У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИМ РОЗВИТКОМ РЕГІОНУ
Количество страниц 317
ВУЗ АКАДЕМІЯ МУНІЦИПАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ
Год сдачи 2010
Содержание ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ....................................................................4
ВСТУП.....................................................................................................................5
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИМ РОЗВИТКОМ РЕГІОНУ.......................................................................................12
1.1. Теоретичні основи та особливості системи управління соціально-економічним розвитком регіону в умовах ринкових відносин....12
1.2. Сутність ефективності регіонального управління та фактори,
що впливають на її рівень................................................................40
1.3. Методичні підходи до оцінки ефективності управління регіоном..............................................................................................55
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ 2. ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ РЕГІОНАЛЬНОЮ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЮ СИСТЕМОЮ.................................................75
2.1. Обґрунтування критерію та показників ефективності регіонального управління.................................................................75
2.2. Розробка методу оцінки ефективності регіонального управління..........................................................................................86
2.3. Оцінка ефективності управління соціально-економічним розвитком регіонів України ..........................................................104
Висновки до розділу 2
РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИМ РОЗВИТКОМ РЕГІОНУ.............................121
3.1. Стратегічні напрями підвищення ефективності системи управління соціально-економічним розвитком регіону..............121
3.2. Обґрунтування об’єктно-субсидіарного підходу до визначення компетенції органів управління регіоном в умовах розвитку місцевого самоврядування............................................................147
3.3. Вдосконалення організаційно-економічного механізму підвищення ефективності регіонального управління.................157
Висновки до розділу 3
ВИСНОВКИ........................................................................................................175
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ..........................................................182
ДОДАТКИ...........................................................................................................204
ВСТУП

Актуальність теми дисертаційного дослідження. Проблема підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону постійно знаходиться в центрі уваги теорії і практики регіонального управління. Однак у сучасних умовах вона набула особливої значимості. Розвиток ринкових відносин, зростання ролі регіонів у соціально-економічному, науково-технічному, політичному та культурному житті країни, вимагають формування адекватних і дієвих механізмів управління цими складними територіальними системами, які б, базуючись на новітніх наукових досягненнях, дозволяли ефективно вирішувати актуальні проблеми життєдіяльності регіонів та підвищувати рівень життя населення.
В умовах поглиблення децентралізації державного управління, формування нової моделі публічної влади висока ефективність функціонування регіональної ланки управління стає одним із найбільш пріоритетних факторів прискорення трансформаційних перетворень в країні.
Існуюча в Україні система регіонального управління є в цілому недостатньо ефективною. У ній еклектично поєднуються як застарілі механізми управління, що дісталися в спадок від радянських часів, так і нові, що сформувалися в період незалежності держави. Вона є внутрішньо суперечливою, негнучкою. Це суттєво гальмує подальший соціально-економічний розвиток регіонів України, призводить до поглиблення регіональних диспропорцій, викликає соціальну напругу, стримує хід ринкових перетворень в регіонах.
У зв’язку з цим завдання підвищення ефективності управління регіональними соціально-економічними процесами на сучасному етапі розвитку України і розробки механізмів забезпечення її високого рівня в майбутньому стають актуальним напрямом досліджень.
Різні аспекти проблеми підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіонів знайшли відображення в працях багатьох вітчизняних та зарубіжних вчених: С. Батчикова, І. Бистрякова, М. Бутка, Е. Ведунга, З. Герасимчук, Ю. Гладкого, А. Гошка, А. Гранберга, Б. Данилишина, М. Долішнього, С. Дорогунцова, Д. Епштейна, А. Єпіфанова, Л. Зайцевої, В. Корженка, Л. Кузьменко, М. Лесечка, В. Лєксіна, А. Мазура, Л. Масловської, А. Мельник, Г. Мостового, О. Невелєва, Г. Одинцової, Я. Олійника, В. Павлова, В. Поповкіна, І. Сало, В. Симоненка, А. Степаненка, М. Фащевського, А. Чемериса, Л. Чернюк, А. Чистобаєва, М. Чумаченка, А. Швєцова та інших.
Водночас, не зважаючи на високий рівень вивчення даної проблеми, ряд питань, зокрема, такі як: розробка методологічних підходів щодо комплексної оцінки ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону, вдосконалення компетенції органів управління регіоном, а також обґрунтування організаційно-економічного механізму підвищення ефективності функціонування системи управління регіоном в умовах становлення ринкових відносин та формування місцевого самоврядування є недостатньо розроблені.
Незавершеність наукових досліджень щодо проблеми підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону визначили актуальність, наукову та прикладну цінність теми даного дисертаційного дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Проведені автором дослідження безпосередньо пов’язані з тематикою науково-дослідних робіт Академії муніципального управління, зокрема з темами „Дослідження економічних, соціальних і правових проблем становлення соціально-орієнтованої ринкової системи в Україні” (номер державної реєстрації 0101U005489), „Вдосконалення організації місцевого самоврядування в умовах реформування державної влади в Україні” (номер державної реєстрації 0105U007983).
Участь автора в їх виконанні полягає в розробці методів оцінки ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону та розподілу функцій між органами управління регіоном, обґрунтуванні організаційно-економічного механізму підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону.
Мета і завдання дослідження. Мета дисертаційної роботи полягає в розробці теоретико-методологічних положень та практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону в умовах становлення ринкових відносин.
Досягнення сформульованої мети обумовило необхідність вирішення таких завдань:
- визначити сутність, закономірності та принципи організації системи управління соціально-економічним розвитком регіону в умовах ринкових відносин;
- розкрити соціально-економічний зміст, види ефективності регіонального управління та фактори, що її визначають;
- обґрунтувати критерій та показники ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону;
- вдосконалити існуючі методологічні підходи до виявлення і використання резервів підвищення ефективності управління розвитком регіону;
- дати оцінку ефективності управління розвитком регіонів України та обґрунтувати систему заходів щодо підвищення її рівня;
- обґрунтувати підхід до розмежування функцій між органами управління в регіоні як основу для вдосконалення їх компетенції;
- вдосконалити організаційно-економічний механізм підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону.
Об'єктом дослідження є процес управління соціально-економічним розвитком регіону в умовах становлення ринкових відносин та розвитку місцевого самоврядування.
Предметом дослідження є теоретико-методологічні та прикладні проблеми підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону.
Методи дослідження. Теоретичною й методологічною базою дисертаційної роботи є: положення і висновки сучасної економічної теорії та регіональної економіки; наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених, присвячені питанням оцінки і підвищення ефективності управління регіоном.
У дисертаційному дослідженні використовувалися наступні методи: системний підхід, абстрагування, аналіз і синтез, узагальнення - для дослідження теоретико-методологічних засад ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону; статистичний аналіз, регресійно-кореляційний аналіз, порівнянь, систематизації - для оцінки ефективності управління регіонами України; проблемно-цільовий, організаційного моделювання, декомпозиції системи управління - для обґрунтування практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону.
