політиці України: Захід-Схід” (14-15.04.2004 р., м. Київ, Київський національний університет імені Тараса Шевченка), Міжнародній науковій конференції «Актуальні проблеми американознавства» / «Contemporary Issues in American Studies» (25-26.03.2004 р., м. Київ, Центр американознавства в Україні, Київський національний університет імені Тараса Шевченка), ІІ міжнародній науково-практичній конференції «Проблеми розвитку внутрішнього ринку в умовах глобалізації» (17-18.11.2005 р., м. Київ, Київський національний університет імені Тараса Шевченка), Міжнародній науково-практичній конференції «Шевченківська весна. Сучасний стан науки: досягнення, проблеми та перспективи розвитку» (2-3.03.2006 р., м. Київ, Київський національний університет імені Тараса Шевченка).
Публікації. За результатами проведеного наукового дослідження автором опубліковано 12 наукових праць, загальним обсягом 5,21 друк.арк., у тому числі розділи у 1 колективній монографії, 9 статей у наукових фахових виданнях та 2 тез конференцій.
Структура та обсяг роботи. Дисертація складається із вступу, трьох розділів і висновків. Загальний обсяг дисертаційної роботи становить 184 сторінки комп’ютерного тексту. Робота містить 21 рисунок, 8 таблиць, 7 додатків на 29 сторінках, список використаних джерел нараховує 225 найменувань.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації зроблено теоретичні узагальнення та запропоновано вирішення наукової проблеми теоретичного обґрунтування кооперативної поведінки компаній у міжнародному бізнесі. Проведене дослідження дає змогу зробити такі висновки, які мають теоретичне та практичне значення для вироблення стратегій функціонування компаній в умовах загострення конкурентної боротьби у глобальній економіці:
1. Визначальною рисою розвитку міжнародного бізнесу у глобалізованій економіці є поширення кооперативної поведінки компаній. Для пояснення даного явища у цілому та кожної конкретної угоди про співпрацю зокрема варто комплексно використовувати цілий ряд теорій, як теорія галузевої конкуренції (Портер М.), теорія транзакційних витрат (O. Вільямсон, Р. Коуз), ресурсний підхід та теорія залежності від ресурсів (Когут Б., Прахалад К. та Хемел Г.), теорія ігор (Ньюман Дж., Моргенштерн О., Льюс Р., Неш Дж.). Це обумовлено тим, що кожен з теоретичних підходів акцентує увагу лише на певному аспекті досліджуваного явища, у той час як кожна угода визначається комбінацією очікувань директорів компаній, зовнішніх причин, особливостей економічної кон’юнктури на етапі планування та здійснення угоди про співпрацю, а також специфікою самих компаній, галузей, у яких вони функціонують, поведінкою конкуруючих компаній.
2. При описі такого явища як міжорганізаційне співробітництво і кооперація компаній у міжнародному бізнесі доцільно використовувати єдиний термін, а саме «кооперативна поведінка компаній». Застосувавши міждисциплінарний підхід та опрацювавши і інтегрувавши ключові положення визначень кооперативної поведінки з інших наук, ми визначаємо кооперативну поведінку компанії (у міжнародному бізнесу) як специфічну поведінку компанії на національному ринку та поза його межами, яка обумовлена партнерсько-орієнтованою політикою компанії та пов’язана з укладанням та виконанням угод про спільні дії з іншими суб’єктами міжнародного бізнесу задля досягнення власних стратегічних та тактичних цілей.
3. Виходячи з того, що досягнення більшої монопольної (ринкової) влади є бажаним для будь-якої компанії, визначено, що компанія може використовувати для цього декілька способів - по-перше, органічне зростання; по-друге, кооперативна поведінка, по-третє, злиття та поглинання. Доведено, що саме кооперативна поведінка є достатньо дешевим та багатообіцяючим інструментом прискореного зростання, яке є необхідним для виживання компанії в умовах глобалізації економічного життя. Використання кооперативних стратегій задля досягнення ринкової (монопольної) влади та підвищення прибутковості діяльності компаній є цілком виправданим інструментом.
4. Прослідковуючи еволюцію форм кооперативної поведінки компаній, ми розглянули різноманітні типи кооперативної поведінки компаній – від картелів, синдикатів до сучасних стратегічних альянсів та контрактних угод та встановили, що переважання однієї чи іншої форми на тому чи іншому історичному етапі обумовлювалося різноманітними чинниками, які ми пропонуємо об’єднати у дві великі групи – (1) чинники прямого впливу, до яких ми відносимо, в першу чергу, галузеві особливості певного ринку та (2) чинники непрямого впливу, серед яких виділяємо макроекономічні (загальноекономічні) та урядові чинники. Такий підхід дав нам можливість розрізняти істинні мотиви використання компаніями різноманітних кооперативних угод та прогнозувати вплив, який чинитимуть дії у сфері зовнішнього середовища компанії на її функціонування. Використовуючи цей підхід, ми визначили роль та місце кооперативної поведінки компанії у мережевій економіці, яка є основою її існування.
5. Досліджуючи специфіку конкурентної боротьби та кооперативної поведінки авіаперевізників у глобальній галузі авіатранспортних послуг, ми виявили унікальні характеристики цього ринку, які визначальним чином впливають на мотиви та форми кооперативної поведінки авіакомпаній. Традиційно вона проявляється в укладанні різноманітних кооперативних угод – код-шерінг, угоди про резервування місця, спільні програми для тих, хто часто подорожує, пільний маркетинг тощо, які спрямовані на розширення ринкової присутності та перепозиціонування чи посилення ринкових позицій. Проте вже наприкінці 1990-х років сформувалася тенденція до утворення угруповань (мереж) основних авіаперевізників, пов’язаних між собою більш тісно та практично у всіх сферах авіабізнесу. Як показує наше дослідження, практично усі найбільші авіакомпанії світу зараз залучені до одного з трьох найбільших альянсів цієї галузі – Oneworld, Star Alliance або SkyTeam, сукупна ринкова частка яких у 2006 році становить 57,8%.
