У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ОЦІНКА ЯКОСТІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ ШВЕЙНОЇ ГАЛУЗІ
Количество страниц 282
ВУЗ Полтавський університет споживчої кооперації України
Год сдачи 2008
Содержание ВСТУП
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ЯКОСТІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ
1.1. Концептуальний підхід до теоретичного обґрунтування підвищення якості системи управління
1.2. Сутнісна характеристика контролінгу та його роль у забезпеченні якості системи управління підприємством
1.3. Методичний підхід до оцінки якості системи управління підприємством
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ ІІ. ДІАГНОСТИКА ІСНУЮЧИХ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ
2.1. Моніторинг функціонування підприємств легкої промисловості України
2.2. Дослідження сучасних умов господарювання підприємств швейної галузі Полтавського регіону
2.3. Оцінка якості системи управління на підприємствах швейної галузі Полтавського регіону
Висновки до розділу 2
РОЗДІЛ ІІІ. ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЯКОСТІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ ШВЕЙНОЇ ГАЛУЗІ НА ОСНОВІ КОНТРОЛІНГУ
3.1. Теоретико-методичній підхід до визначення ефективності впровадження контролінгу на підприємствах швейної галузі
3.2. Науково-практичні рекомендації по організації служби контролінгу на підприємствах швейної галузі
3.3. Методика діагностики рівня якості системи управління підприємствами швейної галузі та її апробація
Висновки до розділу 3
ВИСНОВКИ
ДОДАТКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ВСТУП

Актуальність теми дослідження. Переорієнтація вітчизняних підприємств легкої промисловості на ринкові відносини потребує дослідження проблем функціонування господарських систем в умовах трансформації економіки України, створення належних умов для їх ефективної виробничо-господарської діяльності. Одним із шляхів ефективного розв’язання проблем, які постали перед підприємствами легкої промисловості та, зокрема, швейної галузі, може бути запровадження методики оцінки якості системи управління, в основу якої покладено вирішення завдань стосовно: координації управлінської діяльності з метою досягнення цілей підприємства; інформаційної та консультаційної підтримки щодо прийняття ефективних управлінських рішень; створення і забезпечення функціонування загальної інформаційної системи управління підприємством та раціональності управлінського процесу; впровадження систем планування, контролю й аналізу діяльності; мотивації персоналу в підвищенні ефективності роботи підприємства. Вирішення зазначених вище завдань забезпечить позитивну динаміку економічного розвитку, а тому має теоретичне і практичне значення. Для науки та практики управління предметом підвищеної уваги мають стати питання вдосконалення якості системи управління з метою забезпечення передумов для ефективного та довготривалого функціонування підприємств.
Вагомий внесок у дослідження проблем адаптації соціально-економічних систем до сучасних умов господарювання зробили такі вітчизняні вчені, як: О.М. Азарян, І.А. Ігнатьєва, Н.А. Кизим, С.Л. Кушнарь, В.М. Луцьковський, І.А. Маркіна, О.В. Оліфіров, Л.А. Полонська, В.С. Пономаренко, А.А. Садеков, Т.В. Сьомкіна, Л.В. Фролова, О.О.Шубін, О.М. Ястремська та зарубіжні науковці: А.Г. Аганбегян, Г.Я. Киперман, В.М. Клюковкін, Т.Л. Безрукова та ін. Основні положення підходів до оцінки систем управління знайшли своє відображення у вітчизняних роботах: В.Г. Герасимчука, Т.С. Клебанової, О.Є. Кузьміна, Є.В. Молдавської, А.С. Мороза, І.Д. Падеріна, Н.Ю. Подольчака, Р.В. Шуляра та зарубіжних працях: С.Д. Бешелєва, Ф.Г. Гурвіча, Г.П. Іспіряна, В.Р. Кігеля та ін. Однак, незважаючи на існуючі теоретичні розробки щодо управління діяльністю соціально-економічних систем, а також оцінки систем управління, залишається ряд невирішених проблем. І хоча останнім часом вітчизняні науковці почали приділяти певну увагу дослідженню якості системи управління підприємствами, ця проблема ще недостатньо досліджена, а окремі теоретично-методичні розробки її оцінки мають досить фрагментарний характер.
Таким чином, відсутність цілісної методологічної бази щодо якості системи управління, недосконалість науково-методичних рекомендацій стосовно її оцінки, недостатність відповідних практичних розробок обумовили актуальність та вибір теми дисертації, визначення мети та вирішення поставлених завдань.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дослідження виконано відповідно до комплексного тематичного плану науково-дослідних робіт Полтавського університету споживчої кооперації України, основні з яких: «Методологія та практика управління сучасною соціально-економічною системою» (№ державної реєстрації 0105U003905, автором запропоновано методичний підхід та інструментарій стосовно проведення експрес-аналізу рівня якості управління підприємствами); «Організаційно-економічний механізм формування стратегій розвитку суб’єктів господарювання» (№ державної реєстрації 0105U008952, автором розроблено методичний підхід до оцінки якості апарату управління на підприємстві); «Шляхи підвищення ефективності та забезпечення конкурентоспроможності підприємств в ринкових умовах» (№ державної реєстрації 0104U008307, автором розроблено теоретико-методичний підхід до визначення ефективності впровадження контролінгу на підприємстві).
