У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название РОЗВИТОК ЕКСПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИСОКОТЕХНОЛОГІЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЗАГОСТРЕННЯ КОНКУРЕНЦІЇ
Количество страниц 183
ВУЗ КЛАСИЧНИЙ ПРИВАТНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Содержание ВСТУП ...........................................................................................................
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ЕКСПОРТНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ ВИСОКОТЕХНОЛОГІЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ КОНКУРЕНЦІЇ ...........................................................................
1.1. Сутність та ідентифікація високотехнологічної продукції і підприємств ……………..………………………………………………….
1.2. Теоретичні засади експортної діяльності високотехнологічних підприємств в умовах конкуренції …………………………………….….
1.3. Методичні підходи до визначення ефективності експорту та конкурентоспроможності високотехнологічних підприємств ….………
Висновки до розділу 1……………………………………………………...
РОЗДІЛ 2. УМОВИ ЕКСПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИСОКОТЕХ¬НОЛОГІЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ НА СВІТОВИХ ГАЛУЗЕВИХ РИНКАХ ……………………………………
2.1. Тенденції розвитку експортної діяльності високотехнологічних підприємств в умовах загострення конкуренції …………………………
2.2. Особливості та напрямки конкурентної боротьби на галузевих ринках високотехнологічної продукції ………………..............................
2.3. Вплив конкурентного навантаження на активність участі українських підприємств в зарубіжних тендерах ………………………..
Висновки до розділу 2 ..................................................................................
РОЗДІЛ 3. ПІДВИЩЕННЯ ЕКСПОРТНОЇ АКТИВНОСТІ ВИСОКО¬ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ ........................................................
3.1. Напрямки розширення позиціонування машинобудівних підприємств на зовнішніх ринках в умовах конкуренції ………….…….
3.2. Оціночний апарат розвитку експортної активності високотех¬нологічних підприємств …………………………….……………………..
3.3. Планування загроз безпеці бізнесу в експортній діяльності та їх мінімізація ……………………………………………………………….....
Висновки до розділу 3 ..................................................................................
ВИСНОВКИ ..................................................................................................
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ....................................................
ДОДАТКИ .....................................................................................................


ВСТУП

Актуальність теми. Зовнішня торгівля високотехнологічною продукцією на сьогодні є найбільш динамічним сектором світової торгівлі. Експорт високотехнологічної продукції – необхідна умова розвитку економіки країни та інструмент формування її позитивного іміджу, тому Україна має вийти на траєкторію своєї унікальної економічної моделі випереджального розвитку за допомогою виробництва та експорту сучасної високотехнологічної продукції на світові галузеві ринки. Підприємства, які зможуть посісти в цьому процесі провідні позиції, стануть головними суб’єктами глобальної економіки ХХІ ст. Сучасна перспектива полягає у тісному співробітництві з високотехно¬логічними центрами зарубіжних країн, які виявляють значну цікавість до нових науково-технічних розробок українських підприємств та фахівців.
Жорстка конкурентна боротьба із застосуванням недобросовісних методів у галузі поставок високотехнологічної продукції на зовнішні ринки вимагає від українських підприємств формування стратегії протидії агресивній конкуренції, ефективних механізмів підвищення їх конкурентоспроможності, утримання та закріплення конкурентних позицій.
Дослідження розвитку концепції експорту високотехнологічної продукції, її ефективного просування на зовнішні ринки як в умовах розвинутих ринкових систем, так і транзитивних економік, проводили зарубіжні вчені: В. Авдулов [1], Дж. Гамота [15], Л. Гарольд [16], Дж. Грем [138], Ф. Котлер [28], А. Кулькін [1], В. Лященко [36], С. Мані [142], С. Перман [51], М. Портер [56], Х. Салім [125], О. Сем’янова [88] та ін.
Експортну спрямованість високотехнологічних підприємств у вітчизняній науці підтримували та вивчали такі науковці, як В.В. Бадрак [3], О.Г. Білорус [8], Є.В. Балицький [5], А.С. Гальчинський, В.М. Геєць [97], С.Г. Згурець [4], В.І. Крамаренко [29], Н.М. Куреда [33], А.А. Мазур [37], В.П. Онищенко [47], С.І. Пірожков [52], Ю.В. Полунєєв [53], В.М. Порохня [55], О.Б. Саліхова [83], Г.А. Семенов [87], М.Я. Стадник [95], С.Г. Стріха [99], П.П. Стичішин [96], О.І. Сухоруков [101], Ю.Ф. Терещенко [104], які приділяли увагу маркетинговим стратегіям просування високотехнологічної продукції та трансферу технологій, експортному потенціалу високотехнологічних підприємств, функціям держави щодо стимулювання та підтримки діяльності експортерів тощо.
Разом з тим малодослідженими в комплексі розвитку високотехнологічних виробництв залишаються визначення та методи дослідження експортної активності підприємств. Необхідною є розробка системи протидії новітнім методам конкурентної боротьби, які застосовуються домінуючими конкурентами проти вітчизняних високотехнологічних підприємств. Потребує вдосконалення технологія участі українських підприємств у зарубіжних тендерах на постачання високотехнологічної продукції в умовах конкурентного навантаження. Науково-теоретична та практична значущість вказаних проблем зумовила вибір теми дослідження, її актуальність і цільову спрямованість дисертації.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертація виконувалась відповідно до плану науково-дослідної теми Класичного приватного університету “Механізми управління об’єктами і процесами ринкової економіки” (0105U002566), де автору належить методика оцінки експортної активності підприємств-експортерів високотехнологічної продукції, а також “Формування ефективних механізмів господарювання в умовах інформаційної економіки” (0108U000415), в якій автору належить удосконалення технології участі українських підприємств у зарубіжних тендерах на постачання високотехнологічної продукції.
Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є розробка теоретико-методичних основ та практичних рекомендацій щодо підвищення експортної активності високотехнологічних підприємств та просування вітчизняної високоінтелектуальної продукції на зовнішні ринки.
