У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ОЦІНКА ТА ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
Количество страниц 221
ВУЗ ПРИКАРПАТСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА
Год сдачи 2008
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП......................................................................................................................3
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ.........................................8
1.1. Економічна сутність конкурентоспроможності підприємств...........8
1.2. Вертикальна інтеграція та конкурентна перевага.............................22
1.3. Аналіз методів дослідження конкурентоспроможності
підприємств..................................................................................................41
Висновки до розділу І.................................................................................57
РОЗДІЛ ІІ. ОЦІНКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ НА ОСНОВІ ДЕКОНСТРУКЦІЇ ЛАНЦЮГА ВАРТОСТІ.......................................60
2.1. Умови функціонування підприємств..................................................60
2.2. Деконструкція вартісного ланцюга і нова парадигма
конкурентної стратегії................................................................................81
2.3. Функціональні аспекти конкурентоспроможності
підприємств..................................................................................................97
Висновки до розділу ІІ..............................................................................129
РОЗДІЛ ІІІ. ШЛЯХИ ТА МЕТОДИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ.................................................................................133
3.1. Роль якості в структурі конкурентоспроможності
підприємства..............................................................................................133
3.2. Кластерний аналіз конкурентоспроможності підприємств............155
3.3. Шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємств..........171
Висновки до розділу ІІІ .............................................................................193
ВИСНОВКИ.........................................................................................................197
ДОДАТКИ…........................................................................................................200
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ............................208
ВСТУП

Актуальність теми. В нинішніх умовах господарювання економіка України стоїть перед проблемою вибору виробничих та соціальних пріоритетів стратегічного розвитку держави. Реформування організаційно-правових засад вимагає визначення тих галузей, які б забезпечували градієнт її економічного зростання. Одним із пріоритетних завдань на цьому етапі є підвищення конкурентоспроможності підприємств харчової промисловості, від яких, в першу чергу, залежить, як добробут населення, так і продовольча безпека України в цілому.
Ефективне вирішення даної проблеми полягає в розробці та реалізації нової парадигми конкурентної стратегії підприємства, побудованої на основі деконструкції вертикального ланцюга вартості.
На даний час у вітчизняній та світовій науці значний внесок у вивчення даних питань зроблений такими вченими, як Азоев Г.Л., Ансофф І., Балабанова Л.В., Благун І.С., Воронкова А.З, Гальчинський А.С., Геєць В.М., Ігнатьєва І.А., Кім Дж.-О., Клекка У., Кросбі П., Мандель І., Мостенська Т.Л., Мюллер Ч., Окланд Д., Осіпов П.В., Піддубна Л.І., Пономаренко В.С., Портер М., Фатхутдинов Р., та ін.
Однак існуючої науково-методичної бази та загальноприйнятих методик оцінки конкурентоспроможності підприємств є недостатньо для розв’язку зазначених задач. Крім цього, як правило, авторами не проводиться системного аналізу ланцюга вартості, взаємозв’язків між окремими елементами конкурентоспроможності підприємств, а також не враховується ступінь їх впливу на інтегральний рівень розвитку. Тому деякі аспекти комплексної оцінки конкурентоспроможності підприємств вимагають подальшого теоретичного та методичного обґрунтування, що обумовило вибір і актуальність теми дисертаційного дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційна робота виконана у відповідності з планом науково-дослідних робіт Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника і є частиною комплексної теми „Моделювання соціально-економічного розвит-ку економіко-виробничих структур в ринкових умовах” (ДР 0102U004510) кафедри економічної кібернетики. Особисто автором розроблено модель оцінки та підвищення конкурентоспроможності підприємств.
Мета та задачі дослідження. Метою дисертаційної роботи є економічна постановка, обґрунтування та розробка окремих теоретичних аспектів аналізу та оцінки конкурентоспроможності підприємства, як складної фінансово-економічної системи, та практичних методів її підвищен-ня. У відповідності зі сформульованою метою дослідження були поставлені та розв’язані наступні задачі:
– визначено та уточнено сутність поняття «конкурентоспроможність підприємства»;
– розглянуто теоретико-методологічні підходи щодо аналізу та оцінки конкурентоспроможності підприємства;
– виявлено особливості функціонування підприємств харчової галузі, як складних фінансово-економічних систем;
– запропоновано модель деконструкції вартісного ланцюга і визначено нову парадигму конкурентної стратегії підприємства;
– розглянуто роль якості в структурі конкурентоспроможності підприємств;
– запропоновано модель кластерного аналізу оцінки конкуренто-спроможності підприємств, на основі якої розроблено шляхи її підвищення.
