У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ ЗБУТУ ЗЕРНА АГРАРНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ
Количество страниц 189
ВУЗ ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Содержание З М І С Т

ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ЕКОНОМІЧНОГО МЕХАНІЗМУ ЗБУТУ ЗЕРНА АГРАРНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ
9
1.1. Економічна сутність основних форм реалізації зерна аграрними підприємствами
9
1.2. Роль ринкового механізму у формуванні нових форм реалізації зерна аграрними підприємствами 21
1.3. Фактори формування конкурентного середовища на ринках зерна 32
Висновки до розділу 1 44
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ МЕХАНІЗМУ ЗБУТУ ЗЕРНА АГРАРНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ
47
2.1. Сучасний стан збуту зерна аграрними підприємствами 47
2.2. Механізм державного регулювання збуту зерна аграрними підприємствами
83
2.3. Особливості економічного механізму організації збуту зерна аграрними підприємствами 99
Висновки до розділу 2 112
РОЗДІЛ 3. УДОСКОНАЛЕННЯ ЕКОНОМІЧНОГО МЕХАНІЗМУ ЗБУТУ ЗЕРНА АГРАРНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ
115
3.1. Розробка ринкової концепції управління виробничою і збутовою діяльністю аграрних підприємств
115
3.2. Підвищення стійкості аграрних підприємств на зерновому ринку регіону за допомогою посилення ролі держави
138
3.3. Організація сільськогосподарського консультування зерно виробників країни
158
Висновки до розділу 3 167
Висновки 170
Список використаних джерел 175

ВСТУП

Актуальність теми. Перехід економіки сільського господарства на ринкові відносини докорінно змінює взаємодію економічних і організаційних умов, що складають зміст процесу реалізації. Це веде до необхідності удосконалювання форм реалізації продукції, що якнайкраще відбивають суть змін у їхньому змісті. Нові ефективні форми реалізації зерна повинні повною мірою розкрити потенціал механізму ринкових відносин, налагодити виробничо-економічні зв'язки споживача з виробником таким чином, щоб сам ринок, умови реалізації підказували виробникам, яку продукцію якої якості треба випускати. Виробник, отримуючи товари на ринок продовольства, реалізує їх насамперед як вартість. Це для нього - найважливіша задача. Але для покупців його товарів найбільш важлива наявність у них споживчої вартості, ступінь їхньої корисності. Тому, здобуваючи товари на ринку, покупець насамперед визначає, наскільки якісні ці продукти, наскільки вони йому необхідні і скільки грошей він може за них віддати, щоб придбати. Реалізація товарів, обмін їх на гроші показує, чи задовольняють ці продукти потреби, а кількість грошей, витрачених покупцем, підтверджує - високі чи низькі споживчі властивості. Тим самим, у результаті реалізації продукції на ринку, напрямок руху товарів і грошей указує на те, які продукти треба робити, якої якості й у якій кількості. У підсумку ринок сам підказує, які форми реалізації варто вибирати виробникам продукції.
Важливе значення зернової галузі та зернового ринку для будь-якого суспільства обумовило той факт, що пов'язані з їх розвитком проблеми постійно залишаються предметом глибоких наукових досліджень, та удосконалення відносин між партнерами на ринках продукції АПК, зокрема на ринку зерна, постійно привертають увагу багатьох економістів-аграрників. У числі їх С.С.Бакай, В.Р.Боєв, П.П.Борщевський, М.С.Бузулуков, І.І.Лукінов, М.Г.Лобас, З.П.Ніколаєва, Б.Й.Пасхавер, П.Т.Саблук, О.О.Сторожук, Л.М.Худолій, О.М.Шпичак та інші.
При всій важливості проведених досліджень окремі аспекти проблеми не знайшли достатнього опрацювання. Так, потребує розробки система збуту зерна, яка успішно діє лише за умови певного та узгодженого функціонування її складових. Потребують визначення стримуючі фактори розвитку конкурентного середовища на товарних ринках сільгосппродукції в сучасних умовах. Залишаються не дослідженими чинники формування конкурентного середовища на ринках сільгосппродукції, що диктує необхідність поглибленого вивчення явища з метою удосконалення механізму економічних відносин на ринку зерна. Цим пояснюється вибір теми дисертації, структура наукових досліджень та план їх виконання.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційне дослідження відповідає науковій темі Таврійського державного агротехнологічного університету, кафедри „Організація виробництва та агробізнес”: “Організація виробництва та підприємництва в АПК регіонів” (№ держ. реєстр. 0107U008973), термін дії 11.2007р. – 12.2010р. Роль автора полягає у розробці напрямів удосконалення економічного механізму збуту зерна аграрними підприємствами.
Мета й завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є вивчення процесів збуту зерна аграрними підприємствами, розкриття позитивних сторін та причин допущених недоліків, розробка обґрунтованих пропозицій щодо удосконалення економічного механізму збуту зерна аграрними підприємствами.
Для досягнення мети в дисертаційній роботі були поставлені й вирішені такі завдання:
- аналіз і систематизація теоретичних поглядів на ринок зерна і визначення їхньої ролі в аграрному секторі економіки;
- уточнення економічної сутності основних форм реалізації зерна аграрними підприємствами;
- розвинення теоретичних засад ринкового механізму у формуванні нових форм реалізації зерна аграрними підприємствами;
- розвинення методичних положень щодо пріоритетних заходів держави по створенню конкурентного середовища на товарних ринках сільгосппродукції;
- визначення сучасного стану збуту зерна аграрними підприємствами;
- аналіз механізму державного регулювання збуту зерна;
- визначення особливостей економічного механізму організації збуту зерна аграрними підприємствами;
- запропоновано новий методичний підхід в керуванні виробничою і збутовою діяльністю в умовах ринку;
- розроблено заходи щодо підвищення стійкості зернового ринку регіону за допомогою посилення ролі держави;
- удосконалення системи організації сільськогосподарського консультування зерновиробників.
Об’єктом дослідження є процес регулювання збуту зерна аграрними підприємствами на загальнодержавному та регіональному рівнях, економічні відносини між суб'єктами ринку в процесі купівлі-продажу зерна, їх складові.
Предметом дослідження є комплекс економічних відносин між суб'єктами ринку в процесі купівлі-продажу зерна за умов трансформації діючої системи реалізації зерна до ринкових відносин та функції держави в формуванні економічних важелів регулювання ринку зерна відповідно до об'єктивних умов досліджуваної галузі.