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є узагальнення й розвиток теоретичних і методичних положень щодо оцінки якості системи управління підприємствами швейної галузі. Для досягнення поставленої мети в рамках дослідження поставлено такі наукові та практичні завдання:
дослідження теоретико-методичних підходів до оцінки якості системи управління підприємствами;
виявлення концептуальних особливостей контролінгу та визначення його місця в системі управління підприємствами;
синтез групи показників оцінки якості системи управління на підприємствах швейної галузі;
визначення проблем адаптації підприємств швейної галузі в ринкових умовах господарювання;
розробка методичного підходу до визначення прогнозованого рівня якості управління підприємствами за умови впровадження контролінгу;
обґрунтування науково-практичних рекомендацій щодо впровадження служби контролінгу на підприємстві;
розробка методики діагностики рівня якості системи управління на підприємствах швейної галузі.
Об’єктом дослідження є процес оцінки якості системи управління виробничим підприємством.
Предметом дослідження є теоретичні положення, методи та практичні рекомендації щодо оцінки якості системи управління підприємствами швейної галузі.
Методи дослідження. Теоретико-методологічною основою дослідження послужили фундаментальні праці українських і зарубіжних науковців з проблем оцінки якості системи управління, сучасної теорії управління підприємством і формування ринкових відносин.
У процесі дослідження застосовувалися такі наукові методи: діалектичний, наукової абстракції, історичного підходу – для дослідження сутнісної характеристики якості системи управління та тенденцій її розвитку; аналізу і синтезу, індукції та дедукції – для дослідження особливостей оцінки системи управління та виокремлення групи часткових показників, які повною мірою відображають рівень якості системи управління; економіко-статистичний – для вивчення, оцінки та визначення динаміки показників розвитку підприємств швейної галузі в сучасний період; графічний – для наочного зображення статистичного матеріалу й схематичного подання основних теоретичних і практичних положень дисертаційної роботи; ситуаційний і системний підхід – для дослідження факторів зовнішнього і внутрішнього середовища та виявлення їх впливу на управління підприємством; експертних оцінок, соціального вимірювання – для діагностики стану і перспектив підвищення рівня якості системи управління підприємством; аналізу ієрархій, ранжування і логічного аналізу – для визначення ефективності впровадження контролінгу на підприємствах, що досліджувалися.
Інформаційну базу дослідження склали статистичні дані Дер¬жавного комітету статистики України, Міністерства промисло¬вої політики України, Міністерства економіки України, Полтавського обласного управління статистики, отримані автором дані соціологічних та економічних досліджень на підприємствах швейної галузі Полтавського регіону, матеріали засобів масової інформації та мережі Інтернет.
Наукова новизна одержаних результатів дисертаційної роботи полягає в теоретичному обґрунтуванні та практичному вирішенні комплексу питань організації та методики проведення оцінки якості системи управління підприємствами швейної галузі України з метою підвищення рівня якості системи управління.
Основні наукові результати полягають у такому:
Вперше:
запропоновано науково-методичний підхід до оцінки рівня якості управлінських систем, який на відміну від існуючих, враховує фактори, що негативно впливають на якість управління, дає об’єктивну оцінку поточного стану у функціональному розрізі існуючих підсистем та дозволяє забезпечити раннє виявлення ознак спаду рівня якості системи управління підприємствами швейної галузі.
Удосконалено:
методичний підхід до визначення ефективності впровадження контролінгу на підприємстві, який на відміну від інших, ґрунтується на системному аналізі проблеми, що досліджується та всебічно враховує найбільш впливові фактори-обмеження та можливості, передбачає формування найбільш оптимальних варіантів сценаріїв майбутнього (прогнозованого) рівня якості системи управління стосовно існуючих тенденцій розвитку підприємств швейної галузі (незмінність, покращення, погіршення), що дає змогу виключити суб’єктивний фактор в процесі здійснення такої оцінки;
систематизація напрямків управління підприємствами швейної галузі та їхнього ранжування за значимістю, а саме визначення: виділених центрів відповідальності (виробництво, фінанси, маркетинг, зовнішньоекономічна діяльність, персонал, корпоративна культура, керування, контролінг); найбільш значущих напрямків діяльності з погляду виконання визначених пріоритетів та перевірка результатів за ступенем узгодженості; вагомості напрямків по кожному центру відповідальності (обґрунтування важливості напрямків відносно проблем та можливостей кожного з центрів відповідальності, що виникають при реалізації бажаного сценарію з урахуванням ваги напрямків відповідних підсистем, які існують на підприємствах швейної галузі на даному етапі їхнього розвитку);
адаптаційна модель контролінгу на підприємствах швейної галузі, що розповсюджується на аналіз даних про хід процесів, на прийняття, реалізацію і контроль виконання заходів з управління, в тому числі коригувальних та запобіжних дій, що стосуються підвищення якості системи управління та дає змогу визначити напрямки виходу підприємств, які досліджуються, з кризового стану.