Інформаційною базою дослідження стали: вітчизняні і зарубіжні наукові публікації з досліджуваної проблематики; законодавчі та нормативно-правові акти України; статистичні збірники, бюлетені і матеріали Держкомстату України, обласних управлінь статистики та регіональних органів влади.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у вдосконаленні теоретико-методологічних і прикладних засад виявлення і використання резервів підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону. Результати, що характеризують наукову новизну дисертаційного дослідження, відображають наступні положення:
вперше
- розроблено метод оцінки ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону, який ґрунтується на системі розрахунків показників результативності та ефективності управління розвитком регіону в цілому, окремих його підсистем та соціально-економічних процесів і дозволяє комплексно оцінювати величину створюваного ефекту в регіоні від функціонування системи управління ним;
- обґрунтовано об’єктно-субсидіарний підхід до розмежування функцій між рівнями системи управління регіоном, який дозволяє розподіляти функції, виходячи із критерію максимальної близькості надання послуг споживачам регіону при обмеженні обсягу існуючої потреби в цих послугах;
удосконалено
- методичні підходи щодо інтегральної оцінки рівня розвитку регіональної соціально-економічної системи, на основі чого забезпечується коректна оцінка динаміки розвитку регіону в цілому, його підсистем і окремих соціально-економічних процесів;
- концептуальні положення щодо обґрунтування критерію ефективності регіонального управління, в основу якого покладено необхідність досягнення стратегічної мети регіонального розвитку;
- організаційно-економічний механізм підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону, який, у порівнянні з існуючим, враховує регіональні механізми, що забезпечують підвищення ефективності функціонування систем управління регіонами;
одержали подальший розвиток
- сутність поняття „ефективність регіонального управління”, яке, на відміну від існуючих, відображає необхідність досягнення цілей і пріоритетів регіонального розвитку і визначається, як соціально-економічна категорія, яка характеризує ступінь досягнення регіональних цілей (отримання ефекту) з врахуванням понесених витрат на регіональне управління;
- метод декомпозиції системи управління в частині адаптації ознак декомпозиції для обґрунтування множини задач управління ефективністю функціонування системи управління регіоном.
Практичне значення одержаних результатів. Сформульовані у дисертаційній роботі наукові результати і рекомендації є методологічною й практичною основою підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону. Представлені в дисертації теоретико-методичні положення збагачують теорію і практику регіонального управління. Конкретні результати дослідження можуть бути використані при визначенні пріоритетних напрямів регіонального розвитку, формуванні регіональних бюджетів, програм соціально-економічного розвитку регіонів та підведенні підсумків їх виконання.
Наукові висновки і пропозиції щодо підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону знайшли застосування в роботі Київської обласної державної адміністрації при розробці Програми соціально-економічного та культурного розвитку Київської області на 2007 рік (довідка № 11-19-14971 від 18.07.2007 р.) та Управління з питань регіональної політики та зовнішньоекономічних зв’язків Київської міської державної адміністрації при розробці Програми соціально-економічного та культурного розвитку м. Києва на 2007 рік (довідка № 049-04/5262 від 11.07.2007 р.)
Методичні розробки дисертаційної роботи використані в підготовці навчальних курсів „Основи економічної теорії”, „Менеджмент”, що викладаються в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова (довідка № 04-10/1332 від 11.07.2007 р.) та „Менеджмент організацій”, „Державне регулювання економіки”, що викладаються в Академії муніципального управління (довідка № 01-131 від 12.07.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійно виконаною науковою працею, в якій розв’язано важливе наукове завдання – вдосконалення теоретико-методологічних та практичних засад виявлення і використання резервів підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону. Всі наукові результати, що викладені в дисертації і виносяться на захист, отримані автором особисто. Із наукових праць, опублікованих у співавторстві, у роботі використані лише ті ідеї та положення, які належать особисто автору.
Апробація результатів дисертації. Основні результати дослідження доповідались на 8 наукових, науково-практичних конференціях та семінарах, зокрема на Всеукраїнській науково-практичній конференції „Економічні проблеми розвитку регіонів та підприємств на початку ХХІ століття” (м. Полтава, 2001 р.), Всеукраїнській науково-практичній конференції „Освіта як фактор національної безпеки” (м. Київ, 2002 р.), Міжнародній науково-теоретичній конференції студентів, аспірантів та молодих вчених „Соціально-економічні, політичні та культурні оцінки і прогнози на рубежі двох тисячоліть” (м. Тернопіль, 2003 р.), Міжнародній науково-практичній конференції „Реформування фінансово-кредитної системи і стимулювання економічного зростання” (м. Луцьк, 2003 р.), Спільному семінарі кафедри економічної теорії (НПУ імені М.П. Драгоманова), Управління вищої освіти Інституту вищої освіти АПН України та фінансового ліцею м. Києва „Актуальні проблеми перехідної економіки України” (м. Київ, 2003 р.), Звітній науково-практичній конференції Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (м. Київ, 2004 р.), Звітно-науковій конференції викладачів Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова „Науково-дослідна діяльність молодих вчених: особливості підготовки майбутнього вчителя” (м. Київ, 2004 р.), Всеукраїнській науково-практичній конференції „Актуальні проблеми муніципального управління” (м. Київ, 2006 р.).
Публікації. Основні положення і результати дисертаційного дослідження опубліковані у 15 наукових працях загальним обсягом 4,0 д. а., у тому числі 3,7 д. а. належить особисто автору, з них 5 опубліковано у наукових фахових виданнях, 8 – в матеріалах наукових конференцій

Список литературы ВИСНОВКИ

Проведене наукове дослідження з проблем виявлення і використання резервів підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону дозволяє зробити наступні висновки:
1. Якість протікання соціально-економічних процесів в регіоні суттєво залежить від рівня ефективності функціонування системи управління ними. Аналіз наукової літератури дозволяє під СУР розуміти діалектичну єдність суб’єктів регіонального управління та об’єкту управління (регіону), пов’язаних прямими і зворотними зв’язками в цілісну організаційну систему, призначену для реалізації цілей та завдань регіонального розвитку. Організація СУР підпорядковується загальним принципам управління й, разом з тим, здійснюється відповідно до особливостей об'єкту управління (регіону), який є цілісною сукупністю різних видів продуктивних сил і виробничих відносин, що розвиваються в певних пропорціях і взаємозалежностях на даній території і покликані задовольняти матеріальні та духовні потреби населення. В такому розумінні регіон можна розглядати як РСЕС, яка охоплює взаємопов'язану сукупність економічних, соціальних та екологічних процесів і маю розгалужену структуру. У даній роботі як регіони розглядаються РСЕС обласного рангу.
2. Визначено основні принципи, методи та особливості механізму функціонування СУР. На підставі аналізу сучасного стану СУР в Україні доведено, що для забезпечення сталого і динамічного розвитку регіональних процесів необхідною є розробка системи заходів, спрямованих на підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіонів.
