У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название АКТИВІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАШИНОБУДІВНОГО ПІДПРИЄМСТВА
Количество страниц 235
ВУЗ СХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ДАЛЯ
Год сдачи 2008
Содержание ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ АКТИВІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАШИНОБУДІВНОГО ПІДПРИЄМСТВА
1.1. Стан сучасних вітчизняних машинобудівних підприємств
1.2.Особливості маркетингової діяльності машинобудівного підприємства
1.3.Активізація маркетингової діяльності машинобудівного підприємства: сутність та характеристика
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 1
РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДЖЕННЯ МАРКЕТИНГОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
2.1. Маркетинговий потенціал машинобудівного підприємства як база активізації його маркетингової діяльності
2.2. Методика оцінки використання маркетингового потенціалу машинобудівного підприємства
2.3. Оцінка використання маркетингового потенціалу машинобудівних підприємств
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 2
РОЗДІЛ 3. ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНОГО МЕХАНІЗМУ АКТИВІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАШИНОБУДІВНОГО ПІДПРИЄМСТВА
3.1. Зміст та структура організаційно-економічного механізму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства
3.2. Інформаційне та організаційне супроводження механізму активізації маркетингової діяльності підприємства
3.3. Активізація маркетингової діяльності підприємства на основі формування та реалізації комплексної маркетингової програми
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 3
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ

ВСТУП

Актуальність теми. Стан економіки країни безпосередньо залежить від економічного добробуту господарюючих суб’єктів, без прибутковості яких неможливе вирішення таких гострих сьогодні для України проблем, як установлення макроекономічної стабілізації, рівноваги платіжного балансу, стабільності національної валюти та низьких темпів інфляції.
Машинобудування є фундаментом економічного потенціалу країни, від рівня ефективності діяльності його підприємств залежить стан її соціально-економічного розвитку. Підприємства машинобудування відіграють важливу роль у реалізації досягнень науково-технічного прогресу всіх галузей країни та забезпеченні інноваційної складової розвитку вітчизняної економіки. Але сьогодні підприємства вітчизняного машинобудування перебувають не в кращому стані, невисокою є ефективність їх діяльності. Погіршення стану машинобудівних підприємств є наслідком зменшення інвестицій у їх діяльність, існування дебіторської та кредиторської заборгованості, відсутності технічного переоснащення, невідповідності продукції стандартам якості, наявності значної кількості невикористовуваних ресурсів. Це зумовлює необхідність пошуку способів і засобів, які можуть покращити стан вітчизняних машинобудівних підприємств.
Одним з таких способів є активізація маркетингової діяльності вітчизняних машинобудівних підприємств. В умовах становлення ринкової економіки маркетинговій діяльності приділяється значна увага з боку вітчизняних підприємств, зокрема промислових. Активізація маркетингової діяльності передбачає використання низки інструментів та заходів, що може позитивно вплинути, зокрема, на підвищення ефективності діяльності машинобудівного підприємства через використання невикористовуваних ресурсів. Але будь-які дослідження з активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства поки що відсутні.
Необхідність розробки теоретичних положень і практичних рекомендацій щодо активізації маркетингової діяльності машинобудівних підприємств зумовило вибір теми дослідження, його мети та завдань, що спрямовані на її досягнення.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційну роботу виконано відповідно до планів наукових досліджень Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля та філіалу Інституту економіко-правових досліджень НАН України
(м. Луганськ). При виконанні держбюджетної теми ДН-33-03 “Розробка механізму управління конкурентоспроможністю суб’єктів господарської діяльності в умовах глобалізації економіки” (Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, номер держреєстрації 0103U000421, 2003-2005 рр.) здобувачем розроблено рекомендації щодо застосування інструментів контролінгу в маркетинговій діяльності підприємств. За темою ДН-33-06 “Методологічні основи управління функціонуванням та розвитком суб’єктів господарської діяльності в епоху економіки знань” (Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, номер держреєстрації 0106U000293, 2006-2008 рр.) розроблено методичне забезпечення оцінки активізації маркетингової діяльності підприємства. В межах теми “Організаційне та економіко-правове забезпечення захисту вітчизняних товаровиробників” (філіал Інституту економіко-правових досліджень НАН України (м. Луганськ, номер державної реєстрації 0104U0007345, 2004-2007 рр.) розроблено рекомендації щодо вдосконалення організаційних методів захисту вітчизняних товаровиробників на основі активізації маркетингової діяльності підприємства.
