У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Конкурентне середовище роздрібних торговельних підприємств: механізми і шляхи розвитку
Количество страниц 187
ВУЗ ЛЬВІВСЬКА КОМЕРЦІЙНА АКАДЕМІЯ
Год сдачи 2008
Содержание ЗМІСТ


ВСТУП 3
Розділ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНЦІЇ І КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА В СФЕРІ ТОРГІВЛІ

10
1.1. Сутність та особливості розвитку конкуренції в сфері торгівлі.........................................................................................................
10
1.2. Чинники і умови формування конкурентного середовища та підвищення конкурентоспроможності підприємств роздрібної торгівлі.........................................................................................................

25
1.3. Методичні засади дослідження конкурентоспроможності торговельних підприємств в умовах інтенсифікації конкурентного середовища......…………………………………………………………....

40
Висновки до розділу 1................................................................................
59
Розділ 2. ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ…………..
61
2.1. Сучасний стан та тенденції розвитку роздрібної торгівлі в Україні........................................................................................................ .
61
2.2. Оцінка інтенсивності конкурентного середовища в торгівлі.......... 82
2.3. Формування конкурентоспроможності роздрібних торговельних підприємств.....…………………………………………………………....
99
Висновки до розділу 2.................................................................................
117
Розділ 3. ШЛЯХИ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА В СФЕРІ ТОРГІВЛІ ТА ПОСИЛЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ РОЗДРІБНИХ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПДПРИЄМСТВ…………………….

118
3.1 Механізми розвитку конкурентного середовища підприємств роздрібної торгівлі......................................................................................
118
3.2. Управління процесом позиціонування роздрібних торговельних підприємств в конкурентному середовищі...............................................
125
3.3. Диверсифікація та активізація інноваційної діяльності торговельних підприємств як умова набуття конкурентних переваг
139
Висновки до розділу 3.................................................................................. 154

ВИСНОВКИ................................................................................................. 156

ДОДАТКИ.................................................................................................... 159


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.................................................... 168
ВСТУП


Широкомасштабний і випереджуючий розвиток внутрішньої торгівлі, який відбувається в умовах поглиблення ринкових відносин, лібералізації і демонополізації, все більше базується на засадах конкуренції. Конкуренція активізує діяльність суб’єктів ринку, стимулює їх пошук до нових форм і методів торгівлі та відіграє особливу роль в інституційній організації обігу товарів та послуг і визначає динаміку, кількісні та якісні параметри торговельної діяльності.
Глобалізація товарних ринків, інтеграція України у міжнародні торговельно-економічні зв’язки суттєво посилюють роль конкуренції і об’єктивно сприяють формуванню інтенсивного конкурентного середовища.
Разом з тим, конкурентне середовище в сфері внутрішньої торгівлі розвивається повільно і фрагментарно, конкурентна боротьба суб’єктів ринку невиразна, а позиції переважної більшості торговельних підприємств на ринку є слабими. Вітчизняні підприємства витісняються з традиційних секторів торгівлі зарубіжними суб’єктами, які завойовують сьогодні основні сегменти товарного ринку України, розширюється недобросовісна конкуренція, що проявляється у зростанні розмірів тіньових товарних та грошових потоків, збитково функціонує близько третини вітчизняних підприємств і організацій торгівлі.
Виникає необхідність наукового дослідження процесів формування конкурентного середовища і системного розвитку вітчизняної торгівлі. Загальнотеоретичні положення, методологічні підходи конкурентного розвитку окремих систем і галузей викладені в працях відомих дослідників конкуренції Азоєва Г. [14], Кейнса Дж. [102], Портера М. [161], Робінсона Д. [166], Фатхудинова Р. [192], Хайека Ф. [196], Шумпетера І. [209], Юданова А. [211].
Науково-теоретичні дослідження конкуренції в сфері торгівлі характеризуються обмеженим колом праць: Бланк І. [40], Виноградова О. [59], Власова Н. [64], Голошубова Н. [72], Дайновський Ю. [78], Лігоненко Л. [125], Мазаракі А. [128], Маринич І. [133], Мізюк Б. [142], Садєков А. [169], Футало Т. [194]. В них висвітлені сутність конкуренції, різні аспекти конкурентної політики, а також характер сучасних конкурентних стратегій і концепцій в торгівлі. Однак, глибинні процеси формування конкурентного середовища в торговельній сфері, особливості її розвитку і механізм інтенсифікації конкурентного середовища по суті не розроблені.
