У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название УПРАВЛІННЯ ТОРГОВЕЛЬНОЮ МАРКОЮ ЯК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМ АКТИВОМ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА
Количество страниц 198
ВУЗ СУМСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Содержание ЗМІСТ


ВСТУП ................................................................................................................... 4
РОЗДІЛ 1 ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ
УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ТОРГОВЕЛЬНОЮ
МАРКОЮ ЯК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМ АКТИВОМ
ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА .........................................12
1.1 Інтелектуальні активи — основа сталого розвитку
підприємств, їх сутність і структура ...................................….......12
1.2 Торговельна марка як інтелектуальний актив і
інструмент підвищення конкурентоспроможності
промислових підприємств .............................................................32
1.3 Організаційно-економічні передумови удосконалення
управління торговельною маркою промислових
підприємств .....................................................................................51
Висновки по розділу 1 ..........................................................................66
РОЗДІЛ 2 НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ПОБУДОВИ
СТРАТЕГІЇ ФОРМУВАННЯ ТОРГОВЕЛЬНОЇ
МАРКИ ЯК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО АКТИВУ ...........................69
2.1 Методичні основи економічної оцінки потенціалу
торговельної марки як об'єкта інтелектуальної власності ..........69
2.2 Фактори невизначеності та ризику при управлінні
торговельною маркою й методичні основи їх оцінки ..........…….89
2.3 Формування марочної стратегії .......................................…........104
Висновки по розділу 2 ..............................................................….......115
РОЗДІЛ 3 ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ТОРГОВЕЛЬНОЮ
МАРКОЮ ЯК ОБ’ЄКТОМ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ
ВЛАСНОСТІ ........................................................................…........119
3.1 Оцінка достатності потенціалу торговельної
марки машинобудівного підприємства (на прикладі
ВАТ ВЕК «Сумигазмаш») ...............................……………….…119
3.2 Оцінка впливу факторів ризику на конкурентні позиції
торговельної марки ................................................................…….140
3.3 Стратегія підвищення конкурентних позицій торговельної
марки «Сумигазмаш» ..................................................................…158
Висновки по розділу 3 .................................................................…....…169
ВИСНОВКИ ПО ДИСЕРТАЦІЇ ....................................................................172
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ......................................................175
ДОДАТКИ ..............................................................................................….....190

ВСТУП

Актуальність теми дослідження. Наприкінці XX — початку XXI ст. сформувалися основи інформаційної економіки, у якій знання, інформаційні ресурси є рушійними чинниками її розвитку. Одним із феноменальних явищ кінця XX ст. є масова поява на ринку нового виду товару — інтелектуальної власності, — використання якого забезпечує конкурентоспроможність звичайних товарів і послуг. Цей факт є особливо важливим для України, що вибрала інноваційний шлях розвитку економіки, фундаментом якого є інтелектуальна власність.
Однією з найбільш вагомих галузей економіки України є виробництво машин і устаткування. На сьогодні на ринку даного виробництва ведеться досить жорстка конкурентна боротьба. На ньому представлено низку товаровиробників, ідентифікація яких здійснюється шляхом присвоєння їм торговельних марок. У цих умовах одним із ключових елементів забезпечення конкурентних переваг товаровиробників є формування торговельної марки й управління нею. Ефективне управління торговельною маркою істотно підсилює ринкові позиції підприємства, збільшує його капіталізацію, утримує й розширює аудиторію цільових споживачів.
Початок досліджень з проблематики інтелектуального капіталу, торговельних марок і брендингу (оцінка позицій торговельної марки, управління брендами й позиціонування торговельних марок) покладено у працях закордонних вчених, таких як Й. Вінд, Д. Д'алессандро, Дж. Енджел, Ф. Котлер, Д. Коулі, С. Кумбер, Ж.-Ж. Ламбен, Лінн М. Паркер, Ф. Джозеф ле Пла, Х. Прингл, Е. Райс, М. Розенберг, М. Томпсон, Дж. Траут, М. Фішбейн. Їх ідеї набули розвитку у працях вітчизняних дослідників, зокрема, В.В. Балашова, Н.В. Безрукової, Н.В. Богомаза, М. Н. Васильєвої, О.О. Длігача, В.Н. Домніна, А.В. Зозульова, С.М. Ілляшенка, В.О. Касьяненка, С.В. Козіна, Р. І. Колядюка, М.О. Макашева, А. В. Надєїна, П.Г. Перерви, К. М. Ульянової. Аналіз показує, що їх дослідження в основному представлені узагальненими теоретичними підходами до аналізу торговельних марок і значущості брендингу для підвищення конкурентних переваг товаровиробників на ринку. При цьому не виділені основні проблеми управління торговельною маркою як об'єктом інтелектуальної власності на сучасному етапі розвитку економіки. Не виділені в самостійну галузь дослідження методичні підходи до оцінки конкурентних позицій і потенціалу торговельної марки, підходи до формування стратегії марочного розвитку й урахування ризиків ринкового середовища, під вплив яких підпадає торговельна марка.