Об’єктом дослідження є розвиток та функціонування підприємств харчової промисловості в конкурентному середовищі.
Предметом дослідження є теоретико-методологічні та прикладні засади аналізу, оцінки та підвищення конкурентоспроможності підприємств.
Методи дослідження. Теоретичною та методологічною основами дослідження є фундаментальні положення з питань економічної теорії та економіки підприємства, розробки вітчизняних та зарубіжних вчених щодо оцінки та аналізу конкурентоспроможності підприємств.
Для вирішення поставлених завдань було використано низку методів, зокрема: теоретичного і семантичного аналізу – для дослідження і розвитку існуючих підходів щодо понятійного апарату відносно конкуренто-спроможності підприємств; аналізу і синтезу – для аналізу і оцінки розвитку підприємств харчової промисловості; статистичного аналізу – для виявлення чинників, які визначають конкурентоспроможність підприємств; формалізм-ції – для розробки методів визначення шляхів підвищення конкуренто-спроможності підприємств; таксономічні методи – для розрахунку інтеграль-них показників конкурентоспроможності підприємств; кластерного аналізу – для побудови моделей оцінки конкурентоспроможності підприємств.
Інформаційну основу дослідження сформували первинні та кінцеві статистичні дані, опубліковані в періодичних виданнях, бухгалтерська та статистична звітність підприємств харчової промисловості Івано-Франківської області, матеріали періодичних видань, Інтернет-публікацій, науково-практичних конференцій, нормативні та довідкові матеріали.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в розробці теоретичних та науково-методичних положень щодо оцінки та напрямів підвищення конкурентоспроможності підприємств в умовах ринкової економіки. При цьому отримано наступні результати:
вперше:
розроблено модель нової парадигми конкурентоспроможності підприємств на основі деконструкції вертикального ланцюга вартості, яка, на відміну від існуючих, дає змогу розробити механізми вибору методів управління конкурентоспроможністю, які, з однієї сторони, відповідають особливостям розвитку конкретного виробництва, а з іншої - наявній в країні ринковій ситуації;
удосконалено:
моделі формування інтегрального показника конкурентоспроможності з використанням кластерного аналізу, які дозволяють структуризувати підприємства в залежності від їх фінансового потенціалу, а також дають змогу провести оцінку, аналіз та порівняльний зв’язок тенденцій змін його конкурентних позицій на ринку;
модель впливу якості на конкурентоспроможність підприємства, яка побудована на розробленій спіралі якості, представленої як секвенцію різних дій виконаних виробником, постачальником і споживачем, що дає змогу проводити корекцію її впливу на конкурентоспроможність через циклічну реалізацію налагоджуваних процесів;
модель комплексної оцінки конкурентоспроможності підприємств з використанням параметричного аналізу, побудованої на основі пірамідальної структури показників, яка, на відміну від існуючих, дає змогу здійснювати ретроспективний та перспективний аналізи діяльності конкурентів, оціню-вати потенціал підприємств і здійснювати оцінку його ефективності, визна-чати власне положення щодо конкурентів в ході розробки стратегій розвитку;
одержали подальший розвиток:
методика досліджень конкурентоспроможності, яка відображає понятійну систематизацію, основою якої є як емпіричні аспекти визначення перспектив конкурентоспроможності, так і запропоновані, які враховують потенційні їх переваги;
теорія конкурентоспроможності, а саме уточнено поняття "конкурентоспроможність підприємства".
Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що теоретичні положення в дисертації доведені дисертантом до конкретних пропозицій формування, аналізу та оцінки конкурентоспроможності підприємства.
Методологічне положення та результати дисертації впроваджені у діяльність підприємств харчової промисловості Івано-Франківської області: ВАТ “Івано-Франківський міськмолокозавод” (довідка №01/9-193 від 26.06.2007 р.), ВАТ “Івано-Франківський м’ясокомбінат” (довідка №01/213 від 01.07.2007 р.).
