У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название РОЗВИТОК СВІТОВОГО РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ
Количество страниц 281
ВУЗ ДОНЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Содержание ВСТУП ………………………………………………………………………………
РОЗДІЛ 1. Теоретико-методологічні засади формування світового ринку туристичних послуг ………………………………………………………………..
1.1. Теоретичні основи розвитку світового ринку туристичних послуг ……….
1.2. Міжнародний туризм в системі міжнародної торгівлі послугами ………….
1.3. Вплив міжнародного туризму на національні економіки …………………..
Висновки до першого розділу ..................................................................................
РОЗДІЛ 2. Аналіз світового ринку туристичних послуг ………………………...
2.1. Оцінка сучасних тенденцій розвитку світового ринку туристичних послуг
2.2. Дослідження трансформації регіональних змін світового ринку туристичних послуг ………………………………………………………………...
2.3. Аналіз розвитку туристичного ринку України в контексті включення до світового ринку туристичних послуг ……………………………………………
Висновки до другого розділу ...................................................................................
РОЗДІЛ 3. Удосконалення механізму розвитку світового ринку туристичних послуг ………………………………………………………………………………..
3.1. Напрямки удосконалення механізму розвитку світового ринку туристичних послуг ………………………………………………………………...
3.2. Забезпечення конкурентоспроможності туристичної галузі національних економік в контексті вимог світового ринку ……………………...……………...
3.3. Напрямки оптимізації участі України на світовому ринку туристичних послуг ………………………………………………………………………………..
Висновки до третього розділу ..................................................................................
ВИСНОВКИ ………………………………………………………………………...
Додатки ……………………………………………………………………………...
Список використаної літератури …………………………………………………..

ВСТУП

Актуальність теми. Сучасний етап розвитку світового господарства характеризується домінуванням сфери послуг як у структурі національного виробництва більшості країн світу, так і у системі міжнародних економічних відносин. Це свідчить, з одного боку, про формування економік нового типу, а з іншого – про перехід до наступного ступеня розвитку світового співтовариства – постіндустріального типу суспільства, що характеризується провідними позиціями послуг та інформаційних технологій у системі створення валового національного продукту, зовнішньої торгівлі окремих країн та відповідно міжнародної торгівлі в цілому.
Серед основних видів послуг найбільш високі показники розвитку спостерігаються у сфері міжнародного туризму. За попередніми прогнозами Всесвітньої туристської організації, незважаючи на існуючий ризик економічного спаду через детермінанти туристичного попиту, міжнародний туризм буде продовжувати нарощувати темпи свого розвитку. Однак порівняно із попередніми роками у ХХІ ст. будуть відбуватися значні зміни структури світового ринку туристичних послуг.
Основні положення, що визначають загальні теоретико-методологічні основи міжнародної торгівлі послугами, базуються на концепціях провідних представників економічної думки – Р.Вернона, С.Ліндера, Б.Оліна, М.Портера, Д.Рікардо, П.Самуельсона, А.Сміта, О.Хекшера та інших. Дослідженню особливостей та закономірностей розвитку світового ринку послуг значну увагу приділяють провідні вітчизняні науковці В.Козик, Ю.Макогон, В.Новицький, Є.Савельєв та інші. Питанням розвитку міжнародного туристичного обміну присвячені праці вітчизняних та зарубіжних економістів А.Азара, А.Александрової, М.Ананьєва, Ф.Ашера, А.Гайдук, В.Герасименка, Л.Геншафт, П.Гудзя, М.Жукова, Е.Кадта, В.Кифяка, К.Купера, Л.Левковської, І.Манта, Р.Мілля, А.Моррісона, Т.Ткаченко, Дж.Уолла, В.Цибуха, О.Чудновського, І.Школи.
Разом з тим, недостатньо дослідженими залишаються питання оцінки сучасних процесів, що відбуваються на світовому ринку туристичних послуг у сучасних умовах регіональної трансформації, та дослідження механізму подальшого розвитку світового ринку туристичних послуг.
Об’єктивна необхідність подальшої розробки і вдосконалення теоретико-методологічних та практичних основ ефективного механізму розвитку світового ринку туристичних послуг у сучасному світовому господарстві з урахуванням його тенденцій та змін, що відбуваються на кожному етапі його розвитку, обумовила актуальність теми дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційну роботу виконано відповідно до тематики науково-дослідної роботи кафедри міжнародної економіки Донецького національного університету Міністерства освіти і науки України в рамках держбюджетних тем Г-01/3 „Конкурентоспроможність підприємств Донецького регіону на міжнародних ринках і пошук шляхів її підвищення” (номер державної реєстрації 0101U005723) – розроблено методику визначення наявних та стримуючих факторів конкурентоспроможності національного туристичного продукту на основі моделі М.Портера; Г-06/53а „Підвищення ефективності міжнародної економічної діяльності України в інтеграційних об’єднаннях” (номер державної реєстрації 0106U012484) – запропоновано напрямки оптимізації участі України у ринку туристичних послуг країн ЄС та СНД, а також відповідно до тематики науково-дослідної роботи кафедри міжнародної економіки Маріупольського державного гуманітарного університету „Проблеми інтеграції України у світовий економічний та політико-правовий простір” (номер державної реєстрації 010V008912) – удосконалено механізм включення України до світового ринку туристичних послуг, про що є відповідні довідки в додатках до дисертації.
