У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ОБЛІК І КОНТРОЛЬ ВИТРАТ І КАЛЬКУЛЮВАННЯ СОБІВАРТОСТІ ПЛАТНИХ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
Количество страниц 234
ВУЗ ЖИТОМИРСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Содержание ВСТУП

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СОБІВАРТОСТІ ТА КАЛЬКУЛЮВАННЯ ПЛАТНИХ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В ДЕРЖАВНИХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
1.1. Економічні передумови виникнення платних освітніх послуг державних вищих навчальних закладів
1.2. Теоретичні основи формування витрат на надання платних освітніх послуг
1.3. Особливості калькулювання платних освітніх послуг в державних вищих навчальних закладах
Висновки до розділу 2
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ЧИННОЇ СИСТЕМИ ОБЛІКУ ВИТРАТ І КАЛЬКУЛЮВАННЯ ПЛАТНИХ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ДЕРЖАВНИХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
2.1. Узагальнення досвіду обліку витрат і калькулювання собівартості платних освітніх послуг
2.2. Методики обліку основних витрат та розподілу накладних витрат і особливості їх застосування при калькулюванні платних освітніх послуг
2.3. Вдосконалення методичного забезпечення обліку вартості освітніх послуг в системі калькуляційних розрахунків
Висновки до розділу 2
РОЗДІЛ 3. ДЕРЖАВНИЙ ТА ВНУТРІШНІЙ ФІНАНСОВИЙ КОНТРОЛЬ ВИТРАТ ДЕРЖАВНИХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
3.1. Сучасна система державного фінансового контролю закладів освіти та проблеми її розвитку й удосконалення
3.2.Організація та методика внутрішнього контролю витрат і калькулювання собівартості платних освітніх послуг
3.3. Автоматизація обліково-контрольних процедур формування собівартості платних освітніх послуг
Висновки до розділу 3
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ


ВСТУП


Актуальність теми дослідження. При визначенні державної стратегії розвитку сучасного суспільства важливо сконцентрувати увагу на питаннях підвищення ролі освіти в досягненні політичної, економічної і соціальної стабільності у країні. Рівень розвитку людських ресурсів у розвинених країнах, їх знання, вміння, творчість, майстерність відіграють не меншу, а інколи й значно більшу роль, ніж природні ресурси.
Саме інтелектуально-освітній потенціал трудових ресурсів суттєво впливає на стан економічного розвитку держави. У зв’язку з цим зростає роль і значення системи підготовки кадрів, особливо у вищих навчальних закладах.
Діяльність вищих навчальних закладів у сучасних умовах змінюється адекватно до вимог соціально-орієнтованої економіки з характерними для неї тенденціями запровадження ринкових механізмів господарювання. Передусім, це стосується фінансового забезпечення їх діяльності. Дефіцит бюджету, офіційний дозвіл на право надання державними вищими навчальними закладами (ДВНЗ) послуг на платній основі, призвів до суттєвого зростання частки коштів спеціального фонду у загальному обсязі фінансових ресурсів.
Найактивнішим інструментом поповнення спеціального фонду є плата за навчання. Нині вона складає біля 80% загальних надходжень до нього й продовжує зростати, оскільки розширюється номенклатура освітніх послуг, що надаються вищими навчальними закладами на платній основі.
Запровадження такої системи фінансування призвело до низки неузгодженостей, як у законодавчій базі, так і в практиці обліку й контролю ДВНЗ. Особливої актуальності набувають також практичні питання опрацювання ефективних прийомів і способів обліку витрат та калькулювання освітніх послуг з орієнтацією на потреби управління вищим навчальним закладом як складною динамічною організаційною структурою.
Необхідність формування оперативної інформації про джерела фінансування діяльності навчальних закладів і, особливо, надходження коштів від надання платних послуг, недосконалість методичних розробок з питань калькулювання та встановлення плати за навчання, неузгодженість законодавчої, нормативної та інструктивної бази з бухгалтерського обліку й контролю підтверджують актуальність теми дисертаційної роботи.
Проблеми методології, теоретичних та практичних питань, пов’язаних з калькулюванням у бухгалтерському обліку знайшли відображення в працях вітчизняних вчених, зокрема: О.С. Бородкіна, Б.І.Валуєва, Ф.Ф.Бутинця, Г.М.Давидова, М.В.Кужельного, А.М.Кузьмінського, Л.В. Нападовської, В.В. Сопка, М.С. Пушкара, Н.М. Ткаченко, а також зарубіжних – П.С. Безруких, М.А.Вахрушина, К.Друрі, А.Ш. Маргуліса, В.Ф. Палія, І.І. Поклада, Я.В. Соколова, С.О.Стукова, І.Ф. Шера.
Окремо слід акцентувати значення фундаментальних досліджень проблем бухгалтерського обліку і контролю діяльності бюджетних установ, які розглядалися в роботах П.Й. Атамаса, Р.Т. Джоги, Є.П. Дедкова, М.М.Каленського, Є.В. Калюги, Л.М. Кіндрацької, В.І. Крисюка, С.О.Левицької, М.Р. Лучка, С.В.Свірко, Л.М.Сінельник, О.В.Юрченка, І.Д. Фаріона.
Втім, питання обліку витрат і калькулювання собівартості платних освітніх послуг у вищих навчальних закладах вимагають додаткових досліджень, оскільки цій сфері діяльності притаманні суттєві особливості.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційну роботу виконано відповідно до плану науково-дослідних робіт Житомирського державного технологічного університету № 213 “Організаційно-економічний механізм підвищення ефективності виробництва” (номер державної реєстрації 0102U001029). У межах наукової програми автором досліджено проблеми обліку витрат, калькулювання платних освітніх послуг і розроблені пропозиції з удосконалення організації та методики обліку й контролю витрат на підготовку студентів у розрізі спеціальностей у державних вищих навчальних закладах.
