У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Маркетинг інновацій на підприємствах України
Количество страниц 225
ВУЗ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ВАДИМА ГЕТЬМАНА
Год сдачи 2008
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП...............................................................................................................4
РОЗДІЛ 1. Теоретико-методичні засади маркетингу інновацій.............12
1.1. Наукові підходи до поняття інновацій та їх класифікації......................12
1.2. Інноваційні процеси як об’єкт маркетингу..............................................30
1.3. Ефективність інноваційної діяльності на підприємствах.......................44
1.4. Маркетингове забезпечення інноваційної діяльності на підприємствах............................................................................................................55
Висновки до розділу 1.......................................................................................69
РОЗДІЛ 2. Концепція маркетингу створення інновацій на підприємствах України..........................................................................................73
2.1. Розробка інноваційних стратегій на підприємствах та обґрунтування інноваційних проектів...............................................................................................73
2.2. Організація маркетингового дослідження цільових ринків та розробка інноваційних проектів підприємств ........................................................................89
2.3. Розробка концепції маркетингу інноваційного проекту підприємства для виходу на регіональний ринок України .........................................................113
Висновки до розділу 2.....................................................................................133
РОЗДІЛ 3. Формування маркетингової стратегії комерціалізації інновацій на підприємствах України.................................................................138
3.1. Маркетингове забезпечення оцінки комерційного потенціалу
інновацій підприємств.....................................................................................138
3.2. Модель маркетингової стратегії комерціалізації інноваційних
проектів та оцінка економічної ефективності досягнення стратегічних
цілей підприємства..........................................................................................151
3.3. Напрямки удосконалення організаційних форм управління маркетингом інновацій на підприємствах.............................................................164
3.4. Оцінка ефективності нових форм співробітництва з партнерами для реалізації інноваційних ідей ..................................................................................174
Висновки до розділу 3.....................................................................................183
ВИСНОВКИ ...................................................................................................187
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ..................................................190
ДОДАТКИ.......................................................................................................206


ВСТУП

Актуальність теми. В сучасних умовах господарювання розвиток ринкових відносин надає підприємствам нові можливості впровадження інноваційної діяльності з акцентом на максимальне задоволення споживацьких сподобань. Проте характерною рисою вітчизняної економіки є розірваність інноваційного циклу, коли спостерігається організаційна неузгодженість між маркетинговими дослідженнями і безпосередньою комерціалізацією інновацій, що значно перешкоджає формуванню інноваційних моделей управління підприємствами, веде до необхідності оперативних коригувань їх діяльності або формування специфічних механізмів управління, які дозволяють прогнозувати майбутні інноваційні зміни.
Питання управління інноваціями загалом та питання маркетингу інновацій на підприємствах зокрема досить змістовно висвітлені у зарубіжній та вітчизняній науковій літературі. Теоретичні проблеми взаємозалежності розвитку ринкової економіки і інновацій досліджувалися такими вченими, як А.І.Анчишкін, Л.Л.Антонюк, С.Боррас, І.М.Буднікевич, С.В.Валдайцев, С.Ю.Глазьєв, Г.А.Краюхин, Б.Лундвалл, Б.Санто, Б.Твісс, Н.А.Фролова, І.М.Школа, Й.Шумпетер, М.Хучек. Значний внесок у розробку теорії інновацій, їхнього впливу на вироблення маркетингової стратегії внесли І.Ансофф, В.П.Баранчеєв, Д.І.Баркан, О.А.Виноградов, Н.П.Гончарова, С.Д.Ильенкова, С.М.Ілляшенко, Ю.В.Каракай, В.Я.Кардаш, Ф.Котлер, Н.В.Куденко, К.С.Курочкин, Ж.Ламбен, Н.Н.Молчанов, А.Ф.Павленко, Є.Г.Панченко, А.І.Панжар, П.Г.Перерва, Є.В.Редзюк, Е.О.Уткін та інші вчені.
Аналіз досліджень означених авторів дозволяє стверджувати, що на сучасний момент ще не достатньо глибоко розроблена теоретична і методична база системи управління маркетингом інноваційної діяльності підприємств в умовах динамічної зміни зовнішнього оточення, що пов’язано з певним суб'єктивізмом визначення поняття нововведення, змісту інноваційної діяльності як об'єкта підприємництва, формування організаційно-економічних механізмів управління маркетингом інновацій на підприємствах, а також постановки та вирішення наукових і прикладних завдань формування їх інноваційно-маркетингової політики.
Розробка теоретичних засад, методичних принципів, моделей і механізмів управління інноваційною діяльністю підприємств в сучасних умовах, а також обґрунтування організаційно-економічних основ реалізації концепції інноваційного розвитку потребує розробки маркетингових стратегій підприємств щодо створення та реалізації інноваційних проектів для ефективного управління інноваційним процесом на підприємствах.