Актуальність цих і ряду інших питань, їх недостатнє вивчення, глибока теоретична й практична значущість обумовили вибір теми дослідження, його головну мету й задачі.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертація виконана відповідно до тематичного плану наукових досліджень Сумського державного університету Міністерства освіти і науки України. Дисертант брав участь як співавтор у виконанні науково-дослідних робіт кафедри маркетингу, зокрема: «Проблеми економіки й управління розвитком підприємств у транзитивній економіці» (№ держреєстрації 0103U004592), де ним проведено аналіз проблеми управління майном підприємства як запоруки ефективності його господарювання, ефективності використання нематеріальних активів підприємства, розглянуті проблеми вибору марочної стратегії підприємства, запропонований методичний підхід до оцінки потенціалу торговельної марки промислового підприємства, проаналізована роль франчайзингу як елемента стратегії зміцнення торговельної марки; «Управління інноваційним розвитком підприємств в умовах формування інформаційної економіки» (№ держреєстрації 0105U009180) і «Розробка організаційно-економічного механізму управління інноваційним розвитком суб'єктів господарської діяльності в умовах формування інформаційної економіки» (№ держреєстрації 0106U001934), де здобувачем проведено аналіз торговельної марки як нематеріального активу й способу диверсифікації інновацій промислового підприємства, запропоновано спосіб вибору стратегії розвитку торговельної марки, розроблено методологію проведення оцінки параметрів конкурентоспроможності торговельної марки. Окрім того, дисертант брав участь у дослідженнях кафедри економіки з теми «Фундаментальні основи формування механізмів забезпечення стійкого розвитку соціально-економічних систем» (№ держреєстрації 0106U001939), де автором розглянуто проблеми управління торговельною маркою на підприємстві.
Мета і задачі дослідження. Мета дисертаційної роботи — розроблення і наукове обґрунтування теоретико-методичних основ організаційно-економічного управління торговельною маркою як об'єктом інтелектуальної власності, які спрямовані на зміцнення конкурентних переваг промислового підприємства в умовах формування інформаційної економіки.
Цільова спрямованість і логіка дослідження обумовили поставлення й вирішення таких задач:
- визначення сутності й ролі інтелектуальних активів у формуванні конкурентних переваг промислового підприємства на сучасному етапі розвитку економіки;
- аналіз торговельної марки як об'єкта інтелектуальної власності (інтелектуального активу) і визначення її ролі у забезпеченні конкурентних переваг підприємства;
- визначення організаційно-економічних передумов удосконалення управління торговельною маркою промислових підприємств;
- розроблення теоретико-методичних підходів до кількісної оцінки конкурентоспроможності позицій торговельної марки як інтелектуального активу промислового підприємства на базі удосконалення існуючих;
- удосконалення підходів до оцінки факторів ризику, під вплив яких підпадає торговельна марка;
- здійснення оцінки достатності потенціалу торговельної марки промислового підприємства, впливу факторів ризику на її конкурентні позиції;
- розроблення стратегії зміцнення ринкових позицій торговельної марки на базі визначення достатності її потенціалу і впливу факторів ризику.
Об'єктом дослідження є процеси створення й управління розвитком торговельної марки як об'єктом інтелектуальної власності (інтелектуальним активом) промислового підприємства у галузі виробництва машин і устаткування.
Предметом дослідження є теоретичні й методичні підходи, принципи й методи управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства.
Методи дослідження. Методологічною основою дослідження є системний підхід, аналіз, діалектичний метод пізнання, фундаментальні положення сучасних економічних теорій, сучасні концепції інноваційного й стратегічного управління. При написанні дисертаційної роботи для вирішення поставлених задач були використані: порівняльний і статистичний аналіз; метод логічного узагальнення — при аналізі еволюції підходів до трактування категорій «інтелектуальний капітал», «інтелектуальні активи», «торговельний знак», «торговельна марка», а також дослідженні світового досвіду використання й управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства; системно-структурний аналіз, методи графічного й економіко-математичного моделювання — при вдосконаленні теоретико-методичної бази управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства; метод експертних оцінок, математичного аналізу — при визначенні потенціалу торговельної марки як інтелектуального активу промислового підприємства й розробленні стратегії його подальшого розвитку; опитування — для вивчення рівня адекватності торговельної марки запитам споживача, лояльності споживача даній торговельній марці.
Інформаційно-фактологічну базу дисертаційної роботи склали: зібрані, оброблені і узагальнені особисто автором первинні матеріали маркетингових досліджень і внутрішньої документації більше десяти підприємств, що займаються виробництвом машин і устаткування, у тому числі газозаправних колонок і газонаповнювальних компресорних станцій; офіційні дані Державного комітету статистики України, Сумського обласного управління статистики; законодавчі й нормативні акти Верховної Ради України.
