У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ РЕАЛІЗАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ НА МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
Количество страниц 244
ВУЗ ДНІПРОДЗЕРЖИНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ
РЕАЛІЗАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ НА МАШИНОБУДІВНИХ
ПІДПРИЄМСТВАХ 9
1.1. Економічна природа реалізаційних процесів на
машинобудівних підприємствах 9
1.2. Методичні підходи до управління реалізаційними
процесами на машинобудівних підприємствах 35
Висновки до розділу 1 59
РОЗДІЛ 2. ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ МЕХАНІЗМІВ УПРАВЛІННЯ
РЕАЛІЗАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ НА МАШИНОБУДІВНИХ
ПІДПРИЄМСТВАХ 62
2.1. Аналіз функціонального розподілу реалізаційних процесів і технологій
управління ними 62
2.2. Оцінка основних реалізаційних функцій в управлінні
реалізаційними процесами на машинобудівних підприємствах 83
2.3. Аналіз сегментації ринку машинобудівної продукції 106
Висновки до розділу 2 118
РОЗДІЛ 3. УДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ УПРАВЛІННЯ
РЕАЛІЗАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ НА МАШИНОБУДІВНИХ
ПІДПРИЄМСТВАХ 120
3.1. Обґрунтування стратегічного управління реалізаційними процесами 120
3.2. Розробка механізмів управління товарами 140
3.3. Розробка механізмів управління асортиментом 163
3.4. Обґрунтування механізмів управління збутом 176
Висновки до розділу 3 212
ВИСНОВКИ 215
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 217
ДОДАТКИ 229

ВСТУП


Актуальність теми. Формування однієї з основних і найважливіших частин промислового потенціалу України здійснюють машинобудівні підприємства. Вони забезпечують розвиток таких галузей і напрямів промисловості, як металургійна, вугільна, гірничодобувна, оборонна, сільськогосподарська, ракетно-космічна, авіаційна, приладобудівна, електронна, електротехнічна, переробна, харчова, телекомунікаційна, а також транспорту, зв'язку та енергетики. Загалом немає такої галузі, де б не використовувалася продукція машинобудування.
Останніми роками збільшуються обсяги виробництва підприємствами машинобудування. Так, в 2006 р. вони склали 59,3 млрд. грн. порівняно з 24,5 млрд. грн. у 2002 р. Стрімке зростання вітчизняного ринку сприяло активізації діяльності підприємств машинобудування. У той же час, для України залишаються високими ризики в умовах вступу до СОТ, внаслідок чого комплекс позитивних факторів, який зумовив розвиток машинобудівних підприємств у 2002-2006 рр., може позитивно вплинути вже на їх конкурентів на зовнішньому ринку. В цих умовах конкурувати як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках зможуть лише ті підприємства, які у своїй діяльності будуть орієнтуватися, насамперед, на платоспроможний попит і, відповідно, постійне удосконалення механізмів управління реалізаційними процесами.
Питання управління реалізаційними процесами промислових підприємств завжди були у полі зору науковців, спеціалістів та практиків і, відповідно, дістали належне відображення у наукових працях багатьох вітчизняних та зарубіжних учених-економістів, зокрема: В. Андрійчука, І. Ансоффа, Г. Багієва, Л. Балабанової, С. Близнюка, Г. Болта, М.Білопольського, Л. Головкової, Ф. Котлера, В. Заруби, Д. Ланкестера, Р. Ларіної, Л. Лігоненко, А. Мазаракі, М. Мельникової, М. Мескона, В. Ніколайчука, Ю. Огерчука, П. Перерви, М. Портера, О. Савчука та ін.
Слід зазначити, що питання стосовно управління товарно-збутовою діяльністю підприємств різних галузей розроблені недостатньо, особливо для підприємств машинобудування. Це зумовлено складністю та різноманітністю цих підприємств, зокрема різним типом виробництва, характером продукції, що виробляється, організацією виробництва та структурою управління. Проблеми, з якими стикаються підприємства при здійсненні реалізаційної політики, вказують на необхідність розробки організаційно-методичних підходів щодо управління цими процесами.