Мета і задачі дослідження. Метою дослідження є удосконалення теоретико-методологічних та науково-практичних рекомендацій щодо оптимізації участі національної економіки у світовому ринку туристичних послуг в умовах його регіональної трансформації та глобалізації.
Для досягнення зазначеної мети було поставлено і вирішено такі задачі:
визначити основні теоретико-методологічні засади здійснення міжнародної торгівлі туристичними послугами;
визначити сутність, еволюцію розвитку та види міжнародного туризму як особливого виду послуг у сучасній системі міжнародних економічних відносин;
дослідити особливості напрямків і шляхів впливу міжнародного туризму на стан національної економіки та світового господарства;
проаналізувати особливості функціонування світового ринку туристичних послуг та розвитку процесів транснаціоналізації та глобалізації у світовій туристичній індустрії;
дослідити сучасні регіональні трансформаційні зрушення світового ринку туристичних послуг та визначити чинники, що їх спричиняють;
проаналізувати динаміку та визначити основні тенденції і закономірності розвитку туристичного ринку України в сучасних умовах глобалізаційних процесів;
визначити шляхи удосконалення механізму подальшого функціонування світового ринку туристичних послуг відповідно до тенденцій розвитку світового господарства і міжнародних економічних відносин;
обґрунтувати напрями оптимізації участі України у світовому ринку туристичних послуг з урахуванням його структурних зрушень та загальносвітових тенденцій;
обґрунтувати необхідні заходи щодо забезпечення конкурентоспроможності національної туристичної галузі з урахуванням перспективних напрямків розвитку світового ринку туристичних послуг.
Об’єктом дослідження є світовий ринок туристичних послуг як складова глобального світового ринку.
Предметом дослідження є економічні та організаційні засади, методичні та практичні аспекти механізму розвитку світового ринку туристичних послуг у сучасних умовах регіональних трансформаційних процесів.
Методи дослідження. Теоретичною та методологічною основою дисертаційної роботи виступають положення теорії міжнародної економіки, наукові праці провідних вітчизняних і зарубіжних учених у сфері дослідження міжнародної торгівлі туристичними послугами.
У процесі дослідження використано: діалектичний метод і загальнонаукові методи пізнання: метод теоретичного узагальнення, системного аналізу та синтезу (для дослідження сутності міжнародного туризму та світового ринку туристичних послуг, закономірностей функціонування світового і національного туристичного ринків, а також їх впливу на економічний розвиток країн); порівняльного аналізу (для оцінки розвитку туристичної сфери залежно від соціально-економічного рівня розвитку країни та визначення конкурентних переваг національної туристичної галузі, а також для характеристики сучасних моделей регулювання міжнародного туризму); групування та класифікації (для дослідження особливостей організації туристичного ринку); структурний метод, статистичні та математичні методи (для аналізу тенденцій розвитку світового і національного ринку туристичних послуг); кореляційно-регресійного аналізу (для виявлення закономірностей розвитку світового та вітчизняного туристичного ринків); прогнозний (для прогнозування світових туристських прибуттів і валютних надходжень в цілому та за регіональним розподілом).
Інформаційною базою дослідження є законодавчі та нормативно-правові акти України; нормативно-правова та інформаційна база Всесвітньої туристичної організації; матеріали Держкомстату України; статистичні дані міжнародних економічних організацій; періодичні видання; матеріали зарубіжних та вітчизняних конференцій; монографії та наукові публікації зарубіжних і вітчизняних учених-економістів; інформація мережі Інтернет; результати власних досліджень автора.
Наукова новизна отриманих результатів полягає в поглибленні й розвитку теоретичних і науково-методичних принципів формування світового ринку туристичних послуг та в розробці науково-практичних рекомендацій щодо удосконалення механізму його розвитку в умовах трансформації світового господарства.
Конкретні наукові результати, що характеризують наукову новизну проведеного дослідження, полягають у такому:
вперше:
встановлено відмінні особливості сучасних процесів глобалізації світового ринку туристичних послуг, які полягають у тому, що головними його суб’єктами виступають транснаціональні корпорації трьох основних форм – готельні ланцюжки, повітряні альянси та транснаціональні туроператори, що дозволяє визначити перспективні напрями процесу включення України в світовий туристичний ринок;
удосконалено:
класифікацію світового туристичного ринку за рахунок уведення таких класифікаційних ознак, як загальноекономічний рівень розвитку країн, роль країни на світовому туристичному ринку та регіональна приналежність, що створює науково-методологічне підґрунтя для дослідження регіональних структурних зрушень, що відбуваються на світовому туристичному ринку;
алгоритм оцінки ступеня взаємопов’язаності показників загальноекономічного стану країни та розвитку її туристичного ринку залежно від типу соціально-економічної системи, до якої вона належить, що дозволяє оптимізувати вибір моделі регулювання туристичної галузі – державної, приватної або змішаної;
систематизацію чинників розвитку світового ринку туристичних послуг економічного (коливання обмінних курсів, валютна політика, державне стимулювання розвитку галузі, глобалізація) та неекономічного (зміни у візовому режимі, антропогенні катастрофи та стихійні лиха, старіння туристських продуктів, зміни попиту потенційних туристів, політична і правова безпека) характеру, врахування яких дозволить розробити напрямки удосконалення механізму розвитку світового ринку туристичних послуг;
отримали подальшого розвитку:
понятійно-категоріальний апарат, зокрема категорії „світовий ринок туристичних послуг” та „міжнародний туризм”. Категорію „світовий ринок туристичних послуг” про¬понується розглядати як сферу стійких відносин між суб’єктами світового господарства у галузі туризму з приводу виробництва, реалізації, розподілу і споживання туристичних послуг та супутніх товарів. „Міжнародний туризм” запропоновано розглядати як специфічну форму міжнародних економічних відносин, що виникають між країнами, які виробляють, просувають і споживають туристичні продукти, супутні товари та послуги;
алгоритм визначення наявних та стримуючих факторів конкурентоспроможності національного туристичного продукту України на основі моделі М. Портера, використання якого дозволить оптимізувати механізм участі країни у світовому ринку туристичних послуг на мікро- та макрорівнях.
Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що їх застосування дозволяє розробити рекомендації щодо оптимізації участі країни у світовому ринку туристичних послуг з конкурентоспроможним національним туристичним продуктом з урахуванням специфіки механізму подальшого розвитку світового ринку туристичних послуг.
Рекомендації та пропозиції, викладені в дисертації, впроваджено в практичну діяльність відділення у місті Маріуполь Донецької торгово-промислової палати (довідка № 3/01.07-16 від 20.07.2007 р.) – напрямки інформаційної підтримки туристичної сфери; Управління громадського харчування і торгівлі ВАТ „Маріупольський металургійний комбінат ім. Ілліча” (довідка № 18/68 від 27.09.2007 р.) – стратегія діяльності підприємств туристичної інфра- та супраструктури; ВАТ „Азовмаш” (довідка № А12-735 від 12.09.2007 р.) – напрямки диверсифікації послуг, що пропонуються об’єктами туристичної інфра- та супраструктури; Управління з питань зовнішніх зносин та європейської інтеграції Головного управління економіки Донецької обласної державної адміністрації (довідка № 7-458 від 15.10.2007 р.) – напрямки здійснення транскор¬донного співробітництва у галузі туризму; ТОВ „Спутнік” (довідка №10 від 01.10.2007 р.) – шляхи збільшення обсягів продажу турпродукту; Регіонального філіалу Наці¬ональ¬ного інституту стратегічних досліджень у м. Донецьку (довідка № 127/04 від 18.06.2007 р.) – пропозиції щодо напрямків ефективної політики по виходу України на світовий ринок туристичних послуг; туристичного агентства «Limpopo» (довідка № 378 від 25.10.2007 р.) – пропозиції щодо створення спільних турпродуктів із зарубіжними партнерами.
Пропозиції автора щодо створення, активізації розвитку сталого екотуризму в Україні з використанням досвіду європейських країн використано при підготовці рекомендацій Міжнародної науково-практичної конференції „Відкритий діалог: влада, промисловість та громадянське суспільство. Сталий розвиток довкілля в Україні” (м. Маріуполь) (акт № 1140/01-23/08 від 16.10.2006 р.); щодо забезпечення високого рівня конкурентоспроможності національного турпродукту в умовах інтеграції економіки України та її регіонів у систему світогосподарських зв’язків – при підготовці рекомендацій ХІІІ і ХІІ Міжнародних науково-практичних семінарів „Проблеми розвитку зовнішньоекономічних зв’язків та залучення іноземних інвестицій: регіональний аспект” (акт №55-01/7.9.7-134 від 27.01.2007 р. та №31-01/7.9.7-134 від 27.01.2006 р.).
Ряд положень і рекомендацій дослідження використовуються в Маріупольському державному гуманітарному університеті МОН України при викладанні дисциплін „Міжнародний туризм”, „Міжнародна торгівля” та „Міжнародні економічні відносини” (акт № 1061/01-23/08 від 02.10.2007 р.), а також у Донецькому національному університеті МОН України при підготовці навчально-методичних комплексів з дисциплін „Міжнародна економіка” та „Міжнародна торгівля” (акт № 278/01-26/6.9.0 від 18.06.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійною науковою працею, отримані наукові результати є особистими розробками автора.
Апробація результатів дисертації. Основні результати дослідження доповідались і отримали схвалення на Міжнародній науково-практичній конференції „Розвиток еллінізму в Україні у ХVІІІ-ХХІ ст.” (м. Маріуполь, 2007 р.), ХІІІ та ХІІ Міжнародних науково-практичних семінарах „Проблеми розвитку зовнішньоекономічних зв’язків та залучення іноземних інвестицій: регіональний аспект” (м. Донецьк – м. Святогірськ, 2007 р., 2006 р.), І Міжнародній науково-практичній конференції „Перспективи розвитку туризму і сфери послуг на міжнародному і національному рівнях” (м. Луганськ, 2006 р.), Всеукраїнській молодіжній конференції „Майбутнє України – очима молоді” (м. Київ, 2006 р.), Міжнародній науково-практичній конференції „Відкритий діалог: влада, промисловість та громадянське суспільство. Сталий розвиток довкілля в Україні” (м. Маріуполь, 2006 р.), Міжнародній науково-практичній конференції „Інформаційні технології в управлінні туристичною і курортно-рекреаційною економікою та проблеми підготовки фахівців” (м. Бердянськ, 2007 р., 2005 р.), ІV Міжнародній конференції студентів, аспірантів та молодих учених „Науково-технічний розвиток: економіка, технології, управління” (м. Київ, 2005 р.), Міжнародній науково-практичній конференції „Економіка України в євроінтеграційних процесах” (м. Львів, 2004 р.), ІІІ та ІІ науково-практичних конференціях „Проблеми і перспективи розвитку зовнішньоекономічної діяльності регіону” (м. Маріуполь, 2004 р., 2003 р.), ІІ та І Всеукраїнських науково-практичних конференціях „Особливості інтеграції України у світовий економічний та політико-правовий простір” (м. Маріуполь, 2006 р., 2005 р.), ІХ, VIII, VII, VI науково-практичних конференціях викладачів Маріупольського державного гуманітарного університету (м. Маріуполь, 2007-2004 рр.).
