У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Розвиток сфери зайнятості сільського населення в Україні
Количество страниц 220
ВУЗ КІРОВОГРАДСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2008
Содержание ЗМІСТ
стор.
ВСТУП.................................................................................................................................3
Розділ 1. Теоретичні основи формування зайнятості на селі........................................10
1.1. Поняття зайнятості та його трансформація в сучасних умовах.............................10
1.2. Еволюція та особливості формування сфери зайнятості на селі...........................25
1.3. Розвиток сфери зайнятості сільського населення в контексті використання провідного міжнародного досвіду...................................................................................46
Висновки до розділу 1......................................................................................................60
Розділ 2. Аналіз та оцінювання зайнятості сільського населення України..............................................................................................................................64
2.1. Аналіз стану зайнятості сільського населення України........................................64
2.2. Аналіз зайнятості у сфері дрібнотоварного сільськогосподарського виробництва.......................................................................................................................86
2.3. Оцінювання потенційних можливостей безробітних мешканців села щодо зайнятості........................................................................................................................104
Висновки до розділу 2....................................................................................................115
Розділ 3. Основні напрями розширення сфери зайнятості у сільській місцевості України............................................................................................................................119
3.1. Удосконалення форм організації та кооперування сільськогосподарської діяльності на селі ...........................................................................................................119
3.2. Розвиток підприємництва в сільській місцевості як засіб забезпечення зайнятості та самозайнятості мешканців села..............................................................138
3.3. Програмно-цільові підходи щодо розширення сфери зайнятості сільського населення в Україні ........................................................................................................161
Висновки дорозділу 3......................................................................................................177
ВИСНОВКИ.....................................................................................................................179
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ .......................................................................184
ДОДАТКИ........................................................................................................................201

ВСТУП

Актуальність теми. В Україні проблема зайнятості в сільській місцевості наскільки загострилася, що потребує невідкладних дій як на державному, так і на регіональному рівнях. Змінивши організаційно-правові форми господарювання, організатори реформ не передбачили можливі варіанти зайнятості сільського населення. Тому більшість селян перебувають у стані розгубленості. А сам процес створення нових робочих місць у сільській місцевості носить некерований характер. На селі постійно зростає рівень сільського безробіття, що пов’язано, передусім, з відсутністю концептуальних засад розвитку сфери зайнятості сільського населення, стратегії розбудови українського села, необхідної державної політики щодо підтримки цих процесів.
Проблемі зайнятості населення присвячено чимало наукових досліджень. Їх результати широко висвітлені у працях провідних українських вчених: С.І Бандура, Д.П. Богині, О.А. Бугуцького, В.В. Вітвіцького, І.Ф. Гнибіденка, С.О Гудзинського, В.С. Дієсперова, О.І. Здоровцова, Т.М. Кір’ян, А.М. Колота, Ю.М. Краснова, Г.І. Купалової, Е.М. Лібанової, В.І. Лишиленка, В.Я. Месель-Веселяка, В.В. Онікієнка, Т.П. Петрової, І.Л. Петрової, О.Д. Руснака, П.Т. Саблука, В.В. Юрчишина, К.І. Якуби. Заслуговують на увагу праці зарубіжних вчених: В.Г. Костакова, Л.І. Костіна, І.С. Маслової, Г.Е. Слезінгера, А.Чаянова, Дж. Кейнса, А. Маршала, Д. Рікардо, П. Самуельсона, А. Сміта та інш.
Віддаючи належне науковим розробкам зазначених вчених, а в багатьох випадках їх основоположному внеску у вирішення теоретико-методичних проблем зайнятості та ринку праці, необхідно зазначити, що питання зайнятості саме сільського населення все ще недостатньо вивчені та не отримали належного висвітлення як у науковій літературі, так і в нормативних матеріалах органів державної влади. Пошук дієвих заходів та механізмів розширення сфери зайнятості мешканців села актуалізує необхідність дослідження цієї проблематики та розробки науково-обгрунтованих рекомендацій. Сукупність визначених проблемних питань обумовила вибір теми дисертаційної роботи, визначила її логіко-структурну побудову, мету, предмет, об’єкт і наукові завдання.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертацію виконано згідно з держбюджетною темою “Основні напрями вдосконалення соціальної політики на регіональному ринку праці” (номер державної реєстрації 0103U006981), передбаченою планом кафедри економіки праці та менеджменту Кіровоградського національного технічного університету. У межах цієї теми особисто автором визначено основні концептуальні засади розвитку сфери зайнятості сільського населення України.
