У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНІСТЮ КОРПОРАТИВНИХ ПЕНСІЙНИХ ПРОГРАМ
Количество страниц 240
ВУЗ Науково-дослідний фінансовий інститут при Міністерстві фінансів України
Год сдачи 2010
Содержание ЗМІСТ

Перелік умовних скорочень___________________________________________ 3
ВСТУП____________________________________________________________ 4
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНІСТЮ КОРПОРАТИВНИХ ПЕНСІЙНИХ ПРОГРАМ ________________________________________________________13
1.1. Сутність і структура механізму управління ефективністю корпоративних пенсійних програм __________________________________________________13
1.2. Економіко-організаційні основи формування корпоративних пенсійних програм та механізм управління їх ефективністю________________________32
1.3. Система контролінгу при функціонуванні корпоративної пенсійної програмами та управлінні недержавним пенсійним фондом____________________________________________________________57
Висновки до розділу 1_______________________________________________78

РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМ І МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ КОРПОРАТИВНИМИ ПЕНСІЙНИМИ ПРОГРАМАМИ В ЕКОНОМІЦІ УКРАЇНИ _________________________________________________________82
2.1. Аналіз зарубіжного та вітчизняного досвіду недержавного пенсійного забезпечення _______________________________________________________82
2.2. Дослідження впливу економічних чинників на ефективність корпоративних пенсійних програм ____________________________________99
2.3. Дослідження ефективності корпоративних пенсійних програм на підприємствах України _____________________________________________114
Висновки до розділу 2______________________________________________132

РОЗДІЛ 3. УДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНІСТЮ КОРПОРАТИВНИХ ПЕНСІЙНИХ ПРОГРАМ ________135
3.1. Напрями підвищення ефективності корпоративних пенсійних програм _________________________________________________________________135
3.2. Дослідження ефективності розміщення пенсійних активів та їх оцінка____________________________________________________________147
3.3. Модель функціонування компанії з адміністрування недержавного пенсійного фонду __________________________________________________164
3.4. Напрями забезпечення фінансової стійкості корпоративних пенсійних програм __________________________________________________________174
Висновки до розділу 3______________________________________________198

ВИСНОВКИ ______________________________________________________200

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ _______________________________205

ДОДАТКИ _______________________________________________________219

ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Необхідність реформування пенсійного забезпечення викликана низкою об’єктивних факторів, серед особливе місце займають низький рівень пенсійного забезпечення більшості населення України і погіршення демографічної ситуації. Сьогодні ці проблеми є актуальними для багатьох країн світу, незалежно від рівня їх економічного розвитку. Сучасна пенсійна система, особливо її накопичувальна частина, спрямована на виховання економічної самостійності та відповідальності громадян за стан особистого матеріального добробуту після виходу на пенсію.
В Україні впроваджується трьохрівнева пенсійна система, яка дасть змогу розподілити ризики, пов’язані із змінами в демографічній ситуації та коливаннями в економіці і на ринку капіталів. Цей розподіл дозволить зробити пенсійну систему більш фінансово збалансованою та стійкою, що застрахує працівників від зниження загального рівня доходів після виходу на пенсію.
З огляду на негативні аспекти економічної історії нашої держави, зокрема діяльність трастів і знецінення вкладів колишнього Ощадбанку СРСР та незадовільний фінансовий стан значної частини населення, можна стверджувати, що недержавне пенсійне забезпечення доцільно впроваджувати лише через побудову корпоративних пенсійних програм.
В умовах ринкової трансформації економіки України дослідження недержавного пенсійного забезпечення, корпоративних пенсійних програм та інституційних інвесторів стає дедалі важливішим. Саме пенсійні фонди та страхові компанії, на базі яких впроваджуються корпоративні пенсійні програми, повинні стати головними інвесторами національної економіки.
Актуальність проблеми пояснюється незначною кількістю наукових досліджень, присвячених системі недержавного пенсійного забезпечення загалом та корпоративним пенсійним програмам зокрема. Суттєвий внесок у формування національної концепції пенсійного забезпечення зробили такі вчені: В. Геєць, Б. Зайчук, Е. Лібанова, Б. Надточій, А. Нечай, С. Онишко, М. Папієв, І. Сахань, В. Яценко. Ґрунтовні теоретичні та практичні дослідження в частині пенсійного забезпечення, страхування та фінансової стійкості знайшли відображення у працях зарубіжних вчених Н. Бауерса, В. Бенінга, Х. Гербера, В. Дубровського, А. Михайлова, А. Пчелинцева, О. Марченка, Е. Четиркіна.
В той же час не всі аспекти цієї складної і багатогранної проблеми з’ясовані та отримали належне обґрунтування. Багато положень праць зазначених дослідників носять суперечливий та дискусійний характер. Відмітимо, що дослідження корпоративних пенсійних програм в Україні взагалі відсутнє. Зокрема, немає їх систематизованої класифікації, залишаються малодослідженими економіко-організаційні основи їх формування та інфраструктурне і законодавче забезпечення управління ними. Крім того, відсутній механізм управління ефективністю корпоративною пенсійною програмою, не створено моделі функціонування нових суб’єктів в ринковій економіці України – адміністраторів недержавних пенсійних фондів. Немає аналізу методів та напрямів підвищення ефективності корпоративної пенсійної програми та дослідження ефективності розміщення активів недержавного пенсійного фонду, їх оцінки. Крім того, залишаються недостатньо вивченими окремі теоретичні та практичні аспекти функціонування недержавного пенсійного фонду.
Актуальність, науково-теоретична і практична цінність даних проблем, їх недостатнє вивчення та обґрунтування зумовили вибір теми дисертаційного дослідження, визначили мету і основні завдання.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Наукові результати, теоретичні положення та висновки були використані при виконанні науково-дослідної теми Науково-дослідного фінансового інституту при Міністерстві фінансів України “Проведення пенсійної реформи в Україні та запровадження недержавного пенсійного страхування” (номер державної реєстрації 0103U004850). До звітів за цією темою включені пропозиції автора щодо дослідження корпоративних пенсійних програм на базі недержавного пенсійного фонду, запровадження системи контролінгу управління недержавним пенсійним фондом, прискорення темпів пенсійної реформи в Україні, удосконалення методів досягнення фінансової стійкості корпоративної пенсійної програми.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є створення науково-методичних засад функціонування корпоративної пенсійної програми та розробка на їх основі механізму управління ефективністю корпоративної пенсійної програми, який спрямований як на підвищення ефективності функціонування недержавного пенсійного фонду і страхових організацій, так і на забезпечення достойних пенсій працівникам підприємств всіх форм власності.
