У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛЮДСЬКОГО РОЗВИТКУ ЧЕРЕЗ МЕХАНІЗМИ БЮДЖЕТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ
Количество страниц 227
ВУЗ ІНСТИТУТ ДЕМОГРАФІЇ ТА СОЦІАЛЬНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 20946.doc 
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП.......................................................................................................................... 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТІЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ЛЮДСЬКОГО РОЗВИТКУ.................................................................................................................. 10
1.1. Трансформація концепції людського розвитку............................................ 10
1.2. Складові людського розвитку та система його регулювання.................... 18
1.3. Роль бюджету в регулюванні людського розвитку...................................... 26
Висновки до розділу 1................................................................................................ 48
РОЗДІЛ 2. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДСЬКОГО РОЗВИТКУ ТА БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ................................................................................................................... 52
2.1. Оцінка співвідношення показників рівня життя населення та соціальних стандартів в Україні зі станом розвитку економіки ............................................ 52
2.2. Оцінка взаємозв’язку стану людського розвитку з системою
фінансування ............................................................................................................... 60
2.3. Програмно-цільовий метод складання та виконання бюджету як
інструмент досягнення стратегічних цілей людського розвитку...................... 92
Висновки до розділу 2................................................................................................. 121
РОЗДІЛ 3. ГАРМОНІЗАЦІЯ СОЦІАЛЬНОЇ ТА БЮДЖЕТНОЇ ПОЛІТИКИ З МЕТОЮ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛЮДСЬКОГО РОЗВИТКУ................................... 125
3.1. Вдосконалення методики оцінки рівня людського розвитку як основи обгрунтування бюджетної та соціальної політики.............................................. 125
3.2. Концептуальні засади формування бюджетних механізмів
спрямованих на досягнення встановлених показників людського розвитку 151
3.3. Методологія регулювання людського розвитку через механізми міжбюджетних відносин............................................................................................. 170
Висновки до розділу 3................................................................................................. 191
ВИСНОВКИ.................................................................................................................. 195
ДОДАТКИ ..................................................................................................................... 199
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ................................................................. 227



Вступ


Актуальність теми дослідження. Завершення етапу активної трансформації України, ознаменоване набуттям статусу країни з ринковою економікою, зміною зовнішніх (геополітичних) і внутрішніх умов, та подальший економічний і соціальний прогрес потребують формулювання нових цілей і завдань державної політики та створення дієвих механізмів їх реалізації. При цьому слід виходити з розуміння того, що сучасні принципи формування соціально-економічної політики демократичних держав зорієнтовані на пріоритетність людського розвитку, тобто на забезпечення розвитку людини в інтересах людини і власними силами людини. Оскільки розвиток людини має відбуватися у сприятливому середовищі – економічному, соціальному, екологічному, політичному тощо, то завданням держави є створення такого середовища за допомогою відповідних фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів.
Вивченню чинників людського розвитку та економічного зростання присвячено немало робіт вітчизняних і зарубіжних вчених. Дисертаційна робота ґрунтується на дослідженнях засновників концепції людського розвитку – А. Льюіса, А. Сена, Г. Мюрдаля та людського капіталу – Т. Шульца, Г. Беккера, Л. Туроу, Я. Мінсера та ін. Значний внесок до розробки теоретичних та практичних аспектів дослідження людського розвитку, зокрема щодо вивчення економічних чинників його забезпечення, належить В. Близнюк, О. Власюку, В. Гейцю, О. Грішновій, Е. Лібановій, Л. Лісогор, О. Макаровій, В. Новікову, В. Опаріну, В. Онікієнку, О. Палій, І. Петровій, С. Пирожкову, А. Ревенку, В. Стешенко, А. Чухно, В. Шишкіну. Проблемами фінансування соціальної сфери займалися Й. Бескид, О. Богачова, С. Буковинський, Н. Большаков, Б. Данилишин, В. Куценко, В. Мандибура, І. Чугунов та ін. Проте об’єднання проблематики людського розвитку та бюджету в їх працях не проводилося. Отже, досі залишаються невирішеними актуальні проблеми методологічного та методичного характеру щодо державного регулювання людського розвитку та його механізмів, насамперед бюджетних, з метою гармонізації діяльності усіх гілок влади для забезпечення загальнодержавних пріоритетів соціальної політики на всіх рівнях управління.
Тому необхідним є розроблення методологічних засад єдиної системи координат соціальної та бюджетної політики, потребують наукового переосмислення поняття та функції бюджету з позиції визначення його ролі як регулятора людського розвитку. Головна ідея дисертаційної роботи полягає в тому, щоб на основі власних методологічних та методичних напрацювань поглибити існуючі та розробити нові теоретико-прикладні положення в частині забезпечення людського розвитку за допомогою бюджетних механізмів.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Тема дисертації пов’язана з НДР, що виконуються в Інституті демографії та соціальних досліджень НАН України, зокрема з науково-дослідною роботою “Людський розвиток регіонів України: аналіз та прогноз” (номер державної реєстрації 0103U005480); НДР “Розробка механізму реалізації інноваційних складових людського розвитку” (номер державної реєстрації 0107U003208); НДР “Стратегічні пріоритети покращення якості населення України” (номер державної реєстрації 0106U006894). Роль дисертанта у виконанні цих НДР полягала в розробці методологічних і методичних засад оцінки стану людського розвитку та механізмів його регулювання через бюджет.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертації є розробка методологічних та методичних засад забезпечення людського розвитку через використання спеціальних бюджетних механізмів, що діють у єдиній системі координат соціальної та бюджетної політики. Відповідно до визначеної мети, у дослідженні послідовно вирішувалися такі основні завдання:
• проаналізувати трансформацію концепції людського розвитку, систематизувати структуру взаємозв’язків між складовими людського розвитку і системою його регулювання та встановити найбільш вагомі чинники впливу;
• уточнити поняття та функції бюджету з погляду визначення його ролі в регулюванні людського розвитку;
• визначити відповідність показників рівня життя населення та соціальних стандартів темпам розвитку економіки України;
• розробити методику та оцінити взаємозв’язок стану людського розвитку з системою бюджетного фінансування для визначення засад забезпечення людського розвитку через бюджетні механізми;
• обґрунтувати застосування програмно-цільового методу як теоретичної основи розробки бюджетних механізмів забезпечення людського розвитку;
• проаналізувати методику розрахунку регіонального індексу людського розвитку та розробити пропозиції щодо її вдосконалення для використання з метою гармонізації бюджетної та соціальної політики;
• розробити методологію забезпечення людського розвитку через бюджетні механізми і на її основі – відповідну методику з урахуванням гармонізації соціальної та бюджетної політики;
• удосконалити методику розрахунку обсягів міжбюджетних трансфертів для забезпечення людського розвитку.
Об’єкт дослідження – процес розширення можливостей людського розвитку на основі гармонізації соціальної та бюджетної політики.
Предмет дослідження – методологічні, методичні та прикладні аспекти забезпечення людського розвитку через механізми бюджетного регулювання.
Методи дослідження. Теоретичною та методологічною основою дослідження є загальнонаукові принципи, положення сучасної економічної науки; інформаційною основою – наукові досягнення вітчизняних і зарубіжних вчених у сфері вивчення взаємовпливу соціальних та економічних процесів, нормативно-правова база у галузі соціальної та бюджетної політики. Для досягнення мети роботи використано низку взаємопов’язаних загальнонаукових та спеціальних методів дослідження: історико-логічний метод – для аналізу трансформації концепції людського розвитку та програмно-цільового методу здійснення бюджетних видатків; порівняльний та факторний аналізи – для виявлення світових та національних тенденцій регулювання соціальної сфери; економіко-статистичні методи (групувань, побудови динамічних рядів, графоаналітичний), кластерний аналіз – для оцінки стану та взаємозв’язків показників людського розвитку зі складовими системи фінансування.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у такому:
вперше:
– визначено теоретичні засади, розроблено методику та проведено оцінку взаємозв’язку стану людського розвитку із системою бюджетного фінансування в регіональному розрізі, яка демонструє соціальний ефект від використання певного набору бюджетних механізмів, що дає можливість встановити основні засади забезпечення людського розвитку;
– обґрунтовано використання програмно-цільового методу як теоретико-методологічної основи забезпечення людського розвитку та відповідно до нього визначено роль і місце показників людського розвитку у бюджетному процесі, що зумовлює зміни інституціональних підходів до гармонізації соціальної та бюджетної політики;
удосконалено:
– методику розрахунку регіонального індексу людського розвитку, що дозволяє підвищити точність його середньострокового прогнозу;
– методологію бюджетного процесу та бюджетних програм, програмну класифікацію видатків та кредитування бюджету для детального відображення бюджетних видатків, спрямованих на забезпечення людського розвитку, як основи аналізу ефективності соціальної політики;
– методику розрахунку міжбюджетних трансфертів, що зумовлює відповідність між темпами людського розвитку й темпами розвитку економіки країни та уможливлює використання розроблених бюджетних механізмів для забезпечення такого базового аспекту людського розвитку, як гідні умови життя.