Тому першочерговим завданням в умовах України є формування такого механізму управління реалізаційними процесами, який ураховував би основні закономірності взаємодії науки і практики, методологічні підходи до основних категорій, які характеризують ці процеси, організаційні структури управління збутом продукції машинобудівних підприємств. Актуальність зазначених проблем і обумовили вибір теми дисертаційної роботи, її мету та завдання.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертація виконана відповідно до плану науково-дослідних робіт у Дніпродзержинському державному технічному університеті за темою: “Розробка методів проектування портальних підйомно-транспортних машин на пневмоколісному ході” (номер державної реєстрації 0106U000735). Безпосередньо автором досліджувалися проблеми ефективності функціонування підприємств машинобудування в умовах трансформаційної економіки.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є формування організаційно-економічного механізму управління реалізаційними процесами на машинобудівних підприємствах в умовах активного ринкового середовища.
Досягнення поставленої мети зумовило необхідність вирішення наступних теоретичних і практичних завдань:
– дослідити сутність комерційної діяльності як основи системи збуту машинобудівних підприємств;
– уточнити поняття “управління реалізаційними процесами” на машинобудівних підприємствах;
– удосконалити класифікацію функцій управління реалізаційними процесами на машинобудівних підприємствах;
– розробити концепцію промислового збуту на машинобудівних підприємствах;
– обґрунтувати систему управління соціальними ризиками у процесі реалізації продукції на машинобудівних підприємствах;
– розробити методичні підходи до оцінки ефективності реалізаційних процесів.
Об'єктом дослідження є процес підвищення ефективності управління реалізаційними процесами на машинобудівних підприємствах в активному ринковому середовищі.
Предметом дослідження є організаційно-економічний механізм ефективного управління реалізаційними процесами машинобудівних підприємств.
Методи дослідження. Теоретичною та методологічною основою дисертаційного дослідження стали положення економічної теорії, теорії і практики менеджменту та сучасні концепції управління, а також наукові праці вітчизняних і зарубіжних учених у сфері управління реалізаційною діяльністю. Для формування організаційно-економічного механізму ефективного управління реалізаційними процесами машинобудівних підприємств застосовано системний підхід. Для вирішення окремих завдань у дисертаційній роботі були використані наступні методи: абстрактно-логічний – для теоретичного узагальнення і формування висновків; монографічний – для поглибленого вивчення процесів управління промисловими підприємствами та дослідження економічної природи реалізаційних процесів у машинобудівному виробництві; аналізу – для виявлення та аналізу основних реалізаційних функцій і дослідження сегментації ринку як найважливішої реалізаційної функції; експериментальний – для обґрунтування організаційно-економічного механізму ефективного управління реалізаційними процесами машинобудівних підприємств та інші методи, які дали змогу виробити якісно нові методичні підходи до управління реалізаційними процесами в сучасних умовах.