Теоретичні та методичні розробки дисертаційної роботи використані автором в навчальному процесі при викладанні курсів “Економіка підприємства”, “Маркетингова політика розподілу” та “Інноваційний менеджмент” (довідка №01-08/588 від 07.06.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійно виконаною науковою працею, в якій викладено авторський підхід щодо виявлення та розв’язку проблем формування, оцінки та підвищення конкурентоспроможності підприємств. Усі наукові результати, викладені в дисертації, отримані автором особисто. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, в дисертаційній роботі використано лише ті ідеї та положення, котрі отримані самим автором.
Апробація результатів дослідження. Основні положення дисертації були апробовані та обговорювались: на VІ Міжнародній науково-практичній конференції „Теорія і практика сучасної економіки” (м. Черкаси, 28-30 вересня 2005р.), Всеукраїнській науково-практичній конференції “Регіональні аспекти організації та управління фінансовими ресурсами” (м. Івано-Франківськ, 10-12 листопада 2005р.), IX Міжнародній науково-практичній конференції “Наука та освіта” (м. Дніпропетровськ, 23-31 січня 2006р.), Міжнародній конференції “Динаміка наукових досліджень - 2007” (м.Перемишль, 15-21 липня 2007р.)
Публікації. Результати дослідження опубліковані в 10 публікаціях загальним обсягом 4,25 д.а., з яких автору належить 3,92 д.а., із них 6 – в фахових виданнях обсягом 2,9 д.а.
Обсяг і структура дисертації. Дисертація складається з вступу, трьох розділів, висновків, додатків та списку використаних літературних джерел. Загальний обсяг роботи – 212 сторінок машинописного тексту і включає 37 рисунків на 37 сторінках, 6 таблиць на 6 сторінках, 2 додатки на 8 сторінках. Список використаних літературних джерел включає 170 найменувань на 14 сторінках.

Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертаційній роботі наведено теоретико-методологічне обґрунтування і нове практичне вирішення наукової задачі аналізу та оцінки конкурентоспроможності підприємства. Результати проведеного наукового дослідження дають можливість зробити наступні висновки:
1. Дослідження різних підходів до визначення сутності та методів оцінки показників конкурентоспроможності підприємства дозволило сформувати підходи до оцінювання самої конкурентоспроможності з метою формування шляхів її підвищення для підприємства в ринкових умовах. При цьому у пропонованому дослідженні для аналізу та оцінки конкурентоспроможності підприємства, що визначається набором її показників, запропоновано деконструкцію стратегічного вертикально інтегрованого ланцюга вартості, реалізація якого дозволяє визначити шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства.
2. Для оцінки економічного стану підприємств харчової промисловості визначено склад показників, які за своєю суттю відображають особливості та закономірності розвитку кожного із них. Встановлено формалізовані зв’язки між показниками, чинниками, що впливають на них, і результатами господарської діяльності, що перетворило їх на систему та дало можливість використовувати єдину технологічну модель для реалізації головних функцій управління конкурентоспроможністю підприємства.
3. Аналіз економічних показників маркетингового та фінансового характеру, проведений на основі використання даних шести підприємств харчової промисловості Івано-Франківської області, показав, що кожне із них по-різному використовує наявні та залучені кошти, реальні й потенційні можливості для фінансування своєї діяльності й забезпечення оптимальної стратегії підприємства, яка характеризує його конкурентоспроможність. На розглядуваних підприємствах, не зважаючи на позитивну зміну коефіцієнтів передпродажної підготовки, зміни обсягів продаж, зміни рівня цін, доведення продукції до споживача, узагальнюючий коефіцієнт конкурентоспроможності підприємств харчової промисловості має нижчий рівень. Це спричинене перш за все повною відсутністю проведення рекламної кампанії та відсутністю розширення ринків збуту продукції (завоювання нових ніш), що для успішно діючих, стабільних (на основі аналізу фінансових показників) підприємств є недопустимим. Тим самим, підприємства ризикують проводити помилкову збутову політику, яка в подальшому може призвести до втрат уже існуючих ринків збуту продукції.