Недостатній рівень конкурентоспроможності підприємств сфери торгівлі, відсутність теоретичних розробок розвитку конкурентного середовища та її інтенсифікації в умовах поглиблення ринкових відносин визначило тему, коло проблем і структуру даного дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами.
Тема дисертаційного дослідження затверджена Вченою Радою Львівської комерційної академії від 04.03.2005 р., протокол № 4 Дисертаційна робота виконана відповідно до плану науково-дослідних робіт Львівської комерційної академії у межах “Програмі розвитку торгівлі у м. Львові до 2010р.” та “Розроблення нормативів забезпеченості населення торговельною площею в магазинах” № 0106U013023.
Метою дослідження є обґрунтування теоретико-методичних положень і розробка науково-практичних рекомендацій щодо механізмів та шляхів розвитку конкурентного середовища та підвищення конкурентоспроможності роздрібних торговельних підприємств в умовах інтенсифікації конкуренції в роздрібній торгівлі.
Відповідно до вказаної мети поставлено такі завдання:
- розкрити теоретико-методичні засади розвитку конкуренції у сфері внутрішньої торгівлі;
- визначити сутність конкурентного середовища, умови та чинники його формування і розвитку в роздрібній торгівлі;
- розробити методичні підходи, визначити критерії та показники оцінки конкурентного середовища в роздрібній торгівлі;
- обґрунтувати параметри та рівні конкурентоспроможності торговельних підприємств;
- побудувати організаційно-економічні механізми розвитку конкурентного середовища в роздрібній торгівлі;
- дослідити та обґрунтувати шляхи диверсифікації та активізації інноваційної діяльності як об’єктивної умови набуття конкурентних переваг торговельними підприємствами.
Об’єктом дослідження є процеси функціонування вітчизняних підприємств роздрібної торгівлі в конкурентному середовищі.
Предметом дослідження є теоретико-методичні основи і практичні засади формування конкурентного середовища і підвищення конкурентоспроможності торговельних підприємств.
Методи дослідження. Методологія дослідження базується на економічних законах конкуренції; вартості; попиту і пропозиції; методах наукової абстракції, аналізу та синтезу. В основу аналізу покладено системний і структурно-функціональний підходи та методи економічних досліджень: емпіричні, статистичні, факторного та порівняльного аналізу, економіко - математичні. Ці підходи і методи дозволили визначити домінуючі напрями розвитку конкуренції в сфері торгівлі, оцінити параметри конкурентного середовища і моделювати його розвиток.
У процесі проведення дослідження методи аналізу і синтезу використовували для уточнення сутності конкуренції, її особливостей та чинників розвитку в сфері роздрібної торгівлі; структурно-функціональний метод - для систематизації соціально-економічних факторів, що впливають на інтенсивність конкуренції в сфері роздрібної торгівлі; статистичні методи - для визначення тенденцій і структури розвитку роздрібної торгівлі в Україні; метод експертних оцінок - для визначення ступеню впливу сил конкуренції на інтенсивність конкурентного середовища в торгівлі; метод “Дельфі” - для розробки організаційного механізму конкурентного позиціонування торговельних підприємств; метод математичного моделювання - для оцінювання і прогнозування рівня інтенсивності конкуренції в роздрібній торгівлі.
Інформаційною базою досліджень були офіційні статистичні дані Держкомстату України, Мінекономіки, Укоопспілки, законодавчі та інші нормативно-правові акти, монографічні праці та наукові публікації. Дані бухгалтерської та статистичної звітності підприємств торгівлі, а також спеціальні обстеження за участю автора.
Наукова новизна результатів проведеного дослідження полягає у поглибленні існуючих, розробленні та обґрунтуванні нових теоретичних та методичних положень щодо формування конкурентного середовища і підвищення конкурентоспроможності підприємств роздрібної торгівлі, зокрема:
вперше:
- з позицій взаємодії конкурентних сил і детермінуючих зовнішніх та внутрішніх чинників розкрито сутність конкурентного середовища торговельних підприємств, сукупність економіко-організаційних та соціальних умов, в яких суб’єкти торгівлі ведуть конкурентну боротьбу за споживача, постачальника та вагому частку ринку, що дозволяє розвивати його як простір для взаємодії суб’єктів торговельної діяльності і реалізації конкурентних відносин;
- запропоновано принципово нові теоретико-методичні підходи до аналізу і оцінювання інтенсивності конкурентного середовища, які базуються на структурній, поведінковій та функціональній теоріях конкуренції і узагальненому показнику залежності інтенсивності конкурентного середовища від концентрації торгівлі, динаміки товарообігу і доходності підприємств, що дає можливість управляти процесом формування конкурентного середовища в роздрібній торгівлі.