Дисертація також пов’язана з тематикою наукових робіт Науково-дослідного інституту праці і зайнятості населення Міністерства праці та соціальної політики України і НАН України: „Розробка організаційних, методичних та правових заходів щодо скорочення безробіття на селі, підвищення ефективності надання соціальних послуг та матеріального забезпечення безробітним мешканцям села”, № державної реєстрації 0105U003213 (автором запропоновано механізм створення “інтегрованого сільськогосподарського виробничого кооперативу”, впровадження якого дасть змогу пом’якшити проблему зайнятості сільського населення); „Розробка програмно-цільових підходів щодо розвитку ринку праці та скорочення безробіття на селі”, № державної реєстрації 0105U006784 (автором розроблено програмно-цільові підходи щодо розвитку і фінансової підтримки підприємництва на селі, створення мережі додаткових робочих місць та залучення до цієї справи безробітного сільського населення); „Розробка концепції зайнятості сільського населення на період до 2010 року”, № державної реєстрації 0106U009407 (автором розроблено основні концептуальні засади розвитку сфери зайнятості сільського населення); „Пропозиції щодо підвищення рівня життя сільського населення”, № державної реєстрації 0106U009408 (автором визначено організаційно-правові засади сільського розвитку як передумови розширення сфери зайнятості на селі).
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є теоретико-методичне обгрунтування основних напрямів розвитку сфери зайнятості сільського населення в Україні та практичних заходів щодо створення нових робочих місць і розвитку підприємництва в сільській місцевості. Для досягнення цієї мети в роботі сформульовано і вирішено такі завдання:
- уточнено сутність соціально – економічної категорії „зайнятість населення”;
- здійснено аналіз та оцінювання стану зайнятості мешканців села та обгрунтувано концептуальні засади розвитку сфери зайнятості сільського населення;
- внесено пропозиції стосовно змін і доповнень до чинного законодавства України з питань зайнятості сільського населення;
- обгрунтовано необхідність створення на селі соціально-відповідальних суб’єктів господарювання, зокрема, „інтегрованих сільськогосподарських виробничих кооперативів” як важливого засобу залучення сільського населення до продуктивної трудової діяльності;
- запропоновано науково-практичні рекомендації щодо розвитку та стимулювання самостійної зайнятості і підприємництва в сільській місцевості;
- розроблено програмно-цільові підходи розвитку сфери зайнятості мешканців села, шляхом формування нової структури та змісту державної і регіональної програм зайнятості сільського населення;
- обгрунтовано як передумову розширення сфери зайнятості на селі організаційно-правові засади соціально - економічного розвитку сільських територій.
Об’єктом дослідження є соціально-економічні процеси формування сфери зайнятості сільського населення.
Предметом дослідження є теоретико-методичні та прикладні аспекти розвитку сфери зайнятості сільського населення в умовах подальшого поглиблення аграрних перетворень на селі.
Методи дослідження. При вирішенні конкретних завдань в роботі використані: методи порівняльного аналізу (при оцінці стану та динаміки зайнятості сільського населення в умовах різних форм господарювання на селі); метод класифікації та типології (при дослідженні факторів, що впливають на зайнятість та доходи мешканців села); статистичний (при аналізі економічної діяльності сільськогосподарських підприємств та її впливу на створення робочих місць для сільського населення); імітаційного моделювання (при розгляді ситуації щодо запровадження нових форм кооперації та інтеграції діяльності великотоварних і дрібнотоварних форм господарювання); соціологічний (при дослідженні стану зайнятості на селі та структурного складу безробітних мешканців сільської місцевості); балансовий метод (при оцінці попиту і пропозиції робочої сили на ринку праці). Крім того, вивчення і узагальнення літературних джерел, наявних методичних підходів до дослідження процесів відтворення за категоріями зайнятості та соціального захисту сільського населення здійснено за допомогою монографічного, графічного методів, а також методів аналогії та абстракції.
Інформацйною базою дослідження були Закони України та нормативні акти Верховної Ради України, Укази Президента України та Постанови Кабінету Міністрів України, а також статистико-інформаційні документи Державного комітету статистики України, Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства аграрної політики України, Державної служби зайнятості України. Крім того, в роботі використані економіко-статистичні матеріали територіальних органів державної статистики, науково-дослідних установ України, Міжнародної Організації Праці (МОП) і матеріалів досліджень, проведених автором. В дисертації широко використані результати наукових досліджень вітчизняних і зарубіжних авторів та інш.