Отримало подальший розвиток:
синтез групи показників оцінки якості системи управління, яка на відміну від існуючих, відповідає вимогам системності та комплексності, що дозволяє визначити й проаналізувати науково-технічний рівень та потенціал управління і відбиває реальні можливості його розвитку;
понятійний апарат, а саме - зміст поняття «якість системи управління» (визначена властивість погодженої робочої структури, діючої на підприємстві, яка повинна включати в себе ефективні комплексні технічні й управлінські методи для забезпечення найбільш раціональним способом координованих дій людей, механізмів, а також генерації інформації, необхідної для ефективної діяльності підприємства), що дозволило виявити можливість забезпечення ефективного зростання рівня якості системи управління підприємством та найбільш повного використання його наявних ресурсів;
організаційне забезпечення служби контролінгу на підприємствах швейної галузі, шляхом розробки регламентного забезпечення, що на відміну від раніше існуючих підходів до побудови організаційної структури, дозволяє врахувати організаційно-методичні можливості та спрямованість підприємств на підвищення якості управління та дає можливість оптимізувати рух інформаційних потоків між різними підрозділами підприємств і координувати дії по виробленню інформації, яка є основою формування альтернативних підходів щодо вирішення завдань управління.
Практичне значення одержаних результатів дисертаційної роботи полягає в обґрунтуванні методик оцінки якості системи управління підприємствами швейної галузі, її забезпечення на засадах контролінгу, що дасть можливість своєчасно приймати найбільш оптимальні варіанти управлінських рішень і підвищити рівень якості управління. Найбільшу практичну цінність мають запропоновані методики: визначення ефективності впровадження контролінгу на підприємстві, оцінки якості системи управління (програма в середовищі Delphi), організації служби контролінгу на підприємствах швейної галузі.
Висновки і рекомендації, запропоновані в дисертації, схвалено і впроваджено в практику діяльності підприємств швейної галузі Полтавського регіону: ВАТ швейна фабрика «Лубенчанка» м. Лубни (довідка № 301 від 28.06.2005 р.) – методика діагностики якості системи управління підприємством на основі виділення центрів відповідальності у функціональному розрізі, яка враховує специфіку підприємств швейної галузі та надає всебічну інформацію про поточний стан справ на підприємстві і дозволяє виявити слабкі місця в системі управління підприємством; ВАТ «Світ» м. Кобеляки (довідка № 514/07 від 12.07.2005 р.) - створення на підприємстві служби контролінгу у тому вигляді, який відповідає архітектурі існуючої інформаційної системи; зміна нормативної документації підприємств (інструкції, регламенти, посібники, стандарти підприємства і т п.) відповідно до проведених змін в сфері обліку, планування, контролю, прийняття рішень і відповідальності; формалізація процесів, що відносяться до систем документообігу і управління підприємствами; впровадження корпоративної інформаційної системи контролінгу з метою автоматизації функцій контролерів і відповідальних співробітників підрозділів підприємств; розробка плану проведення робіт з подальшого підвищення якості системи управління підприємствами; ТОВ Компанія «ТІКО ЛТД Ко» м. Комсомольськ (довідка № 158 від 23.11.2005 р.) - пропозиції стосовно місця контролінгу в формуванні організаційних та управлінських структур на підприємстві; ЗАТ Полтавська фірма «Ворскла» м. Полтава (довідка № 9/04-5 від 12.01.2006 р.) – методичні рекомендації щодо реструктуризації підприємства зі створенням служби контролінгу.
Теоретичні і методичні розробки дисертаційної роботи використовуються в навчальному процесі підготовки студентів економічних спеціальностей при викладанні дисциплін: «Антикризове управління», «Управління ефективністю», «Менеджмент підприємства», «Економіко-математичне моделювання» у Полтавському університеті споживчої кооперації України (довідка № 53-02/14 від 26.01.2006 р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є результатом самостійних наукових досліджень автора. Сформульовані й обґрунтовані в дисертаційній роботі наукові положення, розробки, висновки і рекомендації отримано автором самостійно на основі дослідження проведення оцінки якості системи управління підприємствами швейної галузі Полтавського регіону. Аналітична частина роботи виконана на основі обробки статистичних даних, даних бухгалтерської і статистичної звітності швейних підприємств, проведених автором опитувань керівників і фахівців підприємств.
Апробація результатів дисертації. Основні теоретичні положення і практичні результати дослідження доповідались та отримали позитивну оцінку на 14 науково-практичних конференціях, у т.ч.: міжнародних: «Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання» (м. Донецьк, 2003 р.); «Методологія та практика менеджменту на порозі ХХІ століття: загальнодержавні, галузеві та регіональні аспекти» (Полтава, 2004 р., 2006 р.); «Науково-технічний розвиток: економіка, технології, управління» (м. Київ, 2005 р.); «Соціально-економічні, політичні та культурні оцінки і прогнози на рубежі двох тисячоліть» (м. Тернопіль, 2005 р.); всеукраїнських: «Економіка підприємства: проблеми теорії та практики» (м. Дніпропетровськ, 2003 р., 2004 р.); «Проблеми забезпечення економічного розвитку підприємств» (м. Донецьк, 2005 р.); конференціях професорсько-викладацького складу Полтавського університету споживчої кооперації України за підсумками науково-дослідних робіт у 2002-2007 рр.
Публікації. Результати досліджень знайшли відображення в 15 одноосібних наукових працях загальним обсягом 5,6 др.арк., з них: 7 наукових статей – у виданнях, що визнані ВАК України фаховими з економічних наук, а також 8 публікацій у матеріалах наукових конференцій та у збірниках наукових праць.