Інформаційною базою дисертаційної роботи є результати проведених автором наукових досліджень, офіційні статистичні матеріали, первинна документація підприємств машинобудування.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що на основі застосування системного підходу та сучасних концепцій управління теоретично обґрунтоване вирішення конкретного завдання щодо формування організаційно-економічного механізму управління реалізаційними процесами на підприємствах машинобудування в умовах активного ринкового середовища, в результаті чого:
вперше:
– запропонована система управління соціальними ризиками у процесі реалізації продукції на машинобудівних підприємствах, що передбачає здійснення технології соціального маркетингу в узгодженні з системою збуту, що вимагає від виробництва випуску якісної продукції відповідно до світових стандартів;
удосконалено:
– класифікацію функцій управління реалізаційними процесами на машинобудівних підприємствах за видом, напрямком, предметом впливу, яка на відміну від діючої класифікації розширює можливості порівняльного аналізу технології виконання однорідних функцій для вибору оптимального варіанту;
– концепцію промислового збуту на машинобудівних підприємствах, яка ґрунтується на зміщенні центру прийняття господарських рішень від виробничих ланок до ланок збуту, що ставить виробництво у функціональну залежність від запитів споживачів;
отримали подальший розвиток:
– сутність комерційної діяльності як основи системи збуту, яка синтезує принципи реалізації та розвитку машинобудівних підприємств, що забезпечує мету та умови реалізації, доцільні процедури і методи для удосконалення продукції;
– поняття “управління реалізаційними процесами” на машинобудівних підприємствах, що являє собою діяльність, яка забезпечує виконання загальних, основних, спеціальних і локальних функцій і узгоджує ефективну роботу фахівців, які аналізують і досліджують ринок та здійснюють збутову і комерційну діяльність;
– методичні підходи до оцінки ефективності реалізаційних процесів на машинобудівних підприємствах через визначення одиничної корисності продукції у співвідношенні “ціна – якість”.
Практичне значення одержаних результатів полягає у впровадженні результатів дослідження машинобудівними підприємствами Запорізької та Дніпропетровської областей: ТОВ “Спецтехоснастка” у розробці концепції промислового збуту (дов. № 11/5 від 05.09.2007 р.), ВАТ “Дніпропетровський завод металоконструкцій ім. І.В. Бабушкіна” в удосконаленні системи управління реалізаційною діяльністю (дов. № 232-20/2 від 07.08.2007 р.), ТОВ “Придніпровський механічний завод” у формуванні організаційно-економічного механізму управління реалізаційними процесами (дов. № 277 від 29.10.2007 р.), ДПВО “Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова” в обґрунтуванні методики управління реалізаційними процесами (дов. № 907/12 від 31.10.2007 р.). Результати досліджень використані при реалізації програм соціально-економічного розвитку Дніпропетровської області на період до 2010 року (дов. № 75/2 від 23.10.2007 р.).
Низка теоретичних положень дисертації використовується при викладанні дисциплін “Менеджмент організацій”, “Стратегічне управління”, “Економіка підприємства” у Дніпродзержинському державному технічному університеті (дов. № 108-05/611 від 08.11.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Теоретичні обґрунтування, практичні рекомендації, висновки та пропозиції, які отримані ході проведення досліджень, розроблено здобувачем самостійно. У наукових працях, опублікованих у співавторстві, особистий внесок здобувача відображено у списку публікацій до дисертації.
Апробація результатів дисертації. Основні теоретичні та методологічні положення, що містяться у дисертаційній роботі, були апробовані на науково-практичних конференціях: “Державне управління та місцеве самоврядування” (м. Харків, 2007р.), “Соціально-економічний розвиток України: Європейський вибір” (м. Мелітополь, 2007р.), “Формування ринкових механізмів господарювання” (м. Запоріжжя, 2007р.).
Публікації. Результати дослідження опубліковано в 9 наукових працях, загальним обсягом 3,31 д.а., з яких особисто здобувачеві належить 2,73 д.а. З них у наукових фахових виданнях – 5 робіт загальним обсягом 1,52 д.а, які належать особисто здобувачеві.
Структура та обсяг роботи. Дисертаційна робота складається зі вступу, трьох розділів і висновків, викладених на 183 сторінках, 12 додатків на 16 сторінках, списку використаних джерел із 148 найменувань на 13 сторінках. Загальний обсяг дисертації 244 сторінок, включаючи 16 таблиць на 11 сторінках та 27 рисунків на 21 сторінках.
