У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ МОЛОКОПРОДУКТОВОГО ПІДКОМПЛЕКСУ
Количество страниц 172
ВУЗ ДЕРЖАВНИЙ АГРОЕКОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2008
Содержание ВСТУП
Актуальність теми. Молокопродуктовий підкомплекс відіграє важливу соціально-економічну роль в економіці нашої країни. Його підприємства є постачальниками сировини для харчової промисловості, а також забезпечують безпосередніх споживачів молочною продукцією необхідної якості та асортименту. Окрім того, через існуючий механізм закупівлі молока в особистих селянських господарствах формується значна частина доходів населення в сільській місцевості. Така місія підкомплексу зумовлює необхідність створення системи інтеграційних зв’язків виробників молока, його переробників та підприємств торгівлі, що реалізують молочну продукцію. При цьому, насамперед, науково обґрунтовані принципи їх взаємодії здатні забезпечити усім сферам підкомплексу поступальний розвиток та ефективне функціонування у конкурентному ринковому середовищі.
Однак, на сучасному етапі докорінних економічних трансформацій, що відбуваються в аграрній сфері, існуюча недосконалість взаємовідносин виробників молока з молокопереробними підприємствами спричиняє певні негативні наслідки, до яких належать скорочення поголів’я корів, низький рівень їх продуктивності, проблема забезпечення належної якості молочної сировини тощо. Це є перешкодою формування конкурентоспроможності молочної продукції як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках, загрожує невизначеністю, а отже – дестабілізацією в роботі окремих підприємств і галузі в цілому. Необхідність пошуку досконаліших механізмів ефективної взаємодії сільськогосподарських та молокопереробних підприємств зумовила вибір теми дисертаційного дослідження.
Теоретичні та практичні аспекти зазначеної проблеми знайшли своє відображення у працях відомих вітчизняних економістів-аграрників Бойка В.І., Зимовця В.Н., Калінчика М.В., Камілової С.Р., Коткова В.П., Кочеткова О.В., Микитюка В.М., Мостенської Т.Л., Пархомця М.К., Саблука П.Т., Топіхи В.І., Топіхи І.Н., Тридіда О.М., Черевка Г.В., Шпичака О.М., Юрчишина В.В. та ін.
Проте, деякі проблеми й досі не мають остаточного наукового розв’язання. Удосконалення потребують теоретичні засади формування і реалізації стратегій продуктових підкомплексів в умовах становлення ринкової системи. Це, в свою чергу, вимагає обґрунтування методологічних та методичних підходів, які дозволять більш об’єктивно оцінювати і аналізувати економічні процеси, що відбуваються у молокопродуктовому підкомплексі та визначати вектори його розвитку. Актуальним у практичній площині залишається питання знаходження оптимальних організаційно-економічних механізмів реалізації інтересів постачальників молока та переробних підприємств у більш віддаленій перспективі, що визначило необхідність проведення окремого дисертаційного дослідження.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційні дослідження здійснювалися згідно з планом науково-дослідних робіт Державного вищого навчального закладу «Державний агроекологічний університет» (м. Житомир) за темою: «Розробити і обґрунтувати стратегічні напрями та пріоритети пореформеного розвитку аграрного сектору Північно-Західного регіону України» (номер державної реєстрації 0104U008697), де автором розроблено теоретичні та науково-прикладні засади перспективного розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу.
Мета та завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є обґрунтування теоретико-методичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо формування стратегії розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу. Поставлена мета зумовила вибір таких найважливіших завдань:
• уточнити сутність поняття «стратегія розвитку підприємства» з урахуванням виробничих та маркетингових особливостей продуктового підкомплексу;
• визначити методологічні положення формування стратегії розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу;
• розробити методичний підхід до оцінки стратегічних пріоритетів переробних підприємств;
• обґрунтувати економіко-математичні інструменти стратегічного планування виробництва сировини;
• підготувати пропозиції щодо впровадження стратегій розвитку з урахуванням мінливості ринкового середовища;
• обґрунтувати організаційно-економічний механізм реалізації стратегії розвитку на основі контрактної форми інтеграції.
Об’єктом дослідження є процес формування стратегії розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу.
Предметом дослідження є сукупність практичних, теоретичних та науково-методологічних принципів формування стратегії розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу.
Методи дослідження. В основу методологічного забезпечення дослідження економічних явищ, що мають місце в молокопродуктовому підкомплексі покладено системний підхід, який дозволяє розглядати цей підкомплекс як цілісну структуру, окремі його елементи у взаємозв’язку і взаємодії. Для аналізу діяльності підприємств молокопродуктового підкомплексу використано статистико-економічний метод, зокрема такі його прийоми, як порівняння, групування, середні та відносні величини, графічний, побудови рядів динаміки. Індексний аналіз застосовувався при оцінці функціонування підприємств молокопродуктового підкомплексу, як єдиної системи шляхом порівняння результативних показників кожного структурного елементу на «вході-виході». З його допомогою оцінено паритет цін, охарактеризовано сезонні явища у виробництві молока та продуктів його переробки. За допомогою трендового аналізу визначено залежності в сезонні коливання результативних показників підприємств виробників молока. Абстрактно-логічний метод застосовувався при обгрунтуванні принципів та функцій організаційного механізму реалізації стратегії розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу. Проведено моделювання сезонних стратегій формування продуктивності в сільськогосподарських підприємствах, результати якого викладено за допомогою матричного методу. Розрахунок граничних витрат для впровадження стратегії здійснювався на основі розрахунково-конструктивного методу.