Наукова новизна одержаних результатів. Наукова новизна одержаних результатів полягає у наступному:
вперше:
- запропоновано механізм створення нових робочих місць на селі, шляхом організації соціально-відповідальних суб’єктів господарювання, за рахунок інтегрування великих сільськогосподарських підприємств і особистих селянських господарств, зокрема, створення „інтегрованих сільськогосподарських виробничих кооперативів”, засновниками яких на взаємовигідних умовах стануть усі працездатні мешканці сільського населеного пункту та члени їх сімей. Це дозволить без особливих затрат державних коштів значно пом’якшити проблему зайнятості сільського населення і вирішити питання соціального розвитку села;
- розроблено програмно-цільові підходи щодо розширення сфери зайнятості мешканців села шляхом формування нової структури і змісту державної та регіональних програм зайнятості населення, які враховують специфіку сільського безробіття, спрямовані на підвищення відповідальності органів влади всіх рівнів за створення продуктивних робочих місць на селі;
удосконалено:
- основні концептуальні засади розвитку сфери зайнятості сільського населення, які на відміну від існуючих, передбачають розширення зайнятості за рахунок удосконалення механізму господарювання та структури виробництва великих сільськогосподарських підприємств; забезпечення рівня оплати праці в сільському господарстві не нижче середнього показника по економіці країни; створення умов для взаємовигідного кооперування та інтегрування великих сільськогосподарських підприємств і дрібних особистих селянських господарств, як умови створення додаткових робочих місць; активізацію підприємництва у несільськогосподарській сфері;
- науково-практичні рекомендації щодо планомірного розвитку і фінансової підтримки підприємництва в сільській місцевості як основи створення мережі додаткових робочих місць, які на відміну від існуючих, передбачають створення спеціального Фонду підтримки підприємництва на селі, спеціальних постійно діючих Фондів безвідсоткової фінансової допомоги безробітним на поворотній основі для започаткування підприємницької діяльності в регіонах та використання усіх наявних джерел фінансування для розвитку на селі потужних підприємницьких формувань з метою вирішення проблеми зайнятості сільського населення;
дістали подальшого розвитку:
- сутність соціально – економічної категорії „зайнятість населення”, з погляду на те, що зайнятість, перш за все, це засіб для існування людини, а тому вона повинна характеризуватися не тільки наявністю певної роботи, але й доходів у розмірі, достатньому для забезпечення її нормальної життєдіяльності;
- законодавче врегулювання питань надання статусу зайнятості членам особистих селянських господарств та їх соціального захисту; гарантованого працевлаштування селян – орендодавців, на підприємстві, що орендує його земельні паї; надання безробітним селянам із Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття безпроцентної позики на поворотній основі для започаткування підприємницької діяльності в сільській місцевості та створення відповідних Фондів у регіонах, що дасть змогу вирішити складні соціальні проблеми зайнятості та доходів, які мають місце на селі;
- як засіб створення мережі додаткових робочих місць, організаційно-правові засади сільського розвитку України, зокрема, обгрунтування необхідності прийняття спеціального Закону України „Про сільський розвиток України”, а також реформування Міністерства аграрної політики України у Міністерство аграрної політики та сільського розвитку України, що дасть можливість сконцентрувати всі фінансові ресурси для села, розвивати продуктивні сили в сільській місцевості та забезпечувати зайнятість сільського населення.
Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що вони спрямовані на подальше вдосконалення теоретико-методичних, організаційних і практичних засад розв’язання надзвичайно складної проблеми зайнятості сільського населення в умовах поглиблення аграрної реформи в Україні. Вони можуть бути враховані при формуванні загальнодержавної та регіональної політики зайнятості, удосконаленні чинного законодавства і нормативної бази в Україні з питань зайнятості, безробіття, а також в процесі складання та реалізації державних і регіональних програм зайнятості населення. Ряд важливих положень, пропозицій використано Міністерством праці та соціальної політики України при підготовці проектів розпоряджень Кабінету Міністрів України від 20.07.2006 № 417-р. ”Про поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення на 2006 рік” та від 13.04.2007 № 156-р „Про затвердження плану дій щодо реалізації в 2007 – 2008 роках Основних напрямів проведення державної політики зайнятості на період до 2009 року”(довідка № 360/021/106–07 від 24.04.2007), Управлінням містобудування, архітектури та житлово – комунального господарства Кіровоградської обласної державної адміністрації (довідка № 01/12-909-04 від 25.06.2007), Головним управлінням праці і соціального захисту населення Кіровоградської обласної державної адміністрації (довідка №2234/-06-02 від 29.08.2007), Бобринецьким районним центром зайнятості Кіровоградської області (довідка № 288 від 14.12.2007).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є завершеним науковим дослідженням, особисто виконаним автором. В науковій праці дисертанта викладено персональні розробки щодо вирішення теоретико- методичних і прикладних проблем розвитку сфери зайнятості сільського населення в умовах поглиблення аграрної реформи в Україні. Наукові положення, висновки і рекомендації, сформульовані в дисертації, одержані автором одноосібно.
Апробація результатів дисертації. Основні теоретичні і практичні положення дисертаційної роботи доповідалися та отримали позитивне схвалення на міжнародних науково – практичних конференціях, зокрема: „Соціально - економічні проблеми села в пореформений період” (м. Миколаїв, 2004 р.), „Ринкові трансформації та розвиток продуктивних сил аграрного сектора” (м. Харків, 2004 р.), „Управління людськими ресурсами: проблеми теорії і практики” (м. Київ, 2007р.).
Публікації. За результатами дослідження опубліковано 9 наукових праць: з них 7 публікацій у наукових фахових виданнях, 1 – у колективній монографії, 1 – тези наукової конференції, в тому числі 7 одноосібних і 2 у співавторстві. Загальний обсяг публікацій 3,7 друк. арк., у тому числі особисто автору належить 3,5 друк. арк.
Структура та обсяг роботи. Дисертаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел і додатків. Загальний обсяг роботи становить 183 сторінки друкованого тексту, включаючи 10 рисунків на 7 сторінках та 19 таблиць на 10 сторінках. Список використаних джерел містить 207 найменувань. Дисертація має також 17 додатків на 35 сторінках.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації наведено теоретичне узагальнення та запропоновано нове вирішення наукового завдання щодо розробки й обгрунтування теоретичних, методичних та прикладних засад розвитку сфери зайнятості сільського населення в Україні за участю всіх суб’єктів суспільно-економічних відносин на селі. Проведене дослідження дає можливість зробити такі висновки:
1. Сьогодні в сфері зайнятості сільського населення України відбувається часткова трансформація зайнятості із сектора формальної економіки в неформальний сектор. Реалією часу стало зменшення чисельності працівників зайнятих в сільськогосподарських підприємствах і розширення зайнятості в ОСГ. Несільськогосподарська сфера села ще недостатньо розвинена, а отже не в змозі забезпечити робочими місцями вивільнюваних працівників із сільськогосподарської галузі.
2. Здійснення аграрної реформи в Україні потребує нових підходів щодо вирішення проблеми зайнятості населення. В сучасних умовах глобалізації, коли кожна країна прагне підвищити конкурентоспроможність своєї економіки, зайнятість населення необхідно розглядати з погляду на те, що вона, перш за все, є засобом існування людини, а тому повинна характеризуватися не тільки наявністю у людини певної роботи, але й забезпеченням її нормальної життєдіяльності. Авторське бачення сутності категорії полягає в тому, що зайнятість населення як соціально – економічна категорія характеризує діяльність громадян, пов’язану із задоволенням особистих та суспільних потреб і, як така, що приносить їм дохід у грошовій або іншій формі, у розмірі, не нижчому за мінімальну заробітну плату і достатньому для забезпечення нормальної життєдіяльності людини.
Саме за такого підходу прогресивний розвиток сфери зайнятості сільського населення означатиме розвиток людського потенціалу села та виступатиме водночас метою і пріоритетним напрямом суспільного розвитку й асоціюватиметься з соціально – економічним прогресом суспільства, являтиме собою дієвий та ефективний чинник економічного зростання і розвитку.
3. Стабілізація і подальший розвиток сфери зайнятості сільського населення будуть можливі за умови врахування впливу на неї системної дії таких чинників, як: особливості сільського господарства, специфіка праці, практичні форми пізнання виробництва та отримання кваліфікації, ліквідність майна тощо. Виходячи із змісту досліджуваної категорії та необхідності забезпечення реалізації принципів всебічного, гармонійного розвитку особистості в процесі формування сфери зайнятості на селі, потрібно враховувати вплив на неї кількісних і якісних показників.