3. Встановлено, що ефективність управління - це соціально-економічна категорія, яка розкриває взаємозв’язок між результатами (ефектом) і витратами управлінської праці, понесеними для досягнення цих результатів. Вона виступає як складна, багатогранна категорія, що характеризує ланцюг „ціль-результат-витрати”. Перші два елементи ланцюга відповідають на питання: наскільки отриманий результат наближає нас до поставленої мети (результативність управління). Співвідношення інших двох показує ступінь економічності управління, тобто дає відповідь на питання: ”ціною” яких витрат досягнуто дане наближення до мети (власне ефективність).
Відповідно, під ефективністю регіонального управління можна розуміти соціально-економічну категорію, яка характеризує ступінь досягнення регіональних цілей (отримання ефекту) з урахуванням понесених витрат на регіональне управління.
Рівень ефективності може бути оцінений з точки зору обраного критерію на основі показників результативності й ефективності управління. Властивостями критеріїв ефективності є: пов’язаність із цілями управління; відображення вимог, які пред’являються до управління; урахування ефекту, який виникає в результаті управління.
4. Ґрунтовно оцінено переваги і недоліки існуючих у зарубіжній та вітчизняній науковій літературі методичних підходів до оцінки ефективності регіонального управління, що дозволило дійти висновку про необхідність їх удосконалення. На цій основі дістали подальшого розвитку: теоретичні засади виміру ефекту від управління соціально-економічним розвитком регіону; обґрунтування критерію та показників ефективності регіонального управління та методологічні аспекти визначення та використання резервів її підвищення.
Зокрема, обґрунтовано, що найбільш прийнятним на сучасному етапі розвитку України критерієм ефективності регіонального управління є міра наближення РСЕС до рівня сталого розвитку, а під ефектом регіонального управління можна розуміти рівень динаміки показників, які визначають соціально-економічний розвиток регіону за певний період. Тоді динаміка часткових індексів розвитку РСЕС буде характеризувати ефект від управління окремими процесами в регіоні, динаміка групових індексів – ефект від управління окремими підсистемами, динаміка інтегрального індексу – ефект від управління регіоном у цілому. Якщо вказані індекси розраховувати через співвідношення фактичних показників розвитку регіону і еталонних, що відображають рівень сталого розвитку, то їх динаміка буде характеризувати результативність управління; співвідношення ефекту і приросту витрат на регіональне управління – ефективність регіонального управління
5. На основі визначеного критерію ефективності для розрахунку показників розроблено метод комплексної оцінки ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону, який реалізується в 7 етапів: 1) формування вихідної інформаційної бази первинних статистичних показників за ряд періодів для проведення аналізу; 2) стандартизація показників (розрахунок часткових індексів комплексного розвитку регіону) у межах кожного періоду; 3) розрахунок коефіцієнтів вагомості часткових індексів та їх груп; 4) визначення групових індексів економічного, соціального та екологічного розвитку регіону та інтегрального індексу комплексного розвитку регіону за ряд періодів; 5) розрахунок показників динаміки часткових, групових та інтегральних індексів; 6) розрахунок показників результативності та ефективності функціонування СУР; 7) інтерпретація отриманих результатів.
Для інтерпретації результатів було розроблено шкалу переводу кількісних значень окремих показників ефективності в їх якісний зміст: менше 0 % - незадовільний рівень; від 0 % до 10 % - низький рівень; від 10 % до 20 % - середній рівень; від 20 % до 30 % - високий рівень; більше 30 % - дуже високий рівень ефективності регіонального управління.
6. За допомогою розробленого методу проведено оцінку результативності та ефективності управління соціально-економічним розвитком регіонів України. Головними результатами дослідження є: 1) за рівнем результативності управління з 25 регіонів України 5 мають середній рівень ефективності, 19 – низький і 1 - незадовільний; найвищий рівень результативності управління РСЕС забезпечено в Дніпропетровській області ( = 15,87 %). За цим же показником аутсайдером виступає Закарпатська область ( = - 0,66 %). Також було проведено ранжирування СУР України за рівнем результативності управління РСЕС; 2) за рівнем ефективності управління в 2005 р. 4 регіони мають незадовільний її рівень (Закарпатська, Запорізька, Одеська і Черкаська обл.), 12 – низький (АР Крим, Вінницька, Донецька, Житомирська, Кіровоградська, Миколаївська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Харківська, Херсонська, Хмельницька обл.), 8 – середній (Волинська, Івано-Франківська, Київська, Луганська, Львівська, Тернопільська, Чернівецька, Чернігівська обл.) і один (Дніпропетровська обл.) – високий.
7. З метою пошуку причин низької ефективності управління певними соціально-економічними процесами та обґрунтування заходів, спрямованих на її підвищення на основі пропонованого методу було здійснено поглиблене дослідження рівня ефективності управління РСЕС на прикладі Київської області, що дозволило обґрунтувати стратегічні напрями підвищення ефективності управління інституційними перетвореннями, збитковістю підприємств, зовнішньоекономічними, інноваційними, демографічними процесами, а також медичним обслуговуванням населення та екологічною ситуацією в регіоні.
Головними з них є наступні: 1) зміна акцентів у приватизації підприємств та організацій у напрямку реформування комунальної власності регіону; 2) покладення на Головне управління економіки КОДА додаткових завдань по прогнозуванню ефективності економіки внаслідок реалізації заходів по приватизації об’єктів державної й комунальної власності в області; 3) розширення консультативних, дорадчих та інформаційних функцій у структурі Головного управління економіки з метою надання допомоги та інформування суб’єктів господарювання щодо стану та пріоритетних напрямів зовнішньоекономічної діяльності; 4) розробка і реалізація комплексної програми реструктуризації та технічної перебудови підприємств області; 5) формування в регіоні сприятливого інвестиційного клімату для залучення в економіку прямих іноземних інвестицій, спрямованих на модернізацію і технічне оновлення виробництв; 6) розробка комплексної стратегії та цільових програм інноваційного розвитку Київської області на довгострокову перспективу; 7) вдосконалення механізмів комерціалізації наукових розробок та створення системи пільг для підприємств, які впроваджують інновації; 8) підтримка багатодітних і неповних сімей, поліпшення соціального становища молоді; 9) розробка нових форм роботи амбулаторно-поліклінічних закладів на основі впровадження сучасних методів діагностики та нетрадиційних методів лікування; 10) розробка довгострокових програм реформування галузі охорони здоров’я з метою підвищення рівня її матеріально-технічної бази та якості надання медичних послуг; 11) створення в структурі КОДА Головного управління екології та охорони навколишнього природного середовища, яке б проводило єдину екологічну політику в області; 12) запровадження постійно діючого екологічного моніторингу господарської діяльності всіх підприємств та організацій області; 13) вдосконалення існуючих норм та нормативів з природоохоронної діяльності; 14) раціоналізація організаційної структури СУР та ін.
