У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕГУЛЮВАННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНО-МІЧНИХ ЗВ’ЯЗКІВ РЕГІОНУ
Количество страниц 229
ВУЗ ІНСТИТУТ ЕКОНОМІКО-ПРАВОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ЛУГАНСЬКА ФІЛІЯ
Год сдачи 2010
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………………… 3

РОЗДІЛ 1. Теоретичні основи розвитку зовнішньоекономічних зв’язків
регіону ..………………………………………………………………………… 10
1.1. Сутність, роль і значення зовнішньоекономічних зв’язків для розвитку
регіону ...……………………………………………………………………….. 10
1.2. Умови розвитку зовнішньоекономічних зв’язків ...…………………….. 25
1.3. Методи економічного регулювання зовнішньоекономічних зв’язків … 46
Висновки до розділу 1 ………………………………………………………… 61

РОЗДІЛ 2. Аналіз і оцінка практики здійснення зовнішньоекономічних
зв’язків регіону……..………………………………………………………….. 65
2.1. Світовий і вітчизняний досвід здійснення зовнішньоекономічних
зв’язків ...……………………………………………………………………….. 65
2.2. Використання програмно-цільового методу в регулюванні зовнішньоеко-номічних зв’язків Луганської області ...……………………………………… 89
2.3. Аналіз ефективності застосування митних тарифів у системі зовнішньо-економічних зв’язків ………………………………………………………….. 109
Висновки до розділу 2…………………………………………………………. 123

РОЗДІЛ 3. Науково-методичне забезпечення підвищення ефективності
регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону ………………… 128
3.1. Розвиток системи регулювання зовнішньоекономічних зв’язків ...…… 128
3.2. Удосконалювання митного регулювання зовнішньоторговельних
зв’язків ...………………………………………………………………………. 145
3.3. Оптимізація регулювання інвестиційних зовнішньоекономічних
зв’язків ...………………………………………………………………………. 159
Висновки до розділу 3 ..……………………………………………………….. 184
ВИСНОВКИ ..………………………………………………………………… 188
ДОДАТКИ ……..……………………………………………………………….194
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ..……………………………….... 216

ВСТУП

Актуальність теми. Розширення економічної самостійності регіонів в ринкових умовах викликає необхідність позиціонування кожного з них в еко-номічному просторі, в тому числі і у зовнішніх зв’язках. Нажаль основний не-долік сучасного управління полягає у тому, що процеси реалізації економічних реформ і прийняття відповідних рішень відірвані від регіонів – суб’єктів зов-нішньоекономічних зв’язків. Відсутність системної державної регіональної політики, збереження тенденцій розподілу, надмірне централізоване управлін-ня призвели до втрати реальних повноважень регіональних органів влади. На-слідком такого підходу стали істотні диспропорції економічного та соціально-го розвитку регіонів. Непослідовність постійних різновекторних змін у митній політиці привела до зниження рівня управління зовнішньоекономічною діяль-ністю підприємств регіонів. Таким чином, державна політика виявилася не здатною забезпечити ефективне управління регіонами. Інтеграційні процеси визначили необхідність пошуку нових інструментів інтенсивного залучення регіонів до процесу підвищення ефективності регулювання зовнішньоекономі-чних зв’язків.
Разом з тим, питання регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіо-нів у ринкових умовах недостатньо досліджені і не одержали відповідного практичного застосування. Регіональними і місцевими органами влади не ус-відомлена достатньою мірою необхідність переходу від безпосереднього управління до регулювання, відсутні механізми інтенсивного залучення їх до процесу створення умов для здійснення зовнішньоторговельної та інвестицій-ної діяльності підприємств регіону. Регіональне програмування має недоліки, не повною мірою враховує ресурсний потенціал та інші резерви розвитку зов-нішньоекономічних зв’язків регіону. Вищезазначене обумовлює необхідність розв’язання наукового завдання щодо підвищення ефективності регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону на основі використання організаційно-економічних інструментів регулювання з участю регіональних та місцевих ор-ганів влади, що забезпечує гармонійні відносини регіону і держави. Теоретич-на і практична значимість цих проблемних питань зумовила вибір теми дисер-тації та її актуальність.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисерта-ція була виконана відповідно до планів науково-дослідних робіт Інституту економіко-правових досліджень НАН України за 2002-2006 рр., у яких дисер-тант приймав участь як співвиконавець. В межах дослідження за темою Ор-ганізаційний і економіко-правовий механізм управління митною діяльністю (ДР 0102U000094) автором обґрунтовано використання економічних методів регулювання зовнішньоекономічних зв’язків з урахуванням принципів, функ-цій митного регулювання. При розробці теми "Організаційне та економіко-правове забезпечення захисту товаровиробників в Україні" (ДР 0104U007345) здобувачем проаналізовано тенденції та умови їх розвитку, сформовано про-позиції по розширенню функцій місцевих органів виконавчої влади щодо за-стосування митного тарифу за основними видами продукції регіону.
Мета і задачі дослідження. Метою дисертаційної роботи є розвиток те-оретичних, методичних положень та розробка практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону на основі використання організаційно-економічних інструментів регулювання з участю регіональних та місцевих органів влади.
Для досягнення поставленої мети були сформульовані і вирішені такі за-дачі:
досліджено економічну природу зовнішньоекономічних зв’язків регіону, їх роль і значення в економіці регіону;
визначено передумови та умови розвитку зовнішньоекономічних зв’язків регіону;
розглянуто методи економічного регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону;
узагальнено світовий і вітчизняний досвід зовнішньоекономічних відно-син регіону;
проаналізовано вплив програмно-цільового методу на регулювання зов-нішньоекономічних зв’язків регіону;
визначено ефективність застосування митних тарифів у системі зовніш-ньоекономічних зв’язків регіону;
визначено особливості формування системи регулювання зовнішньоеко-номічних зв’язків регіону;
обгрунтовано пропозиції щодо митного регулювання зовнішньоторгове-льних зв’язків регіону;
визначено спосіб оптимізації регулювання зарубіжних інвестиційних зв’язків регіону.