Мета і задачі дослідження. Метою дослідження є формування теоретичних положень і прикладних аспектів розробки механізму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства на основі інтенсифікації використання його маркетингового потенціалу.
Для досягнення мети в дисертаційній роботі поставлено та вирішено такі наукові та практичні завдання:
досліджено стан сучасних українських машинобудівних підприємств;
виявлено та вивчено особливості маркетингової діяльності українських машинобудівних підприємств;
розглянуто призначення активізації маркетингової діяльності машинобудівних підприємств; систематизовано чинники, які впливають на її характеристики;
проаналізовано поняття маркетингового потенціалу підприємства та його інтенсифікації;
запропоновано процедуру оцінки використання маркетингового потенціалу підприємства;
обґрунтовано вибір виду інструменту управління активізацією маркетингової діяльності машинобудівного підприємства – відповідний механізм;
розроблено інформаційне та організаційне забезпечення функціонування механізму управління активізацією маркетингової діяльності машинобудівного підприємства;
використано в діяльності підприємств розроблені рекомендації.
Об’єктом дослідження є маркетингова діяльність машинобудівного підприємства. Предмет дослідження – активізація маркетингової діяльності машинобудівного підприємства.
Методи дослідження. Методологічною основою дисертації є сукупність способів наукового пізнання, загальних методів, прийомів і принципів, що використовувалися в процесі дослідження. Теоретичною основою роботи послугували фундаментальні положення класичної політичної економії, наукові праці вітчизняних і зарубіжних учених у галузі потенціалу підприємства, маркетингової діяльності й управління.
Правове поле дослідження склали чинні законодавчі та нормативні документи, що регулюють маркетингову діяльність вітчизняних машинобудівних підприємств. Інформаційною базою послужили державні програми розвитку вітчизняного машинобудування, статистичні матеріали, дані звітності машинобудівних підприємств Луганської області та результати власних досліджень.
Для досягнення поставленої мети й виконання завдань у роботі використано низку загальнонаукових і спеціальних методів: спостереження та узагальнення (при визначенні стану сучасних машинобудівних підприємств та розкритті сутності поняття “активізація маркетингової діяльності”); причинно-наслідковий (при дослідженні характеристик активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства); упорядкування (при систематизації чинників, які впливають на активізацію маркетингової діяльності машинобудівного підприємства); порівняння (при визначенні поняття “маркетинговий потенціал машинобудівного підприємства”); структурно-логічний аналіз (при визначенні елементів маркетингового потенціалу); метод наукової абстракції (при формуванні механізму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства); ситуаційний аналіз (при формуванні комплексної маркетингової програми); метод наукового узагальнення (при підбитті підсумків дослідження).
Наукова новизна одержаних результатів. Основний науковий результат дисертаційної роботи полягає у формуванні теоретичних положень щодо активізації маркетингової діяльності машинобудівних підприємств на основі інтенсифікації використання їх маркетингового потенціалу.