Мета та завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є обґрунтування теоретичних і методичних положень, а також розробка практичних рекомендацій з удосконалення обліку, калькулювання та контролю платних освітніх послуг в державних вищих навчальних закладах.
Відповідно до поставленої мети визначено сукупність основних завдань, спрямованих на її досягнення:
− дослідити економічні умови, функції, специфіку та особливості діяльності державних вищих навчальних закладів як об’єкта бухгалтерського обліку;
− удосконалити чинну класифікацію витрат на надання освітніх послуг з метою її використання безпосередньо в обліковому процесі та отримання достовірної інформації про складові ціни на послуги;
− критично оцінити методики обліку витрат і калькулювання освітніх послуг, які використовуються на практиці для обґрунтування напрямів їх вдосконалення та забезпечення відповідності інформаційним потребам керівництва вищого навчального закладу;
− розробити оптимальну номенклатуру калькуляційних статей собівартості освітніх послуг для отримання необхідної аналітичної інформації за всіма напрямами витрат на надання послуг;
− удосконалити методику обліку й розподілу загальновузівських (накладних) витрат, обґрунтувати ефективні способи їх включення до собівартості платних освітніх послуг;
− побудувати блок-схему та розробити алгоритм автоматизованого вирішення задачі з розрахунку вартості навчання одного студента за рекомендованою автором методикою у розрізі спеціальностей;
− поглибити методичні засади бухгалтерського обліку з урахуванням уточненої класифікації витрат, методики калькулювання (зокрема за операціями, пов’язаними з перенесенням вартості основних засобів на собівартість платних освітніх послуг в державних вищих навчальних закладах) та запропонованої схеми розподілу загальновузівських (накладних) витрат;
− уточнити економічну сутність і дослідити сучасний стан та перспективи розвитку державного фінансового контролю у вищих навчальних закладах;
− розробити методику внутрішньогосподарського контролю витрат і калькулювання собівартості платних освітніх послуг та визначити можливості її удосконалення з використанням сучасних комп’ютерних технологій.
Об’єкт дослідження − процес формування витрат на надання платних освітніх послуг в державних вищих навчальних закладах.
Предметом дослідження є комплекс теоретичних, методичних та практичних питань, пов’язаних з обліком, контролем витрат та калькулюванням собівартості платних освітніх послуг.
Методи дослідження. Загальнотеоретичною основою дослідження виступає діалектичний підхід до пізнання явищ і процесів у їх взаємозв’язку й взаємозалежності та об’єктивні закони економіки.
При вирішенні поставлених задач наукового дослідження використовувалися такі загальнонаукові методи: системний підхід − при виясненні та формулюванні сутності категорій, які мають безпосереднє відношення до об’єкта дослідження; графічний підхід, спостереження й порівняльний аналіз − в процесі встановлення тенденцій та динаміки фінансового забезпечення державних вищих навчальних закладів за спеціальним фондом; синтез, групування, узагальнення й моделювання: з метою обґрунтування концептуальних підходів до удосконалення методики обліку та калькулювання, розробці методики розподілу загальновузівських (накладних) витрат, при формуванні алгоритму та побудові блок-схеми розв’язання задачі з калькулювання й контролю витрат. Також застосовані методичні прийоми обліку: підрахунок, документальне звіряння даних за системою їх взаємозв’язку, тестування. Серед спеціальних методів дослідження застосовано нормативний підхід та інформаційне моделювання.
Інформаційною базою проведеного наукового дослідження є вітчизняні законодавчі й нормативні акти, галузеві інструктивні матеріали, наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених, матеріали міжнародних і всеукраїнських науково-практичних конференцій, фахові журнали, періодичні видання, а також загальногалузеві статистичні та фактичні дані досліджуваних державних вищих навчальних закладів.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в теоретичному обґрунтуванні і розробці практичних рекомендацій, спрямованих на удосконалення обліку й контролю витрат на надання платних освітніх послуг державними вищими навчальними закладами освіти. Найважливішими результатами дисертаційної роботи, котрі засвідчують її наукову новизну є такі:

вперше :
− розроблено базові показники для розв’язання облікової задачі з розподілу загальновузівських (накладних) витрат в процесі калькулювання платних освітніх послуг та побудовано блок-схему алгоритму для формування програми автоматизації розрахункових процедур, використання якої призведе до зниження затрат робочого часу обліково-економічних працівників бухгалтерської служби;
− запропоновано методику аналітичного обліку витрат та адекватну їй систему бухгалтерських записів з використанням окремого рахунку 83 “Витрати до розподілу”, яка підвищує точність врахування понесених накладних витрат, їх розмежування за місцями виникнення та забезпечує удосконалення інформаційної бази для потреб управління.

удосконалено:
− класифікацію витрат за статтями калькуляції з урахуванням особливостей діяльності вищих навчальних закладів та вимог податкового законодавства, що спрощує розрахунок собівартості освітніх послуг і дає змогу науково обґрунтувати економічну сутність вартісної категорії “плата за навчання”;
− підхід до розмежування витрат за способом їх включення до собівартості, який забезпечує визначення реального обсягу прямих витрат, вивчення й оцінювання їх рівня та уможливлює віднесення до тих періодів, у яких вони були фактично здійснені в процесі надання освітніх послуг;
− методику обліку зносу основних засобів, у якій, на відміну від чинної практики, визначеної інструктивно-нормативними документами Державного казначейства України, запропоновано щомісячне відображення в обліку суми зносу у розрізі об’єктів, придбаних за рахунок коштів загального та спеціального фондів;
− методику внутрішньогосподарського контролю витрат, у якій враховано обґрунтовані у дисертації рекомендації щодо їх класифікації, обліку та калькулювання, завдяки чому досягається оперативність управлінського впливу на рівень витрат, що, в свою чергу, забезпечує економію фінансових, трудових та матеріальних ресурсів.