Список литературы ВИСНОВКИ


У дисертації вирішено актуальне завдання щодо формування організаційно-економічного механізму управління реалізаційними процесами на машинобудівних підприємствах в умовах активного ринкового середовища з обґрунтуванням засад системи збуту продукції, класифікації функцій управління, а також розробки методичних рекомендацій, спрямованих на об'єктивність встановлення ціни продукції та поліпшення її якості. Основні наукові результати полягають у такому:
1. Визначено, що у комерційній діяльності машинобудівних підприємств синтезуються принципи реалізації продукції і розвитку підприємства. Оскільки принципи розвитку визначаються вимогами ринку, то вони частково перекривають принципи реалізації щодо умов та методів, призводять до удосконалення продукції, зміцнення позицій машинобудівних підприємств на ринку.
2. Обґрунтовано, що управління реалізаційними процесами на машинобудівних підприємствах забезпечує узгодження й ефективну роботу з аналізу і дослідження ринку, здійснення збутової і комерційної діяльності. Це передбачає виконання загальних, основних, спеціальних і локальних функцій і дає можливість вирішувати збутові завдання шляхом регулювання виробництва і збуту з метою тривалого функціонування машинобудівного підприємства в оптимальному економічному режимі на ринковому просторі.
3. Результати дослідження систем управління реалізаційними процесами на ВАТ “Завод малогабаритних трансформаторів”, ВАТ “Завод високовольтної апаратури”, ТОВ “Спецтехоснастка”, ВАТ “Дніпропетровський завод металоконструкцій ім. І.В. Бабушкіна”, ТОВ “Придніпровський механічний завод”, ДПВО “Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова” свідчать, що функції, що виконуються, є не узгодженими. Єдина класифікаційна основа є важливим засобом узагальнення і поширення сучасної технології виконання таких функцій. З цією метою удосконалено класифікацію функцій управління реалізаційними процесами на підприємствах за видом, напрямком, предметом впливу.
4. Доведено, що в основі діяльності машинобудівних підприємств повинна міститися сучасна концепція промислового збуту, яка ґрунтується на вивченні споживчого попиту і його змін у перспективі. Сучасна система збуту ставить виробництво у функціональну залежність від запитів споживачів і вимагає виробляти продукцію в асортименті й обсязі, потрібному споживачеві. При такій концепції центр прийняття господарських рішень зміщений від виробничих ланок до ланок збуту.
5. Застосування форм і методів щодо мінімізації соціальних ризиків на машинобудівних підприємствах забезпечує гармонізацію інтересів підприємства щодо збуту продукції і споживача в економічній забезпеченості в ситуації соціального ризику. Соціальний ризик-менеджмент при цьому забезпечить оптимальну безпеку, яка необхідна для функціонування процесів реалізації. Узгоджена діяльність служб соціального маркетингу і збуту приведе до балансу між потребами різних споживачів і довгостроковими потребами машинобудівного підприємства в реалізації своєї продукції.
6. Доведено, що ухвалення реалізаційних рішень на машинобудівних підприємствах, направлених на формування відношення «ціна-якість» потребує порівняння всієї або основної маси споживчих характеристик продукції. У якості методичних підходів такої оцінки пропонується визначення одиничної корисності продукції у співвідношенні “ціна – якість”.
Результати оцінки одиничної корисності аналізатора ланцюгів ВАТ “Завод малогабаритних трансформаторів”, ВАТ “Завод високовольтної апаратури” свідчать, що на підприємствах необхідно підвищувати рівень відповідності вимогам покупця вартісних і якісних характеристик продукції.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Адаменко Э.М. Резервы повышения экономической эффективности механизации производства. Харьков. Изд. Харьковского университета, 1968–205с.
2. Азоев Г.Л. Конкуренция: Анализ, стратегия и практика. М.: Центр экономики и маркетинга, 1996.
3. Акимова И. М. Промышленный маркетинг – К., Вид-во «Знання», 2000 – 294 с.
4. Алексеев М.М. Планирование деятельности фирмы. М.: Финансы и статистика, 1998 – 321 с.
5. Алешина И. В. Паблик Рилейшнз для менеджеров и маркетеров.– М.: Ассоц. авторов и узд. „Тандем”, Узд-во. „ГНОМ-ПРЕСС”, 1997.– 256 с.