Відповідно до поставленої мети визначено наступні завдання дослідження:
– розкрити економічну природу, сутність категорії “експортна активність підприємства”, визначити передумови експортної орієнтації високотехнологічних підприємств;
– запропонувати сукупність методів оцінки експортної діяльності високотехнологічних підприємств, визначити систему показників і послідовність проведення дослідження;
– визначити вплив екзогенних та ендогенних факторів на експортну активність високотехнологічних підприємств;
– оцінити сучасний стан і тенденції розвитку експортної діяльності високотехнологічних підприємств в умовах загострення конкуренції;
– сформувати напрями вдосконалення участі українських підприємств у зарубіжних тендерах на постачання високотехнологічної продукції в країнах, що розвиваються, їх активність та результативність;
– запропонувати концепцію протидії новітнім методам конкурентної боротьби щодо вітчизняних підприємств, орієнтованих на експорт високотехнологічної продукції;
– виявити механізми виникнення та поширення загроз безпеці зовнішньоорієнтованого бізнесу при здійсненні експортних операцій і засоби їх мінімізації.
Об’єкт дослідження – процес експортної діяльності вітчизняних підприємств, які постачають високотехнологічну продукцію та послуги, в умовах посилення глобалізації світового господарства.
Предмет дослідження – теоретичні та практичні аспекти розвитку експортної діяльності високотехнологічних підприємств в умовах загострення конкуренції.
Методи дослідження. Теоретичною та методологічною основою дослідження є фундаментальні положення економічної теорії та теорії управління, які висвітлені в працях зарубіжних і вітчизняних науковців. Основні наукові результати дисертаційної роботи були отримані на основі системного використання спеціальних методів: термінологічного аналізу – при вдосконаленні термінологічного апарату, визначенні понять “високоінтелектуальна продукція”, “експортна активність”, “агресивна конкуренція”, “конкурентне навантаження”; структурно-функціональний метод – для виділення в системних об’єктах структурних елементів і визначення їх ролі; визначення ефективності експортних операцій та оцінки експортної активності підприємств – для дослідження залежності обсягу експорту від екзогенних та ендогенних факторів; оцінка внутрішньо-, зовнішньоекономічних та соціально-політичних ризиків – для прогнозування доцільності виходу підприємства на певний зовнішній ринок; маркетингові методи – Парето-аналіз та аналіз силового поля – для прогнозування розвитку й майбутнього стану факторів з визначенням дій та протидій.
Інформаційною базою дослідження є нормативно-правові акти України та інших країн щодо регулювання діяльності підприємств, які працюють у сфері високих технологій, наукові праці зарубіжних та вітчизняних учених з проблем визначення високотехнологічної продукції, доповіді ООН, міжнародна торговельна статистика СОТ, статистика Організації економічного співробітництва та розвитку, Євростату, матеріали Сьомої рамкової програми науково-технологічного розвитку ЄС 2007-2013, матеріали статистичних щорічників та бюлетенів Державного комітету статистики України, аналітично-прогнозні матеріали міністерств і відомств України, а також аналітичні розробки автора.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в наступному:
вперше:
– визначено економічну сутність поняття “експортна активність підприємства” як прояв експортної діяльності, у процесі якого підприємство виявляє та застосовує всі наявні й латентні механізми просування власної продукції на зовнішні ринки і сприяє перетворенню вже розподілених ринків високотехнологічної продукції на власну користь;
– сформовано концептуальний підхід до формування системи протидії вітчизняних високотехнологічних підприємств новітнім методам конкурентної боротьби, що застосовуються домінуючими конкурентами, яка передбачає об’єктивні потреби оновлення змісту і форм відносин “підприємство – держава – внутрішні конкуренти – зовнішні конкуренти”;
удосконалено:
– підходи до просування вітчизняної продукції шляхом участі українських підприємств у зарубіжних тендерах на постачання високотехнологічної продукції, відмінність якого полягає у створенні об’єднань вітчизняних виробників, експортерів-посередників та іноземних місцевих агентів з метою збільшення ймовірності одержання тендерного замовлення;
– ідентифікацію та шляхи мінімізації конкурентного навантаження внутрішнього та зовнішнього середовища у сфері поставок високотехнологічної продукції;
набули подальшого розвитку:
– напрями закріплення та розширення еквівалентного позиціювання експортерів високотехнологічної машинобудівної продукції на вже опанованих та потенційно перспективних зовнішніх ринках;
– сучасні засоби мінімізації загроз щодо безпеки бізнесу українських високотехнологічних підприємств на зовнішніх ринках.
Практичне значення одержаних результатів полягає в розробленні рекомендацій щодо підвищення експортної активності українських виробників та експортерів високотехнологічної продукції й удосконалення механізмів просування такої продукції на світові галузеві ринки.
Результати аналізу теоретичних матеріалів і методичні положення, що викладені в дисертації, доведені до стадії, яка дає змогу використовувати їх у практичній діяльності вітчизняних машинобудівних підприємств та експортерів високотехнологічної продукції. Авторські розробки щодо аналізу конкурентного середовища та протидії новітнім проявам конкурентної боротьби на світовому ринку високотехнологічної продукції передані ВАТ “Мотор Січ” (довідка № ВТД/1735 від 14.11.2008 р.). ДГЗП “Спецтехно¬експорт” впровадило у свою діяльність авторську розробку щодо вдосконалення організаційно-економічного механізму участі підприємств у міжнародних тендерах на постачання високотехнологічної продукції в країнах, що розвиваються (довідка № 31 К/8/1211 від 12.02.2008 р.). Авторська методика оцінки експортної діяльності використовується ЗАТ “Запорізька регіональна зовнішньоекономічна асоціація” (довідка № 133-Н від 29.05.2008 р.). Запорізький обласний союз промисловців і підприємців “Потенціал” включив рекомендації щодо розробки економічної програми інноваційного розвитку Запорізької області в “Стратегію соціально-економічного розвитку Запорізької області на період до 2015 року” (довідка № 277-Р від 15.09.2008 р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертація є самостійною науковою працею автора. Наукові положення, висновки та пропозиції, що виносяться на захист, отримані автором самостійно.