Інформаційна база. В процесі підготовки дисертації використовувались матеріали державних органів статистики та мережі Інтернет, управлінь агропромислового розвитку, річні звіти підприємств.
Наукова новизна одержаних результатів представлена сукупністю теоретико-методологічних та науково-прикладних положень, що виносяться на захист. Основні елементи наукової новизни полягають у тому, що:
вперше:
• запропоновано методологічний підхід до розробки стратегії розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу, який базується на врахуванні явища сезонності у надходженні сировини та коливання закупівельних цін і забезпечує формування конкурентних переваг як виробникам молока, так і його переробникам;
удосконалено:
• сутність поняття стратегії розвитку підприємств продуктового підкомплексу, що передбачає її розгляд як системи взаємопогоджених економічних заходів виробників сировини та її переробників, що забезпечує якісне поліпшення їх виробничих показників та фінансового стану, а відтак створює умови для розширеного відтворення у довгостроковій перспективі;
• методичний підхід до оцінки стратегічних пріоритетів закупівельної політики молокопереробних підприємств, який полягає у використанні агрегованого показника, розрахованого на основі індексів різниці закупівельних цін і виплат дотацій виробникам молока;
одержали подальший розвиток:
• використання у стратегічному плануванні трендового методу, що враховує математичну залежність молочної продуктивності корів від особливостей організації процесу виробництва молока в сільськогосподарських підприємствах;
• рекомендації щодо впровадження стратегій взаємодії виробників молока та молокопереробних підприємств на основі багатоваріантного підходу, який передбачає встановлення граничного рівня витрат, пов’язаних із процесом відтворення продуктивного поголів’я, технологією годівлі, ціновою політикою, та враховує можливі сценарії розвитку ситуації на ринку молочних продуктів;
• пропозиції щодо формування організаційно-економічного механізму реалізації стратегії розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу, які передбачають використання системи контрактів між постачальниками молока та переробними підприємствами, а також обгрунтування та запровадження принципу черговості їх виконання.
Практичне значення одержаних результатів. Сформульовані та обґрунтовані наукові положення, висновки і практичні пропозиції є підґрунтям для поступального довгострокового розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу.
Пропозиції автора щодо формування стратегії розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу на основі зміни сезонності виробництва сировини та продукції молокопереробними підприємствами прийняті до впровадження Головним управлінням економіки Житомирської облдержадміністрації (довідка №3/441 від 27.03.2007 р.). Запропонований організаційно-економічний механізм на основі системи контрактів впроваджено Головним управлінням агропромислового розвитку Житомирської облдержадміністрації (довідка № 2226/7 від 04.09.2007 р.). Результати наукових досліджень використовуються в навчальному процесі ДВНЗ «Державний агроекологічний університет» при викладанні дисциплін «Аналіз господарської діяльності», «Економічний аналіз» (довідка № 1831 від 29.12.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Наукові результати дослідження, що викладені в дисертації і виносяться на захист, отримані автором особисто. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, в роботі використані ті ідеї та положення, які є результатом особистої роботи здобувача.
Апробація результатів дослідження. Результати дослідження доповідались на Науково-практичних конференціях молодих вчених «Формування стратегії розвитку регіонального АПК» (м. Житомир, 2005 р., 2006 р., 2007 р.), Міжнародних науково-практичних конференціях «Методика економічних досліджень в сільському господарстві» (м. Житомир, 2005 р.), «Аграрний форум 2006» (м. Суми, 2006 р.), «Ринкова трансформація економіки: стан, проблеми, перспективи» (м. Харків, 2007 р.).
Публікації. Основні результати досліджень опубліковані в 9 наукових працях загальним обсягом 3,44 ум. друк. арк., з них 5 в наукових фахових виданнях ( 2,69 ум. друк. арк.).
Обсяг і структура роботи. Дисертаційна робота викладена на 158 сторінках комп’ютерного тексту і складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних літературних джерел із 156 найменувань, відомостей, що підтверджують участь автора в наукових розробках, містить 38 таблиць, 34 рисунка та 15 додатків.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації наведено теоретичне узагальнення і науково-практичне вирішення проблеми формування стратегії розвитку взаємодії сільськогосподарських та молокопереробних підприємств, що сприятиме стабілізації та перспективному економічному зростанню молокопродуктового підкомплексу. Основні наукові і прикладні результати, а також рекомендації щодо їх використання полягають у наступному.
1. Стратегії розвитку підприємств продуктових підкомплексів необхідно розглядати лише у їх тісному взаємозв’язку, при цьому слід враховувати різні темпи економічного відтворення у виробників сировини, переробних підприємствах та підприємствах торгівлі. Це дає можливість підійти до визначення поняття «стратегія розвитку підприємств», з точки зору взаємообумовленості дій постачальників сировини та переробних підприємств, що забезпечує їх перехід до нового, досконалішого стану відносно умов зовнішнього економічного середовища.