Наукова новизна отриманих результатів визначається тим, що:
вперше:
- розроблено теоретико-методичний підхід до оцінки потенціалу торговельної марки як інтелектуального активу промислового підприємства, що базується на оцінці внутрішніх і зовнішніх факторів конкурентоспроможності, а також параметрів власне торговельної марки, запропонованих до розгляду автором: адекватність торговельної марки; сила домінування торговельної марки; масштабність торговельної марки; споживацька лояльність. Це надає можливість здійснити кількісну оцінку достатності і стійкості конкурентних позицій торговельної марки як інтелектуального активу, який залежить від фактору споживача;
- розроблені методичні підходи до оцінки показників: адекватності торговельної марки як міри ступеня відповідності її запитам цільового споживача; сили домінування торговельної марки як міри здатності її домінувати у даній товарній категорії; масштабності торговельної марки як міри здатності її поширюватися на нові групи споживачів; лояльності споживача до торговельної марки, що характеризує здатність її превалювати в ряді торговельних марок-конкурентів у свідомості споживача;
удосконалено:
- класифікацію торговельних марок на основі запропонованих здобувачем параметрів конкурентоспроможності і потенціалу, що дозволяє на відміну від існуючих виділити види торговельних марок залежно від рівня адекватності споживацьким запитам, показника часового пріоритету, сили домінування у товарній категорії, тенденції розвитку і з’ясувати статус торговельної марки на ринку за даними класифікаційними ознаками;
- спосіб вибору цінової стратегії торговельної марки залежно від стану показників її масштабності й домінування, запропонованих до розгляду дисертантом, який на відміну від існуючих дозволяє вибрати цінову стратегію за конкретних умов конкурентоспроможності;
набули подальшого розвитку:
- категорія «потенціал торговельної марки», яка дисертантом розглядається не лише як засоби, запаси чи джерела економічного зростання підприємства, а як інтегральна характеристика, що виражає силу конкурентних позицій торговельної марки, обумовлених сукупністю внутрішніх і зовнішніх факторів її конкурентоспроможності, а також запропонованими автором «параметрами торговельної марки», які описують залежність даного інтелектуального активу від впливу фактору споживача й відображають загальногалузеві тенденції на ринку;
- методичний підхід до оцінки ризиків, які впливають на торговельну марку й перспективи розвитку її потенціалу, що на відміну від існуючих дозволяє врахувати запропоновані автором параметри торговельної марки;
- теоретико-методичні підходи до управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства. У порівнянні з існуючими підходами розширено об'єкт управління торговельною маркою, а саме: до кола розгляду включено питання управління потенціалом торговельної марки, ризиками торговельної марки, питання вибору цінової стратегії.
Практичне значення отриманих результатів полягає у тому, що теоретичні положення, висновки й рекомендації, подані в роботі, доведено до рівня методичних розробок і пропозицій з удосконалення організаційно-економічних основ управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства з метою їхнього подальшого використання для обґрунтованого прийняття стратегічних управлінських рішень. Вони призначені для використання в практиці оцінки потенціалу й цілеспрямованого управління торговельною маркою. Розроблені автором методичні підходи й рекомендації з управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства впроваджено на заводі «Газмаш» ВАТ ВЕК «Сумигазмаш» (акт від 17.08.2007 р.), ТОВ ДВП «Варіант-Гермотехніка» (акт від 10.09.2007 р.), ПП «Променергомаш» (акт від 20.09.2007 р.). Результати дисертаційного дослідження впроваджено у навчальний процес факультету економіки та менеджменту СумДУ (акт від 22.10.2007 р.).
Особистий внесок дисертанта. Дисертаційна робота є самостійно виконаною науковою працею, у якій сформульовано й науково обґрунтовано теоретико-методичні основи управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства. Наукові положення, висновки й рекомендації, які виносяться на захист, отримані автором самостійно.
У дисертації автор використовував власні ідеї, викладені у спільно опублікованих працях і працях без співавторства.
У спільно опублікованій роботі 4 особисто здобувачем акцентовано увагу на важливості управління майном підприємства за усіма його складовими як запорукою ефективності його господарювання.
Апробація результатів дисертації. Основні положення, висновки й результати дисертації неодноразово доповідалися й одержали схвалення на наукових і науково-практичних конференціях, у тому числі: щорічних науково-технічних конференціях викладачів, співробітників, аспірантів і студентів Сумського державного університету (м. Суми, 2004, 2007 рр.); Міжнародній науково-практичній конференції «Соціально-економічні проблеми сталого розвитку українського суспільства» (м. Мелітополь, 2004 р.); VIII Міжнародній науково-практичній конференції «Наука й освіта 2005» (м. Дніпропетровськ, 2005 р.); 14-й Міжнародній науково-методичній конференції «Технології XXI століття» (м. Алушта, 2007 р.); Першій міжнародній науково-практичній конференції «Маркетинг інновацій та інновації в маркетингу» (м. Суми, 21-22 вересня 2007 р.).
Публікації. Основні результати дисертаційного дослідження опубліковано у 19 наукових працях (18 із них належать особисто автору), у тому числі 8 статей у наукових фахових виданнях, розділи у 3-х колективних монографіях. Загальний обсяг публікацій з теми дисертації становить 7,41 друк. арк., з них особисто дисертанту належить 7,07 друк. арк.