4. В умовах поглиблення аграрної реформи в Україні, зайнятість в сільській місцевості характеризується переважно негативними тенденціями: скорочується чисельність зайнятих осіб і постійно зростає сільське безробіття, що набуває загрозливого характеру; прогресує міграція найбільш активної частини мешканців села до міст і за кордон; відбувається знецінення сільськогосподарської праці; зниження ролі заробітної плати у формуванні доходів. Демографічна ситуація характеризується значним перевищенням смертності над народжуванністю, скороченням чисельності сільського населення тощо. На селі відбувається занепад соціальної інфраструктури, зниження рівня життя більшості сільського населення, зростає соціальна напруга.
5. Досвід свідчить, що новостворені агроформування не в змозі вирішити проблему зайнятості сільського населення. Більше того, вони щорічно зменшують свій штатний персонал. Не маючи змоги працевлаштуватися за наймом, селяни все більше вдаються до створення власних одноосібних господарств на вилучених в натурі (на місцевості) земельних частках (паях). Виробляючи майже дві третини обсягу сільськогосподарської продукції країни, в пореформений період дрібні селянські господарства стали відчутним компенсатором зайнятості сільського населення. В той же час, маючи неабиякі потенційні можливості для розширення сфери зайнятості, отримання значних доходів і збільшення обсягів сільськогосподарської продукції, дрібні селянські господарства перебувають у дуже скрутному становищі: переважає тяжка ручна праця; держава практично не надає їм фінансової та технічної допомоги; вони відчувають труднощі щодо зберігання, транспортування та реалізації вирощеної продукції. Проблемними залишаються питання щодо визначення статусу зайнятості, обліку стажу роботи, пенсійного та інших видів страхування працюючих в них осіб.
6. З метою ліквідації невизначеності у питаннях надання статусу зайнятості особам, які вилучили в натурі (на місцевості) належні їм земельні ділянки (паї) та господарюють самостійно, пропонується внести зміни і доповнення до Закону України „Про особисте селянське господарство”, зокрема, визнати існування в Україні в пореформений період двох видів господарств: ОПГ та ОСГ, а також, що господарювання в ОСГ є підприємницькою діяльністю, а осіб, для яких праця в ньому є основною, вважати зайнятими.
7. Для вирішення проблеми зайнятості селян – орендодавців, власників земельних часток (паїв) та їх соціального захисту, пропонується внести зміни і доповнення до Закону України „Про зайнятість населення”, закріпивши першочергове право селянина – орендодавця, власника землі, бути працевлаштованим на підприємстві, що орендує його земельні ділянки (паї).
8. Розв’язання проблеми зайнятості в сільській місцевості передбачає вирішення цілого комплексу завдань розвитку села. Перш за все, це стосується удосконалення форм господарювання. На державному рівні необхідно концептуально визначити, які саме сільськогосподарські підприємства слід розвивати, щоб, по-перше, досягти суттєвого зростання обсягів та ефективності сільськогосподарської продукції, по-друге, забезпечити достатню кількість робочих місць для мешканців сільської місцевості.
В законодавчому порядку слід забезпечити вимоги щодо структури виробництва продукції великих агроформувань, створених внаслідок проведення аграрної реформи. Власники та засновники новостворених сільськогосподарських підприємств мають забезпечити випуск як рослинницької, так і тваринницької продукції підприємства. Лише так можна гарантувати створення достатньої кількості робочих місць у цих агроформуваннях.
9. Подальший розвиток сфери зайнятості сільського населення України вимагає вдосконалення існуючих на селі організаційно – правових форм господарювання. З метою максимального використання позитивних можливостей великих сільськогосподарських підприємств і малих ОСГ, пропонується механізм взаємовигідного кооперування та інтегрування їх діяльності як умови створення нових робочих місць в сільській місцевості. Зокрема, створення „інтегрованого сільськогосподарського виробничого кооперативу”, засновниками якого могли б стати усі мешканці сільського населеного пункту, які мають земельні та майнові паї. Працездатним членам ОСГ зараховуватиметься виробничий стаж, гарантуватиметься соціальний захист. Вони отримають статус зайнятих осіб.
