У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЙ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ НА ЗАСАДАХ ПРОГНОЗУВАННЯ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ
Количество страниц 220
ВУЗ ЛУЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2008
Содержание ВСТУП...................................................................................... 3

РОЗДІЛ 1. СУТНІСТЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ КОН’ЮНКТУРИ
НА СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ
1.1. Значення, завдання та етапи формування стратегій розвитку
підприємств................................................................................... 9
1.2. Сутність та особливості дослідження кон’юнктури
товарного ринку............................................................................ 25
1.3. Структурні елементи та фактори впливу на кон'юнктуру....... 38
ВИСНОВОК ДО РОЗДІЛУ 1............................................................... 65

РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ КОН’ЮНКТУРИ ПРОДУКЦІЇ КОНДИТЕРСЬКИХ
ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ
2.1. Методи оцінки стратегій розвитку кон’юнктури................. 69
2.2. Аналіз масштабу та типу ринку кондитерських підприємств 79
2.3. Аналіз тенденцій розвитку та його стійкості........................ 87
ВИСНОВОК ДО РОЗДІЛУ 2......................................................... 106

РОЗДІЛ 3. ПРОГНОЗУВАННЯ КОН’ЮНКТУРИ ТА РОЗРОБКА
СТРАТЕГІЙ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ
3.1. Прогнозування попиту і пропозиції продукції підприємств. 110
3.2. Сценарії розвитку кон’юнктури продукції підприємств....... 125
3.3. Прогнозування показників діяльності та формування
стратегій розвитку підприємств............................................... 139
ВИСНОВОК ДО РОЗДІЛУ 3......................................................... 160

ВИСНОВКИ........................................................................................... 164
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...................................................... 171
ДОДАТКИ............................................................................................... 181



ВСТУП

Актуальність теми. Перехід до ринкових умов функціонування, зростання фінансових ризиків, розвиток тенденцій галузевої монополізації, жорстокість конкурентної боротьби в різних ринкових сегментах підтверджують необхідність наукових підходів на рівні господарських суб’єктів до вивчення специфіки і стану товарних ринків на певний момент часу, а також можливих тенденцій їх зміни у майбутньому, тобто дослідження та прогнозування кон’юнктури з одночасною розробкою стратегій розвитку підприємств.
Вивчення і дослідження кон’юнктури та розробка на цій основі стратегій розвитку підприємств, що базуються на єдиній сукупності спеціальних методів оцінювання, дослідження і прогнозування для різних товарних ринків є необхідною та своєчасною.
В сучасній теорії і практиці питання, пов’язані з вивченням кон’юнктури та стратегій, знайшли своє відображення у роботах таких зарубіжних економістів, як: Блаут М., Брю С.Л., Долан Є.Дж., Кейнс Дж., Котлер Ф., Кемпбел Р., Самуельсон П.А., Хейне П. та інші. Серед вітчизняних науковців, які займалися дослідженням стратегій розвитку та кон’юнктури, на увагу заслуговують праці Бутенко А.І., Гринчуцького В.І., Єріна А.М., Карпова В.А., Ковальчук С.В., Крикавського Є.В., Кузьміна О.Є., Ліпич Л.Г., Мороза О.В., Мостенської Т.Л., Сичевського М.П., Точиліна В.О., Чухрай Н.І. та інших. В працях названих авторів висвітлюються методологічні підходи до розробки системи дослідження ринку, цінової та товарної політики, формування стратегій та прогнозування. Однак ряд питань щодо взаємозв’язку між стратегіями розвитку та кон’юнктурою не досліджувалися, а стратегії розвитку підприємств розроблені без урахування змін, не відповідають сучасним вимогам та існуючим підходам до планування. Тому виникає потреба у розробці нових концепцій, що враховують економічну ситуацію та специфіку кожного конкретного товарного ринку.
Вивчення і дослідження кон’юнктури та розробка на цій основі стратегій розвитку підприємств, що базуються на єдиній сукупності спеціальних методів оцінювання, дослідження та прогнозування для різних товарних ринків, є завданням необхідним та своєчасним.
Пошук можливостей розв’язання вказаних завдань зумовив вибір теми дисертаційної роботи, яка спрямована на вдосконалення основ дослідження стратегій розвитку підприємств на засадах прогнозування кон’юнктури. Недостатність теоретичних і практичних рекомендацій щодо конкретного застосування розроблених стратегій розвитку зумовили напрямки проведеного дослідження та визначають його актуальність.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Тема дисертації відповідає науковому напрямку кафедри менеджменту та маркетингу Луцького державного технічного університету “Прогнозування споживання товарів на засадах маркетингу”. Матеріали дисертації використані при розробленні держбюджетної теми Луцького державного технічного університету “Організаційно-економічний механізм управління підприємствами в сучасних умовах господарювання” (номер державної реєстрації 0105U000804), затвердженої науково-технічною радою Луцького державного технічного університету (протокол №1 від 20 січня 2005р.). Матеріали дисертаційного дослідження використані в розділі I “Сутність та особливості впливу кон’юнктури на стратегії розвитку підприємств”, розділі II “Аналіз кон’юнктури продукції кондитерських підприємств України”, розділі III “Прогнозування кон’юнктури та розробка стратегій розвитку кондитерських підприємств”.