6. Ансофф И. Стратегическое управление./ Пер. с англ. Леонтьевой Е.Л., Строганова Е.Н., Вышинской Е.В и др. Под ред. Евенко Л.И. М.: Экономика, 1989.
7. Ансофф Р. Планирование будущего корпорации. – М.: Прогресс, 1985. – 328 с.
8. Антикризисное управление: Учеб. пособие/ Под ред. В.Г. Крыжановского – М.: Приор, 1998. – 432 с.
9. Афанасьева И.В., Багиев Г.Л., Лейдиг Г, Конкуренция и инструментарий эффективного предпринимательства./ под общ. ред. Г.Л. Багиева. СПб: Изд-во СПбГУЭФ, 1996.
10. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М. Анн Х. Маркетинг. Учебник для вузов/ Под общ. ред. Г.Л. Багиева М.: ОАО «Изд-во Экономика», 1999.
11. Балабанова Л. В., Балабаниць А. В. Маркетинговий аудит системи збуту: навч. посіб. – К.: ВД „Професіонал”, 2004 – 224 с.
12. Балабанова Л. В., Германчук А. М. Комерційна діяльність: маркетинг і логістика: навч. посіб. – К.: ВД „Професіонал”, 2004 – 288 с.
13. Біловол Р. І. Методичні підходи до систематизації факторів і принципів формування організаційних структур управління // Регіональні перспективи. – 2000.– № 1.– С. 20–23.
14. Близнюк С. В. Маркетинг в Україні: проблеми становлення та розвитку – 2-ге вид., випр. і доп. – К.: ІВЦ „Вид-во „Політехніка””, 2004 – 400 с.: іл.
15. Блюментау Д. И. Информация и информационный сервис. – Л.: Наука, 1989. – 192 с.
16. Божук С. Г., Ковалык Л. И. Маркетинговые исследования – СПб.: Питер, 2003 – 304 с.: ил.
17. Болдырева Т.В., Давыдов Д.Ю., Кублин И.М. Управление ассортиментной политикой машиностроительного предприятия. – М: Научная книга, 2002. – 301 с.
18. Болт Г.Дж. Практическое руководство по управлению сбытом. Пер. с англ. Комлева С.Л., Митунова О.Д., Павлова Л.И. Под ред. Крутикова Ф.А. М.: Экономика, 1999. – 105 с.
19. Большой энциклопедический словарь/ Под ред. А. Н. Азрилияна – 2-е изд., доп. и перераб. – М.: Институт новой экономики, 1997. – 864 с.
20. Бондар М., Титенская И. Здесь будет маркетинг: четкие цели, информация и коммуникации – залог успешного построения маркетинга с нуля // Новый маркетинг – 2005 - № 3 – С.56-61.
21. Боумэн К. Основы стратегического менеджмента / Пер. с англ.. под ред. Л. Г. Зайцева, М. И. Соколовой. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1997. – 176 с.
22. Бурцев В. В. Совершенствование системы управления сбытом продукции // Маркетинг в России и за рубежом – 2002 - № 6 – 57-68 с.
23. Васильев В.Н. Организация производства в условиях рынка. Учебное пособие для студентов машиностроительных вызов. М.: Машиностроение, 1993.
24. Винокуров В. А. Организация стратегического управления на предприятии. – М.: Центр экономики и маркетинга, 1996. – 160 с.
25. Виханский О. С. Стратегическое управление. – М.: Гардарика, 1999. – 296 с.
26. Володькина М. В. Стратегический менеджмент: Учеб. пособие. – К.: Знання-Прес, 2002. – 148 с.
27. Воронова А. Э. Поддержка конкурентоспособного потенциала предприятия. – К.: Техника, 2000. – 152 с.
28. Головкова Л.С., Добрик Л.О. Особливості управління реалізаційним процесом на функціональному рівні // Інвестиції: Практика та досвід. – 2007. – № 18. – С. 15-19.