Публікації. За результатами виконаного дослідження опубліковано 23 наукові роботи загальним обсягом 31,56 д.а., з яких особисто автору належить 8,13 д.а., у тому числі у наукових фахових виданнях – 5 робіт загальним обсягом 2,17 д.а., з яких особисто автору належить 2,17 д.а.
Список литературы ВИСНОВКИ

В результаті проведеного дослідження вирішено важливу наукову задачу обґрунтування та розробки науково-практичних рекомендацій щодо удосконалення розвитку світового ринку туристичних послуг в умовах трансформації світового господарства. Це дало можливість зробити наступні висновки.
1. Дослідження теоретико-методологічних засад міжнародної торгівлі туристичними послугами дозволило запропонувати визначення міжнародного туризму як специ¬фічної форми міжнародних економічних відносин, що виникають між країнами, які виро¬бляють, просувають і споживають туристичні продукти, супутні товари та послуги. Світо¬вий ринок туристичних послуг розглядається як сфера стійких відносин між суб’єктами світового господарства у галузі туризму із приводу виробництва, реалізації, розподілу та споживання туристичних послуг та супутніх товарів. Світовий ринок туристичних послуг класифікується за такими ознаками, як загальноекономічний рівень розвитку країн, роль країни на світовому туристичному ринку та за регіональною приналежністю.
2. Аналіз особливостей функціонування світового ринку туристичних послуг свід¬чить, що подальший його розвиток відбуватиметься відповідно до загальносвітових тенденцій розвитку світового господарства і міжнародних економічних відносин – транснаціоналізації та глобалізації. Глобалізація світового ринку туристичних послуг проявляється через функціонування транснаціональних корпорацій трьох основних форм – готельні ланцюжки, повітряні альянси та транснаціональні туроператори.
3. Динамічний розвиток міжнародного туризму спостерігається з другої половини ХХ ст. і характеризується випереджаючим зростанням валютних надходжень від туризму над туристськими прибуттями. Багатофакторний кореляційно-регресійний аналіз довів, що основними факторами, які впливають на формування валютних надходжень від міжнародного туризму, є кількість туристських прибуттів, експорт товарів, частка міського населення, що відображають позитивний зв’язок з результативною ознакою, а також ціни на нафту, рівень світового ВВП та кількість населення, які за результатами аналізу свідчать про зворотний характер зв’язку з обсягами валютних надходжень.
4. Дослідження регіональних трансформацій світового ринку туристичних послуг дозволяє стверджувати, що характерною ознакою сучасного світового ринку туристичних послуг є значні регіональні зрушення як у структурі туристських прибуттів, так і в структурі валютних надходжень: посилюються місце і роль країн Східної Азії та Тихоокеанського регіону за рахунок значного зменшення відповідного показника у країнах американського регіону, а також в Європі. Так, частка європейського регіону зменшилася з 68,2% у 1970 р. до 54% у 2006 р., американського – з 25,5 до 16% відповідно, частка країн Східної Азії та Тихоокеанського регіону збільшилася з 3,2 до 20%. Доволі незначною (10%) залишається частка країн Африки та Близького Сходу через нерозвиненість туристичної інфра- та супраструктури і неможливість забезпечення достатнього рівня безпеки туристам.
5. Аналіз розвитку міжнародного туризму в Україні як країні з перехідною економікою показав неналежне використання туристично-рекреаційного потенціалу. Внутрішній та виїзний туризм на початкових стадіях формування відкритого характеру економіки України та виходу країни на міжнародний ринок (1995-2000 рр.) можуть бути віднесені до взаємозамінних послуг. Починаючи з 2001 р. уповільнення темпів розвитку виїзного туризму вже не забезпечує зростання внутрішнього туризму, оскільки основним чинником його розвитку стає збільшення реального ВВП.
6. Чинники, що гальмують розвиток міжнародного туризму в Україні, слід розглядати в контексті віднесення їх до трьох ключових груп: внутрішні, що пов’язані безпосередньо зі специфікою функціонування туристичних підприємств; галузеві, які виникли внаслідок недостатньої уваги з боку управлінських структур у галузі туризму; та зовнішні, які характерні для більшості інших сфер національної економіки.