Мета та завдання дослідження. Мета дисертаційної роботи полягає у розробці теоретичних положень та практичних рекомендацій щодо формування стратегій розвитку підприємств на засадах прогнозування кон’юнктури. В дисертаційному дослідженні поставлені й вирішені наступні завдання:
• розкрито об’єктивний характер, зміст та сутність поняття “кон’юнктура”, викладено його концептуальну інтерпретацію в ринкових умовах функціонування;
• доповнено класифікацію кон’юнктуроутворюючих факторів, що ґрунтуються на ознаках приналежності до елементів ринку та впливу на його розвиток;
• вироблено систему методів оцінки та розробки стратегій розвитку підприємств на засадах дослідження кон’юнктури, яка складається з визначеної послідовності етапів аналізу та прогнозування;
• проведено дослідження кон’юнктурних характеристик ринку кондитерської продукції, його масштабу та типу, здійснено аналіз тенденцій розвитку та стійкості;
• вдосконалено метод прогнозування попиту і пропозиції на короткостроковий період;
• запропоновано метод формування стратегій розвитку підприємств на засадах прогнозування кон’юнктури ринку кондитерської продукції з використанням сценаріїв розвитку ситуації;
Об’єкт дослідження – процес розробки стратегій розвитку підприємств на засадах прогнозування кон’юнктури ринку продукції кондитерських підприємств.
Предметом дослідження є теоретичні положення та методичні рекомендації щодо створення стратегій розвитку кондитерських підприємств на засадах прогнозування кон’юнктури ринку.
Методи дослідження. У роботі використано такі методи та прийоми наукового пізнання: економіко-статистичного аналізу ¬– для вивчення попиту та пропозиції ринку продукції кондитерських підприємств (підрозділи 2.2. та 2.3.); експертних оцінок – для дослідження показників ефективності використання виробничої потужності кондитерських підприємств (підрозділи 2.2., 2.3. та 3.3.); екстраполяції – для прогнозування кон’юнктури (підрозділ 3.1.); гармонійних ваг – для розробки стратегічних сценаріїв розвитку кон’юнктури (підрозділи 3.2., 3.3.).
Теоретичною та методологічною основою дисертації стали наукові праці вітчизняних та закордонних вчених-економістів щодо формування стратегій розвитку підприємств і дослідження кон’юнктури товарних ринків.
Інформаційну базу дослідження складають закони України, постанови Верховної Ради і Кабінету міністрів України; офіційні матеріали Державного комітету статистики України та інших органів державної влади, а також установ, підприємств, організацій; матеріали‚ отримані з мережі Інтернет.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у поглибленні теоретичних положень та рекомендацій щодо розробки стратегій розвитку підприємств при комплексному дослідженні кон’юнктури з обґрунтуванням основних засад, напрямків їх реалізації з урахуванням специфіки розвитку кондитерського виробництва. До найбільш суттєвих результатів, які отримано в дисертації, відносяться наступні:
вперше:
• запропоновано метод формування стратегій розвитку підприємств на засадах прогнозування кон’юнктури ринку кондитерської продукції при використанні сценаріїв розвитку ситуації;
удосконалено:
• підхід до визначення класифікацій ознак кон’юнктури, що здатен дати характеристику в агрегованому виді ринку вцілому та сформувати враження про локальні ринки. Пропонується класифікація різновидів кон’юнктури, в якій ознаки та види скореговані;
• метод екстраполяції прогнозування попиту і пропозиції, який на противагу існуючим заснований на перевірці різниці середніх двох різних частин одного і того ж ряду та розбитті ряду динаміки на дві рівні або майже рівні частини, що дозволить отримати правдиві та точні результати прогнозування на короткостроковий період.
дістали подальшого розвитку:
• дослідження кон’юнктурних характеристик ринку;
• поняття “кон’юнктура” як форма прояву складових елементів, що характеризують стан попиту, пропозиції та конкуренції на ринку вцілому, і окремих його сегментів та видів;
• методи прогнозування попиту і пропозиції.
Практичне значення результатів дисертаційного дослідження. Практична цінність одержаних результатів полягає в тому, що розроблена автором система методів оцінки та аналізу кон’юнктури може бути використана централізованими службами кон’юнктурних досліджень та безпосередньо підприємствами для дослідження ситуації на ринку, розрахунку прогнозів та вибору ефективних стратегій розвитку.