Апробація результатів дисертації. Основні положення дослідження обговорювались на міжнародних наукових конференціях: “Актуальные проблемы и перспективы развития экономики Украины” (м. Алушта, 2006 р.); “Економічний і соціальний розвиток України в XXI ст.: національна ідентичність та тенденції глобалізації” (м. Тернопіль, 2007 р.); “Сучасні проблеми економіки та управління підприємствами” (м. Дніпропетровськ, 2007 р.); “Теорія і практика економіки та підприємництва” (м. Сімферополь, 2007 р.) та міжвузівських наукових конференціях “Актуальні проблеми управління підприємством” (м. Запоріжжя, 2007 р.); “Актуальні проблеми і перспективи розвитку економіки України” (м. Алушта, 2007); “Формування ринкових механізмів господарювання” (м. Запоріжжя, 2007 р.); “Стан і проблеми управління підприємствами в умовах ринкової економіки” (м. Запоріжжя, 2008 р.); “Сучасні та перспективні аспекти зовнішньоеко¬номічної діяльності” (м. Запоріжжя, 2008 р.).
Публікації. За темою дослідження опубліковано 16 наукових робіт, у тому числі один розділ у монографії, 6 статей у наукових фахових виданнях, 9 тез доповідей у матеріалах наукових конференцій. Загальний обсяг публікацій – 4,5 д. а., у тому числі в наукових фахових виданнях – 2,59 д. а.
Структура й обсяг дисертації. Робота складається зі вступу, трьох розділів, що включають дев’ять підрозділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Обсяг дисертації становить 160 сторінок. Робота містить 28 таблиць, 17 рисунків. Список використаних джерел – 153 найменувань
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації наведено теоретичне узагальнення й нове вирішення наукового завдання, пов’язаного з розвитком експортної діяльності високотехнологічних підприємств в умовах конкурентного навантаження. Головні наукові та практичні результати роботи полягають у такому.
1. Експортна активність підприємства – це такий прояв експортної діяльності, у процесі якого підприємство виявляє й застосовує всі наявні та латентні механізми просування власної продукції на зовнішні ринки і сприяє перетворенню вже розподілених ринків високотехнологічної продукції на власну користь. Експортна активність виявляється в результатах якісного ситуативно-позитивного перерозподілу конкурентних відносин на конкретному ринку, а саме в протидії агресивній політиці домінуючих конкурентів на прибуткових ринках збуту високотехнологічної продукції.
2. Методика оцінки експортної діяльності високотехнологічних підприємств в умовах відсутності уніфікованої класифікації високотехнологічних виробництв побудована на поєднанні спеціальних наукових методів інтерактивної взаємодії та дозволяє надати економічну оцінку експортної активності високотехнологічних підприємств; проаналізувати вплив ендогенних та екзогенних факторів на об’єкт дослідження; визначити ступінь конкурентного навантаження на експортерів високотехнологічної продукції; частку постійних споживачів, які віддають перевагу продукції та послугам певного підприємства; ефективність проходження підприємствами системи експортного контролю; спрогнозувати сприятливі та несприятливі умови проникнення на зовнішні ринки.
3. Визначено основні екзогенні фактори, які впливають на експортну активність українських підприємств при завоюванні світових галузевих ринків, а саме: залежність від кон’юнктури світового ринку, агресивна політика конкурентів, обмежений попит на продукцію, недостатня платоспроможність основних споживачів із слаборозвинутих країн, світова економічна криза; та ендогенні фактори: недостатнє бюджетне фінансування, забюрократизована система експортного контролю, знос основних фондів (понад 70%), неякісне правове регулювання, жорстка податкова політика, відплив та старіння кадрів, відсутність державної підтримки, незначна частка продукції із замкнутим циклом виробництва тощо.
4. Надано оцінку сучасному стану й тенденціям розвитку експортної діяльності високотехнологічних підприємств в умовах загострення конкуренції. Головним завданням для українських підприємств, зокрема високотехнологічних, на найближчі три роки є подолання наслідків світової фінансової кризи, яка вплинула на розвиток економік більшості країн світу, що позначається на обсягах експорту продукції. Спад обсягів виробництва машинобудівної галузі України, а відповідно, й експорту, тільки на початку економічної кризи становив 13,9%. Позитивною тенденцією є те, що світовий ринок високотехнологічної продукції розвивається досить динамічно: з’являються нові споживачі, змінюються форми роботи, удосконалюються методи просування продукції. Українська модель функціонування високотехнологічних підприємств є життєздатною, проте вимагає оперативної модернізації. Найбільші перспективи для розвитку компаній, збільшення експортних постачань української високоінтелектуальної продукції відкриваються на ринках Африки, Південно-Східної Азії та Близького Сходу. Темпи зростання експорту високотехнологічної продукції найближчими роками необхідно підвищити до 11-16% на рік.
5. Удосконалено стратегію і тактику участі українських підприємств у зарубіжних тендерах на постачання високотехнологічної продукції в країнах, що розвиваються. Ефективність діяльності українських підприємств на всіх етапах проведення зарубіжних тендерів залежить від технічної можливості підприємства виконати замовлення, наявності коштів для виконання тендерних вимог, як-то можливість кредитування, оплата гарантії участі та гарантії виконання зобов’язань (яка становить від 10 до 25% від вартості контракту), що вилучає обігові кошти підприємств на тривалий час; запронованих замовниками умов платежу, адже цикл виготовлення, доставки та введення в експлуатацію високотехнологічного обладнання може бути декілька років. Експорт української високотехнологічної продукції через зарубіжні тендери може стати ефективнішим за умови спільної участі з досвідченими посередниками та місцевими зарубіжними агентами.
6. Запропоновано концептуальний підхід до формування системи протидії вітчизняних високотехнологічних підприємств новітнім методам конкурентної боротьби, які застосовуються домінуючими конкурентами і являють собою введення односторонніх санкцій з метою блокування експортної діяльності вітчизняних підприємств на прибуткових ринках. Просуваючи власну продукцію на зовнішні ринки, вітчизняні підприємства мають прогнозувати серед уже відомих конкурентів і нового конкурента з боку впливових держав. Відмінність полягає в суб’єктному складі конкурентів, який раніше обмежувався фізичними та юридичними особами – учасниками зовнішньоекономічної діяльності на світових галузевих ринках. Перспективним напрямом вважаємо створення галузевих корпорацій, кластерів та інших зовнішньоторговельних об’єднань, злагоджена діяльність яких посилює конкурентні переваги українських експортерів.