8. Встановлено, що суттєвим резервом підвищення ефективності регіонального управління є чітке розмежування функцій між органами управління в регіоні. Доведено, що розподіл функцій по горизонталі СУР між самоврядними і місцевими державними органами управління має здійснюватися на основі розведення їх предметів відання. Виходячи з цього, місцеві державні адміністрації відповідно до свого соціального статусу повинні виконувати функції представників держави на місцях: управляти державною власністю в регіоні; здійснювати загальний нагляд за дотриманням Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України; координувати діяльність територіальних підрозділів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади; видавати ліцензії та дозволи, передбачені законодавством тощо. Міністерства та відомства мають прогнозувати соціально-економічний розвиток відповідних галузей та сфер економіки, розробляти загальнообов’язкові державні стандарти та норми, відповідне методичне забезпечення та контролювати їх виконання тощо. Органи ж місцевого самоврядування мають стати, як і в інших розвинених країнах, „джерелом” надання послуг суб’єктам території.
Для розмежування функцій вертикалі СУР розроблено об’єктно-субсидіарний підхід до розподілу і закріплення функцій між рівнями СУР і запропоновано блок-схему його реалізації. Підхід базується на використанні принципу субсидіарності і полягає у послідовному закріпленні окремих функцій за певними рівнями системи управління, виходячи із співставлення критичної потужності об’єктів надання благ і обсягу потреби в них, що сформувалася на певній території.
Отримані множини функцій, які закріплюватимуться за допомогою пропонованого методу, відбиватимуть специфіку кожного регіону й, відповідно, різнитимуться кількісно й змістовно. Виходячи з цього, зроблено висновок, що визначення компетенції всіх органів управління регіонами України в одному законі є недоцільним. Враховуючи світовий досвід, пропонується проводити її детальну регламентацію в статутах регіональних органів влади.
9. Підтримання стабільно високої ефективності функціонування СУР вимагає здійснення цілеспрямованого управління нею одночасно як на загальнодержавному, так і на регіональному рівнях. У такому випадку можливим стає забезпечення необхідного режиму функціонування всіх органів управління регіонами країни, виходячи із цілей і завдань розвитку національної економіки, і цілеспрямоване управління ефективністю з боку самих регіональних органів влади, виходячи із соціально-економічного потенціалу регіонів, їх характерних особливостей та встановлених регіональними радами пріоритетів регіонального розвитку.
Поєднання двох рівнів управління ефективністю СУР відбувається в рамках комплексної системи управління, яку пропонується організувати на базі Департаменту розвитку регіонів Міністерства регіонального розвитку та будівництва України і Головних управлінь економіки виконавчих органів регіональних рад. З метою відображення функціонування системи було розроблено організаційно-економічний механізм підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком регіону, а також розглянуто необхідні функціональні, організаційні, інформаційні та інші передумови його функціонування. Запропоновано на регіональному рівні в складі виконавчих органів регіональних рад створити відділи ефективності; на основі методу декомпозиції системи управління визначено їх функціональну компетенцію.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Адміністративні послуги місцевих органів державної виконавчої влади: Монографія / А.О. Чемерис, М.Д. Лесечко, А.В. Ліпенцев, А.О. Каляєв, В.М. Ципук, О.Л. Пастух, О.В. Поляк / За заг. ред. А.О. Чемериса. – Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2004. – 152 с.
2. Айвазян С.А. К методологии измерения синтетических категорий качества жизни населения // Экономика и математические методы. –2003. - Т. 39, № 2.– С. 33-53.
3. Алаев Э.Б. Социально-экономическая география: Понятийно-терминологический словарь. – М.: Мысль, 1983. – 350 с.
4. Андрійчук В.Г. Ефективність діяльності аграрних підприємств: теорія, методика, аналіз: Монографія. – К.: КНЕУ, 2005. – 292 с.
5. Анфилов В.С., Емельянов А.А., Кукушкин А.А. Системный анализ в управлении: Учебное пособие / Под ред. А.А. Емельянова. – М: Финансы и статистика, 2002. – 368 с.
6. Аудит адміністративної діяльності: теорія та практика / Пер. з англ. В. Шульга. – К.: Основи, 2000. – 190 с.
7. Бабінова О.О. Виконавчі критерії як один із шляхів поліпшення діяльності територіальних органів влади // Формування механізму регіонального управління в Україні: Матеріали науково-практичної конференції 29 листопада 2001р. – Харків: Вид-во ХарРІ УАДУ „Магістр”, 2002. – С. 157 – 161.
8. Баклан О.П. Сучасний критерій ефективності поліпшення якості менеджменту // Актуальні проблеми економіки. – 2003. - № 9 (27). – С. 149-156.
9. Балабанов Г.В., Вишневський В.В. Територіальний соціально-економічний моніторинг в Україні. – К.: Нора-друк, 2001. – 58 с.
10. Баліцька В.В. Реформування міжбюджетних відносин у контексті фінансової політики // Міжбюджетні відносини центру та регіонів: Міжнародна наук.-практ. конф. Київ, 29 червня 2004 р. / Редкол.: П.І. Гайдуцький та ін. – К.: [ННЦ ІАЕ], 2004. – С. 17-20.
11. Барановський В. До концепції переходу України на модель сталого розвитку // Економіка України. - № 7. - 2001. – С. 78-83.
12. Бєлєнький П.Ю. Регіональна політика збалансованого соціально-економічного розвитку // Регіональна економіка. - 2005. - № 1. – С. 96-107.
13. Бинкин Б.А., Черняк В.И. Эффективность управления: наука и практика. – М.: Наука, 1982. – 144 с.
14. Бідняк М.Н. Організація управління: Навч. посіб. – К.: А.С.К., 2003. -176 с.
15. Білик Р. Критерії ефективності діяльності районної державної адміністрації // Вісник Української академії державного управління при Президентові України. – 2001. - № 2/1. – С. 68-71.
16. Бокарев В.А. Понятие управления и его роль в современном познании // Кибернетика и современное научное познание. - М.: Издательство „Наука”, 1976. - С. 20-37.
17. Борденюк В. Деякі проблеми законодавчого визначення компетенції органів місцевого самоврядування в Україні // Вісник Української академії державного управління при Президентові України. - 1997. - № 3. - С. 118-129.
18. Бочок М.П., Бутко М.П., Котельников Д.І. Управління регіоном: Навч. посіб. - Чернігів: Сіверянська думка, 2001. – 280 с.
19. Булыгин Ю.Е. Организация социального управления (основные понятия и категории): Словарь-справочник. – М.: «Контур», 1999. – 254 с.
20. Бутко М.П. Регіональні особливості економічних трансформацій в перехідній економіці. – К.: Знання України, 2005. – 476 с.
21. Бюджет України за 2000 рік: Стат. зб. / Міністерство фінансів України. – К., 2001. – 317 с.
22. Бюджет України за 2002 рік: Стат. зб. / Міністерство фінансів України. – К, 2003. – 264 с.
23. Бюджет України за 2005 рік: Стат. зб. / Міністерство фінансів України. – К, 2006. – 292 с.