Наукові розробки дисертанта щодо прогнозування кон’юнктури та розробки стратегій розвитку використовуються та впроваджені на кондитерських підприємствах: ТзОВ ВКФ “Луцьккондитер” (Довідка №0206-07 від 06.02.2007р.), АТЗТ ВКТФ “Буковинка” (Довідка №2202/2007 від 22.02.2007р.).
Особистий внесок здобувача. Наукові положення, результати та висновки, викладені в дисертації, отримані автором особисто. З наукових праць, що опубліковані у співавторстві, в роботі використані лише ті ідеї та положення, що є результатом особистої роботи здобувача. Індивідуальний внесок здобувача у цій праці вказаний в авторефераті у переліку основних публікацій за темою дисертації.
Апробація та впровадження результатів дисертації. Основні положення, висновки і результати дослідження представлено, обговорено та схвалено на міжнародних науково-практичних конференціях: “Динаміка наукових досліджень 2003” (м. Дніпропетровськ, 2003); “Актуальні проблеми економічно-соціального розвитку виробничої сфери” (м. Дніпропетровськ, 2003); “Сучасні проблеми економіки підприємства” (м. Дніпропетровськ, 2003); “Маркетинг та логістика в системі менеджменту” (м. Львів, 2004); “Науково-технічний розвиток: економіка, технології, управління” (м. Київ, 2004); “Актуальні проблеми економічного та соціального розвитку виробничої сфери” (м. Донецьк, 2004); “Проблеми підвищення ефективності діяльності підприємств у сучасних умовах” (м. Севастополь, 2004); “Теорія і практика сучасної економіки” (м. Черкаси, 2004); “Наука і Вища освіта” (м. Запоріжжя, 2005); “Перспективи економічного розвитку України в контексті євроінтеграційних процесів” (м. Чернівці, 2006); “Проблеми глобалізації та моделі стійкого економічного розвитку” (м. Луганськ, 2006) та конференціях професорсько-викладацького складу ЛДТУ у 2003-2007 роках.
Публікації. За результатами проведеного дослідження опубліковано 16 наукових праць, з них 8 – у фахових виданнях ВАК України і 8 статтей у збірниках матеріалів науково-практичних конференцій та в інших виданнях. Загальний обсяг публікацій становить 6,58 др. ар., з яких особисто автору належить 6,08 др. ар.
Обсяг та структура дисертації. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та пропозицій обсягом 181 сторінка, містить 23 таблиці, 20 рисунків та список використаних джерел зі 149 найменувань.
Список литературы ВИСНОВКИ

Ефективне функціонування кондитерських підприємств, як і будь-яких інших господарюючих суб’єктів, повинно бути засновано на знанні законів та специфіки конкретного ринку. В зв’язку з цим підвищується значущість розробки спеціальної системи оцінки та прогнозування кон’юнктури ринку кондитерських підприємств, що забезпечує вибір стратегії і тактики поведінки підприємств залежно від ситуації, яка складається на ринку.
Кон’юнктура кондитерських підприємств відрізняється істотною різноманітністю характеризуючих її ознак, видів та факторів. Для впорядковування цих понять у дисертаційному дослідженні на підставі узагальнення економічних праць вітчизняних та зарубіжних вчених сформульовано авторське визначення кон’юнктури, розроблено класифікацію видів ринкової кон’юнктури та запропоновано систематизацію факторів.
Методи оцінки і розробки стратегій розвитку кон’юнктури, що використовуються в даний час, не відображають специфіку кондитерського виробництва та споживання. Це знижує їх достовірність. Крім того, в дисертації виявлені та ранжовані фактори дії на ринок, кількісний вплив яких пропонується враховувати за допомогою розробленої системи коефіцієнтів, корегуючи величини попиту та пропозиції залежно від їх прояву.
Відмітимо, що стан ринку кондитерських підприємств протягом 1990-2006 рр. характеризувався високою товарною насиченістю основними видами кондитерських виробів.
На основі аналізу фактичних даних, що характеризують виробництво, продаж, товарні запаси та розрахованого темпу зростання ринку визначено, що ринок кондитерських виробів знаходиться в стані прискореного зростання.
Розрахунок балансу купівельного попиту та товарної пропозиції
показує, що ринок характеризується перевищенням пропозиції над попитом та є ринком покупця.
Нами проведена діагностика конкурентного середовища шляхом дослідження вибірки з двадцять одного підприємства. Аналіз показав, що конкуренція на ринку достатньо інтенсивна. Розраховані значення ННI дозволяють зробити висновок щодо нормальних рівнів концентрації. Даний ринок не є монополізованим, але за умови збереження наявних темпів олігополізації через певний період може стати таким.