Методи дослідження. Методологічною основою проведеного дослідження є узагальнення наукових поглядів щодо сутності проблеми, розгляд її в історико-економічному аспекті, узагальнення досвіду й можливостей його застосування на практиці.
У процесі дослідження використовувалися такі методи: абстрактно-логічний (теоретичні узагальнення та формування висновків); статистико-економічний (дослідження й аналіз економічного механізму збуту зерна аграрними підприємствами); розрахунковий, порівняльний і графічний (аналіз впливу зовнішніх чинників на ефективність дії економічного механізму збуту зерна); розрахунково-конструктивний та експериментальний (розробка шляхів підвищення ефективності економічного механізму збуту зерна аграрними підприємствами) тощо.
Інформаційною основою дослідження стали законодавчі і нормативні акти Уряду та Верховної Ради, матеріали Держкомстату України, Головного управління статистики Запорізької області, матеріали річних звітів районних управлінь АПК області, річні звіти базових сільськогосподарських підприємств, інформаційні ресурси світової комп’ютерної інформаційної мережі Internet, власні наукові дослідження по проблематиці дисертації, що надруковані у відкритій пресі.
Наукова новизна одержаних результатів. Найбільш вагомі наукові результати, що характеризують новизну дослідження, полягають у такому:
вперше:
- запропоновано новий методичний підхід до керування виробничою і збутової діяльності сільськогосподарських підприємств – виробників зерна, складовими якого є пріоритет економічних методів, високий рівень виробничої самостійності, повна економічна відповідальність підприємств, дотримання економічних інтересів працівників, забезпечення доходу, достатнього для розширеного відтворення;
удосконалено:
- методичні підходи до оцінки механізму утворення ціни на зерно через взаємозв'язок витратного і ринкового методів на основі достовірної інформації про витрати аграрних підприємств та сумарного прибутку від реалізації визначеного обсягу продукції за сформованими на ринку цінами;
- методичні підходи щодо організації консультування зерновиробників країни через формування двохланкової системи із зональних сільських консультаційних центрів, для забезпечення безпосередньої роботи з клієнтом по кожному виду діяльності;
набули подальшого розвитку:
- теоретичні засади збуту зерна аграрними підприємствами у напрямі розробки нових форм реалізації, що здатні оздоровити виробничо-економічні зв'язки сільськогосподарського підприємства з переробними підприємствами;
- методичні підходи до оцінки діючого механізму збуту зерна аграрними підприємствами на ринку в напрямі визначення ступеня його невідповідності правилам ціноутворення в умовах цивілізованих економічних відносин;
- методичні положення щодо пріоритетних заходів держави по створенню конкурентного середовища на товарних ринках сільгосппродукції через удосконалення нормативно-правової бази розвитку конкуренції, підтримку нових форм господарювання, малого підприємництва, розвиток ринкової інфраструктури, усунення численних адміністративних, економічних і технічних бар'єрів входу на ринок потенційних конкурентів, забезпечення безпеки і захисту товаровиробників від кримінальних структур, державне регулювання цін на товарних ринках з високою конкуренцією.
Практичне значення одержаних результатів. Опрацьовані науково-методичні підходи щодо оцінки загальнодержавного та регіональних ринків зерна, ринкової ситуації, ціноутворення та організації сільськогосподарського консультування зерновиробників країни можуть бути корисними в діяльності центральних управлінських структур.
Науково-методичні розробки автора та рекомендації щодо удосконалення економічного механізму збуту зерна аграрними підприємствами використані Мелітопольською районною державною адміністрацією при реалізації Програми стабілізації та розвитку агропромислового комплексу Мелітопольського району на період до 2010 року (довідка № 10-1021 від 20.01.2008), підприємством ЗАТ «Василівка - Агро» (довідка № 203 від 12.11.2007р.) та ПП «Агрофірма Семенівка» (довідка № 4 від 27.01.2008 р.).
Теоретичні розробки дисертаційної роботи використовуються в навчальному процесі Таврійського державного агротехнологічного університету при викладанні таких дисциплін: «Аналіз господарської діяльності», «Маркетинг», «Стратегічний аналіз» (довідка № 156 від 03.10.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Основні положення і висновки дисертаційного дослідження розроблені автором самостійно й опубліковані в одноосібних наукових працях.
Апробація результатів дисертації. Основні наукові положення дисертаційного дослідження доповідалися на таких науково-практичних конференціях: «Особливості соціально-економічного розвитку України та регіонів» (м. Запоріжжя, 11-12 жовтня 2007), «Проблеми розвитку фінансової системи України в умовах євроінтеграції» (м. Львів, 19-20 жовтня 2007), «Стратегія регіонального розвитку: формування та механізми реалізації» (м. Одеса, 31 жовтня 2007), «Актуальні проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку економіки України» (м. Харків, 27 листопада 2007), «Стратегии развития Украины в глобальной среде» (м. Сімферополь, 26-28 жовтня 2007), «Актуальні проблеми економіки 2007» (м. Київ, 2007), «Європейські орієнтири муніципального управління» (м. Київ, 2008), «Соціально-економічна політика та розвиток регіонів в умовах переходу до постіндустріального суспільства» (м. Дніпропетровськ, 21 березня 2008), „Проблеми економіки підприємств в умовах сталого розвитку” (м. Київ, 2008), «Стратегія забезпечення сталого розвитку України» (м. Київ, 2008).
Публікації. За темою дисертації опубліковано 15 наукових праць загальним обсягом 4,9 обл.-вид. арк., з них 6 – у наукових фахових виданнях.
Структура та обсяг роботи. Дисертація викладена на 189 сторінках комп’ютерного тексту, складається із вступу, трьох розділів та висновків. Містить 20 таблиць, що займають 18 сторінок, і 15 рисунків, що займають 6 сторінок. Список використаних джерел включає 161 найменувань.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації висвітлено теоретико-методичні положення та опрацьовано напрями розв’язання наукового завдання з розробки економічного механізму збуту зерна аграрними підприємствами. Отриманні результати дають можливість сформувати висновки, розробити пропозиції, що мають теоретичні і практичні значення і свідчать про досягнення мети і виконання поставлених завдань.