24. Бюджетний Кодекс України від 21 червня 2001 р. № 2542-ІІІ // Відомості Верховної Ради України. – 2001. - N 37-38.
25. Валова додана вартість по регіонам України за 1996 - 2000 роки: Стат. зб. / Державний комітет статистики України – К.: Держкомстат України, 2001. – 70 с.
26. Валовий регіональний продукт за 2001 – 2005 роки: Стат. зб. / Державний комітет статистики України – К.: Держкомстат України, 2007. – 111 с.
27. Ващаєв С.С. Методологія побудови узагальнюючих статистичних показників: Автореф. дис... к.е.н: 08.03.01. – К., 2001. – 20 с.
28. Ведунг Е. Оцінювання державної політики та програм / Пер. з англ. В. Шульга. – К.: Всеувито, 2003. – 350 с.
29. Вершигора Е.Е. Менеджмент: Учеб. пособие. – М.: ИНФРА-М, 1999. – 256 с.
30. Вобленко С. О пользе сомнений // Городское управление. – 2001. - № 5 (58). – С. 26-35.
31. Герасимчук З. В. Регіональна політика сталого розвитку: методологія формування, механізми реалізації: Монографія. – Луцьк: Надстир´я, 2001. – 528 с.
32. Герасимчук З.В., Вахович І.М. Організаційно-економічний механізм формування та реалізації стратегії розвитку регіону: Монографія. – Луцьк: ЛДТУ, 2002. – 248 с.
33. Гладкий Ю.Н., Чистобаев А.И. Регионоведение: Учебник. – М.: Гардарики, 2000. – 384 с.
34. Гладкий Ю.Н., Чистобаев А.И. Основы региональной политики: Учебник. - СПб: Изд-во Михайлова В.А., 1998. – 659 с.
35. Глушков В.М. Введение в АСУ. - Изд. 2-е, исправл. и доп. – К.: „Техніка”, 1974. – 320 с.
36. Гошко А. Оцінка діяльності місцевих органів самоврядування: Монографія. – К.: УАДУ; Видавничий Дім „Соборна Україна”, 1998. – 380 с.
37. Гранберг А.Г. Основы региональной экономики: Учебник для студ. вузов. – 3-е изд. – М.: ГУ ВШЭ, 2003. – 495 с.
38. Григор’єв В.А. Місцеве самоврядування. Порівняльно-правовий аналіз основ організації і діяльності: Монографія. – Одеса: Юридична література, 2001. – 196 с.
39. Данилишин Б.М. Сталий розвиток України: реалії і проблеми // Проблеми забезпечення економічної безпеки і сталого розвитку України: Матеріали Круглого столу (28 грудня 1999 р.) / Відп. ред. С.І. Пирожков, Б.В. Гунський, А.І. Сухоруков. – К.: Національний інститут українсько-російських відносин при Раді національної безпеки та оборони України. - К., 2000. - 130 с.
40. Данилишин Б.М., Чернюк Л.Г., Фащевський М.І. Соціально-економічні проблеми розвитку регіонів: методологія і практика / НАН України; Рада по вивченню продуктивних сил України / Б.М. Данилишин (ред.). – Черкаси: ЧДТУ, 2006. – 315 с.
41. Дейнеко О.А. Эффективность и качество управления машино-строительным предприятием. – М.: Машиностроение, 1979. – 240 с.
42. Державне регулювання економіки: Навч. посіб. / С.М. Чистов, А.Є. Никифоров, Т.Ф. Куценко та ін. – 2-ге вид., доопрац. і допов. – К.: КНЕУ, 2004. – 440с.
43. Державне управління і менеджмент: Навч. посіб. у таблицях і схемах / Г.С. Одинцова, Г.І. Мостовий, О.Ю. Амосов та ін. / За заг. ред. Г.С. Одинцової. – Харків: ХарРІ УАДУ, 2002. – 492 с.
44. Державне управління: Навч. посіб. / А.Ф. Мельник, О.Ю. Оболенський, А.Ю. Васіна, Л.Ю. Гордієнко / За ред. А.Ф. Мельник. - 2-ге вид., випр. і доп. - К.: Знання, 2004. - 342 с.
45. Державне управління: теорія і практика. / За заг. ред. В.Б. Авер’янова. – К.: Юрінком Інтер, 1998. – 432 с.
46. Децентрализация: эксперименты и реформы: В 3 т. / Под ред. Т.М. Хорвата. - Будапешт: Институт открытого общества, 2000. – Т. 1: Органы местного самоуправления в центральной и восточной Европе. – 484 с.
47. Дзюндзюк В.Б. Ефективність діяльності публічних організацій: Монографія. – Харків: Вид-во ХарРІ УАДУ „Магістр”, 2003. – 236 с.
48. Диневич В.А., Рогачев С.В., Якунина Н.И. Показатели и критерии эффективности управления. – М.: «Мысль», 1975. – 72 с.
49. Добрынин А.И. Региональные пропорции воспроизводства. – Л.: Изд-во Ленинградского у-та, 1977. – 127 с.
50. Довкілля України = Environment of Ukraine: Стат. зб. за 2005 р. / Державний комітет статистики України. – К., 2006. – 256 с.
51. Доленко Д.В. Территориальное устройство общества: социально-политический анализ. – Саранск: НИИ регионологии при Мордовском университете, 1993. – 100 с.
52. Долішній М.І. Актуальні завдання регіональної політики України в сучасних умовах // Регіональна економіка. - 2004. - № 3. – С. 16-33.
53. Долішній М.І., Кравців В.С. Екологічні аспекти соціальної асиметрії українського суспільства // Проблеми забезпечення економічної безпеки і сталого розвитку України: Матеріали Круглого столу (28 грудня 1999р.) / Відп. ред. С.І. Пирожков, Б.В. Губський, А.І. Сухоруков. – К.: Національний інститут українсько-російських відносин при Раді національної безпеки та оборони України, 2000. - С. 151-162.
54. Долішній М., Мошенець О. Ринкові механізми регіонального управління // Регіональна економіка, 2001. - № 1. – с. 7-17.
55. Долішній М.І. Регіональна політика на рубежі ХХ-ХХІ століть: нові пріоритети / НАН України. Ін-т регіональних досліджень. – К.: Наукова думка, 2006. – 512 с.
56. Дорогунцов С.І., Олійник Я.Б., Степаненко А.В. Теорії розміщення продуктивних сил і регіональна економіка. – К.: „СТАФЕД-2”, 2001. – 144 с.
57. Дорогунцов С., Федорищева А., Ральчук О. Сталий розвиток в управлінні еколого-економічними системами // Економіка України. – 2001 р.- № 1. - С. 74-83.
58. Евдокименко В.К. Территориальная система управления эффективностью. – Ужгород: Карпати, 1983. – 134 с.
59. Егоренко Т.В. Управление развитием территории: Монография / НАН Украины. Ин-т экономики промышленности. – Донецк, 2002 – 192 с.