Структура дисертації. Дисертація складається зі вступу, 3-х розділів, 9-ти підрозділів, висновків, списку використаних джерел з 191 найменування і 4 додатків обсягом 87 сторінок. Обсяг текстової частини складається з 180 сторінок, містить 56 таблиць (обсягом 25 сторінок), 29 рисунків (обсягом 19 сторінок).
Список литературы ВИСНОВКИ

Основний науковий результат дисертаційної роботи полягає у розробці науково-методичних основ оцінки якості системи управління підприємствами швейної галузі. На підставі комплексного системного дослідження питань підвищення рівня якості системи управління, узагальнення вітчизняного та зарубіжного досвіду його оцінки, вироблено ряд наукових висновків і рекомендацій, зміст яких полягає у наступному:
1. Дослідження існуючих теоретико-методичних підходів до визначення сутності якості системи управління дозволило розглянути це поняття як визначену властивість погодженої робочої структури, діючу на підприємстві, яка повинна включати в себе ефективні комплексні технічні й управлінські методи для забезпечення найбільш раціональним способом координованих дій людей, механізмів, а також генерації інформації, необхідної для ефективної діяльності підприємства. Принципова відмінність від існуючих трактувань полягає у виявленні можливостей забезпечення ефективного зростання рівня якості системи управління підприємством та найбільш повного використання його наявних ресурсів у майбутньому.
2. Дослідження концептуальних особливостей контролінгу дозволило дійти висновку, що він може сприяти забезпеченню гарантованого зростання якості системи управління, удосконаленню етапів процесу управління і може бути орієнтованим на перспективний розвиток підприємства, основною метою якого є забезпечення прибутковості підприємства та ефективного використання ресурсів. Упровадження контролінгу дозволить підприємствам виконати наступні завдання: координацію управлінської діяльності з метою досягнення цілей підприємства; інформаційну і консультаційну підтримку прийняття управлінських рішень; створення і забезпечення функціонування загальної інформаційної системи управління підприємством; забезпечення раціональності управлінського процесу; забезпечення мотивації персоналу щодо підвищення ефективності роботи підприємства.
3. Синтез групи показників оцінки якості системи управління на підприємствах швейної галузі дозволила виокремити найбільш суттєві, які характеризують якісне функціонування апарату управління та складаються з наступних складових елементів: продуктивність праці одного управлінського працівника; коефіцієнт оперативності діяльності апарату управління; коефіцієнт ефективності використання інформації; коефіцієнт надійності управління; коефіцієнт виконавської дисципліни; ефективність праці управлінського апарату підприємства; кадровий потенціал управління; інтелектуальний потенціал; рівень організаційного клімату. Практичне значення цього методичного підходу полягає у більш об’єктивній оцінці результатів діяльності підприємства з метою прийняття ефективних управлінських рішень.
4. Дослідження проблем адаптації та розвитку підприємств швейної галузі до ринкових умов господарювання дозволило розробити модель контролінгу, яка розповсюджується на аналіз даних про хід процесів, на прийняття, реалізацію і контроль виконання заходів з управління, в тому числі коригувальних та запобіжних дій, що стосуються підвищенню конкуренто-спроможності підприємства, налагодженню внутрішньо-коопераційних зв’язків, удосконаленню нормативно-правової бази, підвищенню рівня якості управління підприємствами.
5. Удосконалено науково-методичний підхід до вибору альтернативного варіанту формування сценарію майбутнього (прогнозованого) рівня якості системи управління підприємствами, стосовно існуючих тенденцій їх розвитку, при умові впровадження контролінгу із застосуванням методу аналізу ієрархій. Принципова відмінність розроблених пропозицій базується на забезпеченні підтримки процесу прийняття рішень до вибору найбільш ефективного прогнозу результатів якості системи управління: С1 – статус-кво; С2 – якість системи управління підприємством покращується; С3 – якість системи управління підприємством погіршується.
6. Систематизовано актуальні напрямки удосконалення системи управління, з врахуванням результатів експертного опитування провідних спеціалістів підприємств швейної галузі. Принципова відмінність запропонованого підходу полягає у сприянні прийняття обґрунтованих управлінських рішень щодо їхнього ранжування за значимістю, та дозволяє орієнтувати систему управління підприємством на вирішення визначених проблем.
7. На основі розробленого методичного підходу до визначення прогнозованого рівня якості системи управління підприємствами, за умови впровадження контролінгу, інтегровано значення окремих сценаріїв розвитку подій для оцінки наслідків прийнятих при плануванні рішень щодо забезпечення якості системи управління. Упровадження його у практику дозволить покращити інтегральну оцінку в 1,45 разів.
8. Обґрунтовано науково-практичні рекомендації впровадження служби контролінгу на підприємствах швейної галузі, які дозволяють модернізувати організаційну та інформаційну структуру підприємства. Створення служби контролінгу, яка функціонує відокремлено від інших економічних служб, дозволяє оптимізувати рух інформаційних потоків між різними підрозділами підприємств і скоординувати дії виконавців по впровадженню системи контролінгу. Регламентне забезпечення функціонування служби контролінгу, розроблене дисертантом, внесло у роботу даної служби чітке визначення її функціональної спрямованості. Практична значимість реалізованого варіанта побудови відповідної організаційної структури полягає в можливості усіх відділів підприємства формувати інформацію, що є основою розробки альтернативних підходів до вирішення завдань як оперативного, так і стратегічного управління. Це дає змогу підвищити й оптимізувати результати роботи підприємства, його окремих підрозділів.