Нерозв'язаність багатьох зазначених та інших теоретичних і методичних проблемних питань маркетингу інновацій на підприємствах України зумовили вибір теми дисертації, мету, завдання та логіко-структурну побудову.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційна робота виконана у відповідності з планом науково-дослідних робіт ДВНЗ „Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана” за темами “Удосконалення маркетингової діяльності в умовах трансформаційної економіки” (номер державної реєстрації 0103V004765) і „Система маркетингових досліджень в економіці України” (номер державної реєстрації 0107V001338).
Особисто автором досліджено проблемні питання удосконалення методики маркетингу інновацій на підприємствах України та розробки на її основі концепції маркетингу створення інноваційних проектів і моделі маркетингової стратегії комерціалізації інноваційних проектів підприємств.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертації є поглиблення теоретичних засад і методичних принципів управління інноваційною діяльністю підприємств, обґрунтування організаційно-економічних механізмів маркетингового забезпечення інноваційних процесів, розробка маркетингових стратегій щодо створення та реалізації інноваційних проектів для задоволення потреб споживачів у нововведеннях.
Для досягнення поставленої мети визначено та розв’язано наступні наукові та прикладні завдання:
- досліджено еволюційні зміни різноманітних концепцій щодо розуміння сутності поняття інновації та інноваційної діяльності, обґрунтовано інструментарій дослідження;
- узагальнено принципи інноваційної діяльності в підприємницьких системах та оцінено їх повноту в контексті комунікаційних процесів підприємств зі споживачами інновацій;
- визначено параметри і стадії інноваційного процесу та їх ідентичність процесам маркетингової діяльності;
- виявлено фактори, що впливають на ефективність інноваційних процесів на підприємствах;
- розроблено комплексну модель маркетингового забезпечення інноваційного процесу (МЗІП) і напрямків її застосування в практичній діяльності підприємств;
- запропоновано інструментарій вибору інноваційної стратегії підприємств в умовах нестабільної ринкової кон’юнктури та розроблено пропозиції щодо прогнозної оцінки ефективності проведення маркетингових і технологічних досліджень;
- обґрунтовано необхідність системного підходу до маркетингових досліджень цільових ринків при розробці інноваційних проектів і визначено діапазонні обмеження маркетингових досліджень ринку впровадження інноваційного проекту;
- сформульовано концепцію маркетингу інноваційного проекту конкретного підприємства для виходу на регіональний ринок;
- надано пропозиції щодо оцінки комерційного потенціалу нововведення та виявлення комерційних ризиків неприйняття його ринковим середовищем;
- розроблено модель маркетингової стратегії створення і комерціалізації інноваційного проекту;
- запропоновано організаційні форми управління маркетингом інновацій та надано рекомендації щодо удосконалення організаційних структур підприємств, які розробляють інноваційно-маркетингові стратегії;
- досліджено нові форми співробітництва підприємств з партнерами для реалізації інноваційних задумів та оцінено їх ефективність.
Об'єктом дослідження є процес удосконалення маркетингової діяльності підприємств в сучасних умовах господарювання.
Предметом дослідження є комплекс теоретичних, методичних і практичних питань маркетингового забезпечення інноваційних процесів на вітчизняних підприємствах та інтегрований підхід до маркетингової діяльності суб'єкта господарювання по створенню, освоєнню у виробництві і комерціалізації нововведень.
Методи дослідження. У роботі використано сукупність загальнонаукових і спеціальних методів, що застосовуються у пізнанні соціально-економічних процесів і явищ, а саме: наукового узагальнення, порівняння, системного аналізу – при обґрунтуванні теоретичних підходів до організації стадій інноваційних циклів; уточнення сутності понять інновації, нововведення, дифузії нововведення, інноваційної діяльності; а також при розгляді методологічних засад розробки інноваційних стратегій та підготовки інноваційних проектів підприємств для їх комерціалізації; загальнонаукової абстракції, індукції та дедукції, аналізу і синтезу – при розробці пропозицій щодо застосування процедур маркетингу в оцінці комерційного потенціалу інновацій підприємств; при наданні рекомендацій щодо адаптації методики вибору інноваційної стратегії підприємства в процес проведення маркетингових досліджень і НДДКР на стадіях пошуку та розробки інноваційної ідеї; при внесенні пропозицій щодо розширення організаційної структури підприємств, що розвиваються у інноваційному напрямку; вертикального, горизонтального, графічного, табличного аналізу – при розробці концепції маркетингу інноваційного проекту для його комерціалізації на ринках України; економіко-математичні – при розробці рекомендацій щодо оцінки ефективності інновацій підприємств на основі розрахунку інтегрального показника ефективності посередницьких послуг у сфері автотранспорту; при наданні пропозицій щодо оцінки ефективності маркетингових і технологічних досліджень на основі розрахунку показника прогнозної рентабельності інновації; при наданні рекомендацій щодо моделювання магістральної мережі регіону та оптимізації розподілу вантажопотоків автоцентру з єдиного транспортно-складського комплексу; при розробці пропозицій щодо оптимізації розподілу обмежених фінансових ресурсів підприємства при розробці інноваційних проектів.