Основними вигодами кооперативної поведінки у авіабізнесі є, по-перше, розширення та оптимізації мережі; по-друге, можливість побудови розширеної системи «центр-периферія»; по-третє, зниження витрат; по-четверте, посилення позицій авіакомпаній у переговорах щодо їх регулювання; по-п’яте, створення значних вигод для споживачів і, як наслідок, зростання попиту на авіатранспортні послуги. В ході дослідження, ми, проте, звернули увагу на той факт, що вигоди від входження до мережі авіаперевізників нерівномірно розподілятимуться між компаніями-учасницями. Властивості мережі визначатимуть загальні зовнішні ефекти, створені мережею, а уже властивості учасника впливатимуть на розподіл цих зовнішніх ефектів між учасниками мережі. Тобто можна очікувати, що, наприклад, чим потужніший альянс авіаперевізників, тим більше вигод він принесе своїм учасникам, а, в свою чергу, чим потужніший окремий перевізник, тим більшу частку цих вигод він зможе «захопити». На нашу думку, виявлена закономірність буде справедлива не лише для галузі авіаперевезень, а й у інших сферах бізнесу.
6. Важливість кооперативної поведінки у міжнародному бізнесі змусила нас звернутися до проблеми адекватного оцінювання її результативності. Нами проаналізовано наявні насьогодні методики оцінювання мереж, розглянуто показники, які використовуються при розрахунку ефектів кооперування і виявлено, що ґрунтовні розробки у цій сфері відсутні, як західних учених, так і вітчизняних. Можна стверджувати, що реальна практика оцінювання мереж показує, з одного боку, складність цієї проблеми, а з іншого, ту простоту, з якою інколи мережі оцінюються в реальності. Тому ми розробили власну методику оцінювання кооперативної поведінки компанії, яка дає можливість різнопланово визначати вплив кооперування на функціонування компанії. Цю методику можна застосовувати не лише щодо авіакомпаній, а й для компаній інших галузей.
Основні положення запропонованої методики оцінювання кооперативної методики та ділових мереж використано при розробці економетричної моделі результативності участі авіакомпанії у глобальному альянсі авіаперевізників, яка підтверджує вагомий вплив вступу авіаперевізника до глобального альянсу на показники операційної діяльності.
7. Наше дослідження ринку пасажирських авіаперевезень в Україні виявило цілий ряд проблем, що характеризують його наразі та справляють негативний вплив на його подальший розвиток. Доведено, що успішному розвитку українських авіакомпаній може значною мірою посприяти використання ними різноманітних кооперативних угод. Ми визначили потенційні напрямки кооперативної поведінки українських авіаперевізників, розрізняючи при цьому кооперативну поведінку всередині України, між суто українськими перевізниками, та між ними і міжнародними авіакомпаніями, а саме:
 використання інтеграції українських авіакомпаній задля оптимізації їх кількості в українському авіапросторі та, як наслідок, підвищення ефективності їх функціонування;
 спільна – в тій чи іншій формі – експлуатація ліній українськими авіаперевізниками, яка дає їм можливість «маневрувати» парком повітряних суден, розширювати мережу польотів тощо;
 застосування кооперативної поведінки між українськими авіаперевізниками, яка випливає з необхідності створення в Україні флагманського авіаперевізника.
8. Встановивши, що кооперативні угоди відкривають для українських авіакомпаній нові можливості, які допоможуть у вирішенні нагальних проблем їх функціонування, ми надали певні пропозиції та рекомендації щодо укладання кооперативних угод, поділивши їх на, по-перше, рекомендації щодо формування та функцій координуючих органів альянсів, та, по-друге, рекомендації щодо конкретних механізмів створення альянсів авіаперевізників в умовах авіатранспортного ринку України.



СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Закон України «Про Антимонопольний комітет України» // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 1993. - № 50. - С. 472
2. Закон України «Про природні монополії» // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2000. - № 30. – С. 238
3. Закон України «Про ратифікацію Договору з відкритого неба» // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2000. - № 18. – С. 133
4. Державна комплексна програма розвитку авіаційного транспорту України на період до 2010 року (Постанова КМУ від 27.07.01 № 919 «Про додаткові заходи на виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 27 вересня 2000 року»)
5. Концепція розвитку транспортно-дорожнього комплексу України на середньостроковий період та до 2020 року. (www.mintrans.gov.ua)
6. Концепція розвитку цивільної авіації України (постанова КМУ № 1587 від 28.12.96 р.) (www.rada.gov.ua)
7. Повітряний кодекс України // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 1993. - № 25. – С. 274. - (Постанова Верховної Ради України № 3168-ХІІ від 04.05.93 р. зі змінами, внесеними Постановами Верховної Ради України № 590/97-ВР від 21.10.97 р. та № 1297-XIV від 15.12.99 р.)
8. Постанова Кабінету міністрів України від 07.09.2002 «Про затвердження Програми розбудови державної системи використання повітряного транспорту України на 2002-2006 роки» // Офіційний вісник України. – 2002. - № 37. – С. 6
9. Рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про стан виконання Державної комплексної програми розвитку авіаційної промисловості України на період до 2010 року та першочергові завдання розвитку вітчизняного авіабудування». Введено в дію Указом Президента № 597/2008 від 27.06.2008 // Офіційний вісник України. – 2008. - № 48. – С. 19
10. Розпорядження Кабінету міністрів України № 5-р від 11.01.2007 «Про схвалення Концепції Державної програми розвитку міжнародного аеропорту «Бориспіль» на період до 2020 року» // Офіційний вісник України. – 2007. – №2. – С. 55
11. Угода між Україною та Європейським Співтовариством про певні аспекти повітряного сполучення. Затверджена Указом Президента № 774/2006 від 21.09.2006 року
12. Указ Президента України № 1097/2000 від 29.09.2000 року «Про Державну програму реалізації Договору відкритого неба» // Офіційний вісник України. – 2000. – № 40. – С. 8
13. Указ Президента України № 1143/2000 від 18.10.2000 року «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 27 вересня 2000 року «Про стан авіаційного транспорту та авіаційної промисловості України»» // Офіційний вісник України. – 2000. - № 42. – С. 29
14. Авдашева С. Б. Теория организаии отраслевых рынков. Учебник / С. Б. Авдашева, Н. М. Розанова – М. : ИЧП «Издательство Магистр», 1998. – 320 с.