На підставі сильних та слабких позицій підприємств на ринку побудована конкурентна карта, де виділено типові стратегічні положення підприємств, на основі яких спроектовані можливі напрями формування конкурентних стратегій підприємств на ринку кондитерських виробів. Крім того, дослідження виробничо-господарської діяльності кондитерських підприємств України дозволило сформувати загальну стратегію розвитку кондитерських підприємств, яка буде складатися з наступних позицій, а саме:
1. Концентрація виробництва. На ринку кондитерських підприємств присутній цілий ряд незалежних великих підприємств, у тому числі, з іноземними інвестиціями. Проте найбільші групи кондитерських підприємств розмістили своє виробництво в регіонах з найбільшою кількістю населення – Центр, Схід і Південь. Західний регіон споживає кондитерську продукцію від середніх за розмірами підприємств. На нашу думку, в Україні створена оптимальна концентрація кондитерського виробництва, яка повністю забезпечує потреби споживачів на ринку.
2. Модернізація виробництва. Виробникам кондитерських виробів, особливо середнім та малим, потрібна модернізація виробництва, яка забезпечить його розвиток у майбутньому, без неї подальше існування багатьох підприємств неможливе чи під великою загрозою. В той же час, модернізація не є самоціллю. Вона здійснюється не тільки з метою підвищення ефективності виробництва, але перш за все для освоєння нового асортименту продуктів.
За останні роки в Україні у повній мірі виявилися дві основні тенденції розвитку ринку кондитерських підприємств, а саме: конкретизація споживацьких переваг та зміна смаків покупців у бік більш дорогої кондитерської продукції. Нове устаткування встановлюється переважно для виробництва дорогих виробів – шоколадних цукерок, у тому числі в коробках, фасованого печива. Виробництво дорогих солодощів збільшується під тиском високої прибутковості, зокрема, шоколадні цукерки в коробках кондитери називають найрентабельнішим видом продукції. Крім того, метою розвитку виробництва в цьому напрямі є витіснення з ринку імпортних продуктів.
У даний час провідні виробники кондитерських виробів, на нашу думку, повинні заповнювати цей не останній великий виняток у своєму асортименті. Більш широкий асортимент високоякісної продукції, середній, дорогий та преміум-сегменти (зокрема, шоколадні цукерки і шоколад), які виробляють кондитерські компанії називають основним напрямом свого розвитку.
3. Якість продукції. Пройшли ті часи, коли важливо було випускати масовий продукт для пересічного типового споживача. Сьогодні виробники кондитерських виробів повинні звернути увагу на якість продукції, оскільки споживачі готові платити високу ціну за якісну продукцію. При цьому якість продукції більшості українських виробників кондитерської продукції відповідає, в основному, вимогам державних стандартів колишнього СРСР. Проте у своїх стратегіях виробники для збільшення збуту продукції і виходу на нові ринки особливу увагу звертають на гарантії високої якості своєї продукції. В цьому плані, безумовно, основним напрямом залишається доведення якості української кондитерської продукції до світового рівня, як по асортименту, так і за якістю. Вже зараз система управління якістю провідних компаній сертифікована на відповідність вимогам світових стандартів якості ISQ 9001.
4. Тенденції розвитку світового кондитерського виробництва. Для успішного розвитку компанії в своїх стратегічних планах повинні враховувати нинішні тенденції кондитерського виробництва в світі. Це перш за все виробництво здорової кондитерської продукції, що передбачає:
• використання жирів без жирних кислот;
• домішки корисних мікроелементів;
• пониження вмісту цукру;
• вітаміни.
По-друге, велику увагу на світовому ринку приділяють на оригінальну упаковку:
• для дітей – яскрава, барвиста;
• для дорослих – стримана, прозора упаковка.
Третьою тенденцією світового ринку є можливість продовження термінів зберігання товару та комбінування різних груп кондитерських виробів з різними смаками.
5. Маркетингова політика. Велика увага кондитерських підприємств звернена на мережі масової інформації, які є основними засобами просування та зацікавленості споживачів у кондитерській продукції. Лідери ринку активно розвивають торгові марки (особливо нового для України асортименту – дорогої кондитерської продукції), а також проводять інші акції щодо їх просування на ринку. Реклама кондитерських виробів направлена на кінцевого споживача, тому головну увагу виробники надаватимуть телевізійній та зовнішній рекламі, а також рекламі в місцях продажу. Що стосується оригінальних рішень бренд-менеджерів провідних кондитерських компаній, то вони пропонуються, перш за все, в двох напрямах: упаковці і акціях. Крім того, можливе використовування відомих товарних знаків, що не належать до кондитерських.
В умовах сильної конкуренції провідних національних брендів нові продукти будуть призначені для вузьких груп споживачів.
Ми прогнозуємо появу нових торгових марок регіонального характеру. Вони належатимуть порівняно невеликим виробникам кондитерських виробів.
На початку 2000-х рр. більшість підприємств переоцінила значення рекламних інструментів для розширення продажів. Тому разом з рекламними заходами основні оператори ринку розвивають мережу дистриб’юторів.
У даний час вони проводять більш різносторонню політику, підкріплюючи активні маркетингові заходи створенням власної мережі збуту товарів.