Структура й обсяг дисертації. Дисертація складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел із 160 найменувань і 3 додатків.
Загальний обсяг дисертації 195 сторінок, у тому числі 31 таблиця на 7 сторінках, 31 рисунок на 17 сторінках, список використаних джерел на 14 сторінках, 3 додатки на 5 сторінках

Список литературы
Інтегральним результатом дисертаційної роботи є вирішення важливого науково-прикладного завдання з розробки й наукового обґрунтування теоретико-методичних основ організаційно-економічного управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства.
Отримані результати дозволили глибше пізнати механізм управління торговельною маркою як інтелектуальним активом підприємства (на прикладі підприємств галузі виробництва машин і устаткування, зокрема АГНКС), сформувати систему методичних інструментів для оцінки потенціалу торговельної марки, урахувати фактори невизначеності й ризику, які впливають на торговельну марку.
Результати дослідження дозволяють зробити наступні висновки.
1. Визначено сутність і значення інтелектуальних активів у формуванні конкурентних переваг підприємства. Інтелектуальні активи набувають форми неоречевлених активів, що створюють додаткову вартість підприємства і дозволяють отримувати додаткові прибутки. Інтелектуальний капітал трактується як сума людського, структурного й клієнтського капіталів.
2. Конкретизовано дефініції «інтелектуальний актив», «інтелектуальний капітал», інтелектуальна власність» і основні відмінності між ними. Саме інтелектуальний актив розглянуто за його здатністю приносити додатковий дохід підприємству.
3. Торговельну марку розглянуто як інтелектуальний актив, у якому відображено інтелектуальні надбання підприємства в цілому, його репутацію і імідж на ринку і лояльність споживачів. Торговельна марка є складовою структурного капіталу підприємства.
4. Узагальнення й систематизація існуючих підходів до управління торговельною маркою створили передумови для розробки автором нових удосконалених схем організації процесу управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства.
5. Дисертантом удосконалено класифікацію торговельних марок з урахуванням запропонованих параметрів торговельної марки як критерію формування класифікаційної ознаки. Зокрема, автор доповнює класифікацію за такими класифікаційними ознаками як рівень адекватності торговельної марки споживацьким запитам, сила домінування у товарній категорії, тенденції розвитку (зростання масштабності).
6. Автором удосконалено спосіб вибору цінової стратегії залежно від рівня показників масштабності й домінування торговельної марки, який дозволяє враховувати конкретні умови конкурентоспроможності, що склалися на ринку.
7. Для ефективного управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства автором запропоновано організаційно-економічний механізм управління, що дозволяє через взаємодію між його складовими досягти поставленої мети управління торговельною маркою, ґрунтуючись на сильних сторонах мікросередовища й можливостях макросередовища.
8. Автором удосконалено категорію «потенціал торговельної марки»: за пропозицією автора це не просто засоби, запаси, джерела економічного зростання підприємства, а інтегральна характеристика, що виражає силу конкурентних позицій торговельної марки як інтелектуального активу промислового підприємства, обумовлених сукупно внутрішніми й зовнішніми факторами її конкурентоспроможності, а також пропонованими до розгляду автором «параметрами торговельної марки», що описують залежність даного інтелектуального активу від впливу фактору споживача й відображають загальногалузеві тенденції на ринку.
9. Використання розробленого автором теоретико-методичного підходу до оцінки потенціалу торговельної марки як інтелектуального активу промислового підприємства з побудовою тривимірної фігури «куб потенціалу» дає можливість проведення оцінки такого з наступним аналізом найбільш сильних і найбільш проблемних сторін діяльності.
10. Оцінка потенціалу торговельної марки як інтелектуального активу промислового підприємства здійснюється на підставі запропонованих до розгляду автором внутрішніх факторів конкурентоспроможності торговельної марки, зовнішніх факторів конкурентоспроможності торговельної марки, а також розроблених дисертантом параметрів торговельної марки, що характеризують досягнуті позиції іміджу, ринкової частки й споживацької лояльності (адекватність торговельної марки; сила домінування торговельної марки; масштабність торговельної марки; показник споживацької лояльності).
11. Використання авторського теоретико-методичного підходу до оцінки ризиків дозволяє врахувати ряд ризиків, під вплив яких підпадає торговельна марка на ринку, з наступним прийняттям відповідних управлінських рішень.
12. Методичні стратегічні рекомендації автора щодо підвищення потенціалу торговельної марки дозволяють досягти зміцнення її конкурентних позицій і лояльності споживацької аудиторії до неї.
13. Розроблена система методичного інструментарію для реалізації організаційно-економічного механізму управління торговельною маркою як інтелектуальним активом промислового підприємства є основою ефективного управління його стратегічним розвитком.