9. Розроблено методику діагностики та інструментарій (програма в середовищі Delphi) оцінки рівня якості системи управління на підприємствах швейної галузі за рахунок виділення та систематизації внутрішніх факторів негативного впливу. Запропонований інструментарій враховує специфіку підприємств швейної галузі, дає об’єктивну картину поточного стану підприємства і дозволяє забезпечити раннє виявлення ознак та визначення симптомів спаду якості системи управління підприємством, у зв’язку з чим чітко окреслюються ті недоліки, які слід ліквідувати.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Аганбегян А.Г. Управление научно-техническим прогрессом на предприятии / Под ред. В. Речина. – Новосибирск: Наука. Сиб. отд-ние, 1986. – 225 с.
2. Адміністративне управління трудовим потенціалом: Навч. посіб. / В.М. Гриньова, М.М. Новікова, М.М. Салун, О.М. Красноносова. – Х.: ХНЕУ, 2004. – 428 с.
3. Аналитическое планирование. Организация систем / Т. Саати, К. Кернс. – М.: Радио и связь, 1991. – 224 с.
4. Ансофф И. Стратегическое управление: Сокр. пер. с англ. – М.: Экономика, 1989. – 519 с.
5. Антикризисное управление: модели, стратегии, механизмы / А.И. Пушкарь, А.Н. Тридед, А.Л. Колос. - Х.: ООО "Модель Вселенной", 2001. - 452 с.
6. Афанасьев В.Г. Научно-техническая революция, управление, образование.  М.: Политиздат, 1972. – 431 с.
7. Баталгазиева М. Проблемы внедрения учета и систем контроля на примере швейного предприятия // Управленческий учет и финансы. – 2007. – № 3. Режим доступа к журналу: www.grebennikon.ru/cat-225-1-3.html
8. Безрукова Т.Л. Формирование механизма устойчивого развития предприятия: факторный анализ, контроллинг, моделирование. – М.: Изд-во Моск. гос. ун-та леса, 2002. – 251 с.
9. Бланк И.А. Финансовый менеджмент: Учебный курс. – 2-е изд., перераб. и доп. – К.: Эльга, Ника-Центр, 2004. – 656 с.
10. Бланк І.О. Управління прибутком. – К.: Ніка-Центр, 1998. – 544 с.
11. Болотов С.П. Развитие управления  фактор обновления. – Сывтывкар: Коми книжное изд-во, 1991. – 382 с.
12. Бородиня О. Актуальнi проблеми легкої промисловостi України // Легка промисловiсть. – 2003. – № 2. – С.45.
13. Бородиня О. Тенденцiї розвитку вiтчизняної легкої промисловостi // Легка промисловiсть. – 2003. – № 1. – С.45.
14. Борсук С.С. Комплексное совершенствование управления торговлей. – К.: Техника, 1984. – 183 с.
15. Будянська М.П. Легка промисловість сьогодні // Легка промисловість. –2004. – №1 (190). – С.45.
16. Виробництво товарiв народного споживання в Полтавськiй областi [Електрон. ресурс]: Статистичний збiрник / Вiдп. ред. О. Курицiна – 2006.
17. Гегель. Сочинения. – М.: Политиздат, 1939.– Т.V. – 682 с.
18. Герасимчук В.Г. Дiагностика потенцiалу пiдприємства: Кокуренто-спроможнiсть галузi, зовнiшнє середовище // В.Г. Герасимчук Стратегiчне управлiння пiдприємством. Графiчне моделювання: Навч. посiбник. – К.: КНЕУ, 2000. – С. 6490.
19. Герасимчук В.Г. Діагностика системи управління підприємством: Навч. посібник. – К.: ІСДО, 1995. – 120 с.
20. Голубова Н.О. Ринок товарів легкої промисловості // Діловий вісник. – Київ, 2005. – № 12. – С. 2223.
21. Дайле А. Практика контроллинга: Пер. с нем. / Под ред. и с предисл. М.Л. Лукашевича и Е.Н. Тихоненковой. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 336 с.
22. Закон України «Про операції з давальницькою сировиною у зовнішньоекономічних відносинах» від 13.09.1995 // Энциклопедия таможенного дела. – Львов, 1996. – Т. 2. – 345 с.
23. Зеленский М.С. Внедрение системы контроллинга на предприятии: Препринт. – СПб.: Специальная литература, 2000. – 31 с.
24. Ігнатьєва І.А. Оцінювання результативності діяльності виробничих систем на основі встановлення пріоритетності стратегічних цілей // Вісник КНУТД. – 2005. – № 6 (26). ¬– С. 176-181.
25. Ивашкевич В.Б. Контроллинг: сущность и назначение // Бухгалтерский учет. – 1991. – № 7. – С. 812.
26. Интенсификация управления производством / О.В. Козлова, З.П. Румянцева. – М.: Экономика, 1984. – 192 с.
27. Каменицер С.Е. Основы управления промышленным производством. – М.: Мысль, 1971. – 256 с.
28. Керування якiстю i зниження варiабельностi / Ю. Внуков, В. Дубровiн, Г. Табунщик // Стандартизацiя. Сертифiкацiя. Якiсть. – 1999. – № 4. – С. 4243.