Фінансово-промислові групи у стратегіях переслідують цілі підвищення прибутковості від інвестицій та прискорення обороту засобів. В умовах відсутності яких-небудь державних (податкових) преференцій і бюджетної допомоги (субсидій) кондитерські підприємства в основному працюють на власних оборотних коштах і кредитах комерційних банків. Поточна висока вартість кредитування знижує вцілому фінансову стійкість підприємств та примушує їх активно шукати іноземних інвесторів для отримання засобів на розвиток.
Оцінюючи ринок кондитерських виробів, відмітимо, що на ньому є принаймні два об’єднання, кожне з яких володіє рисами лідера. Це фінансово-промислові групи “Roshen” і “А.В.К”. Ще мінімум 2-3 об’єднання або потужні підприємства можуть розглядатися як володарі лідерського потенціалу. Основна конкуренція розгортається між національними виробниками. Конкуренція з імпортом буде зосереджена в основному в секторі дорогих кондитерських виробів преміум-класу.
На нашу думку, наявність такого великого числа підприємств і груп кондитерських підприємств обумовлено недостатньо привабливим інвестиційним кліматом в Україні. Тому ми чекаємо посилення конкуренції серед кондитерських підприємств та зміни її структури найближчим часом із формуванням фінансово-промислових груп нової конфігурації. Крім того, підвищення спеціалізації призводить, безумовно, до зростання ефективності і прибутковості виробництва. Проте в довгостроковому плані це призведе до зменшення частки того або іншого спеціалізованого підприємства на ринку, оскільки обіг в якій-небудь ніші незначний порівняно з обігом ринку вцілому. Подолання існуючого стану можливе лише за умови приходу на ринок України великого іноземного конгломерату, який поставив за мету завоювання значної частки ринку.
На ринку продукції кондитерських підприємств не є вироблена чітка система методів та етапів прогнозування кон’юнктури, а саме тому одним із складових завдань дисертації є вироблення системи методів та етапів для розробки стратегій розвитку кон’юнктури.
Найрезультативнішими засобами прогнозування попиту та пропозиції, на наш погляд, є методи аналітичного вирівнювання і екстраполяції. Для визначення величини довірчих інтервалів ми використали значення коефіцієнта апроксимації, який відображає рівень коливання розвитку ринку в ретроспективному періоді, що призводить до скорочення величини довірчих інтервалів та підвищує точність прогнозних значень величини витрат на купівлю кондитерських товарів, обсягу виробництва кондитерських підприємств України. Для досягнення сприятливої кон’юнктури необхідно, щоб до уваги державними органами влади були прийняті виділені нами макроекономічні умови, саме гнучка система митних зборів для обмеження ввезення імпортної продукції.
На основі одержаних результатів теоретичного дослідження та розгорнутого аналізу в рамках розробленої автором системи дослідження в дисертації розроблений багатоваріантний прогноз кон’юнктури кондитерських виробів та розвитку виробництва кондитерських підприємств на 2007-2011 рр., на підставі якого можна зробити висновок, що на ринку матиме місце несприятлива кон’юнктура. Для позитивного її розвитку буде потрібне виконання виділених в роботі макро- та мікроекономічних умов.
Формування стратегій розвитку діяльності кондитерських підприємств ми здійснюємо з використанням визначеної сукупності факторів впливу на підприємство. На основі даного твердження ми пропонуємо застосовувати метод формування стратегій розвитку підприємств з використанням побудови прогнозів розвитку та врахуванням впливу зовнішнього середовища.
Ми запропонували алгоритм формування стратегії розвитку підприємства, що базується на основі обліку впливу зовнішнього середовища на процес прийняття рішень на кондитерських підприємствах, та сформували стратегії розвитку для кожного підприємства з досліджуваних груп на основі відбору трьох оптимальних підстратегій.
Практична реалізація розроблених стратегій розвитку керівництвом підприємств кондитерського бізнесу допоможе ефективно існувати на ринку і вчасно адаптуватися до умов зовнішнього середовища. Слід візначити, що результати дисертаційного дослідження використовуються у діяльності підприємств кондитерського бізнесу та дають позитивні результати.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.Адамов В.Е. Факторный индексный анализ. Методология и проблемы. – М.: Статистика, 1977.
2.Азоев Г.Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. М.: Центр экономики и маркетинга, 1996. – 320 с.
3.Аллен Р. Экономические индексы / Пер. с англ. – М.: Статистика, 1980.
4.Амблер Т. Практический маркетинг: Пер. с англ. – СПб.: Питер, 1999.
5.Ансофф И. Стратегическое управление. – М.: Экономика, 1989. – 519 с.
6.Армстронг Г., Котлер Ф. Маркетинг. Загальний курс, 5-те видання.: Пер. з англ. – М.: 2001. – 608 с.