14. Теоретичні положення, висновки й рекомендації автора доведено до рівня методичних розробок і пропозицій, на базі яких здійснюється удосконалення організаційно-економічних основ управління торговельною маркою як інтелектуальним активом на промислових підприємствах галузі виробництва машин та устаткування (зокрема, підприємствах з виробництва АГНКС).


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Актуальные проблемы реформирования российской экономики (теория, практика, перспективы): Межвуз. сборник научных трудов / ВолгГТУ. — Волгоград, 2001. — 240с.
2. Багриновский К. А., Бендиков М.А., Фролов И.Э., Хрусталев Е.Ю. Наукоемкий сектор экономики России: состояние и особенности развития. — М.: ЦЭМИ РАН. — 2001. — 120 с.
3. Балашов В.В. Франт-офис и бэк-офис бренда. — СПб.: Питер, 2004. — 231с.
4. Баранчеев В. Маркетинговое управление интеллектуальным капиталом инновационного предприятия // Маркетинг. — 2000. — №6 (55). — С. 59-71.
5. Баранчеев В., Стрижов С. Анализ и оценка маркетингового потенциала предприятия // Маркетинг. — 1996. — №5. — С. 42-50.
6. Барахов В.И., Самочкин В.Н. Исследование жизненного цикла товара / Маркетинг в России и за рубежом. — 2002. — № 3. — С. 3 – 9.
7. Батіщев В. Методи нарахування амортизації: вибір повинен бути усвідомленим // Бухгалтерія. – 2001. — №30 (445).— 23 липня.— С. 127-132.
8. Бедринець М. Д. Франчайзинг: світовий досвід і перспективи розвитку в Україні // Фінанси України.— 2001. — № 2. — С. 96 – 104.
9. Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество. Опыт социального прогнозирования. — М.; 1999. — 661с.
10. Белл Д. Социальные рамки информационного общества. Новая технократическая волна на Западе. — М., 1986. — 130с.
11. Богомаз Н.В., Зозульов О.В. Метод інтегральної оцінки ставлення споживачів до торгової марки // Маркетинг в Україні.— 2002.— № 6.— С. 30-33.
12. Бойчик І. М. Економіка підприємства: Навчальний посібник. — К.: Атіка, 2002.— 480с.
13. Брукинг Э. Интеллектуальный капитал / Пер. с англ. — СПб.: Питер, 2001. — 288 с. — С. 30.
14. Васильева М., Надеин А. Бренд: сила личности. — СПб.: Питер, 2003. — 208с.
15. Гунин В.Н., Баранчеев В.П. Маркетинг на стадии коммерциализации интеллектуальных продуктов в инновационном процессе // Маркетинг. — 1999. — №4. — С. 51-65.
16. Д’Алессандро. Войны брендов / Пер. с англ. под ред. Ю.Н. Каптеревского. — СПб.: Питер, 2002. — 224с.
17. Данько Т.П. Управление маркетингом: Учеб. пособие. — М.: ИНФРА-М, 1997. — 280с.
18. Демченко Т.С. Охорона товарних знаків (порівняльно-правовий аналіз): Монографія. — К.: Інститут держави і права ім. В.М. Корецького НАН України, 2004. — 184с.
19. Домнин В.Н. Брендинг: новые технологии в России. — 2-е изд. — СПб.: Питер. — 2004. — 381с.
20. Журавльова І.В. Вимірювання інтелектуального потенціалу підприємства: методичні підходи та результати розрахунків // Проблеми науки. — 2004. — № 2. — С.45-48.
21. Закон України «Про авторське право і суміжні права» від 23.12.1993р., № 3792 – XII // Відомості Верховної Ради України. — 1994. — № 5. — С.27.
22. Закон України «Про охорону прав на знаки для товарів і посуг» від 15.12.1993, № 3689-XII // Відомості Верховної Ради України. — 1994. — № 7. — С.36.
23. Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16.04.1991, № 959-XII // Відомості Верховної Ради України. — 1991. — № 29. — С. 377.
24. Закон України «Про насіння і садивний матеріал» від 26.12.2002, № 411-IV // Відомості Верховної Ради України. — 2003. — № 13. — С. 92.
25. Зозульов О.В. Аналіз ставлення споживачів до торговельної марки: огляд сучасних теорій і підходів // Маркетинг в Україні. — 2002. — №1. — С. 4 – 8.
26. Зозульов О.В. Брендинг та антибрендинг: що вибрати в Україні? // Маркетинг в Україні.— 2002.— №4.— С. 26-28.
27. Зозульов О.В. Позиціонування брендів: українські проблеми //Маркетинг в Україні.— 2002.— №3.— С. 38-40.
28. Золотарьов А. Раціональне використання оборотних засобів у промисловості // Економіка України. — 2001. — №7. — С.29-32.
29. Зомбарт В. Буржуа. Этюды по истории духовного развития современного экономического человека. — М.: Наука, 1994. — 124с.
30. Ильяшенко С.Н, Махнуша С.М. Управление имуществом предприятия как залог эффективности его хозяйствования // Механизм регулирования экономики, экономика природопользования, экономика предприятия и организация производства. — 2002. — № 3-4. — С. 193-198.