2. Встановлено, що розвиток молокопереробних підприємств в сучасних умовах відбувається завдяки селянським господарствам, частка яких у загальних надходженнях молока складає близько 65%. Ними забезпечується 4/5 додаткових потреб в сировині при розширенні виробництва молочної продукції, що за умов підвищення вимог до її якості в стратегічному періоді створює ризики втрати ринків збуту. Водночас, потенціал сировинних зон щодо високоякісної сировини використовується не в повній мірі, що потребує відповідних організаційно-економічних заходів з боку переробника.
3. Врахування векторів стратегічних пріоритетів закупівельної політики переробних підприємств є необхідною умовою розробки стратегії розвитку. Визначено, що у молокопереробних підприємств домінуючою є стратегія на співпрацю із сільськогосподарськими підприємствами. Основними чинниками цього є якість сировини, що постачається ними та розвиток виробництва молока в господарствах суспільного сектору. Зокрема, нижча якість сировини стимулює переробні підприємства більше використовувати потенціал сировинної зони та співпрацювати із особистими селянськими господарствами. Натомість, вища частка сільськогосподарських виробників на регіональних ринках сировини – до стратегічного співробітництва з ними.
4. Визначено, що механізм взаємовідносин підприємств молокопродуктового підкомплексу не є достатньо збалансованим. З одного боку, це призводить до зниження конкурентоспроможності кінцевої продукції на споживчому ринку, що обумовлено значними сезонними коливаннями закупівельних і роздрібних цін. З іншого боку, створюються умови до високої залежності від зовнішньоекономічних факторів, вирішення яких лежить в площині диверсифікації каналів експорту продукції, збільшення закупівельних цін та стабільності курсу національної валюти, зростання внутрішньодержавного попиту на основні молочні продукти.
5. Встановлено, що наявні технології із відтворення продуктивного поголів’я та годівлі корів в середньостатистичному сільськогосподарському підприємстві Житомирської області орієнтовані на використання дешевих пасовищних кормів у весняно-літній період, що забезпечує кількаразове зростання обсягів виробництва в період з травня по серпень. Це одночасно створює умови, як до короткострокового підвищення ефективності діяльності молокопереробних підприємств через формування низьких цін, так і до погіршення стану молочного скотарства та, насамкінець, призводить до гальмування розвитку обох сфер молокопродуктового підкомплексу.
6. Доведено, що пріоритетним напрямом розробки стратегії розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу є забезпечення сезонних потреб в сировині та гармонізація сезонної цінової політики переробних підприємств, що по своїй суті включає науково-технологічний розвиток процесу виробництва молока та організацію виробництва готової продукції відповідно до сезонних коливань споживчого попиту. При цьому, каталізатором розвитку вбачається зміна сезонності виробництва сировини, що дозволяє отримати сільськогосподарському підприємству за допомогою існуючого цінового механізму імпульси до нарощування виробництва, підвищення якості продукції, впровадження передових технологій годівлі.
7. Доведено, що зміна сезонних циклів виробництва молочної продукції не можлива без науково-технологічного оновлення процесу виробництва. Визначено, що основою таких трансформацій має стати зміна графіків відтворення продуктивного поголів’я орієнтованих на осінньо-зимове отелення та перехід на цілорічне безприв’язне утримання корів із переважанням однотипних кормових раціонів.
8. Реалізація пропонованих варіантів стратегії розвитку підприємств молокопродуктового підкомплексу тісно пов’язана із формуванням організаційно-економічного механізму. На основі використання індивідуалістичного підходу до дослідження поведінки підприємств, обґрунтовано контрактну форму взаємовідносин молокопереробного підприємства із постачальниками молока, що базується на укладанні системи контрактів. Право на її впровадження повинно надаватися за визначеною заздалегідь черговістю постачальнику молока або переробному підприємству, що забезпечує кооперування їх зусиль, розширення інформаційного середовища, покращання економічного становища слабких підприємств, а також є умовою формування неформальних правил, які забезпечують довгострокову оптимальність відносин.

Список літературних джерел.

1. Адмін Є., Король А. Безпривязне утримання корів при реконструкції чи будівництві молочних ферм// Тваринництво України. – 2006 р. - № 7. – С.4-6.
2. Андрійчук В.Г. Економіка аграрних підприємств: Підручник – К.:ІЗИН, 1996. – 512с.
3. Андрійчук В.Г. Капіталізація вітчизняного сільського господарства: суть напрямки, механізми і перші оцінки здійснення/ Економіка АПК. – 2005. – №6. – C.69–74
4. Андрійчук В.Г., Зубець М.В., Юрчишин В.В. Сучасна аграрна політика: проблемні аспекти. К.: Аграрна наука, 2005р. – 140с.
5. Аршинов В.И., Войцехович В.Э. Синергетическое знание: между сетью и принцыпами// Синергетическая паардигма. Многообразие поисков и подходов. – М.: 2000. – с.107-124.
6. Біттер О.А. Функціонування агропродовольчого ринку в умовах низької платоспроможності населення//Економіка України. – 2003. – №5. – С. 54-57
7. Бойко Л.М. Управління розвитком молочного скотарства в аграрних підприємствах: Автореф. дис... канд. екон. наук/ Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В.Докучаєва. – Х., 2004. – 20 с.
8. Бородіна О.М., Могильний О.М. Коригування державної підтримки сільського господарства України//Економіка АПК – 2007. – №6. – С.55.