7. Механізм розвитку світового ринку туристичних послуг формується під впливом діяльності його суб’єктів – туристів, туристогенеруючих та приймаючих країн, а також міжнародних організацій, які за допомогою комплексу інструментів регулюватимуть сферу міжнародного туризму на глобальному, регіональному, міжнародному, міждержавному, державному та корпоративному рівнях. Механізм подальшого розвитку світового ринку туристичних послуг функціонуватиме під впливом таких чинників, як глобалізація, коливання обмінних курсів, зміни у візовому режимі та антропогенні катастрофи і стихійні лиха. Негативні наслідки впливу останніх чинників можна уникнути за умов ефективного функціонування всіх суб’єктів такого механізму при одночасному:
розширенні участі населення в міжнародному туризмі, особливо в країнах, що розвиваються;
лібералізації міжнародної торгівлі туристичними послугами;
впровадженні нових технологій у сферу туристського обслуговування;
впровадженні єдиних стандартів і правил функціонування підприємств туристичного обслуговування;
підтримці, в тому числі і фінансовій, національних туристичних секторів міжнародними організаціями та відповідними органами інтеграційних угрупувань;
розширенні можливості участі великих корпорацій у національних туристичних ринках.
9. Вперше застосована модель М. Портера для оцінки конкурентоспроможності турис¬тичної галузі країни на світовому ринку туристичних послуг дозволила поділити чинники, що визначають рівень конкурентоспроможності туристичної галузі України, на наявні та стримуючі, основні з яких знайшли відображення у роботі. Провідну роль в удосконаленні механізму розвитку світового ринку туристичних послуг відіграватимуть заходи з оптимізації участі в ньому країн. Оптимізація участі України в світовому ринку туристичних послуг пов’язана з активізацією діяльності суб’єктів мікро- та макрорівня одночасно.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Абуков А.Х. Туризм сегодня и завтра. – М.: Профиздат, 1978. – 268 с.
2. Агафонова Л.Г. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: ціноутворення, конкуренція, державне регулювання. – К.: Знання України, 2002. – 352 с.
3. Азар В.И. Экономика и организация туризма. – М.: «Экономика», 1972. – 184 с.
4. Алейникова А. Законодательное обеспечение туризма в Украине: состояние, проблемы и их разрешение // Туристические новости. – 2003. - № 1. – С. 12-13.
5. Алейникова Г.М. Организация и управление турбизнесом. Донецк: Донецкий институт туристического бизнеса, 2002. – 184 с.
6. Александрова А.Ю. Международный туризм. – М.: Аспект Пресс, 2001. – 464 с.
7. Ананьев М.А. Международный туризм. – М.: Международные отношения, 1968. – 208 с.
8. Ананьев М.А. Невидимый экспорт и международные отношения. – М.: «Международные отношения», 1971. – 272 с.
9. Ананьев М.А. Основы международного туризма. М.: Авангард, 1978. – 66 с.
10. Барчукова Н.С. Международное сотрудничество государств в области туризма. – М.: Международные отношения, 1986. – 176 с.
11. Безницкая Е. Современные аспекты развития туристической отрасли Украины и Автономной Республики Крым // Вестник ДИТБ. Серия «Предпринимательство, менеджмент и маркетинг (в туристической сфере)», 2001. - № 5. – С. 218-221.
12. Богославська А.В., Чернега О.Б. Готельна індустрія України: тенденції та перспективи розвитку // http://intkonf.org/bogoslavska-av-den-chernega-ob-gotelna-industriya-ukrayini-tendentsiyi-ta-perspektivi-rozvitku/

13. Борисов К.Г. Международный туризм и право: Учебное пособие. – М.: «НИМП», 1999. – 352 с.
14. Будько Є. Не така страшна криза, як її малювали //Міжнародний туризм. – 2002. - № 4. – С. 86.
15. Будько Є. Куди їдуть надовго, а куди так...// Міжнародний туризм. – 2002. - № 3. – С.97.
16. Будько Є. Самміт У Ялті: консолідація засобами туризму // Міжнародний туризм. – 2002. - № 2. – С. 108
17. Булатова О.В., Дубенюк Я.А. Закономірності та прогноз розвитку туристичної галузі України // Вісник ДІТБ. Серія „Економіка, організація і управління підприємствами” (в туристичній сфері). – 2006. – № 10. – С. 168-175
18. Булатова О.В., Дубенюк Я.А. Особливості моделей міжнародної торгівлі туристичними послугами // Інформаційні технології в управлінні туристичною та курортно-рекреаційною економікою: ІІІ наук.-практ. конф. Бердянськ, 13-14 вересня 2007 р. – Бердянськ: АРІУ ЗНТУ, 2007. – С. 16-18
19. Бураковський І. Теорія міжнародної торгівлі. – К.: Основи, 1996. – 241 с.
20. Ващенко Н.П., Горохова О.В. Сучасні тенденції розвитку міжнародного туризму //Громадське харчування і туристична індустрія у ринкових умовах: Зб. наук. праць. – Київ: КНЕУ, 2001. – 240 с.
21. Виноградорская А. Развитие туристического бизнеса в Украине //Бизнес-информ. – 1999. - № 9-10. – С. 122-127.
22. Виноградська А.М. Туризм та сучасні технології // Ресторанне господарство і туристична індустрія в сучасних умовах. - 2002. – С. 91-96.
23. Від сесії до сесії живуть туристи весело // Міжнародний туризм. – 2003. – № 4. – С. 84
24. Гаврилюк С.П. Конкурентоспроможність підприємств на ринку туристичних послуг. – Київ: КНЕУ, 2001. – 20 с.