29. Кизим Н. А. Крупномасштабные экономико-производственные системы: организация и хозяйствование. – Харьков: Бизнес Информ, 1999. – 228 с.
30. Кизим Н. А. Организация крупномасштабных экономико-производственных систем. – Харьков: Бизнес Информ, 2000. – 108 с.
31. Киперман Г.Я. Показатели и нормативы в новых условиях хозяйствования: Оценка деятельности предприятия. – М.: Финансы и статистика, 1989. – 176 с.
32. Кігель В.Р. Математичні методи прийняття рішень у ефективному підприємництві [Електронний ресурс] /. Ін-т економіки, упр. та госп. права. – К., 1999. – 269 с. Режим доступу до ресурсу: http://www.nbuv.gov.ua/books/19/99kvrrep.pdf
33. Кларк Э. Управление знаниями: польза от применения опыта в области качества: по страницам журнала Quality Progress // Стандарты и качество. – 2001. – № 11. – С.116120.
34. Клюковкин В.Н. Оценка эффективности системы управления производством. – К.: Общ-во «Знание» УССР, 1979. – 126 с.
35. Козлова О.В. Автоматизированная система управления.  Т. 2.: (теория и методология). – М.: Мысль, 1972. – 495 с.
36. Козлова О.В. Теория управления социалистическим производством: Учебник. – М.: Экономика, 1979. – 368 с.
37. Козлова О.В. Учитесь управлять. – М.: Знание, 1974. – 192 с.
38. Контролінг - від теорії до реалізації на практиці: Монографія / В.В. Прохорова, Л.С. Мартюшева, Н.Ю. Петрусевич, та ін.; Харківський національний економічний ун-т. – Х. : ВД "ІНЖЕК", 2006. – 200 с.
39. Контролінг – інформаційна підсистема стратегічного менеджменту: Монографія / М.С. Пушкар, Р.М. Пушкар. – Тернопіль: Карт-бланш, 2004. – 370 с.
40. Контроллинг  основа управления бизнесом / Л.А. Сухарева, С.Н. Петренко. – К.: Эльга Ника-Центр, 2002. – 205 с.
41. Контроллинг в бизнесе. Методологические и практические основы построения контроллинга в организациях / А.М. Карминский, Н.И. Оленев, А.Г. Примак и др. – М.: Финансы и статистика, 1998. – 256 с.
42. Контроллинг затрат на предприятии / А.С. Муратов, Л.Н. Муратова; Кемеровский гос. ун-т. – Кемерово: Кузбассвузиздат, 2001. – 124 с.
43. Контроллинг как инструмент управления предприятием: научное издание / Под. ред. Н. Г. Данилочкиной. – М.: Аудит: ЮНИТИ, 1998. – 279 с.
44. Контроллинг: российская практика / Э.А. Уткин, И.В. Мырынюк. – М.: Финансы и статистика, 1999. – 272 с.
45. Контроллинг: Учеб. Пособие / И.Ф. Елфимова, В.А. Чиканова. – Воронеж: Изд. ВГТУ, 2000. – 91 с.
46. Контроллінг для початківців / Р. Манн, Е. Майер. – М.: Фінанси і статистика, 1995. – 302 с.
47. Концепцiя державної програми розвитку легкої промисловостi на 20052011 рр. // Легка промисловiсть. – 2004. – № 1.– С. 8.
48. Краткий экономический словарь / Под ред. А.Н. Азрилияна. – М.: Институт новой экономики, 2001. – 58 с.
49. Критический анализ буржуазных теорий и практики управления / Под ред. С. Каменицера – М.: Прогресс, 1980. – 270 с.
50. Крушевский А.В. Справочник по экономико-математическим моделям и методам. – К.: Техника, 1982. – 208 с.
51. Кузнецов И.Н. Методология определения экономической эффективности систем управления // В кн. Проблемы научной организации управления социалистической промышленностью. – М.: Экономика, 1974. – С. 86115.
52. Лала Е.Н. Рассмотрение системы контроллинга на предприятиях в функциональном разрезе // Духовно-нравственные основы социально-экономической деятельности потребительской кооперации: Сборник научных докладов профессорско-преподавательского состава и аспирантов университета: В 6 ч. – Белгород: Кооперативное образование, 2004. – Ч. 4. – С. 265274.
53. Лала О.М. Експрес-діагностика рівня якості системи управління на підприємствах швейної галузі // Методологія та практика менеджменту на порозі ХХІ століття: загальнодержавні, галузеві та регіональні аспекти: Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 45-й річниці Полтавського університету споживчої кооперації України. – 2006. – С.176177.
54. Лала О.М. Значення впровадження системи контролінгу на підприємстві // Тиждень економіки ДНУ Матеріали доповідей. Випуск 2.  Дніпропетровськ, 2003. – С. 3233.
55. Лала О.М. Значення впровадження системи контролінгу на підприємстві // Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. Серія «Економічні науки». – 2003. – № 1 (8). – С. 7275.
56. Лала О.М. Значення експрес-діагностики рівня якості системи управління для підприємств швейної галузі // Легка промисловість. –2006. – № 1 (205). – С. 4647.
57. Лала О.М. Кваліметричний підхід до визначення системи якості управління // Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. Випуск 191: В 4 т. Том ІІ. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2004. – С. 574580.