отримали подальший розвиток:
– теоретичні засади соціальної політики в частині обґрунтування понять “соціальні витрати” та “інвестиції в людський розвиток”, що зумовлює зміну ідеології здійснення соціальних видатків бюджету від утримання установ до здійснення бюджетних інвестицій в людський розвиток;
– теоретичні засади поняття та функцій бюджету в частині обґрунтування його економічної сутності як інструмента забезпечення людського розвитку для задоволення як суспільних потреб, так і потреб кожної особистості у соціально-економічному та духовному розвитку. Такий підхід дозволяє визначити концептуальні засади забезпечення людського розвитку через бюджетні механізми.
Практичне значення одержаних результатів. Одержані в дисертаційній роботі результати створюють необхідне наукове підґрунтя для забезпечення державою розширення можливостей людського розвитку через гармонізацію соціальної та бюджетної політики в середньостроковій перспективі шляхом: оцінювання за авторською методикою ефективності бюджетних витрат та прогнозування наслідків регуляторних рішень соціальної та бюджетної політики з позиції людського розвитку; запровадження середньострокового бюджетного циклу, спрямованого на досягнення показників / стандартів людського розвитку; реалізації спеціальних програм, метою кожної з яких є досягнення чітко визначеної цілі людського розвитку, а також використання показників людського розвитку як індикаторів соціального ефекту бюджетних програм, спрямованих на інші цілі; застосування показників / стандартів людського розвитку як невід’ємної частини формули розрахунку обсягів міжбюджетних трансфертів, а також поширення міжбюджетного регулювання на повний комплекс послуг населенню, що впливають на стан людського розвитку.
Основні теоретичні положення дисертаційної роботи щодо виявлення системних проблем забезпечення людського розвитку через механізми бюджетного регулювання, гармонізації соціальної та бюджетної політики, зокрема методологія розрахунку міжбюджетних трансфертів вирівнювання, їх відповідності реальним потребам місцевих бюджетів у здійсненні поточних видатків у соціальній сфері; пропозиції стосовно удосконалення формули вирівнювання для здійснення розрахунків видатків місцевих бюджетів як сукупності вартісних обсягів видатків на соціально-культурну сферу, розрахованих на основі соціальних стандартів та нормативів; методологічні підходи до побудови бюджетних програм та визначення показників їх виконання використано Міністерством праці та соціальної політики України при розробці стратегічних напрямів соціального розвитку, підготовці щорічних пропозицій до проекту основних напрямів бюджетної політики та бюджетних запитів і паспортів бюджетних програм (довідка №2/10/136-08 від 09.01.2008). Пропозиції щодо внесення змін до методики розрахунку фінансової складової індексу регіонального людського розвитку в частині показників “Сума соціальних трансфертів з державного бюджету в розрахунку на 100 тис. населення”, “Співвідношення соціальних трансфертів та соціальних видатків місцевих бюджетів”, “Видатки на житлово-комунальне господарство” та застосування показників, що відображають видатки на соціально-культурну сферу з загального та спеціального фондів бюджету, використані Державним комітетом статистики України при обчисленні регіональних індексів людського розвитку (довідка № 01/03 від 12.02.2008 р.). Основні теоретичні положення дисертаційної роботи щодо визначення зв’язку соціальної та бюджетної політики, зокрема в частині взаємовпливу стану людського розвитку і бюджетних видатків, пропозиції щодо методики оцінки цього зв’язку, рекомендації стосовно структури бюджетних програм та індикаторів їх виконання, а також проведення процесу бюджетного планування з поділом на три етапи були використані при реалізації та оцінюванні пілотного проекту з фінансування закладів охорони здоров’я у м. Бердянськ, який проводила міська адміністрація за підтримки Світового банку (довідка б/н від 14.01.2008 р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційне дослідження є оригінальною, одноосібно виконаною науковою працею. Результати, що викладені в дисертації та авторефераті, належать авторові особисто. Здобувачем самостійно проведено дослідження методологічних та методичних засад запровадження державного регулювання людського розвитку через бюджетні механізми, гармонізації соціальної та бюджетної політики та оцінки ефективності їх впровадження з позиції розширення людського розвитку. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, в дисертаційній роботі використані лише ті ідеї та положення, що отримані автором особисто.
Апробація результатів дисертації. Висновки і рекомендації дисертації доповідались та обговорювались на науково-практичних конференціях, серед яких: Науково-практична конференція “Проблеми розвитку фінансової системи України” (м. Київ, 2002 р.); Міжнародна науково-практична конференція “Зміцнення системи місцевих фінансів та міжбюджетних відносин в Україні” (м. Дніпропетровськ, 2004 р.); Науково-практична конференція “Актуальні проблеми децентралізації державного управління та розвитку місцевого самоврядування в умовах політичної реформи” (м. Алушта, 2005 р.), Міжнародна науково-практична конференція “Міжнародний досвід інституціоналізації системи моніторингу і оцінки та доцільність її застосування в Україні” (м. Київ, 2007 р.).
Публікації. За темою дисертаційного дослідження опубліковано 10 наукових праць (у тому числі 6 – у фахових виданнях).Особисто дисертанту належить 9 публікацій обсягом 4,8 друк. арк.
Список литературы ВИСНОВКИ
У дисертації здійснено вирішення науково-прикладного завдання забезпечення людського розвитку на основі гармонізації соціальної та бюджетної політики шляхом запровадження ефективних бюджетних механізмів його регулювання. Результати дослідження дозволяють зробити такі висновки:
1. Здійснений аналіз трансформації концепції людського розвитку свідчить, що пов’язана з такою трансформацією зміна пріоритетів державної політики від економічного зростання до максимального розширення можливостей для людського розвитку потребує відповідної зміни державної стратегії соціально-економічного розвитку та перегляду форм і методів її реалізації.
2. У громадянському суспільстві державне регулювання людського розвитку можна розглядати як один з аспектів суспільного регулювання, оскільки саме завдяки йому здійснюється координація всіх видів регулювання, його вплив на усі аспекти людського розвитку є найвагомішим. Водночас бюджетне регулювання є одним з головних компонентів державного регулювання. При цьому економічна сутність бюджету як інструменту регулювання людського розвитку полягає у використанні перерозподільних відносин та засад побудови бюджетної системи для зосередження частини державного ВВП та подальшого її спрямування на задоволення як суспільних потреб, так і потреб кожної особистості у соціально-економічному розвитку як способу досягнення загальновизнаних стандартів людського розвитку.
3. Розширення можливостей людського розвитку потребує подальшого підвищення рівня та якості життя громадян України через удосконалення політики доходів населення та забезпечення відповідності темпів їх зростання темпам розвитку економіки країни. Причому поетапне елімінування від’ємної різниці між розмірами мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму і реалізація концепції регіонального прожиткового мінімуму стосуватиметься сфери як соціальної, так і бюджетної політики й відповідної методології, адже означатиме диференційований підхід до розрахунку видатків державного та місцевих бюджетів, що охоплюють оплату праці та соціальний захист населення. Оскільки такі витрати, згідно з Бюджетним кодексом України, враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів для місцевих бюджетів, запропоновані заходи мають бути відображені через відповідні зміни у механізмах міжбюджетних відносин.
4. Здійснена на основі запропонованої методики оцінка взаємозв’язку стану людського розвитку з системою існуючих бюджетних механізмів дозволяє визначити ступінь впливу структури й обсягу бюджетних витрат на показники людського розвитку в таких сферах, як освіта, охорона здоров’я, соціальний захист та соціальне забезпечення населення й житлово-комунальне господарство. Врахування в оцінці комплексу витрат, здійснених за всіма видами бюджетних механізмів (таких, як прямі бюджетні видатки та міжбюджетні трансферти), дозволяє використовувати її не лише для прийняття рішення щодо ефективності бюджетного регулювання людського розвитку в попередніх бюджетних періодах, а й при прогнозуванні на середньострокову перспективу для визначення оптимального набору бюджетних механізмів, необхідних для досягнення планових цілей людського розвитку. Аналіз отриманих даних свідчить, що засадами регулювання людського розвитку через бюджетні механізми є дотримання принципу адресності соціальної політики; реальне фінансове забезпечення вартості показника / стандарту людського розвитку; встановлення оптимального набору спеціальних бюджетних механізмів, яке сприятиме максимізації позитивного впливу на людський розвиток.