25. Гайдук А. Процеси глобалізації та концентрації як фактор розвитку європейського та світового туристичного господарств // Регіональна економіка. – 2003. - № 1. – С. 227-232
26. Гатилова Л.И. Развитие туризма в Украине: статистическая оценка // Вестник ДИТБ. Серия «Предпринимательство, менеджмент и маркетинг (в туристической сфере)», 2001. - № 5. – С. 28-31.
27. Геншафт Л. Особливості функціонування туристичного ринку // Регіональна економіка. – 2002. - № 4.- С. 287-293
28. Герасименко В.Г. Концепція сталого розвитку туризму: етапи становлення і сучасний зміст // Туристична освіта в Україні: проблеми і перспективи. Збірник наукових праць. – Київ: Тонар, 2007. – С. 17-23
29. Герасименко В.Г. Основи туристського бізнесу: Навчальний посібник. – Одеса: Чорномор’я, 1997. – 160 с.
30. Герасименко В.Г. Тенденции развития мирового туристичного рынка // Науковий вісник Одеського державного економічного університету. Науки: економіка, політологія, історія. – 2007. - № 7. – С. 3-14
31. Герасименко В.Г. Формування і розвиток теорії туризму // Науковий вісник Одеського державного економічного університету. Науки: економіка, політологія, історія. – 2005. – С. 3-10
32. Гергуль А.І. Нові явища у готельному бізнесі кінця ХХ ст.. та їх вплив на готельне господарство Європи // Туристично-краєзнавчі дослідження: Збірник наукових праць. – К.: ЧП Кармаліта, 1999. – С. 154-164.
33. Гресєва І.М. Сучасна індустрія туризму та її роль у світовій економіці //Туристично-краєзнавчі дослідження: Зб. наук. пр. – К.: ЧП Кармаліта, 1999. – С. 137-153.
34. Гудзь П. Закон «О курортах» как фактор развития курортно-рекреационного комплекса региональной экономики // Предпринимательство, хозяйство и право. – 2000. – № 8. – С. 72-74.
35. Гуляев В.Г. Туризм: Экономика и социальное развитие. М.: Финансы и статистика, 2003. – 304 с.
36. Гуменюк В.В. Бюджетний механізм туристичної галузі // Фінанси України. – 2004. - № 9. – С. 105-111
37. Дергачев В. Международный туризм в современном мире // Бизнес-информ. – 1998. - № 5. – С. 12-13
38. Дубенюк Я.А. Аналіз тенденцій розвитку світового туристичного ринку // Перспективи розвитку туризму і сфери послуг на міжнародному і національному рівнях: І Міжнар. наук.-практ. конф. Луганськ, 22-24 лютого 2006 р. – Луганськ: Знання, 2006. – Вип. 1. – С. 100-103
39. Дубенюк Я.А. Використання Інтернет-технологій у світовій індустрії туризму // Науково-технічний розвиток: економіка, технології, управління: ІV Міжнар. конф. студентів, аспірантів та молодих вчених. Київ, 24-26 березня 2005 р. – Київ: Пошуково-видавниче агентство „Книга Пам’яті України”, 2005. – С. 142-143
40. Дубенюк Я.А. Влияние международного туризма на национальную экономику // Проблеми і перспективи розвитку ЗЕД регіону: ІІ наук.-практ. конф. Маріуполь, 16 квітня 2004 р. – Маріуполь: МГІ, 2004. – С.23-24
41. Дубенюк Я.А. Вплив міжнародного туризму на економічний розвиток країни // VII підсумкова (2004 р.) наук.-практ. конф. викладачів МДГУ. Маріуполь, 4 лютого 2005 р. – Маріуполь: МДГУ, 2005. – С. 171-172
42. Дубенюк Я.А. Міжнародний туризм і світовий ринок туристичних послуг: сутність, суб’єкти, основні різновиди // Проблемы развития внешнеэкономических связей и привлечения иностранных инвестиций: региональный аспект: Сб. науч. тр. – Донецк: ДонНУ, 2006. – Ч. ІІ. – С. 817-821
43. Дубенюк Я.А. Особенности спроса и предложения туристических услуг // VІ підсумкова (2003 р.) наук.-практ. конф. викладачів МГІ. Маріуполь, 5 лютого 2004 р. – Маріуполь: МГІ, 2004. – С.20-22
44. Дубенюк Я.А. Особливості впливу фінансової глобалізації на розвиток регіональних туристичних ринків // Туризм і ресторанний бізнес: сучасні тенденції та перспективи розвитку: Міжнар. наук.-практ. конф. Київ, 7-9 лютого 2007 р. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2007. – С. 45-48
45. Дубенюк Я.А. Особливості інвестування туристичної галузі України // Особливості інтеграції України в світовий економічний та політико-правовий простір: ІІ Всеукраїнська наук.-практ. конф. Маріуполь, 8 грудня 2006 р. – Маріуполь: МДГУ, 2006. – С. 112-113
46. Дубенюк Я.А. Особливості розвитку екотуризму в Україні на тлі аналізу світового досвіду // Відкритий діалог: влада, промисловість та громадянське суспільство. Сталий розвиток довкілля в Україні: Міжнар. наук.-практ. конф. Маріуполь, 18-21 вересня 2006 р. – Маріуполь, 2006. – С. 156-162