4. Проведений кластерний аналіз конкурентоспроможності підприємства дозволив більш ґрунтовно підійти до формування конкурентних стратегій на ринку, що враховують конкурентний статус підприємства. Проведена кластеризація шести підприємств харчової промисловості дозволила згрупувати підприємства за однорідними класифікаційними ознаками (фінансовими та маркетинговими характеристиками та рівнями проміжної та узагальненої конкурентоспроможності) і тим самим встановити конкурентний статус кожного із підприємств, особливості їх ринкового оточення й можливості підвищення конкурентоспроможності підприємств. До основних шляхів підвищення конкурентоспроможності підприємств віднесено розвиток підприємницьких якостей у суб’єктів господарювання, якість локального середовища, оптимізацію організаційних структур підприємства, реалізовану через процеси концентрації, інтеграції і консолідації, що дають можливість розвитку ресурсів і вмінь, та конкурентну політику держави.
5. Практичні результати проведених досліджень є універсальними та можуть бути використані для галузей економіки, цілями яких є формування, аналіз та оцінювання конкурентоспроможності підприємства та її складових. Практичне застосування одержаних в роботі результатів дозволяє підвищити рівень конкурентоспроможності підприємств тієї чи іншої галузі економіки в ринкових умовах при врахуванні галузевих особливостей їх діяльності.
6. Представлений в роботі механізм аналізу та оцінки конкурентоспроможності підприємства на основі деконструкції ланцюга вартості та кластерного аналізу дозволяє проводити подальші теоретичні і практичні дослідження шляхом аналізу тенденцій впливу зовнішнього та внутрішнього середовищ на формування конкурентних переваг підприємства.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Благун І.С., Гринів Л.В. Концептуальні засади формування конкурент-ної стратегії підприємства // Регіональна бізнес-економіка та управління. – Вінниця, 2007. – №3(15). – С. 3–11.
2. Porter M.E. Competitive Advantage. Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press. ¬¬– New York, 1985.
3. Williamson O.E. Markets and Hierarchies: Analysis and Antitrust Implica-tions, Macmillan Free Press. ¬¬– New York, 1975.
4. Hall E.T. The Silent Language, Doubleday. ¬¬– New York, 1959.
5. Бизнесc: Оксфордский толковый словарь. Англо-русский. – М.: Изд-во “Прогресс-Академия”. Изд-во РГГУ, 1995. – 734 с.
6. The PIMS Program, Strategic Planning Institute, Cambridge: Mass., 1974.
7. Normann R., Ramirez R. Designing Interactive Strategy. From Value Chain to Value Constellation, John Wiley & Sons. – Chichester, 1998.
8. Ohmae K. Becoming a Triad Power: The New Global Corporation, John Wiley & Sons. – New York, 1991. P. 62–73.
9. Yang X. Globalization of the Automobile Industry: the United States, Japan and the People’s Republic of China, Praeger Publishers. – Westport, 1995. – P.2.
10. De Vet J.M. Globalization and Local & Regional Competitiveness // STI Review. – 1993. – №13. – P. 90–92.
11. Bartlett A., Ghoshal S. Managing Across Borders. The Transnational Solution, “Harvard Business School Press”. – Boston, 1991. – P. 89–94.
12. Schumpeter J.A. The Theory of Economic Development, Harvard Univer-sity Press. – Boston, Mass, 1934.
13. Baldwin C.Y., Clark K.B. Design Rules. The Power of Modularity, Vol. 1, MIT Press. – Cambridge: Mass., 2002.
14. Spector R. Amazon.com. K.E.LIBER. – Warszawa, 2000.
15. Thompson A.A., Gamble J.E. Dell Computer Corporation: Strategy and Challenges for the 21st Century. – Boston: MA, 2001.
16. Porter M.E. Competitive Strategy. Techniques for Analysing Industries and Competitors, Free Press. – New York, 1980.
17. Barney J.B. Gaining and Sustaining Competitive Advantage. Prentice Hall, Upper Saddle River. – NJ, 2001.
18. Selznick P. Leadership in Administration: A Sociological Interpretation, Harper and Row. – New York, 1957.
19. Penrose E.T. The Theory of the Growth of the Firm, John Wiley & Sons. – New York, 1959.
20. Grant R.M. Contemporary Strategy Analysis: Concept, Techniques, Applications. Blackwell Publishers. – Malden; MA, 2002. – P. 141–144.