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення таких завдань:
• дослідити сутність і структуру механізму управління ефективністю корпоративною пенсійною програмою та виділити особливості його функціонування в економіці України;
• здійснити класифікацію корпоративної пенсійної програми та дослідити економіко-організаційні умови її формування;
• виявити та систематизувати економічні чинники, які впливають на ефективність корпоративної пенсійної програми;
• розробити адаптовані до українського економічного середовища методи та напрями підвищення ефективності корпоративної пенсійної програми;
• розробити систему контролінгу при функціонуванні корпоративної пенсійної програми та управління недержавним пенсійним фондом;
• визначити шляхи удосконалення інфраструктурного та законодавчого забезпечення управління корпоративною пенсійною програмою;
• розробити модель створення та функціонування компанії з адміністрування недержавного пенсійного фонду;
• розробити напрями забезпечення фінансової стійкості корпоративної пенсійної програми в сучасних умовах розвитку економіки України.
Об’єктом дослідження є організація функціонування корпоративних пенсійних програм підприємств в системі недержавного пенсійного забезпечення.
Предметом дослідження є механізм управління ефективністю корпоративних пенсійних програм.
Методи дослідження. Теоретико-методологічну основу дослідження складають: діалектичний і системний підхід, теоретичні положення сучасної економічної теорії, законодавча база, наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених і фахівців у сфері недержавного пенсійного забезпечення. У процесі роботи використовувалися такі методи дослідження: теоретичне узагальнення та порівняння, систематизація, метод групувань, статистичний і математичний методи (для побудови корпоративної пенсійної програми), системний і комплексний підхід (для визначення основних напрямів підвищення фінансової стійкості корпоративних пенсійних програм).
Інформаційну базу дослідження складають законодавчі та нормативно-правові акти Верховної Ради України, а також статистичні матеріали Державного комітету статистики України, Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Компанії ПАДКО “Впровадження пенсійної реформи в Україні”. Для побудови корпоративної пенсійної програми були використанні дані ВАТ “Укртранснафта”.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у теоретичному обґрунтуванні та практичному вирішенні комплексу завдань, пов’язаних із побудовою та функціонуванням корпоративних пенсійних програм та удосконаленням механізму їх управління.
Новизна наукових результатів конкретизується в таких положеннях:
вперше:
• запропоновано та апробовано модель створення та функціонування компанії з адміністрування недержавних пенсійних фондів, яка виступає ключовим суб’єктом системи недержавного пенсійного забезпечення. Особливістю моделі є врахування в алгоритмі визначення обставин, які регламентують діяльність адміністратора фонду, зокрема в частині його винагороди, законодавчо визначених витрат, режиму оподаткування. Встановлено залежність між життєвим циклом корпоративної пенсійної програми та компанії з адміністрування недержавних пенсійних фондів. Досліджено точку беззбитковості діяльності компанії з адміністрування при різних варіантах пенсійних схем та встановлено, що саме пенсійна схема з паритетною участю працівника і роботодавця забезпечує найвищу економічну ефективність її діяльності. Отримані закономірності відрізняються від існуючих тим, що дають можливість забезпечити досягнення економічної ефективності функціонування компанії з адміністрування недержавних пенсійних фондів, а також створюють передумови збереження пенсійних внесків, максимальне їх примноження і своєчасне проведення пенсійних виплат;
• виявлено та систематизовано головні економічні чинники, що впливають на ефективність функціонування корпоративних пенсійних програм на вітчизняних підприємствах. Отримано науково обґрунтовані тарифи пенсійних внесків роботодавців та працівників до недержавного пенсійного фонду, які дозволяють збалансувати інтереси всіх суб’єктів недержавного пенсійного забезпечення та відповідають вимогам Міжнародної організації праці щодо мінімальних норм коефіцієнта заміщення заробітної плати пенсією. З практичної точки зору, проведення підприємствами постійного аналізу запропонованих чинників дозволить суттєво знизити фінансові та економічні ризики функціонування корпоративних пенсійних програм;
удосконалено:
• організаційно-інституціональні засади побудови механізму управління ефективністю корпоративних пенсійних програм, реалізованих через недержавні пенсійні фонди та компанії зі страхування життя. Розроблено систему оцінки ефективності корпоративних пенсійних програм, яка здійснюється роботодавцем та учасником недержавного пенсійного фонду з урахуванням коефіцієнтів вагомості кожного критерію оцінювання. Цей підхід дає можливість враховувати при проведенні оцінки корпоративної пенсійної програми цілі та пріоритети роботодавця і працівника, а також дозволяє знайти баланс їх інтересів. Запропонована новація може бути використана при розробці та впровадженні корпоративної пенсійної програми на вітчизняних підприємствах;
 класифікацію та сучасний рівень понятійного апарату в галузі пенсійного забезпечення. Зокрема, визначено поняття “корпоративна пенсійна програма” як сукупність заходів, спрямованих на побудову системи недержавного пенсійного забезпечення на підприємствах різних форм власності та в галузі економіки в цілому, з метою отримання працівниками додаткових до загальнообов’язкового державного пенсійного страхування пенсійних виплат. Запропоновані класифікаційні ознаки відрізняються від існуючих тим, що вони враховуються на всіх етапах функціонування корпоративної пенсійної програми (при розробці, впровадженні, супроводженні);
набули подальшого розвитку:
• методичні підходи до системи контролінгу при функціонуванні корпоративної пенсійної програми та управління недержавним пенсійним фондом. Запропоновано систему контролінгу збереження та примноження пенсійних внесків до недержавного пенсійного фонду, яка включає: державний нагляд та контроль за суб’єктами, які надають послуги недержавному пенсійному фонду, їх відповідальність перед фондом, контроль за розміщенням пенсійних активів, контроль за дохідністю та розподілом прибутку фонду. Запропонована новація включає в себе набір ефективних методів пруденційного нагляду на ринку недержавних пенсійних фондів і може бути використана учасниками фондів для унеможливлення зловживань з їхніми пенсійними накопичуваннями;
• теоретичні положення та практичні підходи до розміщення активів недержавного пенсійного фонду. Досліджено різні варіанти інвестиційної стратегії фонду, яка в умовах сучасного стану ринку капіталу України повинна бути спрямована на зниження ризиків інвестування активів пенсійного фонду з одночасним забезпеченням максимального рівня його дохідності в довгостроковій перспективі. Запропоновані підходи відрізняються від існуючих тим, що дозволяють врахувати всю сукупність чинників, які впливають на інвестиційну політику недержавного пенсійного фонду, зокрема наявність фінансових інструментів для інвестування пенсійних активів, законодавчі обмеження та вимоги стосовно інвестиційного портфеля фонду, особливості фондового ринку України та принципів корпоративного управління.