5. Аналіз досвіду управління соціально-культурною сферою у країнах зі стабільно високим рейтингом за індексом людського розвитку дає підстави стверджувати, що теоретичною основою побудови спеціальних бюджетних механізмів, спрямованих на регулювання людського розвитку, є програмно-цільовий метод. Він передбачає розробку і реалізацію бюджетних програм, орієнтованих на конкретний результат, з використанням індикаторів їх виконання для оцінки результативності та соціальної ефективності здійснених витрат, що уможливлює вплив бюджетних механізмів на забезпечення людського розвитку як на державному, так і на місцевому рівні.
6. Ключовими елементами оцінки наслідків регуляторного впливу рішень соціальної політики мають бути значення інтегрального та регіональних індексів людського розвитку, причому особливої актуальності наразі набуває така складова останнього, як індекс фінансування людського розвитку.
7. Зіставний аналіз даних, отриманих за діючою методикою обчислення ІФЛР та з урахуванням запропонованих автором змін, свідчить: по-перше, зазначені зміни, окрім більш точної оцінки диференціації регіонів за рівнем фінансування людського розвитку, дозволяють точніше оцінити пов’язану з цим регіональну варіацію людського розвитку; по-друге, отримано чітку та легко прогнозовану динаміку як ІФЛР, так і рейтингу регіонів, а також стабільніші за складом у динаміці групи регіонів. Наведене є підтвердженням вирішення поставленого завдання та доцільності використання вдосконаленого підходу до розрахунку ІФЛР при оцінці наслідків регуляторного впливу з метою гармонізації цілей і завдань соціальної та бюджетної політики.
8. Гармонізація соціальної та бюджетної політики для ефективного регулювання людського розвитку відбувається через застосування комплексного підходу, що базується на розумінні дуалізму людського розвитку як процесу та як досягнутого результату. Тому регулювання процесу людського розвитку можливе за умови підпорядкування цілей та заходів бюджетної політики пріоритетам соціальної політики в середньостроковій перспективі, що досягається через запровадження середньострокового бюджетного циклу, спрямованого на розширення можливостей людського розвитку.
9. Регулювання результатів людського розвитку, яких прагне досягти держава, ґрунтується на розробленій методиці побудови бюджетних програм, основою якої є доведена автором можливість поділу планових показників людського розвитку на ті, що є метою окремої програми, та ті, що можуть слугувати індикаторами соціальної ефективності інших програм.
10. Запропоновані автором структурні зміни існуючих та побудова нових програм поряд з одночасним удосконаленням коду програмної класифікації уможливлюють їх використання для планування та здійснення видатків, звітування, контролю, моніторингу й оцінки ефективності регулювання людського розвитку через бюджет.
11. Враховуючи доведену в дисертації визначальну роль місцевих бюджетів у регулюванні людського розвитку, вищенаведений підхід доцільно використовувати в усіх ланках бюджетної системи, а також при застосуванні міжбюджетних трансфертів. Таким чином, останні, особливо субвенції соціального характеру, мають формуватись у вигляді відповідним чином структурованих бюджетних програм на середньостроковій основі.
12. Ефективне регулювання людського розвитку через застосування дотації вирівнювання базується на вдосконаленні розподілу її обсягу шляхом здійснення розрахунків на основі вартісних еквівалентів стандартів надання соціальних послуг населенню, спрямованих на забезпечення планових показників людського розвитку, та отриманні місцевими бюджетами фінансових ресурсів на реалізацію програм забезпечення гідних умов життя населення.




СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Абалкин Л. Роль государства в становлении и регулировании рыночной экономики / Л. Абалкин // Вопросы экономики. — 1997. — № 6. — C. 4—12.
2. Авалов З. Децентрализация и самоуправление во Франции / Авалов З. — СПб. : Тип. М. М. Стасюлевича, 1905. — 347 с.
3. Автономов В. С. Модель человека в экономической науке / Автономов В. С. — СПб. : Экономическая школа, 1997. — 232 с.
4. Аксенова Е. Бюджет и экономическая самостоятельность регионов / Е. Аксенова // Мировая экономика и международные отношения. — 1992. — № 5. — С. 115—128.
5. Алехин А. Б. Экономическая теория жизнедеятельности человека: основные понятия и гипотезы / Алехин А. Б. — Одесса : Ин-т проблем рынка и эконом.-экол. исслед. НАН Украины, 1993. — 47 с.
6. Алымов А. Н. Региональные проблемы экономического и социального развития / Алымов А. Н., Заставный Ф. Д. — К. : Наук. думка, 1982. — 300 с.
7. Андрієнко В. Ю. Статистичні індекси в економічних дослідженнях : [моногр.] / Андрієнко В. Ю. — К. : Академперіодика, 2004. — 118 с.
8. Ансофф И. Стратегическое управление / Ансофф И. ; сокр. пер. с англ. ; [под ред. Л. И. Евенко]. — М. : Экономика, 1989. — 519 с.
9. Антонюк В. П. Соціально-економічні аспекти формування людського капіталу в Україні / В. П. Антонюк // Демографія та соціальна економіка. — 2006. — № 1. — С. 139—147.
10. Аристотель. Политика : cоч. в 4 т. / Аристотель. — М. : Мысль, 1983. — Т. 4. — 1983. — 381 с.
11. Ашманов С. Л. Введение в математическую экономику / Ашманов С. Л. — М. : Наука, 1984. — 296 с.
12. Бак Н. А. Міжбюджетні відносини як складова бюджетного регулювання / Н. А. Бак // Фінанси України. — 2002. — № 5. — С. 78—82.
13. Бандур С. І. Структурна трансформація економіки України та проблеми забезпечення зайнятості населення / С. І. Бандур // Соціальні пріоритети ринку праці в умовах структурної модернізації економіки : [наук. вид.]. — 2000. — Т. 1. — С. 19—29.
14. Барковський В. В. Математика для економістів: теорія ймовірностей та математична статистика / Барковський В. В., Барковська Н. В., Лопатін О. К. — К. : Нац. академія управління, 1997. — 255 с.
15. Беккер Г. Человеческий капитал (главы из книги). Воздействие на заработки инвестиций в человеческий капитал / Г. Беккер // США: экономика, политика, идеология. — 1993. — № 11. — С. 109—119.
16. Бескид Й. М. Теоретичні підвалини дослідження суті державного бюджету України / Й. М. Бескид // Фінанси України. — 1998. — № 1. — С. 16—18.
17. Бистряков І. К. Соціально-орієнтоване суспільство в парадигмі збалансованої господарської системи / І. К. Бистряков // Демографія та соціальна економіка. — 2005. — № 1. — С. 57—68.
18. Білобров Б. Сталий людський розвиток: напрями реалізації в Україні / Білобров Б. — К. : Знання України, 2002. — 36 с.
19. Білорус О. Імперативи сталого розвитку в епоху глобалізації / О. Білорус, Ю. Мацейко // Економічний часопис. — 2002. — № 3.
20. Бланкарт Ш. Державні фінанси в умовах демократії / Бланкарт Ш. ; [за ред. В. М. Федосова]. — К. : Либідь, 2000. — 654 с.
21. Близнюк В. В. Напрями реформування механізму забезпечення державних фінансових зобов’язань в частині розвитку людського капіталу / В. В. Близнюк // Вісник Хмельницького національного університету : Економічні науки. — 2005. — Т. 1, № 2. — С. 145—149.
22. Близнюк В. В. Освітні послуги як детермінанта конкурентоспромож-ності людського потенціалу / В. В. Близнюк // Ринок праці та освіта: пошук взаємодій : [зб. наук. ст. ; під наук. ред. І. Л. Петрової]. — К. : Таксон, 2007. —С. 60— 69.
23. Близнюк В. В. Підвищення заробітної плати в контексті соціально-економічної рівноваги в Україні / В. В. Близнюк // Вісник Хмельницького національного університету : Економічні науки. — 2007. — Т. 1, № 5. — С. 155—159.
24. Близнюк В. В. Соціальна стабільність як фактор людського розвитку / В. В. Близнюк // Соціально-экономические аспекты промышленной политики. Актуальные проблемы управления человеческими ресурсами и маркетинга в контексте стратегии развития Украины : [сб. науч. тр. : в 3 т. ; отв. ред. А. И. Амоша]. — Донецк : Ин-т экономики пром-сти НАН Украины, 2007. —
Т. 1. — 2007. — С. 129—135.
25. Близнюк В. В. Теоретичні аспекти інноваційного розвитку людського капіталу / В. В. Близнюк // Вісник Хмельницького національного університету : Економічні науки. — 2006. — Т. 2 (84), № 5. — С. 24—27.