7. Встановлено фактори виникнення та поширення загроз щодо безпеки бізнесу при здійсненні експортних операцій та засоби запобігання ризикам. Половина країн світу не можуть забезпечити стабільного становища для ведення бізнесу: 96 країн з 198 держав (49%) входять до групи країн із “середніми”, “високими” або “надто високими” політичними ризиками. Це означає, що експортери в цих країнах відчувають перешкоди з боку держави, а іноді стикаються з неприховано ворожим ставленням. За показником загрози безпеці бізнесу 78 з 198 країн (40%) не гарантують підприємцям повної безпеки. Величина сукупних фундаментальних ризиків функціонування вітчизняних високотехнологічних підприємств за 7 років збільшиться в 1,9 раза (з 3,61 в 2008 р. до 7,2 в 2015 р.).

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Авдулов В.Н. Наукоемкие технологии и их роль в современной экономике / В.Н. Авдулов, А.Н. Кулькин. – Вестник РФФИ. – 2002. - № 3. – С. 5-13.
2. Андросова О.Ф. Організаційно-економічні аспекти використання трансферу технологій на підприємствах авіаційної промисловості: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.06.01 „Економіка, організація і упр. підприємствами” / О.Ф. Андросова. – Київ, 2006. – 21 с.
3. Бадрак В.В. Африканские оружейные перспективы Украины / Валентин Владимирович Бадрак // Профиль – 2008. – № 3 (22) – С. 44-45.
4. Бадрак В.В., Згурец С.Г., Максимов С.В. Культ: оружейный бизнес по-украински / Бадрак В.В., Згурец С.Г., Максимов С.В. – К: Дифенс Экспресс Групп, 2004. – 306 с.
5. Балицький Є.В. Міжнародна конкурентоспроможність машинобудівної галузі України в контексті процесів глобалізації: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец 08.05.01 „Світове господарство і міжнародні економічні відносини” / Є.В. Балицький. – Київ, 2005. – 19 с.
6. Баранчеев В.П. Измерение инновационной активности компании как её конкурентной силы [Електронний ресурс] : Баранчеев В.П. // Менеджмент сегодня. – 2005. – №4. – Режим доступу до журналу: http://www.innovatika.boom.ru/Innov_act.htm.
7. Білорус О. Новий тоталітаризм глобальних корпорацій – зростаюча загроза безпеці розвитку у ХХІ столітті [Електронний ресурс] : Білорус О./ Економічний Часопис – ХХІ – 2004. - № 9. – Режим доступу до журн.: http://www.soskin.info/ea.php?pokazold=20040901&n=9&y=2004.
8. Білорус О. Міжнародний маркетинг у сфері торгівлі інтелектуальним продуктом [Електронний ресурс] : Білорус О., Ярова Н, Гузенко І. // Вісник Національної академії наук України – 2002. - № 5. – Режим доступу до журн. : http://www.nbuv.gov.ua/portal/all/ herald/2002-05/4.htm.
9. Близнюк В.П. Міжнародний стратегічний маркетинг в системі управління зовнішньоторговельною діяльністю підприємства: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.06.02 „Підприємництво, менеджмент та маркетинг/В.П. Близнюк; Укр. акад. зовніш. торгівлі. – К , 1999. – 20 с.
10. Бондарчук С. Крейсер „Україна” неможливо продати без участі Росії [Електронний ресурс] : Сергій Бондарчук // Коментарі. – 2008. - № 12 (119). – Режим доступу до журн. : http://www.ukrspetsexport.com:8080/UseSite2/faces /news_details_8.jsp.
11. Борисенко П.А. Регіональні та міжнародні тенденції розвитку ринків авіаційної техніки / Борисенко П.А. // Держава та регіони. – 2007. - № 2. (Сер. „Економіка та підприємництво”). – С. 32-39.
12. Вассенаарські домовленості по контролю над експортом звичайних озброєнь та товарів і технологій подвійного використання від 19 грудня 1995р. [Електронний ресурс] / – Режим доступу: http://www.db.niss.gov.ua/ docs/dis/50.htm.
13. Венская конвенция о договорах международной купли-продажи товаров. Комментарий: - М.: Юрид. лит., 1994. – 320 с.
14. Вічевич А.М. Аналіз зовнішньоекономічної діяльності : [навч. посібник] / А.М. Вічевич. – Львів: Афіша, 2004. – 140 с.
15. Гамота Дж. Шлях від фундаментальних досліджень до інновацій / Гамота Дж. // Наука та інновації. – 2006. – № 1. – С. 26-30.
16. Гарольд Льюіс. Конкурси, тендери та пропозиції: Вигрівайте, використовуючи кращий досвід/ Гарольд Льюіс; [пер. з англ. за ред. Г.В. Григораш]. – Дніпропетровськ: Баланс Бізнес Брук, 2007. – 304 с.
17. Горчаков В.Ю. Формування організаційно-економічного механізму управління зовнішньоекономічною діяльністю великої компанії : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.06.01 „Економіка, організація і упр. підприємствами” / В.Ю. Горчаков. – Донецьк, 2005. – 20 с.
18. Демьяненко А.Г. Формирование модели комплексного анализа эффективности внешнеэкономической деятельности предприятия / Демьяненко А.Г. // Економіка. Фінанси. Право. – 2005. – № 2. – С. 22-28.
19. Європейський Дослідницький Простір (European Research Area). [Електронний ресурс] : Нац. інформ. центр зі співробітництва з ЄС у сфері науки і технологій – 2008. – Бюлетень № 52. – Режим доступу : http://www.fp6-nip.kiev.ua/doc/ERA,Bulletin52.doc.
20. Ежегодник СИПРИ 2005. Вооружения, разоружение и международная безопасность. – М.: Наука, 2005. – 973 с.
21. Експортна продукція оборонно-промислового комплексу України. – Київ: компанія «Індустріальні технології», 2004. – 767 с.
22. Загальні умови експортних поставок машинного обладнання [Електронний ресурс] : Європейська економічна комісія ООН, ECE/ME/574 – умови від 01.01.1955 р. – Режим доступу: http://www.uapravo.net/data/ base66/ukr66284.htm.