29. Головкова Л.С., Добрик Л.О. Технології управління в системі реалізації на функціональному рівні // Інвестиції: Практика та досвід. – 2007. – № 20. – С. 11-16.
30. Голошубов О. В. Збутова діяльність промислового підприємства в системі маркетингу: автореферат дис. канд. екон. наук – 18.03.99; 01-19/49 – К., 1998 – 21 с.
31. Голубков Е. П. Маркетинг как концепция рыночного управления // Маркетинг в России и за рубежом. – 2000. - № 1. – С.89-99.
32. Голубков Е. П. Маркетинговые исследования // Маркетинг в России и за рубежом – 2001 - № 1 – 125-132 с.
33. Голубков Е. П. Планирование маркетинга // Маркетинг в России и за рубежом – 2002 - № 5 – С.125-142.
34. Дихтль Е., Хершген Х. Практический маркетинг. Учебное пособие./ Пер. с нем. Макарова А.М. Под ред. Минко И.С. М.: Высшая школа, ИНФРА-М, 1996.
35. Длігач А. Тенденції розвитку маркетингу в Україні // Маркетинг в Україні. – 2005 - № 1 – С.35-37.
36. Добрик Л.О. Економічна природа реалізаційних процесів у машинобудівному виробництві // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2006. – № 6. – С. 109-111.
37. Добрик Л.О. Концептуальні положення управління реалізаційними процесами машинобудівного підприємства // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2007. – № 1. – С. 103-108.
38. Добрик Л.О. Особливості реалізаційної діяльності машинобудівних підприємств // Державне управління та місцеве самоврядування: Тези VII Міжнар. Наук. Конгресу, 29-30 березня 2007 р. – Х.: Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2007. – С. 166-168.
39. Добрик Л.О. Роль фінансового планування у складі організаційно-економічного механізму управління реалізаційною діяльністю промислових підприємств // Економіка та держава. – 2007. – № 1. – С. 51-54.
40. Добрик Л.О. Стратегічне управління реалізаційними процесами // Дні науки: Зб. тез доповідей: В 4 т. / Гуманітарний університет “ЗІДМУ”, 05-06 жовтня 2007; Ред.кол. В.М. Огаренко та ін. – Запоріжжя: ГУ “ЗІДМУ”, 2007. – С. 185-187.
41. Дороніна М. С. Управління економічними та соціальними процесами підприємства: Монографія. – Х.: Вид.-во. ХДЕУ, 2003. – 444 с.
42. Дробітько Н. А. Управління конкурентоспроможністю в умовах ринкової економіки: Автореф. дис. канд. екон. наук. – Х.: ХДЕУ, 2001. – 20 с.
43. Друкер П.Ф. Рынок: как выйти в лидеры: Практика и принципы: Пер. с англ. – М.: Бук Чембер Интернешл, 1992.
44. Єрохін К. Я. Маркетингове управління діяльністю підприємства: автореферат дис. канд. екон. наук –17.03.04 – К., 2004. – 20с.
45. Завьялов П.С. Маркетинг в схемах, рисунках, таблицах: Учеб. пособие – М.: ИНФРА, 2004 – 496 с.
46. Кацай М. Ю. Корпоративные издания: поиск эффективных коммуникаций // Управление персоналом – 2005 - № 7 – 37-39 с.
47. Кнышук И. П. Оценка производственного потенциала // Економіка розвитку. ХДЕУ. − 2002. −№ 2 (22). − С. 100 − 101.
48. Коваль Я.В., Антоненко І.Я. Регіональна економіка. – К.: РВПС України НАН України, 2005. – 299 с.
49. Коноплянникова М. А. Відділ маркетингу в структурі організації: призначення, функції і завдання // Маркетинг в Україні. – 2003. - № 1. – С.44-49.
50. Концепція і стратегія розвитку і розміщення продуктивних сил України / Наук. кер. С.І. Дорогунцов, Б.М. Данилишин. – К.: РВПС України НАН України, 2003. – 513 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.