Інформаційну базу дослідження склали наукові праці зарубіжних і українських економістів, присвячені маркетингу підприємств, економіко-математичному моделюванню інноваційної діяльності, аналізу маркетингової діяльності, стратегічному менеджменту і плануванню, стратегічному управлінню підприємствами, маркетингу інноваційних процесів. У роботі використано аналітичні та інформаційні матеріали, опубліковані в українській та зарубіжній періодиці; матеріали, надані комп'ютерною мережею Internet, а також інформація з сайтів Міжнародної маркетингової групи, Клубу бенчмаркінгу „Деловое совершенство”, Інноваційного порталу, інформаційного сайту „Услуги транспорта и их виды”, а також статистичні дані Держкомстату України, Черкаського обласного комітету державної статистики, ВАТ «Камаз», що здійснює венчурне фінансування об’єкту дослідження, та автоцентру „Промсервіс” (м.Умань Черкаської області), що входить у організаційну сервісно-технічну базу автоцентрів заводу „Камаз”.
Наукова новизна одержаних результатів характеризується наступним:
вперше:
• розроблено модель маркетингового забезпечення інноваційного процесу, яка дозволяє трансформувати інноваційний цикл на підприємстві через центральний блок інтегрованого маркетингу у випадках зміни пріоритетності споживання або внесення коригувань в концептуальний репертуар нововведення;
• розроблено модель маркетингового забезпечення оцінки комерційного потенціалу нововведення, яка дозволяє мінімізувати комерційний ризик інновації шляхом прогнозування її неприйняття споживачем на основі застосування маркетингових інструментів;
• розроблено модель маркетингової стратегії комерціалізації інноваційного проекту підприємства, яка базується на синтезі теорії конкурентної раціональності Діксона, матриці досягнення стратегічних альтернатив Ансоффа та матриці досягнення стратегічних альтернатив Портера;
удосконалено:
• понятійний апарат, а саме надано авторську версію термінів „інновація” і „дифузія інновацій”, концептуальною відмінністю яких є те, що вони уточнюють кінцеву мету інноваційного процесу на підприємствах: практичну реалізацію наукової ідеї на основі маркетингового забезпечення та отримання економічного ефекту (вигоди) від впровадження нововведення;
• модель градації стадій інноваційного процесу на підприємствах з урахуванням маркетингового контексту на протилежність існуючим технологічним і виробничим підходам, що висвітлюються у науковій літературі;
• алгоритм оцінки ефективності маркетингових і технологічних досліджень, який доповнено розрахунком показника конкурентоздатності нововведення та оцінкою технологічної мінливості нововведення на стадіях пошуку та розробки інноваційної ідеї;
отримали подальший розвиток:
• процедури обґрунтування діапазону маркетингових досліджень цільових ринків, які доповнено побудовою матриці, що дозволяє визначити тип вимог до деталізації маркетингових досліджень попиту в залежності від новизни інноваційної ідеї та технологічної складності розробки інновації;
• способи оцінки ефективності реалізації інновацій автотранспортних підприємств, які узгоджено з розрахунком інтегрального показника ефективності посередницьких послуг у сфері автотранспорту;
• модель магістральної мережі регіону та оптимізації розподілу вантажопотоків, яку адаптовано для потреб автоцентру щодо надання послуг у єдиному регіональному транспортно-складському комплексі.
Практичне значення одержаних результатів. Практичне значення рекомендацій полягає у їх спрямованості на організацію і створення інноваційно-маркетингових стратегій підприємств, що забезпечують можливість формування ефективної інноваційної політики, а також прийняття стратегічних маркетингових рішень при комерціалізації конкретних інноваційних проектів на мікрорівні.
Методичні розробки автора щодо формування концепції маркетингу інновацій на стадіях створення і комерціалізації інноваційних проектів; практичні рекомендації щодо оцінки ефективності інновацій підприємств на основі розрахунку інтегрального показника ефективності посередницьких послуг у сфері автотранспорту, практичні пропозиції щодо реорганізації організаційної структури підприємства, орієнтованого на інноваційно-маркетингову стратегію розвитку продуктів на існуючому регіональному ринку знайшли своє впровадження в роботі автоцентру «Промсервіс» (довідка № 107 від 02.04.2007 року); практичні рекомендації автора щодо оновлення парку автомобілів автоцентру «Промсервіс» на основі нових форм співробітництва з фірмами партнерами впроваджено в практику роботи ВАТ „Камаз”, яке здійснює венчурне фінансування автоцентрів та ЗАТ „Вікар” (довідка № 379 від 15.10.2006 року), а також результати наукового дослідження стосовно розуміння концепції маркетингу інновацій на підприємствах використовуються у навчальному процесі КНДУ „Науково-дослідний інститут розвитку міста” при Київській міській державній адміністрації під час проведення комплексних навчальних тренінгів за напрямком „Соціологія інноватики” (довідка № 521 від 02.09.2007 року).
Особистий внесок здобувача. Наукові положення, висновки і рекомендації, викладені в дисертації, належать особисто автору.