1. Проведені дослідження свідчать про неефективність багатьох форм реалізації зерна, коли її продаж за встановленими правилами й інструкціями входить у суперечність з вимогами економічних реформ. Разом з тим вдало знайдена форма реалізації здатна оздоровити виробничо-економічні зв'язки, економічні зв'язки сільськогосподарського підприємства з переробними підприємствами, що стимулює господарську діяльність. З іншого боку, завдяки окремим економічним чи організаційним змінам можна наповнити новим змістом яку-небудь форму реалізації. Визначено, що нові ефективні форми реалізації зерна повинні повною мірою розкрити потенціал механізму ринкових відносин, налагодити виробничо-економічні зв'язки споживача з виробником таким чином, щоб сам ринок, умови реалізації підказували виробникам, яку продукцію, якої якості треба випускати.
2. Обґрунтована система ринкового механізму дає широкий простір для розвитку нових форм реалізації зерна. Основою дії цього механізму в сфері реалізації є продаж зерна відповідно до закону вартості. Розвиток форм реалізації зерна під впливом закону вартості буде йти в напрямку його обміну на основі суспільної вартості. Ринковий механізм змушує виробників відхиляти форми реалізації, що віджили, і знаходити нові, відповідні організаційно-економічні умови, що змінюються, і за допомогою конкуренції і підприємництва вирішувати головну проблему – здатність економічно вижити.
3. Поглиблено методологію найважливішого елемента ринкового механізму конкуренції – взаємної боротьби між учасниками ринкових відносин за найбільш вигідних умовах виробництва і збуту товарів, ріст обсягів виробництва, за одержання максимального ефекту. Виходячи з цього, розроблено методичні положення щодо пріоритетних заходів держави по створенню конкурентного середовища на товарних ринках сільгосппродукції складовими яких є удосконалення нормативно-правової бази розвитку конкуренції, підтримка нових форм господарювання, малого підприємництва, усунення численних адміністративних, економічних і технологічних бар'єрів входу на ринок потенційних конкурентів, забезпечення безпеки і захисту товаровиробників від кримінальних структур, державне регулювання цін на висококонцентрованих товарних ринках, виявлення й усунення несумлінної конкуренції. Реалізація цих заходів дозволять сформувати і підтримувати конкурентне середовище на ринках зерна в Україні.
4. Застосований аналітичний підхід оцінки діючого механізму збуту зерна аграрними підприємствами на ринку дозволяє різнобічно оцінити діючий механізм виробництва та реалізації зернової продукції на ринку зерна та ступінь його невідповідності правилам ціноутворення в умовах цивілізованих ринків розвинутих країн. Необхідні корективи політики державного регулювання економічних відносин на ринках зерна та інших видів сільськогосподарської продукції, найважливішим з яких виступає підвищення платоспроможного попиту.
5. Проблеми державного регулювання ринку зерна доцільно вирішувати шляхом створення ринкової інфраструктури, що не може обмежуватися тільки зовнішніми атрибутами, юридично-правовою базою й формуванням відповідних інститутів (банків, страхових компаній, бірж та ін.). Необхідні надійні ринкові інструменти, що служать економічним інтересам всіх учасників ринку, бо вони створюють ринкову ініціативу. Один с таких інструментів є складське свідоцтво.
6. Визначено особливості організації заготівель зерна в Україні. В умовах переходу до ринкових економічних відносин виникла необхідність орієнтуватися на децентралізацію питань накопичення продовольчих фондів для постачання населення. Серйозним недоліком залишається недостатньо розвинута база підприємств по зберіганню зерна (в Україні функціонує 540 елеваторів), високі тарифи на послуги по доробці, зберіганню зерна, його транспортуванню.
7. У ринковій економіці "механічний" тип керування, що існував раніше, зі своєю негнучкою системою керування є низько ефективним. Новим, швидко мінливим фактором зовнішнього середовища повинні відповідати нові цілі, задачі і механізми їхньої реалізації. Ми пропонуємо новий методичний підхід у керуванні виробничою і збутовою діяльністю в умовах ринку складовими якого є пріоритет економічних методів, високий рівень виробничої самостійності, повна економічна відповідальність підприємств, дотримання економічних інтересів працівників, забезпечення доходу, достатнього для розширеного відтворення. Головною метою керування виробничою і збутовою діяльністю сільськогосподарських підприємств в умовах ринку є одержання високого і стабільного прибутку. Під керуванням виробничою і збутовою діяльністю доцільно розуміти систему економічних відносин, що складаються в процесі виробництва і збуту продукції, що враховує у взаємозв'язку економічні, організаційні, соціально-психологічні аспекти менеджменту.
8. На даному етапі визначилися два підходи до механізму утворення ціни: витратний і ринковий. Це не ізольоване, а взаємодоповнюючі один одного підходи. На нашу думку, використання одного чи іншого методу ціноутворення приводить до негативних наслідків. Витратний механізм ціноутворення, що використовувався довгий час, значно деформував економіку країни, орієнтуючи підприємства не на поліпшення якості продукції і розширення її асортименту, а на всіляке збільшення витрат трудових, матеріальних і фінансових ресурсів. З розвитком ринкових перетворень господарствам України рекомендується використовувати ці два методи у взаємозв'язку. Витратний підхід необхідно використовувати для одержання точної і достовірної інформації про свої витрати, а на основі ринкового підходу розраховувати сумарний прибуток, який господарство може одержати при реалізації визначеного обсягу продукції за сформованими на ринку цінами.
9. Основні напрями регулювання зернового ринку, що визначені в дисертації, мають бути такі: створення організаційно-економічного механізму регулювання ринку, вдосконалення кредитно-фінансової системи, вдосконалення оподаткування, цінове регулювання, розвиток інфраструктури. Для вирішення завдання створення цивілізованого зернового ринку необхідно розробити цілий ряд механізмів, здатних зняти ряд об'єктивних і суб'єктивних суперечностей, що постійно виникають на зерновому ринку, основні з них: підтримка певного рівня цін, що забезпечує стабільність доходів виробників; проведення заходів щодо інвестування аграрних підприємств; формування організованих каналів збуту зерна; вдосконалення нормативно-правових засади формування та функціонування фонду зерна; посилення контролю за кількісними потоками зерна і зернопродуктов, їх якістю, збереженням, раціональним використанням; вдосконалення цінової політики на ринку зерна; вдосконалення системи оподаткування товаровиробників; підвищення якості законодавчого, податкового, фінансово-кредитного контролю за господарською діяльністю суб'єктів зернового ринку.