набули подальшого розвитку:
− дослідження сутності та визначення понять, які безпосередньо стосуються об’єкта дослідження (видатки, витрати, прямі та непрямі витрати, собівартість, загальновузівські (накладні) витрати, калькулювання) й враховують сучасні ринкові механізми і особливості економічних відносин в державних вищих навчальних закладах;
− обґрунтування теоретичних засад позамовного методу обліку витрат в державних вищих навчальних закладах, котрі базуються на ключових характеристиках, адаптованих до предмету дослідження, включають рекомендації щодо обчислення прогнозних величин вартості освітніх послуг і забезпечують підвищення ефективності оперативного контролю за рівнем витрат;
− формалізація та теоретичне обґрунтування напрямів удосконалення обліку й контролю витрат державних вищих навчальних закладів освіти в процесі використання автоматизованих інформаційних систем, що передбачає раціоналізацію програмного забезпечення й скорочення затрат робочого часу облікового персоналу на виконання покладених на нього функцій.
Практичне значення одержаних результатів. Використання в практичній діяльності державних вищих навчальних закладів обґрунтованих у дисертації висновків і рекомендацій з удосконалення бухгалтерського обліку витрат, калькулювання собівартості платних освітніх послуг і формування ефективної системи внутрішнього контролю забезпечує підвищення аналітичності та інформативності масивів економічної інформації для прийняття обґрунтованих управлінських рішень, уможливлює оцінку реального обсягу витрат та досягнення економії матеріальних і трудових ресурсів шляхом їх нормування й розмежування за місцями виникнення витрат. Рекомендована методика калькулювання платних освітніх послуг та розроблена блок-схема автоматизації забезпечує оперативність розрахункових процедур і формування відповідної первинної документації.
Результати дослідження впроваджено в практичну діяльність державних вищих навчальних закладів, про що свідчать довідки про впровадження Тернопільського державного технічного університету імені Івана Пулюя (довідка № 676 від 23.04.2007 р.), Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (довідка № 337-40/05 від 23.04.2007 р.), Житомирського державного технологічного університету (довідка № 44-45/635 від 27.04. 2007 р.), а також управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації (довідка № 01/1022-10 від 07.05.2007 р.)
Окремі положення дисертаційної роботи використовуються у навчальному процесі Тернопільської філії Європейського університету при викладанні дисциплін “Бухгалтерський облік”, “Ревізія і контроль” (довідка № 480/02 від 23.04.2007 р.)
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійно виконаним науковим дослідженням. Теоретичні узагальнення, висновки, рекомендації, розробки та пропозиції, що містяться в роботі, отримані автором особисто й базуються на використанні не тільки літературних першоджерел, а й фактичних даних досліджуваних закладів освіти і статистичних показниках. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, в дисертаційній роботі використані ідеї та положення, отримані автором особисто.
Апробація результатів дисертації. Основні положення дисертації доповідалися, обговорювалися та були схвалені на трьох наукових конференціях: VІІ-ій Міжнародній науково-практичній конференції „Наука і освіта 2004” (м. Дніпропетровськ, 2004); ІІІ-й Міжнародній науково-практичній конференції „Науковий потенціал світу – 2006”(м. Дніпропетровськ, 2006); Всеукраїнській науковій конференції “Становлення облікової політики в Україні” (м. Тернопіль, 2007).
Публікації. За темою дисертації опубліковано 9 наукових праць загальним обсягом 5,3 д. а., що належать особисто автору. У наукових фахових виданнях опубліковано 5 наукових статей загальним обсягом 1,87 д.а., 3 – матеріали конференцій, обсягом 0,33 д.а., 1 – в інших виданнях (навчальний посібник), написаних у співавторстві, особисто автора – 3,1 д.а.
Список литературы ВИСНОВКИ


У дисертації наведене теоретичне узагальнення та нове вирішення актуальної задачі ведення обліку, калькулювання й контролю витрат на надання платних освітніх послуг. Це дало змогу сформулювати такі висновки та пропозиції.
1. Активізація ринкових відносин у бюджетній сфері зумовила об’єктивну потребу удосконалення діючої практики обліку й калькулювання собівартості платних освітніх послуг з орієнтацією на зміну усталених підходів до діяльності ДВНЗ.
2. Результативність роботи державних вищих навчальних закладів визначається оптимальним рівнем собівартості наданих послуг, досягнення якої передбачає формування науково-обґрунтованої класифікації витрат. В роботі на основі критичної оцінки існуючих підходів обґрунтовано пропозиції щодо складу витрат за статтями калькуляції відповідно до особливостей освітньої галузі, уточнено склад прямих витрат і обґрунтовано доцільність їх розмежування за центрами відповідальності. Це дозволяє вивчити і оцінити рівень витрат та їх відповідність періодам, у яких вони були фактично понесені в процесі надання платних освітніх послуг, а також визначити реальний обсяг прямих витрат в собівартості освітніх послуг. Такий підхід забезпечує також визначення фактичного обсягу прямих витрат у собівартості освітніх послуг.
3. Для досягнення зіставності даних поточного обліку й звітності за кожним видом доходів і видатків бюджетної установи в роботі обґрунтовано доцільність використання при розрахунку собівартості освітньої послуги оновленої номенклатури видатків, яка охоплює всі рівні деталізації бюджетної класифікації.