Апробація результатів дисертації. Основні положення та результати дослідження оприлюднені на 3 конференціях: І Міжвідомчій науковій конференції „Сучасні тенденції міжнародних економічних відносин” (м.Київ, 2006); ХІ Міжнародній науково-практичній конференції „Проблеми і перспективи інноваційного розвитку економіки” (м.Алушта, 2006); ІХ Всеукраїнській науково-практичній конференції „Наукові концепції і практика реалізації стратегій інноваційного розвитку України та її регіонів” (м.Донецьк, 2007).
Публікації. За результатами дослідження опубліковано 9 наукових праць (одна у співавторстві) загальним обсягом 6,54 д.а., з них 5 статей у наукових фахових виданнях загальним обсягом 2,23 д.а., 1 колективна монографія загальним обсягом 14,3 д.а; матеріали 3 наукових конференцій загальним обсягом 0,91 д.а.
Список литературы ВИСНОВКИ



У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоноване вирішення наукового завдання щодо розроблення та поглиблення теоретичних, методичних і прикладних засад розвитку концепції маркетингу інновацій на підприємствах. В результаті дослідження стало можливим сформулювати такі висновки та пропозиції:
16. Уточнено понятійний апарат щодо суджень термінів „інновація” і „інноваційна діяльність”, а також запропоновано розширену класифікацію інновацій як засобу визначення особливостей маркетингових систем розподілу й просування продуктів.
17. Розроблено загальну модель інноваційного процесу, що спирається на етапи життєвого циклу продукту у маркетинговому контексті.
18. Встановлено, що життєвий цикл інновації напряму впливає на величину прибутку її виробників та посередників.
19. Розроблено комплексну модель маркетингового забезпечення інноваційного процесу, яка дозволяє у максимальній мірі реалізувати комерційний потенціал нововведення.
20. Розроблено алгоритм обґрунтування інноваційних проектів, який доводить тотожність між методикою вибору інноваційної стратегії фірми та етапами проведення маркетингових досліджень і НДДКР.
21. Доведено, що розробка маркетингової концепції підприємства на стадіях пошуку і розробки інноваційної ідеї повинна включати прогнозний розрахунок конкурентоздатності нововведення та оцінку технологічної мінливості нововведення, що дасть можливість визначити ефективність маркетингових і кон’юнктурних досліджень ще до комерціалізації інновації.
22. Обґрунтовано та схематично проілюстровано необхідність адаптації системи маркетингу в комплексний процес розробки інноваційного проекту.
8. Деталізація маркетингових досліджень ринкового середовища залежить від новизни інноваційної ідеї та технологічної складності розробки інновації. Тому для обґрунтування діапазону маркетингових досліджень запропоновано матрицю, що дозволяє визначити тип вимог до деталізації маркетингового дослідження.
9. Дослідження питань комерціалізації інновації дозволяє стверджувати, що вибір нововведення, яке забезпечує конкурентну позицію підприємства на ринку та ефективність діяльності, потребує оцінки його комерційного потенціалу. Як правило, програма виведення нового продукту на ринок охоплює лише технологічний аспект і не втілює аспекту комерціалізації, тому існують певні ризики адаптації нововведення на ринку споживачів. Запропонована автором модель маркетингового забезпечення оцінки комерційного потенціалу нововведення дозволяє за допомогою засобів маркетингу мінімізувати комерційний ризик інновації шляхом прогнозування ступеню її відторгнення споживачем.
10. Розроблена модель вибору маркетингової стратегії комерціалізації інноваційного проекту підприємства вимагає розгляду концептуальних основ стратегії конкуренції (теорії конкурентної раціональності Діксона), розгляду питань досягнення стратегічних альтернатив між освоєнням нових продуктів та освоєнням нових ринків (матриця Ансоффа), вивчення питань досягнення стратегічних альтернатив між прибутковістю та сегментацією ринку (матриця Портера). Запропонована автором модель дозволяє обирати маркетингову стратегію в залежності від підходу до оцінки ефективності інновацій: економічний підхід (прибутковість інновації) або технологічний підхід (привабливість інновації).
11. На підприємствах, що розвиваються у інноваційному напрямку та дотримуються маркетингової стратегії розвитку продуктів, необхідно розширювати організаційну структуру маркетингу інновацій додатковим структурним підрозділом, який забезпечує інноваційний процес на підприємстві.
12. Для реалізації інноваційного задуму у підприємства можуть виникати фінансові труднощі, уникнути яких дозволяє нова схема розрахунків між партнерами транспортної мережі, яка базується на поворотному лізингу та його компенсаційній формі і створює передумови для вирішення проблеми комерціалізації інновацій та активізації інноваційних процесів без залучення грошових коштів.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Азарян О.М., Баширов І.Х., Воробйов Б.З., Жаболенко М.В., Криковцева Н.О. Маркетинг: принципи та функції: Навч. посіб. / Донецький держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М.І.Туган-Барановського. — 2. вид., перероб. і доп. — К. : НМЦВО МОіН України, 2001. — 319с.
2. Амблер Т. Практический маркетинг / Пер.с англ. — С.Пб., 1999. — 400с.