10. Запропоновано шляхи удосконалення організації сільськогосподарського консультування зерновиробників країни, шляхом розробленя проекту створення інформаційно-консультативної служби зернового господарства країни, концепція якого складається в наданні сприяння господарствам країни по перетворенню їхньої виробничої і збутової діяльності. Тому що у зерновиробників недостатньо інформації з питань маркетингу (15 %), бух обліку (12 %), економіці в цілому (11 %). Організація діяльності всієї служби передбачається шляхом формування дволанкової системи із зональних сільських консультаційних центрів на чолі з центральним офісом у областях. При цьому в зону дії кожного центру ввійде кілька районів. Тому в складі такого центру по кожному виду діяльності буде по кілька територіальних консультантів, які мають забезпечити безпосередню роботу з клієнтами.



СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Агропромисловий комплекс України : стан та перспективи розвитку (1990 – 2000) / За ред. П. Т. Саблука, М. Я. Дем’яненка, М. Ф. Кропивка. – К.: ІАЕ УААН, 1999 . – 335 с.
2. Азізов С.П. Організація виробництва в сільськогосподарських підприємствах (частина 1)/ С.П. Азізов //.- К., 2000.- 160 с.
3. Актуальные проблемы устойчивого развития / Под общ. ред. И.В. Недина, Е.И. Сухина. – К.: Общ-во «Знание» Украины, 2003. – 860 с.
4. Амбросов В.Я, Алексійчук В.М. та ін. Реформування та розвиток підприємств агропромислового виробництва (посібник у питаннях та відповідях) / За ред. П.Т. Саблука. – К.: ІАЕ УААН, 1999. – 532с.
5. Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф// Пер. с англ. – М.: Экономика, 1989. – 519 с.
6. Андрійчук В.Г. Економіка аграрних підприємств /В.Г. Андрійчук // - К.: - ІЗМН,1996.- 512 с.
7. Андрійчук В. Г., Бауер Л. Менеджмент : прийняття рішень і ризик /В.Г. Андрійчук Л. Бауер // – К.: КНЕУ, – 1998 . – 313 с.
8. Анурин В.Ф., Муромкина И.И., Евтушенко Е.В. Маркетинговые исследования потребительского рынка / В.Ф. Анурин И.И Муромкина Е.В. Евтушенко // : Уникальный отечественный опыт: Учеб. пособ. – СПб.: Питер, 2004. – 269 с.
9. Армстронг Г., Котлер Ф. Маркетинг / Г Армстронг Ф Котлер // Загальний курс, 5-те видання.: Пер. З англ.: Уч. пос. – М.: Видавничий дім „Вільямс”, 2001. – 608с.
10. Бабарика Т.М. Товаропросування зернових колосових культур на регіональному рівні / Т.М Бабарика // Економіка АПК. – 2006. – №7. – С.118-122.
11. С.І., Заяць Т.А., Терон І.В. Сучасна регіональна соціально-економічна політика держави: теорія, методологія, практика/ С.І. Бандур І.В Терон // – К.: РВПС України НАН України. – ТОВ „ПРИНТ ЕКСПРЕС”, 2002. – 250 с.
12. Біттер О.А., Березівський П.С., Мельник В.С. Ефективність сільськогосподарського виробництва і рівень життя сільського населення/ О.А. Біттер // - Львів: „Українські технології”, 1997.- 188 с.
13. Бланк І.О. Фінансово-економічний механізм функціонування внутрішньої торгівлі/ І.О. Бланк // Вісник Львівської комерційної академії. – Серія е кономічна. Випуск 14. – Львів: Видавництво ЛКА, 2003. – С. 59–64.
14. Блок Р., Гончаренко В. та ін. Сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи/ Р Блок //. Практичний посібник. – К.: Урожай. – 2001. – 286 с.
15. Бойко В.І. Проблеми розвитку і функціонування агропромислових формувань/ В.І. Бойко //. – К., 1989 . - 175 с.
16. Борщ А.Г. Створення аграрно-промислово-фінансових груп / А.Г. Борщ // Економіка АПК. - 1999. - №8. - С.55-58.
17. Борщевський П.П., Ушкаренко В.О., Чернюк Л.Г., Мармуль Л.О. Регіональний АПК України: теорія та практика розвитку/ П.П. Борщевський В.О. Ушкаренко //. – К.: Наукова думка, 1996. – 262 с.
18. Вахнин И. Формирование условий и заключение договора поставки продукции / И. Вахнин // Хозяйство и право. – 1997. – №1. – С. 46-54.
19. Вісящев В.А., Антошкіна Л.І., Тарлопов І.О. Маркетинговий менеджмент/ В.А. Вісящев //: Навч. посіб. – Донецьк: НОРД-ПРЕС, 2005. – 440 с.
20. Гаврилишин Б.Д., Ющенко В.А., Гальчинський А.С. та ін. Економічна енциклопедія (у трьох томах). Том І./ Б.Д Гаврилишин // – К.: Академія. – 2000. – 864 с.
21. Ганганов В.М. Формування зернового комплексу регіону/ В.М Ганганов. //: Монографія. – Одеса: Інститут проблем ринку і економіко-екологічних досліджень НАН України. – 2008. – 311с.
22. Гайдуцький П.І. Економічні взаємовідносини підприємств АПК в умовах ринку/ П.І Гайдуцький //. - К.: Вища школа, 1992.- 191 с.
23. Гайдуцький П.І., Корольова О.Є. Формування ринкових відносин в агропромисловому комплексі/ П.І Гайдуцький //. – К., 1994. – 175 с.
24. Гельвановский М., Жуковская В., Трохимова И. Конкурентоспособность в микро-, мезо- и макроуровневом измерениях / М. Гельвановский // РЭЖ. – 1998. – №3. – С. 67.
25. Генеза ринкової економіки (політекономія, мікроекономіка, макроекономіка, економічний аналіз, економічна політика, менеджмент, маркетинг, фінанси, банки, інвестиції, біржова діяльність): Терміни, поняття, персоналії. Укладачі В.С. Істемчук, В.А. Григорьєв, М.І. Манилич, Г.Д. Шутак. За наук. ред. Г.І. Башнянина і В.С. Істемчука. – К.: „Магнолія плюс”, 2004. – 688 с.
26. Географія агропромислових комплексів: Навчальний посібник/ М.Д.Пістун, В.О.Гуцал, Н.І. Провотар.- К.: Либідь, 1997.- 200 с.
27. Гончарук Т.І. Конкуренція і конкурентоспроможність: зміст і розвиток у перехідній економіці/ Т.І. Гончарук //. – Суми: ВВП „Мрія - 1” ЛТД, УАБС, 2003. – 60 с.