10. Значним резервом розширення зайнятості населення є розвиток підприємництва на селі. Це стосується діяльності щодо переробки сільськогосподарської продукції, торгівлі, будівництва, транспортних перевезень, комунального та побутового обслуговування тощо. Пропонується при цьому надавати перевагу створенню на селі потужних підприємницьких формувань, що дозволить вирішити проблему зайнятості значної частини сільських безробітних, особливо малокваліфікованих осіб. Для фінансового забезпечення цих процесів, необхідно створити спеціальний Фонд підтримки підприємництва на селі, зокрема, для розвитку різних видів кооперативів за рахунок державного та місцевого бюджетів і надавати безробітним із Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття безпроцентну позику на поворотній основі для започаткування підприємницької діяльності та створити відповідні Фонди у регіонах, у тому числі, для зайняття підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи – у розмірі до 100 мінімальних заробітних плат, із створенням юридичної особи – до 200 мінімальних заробітних плат, в залежності від числа додатково створених робочих місць для безробітних. Внести з цього приводу зміни до Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ”.
11. Досвід свідчить, що окремими спонтанними заходами проблему зайнятості сільського населення не вирішити. Необхідно скоординувати зусилля усіх органів управління на місцях (в селі, районі, області). Конкретним механізмом таких дій повинна стати цільова комплексна програма зайнятості та створення нових робочих місць в сільській місцевості. Такий програмно-цільовий підхід повинен розглядатися як інструмент реалізації ініціативи як органів місцевої влади, так і самих безробітних. Для виконання запропонованої нами Програми зайнятості та створення нових робочих місць в сільській місцевості повинні бути передбачені кошти з усіх можливих джерел, а саме - асигнування за рахунок сільського, районного, обласного та державного бюджетів. Зокрема, на реалізацію програми ліквідації сільського безробіття із державного бюджету за нашими оцінками необхідно виділити не менше 500 млн. грн.
Для вирішення складної проблеми зайнятості в Україні, вважаємо, першочерговим завданням має стати розробка загальнодержавної стратегії сільського розвитку та концепції зайнятості мешканців села, де маємо надію, знайдуть відображення вище запропоновані нами заходи.
12. Передумовою розширення сфери зайнятості є соціально-економічний розвиток сільських територій. Надзвичайно потрібен спеціальний Закон України „Про сільський розвиток України”. Село повинно мати відповідний орган управління своїм розвитком. З цією метою доцільно було б реформувати Міністерство аграрної політики України у Міністерство аграрної політики та сільського розвитку України. Саме це дасть можливість сконцентрувати усі фінансові ресурси, що виділяються із Державного бюджету для села, розвивати продуктивні сили у сільській місцевості та забезпечувати зайнятість сільського населення.
Питання розвитку сфери зайнятості сільського населення, подолання труднощів і перешкод на цьому шляху й надалі стоятиме надзвичайно гостро, а вирішення його потребуватиме застосування дієвих правових і фінансово-економічних державних важелів регулювання.




СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Конституція України // Відомості Верховної Ради України, №30 від 23 липня 1996: - С. 381-417.
2. Аграрна праця та соціальний розвиток села / за ред. О.А. Бугуцького. – К.: ІАЕ, 1996. – 302 с.
3. Аграрна реформа в Україні П.І. Гайдуцький, П. Т. Саблук, Ю.О. Лупенко та ін; За ред. академіка УААН П.І. Гайдуцького. – К.: - ННЦ ІАЕ, 2005. – 424 с.
4. Азрилиян А.Н. Большой экономический словарь / 4-е изд., доп. и перер. – М.: Институт новой экономики, 1999. – 1248 с.
5. Балян А.В. Наукове узагальнення зарубіжного досвіду в сільському господарстві. – К.: ЗАТ „Ніглава”, 2000. – 224 с.
6. Балян А.В. Політика багатоукладності сільського господарства в Угорщині // Економіка АПК, 2001. - №12. – С. 107-111.
7. Бандур С.І. Стратегія забезпечення зайнятості населення Кіровоградської області в контексті переходу її економіки на модель іноваційного розвитку. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. вип. 8. – Кіровоград: КНТУ, 2005. – С. 3-7.
8. Белошапка В.А. Транснациональные корпорации в международном бизнесе. – К.: КГЗУ, 1994. – 44 с.
9. Берко М.Д. Сільська зайнятість і форми господарювання в умовах формування ринку праці: Автореф. дис. канд. ек. наук: 08.09.08 // НАН України, Інститут економіки. – К., 1994. – 21 с.