Об’єктом дослідження є процеси регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону.
Предметом дослідження є теоретичні положення, методи та способи підвищення ефективності регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіо-ну.
Методи дослідження. Методологічні та теоретичні основи дослідження базуються на принципах діалектики як загального способу пізнання.
В ході виконання роботи використано такі методи наукового пізнання: методи логічного узагальнення – при визначенні сутності категорії "зовніш-ньоекономічні зв’язки", "регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіо-нів"; метод системного аналізу – при встановленні умов розвитку зовнішньо-економічних зв’язків, вивченні розвитку зовнішньоекономічних зв’язків на рі-вні країн, регіонів України, міст області; системно-структурного аналізу – при побудові моделі оптимізації інвестиційних зв’язків; метод порівняльного ана-лізу – при оцінці структури й ефективності митного тарифу; методи статисти-чного й економічного аналізу – при визначенні тенденцій розвитку зовнішньо-торговельних й інвестиційних зв’язків регіонів; метод угрупування – для по-будови типології регіонів щодо їх участі в зовнішньоекономічних зв’язках; комплексний підхід – при розробці системи регулювання зовнішньоекономіч-них зв’язків регіонів; логічний метод – при обґрунтуванні моделі використан-ня управлінського потенціалу регіональних і місцевих органів влади в забез-печенні сприятливих митних умов.
Інформаційною основою роботи є звіти та відповідні публікації міжна-родних організацій, статистичні дані Державного комітету статистики Украї-ни, Головного управління статистики в Луганській області, Закони України, Укази Президента України, результати власних досліджень автора. На вибір наукового підходу до вирішення поставленої задачі вплинули роботи вітчиз-няних та зарубіжних вчених-економістів та практиків, які займаються дослі-дженням й розв’язанням проблем регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону. Серед них такі дослідники, як: І. Балабанов, С. Захарін, Б. Кліяненко, І. Кратко, А. Кредисова, Ю. Макагон, А. Мазаракі, І. Нижний, В. Новицький, Т. Семенова, В. Третяк, П. Фішер; дослідники, які займаються питаннями со-ціально-економічного розвитку регіону: З. Варналій, В. Видякін, В. Геєць, М. Долішний, В. Максимов, В. Нордгауз, В. Степанов, П. Самуельсон; а також дослідники митних відносин: М. Голощапов, В. Драганов, В. Дудчак, А. Козирін, Р. Ларина, К. Сандровський, С. Терещенко, Р. Шишка.
Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає у підви-щенні ефективності регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону на ос-нові використання організаційно-економічних інструментів регулювання з уча-стю регіональних та місцевих органів влади, що забезпечує гармонійні відноси-ни регіону і держави.
Науковою новизною відрізняються наступні результати дисертаційної роботи:
вперше:
обґрунтовано систему регулювання зовнішньоекономічних зв'язків регі-ону на основі використання програмно-цільового методу в сполученні з мит-ним регулюванням, що дозволяє підвищувати ефективність функціонування економіки регіону;
обґрунтовано модель використання управлінського потенціалу регіона-льних і місцевих органів влади шляхом передачі відповідних повноважень і розвитку взаємозв’язків з органами, які здійснюють зовнішньоекономічне ре-гулювання, що сприятиме розвитку зовнішньоторговельних зв’язків регіону;
запропоновано методичний підхід до побудови моделі оптимізації регу-лювання інвестиційних зв’язків регіонів України з урахуванням результатів їх участі в зовнішньоекономічних зв’язках, що дозволяє встановлювати залеж-ність між обсягами експорту-імпорту товарів та залученням іноземних інвес-тицій;
удосконалено:
прийоми типологізації регіонів України на основі застосування комбіна-цій показників (експорту-імпорту, зовнішньоекономічного сальдо, залучення іноземних інвестицій), поданих у порівнянні із середніми показниками по Україні, що дозволяє формувати регіональні кластери та виявляти тенденції активізації участі регіонів у зовнішньоекономічних зв’язках;
методичний підхід до аналізу основних параметрів митного тарифу, що обумовлює стабільність митних ставок на фіксований часовий період з метою забезпечення раціональної структури зовнішньоторговельних зв’язків регіону;
модель регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону на основі врахування ефективності реалізації і моніторингу цільової комплексної про-грами розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємств Луганської об-ласті, що дозволяє вирішувати стратегічні задачі розвитку регіону у взаємо-зв’язку з єдиною політикою держави;
дістали подальший розвиток:
поняття "зовнішньоекономічні зв’язки регіону" через уточнення їх як си-стеми двохсторонніх економічних контактів і відносин, які виникають при русі усіх ресурсів між державами та їх економічними суб’єктами – регіонами – і які є інструментом впливу на економіку регіону, що здійснюється через механізм зовнішньоекономічної діяльності підприємств, розташованих на його терито-рії; поняття "регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону" як створен-ня умов розвитку цих зв’язків з орієнтацією на сполучення регіональних та державних цілей;
визначення передумов і умов розширення зовнішньоторговельних та ін-вестиційних зв’язків, що забезпечує системний підхід щодо розвитку зовніш-ньоекономічних зв’язків регіону, які сприяють зростанню його економіки;
функції мита, які застосовуються в управлінні зовнішньоекономічними зв’язками регіонів, на основі визначення різниці між світовими і національни-ми цінами на товари.