26. Богачева О. Бюджетная политика: проблемы России и зарубежный опыт / О. Богачева // Мировая экономика и международные отношения. — 1994. — № 4. — С. 109—120.
27. Богиня Д. П. Основи економіки праці : [навч. посіб.] / Богиня Д. П., Грішнова О. А. — К. : Знання-Пресс, 2000. — 313 с.
28. Большаков Н. С. Необходимость совершенствования бюджетной системы / Н. С. Большаков // Финансы. — 1999. — № 7. — С. 19—20.
29. Бондаренко В. Л. Визначення сутності фінансів із точки зору філології та історії фінансової науки / В. Л. Бондаренко // Фінанси України. — 1999. — № 5. — С. 94—102.
30. Братишко В. Національна економіка як об’єкт державного управління / В. Братишко // Економіка України. — 1994. — № 6. — С. 26—30.
31. Буковинський С. А. Бюджет в економіці держави / С. А. Буковинський // Фінанси України. — 1995. — № 1. — С. 23—27.
32. Буковинський С. А. Концептуальні засади управління бюджетними коштами в Україні / С. А. Буковинський // Фінанси України. — 2001. — № 5. — С. 24—33.
33. Буряченко А. Є. Історичні аспекти еволюції бюджетної системи України / А. Є. Буряченко // Фінанси України. — 2002. — № 6. — С. 139—146.
34. Бутко М. П. Актуальність визначення пропорцій кількісної та якісної складових людського потенціалу в системі оцінки його відтворення / М. П. Бутко, С. М. Задорожна // Формування ринкової економіки : [зб. наук. праць : в 2 т.]. — К. : КНЕУ, 2005. — (Спецвип. : Управління людськими ресурсами: проблеми теорії та практики. Сучасні технології управління людськими ресурсами). —
Т. 1. — 2005. — С. 90—94.
35. Бюджетна політика у контексті стратегії соціально-економічного розвитку України : у 6 т. / [ред. кол. : Азаров М. Я. (голова), Ярошенко Ф. О., Бодров В. Г. та ін.]. — К. : НДФІ, 2004. —
Т. 5 : Реформування міжбюджетних відносин і зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування. — 2004. — 400 с.
36. Бюджетний кодекс України від 21.06.2001 р. № 2542-ІІІ [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1011.19.0
37. Бюджетний моніторинг : аналіз виконання бюджету за 2006 рік / Проект “Реформа місцевих бюджетів в Україні”. — К. : RTI International (USAID), 2006. — 148с.
38. Бюджетний моніторинг : аналіз виконання бюджету за 2007 рік / Проект “Реформа місцевих бюджетів в Україні”. — К. : ІБСЕД; RTI International (USAID), 2008. — 134 с.
39. Бюджетний моніторинг: аналіз виконання зведеного та державного бюджету України за 2004 рік / Проект “Реформа місцевих бюджетів в Україні”. — К. : RTI International (USAID), 2005. — 135 с.
40. Валентей С. Человеческий потенциал: новые измерители и новые ориентиры / С. Валентей, Л. Нестеров // Вопросы экономики. — 1999. — № 2. — С. 90—102.
41. Василик О. Д. Бюджетна система України / Василик О. Д., Павлюк К. В. — К. : Центр навчальної літератури, 2004. — 544 с.
42. Василик О. Д. Теорія фінансів : [підруч.] / Василик О. Д. — К. : НІОС. 2000. — 416 с.
43. Васильченко В. С. Якість робочої сили: стан та можливі заходи щодо його поліпшення / В. С. Васильченко // Зайнятість та ринок праці : [наук. зб.]. — 1999. — № 10. — С. 86—97.
44. Вахрин П. И. Финансы и кредит / Вахрин П. И., Нешитой А. С. — М. : Дашков и Ко, 2000. — 588 с.
45. Вегера С. Жінки у системі соціально-трудових відносин в Україні / С. Вегера // Україна: аспекти праці. — 2000. — № 8. — С. 27—32.
46. Веттерберг Г. Новое общество. О возможностях общественного сектора / Веттерберг Г. — М. : Ad Marginem, 1999. — 303 с.
47. Використання програмно-цільового методу на рівні місцевих бюджетів України : [посіб. для фахівців] [Електронний ресурс] : Проект “Підтримка реформи місцевих бюджетів” / RTI International (USAID). — К. , 2004. — 1 електрон. опт. диск : кольор. : 12 см. — Систем. вимоги : Windows®95/98/XP/NT4Sp4/2000, Pentium II 350Mhz, 64MB RAM, SVGA 24 bit, 32xCD-ROM. — Назва з титул. екрана.
48. Вишняков С. В. Місцеві бюджети / С. В. Вишняков // Фінанси України. — 2001. — № 10. — С. 11—16.
49. Власенко Н. С. Інформаційне забезпечення моніторингу ефективності виконання соціально-демографічних програм / Н. С. Власенко // Демографія та соціальна економіка. — 2005. — № 1. — С. 146—157.
50. Власюк О. С. Посилення конкурентоспроможності національної економіки – рушійна сила соціально-економічних реформ в Україні / О. С. Власюк // Демографія та соціальна економіка. — 2005. — № 1. — С. 68—69.
51. От анализа к мобилизующим принципам / Высшее образование в XXI веке: подходы и практические меры : [нач. публикации реферата Рабочего документа Всемирн. конф. ЮНЕСКО (Париж, 5—9 окт. 1998 г.)] // Альма Матер (Вестник высшей школы). — 1998. — № 11. — С. 3—9.
52. Соответствие высшего образования требованиям современности / Высшее образование в XXI веке: подходы и практические меры : [продолж. публикации реферата Рабочего документа Всемирн. конф. ЮНЕСКО (Париж, 5—9 окт. 1998 г.)] // Альма Матер (Вестник высшей школы). — 1998. — № 12. — С. 23—26.
53. Гальчинський А. С. Суперечності реформ у контексті цивілізаційного процесу / Гальчинський А. С. — К. : Українські пропілеї, 2001. — 320 с.
54. Гальчинський А. С. Україна: поступ у майбутнє / Гальчинський А. С. — К. : Основи, 1999. — 220 с.
55. Геєць В. Ще раз про складові економічного піднесення в Україні / В. Геєць // Економіка України. — 1998. — № 11. — С. 17—26.
56. Гнибиденко І. Ф. Вплив соціально-економічної політики на соціальну безпеку та рівень життя населення України / І. Ф. Гнибиденко // Демографія та соціальна економіка. — 2006. — № 2. — С. 124—135.
57. Гончарук А. Г. Вплив бюджетної політики на розвиток національної економіки / А. Г. Гончарук // Фінанси України. — 2006. — № 12. — С. 33—39.
58. Грейсон Дж. К. мл. Американский менеджмент на пороге XXI века / Дж. К. мл. Грейсон, К. О’Делл ; пер. с англ. — М. : Экономика, 1991. — 319 с.
59. Грішнова О. А. Вплив євроінтеграції на розвиток людського потенціалу України: аналіз і прогноз / О. А. Грішнова // Формування ринкової економіки : [зб. наук. праць] ; Спец. вип. : Управління людськими ресурсами: проблеми теорії та практики. — К. : КНЕУ, 2005. —
Т. 3. — 2005. — С. 128—138.
60. Грішнова О. А. Гендерні особливості конкурентоспроможності громадян на українському ринку праці / О. А. Грішнова // Україна: аспекти праці. — 2001. — № 4. — С. 3—8.
61. Грішнова О. А. Дослідження залежності доходів громадян України від рівня освіти з позицій теорії людського капіталу / О. А. Грішнова // Вісник Технологічного університету Поділля. — 2001.— № 2, Ч. 3. — С. 142—147.
62. Грішнова О. А. Економічна природа і значення категорії людський капітал / О. Грішнова, Л. Тертична // Україна: аспекти праці. — 2003. — № 7. — С. 33—37.
63. Грішнова О. А. Економічне зростання як результат і фактор можливостей для розвитку людського потенціалу / О. А. Грішнова // Вісник Прикарпатського університету : Економіка. — 2006. — Вип. ІІІ. — С.12—21.
64. Грішнова О. А. Ефективність освіти як чинник мотивації інвестицій в людський капітал / О. А. Грішнова // Регіональні перспективи. — 2002. — № 3—4 (22—23). — С. 69—72.
65. Грішнова О. А. Зарубіжний досвід фінансування освіти та перспективи його застосування в Україні / О. А. Грішнова // Наукові праці НДФІ. — 2000. — Вип. 10—11. — С. 214—222.