Удосконалено:
- методичні засади дослідження конкурентоспроможності торговельних підприємств за рахунок адаптації методів аналізу та оціннювання конкурентоспроможності, зокрема економіко-математичних, графічних, матричних та портфельних методів, а також змішаних методів. Це дозволяє комплексно дослідити і системно проаналізувати процеси формування конкурентних переваг суб’єктів торгівлі;
- механізм регулювання розвитку конкурентного середовища в роздрібній торгівлі, який суттєво структурно доповнений новими елементами: економічними методами, адміністративними важелями, організаційними формами, елементами дерегуляції;
- теоретичні і методичні підходи постадійного визначення рівня конкурентоспроможності роздрібних торговельних підприємств із врахуванням економічних, фінансових, соціальних і ринкових можливостей.
Набули подальшого розвитку:
- теоретичні уявлення про конкурентне середовище та його особливості в торгівлі, уточнено зміст конкуренції в торгівлі, як економічного явища, конкретизовано сутність конкурентоспроможності торговельного підприємства крізь призму узагальнюючої оцінки його конкурентних переваг, узагальнено інші поняття, якими слід доповнити категорійний апарат теорії конкуренції;
- процес розробки стратегії позиціонування і модель управління процесом позиціонування торговельного підприємства, яка передбачає конкретні етапи: для аналізу конкурентного середовища, розробки ключових інструментів стратегічного розвитку, стратегічного позиціонування, обґрунтування критеріїв і оцінки якості позиціонування підприємства роздрібної торгівлі для набуття ним конкурентних переваг.
Практичне значення одержаних результатів. Практична цінність наукових результатів полягає у подальшому розвитку теорії конкуренції і практичного її застосування в сфері роздрібної торгівлі.
Методичні та прикладні положення дисертації мають значну практичну цінність і можуть бути використані для оцінювання інтенсивності конкурентного середовища, а також визначення рівня конкурентоспроможності підприємств і організацій роздрібної торгівлі.
Основні положення та результати дослідження, викладені автором в дисертаційній роботі, доведені до рівня практичних рекомендацій і використані при розробці наукових тем: “Розроблення нормативів забезпеченості населення торговельною площею в магазинах”: диференціація нормативів забезпеченості населення торговельними площами для посилення конкуренції, довідка – 320/022 від 26.03.07 р.; “Програмі розвитку торгівлі у м. Львові до 2010 року”: формування конкурентоспроможних підприємств торгівлі та інтенсифікація конкурентного середовища, довідка - № 6-61-532 від 03.03.08 р.
Основні положення дисертації використовуються в навчальному процесі при викладені дисципліни “Основи комерційного бізнесу”, “Організація торгівлі” та “Конкурентноздатність товарів” у Львівській комерційній академії довідка - № 225/01-1.08 від 05.03.08 р.
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є особисто виконаною науковою працею. Усі наукові результати, викладені у роботі, отримані автором особисто. Конкретний внесок автора щодо наукових праць, опублікованих у співавторстві, зазначений у переліку публікацій.
Апробація результатів дисертації. Основні положення та висновки дисертаційного дослідження доповідалися та обговорювалися на 10 науково-практичних конференціях:
- міжнародних: “Теоретико-прикладні проблеми протидії організованій злочинності злочинам терористичної спрямованості” (м. Львів, 2005 р.); “Актуальні проблеми регіонального розвитку в контексті Європейської інтеграції” (м. Луцьк, 2005 р.); “Актуальні проблеми протидії економічній злочинності, тінізації та корупції в умовах реформування ринкової економіки в Україні” (м. Львів, 2005 р.); “Структурна перебудова та інвестиційно-інноваційний розвиток в ХХІ столітті: національні ідентичність та тенденції глобалізації” (м. Тернопіль, 2006 р.); “Перспективи та пріоритети розвитку економіки України” (м. Луцьк, 2006 р.).