Практичне значення дисертації полягає у тому, що:
система регулювання зовнішньоекономічних зв’язків на основі розвитку відповідних цільових програм у сполученні з митним регулюванням, дозволяє підвисити комплексність розвитку регіону та зростання його потенціалу;
пропозиції щодо участі регіональних і місцевих органів влади в забезпе-ченні сприятливих митних умов регулювання, що спрямовані на підвищення ефективності зовнішньоекономічних зв’язків регіону та структури його еко-номіки;
модель оптимізації регулювання інвестиційних зв’язків може бути засто-сована регіонами, їх містами та районами як база порівняння при регулюванні зовнішньоекономічних відносин та розробці комплексних інвестиційних про-грам;
типологізацїя регіонів, що побудована за статистичними даними міст Лу-ганської області та регіонів України, є базою для аналізу стану зовнішньоеко-номічних зв’язків і перспектив їх розвитку.
Отримані в дисертації висновки і рекомендації знайшли практичне засто-сування в діяльності підприємств та установ Луганської області. Головним управлінням економіки Луганської обласної державної адміністрації викорис-тані підходи до підвищення регулювання зовнішньоекономічних зв’язків при формуванні Програми зовнішньоекономічної діяльності Луганської області до 2010 року, в якій автор був співвиконавцем (довідка № 178/22-8 від 24.01.2007 р.). В Луганській регіональній торговельно-промисловій палаті – при розробці перспективних планів застосовано рекомендації щодо системи регулювання зовнішньоекономічних зв’язків міст і підприємств області (дові-дка № 942/25 від 04.09.2006 р.). В діяльності ЗАТ "Луганський машинобудів-ний завод імені О.Я. Пархоменка" використано порядок визначення митних пільг, що дозволило встановити кращі умови розвитку експортного потенціалу підприємства (акт № 1031 від 15.11.2005 р.). В діяльності ТОВ ВКФ "ЛІА" ЛТД впроваджені пропозиції відносно митного регулювання зовнішньоеконо-мічної діяльності, що дозволило покращити захист прав підприємства (акт № 728 від 11.09.2005 р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійно вико-наною науковою працею, в якій викладено авторський підхід до розробки практичних, теоретичних та методичних положень та рекомендацій, спрямо-ваних на підвищення ефективності регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону. Внесок здобувача в наукових роботах, опублікованих у спів-авторстві, конкретизовано в списку праць за темою дисертації.
Апробація результатів дисертації. Основні положення та результати дослідження доповідалися автором і були схвалені на науково-практичних конференціях: Всеукраїнській науково-практичній конференції "Теорія і прак-тика управління в трансформаційний період" (м. Донецьк, 2001 р.), Міжнарод-ній науково-практичній конференції "Соціально-економічні аспекти глобалі-зації" (м. Донецьк, 2002 р.), Всеукраїнській науково-практичній конференції "Економічні проблеми адаптації і розвитку вищої школи в умовах ринку" (м. Алчевськ, 2004 р.), Міжнародній науково-практичній конференції "Еконо-мічні проблеми розвитку промислового виробництва" (м. Одеса, 2004 р.), Міжнародній науково-практичній конференції "Дні науки" (м. Дніпропетровськ, 2005 р.), IV Всеукраїнській науково-практичній конфе-ренції студентів, аспірантів та молодих вчених "Перспективи та пріоритети розвитку економічного аналізу" (м. Донецьк, 2007 р.).
Публікації. За результатами виконаних досліджень опубліковано 14 нау-кових праць, у тому числі 1 монографія, 9 статей у наукових фахових видан-нях та 3 тези конференцій. Загальний обсяг публікацій складає 14,8 друк. арк., з них 6,8 друк. арк. належать особисто автору.
Список литературы ВИСНОВКИ

В економіці України зовнішньоекономічні зв’язки відіграють важливу роль, здобуваючи специфіку, обумовлену, з одного боку, сучасним етапом розвитку національної економіки, її реформуванням у ринкових умовах, з ін-шого боку – особливостями входження України до світового співтовариства.
Зовнішньоекономічні зв’язки стають визначальним фактором залучення новітніх досягнень науково-технічних програм, що відкривають доступ до пе-редової технології й управлінського досвіду. Перебуваючи джерелом підви-щення ефективності виробництва підприємств регіону, зовнішньоекономічні зв’язки сприяють більш повному задоволенню потреб населення регіону в то-варах і послугах.
У сфері сучасного світового господарства зовнішньоекономічні зв’язки охоплюють більш широкий спектр взаємодій. Разом з торгівлею у світовому економічному співробітництві усе більшого значення набуває науково-технічний і інвестиційний напрямки. У результаті інтернаціоналізації вироб-ництва і капіталу склалася нова модель зовнішньоекономічних зв’язків – ви-робничо-інвестиційна, що, модифікуючи товарне виробництво, підвищує його ефективність.
Формування самостійності регіонів України привело до зростання кіль-кості зв'язків з зарубіжними країнами – в Луганській області у 2006 р. вони охоплювали 108 країн з експорту товарів, 61 країну – з імпорту товарів. Прямі іноземні інвестиції надійшли до області з 35 країн, з області – до 4 країн. Серед підприємств області 405 експортували товари, 498 – імпортували. Послуги здійснювали, відповідно, 83 і 183 підприємства.
Загальний зовнішньоторговельний товарообіг Луганської області склав у 2006 р. 5725,1 млн. дол. США, при позитивному сальдо зовнішньої торгівлі 284,1 млн. дол. США. Переважний стан займають країни СНД, товарообіг з якими склав 3023,5 млн. дол. США або 52,8%, Європи – 21,5%; Азії – 12,1%, Америки – 11,2%. Обсяги зовнішньоторговельних зв’язків з країнами Америки у порівнянні з попереднім роком зросли загалом у 3,4 рази, Європи – 124,5%, СНД – 115,9%, Азії – 101,7%.