Практичне значення одержаних результатів. Розроблені у ході дослідження наукові та практичні висновки і рекомендації можуть бути використані для побудови корпоративних пенсійних програм, функціонування недержавних пенсійних фондів. Автором отримані практичні результати, які можуть використовуватися у практичній діяльності недержавних пенсійних фондів, адміністраторів недержавних пенсійних фондів, компаній з управління активами та на підприємствах, які впроваджують корпоративні пенсійні програми, зокрема:
• розроблена модель створення та функціонування компанії з адміністрування недержавних пенсійних фондів дозволяє оцінити її фінансово-економічну ефективність, а також забезпечити безперебійне ведення персоніфікованого обліку учасників недержавного пенсійного фонду;
• обґрунтовані напрями розвитку законодавчого та інфраструктурного забезпечення управління корпоративними пенсійними програмами та запропоновані методи підвищення їх ефективності;
• розроблені основні принципи створення та механізм управління ефективністю корпоративними пенсійними програмами на підприємствах України;
• розроблені основні підходи до розміщення активів недержавного пенсійного фонду та проаналізовані основні моделі інвестиційної політики фонду в умовах ринку капіталу України.
Розроблена автором модель створення та функціонування компанії з адміністрування недержавних пенсійних фондів використовувалася при створенні та у практичній діяльності ТОВ “Компанія з управління активами “Росан-Капітал” (довідка від 13.07.2005 № 93/2). Розроблені здобувачем напрями розвитку законодавчого та інфраструктурного забезпечення управління корпоративними пенсійними програмами та методи підвищення їх ефективності використовуються Національною асоціацією недержавних пенсійних фондів України та адміністраторів НПФ для консультаційного обслуговування свої членів (довідка від 19.01.2006 № 9). Запропоновані автором принципи та механізм управління ефективністю корпоративною пенсійною програмою використовуються у практичній діяльності ВАТ “Укртранснафта” у процесі створення недержавного пенсійного фонду (довідка від 11.09.2007 № 57-00/30). Пропозиції автора щодо запровадження системи недержавного пенсійного забезпечення використовувались при підготовці наукових звітів за науково-дослідними роботами з тем: “Аналіз стану розвитку недержавних пенсійних фондів в Україні”, “Проведення системи пенсійної реформи в Україні та запровадження недержавного пенсійного страхування”, які були направленні до Міністерства фінансів України (довідка від 12.09.2007 № 77000-12/0482).
Особистий внесок здобувача. Результати наукового дослідження, які виносяться на захист, отримані автором особисто і знайшли своє відображення в опублікованих працях. Особистий внесок здобувача полягає у розробці моделі створення та функціонування компанії з адміністрування недержавних пенсійних фондів, визначенні основних принципів створення та механізму управління ефективністю корпоративними пенсійними програмами на підприємствах України, обґрунтуванні доцільності та напрямів вдосконалення законодавчого та інфраструктурного забезпечення управління корпоративними пенсійними програмами.
Апробація результатів дисертації. Основні положення і результати наукового дослідження були оприлюднені та одержали схвальні відгуки на науково-практичних, в тому числі міжнародних, конференціях, серед яких: Науково-теоретична конференція “Проблеми розвитку фінансової системи України” (м. Київ, 2002 р.); Всеукраїнська науково-практична конференція “Сучасні проблеми соціально-економічного розвитку регіонів України” (м. Донецьк, 2002 р.); Всеукраїнська науково-практична конференція “Проблеми і перспективи розвитку банківської системи України” (м. Суми, 2002, 2006 р.); Міжнародна науково-практична конференція “Економічна теорія: сучасні проблеми розвитку сфери товарного обігу” (м. Київ, 2002 р.); Всеукраїнська науково-практична конференція “Економічні та правові проблеми санації і банкрутства підприємств в Україні: теорія і практика” (м. Яремча, Івано-Франківська обл., 2003 р.); Науково-теоретична конференція “Проблеми розвитку державних і місцевих фінансів” (м. Київ, 2003 р.); Науково-теоретична конференція “Напрями підвищення ефективності фінансової політики в Україні” (м. Київ, 2005 р.); Міжнародний форум молодих вчених “Ринкова трансформація економіки постсоціалістичних країн” (м. Харків, 2005 р.); Міжнародна науково-практична конференція “Економічна система України: минуле, сучасне, майбутнє” (м. Львів, 2005 р.).
Наукові публікації. Основні положення дисертації опубліковані в 10 наукових працях загальним обсягом 3,7 друк. арк., з яких 6 статей надруковані у фахових виданнях обсягом 2,5 друк. арк., 4 статті – в інших виданнях обсягом 1,2 друк. арк.
Структура та обсяг дисертації. Дисертація складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Основний обсяг дисертації складає 230 сторінок, у тому числі 35 таблиць розміщені на 32 сторінках, 8 рисунків, 12 додатків, список використаних джерел із 175 найменувань.
Список литературы ВИСНОВКИ
У дисертації наведено теоретичне узагальнення і нове вирішення наукової задачі, що виявляється в удосконаленні механізму управління корпоративними пенсійними програмами, який спрямований на підвищення ефективності функціонування недержавного пенсійного фонду.
Основні висновки виконаного дисертаційного дослідження полягають у наступному:
1. Поглиблено теоретичні засади визначення сутності поняття “пенсійне забезпечення” як необхідного елемента системи соціального захисту, важливої умови економічної та соціальної стабільності держави. Автор наводить три основні групи першочергових заходів пенсійної реформи: 1) відновлення справедливості та довіри населення до пенсійної реформи. Необхідно чітко провести межу між соціальним страхуванням та соціальною допомогою, без якої пенсійна реформа втрачає зміст; 2) зміна деяких принципів проведення пенсійної реформи, насамперед, поступове впровадження принципу обов’язковості та паритетності у недержавному пенсійному забезпеченні; 3) реформування фінансового ринку України, і, в першу чергу, створення системи захисту прав портфельних інвесторів та умов для появи надійних фінансових інструментів.
2. На підставі проведеного порівняльного аналізу впровадження корпоративної пенсійної програми на базі недержавного пенсійного фонду та компанії зі страхування життя зроблено висновок, що лише через недержавні пенсійні фонди можна повною мірою реалізувати корпоративну пенсійну програму та досягти мінімально можливого рівня ризиків. Основними аргументами на користь корпоративної пенсійної програми на базі недержавного пенсійного фонду є: банкрутство фонду неможливе, а ймовірність банкрутства компанії зі страхування життя існує постійно; пенсійні продукти, які пропонують компанії зі страхування життя, – це основа системи з визначеними виплатами, яка є більш ризиковою, ніж система з визначеними внесками, і менше підходить для економіки, яка розвивається.