Наукова новизна результатів дослідження полягає в такому:
уперше:
активізація маркетингової діяльності розглядається як спосіб стабілізації та покращення стану машинобудівних підприємств, що передбачає інтенсифікацію використання маркетингового потенціалу протягом певного часу з метою використання невикористовуваних ресурсів підприємства;
розроблено організаційно-економічний механізм активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства, призначенням якого є організація спільної діяльності структурних підрозділів підприємства, що з урахуванням потреб ринку та відповідного комплексу стимулів працівників має забезпечити використання невикористовуваних ресурсів підприємства та підвищення ефективності результатів його діяльності;
удосконалено:
процедуру оцінки використання маркетингового потенціалу підприємства, яку пропонується проводити шляхом зіставлення наявних маркетингових можливостей і маркетингових ресурсів підприємства за допомогою розгорнутої матриці, що дозволяє виявити нереалізовані маркетингові можливості та невикористовувані маркетингові ресурси, реалізація яких є основою інтенсифікації використання маркетингового потенціалу;
інформаційне й організаційне забезпечення функціонування механізму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства шляхом імплементації розробленого механізму, яка передбачає персоніфікацію передбачуваних дій, забезпечення взаємодії виконавців, установлення їх підпорядкованості та відповідальності за вирішення додаткових маркетингових завдань;
уточнено:
поняття маркетингового потенціалу машинобудівного підприємства шляхом обґрунтування компліментарності сукупності маркетингових можливостей підприємства, реалізація яких має підкріплюватися відповідними маркетинговими ресурсами, котрі є в наявності та можуть бути мобілізовані при активізації маркетингової діяльності підприємства;
процедуру інтенсифікації використання маркетингового потенціалу підприємства, що базується на виявленні нереалізованих маркетингових можливостей або невикористаних маркетингових ресурсів, наявність та подальше використання яких є обов’язковою умовою активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства.
Практичне значення одержаних результатів. Отримані в дисертації результати дозволяють створити методичну базу для проведення активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства.
До результатів, що мають найбільш практичне значення, належать пропозиції щодо:
оцінки використання маркетингового потенціалу підприємства;
алгоритму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства;
організаційного та інформаційного супроводу функціонування організаційно-економічного механізму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства.
Результати роботи використано в діяльності машинобудівних підприємств м. Луганськ та м. Краснодон, що підтверджується відповідними документами, які містяться в додатках до дисертації: ЗАТ “Автомотозапчастина” (довідка про використання № 01-96 від 14.09.2007 р.), АТЗТ “Зліт” (довідка про використання № 275/49 від 10.09.2007 р.), ЗАТ Краснодонський завод “Автоагрегат” (довідка про використання від 20.09.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Наукові положення, розробки та висновки дисертаційної роботи є результатом самостійно проведеного автором дослідження щодо активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства. Особистий внесок у праці, опубліковані в співавторстві, визначено в списку публікацій.
Апробація результатів дисертації. Одержані результати наукового дослідження, висновки та пропозиції доповідалися й були схвалені на VIII Міжнародній науково-практичній конференції “Наука і освіта ‘2005”
(м. Дніпропетровськ, 2005 р.); VII Всеукраїнській науково-практичній конференції студентів і молодих учених “Конкурентноздатність територій і підприємств у взаємозалежному світі” (м. Донецьк, 2005р.); II та III Всеукраїнських науково-практичних конференціях студентів, аспірантів та молодих учених “Проблеми глобалізації та моделі стійкості розвитку економіки” (м. Луганськ, 2006, 2007 рр.); Міжнародній науково-практичній конференції “Маркетинг XXI століття: інтеграція науки і бізнесу”
(м. Донецьк, 2006 р. ); Всеукраїнській науково-практичній конференції студентів і молодих учених “Розвиток соціально-економічних відносин в умовах трансформації економіки України” (м. Хмельницький, 2006 р.);
I Міжнародній науково-практичній конференції “Соціально-економічні перспективи розвитку України” (м. Дніпропетровськ, 2006 р.);
IV Міжнародній науково-практичній конференції “Соціально-економічні реформи в контексті інтеграційного вибору України”
(м. Дніпропетровськ, 2007 р.)
Публікації. Основні результати дослідження опубліковано в 16 наукових працях, серед яких 2 статті – у наукових журналах, 7 статей – у збірниках наукових праць і 7 публікацій – у матеріалах наукових конференцій. Загальний обсяг публікацій 4,19 д.а., з яких автору належать 4,0 д.а.
Структура й обсяг роботи. Дисертаційна робота складається із вступу, трьох розділів і висновків, викладених на 199 сторінках друкованого тексту. Матеріали роботи містять 15 таблиць та 25 рисунків, які подано на 41 сторінки. Список використаних джерел з 225 найменувань уміщено на 21 сторінки, 4 додатки – на 10 сторінках.