10. Білоблоцький М. Сучасний стан ринку праці та перспективи його розвитку // Україна: аспекти праці, 1997. - №1. – С. 3-7.
11. Большая советская энциклопедия. 2-е изд. – М.: Государственное научное издательство „Большая советская энциклопедия”, т. 25 – 625 с.
12. Бугуцкий А.А., Якуба Е.И. Эффективность использования ресурсов сельскохозяйственного производства. – М.: Колос, 1984. – 288 с.
13. Бураченко В., Купалова Г. Сільські консультаційні служби Росії та країн Балтії. – К.: ЦРСГПП, 2000. – 34 с.
14. Бутин В. М., Аронов Э. Л. Формы совместного использования фермерами сельскохозяйственной техники в странах западной Европы: обзор информации. – М.: ВНИИТЭИ агропром, 1992. – 10 с.
15. Валова продукція сільського господарства України за 2003 рік. Статистичний збірник. – К.: Держкомстат України, 2004. – 24 с.
16. Валова продукція та продуктивність праці в сільському господарстві України за 2000 рік. Статистичний збірник. – К.: Державний комітет статистики України, 2001. – 35 с.
17. Валова продукція та продуктивність праці у сільському господарстві України за 2001 рік. – К.: Державний комітет статистики України, 2002. – 22 с.
18. Васильченко В.С. Державне регулювання зайнятості. Навч. посіб.- К.: КНЕУ, 2003. – 232 с.
19. Васильченко В.С., Гриненко А.М., Грішнова О.А., Керб Л.П. Управління трудовим потенціалом. Навч. посіб. – К.: КНЕУ, 2006.- 402 с.
20. Васильченко В.С., Крижановский Б.Н., Оникиенко В.В. Экономическая ситуация и занятость населения в Украине. – К.: НЦЗРП, 1992. – 199 с.
21. Вдовенко Л. О., Шпикуляк О. Г. Розвиток малих підприємств у сільському господарстві // Економіка АПК. – 2005. - №7. – С. 38-42.
22. Витрати і доходи домогосподарств України у 1999 році. Статистичний бюлетень (за даними вибіркового обстеження умов життя домогосподарств України) – К.: Держкомстат України, 2000. – 210 с.
23. Витрати і доходи домогосподарств України у 2000 році. Статистичний збірник (за даними вибіркового обстеження умов життя домогосподарств України) – К.: Держкомстат України, 2001. – 346 с.
24. Витрати і доходи домогосподарств України у 2001 році. Статистичний збірник (за даними вибіркового обстеження умов життя домогосподарств України) – К.: Держкомстат України, 2002. – 352 с.
25. Витрати і доходи домогосподарств України у 2002 році. Статистичний збірник (за даними вибіркового обстеження умов життя домогосподарств України) – К.: Держкомстат України, 2003. – 450 с.
26. Витрати і ресурси домогосподарств України у 2003 році (за даними вибіркового обстеження умов життя домогосподарств України). Статистичний збірник. – К.: Держкомстат України, 2004. – 446 с.
27. Витрати і ресурси домогосподарств України у 2004 році (за даними вибіркового обстеження умов життя домогосподарств України). Статистичний збірник.- К.: Держкомстат України, 2005.- 458 с.
28. Витрати і ресурси домогосподарств України у 2005 році (за даними вибіркового обстеження умов життя домогосподарств України). Статистичний збірник. – К.: Держкомстат України, 2006. – 417 с.
29. Витрати і ресурси домогосподарств України у 2006 році (за даними вибіркового обстеження умов життя домогосподарств України).Статистичний збірник. – К.: Держкомстат України, 2007.- 430 с.
30. Вопросы марксистско-ленинской теории народонаселения. – М.: Статистика, 1968. – 172 с.
31. Гайдуцький П.І., Подолєва О.Є. Формування ринкових відносин в агропромисловому комплексі// Навч. посіб. –К.: Вища школа, 1994.-175с.
32. Гнибіденко І. Підвищити рівень добробуту людей та зменшити кількість бідних // Соціальний захист. – 2004. - №12. – С. 7-12.
33. Гнибіденко І.Ф. Соціально-економічні проблеми зайнятості і соціального захисту населення в аграрному секторі економіки України. – К.: Соцінформ, 2002. – 336 с.