9. Борщ А.Г. Стан та перспективи розвитку корпоративного бізнесу в АПК//Економіка АПК. – 2005р. – №7. – C.26–33
10. Валентинов В.Л. Інституційні механізми міжгалузевих відносин в АПК як перспективний напрямок агроекономічних досліджень//Економіка АПК – 2006. – №5. – С.42–46
11. Валентинов В.Л. Про структурність аграрної політики в Україні//Економіка АПК – 2007. – №3. – С.20–25
12. Великий тлумачний словник української мови. 2-ге видання/Голов. ред. В.Т.Бусел. – К.: Ірпінь:ВТФ “Перун”, 2005р. – 1728с.
13. Венгерук І.Ю. Інтеграція виробництва і переробки молока в під-приємствах АПК: Автореф. дис… канд.. економ. наук /Національний аграрний університет, Київ, 2003. – 20с.
14. Венгерук І.Ю. Соціально-психологічні аспекти розвитку інтеграції// Науковий вісник НАУ. – 2001. – Вип.35. – С.275–276.
15. Вертикальная интеграция в продовольственном комплексе России: (Аналитический доклад) [Електронний ресурс]/ Храмова И.Г., Серова Е.В.– М.: Институт экономики переходного периода.– 2002 год.- 14 апреля. – С. 9–10. - Режим доступу. - http://www.iet.ru/index.php?option=com_bibiet&task =showbib&id=248&Itemid=50&lang=ru
16. Відтворення та ефективне використання ресурсного потенціалу АПК (теретичні і практичні аспекти)/ Відп. ред. академік УААН В.М. Трегобчук, - К.: ІЕ НАН України, 2003. – 259с.
17. Войнович Н.В. Планування організації закупівель сировини молокопереробними підприємствами Львівської області//Економіка АПК – 2006. – №11. – С.103–107.
18. Галаши Петер, Алмаши Шандор. Трансформація аграрной политики ЕС//Економіка АПК – 2006. – №5. – С.151–155
19. Гармаш О. Раціон багатий – молокопродуктивність вища// Тваринництво України. – 2006 р. - № 3. – С.27-29.
20. Геєць В.М. Перспективи аграрних трансформацій та їх вплив на розвиток подій в економіці України//Економіка АПК – 2006. – №7. – С.11–17.
21. Герасимчук З.В. Еколого-економічні основи формування та реалізації регіональної політики сталого розвитку./ автореф. дис. д-ра наук – Львів.-2004. – 35с.
22. Глібов Р.В. Формування збалансованого цінового механізму в молокопродуктовому підкомплексі//Економіка АПК – 2006. – №7. – С.105–110.
23. Годовой товарно-промышленный обзор “Молоко на губах – 2003”// Газ. “Бизнес”. – 2004. – №26. – 26 июля. – С.56–64.
24. Гончаренко В.В. Теоретико-методологические подходы к возрождению национального кооперативного движения // Вісник Полтавського державного сільськогосподарського інституту. – 2002. - № 5-6. - С. 10 - 15.
25. Губені Ю.Е. Стратегічні напрямки розвитку сільського господарства України//Економіка АПК – 2006. – №11. – С.18–24
26. Губко М.В. Механизмы управления организационными системами с коалиционным взаимодействием участников. М.: ИПУ РАН, 2003. – 118 с.
27. Губко М.В., Новиков Д.А. Теория игр в управлении организационными системами. М.: Синтег, 2002. – 148 с.
28. Гуцул Т.А. Ефективність виробництва та переробки молока на підприємствах приміської зони м. Києва// Економіка АПК. – 2001. – №8. – С.27–41.
29. Данкверт С. “Надо определить правила игры на рынке»// Животноводство России. – 2004. – №3. – C.3
30. Демин О. Політика регіонального розвитку в умовах поглиблення ринкових реформ в Україні/ Економіка України. – №6. – 2003. – С. 4–13
31. Демінський С.А., Родченко В.В. Концептуальні засади формування стратегії стратегії страхової компанії .- www.nbuv.gov.ua/e-journals/PSPE/2007-1/Rodchenko_107.htm
32. Дідківський В., Пелехатий М., Волківська З., Камінська Г. Оцінка корів української чорно-рябої та червоно-рябої молочних порід в умовах Житомирщини// Тваринництво України. – 2005 р. - № 11. – С.18-19.
33. Дубін А. Укрупнення господарств – шлях до їх рентабельності// Тваринництво України. – 2005 р. - № 4. – С.2-4.
34. Дядик Т.В. Конкурентоспроможність виробництва молока в умовах ринку: Автореф. дис. … канд. економ. наук/ Дніпропетровський державний аграрний ун-т. – Д., 2004. – 29с.
35. Економіка підприємства: Підручник/ за заг. ред. С.Ф. Покропивного. – Вид. 2-ге, перероблене та доповнене.- К.:КНЕУ, 2001 – 528с.
36. Ефективність сільськогосподарського виробництва в особистих господарствах громадян/ За ред. акад. УААН П.Т. Саблука і В.Я. Месель-Веселяка та к.е.н. Ю.Я. Лузана. – К., 2002. – 377с.
37. Єгорова Л.І. Стратегія антикризового проактивного управління підприємством: Автореф. дис... канд. екон. наук/ Донец. нац. ун-т. – Донецьк, 2003. – 16 с.
38. Закон України “Про адміністративно-територіальну реформу”- Цит. 25 трав. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua]
39. Закон України “Про внесення змін до Закону України “ Про податок на додану вартість від 23 грудня 1997р. №770/97-ВР. - Цит. 25 трав. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua].