28. Данилишин Б.М., Любченко О.М. Маркетингова стратегія регіонального продовольчого ринку/ Б.М Данилишин // К. Ітекс-ЛТД. 2006. – 250с.
29. Державна цінова підтримка сільського господарства в США і країнах Європи / За ред. О.М. Маслюкова, Г.С. Лисогора та ін.– К.: ІАЕ УАА, 1995. – 58 с.
30. Долбунов А. Модель маркетинговой коммуникации / А. Долбунов // Маркетинг. – 1999. – № 3. – С. 23-21.
31. Дослідження торговельної політики України: Документ Світового банку / Світовий банк. Управління зменшення бідності та економічного менеджменту регіон Європи та Середньої Азії. – К., 2004. – 174 с.
32. Джеймс А.Ф. Стонер, Едвін Г.Долан Вступ у бізнес. Загальна редак. Завадського Й.С. – К. Видавництво Європейського університету фінансів, інформаційних систем, менеджменту і бізнесу/ Й.С Завадського // – К. – 2000. – 751 с.
33. Дмитрук Б.П. Організація біржової діяльності в агропромисловому комплексі/ Б.П. Дмитрук // – К.: "Либідь". – 2001.
34. Економіка України: стратегія і політика довгострокового розвитку / За ред. В.М. Геєця. – К.: Ін-т екон. прогнозув. – Фенікс, 2003. – 1008 с.
35. Економічна енциклопедія: У трьох томах. Т. 1 / С.В. Мочерний (відп. ред.). – К.: Видавничий центр „Академія”, 2000. – 864 с.
36. Економічна енциклопедія: У трьох томах. Т.2 / Редкол.: ... С.В.Мочерний (відп. ред.) та ін. – К.: Видавничий центр „Академія”, 2001. – 848с.
37. Економічний аналіз господарської діяльності / В.І. Іваненко, М.А. Болюх, – К.: ЗАТ „Нічлава”, 2001. – 204 с.
38. Ещенко П.С., Кравчук Л.М., Палкин Ю.И. Новый хозяйственный механизм: Справ очник/ П.С Ещенко //. – К.: Политиздат Украины, 1989. – 254 с.
39. Ефективність сільськогосподарського виробництва. Питання методології. - К.: Наукова думка, 1971.- 156 с.
40. Ефективність технологій вирощування жита і тритикале (в співавторстві) // Збірник наукових праць Інституту землеробства УААН. – К.–1996. –Вип. 2. – С. 111-120.
41. Экономическая теория. Хрестоматия / Сост. Е.Ф. Борисов. - М.: Высшая школа, 1995.
42. Закон України «Про захист економічної конкуренції» №2210-III вiд 11.01.2001 // Відомості Верховної Ради. – 2001. - N 12. - ст.64.
43. Закон від 14 березня 1996 року "Про державну підтримку підприємництва в Україні" //Відомості Верховної Ради. – 1997. - N 11. - ст.62.
44. Закон України "Про ціни і ціноутворення". 1991. Відомості Верховної Ради. – 1992. - N 2. - ст.36.
45. Закон України "Про стимулювання розвитку сільського господарства на період 2001-2004 років" від 18 січня 2001 року.
46. Закон України "Про зерно та ринок зерна в Україні" № 37-ІV від 4 липня 2002 р.
47. Закон "Про рекламу" від 26 лютого 1997 року . Відомості Верховної Ради України. – К. Щорічне видання.
48. Закон "Про товарні знаки, знаки обслуговування і найменування місць походження товарів" від 23 вересня 1992 року . . Відомості Верховної Ради України. – К. Щорічне видання.
49. Забезпечення конкурентоспроможності аграрного сектора економіки України на внутрішньому і зовнішньому ринках / За ред. В.М. Трегубчика, Б.Й. Пасхавера: НАНУ, Інститут екон. та прогнозув. – К. – 2007. – 260с.
50. Іванов Ю.Б., Кравченко Ю.І., Хоменко М.М. Вступ до бізнесу/ Ю.Б. Іванов //- К.: Лібра, 1995.- 122 с.
51. Изард У. Методы регионального анализа: введение в науку о регионах: сокр. пер. с англ./ У. Изард //. – М.: Прогресс, 1996. – 659 с.
52. История экономических учений: Учебное пособие / И.П. Павлова, Е.А. Владимирский, А. Оводенко и др. - СПб.: СПб. ГААП, 1996.
53. Калінчик М.В. Наукові основи економічної адаптації сільського господарства до навколишнього середовища/ М.В Калінчик // - К.: Агропромсистема, 1997.- 263 с.
54. Карпов В.А., Кучеренко В.Р. Маркетинг прогнозування кон'юнктури ринку/ В.А Карпов //. К.: "Знання". – 2001. – 215 с.
55. Кваша С.М. Зовнішньоекономічна діяльність АПК України: стан, стратегія і тактика розвитку/ С.М. Кваша //. – К.: ЗАТ "НІЧЛАВА" – 2000. – 252 с.
56. Кропивко М.Ф. Інформаційне забезпечення агропромислового виробництва України в ринкових умовах/ М.Ф. Кропивко//– К.: ВІПОЛ, 1996. – 159 с.
57. Коваленко Ю. С. Аграрний ринок України : Організація та управління/ Ю.С. Коваленко //. – К.: ІАЕ УААН, 1998 . – 108 с.
58. Корецький М.Х. Державне регулювання аграрної сфери у ринковій економіці/ М.Х. Корецький // - К.: Вид-во УАДУ, 2002. - 260 с.
59. Лисецький А.С. Продовольча безпека України: теорія, методологія, емпіричний аналіз/ А.С. Лисецький // – К.: Оріяни, 2005. – 564 с.
60. Лисецький А.С. Сільськогосподарська рента в АПК: теорія і практика / А.С. Лисецький // Економіка України. – 2003. – № 10. – С. 37-46.
61. Лисецький А.С., Боженар В.Я., Данилишин Б.М. Україна: проблеми стабілізації і сталого розвитку аграрного сектору економіки / А.С. Лисецький // НАН України РВПС України. – К.: Нічлава, 1997. – 130 с.
62. Лігоненко Л.О. Державне регулювання розвитку внутрішньої торгівлі: сучасний стан та напрямки удосконалення /Л.О. Лігоненко// Актуальні проблеми економіки. – 2003. – № 1. – С. 52–57.
63. Лобас М.Г. Розвиток зернового господарства України / М.Г. Лобас // – К., 1997. –447с.