Список литературы ВИСНОВКИ

Результати дослідження стану сучасних вітчизняних машинобудівних підприємств дозволили визначити їх стан як незадовільний, про що свідчать показники зменшення кількості юридичних осіб, негативна динаміка обсягів виробництва, зменшення за всіма джерелами величини інвестицій в основний капітал, наявність невикористовуваних ресурсів, невпроваджених та незавершених інновацій. Значення машинобудування для економіки країни зумовлює необхідність проведення досліджень напрямів, які сприяли б покращенню стану машинобудівних підприємств. Одним з таких напрямів є активізація маркетингової діяльності машинобудівних підприємств.
Маркетингова діяльність підприємств має спільні базові основи. Але в залежності від виду діяльності підприємства їй притаманні особливості, які визначаються товаром, що виготовляється, його споживачами, масштабом виробництва. Особливостями маркетингової діяльності машинобудівних підприємств є те, що кількість покупців продукції машинобудування невелика, але обсяги її закупівель значні. Вони мають вузьку спеціалізацію та високу технічну компетенцію. Попит на продукцію машинобудівних підприємств залежить від попиту кінцевого споживача, який задовольняється в тому числі й з використанням продукції машинобудування. Продукція машинобудівних підприємств відрізняється високою складністю, вона має відповідати певним стандартам; ціна залежить від обсягів і частоти закупівель, умов оплати та умов шеф-монтажного обслуговування. Канал збуту такої продукції є переважно прямим або однорівневим. Серед заходів маркетингових комунікацій цих підприємств переважають особистий продаж, реклама в ЗМІ ділового або спеціального характеру; участь у спеціалізованих виставках. Велике значення має підкріплення товару шляхом надання різноманітних послуг і тісної співпраці виробника зі споживачем після продажу товару.
Особливістю машинобудівних підприємств, яка певною мірою визначає їх стан, є наявність невикористовуваних ресурсів. До таких ресурсів належать невикористовуване або використовуване частково обладнання; невикористовувані виробничі площі; неліквідні товарно-матеріальні цінності; неповна зайнятість робочого часу виробничого персоналу; інновації, що з певних причин не знайшли завершеного впровадження. Саме на використання таких ресурсів і має бути спрямована активізація маркетингової діяльності машинобудівного підприємства, у ході якої передбачається отримання відповіді на запитання: чи сприйме ринок те, що можна виробити з використанням невикористовуваних ресурсів, і за яких умов?
Активізацію маркетингової діяльності машинобудівного підприємства пропонується здійснювати протягом певного часу на базі інтенсифікації маркетингового потенціалу. Як процес, що триває певний проміжок часу, активізація маркетингової діяльності має такі характеристики – швидкість, характер, обсяг додаткових завдань, вид результату, зміст яких докладно розкрито в роботі.
Активізація маркетингової діяльності машинобудівного підприємства залежить від впливу низки зовнішніх і внутрішніх чинників, інтенсивність якого значною мірою визначає її характеристики. Як зовнішні аналізувалися такі чинники: ринкова кон’юнктура, регуляторні заходи держави та науково-технічні чинники. До внутрішніх було віднесено ставлення керівництва підприємства до активізації маркетингової діяльності, наявність кваліфікованих фахівців, ступінь використання маркетингового потенціалу підприємства, стан комунікацій підприємства, механізм мотивації працівників служби маркетингу. Проаналізовані чинники систематизовані за критеріями керованості підприємством, відношення до підприємства, способу та інтенсивності впливу. Інтенсивність впливу даних чинників зумовлює прийняття відповідних рішень щодо активізації маркетингової діяльності підприємства.
Базування активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства на інтенсифікації маркетингового потенціалу зумовило необхідність його дослідження.
В умовах становлення ринкової економіки значна увага приділяється маркетинговому потенціалу підприємства. За результатами узагальнення існуючих точок зору щодо його сутності та з урахуванням особливостей сучасних українських машинобудівних підприємств під їх маркетинговим потенціалом розуміється комплементарна сукупність маркетингових можливостей підприємства, реалізація яких підкріплена маркетинговими ресурсами, що є в наявності та можуть бути мобілізовані для досягнення цілей маркетингової діяльності машинобудівного підприємства.