58. Лала О.М. Кваліметричний підхід до визначення системи якості управління // Економіка підприємства: проблеми теорії та практики: Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції.  Т. І. – Дніпропетровськ, 2004. – С. 5758.
59. Лала О.М. Контролінг як процес в управлінні // Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. Серія «Економічні науки». – 2004. – № 1 (11). – С. 8891.
60. Лала О.М. Контролінг як процес забезпечення якості системи управління на підприємстві // Науково-технічний розвиток: економіка, технології, управління: Матеріали IV Міжнародної конференції студентів, аспірантів і молодих вчених. – Київ, 2005. – С. 2829.
61. Лала О.М. Контролінг як складова системи якості на підприємстві // Регіональні перспективи. – 2004. – № 35 (4042). – С. 9698.
62. Лала О.М. Концептуальні підходи до визначення сутності контролінгу на підприємстві // Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання: Праці четвертої міжнародної наукової конференції студентів та молодих вчених. – Донецьк, 2003. – Ч. 5. – С. 238241.
63. Лала О.М. Методологічні основи контролінгу в системі управління підприємством // Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. Серія «Економічні науки». – 2002. – № 1 (5). – С. 8891.
64. Лала О.М. Процесний підхід до визначення сутності контролінгу в системі управління // Проблеми забезпечення економічного розвитку підприємств: Матеріали всеукраїнської наукової конференції студентів і молодих науковців. – Донецьк, 2005. – Ч. 1. – С. 217219.
65. Лала О.М. Розгляд системи контролінгу на підприємстві у функціональному розрізі // Соціально-економічні, політичні та культурні оцінки і прогнози на рубежі двох тисячоліть: Матеріали ІІІ Міжнародної науково-теоретичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. – Тернопіль, 2005. – С. 192193.
66. Лала О.М. Підхід до оцінки якості управління на підприємствах // Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. Серія економічні науки. – Полтава, 2007. – № 3 (25). – С. 140144.
67. Лебедев П.В. Контроллинг: теория, методика, практика. – Минск: УП "ИВЦ Минфина", 2001. – 151с.
68. Малышева Л. Контроллинг на предприятии. // Открытые системы. – Москва, 2000. – № 12. – С. 1722.
69. Малышева Л.А. Методические подходы к оценке эффективности контроллинга. – Екатеринбург: Ин-т экономики УрО РАН, 2003. – 66 с.
70. Малышева Л.А. Эволюция и систематизация концепций контроллинга: Препринт. – Екатеринбург: Экономика, 2003. – 68 с.
71. Маркетинговий контролінг: теорія та методологія / Л.В. Балабанова, О.О.Гасило; Донецький держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2006. – 220 с.
72. Маркіна І.А. Діагностичні аспекти аналізу соціально-економічної системи // Тиждень економіки ДНУ. Матеріали доповідей. Випуск 2. – Дніпропетровськ, 2003. – С. 3335.
73. Маркіна І.А. Методологія сучасного управління. Монографія. – К.: Вища школа, 2001. – 311 с.
74. Математико-статистические методы экспертных оценок / С.Д. Бешелев, Ф.Г. Гурвич. – М.: Статистика, 1974. – 159 с.
75. Математические методы в планировании и управлении на предприятиях легкой промышленности / Г.П. Испирян, В.Д. Рожок. – К.: Техника, 1974. – 299 с.
76. Математические методы и модели в управлении: Учеб. пособие / Е.В. Шикин, А.Г. Чхартишвили. – М.: Дело, 2000. – 440 с.
77. Математические методы моделирования экономических систем: Учеб. Пособие / Е.В. Бережная, В.И. Бережной. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 368 с.
78. Математические методы статистики: Пер. с англ. А. Монин / Под ред. А. Колмогорова – 2-е изд., стереотип. – СПб.: Мир, 1975. – 648 с.
79. Математические методы статистического контроля в текстильной промышленности / Л. Клемм, Г. Риль, Х. Зигель, и др.: Пер. с нем. Е. Бершев, О. Колобова – 3-е изд., перераб. и расшир. – СПб.: Легкая и пищевая промышленность, 1971. – 360 с.
80. Медведев П.А. Экономико-математические методы в прикладных исследованиях и хозяйственный механизм. – М.: Изд-во Московского ун-та, 1982. – 111 с.
81. Менеджмент организаций: Учеб. пособие / Под ред. Л.А. Киржнер. – К.: КНТ, 2006. – 681 с.
82. Методы решения задач математического программирования и оптимального управления / Отв. ред. А. Меренков. – Новосибирск: Наука. Сиб. отд-ние, 1984. – 232 с.
83. Механизм управления предприятием: стратегический аспект / В.С. Пономаренко, Е.Н. Ястремская, В.М. Луцковский, С.Л. Кушнарь, Л.И. Полуэктова. – Х.: ХГЭУ, 2002. – 252 с.
84. Миронюк В. Державна полiтика у сферi якостi // Стандартизацiя. Сертифiкацiя. Якiсть. – 2001. – № 4. – С. 32-34.
85. Модели и методы координации в крупномасштабных экономических системах / Т.С. Клебанова, Е.В. Молдавская, Х. Чанг. – Х.: ХГЭУ, 2002. – 148 с.
86. Модели управления персоналом корпораций / В.С. Пономаренко, А.И. Пушкарь, Ле Ван Шон.. – Х.: ХГЭУ, 1997. – 232 с.