64. Лозовский Л.Ш., Райзберг Б.А., Ратновский А.А. Универсальный бизнес-словарь/ Л.Ш. Лозовский //– М.: ИНФРА-М. – 1997. – 632 с.
65. Математическое моделирование экономических процессов в сельском хозяйстве/ Под ред. А.М.Гатаулина.- М.: Агропромиздат, 1990.- 431 с.
66. Майкл Бурда, Чарлз Виплош. Макроекономіка. Європейський контекст (переклад з англійської С.Панчишина). – К.: Основи. – 1998. – 682 с.
67. Маркс К., Энгельс Ф. Процесс обращения капитала / К. Маркс, Ф.Энгельс // Соч. 2-е изд., Т.24. – 648с.
68. Мармуль Л.О. Ефективність функціонування регіональних агропромислових комплексів в умовах ринкової економіки / Л.О. Мармуль // – К., 1993. – 230 с.
69. Мак Коннел К., Брю С. Экономикс / К. Мак Коннел, С. Брю // М.: Республика, 1992. - 399 с.
70. Макаренко П.М. Организация и экономический механизм адаптации аграрного хозяйствования к рыночной предпринимательской бреде/ П.М. Макаренко // – К.: Наукова думка, 1999. – 785с.
71. Месель-Веселяк М.Я. Приватизація і розвиток форм господарювання в АПК/ М.Я. Месель-Веселяк //- К.: ІАЕ УААН, 1998.- 20 с.
72. Милованов Є.В. Україна в контексті світового ринку зерна / Є.В. Милованов // Економіка АПК. – 2000. – № 12. – С. 83-85.
73. Мойсеєва М. Українське зерно: новому сезону нові ціни / М. Мойсеєва // Пропозиція. – 2006. – №10. – С. 42-43.
74. Наукові основи ведення зернового господарства / За ред. акад. УААН, д-ра с.-г. наук В.Ф. Сайка. – К.: Урожай, 1995. – 334 с.
75. Обзор рынка зерновых и продуктов их переработки // Хранение и переработка зерна. – 2006. - №1. – С.6-8.
76. Онда О.А. Виробництво зерна в Україні у контексті внутрішнього споживання та експорту / О.А Онда // АгроСвіт. – 2008. – №13. – С. 31-36.
77. Онищенко О., Юрчишин В. Про підприємницькі форми господарювання в аграрній сфері / О. Онищенко // Економіка У країни. - 1997, - №4.
78. Основи економічної теорії /За ред. проф. С.В. Мочерного.– Тернопіль : АТ “Тернекс”, 1993. – 668 с.
79. Ортіна Г.В. Особливості та тенденції зернового ринку України / Г.В.Ортіна // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2007. – № 2. – С. 175-177.
80. Ортіна Г.В. Розвиток та вдосконалення маркетингових інституцій на зерновому ринку / Г.В.Ортіна // Інвестиції: практика та досвід. – 2007. – № 8. – С. 33-36.
81. Ортіна Г.В. Вплив врожайності зернових на кон’юнктуру ринку / Г.В.Ортіна // АгроСвіт. – 2007. – № 8. – С. 19-23.
82. Ортіна Г.В. Нова стратегія маркетингу українського зерна / Г.В.Ортіна // АгроСвіт. – 2007. – № 9. – С. 25-28.
83. Ортіна Г.В. Роль ринкового механізму у формуванні форм реалізації сільськогосподарської продукції / Г.В.Ортіна // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2007. – № 3. – С. 160-162.
84. Ортіна Г.В. Організація сільськогосподарського консультування для виробників зерна / Г.В.Ортіна // АгроСвіт. – 2008. – № 7. – С. 36-39.
85. Ортіна Г.В. Місце зерна на продовольчому ринку України / Г.В.Ортіна // Особливості соціально-економічного розвитку України та регіонів: Конференція ГУ «ЗІДМУ» Дні науки: Зб. тез доповідей: В 3 т. / ГУ «ЗІДМУ», 11-12 жовтня 2007. – Запоріжжя: ГУ «ЗІДМУ», 2007. – Т.1. – С. 314-316.
86. Ортіна Г.В. Фінансово-економічні показники світового ринку зернових культур / Г.В.Ортіна // Проблеми розвитку фінансової системи України в умовах євроінтеграції: Тези доповідей IV Міжнародної науково-практичної конференції , Львів, 19-20 жовтня 2007 р. – Львів: Львівська державна фінансова академія, 2007. – С. 288-290.
87. Ортіна Г.В. Вдосконалення зернового господарства як механізм управління розвитком регіону / Г.В.Ортіна // Стратегія регіонального розвитку: формування та механізми реалізації: Матеріали щорічної міжнародної науково-практичної конференції. 31 жовтня 2007 року. У 2-х т. – Т. 2. – Одеса: ОРІДУ НАДУ, 2007. – С. 170-171.
88. Ортіна Г.В. Основні напрямки державного регулювання ринку зерна / Г.В.Ортіна // Актуальні проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку економіки України. Матеріали наук.-практ. конф. м. Харків, 27 листопада 2007 р. / ХаРРІДУ НАДУ. – 2007.
89. Ортіна Г.В. Розвиток ринку зерна України у глобальному середовищі / Г.В.Ортіна //Стратегии развития Украины в глобальной среде: Материалы международной научно-практической конференции 26-28 октября 2007 г. – Симферополь: Издательский центр Крымского института бизнеса, 2007. – С. 26-27.
90. Ортіна Г.В. Фінансово-економічні аспекти внутрішнього ринку зерна в Україні / Г.В.Ортіна // Фінансові ринки та інститути: Тези доповідей міжнародної науково-практичної конференції, Харків, 7-8 грудня 2007 р. У 2-х т.–Т.1-Харків : ХНЕУ МОН України, 2007. – С. 145-149.
91. Ортіна Г.В. Управління регіоном у напряму вдосконалення зернового господарства / Г.В.Ортіна // Європейські орієнтири муніципального управління: Матеріали науково-практичної конференції за міжнародною участю /За заг. ред. В.К. Присяжнюка, В.Д. Бакумнка, Т.В. Іванової. – К.: Видавничо-поліграфічний центр АМУ, у 2-х частинах, Ч.2, 2008. – С. 244-245.