3. Удосконалено та розширено розуміння понятійного апарату (пенсія, недержавне пенсійне забезпечення, система недержавного пенсійного забезпечення, пенсійний вік, пенсійний випадок) та запропоновано визначення корпоративної пенсійної програми як сукупності заходів, спрямованих на побудову системи недержавного пенсійного забезпечення на підприємствах різних форм власності та/або в галузі економіки в цілому, з метою отримання працівниками додаткових до загальнообов’язкового державного пенсійного страхування пенсійних виплат. Мета корпоративної пенсійної програми – ефективне вирішення завдань соціального і економічного розвитку з метою успішного ведення бізнесу на довгостроковій основі шляхом організації недержавного пенсійного забезпечення. Проведено класифікацію корпоративних пенсійних програм за такими критеріями: об’єкт, суб’єкт надання послуг, стратегія реалізації, кількість учасників, методи формування пенсійних прав працівників, методи формування пенсійних накопичень, методи виплати пенсій.
4. Розроблено механізм управління ефективністю корпоративної пенсійної програми на базі недержавного пенсійного фонду та компанії зі страхування життя. Виявлено та систематизовано головні економічні чинники, які впливають на ефективність функціонування корпоративних пенсійних програм в економіці України; визначено критерії оцінювання корпоративних пенсійних програм як для роботодавця, так і для працівника.
5. З метою максимізації ефективності та мінімізації ризиків запропоновано запровадити систему контролінгу управління недержавним пенсійним фондом, яку доцільно поділити на систему контролінгу збереження та примноження пенсійних внесків до недержавного пенсійного фонду та систему контролінгу суб’єктів, які надають послуги НПФ. Також важливе значення має система контролінгу функціонування корпоративної пенсійної програми, яка здійснюється радою НПФ та керівництвом підприємства.
6. Доцільними, і в той же час цілком необхідними, є такі заходи для підвищення інфраструктурного та законодавчого забезпечення управління корпоративною пенсійною програмою: вдосконалення законодавства, що регулює сферу недержавного пенсійного забезпечення, зокрема: внесення змін до законів України “Про недержавне пенсійне забезпечення”, “Про інститути спільного інвестування”, нормативних документів регулюючих органів та прийняти Закон України “Про акціонерні товариства”, покликаний захистити міноритарних акціонерів та Закон України “Про професійні пенсійні системи”, що вводить принцип обов’язковості для осіб, які працюють на шкідливих виробництвах; чітко скоординувати діяльність основних державних регуляторів системи недержавного пенсійного забезпечення (Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг, Національний банк України) шляхом створення єдиного регулятора на фінансовому ринку України; запровадити систему автоматизованого моніторингу та звітування суб’єктів ринку недержавного пенсійного забезпечення; запровадити міжнародні принципи регулювання недержавного пенсійного фонду та ряд інших заходів. Автором запропоновано комплексний підхід до розбудови законодавства у сфері недержавного пенсійного забезпечення.
7. Проведений науково-критичний аналіз пенсійних систем різних країн світу дозволив авторові зробити висновок, що не існує жодної пенсійної моделі, яку можна було б визнати за взірець для України. Досвід таких країн, як Казахстан, Польща, Чилі показує, що система недержавного пенсійного забезпечення активно розвивається лише тоді, коли вона є обов’язковою.
8. Визначено такі економічні та соціальні переваги для роботодавця від впровадження корпоративних пенсійних програм: участь у недержавному пенсійному фонді дозволить йому сформувати позитивний імідж соціально орієнтованого підприємства; він зможе оптимізувати податкове навантаження шляхом віднесення до валових витрат суми внесків до недержавних пенсійних фондів; матиме можливість залучити через корпоративні цінні папери довгострокові фінансові ресурси в межах 10 % від загальної вартості пенсійних активів протягом перших п’яти років та в межах 5 % – в наступні періоди; зможе вирішити проблеми кадрової політики (знизити плинність кадрів, утримати кваліфікованих працівників, омолодити колектив) та підвищити рівень матеріального стимулювання співробітників. Виявлено, що на сьогодні в Україні не існує достатніх стимулів для створення роботодавцями недержавних пенсійних фондів. Незадовільний економічний стан більшості українських громадян, з одного боку, і недостатні фінансові ресурси підприємств, з іншого, стали основними перешкодами на шляху до впровадження корпоративних пенсійних програм та розвитку недержавних пенсійних фондів. Автор робить прогнози щодо темпів впровадження корпоративних пенсійних програм та розвитку недержавних пенсійних фондів за різних варіантів розвитку політико-економічної ситуації в Україні.
9. Запропоновано та апробовано модель створення і функціонування компанії з адміністрування недержавних пенсійних фондів, яка виступає ключовим суб’єктом системи недержавного пенсійного забезпечення. Саме від ефективної діяльності адміністратора недержавних пенсійних фондів залежать три з п’яти функціональних блоків механізму управління ефективністю корпоративних пенсійних програм через недержавні пенсійні фонди. Запропоновано ряд заходів щодо оптимізації системи адміністрування недержавних пенсійних фондів.
10. У роботі розроблено корпоративну пенсійну програму, яка може використовуватися на підприємствах різних галузей економіки України. Запропоновано принципи диверсифікації пенсійних внесків, створено пенсійний калькулятор, який дозволяє оцінити майбутній рівень недержавної пенсії за визначеними критеріями, вироблено підходи до розробки статуту недержавного пенсійного фонду, пенсійних схем, програмного забезпечення процесу недержавного пенсійного забезпечення.
11. Стратегія інвестування пенсійних активів повинна базуватися на принципах максимальної диверсифікації та розумної консервативності. Головна мета компанії з управління активами – досягти зниження ризиків інвестування активів пенсійного фонду з одночасним забезпеченням максимального рівня його дохідності в довгостроковій перспективі. Запропонована автором система інструментів аналізу доцільності придбання акцій, облігацій, привілейованих акцій дає змогу компанії з управління активами недержавного пенсійного фонду ухвалити обґрунтоване рішення щодо інвестування активів.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Алибаев А. Особенности трансформации некоторых западнях пенсионных систем // Ринок ценных бумаг Казахстана. - 2004.- № 11.- С. 16-19.
2. Бергер Ф. Что вам надо знать об анализе акций / Пер. с нем.- М.: Интерэкспетр, 1998. – 206 с.