Головними споживачами продукції області є США, обсяг експорту скла-дає 414,6 млн. дол. США або 13,8% від загального обсягу експорту; Російська Федерація – 407,2 млн. дол. США або 13,6%; Туреччина – 224,3 млн. дол. США або 7,5%; Італія – 208,2 млн. дол. США або 6,9%. Наведені показники свідчать про розширення географії експорту продукції підприємств Луганської області та їх переорієнтацію у виборі перспективних ринків збуту. Разом з тим основним імпортером до області залишається Російська Федерація, на частку якої припадає 90,3% загального обсягу імпорту.
Залучення прямих іноземних інвестицій до області у 2006 році становило 284,2 млн. дол. США, що на 5,4% більше ніж у попередньому році. Інвестиції надійшли з 35 країн світу, але найбільші обсяги внесено нерезидентами з США – 44,3% (125,6 млн. дол. США), Кіпру – 24,2% (68,7 млн. дол. США), Угорщини – 11,7% (33,3 млн. дол. США).
Придбання регіонами економічної самостійності в умовах ринку викли-кає необхідність переоцінки положення і функцій кожного регіону в системі економічного простору, де має бути прийнято рішення, що забезпечують умо-ви його стійкого розвитку, а також реалізацію стратегічних задач соціально-економічного розвитку регіонів.
У регулюванні зовнішньоекономічних зв’язків регіону немає абсолютно-го алгоритму для застосування його на практиці. Характер рішень щодо спів-робітництва з національними партнерами випливає з цілей розвитку регіонів. Разом з тим, існує можливість виділення ряду закономірностей і нормативних умов зовнішньоекономічних зв'язків, прийнятих у міжнародній практиці. Ви-ходячи з цього розвиток зовнішньоекономічних зв’язків регіонів припускає об'єктивну необхідність забезпечення відповідності національних законодав-чих і нормативних документів, застосовуваних у регіонах України, міжнарод-ним правилам торгівлі з урахуванням особливостей розвитку регіонів.
У дисертаційній роботі вирішено наукове завдання щодо підвищення ефективності регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону на основі використання організаційно-економічних інструментів регулювання з участю регіональних та місцевих органів влади, що забезпечує гармонійні відносини регіону і держави. Виконане наукове дослідження дозволяє сформулювати ряд висновків і пропозицій теоретичного, прикладного і методичного змісту, ос-новні з яких зводяться до наступного:
1. Уточнено поняття "зовнішньоекономічні зв’язки регіону", як системи двохсторонніх економічних контактів і відносин, що виникають при русі усіх ресурсів між державами та їх економічними суб’єктами – регіонами – і які є інструментом впливу на економіку регіону, що здійснюється через механізм зовнішньоекономічної діяльності підприємств, розташованих на його терито-рії. Регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону розглядається як створення умов досягнення пріоритетів і перспективних напрямків зовнішньо-економічного розвитку регіону з урахуванням орієнтації на загальнодержавні цілі при забезпеченні необхідної децентралізації.
2. Показано, що необхідним при регулюванні зовнішньоекономічних зв’язків регіону є визначення передумов та умов їхнього розвитку. До основ-них передумов віднесені нерівномірність і відмінності в економічному та нау-ково-технічному розвитку регіонів, у ресурсах, природних і кліматичних умо-вах, специфіка географічного положення. Як умови розвитку зовнішньоторго-вельних зв’язків виділено міжнародні правила торгівлі, соціально-культурне середовище, звичаї та правила валютно-фінансових розрахунків. На розвиток іноземних інвестиційних зв’язків впливають інвестиційний клімат регіону та держави.
3. Особливості регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіонів у сучасних умовах визначаються застосуванням економічних методів, які впли-вають на експортно-імпортні операції через ціновий механізм, сприяючи зміні конкурентоспроможності продукції регіону. Вони подані в системі тарифного і нетарифного регулювання. Значну частину економічних методів нетарифного регулювання складають податки і збори, в тому числі податок на додану вар-тість, акцизний збір, митні збори, антидемпінгове і компенсаційне мито на то-вари конкретних імпортерів. Підвищенню ефективності зовнішньоекономіч-них зв’язків сприяє синтез цих методів. При визначенні функціональних особ-ливостей мита, які застосовуються при тарифному і нетарифному регулюванні, виявлено основні напрямки регулюючої функції мита: стабілізуючий, стиму-люючий і стримуючий на основі варіантів співвідношення світових і націона-льних цін на товари.
4. Удосконалено методичний підхід до дослідження участі регіонів у зо-внішньоекономічних зв’язках на основі типологізації регіонів. У результаті чо-го сформовані кластери регіонів з урахуванням рівнів відповідних показників в порівнянні з середніми даними по регіонах України. Запропоновані й апро-бовані різні варіанти типологізації за показниками експортної активності та імпортної залежності, зовнішньоекономічної активності (зовнішньоторговель-ного сальдо), інвестиційної активності регіонів (залучення прямих іноземних інвестицій), зовнішньоекономічної та інвестиційної активності регіонів дозво-лили виявити регіони-донори і регіони-реципієнти, а також те, що окремі ліде-ри залучення до регіонів прямих іноземних інвестицій мають найбільше нега-тивне зовнішньоекономічне сальдо серед регіонів України.
5. Розроблено модель регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регі-ону з урахуванням досвіду реалізації цільової комплексної програми зовніш-ньоекономічної діяльності в містах, районах, підприємствах, галузях економі-ки Луганської області, яка дозволяє вирішувати стратегічні задачі розвитку ре-гіону у взаємозв’язку з єдиною політикою держави. Основними елементами цієї моделі є концепція зовнішньоекономічних зв’язків регіону, пропозиції і договори щодо розвитку зовнішньоекономічних зв’язків регіону, програмні заходи щодо міжрегіонального співробітництва з прикордонними регіонами з урахуванням забезпечення і здійснення раціональної структури зовнішньоеко-номічних зв’язків.