31. Ильяшенко С.Н. Оценка потенциала инновационного развития предприятия // Теория и практика управления предприятием: Матер. Междунар. научно-практ. конф. (Минск, 23-24 апреля 2003 г.). — Мн.: БГЭУ, 2003. — С.133-135.
32. Ильяшенко С.Н. Риски продуктовых инноваций: классификация, методы анализа // Труды Одесского политехнического университета: Научный и производственно-практ謬чес¬кий сборник по техническим и естественным наукам / Спецвыпуск: В 3-х т. — Одесса, 2004. — Т.3. — С.280-285.
33. Ильяшенко С.Н., Мельник Л.Г., Касьяненко В.А. Экономика информации и информационные системы предприятия: Учеб. пособ. — Сумы: ИТД «Университетская книга», 2004. — 400 с.
34. Иноземцев В.Л. За пределами экономического общества. — М.: «Academia» — «Наука», 1998. — 640с.
35. Ілляшенко С.М. Економічний ризик: Навчальний посібник. — 2-ге вид., доп. , перероб. — К.: Центр навчальної літератури, 2004. — 220с.
36. Ілляшенко С.М. Інформаційний потенціал підприємства // Вісник Сумського державного університету. Серія: Економіка. — 2004. — № 9 (68). – С. 11-18.
37. Ілляшенко С.М. Методологічні аспекти стратегічного маркетингового планування на підприємстві // Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія: Економіка та менеджмент. — 2002. — № 3-4. — С. 137- 145.
38. Касьяненко В.О., Супруненко М.І. Науково-методичні аспекти інформаційно-орієнтованого розвитку підприємства // Механізм регулювання економіки. — 2006. — №4. — С. 96-101.
39. Касьяненко В.А., Журавлев М.Н. Человеческий капитал как важная составляющая инновационного развития // Вісник СумДУ. Серія: Економіка. — 2004. — № 9 (68). — С. 18-23.
40. Касьяненко В. О., Євдокімов А.В., Супруненко М.І. Економічні основи інформатизації інноваційно-цільової стратегії України // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. — 2006. — №7 (91). — С. 138-142.
41. Климов С.М. Интеллектуальные ресурсы общества. — СПб.:ИВЭСЭП, Знание, 2002. — 198с.
42. Климов С.М. Формирование, использование и стратегическое управление интеллектуальными ресурсами общества в условиях рыночной трансформации российской экономики: Автореф. дисс. д-ра экон. наук: 09.09.99 / С.-Петербургский государственный университет экономики и финансов. — СПб, 2001. — 21с.
43. Ковалёв М. Интеллектуальная собственность в экономике // Экономист. — 2003. — №1. — С. 37-44.
44. Кодекс інтелектуальної власності Франції 1992р. // Code de la propriete intellectuelle. — Paris:Litec, 2000. — 301с.
45. Козлова В.А. Интеллектуальный капитал: экономическое содержание и особенности воспроизводства: Автореф. дисс. канд. экон. наук: 02.02.02 / Финансовая академия при правительстве РФ. — М., 2001. — 21с.
46. Козырев А.Н. Оценка интеллектуальной собственности. — М.: Экспертное бюро, 1997. — С. 13-31.
47. Козырев А.Н., Макаров В.Л. Оценка стоимости нематериальных активов и интеллектуальной собственности. — М.: РИЦ ГШ ВС РФ, 2003. — 368 с. — С.198.
48. Конторщикова О. Управління дебіторською заборгованістю на підприємстві // Економіка. Фінанси. Право. — 2002. — №7. — С.23-25.
49. Котлер Ф. Основы маркетинга. — М.; СПб.; К.: Вильямс, 2000. — 944с.
50. Коциски Д., Перерва П.Г., Долина И.В., Домнина Н.И. Обоснование подходов к механизму коммерциализации технологий и объектов интеллектуальной собственности//Доповіді міжнародної науково-практичної конференції «Інформаційні технології: наука, техніка, освіта, здоров’я». — Харків, 2007.— С.393-400.
51. Кравченко О. Деякі аспекти захисту авторського права і суміжних прав // Економіка, фінанси, право. — 2002. — №7. — С. 25-27.
52. Крог Георг, Кёне Мария. Трансфер знаний на предприятии: основные фазы и воздействующие факторы // ПТиПУ. — 1999. — №4. — С. 74-78.
53. Кумбер С. Брендинг / Пер. с англ. — М.: Издательский дом «Вильямс», 2003. — 174с.
54. Леонтьев Б.Б. Цена интеллекта. Интеллектуальный капитал в российском бизнесе. — М.: Издательский центр «Акционер», 2002. — 200с.
55. Литвиненко А.С. Экономический инструментарий обоснования и потребления продукции экологического назначения (на примере малогабаритных автомобильных газонаполнительных компрессорных станций: Диссертация на соискание ученой степени канд. экон. наук: 08.08.01 — Сумы: СумГУ, 2000. — 162с.