3. Биконя С.Ф. Інститути парабанківської системи в економічному зростанні // Актуальні проблеми економіки - 2005. -№ 9- С. 37-48.
4. Білик М.Д. Форми інвестицій державних виробничих підприємств та їх розвиток у сучасних умовах // Фінанси України. - 1998.- № 4.- С. 70-76
5. Білошапка В. Депозитарна діяльність // Цінні папери України. - 2001.-№46.- С. 8-11.
6. Білошапка В. Розвиток фондового ринку і міжнародний рух капіталу // Цінні папери України. - 2002.- № 34.- С. 26-27.
7. Бірюк С.О. Роль фондового ринку в реалізації завдань НПЗ // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Украине: досягнення, проблеми, перспективи”. -2005.
8. Бланк И.А. Инвестиционный менеджмент.- К.Ж.: Итем - ЛТД, 1995. – 448 с.
9. Бойко А. В какой НПФ вложить сбережения // Финансы для всех.- 2005.- № 24.- С. 6-7.
10. Вавилов А., Поманский А. и Трофимов Г. Пенсионная реформа в России: анализ переходного процесса. – Вопросы экономики. - 2000. –В. 2.
11. Варфоломєєв С. Можливості інвестування українських НПФ // Финансовые услуги. - 2004.- № 1.- С. 52-54.
12. Ватаманюк З.Г., Дорош О.Л. Небанківські фінансові інститути в економічній системі США // Фінанси України. - 2003.- № 3.-С. 119-127.
13. Верхейген К. Останні зміни в пенсійному законодавстві Європейського Союзу // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Украине: досягнення, проблеми, перспективи”. - 2005.
14. Верхогляд В. Сколько акций нужно акционеру // Современный капитал.- 2002.- № 1.- С. 26-29.
15. Вінер М. Пенсійна реформа // Перспективні дослідження. - 2000.- № 12. С.12-19.
16. Гітман Дж., Джонк М. Основы инвестирования.- М.: Дело лтд, 1997. -1008с.
17. Давидов О.І., Яріш О.В. Інвестиційна привабливість цінних паперів в Україні // Фінанси України. - 2001.- № 2.- С. 130-140.
18. Демченко В., Финогенова Ю. Сравнительный анализ деятельности НПФ // Пенсионные фонды. – 1998. – № 2.
19. Державне управління статистики України.- Київ.- [Цит. 2007, 5 листопада]. - Доступний з: .
20. Джусов А.А. Пенсионная реформа в Украине: стратегия и тактика международного инвестирования. – Днепропетровск: Наука и образование, 2003. – 36 с.
21. Драган Т., Макогон О. Розвиток ринку корпоративних облігацій // Цінні папери України.- 2007. - № 27. - С. 15-16.
22. Дубровский В.Н. Профессиональные пенсионные системы: проекты и предложения // Пенсия. – 1997. - № 3.
23. Журавлев В. Пенсионные системы стран Центральной и Восточной Европы: опыт реформирования // Человек и труд. – М., 1996. - № 9. - С. 42-48.
24. Задоя А.А. Трансакционные издержки на вторичном рынке акций Украины // Академічний огляд.- 1997.- № 1-2.- С. 28-36.
25. Зайчук Б.О. Від експерименту до повномасштабних дій // Праця і зарплата. - 2001. - № 29 (273).
26. Зайчук Б.О. Пенсійна реформа з перспективою на майбутнє // Соціальний захист. - 2001. - № 4. - С. 29-31.
27. Зайчук Б.О. Пенсійному фонду України – 10 років // Соціальний захист - 2001.- № 2. - С. 16.
28. Закон України “Про господарські товариства”. № 1576-ХІІ. - 1991. - [Цит. 2004, 10 червня].- Доступний з: .
29. Закон України “Про Інститути спільного інвестування (пайові та корпоративні інвестиційні фонди”. № 2299-ІІІ.- 2001. - [Цит. 2004, 17 червня].- Доступний з: .
30. Закон України “Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні”. № 710/97-ВР.-1997. - [Цит. 2005, 09 липня].- Доступний з: .
31. Закон України „Про цінні папери і фондову біржу”. № 1201-ХІІ.- 23.02.2006.-[Цит. 2006, 04 травня].- Доступний з: .
32. Закон України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. № 1058 - IV. - 2003. - [Цит. 2004, 10 лютого].- Доступний з: .
33. Закон України „Про недержавне пенсійне забезпечення”. № 1057-IV.-2003.- [Цит. 2004, 10 лютого].- Доступний з: .
34. Закон України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” № 485-IV.- 2003.- [Цит. 2004, 24 липня].- Доступний з: .
35. Заря И. О перспективах развития фондового рынка Украины // Рынок ценных бумаг. - 2003. - № 11. - С. 21.
36. Исследования по общей теории систем: Сб. переводов / Под ред. В.Н. Садовского и Э.Г. Юдина. М.: Прогресс, 1969. - 520 с.
37. Іванов Є. Інвестування пенсійних активів: вимоги законодавства // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Україні: досягнення, проблеми, перспективи”. - 2005.
38. Інституційні засади формування економічної системи України6 теорія і практика / За ред. З. Ватаманюка. - Львів: „Новий Світ-2000”, - 2005. – 648 с.
39. Інформаційні матеріали Міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Україні: досягнення, проблеми та перспективи”. - [Цит. 2003, 08 квітня]. -Доступний з: http://www.pension.kiev.ua
40. Інформаційно-аналітичний сайт „Пенсійна реформа в Україні”. - [Цит. 2007, 20 листопада].- Доступний з: < http://www.pension.kiev.ua>
41. Інформаційно-аналітичний сайт „Національної асоціації недержавних пенсійних фондів та адміністраторів НПФ”. - [Цит. 2007, 20 листопада]. - Доступний з: < http://www.anpf.com.ua >
42. Інформаційно-аналітичний сайт „Першої фондової торгівельної системи”. - [Цит. 2007, 02 лютого].- Доступний з: < http://www.pfts.com.ua >
43. Інформаційно-аналітичний сайт у сфері фінансів. - [Цит. 2007, 20 червня].- Доступний з: < http://www.finance.com.ua >
44. Інформаційно-аналітичний сайт „Української асоціації інвестиційного бізнесу”. - [Цит. 2007, 18 липня]. - Доступний з: < http://www.uaib.com.ua>
45. Інформаційно-аналітичний сайт – „Лаборатория пенсионной реформы России» .- 2005.- [Цит. 2005, 10 січня].- Доступний з: < http://www.pensionreform.ru >
46. Кидуэлл Д.С., Петерсон Р.Л. Финансовые институты, рынки и деньги.-СПб: “Питер”, 2000. – 752 с.