15. Акбар Ю. Від локальної компанії до мультинаціональної корпорації / Юсаф Акбар // Києво-Могилянська Бізнес Студія. – 2005. - № 12
16. Акулов В. Б. Теория организации: учебное пособие / В. Б. Акулов, М. Н. Рудаков. – Петрозаводск: Издательство Петрозаводского государственного университета, 2001. – 314 с.
17. Алексеев Н.С. Проектирование организаций «эпохи без закономерностей» / Н. С. Алексеев // Маркетинг в России и за рубежом. – 2000. - № 4. – С. 41-51
18. Бабаев А. Сетевые товары в сетевой экономике / А. Бабаев, А. Васин, В. Куперман // Банковские технологии. – 2001. - №1. – С. 50-52
19. Бабій Л. В. Глобальна конкуренція: нова реальність світового економічного простору / Л. Бабій // Актуальні проблеми міжнародних відносин: Збірник наукових праць. – К., 2001. - Випуск 29, частина IV. – С. 82-86
20. Бабій Л. В. До теорії питання про кооперативні стратегії у міжнародному бізнесі / Л. Бабій // Вчені записки. Сер. «Економіка». [Ін-т економіки та права ”КРОК”] – 2003. - Вип. 7. – C. 190-198
21. Бабій Л. В. Мережа як базова організаційна форма інформаційно-глобальної економіки / Л. Бабій // Вісник Київського національного університету. Економіка. – 2004. – Вип. 72. – С. 33-36
22. Бабій Л. В. Міжнародні стратегічні альянси як форма адаптації до глобальної конкуренції / Л. В. Бабій // Вчені записки. Сер. «Економіка». [Ін-т економіки та права ”КРОК”]. – 2001. – Вип. 5. - С. 199-210
23. Бабій Л. Вигоди кооперативної поведінки компаній у міжнародному бізнесі / Л. Бабій // Зовнішня торгівля: право та економіка. – 2006. - № 3 (26). – С. 30-36
24. Бабій Л. Гібридні стратегії у міжнародному бізнесі / Л. Бабій // Управління розвитком. Збірник наукових статей. – Харків: ХДЕУ, 2003. - № 2. – С. 79-80
25. Бабій Л. Кооперативна поведінка компанії та її історичні форми / Л. Бабій // Економічний глобалізм: розвиток та зростання: монографія / За загальною редакцією В. В. Рокочої. – К., 2005. – С. 121-138
26. Бабій Л. Методика вимірювання та максимізації результатів кооперативної поведінки компаній / Л. Бабій // Вісник Київського національного університету. Економіка. – 2006. - Вип. 85. – С. 4-6
27. Бабій Л. Можливості застосування кооперативної поведінки українськими авіакомпаніями / Л. Бабій // Шевченківська весна: матеріали міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. Випуск 4. Частина 2. – 2006. – С. 195-197
28. Бабій Л. Національні традиції кооперативної поведінки компанії (на прикладі японських кейрецу) / Л. Бабій // Вчені записки [Ун-т економіки та права «КРОК»]. – 2005. - Вип. 14. – С. 139-147
29. Бабій Л. Стратегічні альянси мережевої економіки / Л. Бабій // Економічний глобалізм: розвиток та зростання: монографія / За загальною редакцією В. В. Рокочої. – К., 2005. – С. 226-235
30. Бабій Л. Стратегічні альянси та злиття і поглинання як альтернативні інструменти досягнення швидкого зростання компаній / Л. Бабій // Економіка: проблеми теорії і практики. – Дніпропетровськ, 2005. – Вип. 210: В 4 томах. Том ІІ. - С. 350-355
31. Блауг М. Экономическая мысль в ретроспективе / М. Блауг. – М. : Дело ЛТД, 1994. – 687 с.
32. Бобина М. А. Стратегические альянсы в глобальной экономике: дис. … канд. экон. наук: 08.00.14 / Мария Александровна Бобина. – М., 2001. - 188 с.
33. Бобина М. Стратегические альянсы в глобальной экономике / М. Бобина // Мировая экономика и международные отношения. – 2001. - № 11. – С. 106-109
34. Боєв Ю. О. Економічна історія: Західна Європа, Японія, США: навч. посіб. [для студ. екон. спец. вищ. навч. закл.] / Ю. О. Боєв, С. Ю. Боєва. — К. : Вища школа, 2004. — 174 с.
35. Бондаренко О. М. Оцінка економічної безпеки авіакомпанії: дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / Ольга Михайлівна Бондаренко. — К., 2004. — 177 с.
36. Будаговська С. Мікроекономіка і макроекономіка: Підруч. для студ. екон. спец. закладів освіти: У 2 ч. / [С. Будаговська, О. Кілієвич, І. Луніна, Пахомова Т., та ін.] ; під заг. ред. С. Будаговської. — [2-ге вид.] - К. : Видавництво Соломії Павличко "Основи", 2001. — 517 с.
37. Вайбер Р. Эмпирические законы сетевой экономики / Р. Вайбер // Проблемы теории и практики управления. – 2003. - № 3. – C. 83-85, №4. – С. 82-88
38. Вальтер Ойкен о проблеме монополии и конкуренции // Politekonom. – 1993. - №3. – С. 82-90
39. Ван дер Вее Г. История мировой экономики: 1945-1990 / Г. Ван дер Вее; [пер. А.И. Тихонова]. — М. : Наука, 1994. — 410 с.