60. Економіка підприємства: Підручник / За заг. ред. С.Ф. Покропивного. – Вид. 2-ге, перероб. та доп. – К.: КНЕУ, 2001. – 528 с.
61. Економічна енциклопедія: У 3-х томах / Редкол.:... С.В. Мочерний (відп. ред.) та ін. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2000. - Т. 1. – 864 с.
62. Економічна енциклопедія: У 3-х томах / Редкол.:... С.В. Мочерний (відп. ред.) та ін. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2001. - Т. 2. – 248 с.
63. Єпіфанов А.О., Сало І.В. Регіональна економіка. – 2-ге вид. доп. і прероб. - К.: Наукова думка, 2000. – 343 с.
64. Єріна А.М. Статистичне моделювання та прогнозування: Навч. посіб. – К.: КНЕУ, 2001. – 170 с.
65. Жук М.В. Ринкові основи регіонального управління // Актуальні проблеми економіки. – 2002. - № 3. – С. 14-19.
66. Журавський B.C., Серьогін В.О., Ярмиш О.Н. Державне будівництво та місцеве самоврядування в Україні. - К.: Вид. дім "Ін Юре", 2004. – 672 с.
67. Зайцева Л.М. Региональная система управления (организационно-методологический аспект). – Донецк: ИЭП НАН Украины, 1997. – 336 с.
68. Закон України „Про місцеве самоврядування в Україні” від 21 травня 1997 р. № 280/97-ВР.: Офіц. текст із змін. станом на 1 жов. 2007 р. – Режим доступу: http://www.zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg= =280%2F97-%E2%FO.
69. Закон України „Про місцеві державні адміністрації” від 9 квітня 1999 р. № 586-ХІV.: Офіц. текст із змін. станом на 1 жов. 2007 р. - Режим доступу: http://www.zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=586-14.
70. Закон України „Про стимулювання розвитку регіонів” від 20 грудня 2005 р. № 2850-IV.: Офіц. текст із змін. станом на 1 січ. 2006 р. - Режим доступу: http://www.zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2850-15.
71. Звіт про підсумки соціально-економічного і культурного розвитку Київської області у 2005 році, затверджений рішенням Київської обласної ради від 02.03.2006 р. № 357-32-ІV. - Режим доступу: http://www.kyiv-obl.gov.ua/Docs/24.doc.
72. Зиновьев В. К вопросу об эффективности управления в оргсистемах // Менеджмент сегодня. – 2001. - № 6. – С. 2-5.
73. Исследование систем управления / Ивахненко А.Г., Клепиков С.И. и др. – Хабаровск: ДВАГС, 2001. – 301 с.
74. Іщук С.І. Розміщення продуктивних сил (Теорія, методи, практика). - Вид. 4-е, доп. – К.: Європ. ун-т, 2001. – 216 с.
75. Кафидов В.В. Исследование систем управления: Учеб.-практ. пособие. – М.: МЕХА, 2000. – 149 с.
76. Керецман В.Ю. Державне регулювання регіонального розвитку: теоретичні аспекти: Монографія. – К.: Вид-во УАДУ, 2002. – 188 с.
77. Килин П.М. Воспроизводство регионального общественного продукта. – М.: Наука, 1984. – 230 с.
78. Клименюк М.М., Діденко І.М. Система показників ефективності керування виробництвом. – К.: „Манускрипт”, 1995. – 28 с.
79. Клименюк М.М., Кузьомко В.М. Обґрунтування фінансового забезпечення органу управління регіоном // Теорії мікро-макроекономіки: Зб. наук. пр. професорсько-викладацького складу і аспірантів / За ред. Ю.М. Мальчина , Ю.В. Ніколенка – К.: Академія муніципального управління, 2004. - Випуск 15. – С. 131-138.
80. Клименюк Н.Н. Автоматизированные системы управления предприятиями сборного железобетона. – К.: Вища шк. Головное изд-во, 1984. – 216 с.
81. Кодацький В.П. Деякі аспекти підвищення ефективності політики регіонального розвитку в Україні // Регіональна економіка. – 2005. - № 3. – С. 220-224.
82. Конституція України: Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 черв. 1996 р.: Офіц. текст із змін. станом на 8 груд. 2004 р. – Режим доступу: http://www.zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg= 254%EA%2F96%E2%.
83. Концепція адміністративної реформи в Україні // Офіційний вісник України. – 1999. - № 21.
84. Котилко В.В. Региональная экономическая политика: Учеб. пособие. – М.: Экономика, 2001. – 272 с.
85. Кравченко В. Моделі місцевого самоврядування та можливості їх використання в містах України // Медіаполіс. – 1997. - № 1. - С. 26 -28.
86. Кравченко В.В., Пітцик М.В. Конституційні засади місцевого самоврядування в Україні (основи муніципального права): Навч. посіб. – К: ”Арарат-Центр”, 2001. – 176 с.
87. Кравченко В.І. Основні проблеми міжбюджетних відносин // Міжбюджетні відносини центру та регіонів: Міжнар. наук.-практ. конф. Київ, 29 червня 2004 р. / Редкол.: П.І. Гайдуцький та ін. – К.: [ННЦ ІАЕ], 2004. – С. 56-60.
88. Крайник О.П. Економічний розвиток регіону: Монографія / За ред. М.І. Долішнього. – Львів: Ліга-Прес, 2002. – 294 с.
89. Крусян А.Р. Взаємодія місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування в Україні: Автореф. дис... канд. юр. наук: 12.00.02 / Одеська державна юридична академія. – Одеса, 1999. – 21 с.
90. Кузьменко Л.М. Управление функционированием и развитием экономики региона: Монография / НАН Украины. Ин-т экономики промышленности. - Донецк, 2004. – 284 с.
91. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. Основи менеджменту: Підручник. – К.: „Академвидав”, 2003. – 416 с.
92. Кузьомко В.М. Декомпозиція системи управління як метод визначення кількості задач управління регіоном // Актуальні проблеми перехідної економіки України: Спільний семінар кафедри економічної теорії НПУ імені М.П. Драгоманова, відділу економіки і управління Вищою освітою і Інституту вищої освіти АПН України та Фінансового ліцею м. Києва. Київ, 29 жовтня 2003 р. - К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2004. – С. 35-37.
93. Кузьомко В.М. Ідентифікація регіону в системі управління // Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. Серія „Економічні науки”. – Полтава: Редакційно-видавничий центр Полтавського у-ту споживчої кооперації України, 2003.- Випуск 4. - № 1 (8). – С. 42-46.
94. Кузьомко В.М. Комплексний аналіз рівня розвитку регіонів України // Вісник: Зб. наук. ст. Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова: Матеріали звітно-наук. конф. викладачів – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2004. – Випуск 8. – С. 261-263.
95. Кузьомко В.М. Метод розподілу функцій між рівнями системи управління регіоном // Актуальні проблеми муніципального управління: Всеукр. наук.-практ. конф. Київ, 15 грудня 2006 р. – К.: Академія муніципального управління, 2007. – С. 250-252.