4. Удосконалено методику обліку зносу основних засобів і перенесення їх вартості на собівартість освітніх послуг. На відміну від чинної практики запропоновано відображати вартість придбаних основних засобів і окремих предметів в складі аналітичних рахунків субрахунку 401 “Фонд у необоротних активах” за їх видами; опрацьовано метод відображення в обліку щомісячного перенесення вартості основних засобів на собівартість платних освітніх послуг, на відміну методики, яка застосовується в державних закладах освіти і передбачає її віднесення на зменшення власних джерел фінансування в кінці звітного року.
Запропонована методика обліку перенесення вартості основних засобів на собівартість платних освітніх послуг дозволить методично встановити однакове визначення обсягів і складу витрат, які включаються до собівартості освітніх послуг, чого не передбачають діючі методики обліку і калькулювання, і зберігати ув’язку статей в балансі, що склалася традиційно, а також тотожність касових і фактичних видатків.
5. При калькулюванні собівартості освітніх послуг рекомендовано комплексне використання позамовного та елементів нормативного методу, що дозволить у поєднанні із застосуванням рекомендованих натуральних баз розподілу загальновузівських (накладних) витрат визначити реальну собівартість наданих освітніх послуг, забезпечить дієвий та оперативний контроль за її рівнем, а також можливість визначення мінімальної вартості навчання за відповідним напрямом, що надзвичайно важливо для управління ДВНЗ.
6. За чинною методикою у ДВНЗ прямі та непрямі витрати обліковуються на одному рахунку, що ускладнює процедуру їх виділення із сукупності всіх витрат і можливість забезпечення розподілу реальних сум накладних витрат на відповідні спеціальності. В дисертації доведена теоретична і практична доцільність обліковувати деталізовану інформацію про склад накладних витрат на окремому рахунку 83 “Витрати до розподілу” із запровадженням низки аналітичних рахунків для розмежування витрат за джерелами фінансування і видами діяльності. Внаслідок цього забезпечується уніфікація збору та узагальнення даних про накладні витрати за місцями їх виникнення і звітними періодами, що дозволяє накопичувати інформацію про обсяг витрат, які підлягають розподілу відповідно до носіїв (бази розподілу) витрат.
7. В дисертаційній роботі розроблено базові показники для розв’язання облікової задачі з розподілу загальновузівських (накладних) витрат при калькулюванні собівартості платних освітніх послуг, у яких враховано пропозиції щодо класифікації витрат та їх аналітичного обліку.
8. Застосування на практиці розробленої блок-схеми алгоритму розв’язку задачі з калькулювання собівартості освітніх послуг, у якій враховано пропозиції, обґрунтовані у дисертації, дозволить керівництву отримувати своєчасну інформацію для управління витратами й забезпечить зниження витрат робочого часу обліково-економічних працівників бухгалтерської служби на формування відповідної документації.
9. Удосконалення контролю витрат в ДВНЗ можливе завдяки внесенню уточнень в діюче законодавство щодо особливостей застосування різних видів державного фінансового контролю в галузі вищої освіти та обґрунтування доцільності широкого використання аудиту.
10. З метою розвитку та удосконалення системи внутрішнього контролю витрат ДВНЗ на надання платних освітніх послуг автором сформовано методичні рекомендації та систематизовано етапи його здійснення. При цьому враховано авторський підхід до складу (класифікації) витрат і специфіку галузі вищої освіти. Для забезпечення оперативності проведення внутрішньогосподарського контролю витрат і здійснення розрахунків за надані освітні послуги в дисертаційній роботі побудовано блок-схему його автоматизації.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ


1.Александров В.Т., Ворона О.І., Германчук П.К. та інші. Планування, облік, звітність контроль у бюджетних установах, державне замовлення та державні закупівлі. – К.: НВП “АВТ”, 2004. – 593 с.
2.Андрущенко В.П. Основні тенденції розвитку вищої освіти України на рубежі століть (Спроба прогностичного аналізу) // Вища освіта України. – 2001. – № 1.- С. 5-7.
3.Атамас П.Й. Основи обліку в бюджетних організаціях: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 288с.
4.Бабарыкин С.В. Возникновение и развитие теории учета затрат в США и Великобритании // Бухгалтерский учет. – 1997. – № 3. – C.12-17
5.Безрукий П.С. Бухгалтерський облік. К.: КНЕУ, 2001. – 490 с.
6.Безруких П.С., Кашаев А.Н., Комиссарова И.П. Учет затрат и калькулирование в промышленности. – М.: Финансы и статистика, 1989. − 263 с.
7.Бескид Й.М. Перспективи нормативного планування витрат на соціальну сферу // Фінанси України. - 2000.- № 4.- С. 42 – 48.
8.Білуха М.Т. Теорія бухгалтерського обліку. Підручник. – К.: КДТЕУ, 2000. – 692 с.
9.Боголіб Т.М. Принципи управління вузом: Монографія: − К.: Т-во “Знання”, КОО, 2004 − 204 с.
10.Бойко В.М., Вашків П.К. Бізнес: словник-довідник. – К.: Україна, 1995. – 157 с.
11.Бойко С.В. Генезис калькуляції // Вісник ЖІТІ. Економічні науки. – 2001. – №17. – С. 22-27.
12.Бородкин А.С. Учет издержек производства в системе хозяйственного расчета. – К.: Вища школа, 1975. – 232 с.
13.Брусенцова В.И. Нормативный учет затрат в непрерывных производствах. Учебное пособие / В.И. Брусенцова. – М.: Издательство “Экзамен”, 2002. – 160 с.