3. Андрейчиков А.В. Модели и методики проведения маркетинговых исследований на основе методов анализа иерархий и структурирования функции качества: Монография. - Волгоград: Политехник, 2006. - 136 с.
4. Анисимов В.Д. Экономика. Организация. Планирование автотранспорта. – М.: “Транспорт”, 1986г. – 256 с.
5. Ансофф И. Стратегическое управление. - М.: Экономика, 1989.
6. Антонюк Л.Л., Поручник А.М., Савчук В.С. Інновації: механізм розробки та комерціалізації. – К.: КНЕУ, 2003. – 394 с.
7. Анчишкин А.И. Наука – техника – экономика. – М.: Экономика, 1986. – 215 с.
8. Ассэль Г. Маркетинг: принципы и стратегия: Учебник. / М.З. Штернгарц (пер.с англ.). — 2.изд. — М. : Инфра-М, 1999. — 804с.
9. Багиев Г.Л., Н.Сайед-Мохамед, Юлдашева О.У. Промышленный маркетинг: Учебн.пособие. – СПБ: СПбУЭФ, 1994. – 38 с.
10. Баранчеев В.П. Маркетинг инноваций (радикальные и "подрывные" инновации - хайтек-маркетинг): Учебник. – М.: Благовест-В, 2006. - 229 с.
11. Баркан Д.И., Ходяченко В.Б., Валдайцев С.В. и др. Как создаются коммерчески успешные товары и услуги: маркетинг и нововведение. – Л.: Аквилон, 1991. – 157 с.
12. Бачурин А.А. Маркетинг на автомобильном транспорте: Учеб. пособие .- М.: Academia, 2005. - 206 с.
13. Беляевский И.К. Маркетинговое исследование: информация, анализ, прогноз: Учебное пособие. – М.: Финансы и статистика, 2007. - 318с.
14. Буднікевич І.М., Школа І.М. Становлення регіонального ринку інновацій в Україні. – Чернівці: Зелена Буковина, 2002. – 200 с.
15. Виноградов О.А. Маркетинг в інноваційній діяльності підприємств корпоративного типу: Дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Київський національний ун-т технологій та дизайну. — К., 2006. — 213 с.
16. Винокуров В.И. Основные термины и определения в сфере инноваций // Инновации. – 2005. - №4. – с.6 – 21.
17. Водачек Л., Водачекова О. Стратегия управления инновациями на предприятии. - М.: Экономика, 1989. – 187 с.
18. Волгин В.В. Автосервис. Маркетинг и анализ: авторынок, афтермаркет, маркетинг в автосервисе, контроль и анализ, нормативные документы: Практическое пособие. – М.: Дашков и К, 2007. - 615 с.
19. Воронкова А.Е. Стратегическое управление конкурентоспособным потенциалом предприятия: диагностика и организация. – Луганск: Вост.укр.нац.ун-т, 2000. – 315 с.
20. Вуд М.Б. Маркетинговый план: практическое руководство по разработке: пер. с англ. - М.: Вильямс, 2005. – 299 с.
21. Гаркавенко С.С. Маркетинг: Навч.посібник. - К.: Лібра, 1996. – 384 с.
22. Геєць В. Наука і виробництво: партнери чи конкуренти? Деякі аспекти сучасної інноваційної політики України // Президентський вісник. – 2004. - №3. – С.5- С.9.
23. Герасимчук В.Г. Маркетинг: теорія та практика: Навч.посібник. - К.: Вища школа, 1994. – 327 с.
24. Гінгстон П. Найкраща книжка про збут і маркетинг: Практичний порадник для малого бізнесу / Пер.з англ. — Львів : Укр.- амер. фонд "Сейбр- Світло", 1995. — 208с.
25. Глазьев С.Ю., Микерин Р.И. и др.. Длинные волны НТП и социально-экономическое развитие. - Новосибирск: Наука, 1991. – 147 с.
26. Голиков Е.А. Взаимодействие маркетинга и логистики: Учебное пособие. – М.: Московский психолого-социальный ин-т , 2007. - 567 с.
27. Головня С.Г. Моделирование развития транспортного комплекса УЭР // Экономико-математическое моделирование развития региона: Сб. науч. трудов. - Свердловск: УрО АН СССР, 1989. - С. 75-87, с.75-87
28. Гордієнко В.М.. Маркетинг інноваційної діяльності // Стратегія економічного розвитку України : Наук. зб. - Вип. 1 (8). - К.: КНЕУ, 2002.-542 c.
29. Горностаева А.Н. Маркетинг в системе принятия управленческих решений: Учеб.пособие. - Брянск: Изд-во БГТУ, 2005. - 280 с.
30. Гунин В.Н., Баранчеев В.П. и др. Управление инновациями: 17-модульная программа для менеджеров «Управление развитием организации». Модуль 7. – М.: ИНФРА-М, 2000. – 129 с.
31. Гэбэй Д. Маркетинг: новые возможности / К. Ткаченко (пер.с англ.). — М. : Издательско-торговый дом Гранд, 2002. — 359с.