66. Грішнова О. А. Інтелектуалізація праці: українські проблеми на тлі світових тенденцій / О. А. Грішнова // Україна: аспекти праці. — 2000. — № 7. — С. 24—27.
67. Грішнова О. А. Людський капітал: формування в системі освіти і професійної підготовки / Грішнова О. А. — К. : Т-во “Знання”, КОО, 2001. — 254 с.
68. Грішнова О. А. Людський розвиток : [навч. посіб.] / Грішнова О. А. — К.: КНЕУ, 2006. — 308 с.
69. Грішнова О. А. Мотивація людського розвитку в стратегії економічно-го зростання України / О. А. Грішнова, І. Ю. Кочума // Вісник Технологічного університету Поділля. — 2003. — Т. 1, № 4. — Ч. 1. — С. 50—54.
70. Грішнова О. А. Освіта як чинник людського розвитку і економічного зростання країни / О. А. Грішнова // Демографія та соціальна економіка. — 2004. — № 1—2. — С. 93—101.
71. Грішнова О. А. Проблеми ринкової трансформації освіти та професійної підготовки / О. А. Грішнова // Україна: аспекти праці. — 1998. — № 1. — С. 26—28.
72. Данилишин Б. М. Культурно-освітня сфера як соціальна база підтрим-ки ринкової трансформації в Україні: питання теорії і практики / Данилишин Б. М., Куценко В. І. — К. : РВПС України НАН України, 1999. — 122 с.
73. Данилишин Б. М. Україна: Проблеми сталого розвитку : [наук. доп.] / Данилишин Б. М., Дорогунцов С. І. Лібанова Е. М. — К. : РВПС України НАН України, 1997. — 149с.
74. Демографічна криза в Україні / [за ред. В. С. Стешенко]. — К. : Ін-т економіки НАН України, 2001. — 560 с.
75. Державні і ринкові методи регулювання соціальної сфери : [зб. наук. праць] / ред. кол. : В. М. Новіков (відп. ред.) та ін. — К. : Ін-т економіки НАН України, 2001. — 101 с.
76. Децентрализация: Эксперименты и реформы / [под ред. Т. М. Хорвата]. — Будапешт, 2001. —
Т. 1 : Органы местного самоуправления в Центральной и Восточной Европе. — 2001. — 486 с.
77. Дмитренко Г. А. Стратегический менеджмент в системе образования / Дмитренко Г. А. — К. : МАУП, 1999. — 174 с.
78. Добрынин А. И. Человеческий капитал в транзитивной экономике: формирование, оценка, эффективность использования / Добрынин А. И., Дятлов С. А., Цыренова Е. Д. — СПб. : Наука, 1999. — 309 с.
79. Доклад о развитии человека 2004. Культурная свобода в современном многообразном мире. — М. : Весь мир, 2004. — 312 с.
80. Доклад о развитии человека 2006. Что кроется за нехваткой воды: власть, бедность и глобальный кризис водных ресурсов. — М. : Весь мир, 2004. — 422 с.
81. Доклад о развитии человека 2007/2008. Борьба с изменениями климата: человеческая солидарность в разделенном мире. — М. : Весь мир, 2007. — 400 с.
82. Доклад о развитии человека за 2001 год. Использование новых технологий в интересах развития человека. — Нью-Йорк : Оксфорд юниверсити пресс, Инк., 2001. — 264 с.
83. Економіка України: стратегія і політика довгострокового розвитку / [за ред. В. М. Гейця]. — К. : Ін-т екон. прогнозув.; Фенікс, 2003. — 1008 с.
84. Економічна енциклопедія : у 3 т. / [ред. кол. : С. В. Мочерний (відп. ред.) та ін.]. — К. : Вид. центр “Академія”, 2001. —
Т. 2 — 2001. — 860 с.
85. Єпіфанов А. О. Регіональна економіка / Єпіфанов А. О., Сало І. В.. — К. : Наукова думка, 1999. — 344 с.
86. Єріна А. М. Статистичне моделювання та прогнозування / Єріна А. М. — К. : КНЕУ, 2001. — 170 с.
87. Заєць Т. А. Відтворення робочої сили України: регіональні проблеми / Заєць Т. А. — К. : РПВС України НАН України, 1996. — 100 с.
88. Зайчикова В. В. Місцеві фінанси України та європейських країн / В. В. Зайчикова. — К. : НДФІ, 2007. — 299с.
89. Зайчикова В. В. Системи фінансового забезпечення місцевого самоврядування в європейських країнах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.04.01 “Фінанси, грошовий обіг і кредит” / В. В. Зайчикова. — Ірпінь, 2003. — 16 с.
90. Закон США “Про державний сектор ”, 1988 р. [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
https://www.alibris.com/search/books/qwork/5464319/used/Public%20Sector%20Labor%20and%20Employment%20Law
91. Закон США “Про державні фінанси”, 1989 р. [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.fec.gov/pages/brochures/statefed.shtml
92. Закон США “Про оцінку результатів діяльності державних установ” 1993 р. [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.gpoaccess.gov/usbudget/fy09/index.html
93. Закон США “Про реформування суспільних послуг”, 1978 р. [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.usa.gov/Citizen/Topics/PublicSafety.shtml
94. Звіт Державного Казначейства України про виконання бюджету за 2002 рік [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.treasury.gov.ua/main/uk/publish/ — Назва з титул. екрана.
95. Звіт Державного Казначейства України про виконання бюджету за 2003 рік [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.treasury.gov.ua/main/uk/publish/ — Назва з титул. екрана.
96. Звіт Державного Казначейства України про виконання бюджету за 2004 рік [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.treasury.gov.ua/main/uk/publish/category/23593
97. Звіт Державного Казначейства України про виконання бюджету за 2005 рік [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.treasury.gov.ua/main/uk/publish/category/23599
98. Звіт Державного Казначейства України про виконання бюджету за 2006 рік [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.treasury.gov.ua/main/uk/publish/ — Назва з титул. екрана.
99. Звіт Державного Казначейства України про виконання бюджету за 2007 рік. [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.treasury.gov.ua/main/uk/publish/ — Назва з титул. екрана.
100. Зубко В. Надпроблема вищої освіти: фінансування / В. Зубко, К. Корсак // Освіта і управління. — 1999. — Т. 3, № 2. — С. 11—20.
101. Институты самоуправления: историко-правовое исследование / [Графский Г., Ефремова Н. Н., Карпец В. И. и др.]. — М. : Наука, 1995. — 301 с.
102. Інституції, інституційна зміна та функціонування економіки / [за ред. Д. Норта] ; пер. з англ. — К. : Основи, 2000. — 198 с.
103. Інтелектуальний потенціал та науково-технічна політика / [за ред. М. І. Долішнього]. — Львів : ІРД НАН України, 1999. — 234 с.
104. Історія економічних учень: [підруч.] / [Корнійчук Л. Я., Татаренко Н. О., Поручник А. М. та ін.] ; за ред. Л. Я. Корнійчук, Н. О. Тата-ренко. — К. : КНЕУ, 1999. — 564 с.
105. Каленюк І. Цінність освіти як предмет економічного аналізу / І. Каленюк // Україна: аспекти праці. — 2000. — № 3. — С. 31—34.
106. Капелюшников Р. Движение рабочей силы и рабочих мест в российской промышленности / Р. Капелюшников // Вопросы экономики. — 1998. — № 2. — С. 96—114.
107. Капелюшников Р. И. Современные буржуазные концепции форми-рования рабочей силы / Капелюшников Р. И. — М. : Наука, 1981. — 287 с.
108. Карлін М. І. Фінанси зарубіжних країн : [навч. посіб.] / Карлін М. І. — К. : Кондор, 2004. — 384 с.
109. Карлін М. І. Фінансове забезпечення закладів соціокультурної сфери / М. І. Карлін // Фінанси України. — 1999. — № 1. — С.43—46.
110. Кейнс Дж. М. Общая теория занятости, процента и денег. Избранное / Кейнс Дж. М. ; пер. с англ. — М. : ЭКСМО, 2007. — 960 с.
111. Кириленко О. П. Місцеві бюджети України (історія, теорія, практика) / Кириленко О. П. — К. : НІОС, 2000. — 127 с.
112. Колешня Л. Проблеми працевлаштування випускників вищих навчальних закладів і шляхи їх вирішення / Л. Колешня // Україна: аспекти праці. — 2001. — № 3. — С. 11—18.
113. Колот А. Глобалізація економіки та її вплив на соціально-трудову сферу / А. Колот // Україна: аспекти праці. — 2001. — № 3. — С. 23—39.
114. Колот А. Проблеми становлення і розвитку соціально-трудових відносин в Україні / А. Колот // Україна: аспекти праці. — 2000. — № 3. — С. 23—27.