92. Ортіна Г.В. Аграрні підприємства в інфраструктурі зернового ринку / Г.В.Ортіна // Соціально-економічна політика та розвиток регіонів в умовах переходу до постіндустріального суспільства: Тези Міжнар. наук.-практ. конф. (Дніпропетровськ, 21 березня 2008 р.): У 2 т.; Т ІІ. – Дніпропетровськ: ДДФА, 2008. – С. 97-98.
93. Ортіна Г.В. Ризики на зерновому ринку / Г.В.Ортіна // Проблеми економіки підприємств в умовах сталого ринку: Тези доповідей IV Міжнародної науково-практичної конференції, Київ, 3-4 квітня 2008 р. – Київ: НУХТ 2008. – С. 81.
94. Павловський М.А. Макроекономіка перехідного періоду/ М.А. Павловський // Український контекст. – К.: "Техніка". – 1999. – 334 с.
95. Паулсен А. Рыночная экономика, р. II /А. Паулсен // – США, Университет штата Айова. – 1995. – 145 с.
96. Портер М.Є. Конкуренція / М.Є. Портер // Пер. с англ. – М.: Издательский дом „Вмльямс”, 2001. – 495 с.
97. Портер М.Є. Международная конкуренція / М.Є. Портер // Пер. с англ. – М.: Международные отношения, 1993. – 895 с.
98. Портер М.Є. Стратегія конкуренції/ М.Є. Портер // – К.: Основи, 1998. – 390 с.
99. Покропивний С.Ф. Економіка підприємства / С.Ф. Покропивний // Підручник. - К.: КНЕУ, 2000.- 528 с.
100. Покропивний С.Ф., Калош В.М. Підприємництво, стратегія, організація, ефективність/ С.Ф. Покропивний //: Навчальний посібник. - К.: КНЕУ, 1997.- 244 с.
101. Посібник по реформуванню сільськогосподарських та переробних підприємств. Друге видання. За ред. П.Т.Саблука, В.Я.Месель-Веселяка. – К.: ІАЕ УААН. – 2000. – 634 с.
102. Положення "Про порядок закупівлі і постачання найважливіших видів продукції для державних нестатків " від 11 вересня 1997 року № 176
103. Постанова Кабінету Міністрів України від 21 липня 2000 р. № 1141 "Про впровадження заставних закупок зерна у сільськогосподарських товаровиробників".
104. Постанова Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2001 р. № 103 "Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2000 р. № 1141".
105. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2001 р. № 371 "Про встановлення заставних цін на основні зернові культури".
106. Постанова Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2002 р. № 590 "Про визначення заставних цін та фінансове забезпечення заставних закупівель зерна".
107. Постанова Кабінету Міністрів України від 27 січня 2001 р. № 59 "Про часткову компенсацію ставки за кредитами комерційних банків, що надаються сільськогосподарським товаровиробникам та іншим підприємствам агропромислового комплексу в 2001 році".
108. Продовольчий комплекс України: стан і перспективи розвитку /За ред. чл.-кор. НАН України Б.М.Данилишина. – /Рада по вивченню продуктивних сил України НАН України/. – К.: Наукова думка, 2007. – 276 с.
109. Прогноз розвитку і розміщення продуктивних сил України до 2015 року. – К.: РВПС України НАН України, 2004. – 370 с.
110. Проект Національної програми розвитку агропромислового виробництва і соціального відродження села на 1999-2010 роки // Економіка АПК. – №6. – 1999. – С. 3-49.
111. Промисловий комплекс України: економічні трансформації та пріоритети розвитку РВПС України НАН України / Н.В. Тарасова, І.С. Калініченко, А.М. Горський, О.С. Зарудна. – К.: Науковий світ, 2005. – 273
112. Рау В.В. Обоснование приоритетных направлений развития продовольственного комплекса /В.В Рау //. – М.: Наука, 1993. – 111 с.
113. Рильська Н.Л. Маркетинг на ринку насіння зернових колосових культур України/ Н.Л. Рильська // Автореф. дис…канд. екон. наук. – К.: ІАЕ, 1996 . – 20 с.
114. Ринок продовольства: проблеми формування і розвитку. За ред. П.Т.Саблука, В.І.Бойка, М.Г.Лобаса. - К.: Урожай, 1993.
115. Романенко І.Н., Мертенс В.П., Руснак П.П. та ін. Економіка сільського господарства: Методичні вказівки до практичних занять /І.Н. Романенко // - Біла Церква: “Поліграфкнига”, 1979.
116. Самуэльсон П. Экономика /П. Самуэльсон // В 2-х тт. - М.: Алгон, 1992.
117. Сафронов Н.А. Экономика предприятий /Н.А. Сафронов// Учебник. - М.: Юность, 1998.- 584 с.
118. Саблук П.Т., Лукінов І.І., Юрчишин В.В. та ін. Сучасна аграрна політика України: проблеми становлення / П.Т. Саблук // – К.: ІАЕ УААН. – 1996. – 664 с.
119. Сільське господарство України. Статистичний збірник. К.: Держкомстат. – 2006. – 258 с.
120. Сиськов В.И. Корреляционный анализ в экономических исследованиях /В.И. Сиськов //- М.: «Статистика», 1975.- 167 с.
121. Семин А.Н., Неганова В.П. Агромаркетинг: концепция развития/ А.Н. Семин // Екатеринбург: Изд-во УрГСХА, 1997. – 216 с.
122. Симоненко В.К. Регионы Украины: проблемы развития/ В.К. Симоненко // – К.: Наукова думка, 1997. – 263 с.
123. Соловйов І.О. Становлення та розвиток маркетингу в аграрному секторі економіки /І.О. Соловйов // Економіка АПК. – 2004. – № 8. – С. 134-138.
124. Статистичний щорічник України 2006 р. // Держкомстат України.. – К.: „Консультант”, 2007. – 551 с.
125. Статистичний бюлетень “Економічне і соціальне становище Запорізької області за 2006 рік” / Головне управління статистики у Запорізькій області. − Запоріжжя, 2007. – С. 134.
126. Твилдиани Ю.К. Спрос и предложение /Ю.К. Твилдиани // – М.: Прогресс, 1985. – 210 с.
127. Типове положення про міжрегіональний та районний агроторговий дім : Затверджено наказом міністерства сільського господарства і продовольства України та Української академії аграрних наук від 18.03.96 № 85/17. – К.; 1996. – 7 с.
128. Типові правила біржової торгівлі сільськогосподарською продукцією: Затверджені наказом Мінсільгосппроду, Мінекономіки, Мінфіну від 03.04.1996 р. № 103/44/62.