32. Дайан А., Буркель Ф., Ланкар Р. И др. Академия рынка: маркетинг: Пер.с фр. / Науч.ред.А.Г.Худокормов. – М.: Экономика, 1993. – 425 с.
33. Ежова Л.А. Маркетинговая стратегия предприятия: Монография. - М.: Юпитер, 2005. - 197 с.
34. Економічна енциклопедія: Утрьох томах /Відп.ред.С.В.Мочерний. – К.: Академія, 2002.
35. Жаворонкова Г.В. Інформаційне підприємництво: інновації, консалтинг, маркетинг / Національний авіаційний ун-т. — К. : НАУ, 2003. — 366с.
36. Забин Д. Прицельный маркетинг: новые правила привлечения и удержания клиентов / Пер.с англ. и ред.Е.В.Требушиной. – М.: Эксмо, 2006. - 303 с.
37. Завлин П.И. Оценка эффективности инноваций. –СПб, 1998. – 254 с.
38. Закон України „Про інноваційну діяльність” від 04.07.2002 № 40-IV // www.zakon.rada.gov.ua
39. Закон України „Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні” від 16.01.2003 № 433-IV // www.zakon.rada.gov.ua
40. Закон України „Про спеціальний режим інноваційної діяльності технологічних парків” від 16.07.1999 № 991-XIV // www.zakon.rada.gov.ua
41. Иванов Н. Национальные инновационные системы. – М.: Наука, 2002. – 215 с.
42. Ильин Н.И. Управление предприятиями. / Под ред. В.Д. Шапиро. – СПб: «Два Три», 1996. – 610 с. - с. 12
43. Инновационный менеджмент / Под ред.С.Д.Ильенковой. – М.: Банки и биржи, 1997. – 584 с.
44. Ілляшенко С.М., Прокопенко О.В., Мельник Л.Г., Мішенін Є.В., Божкова В.В. Менеджмент та маркетинг інновацій. — Суми: Університетська книга, 2004. — 615с.
45. Каменева Н.Г. Маркетинговые исследования: Учебное пособие. - М: ВЗФЭИ, 2007. - 437 с.
46. Каракай Ю.В. Маркетинг інноваційних товарів: Монографія. – К.: КНЕУ, 2005. – 226 с.
47. Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика. – К.: КНЕУ, 1997.
48. Кардаш В.Я., Павленко І.А., Шафалюк О.К. Товарна інноваційна політика: Підручник. – К,: КНЕУ, 2002. – 266 с.
49. Карпов В.А., Кучеренко В.Р. Маркетинг: прогнозування кон'юнктури ринку: Навч. посіб.. — 2-ге вид., випр. і доп. — К. : Знання, 2003. — 284с.
50. Колосов В.Г., Попов М.В., Туккель И.Л и др. Российская инжиниринговая сеть технических нововведений// Вестник машиностроения. - 1995. - № 5
51. Кондратьев Н.Д. Основные проблемы экономической статистики и динамики. – М.: Экономика, 1991. – 525 с.
52. Коновалов A.M., Грущин СВ., Сурина А.В. Информационно- маркетинговая система инжинирингсети России // Вестник машиностроения. - 1995. - №7. – С.15-23.
53. Костоглодов Д.Д., Саввиди И.И. Маркетинг предприятия. - М.: Контур, 1998. - 112 с.
54. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Анализ, планирование, внедрение, контроль / В. Усманов (гл.ред.), М... Бугаев (пер.с англ.). — 2.изд. испр. рус.- 9.изд., междунар. — СПб. : Питер, 1999. — 887 с.
55. Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Д., Вонг В. Основы маркетинга: Пер.с англ. – 2-е Европ.изд. – Киев; Москва; Сант-Петербург: Издат.дом «Вильямс», 1998. – 1056 с.
56. Кравчук Г.В. Регіональний маркетинг в системі управління економічними процесами / Національний авіаційний ун-т. — К., 2006. — 286с.
57. Краюхин Г.А., Шайбакова Л.Ф. Инновации, инновационные процессы и методы регулирования: сущность и содержание. – СПб.: Гос.инж.-экон.акад., 1995. – 321 с.
58. Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг. – К.: КНЕУ, 1998.
59. Курочкин К.С. Стратегический маркетинг и инновационная деятельность предприятий: Дис... канд. экон. наук: 08.06.02 / Харьковский гос. экономический ун-т. — Х., 2000. — 185 л.
60. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. – СПб: Наука, 1996.
61. Ліппіт Г. Консалтинговый процесс в действии. – СПб: Питер, 2007. – 208 с.
62. Логистика и маркетинг транспортного процесса: Межвуз. науч. сб.: / Саратовский гос. технический ун-т / В.Г. Санков (отв.ред.). — Саратов, 2000. — 191с.
63. Малхотра Н.К. Маркетинговые исследования: Практическое руководство. – М.: Вильямс, 2007. - 1186 с.
64. Малышев Н.Т. Экономика автотранспорта. – М.: “Транспорт”, 1983г. – 277 с.
65. Маркетинг і менеджмент інноваційного розвитку / С.М. Ілляшенко (заг.ред.). — Суми: Університетська книга, 2006. — 728с.