47. Кляшева Айя Два года – на первом месте: опыт НПФ в Латвии // Финансовые услуги. - 2005. - № 1. - С. 46-47.
48. Конституція України від 28 червня 1996 року // Відомості ВРУ.- 1996.- №30. - С. 141.
49. Костіна Н.І. Перспективи фондового ринку України // Фінанси України. - 2002. - № 5. - С. 26-29.
50. Костіна Н.І., Марахов К.С. Проблеми формування фондового ринку в Україні // Фінанси України. - 2000. - № 2. - С. 30-39.
51. Кривцун Л.А. Вплив монетизації на розвиток фондового ринку // Фінанси України. - 2001. - № 6. - С. 137.
52. Крючкова П.В., Обыденов А.Ю. Издержки и риски саморегулирования. - М.: ИИФ „Спрос-КонфОп”, 2003. - С. 22.
53. Кузьмінський В.З., Любунь О.С. Використанні технічного аналізу в умовах фондового ринку України // Фінанси України. - 2001. - № 8.- С. 109-111.
54. Кутянин Л.И. Мы связаны с НПФ пожизненно // Пенсия. – 2000. - № 9.
55. Левченко З. Інвестиційні рейтинги // Цінні папери України. - 2002. - № 27. - С. 7.
56. Леонов Д.А. Финансовые аспекты управления ПФ в Украине // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Украине: досягнення, проблеми, перспективи”. - 2007.
57. Либанова Э. Нужна ли Украине пенсионная реформа? Попытка неполитизированого анализа // Зеркало недели. - 2001. - № 34. - С. 10.
58. Литтл Дж, Роудс Л. Как пройти на Уолл-стрит. – М.: ЗАО “Олимп-Бизнес”, 1998. – 368 с.
59. Лібанова Е. Вплив демографічної ситуації на розвиток солідарної пенсійної системи та впровадження обов’язкової накопичувальної системи // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Україні: досягнення, проблеми, перспективи”. - 2007.
60. Любушин Н.П., Лещева В.Б. Анализ финансово-экономической деятельности предприятия. - М.: Юнити - Дана, 1999. - С. 62-64.
61. Майданик Р. Негосударственные пенсионные фонды развитых стран // Приложение «Бизнес». - 2001. - № 18 (277). – С. 11-12.
62. МакТаггарт Г. Пенсійна реформа в Росії: що ще необхідно зробити // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Україні: досягнення, проблеми, перспективи”. - 2007.
63. Международные стандарты фи¬нансовой отчетности: Пер. с англ. ТАС18 // Комитет по Международным Стандартам Бухгалтерского Учета, 1998.
64. Международный стандарт финансовой отчетности (МСФО) 25 "Учет инвестиций", International Accounting Standards Committee, 1999.
65. Международный стандарт финансовой отчетности (МСФО) 26 "Учет и отчетность по программам пенсионного обеспечения (пенсионным планам)", International Accounting Standards Committee, 1999.
66. Международный стандарт финансовой отчетности (МСФО) 19 "Вознаграждения работникам", International Accounting Standards Committee, 1999.
67. Меладзе В.Э. Курс технического анализа. - М.: 1997.- 272 с.
68. Мельников А.В. Профессия - актуарий // Страховое ревю. – 1995. - № 2. - С. 45-46.
69. Мельников С. Пенсия за свой счет // Украинская инвестиционная газета. - 2005. - № 45.- С. 27.
70. Мертенс А. Инвестиции: Курс лекций по современной финансовой теории. - К.: 1997. - 416 с.
71. Мертенс О. Структура активів пенсійного фонду: регулювання та ризики // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Україні: досягнення, проблеми, перспективи”. - 2007.
72. Месарович М., Мако Д., Такахара И. Теория иерархических многоуровненвых систем. - М.: Мир, 1973. - 344 с.
73. Месарович М., Такахара И. Общая теория систем: математические основы. - М.: Мир, 1978. -311 с.
74. Милейко Я. Венчурні фонди: великий ризик – великі гроші // Цінні папери України. - 2001. - № 26. - С. 20-21.
75. Михайлов А.В., Мудраков В.И. Негосударственные пенсионные фонды и страхование // Вестник Совета Федерации по социальной политике. - 2000. - № 1.
76. Михайлов А., Мудраков В. Все, что вы хотите знать о негосударственных пенсионных фондах. – Москва: Гралия, 2001. - 132 с.
77. Михайлов А.В., Мудраков В. И., Глазков А.И. Пенсионные ожидания и экономическая безопасность человека // Пенсия. – 2000. - № 5.
78. Михайлов А.В., Ткач О.Й. Недержавні пенсійні фонди: сьогоднішній погляд у майбутнє. - К.: «СПД Савчина», 2001. - 246 с.
79. Михайлов А.В., Харченко О.В. Моделирование и актуарный расчет корпоративних пенсионных программ. - М.: Просвещение, 2003.- 248 с.
80. Михальчук В. Ю. Вопросы создания объединенных гарантийных фондов НПО // Пенсия. – 2000. - № 3.
81. Михальчук В. Актуарные аспекты обеспечения устойчивости НПО // Пенсионные фонды. – 1999. - № 2.
82. Мишкін Ф.С. Економіка грошей, банківської справи і фінансових ринків / Пер. з англ. - К.: Основи, 1998. – 963 с.
83. Мовчан О. Тема, которая волнует всех // Финансовые услуги. - 2005. - №1.- С. 48-49.
84. Мозговой О.Н. Фондовый рынок Украины. – К.: УАННП Фенікс, 1997.- 276 с.
85. Морозов В.В., Бочкарев Д.В. Актуарные расчеты. – М.: Экономический факультет МГУ, ТЕИС, 1998 г. – 24 с.
86. Моторін Р., Сидоренко М. Узагальнююча оцінка інвестиційної привабливості підприємств // Цінні папери України. - 2001. - № 9. - С. 14-15.
87. Н. Бауэрс, Х. Гербер, Д. Джонс, С. Несбитт, Дж. Хикман Актуарная математика, М.: "Янус-К", 2001. - 656 с.
88. Надрага В.І. Справедливость как основной организационный принцип стабильной пенсионной системы // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Україні: досягнення, проблеми, перспективи”. - 2007.
89. Надточій Б. Яким буде пенсійний вік в Україні? // Соціальний захист. - 2000. - № 2. - С. 12-13.
90. Надточій Б., Яценко В. Піонери пенсійної реформи в Європі: досвід Угорщини // Соціальний захист. - 2000. - № 2.
91. Надточій Б.О. Вивчення досвіду пенсійного забезпечення в латиноамериканських країнах // Соціальний захист. - 2000. - № 5. - С. 15-26.