23. Захарін С.В. Інноваційна активність промислових підприємств/ Захарін С.В.// Економіка і прогнозування. 2006. - № 2. – С. 80-98.
24. Зиновьев И.Ф. Методика экономических исследований (Монография) / И.Ф. Зиновьев, С.Г. Черемисина. – Симферополь: Таврия, 2005. – 176 с.
25. Зиновьев Ф.В. Методические аспекты формирования стратегии международной экономической деятельности в регионе / под ред. проф. Ф.В. Зиновьева и В.Е. Реутова. – Монография. – Симферополь: Таврия, 2007. – 188 с.
26. Израиль на мировом рынке вооружений / Военно-техническое сотрудничество. – Москва, 2006. - № 32. – С. 59-61.
27. Інформація про господарську діяльність ВАТ „Мотор Січ” [Електронний ресурс] : Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. // Інтернет-видання – 2007. – Режим доступу до вид. : http://www.eds.ssmsc.gov.ua./ 14307794_rpt13_sect5.aspx.
28. Котлер Ф. Основы маркетинга./ Ф. Котлер/ Пер. с англ. – 2-е епроп. изд. – М.; СПб.; К.: Издат. Дом „Вільямс”, 1998. – 1056 с.
29. Крамаренко В.И. Особенности функционирования механизмов управления конкурентоспособностью машиностроения Украины на внешнем рынке / В.И. Крамаренко // Культура народов Причерноморья. – 2007. - № 263. – С. 140-150.
30. Крамник И. Почему выбирают российское оружие? / И. Крамник // М.: Военно-техническое сотрудничество. – 2006. - № 46. – С. 77-79.
31. Кривов Г.А. Мировая авиация на рубеже XX-XXI ст. / Г.А. Кривов. - К. : Промышленность, рынки (Серия „Наукоемкое машиностроение), 2003. –296с.
32. Кузнецова И.С. Анализ моделей инновационных систем / И.С. Кузнецова // Наука та інновації. – 2006. – № 3. – С. 118-126.
33. Куреда Н.М. Зовнішньоекономічна стратегія національних автовиробників в умовах економічної глобалізації / Н.М. Куреда, О.О. Головань // Економіка: проблеми теорії та практики: випуск 231, т. 1 : збірник наук. праць. – Дніпропетровськ, ДНУ, 2007. – С. 203-211.
34. Лагутін В. Шкода від монополії і користь від конкуренції: чи все так просто? / В.Лагутін //К.: Економіка України. – 2007. - № 4 (545). – С. 55-61.
35. Лимитовский М.А. Методы оценки коммерческих идей, предложений, проектов/ М.А. Лимитовский. – М.: «Дело ЛТД», 1995 – 128 с.
36. Лященко В. Послепродажный сервис – источник постоянных доходов / В. Лященко // М.: Военно-техническое сотрудничество. – 2006. -№ 46.– С.70-77.
37. Мазур А.А. Новый этап в жизни украинских технопарков / А.А. Мазур // Наука та інновації. – 2006. – № 2. – С. 102-112.
38. Манфред Б. Гиперконкуренция: характерне особенности, движущие силы и управление/ Брун Манфред// Проблемы теории и практики управления. – 1998. - № 3.- Режим доступу до вид.: http://www.uptp.ru/articles-all/articles-all_3245.html.
39. Меморандум між Урядом України і Урядом Ісламської Республіки Іран про торговельно-економічне співробітництво на 2003-2007 роки від 15 жовтня 2002 р.// Відомості Верховної Ради України. – 2004. - № 10. – Ст. 100.
40. Методика визначення суми завданих замовниками збитків у разі недотримання ними вимог чинного законодавства під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти. [Електронний ресурс] / Рішення Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель від 21.08.2007 № 01/12 рш. – Режим доступу: http://www.goszakupki.com.ua/zakoni/4/18.htm.
41. Методика визначення монопольного (домінуючого) становища суб’єктів господарювання на ринку. [Електронний ресурс] / Розпорядження Антимонопольного комітету України від 05 березня 2002р. № 49-р. – Режим доступу: http://zakon/rada/gov/ua/cgi-bin/laws/main/cgi?nreg=z0317-02.
42. Методика ідентифікації українських високотехнологічних промислових підприємств. [Електронний ресурс] / Наказ Міністерства промислової політики України від 08 лютого 2008 р. № 80. – Режим доступу: : http://search.liga.net/1_doc2.nsf/alldocwww/e11384278bale11dc22574880022260c?opendocument&curr_date=2008.07.16.
43. Миролюбова Т. В. Совершенствование внешнеэкономической деятельности предприятий в условиях рыночной экономики : автореф. дис. на соискание уч. ст. канд. эк. наук : спец. 08.00.05 „Экономика и упр. народным хозяйством” / Т. В. Миролюбова. – Екатеринбург, 1992. – 20 с.
44. Митний кодекс України. – Київ: НВО «Поверхність», 2006. – 232 с.
45. Ноговицын А.В. Мировой рынок высокотехнологичных товаров: конкурентные позиции Украины и Китая / А.В. Ноговицын, О.В. Крехивский, Е.Б. Салихова : материалы Міжародної науково-практичної конференції
студентів, аспірантів та молодих вчених.- Вип.6.-К.: ВГЛ "Обрії", 2008. -
С.32-35.
46. Об утверждении инструкции по заполнению формы федерального государственного статистического наблюдения № 4-инновация "Сведения об инновационной деятельности организации" [Електронний ресурс] : Постановление Госкомстата РФ от 22.07.2002 г. № 156. – Режим доступу до вид. : // http://www.inpravo.ru/data/ base365/text365v152i268.htm.
47. Онищенко В.П. Ракетно-космічний комплекс України на світовому ринку / В.П. Онищенко, С. Герасимчук // Економіка України. – 2008. - № 2 (255). – С. 63- 73.
48. Опыт разработки национальных и государственных программ промышленного развития / [Кривов Г.А, Матвиенко В.А., Зворыкин Л.О., Зворыкин К.О.] // Технологические системы – 2004. - № 4. – С. 30-40.