115. Конституція України (із змінами і доп.). — К. : Атіка, 2006. — 64 с.
116. Кочура І. У. Проблеми й динаміка показників людського розвитку в Україні / І. У. Кочура // Вісник Технологічного Університету Поділля. — 2004. — Т. 2, № 1. — Ч. 2.— С. 198—201.
117. Кравченко В. І. Місцеві фінанси України / Кравченко В. І. — К. : Знання, 1999. — 488 с.
118. Кравченко І. С. Трудозберігаюча функція зайнятості : [моногр.] / Кравченко І. С. — К. : Ін Юре, 1998. — 360 с.
119. Кузнецова О. Сучасні тенденції до підготовки та забезпечення роботою фахівців із вищою освітою / О. Кузнецова // Україна: аспекти праці. — 2001. — № 4. — С. 35—39.
120. Куценко В. І. Людський капітал: місце і роль у реалізації економічних реформ / В. І. Куценко, Т. І. Шпарага // Вісник НАН України. — 1997. — № 1—2. — С. 27—32.
121. Куценко В. Освіта як фактор стабільності та національної безпеки України / В. Куценко, В. Удовиченко, І. Опалова // Економіка України. — 1998. — № 1. — С. 12—21.
122. Лагутін В. Д. Людина і економіка: Соціоекономіка : [навч. посіб.] / Лагутін В. Д. — К. : Просвіта, 1996. — 335 с.
123. Либанова Э. М. Продолжительность жизни населения (опыт комплексного регионального исследования) / Либанова Э. М. — К. : Наукова думка, 1991. — 200 с.
124. Литвинова Н. П. Образование в условиях интенсификации экономики / Н. П. Литвинова. — М. : Педагогика, 1989. — 192 с.
125. Лібанова Е. Людський розвиток: від ідеї до державної стратегії / Е. Лібанова, О. Палій, В. Скуратівський // Вісник Української академії державного управління при Президентові України. — 1995. — № 1. — С. 159—171.
126. Лібанова Е. М. Новітні тенденції смертності населення в Україні / Е. М. Лібанова // Демографія та соціальна економіка. — 2006. — № 1. — С. 23—37.
127. Лібанова Е. М. Перспективи трансформації соціальної сфери в Україні / Е. М. Лібанова // Демографія та соціальна економіка. — 2004. — № 1—2. — С. 45—51.
128. Лібанова Е. Подолання бідності: погляд науковця [Електронний ресурс] / Е. Лібанова. — Режим доступу :
http://www.kmu.gov.ua — Назва з титул. екрана.
129. Лібанова Е. М. Ринок праці : [навч. посіб.] / Лібанова Е. М. — К. : Центр навчальної літератури, 2003. — 224 с.
130. Лібанова Е. Ринок праці та соціальний захист / Лібанова Е., Палій О. — К. : Основи, 2004. — 491 с.
131. Лібанова Е. М. Економічне становище жінок в Україні / Е. М. Лібанова, О. В. Макарова // Економіка, фінанси, право. — 1999. — № 3. — С. 3—5.
132. Лісогор Л. С. Конкурентоспроможність випускників на ринку праці та шляхи її підвищення / Л. С. Лісогор // Вісник Хмельницького національного університету : Економічні науки. — 2007. — Т. 1, № 5. — С. 233—237.
133. Лісогор Л. С. Формування конкурентного середовища на ринку праці : автореф. дис. на здобут. наук. ступеня докт. екон. наук : спец. 08.09.01 “Демографія, економіка праці, соціальна економіка і політика” / Л. С. Лісогор. — К. , 2006. — 36с
134. Лукінов І. І. Економічні трансформації наприкінці ХХ сторіччя / Лукінов І. І. — К. : Ін-т економіки НАН України, 1997. — 454 с.
135. Луніна І. О. Державні фінанси України в перехідний період / Луніна І. О. — Харків: Форт, 2000. — 296 с.
136. Людський розвиток в Україні: 2003 рік : [щорічна наук.-аналіт. доповідь] / за ред. Е. М. Лібанової. — К. : Ін-т демографії та соціальних досліджень НАН України ; Держкомстат України, 2004. — 290 с.
137. Людський розвиток в Україні: методика оцінки та сучасний стан / [Лібанова Е. М., Власенко Н. С., Власюк О. С. та ін.] ; за сприяння ПРООН в Україні. — К. : РВПС НАН України, 2002. — 124 с.
138. Людський розвиток регіонів України: аналіз і прогноз : [кол. моногр.] / за ред. Е. М. Лібанової. — К. : Ін-т демографії та соціальних досліджень НАН України, 2007. — 328 с.
139. Макарова О. В. Соціальні програми в Україні: проблеми реалізації та шляхи реформування / О. В. Макарова // Демографія та соціальна економіка. — 2004. — № 1—2. — С. 59—66.
140. Макарова О. В. Актуальні проблеми гендерної рівності / О. В. Ма-карова // Праця і зарплата. — 2008. — № 48 (628). — 24 грудня. — С. 8.
141. Макарова О. В. Державні соціальні програми: теоретичні аспекти, методика розробки та оцінки / Макарова О. В. — К. : Ліра, 2004. — 325 с.
142. Макарова О. В. Застосування інтегрального індексу людського розвитку для формування регіональної соціальної політики // Соціально-экономические аспекты промышленной политики / О. В. Макарова. — Донецк, ИЭП НАН Украины, 2002. — С. 158—164.
143. Макарова О. В. Перспективи розвитку освітнього потенціалу в Україні / О. В. Макарова // Регіональні аспекти розвитку і розміщення продук-тивних сил України. — 2002.— Вип.7. — С. 173—175.
144. Макарова О. В. Побудова системи показників розвитку регіонів як основа формування державної соціально-економічної політики / О. В. Макарова // Зайнятість та ринок праці : [міжвідомчий наук. зб.]. — 2000. — Вип. 11. — С. 12—21.
145. Макконелл К. Р. Экономикс: принципы, проблемы и политика : в 2 т. / Макконелл К. Р., Брю С. Л. — М. : Республика, 1992. —
Т. 2. — 1992. — 400 с.
146. Мальтус Т. Р. Опыт о законе народонаселения / Мальтус Т. Р. ; пер. И. А. Вернер. — М. : Тип. К. Т. Солдатенкова, 1895. — 321 с.
147. Мандибура В. О. Рівень життя населення України та проблеми реформування механізмів його регулювання / Мандибура В. О. — К. : Парламентське вид-во, 1998. — 256 с.
148. Марков А. П. Местные финансы. Очерки по вопросам финансового законодательства / Марков А. П. — Харьков : Изд-во Союз. — 1918.— Вып. 1.— 162 с.
149. Марцинкевич В. И. Экономика человека : [учеб. пособ. для высш. уч. завед.] / Марцинкевич В. И., Соболева И. В. — М. : Аспект Пресс, 1995. — 286 с.
150. Маршалл А. Принципы политической экономии : в 2 т. / Маршалл А. ; пер. с англ. — М. : Прогресс, 1983. —
Т. 1. — 1983. — 246 с.
151. Милль Дж. С. Основы политической экономии с некоторыми приложениями к социальной философии / Миль Дж. С. — М. : ЭКСМО, 2007. — 1038 с.
152. Миргородська Л. О. Фінансові системи зарубіжних країн / Л. О. Миргородська. — К. : Центр навчальної літератури, 2003. — 57 с.
153. Наєнко М. До питання про розробку державної програми розвитку трудового потенціалу в Україні / М. Наєнко // Україна: аспекти праці. — 2000. — № 3. — С. 10—11.
154. Науково-практичний коментар до Бюджетного кодексу України / [Азаров М. Я., Копилов В. А., Воронова Л. К. та ін.] ; за заг. ред. М. Я. Азарова. — К. : НДФІ, 2006. — 632 с.
155. Нижник В. М. Затрати і результати праці в транзитивній економіці: проблеми теорії та практики / Нижник В. М. — Хмельницький : Поділля, 2000. — 359 с.
156. Нитти Ф. Основные начала финансовой науки / Нитти Ф. ; пер. с итал. — М. : Изд-е М. и С. Сабашниковых, 1904. — 623 с.
157. Новіков В. М. Організація і розвиток соціальної сфери: зарубіжний і вітчизняний досвід / В. М. Новіков. — К. : Ін-т економіки НАН України, 2000. — 245 с.
158. Новиков В. Н. Совершенствование экономического механизма в непроизводственной сфере: вопросы теории и практики / Новиков В. Н. — К. : Наукова думка, 1986. — 195 с.