96. Кузьомко В.М. Методика оцінки ефективності регіонального управління // Теорії мікро-макроекономіки: Зб. наук. пр. професорсько-викладацького складу і аспірантів / За ред. Ю.В. Ніколенка, Ю.М. Мальчина – К.: Академія муніципального управління, 2007. - Випуск 26.- С. 62-73.
97. Кузьомко В.М. Методологічні проблеми оцінки ефективності регіонального управління // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова: Зб. наук. пр. Серія № 18. Економіка і право – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2006. - № 4. – С. 61-69.
98. Кузьомко В.М. Нормативно-правове забезпечення системи управління регіоном // Вісник: Матеріали звітної наук.-практ. конф. Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, лютий 2004р. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2004. – Випуск 7. – С. 76-81.
99. Кузьомко В.М. Обґрунтування критерію розподілу функцій між органами регіонального управління // Вісник Українського державного університету водного господарства та природокористування: Зб. наук. пр. Серія „Економіка”. - Випуск 2 (26). – Рівне: УДУВГП, 2004. – С. 665-669.
100. Кузьомко В.М. Проблеми ресурсного забезпечення регіонального управління в Україні // Теорії мікро-макроекономіки: Зб. наук. пр. професорсько-викладацького складу і аспірантів / За ред. Ю.В. Ніколенка, В.К. Присяжнюка – К.: Академія муніципального управління, 2006. - Випуск 24. – С. 138-145.
101. Кузьомко В.М. Проблеми управління регіонами України на сучасному етапі // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова: Зб. наук. пр. Серія 18. Економіка і право – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2004. - № 1. - С. 35-40.
102. Кузьомко В.М. Системний підхід до вдосконалення регіонального менеджменту // Соціально-економічні, політичні та культурні оцінки і прогнози на рубежі двох тисячоліть: Міжнар. наук.-теорет. конф. студентів, аспірантів та молодих вчених. Тернопіль, 20 лютого 2003 р. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2003. – С. 293.
103. Кузьомко В.М. Сталий розвиток регіону як стратегічна мета регіонального управління // Освіта як фактор національної безпеки: Всеукр. наук.-практ. конф. Київ, 20 грудня 2002 р. – К.: АМУ, 2003. – С. 74-80.
104. Кузьомко В.М. Сутність регіону як об’єкту управління // Реформування фінансово-кредитної системи і стимулювання економічного зростання: Міжнар. наук.-практ. конф. Луцьк, 30-31 травня 2003 р. – Луцьк, 2003. – С. 281-283.
105. Куршев В.Н. Исследование систем управления: Уч. пособ. - Казань: Изд-во Казанского государственного технического университета, 2000. – 232 с.
106. Лексин В.Н., Швецов А.Н. Государство и регионы. Теория и практика государственного регулирования территориального развития. Изд. стереотипное. - М.: Эдиториал УРСС, 2003. – 368 с.
107. Лугінін О.Є., Білоусова С.В. Статистика: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 580 с.
108. Мазур А. Організаційне реформування системи регіонального управління в перехідний період // Підприємництво, господарство і право. – 2001. - № 4. – С. 105-108.
109. Мазур А.Г. Регіональна економіка: проблеми відтворення і управління. – Вінниця: ВАТ „Вінницяоблдрукарня”, 2000. – 263 с.
110. Мазур А.Г. Регіональна парадигма суспільного розвитку. – Вінниця: Книга-Вега, 2007. – 160 с.
111. Малі підприємства в Україні у 2004 році: Стат. зб. / Державний комітет статистики України; М. Жук (ред.) – К.: Держкомстат України, 2005. – 253 с.
112. Маниліч М.І. Трансформація регіонального економічного механізму: Монографія. – Чернівці: Книги-ХХІ, 2004. – 164 с.
113. Маркіна І.А. Методологічні питання ефективності управління // Фінанси України. – 2000. - № 6. – С. 24-32.
114. Маркіна І.А. Методологія сучасного управління: Монографія. – К.: Вища шк., 2001. – 311 с.
115. Марков М. Технология и эффективность социального управления: Пер. с болг. / Под ред. Т.В. Керимовой. – М.: Прогресс, 1982. – 267 с.
116. Мартыненко Н. Технология менеджмента: Учеб. для студентов высш. учеб. заведений. – К.: МП «Леся», 1997. – 800 с.
117. Маслаков В.В., Зубков К.И, Пленкин В.Ю. Модель региона-квазикорпорации // Регион: экономика и социология. - 2000. - № 2. – С. 18-20.
118. Масловська Л.Ц. Сталий розвиток продуктивних сил регіонів: теорія, методологія, практика: Монографія. – К.: Київ. нац. торг.-економ. у-т, 2003. – 366 с.
119. Матеріали Міжнародної конференції „Переваги місцевого самоврядування” (29-30 трав. 2001 р. м. Ірпінь) / Упоряд. М. Пухтинський. – К.: Логос, 2001. – 214 с.
120. Мельник С.А. Управління регіональною економікою: Навч. посіб. – К.: КНЕУ, 2000. – 124 с.
121. Менеджмент організацій: Підручник / За заг. ред. Л. І. Федулової. – К.: Либідь, 2003. – 448 с.
122. Менеджмент продуктивності: Навч. посіб. / Укл. А.О. Ласкавий. – К.: КНЕУ, 2004. – 288 с.
123. Методика вимірювання людського розвитку регіонів України / Е.М. Лібанова, Н.С. Власенко, Л.М. Гаєвська та ін. – К.: Державний комітет статистики України; Національна Академія наук України; Рада по вивченню продуктивних сил України, 2001. – 33 с.
124. Методологічні підходи до визначення проблемних територій та напрямки регулювання їх подальшого розвитку / Л.М. Зайцева, С.М. Серьогін, В.В. Антонов та ін. / За наук. та заг. ред. Л.М. Зайцевої. – Донецьк: ДРІДУ, 2003. - 144 с.
125. Механізми підвищення ефективності діяльності органів державного управління на регіональному рівні: Монографія / Г.І. Мостовий, О.Ю. Амосов, А.О. Дігтяр та ін. / За заг. ред. Г.І. Мостового. – Харків: Вид-во ХарРІ НАДУ „Магістр”, 2004. – 208 с.
126. Міжбюджетні відносини центру та регіонів: Міжнар. наук.-практ. конф. Київ, 29 червня 2004р. / Редкол.: П.І. Гайдуцький та ін. – К.: [ННЦ ІАЕ], 2004. – 160 с.
127. Мороз О.С. Теоретические вопросы измерения и повышения эффективности управленческого труда // Економіка і право. – 2004. -№ 3. – С. 69-72.
128. Муниципальный менеджмент: Учеб. пособ. для вузов / В.Л. Асанов, В.Н. Иванов, С.Б. Мельников и др. / Под общ. ред. В.Н. Иванова, С.Б. Мельникова. – М.: Муниципальный мир, 2004. – 412 с.