- всеукраїнських: “Економічна безпека України: шляхи та перспективи забезпечення” (м. Львів, 2005 р.); “Актуальні проблеми економічного зростання, духовного відродження і стратегічного розвитку національної економіки” (м. Львів, 2006 р.); “Проблеми забезпечення економічної безпеки первинної ланки господарювання” (м. Львів, 2006 р.); “Стратегія соціально-економічного розвитку і формування інвестиційно-інноваційних механізмів в Україні” (м. Львів 2007р); “Соціально-економічний розвиток і безпека України: філософія, стратегія, тактика” (м. Львів 2007р.).
Публікації. Основні положення та результати дисертаційного дослідження опубліковані у 11 наукових працях, серед яких 5 статей опубліковано у фахових виданнях. Загальний обсяг публікацій становить 3,68 др. арк., з яких автору належить 3,2 др. арк.
Структура та обсяг роботи. Дисертаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел (222 найменування на 19 сторінках) та 5 додатків на 9 сторінках. Загальний обсяг дисертації становить 177сторінок, з яких 158 сторінок основного тексту, який містить 25 таблиць та 31 рисунок (із них 6 таблиць та 6 рисунків займають 14 окремих сторінок).
Список литературы СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ


1. Конституція України. – К. : Ін-т законодавства Верховної Ради України, 1996. – 224 с.
2. Господарський Кодекс України від 16 січня 2003 року № 436-ІV // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2003. – № 18-22. – С. 144.
3. Україна. Закон. Про підприємництво від 7.02.1991 р. № 698-ХІІ // Відомості Верховної Ради України. — 1991. — № 24. — С. 272.
4. Україна. Закон. Про захист від недобросовісної конкуренції від 07.06.1996 року № 236/96-ВР // Відомості Верховної Ради України. – 1996. - № 36. - С. 164.
5. Україна. Закон. Про захист економічної конкуренції від 11.01.2001р.№ 2210-ІІІ // Відомості Верховної Ради України. – 2001. - № 12. - С. 64.
6. Україна. Закон. Про Антимонопольний комітет України № 3659-ХІІ від 26.11.1993 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1993. - № 50. - С. 472.
7. Україна. Закон. Про захист прав споживачів № 1023 - ХІІ від 12.05.1991 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1991. - № 30. - С. 379.
8. Розпорядження Антимонопольного комітету України № 49-р від 05.03.2002 р. “Про затвердження Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб’єктів господарювання на ринку”.
9. Аакер Д. Стратегическое рыночное управление / Аакер Д.; [пер. с англ., под ред. Ю. Н. Каптуревского]. – СПб. : Питер, 2002. – 544 с.
10. Абрамишвили Г. Г. Конкуренция: анализ, стратегия и практика конку¬рентной борьбы монополий / Абрамишвили Г. Г. – М. : Экономика, 1998. – 241 с.
11. Авдашева С. Б. Анализ структур товарных рынков. Экономическая теория и практика России / С. Б. Авдашева, Н. М. Розанова. - М. : Экономический факультет МГУ, ТЕИС, 1998. – 133 с.
12. Авдашева С. Б. Теория организации отраслевых рынков: учеб. / С. Б. Авдашева, Н. М. Розанова. - М. : ИЧП “Издательство “Магистр”, 1998. – 320 с.
13. Агафонов М. Н. Оптовая и розничная торговля / Агафонов М. Н. - М. : Бератор-Пресс, 2002. – 464 с.
14. Азоев Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика / Азоев Г. Л. – М. : Экономика, 1996. – 168 с.
15. Алексеєнко Л. М. Економічний тлумачний словник : власність, привати¬зація, ринок цінних паперів (українсько-англійсько-російський) : навч. посіб. / Л. М. Алексеєнко, В. М. Алексеєнко. – Тернопіль : Астон, 2003. – 672 с.
16. Алексейчева Е. Ю. Основные пути и факторы повышения конкурентоспособности промышленных предприятий / Алексейчева Е. Ю. // Пищевая промышленность. – 2005. - № 8. – С. 90-92.
17. Андрощук Г. Конкурентное право : международно-правовой аспект / Г. Андрощук // Юридическая практика. – 2001. - № 20. – 16 мая. – С. 9.
18. Андрощук Г. О. Конкурентне право: захист від недобросовісної конкуренції : навч. посіб./ Андрощук Г. О. – К. : Інститут економіки та права “КРОК”, 2002. – 280 с.