159. Новикова О. Ф. Соціальна безпека: організаційно—економічні проблеми і шляхи вирішення / Новикова О. Ф. — Донецьк: ІЕП НАН України, 1997. — 450 с.
160. Новіков В. М. Політика розвитку соціальної інфраструктури: підсумки та проблеми / В. М. Новіков // Демографія та соціальна економіка. — 2005. — № 1. — С. 85—93.
161. Новіков В. М. Регулювання оплати праці на основі соціального партнерства / В. М. Новіков // Державні і ринкові методи регулювання соціальної сфери : [зб. наук. праць]. — К. : Ін-т економіки НАН України, 2001.— 101 с.
162. Озеров И. Х. Основы финансовой науки : [курс лекций] : вып. 1—2 / Озеров И. Х. — [изд. 4-е]. — М. : Тип. И. Сытина, 1911—1914. —
Вып. 1. — 1911. — 544 с.
Вып. 2. — 1914. — 364 с.
163. Онікієнко В. В. Методологічні проблеми створення нових робочих місць / В. В. Онікієнко // Соціальні пріоритети ринку праці в умовах структурної модернізації економіки. — 2000. — Т. 1. — С. 210—217.
164. Онікієнко В. В. Пріоритети соціалізації ринку праці в умовах ринкової стабілізації та глобалізації національної економіки України / В. В. Онікієнко // Демографія та соціальна економіка. — 2006. — № 2. — С. 101—114.
165. Онікієнко В. В. Удосконалення соціально-трудових відносин як важлива умова забезпечення людського розвитку / В. В. Онікієнко // Демографія та соціальна економіка. — 2004. — № 1—2. — С. 102—109.
166. Опарін В. М. Фінанси / Опарін В. М. — [2-ге вид., доп. і перероб.]. — К. : КНЕУ, 2001. — 240 с.
167. Основні напрями розвитку трудового потенціалу в Україні на період до 2010 року / Урядовий кур’єр. — 1999. — № 155—156. — 19 серпня. — С. 10—11.
168. Основы изучения человеческого развития : [учебн.] / [под ред. Н. Б. Баркалова, С. Ф. Иванова]. — М. : Права человека, 1998. — 168 с.
169. Панейко Ю. Теоретичні основи самоврядування / Панейко Ю. — Львів : Літопис, 2002. — 196 с.
170. Петрова І. Л. Сегментація ринку праці: теорія і практика регулювання / Петрова І. Л. — К. : Таксон, 1997. — 296 с.
171. Петти В. Экономические и статистические работы / Петти В. — М. : Соцэкгиз, 1940. — 324 с.
172. Пирожков С. И. Россия – Украина: демографические перспективы / С. И. Пирожков, Г. Л. Сафарова // Экон.-математ. исследования. Математ. модели и информ. технологии : [cб. тр.] / [под ред. А. А. Корбута, Л. А. Руховца]. — СПб. : ЭМИ РАН, 2001. — С. 51—89.
173. Пітцик М. В. Муніципальне право України : [навч. посіб.] / Кравченко В. В., Пітцик М. В. — К. : Атіка, 2003. — 672 с.
174. Про бюджетну класифікацію та її запровадження : Наказ Міністерства фінансів України від 27.12.2001 р. № 604 [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1023.1287.0 — Назва з титул. екрана.
175. Про бюджетну систему України : Закон України від 05.12.1990 р. № 513-XII // Відомості Верховної Ради України. — 1991. — № 1. — Ст. 1.
176. Про внесення змін до Типової відомчої класифікації видатків місцевих бюджетів : Наказ Міністерства фінансів України від 06.04.2004 р. № 246 [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1023.1822.0 — Назва з титул. екрана.
177. Про Державний бюджет України на 2002 рік : Закон України від 20.12.2001 р. № 2905-ІІІ // Відомості Верховної Ради України. — 2002. — № 12—13.
178. Про Державний бюджет України на 2003 рік : Закон України від 26.12.2002 р. № 380-IV // Відомості Верховної Ради України. — 2003. — № 10—11.
179. Про Державний бюджет України на 2004 рік : Закон України від 27.11.2003 р. № 1344-IV // Відомості Верховної Ради України. — 2004. — № 17—18.
180. Про Державний бюджет України на 2005 рік : Закон України від 23.12.2004 р. № 2285-IV // Відомості Верховної Ради України. — 2005. — № 7—8.
181. Про Державний бюджет України на 2006 рік : Закон України від 20.12.2005 р. № 3235-IV // Відомості Верховної Ради України. — 2006. — № 10—11.
182. Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії : Закон України від 05.10.2000 р. № 2017-III // Відомості Верховної Ради України. — 2000. — № 48. — Ст. 409.
183. Про загальну середню освіту : Закон України від 13.05.1999 р. № 651-XIV, із змінами та доповненнями [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1087.171.0 — Назва з титул. екрана.
184. Про затвердження інструкції про статус відповідальних виконавців бюджетних програм і особливостей їх участі в бюджетному процесі : Наказ Міністерства фінансів України від 14.12.2001 р. № 574 [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://zakon.nau.ua/?uid=1023.1.8&title — Назва з титул. екрана.
185. Про затвердження класифікації доходів, видатків та кредитування державного та місцевих бюджетів : Наказ Міністерства фінансів України від 27.12.2001 р. № 604 [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1023.1287.0 — Назва з титул. екрана.
186. Про затвердження формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотацій вирівнювання та коштів, що передаються до державного бюджету) між державним бюджетом та місцевими бюджетами : Постанова Кабінету Міністрів України від 05.09.2001 р. № 1195, із змінами та доповненнями [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1050.1128.0 — Назва з титул. екрана.
187. Про освіту : Закон України від 23.03.1996 р. № 100/96-ВР, із змінами та доповненнями [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1086.108.0 — Назва з титул. екрана.
188. Про паспорти бюджетних програм : Наказ Міністерства фінансів України від 29.12.2002 р. № 1098 [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://zakon.nau.ua/?uid=1023.1.7&title — Назва з титул. екрана.
189. Про позашкільну освіту : Закон України від 22.06.2000 р. № 1841–ІІІ із змінами та доповненнями [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1087.547.0 — Назва з титул. екрана.
190. Про стратегію подолання бідності : Указ президента України від 15.08.2001 р. № 637/2001 [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=637%2F2001
191. Про схвалення Концепції застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.09.2002 р. № 538 [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://zakon.nau.ua/doc/?uid=1072.4960.0 — Назва з титул. екрана..
192. Ревенко А. П. Людський розвиток і цілі нового тисячоліття // Економіка України: стратегія і політика довгострокового розвитку [за ред. В. М. Гейця] / А. П. Ревенко. — К. : Фенікс, 2003. — С. 221—233.
193. Регіональний людський розвиток : [стат. бюл.]. — К. : ІВЦ Держкомстату України, 2004. — 28 с.
194. Риккардо Д. Сочинения : в 3 т. / Риккардо Д. — М. : Госполитиздат, 1955. —
Т. 1. — 1955. — 365 с.
195. Романенко О. Р. Фінанси / Романенко О. Р. — К. : Центр навчальної літератури, 2004. — 310 с.
196. Рыночные трансформации в переходной экономике / [отв. ред. А. Н. Алымов.]. — К. : Ин-т экономики НАН Украины, 1998. — 327 с.
197. Савченко В. Активна політика зайнятості на ринку праці – запорука збереження й розвитку трудового потенціалу / В. Савченко // Україна: аспекти праці. — 1999. — № 1. — С. 9—14.
198. Саградов А. А. Теория и методы изучения качества населения / Саградов А. А. — М. : Гуманитарный фонд, 1995.
199. Сайт Департаменту освіти та працевлаштування Австралії [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.dest.gov.au/ — Назва з титул. екрана.
200. Сайт Державного комітету статистики України [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.ukrstat.gov.ua/ — Назва з титул. екрана.
201. Сайт Міжнародної організації праці [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.ilo.org/global/lang-en/index.htm — Назва з титул. екрана.
202. Сайт Міністерства дитини, школи та сім’ї Великої Британії : Стратегія діяльності [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.dcsf.gov.uk/aboutus/strategy/ — Назва з титул. екрана.
203. Сайт Міністерства освіти Нової Зеландії [Електронний ресурс]. — Режим доступу :http://www.minedu.govt.nz/ — Назва з титул. екрана.
204. Сайт Міністерства освіти Нової Зеландії : Бюджет в галузі освіти [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.minedu.govt.nz/theMinistry/Budget.aspx — Назва з титул. екрана.
205. Сайт Міністерства освіти США [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.ed.gov/ — Назва з титул. екрана.
206. Сайт Міністерства праці та соціальної політики України [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.mlsp.gov.ua/ — Назва з титул. екрана.