129. Муніципальне право України: Підручник / В.Ф. Погорілко, О.Ф. Фрицький, М.О. Баймуратов та ін. / За ред. В.Ф. Погорілка, О.Ф. Фрицького. – К.: Юрінком Інтер, 2002. – 352 с.
130. Наврузов Ю. Система местного самоуправления в Украине // Разработка новых правил игры в старых условиях / Под ред. И. Мунтяну, В. Попа. – Будапешт, 2001. - Т.3. Органы местного самоуправления в Восточной Европе, на Кавказе и Средней Азии. – С. 129–190.
131. Наукова та інноваційна діяльність в Україні: Стат. зб. / Державний комітет статистики України. – К.: ДП „Інформаційно-видавничий центр Держкомстату України”, 2006. – 362 с.
132. Невелєв О.М., Данилишин Б.М. Сталий розвиток регіону: стратегічні напрями та механізми. – К.: ДКП „НДІСЕП”, 2002. – 127 с.
133. Неумитий М.Л., Кузьомко В.М., Трокачевська Л.П. До концепції державного регулювання соціально-економічних процесів на рівні міста // Економічні проблеми розвитку регіонів та підприємств на початку ХХІ століття: Всеукр. наук.-практ. конф. Полтава, 22-23 листоп. 2001 р. - Полтава: ПДТУ ім. Юрія Кондратюка, 2001.- Т. 2 – С. 112-113.
134. Новак В.О. Основи теорії управління: Навч. посіб. – К.: НАУ, 2001. – 236 с.
135. Оперативна інформація Управління у справах сім’ї та молоді Київської обласної державної адміністрації. – Режим доступу: http://www.kyiv-obl.gov.ua.
136. Організаційно-економічний механізм розвитку регіону: Трансформаційні процеси та їх інституційне забезпечення: Монографія / Кол. авт.; За ред. А.Ф. Мельник. – Тернопіль: Економічна думка, 2003. – 608 с.
137. Осауленко О.Г. Моделювання сталого розвитку соціально-економічних систем: Монографія. – К., 2001. – 66 с.
138. Основи інформаційних систем: Навч. посіб. / В.Ф. Ситник, Т.А. Писаревська та ін. - 2-ге вид. перероб. і доп. – К.: КНЕУ, 2001. – 420с.
139. Основи муніципального права України: Навч. посіб./ За ред. М.І. Корнієнка. – К: Знання, 2000. – 119 с.
140. Основи стійкого розвитку: Навч. посіб. / За заг. ред. Л.Г. Мельник. – Суми: ВТД „Університетська книга”, 2005. – 650 с.
141. Осовська Г.В., Осовський О.А. Менеджмент організацій: Навч. посіб. – К.: Кондор, 2005. – 860 с.
142. Павлов В.І. Політика регіонального розвитку в умовах ринкової трансформації (теоретико-методологічні аспекти та механізми реалізації). – Луцьк: Надстир’я, 2000. – 580 с.
143. Павлюк А.П. Територіальна динаміка України: Монографія / За ред. В.А. Поповкіна – К.: НІСД, 1996. – 97 с.
144. Пархоменко В. Проблеми місцевого самоврядування в Україні 1990-х років. - К.: Інститут демократії імені Пилипа Орлика, 1999. – 252 с.
145. Перспективи розвитку місцевого самоврядування: досвід України та Швеції: Аналіт. бюлетень. – К.: Видавничо-друкарська фірма „Прутпринт”, 1998. – 128 с.
146. Писаревська Т.А. Інформаційні системи і технології в управлінні трудовими ресурсами: Навч. посіб. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: КНЕУ, 2000. – 279 с.
147. Пікуза О.С. Теоретичні засади визначення якості управління: сутність категорії і методологія кількісної оцінки // Актуальні проблеми економіки. – 2004. - № 12 (42). – С. 150-155.
148. Пістун М.Д. Основи теорії суспільної географії: Навч. посіб. – К.: Вища шк., 1996. – 231 с.
149. Поважный С.Ф., Смолько А.Д., Марьяненко Г.И. Управление комплексным развитием региона: Уч. пособие. – Донецк: ДонГАУ, 2003. – 250 с.
150. Поповкін В.А., Калитенко А.П., Розинка В.О. Рівні соціально-економічного розвитку регіонів України // Наук. доповіді Національного інституту стратегічних досліджень. - К., 1994. - Вип. 24. – 77 с.
151. Поповкін В.А. Регіонально-цілісний підхід в економіці. - К., 1993. – 220 с.
152. Постанова Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2005 р. № 263 „Про запровадження моніторингу результатів діяльності Кабінету Міністрів України та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій” . – Режим доступу: http://www.rada.gov.ua.
153. Постанова Кабінету Міністрів України від 21 липня 2006 р. № 1001 „Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2015 року” // Офіційний вісник України. - 2006 р.- № 30. - ст. 2132.
154. Постанова Кабінету Міністрів України від 20 червня 2007 р. № 833 „Про запровадження комплексної оцінки соціально-економічного розвитку Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя”. – Режим доступу: http://www.rada.gov.ua.
155. Постанова Кабінету Міністрів України від 1 березня 2007 р. № 323 „Про утворення Міністерства регіонального розвитку та будівництва України і Міністерства з питань житлово-комунального господарства України”. – Режим доступу: http://minregionbud.gov.ua/index.php.
156. Прангишвили И. Об эффективности управления сложными социально-экономическими системами // Общество и экономика. – 2005. - № 9. – С. 125-134.
157. Праця України 2005: Стат. зб. / Державний комітет статистики України. – К.: Держкомстат України, 2006. – 352 с.
158. Принципы организации социальных систем: Теория и практика / Под ред. М.И. Сетрова. – К.; Одесса: Выща шк. Головное издательство, 1988. – 242 с.
159. Програма дій „Порядок денний на ХХІ століття” („AGENDA”). – К.: „Інтелсфера”, 2000. – 360 с.
160. Проценко Т. Критерії оцінки управлінської діяльності органів виконавчої влади в регіоні // Управління сучасним містом. – 2001. - № 7-9 (3). – С. 18-22.
161. Прядко В.В. Економічна ефективність виробництва: проблеми теорії та методології управління. – К.: Наукова думка, 2003. – 282 с.
162. Региональная экономика / Тяглов С.Г., Черныш Е.А., Молчанова Н.П. и др. / Под ред. Н.Г. Кузнецова и С.Г. Тяглова. – Р-н-Д.: Феникс, 2003. – 320 с.
163. Региональная экономика: Учебник / Под ред. В.И. Видяпина, М.В. Степанова. – М.: ИНФРА-М, 2002. – 686 с.
164. Региональная экономика: Учебное пособие / Под ред. М.В. Степанова. – М.: ИНФРА-М, 2001. – 464 с.
165. Регіональна політика: методологія, методи, практика / НАН України. Інститут регіональних досліджень. Редкол.: відпов. ред. М.І. Долішній – Львів, 2001. – 700 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.