6. В умовах розвитку інтеграційних процесів доцільною стає система ін-тенсивного регулюючого втручання регіону в регулювання митних умов реалі-зації зовнішньоекономічних зв’язків, які постійно і безсистемно змінюються. З метою підвищення ефективності митних умов запропоновано розширення по-вноважень регіональних та місцевих органів влади відносно їх участі у процесі узгодження змін параметрів митного тарифу щодо експорту-імпорту основних видів продукції регіону, оскільки регіони як суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності повинні бути впевнені в стабільності митного тарифу протягом фік-сованого часового періоду. Це сприятиме збільшенню його ефективності при регулюванні зовнішньоекономічних зв’язків регіону і держави.
7. Організаційно-економічне забезпечення регулювання зовнішньоеконо-мічних зв’язків регіону є найбільш ефективним при створенні сучасної системи, яка забезпечує гармонійні відносини регіону і держави, дозволяє вирішувати складні задачі, пов'язані з зовнішньоторговельною та інвестиційною діяльністю. Під системою регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону розуміється сукупність підсистем і елементів зовнішньоекономічної діяльності підприємств регіону, які забезпечують реалізацію функцій регіону в заданих параметрах. За-пропонована система регулювання зовнішньоекономічних зв’язків регіону складається з наступних підсистем: фінансової, інформаційної, кадрової, адмі-ністративно-правової та елементів, до яких відносяться товари й інвестиції, рух яких регулюється шляхом застосування програмно-цільового методу з ураху-ванням інструментів митного регулювання.
8. Обґрунтовано модель використання управлінського потенціалу регіо-нальних і місцевих органів влади в забезпеченні сприятливих митних умов, яка заснована на розширенні повноважень, систематизації та розвитку взаємо-зв’язків регіональних і місцевих органів влади з інститутами, що забезпечують процес реалізації зовнішньоекономічних зв’язків. Визначено, що зовнішньо-торговельний режим охоплює не тільки експорт-імпорт товарів, але і майнові інвестиції, оскільки переміщення інвестицій (у вигляді рухомого майна, цін-ностей) через митний кордон здійснюється на загальних підставах аналогічно переміщенню товарів.
9. Визначено порядок побудови моделі оптимізації інвестиційних зв’язків регіону, що передбачає випередження експорту у порівнянні з імпор-том. В основі побудови моделей використано типологію регіонів відносно са-льдо експорту-імпорту та інвестиційної активності. Запропонований порядок включає побудову регіональних моделей інвестиційних зв’язків регіонів; зага-льної моделі інвестиційних зв’язків на основі фактичних середніх значень та виявлення позитивних результатів інвестиційної активності регіонів. Модель оптимізації дозволяє встановити залежність між обсягами експорту, імпорту і залучення іноземних інвестицій у розрахунку на одну особу, та є базою для порівняння і регулювання зовнішньоекономічних відносин регіонів при ство-ренні сприятливого інвестиційного клімату з участю регіональних та місцевих органів влади.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Алешин О. Категория публичного порядка в международном частном праве // Юридическая практика. – 2003. – № 41. – С. 14-15.
2. Анохин А. Как рассчитать ввозную пошлину // Закон-Бизнес. – 1998. – № 18. – С. 7.
3. Анохин А., Бабенко И. Консультирует таможня // Финансовая консуль-тация. – 2000. – № 11. – С. 50-51.
4. Артеменко В.А., Маслова Г.Н., Першукова Т.А. Порядок определения льгот при начислении и уплате таможенной пошлины // Економіка та право. – 2004. – №1. – С. 123-128.
5. Артеменко В.А. Условия развития внешнеэкономических связей ре-гионов // Бизнес-информ. – 2006. – № 12. – С. 27-30.
6. Артеменко В.А. Особенности регулирования развития внешнеэконо-мических связей региона на основе программно-целевого метода // Економіка: проблеми теорії та практики. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2007. – Випуск 223. – В 3-х томах – Т.II. – С. 510-515.
7. Артемов Н.М. Финансово-правовое регулирование внешнеторговой деятельности. – М.: Финансы и статистика, 1999. – 478 с.
8. Асаул А. Формирование инвестиционного климата // Экономика Ук-раины. – 2002. – № 4. – С. 83-87.
9. Балабанов И.Т., Балабанова А.И. Внешнеэкономические связи: Учеб-ное пособ. – М.: Финансы и статистика, 1998. – 512 с.
10. Белый В. Налоговая оптимизация внешнеэкономической деятельно-сти (вывозная пошлина) // Бизнес. – 2000. – № 49. – С.94-97; № 50. – С. 103-105.
11. Белый В. Таможенная стоимость как предмет спора таможенных ор-ганов и субъектов внешнеэкономической деятельности // Бизнес. – 2000. – №4. – С. 125-127; № 5. – С. 118-124.
12. Борщ М. Інвестиції в Україні: стан, проблеми і перспективи. – К.: Знання, КОО, 2002. – 318 с.
13. Буглай В.Б., Ливенцев Н.Н. Международные экономические отноше-ния / Под ред. Ливищева Н.Н. – М.: Финансы и статистика, 1996. – 156 с.
14. Буряковский В.В., Карамзин В.Я., Каламбет С.В., Водолазская О.А. Налоги: Учеб. пособие / Под ред. В.В. Буряковского. – Днепропетровск: Поро-ги, 1998. – 645 с.
15. Ващенко В.В. Митно-тарифне регулювання зовнішньоекономічної ді-яльності // Фінанси України. – 2000. – № 3. – С. 40-45.
16. Василенко Ю. Внешние факторы и экономика Украины // Антікризо-вий монітор. – 2000. – № 48(90). – 16-22 дек. (подготовлено для научно-теоретической конференции "Экономическая безопасность Украины в контек-сте рыночных реформ").
17. Василенко В.Н. Теоретико-методологические основы экономической диагностики развития территорий // Экономика и право. – 2005. – № 2. – С. 16-22.