Складовими маркетингового потенціалу машинобудівного підприємства є його маркетингові можливості та маркетингові ресурси, які тісно взаємопов'язані, що визначається їх компліментарністю.
Передумовою реалізації маркетингових можливостей є обов’язкова наявність відповідних маркетингових ресурсів, до яких у роботі віднесені інформаційні, трудові, фінансові, матеріальні, інструментальні та часовий ресурси. До складу маркетингових можливостей підприємства належать можливості маркетингової інформаційної системи, маркетингового менеджменту, маркетингового персоналу, маркетингового інструментарію та інтеграційні маркетингові можливості. Маркетингові можливості підприємства залежать від низки чинників, зокрема виду його діяльності та продукції, що випускається. Тому маркетингові можливості машинобудівних підприємств мають специфічні риси. Реалізація маркетингових можливостей підприємства можлива тільки за умов її підкріплення всіма видами маркетингових ресурсів.
Інтенсифікації використання маркетингового потенціалу машинобудівного підприємства, що є базою активізації маркетингової діяльності, має передувати оцінка його використання. Базуючись на результатах дослідження складових маркетингового потенціалу підприємства, таку оцінку пропонується отримати за результатами зіставлення маркетингових можливостей потенціалу з наявними маркетинговими ресурсами. Формою зіставлення вибрано розгорнуту матрицю. Пропоноване зіставлення дає змогу виявити нереалізовані маркетингові можливості та невикористовувані маркетингові ресурси.
Обстеження ряду машинобудівних підприємств Луганської області виявило, що керівництво майже половини з них взагалі не вважає доцільним оцінювати використання маркетингового потенціалу підприємства. Керівництво 31% підприємств розуміє необхідність оцінки використання маркетингового потенціалу, але до сьогодні з певних причин (відсутність методичного забезпечення оцінки, нерозуміння напрямів використання її результатів, брак часу та виконавців) її не проводили. Підприємства, що оцінюють використання маркетингового потенціалу, проводять оцінку в межах загальної оцінки ефективності маркетингової діяльності шляхом зіставлення отриманого прибутку з витратами на маркетингову діяльність.
Жоден з відомих методів оцінки використання маркетингового потенціалу на аналізованих підприємствах не використовується. Але пропонована розгорнута матриця зіставлення маркетингових можливостей потенціалу з наявними маркетинговими ресурсами позитивно оцінена керівництвом деяких підприємств під час її апробації.
Розроблену процедуру оцінки використання маркетингового потенціалу апробовано на машинобудівних підприємствах Луганської області. У ході апробації з’ясовано, що на аналізованих підприємствах є всі маркетингові ресурси. Одночасно встановлено, що стан та особливості діяльності вітчизняних машинобудівних підприємств позначаються на стані маркетингових ресурсів, що проявляється у нестачі кваліфікованих фахівців (трудові ресурси) та матеріального забезпечення (матеріальні ресурси). Але незалежно від стану та якості маркетингових ресурсів, обстежені машинобудівні підприємства не використовують навіть ті маркетингові можливості, які підкріплені наявними маркетинговими ресурсами відповідної кількості та якості.
Оцінка використання маркетингового потенціалу підприємства має велике значення як обов’язкова умова активізації маркетингової діяльності, оскільки інтенсифікація використання маркетингового потенціалу підприємства можлива при наявності нереалізованих маркетингових можливостей або невикористаних маркетингових ресурсів. Якщо таких немає, але завдання активізації маркетингової діяльності потребує вирішення, то мова вже має йти про створення маркетингових можливостей з відповідним підкріпленням маркетинговими ресурсами, що в ряді випадків потребує збільшення поточних затрат або затрат інвестиційного характеру.
Результати обстеження машинобудівних підприємств Луганської області показали, що вони мають базу для активізації їх маркетингової діяльності – є значні нереалізовані маркетингові можливості. Разом з тим установлено, що більшість керівників аналізованих підприємств не усвідомлює всіх можливостей, які має маркетинговий потенціал їх підприємств.