49. Орищук Ф. Предприятия ОПК Украины хотят торговать на внешних рынках / Ф. Орищук // Военно-техническое сотрудничество. – 2006. - № 34. – С. 18-20.
50. Панин А. Оценка наукоемкой продукции / Андрей Панин [Електронний ресурс] : Военно-промышленный курьер. – 2007. – Режим доступу до вид. : http://www.aviaport.ru/digest/2007/08/27/127105.html.
51. Перман С. Корпорація шпигунів. Бізнес-інновації від ізраїльських майстрів шпіонажу / Стейсі Перман ; пер. з англ. – Дніпропетровськ: Баланс Бізнес Букс, 2006. – 224 с.
52. Пирожков С.И. Оборонный анализ и формирование политики национальной безопасности: опит Украины / Сергей Иванович Пирожков // Стратегічна панорама. – 2006. - № 2. – Режим доступу до журн. : // http://www.niisp.gov.ua/ vydanna/panorama/.
53. Полунєєв Ю.В. Конкурентоспроможність країни як національна ідея [Електронний ресурс] / Ю. В. Полунєєв // Інтернет-видання „Дзеркало тижня” – 2005. - № 10 (538). – Режим доступу до журн. : http://www.zn.kiev.ua/nn/show/ 538/49518/.
54. Поповский А.С. Оптимизация процесса инвестиционной деятельности на основе проведения тендерных торгов / А.С. Поповский // Культура народов Причерноморья. – 2001. - № 16. – С. 83-86.
55. Порохня В.М. Сучасний стан промислового комплексу Запорізької області та перспективи його розвитку / В.М. Порохня, К.І. Деревянко // Держава та регіони. Сер.: Економіка та підприємництво. – Запоріжжя, 2007. – № 2. – С. 203-207.
56. Портер М. Конкуренция / Майкл Портер ; пер. з англ. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2006. – 608 с.
57. Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”. [Електронний ресурс] / Закон України від 20 березня 2008 року № 150-VI./ Відомості Верховної Ради України. – 2008. № 18. – Ст. 198. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua.
58. Про внесення зміни до Антикризових заходів фінансової стабілізації. [Електронний ресурс] / Постанова Кабінету Міністрів України від 03 березня 2005 року № 215. – Режим доступу: http://www.dtkt.com.ua/show/ 2cid0881.html.
59. Про внесення змін до Порядку відображення в обліку операцій в іноземній валюті. Наказ Державного казначейства України від 27 травня 2005 р. № 96. – Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code=z0651-05.
60. Про державне регулювання діяльності у сфері трансферу технологій. [Електронний ресурс] / Закон України від 14 вересня 2006 року № 143-V. / Відомості Верховної Ради України. – 2006. - № 45. – Ст. 434. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua.
61. Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання. [Електронний ресурс] / Закон України від 20 лютого 2003 року № 549-IV // Відомості Верховної Ради України. – 2003. - № 23. – Ст. 148. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua.
62. Про Загальнодержавну комплексну програму розвитку високих наукоємних технологій. [Електронний ресурс] / Закон України від 09 квітня 2004 року № 1676-IV // Відомості Верховної Ради України. – 2004. - № 32. – Ст. 384. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua.
63. Про затвердження Положення про порядок видачі висновків щодо продовження строків розрахунків за зовнішньоекономічними операціями. [Електронний ресурс] / Наказ Міністерства економіки України від 18 січня 2008 р. № 15. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
64. Про здійснення закупок товарів, робіт та послуг за державні кошти. [Електронний ресурс] / Постанова Кабінету Міністрів України від 28 березня 2008 року №274 – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main/.cgi.
65. Про зовнішньоекономічну діяльність. [Електронний ресурс] / Закон України від 16 квітня 1991 року № 959-XII // Відомості Верховної Ради України. – 1991. - № 29. – Ст. 377. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua.
66. Про зони розвитку високих і нових технологій [Електронний ресурс] / Проект закону України від 26 червня 2007 р. № 3722. – Режим доступу : http://gska2.rada.gov.ua/pls/ zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=30473.
67. Про інноваційну діяльність. [Електронний ресурс] / Закон України від 4 липня 2002 року № 40-IV. // Відомості Верховної Ради України. – 2002. - № 36. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=40-15.
68. Про Концепцію державної промислової політики [Електронний ресурс] / Указ Президента України від 12 лютого 2003 р. № 102/2003. – Режим доступу : http://www.president.gov.ua /documents/p_1024.html.
69. Про Концепцію науково-технологічного та інноваційного розвитку України. [Електронний ресурс] / Постанова Верховної Ради України від 13 липня 1999 року № 916-XIV // Відомості Верховної Ради України. – 1999. - № 37. – Ст. 336. – С. 770-776. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua.
70. Про основи взаємовідносин та принципи співробітництва між Україною та Ісламською Республікою Іран. [Електронний ресурс] / Договір, ратифікований Законом України від 15 травня 2003 року № 801-15 // Відомості Верховної Ради України. – 2003. - № 30. – Ст. 258. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua.
71. Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті. [Електронний ресурс] / Закон України від 23 вересня 1994 року № 185/94. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua.
72. Про пріоритети науково-технічного та інноваційного розвитку і шляхи їх реалізації / [Горбатюк Л.В., Грига О.І., Сазонова Л.І., Попадинець В.І., Попадинець Ю.В.] // Наука та інновації – 2005. – № 1. – С. 25-33.
73. Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні. Закон України від 16 січня 2003 року № 433-IV. // Відомості Верховної Ради України. – 2003. - № 13. – С. 354-358.
74. Про прийняття за основу проекту Закону України про державну
підтримку розвитку високих технологій в Україні. [Електронний ресурс] / Постанова Верховної Ради України від 21 червня 2001 року № 2563-III – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
75. Про стимулювання виробництва наукоємної та високотехнологічної продукції та послуг [Електронний ресурс] / Проект Закону України від 14 грудня 2005 року № 7544 – Режим доступу : http://gska2.rada.gov.ua/pls/ zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=24602.