18. Владимиров К.Н., Бардачов В.Ю. Митне регулювання: Навч. посібник. – Херсон: Олді-плюс, 2002. – 336 с.
19. Внешнеэкономическая деятельность. Сб. науч. тр. – Донецк: КП Ре-гион, 1998. – 292 с.
20. Внешнеэкономическая деятельность предприятий / Под ред. д-ра экон. наук, проф. И.В. Багровой. – К.: Центр научной литературы, 2004. – 580 с.
21. Водянов А. Таможенно-тарифная политика в контексте новых макро-экономических реальностей // Российский экономический журнал. – 2000. – № 5-6. – С. 87-95.
22. Вознесенская Н.Н. Иностранные инвестиции: Россия и мировой опыт. – М.: Издательский дом "Инфра-М", Юридическая фирма "Контракт", 2001. – 220 с.
23. Воронкова О.Н., Пузакова Е.П. Внешнеэкономические связи регио-нов России: теоретические и методологические основы: Монография. – Ростов н/д: РГЭУ, 2002. – 192 с.
24. Герасимчук М.С. Экономические и институциональные условия осу-ществления инвестиционной деятельности // Экономика Украины. – 1994. – №12. – С. 3-11.
25. Геец В.М. Некоторые сравнительные признаки трансформационных моделей экономики Украины и России // Экономика Украины. – 2005. – № 4. – С. 17.
26. Голощапов Н.А. Таможенный контроль. – М.: Экзамен, 2000. – 318 с.
27. Гладій І.Й. "Новий регіоналізм" України та управління територіаль-ним розвитком // Проблемы развития внешнеэкономических связей и привле-чения иностранных инвестиций: региональный аспект: Сб. науч. тр. – Донецк: ДонНУ, 2004. – Ч 2. – С. 776-778.
28. Гребельник О.П., Романовський О.О. Основи зовнішньоекономічної діяльності: Навч. посібник / О.П. Гребельник, О.О. Романовський. – К.: Демі-ур, 2003. – 296 с.
29. Гребельник О.П. Основи зовнішньоекономічної діяльності. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 384 с.
30. Грицишин В.Е., Ершов В.И., Зиминский Ю.В., Клияненко Б.Т., Масло-ва Г.Н., Осыка А.П. и др. Формирование механизма финансового обеспечения внешнеэкономических связей. – Донецк: ИЭПИ НАН Украины, 2001. – 64 с.
31. Демин О. Политика регионального развития в условиях углубления рыночных реформ в Украине // Экономика Украины. – 2003. – № 6. – С. 4-13.
32. Демченко В., Бабенко І. Митно-тарифна політика в Україні // Діловий вісник. – 2000. – № 1. – С. 22-23.
33. Долишний М.И. Управление региональными научно-техническими программами. – К.: Техника, 1986. – 184 с.
34. Дмитриченко Л.И., Брайловский П.А. Ликвидация специального ре-жима инвестиционной деятельности в Донецкой области: Экономико-правовой аспект // Инвестиции и практика. – 2006 . – № 8. – С. 24-27.
35. Дудчак В.І. Митна справа. – К.: КНЕУ, 2002. – 310с.
36. Дюмулен И., Пресняков В., Соколов В. Внешнеторговый режим веду-щих зарубежных стран // Внешняя торговля. – 1996. – № 4. – С. 45-48.
37. Жигалова Л.Д. Внешнеэкономические связи региона в условиях гло-бализации // http://www/prof/msu/ru/publ/omsk 2/045/htm.
38. Жорин Ф.Л. Правові основи митної справи в Україні (конспект курсу лекцій з програмних тем): Навч. посібник. – К.: ККЄУ, 2001. – 248 с.
39. Задыхайло Д.В. Инвестиционное право Украины. – Харьков: "Еспа-да", 2002. – 752 с.
40. Закон України "Про інвестиційну діяльність" від 18.09.1991 р. № 1560-XII // Відомості Верховної Ради України. – 1992. – № 10. – Ст. 138.
41. Закон України "Про загальні засади створення і функціонування спе-ціальних (вільних) економічних зон" від 13.10.1992 р. № 2673 // Відомості Верховної Ради України. – 1992. – № 50. – Ст. 676.
42. Закон України "Про зовнішньоекономічну діяльність" // Відомості Верховної Ради України. – 1991. – № 29. – Ст. 337.
43. Закон України "Про внесення змін до Митного тарифу України" від 15.03.2005 р. № 2470-IV. // Офіційний вісник України. – 2005 – №12. – Ст. 564
44. Закон України "Про Державний бюджет України на 1999 рік" (2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005) // Відомості Верховної Ради України. – 1999. – № 8. – Ст. 59; 2000 – № 50. – Ст. 438; 2001. – № 2-3 – Ст. 10; 2002. – № 12-13. – Ст. 92; 2003. – № 10-11. – Ст. 86;.2004. – № 17-18. – Ст. 250; 2005. – № 7-8. – Ст. 162.
45. Закон України "Про Єдиний митний тариф" від 05.02.1992 р. № 2097 // Відомості Верховної Ради України. – 1992. – № 19. – Ст. 259.
46. Закон України "Про захист національного товаровиробника від дем-пінгового імпорту" від 22.12.1998 г. № 330-XIV // Відомості Верховної Ради України. – 1999. – № 9-10. – Ст. 65.
47. Закон України "Про захист національного товаровиробника від суб-сидованого імпорту" від 22.12.1998 г. № 331-XIV // Відомості Верховної Ради України. – 1999. – № 12-13. – Ст. 80.
48. Закон України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 р. № 168 // Відомості Верховної Ради України. – 1999. – № 7. – Ст. 53.
49. Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.1997 р. № 283/97 // Відомості Верховної Ради України. – 1997. – № 27. – Ст. 22.
50. Закон України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту Україні" від 22. 12. 1998 г. № 332-XIV // Відомості Верховної Ради України. – 1999. – № 11. – Ст. 78.