40. Закон України “Про державну підтримку сільського господарства України” в ред. від 24.06.2004. – Цит. 25 трав. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua].
41. Закон України “Про молоко та молочні продукти” - Цит. 28 трав. 2005 р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua].
42. Закон України “Про ціни і ціноутворення”- Цит. 25 трав. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua]
43. Захарченко Ю.М. Функціонування ринку молока в сучасних умовах господарювання: Автореф. дис… канд. екон. наук/ Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В.Докучаєва. – Х., 2003. – 20 с.
44. Зиновчук В.В. Сельскохозяйственная кооперация в современном агробизнесе: опыт развитых стран и перспективы Украины // Вісник Полтавського державного сільськогосподарського інституту. – 2002. - № 5-6. - С. 6–9.
45. Зубрич О. Вирощування ремонтних телиць за різних рівнів годівлі// Тваринництво України. – 2006 р. - № 2. – С.9-10.
46. Іваненко Н.Т., Хорунжий М.Й. До методологічних аспектів оцінки діяльності підприємств аграрного сектору України//Економіка АПК. – 2005.– №3. – С.42–50
47. Ільчук М.М. Адаптація переробних молокозаводів до вимог вітчизняного та зарубіжного продовольчого ринків// Аграрна наука і освіта. – 2002. – №3–4. – С.117–122.
48. Ільчук М.М. Ефективне функціонування молокопродуктового підкомплексу України. – К.: Нічлава, 2004. – 312с.
49. Ільчук М.М. Зовнішня діяльність України на ринку молочної продукції// Економіка АПК. – 2003. – №9. – С. 120–125.
50. Калінчик М.В. Одінцов О.М. Міжгалузевий баланс молокопродуктового підкомплексу та еквівалентність обміну//Економіка АПК. – 2005. – №9. – С.100–107.
51. Камілова С.Р. Нові стандарти на молочну сировину та диференціація закупівельних цін// Економіка АПК. – 2002. - №8. – С.120–123.
52. Коваль Т. Молочна продуктивність і відтворна здатність взаємозалежні// Тваринництво України. – 2006 р. - № 2. – С.18-20.
53. Козак О.А. Формування та розвиток ринку молока та молочної продукції в регіоні (на матеріалах Вінницької області): Автореф. дис... канд. екон. наук/ Нац. наук. центр "Ін-т аграр. економіки" УААН. – К., 2006. – 21 с.
54. Козир В. Резерви збереження максимальної продуктивності молочних корів// Тваринництво України. – 2005 р. - № 5. – С.2-3.
55. Конкурентоспроможність виробництва молока в Україні: аналітична доповідь [Електронний ресурс] / C.Зоря, Ш.ф. Крамон-Таубаден. – Режим доступу: http://www.ier.kiev.ua.
56. Конспект лекций по теории контрактов/ Гуриев С. – Режим доступу: http://www.ness.ru/Теория контрактов.pdf.
57. Котков В.П. Основні методичні положення розробки моделі розвитку регіонального молокопродуктового підкомплексу//Економіка АПК. – 2004. – С.11–15.
58. Котков В.П. Формування цінового механізму в інтегрованому молокопродуктовому виробництві// Економіка АПК. – 2000. – №1. – С.69–72.
59. Кочетков А.В., Вольвак С.А. Системно-методологические принципы экономической оценки и оптимизации молочного подкомплекса. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства: Економічні науки. Ринкова трансформація економіки АПК. Випуск 30. – Х.: ХНТУСГ, 2004, с.89-93
60. Крижанівський Я. Необхідність перегляду нормативу густини молока як передумови його виробництва європейської якості// Тваринництво України. – 2004. – №6. – С.9– 11.
61. Лазарев М.М. Перехід радіонуклідів (Cs, Sr) в продукти харчування при технологічній переробці молока та мяса // Вісник аграрної науки. – 2001. - №4. – С.90–95.
62. Левчук Н. Економічна оцінка експорту молокпродуктів//Економіст. – 2006. – №2. – С.86–98.
63. Лисенко А.М. Формування та розвиток ринку молока і молочної продукції: Автореф. дис.... канд. екон. наук/ІАЕ УААН. – К., 2002. – 20 с.
64. Макаринська О.В. Формування і розвиток ринку молока і молокопродукції на регіональному рівні: Автореф. дис... канд. екон. наук/ Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва. – Х., 2003. — 20 с.
65. Макконел Р., Брю Л. Экономикс: проблемы, принципы. – М.: Из-во “Хронос”. – 1992. – 876с.
66. Малес В.М. Методологічні аспекти формування функцій державного управління галузями//Економіка АПК. – 1998. – №1. – C.8–13
67. Малік М.Й., Валентинов В.Л., Мацибора Т.В. Вплив соціального капіталу на організацію діяльності сільськогосподарських підприємств// Економіка АПК. – 2005. – № 6. – С.34–38.
68. Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента: Пер.с англ. / Л.И. Евенко (общ.ред.и вступ.ст.). — М. : Дело, 1999. — 800с.
69. Микитюк В.М., Скидан О.В. Формування продовольчої безпеки в Україні: регіональний аспект. – Житомир.:ДАУ, 2005. – 220с.
