У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНІ ФАКТОРИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ
Количество страниц 218
ВУЗ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВАДИМА ГЕТЬМАНА
Год сдачи 2010
Содержание ВСТУП………………………………………………………………………
РОЗДІЛ 1. МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ МІЖНАРОДНОГО РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ…………………......................................
1.1. Глобалізаційні виміри міжнародного ринку послуг………………......
1.2. Тенденції та закономірності розвитку міжнародного ринку туристичних послуг……………………………………………………................................
1.3. Інституціоналізація міжнародного ринку туристичних послуг……....
Висновки до розділу 1…………………………………………………..........

РОЗДІЛ 2. УМОВИ ТА ЧИННИКИ ТРАНСФОРМАЦІЇ МІЖНАРОДНОГО РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОГО РОЗВИТКУ……………………………..…………….....................................
2.1. Структурні зміни на міжнародному ринку туристичних послуг……..
2.2 Функціональна диверсифікація туристичного ринку………………….
2.3. Сучасна диспозиція України на туристичній карті світу…………......
Висновки до розділу 2…………………………………………………..........

РОЗДІЛ 3. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ МІЖНАРОДНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТУРИСТИЧНОГО СЕКТОРУ УКРАЇНИ……………………………………....................................
3.1. Туристична кластеризація регіонів України……………………….......
3.2. Програма просування туристичного продукту України на міжнародний ринок…………………………………………………………………………..
3.3. Інноваційно–маркетингова модель формування конкурентоспроможних туристичних підприємств в Україні…………….............................................
Висновки до розділу 3…………………………………..................................

ВИСНОВКИ………………………………………………………………......
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………....
ДОДАТКИ………………………………………………………………….....


ВСТУП


Актуальність теми. Перехід розвинутих суспільств до постіндустріальної фази та формування відкритих національних економік у другій половині ХХ ст. спричинили розгортання регіональних інтеграційних процесів, як передумови становлення цілісної глобальної соціально-економічної системи, основними ознаками якої є: утвердження в якості домінуючих у світі ринкових відносин; випереджаючий розвиток сфери послуг; ключовий вплив на міжнародні економічні відносини комунікативних та інформаційних систем; лібералізація умов міждержавного обміну природними, технологічними, інвестиційними та людськими ресурсами; оволодіння все більшою масою громадян різних країн загальнолюдськими цінностями та стандартами життя. Таким чином, трансформація центру світового господарства відбувається у напрямку поступового розвитку постматеріальних структур, серед яких переважають, ті, що виробляють знання та інтелектуальні продукти, які стають надбанням все більшої частини людства.
Стрімке зростання чисельності населення планети в ХХ ст., агломерація його розселення, перманентне збільшення доходів різних верств громадян розвинутих країн, підвищення їх культурного рівня, з одного боку, – а з другого, – інтенсивний розвиток сектору сервісної економіки у структурі світового господарства, а також взаємозближення країн утворюють сприятливі політичні, матеріальні та соціально-психологічні умови для бурхливого розвитку міжнародного туризму, перетворення його в один з найпотужніших сегментів світової економіки. На сучасний стан та перспективи розвитку міжнародного ринку туристичних послуг, його диверсифікацію та структурно-функціональну трансформацію вагомий вплив здійснюють також розвиток мережі новітніх транспортних засобів та засобів зв’язку, системи страхування та гарантії безпеки людей, мобільність валютних операцій та інші фактори.
До світового ринку туристичних послуг все активніше залучається і Україна, яка стала самостійним суб’єктом міжнародних економічних відносин всього півтора десятиріччя тому назад і для якої міжнародний туризм є досить молодою галуззю, що знаходиться на етапі становлення, але має цілком реальні можливості та умови для нарощення свого потенціалу, зокрема, завдяки наявності в країні унікальних природно-рекреаційних ресурсів, історико-культурних пам’яток, багатої флори та фауни, зон різноманітних форм відпочинку. Уже сьогодні народжуються нові туристичні послуги – професійний бізнес-туризм, спортивний, пригодницький (екстремальний), екологічний туризм тощо. Особливо перспективним видається розвиток в Україні найновітніших видів туризму, передусім – зеленого та пригодницького, широкі можливості для розвитку яких є в провідних рекреаційних регіонах України – Кримському та Карпатському.
Однак існують також і фактори, що гальмують розвиток даної сфери послуг, серед яких можна виділити такі: недостатність розвинутості інфраструктури, відсутність кваліфікованого персоналу, екологічні та кримінальні ризики, низький рівень побутового комфорту, високі ціни на послуги, внаслідок чого Україна суттєво відстає від провідних країн як по наданню туристичних послуг, так і розвитку туристичної індустрії.
Питанням розвитку світового та вітчизняного ринків туристичних послуг присвячені наукові дослідження і публікації багатьох вітчизняних та зарубіжних вчених, серед яких слід виділити праці українських авторів – О.Бейдика, Л.Гонтаржевської, Ю.Забалдіної, Р.Заблоцької, В.Кифяка, О.Любіцевої, Г.Михайліченко, Р.Росохи, А.Румянцева, Т.Сокол, С.Соколенка, Д.Стеченка, Т.Ткаченко та ін., російських фахівців – А.Александрової, І.Балабанова, В.Гуляєва, І.Зоріна, В.Квартальнова, В.Сеніна, А.Чудновського та ін., а також західних дослідників – Р.Бартона, Д.Боуена, Р.Бpаймеpа, Г.Гана, Ф.Котлера, А.Маршала, Д.Мейкенза, М.Портера, Н.Реймерса, Ч.Робінсона, В.Сміта, Д.Уокера, Г.Харріса, Д.Холловея та ін.
Разом з тим у наукових публікаціях вищеназваних авторів недостатньо повно розкрито механізм впливу чинників та факторів сучасного глобалізованого макросередовища на характер та масштаби розвитку міжнародного туризму, сутність структурно-функціональних змін, що відбуваються на міжнародному ринку туристичних послуг, шляхи та методи включення України у світові туристичні процеси.