51. Закон України "Про державне прогнозування та розроблення про-грам економічного і соціального розвитку України" № 1602-ІІІ від 23.02.2000 р. // Відомості Верховної Ради України. – 2000. - № 25. – Ст. 195.
52. Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів з питань обкладання ввізним митом товарів та інших предметів, що ввозяться на митну територію України // Відомості Верховної Ради України. – 1997. – № 20. – Ст. 144.
53. Закон України "Про місцеві державні адміністрації" № 586-ХІV від 09.04.1999 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1999.– № 20-21. – Ст. 190.
54. Закон України "Про місцеве самоврядування" від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР // Відомості Верховної Ради України. – 1997. – № 24. – Ст. 170.
55. Закон України "Про митний тариф" від 05.04.2001 р. № 2371-ІІІ // Офіційний вісник України. – 2001. – № 18. – Ч. 1, Ч. 2.
56. Закон України "Про режим іноземного інвестування" від 19.03.1996 р. № 93 // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 19. – Ст. 80.
57. Закон України "Про систему оподаткування в Україні" від 25.06.1991, № 1251-XII // Відомості Верховної Ради України. – 1991. – № 39. – Ст. 510.
58. Закон України "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області" від 15.07.1999 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1999. – № 38. – Ст. 351.
59. Закон України "Про спеціальні економічні зони та спеціальний ре-жим інвестиційної діяльності в Донецькій області" від 24.12.1998 р. № 356-XIV // Відомості Верховної Ради України. – 1999. – Ст. 413.
60. Закон України "Про торгово-промислової палати в Україні" від 16.12.1997 р. – № 723/97-ВР. // Відомості Верховної Ради України. – 1998. – № 13. – Ст. 52.
61. Загашвили В. Государство и рынок во внешнеэкономических связях РФ. Внешняя торговля и предпринимательство России на рубеже ХХІ века. – М.: Наука, 2000. – 223 с.
62. Захарін С.В. Державне регулювання іноземного інвестування //Фінанси України . – 2002. – № 1. – С. 92-101.
63. Захарин С. Оптимизация форм и методов государственного регули-рования иностранного инвестирования // Экономика Украины. – 2001. – № 4. – С. 40-44.
64. Золотогоров В.Г. Экономика: Энциклопедический словарь. – Мн.: Книжный дом, 2004. – 720 с.
65. Захарченко В.И. Менеджмент во внешнеэкономической деятельно-сти: Учеб. пособие. – Харьков: Одиссей, 2003. – 384 с.
66. Иванов О.В. Система государственного регулирования экспорта и импорта Японии // Внешняя торговля. – 1998. – № 10-12. – С. 31-35.
67. Игонина Л.Л. Инвестиции. – М.: "Юристъ", 2002. – 480 с.
68. Кадуріна Л.О. Облік і аналіз зовнішньоекономічної діяльності. Навч. посібник – К.: "Слово", 2003. – 288 с.
69. Карамбович И.М. Теория таможенного дела: Исходные основы ана-лиза // Економіка та держава. – 2006. – № 1. – С. 24-27.
70. Козырин А. Таможенное законодательство ЮАР // Внешняя торговля. – 1996. – № 4 – С. 41-45.
71. Колегія Держмитслужби дала оцінку роботі митних органів у мину-лому році // Митниця. – 2006. – № 2. – С. 2-7.
72. Коломацька С.П. Зовнішньоекономічна діяльність в Україні: Правове регулювання та гарантії здійснення. – К.: ВД "Професіонал", 2004. – 288 с.
73. Колпаков В.М. Методы управления: Учеб. пособие. – К.: МАУП, 2003. – 368 с.
74. Конституція України, прийнята на п'ятій сесії Верховної Ради Украї-ни 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30. – Ст. 141.
75. Концепція державної регіональної політики // Офіційний вісник Ук-раїни. – 2001. – № 22. – С. 20-28.
76. Концепція трансформації митного тарифу України на 1996-2005 роки відповідно до системи ГАТТ/СОТ. – Митна справа в Україні. Нормативно-правові акти. – К.: Юрінком Інтер, 2002. – 448 с.
77. Кочетов Э.Г. Ориентиры внешнеэкономической деятельности: на-циональная экономика и предприятия в системе мирохозяйственных связей. – М.: Экономика, 1992. – 207 с.
78. Копач В.С., Бережнюк І.І. Фіскальні функції митних органів України та Німеччини: порівняльний аналіз // Фінанси України. – 2000. – № 3. – С. 47-50.
79. Кратко И. Г. Международное предпринимательство. – М.: ИНФРА-М, 2001. – 272 с.
80. Кредісова А.І. Управління зовнішньоекономічною діяльністю. – К.: ВіРА-Р, 1997.– 448 с.
81. Кузьмін О.Є., Князь С.В. Регулювання інвестиційної діяльності в Україні // Фінанси України. – 2002 – № 3. – С. 97-107.
82. Кузнецова Н.В. Регулирование внешнеэкономической деятельности в Украине: Практ. пособие. – К.: Сплайн, 1998. – 217 с.
83. Кузнецова О.В. Экономическое развитие регионов: теоретические и практические аспекты государственного регулирования. Изд. 2-е, стереотип-ное. М.: Едиториал УРСС, 2004. – 304 с.

84. Курмаєв П.Ю. Методичний підхід до визначення ефективності регіо-нальної інвестиційної програми // Формування ринкових відносин в Україні. – 2004. – № 9. – С. 107-109.
85. Кухарская Н. Внешнеэкономическая деятельность Украины: (регио-нальный аспект) // Внешняя торговля. – 2000. – № 3. – С. 7-9.
86. Кучерявенко Н.П. Налоговое право. – Харьков: Консум, 1997. – 430 с.