207. Сайт Міністерства фінансів Нової Зеландії [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.treasury.govt.nz/budget/ — Назва з титул. екрана.
208. Сайт проекту “Реформа місцевих бюджетів” в Україні : Звіт про навчальний тур до Великої Британії [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.mbr-ukr.org/ — Назва з титул. екрана.
209. Сайт Ради з вивчення продуктивних сил України Національної академії наук України [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.rvps.kiev.ua/ — Назва з титул. екрана.
210. Сиринов М. А. Местные финансы / Сиринов М. А. — М. : Госиздат, 1926. — 216 с.
211. Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов / Смит А. — М. : Соцэкгиз, 1962. — 684 с.
212. Соціальна сфера в умовах трансформації економіки / [Куценко В. І., Богуш Л. Г., Шевченко Ю. М. та ін.]. — К. : РВПС України НАН України, 2000. — 355 с.
213. Стігліц Дж. Е. Економіка державного сектора / Стігліц Дж. Е. ; пер. з англ. — К. : Основи, 1998. — 854.
214. Україна на шляху до Європи / [за ред. Л. Хоффманна, Ф. Мьоллер-са]. — К. : Фенікс, 2001. — 344 с.
215. Україна: поступ у ХХІ століття. Стратегія економічної та соціальної політики на 2000–2004 рр. : Послання Президента України до Верховної Ради України // Урядовий кур’єр. — 2000. — № 34. — 23 лютого. — С. 5—12.
216. Україна: Цілі розвитку тисячоліття. — К. : Міністерство економіки та з питань Європейської інтеграції України, 2003. — 24 с.
217. Уотермен Р. Фактор обновления: как сохраняют конкуренто-способность лучшие компании / Уотермен Р. ; пер.с англ. ; [общ. ред. В. Т. Рысина]. — М. : Прогресс, 1988. — 362 с.
218. Урядова концепція Австралії “Про реформування державного сектору”, 1983 р. [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://www.apsc.gov.au/about/exppsreform2.htm — Назва з титул. екрана.
219. Финансы / [под. ред. Романовского М. В., Врублевской О. В., Сабанти Б. М.]. — М. : Изд-во “Перспектива”; “Юрайт”, 2000. — 520 с.
220. Финансы / [под ред. Л. А. Дробозиной]. — М. : Финансы ; ЮНИТИ, 1999. — 527 с.
221. Харкянен Л. Інвестиції в людину – фактор розвитку економіки / Л. Харкянен // Віче. — 2000. — № 11. — С. 97—105.
222. Хейне П. Экономический образ мышления / Хейне П. ; пер. с англ. — М. : Изд-во “Новости”, 1991. — 704 с.
223. Ходский Л. В. Основы государственного хозяйства. Пособие по финансовой науке / Ходский Л. В. — СПб. : Тип. М. М. Стасюлевича, 1901. — 568 с.
224. Человеческое развитие: новое измерение соціально-экономического прогресса : [учеб. пособ.] / под ред. В. П. Колосова, Т. Маккинли. — М. : Права человека, 2000. — 464 с.
225. Черенько Л. М. Проблеми вибору моделі соціального розвитку / Л. М. Черенько // Демографія та соціальна економіка. — 2006. — № 2. — С. 115—123.
226. Чугунов І. Я. Бюджетний механізм регулювання економічного розвитку / Чугунов І. Я. — К. : НІОС, 2003. — 448 с.
227. Чугунов І. Я. Вплив бюджету на економічний розвиток адміністративно-територіальних одиниць / І. Я. Чугунов // Фінанси України. — 2002. — № 12. — С. 43.
228. Чухно А. А. Постіндустріальна економіка: теорія, практика та їх значення для України / Чухно А. А. — К. : Логос, 2003. — 632 с.
229. Шишкін В. С. Концептуальні та методологічні підходи до вивчення регіональних особливостей людського розвитку / В. С. Шишкін // Статистика України. — 2001. — № 1. — С. 30—38.
230. Шишкін В. С. Методика розрахунку індексу людського розвитку з диференціацією за віком / В. С. Шишкін // Проблеми статистики : [зб. наук. праць]. — К. : НДІ статистики, 2000. — № 2. — С. 215—220.
231. Щербина И. Возможности повышения эффективности реализации бюджетной политики Украины путем использования программно-целевого метода бюджетирования / И. Щербина, Т. Бабич // Бюджет. — 2007. — № 1. — С. 48—53.
232. Щербина І. Ф. Бюджетні аспекти реформування системи охорони здоров’я в Україні / І. Ф. Щербина // Демографія та соціальна економіка. — 2007. — № 1. — С. 194—200.
233. Щербина І. Ф. Державні інвестиції в регіональний розвиток: головні проблеми та шляхи їх вирішення / І. Ф. Щербина // Наукові праці НДФІ. — 2004. — Вип. 3—4 (26—27). — С. 250—256.
234. Щербина І. Ф. Методологічні підходи до розрахунку регіонального індексу фінансування людського розвитку / І. Ф. Щербина // Вісник Прикарпатського університету : Економіка. — 2008. — № 6. — С. 45—52.
235. Щербина І. Ф. Основні напрямки зміцнення фінансової бази місцевого самоврядування / І. Ф. Щербина // Проблеми розвитку фінансової системи України : тези допов. наук.-теор. конф., 22—23 квіт. 2002 р. — К. : НДФІ, 2002. — С. 357—363.
236. Щербина І. Ф. Особливості формування місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин у 2005 р. / І. Ф. Щербина // Наукові праці НДФІ. — 2005. — Вип. 2 (31). — С. 55—61.
237. Щербина І. Ф. Підвищення ефективності регулювання людського розвитку через удосконалення механізмів міжбюджетних відносин / І. Ф. Щербина // Україна: аспекти праці. — 2007. — № 7. — С. 43—47.
238. Щербина І. Ф. Практичні аспекти програмно-цільового методу бюджетування. Зарубіжний досвід / [Щербина І. Бабіч Т., Козейчук С. та ін.] ; Проект “Реформа місцевих бюджетів в Україні” : матеріали тренінгів. — К. : RTI International (USAID), 2006. — 260 c.
239. Щербина І. Ф. Роль системного підходу у подальшому розвитку місцевих фінансів та бюджетної реформи в Україні / І. Ф. Щербина // Зміцнення системи місцевих фінансів та міжбюджетних відносин в Україні : тези допов. міжнар. наук.-практ. конф., 15—16 квіт. 2004 р. — Дніпропетровськ, 2004. — С. 80 — 83.
240. Щербина І. Ф. Тенденції виконання місцевих бюджетів у 2005 році: структура та інструменти їх зміцнення / І. Ф. Щербина // Український муніципальний форум : зб. матеріалів, 19—21 вер. 2005 р. — Алушта, 2005. — С. 65—68.
241. Щербина І. Ф. Формування місцевих ресурсів та зміцнення фінан-сової бази місцевого самоврядування через бюджетну реформу / І. Ф. Щербина // Європейська хартія місцевого самоврядування та розвиток місцевої і регіональної демократії в Україні : [наук.-практ. посіб.]. — К. : Крамар, 2003. — С. 172 — 178.
242. Эренберг Р. Дж. Современная экономика труда. Теория и государственная политика / Эренберг Р. Дж., Смит Р. С. — М. : Изд-во МГУ, 1996. — 800 с.
243. Якобсон Л. И. Экономика общественного выбора. Основы теории государственных финансов / Якобсон Л. И. — М. : Аспект Пресс, 1996 — 400 с.
244. Bailey S. J. Local Government Economics: Principles and Practice / Bailey S. J. — London : Macmillan press, Ltd, 1999. — 359 p.
245. Grossman P. J. Fiscal Decentralization and Government Size: An extension / P. J. Grossman // Public Choice. — 1989. — Vol. 62 (1). — Р. 63—69.
246. Lewis A. W. The Theory of Economic Growth / Lewis A. W. — Homewood, Illinois : R. D. Irwin, 1955. — 453 p.
247. Local Government Economics in Theory and Practice / Ed. by D. King. — New York : Chapman & Hall, 1992. — 184 p.
248. Masgrave R. A. Public finance in theory and practice / Masgrave R. A., Masgrave P. B.. — [5th ed.]. — New York : McGraw-Hill, Inc., 1989. — 627 p.
249. Myrdal G. Asian Drama: An Inquiry into the Poverty of Nations : 3 vol. / G. Myrdal. — Harmondsworth: Penguin, 1968. —
Vol. 2. — 1968. — 1530 p.
250. Sen A. Development and Capability Expansion / A. Sen // Journal of Development Planning. — 1989. — № 19. — P. 41—58.

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150
Скачать бесплатно 20946.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.