56. Лицишин М. Проблеми використання та захисту інтелекуальної власності в Україні // Економіка України. — 2003. — №7. — С. 44-47.
57. Лицишин М.О. Економічна класифікація інтелектуальних ресурсів // Економіка, фінанси, право. — 2003. — №5. — С. 8-11.
58. Ляпина Т.В. Бизнес и коммуникации, или Школа современной рекламы. — К.: Альтерпрес, 2002. — 336с.
59. Макашев М.О. Бренд: Учеб. пособие для вузов. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2004. — 207с.
60. Маркетинг: бакалаврський курс: Навчальний посібник / За заг. ред. д-ра екон. наук, проф. С.М. Ілляшенка. — Суми: ВТД „Університетська книга”, 2004. — 976с.
61. Махнуша С. Методичні основи урахування факторів невизначеності і ризику при управлінні торговою маркою // Інтелектуальна власність. — 2006. — № 1. — С. 13-19.
62. Махнуша С.М. Оцінка впливу чинників ризику на конкурентні позиції торгової марки // Актуальні проблеми економіки. — 2006. — № 8. — С.134-139.
63. Махнуша С.М. Актуальные вопросы управления основным и оборотным капиталом предприятия // Екологічний менеджмент у загальній системі управління: Третя щорічна Всеукраїнська наукова конференція. — Суми: Вид-во СумДУ, 2003. — С.111-114.
64. Махнуша С.М. Выбор марочной стратегии для инновационной продукции // Тезисы докладов Научно-технической конференции преподавателей, сотрудников, аспирантов и студентов экономического факультета (18-29 апреля). — Сумы: СумГУ, 2005. — С. 152-153.
65. Махнуша С.М. Економічна ефективність управління майном підприємства // Тезисы докладов Научно-технической конференции преподавателей, сотрудников, аспирантов и студентов экономического факультета (15-25 апреля). — Сумы: СумГУ, 2003. — С. 49.
66. Махнуша С.М. Ефективне використання об’єктів інтелектуальної та промислової власності у світлі інноваційного розвитку підприємства // Збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції «Соціально-економічні проблеми сталого розвитку українського суспільства» (13 травня 2004 року). — Мелітополь. — С. 120-121.
67. Махнуша С.М. Інтелектуальний капітал підприємства: аналіз підходів до визначення, стратегічне значення // Тезисы докладов Научно-технической конференции преподавателей, сотрудников, аспирантов и студентов экономического факультета (апрель 2007г.). — Сумы: СумГУ, 2007. — С. 54-55.
68. Махнуша С.М. Методика оцінювання параметрів конкурентоспроможності торгової марки як елемента її потенціалу // Актуальні проблеми економіки. — 2006. — №1. — С. 80- 86.
69. Махнуша С.М. Методические основы оценки параметров конкурентоспособности торговой марки // Механизм регулирования экономики. — 2005. — № 4. — С. 164-169.
70. Махнуша С.М. Нематериальные активы предприятия и эффективность их использования // Механизм регулирования экономики. — 2003. — № 3. — С. 186-193.
71. Махнуша С.М. Определение стоимости торговой марки как один из аспектов ее управления // Сборник статей по материалам XII Международной научно-методической конференции «Технологии XXI века». — Том 2. — Алушта. — 2005. — С. 52-55.
72. Махнуша С.М. Определение уровня достаточности потенциала торговой марки и разработка стратегии его развития // Механизм регулирования экономики. — 2006. — № 3. — С. 178-190.
73. Махнуша С.М. Оценка потенциала торговой марки компании //Механизм регулирования экономики. — 2004. — № 3. — С. 159-163.
74. Махнуша С.М. Оцінка можливих наслідків впливу факторів ризику торгової марки на її прибутковість і потенціал // Сборник статей по материалам XII Международной научно-практической конференции. — Алушта. — 2006. — С.192-196.
75. Махнуша С.М. Подходы к классификации торговых марок как способ их систематизации и элемент управления // Тези доповідей Науково-технічної конференції викладачів, співробітників, аспірантів і студентів факультету економіки та менеджменту «Економічні проблеми стійкого розвитку» (20 – 29 квітня). — Том 2. — Суми: СумДУ, 2006. — С. 89-90.
76. Махнуша С.М. Потенциал торговой марки и подходы к его измерению // Матеріали VIII Міжнародної науково-практичної конференції «Наука і освіта 2005». — Том 79: Маркетинг та менеджмент. — 7-21 лютого 2005 року. — Дніпропетровськ.: Наука і освіта. — 2005. — С.43-45.
77. Махнуша С.М. Проблема выбора марочной стратегии // Механизм регулирования экономики. — 2004. — № 2. — С. 107-113.
78. Махнуша С.М. Стратегия управления нематериальными активами предприятия // Тезисы докладов Научно-технической конференции преподавателей, сотрудников, аспирантов и студентов экономического факультета (13-23 апреля). — Сумы: СумГУ, 2004. — С. 61.