Виходячи з цього, потребують всебічного дослідження структурно-функціональні фактори та регуляторні механізми розвитку міжнародного ринку туристичних послуг, новітні тенденції, умови та засоби ефективного включення України у міжнародний ринок туристичних послуг, що і обумовило вибір теми дисертації, її мету і завдання.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційна робота виконана в рамках міжкафедральної науково-дослідної теми «Управління міжнародною конкурентоспроможністю в умовах глобалізації економічного розвитку» (номер державної реєстрації 0101U002948) та теми «Ресурси і моделі глобального економічного розвитку» (номер державної реєстрації 0106U004357) факультету міжнародної економіки і менеджменту ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана». Особисто автором в рамках теми підготовлено розділи «Туристична кластеризація регіонів України» та «Інноваційно–маркетингова модель формування конкурентоспроможних туристичних підприємств в Україні».
Мета і завдання дисертаційного дослідження. Мета дисертації є розкриття системи структурно-функціональних факторів, що впливають на розвиток міжнародного ринку туристичних послуг, з’ясування процесів його якісної трансформації в умовах глобалізації та визначенні шляхів ефективної інтеграції України у світовий ринок туризму. Відповідно до мети дослідження, в роботі поставлено наступні конкретні завдання:
- розкрити зміст, сучасний характер та основні тенденції розвитку міжнародного ринку послуг та механізми його регулювання;
- визначити місце і роль міжнародного туризму в системі світового ринку послуг;
- дослідити рівні і механізми регулювання світової сфери туристичних послуг та їх еволюцію в сучасних умовах;
- виявити структурні зрушення, що відбуваються на міжнародному ринку туристичних послуг під впливом глобалізації;
- здійснити дослідження функціональної диверсифікації світового туристичного ринку;
- оцінити місце та роль України на міжнародному ринку туристичних послуг та виявити проблеми на шляху формування національної конкурентоспроможної туристичної галузі;
- обґрунтувати організаційно-економічний механізм вдосконалення національного ринку туристичних послуг та шляхи його конвергенції зі світовим;
- розробити та обґрунтувати доцільність впровадження кластерної моделі функціонування національної туристичної сфери;
- сформулювати концептуальні засади створення інноваційно-маркетингової моделі нарощення конкурентоспроможності туристичної галузі України.
Об’єктом дослідження є процеси розвитку міжнародного туризму в умовах соціально-економічної глобалізації.
Предметом дослідження є структурно-функціональні фактори розвитку міжнародного ринку туристичних послуг в сучасних умовах.
Методи дослідження. У дисертаційному дослідженні застосовуються методи дослідження, які ґрунтуються на опрацьованих автором положеннях економічної науки у галузі теорії та методології. У процесі роботи широко використовувались методи аналізу та синтезу (при дослідженні сутності економічних категорій «послуга», «туризм», «міжнародний ринок туристичних послуг», «туристична послуга», багаторівневої системи регулювання ринку туристичних послуг, процесів розвитку світового та вітчизняного туристичних ринків та виявленні ключових факторів, що обумовлюють їх розвиток, функціонально-видової диверсифікації міжнародного ринку туристичних послуг: п.1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 2.3); методи системно-структурного аналізу (під час дослідження структурних змін на міжнародному ринку туристичних послуг, механізмів функціонування світового ринку туристичних послуг та місця України на міжнародному ринку туристичних послуг: п.1.2, 2.1, 2.3); методи історичного аналізу (при дослідженні етапів розвитку світового туристичного ринку та ключових етапів розвитку вітчизняного туристичного ринку: п. 2.1, 2.3); економіко-статистичні методи дослідження (при кількісній оцінці тенденцій розвитку ринку туристичних послуг: п.2.1); методи експертних оцінок (при оцінці конкурентних переваг українського туристичного продукту на світовому ринку: п.3.2); методи секторального аналізу (при розробці механізмів формування кластерних утворень у туристичній галузі України: п. 3.1); евристичні методи досліджень (під час пошуку ідей щодо розробки програми просування туристичного продукту України на міжнародний ринок та формуванні інноваційно-маркетингової моделі забезпечення конкурентоспроможності вітчизняних туристичних підприємств в Україні: п. 3.2, 3.3); статистичний та графічний метод (під час обробки і узагальнення статистичних даних та їх відображення у найбільш інформативній формі – таблиці, рисунки, діаграми, тощо: п.1.1, 1.2, 1.3, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 3.3).
Наукова новизна одержаних результатів дисертації полягає у комплексному дослідженні якісних і кількісних параметрів сучасного світового ринку туристичних послуг, трансформаційних змін, що відбуваються в його структурі та функціях за умов глобалізації і теоретико-методологічному обґрунтуванні механізму формування конкурентоспроможності національних туристичних підприємств.