Активізація маркетингової діяльності машинобудівного підприємства в роботі розглядається як процес, що має певні характеристики та спрямований на досягнення встановленого результату – найбільш повне використання всіх ресурсів підприємства.
Як і будь-який процес, активізація маркетингової діяльності потребує управління, комплексним інструментом якого пропонується механізм активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства. Оскільки такий механізм відсутній, то в роботі виконані відповідні розробки щодо функцій механізму, його структури, схеми функціонування, організаційного та інформаційного забезпечення.
Призначенням пропонованого механізму є забезпечення взаємодії всіх структурних підрозділів підприємств; а цільовою функцією – активізація маркетингової діяльності машинобудівного підприємства з метою реалізації його невикористовуваних ресурсів шляхом застосування виявлених резервів маркетингового потенціалу підприємства.
Функції, що виконує механізм активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства, дозволяють назвати його організаційно-економічним механізмом.
Організаційно-економічний механізм активізації маркетингової діяльності розглядається як система організації спільної діяльності структурних підрозділів підприємства, що з урахуванням потреб ринку та відповідного комплексу стимулів працівників має забезпечити використання невикористовуваних ресурсів підприємства й підвищення ефективності результатів його діяльності. Об’єктами дії механізму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства є невикористовуванні ресурси; суб’єктами – підрозділи, що беруть участь в активізації маркетингової діяльності підприємства.
Активізація маркетингової діяльності машинобудівного підприємства передбачає дії, які здійснюється в певній послідовності. Для функціонування розробленого організаційно-економічного механізму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства в роботі визначено його інформаційне та організаційне забезпечення .
Організаційне забезпечення функціонування організаційно-економічного механізму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства передбачає його імплементацію, яка визначає персоніфікацію передбачуваних дій, забезпечення взаємодії виконавців, установлення їх підпорядкованості та відповідальності за вирішення додаткових маркетингових завдань.
Імплементація механізму активізації маркетингової діяльності, що поряд з іншими процесами має сприяти покращенню результатів діяльності підприємства шляхом організації використання невикористовуваних ресурсів, потребує створення постійно діючої спеціальної групи, до повноважень якої для активізації маркетингової діяльності має входити організація виявлення невикористовуваних ресурсів, визначення альтернатив їх реалізації з урахуванням ринкової кон’юнктури, потреб ринку, використання цих ресурсів. Такий підхід до імплементації механізму активізації маркетингової діяльності забезпечує спеціалізацію управлінської діяльності та дозволяє залучати до активізації провідних фахівців структурних підрозділів підприємства.
Серед функцій, що виконуються групою підвищення ефективності діяльності машинобудівного підприємства для активізації маркетингової діяльності, найважливішими є: визначення напрямів активізації діяльності підприємства; розкриття змісту заходів щодо активізації діяльності підприємства; встановлення ролі кожного підрозділу підприємства в досягненні поставленої мети; контроль за виконанням заходів щодо активізації діяльності підприємства; аналіз отриманих результатів активізації діяльності; формування комплексної маркетингової програми.
Особливе місце в організаційно-економічному механізмі активізації маркетингової діяльності машинобудівних підприємств належить інформаційному забезпеченню. Своєчасне отримання та використання інформації, яка необхідна для управлінських рішень, є однією з головних умов активізації маркетингової діяльності. Інформаційне забезпечення функціонування механізму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства передбачає розробку внутрішньої документації, у якій мають знайти відображення наявність і види невикористовуваних ресурсів, альтернативи їх використання та результати маркетингових досліджень, метою яких є виявлення можливостей сприйняття на ринку результатів використання невикористовуваних ресурсів підприємства.
Інформація, яка необхідна для прийняття рішень щодо активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства, поділяється на внутрішню (інформація про наявність невикористовуваних ресурсів, яку група з підвищення ефективності діяльності підприємства може одержати від усіх структурних підрозділів) і зовнішню (інформація щодо попиту на всі альтернативи використання невикористовуваних ресурсів, що надається маркетинговим відділом).