21. Hamel G. Leading the Revolution, HBS Press. ¬– Boston, 2000.
22. Гринів Л.В. Диверсифікація діяльності як напрям розвитку під-приємств // Теорія і практика сучасної економіки: Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції (Черкаси, 28–30 вересня 2005 р.). – Черкаси: ЧДТУ, 2005. – С. 302–305.
23. Портер М. Международная конкуренция. – М.: Международные от-ношения, 1993. – 896 с.
24. Портер М. Стратегія конкуренції. Методика аналізу галузей і діяль-ності конкурентів. – К.: Основи, 1998. – 390 с.
25. Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент. – С.-Пб.: Питер, 1999. – 896 с.
26. Машина Н.І. Економічний ризик та методи його вимірювання – К.: Центр навчальної літератури, 2003.
27. Fingleton J., Fox E., Neven D., Seabright P. Competition Policy and the Transformation of Central Europe, European Communities, 1996, CERP London.
28. Вітлінський В.В., Наконечний С.І. Ризик у менеджменті. – К.: ТОВ “Борисфен-М”, 1996. – 323 с.
29. Мартиненко М.М., Чернега В.В. Конкурентні переваги як шлях до розвитку підприємницької діяльності // Актуальні проблеми економіки. – 2004. – №3. – С. 88–95.
30. Воронкова А.З. Стратегическое управление конкурентоспособным потенциалом предприятия: диагностика и организация: Монография. – Луганск: Изд-во Восточно-украинского национального университета, 2000. – 315 с.
31. Борисов В.М., Мараховский А.А. Создание и реализация потенциала успеха как ключевая задача регионального управлення предпринимательской сферой // Актуальні проблеми економіки. – 2004. – №1(31). – С. 100–108.
32. Круглов М.И. Стратегическое управление компанией: Учебник для вузов. – М.: Русская деловая литература, 1998. – 768 с.
33. Экономическая стратегия фирмы / Под ред. А.П. Градова. – С.-Пб.: Спецлит, 2000. – 589 с.
34. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление. – М.: ИНФРА-М, 2000. – 351 с.
35. Porter M.E. Competitive Advantage of Nation. MacMillan. – London, 1990.
36. Global Competitiveness Report. WEF, 1997.
37. Гринів Л.В. Багатокритеріальний підхід як метод оцінки конкурентоздатності підприємств // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції “Регіональні аспекти організації та управління фінансовими ресурсами”. – Івано-Франківськ: Плай, 2005. – С. 103–105.
38. Гринів Л.В. Особливості формування конкурентоспроможної переваги підприємств // Матеріали Міжнародної конференції “Динаміка наукових досліджень”. – Перемишль, 2007. – С. 37–40.
39. Obłój K. Strategia sukcesu firmy. PWE. – Warszawa, 1994.
40. Гринів Л.В. Методи оцінки конкурентного потенціалу підприємст-ва // Вісник Хмельницького національного університету. – Хмельницький: Редакційно–видавничий центр ХНУ, 2006. – №5. – Т.2. – С. 204–209.
41. Oakland J.S. Total Quality Management. Butterworth-Heinemann, Ltd. Oxford, 1992.
42. Грынив Л.В. Зарубежный опыт формирования конкуренто-способных структур // Бизнес Информ: научный информационный журнал. – Харьков: Инжек, 2006. – №8. – С. 36–43.
43. Feigenbaum A.V. Total Quality Control, Engineering and Management. McGraw Hill. – New York, 1961.
44. Deming W.E. Quality, Productivity and Competitive Position. – Cambridge: Mass., 1982.
45. Crosby P. Quality is Free. McGraw Hill. – New York, 1979.
46. Smith G.F. The meaning of quality // Total Quality Management. – 1993. – №4(3). – P. 235–244.
47. Kano W., Evans J., Lindsay W. The Management and Control of Quality. West-Publishing Co, Minneapolis, St. Paul, MN. – S. 149.
48. Зеткин А.С., Кортов В.С., Устелемов С.В. Применение диаграммы Ишикавы для ранжирования критериев при экспертной оценке инновационного проекта // Инновации. – 2001. – №1–2. – С. 96–98.
49. Ансофф И. Стратегическое управление: Пер. с англ. – М.: Прогресс, 1989. – 519 с.