7.Артамонов Б.В. Методы анализа и прогнозирования конъюнктуры рынка международных авиаперевозок. – М.: МИИГА, 1984. – 104 с.
8.Арутюнова Г.И. Рыночная экономика: Начальный курс. – М.: “Фирма Плюс”, 1993.¬– 261 с.
9.Афанасьев В.Н., Юзбашев М.М. Анализ временних рядов и прогнозирование: Учебник. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 228 с.
10.Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн X. Маркетинг: Учебник. Под общей ред. Багиева Г.Л. – М.: “Экономика”, 1999. – 703 с.
11.Багиев Г.Л.,Аренков И.А. Основы маркетингових исследований: Учеб. пособие. – СПб.: И-во СПГУЗФ, 1996. – 94 с.
12.Басовский Л.Е. Прогнозирование и планирование в условиях рынка. Учебное пособие. – М: ИНФРА-М, 1999. – 260 с.
13.Баликоев В.З. Общая экономическая теория. – Новосибирск: “ЧОКЭА”. ППК “Модус”. 1996. – 416 с.
14.Беляевский И.К. Маркетинговое исследование: информация, анализ прогноз: Учебное пособие. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 320 с.
15.Беляевский И.К. Статистика товарного рынка: оценки рыночной конъюнктуры // Вопросы статистики, 1997. – №4.
16.Бешелев С.Д., Гуревич Ф.Г. Математико-статистические методы экспертных оценок. – М.: Статистика, 1980.
17.Боумен Клифф. Основы стратегического менеджмента: Пер. с англ. –М.: Банки и биржи, “ЮНИТИ”, 1997. – 386 с.
18.Большой коммерческий словарь / Под ред. Т.Ф. Рябовой. – М.: “Война и мир”. 1996. – 400 с.
19.Большой экономический словарь / Под ред. А.Н.Азрилияна – М.: Фонд “Правовая культура”. 1994. – 528 с.
20.Бункина М. К., Семенов В.А. Макроэкономика (Основы экономической по¬литики). – М.: “Дис”, 1997. – 320 с.
21.Брэддик У. Менеджмент в организации / Пер. с англ. – М.: ИНФРА, 1997.
22.Вашків П.Г., Пастер П.І., Сторожук В.П., Ткач Є.І. Статистика підприємництва: Навчальний посібник. – К.: Слобожанщина, 1999. – 600 с.
23.Воробьев А.К. Беседы о маркетинге. Практическое пособие. – М.: “Серебря¬ные нити”, 1998 – 128 с.
24.Гаркавенко С.С. Маркетинг: Навч. посібник для економ. спец. вищих навч. закл. – К.: Лібра, 1996.
25.Голубков Е.П. Маркетинг: Словарь-справочник. – М.: Дело, 2000. – 440 c.
26.Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика. – М.: Издательство “Финпресс”, 1998. – 416 с.
27.Гусаров В.М. Теория статистики: Учебное пособие для вузов. – М.: Аудит,
ЮНИТИ, 2000. – 247 с.
28.Гусєв Ю.В. Стратегія розвитку підприємств. – СПб.: Вид-во СПбУЭФ, 1992.
29.Гейк Пол, Джексон Пітер. Вчись аналізувати ринок: Пер. з англ. –Львів: Сейбр-світло, 1995. – 270 с.
30.Герасимчук В.Г. Маркетинг: теорія і практика: Навч. посібник. – К.: Вища шк., 1994. – 327 с.
31.Герцик В.А., Савицкий В.В. Подходы к определению ценовой эластичности спроса оптовых покупателей / Маркетинг: теория и практика. Сборник научных трудов Восточно-украинского государственного университета. – Луганск, 1997. – с. 30-38.
32.Грузинов В.П. Экономика предприятия в условиях рынка. М.: “Экополис”, 1993. – 293 с.
33.Денискин В.В. Основы экономического прогнозирования в пищевой про¬мышленности. – М.: Колос, 1993. – 238 с.
34.Долан Э., Линдсей Д. Микроэкономика. – С-Пб, 1994. – 448 с.
35.Долан Э., Линдсей Д. Рынок: микроэкономическая модель / Пер. с англ. Под общ. ред. Б. Лисовика, В. Лукашевича и др.– С-Пб: “Автокомп”, 1994. – 440 с.
36.Донскова С.В., Заверюха А.Х., Качак В.В. и др. Экономика предприятий пищевой промышленности. Учебное пособие/Под ред. О.А. Масленниковой. – М.: Издательский комплекс МГУПП, 1998. – 516 с.
37.Дуданов И.И. Разработка региональных продовольственных программ в ус¬ловиях рынка. – М.: Колос, 1998. – 224 с.
38.Желтякова И.А., Маховикова Г.А., Пузыня Н.Ю. Цены и ценообразование. Краткий курс. – СПб: Питер, 1999.