129. Ткач А. Проблемы продовольственного рынка СНГ// АПК: экономика, управление / А. Ткач // – 1999. – № 5 .– С. 27-33.
130. Ткаченко В.Г., Наумов Ю.Ф. Региональные аспекты стратегии развития сельского хазяйства / В.Г. Ткаченко // Экономика АПК. – 2001. - № 4.-С.43-48.
131. Товарні біржі в Україні: аналіз діяльності, законодавче поле, перспективи розвитку / За ред. П.Т. Саблука, О. М. Шпичака. – К.: ВІПОЛ, 1997. – 427 с.
132. Туган-Барановський М.І. Політична економія: Курс популярний/ М.І. Туган-Барановський // – К.: Наукова думка, 1994. – 263 с.
133. Трансформація моделі економіки України (ідеологія, протиріччя, перспективи). Інститут економічного прогнозування; За ред. академіка НАН України В.М. Гейця. – К.: Логос, 1999. – 500 с.
134. Тютюнник С.В. Зарубіжний досвід державного регулювання зернового ринку / С.В. Тютюнник // Економіка АПК. – 1999. – № 5. – С. 73-75.
135. Тютюнник С.В. Розвиток виробництва зерна на Полтавщині / С.В. Тютюнник // Економіка АПК. – 1998. – № 4. – С. 29-33.
136. Тютюнник С.В. Систематизація показників ефективності розвитку зернопродуктового комплексу / С.В. Тютюнник // Вісник Полтавського державного сільськогосподарського інституту. – 1999. – № 3. – С. 42-44.
137. Тютюнник С.В. Тенденції формування та ефективність використання ресурсного потенціалу зернової галузі України / С.В. Тютюнник // Формування і реструктуризація аграрного ресурсного потенціалу України: Збірник наукових праць. – К.: Інститут економіки НАН України, 1998. – С. 118-130.
138. Фінансовий словник / За ред. А Г. Загороднього, Г.Л. Вознюка, Т.С. Смовженко. – К.: Знання, 2000. – 587 с.
139. Фінансово-кредитні відносини в АПК / За ред. П.Т. Саблука, М. Я. Дем’яненка. – К.: ІАЕ, 1996. – 284 с.
140. Фінансування і кредитування сільськогосподарських підприємств / М.Я. Дем’яненко, П.П. Лайко, В.М. Жук та ін. За ред. М.Я. Дем’яненка. – К.: Урожай, 1995. – 208 с.
141. Фінанси в період реформування агропромислового виробництва / За ред. М.Я. Дем’яненка. - К.: ІАЕ, 2002. - 645с.
142. Хвесик М.А., Степанюк Н. А. Ефективність діяльності сільськогосподарських підприємств в умовах трансформації економіки/ М.А. Хвесик // Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія "Економіка та менеджмент". – 2006. –Вип. 5-6(22-23). – С .15-20.
143. Хранение и переработка зерна. – 2007 - №18– С. 20.
144. Худолій Л.М. Економічний механізм, формування та функціонування ринку зерна в Україні (монографія) / Л.М Худолій //, - К.: ІАЕ УААН, 1998. – 204 с.
145. Худолій Л.М. Розвиток ринку зерна в Україні / Л.М Худолій // Економіка АПК. – 1997. – № 9. – С. 64-70.
146. Худолій Л.М. Формування інфраструктури продовольчого ринку / Л.М Худолій // Ціноутворення в умовах формування ринкових відносин в АПК. – К.: 1997. – С. 168-179.
147. Худолій Л.М., Кобута І.В., Погорілець Є.Ф. Ринок зернових в Україні: поточна кон’юнктура і прогноз. – К.: МСГП України, УААН, ІАЕ, Національна асоціація бірж України, червень 1997. – с. 26-41.
148. Худолій Л., Тимошенко Л., Погорілець Є. Ринковий звіт: Поточний стан і прогноз ринку зерна в Україні на 1996/1997 рік / Л.М Худолій // Пропозиція. – 1996. – № 8. – с. 12-14.
149. Циганкова С.О., Борисенко О.П. Використання комп’ютерних технологій у програмуванні й формуванні врожаю зернових // Економіка АПК. – 1997. – № 10. – с. 32-35.
150. Ціни, витрати, прибутки агровиробництва та інфраструктура продовольчих ринків / За ред. О.М. Шпичака. – К.: ІАЕ, 2000. –585 с.
151. Ціноутворення в процесі реформування агропромислового комплексу України (1990 – 2000 рр.) /За ред. О.М. Шпичака. – К.: ІАЕ УААН, 2002. – 499 с.
152. Ціноутворення в умовах формування ринкових відносин в АП /За ред. П.Т. Саблука, В.П. Ситника, О.М. Шпичака. – К.: УААН, 1996 . – 501 с.
153. Шевчук О.Ю. Теоретичні аспекти економічної ефективності виробництва зерна / О.Ю Шевчук // Держава та регіони. Сер: Економіка та підприємництво. – 2005. – №5. – С. 266 – 269.
154. Шиян В.Й. Ефективність використання виробничого потенціалу колгоспів і радгоспів/ В.Й. Шиян // – К.: Урожай, 1988. – 69 с.
155. Шморгун Л.Г. Зниження купівельної спроможності сільського господарства як наслідок диспаритету цін і спаду виробництва/ Л.Г. Шморгун // Економіка України. – 2001. – № 7. – С. 91-93.
156. Шпичак О. М., Ситник В. П. Економічні проблеми виробництва зерна в Україні / О.М. Шпичак // Економіка АПК. – 1996. – № 8. – С. 3-12.
157. Чернюк Л.Г., Антоньева Л.С., Щедрова І.М., Нікітюк М.П., Майстренко Н.Ю. Виробнича інфраструктура АПК України: стан та перспективи розвитку/ Л.Г. Чернюк Л.С. Антоньева // – К.: РВПС, 2000. – 101 с.
158. Эванс ДЖ. М., Берман Б. Маркетинг/ ДЖ. М Эванс Б. Берман // – М.: Экономика, 1993. – 336 с.
159. Юданов А.Ю. Конкуренция: теория и практика/ А.Ю. Юданов //- М.: Акалис, 1996.- 272 с
160. Taubadel Gramon S. Grain production in Ukraine missed opportunities and the need to immediate action. – K.: - Chemonics, 1997. – 47 p.
161. Toffler B., Imber J. Dictionary of Marketing Terms. – 2 nd ed., Barron”s Educational Series, Inc. – 1987. – 579 p.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.