66. Маркетинг: Стратегии, с которыми побеждают / А.Мальцева (сост.). — К.: Издательский Дом "Максимум", 2006. — 314с.
67. Маркетинг: Энциклопедия / М.Дж.Бейкер (ред.) Н.Качанова (пер.с англ.). — СПб. : Питер, 2002. — 1198с.
68. Маркетинговые стратегии роста прибыльности и стоимости бизнеса: практика круп. рос. компаний / Под ред. А.А.Бравермана. - М.: Экономика, 2006. - 318 с.
69. Мединский В.Г., Скамай Л.Г. Инновационное предпринимательство: Учебн.пособие. – М.: ЮНИТИ, 2002. – 589 с.
70. Миндели Л.Э., Пипия П.К. Малое и среднее инновационное предпринимательство: условия развития и международное сотрудничество. – М.: ЦИСН, 1995. – 128 с.
71. Молчанов Н.Н. Инновационный процесс: организация и маркетинг. – СПб: СПбГУ, 1994. – 278 с.
72. Мызрова О.А. Развитие и современное состояние теории инновации // Инновации. – 2006. - №7. – с.79 – 83
73. Наказ Держкомстату України „Про затвердження Інструкції щодо заповнення форми державного статистичного спостереження N 1-інновація "Обстеження інноваційної діяльності промислового підприємства" від 20.08.2007 № 306 // www.ukrstat.gov.ua
74. Наказ Держкомстату України „Про затвердження форм державних статистичних спостережень № 3-наука “Звіт про виконання наукових та науково-технічних робіт” і № 1-інновація “Обстеження технологічних інновацій промислового підприємства” від 19.07.2006 №338 // www.ukrstat.gov.ua.
75. Наказ Комітету держінвестицій України „Про затвердження Порядку конкурсного відбору інноваційних проектів для їх фінансової підтримки” від 16.11.2006 № 34 // www.zakon.rada.gov.ua
76. Наказ МОН, Мінекономіки, Европ.інтеграції; Мінпромполітики; Мінагрополітики; Мінфін; НАНУ „Про затвердження Методики проведення експертизи стратегічних пріоритетних напрямів інноваційної діяльності та середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності загальнодержавного рівня” від 23.12.2003 №840/382/528/459/688/513 // www.zakon.rada.gov.ua
77. Новицкий Н. Инновационный путь развития экономики // Экономист. – 2000. - №6
78. Организация маркетинга и выбор рыночных сегментов: Учеб.пособие. / Под ред.Н.А.Осипова. - М.: Юпитер, 2005. - 79 с.
79. Основи маркетингу: Навч.посібник: Пер.з нім./ Альфред. Кус; За ред. А.Ф.Павленка, В.П. Пилипчука. - К.: Нiчлава, 1999.-223 c..
80. Основы инновационного менеджмента. Теория и практика: Учебн.пособие / Под ред..П.Н.Завлина и др.. – СПб.: Наука, 1997. – 367 с.
81. О'Шонесси Д. Конкурентный маркетинг. Стратегический подход / С.Жильцов (пер.с англ.). — СПб. : Питер, 2002. — 857с.
82. Павленко А.Ф., Войчак А.В. Маркетинг: Підручник. – К.: КНЕУ, 2003. – 246 с.
83. Павленко А.Ф., Войчак А.В., Кардаш В.Я., Пилипчук В.П. та ін. Теорія і практика маркетингу в Україні : Монографія /За ред. А.Ф. Павленко. - К.: КНЕУ, 2005.-582 c.
84. Панжар А.И. Маркетинг инновационной деятельности в развитии предприятия: Дис... канд. экон. наук: 08.06.02 / НАН Украины; Институт экономики промышленности НАН Украины. — Донецк, 2002. — 192л.
85. Пашута М.Т., Шкільнюк О.М. Інновації: понятійно-термінологічний апарат, економічна сутність та шляхи стимулювання: Навч.посібник. – К.: ЦНЛ, 2005. – 118 с.
86. Перерва П.Г., Гончарова Н.П. и др. Маркетинг инновационного процесса.— Киев: 1998.- 356 с.
87. Пилипчук В.П. Контроль, оцінка та аналіз ефективності маркетингової діяльності підприємства // Маркетинг в Україні. -2004. -№1. - C. 29-32.
88. Пилипчук В.П. Промисловий маркетинг : Навч.посібник. -К.: Центр навчальної літератури, 2005.-261 c.
89. Пилипчук В.П., Папоян А.М. Розвиток директ-маркетингових послуг в Україні // Маркетинг в Україні. -2002. -№5. - C. 48-51.
90. Портер М. Стратегія конкуренції: методика аналізу галузей і діяльності конкурентів. – К.: Основи, 1997. – 392 с.