14.Бунимович В.А. Калькулирование себестоимости промышленной продукции. – М.: “Финансы”, 1967. – 216 с.
15.Бутинець Ф.Ф. Історія розвитку бухгалтерського обліку. Ч.І. Навчальний посібник для студ.спец.7.050106 “Облік і аудит”. − Житомир: ЖІТІ, 1999. – 928с.
16.Бутинець Ф.Ф., Остапчук Т.П., Остап'юк Н.А., Сисюк С.В. Бухгалтерський облік у бюджетних установах: Навчальний посібник. – 2-е вид., доп. і перероб.- Житомир: ПП “Рута”, 2006. – 472 с.
17.Бутинець Ф.Ф., Чижевська Л.В., Герасимчук Н.В. Бухгалтерський управлінський облік. Навчальний посібник для студентів спеціальності 7.050106 „Облік і аудит”. – Житомир: ЖІТІ, 2000. – 448 с.
18.Бутинець Ф.Ф. Теорія бухгалтерського обліку. Підручник. – Житомир: ПП “Рута”, 2003. – 444 с.
19.Бутинець Ф.Ф., Виговська Н.Г., Малюга Н.М., Петренко Н.І. Контроль і ревізія / Підручник / за ред. Ф.Ф. Бутинця. – 3 вид. − Житомир: – ПП “Рута”, 2002. – 544 с.
20.Бухгалтерський облік у бюджетних установах: Навч. посібник / За ред. проф. Ф.Ф. Бутинця. – Житомир: ПП “Рута”, 2004. – 448 с.
21.Бухгалтерський облік: Основи обліку. Фінансовий облік. Внутрішньо господарський (управлінський) облік: Навчальний посібник / В. Сопко, З. Гуцайлюк, М. Щирба, М. Бенько. – Тернопіль: Астон, 2005. – 495с.
22.Бухгалтерський словник / За заг. ред. Ф.Ф. Бутинця. − Житомир: Рута, 2001. − 224 с.
23.Бюджетний кодекс України: закон, засади, коментар / За редакцією О.В.Турчинова і Ц.Г.Огня. – К.: Парламентське вид-во, 2002. − 320 с.
24.Бюджетный учет: новый порядок ведения с 2005 года / Под. ред. Г.Ю. Касьяновой (2-е изд., перераб. и доп.). – М.: Информ-центр ХХІ века, 2005. − 480 с.
25.Василик О.Д. Державні фінанси України: Навч. посібник. – К.: Вища школа, 2002. – 416 с.
26.Василик О.Д., Павлюк К.В. Бюджетна система України: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури 2004. – 544 с.
27.Вахрушина М.А. Бухгалтерский управленческий учет: Учеб. Пособие / ВЗФЭИ. – М.: ЗАО “Финстатинформ”, 2000. – 359 с.
28.Вербило О.Ф., Кондрацька Т.П. Бухгалтерський облік у бюджетних установах: Навч. посібн: – К.: Національний аграрний університет. – 2003. – 296 с.
29.Воловець Я. Обґрунтування вартості навчання у ВНЗ // Економіка України. – 2003. – № 4 (497). – С. 68-71.
30.Галушка Є.О., Охрімовський О.В., Хижняк Й.С. Казначейська справа: Навч. посіб. – Чернівці: Книги – XXI, 2004. – 248 с.
31.Германчук П.К., Стефаник І.Б., Рубан Н.І, Александров В.Т. Назарчук О.І. Державний фінансовий контроль: ревізія і аудит. − К.: НВП “АВТ”, 2004. − 424 с.
32.Гнибіденко І.Ф., Колот А.М. Соціальна безпека: теорія та українська практика. Монографія. - К.: КНЕУ, 2006. - 292 с.
33.Гомберг Л. Значение расходов // Счетоводство. – 1897. – Том 10.
34.Гордонов Л. Распределение заводских накладных расходов в промышленности // Вестник счетоводства. – 1924. – № 9-10.
35.Господарський кодекс України, затверджений Законом України № 436-ІV від 16.01.2003 р.
36.Граниш В.В. Хозяйственный механизм в системе платных услуг / АН Украины. − К.: Наукова думка, 1993. − 105 с.
37.Грішнова О.А. Людський капітал: формування в системі освіти і професійної підготовки. - К.: Т-во “Знання”, КОО, 2000. - 254 с.
38.Давидов Г.М. Аудит: теорія і практика. Монографія. − Кіровоград: ТОВ “Імекс-ЛТД”. − 2006. − 324 с.
39.Давидов Г.М. Аудит: Навч. посіб. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2001. – 363 с.
40.Данилевський Ю.А., Овсянников Л.Н. Фінансовий контроль: основні напрямки розвитку // Бухгалтерський облік. – 2004. − № 24. −С. 6-7.
41.Данилишин Б., Куценко В. Культурно-освітня сфера як соціальна база підтримки ринкової трансформації в Україні. – К.: НАНУ, Рада по вивченню продуктивних сил України. - 1999. - 123 с.
42.Дарманський М.М. Соціально-педагогічні основи управління освітою в регіоні. – Хмельницький. Поділля, 1997. – 260 с..
43.Дедков Е.П. Бюджетный учёт. − М.: Финансы и статистика, 1983. − 232 с.
44.Джога Р.Т. Бухгалтерський облік у бюджетних установах: Навч. посіб. – К. : КНЕУ, 2001. – 250 с.
45.Джога Р.Т., Свірко С.В., Сінельник Л.М. Бухгалтерський облік у бюджетних установах: Підручник / За заг. ред. проф. Р.Т.Джоги. – К.: КНЕУ, 2003. – 483 с.