19. Ансофф И. Стратегическое управление / Ансофф И.; [пер. с англ.]. – [под ред. Л. И. Евенко]. - М. : Экономика, 1989. – 519 с.
20. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / Ансофф И.; [пер. с англ.]. – [под ред. Ю. Н. Каптуревского]. — СПб. : Питер, 1999. — 416 с.
21. Антонюк Л. Л. Міжнародна конкурентоспроможність країн: теорія та механізм реалізації: монографія / Антонюк Л. Л. – К. : КНЕУ, 2004. – 275 с.
22. Антонюк Ю. Аналіз і прогнозування стану зовнішнього середовища підприємства / Антонюк Ю. // Ринок цінних паперів України. – 2003. - № 3-4. – С. 27-37.
23. Організація торгівлі : [підруч.]. – [2-ге вид.] / [Апопій В. В., Міщук І. П. та ін.]. - К. : Центр навчальної літератури, 2005. - 616 с.
24. Ассэль Г. Маркетинг: принципы и стратегии : учебник для вузов / Ассэль Г. – М. : ИНФРА - М, 2001. – 804 с.
25. Ахматова М. Теоретические модели конкурентоспособности / М. Ахматова, Е. Попов // Маркетинг. - 2003. - №4. - С. 25-39.
26. Багиев Г. Л. Маркетинг: учебник для вузов / Багиев Г. Л. – М. : ОАО “Изд. “Экономика”, 1999. – 703 с.
27. Бажал Ю. Економічна теорія технологічних змін / Бажал Ю. – К. : Заповіт, 1996. – 240 с.
28. Базилевич В. Д. Антимонопольні заходи держави та створення страхового середовища на страховому ринку / Базилевич В. Д. // Фінанси України. – 1998. - № 8. - C. 5-15.
29. Базилюк Я. Б. Конкурентоспроможність національної економіки: сутність та умови забезпечення : монографія/ Базилюк Я. Б. – К. : НІСД, 2002. – 132 с.
30. Балабанова Л. В. Управление конкурентоспособностью предприятия на основе маркетинга : монография/ Л. В. Балабанова, А. В. Краивенко. – Донецк : ДонГУЭТ, 2004. – 147 с.
31. Баутин В. М. Стратегия реализации конкурентных преимуществ предприятий пищевой промышленности / Баутин В. М., Сироткина Н. В., Корнеев И. М. // Хранение и переработка сельхозсырья. – 2007. - № 4. – С. 12-13.
32. Беленький П. Ю. Конкурентність на транскордонних ринках / Беленький П. Ю., Микула Н. А., Матвєєв Є. Е. – Львів : Ін-т регіональних досліджень НАН України, 2005. – 214 с.
33. Белоусов В. Л. Анализ конкурентоспособности предприятия / Белоусов В. Л. // Маркетинг в России и за рубежом. – 2001. - № 5 (25). – С. 64-70.
34. Березкина А. Концептуальные основы мониторинга конкурентной среды/ Березкина А. // Маркетинг: методы, формы, исследования. - 2005. - №1 (80). - С. 51-59.
35. Березкина А. Моделирование конкурентной среды с использованием технологий Database Marketing / Березкина А. // Маркетинг.- 2003.- №3.- С. 31-38.
36. Бєлов О. Ф. Про стратегію розвитку України: до розробки проекту “Україна - 2010” / Бєлов О. Ф., Геєць В. М., Пирожков С. І. // Стратегічна панорама. – 1998. - № 1-2. – С. 31-34.
37. Біла С. Структурна політика в системі державного регулювання трансформаційної економіки: монографія / Біла С. – К. : Вид-во УАДУ, 2001. – 408 с.
38. Білорус О. Г. Менеджмент: конкурентоздатність та ефективність/ О. Г. Білорус, Є. Г. Панченко. – К. : Т-во “Знання України”, 1992. – 40 с.
39. Благун І. Особливості інвестиційного клімату в Україні / Благун І. // Регіональна економіка. - 2001. - № 3. - С. 108.
40. Бланк И. А. Торговый менеджмент / Бланк И. А. – К. : Украинско-Финский институт менеджмента и бизнеса, 2001. - 408 с.
41. Бланк И. А. Управление торговым предприятием / Бланк И. А. - К: Украинско-Финский институт менеджмента и бизнеса, 2001. - 501 с.