Нові наукові положення, отримані автором, які виносяться на захист, полягають у такому:
вперше одержано:
– обґрунтування механізму підвищення конкурентоспроможності національного туристичного комплексу, визначено інструментарій, важелі реалізації та запропоновано такі його основні компоненти: туристична кластеризація, яка відповідає сучасним критеріям розвитку вітчизняного туризму в регіонах та реалізує наявний у них інфраструктурно-рекреаційний потенціал; програма просування національного туристичного продукту на міжнародний ринок через вибір найбільш перспективних туристичних регіонів (Кримський, Карпатський, Дніпровсько-Дністровський, Азовсько-Чорноморський, Поліський, Лісостеповий) та умов їх ефективного позиціювання на міжнародному ринку туристичних послуг; інноваційно-маркетингова модель діяльності туристичних підприємств, що передбачає, з одного боку, максимальне використання як ординарних, так і радикальних інноваційних сервісних технологій, перманентну диверсифікацію, а з другого боку, – доскональне знання потреб ринку, врахування специфічних інтересів і запитів різних категорій клієнтів, випередження конкурентів на ринку туристичних послуг та запропоновані шляхи її імплементації у практику діяльності вітчизняних туристичних фірм (організаційно-управлінський, фінансовий, суб’єктно-правовий);
удосконалено:
- класифікацію послуг, яка відповідає міжнародній практиці їх обліку, скорочує кількість основних груп та систематизована відповідно до різних напрямків діяльності у сфері послуг, враховуючи їх властивості за такими критеріями: галузевими напрямками (фінансові, зв’язку, професійні, ділові, комерційні та туристичні послуги), характером спрямування (споживчі, соціальні, виробничі, розподільчі), національними ознаками (послуги для внутрішнього споживання, міжнародні послуги), зв'язком із торгівлею та рухом капіталу (послуги пов’язані з торгівлею, інвестиціями та виробничою кооперацією тощо), зв'язком з виробничими процесами (факторні, нефакторні), природою дій (відчутні, невидимі), місцем надання (послуга пропонується на території її споживання, послуга споживається за кордоном, послуга не переміщується) та законністю здіснення (легальні, напівлегальні та нелегальні);
- теоретичні підходи до аналізу впливу новітніх структурно-функціональних факторів на розвиток міжнародного ринку туристичних послуг, таких як: процеси інтернаціоналізації світової економіки (зростання обсягів прямих іноземних інвестицій у туристичній сфері, розвиток ділового туризму, формування туристичних ТНК); розвиток інформаційних технологій; зміна типів споживачів (які надають перевагу індивідуальним турам з особистісним формуванням туристичного продукту); розвиток транспортної інфраструктури; загострення конкуренції з одночасним поглибленням кооперації між суб’єктами туристичного ринку, що дозволило виявити якісні трансформації в географічній, віковій, освітньо-професійній, національній, статевій, країновій структурі туристичних потоків та обґрунтувати характер диверсифікації туристичних послуг в умовах інтеграційних та глобалізаційних процесів;
- визначення сучасної диспозиції основних світових туристичних центрів (країни-монополісти міжнародного туристичного ринку – США, Франція, Іспанія, Італія, Великобританія, Австрія, Німеччина, Греція, Кіпр, Ізраїль; нові регіони – Китай, Туреччина, Польща, Угорщина, Чехія, Хорватія, острівні країни Північної Америки; найбільш перспективні країни – Мексика, Аргентина, Південна Корея, Малайзія, Таїланд, Тайвань, Гонконг та країни-апліканти – Росія, Україна, Казахстан, Болгарія, Румунія, Саудівська Аравія, ОАЕ, Іран, Венесуела, Індія) за такими критеріями, як інтенсивність туристичних потоків; дохідність галузі; безпечність та престижність подорожі; цінова конкурентоспроможність; розвиток інфраструктури і транспорту;
дістало подальший розвиток:
- поглиблення сутності економічних категорій «послуга», яка, на думку автора, поєднує в собі процес одночасного надання та отримання іншими суб’єктами благ для задоволення їх потреб, переважно у нематеріальній формі та на комерційній основі, і «міжнародний ринок туристичних послуг», зміст якої не обмежується суто економічними взаємовідносинами між суб’єктами ринку туристичних послуг, але й включає також державне та міждержавне регулювання туристичного ринку, яке здійснює суттєвий вплив як на попит, так і на пропозицію на туристичному ринку;
- комплексна характеристика сучасного стану вітчизняного туристичного бізнесу та конкурентних позицій України на міжнародному туристичному ринку через аналіз галузевого та регіонального потенціалу; інфраструктурної компоненти; рівня застосування сервісних технологій; ефективності функціонування туристичних фірм та професійного рівня кадрів, що дало змогу виявити загрози та можливості активізації розвитку сфери міжнародного туризму в Україні.
Практичне значення одержаних результатів. Практичне значення сформульованих автором у дисертації теоретичних положень, висновків та рекомендацій полягає у тому, що вони можуть слугувати методологічною базою для стратегії розвитку української туристичної галузі на загальнонаціональному та регіональному рівні та стратегії просування українських туристичних підприємств, механізмів динамічної підтримки їх конкурентоспроможності.
Висновки і окремі рекомендації дисертації використано при розгляді Державною службою туризму та курортів доповідної записки «Стратегія формування кластерної моделі туризму України» (довідка № 1.5/08-1209 від 03.10.2007р.); Управлінням культури та туризму Київської обласної державної адміністрації, зокрема матеріалів, які стосуються вдосконаленню механізмів співробітництва комерційного та державного секторів щодо залучення фінансових ресурсів для активізації розбудови та підвищення конкурентоспроможності туристичного сектору України (довідка № 1024/01-10 від 04.10.2007 р.); туристичною організацією «Щастя Тревел» при комплексному аналізі пріоритетних напрямків розвитку сучасного міжнародного туризму, характеристик головних туристичних центрів і їх конкурентних переваг, основних сегментів світового туристичного ринку та ін. (довідка № 0510 від 28.09.2007р.). Матеріали дослідження використовуються також у навчальному процесі ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» при викладанні курсів «Міжнародна економічна діяльність», «Міжнародна економіка» студентам факультету міжнародної економіки та менеджменту і слухачам Центру магістерської підготовки (довідка від 19.10.2007р.).
Особистий внесок здобувача. Усі наукові результати, які викладені у дисертаційній роботі та виносяться на захист, отримані автором особисто.
Апробація результатів дослідження. Основні положення та теоретичні висновки доповідались на 8 міжнародних науково-практичних конференціях, зокрема на міжнародній науково-практичній конференції «Реформування фінансово-кредитної системи і стимулювання економічного зростання» (4–5 червня 2004р., м. Луцьк, Волинський державний університет ім. Л. Українки); міжнародній науково-практичній конференції «Динаміка наукових досліджень’2004» (21–30 червня 2004р., м. Дніпропетровськ); міжнародній науково-практичній конференції «Міжнародне співробітництво України (правові проблеми)» (18 листопада 2004р., м. Київ, Київський національний економічний університет); міжнародній науково-практичній конференції «Фінансово-кредитне стимулювання економічного зростання» (3–5 червня 2005р., м. Луцьк, Волинський державний університет ім. Л. Українки); міжнародній науково-практичній конференції «Моделі та стратегії євроінтеграції України: економічні та правові аспекти» (30 травня 2005р., м. Київ, Українська академія зовнішньої торгівлі); міжнародній науково-практичній конференції «На схід та південь від ЄС: проблеми формування спільного європейського економічного простору» (5–6 жовтня 2006р., м. Київ, Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана); міжнародній науково-практичній конференції “Ефективність використання матеріальних та нематеріальних ресурсів за динамічного розвитку регіонів” (19 жовтня 2006р., м. Кельце, Польща, Вища школа регіонального економічного розвитку та туризму); міжнародній науково-практичній конференції «Проблеми глобалізації та моделі стійкого розвитку економіки» (21–23 березня 2007р., м. Луганськ, Східноукраїнський університет ім. В. Даля).