40. Ваш М. Маркетинг отношений и сетевая экономика / Магнольда Ваш // Проблемы теории и практики управления. – 2002. - №2. – С. 113-120
41. Владимирова И. Г. Компании будущего: организационный аспект / И. Г. Владимирова // Менеджмент в России и за рубежом. – 1999. - №2. – С. 58-72
42. Владимирова И. Г. Организационные формы интеграции компаний / И. Г. Владимирова // Менеджмент в России и за рубежом. – 1999. - №6. – С. 113-129
43. Гаврилова О.В. Внутренняя организационная динамика в международных стратегических альянсах в изменяющейся внешней среде: дис. канд. экон. наук: 08.00.05 / Гаврилова Ольга Валерьевна. - М., 2003. – 189 с.
44. Гаррет Б. Стратегические альянсы / Б. Гаррет, П. Дюссож; [пер. с англ.] – М.: ИНФРА-М, 2002. – 352 с.
45. Герчикова И. Н. Деловая этика и регулирование международной коммерческой практики: учеб. Пособие / И. Н. Герчикова. – М.: Издательство «Консалтбанкир», 2002. – 576 с.
46. Глобалізація і безпека розвитку: Монографія / [ О. Г. Білорус, Д. Г. Лук’яненко та ін. ] ; під наук. ред. О. Г. Білоруса. – К.: КНЕУ, 2001. – 733 с.
47. Гуріна Г. С. Формування логістичної стратегії авіакомпанії: дис. ... канд. екон. наук: 08.06.01 / Гуріна Ганна Сергіївна. — К., 2004. — 200 с.
48. Гуртовий Г. А. Організація процесів управління власністю авіакомпанії: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.07.04 «Економіка транспорту та зв’язку» / Г. А. Гуртовий. — К., 2004. — 18 с.
49. Драчева Е. Л. Проблемы определения и классификации интегрированных корпоративных структур / Е. Л. Драчева, А. М. Либман // Менеджмент в России и за рубежом. - 2001. - № 4. – C. 37-53
50. Друкер П. Задачи менеджмента в XXI веке / П. Друкер. – М.: Вильямс, 2007. – 272 с.
51. Економічний глобалізм: розвиток та зростання. Монографія / [В. В. Рокоча, В. І. Терехов, Н. М. Літвін, Л. П. Кудирко та ін.] ; під заг. ред. В. В. Рокочої. - К. : Вид-во «Таксон», 2005. – 320 с.
52. Економічний словник-довідник / [за ред. док. екон. наук, проф. С. В. Мочерного]. – К.: Феміна, 1995. – 368 с.
53. Ефимов А. В. Стратегические альянсы в российской экономике: дис. … канд. экон. наук: 08.00.05 / Андрей Валентинович Ефимов. - СПб., 2000. –187 с.
54. Завьялова Е. Международные слияния и поглощения: опыт Запада / Е. Завьялова, Е. Этокова. – К.: Рант, 2002. – 344 с.
55. Зибер П. Управление сетью как ключевая компетенция предприятия // Проблемы теории и практики управления. - 2000. - №3. - С. 92-96
56. Из истории российских монополий // Экономическая школа. - 1993. - Вып. 3. – С. 219-224
57. Каїра З. С. Інноваційні стратегії управління підприємствами: ефективність стратегічних альянсів / З. С. Каїра // Наукові праці ДонНТУ. Серія: економічна. Проблемы современной экономики и институциональная теория. – 2005 – Випуск 89-2. - С. 194-201
58. Каїра З. С. Стратегічні альянси: Навч. посіб. / З. С. Каїра, А. І. Омельянчук, О.В. Іванова. – Донецьк: ТОВ “Юго-Восток, Лтд”, 2006. – 204 с.
59. Кальченко Т. В. Стратегічні альянси як форма ефективної корпоративної консолідації / Т. В. Кальченко // Вчені записки КНЕУ. – 2004. - Вип. 6.
60. Карпунь О. В. Організаційно-економічний механізм логістичного управління системою пасажирського сервісу авіакомпанії: автореф. на здобуття наукового ступеня канд. екон. наук: 08.06.01 «Економіка, організація і управління підприємствами» / О.В. Карпунь. — К., 2006. — 19 с.
61. Карпухина Г. Ю. Международные стратегические альянсы. Опыт исследования / Г. Ю. Карпухина. – М.: Дело и сервис, 2004 – 176 с.
62. Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура / М. Кастельс ; [ пер. с англ. под науч. ред. О.И. Шкаратана ]. – М. : ГУ ВШЭ, 2000. – 608 с.
63. Коновалов В. Четвертый год роста / В. Коновалов // Авиатранспортное обозрение. – 2005. - № 57
64. Костромина Е .В. Экономика авиакомпании в условиях рынка / Е. В. Костромина. - [4-е стер. изд.]. - М. : НОУ ВКШ «Авиабизнес», 2002. – 304 с.
65. Костусєв О. Конкуренція і монополія в їх історичній динаміці / О. Костусєв // Економіст. – 2003. - № 5. – С. 86-89
66. Косяк Д. А. Управление международными стратегическими альянсами: дис. … канд. экон. наук: 08.00.05 / Косяк Дмитрик Александрович. - СПб., 2003. – 193 с.
67. Куликов Г. В. Японский менеджмент и теория международной конкурентоспособности / Г. В. Куликов. – М.: ОАО «НПО «Издательство «Экономика», 2000. – 247 с.
68. Лановик Б. Д. Економічна історія України і світу: Підручник / Б. Д. Лановик, З. М. Матисякевич, Р. М. Матейко ; під ред. Б. Д. Плановика. — [8-ме вид., перероб. і доп.] — К.: Вікар, 2006. — 495 с.
69. Лук'яненко І. Г. Економетрика: Підручник / І. Г. Лук’яненко, Л. І. Краснікова. — К. : Знання, 1998. — 493 с.
70. Ляшенко О. М. Стратегічні альянси як модель побудови партнерських відносин в міжнародній інноваційній діяльності / О. М. Ляшенко // Галицький економічний вісник. - 2008. - № 3 (10). - С. 55-71
71. Ляшенко О. Моделі комерціалізації та трансферу технологій в умовах глобального середовища: монографія / О. Ляшенко. – Тернопіль : Економічна думка, 2007. - 324 с.