34. Гончарук О.С., Максимюк А.С. Приватизація сільськогосподарських підприємств в Україні. Практ. посіб. К.: Інститут соціології НАНУ, 2000. – 274 с.
35. Горкавий В. К., Гончаренко Н. Г. Товарність та ефективність особистих підсобних господарств населення // Економіка АПК, 2001. - №12. – С. 93-98.
36. Господарський кодекс України від 16 січня 2003 р. № 436-IV // ВВР України 2003, N 18, N 19-20, N 21-22, ст.144.
37. Громогласова Е., Стержнева М. Признаки нового этапа в институциональной эволюции ЕС (открой метод координации) // Мировая экономика и международные отношения. – 2005. - № 9. – С. 57-63.
38. Губені Ю. Реституція як важливий елемент аграрної реформи в Чеській Республіці //Економіка України. – 2000. - № 7. – С. 77-82.
39. Державна цільова програма розвитку українського села на період до 2015 року // Економіка АПК. – 2007. - № 11. – С. 3-57
40. Дієсперов В. С. Економіка сільськогосподарської праці. – К.: ІАЕ УААН, 2004. – 488 с.
41. Долишній М.І., Злупко С.М., Злупко Т.С., Токарський Т.Б.Трудовий потенціал, зайнятість і ринок праці (теорія і практика). Львів: ІРД НАН України, 1997. – 340с.
42. Друкер П. Як забезпечити успіх у бізнесі. – К.: Наукова думка, 1994.
43. Економічна активність населення України 2000. Статистичний збірник. – К.: Держкомстат України, 2001. – 217 с.
44. Економічна активність населення України 2001. Статистичний збірник. – К.: Держкомстат України, 2002. – 216 с.
45. Економічна активність населення України 2002. Статистичний збірник. – К.: Держкомстат України, 2003. – 210 с.
46. Економічна активність населення України 2003. Статистичний збірник. – К.: Держкомстат України, 2004. – 215 с.
47. Економічна активність населення України 2004. Статистичний збірник. – К.: Держкомстат України, 2005. – 256 с.
48. Економічна активність населення України 2005. Статистичний збірник. – К.: Держкомстат України, 2006. – 239 с.
49. Економічна активність населення України 2006. Статистичний збірник.- К.: Держкомстат України, 2007.- 228 с.
50. Економічна активність населення України у 1998 році. – Статистичний збірник. – К.: Державний комітет статистики України, 1999. – 184 с.
51. Економічна активність населення України у 1999 році. – Статистичний збірник. – К.: Державний комітет статистики України, 2000. – 271 с.
52. Єсинова Н. І. Економіка праці і соціально-трудові відносини: Навч. посіб. – К.: Кондор, 2003. – 464 с.
53. Закон України „Про сільськогосподарську дорадчу діяльність” від 17 червня 2004 р. № 1807-IV // ВВР України, 2004, №38, ст.470.
54. Закон України „Про господарські товариства” від 19 вересня 1991 р. 1576-ХІІ // ВВР України, 1991, №49, ст.682.
55. Закон України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” від 19 грудня 2006 р. №489-V // ВВР України, №7-8, ст. 66.
56. Закон України „Про державну підтримку малого підприємництва” від 19 жовтня 2000 р. №2063-ІІІ // ВВР України, 2000, №51-52, ст.447.
57. Закон України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” від 11 вересня 2003 р. №1160-IV // ВВР України, 2004, №9, ст.79.
58. Закон України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ”від 2 березня 2000 р. №1533 – Ш // ВВР України, 2000, №22, ст. 171.
59. Закон України „Про зайнятість населення” від 1 березня 1991 р. №803-ХІІ // ВВР України, 1991. №14, ст.80.
60. Закон України „Про національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні” від 21 грудня 2000 р. №2157-ІІІ // ВВР України, 2001, №7, ст.35.
61. Закон України „Про оренду землі” від 6 жовтня 1998 р. №161 – ХIV. // ВВР України, 1998, №46-47, ст.280.
62. Закон України „Про особисте селянське господарство” від 15 травня 2003 р. №742 – ІV // ВВР України, 2003, №29, ст.232.
63. Закон України „Про сільськогосподарську кооперацію” від 17 липня 1997 р. №469/67-ВР // ВВР України, 1997, №39, ст.261.
64. Закон України „Про форми власності на землю” від 30 січня 1992 р. №2073-ХІІ // ВВР України, 2004, №15, ст.228.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.