Публікації. Основні положення дисертаційної роботи опубліковано автором самостійно у 14 наукових працях, у тому числі 6 статтях у наукових фахових виданнях, 8 публікаціях у збірниках матеріалів міжнародних, всеукраїнських науково-практичних конференцій. Загальний обсяг опублікованого матеріалу, що належить особисто дисертантові, становить 5,03 д.а.
Список литературы ВИСНОВКИ


У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нове вирішення наукового завдання, яке базується на застосуванні механізму формування конкурентоспроможності вітчизняної туристичної галузі через впровадження туристичної кластеризації, інноваційно-маркетингової моделі розвитку та програми просування українського туристичного продукту на світовий туристичний ринок. Міждисциплінарне дослідження сутності міжнародного ринку туристичних послуг, різнобічний аналіз структурно-функціональних факторів його розвитку та ефективного функціонування дозволило сформулювати такі висновки:
1. В умовах трансформації світового господарства кінця ХХ і початку ХХІ ст., формування глобального інформаційного ринку та переходу розвинених країн до постіндустріальної моделі розвитку міжнародний ринок послуг виступає каталізатором стрімкого піднесення світової економіки. Торгівля послугами є складовою частиною і рушійною силою розвитку інших галузей господарства та одним з вирішальних чинників зростання країн, що розвиваються, країн з перехідною економікою і найменш розвинених країн. Сучасна сфера послуг перетворюється на один із ключових сегментів світового ринку, де чільне місце займають туристичні послуги. Значення туризму у міжнародній економічній діяльності постійно зростає, а сам ринок набуває нових тенденцій та особливостей, впливаючи на торгівлю, транспорт та зв'язок, сільське господарство й будівництво. Процеси глобалізації на туристичному ринку характеризуються зміною технологій, модернізацією транспортної інфраструктури, інтернаціоналізацією ділової активності та створенням механізму регулювання.
2. У процесі всезростаючої глобалізації і лібералізації пріоритетним завданням у сфері міжнародної системи регулювання торгівлі послугами має бути удосконалення механізмів, що стосуються, насамперед, вимог до відкритості третіх країн, реалізації принципу недискримінації та застосовуння обмежувальної ділової практики, яка є на заваді розвиткові конкурентного середовища. В міру розвитку цих же процесів відбувається формування більш цілісного міжнародного ринку туристичних послуг із посиленням взаємозалежності його учасників із різних країн, що потребує оперативного регулювання на глобальному (Всесвітньою туристичною організацією), наднаціональному (міждержавними комісіями в рамках двосторонніх та багатосторонніх угод) та національному (міністерствами внутрішніх та закордонних справ країн або спеціалізованими туристичними агенціями та організаціями) рівнях та поглиблення співпраці між суб’єктами туристичного ринку, урядовими та міжнародними організаціями.
3. Застосування методів структурно-системного аналізу показали, що на новітній світовій туристичній карті, через зміну конкурентоспроможних позицій національних туристичних індустрій різних країн, виявлена їх передиспозиція з градацією на традиційні країни-монополісти міжнародного туристичного ринку; нові регіони; найбільш перспективні країни та країни-апліканти. Сучасний етап розвитку туризму як ефективної галузі господарства, так і соціально-культурного явища, характеризується переосмисленням його ролі та функцій. В умовах глобалізації через характер впливу на країни міжнародного туризму визначаються його функції (економічна, соціально-культурна, оздоровчо-спортивна, освітньо-професійна, екстремальних видів туризму) як системи подорожей, що здійснюються на базі міждержавних договорів, з урахуванням діючих міжнародних норм і місцевих звичаїв.
4. Україна як самостійний суб’єкт міжнародної економічної діяльності залишається недостатньо залученою до міжнародних туристичних процесів, хоча особливості географічного розташування, сприятливий клімат, унікальні природно-рекреаційні ресурси та велика кількість історико-культурних пам’яток створюють можливості для інтенсивного розвитку багатьох видів туризму. Особливо стрімко розвиваються новітні види: екологічний, пригодницький, зелений та діловий туризм. Серед основних факторів, що гальмують розвиток національної туристичної галузі, є незадовільний стан розвитку інфраструктури та матеріально-технічної бази туризму, високі ціни, екологічні та кримінальні ризики, низька інноваційна активність туристичних підприємств. Передумовою подальшого розвитку вітчизняного туризму відповідно до тенденцій міжнародного ринку туристичних послуг є залучення до міжнародної законодавчої та нормативно-правової бази туризму, передових надбань найбільш розвинутих туристичних індустрій, впровадження стандартів якості туристичного обслуговування, прогресивних технологій та методів підвищення кваліфікації туристичних кадрів і практики формування організаційно-економічних механізмів ефективного функціонування туристичної індустрії.
5. Враховуючи бурхливий розвиток міжнародного туризму та значні перспективи для його розбудови в Україні, актуальним залишається пошук оптимальної економічної моделі подальшого розвитку туристичної галузі. Як свідчить світовий досвід, однією з найбільш ефективних моделей розвитку туристичної індустрії є кластерна модель, яка передбачає комплекс заходів по сприянню розвитку функціонуючих та підтримку створення нових кластерних утворень у вітчизняному туризмі. В залежності від рівня розвитку інфраструктури та наявного попиту в регіонах за допомогою диференційованого підходу визначаються такі кластерні стратегії: проникнення, нарощення та утримання конкурентних позицій на міжнародному ринку туристичних послуг; мобілізація усіх компонентів туристичного потенціалу регіонів; інфраструктурна стратегія та стратегія створення невеликих за учасниками та масштабами туристичних кластерів.
6. Розбудова туристичної галузі України визначається у програмі просування вітчизняного туристичного продукту на міжнародні ринки через визначення пріоритетних туристичних регіонів та продуктів, формування стратегії просування туристичних продуктів регіонів, її реалізації на міжнародних ринках та забезпечення постійного моніторингу даного процесу, що сприятиме динамічному розвитку та нарощенню конкурентоспроможності вітчизняних туристичних підприємств.