72. Международный менеджмент. Учебник для вузов / [под ред. С. Э. Пивоварова, Д. И. Баркана, Л. С. Тарасевича, А. И. Майзеля]. – СПб. : Издательство «Питер», 2000. – 624 с.
73. Мерхеж Р. Е. Удосконалення механізму управління авіакомпанією в умовах конкуренції: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. екон. наук: 08.07.04 «Економіка транспорту та зв’язку» / Р. Е. Мерхеж. — К., 2003. — 17 с.
74. Озаріна О. В. Організаційно-економічний механізм формування стратегічних альянсів підприємств: дис. … канд. екон. наук: 08.06.01 / Озаріна Оксана Вікторівна. – Донецьк, 2004. - 187 с.
75. Основи економічної теорії: політекономічний аспект: Підручник для студ. екон. спец. вищ. закладів освіти / [Климко Г. Н., Каніщенко Л. О., Пригода В. М., Чухно А. А., Черваньов Д. М.] ; під ред. Г. Н. Климка. - [4-те вид., перероб. і доп.] — К. : Знання-Прес, 2002. — 615 с.
76. Патюрель Р. Создание сетевых организационных структур / Р. Патюрель // Проблемы теории и практики управления. – 1997. - № 3. – С. 76-81
77. Переверзева С. О. Механізм регулювання комерційної діяльності авіакомпаній України: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. екон. наук: 08.07.04 «Економіка транспорту та зв’язку» / С. О. Переверзева. — К., 2003. — 17 с.
78. Петрова И. А. Институциональная природа межфирменного стратегического альянса: дис. канд. экон. наук: 08.00.01 / Петрова Ирина Александровна. - Волгоград, 2004. - 163 с.
79. Петухов В. Н. История возникновения объединений предпринимателей в России: правовые аспекты / В. Н. Петухов // Бизнес, менеджмент и право. – 2003. – №3. – С. 54-59
80. Печерский С. Л. Теория игр для экономистов. Вводный курс: Учеб. пособие / С. Л. Печерский, А. А. Беляева.— СПб., 2001. — 342 с. – (Европейский ун-т в Санкт-Петербурге. Факультет экономики).
81. Портер М. Международная конкуренция: Пер. с англ. / М. Портер. – М.: Международные отношения, 1993. – 896 с.
82. Портер Майкл Е. Стратегія конкуренції: Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів / М. Е. Портер; [пер. Анатолія Олійника, Романа Скільського]. — К.: Основи, 1997. — 390 с.
83. Поюн В. Идеология хаба воплотится в Борисполе / В. Поюн // Дзеркало тижня. – 2004. – № 40 (515)
84. Поюн В. Український авіаринок: перспективний, але вразливий / В. Поюн, О. Доб’я // Дзеркало тижня. – 2005. - № 7 (535)
85. Проблеми та перспективи розвитку ринку пасажирських авіаційних перевезень в Україні: матеріали дослідження Міжнародного центру перспективних досліджень. - К.: Міжнародний центр перспективних досліджень, 2005. – 19 с.
86. Прудка Н. Лестница в «открытое небо» / Н. Прудка // Эксперт Украина. – 2005. – № 26 (30). – С. 37-42
87. Райсс М. Границы «безграничных» предприятий: перспективы сетевых организаций / М. Райсс // Проблемы теории и практики управления. – 1997. – № 1. – С. 92-97
88. Робинсон Дж. Экономическая теория несовершенной конкуренции: Пер. с англ. / Дж. Робинсон. - М.: Прогресс , 1986. – 472 с.
89. Рогач О. І. Прямі іноземні інвестиції та конкуренція / О. І. Рогач // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Міжнародні відносини. - 2005. – Вип. 31. - С. 36-39
90. Рогач О. І. Транснаціональні корпорації в світовій економіці: монографія / О. І. Рогач. - К.: ВПЦ „Київський Університет”, 2005. -
176 с.
91. Рокоча В. В. Міжнародна економіка: Навч. Посібник / В. В. Рокоча ; у 2 кн.— К. : Таксон, 2000. – Кн. 1 : Міжнародна торгівля: теорія та політика. - 320 с.
92. Руденко Л. В. Транснаціональні корпорації: Навч.-метод. посібник для самост. вивчення дисципліни / Л. В. Руденко. — К. : КНЕУ, 2004. — 227 с. – (Київський національний економічний ун-т).
93. Руденко Ю. Стратегічні альянси як форма міжнародної корпоративної взаємодії / Ю. Руденко, І. Загородній // Ринок цінних паперів України. – 2002. - № 11-12. – С. 21-29
94. Рюэгг-Штюрм Й. Значение новых сетеобразных организационно-управленческих форм для динамизации предприятий / Й. Рюэгг-Штюрм, М. Янг, П. Воробьев, Ф. Земеров // Проблемы теории и практики управления. – 2001. - № 6. – С. 106-111
95. Рябцев А.Ю. Формирование стратегических альянсов промышленных корпораций: дис. …. канд. экон. наук: 08.00.05 / Рябцев Алексей Юрьевич. - Екатеринбург, 2004. – 182 с.
96. Саніахметова Н. О. Підприємницьке право: [Суб'єкти підприємництва. Кредитування. Оренда. Лізинг. Зовнішньоекономічна діяльність. Інвестиції. Антимонопольне законодавство. Захист від недобросовісної конкуренції. Реклама]: Навч. посіб. [для студ. юрид. спец. вищих навч. закл.] / Н.О. Саніахметова. — [2.вид.] — К. : А.С.К., 2003. — 700 с.
97. Семенова Л. Н. Антимонопольне і конкурентне право: Курс лекцій / Л. Н. Семенова. — К., 1999. — 133 с. – (Європейський ун-т фінансів, інформаційних систем, менеджменту і бізнесу).
98. Синицкий А. Эксплуатируем вместе / А. Синицкий // Авиатранспортное обозрение. – 2005. - № 57
99. Ситуаційна вправа Міжнародної бізнес-школи Університету Brandeis “Star Alliance”. – 2000. (246-001 Rev. 23/2/04)
100. Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов / А. Смит. — М.: Ось-89, 1997. - Кн. 1: О причинах увеличения производительности труда и о порядке, в соответствии с которым продукт труда естественным образом распределяется между различными классами народа.— 256 с. – (Библиотека "Элиткласс").