70. Мішенін Є.В., Косодій Р.П. Соціально-економічні та екологічні напрямки розвитку сільських територій//Економіка АПК. – 2005. – №4. – С. 98–105.
71. Молоко. Отв. Ред. Давыдов. – М.:Колос, 1969. – 327с.
72. Молочная продукция: рентабельность производства, нормативне показатели сортности ,цены //Бизнес. – 2005. – №30. – С.118–119.
73. Молочне і м’ясне скотарство: Міжвід. темат. наук. зб./Редкол. О.М. Масенко (відповід. ред.) та ін. – К. :Аграна наука. – 1998. – Вип.88. – 237с.
74. Молочне скотарство/ М.В. Зубець, Ф.Ф. Ейснер, В.І. Байда та ін. – К.: Урожай, 1988. – 237с.
75. Момот В.Є. Стратегія підприємства в умовах невизначеності середовища господарювання (методологічний аспект): Автореф. дис... д-ра екон. наук / Одес. держ. екон. ун-т. – О., 2004. – 31 с.
76. Мостенська Т.Л. Стан і проблеми розвитку ринку молочних продуктів в Україні//Економіка АПК. – 2004. – №3. – С.46–50.
77. Мудрак Р.П. Формування ринку молока та молокопродуктів у Черкаській області: Автореф. дис... канд. екон. наук/ Миколаїв. держ. аграр. акад. – Миколаїв, 2002. – 19 с.
78. Наказ Державного департаменту ветеринарної медицини Мінагрополітики № 17 від 21.03.2002р “Про затвердження ветеринарних та санітарних вимог до особистих підсобних господарств населення – виробників сирого товарного молока” - Цит. 16 квіт. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua].
79. Наказ Державного департаменту ветеринарної медицини Мінагрополітики № 18 від 21.03.2002р “Про затвердження ветеринарних та санітарних вимог до пунктів закупівлі молока від тварин, які утримуються в особистих підсобних господарствах населення” - Цит. 16 квіт. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua].
80. Новиков Д.А. Институциональное управление организационными системами. М.: ИПУРАН, 2004. – 68 с.
81. Новиков Д.А. Стимулирование в организационных системах. М.:Синтег, 2003. – 312 с.
82. Новиков Д.А., Чхартишвили А.Г. Прикладные модели информационного управления. М.: ИПУ РАН, 2004. – 129 с.
83. Новиков Д.А., Чхартишвили А.Г. Рефлексивные игры. М.: Синтег, 2003. – 160 с.
84. Норт Д. Институты, институциональные изменения и функционирование экономики. М.: "Начала", 1997.
85. Олсон М. Логика коллективных действий: общественные блага и теория групп. – М., 1996. – 234с.
86. Онищенко О.М. Особисті селянські господарства у пореформеному розвитку агарного сектору//Економіка України. – 2003. – №6. – С.59–69
87. Орфографический словарь русского языка: в 2 т./ Сост.: С.И. Ожегов — М. : Сезам- Маркетинг, 2001. Т. 2. — 621с.
88. Основи аграрного підприємництва./ За ред. М.Й. Маліка. – К.: Інститут аграрної економіки. – 2000. – 582с.
89. Особисті підсобні господарства України – аналіз витрат та ефективності виробництва видів сільськогосподарської продукції/ За ред. акад. УААН О.М. Шпичака. – К., 2001. – 236с.
90. Пабат В., Вінничук Д. Україна і світовий ринок молока// Тваринництво України. – 2005 р. - № 1. – С.2-7.
91. Пабат В., Гончаренко І. Сучасні вимоги до якості молока у країнах-членах СОТ// Тваринництво України. – 2005 р. - № 3. – С.12-15.
92. Павлова В.А. Стратегія забезпечення конкурентоспроможності підприємств-виробників споживчих товарів: Автореф. дис... д-ра екон. наук/Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. – Донецьк, 2006. – 33 с.
93. Пархомець М., Олійник В. Напрями розвитку молочного скотарства Тернопільщини// Тваринництво України. – 2005 р. - № 11. – С.5-8.
94. Пастернак Х.І. Організаційно-методологічні засади створення та функціонування інтегрованих формувань у виробництві та промисловій переробці молока// Економіка АПК. – 2004. – №12. – С.63–67.
95. Попович И.В. Методика экономических исследований в сельском хозяйстве. 4 изд-е. – М.:Сельхозиздат, 1984г. - 135с.
96. Постанова Кабінету Міністрів від 25.12.96 №1548 “Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)”. - Цит. 16 квіт. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua].
97. Постанова Кабінету Міністрів України № 805 від 12.05.1999 «Про порядок нарахування та виплату дотацій за реалізоване сільськогосподарськими виробниками молоко та м'ясо в живій вазі» - Цит. 25 трав. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua].
98. Постанова Кабінету Міністрів України від 24.07.03 №1150 “Про недоліки у роботі окремих органів виконавчої влади із забезпечення продовольчої безпеки та заходи щодо стабілізації ринку основних продовольчих товарів”. - Цит. 16 квіт. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua].
99. Про затвердження рекомендацій щодо виробництва і реалізації молока від корів, які утримуються у господарствах населення, відповідно до вимог ДСТУ 3662-97: Наказ Міністерства аграної політики України від 05.08.03 №262.// Все про бухгалтерський облік. – 2003. – №80. – С.19–23
100. Рогожин О.Г. Демографічні перспективи українського села: історичні передумови, регіональний аналіз і моделювання. – К.: Ін-т проблем національної безпеки, 2004. – 296с., іл.., табл.