79. Махнуша С.М. Стратегія управління брендом підприємства // Вісник Сумського національного аграрного університету. — 2003. — № 3-4. — С. 91-96.
80. Махнуша С.М. Управління торговою маркою як нематеріальним активом підприємства // Збірник тез доповідей IV Міжвузівської конференції „Наука і вища освіта у третьому тисячолітті”. — 2 березня 2004 року. — Мелітополь. — 2004. — С. 11-13.
81. Махнуша С.М. Урахування факторів екологічного ризику при управлінні торговою маркою // Вісник СумДУ. — 2006. — №7. — С. 148-156.
82. Махнуша С.М. Формування стратегічних напрямків розвитку торгової марки // Інтелектуальна власність. — 2005. — № 11. — С. 14-21.
83. Махнуша С.М. Франчайзинг как элемент стратегии укрепления бренда предприятия // Механизм регулирования экономики, экономика природопользования, экономика предприятия и организация производства. — 2004. — № 1. — С. 105-110.
84. Махнуша С.М. Економічна ефективність управління майном підприємства // Молодь, освіта, наука, культура і національна самосвідомість: Зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. — Київ, 27-28 березня 2003р.; У 5-ти т. — К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2003. — Т. 4. — С. 193-195.
85. Мельник Л.Г. Информационная экономика. — Сумы: ИТД «Университетская книга», 2003. — 288с.
86. Мельник Л.Г. Фундаментальные основы развития. — Сумы: ИТД «Университетская книга», 2003. — 288с.
87. Менеджмент та маркетинг інновацій: Монографія / За заг. ред. д-ра екон. наук, проф. С.М. Ілляшенка. — Суми: ВТД „Університетська книга”, 2004. — 616с.
88. Муромкина И.И., Евтушенко А.П. Особенности использования концепции брэндинга на российском потребительском рынке / Маркетинг. — 2000. — № 1 (50). — С.69-74.
89. Новиков М. Экономика интеллектуальной собственности // Мир Internet. — 1999. — №5 (32). — С.34-38.
90. Основи стійкого розвитку: Навчальний посібник / За заг. ред. д-ра екон. наук, проф. Л.Г. Мельника. — Суми: ВТД „Університетська книга”, 2005. — 654с.
91. П(С)БУ №8 «Нематеріальні активи» // Все про бухгалтерський облік. — 2002. — №84 (751). — 16 вересня. — С. 28-30.
92. Перерва П.Г., Райт М., Смоловик Р.Ф. Оцінка інноваційного потенціалу методом порівняльного аналізу індикаторів виробництва, праці та персоналу//Вестник НТУ «ХПИ» «Технический прогресс и эффекетивность производства» .— 2006.— №14.— С. 204-210.
93. Перерва П.Г., Райт М., Маслак О.І. Маркетингові підходи до визначення міжнародної ціни і інвестиційної вартості об’єктів інтелектуальної власності // Технический прогресс и эффективность производства. — Вестник НТУ «ХПИ». — 2006.— №02(01). — C.173-180.
94. Перерва П.Г., Шводіауер Г., Маслак О.І. Розвиток маркетингових методів економічної оцінки ціни інформаційних ресурсів як інвестиційного ресурсу//Вестник НТУ «ХПИ» «Технический прогресс и эффекетивность производства» . — 2006. — №02. — C.177-187.
95. Підопригора О.А., Підопригора О.О. Право інтелектуальної власності України: Навч. посібник. — К.: Юрінком Інтер, 1998. — 134с.
96. Попова И. Для бухгалтера интеллектуальная собственность — это нематериальные активы предприятия // Дебет-Кредит. — 2003. — 18 мая. — С.25-29.
97. Попович П.Я. Економічний аналіз діяльності суб’єктів господарювання. — Тернопіль: Економічна думка. — 2001. — 454с.
98. Право інтелектуальної власності: Академ. курс: Підручник для студентів вищих навчальних закладів / О.А. Підопригора, О.Б. Бутнік-Сіверський, В.С. Дроб’язко та ін.; За ред. О.А. Підопригори, О.Д. Святоцького. — 2-ге вид., перероб. та допов. — К.: Концерн «Видавничий Дім „Ін Юре», 2004. — 672с.
99. Примак Т. О. Економіка підприємства. Навчальний посібник. — К.: Вікар, 2001.— 180с.
100. Прингл Х., Томпсон М. Энергия торговой марки / Пер. с англ. под ред. И.В. Крылова. — СПб.: Питер, 2003. — 288с.
101. Притуляк Н.М. Ефективність використання нематеріальних активів // Фінанси України. — 2001. — №11. — С. 41-45.
102. Проблеми управління інноваційним розвитком підприємств у транзитивній економіці: Монографія / За заг. ред. д-ра екон. наук, проф. С.М. Ілляшенка. — Суми: ВТД „Університетська книга”, 2005. — 582с.
103. Просвирина И.И. Интеллектуальный капитал:
новый взгляд на нематериальные активы // Финансовый менеджмент. — 2004. — №4. — С. 19-25.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.