39.Елисеева И.И., Юзбашев М.М. Общая теория статистики: Учебник / Под ред. чл.-корр. РАН И.И.Елисеевой. – 4-е изд., перераб. и доп. – М.: Финансы и статистика, 2000. – 480 с.
40.Ефимова М.Р., Рябцев В.М. Общая теория статистики: Учебник. – М.: Финансы и статистика, 1991.
41.Завьялов П.С, Демидов В.Е. Формула успеха: Маркетинг. – М.: Междуна¬родные отношения. 1991. – 416 с.
42.Закутина Г.П. Информационное обеспечение конкурентоспособности про¬дукции и услуг. – М.: ИПКИР, 1991. – 98 с.
43. Ізмайлова К.В. Фінансовий аналіз: Навч. посіб. – К.: МАУП, 2000. – 152 с.
44.Кардаш В. Я. Маркетингова товарна політика. — К.: КНЕУ, 1997. – 156 с.
45.Кардаш В.Я., Павленко І.А., Шафалюк О.К. Товарна інноваційна політика: Підручник – К.: КНЕУ, 2002. – 266 с.
46.Карпов В.А., Курченко В.Р. Маркетинг: прогнозування кон’юнктури ринку: Навч. посіб. – К.: Т-во “Знання”, ЕОО, 2001, – 215 с.
47.Карлофф Б. Деловая стратегия. – М.: Экономика, 1975. – 272 с.
48.Казаков А.П., Минаева Н.В. Экономика. – М.: Изд-во ЦИПКК АП. 1996. – 392 с.
49. Кейнс Дж. М. Общая теория занятости, процента и денег / Пер. с англ. – М.: Прогресс, 1978. – 341 с.
50. Кейнс Дж. М. Избранные произведения / Пер.с англ. – М.: 1993. – 448 с.
51.Клинов В.Г., Мануковский А.Б. Вопросы теории экономической конъюнк¬туры. – М.: МГИМО, 1989. – 245 с.
52.Ковалёв В.В. Финансовый анализ: методы и процедуры. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 560 с.
53.Ковалев А.И., Войленко В.В. Маркетинговий анализ. – М.: Центр экономики и маркетинга, 2000. – 256 с.
54.Коробов М.Я. Фінансово-економічний аналіз діяльності підприємств. – К.: Знання, 2000.
55. Коренев 3. Методы прогнозирования в принятии управленческих решений //Бизнесинформ. – 1999. – № 15-16. – 158-160с.
56.Кондратьев Н.Д. Избранные сочинения. – М.: Экономика, 1993. – 543 с.
57.Кондратьев Н.Д. Проблемы экономической динамики. – М.: Экономика, 1992.
58.Котенко В.Ф., Куликова Т.С. Использование методов регрессионного анализа в статистической практике для оперативного краткосрочного прогнозирования некоторых социально-экономических показателей региона / Вопросы статистики. – 2000.
59.Котлер Ф. Основы маркетинга / Пер. с англ. – С-Пб.: АО “Коруна” АОЗТ “Литера плюс”, 1994. – 698 с.
60.Крикавський Є.В. Логістика: навчальний посібник. – Л.: Державний університет “Львівська політехніка”, 1999. – 264 с.
61.Крикавський Є.В., Чухрай Н.І. Промисловий маркетинг. – Львів, 2001.
62.Крепкий Л.М. Организация коммерческого успеха. Советы специалиста. – М.: ОАО “Изд-во “Экономика”, 1999. – 327 с.
63.Куделя А.Д. Стратегический менеджмент факторов производегва хлебопро¬дуктов. – М.: Хлебпродинформ, 1998. – 320 с.
64.Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: Навчальний посібник. – Львів: НУ “Львівська політехніка”, 2002. – 228 с.
65.Кэмпбел Р., Брю С. Экономика / Пер. с англ. – М.: Республіка, 1992.
66.Лахтіонова Л.А. Фінансовий аналіз суб’єктів господарювання. Монографія. – Київ, 2001.
67. Левшин Ф.М., Пономарев В.В. Конъюнктура мировых товарных рынков. – М., 1985. – 180 с.
68. Леонтьев В. Экономическое эссе. Теории, исследования, факты и политика / Пер. с англ. – М.: Политиздат, 1990. – 415 с.
69. Лившиц А.Я. Введение в рыночную экономику: курс лекций. – М.: МПТПО “Квадрат”, 1991. – 255 с.
70 Ліпич Л.Г. Маркетингове прогнозування кон’юнктури товарного ринку. Монографія. – Луцьк: ЛДТУ, 2002. – 376 с.
71. Липcиц И.В. Коммерческое ценообразование. – М.: Изд-во БЕК, 1997.–368 с.
72.Локшина С.М. Краткий словарь иностранных слов. – М.: Русский язык, 1978. – 352 с.
73.Лукашин Ю.П. Адаптивные методы краткосрочного прогнозирования. – М.: Статистика, 1979. – 254 с.