47. Дубенюк Я.А. Особливості розвитку туристичного ринку України в умовах глобалізації // Економіка: проблеми теорії та практики. Зб. наук. праць. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2005. – Том ІІІ.– С. 653-659
48. Дубенюк Я.А. Особливості розвитку туристичного сектору в американському регіоні // Проблеми і перспективи розвитку ЗЕД регіону: ІІІ регіон. наук.-практ. конф. Маріуполь, 10 грудня 2004 р. – Маріуполь: МДГУ, 2004. – С.8-10
49. Дубенюк Я.А. Оцінка конкурентоспроможності туристичної галузі України // Про¬блемы развития внешнеэкономических связей и привлечения иностранных инвестиций: региональный аспект: – Сб. науч. тр. – Донецк: ДонНУ, 2007. – С. 754-761
50. Дубенюк Я.А. Порівняльна характеристика сучасних моделей управління туристичною галуззю в Україні та за кордоном // Формування ринкової економіки в Україні. – Львів: Інтереко, 2004. – Спецвип. 13. – С. 261-268
51. Дубенюк Я.А. Процеси концентрації у світовій туристичній індустрії // Актуальні проблеми науки та освіти: VIII підсумкова (2006 р.) наук.-практ. конф. викладачів МДГУ. Маріуполь, 2 лютого 2006 р. – Маріуполь: МДГУ, 2006. – Ч. 1. – С. 35-37
52. Дубенюк Я.А. Регіональні особливості розвитку міжнародного туризму // Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. – 2007. – № 5. – С. 63-67
53. Дубенюк Я.А. Ставка на развитие туризма // Бизнес-ревю (ежемесячное приложение к „Приазовскому рабочему”). – 2006. – № 4 (12). – 15 апр. – С. 3
54. Дубенюк Я.А. Стратегічні альянси як основа подальшого розвитку світової туристичної галузі // Особливості інтеграції України в світовий економічний та політико-правовий простір: І Всеукраїнська наук.-практ. конф. студентів, аспірантів та молодих вчених. Маріуполь, 9 грудня 2005 р.– Маріуполь: МДГУ, 2005. – С. 91-93
55. Дубенюк Я.А. Туристичний мультиплікатор як комплексний показник розвитку туристичної галузі // Регіональні проблеми розвитку туризму та рекреації: Зб. наук. пр. Ін-ту економіко-правових досліджень НАН України. – Донецьк: ТОВ „Юго-Восток, Лтд”, 2005. – С. 61-69
56. Дурович А.П. Маркетинг в туризме: Учебное пособие. – 2-е изд., перераб. и доп. – Мн.: Новое знание, 2001. – 496 с.
57. Ермилова Е.В. О налогообложении в свободных экономических зонах на примере СЭЗ «Курортополис Трускавец» // Вестник ДИТБ. Серия «Предпринимательство, менеджмент и маркетинг (в туристической сфере)», 2001. - № 5. – С. 174-178.
58. Євдокименко В.К. Регіональна політика розвитку туризму. – Чернівці: Прут, 1996. – 288 с.
59. Жукова М.А. Индустрия туризма: менеджмент организации. – М.: Финансы и статистика, 2004. – 200 с.
60. Замков О.О., Толстопятенко А.В., Черемных Ю.Н. Математические методы в экономике: Учебник. – М.: Московский госуд. ун-т им. М.В. Ломоносова, Издательство «ДИС», 1998. – 368 с.
61. Історія економічних учень. У 2 ч. – Ч.1 / За ред. В.Д. Базилевича. – К.: Знання, 2005. – 567 с.
62. Кабушкин Н.И. Менеджмент туризма: Учебное пособие. – Мн.: БГЭУ, 1999. – 644 с.
63. Карбау Р. Міжнародна економіка / Пер. з англ. Р. Косодія. – Суми: ВАТ «Сумська обласна друкарня», видавництво «Козацький вал», 2004. – 652 с.
64. Киреев А.П. Международная экономика. В 2-х ч. – Ч.І. Международная микроэкономика: движение товаров и факторов производства. – М.: Междунар. отношения, 1998. – 416 с.
65. Кифяк В.Ф. Організація туристичної діяльності в Україні. – Чернівці: Книги – ХХІ, 2003. – 300 с.
66. Коваленко Ю. Как вырастить сад в пустыне? Очень просто – дать возможность развиваться туризму // Туризм и отдых, http://tio.agava.ru/newsp/2001/33/03.shtml
67. Козик В.В., Панкова Л.А., Даниленко Н.Б. Міжнародні економічні відносини. – К.: Знання-Прес, 2002. – 406 с.
68. Козырев В. М., Зорин И. В., Сурин А. И., Ключников А. В., Исаев В. А. Менеджмент туризма: Экономика туризма: Учебник для студ. вузов турист. профиля. – М.: Финансы и статистика, 2001. — 313 с.
69. Колдуненко С. Туризм – дело государственное // Голос Украины. – 1999. – 18 августа.
70. Коніщева Н.Й., Кушнірович Н.О. Методичні підходи до оцінки соціальних, економічних та екологічних наслідків розвитку туризму // Туристично-краєзнавчі дослідження: Збірник наукових праць. – К.: ЧП Кармаліта, 1999. – С. 165-177.
71. Король О.Д. Основи туристського маркетингу. – Чернівці: Рута, 2002. – 110 с.