7. В умовах поступового скорочення життєвих циклів туристичних продуктів та формування нових типів споживачів туристичних послуг виникає необхідність для створення інноваційно-маркетингової моделі, спрямованої на динамічне відстеження тенденцій туристичного попиту, виявлення незадоволених туристичних потреб, орієнтацію на створення нових, високоінноваційних туристичних послуг та їх просування на ринок з метою максимально комплексного задоволення потреб споживачів.




СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Закон України “Про туризм”. – К.: Парламентське видавництво, 2003. – 20 C.
2. Постанова Кабінету Міністрів України “Про Державну програму розвитку туризму в Україні на 2002-2010 роки”//www.rada.gov.ua
3. Агафонова Л.Г. Проблеми державного регулювання розвитку туризму в Україні // Культура і освіта фахівців туристичної сфери: сучасні тенденції та прогнози. – К.: КУТЕП, 2005. – С.521-526.
4. Агафонова Л.Г., Агафонова О.Є. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: ціноутворення, конкуренція, державне регулювання. – К.: Знання України, 2002. – 352 С.
5. Азар В.И., Туманов С.Ю. Экономика туристского рынка. – М.: ИПК госслужбы, 2006. – 203 С.
6. Алейникова Г.М. Организация и управление турбизнесом. – Донецк: ДИТБ, 2002. – 184 С.
7. Александрова А.Ю. Международный туризм. - М.:Аспект Пресс,2001. - 464 С.
8. Александрова А.Ю. Структура туристского рынка. – М.: Пресс-Соло, 2002. – 384 С.
9. Аналіз динаміки та головні тенденції розвитку туризму у 2006 році //Матеріали офіційного сайту Державної служби туризму і курортів України www.tourism.gov.ua
10. Аналітичний звіт Міністерства культури і туризму України за 2006 рік «Реалізація державної політики у сфері культури і туризму: пріоритети, здобутки, перспективи»: www.mincult.gov.ua/zvit_2006.rar
10. Андрушків В. П. Проблеми залучення інвестицій на ринок туристичних послуг України // Вісник. — Львів, 2005. — Вип.19: Сер.: Економічна. — С.435–438.
11. Андрющенко К.А., Стеченко Д.М. Наукові аспекти створення екотуристичних кластерів на Черкащині // Вісник ДІТБ. – Донецьк, 2004. – №8. – С. 69-71.
12. Антонюк К.В. Інноваційно-маркетингова модель розвитку конкурентоспроможності туристичного сектору в Україні // Економіка та підприємництво. Зб. наук. праць. Вип. 19. – К.: КНЕУ ім. В. Гетьмана, 2007. – С. 56-65.
13. Антонюк К.В. Основные черты развития мирового туризма в глобализационных условиях // Проблеми глобалізації та моделі стійкого розвитку економіки: Матеріали ІІІ Всеукр. науково-практ. конф. студ., аспір. і молодих вчених – Луганськ, 2007. – С. 8-10.
14. Антонюк К.В. Регіональні кластерні моделі у туристичній галузі України // Економіка: проблеми теорії та практики. Зб. наук. праць. Вип. 231. Том V. – Д.: ДНУ, 2007. – С. 810-819.
15. Бабрицька В.К., Любіцева О.О. Організація туризма. – К.: КНУ, 1998. – 82 С.
16. Балабанов И.Т., Балабанов А.И. Экономика туризма.— М.: Финансы и статистика, 2005. — 176 С.
17. Барчукова Н.С. Международное сотрудничество государств в области туризма. – М.: Междунар. отношения, 1996. – 173 С.
18. Басовский Л.Е. Мировая экономика : Курс лекций: [Учеб. пособие для студентов вузов, изучающих дисциплину «Мировая экономика»] — М.: ИНФРА-М, 2005. — 206 C.
19. Бейдик О.О. Рекреаційно-туристичні ресурси України: методологія та методика аналізу, термінологія, районування. – К.: Видавничо-поліграфічний центр „Київський ун-тет”, 2001. – 395 С.
20. Биржаков М. Б. Введение в туризм : [Учеб. для студентов вузов] / Нац. акад. туризма. Балт. междунар. ин-т туризма. — 6-е изд., перераб. и доп. — М.; СПб.: Невский Фонд: Герда, 2004. — 443 С.
21. Богалдин-Малых В.В. Маркетинг и управление в сфере туризма и социально-культурного сервиса: туристические, гостинично-ресторанные и развлекательные комплексы: Учеб.-метод. пособие / РАО; Московский психолого-социальный ин-т . — М. : Издательство МПСИ, 2004. — 559 С.
22. Бражник Т. М. Роль туристичних агенств як дистриб’юторів авіаційних послуг // Проблемы повышения эффективности инфраструктуры. — К., 1996. — С.112–118.
23. Булатов А. С., Рогатных Е. Б., Волков Р. Ф., Виноградов В. В., Бартенев С. А. Мировая экономика: Учебник для студ. вузов, обуч. по экон. спец. и напр. / А.С. Булатов (ред.). — М. : Юристъ, 2004. — 734 С.
24. Будько Є. Туристичний світ –2005.// Туризм. Экономика. Учет. – 2005. - №9. – С.62-63.
25. Вавилова Е.В. Основы международного туризма: [Учеб. пособие для студентов вузов, обучающихся по спец. 060600]. - М.:Гардарики, 2005.- 157С.
26. Васильева И. П., Котляров Н. Н., Ломакин В. К., Портной А. М., Шитов В. Н. Мировая экономика / Московский гос. ин-т международных отношений / В.К. Ломакин (ред.). — М. : Издательский центр "Анкил", 2003. — 311 С.
27. Виноградська А. Розвиток українського турбізнесу.// Економіка. Фінанси. Право. – 2005. - №5. – С. 13-18.
28. Вітер І.І. Глобальний ринок туристичних послуг: проблеми та перспективи розвитку // Культура і освіта фахівців туристичної сфери: сучасні тенденції та прогнози. – К.: КУТЕП, 2005. – С.513-521.
29. Волинець В.В. Культурний чинник у міжнародному туризмі // Культура і освіта фахівців туристичної сфери: сучасні тенденції та прогнози. – К.: КУТЕП, 2005. – С.95-100.