74.Мазманова Б.Г. Основы теории и практики прогнозирования: Учебное пособие. – Екатеринбург: ИПК УГТУ, 1998.
75.Макконнелл К., Брю С. Экономикс. Принципы, проблемы, политика / Пер. с англ. – М.: Республика, 1992. – 390 с.
76.Маркетинг.Учебник-практикум / Под ред. Н.П. Ващенкина. – М.: МГУК, 1999. – 570 с.
77.Маркетинг/ Под ред. проф. Э.А. Уткина – М.: “Тандем”, 1999. – 320 с.
78.Маршалл А. Принципы экономической науки: В 3 т. / Пер. с англ. – М.: Про¬гресс, 1993. – 310 с.
79.Меланин В.А. Методологические основы организации конъюнктурных ис¬следований на авиапредприятии: Автореферат дис. к.э.н. – М.: 1998. – 25 с.
80.Мескон М., Альберт М., Хедуори Ф. Основы менеджмента. – М.: Дело, 1992. – 700 с.
81.Морозова Г.А., Мальцев В.А. Методология маркетинговых исследований в регионе. Учебное пособие. – Н. Новгород: Изд-во Волго-Вятской академии государственной службы, 1998. – 132 с.
82.Маркетинг: основи теорії та практики. Навчальний посібник / За заг. редакцією В.В. Липчука. – Львів, 2003.
83.Мова В.В., Малева Э.В. Стратегическое управление предприятием. – К.: КМУГА, 1996. – 80 с.
84.Мороз Л.А., Чухрай H.I. Маркетинг. – Львів: НУ “Львівська політехніка”, 1999. – 244 с.
85.Мэнкью Н.Г. Принципы экономики. – СПб.: Питер Ком, 1999. – 784 с.
86.Начальный курс рыночной экономики / Под ред. Г.И. Фельдмана. – М.: Транспорт, 1992. – 272 с.
87.Никитин С.П. Конъюнктура мировых товарных рынков: преемственность и специфика. – М.: Международные отношения, 1982. – 215 с.
88.Ноздрева Р.Б., Цыгичко Л.И. Маркетинг: как побеждать на рынке. – М.: Финансы и статистика, 1991. – 304 с.
89.Основы предпринимательской деятельности: Маркетинг / Под ред.
В. М. Власовой. – М.: Финансы и статистика, 1999. – 240 с.
90.Петров А.Н. Стратегическое планирование развития предприятия: учебное пособие. – СПб.: Изд-во СПбУЭФ, 1993.
91.Пешкова Е.П. Маркетинговый анализ в деятельности фирмы. – М.: “Ось 89”, 1999. – 80с.
92.Попов Е.В. Теория маркетингового исследования. – Екатеринбург: УГТУ, 1998. – 200 с.
93.Попов Е.В., Татаркин А.И. Теория анализа рынка. – Екатеринбург:
Институт экономики Уро РАН, 2000. – 220 с.
94.Прикладная экономика / Под ред. Д.С Тушунова. Пер. с англ. – М.: Про¬свещение, 1992. – 224 с.
95.Промышленный обзор // Бізнес. – № 43 (458).– 2001.
96.Протас В.Ф. Микроэкономика: структурно-логнчесчкие схемы. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1996. – 168 с.
97.Рынок кондитерских изделий // Бізнес. – №44(615). – 2004.
98. Савицкая Г.В. Анализ хозяйственной деятельности предприятия. – Минск.: Новое знание, 1999.
99.Самуэльсон П.А. Экономика. – М.: Алфавіт, 1993. – 430 с.
100.Светуньков С.Г. Прогнозирование экономической конъюнктуры в маркетин¬говых исследованиях. – СПб.: ГУ ЭФ, 1997. – 88 с.
101.Светуньков С.Г. Методы маркетингових исследований. Учебное пособие. – СПб.: Издательство ДНК, 2003. – 352 с.
102.Светуньков С.Г. Основы анализа и прогнозирования зкономической конъюнктуры: Учебное пособие, Изд-во Иркутского государственного университета, 1996. – 88 с.
103.Сладости: праздник каждый день // Товар лицом. – №5. – 2002.
104.Старинский В.Н. Анализ и прогнозирование рыночной конъюнктуры. – Спб.:, 1992. – 198 с.
105. Статистика рынка товаров и услуг.: Учебник. – 2-е изд. перераб. и доп. / Под ред. И.К. Беляевского. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 656 с.
106.Тарасенко Н.В. Економічний аналіз діяльності промислового підприємства. – К.: 2000.
107.Теория статистики: Учебник / Под ред.проф. Р.А. Шмойловой. – 3-е изд., перераб. – М.: Финансы и статистика, 2000. – 560 с.
108.Толковый словарь для работы в рыночной экономике / Под редакцией Д.Е. Янсо¬на., П.В. Нетужиловой. – М.: “Надежда”, 1992. – 46 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.