50. Шеремет А.Д., Сайфулин Р.С. Методика финансового анализа. – М.: ИНФРА-М, 1998. – 250 с.
51. Best M.H. The New Competitive Advantage. The Renewal of American Industry / Oxford University Press, 2001.
52. Marshall A. Principles of Economics. MacMillan. – London, 1966.
53. Кунцевич В.О. Поняття фінансового потенціалу розвитку підприємства та його оцінки // Актуальні проблеми економіки. – 2004. – №7(37). – С. 123–130.
54. Осипов П.В. Методический поход к измерению и оценке уровня конкурентоспособно¬сти производственного потенциала промышленного предприятия // Сб. науч. работ: Эконо¬мические инновации. Конкуренция и конкурентоспособность Институт проблем рынка и экономико-экологичес-ких исследовании й НАН Украины – Одесса, 2003. Вып. 16: – С. 194-201.

55. Шеремет А.Д., Сайфулин Р.С. Методика финансового анализа. – М.: ИНФРА-М, 1998. – 250 с.
56. Лєснікова М.В. Інноваційна діяльність і формування системи відносних показників фінансового стану підприємства // Проблеми науки. – 2003. – №3. –С. 17–22.
57. Фінанси підприємств: Підручник / А.М. Поддєрьогін, М.Д. Білик, Л.Д. Буряк та ін. – 5-те вид., перероб. і допов. – К.: КНЕУ, 2004. – 546 с.
58. Анализ хозяйственной деятельности предприятия: Учебное пособие / Г.В. Савицкая. – 6-е изд., перераб. и доп. – Минск: Новое знание, 2001. – 704 с. – (Экономическое образование).
59. Гринів Л.В. Аналіз фінансового потенціалу в структурі конкуренто-спроможності підприємств // Вісник Хмельницького національного універси-тету. – Хмельницький: Редакційно-видавничий центр ХНУ, 2007. – №3. – Т.2 – С. 232–233.
60. Мандель И.Д. Кластерный анализ. – М.: Финансы и статистика, 1988. – 176 с.
61. Ким Дж.-О., Мьюллер Ч.У., Клекка У.Р. и др. Факторный, дискрими-нантный и кластерный анализ: Пер. с англ.: Под ред. И.С. Енюкова. – М.: Финансы и статистика, 1989. – 215 с.
62. Шеффе Г. Дисперсионный анализ. – М.: Наука. Главная редакция физико-математической литературы, 1980.
63. Айвазян С.А. и др. Прикладная статистика: Классификация и снижение размерности. – М.: Финансы и статистика, 1989. – 607 с.
64. Хартман Г.Г. Современный факторный анализ. – М.: Статистика, 1972.
65. Андрюкович П.Ф. Применение метода главных компонент в практических исследованиях // Многомерный статистический анализ в социально-экономических исследованиях. – М.: Наука, 1974.
66. Гринів Л.В. Механізм формування конкурентних стратегій підприємств // Матеріали IX Міжнародної науково-практичної конференції “Наука та освіта”. – Дніпропетровськ, 2006. – С. 9–11.
67. Воронкова А.З. Стратегическое управление конкурентоспособным потенциалом предприятия: диагностика и организация. Монография. – Луганск: Изд-во Восточно-украинского национального университета, 2000. – 315 с.
68. Попов Е.В. Потенциал маркетинга предприятия // Маркетинг в России и за рубежом. – 1999. – №5.
69. Баранчеев В., Стрижов С. Анализ и оценка маркетингового потенциала предприятия // Маркетинг. – 1996. – №5.
70. Батрин Ю.Д., Фомин П.А. Особенности управления финансовыми ресурсами промышленных предприятий. – М.: Высшая школа, 2002.
71. Пономаренко И., Похабов В. Методика оценки эффективности системы управления маркетингом на предприятиях // Маркетинг. – 2001. – №5. – С. 102–120.
72. Патрушева Е. Методика оценки состояния маркетинга на предприятиях // Маркетинг. – 2002. – №1. – С. 80–85.
73. Бесфамильная С.В., Рожков А.А. Организация мониторинга системы воспроизводства рабочих мест, созданных по программам местного развития в углепромышленных регионах // Уголь. – 2002. – №3.