101. Соколенко С. І. Глобалізація і економіка України / С. І. Соколенко. – К.: Логос, 1999. – 566 с.
102. Соколенко С. Стратегії економічного росту та формування нових виробничих систем в епоху глобалізації / С. Соколенко // Економічний часопис-ХХІ. – 2003. - №5. - С. 11-16
103. Стерлин А. Предпринимательские сети – новая форма организации межфирменного взаимодействия / А. Стерлин, А. Ардишвили // Мировая экономика и международные отношения. – 1991. - № 4. – С. 70-80
104. Тироль Ж. Рынки и рыночная власть: Теория организации промышленности. В 2 т. - СПБ. : Экономическая школа, 2000. – 741 с.
105. Томпсон А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа / А. Томпсон, Дж. Стрикленд . - [12-е издание]. – М.: Вильямс, 2006. – 928 с.
106. Тоффлер Е. Третя Хвиля / Е. Тоффлер ; [пер. з англ. Андрій Євса]. — К. : Видавничий дім "Всесвіт", 2000. — 475 с.
107. Транснаціональні корпорації: навчальний посібник / [В.Рокоча, О.Плотніков, В. Новицький та ін.] – К. : Таксон, 2001. – 304 с.
108. Третьяк O. Сетевые формы межфирменной кооперации: подходы к объяснению феномена / О. Третьяк, М. Румянцева // Российский журнал менеджмента. – 2003. – Выпуск 1. – С. 77-102
109. Туризм в эпоху альянсов, слияний и приобретений. Доклад, подготовленный на кафедре туризма Школы делового менеджмента Квебекского университета для Всемирной туристской организации. – 2001. – 139 с.
110. Уильямсон О. И. Вертикальная интеграция производства: Соображения по поводу неудач рынка. Пер. с англ. / О. И. Уильямсон // Теория фирмы. - Спб.: Экономическая школа, 1995. - С. 33-53
111. Уильямсон О. Экономические институты капитализма: Фирмы, рынки, "отношенческая" контрактация / О. Уильямсон. — СПб. : Лениздат, 1996. — 702 с.
112. Уільямс Ф. Транснаціональні кримінальні організації: стратегічні альянси / Ф. Уільямс // Спостерігач. – 1995. - №17
113. Уоллес Р. Л. Стратегические альянсы в бизнесе. Технологии построения долгосрочных партнерских отношений и создания совместных предприятий / Р. Л. Уоллес. – М. : Добрая книга, 2005. – 288 с.
114. Урманов И. Стратегия альянсов в мировой автомобильной промышленности / И. Урманов // Мировая экономика и международные отношения. – 1997. - № 1. – С. 125-130
115. Философский словарь / [под ред. И.Т. Фролова]. – [7-е изд., перераб. и доп.] – М. : Республика, 2001. – 719 с.
116. Фридлянд А. А. Интеграция в авиатранспортном бизнесе: механизм построения эффективных альянсов / А. А. Фридлянд, Т.П. Чубукова, Т.Х. Ван. – М.: Изд-во Научно-методический Центр «Аэропрогресс», 2003 – 142 с.
117. Фурман В. Перспективи створення альянсів страхових компаній і банків в Україні / В. Фурман // Вісник Національного банку України. – 2005. - №4. – С. 20-22
118. Шерер Ф. М. Структура отраслевых рынков: Университетский ученик / Ф. М. Шерер, Д. Росс. ; [пер. с англ.] — М. : ИНФРА-М, 1997. — 698 с.
119. Юхименко П. І. Економічна історія: Навч. посібник. — [2. вид., стер.] — К. : Вікар, 2006. — 341 с.
120. Airline mergers and acquisitions // OECD Competition Policy Roundtables Publications. – 2000. – 306 p.
121. An Overview of Activities in the Area of Inter-firm Cooperation. A Progress Report. UNCTAD Divisional Paper. – 1997. – October, 6
122. Anderson E., Gatingnon H. (1986), "Modes of Foreign Entry: A Transaction Cost Analysis and Propositions," Journal of International Business Studies, 11 (Fall), 1-26 (lead article)
123. Anderson, E. (1990). “Two firms, one frontier: on assessing joint venture performance.” Sloan Management Review, 32: 19-30;
124. Babiy L. The interaction between small and medium-sized enterprises (SMEs) and transnational companies / Л. Бабій // Економіка: сучасні проблеми та перспективи розвитку. Збірник матеріалів Другої Всеукраїнської науково-практичної конференції 18-19 березня 2004 р. «Economics: Current Affairs and Development Prospects (робоча мова конференції – англійська) у 2-х томах. Том 2. – Київ : Видавництво Європейського університету, 2004. – С. 14-16
125. Bamford, James D., Gomes-Casseres, Benjamin and Robinson, Michael S. Mastering Alliance Strategy: A Comprehensive Guide to Design, Management and Organization. – San Francisco: Jossey-Bass, 2003
126. Brueckner J. K. Airline alliances benefit consumers // Policy Forum, Vol. 14, #3 – 2001
127. Brueckner J. K., Whalen W.T. The Pros and Cons of Airline Alliances // Policy Forum, Vol. 12, #1 – 1998
128. Das, S., Sen, P.K. and Sengupta, S. (1998). “Impact of strategic alliances on firm valuation.” Strategic Management Journal, 41 (1): 27-41
129. Doz, Y. and Hamel, G. (1998). Alliance advantage. The art of creating value through partnering. Boston: Harvard Business School Press.