30. Волошин Н. И. Правовое регулирование в туризме : [Учеб. по спец. «Менеджмент орг.» и «Туризм»] / Рос. междунар. акад. туризма. — М.: Совет. спорт, 2004. — 403С.
31. Вопросы торговли услугами в переговорах о присоединении к ВТО// Материалы официального сайта ЮНКТАД www.unctad.org
32. Воронин В.П. Мировая экономика : Пособие для сдачи экзамена. / В.П.Воронин, Г.В.Кандакова, И.М.Подмолодина. — 2-е изд., доп. — М.: Юрайт, 2005. — 203 С.
33. Гаврилишин І.П. Туризм України: проблеми і перспективи.- Львів: Смолоскип, 2004.
34. Гаврилюк С. П. Соціально-економічна природа та особливості ринку туристичних послуг // Ресторанне господарство і туристична індустрія у ринкових умовах. — К., 2004. — С.199–203.
35. Гайдук А. Процеси глобалізації та концентрації як фактор розвитку європейського та світового туристичних господарств. // Регіональна економіка – 2003. – № 1 – С. 227-233.
36. География международного туризма: Страны Балтии и СНГ: [Учеб. пособие для студентов вузов, обучающихся по спец. «Менеджмент»] / [Авт.-сост. Л.М.Гайдукевич и др.]. — Минск: Аверсэв, 2006. — 250 С.
37. Герасименко В.Г. Основы туристического бизнеса. – Одесса: Черноморье, 1997. – 160 С.
38. Глобальные тенденции развития туризма // Гостиничный бизнес. – М., 2006. – №1. – С.63-65.
39. Гнатюк Н, Мацюк Л.. Грицівський кластер сільського туризму "Оберіг". //Туризм сільський зелений, 2004, № 3.
40. Гольдштейн Г.Я., Катаев А.В. Маркетинг. 18.02.2005
41. Гонтаржевська Л.І. Зовнішньоекономічна діяльність підприємств туристичного бізнесу в структурі світового ринку послуг // Збірник наукових праць. – Вип. 44. – К.: ІСЕМВ НАНУ, 2004. – С.177-185.
42. Гук Н. Міжнародні аспекти туристичної діяльності в Україні // Зб. наук. праць. – Вип. 35. – К.: ІСЕМВ НАНУ, 2006. – С.112-115.
43. Гук Н. Передумови формування ринку туристичних послуг в Україні // Зб. праць вчених. – Вип. 36. – К.: ІСЕМВ НАНУ, 2006. – С.25-31.
44. Гуменюк В. В. Організаційно-економічні засади використання рекреаційного потенціалу регіону в туристичних цілях // Збірник наукових праць. — Черкаси, 2003. — Вип.9. — С.45–50.
45. Данилишин Б.М., Куценко В.І., Остафійчук Я.В. Сфера та ринок послуг у контексті соціальної модифікації суспільства. Монографія. - Київ: ЗАТ «Нічлава», 2005р. – 328 С.
46. Данильчук В.Ф. Економіка туризму. Концепція створення міжнародних туристичних центрів в Україні // Наукові записки КІТЕП. Щорічник. – Вип.2. – К.: Знання України, 2002. – С.107-113.
47. Данильчук В.Ф. Мировой рынок услуг турбизнеса. – Донецк: ДИТБ, 2005. — 146 С.
48. Дегтярь В. Туризм в Украине. – К., 1998. – 30 С. – (Библиотека туриста; Вып. 3).
49. Длугопольский О. «Кластерна модель розвитку регіону як фактор ефективних структурних реформ// «Економічний Часопис-XXI, №2, 2004р.
50. Дмитрук О.Ю. Екологічний туризм: сучасні концепції менеджменту і маркетингу. : Навч. посіб. — 2-е вид., випр. та допов. — К.: Альтерпрес, 2004. — 191 С.
51. Долматов Г.М. Международный туристский бизнес. – Ростов-на-Дону: Феникс , 2004. – 320 С.
52. Дюмулен И. И. Международная торговля услугами. М., 2006, - 295С.
53. Ефремова М.В. Основы технологии туристского бизнеса: Учеб. пособие. – М.: Ось-89, 1999. – 192 С.
54. Євдокименко В. Регіональна політика розвитку туризму: Методологія формування, механізм реалізації/ НАН України; Інститут регіональних досліджень. – Чернівці: Прут, 1995. – 118 С.
55. Жарков Г.Н. Правовое обеспечение международного туризма. – К.: Кондор, 2004. – 486 С.
56. Забалдіна Ю. Б. Аналіз процесів регіоналізації ринку туристичних послуг України // Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. Вип. 197, Том ІІІ. – Дніпроперовськ: ДНУ, 2004. – С. 705-711.
57. Забалдіна Ю. Б. Закономірності формування та розвитку регіональних туристичних ринків // Туристично-краєзнавчі дослідження: Збірник наукових статей. – Вип. 7. – К., 2007. – С.390-397.
58. Забалдіна Ю. Б. Маркетинг туристичного підприємства: Навч. посібник / Федерація профспілок України; Інститут туризму. — К., 2002. — 196 С.
59. Забалдіна Ю. Б. Типологія регіональних ринків туристичних послуг // Формування ринкових відносин в Україні, 2005. - №4 (47). – С. 125-130.
60. Заблоцька Р.О. Світовий ринок послуг. – К.: Знання України, 2003. – 280С.
61. Заікіна О.О. Аналіз стану туристської галузі України: реалії та проблеми інвестування // Наукові записки КІТЕП. Щорічник. – Вип.2. – К.: Знання України, 2006. – С.151-160.
62. Зорин И.В., Квартальнов В.А. Энциклопедия туризма. Справочник. – М.:Финансы и статистика, 2000.- 368 С.
63. Кабушкин Н.И. Менеджмент туризма. – Минск: ООО «Новое знание», 2005. – 409 С.
64. Кастельс М. Информационная эпоха: экономика, общество и культура. М., 2000. – 105 С.
65. Квартальнов В.А. Стратегический менеджмент в туризме: современный опыт управления. — М.: Финансы и статистика, 2000. — 489 С.
66. Киреев А.П. Международная экономика. – Ч.1 Международная микроэкономика: движение товаров и факторов производства. Учебное пособие для вузов. – М.: Международные отношения, 2000. – 416 С.