87. Моргунова Т.І. Теоретичнi аспекти управлiння виробництвом в умовах ринкової економiки // Легка прормисловiсть. – 1999. – № 4. – С.50.
88. Назарова Г.В. Організаційні структури управління корпораціями: Наукове видання. – Х: Вид. ХДЕУ, 2004. – 408 с.
89. Назарова Г.В. Формування та розвиток людського капіталу корпоративних підприємств: Наукове видання / Назарова Г.В., Гавкалова Н.Л., Маркова Н.С.; Мін-во освіти і науки України; Харківський нац. екон. ун-т. – Х: ХНЕУ, 2006. – 240 с.
90. Научно-технический прогресс и эффективность производства. / Под ред. Г.А. Егиазаряна. – М.: Экономика, 1979. – 320 с.
91. Новицький В.С. Проблеми фінансування і оновлення виробничих фондів в промисловості // В кн. Стратегія корпоративних фінансів. Матеріали конференції. 57 жовтня 2005 р., м. Ялта. – Вир-во Приватбанк. – С. 1213.
92. Огвоздин В.Ю. Управление качеством: концептуальные проблемы новых стандартов ИСО 9000. // Менеджмент в России и за рубежом. –1999, – № 6. – С. 810.
93. Олигин-Нестеров В.И. Планомерная рационализация управления производством как проблема повышения его эффективности // В кн. Проблемы организации совершенствования управления социалис-тическим производством. – М.: Изд-во МГУ, 1975. – С. 2358.
94. Олигин-Нестеров В.И. Эффективность управленческого труда в промышленном производстве. – М.: Экономика, 1965. – 183 с.
95. Оліфіров О.В. Контролінг інформаційної системи підприємства: Монографія. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2003. – 325 с.
96. Омельченко В. Легальний i тiньовий ринок товарiв легкої промисловостi // Легка промисловiсть. –2001. – № 6. – С. 4143
97. Омельченко В.Д. Проблеми щодо конкурентоспроможностi продукцiї української легкої промисловостi // Легка промисловiсть. –2002. – № 9. – С. 5152.
98. Организация управления / Под ред. Н. Федоренко – М.: Экономика, 1973. – 221 с.
99. Организация, планирование и управление деятельностью промышленных предприятий: Учебник / Под ред. С. Каменицер – М.: Высш. шк., 1976. – 535 с.
100. Організаційно-економічні основи формування системи корпоративного управління в Україні / В.М. Гриньова, О.Є. Попов. – Х.: Видавництво ХДЕУ, 2003. – 323 с.
101. Ореховский П.А. Контроллінг: Навчальний посібник. – Обнинск: МАСЗ, 2000. – 187 с.
102. Основи менеджменту / Б.М. Андрушків, О.Є. Кузьмін. – Львів: Світ, 1995. – 294 с.
103. Основы менеджмента / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури. – М.: Дело, 1994. – 701 с.
104. Основы управления качеством: Учеб.пособие / С. Фомичев, А. Старостина, Н. Скрябина. – К.: МАУП, 2000. – 196 с.
105. Основы экономики и управления производством. Учебное пособие для руководителей и специалистов подразделений предприятий промышленности и других отраслей / Под ред. И.И. Сигова. – М.: Экономика, 1972. – 447 с.
106. Павлова А.М. Контроллинг производства: Учеб. пособие. – М.: Ника, 2001. – 80 с.
107. Падерин И.Д. Научные и практические аспекты повышения экономической эффективности современного предприятия: планирование, прогнозирование, управление: Монографія. – Д.: ДГФЭИ, 2002. – 338 с.
108. Петренко С.М. Оперативний контролінг в системі управління підприємством: Дис. ...канд. екон. наук: 08.06.02. – Донецьк, 2000. – 178 с.
109. Пич Г., Шерм Э. Уточнение содержания контроллинга как функции управления и его поддержки // Проблемы Tеории и Практики Управления. –2001. – № 3. – С. 1824.
110. Планирование и контроллинг: Учебник по спец. «Менеджмент организации» / Ю.П. Анискин, А.М. Павлова. – М.: Омега-Л, 2003. – 278 с.
111. Поважный А.С. Проблемы управления и организации деятельности акционерных обществ в Украине: Монография. – 2-е изд., перераб. и доп. – Донецк: Ин-т экономики пром-ти, 2002. – 300 с.
112. Полонська Л.А. Діагностика системи управління торгівельного підприємства // Управління підприємством: проблеми та шляхи їх вирішення. – Ялта: ДонДУЕТ, 2005. – С.115-118.
113. Пономаренко В.С. Стратегічне управління підприємством: Монографія. – Х: Основа, 1999. – 620 с.
114. Промисловiсть областi [Електрон. ресурс]: Статистичний збiрник / Вiдповiд. ред. О. Курицiна – 2006.
115. Пушкар М.С. Контроллінг: Монографія.  Тернопіль: Ника, 1997. – 146 с.
116. Пушкар М.С. Креативний облік (Створення інформації для менеджерів): Монографія. - Тернопіль: Карт-бланш, 2006. - 334 с.
117. Пушкар М.С. Створення інтелектуальної системи обліку. Монографія: - Тернопіль: Карт-бланш, 2007. - 152 с.
118. Пушкар М.С. Філософія обліку: Монографія.  Т.: Карт-бланш, 2002.  158 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.