42. Бланк И. А. Управление финансовой стабилизацией предприятия / Бланк И. А. – К. : Эльга, 2003. – 483 с.
43. Блауг М. Економічна теорія в ретроспективі / Блауг М.; [пер. з англ. І. Дзюб]. – К.: Основи, 2001. – 670 с.
44. Близнюк С. В. Стратегічний маркетинг торговельного підприємства: методичні і організаційні аспекти управління / Близнюк С. В. - К. : Укр. акад. зовн. торгівлі, 1998. – 146 с.
45. Боднарчук Р. Конкурентоспроможність виробничих структур оборонно-промислового комплексу України: конкурентні переваги, шляхи і засоби їх досягнення / Боднарчук Р. // Економіка України. – 2006. - № 3. – С. 20-26.
46. Большой экономический словарь / [под ред. А. Н. Азриэляна]. – М. : Ин-т новой экономики, 1997. – 864 с.
47. Борисенко З. М. Державне регулювання інвестиційної діяльності / Борисенко З. М. // Структурно-інвестиційна політика. – К., 1996. – 138 с.
48. Борисенко З. М. Штучні бар’єри на шляху підприємців / Борисенко З. М. // Урядовий кур’єр. – 1997. – 19 червня.
49. Борисенко З. М. Конкурентна політика в Україні: перші підсумки та шляхи розвитку / Борисенко З. М. // Цінні папери України. – 1998. – 26 листопада. - № 32.
50. Борисенко З. М. Організаційні форми державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності/ Борисенко З. М. // Державна виконавча влада в Україні – формування та функціонування. – Вид-во УАДУ, 2000. – 312 с.
51. Борисенко З. М. Чи згодиться досвід конкурентної політики ЄС? / Борисенко З. М. // Урядовий кур’єр. – 2001. – 7 липня.
52. Борисенко З. М. Монопольне становище підприємців на ринку / Борисенко З. М. // Статистика України. – 2002. - № 3.
53. Монополизм и антимонопольное регулирование: опыт, проблемы, решения / [Бокарева Н. А. и др.]. – М. : НииПиН, 1991. – 147 с.
54. Бурганов Р. А. Анализ и выбор конкурентных позиций предприятия/ Бурганов Р. А. - Казань: Изд-во Казан. фин.-экон. ин-та, 2002. – 168 с.
55. Бурлака В. Механізм підвищення конкурентоспроможності нафтопе¬реробки в Україні / Бурлака В. // Економіка України. – 2006. - № 8. – С. 30-34.
56. Виноградова О.В. Місце реінжинірингу в стратегії підвищення конкурентоспроможності українських підприємств // Проблемы развития внешнеэкономических связей и привлечения иностранных инвестиций: региональ-ный аспект: Сборник научных трудов. - Донецк: ДонНУ, 2005. - Т.2. - С.477 – 479.
57. Виноградова О.В. Сучасні механізми забезпечення конкурентних переваг підприємств України в умовах світової глобалізації // Вісник національного університету водного господарства та природокористування. Економіка: Збірник наукових праць. - Рівне: РВЦ НУВГП, 2004. - Вип. 4, ч. ІІІ. - С. 42 - 54.
58. Виноградова О.В. Реінжиніринг як умова успіху підприємництва в умовах конкурентного середовища // Галицький економічний вісник. Тернопіль: ТДТУ, №4. - 2004. – С. 22 – 29.
59. Виноградова О.В. Реінжиніринг бізнес – процесів торговельних підприємств. – Монографія. – Донецьк: ДонДУЕТ, 2006. – 183 с.
60. Волинський Г. Про конкурентні переваги в умовах глобалізації / Волинський Г. // Економіка України. – 2006. - № 12. – С. 68-72.
61. Воронов Д. С. Пути повышения конкурентоспособности предприятия / Д. С. Воронов, В. В. Криворотов // Проблемы организации конкурентоспособного производства и повышения устойчивости производственных систем: сб. науч. статей. – Екатеринбург: УГТУ – УПК, 2001. – С. 481-487.
62. Воронкова А. Формирование внешней среды и конкурентоспособность предприятия / А. Воронкова, Э. Бешляга // Бизнес-Информ. – 1999. - № 5-6. – С.108-109.