67. Кирияджи В.В. Правовое регулирование отраслей турбизнеса. – Донецк: ДИТБ, 2001. – 339 С.
68. Кифяк В.Ф. Організація туристичної діяльності в Україні. – Чернівці: Книги-ХХІ, 2003. – 298 С.
69. Кифяк В.Ф. Розвиток міжнародного туризму як один з факторів становлення економіки України // Економіка України. – 2005. – №7. – С.85-88.
70. Коваленко Ю. Конкурентні переваги України в галузі туристичного бізнесу // Зб. наук. праць. – Вип. 37. – К.: ІСЕМВ НАНУ, 2003. – С.117-122.
71. Коваленко Ю. О. Особливості державного регулювання ринку туристичних послуг в Україні // Економічний вісник. — К., 2004. — N1. — С.114–116.
72. Ковешніков В.С., Безкоровайна Ю.Б., Рубцов К.Л. Система програмних дій розвитку туристичної галузі в Україні // Культура і освіта фахівців туристичної сфери: сучасні тенденції та прогнози. – К.: КУТЕП, 2005. – С.179-185.
73. Ковешніков В.С. Вплив світової глобалізації на економічну безпеку індустрії туризму в Україні. // Формування ринкових відносин в Україні. – 2003. – Вип. 11 (30) – С. 86-89.
74. Козик В.В., Панкова Л.А., Н.Б. Даниленко Міжнародні економічні відносини: Навчальний посібник. – К.: Знання-Прес, 2001. – 277 С.
75. Колинз В.Р. Работа за рубежом в индустрии туризма. Справочник. – М.: Внешторгиздат-М, 2002. – 318 С.
76. Кондратюк А.В. Мировой рынок услуг: генезис и современные тенденции// Ученые записки Московского гос. ун-та. Серия “Экономика” – М., 2006 – Вып.13 – С. 43-51.
77. Косменюк О.В. Основні тенденції та нові напрями розвитку туризму при включенні України в глобальний ринок туристичних послуг // Культура і освіта фахівців туристичної сфери: сучасні тенденції та прогнози. – К.: КУТЕП, 2005. – С.273-275.
78. Костина К.В. Гармонізація законодавства України до положень Генеральної угоди про торгівлю послугами // Міжнародне економічне співробітництво України (правові проблеми): Матеріали Міжн. науково-практ. конф., 18 листопада 2004 р.– К.: КНЕУ, 2004. – С. 311-313.
79. Костина К.В. Домінанти торгівлі послугами в сучасному світовому господарстві // Збірник наукових праць. Вип. 50 / Відп. ред. В.Є. Новицький. – К.: Інститут світової економіки і міжнародних відносин НАН України, 2006. – С. 91-107.
80. Костина К.В. Потенціал України на міжнародному ринку послуг // Динаміка наукових досліджень ‘2004: Матеріали ІІІ Міжн. науково-практ. конф. Т. 36, 21-30 червня 2004 р. - Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – С.27-28.
81. Костина К.В. Система регулювання торгівлі послугами на глобальному рівні // Зовнішня торгівля: право та економіка. - №1(30). - К.: УАЗТ, 2007. – С. 41-49.
82. Костина К.В. Сучасні реалії розвитку галузі туризму України в контексті євроінтеграції // На Схід та Південь від ЄС: проблеми формування спільного європейського економічного простору: Зб. матеріалів міжн. науково-практ. конф., 5-7 жовтня 2006 р. – К.: КНЕУ ім. В. Гетьмана, 2006. – С. 185-188.
83. Костина К.В. Сучасні тенденції розвитку міжнародних туристичних ринків // Вісник Донецького державного університету економіки і торгівлі. – 2006. - №4(32).- С.148-157.
84. Костина К.В. Шляхи диверсифікації туристичних послуг в Україні // Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. Зб. наук. праць. Вип.18. Том ІІ. – О.: ОНУ ім. І. Мечникова, 2008.- С. 62-70.
85. Костина К.В. Шляхи поглиблення співробітництва України та ЄС у сфері туризму // Моделі та стратегії євроінтеграції України: економічний і правовий аспекти: Зб. матеріалів ІХ Міжн. науково-практ. конф., 30 травня 2006 р. – К.: УАЗТ, 2006. – С. 204-206.
86. Котлер Ф., Боуэн Дж., Мейкенз Дж. Маркетинг. Гостеприимство. Туризм. – М.: ЮНИТИ, 2003. – 787 С.
87. Кpачило М.П. Світова економіка та міжнаpодні економічні відносини: [Посібник]/ Федеpація пpофспілок Укpаїни. Ін-т туpизму.- К.: [Геppилоpен], 2004.- 192 С.
88. Кpивцун Л. А. Экономика миpохозяйственных связей: Пpактикум: [Учеб. пособие для студентов экон. спец. вузов] / Ин-т содеpж. и методов обучения МО Укpаины. — Х.: ХГПУ, 2005. — 162 С.
89. Крючков А.А. История международного и отечественного туризма. – М.: НОУ “Луч”, 2005. – 94 С.
90. Крым на национальном рынке рекреационных услуг //www.bogema.crimea.com/statia.php?number=26
91. Лапшина І. А. Перспективи розвитку туристичних послуг в умовах глобалізації // Вісник. — Львів, 2005. — Вип.17: Сер.: Економічна. — С.161–165.
92. Линдерт П.Х. Экономика мирохозяйственных связей. – М.: Прогресс, 1992. – 514 С.
93. Липов В. В. Міжнародна економіка : [Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / Харк. нац. екон. ун-т. — Х.: ВД «ІНЖЕК», 2005. — 407 С.
94. Лихоманкова О.В. Стан і перспективи регіонального розвитку туризму в Украіні// Актуальні проблеми економіки. – 2004. - №6. – С.150-155.
95. Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти). – К.: Альтапрес, 2002. – 436 С.
96. Мальков Э.Д. Экономические аспекты международного туризма // Внешнеэкономический бюллетень. – 2006. – №7. – С. 50-56.
97. Марков Л. С. Экономические кластеры: понятия и характерные черты // Проблемы теории и практики управления».- №6, 2004г. – С. 17-21.
98. Мацола В. І. Рекреаційно- туристичний комплекс України / НАН України; Інститут регіональних досліджень. - Львів, 1997. – 259 С.