101. Родионов Г.В. Состав и свойства молока// Ефективне тваринництво. – 2006. – №2. – С.7–10.
102. Романів О.В. Організаційно-економічні основи регіонального розвитку молочного скотарства. – автореф. дис. 30 травня 2005 р. – с.13.
103. Романчукевич М. Молокопереробна галузь: інформаційне забезпечення управління асортиментною політикою підприємств// Маркетинг в Україні. – 2005. - №5. – С.57–59.
104. Руденко Є. та ін. Коли тваринництво ефективне// Тваринництво України. – 2006 р. - № 4. – С.2-4.
105. Саблук П., Малес В. Реггулирование темпов и пропорций развития как функция государственного руководства АПК//Экономика Украины. – 1998. – №7. – C. 4–11.
106. Саблук П.Т. Кардинальні напрями вирішення економічних проблем в АПК//Економіка АПК. – 2005. – №5. – С. 3–8.
107. Саблук П.Т., Бойко В.І., Мостенська Т.Л. Економіка виробництва молока і молочної продукції в Україні/ за ред. П.Т. Саблука. – К.:Інститут аграрної економіки. – 2005. – 339с.
108. Сельское хозяйство и аграрная политика. Предисловие главного редактора [Електронний ресурс]/К. Херрманн-Пиллат. //Politekonom. – 2004. - №12. – Режим доступу до журналу.: http://www.politekonom.ru/ec_pol/antology/arch_antol/1023182016.html
109. Серова Е., Храмова И. Структура и функции агропродовольственных рынков в России./ Аналитический центр АПЭ, ИЭПП. – М. 2003г
110. Сірацький Й., Ференц Л., Федорович Є. Наймолочніші корови розвиваються помірно// Тваринництво України. – 2006 р. - № 11/12. – С.18-20.
111. Скидан О.В. Формування регіональної політики продовольчої безпеки/ автореф. дис. … кандидата екон. наук/ Державний агроекологічний ун-т. – Житомир., 2004. – 20 с.
112. Смаль З.В. Стратегія управління розвитком АПК в умовах трансформації економіки України: Автореф. дис... канд. екон. наук: Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. – Л., 2002. – 19 с.
113. Сологуб С.М. Стратегія розвитку підприємств у післяприватизаційний період: Автореф. дис... канд. екон. наук/НАН України. Ін-т економіки. – К., 2002. – 20 с.
114. Стратегическое управление [Электронный ресурс]/Ансофф И. – Доступно на: http:mlibrary.narod.ru/igor_ansoff.html
115. Стратегия – понятие и определение. Класификация стратегий. – Цит. 18 вересня 2007 р. – [Доступне: http\\www.stplan.ru/articles/theory/strategi.html]
116. Стратегия [Електронний ресурс]/Глоссарий экономических терминов. – Режим доступу: http://www.glossary.ru/cgi-bin/gl_sch2.cgi?RRywgyljoo!uwjgtong.oo
117. Стратегія маркетингу молокопереробних підприємств АПК: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Н.М. Тошина; Нац. ун-т харч. технологій. – К., 2006. – 20 с.
118. Сухоруков В., Парієв А., Терещенко В. Реконструкція приміщень для великої рогатої худоби// Тваринництво України. – 2005 р. - № 12. – С.5-7.
119. Сявавко М.С., Сохнич А.Д., Тібілова М.Л. Економіко-математичне моделювання у прийнятті управлінських рішень// Економіка АПК. – 2005. – №3. – С. 13–18
120. Технологічні та конструктивні підходи до виробництва високоякісного молока/ І.Жирновий, А.Наумов, В.Савран, А. Славов// Тваринництво України. – 2003. – №7. – С.2–4.
121. Точилин В.А., Шубравская Е.В. Экономико-математический анализ развития региональных агропромышленных формирований/ АН УССР. Ин-т экономики:Отв. Ред. А.И. Онищенко. – К.: Наук. Думка, 1991. – 124с.
122. Тошина Н.М. Стратегія маркетингу молокопереробних підприємств АПК: Автореф. дис... канд. екон. наук / Нац. ун-т харч. технологій. – К., 2006. – 20 с.
123. Трегобчук В.М., Пасхавер Б.Й., Юзефович А.Е. Про довгострокову стратегію сталого розвитку агропромислового комплексу//Економіка АПК. – №7. – 2005. – C. 3–11.
124. Третяк І.О. Передумови та стратегія економічного зростання в Україні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / Київ. нац. екон. ун-т. – К., 2000. – 20 с.
125. Тридід О.М. Стратегія розвитку підприємства в умовах кризи: Автореф. дис... д-ра екон. наук/ Донец. нац. ун-т. – Донецьк, 2003. – 31 с.
126. Туган-Барановский М.И. Социальные основы кооперации. - М., 1916. – 2-е изд.: М., 1918. - 3-е доп. издание: М., 1919. - переиздание: М., 1989.
127. Указ Президента України «Про заходи щодо державної підтримки сільськогосподарського виробництва” від 23 березня 1998р. №215. - Цит. 12 квіт. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua].