63. Воронкова А. Э. Организационное обеспечение поддержания и повышения конкурентоспособности предприятия/ Воронкова А. Э. // Прометей: рег. сб. науч. трудов по экономике. – Донецк: Китис, 1999. – 376 с.
64. Власова Н. А. Торговые сети: мировые тенденции развития и отечественный опыт / Н. А. Власова, Ю. А. Пономарева // Маркетинг и реклама. - 2003. - № 12. - С. 17-21.
65. Власова Н. О. Особливості формування пропозиції на ринку споживчих товарів / Власова Н. О. // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: зб. наук. праць. – Х. : ХДУХТ, 2006. – Вип. 1 (3). – С. 117-124.
66. Внутрішня торгівля: регіональні аспекти розвитку: монографія / [за ред. О. О. Шубіна, Я. А. Гончарука]. – Донецьк-Львів: ДонНУЕТ, 2007. – 404 с.
67. Гальвановский М. Конкурентоспособность в микро-, мезо- и макроуровневом измерениях/ Гальвановский М., Жуковская В., Трофимова И. // Российский экономический журнал. – 1998. - № 3. – С. 66-77.
68. Гарипова Л. В. Мониторинг интенсивности конкуренции на рынке мясопродуктов Республики Башкортостан / Гарипова Л. В. // Хранение и переработка сельхозсырья. – 2007. - № 3. – С. 15-20.
69. Геєць В. Про сучасні проблеми економічного розвитку України / Геєць В., Пирожков С., Гунський Б. // Економіка України. – 1999. - № 9. – С. 91-94.
70. Гіл Чарльз В. Л. Міжнародний бізнес: Конкуренція на глобальному ринку / Гіл Чарльз В. Л.; [пер. з англ. А. Олійник, Р. Ткачук]. – К.: Основи, 2001. – 856 с.
71. Головач І. Проблеми недобросовісної конкуренції: зарубіжний та вітчизняний досвід / Головач І. // Економіка. Фінанси. Право. - 1998. - № 4. - С. 39.
72. Голошубова Н. О. Організація торгівлі: підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Голошубова Н. О. – К. : Книга, 2004. – 560 с.
73. Гончаров Ю. Застосування системи рейтингових оцінок як засіб ефектив¬ного управління процесом євроінтеграції/ Гончаров Ю., Петін Ю., Сальник О. // Економіка України. - 2005. - № 11. – С. 73-82.
74. Гончарук Т. І. Конкуренція: сучасна економічна характеристика та особливості / Гончарук Т. І. // Актуальні проблеми економіки. - 2004. - № 2. – С. 130-145.
75. Горбатов В. М. Конкурентоспособность и циклы развития интегрированных структур бизнеса/ Горбатов В. М. – Х.: ИД “ИНЖЕК”, 2006. – 592 с.
76. Гохберг Ю. Формирование стратегии достижения высокой конкурентоспособности предприятия / Ю. Гохберг, О. Чернеча // Економіст. – 2001. - № 12. – С. 74-76.
77. Гош О. Ринок як засіб відродження перехідної економіки України / Гош О. // Економіка України. – 2005. - № 9. – С. 75-79.
78. Дайновський Ю. А., Корягіна С.В. Оцінка потенціалу торговельного підприємства для обґрунтування стратегії його розвитку // Вісник Львівської комерційної академії. – 2005. – Випуск 19. – С. 49 – 58.
79. Деркач М. Формування конкурентного середовища України в умовах світової глобалізації / Деркач М. // Вісник Антимонопольного комітету України. - 2004. - №2. - С. 22-27.
80. Дикань В. Л. Обеспечение конкурентоустойчивости предприятия: монография / Дикань В. Л. – Х. : Основа, 1995. – 158 с.
81. Довбуш Р. А. Управління конкурентоспроможністю підприємств: підруч. / Р. А. Довбуш, А. Л. Зозуля. – Х. : Основа, 2003. – 250 с.
82. Долинская М. Г. Маркетинг и конкурентоспособность промышленной продукции / М. Г. Долинская, И. А. Соловьев. - М. : Изд-во стандартов, 1991. – 128 с.
83. Дробитько Н. А. Организационная структура управления конкурентоспособностью предприятия / Дробитько Н. А. // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. праць. – 2001. - № 116. – С. 3-9.
84. Дробітько Н. А. Оцінка та діагностика конкурентоспроможності підприємства : дис. канд. екон. наук / Дробітько Н. А. – Х. : ХДЕУ, 2002. – 225 с.