46.Дідух С.В. Проблеми здійснення оцінки та нарахування зносу необоротних активів бюджетних установ і шляхи їх вирішення // Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. Випуск 177: В 2 т. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2003. Том ІІ. – С.625-631.
47.Дмитренко Г. Стратегический менеджмент в системе образования. – К.: МАУП. – 1999. - 176с.
48.Дребот І.С. Повнота і злагодженість реалізації контрольних функцій усіма учасниками бюджетного процесу − важливий фактор дієвості фінансового контролю // Фінансовий контроль. − 2006. − №4 (33). − С.51-54.
49.Друри К. Введение в управленческий и производственный учет: Пер. с англ. / Под ред. Н.Д. Эриашвили. М.: Аудит, ЮНИТИ, 1998. – 783 с.
50.Друри К. Учет затрат методом стандарт-кост. - М.: Аудит, “Юнити”,1998. – 224 с.
51.Ерошин В.И. Перспективы финансирования // Педагогика. – 1993. – № 4.−С. 19.
52.Єпіфанов А.О., Сало В.І., Д’яконова І.І. Бюджет і фінансова політика України. – К.: Наукова думка, 1997.− 375 с.
53.Жила В.Г. Ревізія та аудит: Навч. посібник. – К.: МАУП, 1998. – 96 с.
54.Завгородний В.П. Бухгалтерский учёт в Украине. – К.: А.С.К., 1999. – 864 с.
55.Загорський А.Г., Вознюк Г.А., Партин Г.О. Інвестиційний словник: Навч. посібник. – Львів: Видавництво “Бескид Біт”, 2005. – 512 с
56.Зварич М. Організація бухгалтерського обліку в системі управління бюджетною установою // Баланс-Бюджет. – 2004, - № 19(52) жовтень 2004 р. – С.28.
57.Инструкция по бухгалтерскому учёту в учреждениях и организациях, состоящих на государственном бюджете СССР. – М.: Финансы и статистика, 1987. – 160 с.
58.Інструкція з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів, розрахунків та інших статей балансу. Наказ Головного управління Державного казначейства № 90 від 30.10.1998р. // Офіційний вісник України. – 1998.− № 46. – С. 171.
59.Інструкція про порядок використання і облік позабюджетних коштів бюджетних установ та звітності про них, затверджена наказом Головного управління Державного Казначейства України від 11.08.1998 р. № 63 // Офіційний вісник України. – 1998. – № 37.
60.Казнова М.І. Ціна на послуги в освітніх закладах // Фінанси України. – 2001.− № 3. – С. 69-73.
61.Каленський М.М. Удосконалення фінансового контролю за витрачанням бюджетних коштів // Фінанси України. – 2001. – № 5. – С. 65-69.
62.Каленський М.М., Стефаник І.Б. До питання розвитку державної контрольно-ревізійної служби // Фінанси України. – 1999. – № 2. – С. 71-77.
63.Каленюк І.С., Кучеренко Д.І. Приватний сектор на ринку освітніх послуг в Україні // Теорія мікро- та макроекономіки. Вип. 14. – К.: АМУ, 2003. – С. 18-25.
64.Калюга Є.В. Класифікація контролю та шляхи її вдосконалення. // Фінансовий контроль. − 2002. − №1. − С.45
65.Калюга Є.В. Фінансово-господарський контроль у системі управління: Монографія. – К.: Ельга, Ніка-Центр, 2002. – 360 с.
66.Калькуляция себестоимости в промышленности / Под ред. проф. А.Ш. Маргулиса. – М. Финансы, 1975. – 295 с.
67.Канєва Т.В. Бухгалтерський облік у бюджетних установах: Навч. посібн. – К.: Книга, 2004. – 180с.
68.Колеватова О.А. Учет доходов и расходов от предпринимательской деятельности в бюджетных учреждениях // Бух. учет в бюджет, и некоммер. организациях. – 2001. – № 10 (01). – С. 48 – 54.
69.Кондрашова Т. Директ-костинг у системі управлінського обліку й аналізу вищих навчальних закладів державної форми власності // Схід. – 2006. - № 5 (77). - С.11-15.
70.Конституція України. Затверджена ВРУ 28.06.1996 р. № 254/96-ВР // Відомості ВРУ. – 1996. – № 30.
71.Корсак К.В. Світова вища освіта. Порівняння і визнання закордонних класифікацій і дипломів / За заг. ред. проф. Г.В. Щокіна: Монографія. – К.: МАУП-МКА, 1997. – 208 с.
72.Котляров С.А. Управление затратами. – СПб: Питер, 2001. – 160 с.
73.Котов В.Ф. Стоимостные категории в планировании промышленного производства: Вопросы методологии. − М.: Экономика, 1990. – 224 с
74.Крисюк В.І., Каленський М.М., Юрченко О.В. Ревізія і контроль в установах і організаціях бюджетної сфери: Навчальний посібник. − К.: В-во Європейського університету фінансів, інформаційних систем, менеджменту і бізнесу, 2000. − 148 с.
75.Кужельний М.В., Лінник В.Г. Теорія бухгалтерського обліку: Підручник. – К.: КНЕУ, 2001. − 334 с.
76.Кузьмінський А.М. Кузьмінський Ю.А. Теорія бухгалтерського обліку. -К.: Все про бухгалтерський облік. − 1999. – 288 с.
77.Куценко В.І., Трілленберг Г.І. Менеджмент сфери послуг. – К.: НАН України, 2007. – 459 с.
78.Ластовецкий В.Е. Учет затрат по факторам производства и центрам ответственности. – М.: Финансы и статистика, 1988. – 165 с.