76. Про схвалення Концепції розвитку національної інноваційної системи [Електронний ресурс] / Проект розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.10.2008 року № 2691/01-06-1-3-03 – Режим доступу : http://www.in.gov.ua/ index.php?get=226&id=1533.
77. Резюме річного звіту ВАТ „Мотор Січ” [Електронний ресурс] / Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. – 2007. – Режим доступу : http://www.eds.ssmsc.gov.ua./14307794_rpt13_sect 2.aspx.
78. Рекомендації парламентських слухань на тему: „Національна інноваційна система України: проблеми формування та реалізації”. Постанова Верховної Ради України від 27 червня 2007 року № 1244-V // Відомості Верховної Ради України. – 2007. - № 46. – Ст. 525.
79. Риски во внешнеэкономической деятельности предприятий / [В.П. Бочарников, С.М. Репецкий, К.В. Захаров, А.В. Цыганок, Ю.Г. Турло, Ю.В. Репецкая]. – К.: «ИНЭКС», 1997. – 120 с.
80. Россия на мировом рынке оружия / [Кузык Б., Новичков Н., Шварев., Кенжетаев М., Симаков А. ] – М.: «Военный парад», 2001. – 792 с.
81. Савицкая Г.В. Анализ хозяйственной деятельности предприятия / Г.В. Савицкая. –Минск: ООО «Новое издание», 1999. – 688 с.
82. Саліхова О.Б. Що таке високі технології / Олена Борисівна Саліхова // Діловий вісник. – 2006. – 10 (149). – С. 14-15.
83. Саліхова О.Б. Високотехнологічні галузі – основа підвищення конкурентоспроможності / Олена Борисівна Саліхова // Діловий вісник. – 2006. – 12 (151). – С. 9-10.
84. Саліхова О.Б. Зовнішня торгівля високотехнологічними товарами: проблеми методології та практики статистичного обліку в Україні // Статистика України. – 2006. - № 3. – С. 10-16.
85. Саліхова О.Б. Проблеми гармонізації статистичного обліку зовнішньої торгівлі високотехнологічними товарами в Україні [Електронний ресурс] / Олена Борисівна Саліхова // Режим доступу : http://iee.org.ua/files/alushta/11-salihova-problemy_garmonizacii.pdf.
86. Сєрова Л.П. Управління експортним потенціалом підприємства: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд.. екон. наук: 08.06.02 «Підприємництво, менеджмент та маркетинг» / Л.П. Сєрова. – К., 2002. – 21 с.
87. Семенов Г.А. Роль стратегічного управління на підприємствах у нестабільних умовах / Г.А. Семенов // Держава та регіони. Сер.: Економіка та підприємництво. – Запоріжжя, 2007. – № 1. – С. 311-315.
88. Семьянова О.Ю. Маркетинговые стратегии продвижения высокотехнологичных товаров на рынок : автореф. дис. на соискание уч. степени канд. екон. наук : спец. 08.00.05 „Экономика и упр. народным хозяйством (маркетинг) / О.Ю. Семьянова. – Санкт-Петербург, 2007. – 18 с.
89. Сергеев В.А. Проблемы продвижения российской наукоемкой продукции на мировой рынок [Электронный ресурс] / В.А. Сергеев // Электронный журнал «Полемика». – Выпуск 12. – 2002. – Режим доступу : http://www.irex.ru/ press/pub/polemika/12/sergeev.html.
90. Сіновець П.А. Україно-Іранські відносини в контексті конфронтації Ірану із США та Ізраїлем [Електронний ресурс] / Поліна Андріївна Сіновець // Регіональний філіал НІСД в м. Одеса. – Режим доступу : http://www.niss.od.ua/ publications/sin1.doc.
91. Ситник В.Г. Впровадження наукових розробок у виробництво: стан і перспективи / В.Г. Ситник // Економіка АПК. – 2005. - № 2. – С. 3-7.
92. Скляренко Р.П. Что такое наукоемкий рынок [Електронний ресурс] / Р.П. Скляренко / Международное технологическое сотрудничество. – Режим доступу : http://pipa.ru/mts28.html.
93. Скляренко Р.П. Сменяемость технологий [Електронний ресурс] / Р.П. Скляренко / Международное технологическое сотрудничество. – Режим доступу : http://pipa.ru/mts15.html.
94. Скуднова Н. Управление конкурентами. Шах и мат на бізнес-поле / Н. Скуднова. – СПб.: Питер, 2008. – 204 с.
95. Стадник М.Я. Управління міжнародною діяльністю підприємств на світових ринках високотехнологічної продукції : дис. ... канд. екон. наук : 08.06.01 / Стадник Мирослав Ярославович. – К., 2005. – 196 с.
96. Стичішин П.П. Експортний потенціал військово-промислового комплексу України: методичні аспекти оцінки та маркетинговий механізм його реалізації: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд.. екон. наук: 08.06.02 «Підприємництво, менеджмент та маркетинг» / П.П. Стичішин – К.,2001. – 16 с.
97. Стратегія економічного і соціального розвитку України (2004-2015 роки ) “Шляхом європейської інтеграції” [А.С. Гальчинський, В.М. Геєць та ін.] – Нац. ін-т стратег. досліджень, Ін-т ек. прогнозування НАН України, М-во економіки та з питань європ. інтегр. України.–К.: ІВЦ Держкомстату України, 2004.–416 с.
98. Стратегія регіонального розвитку Запорізької області на період до 2015 року [Електронний ресурс] / упор. Лисенко В.Ю. // Регіональне врядування і розвиток. – м. Запоріжжя, 2007. – 26 с. – Режим доступу : http://npo.vo.uz/ Strategia.doc.
99. Стріха С.Г. Маркетингові технології експорту військово-технічної продукції: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд.. екон. наук: 08.06.02 «Підприємництво, менеджмент та маркетинг» / С.Г. Стріха. – К., 2002. – 19 с.
100. Сухоруков А. І. Пріоритети інвестування національного технологічного розвитку [Електронний ресурс] / А. І. Сухоруков // Стратегічна панорама. – 2003. - №1. – Режим доступу до журн: http://www.niisp.gov.ua/ vydanna/panorama.