92. Національний банк України. - Київ. - [Цит. 2007, 25 жовтня]. - Доступний з: < http://www.bank.gov.ua/Statistika/index.htm>.
93. Нечай А.А. Актуальні питання фінансового права: правові основи публічнихнакопичу вальних фондів. - Чернівці.: Рута, 2004. – 373 с.
94. Нізков О. НПФ І ЦП: крок вліво або вправо – розписані // Финансовые услуги. - 2004. - № 1. - С. 52-54.
95. Новікова І.В. Вплив економічних чинників на ефективність корпоративних пенсійних програм // Актуальні проблеми економіки. – 2006. - № 1 (55). – С. 48-53.
96. Новікова І.В. Проблеми і перспективи розвитку системи недержавного пенсійного забезпечення в Україні // Збірник наукових праць Української академії банківської справи Національного банку України. – 2006. – Том 16. – С. 269-274.
97. Новікова Ірина. Проблеми та напрями розвитку недержавних пенсійних фондів в Україні // Науковий збірник Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. – 2007. – Випуск 3, Том 2. – С. 444-447.
98. Новикова И.В. Экономическая эффективность деятельности негосударственного пенсионного фонда // Ринкова трансформація економіки постсоціалістичних країн. Міжнародний форум молодих вчених. – Х.: ХНТУСГ. – 2005. – Том 2. – С. 176-177.
99. Новікова І.В. Вплив інфляції на механізм інвестування активів недержавних пенсійних фондів // Напрями підвищення ефективності фінансової політики в Україні. Науково-теоретична конференція. – К.: НДФІ, 2005. – С. 115-118.
100. Нормативно-правова база функціонування недержавних пенсійних фондів. 2007. - [Цит. 2007, 17 серпня]. - Доступний з: < http://www.dfp.gov.ua/law.php?iid=305&lang=ua>
101. Оленичик А. Небанківський фінансовий сектор в Україні: стан та пріоритети подальшого розвитку // Финансовые услуги. - 2001. - № 11-12. - С.23-25.
102. Основні принципи регулювання приватних трудових схем. - [Цит. 2006, 10 жовтня].- Доступний з: .
103. Охріменко О. Огляд акцій нафтових компаній: вітчизняний та зарубіжний ракурс // Цінні папери України. - 2000. - № 14. – С. 4-5.
104. Охріменко О. Ринок енергетичних акцій // Цінні папери України. - 2000. -№ 16. - С. 18-19.
105. Партич Г.О., Пивончук О.І. Пенсійні фонди як учасники фінансового ринку // Фінанси України. – 2002. - № 9. - С. 143-149.
106. Пенсионная реформа // Министерство социальной защиты населения РФ, НМЦ «Социальные и пенсионные технологии». – М., 1996. - С. 156.
107. Песоцкая Р. Неопознанный пенсионный обьект // Бизнес. - 2005. - №20. - С. 44-47.
108. Петруня Ю. Попит і пропозиція акцій: ринкові моделі України // Банківська справа. - 1999. - № 4. - С. 48-49.
109. Петруня Ю.Є. Непрофесійні суб’єкти ринку акцій України. – К.: Знання, 1999. – 262 с.
110. Портфельне інвестування: Навч. посібник // А.А. Пересада, О.Г. Шевченко та ін. - К.: КНЕУ, 2004. – 408 с.
111. Пустовіт Л.О. Словник іншомовних слів. - Київ: Вид-во «Довіра», 2000. - 724 с.
112. Пыриг Д. Становление та планы на будущее Национальной Асоциации негосударственных пенсионных фондов // Финансовые услуги.- 2006.- № 1. - С. 35-40.
113. Пыриг Д. Пенсионный бум на подходе // Финансы для всех. - 2005. - №13. - С. 12.
114. Пыриг Д., Самбирский М. Негосударственное пенсионное обеспечение: некоторые аспекты иностранного опыта // Финансовые услуги. - 2007. - № 1. - С. 42-45.
115. Рибальченко А.А. Досвід діяльності недержавних пенсійних фондів в Україні // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Україні: досягнення, проблеми, перспективи”. - 2007.
116. Роик В. От льготных к профессиональным пенсиям: институциональные проблемы трансформации // Пенсионные фонды. – 1998. - № 4.
117. Рофман Р. Організація органу нагляду за недержавним пенсійним забезпеченням // Матеріали презентацій круглого столу. Міжнародний банк реконструкції і розвитку. - К., 2004. - С. 24-38.
118. Рэнкинг открытых негосударственных пенсионных фондов по величине активов и по количеству учасников// Финанс ревю. - 2007. - № 1-2 (6). - С. 78-79.
119. Садовский В.Н. Основания общей теории систем: Логико-методологический анализ. - М.: Наука, 1974. - 279 с.
120. Сазонец И.Л., Джусов А.А. Инвестиционные аспекты пенсионной реформы // Економіка: проблеми тeopiї та практики. Зб. наук. праць. – Вип. 170. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2003. – С. 84–91.
121. Сазонец И.Л., Джусов А.А. Пенсионная реформа в Украине и зарубежный опыт // Всеукраинский информационно-рекламный еженедельник „Бизнес Время". – 2003. – № 18 (135). – С. 1–4.
122. Самбирский М. Пенсионная реформа в Украине: попытка объективного анализа // Финансовые услуги. - 2006. - № 5. - С. 36-39.
123. Самбирский М. Пенсионные активы: куда инвестировать? // Финансовые услуги. - 2005. - № 2. - С. 45-47.
124. Самбірський М. Пенсійна реформа: проблеми та перспективи // Україна Business. - 2007. - № 30. - С. 1.
125. Самбірський М. Система НПЗ: минуле, сьогодення, майбутнє // Україна Business. - 2007. - № 39. - С. 2-3.
126. Сахань І. Хід пенсійної реформи: проблеми та перспективи // Финансовые услуги. - 2004. - № 11-12. – С. 16-18.
127. Свердан М. Фінансово-правові основи ринку облігацій в Україні // Ринок цінних паперів України. - 2002. - № 11-12. - С. 29-38.
128. Сігер Ч., Х’ю П. Загальний стан та передумови розвитку фінансового ринку в Україні. – FMI, 2000. – 191 c.
129. Сіржук Р. Накопичувальні пенсійні фонди в Україні // Цінні папери України. - 2006.- № 34.- С. 17.
130. Страховий ринок України та інші небанківські фінансові ринки: інформаційно-аналітичний довідник. - 2006. - № 6. – 345 с.