85. Економіка України: стратегія і політика довгострокового розвитку / [за ред. акад. НАН України В. М. Гейця]. – К. : Ін-т екон. прогнозув.; Фенікс, 2003. – 1008 с.
86. Економічний словник-довідник / [за ред. Мочерного С.В.]. – К. : Феміда, 1995. – 367 с.
87. Еременко В. И. Законодательство о пресечении недобросовестной конкуренции капиталистических стран / Еременко В. И. – М. : Наука, 1991. – 169 с.
88. Ефремов С. Создание конкурентной стратегии / Ефремов С. // Хлебопродукты. – 2005. - № 7. – С. 52-53.
89. Жук В. Д. Конкурентоспроможність. Аналіз і управління: підруч. / Жук В. Д. – К. : Знання-Прес, 2003. – 300 с.
90. Загорна Т. О. Конкурентоздатність фірми в системі стратегічного маркетингу / Загорна Т. О. // Торгівля і ринок України. – Донецьк : Дон дует, 2000. – Вип. 11. Т. 1. – С. 87-91.
91. Загорная Т. О. Технология анализа рынка с помощью метода конкурентной диагностики / Загорная Т. О. // Вісник Донецького національного університету. – 2003. – Вип. 1. – С. 98-106. – (Серія „Економіка і право”).
92. Зозульов О. Стратегії ринкового позиціонування товару на споживчому ринку / Зозульов О. // Економіка України. – 2006. - № 10. – С. 43-48.
93. Иванинченко В. В. Некоторые аспекты конкурентоспособности/ Иванинченко В. В. // Вестник ХГЭУ. – 2000. - № 2 (14). – С. 62-64
94. Иванов Ю. Б. Конкурентоспособность предприятия в условиях формирования рыночной экономики: монография / Иванов Ю. Б. – Х. : РИО ХГЭИ, 1997. - 246с.
95. Конкурентоспособность предприятия : оценка, диагностика, стратегия / [Иванов Ю. Б., Тищенко А. Н., Дробитько Н. А., Абрамова О. С.]. – Х. : ХНЭУ, 2004. – 256 с.
96. История экономических учений / [под ред. В. Автономова]. – М. : Инфра - М, 2001. – 784 с.
97. Історія економічних учень : підруч. : у 2 ч. / [ред. В. Д. Базилевич]. – [2-е вид., випр.]. - К.: Знання, Ч.1. - 2005. - 567 с.
98. Історія економічних учень : підруч. : у 2 ч. / [ред. В. Д. Базилевич.] - [2-е вид., випр.]. - К.: Знання, Ч.2. - 2005. - 567 с.
99. Кабан П. Природа технічних бар’єрів у торгівлі та шляхи їхнього подолання / Кабан П. // Вісник КНТЕУ. - 2001. - № 3. - С. 3-13.
100. Карлофф Б. Деловая стратегия / Карлофф Б.; [пер. с англ.]. – [науч. ред. и авт. послесл. В. А. Приписнов]. – М.: Экономика, 1991. - 239 с.
101. Карпенко В. Методические подходы к оценке уровня конкурентоспособности предприятий / В. Карпенко, Н. Драгун // Регіональні перспективи. – 2000. - № 2-3 (9-10). – С. 256-258.
102. Кейнс Дж. М. Избранные произведения / Кейнс Дж. М.; [пер. с англ.] / [предисл., коммент., сост. А. Г. Худокормов]. — М. : Экономика, 1993. — 543 c.
103. Кіндзерський Ю. Проблеми національної конкурентоспроможності та пріоритети конкурентної політики в Україні / Ю.Кіндзерський, Г.Паламарчук // Економіка України. – 2006. - № 8. – С. 19-29.
104. Кирцнер И. Конкуренция и предпринимательство / Кирцнер И.; [пер. с англ.]. – [под ред. проф. А. Н. Романова]. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2001. – 239 с.
105. Кобиляцький Л. С. Управління конкурентоспроможністю: навч. посіб. / Кобиляцький Л. С. – К. : Зовнішня торгівля, 2003. – 304 с.
106. Колборн Р. Мерчендайзинг. Принципы успешной торговли / Колборн Р. – СПб., 2002. – 413 с.
107. Количественная оценка конкурентных позиций фирмы на рынке: http://www.mibif.ru/proftest/market/6/is4_45.html.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.