87. Ларина Р.Р. Исследование региональных проблем таможенных от-ношений. – Донецк: ИЭПИ НАН Украины, 1999. – 52 с.
88. Ларина Р.Р., Пилюшенко В.Л., Поважный С.Ф. Таможенное дело: теория и практика. – Донецк: Кассиопея, 2000. – 352 с.
89. Майорова Т. В. Інвестиційна діяльність. – К.: ЦУЛ, 2003. – 376 с.
90. Макогон Ю.В. Внешнеэкономическая деятельность: Организация, Управление, Прогнозирование. – Донецк: АЛЬФА-пресс, 2004. – 344 с.
91. Максимов В.В. Экономический потенциал региона (анализ, оценка и использование): Монография, – Луганск: Изд-во ВУНУ им. В. Даля, 2002. – 360 с.
92. Маляревская О. Практическое определение таможенной стоимости // Митний брокер. – 2001. – № 4. – С. 59-63.
93. Митний кодекс України // Відомості Верховної Ради України. – 2002. – № 38-39. – Ст. 288.
94. Мочерний С.В. Методологія економічного дослідження. – Львів: Світ, 2001. – 416 с.
95. Науменко В. Шаги Гостаможслужбы в создании интегрированного таможенного тарифа // Митниця. – 2006. – № 1. – С. 16-17.
96. Некрасов Н.Н. Региональная экономика. – М.: Высш. шк., 1998. – 224 с.
97. Нижній І. Державне регулювання експорту та імпорту товарів в Україну: досвід і проблеми // Митний брокер. – 2001. – № 1. – С. 41-49.
98. Новиков В., Голяшева Т. Таможенные пошлины и цены // Экономист. – 1999. – № 7. – С. 78-83.
99. Новицький В.Е. Міжнародна економічна діяльність України. – К.: КНЕУ, 2003. – 948 с.
100. Новицкий В.Е. Государственное управление иностранными инве-стициями // Экономика Украины. – 2003. – № 4. – С. 94-95.
101. Обозов С.А. Привлечение инвестиций в экономику города: теория и практика. – Нижний Новгород: НИСОЦ, Изд-во Волго-Вятской академии го-сударственной службы, 1998. – 150 с.
102. Овдиенко Н. Стан основних макропоказників зовнішньоекономічної діяльності України у 2005 році // Митниця. – 2006. – № 3. – С. 20-21.
103. Овдієнко Н., Самойлова З. Виходять з тіні // Митниця. – 2006. – №1. – С. 6-7.
104. Организационные и экономико-правовые условия развития внешне-экономических связей региона. Монография / Б.Т. Клияненко, Н.И. Горячих, В.В. Дорофиенко, А.И. Кирнос и др. – Донецк: ИЭПИ НАН Украины, 2001. – 323 с.
105. Орлова Е.Р. Инвестиции: курс лекций. – М.: ИКФ Омега-Л, 2003.–192 с.
106. Основы таможенного дела / Под общей ред. В.Г. Драганова. – М.: Экономика, 1998. – 687 с.
107 Особенности определения страны происхождения импортного това-ра // Митний брокер. – 2003. – № 1. – С. 81-85.
108. Паршиков А., Дидченко О. Об эффективности инвестирования тер-риторий приоритетного развития // Экономика Украины. – 2002. – № 3. – С. 82-84.
109. Пересада А. А. Інвестиційний процес в Україні. – К. : Лібра ТОВ, 1998. – 392 с.
110. Пересада А.А. Управління інвестиційним процесом. – К.: Лібра, 2002. – 472 с.
111. Підприємницьке право України: Підручник / За заг. ред. Р.Б. Шишкин – Х.: Еспада, 2002. – 704 с.
112. Пила В., Чмырь Е., Загородний В.О. перспективах специальных эко-номических зон и территорий приоритетного развития в Украине // Экономика Украины. – 2002. – № 4 . – С. 11-16.
113. Попков В.В., Семенов В.П. Организация и финансирование инвести-ций. – СПб.: Питер, 2001. – 224 с.
114. Покровская В.В. Организация и регулирование ВЭД: Учебник. – М.: Юристъ, 2002. – 456 с.
115. Постановление Кабинета Министров Украины "О перечне товаров, экспорт и импорт которых подлежит квотированию и лицензированию в 2001 году" от 28.12.2000 г. № 1911 // Офіційний вісник України. – 2001. – № 1-2. – Ст. 23.
116. Программа развития в Украине специальных (свободных) экономи-ческих зон и территорий со специальным режимом инвестиционной деятель-ности на период до 2010 года // Бизнес. – 1999. – № 41 (352). – С. 103-105.
117. Прокушев Е.Ф. Внешнеэкономическая деятельность. Инкортермс 2000. – М.: Издат.-торг. корп. "Дашков и К˚", 2004. – 307 с.
118. Регіональний менеджмент: Навч. посібник / М.А. Коваленко, Н.А. Кругла, Л.М. Радванська, Г.М. Швороб – Херсон: "Олді-плюс", 2004. – 304 с.
119. Региональная экономика: Учебник / Под ред. В.И. Видякина, М.В. Степанова. – М.: ИНФРА-М, 2005. – 686 с.
120. Регіони України: Проблеми та пріоритети соціально-економічного розвитку, Монографія /За ред. З.С. Варналія. – К.: Знання України, 2003. – 498с.
121. Регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні: Навч. по-сібник. / За заг. ред. А.А. Мазаракі. – К.: Нац. торг.-екон. ун-т, 2003. – 272с.
122. Рубинская Э.Т. Управление внешнеэкономической деятельностью. – М.: "Контур", 1998. – 448 с.
123. Самолетов П.В. Оценка привлекательности регионов Украины для иностранного инвестирования // Социально-экономические исследования в переходной период. Региональные аспекты развития предпринимательства. – Львов:, 1998. – Вып. 7. – С. 248-258.

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.