74. Должанський І.З., Загорна Т.О. Конкурентоспроможність під-приємства: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
75. Механизм управления предприятием: стратегический аспект / В.С. Пономаренко, Е.Н. Ястремская, В.М. Луцковский и др. – Xарьков: Изд. ХГЭУ, 2002. – 252 с.
76. Пастухова В.В. Стратегічне управління підприємством: філософія, політика, ефективність: Монографія. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2002. – 302 с.
77. Пастухова В.В. Аналіз системи стратегічного управління під-приємством: методологічний аспект // Фінанси України. – 2000. – №10. – С. 69–75.
78. Пономаренко В.С. Стратегічне управління підприємством. – Xарків: Основа, 1999. – 620 с.
79. Шершньова З.Є., Оборська С.В. Стратегічне управління –¬ К.: КНЕУ, 1999.
80. Гринів Л.В. Кластерний аналіз конкурентоспроможності під-приємств // Збірник наукових праць. “Моделювання регіональної економіки”. – Івано-Франківськ: Плай, 2006. – №1(7). – С. 3–15.
81. Мартиненко Н.М. Менеджмент фирмы. – К.: МП “Леся”, 1995. – 365 с.
82. Ігнатьєва І.А. Стратегічний менеджмент. – К.: МПП “Штрих”, КНУТД, 2004.
83. Гринів Л.В. Шляхи підвищення конкурентоспроможності в сучасних умовах функціонування підприємств // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Економіка. Спецвипуск 22. – Ужгород, 2007. Ч. III. – С. 139–143.
84. Coase R.H. The Nature of the Firm // Economica. – 1937. – №4. – P. 386–405.
85. Williamson O.E. The Economic Institutions of Capitalism: Firms, Markets and Relational Contracting, Free Press. – New York, 1985.
86. Hall E.T. Beyond Culture, Anchor Press-Doubleday. – New York, 1976.
87. Hübner D. Miedzynarodova konkurencyjność gospodarki a strategia rozwoju // Economista. – 1994. – №3. – C. 336.
88. Porter M.E. Competitive Advantage of Nations. MacMillan. – London, 1990.
89. Porter M.E. Clusters and the new economics of competitions / Harvard Business Review, 1998.
90. Faulkner D., Bowman C. Strategie konkurencji, Gebethner i S-ka. – Warszawa, 1996.
91. Zinnes C., Eilat Y., Sachs J. Benchmarking competitiveness in transitions economies// Economies in Transition. – 2001. – №9(2). – P. 315–353.
92. Wrzosek W. Przewaga konkurencyjna// Marketing i rynek. – 1992. – №7. – S. 2.
93. Obłój K. Logika przewagi konkurencyjnej // Przeglad Organizacji. – 2001. – №9. – S. 3.
94. Sznajder A.E. Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej, PWN. – Warszawa, 1997.
95. Barney J. Firm resources and sustained competitive advantage // Journal of Management. – 1991. – №2. – P. 112.
96. Edelman D.C. Patterns of Deconstruction: Layer Mastery, Perspectives, 1/1999, The Boston Consulting Group.
97. Kotha S., Dooley E. Amazon.com, Cases in Contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishers. – Malden: MA, 2000.
98. Hartman A., Sifonis J., Kador J. E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, K.E. LIBER. – Warszawa, 2001.
99. Hamel G., Prahalad C.K. Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press. – Warszawa, 1999.
100. Kelada J. Qualité Totale, Quafee Editions, Quebec, 1993.
101. Surak J.G., Anelly J.K. Educations programs in quality for the food processing industry // Food Technology. – 1992. – №46(6). – P. 83–90.
102. Porter M.E. Porter o konkurencji, PWE. – Warszawa, 2001.
103. Афанасьев М., Мясникова Л. Мировая конкуренция и кластериза-ция экономики // Вопросы экономики. – 2005. – №4. – С. 75–86.
104. Алымов А.Н., Емченко В.Н. Конкурентоспособность национальной экономики / НАН Украины: Институт экономики. – К., 2001. – 58 с.
105. Азоев Г.Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. – М.: Центр экономики и маркетинга, 1996. – 208 с.
106. Азоев Г.Л., Челенков А.П. Конкурентные преимущества фирмы. –
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.