128. Указ Президента України “Про заходи щодо підтримки цін і доходів сільськогосподарських товаровиробників” від 11 червня 1998р. №614. - Цит. 17 квіт. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua].
129. Указ Президента України “Про концепцію державної регіональної політики” від 25.05.2001. - Цит. 16 квіт. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua].
130. Указ Президента України “Про підтримку сільськогосподарських товаровиробників» від 2 грудня 1998р. №1328 - Цит. 17 квіт. 2005р.- [Доступне: http://www.rada.gov.ua].
131. Україна в цифрах – 2005. Стат. збірник/за ред. О.П.Осауленка.: К. – Держкомстат України. – 2006р. – 275с.
132. Фатюха Н.Г. Формування системи економічних взаємозв'язків підприємств з виробництва та переробки молока: Автореф. дис. канд. екон. наук/ Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В.Докучаєва. – Х., 2005. – 20 с.
133. Федорович Є., Сірацький Й. Вплив тривалості сухостійного, сервіс і міжотельного періодів на молочну продуктивність корів західного внутрішньо порідного типу чорно-рябої худоби// Тваринництво України. – 2005 р. - № 1. – С.16-18.
134. Фінансовий механізм експорту та імпорту молочних продуктів в умовах вступу України до СОТ: Автореф. дис... канд. екон. наук: [Електронний ресурс] / Н.М. Дробот: Дніпропетр. держ. аграр. ун-т. — Д., 2006. — 20 с. – Режим доступу. –
135. Хуснутдинов А.А. и др. Оптимизация продуктовых подсистем в составе АПК/ А.А. Хуснутдинов, Г.В. Виноградов, А.А. Тагаев; Отв. ред. В.А. Колемаев – М.: Наука, 1987 – 158с.
136. Чаянов А.В. Организация крестьянского хозяйства. // Чаянов А.В. Крестьянское хозяйство: Избранные труды. – М., 1989. – С. 194-442.
137. Черевко Г.В., Гарасим П.М. Проблеми менеджменту АПК України в умовах інтеграції галузі до вступу в ЄС. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку; Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, № 576.- Львів: Вид-во Національного університету “Львівська політехніка”. - 2007.- 483 с. – С.57-63.
138. Черевко Г.В., Гобонос Ф.В. Перспективи кооперації в АПК України в умовах інтеграції в Європейський Союз//Економіка АПК. – 2006. - №3 – С.143-146
139. Чугаєвська С.В. Інтеграція в молокопродуктовому підкомплексі: Автореф. дис. … канд. екон. наук / ІАЕ. – К., 2005. – 38с.
140. Чумаченко І., Панасенко Ю., Коропець Л. Замінники молока у годівлі молодняку// Тваринництво України. – 2006 р. - № 7. – С.25-28.
141. Чумаченко С., Вовк Я. Якість твердих сирів залежно від типів годівлі корів// Тваринництво України. – 2006 р. - № 3. – С.10-11
142. Шинкаренко О.М. Удосконалення регулювання економічних взаємовідносин в молокопродуктовому підкомплексі регіону: Автореф. дис... канд. екон. наук/Нац. аграр. ун-т. – К., 2005. – 21 с.
143. Шпичак О.М. Реальна оцінка економічного стану АПК України як необхідна умова виходу його з кризи//Економіка АПК – 2007. – №5. – С.24–27
144. Шпичак О.М. Сільське господарство України на початку та вкінці ХХст. – К.: ІАЕ, 2000. – 74с.
145. Шукалович В.Ф. Нові підходи до визначення процесів формування аграрної політики//Вісник СНАУ. 2006. – №3–4. – С.86–91
146. Юрчишин В. Господарства населення: проблеми майбутнього//Економіка України. - 2003. – № 7 – С.67–72
147. Юрчишин В.В. Деякі узагальнення і проблеми сучасної аграрної політики//Економіка АПК – 2007. – №4. – С.3–8
148. Юрчишин В.В. Розбудова системного державного управління сільським господарством//Економіка АПК. – 2005. – №6. – С. 6–17.
149. Юрчишин В.В. Сільські території як системоутворюючі фактори розвитку агарного сектору економіки//Економіка АПК. – 2005. – №3. – C. 3–10
150. Юрчишин В.В., Скупий В.М., Шевченко Л.М. Формування різноукладності на селі. – К.: Інститут аграрної економіки. – 1999. –56с.
151. Яценко В.М. Стратегія забезпечення ефективного розвитку аграрної та переробної сфер АПК України: Автореф. дис... д-ра екон. наук/ Миколаїв. держ. аграр. ун-т. – Миколаїв, 2004. – 35 с.
152. Douglas C.North.Economic Performance through Time/ Lecture to the Memory of Alfred Nobel. – 1993. – Dec 9. – Available. – http://nobelprize.org/economics/laureates/1993/north lecture.html
153. Easton D. A System Analysis of Political Life. 2-nd edition. Chicago, 1979 p.153
154. LTO Milk Price Comparison, 2005. – Available on: http:www.milkprices.nl/ MTF_Report_2005.pdf
155. Robert J. Aumann. War and Peace. Nobel Prize Lecture. – 2006. – 14 June. – Available on: http\\www.nobelprize.org\laureates\aumann_lecture.pdf
156. The Agricultural Notebook. 20th Edition/ Edited by Richard J. Soffe. – Blackwell Science Ltd, 2003. – 743p.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.