91. Постанова Верховної Ради України „Про дотримання законодавства щодо розвитку науково-технічного потенціалу та інноваційної діяльності в Україні” від 16.06.2004 № 1786-IV // www.zakon.rada.gov.ua
92. Постанова Верховної Ради України „Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Національна інноваційна система України: проблеми формування та реалізації" від 27.06.2007 № 1244-V // www.zakon.rada.gov.ua
93. Постанова Кабінету Міністрів України „Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2015 року” від 21.07.2006 № 1001 // www.zakon.rada.gov.ua
94. Постанова Кабінету Міністрів України „Про затвердження Порядку державної реєстрації інноваційних проектів і ведення Державного реєстру інноваційних проектів” від 17.09.2003 № 1474 // www.zakon.rada.gov.ua
95. Прайснер А. Сбалансированная система показателей в маркетинге и сбыте: планирование и контроль на базе ключевых показателей эффективности. – М.: Изд. дом Гребенникова, 2007. - 303 с.
96. Прауде В.Р., Білий О.Б. Маркетинг: Навч.посібник. - К.: Вища школа, 1994. – 256 с.
97. Пригожин А.И. Нововведения: стимулы и препятствия (социальные проблемы инноватики). – М.: Политиздат, 1989. – 271 с.
98. Пригожин А.И. Современная социология организаций.- М., 1995. – 271с.
99. Райзберг Б.А., Лазовский Л.Ш., Стародубцев Е.Б. Современный экономический словарь. – М.: Наука, 2005. – 386 с.
100. Редзюк Є.В. Маркетинг інноваційних послуг в системі транспорту України (на прикладі науково-дослідних інститутів сфери транспорту): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Ужгородський національний ун-т. — Ужгород, 2006. — 22с.
101. Резолюція ООН 39/248 "Керівні принципи для захисту інтересів споживачів" вiд 09.04.1985 // www.zakon.rada.gov.ua
102. Рішення Економічної ради СНД „Про Міждержавну програму створення мережі інформаційно-маркетингових центрів для просування товарів та послуг на національні ринки держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав на період до 2005 року” вiд 29.11.2001 // www.zakon.rada.gov.ua
103. Рішення Економічної ради СНД „Про проект Комплексу середньотермінових заходів для просування на внутрішній ринок СНД та ринки третіх країн конкурентоспроможної продукції, що випускається національними виробниками, на період до 2010 року // www.zakon.rada.gov.ua
104. Роджерс Л. Маркетинг в малом бизнесе: Пер. с англ.. — М.: Аудит, 1996. — 256с.
105. Розпорядження Кабінету Міністрів „Про схвалення Концепції Державної цільової економічної програми "Створення в Україні інноваційної інфраструктури на 2008-2012 роки" від 06.06.2007 № 381-р // www.zakon.rada.gov.ua
106. Романенко Л.Ф. Маркетинг. Словник економічних термінів / Відкритий міжнародний ун-т розвитку людини "Україна". — К.: Університет Україна, 2007. — 231с.
107. Романенко Л.Ф. Маркетингова концепція торгової марки // Економіка та підприємництво: Збірник наукових праць молодих учених та аспірантів. - К.: КНЕУ, 2003.- Вип.10. - 232 c.
108. Российский маркетинг на пороге третьего тысячелетия. Практика крупнейших компаний / А.А.Браверман (ред.). — М.: Экономика, 2001. — 424с.
109. Савельєв Є.В. Європейська інтеграція і маркетинг: Наукові нариси / С.І.Юрій (наук.ред.). — Т. : Економічна думка, 2003. — 482с.
110. Савенкова Т.И. Маркетинг персонала в инновационно-инвестиционной среде. – М.: Экономистъ, 2006. - 428 с.
111. Cанто Б. Инновация как средство экономического развития. / Пер. с венгр. – М.: Прогресс, 1990. – 341 с.
112. Смит Б.Д. Как заставить маркетинг работать: стратегическое планирование на опыте известных компаний / Пер.с англ. Е.В.Шматовой и С.Г.Жильцова. – М.: Вершина, 2006. - 390 с.
113. Статистика науки и инноваций: Краткий терминологический словарь /Под ред.Л.М.Гохберга. – М., 1996. – 584 с.
114. Савруков Н.Т. Краткий словарь-справочник по маркетингу / Н.Т. Савруков, А.Н. Савруков, Е.Н. Саврукова; М-во образования Рос. Федерации, С.-Петерб. гос. техн. ун-т, Чебокс. ин-и экономики и менеджмента. - СПб.: Политехника, 2001. – 122 с.
115. Светуньков С.Г. Логика маркетинговых решений: Учеб. пособие / С. Г. Светуньков, И. А. Аренков; Под ред. Г. Л. Багиева; М-во образования Рос. Федерации. С.-Петерб. гос. ун-т экономики и финансов, Высш. экон. шк. - СПб. : Изд-во С.-Петерб. гос. ун-та экономики и финансов, 2001. - 96 с.
116. Семенов А.Л. Контекстологический словарь основных терминов маркетинга : (Метод. пособие по пер. с англ. и на англ. яз.) / А. Л. Семенов; Под ред. И. И. Убина; Рос. АН, Всерос. центр пер. науч.-техн. лит. и документации. - М. : ВЦП, 1994. - 122 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.