130. Drucker P. (1993) Post Capitalistic Society. - HarperBusiness; 1993. - 232 p.
131. Ernst D. A future for e-alliances / D. Ernst, T. Halevy, J.-H. Monier, H. Sarrazin // The McKinsey Quaterly. – 2001. – June
132. Ernst D., Halevy T. When to think alliance. // The McKinsey Quaterly. – 2000. - #4
133. Fallon J., 2006. Market structure, regulation and performance in the airline industry: Lessons for a potential alliance” // Coelli T., Lawrence D. Performance measurement and regulation of network utilities. Edward Elgar Publishing, Cheltenham
134. Faulkner D., de Rond M. Cooperative Strategies. – Oxford University Press, 2000. (Part I. Perspectives on Cooperative Strategy)
135. Gibbons R. Game Theory for Applied Economists Princeton University Press
136. Goh K.; Uncles M. The benefits of airline global alliances: an empirical assessment of the perceptions of business travelers // Transportation Research Part A: Policy and Practice, Volume 37, Number 6, July 2003, pp. 479-497(19)
137. Gomes-Casseres B. Competitive advantage in alliance constellation // Strategic organization. Vol. 1(3), August 2003, pp. 327-335;
138. Gomes-Casseres B. Strategy must lie at the heart of alliances // Financial Times. – 2000. – October 16
139. Gomes-Casseres, B. Competing in Constellations: The Case of Fuji Xerox // Strategy & Business. – First Quarter, 1997
140. Gonenc R., Nicoletti G. Regulation, Market Structure And Performance In Air Passenger Transportation // Economics Department Working Papers No. 254. – 2000. – 74 p.
141. Group Versus Group: How Alliance Networks Compete. // Harvard Business Review, July-August, 1994
142. Guba, E.G. and Lincoln, Y.S. (1989). Fourth generation evaluation. Newbury Park: Sage
143. Gulati R. Alliances and Networks. Strategic Management Journal, Vol. 19, 1998, pp. 293-317
144. Gulati, R. and Higgins, M. Which ties matter when? The contingent effects of interorganizational partnerships on IPO success. // Strategic Management Journal. – 2003. - #24
145. Hagenhoff S. Kooperationsformen: Grundtypen und spezielle Ausprägungen. Georg-August-Universität-Göttingen, Institut für Wirtschaftsinformatik. Arbeitsbericht Nr.4/2004
146. Hamel G., Prahalad С.К. (1990) "The Core Competence of the Corporation", Harvard Business Review, vol. 68, no. 3, May-June1990, pp. 79-93
147. Hamel, G., Doz, Y.L., Prahalad, C.K. (1989): Collaborate with your competitors − and win. In: Harvard Business Review, 67(1): 133-139
148. Harbison, John R. and Pekar, Peter Jr. “Institutionalizing Alliance Skills: Secrets of Repeatable Success.” Strategy& Business. - Second Quarter ’98
149. Heymann E. Consolidation in air transport: in sight at last? // Current Issues. Deutsche Bank Research. June 16, 2004
150. Hitt, M. A. Strategic management: competitiveness and globalization: Theory and cases. – 2nd ed. – 1997. – p.283-290
151. Hoffmann D. Strategic Metrics. Measuring and Maximizing Performance in the New Era of Corporate Alliances. Alliance Vista Corporation. August 2002
152. International aviation: Airline alliances produce benefits but effect on competition is uncertain. Report of United Sates General Accounting Office to Congressional Requesters. – April 1995. – 70 p.
153. Jones G.R., Hill C.W.L. A Transaction Cost Analysis of Strategy Structure Choice. Strategic Management Journal, 9: 159-172, 1988
154. Kang N.-H., Johansson S. Cross-border Mergers and Acquisitions: Their Role in Industrial Globalisation. // STI Working papers 2000/1
155. Kang N.-H., Sakai K. International Strategic Alliances: Their Role in Industrial Globalisation. OECD. – 2000/5
156. Kanter R. M. Using Networking for Competitive Advantage: The Lippo Group of Indonesia and Hong Kong // Strategy and Business 2 (summer 1996). – pp. 51-65
157. Lal S., Van Laarhoven P., Sharman G. Making logistic alliances work. // The McKinsey Quarterly, 1995 Number 3
158. Lazzarini S., 2005. The Impact of Membership in Competing Alliance Constellations: Evidence on the Operational Performance of Global Airlines. Ibmec Working Papers
159. Lazzarini S., Joaquim T., 2003. On the Formation of Alliance Constellations: Data from the Global Airline Industry. Ibmec Working Papers
160. Niemeier H.-M., Wolf H. Strategische Allianzen zwischen Flughäfen-notwendiges Gegengewicht zur Blockbildung der Fluggesellschaften? // in Knorr, A., Europäischer Luftverkehr – wem nutzen die strategischen Allianzen?, Schriftenreihe der DVWG, B 246 Bergisch-Gladbach, S. 187-215
161. Pompl W. Structural changes in the airline industry and the consequences for tourism // AIEST 52nd Congress, Vol. 44; Keller & Th. Bieger (Eds.) - p. 83-118
162. Powell W.W. (1990) Neither Market Nor Hierarchy: Network Forms Of Organization // Research In Organizational Behavior, 12. - pp. 295-336
163. Pyka A., Windrum P. The Self-Organisation of Strategic Alliances. 2001. WP. – p. 5-6
164. Reuer J. Strategic Alliances: Theory and Evidence (Oxford Management Readers). – 2004. – 462 p.
165. Sakai K. Global Industrial Restructuring: Implications For Small Firms. – STI Working Papers. 2002/4
166. Schäfer-Kunz J. Strategische Allianzen im deutschen und europäischen Kartellrecht. – Frankfurt am Main: Lang, 1995. – 302 s.