101. Сухоруков А.І. Трансфер економічних криз як причина недосконалих циклів [Електронний ресурс] / А.І. Сухоруков // Стратегічна панорама. – 2004. - № 2. – Режим доступу до журн : http://www.niisp.gov.ua/vydanna/ panorama/2004_2.php.
102. США ввели санкции против «Рособоронэкспорта» и АХК «Сухой» // Военно-техническое сотрудничество. – 2006. - № 31. – С. 7-16.
103. Сыроватка С. Шпионские страсти / С. Сыроватка, С. Бардачева // Власть денег. – 2006. - № 45. – С. 38-41.
104. Терещенко Ю.Ф. Міжнародний маркетинг високотехнологічної продукції: дис. ... канд. екон. наук : 08.06.01 / Терещенко Юрій Федорович. – К., 2003. – 194 с.
105. Ткач В. Санкционный смотритель / В. Ткач // Defense Express. – 2004. – №10 (35). – С. 43-45.
106. Торговельна угода між Урядом України та Урядом Ісламської Республіки Іран від 6 лютого 2001 року // Відомості Верховної Ради України. – 2004. - № 2. – Ст. 13.
107. Фактори ризику ВАТ „Мотор Січ” [Електронний ресурс] / Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. – 2007. – Режим доступу : http://www.eds.ssmsc.gov.ua./14307794_rpt13_sect3.aspx.
108. Філіпова Н.О. Актуальні аспекти міжнародного трансферу технологій : материалы Межд. научно-практич. конференции [«Актуальные проблемы и перспективы развития экономики Украины.»], (Алушта, 4-6 жовт. 2007 р.) / М-во образования и науки Украины, Таврич. нац. ун-т им. В.И. Вернадского [и др.] – Симферополь, 2007. – 269 с. – С. 60-61.
109. Філіпова Н.О. Валютні та фінансові ризики підприємств, які експортують високотехнологічну продукцію до близькосхідних та азіатських країн : матеріали Міжн. науково-практич. конференції [„Сучасні проблеми економіки та управління підприємствами”], (Жовті Води, 23-24 лютого 2007) – Дніпропетровськ: Наука і освіта. Том 7. – 2007. – 100 с. – С. 576-579.
110. Філіпова Н.О. Інноваційна послуга як джерело розширення ринків збуту високотехнологічної продукції / Н.О. Філіпова // Держава та регіони. Сер.: Економіка та підприємництво. – Запоріжжя, 2008. - № 2. – С. 259-263.
111. Філіпова Н.О. Конкурентна політика на ринках високотехнологічної продукції : матеріали Міжвуз. наукової конференції [„Стан і проблеми управління підприємствами в умовах ринкової економіки”] / ГУ «ЗІДМУ». – Запоріжжя, 2007. – С. 98-99.
112. Філіпова Н.О. Концепція післяпродажного сервісу як ефективний інструмент просування високотехнологічної продукції на зовнішні ринки : матеріали Міжн. наукової конференції [„Стан і проблеми управління підприємствами в умовах ринкової економіки”] / Класичний приватний університет. – Запоріжжя, 2008. – С. 98-99.
113. Філіпова Н.О. Методи дослідження просування високотехнологічної продукції на зовнішні ринки / Н.О. Філіпова // Культура народов Причерноморья. – Сімферополь, 2007. - № 2. – С. 48-51.
114. Філіпова Н.О. Міжнародний тендер як ефективний метод просування високотехнологічної продукції вітчизняних підприємств / Н.О. Філіпова // Держава та регіони. Сер.: Економіка та підприємництво. – Запоріжжя, 2007. - № 5. – С. 112-117.
115. Філіпова Н.О. Нові заходи агресивної конкуренції щодо підприємств, орієнтованих на експорт високотехнологічної продукції / Н.О. Філіпова // Экономика и управление. – Сімферополь, 2007. - № 3. – С. 76-80.
116. Філіпова Н.О. Окремі етапи життєвого циклу як фактор, що впливає на ефективність просування високотехнологічної продукції : материалы Межд. научно-практич. конференции [«Теория и практика экономики и предпринимательства»], (Алушта, 10-12 мая 2007 г.) / М-во образования и науки Украины, Таврич. нац. ун-т им. В.И. Вернадского [и др.] – Симферополь, 2007. – 298 с. – С. 224-225.
117. Філіпова Н.О. Особливості участі українських підприємств в міжнародних тендерах на постачання високотехнологічної продукції : матеріали Міжвуз. наукової конференції [„Сучасні та перспективні аспекти зовнішньоекономічної діяльності”] /ГУ«ЗІДМУ».–Запоріжжя, 2007. –С.39-41.
118. Філіпова Н.О. Позиціонування вітчизняних високотехнологічних підприємств на зовнішніх ринках : матеріали Міжн. науково-практич. конференції [„Сучасні та перспективні аспекти зовнішньоекономічної діяльності”] / Класичний приватний університет. –Запоріжжя, 2008.–С. 56-57.
119. Филиппова Н.А. Проблемы завоевания внешних рынков украинскими предприятиями, ориентированными на экспорт высокотехнологичной продукции / Н.А. Филиппова // Экономика и управление. – Симферополь, 2006. - № 5. – С. 70-74.
120. Филиппова Н.А. Стратегические методы и приемы управления рисками во внешнеэкономической деятельности предприятий / Наталья Александровна Филиппова / під ред. проф. Ф.В. Зінов’єва і В.Є. Реутова [Монографія] – Сімферополь: Таврія, 2006. – 176 с.: іл. – Рос. – С. 146-154.
121. Філіпова Н.О. Сутність і зміст поняття „просування високотехнологічної продукції : матеріали IV Міжн. науково-практичної конференції [„Економічний і соціальний розвиток України в XXI столітті: національна ідентичність та тенденції глобалізації”], (Тернопіль, 22-23 лютого 2007) / М-во освіти і науки України, Тернопільський нац. ек. ун-т. – Тернопіль, „Економічна думка”, 2007. – 605 с. – С. 469-471.
122. Філіпова Н.О. Управління фінансовими ризиками підприємств, що експортують високотехнологічну продукцію / Наталя Олександрівна Філіпова // Держава та регіони. Сер.: Економіка та підприємництво. – Запоріжжя, 2007. - № 3.– С. 245-247.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.