79.Левицька С. О. Облік та аналіз діяльності бюджетних установ: Монографія.- Рівне: УДУВГП, 2004.- 233 с.
80.Литвин Ю.Я., Олійник В.М. Прогресивні методи обліку витрат на виробництво (вітчизняні і зарубіжні). – Тернопіль: Збруч. – 218.с.
81.Лихвицький О. Не зловживайте бюджетними коштами // Урядовий кур’єр. – 2001.– 8 груд. – № 235. − С.5
82.Луніна І.О. Державні видатки: тенденції і фактори зростання // Фінанси України. – 2001. - №4. – С. 104-110.
83.Лучко М.Р. Бухгалтерський облік в управлінні бізнесом: зарубіжний досвід. –К.: Облікінформ., 1997. – 144 с.
84.Маляревський Ю.Д., Сімченко Л.М., Ольховська В.В. Бюджетний облік і звітність: Навч. посіб. – X.: Видавничий дім „ІНЖЕК”, 2003. – 208 с.
85.Маркіна І.А. Методичні питання ефективності управління // Фінанси України, 2000.−№6.− С. 24-32.
86.Матвеєва В. Замазій С. Бюджетні організації: бухгалтерський облік та оподаткування. – 4-те вид., перероб. і доп. – у 2-х томах. Т. 1.- X.: Фактор, 2004. – 474 с.
87.Методичні рекомендації з проведення органами державної контрольно-ревізійної служби аудиту фінансової та господарської діяльності бюджетних установ, затверджені наказом головКРУ України від 19.12.05 р. №451.
88.Михалкевич А.П. Бухгалтерский учет в зарубежных странах: Учеб. пособие. – 2-е изд., перераб. и доп. – Минск: ООО “Минсанта”, 2003, – 202 с.
89.Міжнародні стандарти бухгалтерського обліку, К.: ФП БАУ, 2000. - 1272.с.
90.Національні стандарти бухгалтерського обліку в Україні. Закони. Положення. Інструкції: Зб. норматив-правов. актів/ Упоряд. Д.О.Горлов, І.В.Шпак. − К.: Інтер. 2000. − 232 с.
91.Нашкерська Г.В. Бухгалтерський облік: Навчальний посібник. − Київ: Центр навчальної літератури, 2004. – 464 с.
92.Новий тлумачний словник української мови. У 4 т. / Уклад. В.В.Яремко, О.М.Сліпушко, - Т.1. – К: АКОНІТ, 2001.
93.Новіков В.М. Фінансово-кредитні питання вищої школи // Фінанси України. - 1997. - №1. − С.13-26.
94.Носова С.И. К вопросу об экономической сущности категории издержек социалистического предприятия и соотношения их с себестоимостью // Ученые записки Пермского университета. – 1971. – № 252. – С.125.
95.Облік у бюджетних установах: Навчальний посібник / За загальною редакцією О.А. Заїнчківського, доктора економічних наук та Т.М.Сторожук, кандидата економічних наук. – Ірпінь: Академія ДПС України, 2002. – 535 с.
96.Оганян Г.А. Совершенствование сферы услуг. – К.: Знание, 1989. - 48 с.
97.Оперативный контроль экономической деятельности предприятия / Б.И. Валуев и др. – М.: Финансы и статистика, 1991. – 289с.
98.Освіта в Україні 1992-1994 р. (Інформаційно-аналітичний матеріал). – К.: Міністерство освіти України, 1995. – 64 с.
99.Освіта України: політика, принципи, структура, статистика. – К., 2005.
100.Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2005/06 навчального року. Статистичний бюлетень.− К.: Держкомстат. - 2006.- 185 с.
101.Остап’юк М.Я., Даньків Й.Я., Лучко М.Р. Теорія бухгалтерського обліку (історичні та методологічні аспекти). Монографія. – Ужгород: Ужгородський держуніверситет, 1998. – 148 с.
102.Палий В.Ф. Основы калькулирования. – М.: Финансы и статистика, 1987. – 288с.
103.Панкевич Л. Бухгалтерський облік у бюджетних установах: Практичний посібник / Л.Панкевич, М.Зварич, Р.Бойко, Л.Лучечко. – Львів: Аверс, 2001. – 304 с.
104.Пачоли Л. Трактат о счетах и записях. – М.: Финансы и статистика, 1994. – 73 с.
105.Перелік груп власних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворення та напрямів використання, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 р. № 659 // Урядовий кур’єр. – 2002. – 25 трав. – №94.
106.Перелік платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами // Затв. Постановою КМУ від 20.01.1997 р. № 38 // Офіційний вісник України. – 1997. – № 4.
107.Пирога С., Пирога І. Джерело фінансування освіти // Економіка України. – 1997. – № 2. − С. 88.
108.Піднебесна Т. Кроки реформування державного фінансового контролю // Все про бухгалтерський облік. – 2006. – № 13. – С. 40.
109.План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затверджений наказом Головного управління Державного казначейства України від 10.12.99 № 114, зареєстрований Міністерством юстиції України 20.12.99 № 890/4183. – Щотижневик „ГоловБух” № 8/2000 р. – С. 1 (вкладиш).
110.Поклад И.И. Учет, калькулирование и анализ себестоимости промышленной продукции. – М.: Финансы, 1966. – 256 с.
111.Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 „Витрати”, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 року №318.
112.Порядок застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затверджений ГУ ДКУ 10.12.1999р., №114 // Бухгалтерія. – 2001. – № 4 (367).
113.Порядок казначейського обслуговування позабюджетних коштів установ і організацій, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету: Затв. наказом Головного управління Державного казначейства України від 25.03.1999 р. № 27.