99. Менеджмент туризма: Туризм и отраслевые системы: Учебник. –М.: Финансы и статистика, 2001. – 272 С.
100. Мигранян А.А. «Теоретические аспекты формирования конкурентоспособных кластеров»//www.krsu.edu.kg/vestnik/v3/a15.html
101. Мировая экономика и международный бизнес: [Учеб. для студентов вузов] / [В.В.Поляков, Р.К.Щенин, Ю.Л.Адио и др.]; Под общ. ред. В.В.Полякова, Р.К.Щенина; Гос. ун-т упр. — М.: Кнорус, 2005. — 645 С.
102. Михайліченко Г. І. Інформаційна та збутова логістика в туризмі. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук, К., 2001. – 211 С.
103. Михайліченко Г.І. Удосконалення технології створення туристичного продукту // Вісник КДТЕУ. – 2000. – №2. – С. 41-50.
104. Міжнародна економічна інтеграція на початку ХХІ століття. / За ред. А.С. Філіпенка. – К.: Знання України, 2003. – 320 С.
105. Мішенкова К.В. Сучасні проблеми розвитку підприємств інфраструктури туризму в Україні // www.ariu.berdyansk.net/departments/conferences - конференція Академії управління та інформаційних технологій АРІУ.
106. Никоненко Т.Н. Процесс глобализации туристического рынка // Культура і освіта фахівців туристичної сфери: сучасні тенденції та прогнози. – К.: КУТЕП, 2005. – С.177-179.Новицький В.Є. Міжнародна економічна діяльність України. – К.: КНЕУ, 2003. – 948 С.
107. Новицький В.Є. Розвиток іноземного туризму в Україні в контексті розбудови міжнародних транспортних коридорів // Економіка України. - 2005. - №6. С.19-22.
108. Окладникова Е.А. Международный туризм: География туристских ресурсов мира: [Учеб. пособие по спец. «Туризм» и «Социокультурный сервис»] / [Под общ. ред. В.Г.Велединского]. — М.: ОМЕГА-Л, 2006. - 381 С.
109. Орленко О. Сільський туризм: рекомендації по розвитку.// Новости турбизнеса. – 2006. - №1 (2). – с.21-22.
110. Основи зовнішньоекономічної діяльності: [Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / [В.І.Саллі та ін.]; Нац. гірн. ун-т. — К., 2003. — 167 С.
111. Основы менеджмента туризма: Учеб. пособие. – М.: РМАТ, 1997. – 86 С.
112. Пазенок В.С., Федорченко В.К. Філософія туризму. - К.: Кондор, 2004. – 268 С.
113. Папирян Г.А. Международные экономические отношения: Экономика туризма. – М.: Финансы и статистика, 1998. – 208 С.
114. Папирян Г.А. Менеджмент в индустрии гостеприимства: отели и рестораны. – М.: Экономика, 2000. – 207 С.
115. Парена В. А. Сфера послуг в умовах переходу до ринкової економіки України : Дисертація канд. екон. наук: 08.01.01. / Дніпропетр. держ. аграр. ун-т. — Д., 2005. — 192 С.
116. Перспективи розвитку готельних операторів в Україні// www.maygerconsulting.com/archive
117. Портер М.. Конкуренция. — М. и др.: Изд. дом «Вильямс», 2000. — 495 С.
118. Портна К. Обсяг туристичного ринку України // Контракти, 2006., № 24. – С. 18-20.
119. Посібник з кластерного розвитку // sme.ukraine-inform.org.ua
120. Правове регулювання туристичної діяльності в Україні / За ред. В.К. Федорченка. – К. : Юрінком Інтер, 2006. – 640 С.
121. Прейгер Д. К., Малярчук І. А. Міжнародний туризм в Україні як форма розвитку інтеграційних комунікацій // Стратегічна панорама № 3, 2005.
122. Проценко С.И. Мировой туристический рынок и Украина. - Днепропетровск, 2004. - 78 С.
123. Пузакова Е. П., Честникова В. А. Международный туристический бизнес. – М.: Экспетрное бюро, 2003. – 176 С.
124. Ракша-Слюсарева Е.А. Организация и технология туризма. – Донецк: ДИТБ, 2005. – 97 С.
125. Рекреація і туризм: короткий тлумачний словник термінів і понять. / Ніжин. держ. ун-т ім. М.Гоголя; [Смаль І.В.] — Ніжин, 2006. — 80 С.
126. Румянцев А.П., Коваленко Ю.О. Міжнародна торгівля послугами: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури. – 2003. – 112 С.
127. Румянцев А.А., Румянцева Н.С. Зовнішньоекономічна діяльність. – К.: Центр навчальної літератури , 2004. – 377 С.
128. Румянцев А.П. Методологія аналізу світового ринку послуг // Актуальні проблеми міжнародних відносин. Збірник наукових праць. К.: ІМВ КНУ ім.. Т. Шевченка, 2002. – Вип.38, Ч. 2. – С. 145-147.
129. Румянцев А.П. Реалізація економічних інтересів України в умовах глобалізації // Економіка та управління .Науковий журнал. К.: Видавництво Європейського університету, 2006. – №4. – С. 8-14.
130. Родионова И. А. Мировая экономика : Индустриальный сектор: [Учеб. пособие для студентов, обучающихся по спец. «Мировая экономика»] / [Гл. ред. Е.Строганова] — СПб. и др.: Питер, 2005. — 496 С.
131. Світова економіка. / А.С. Філіпенко, О.І. Рогач, О.І. Шнирков та ін. – К.: Либідь, 2000. – 582 С.
132. Світовий ринок товарів та послуг : Підручник. / Київ. нац. торг.-екон. ун-т. — К., 2005– Ч. 2: / [А.А.Мазаракі, Є.М.Воронова, І.В.Чаус та ін.; За заг. ред. А.А.Мазаракі] — 2006. — 317 С.
133. Сенин В.С. Организация международного туризма. – М.: Финансы и статистика, 2004. – 398 С.
134. Сергеева Т. К. Экологический туризм : [Учеб. по спец. «Менеджмент орг.»] / Рос. междунар. акад. туризма. — М.: Финансы и статистика, 2004. — 358 С.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.