131. Суверов С. Фундаментальный анализ на российском рынке. Обобщение опыта. // Рынок Ценных Бумаг. - 1999. - № 17. - [Цит. 2003, 08 квітня]. -Доступний з: .
132. Тарасенко А. Панове перешли на новые рельсы // Финансовые услуги. - 2004. - № 3. - С. 15-19.
133. Теория систем и методы системного анализа в управлении и связи / В.Н. Волкова, В.А. Воронков, А.А.Денисов и др. - М.: Радио и связь, 1983. - 248 с.
134. Ткач А. Зачем нужны корпоративные пенсионные программы // «HR Department/Отдел кадров». - 2003. - № 13.
135. Ткач А. Корпоративная пенсионная програма // Финансовый директор. - 2005. - № 6. - С. 22-27.
136. Ткаченко Н.В. Об’єднання банків і страхових компаній // Актуальні проблеми економіки. – 2004. - № 2. – С. 105-111.
137. Третьякова Г. Роль компаній зі страхування життя в системі НПЗ // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Україні: досягнення, проблеми, перспективи”. -2006.
138. Трояновский В.С., Меликян О.Г., Оралин О.А. Пенсионные схемы и актуарная оценка негосударственных фондов // Фонд "Институт фондового рынка и управления", 1998 г.
139. Уайтхаус Е. Порівняння пенсійних систем. Результати у Східній та Центральній Європі // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійне забезпечення в постсоціалістичних країнах: досягнення, помилки, завдання”, Київ, 21-23 жовтня 2003 р. - К., 2003. - С. 37-59.
140. Український Радянський Енциклопедичний Словник.: АН УРСР, 1967, том 2, с. 758.
141. Устав пенсионной кассы народных учителей и учительниц утв. 12 июня 1900 г. Императором Николаем II.
142. Устав эмеритальной кассы служащих в земстве Московской губернии (учрежденной 1 января 1895 г.).
143. Федеренко А.В. Можливості фондового ринку: практичні аспекти інвестування. // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Україні: досягнення, проблеми, перспективи”. - 2007.
144. Федоренко А. Пенсионный фонды: вдали от государства // Business Times. - 2005. - № 31. - С. 15.
145. Федоренко В., Мажара О. Фінансовий ринок та інвестиційні процеси в Україні // Фондовый рынок. – 2001. - № 20. - С. 4-7.
146. Форд Г. Моя жизнь, мои достижения: Пер. под ред. В.А. Зоргенфрея. - Л.: Время, 1924. - 353 с.
147. Хмыз О. Юридические структуры коллективного инвестирования в развитых странах // Рынок ценных бумаг. – 2003. – № 7. - С. 23-27.
148. Холл А. Опыт методологии для системотехники. М.: Сов. радио, 1975. -448 с.
149. Черняк Ю.И. Системный анализ в управлении экономикой. - М.: Экономика, 1995. – С. 191.
150. Четыркин Е.М. Пенсионные фонды: зарубежный опыт для отечественных предприятий, актуарные расчеты // АО «Арго». – М., - 1993 г. - С. 64-67.
151. Четыркин Е.М. Пенсионные фонды. Зарубежный опыт для отечественных предприятий // Актуарные расчеты, М., 1993.
152. Шарп У., Александер Г., Бэйли Дж. Инвестиции: Пер. с англ. - М.: Инфра-М, 1997. – 1024 с.
153. Шепелев В. Привилегированные акции и некоторые особенности их оценки // Рынок Ценных Бумаг.- 2003. - № 13. -[Цит. 2003, 8 квітня].-Доступний з: .
154. Якимів А. Формування і розвиток системи пенсійного забезпечення в Україні. - Львів: Афіша, 2003. – 448 с.
155. Якымив А., Свидзинский Ю. Пенсионная реформа: польський опыт и предпосылки проведения на Украине // Финансовые услуги. – 1999. - № 5-6. -С. 46-51.
156. Яценко В. Куди йде українська пенсійна реформа // Матеріали міжнародної конференції „Пенсійна реформа в Україні: досягнення, проблеми, перспективи”. - 2007.
157. Яценко В. Пенсійна реформа у пошуках здорового глузду та справедливості // Дзеркало тижня. - 2005. - № 11. - С. 13.
158. Яценко В. Соціальне страхування і міф про надвисокі соціальні податки в Україні // Дзеркало тижня. - 2005. - № 23. - С. 11.
159. Яценко В., Вінер М. Уроки чилійської пенсійної революції // Україна: аспекти праці. - 2002. - № 5. - С. 12-15.
160. Яценко В., Грег МакТаггарт Недержавне пенсійне забезпечення в запитаннях та відповідях. - К., 2005. – 126 с.
161. “Woolhouse`s formula in relation of piecewise polynomial functions”. JJ McCutcheon. Transaction of the Faculty of Actuaries, vol. 37. - p. 63.
162. Archer, Michael A. Minimum Funding Requirements. ERISA: A Comprehensive Guide, ed. Martin Wald and David E. Kenty (New York: John Wiley & Sons, Inc., 1991), pages 119-151.
163. Charles L. Trowbridge "Fundamentals of Pension Funding", Society of Actuaries 50th Anniversary Monograph, 1952.
164. David Collinson. Actuarial Methods and Assumptions, used in the Valuation of Retirement Benefits in the EU and other European countries, Oxford, December. - 2001.
165. Douglas K.German. The Attained Age Funding Method., Pension Forum, volume 2, March 1986. - pp. 11-15, SOL.
166. Economic Statistics for Employee Benefit Actuaries, April, Schaumburg, Ill.: Society of Actuaries.
167. International Actuarial Notation, Transactions of the Actuarial Society of America, XLVIII, 1947.
168. Laster D. "Asset-Liability Management for Insures", Swiss Re, Sigma. - №6/2000. - pp. 11-12.
169. Morris K., Morris V. Guide to understanding money & investing. Lightbub. Press, 2001. - 155 p.
170. Nowak K., Polski rynek kapitałowy, instrumenty, uczestnicy, inwestycje, WSB, Poznań. - 2001, s. 93 –94.
171. Philbrick St. " Dynamic Financial Analysis: Taxonomy Revisited", Swiss Re Investor, 1999.
172. Ratner D. Lee Hazen T. Securities Regulation – West Publishing Co. 1992. - 1359 p.
173. Retirement Benefit Schemes -Actuarial Reports, Guidance Notes 9, V6. 0 B9.1.
174. Survey of Occupational Pension Schemes (UK) // London : The Pension Fund Partnership. - 2001. - June.
175. Zvi Bodie, Alex Kane Essentials of investments. IRWIN. - 1995. – 558 p.


Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.