167. Slowinski G. Pharmaceutical Executive Magazine December 1, 2001
168. Smyth M., Pearce B. Airline Network Benefits // IATA Economics Briefing No.3. January 2006
169. Status Report on European Telework: Telework 1997, European Commission Report, 1997.
170. Sydow J., Milward H. Brinton. Reviewing the Evaluation Perspective: On Criteria, Occasions, Procedures, and Practices. 2003. // Матеріали 10-ї міжнародної конференції з міжорганізаційного партнерства, альянсів та мереж (10th International Conference on Multi-Organisational Partnerships, Alliances and Networks (MOPAN)). м. Глазго, 27 червня 2003 року
171. World Air Transport Statistics 2004-2007
172. World Investment Report 1995. Transnational Corporations and Competitiveness
173. World Investment Report 2000. Cross-border Mergers and Acquisitions and Development
174. World Investment Report 2002: Transnational Corporations and Export Competitiveness. Chapter V - International Production Systems
175. 2007 Top 100 Contract Manufacturers [Електронний ресурс] // Electronic Business. – 2007. – September, 27. – Режим доступу до журн.: www.edn.com
176. About SkyTeam [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.skyteam.com
177. British Airports Authority website [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.baa.com
178. CFOs Embrace Strategic Alliances as Major Growth Tool and Alternative to Higher-Risk M&A [Електронний ресурс]. CFO Research Services, 2004 - Режим доступу: www.cfo.com
179. Competition and Regulatory Issues in the Pharmaceutical Industry. Organization for Economic Cooperation and Development [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.oecd.org
180. Computer Industry Laws [Електронний ресурс]. Режим доступу: research.microsoft.com
181. EU/Competition. Competition rules applying to undertakings in the EC and ECSC Treaties [Електронний ресурс]. Режим доступу: ec.europa.eu
182. Game Theory Dictionary [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.gametheory.net/dictionary/
183. Gomes-Casseres B. Competing in Alliance Constellations: A Primer for Managers. November 28, 2003 [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.alliancestrategy.com
184. Gomes-Casseres B. The Logic of Alliance Fads: Why Collective Competition Spreads [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.alliancestrategy.com
185. IATA Economics [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.iata.org
186. IATA Economics Industry Financial Forecast. March 2006. [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.iata.org/whatwedo/economics
187. IATA Fact Sheet: Industry Statistics [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.iata.org
188. IATA Industry Outlook Презентація ІАТА щодо розвитку галузі [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.iata.org
189. IATA International Traffic Statistics 2000-2006 [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.iata.org
190. IATA website [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.iata.org
191. International Civil Aviation Organization website [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.icao.int
192. Mergers and alliances in civil aviation . Report of the European Competition Authorities (ECA) Air Traffic Working Group [Електронний ресурс], 2002. Режим доступу: ec.europa.eu/comm/competition/publications/eca/
193. Oneworld Alliance website [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.oneworld.com
194. Oneworld at a glance [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.oneworld.com
195. Oneworld Fact Sheets [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.oneworld.com
196. SkyTeam website [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.skyteam.com
197. Star Alliance Facts&Figures [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.staralliance.com
198. Star Alliance website [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.staralliance.com
199. Вікіпедія [Електронний ресурс]. Режим доступу: uk.wikipedia.org
200. Голобуцький О., Шевчук О. Словник термінів [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://golob.narod.ru/glossary.html
201. Драницына Е. Lufthansa. Контроль в небе и на земле / Е. Драницына // Top-Manager. – 2002. - № 5 (16) [Електронний ресурс]. Режим доступу до журн.: www.top-manager.ru
202. Драницына Е. Тяжелое бремя – воздушный бизнес / Е. Драницына // Top-Manager. – 2002. - № 7 (18) [Електронний ресурс]. Режим доступу до журн.: www.top-manager.ru
203. Издержки от вступления «Аэрофлота» в SkyTeam оказались весьма высоки // АвиаПорт.Дайджест. – 2004. – 24 мая [Електронний ресурс] – Режим доступу: www.aviaport.ru
204. Концентрация производства и размеры предприятий. Специализированный сайт о конкуренции и монополии [Електронний ресурс]. Режим доступу: concmanufac.org.ru
205. Корпоративний сайт компанії «Аероміст» [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.aeromost.com
206. Корпоративний сайт компанії «Аеросвіт» [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.aerosvit.ua
207. Корпоративний сайт компанії «Донбасаеро» [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.donbass.aero
208. Корпоративний сайт компанії «Міжнародні авіалінії України» [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.flyuia.com
209. Корпоративний сайт компанії «Українсько-середземноморські авіалінії» [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.umairlines.com
210. Корпоративний сайт компанії «Укртранслізинг» [Електронний ресурс]. Режим доступу: utl.com.ua
211. Корпоративний сайт компанії Flextronics [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.flextronics.com
212. Корпоративний сайт компанії Foxconn [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.foxconn.com
213. Корпоративний сайт Міжнародного аеропорту «Бориспіль» [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.boryspil-airport.com.ua
214. Корпоративний сайт рейтингового агентства «Кредит-рейтинг» [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.credit-rating.com.ua
215. Лисовая Г. Nokia. Глобальная джазовая импровизация на заданную тему. Опыт сетевого предприятия / Г. Лисовая // TopManager. – 2002. - № 20 [Електронний ресурс]. Режим доступу до журн.: www.top-manager.ru
216. Матеріали виступу Джованні Бізіньяні, генерального директора та СЕО Міжнародної асоціації повітряного транспорту на Світовому саміті з повітряного транспорту. 30 травня 2005 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.iata.org
217. Мифаева Ю. Счастливы вместе / Ю. Мифаева // Компания. – 2001. - № 166 [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.ko.ru/document.php?id=2560
218. Монополия. Специализированный сайт о монополистических объединениях [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.monopolia/info
219. Офіційний веб-сайт Антимонопольного комітету України [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.amc.gov.ua
220. Офіційний веб-сайт Всеукраїнської асоціації «Аероклуб України» [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.aeroclub.kiev.ua
221. Офіційний веб-сайт Державного комітету статистики [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.ukrstat.gov.ua
222. Офіційний веб-сайт Міністерства транспорту та зв’язку України [Електронний ресурс]. Режим доступу: `www.mintrans.gov.ua
223. Тематические толковые словари [Електронний ресурс]. Режим доступу: glossary.ru
224. Федеральный образовательный портал. Экономика, социология, менеджмент [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.ecsocman.edu.ru
225. Шипілов А. Конкуренція в системі альянсів / А. Шипілов // Києво-Могилянська Бізнес Студія. – 2004. – № 9 [Електронний ресурс]. Режим доступу до журн.: www.management.com.ua/strategy/str105.html
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно 20771.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.