114.Порядок надання платних послуг державними навчальними закладами, затверджений наказом Міністерства освіти України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України від 27 жовтня 1997 р. № 383/239/131
115.Порядок проведення органами державної контрольно-ревізійної служби аудиту фінансової та господарської діяльності бюджетних установ, затверджений постановою КМУ від 31.12.04 р. №1777.
116.Порядок складання карток і книг аналітичного обліку бюджетних установ: - наказ Державного казначейства України від 06.10.2000 р. № 100 // Бізнес. – 2000. – № 47. – С. 35-37.
117.Порядок управління єдиним казначейським рахунком: − Наказ Державного казначейства України від 11.02.2002 р. № 23.
118.Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами” від 20.01.1997 р. № 38 зі змінами і доповненнями від 14.11.97 р. № 1264 та від 06.04.1999 р. № 547.
119.Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження стратегії модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007-2015 роки” № 34.
120.Постанова КМУ “Про здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю” від 22.05.02 р. № 685.
121.Правдюк Н.Л. Фінансовий облік та його значення в умовах ринкової економіки // Вісник ЖІТІ. – 2002, № 20. – С. 227-236.
122.Про аудиторську діяльність Закон України від 22.04.93 р. № 3125-ХІІ.
123.Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні // Закон України від 16.07.1999 р. № 996-ХІV //Все про бухгалтерський облік. – 2000. −№211. – С. 3-6.
124.Про бюджетну класифікацію та її запровадження: Наказ Міністерства Фінансів України від 27.12.2001 р. № 604.
125.Про вищу освіту: Закон України, затв. Верховною радою України від 17.01.2002 №2984-III.
126.Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання фінансових правопорушень, забезпечення ефективного використовування бюджетних коштів, державного і комунального майна Закон України від 15.12.2005 р. № 3202-IV.
127.Про впровадження казначейської системи виконання державного бюджету // Постанова Кабінету Міністрів України і Національного банку України від 14.01.1997 р. № 13.
128.Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні: Закон України № 83/98-ВР від 05.02.1998 р.
129.Про державну податкову службу в Україні // Закон України № 509 – XII від 04.12.1990 р. // Відомості ВРУ. – 1991. – № 6.
130.Про затвердження Інструкції з обліку основних засобів та інших необоротних активів бюджетних установ: Наказ Державного казначейства України від 17.07.2000 р. №64 (у редакції наказу ДКУ від 21.02.2005 р. № 30).
131.Про затвердження Порядку обслуговування державного бюджету за видатками: Наказ Державного казначейства України від 25.05.2004 р. № 89.
132.Про оподаткування коштів бюджетних установ і організацій: Лист Державного казначейства України від 16.08.2000 р. № 07-22/868-5986 // Баланс. – 2000.−№42.
133.Про оподаткування прибутку підприємств” Закон України “від 28.12.94 №334-94/ВР, зі змінами та доповненнями
134.Про освіту: Закон України, затв. Верховною радою УРСР від 23.05.1991 №1060-ХІІ.
135.Про порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ: - Постанова Кабінету Міністрів України від 28.01.2002р. №228.
136.Програма реформування системи бухгалтерського обліку із застосуванням міжнародних стандартів, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.98 №1706.
137.Продовження навчання та здобуття професії статистичний бюлетень. - К.: Держкомстат, 2006.− 97 с.
138.Проект Закону України “Про державний контроль за дотриманням бюджетного законодавства та відповідальність за бюджетні правопорушення”// www. liga. net. ua.
139.Проект Закону України “Про державний фінансовий контроль”// www. liga. net. ua.
140.Проект Закону України “Про систему державного фінансового контролю в Україні // www. liga. net. ua.
141.Пушкар М.С. Тенденції та закономірності розвитку бухгалтерського обліку в Україні. – Тернопіль: Економічна думка, 1999. − 422 с.
142.Рикардо Д. Сочинения.Т.І.- М.: Госполитиздат,1955.- 360 с.
143.Романів М.В. Державний фінансовий контроль і аудит. К.: ТОВ “НІОС”, 1998. – 217 с.
144.Рубан Н. Якісна робота ревізора – зменшення кількості фінансових порушень // Урядовий кур’єр. – 2006. – № 20. – С. 7
145.Сафонова В. Інноваційні підходи до методології прогнозування розвитку вищої освіти // Вища освіта України. – 2004. – № 1. – С. 108-110.
146.Свірко С.В. Бухгалтерський облік в бюджетних установах: методологія та організація. Монографія. - К.: КНЕУ, 2006. - 244 с.
147.Свірко С.В. Організація бухгалтерського обліку в бюджетних установах. - К.: КНЕУ, 2006. - 380 с.
148.Свірко С.В. Реформування бухгалтерського обліку бюджетних установ в Україні // Проблеми формування фінансової економіки. Спецвипуск. − К.: КНЕУ, 2001.
149.Сисюк С. В. Бухгалтерський облік прямих і непрямих витрат державних закладів освіти // Галицький економічний вісник. – 2006. - №4. – С. 150-154.
150.Сисюк С.В Проблеми здійснення аудиту ефективності використання бюджетних коштів // Галицький економічний вісник. – 2005.− № 1. − С.133-138.
151.Сисюк С.В. Методика обліку та розподілу накладних витрат державних закладів освіти // Вісник Житомирського державного технологічного університету. – 2006. − №3(37). – С.107 – 112.
152.Сисюк С.В. Облікова політика та її роль у вирішенні проблем обліку платних освітніх послуг // Становлення облікової політики в Україні: Тези доп. Всеукр. наук. конф. 18-19 травня 2007 р. – Тернопіль: Економічна думка, 2007. − С. 194−196.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.