72. Котлер Ф., Боуэн Дж., Мейкенз Дж. Маркетинг. Гостеприимство и туризм: Пер. с англ. – М.: ЮНИТИ, 1998. – 788 с.
73. Крачило М.П. Іноземний туризм в Україні: стан і шляхи розвитку // Розвиток туризму в Україні. Проблеми і перспективи: Збірник наукових статей. – К.: ІВЦ “Слов’янський діалог”, 1995. – С. 39-46.
74. Крылов А. Микроволны экспорта //Капитал. - 1997. - № 7-8. – С. 64-66.
75. Кулик О. TACIS допомагає економіці Криму // Урядовий кур’єр. – 2001. – 25 жовтня.
76. Кулик О. Чим багаті, тим не раді...// Урядовий кур’єр. – 2001. – 20 жовтня.
77. Кушнирович Н. Экономические аспекты развития туризма // Вестник ДИТБ. Серия «Предпринимательство, менеджмент и маркетинг (в туристической сфере)», 2000. - № 4. – С. 132-136.
78. Левицька Є.В. Організація підприємництва в туризмі: Навчальний посібник. – Донецьк: ДІТБ, 2000. – 312 с.
79. Левковская Л., Чабан Р., Мунин Г. Состояние и перспективы развития туризма и гостиничного бизнеса в Украине // Экономика Украины.- 2003.- № 6. - С. 31-35.
80. Лихоманова О.В. Стан і перспективи регіонального розвитку туризму в Україні // Актуальні проблеми економіки. – 2004. - № 6(36). – С. 149-155
81. Лобанов А. Развитие инвестиционной деятельности в туризме Украины // Вестник ДИТБ. Серия «Предпринимательство, менеджмент и маркетинг (в туристической сфере)», 2000. - № 4. – С.40-45.
82. Лугова О.В. Туристична галузь України як об’єкт іноземного інвестування // Економіка і підприємництво: стан та перспективи: Зб. Наук. праць. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2003. – 280 с.
83. Лук’яненко І.Г., Краснікова Л.І. Економетрика: Підручник. – К.: Товариство „Знання”, КОО, 1998. – 494 с.
84. Лук’яненко І.Г., Краснікова Л.І. Економетрика: Практикум з використанням комп’ютера. – К.: Товариство „Знання”, КОО, 1998. – 220 с.
85. Макконнелл К.Р., Брю С.Л. Экономикс: принципы, проблемы и политика. Пер. с англ. 11-го изд.- К.: Хагар-Демос, 1993. – 785 с.
86. Максименко С.В. Туристическая деятельность: международно-правовые аспекты. – Одесса: Латстар, 2001. – 176 с.
87. Маленко М. Привабливі проекти // Урядовий кур’єр. – 2002. – 20 березня.
88. Мальков Э. Экономические аспекты международного туризма // Внешнеэкономический бюллетень. – 2001. - № 7. – С. 50-56
89. Мариуц О. Принята программа развития туризма в Украине // Туристические новости. – 2002. - № 5-6. – С. 9.
90. Маршалл А. Принципы экономической науки, т. ІІ. Пер. с англ. – М.: Издательская группа «Прогресс», 1993. – 312 с.
91. Матвиенко А. Комментарии к новой редакции закона о туризме //Туристические новости. – 2002. - № 12. – С. 10.
92. Медуниця Ю. Чи зросте потік іноземних туристів? // Урядовий кур’єр. – 2002. – 13 червня.
93. Международная экономика / Под ред. проф. Ю.В. Макогона. – Донецк: ИД, 2002. – 304 с.
94. Международная экономика: Учебное пособие / Макогон Ю.В., Миронов В.С., Бударина Н.А., под общ. ред. Ю.В. Макогона. – Донецк: ДонНУ, 2005. – 328 с.
95. Международные экономические отношения / Под общ. ред. В.Е. Рыбалкина. – М.: ЗАО „Бизнес-школа „Интел-Синтез”, Дипломатическая академия МИД РФ, 1998. – 368 с.
96. Мельник О. Інтегральний показник туристичної привабливості території: поняття та теоретичні аспекти // Регіональна економіка. – 2004. - № 4. – С. 197-205
97. Мельниченко С.В., Мельниченко Л.В. Державне регулювання діяльності підприємств туристичної сфери // Фінанси України. – 2004. п – № 11. – С. 55-62
98. Менеджмент туризма: Учебное пособие / Под общ. ред. Н.И. Кабушкина. – Мн.: Новое знание, 2003. – 632 с.
99. Менеджмент туризма: Экономика туризма: Учебник. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 320 с.
100. Менеджмент туристичної індустрії: Навчальний посібник /за ред. проф. І.М. Школи. – Чернівці: Книги – ХХІ, 2003. – 596 с.
101. Мировая экономика / Под ред. проф. А.С. Булатова. – М.: Юристъ, 2000. – 734 с.
102. Михайлов А. Въездной (иностранный) туризм: нереализованные возможности //Предпринимательство, хозяйство и право. – 1997. - № 8. - С. 29-32
103. Міжнародні ринки ресурсів: Навч. посібник / А.Б. Яценко, К.С. Мітюшкіна, Т.В. Марена, Я.А. Дубенюк; За заг. ред. проф. Ю.В. Макогона. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 194 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.