Результати виявлення невикористовуваних ресурсів, незавершених інноваційних проектів, пропозиції щодо виготовлення продукції або іншого використання невикористовуваних ресурсів є підґрунтям для формування комплексної маркетингової програми, у якій формулюються додаткові завдання маркетингової діяльності підприємства, виконання яких має сприяти підвищенню ефективності діяльності підприємства через найбільш повне використання його ресурсів.
Таким чином, у дисертаційній роботі на основі проведеного дослідження вирішено актуальне науково-практичне завдання щодо покращення стану сучасних машинобудівних підприємств шляхом активізації їх маркетингової діяльності. Основні висновки та результати, одержані в ході дослідження, зводяться до такого:
результати дослідження стану сучасних вітчизняних машинобудівних підприємств дозволили визначити їх стан як незадовільний, про що свідчать проаналізовані в роботі відповідні показники. Особливістю машинобудівних підприємств, що певною мірою визначає їх стан, є наявність невикористовуваних ресурсів (обладнання та виробничі площі; товарно-матеріальні цінності; робочий час виробничого персоналу; інновації, що з певних причин не знайшли завершеного впровадження);
маркетинговій діяльності машинобудівних підприємств притаманні особливості, які визначаються товаром, що виготовляється, його споживачами, масштабом виробництва. Це незначна кількість покупців, вузька спеціалізація та висока технічна компетенція споживачів, залежність попиту на продукцію машинобудівних підприємств від попиту кінцевого споживача, складність продукції, залежність ціни від обсягів і частоти закупівель, умов оплати та умов шеф-монтажного обслуговування;
одним з напрямів, що сприятиме покращенню стану машинобудівних підприємств, є активізація їх маркетингової діяльності. Вона має бути спрямована на використання невикористовуваних ресурсів підприємства. У ході активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства передбачається отримання інформації щодо сприйняття ринком результатів використання невикористовуваних ресурсів та умов такого сприйняття. Як процес, що триває певний проміжок часу, активізація маркетингової діяльності має певні характеристики: швидкість, характер, обсяг додаткових завдань, вид результату. Характеристики активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства залежать від впливу низки проаналізованих та систематизованих у роботі зовнішніх і внутрішніх чинників;
пропозиції щодо активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства на базі інтенсифікації маркетингового потенціалу зумовили необхідність його розгляду, результатами якого стало уточнення поняття маркетингового потенціалу. Маркетинговий потенціал підприємства розуміється як комплементарна сукупність маркетингових можливостей підприємства, реалізація яких підкріплена маркетинговими ресурсами, котрі є в наявності та можуть бути мобілізовані для досягнення цілей маркетингової діяльності машинобудівного підприємства;
інтенсифікації використання маркетингового потенціалу машинобудівного підприємства, що є базою активізації маркетингової діяльності, має передувати оцінка його використання в поточній маркетинговій діяльності. Таку оцінку пропонується провести шляхом зіставлення наявних маркетингових ресурсів з маркетинговими можливостями потенціалу у вигляді розгорнутої матриці. Пропоноване зіставлення дозволяє виявити нереалізовані маркетингові можливості та невикористовувані маркетингові ресурси;
інструментом управління активізацією маркетингової діяльності пропонується організаційно-економічний механізм активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства. Організаційно-економічний механізм активізації маркетингової діяльності розглядається як система організації спільної діяльності структурних підрозділів підприємства, що з урахуванням потреб ринку та відповідного комплексу стимулів працівників має забезпечити використання невикористовуваних ресурсів підприємства й підвищення ефективності результатів його діяльності. Розробки щодо організаційно-економічного механізму активізації маркетингової діяльності містять пояснення його призначення, визначення цільової функції, об’єкта/суб’єкта дії та структуру;
для функціонування розробленого організаційно-економічного механізму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства в роботі визначено його інформаційне та організаційне забезпечення. Організаційне забезпечення функціонування механізму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства передбачає його імплементацію. Інформаційне забезпечення функціонування організаційно-економічного механізму активізації маркетингової діяльності машинобудівного підприємства передбачає розробку внутрішньої документації, у якій мають знайти відображення невикористовувані ресурси, альтернативи їх використання та результати маркетингових досліджень, метою яких є виявлення можливостей сприйняття на ринку результатів використання невикористовуваних ресурсів підприємства;
розроблену процедуру оцінки використання маркетингового потенціалу апробовано на машинобудівних підприємствах Луганської області. Її результати показали, що підприємства мають базу для активізації їх маркетингової діяльності – це значні нереалізовані маркетингові можливості. Разом з тим установлено, що більшість керівників аналізованих підприємств не усвідомлює всіх можливостей, які має потенціал маркетингової діяльності.



СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Алешина И.В. Маркетинг для менеджеров: Учебное пособие / И.В. Алешина. – М.:ФАИР-ПРЕСС, 2003. – 456 с.
2. Анализ хозяйственной деятельности предприятия: 5-е изд./ Г.В. Савицкая. – Минск: ООО «Новое знание», 2001. – 688 с.
3. Атаманчук Г.В. Управление: сущность, ценность, эффективность./ Г.В. Атаманчук. – М.: Академический проект, 2006. – 544 с.
4. Бабицький А.Ф. Методологія аналізу економічних процесів і управління: навчальний посібник. – К.: МАУП, 2003. – 128 с.
5. Багиев Г.Л. Маркетинг: Ученик / Г.Л. Багиев, В.М. Тарасевич – М.: Экономика,2001. – 718 с.
6. Багиев Г.Л. Маркетинг. Информационное обеспечение. Бенчмаркинг. Діагностика. СПб: Изд-во СПбГУЭФ, 1998. – 192 с.
7. Багиев Г.Л., Сайд Мохамед Низим, Юлдашев О.Ч. Промышленный маркетинг /Учеб. пособие. СПБ.: Изд-во СПбГУЭФ, 1994. – 64 с.
8. Балабанова Л.В. Маркетинг: Підручник. – 2-ге вид., перераб. и доп. – Київ: Знання-Прес, 2004. – 645 с.
9. Балабанова Л.В. Оптовая торговля: маркетинг и коммерция М.: Экономика, 1990. – 206 с.
10. Балабанова Л.В. та інші. Маркетинговий менеджмент: навчальний посібник для вузів.- Донецьк: ТОВ Фірма «АСНА», 1998. – 146 с.
11. Балабанова Л.В. Управление маркетинговой деятельностью в торговых предприятиях в условиях формирования рыночной экономики . – Изд. 2-е, переработано и дополнено – Донецк: ДонДУЕТ, 1995. – 27 с.
12. Балабанова Л.В., Балабаниц А.В. Маркетинговий аудит системи збуту: Монографія. – Донецьк: ДонГУЕТ ім. М. Туган - Барановського, 2003. – 189 с.
13. Балабанова Л.В., Мажинський Р.В. Управління маркетинговим потенціалом підприємством: Навчальний посібник. – К.: ВД «Професіонал», 2006. – 288 с.
14. Баранчеев В.П. Анализ и оценка маркетингового потенциала предприятия /В.П. Баранчеев, С.Г. Стрижов // Маркетинг. – 1994. – №3. –12 - 15 С.
15. Бендер П.У. Секреты эффективного маркетинга /П.У. Бендер, Д.Торок. – пер. с англ. – Мн. Попурри, 2005. – 336 с.
16. Беляевский И. К. Маркетинговые исследование: информация, анализ, прогноз: Учеб. Пособие. – М.: Финансы и статистика, 2004. – 320с.
17. Березин И.С. Маркетинговый анализ – 2-е издание, перераб. и доп. – М.: Управление персоналом,2004. – 352 с.
18. Брес С.В. Роль інновацій у забезпеченні конкурентоспроможності машинобудівного комплексу України // Актуальні проблеми економіки. – 2006. – №1. – С. 162-169.
19. Берестецький Г. Тенденции в мировом и российском ЦБП: что ожидать в ближайшей перспективе // Картон и гофрокартон. – 2006. – №5 (25). – С. 24-31.
20. Берлин А. Планирование капитальных вложений на предприятии в условиях инвестиционного кризиса/А. Берлин, А. Арзямов // Проблемы теории и практики управления. – 2001. – №1. – С.45-56.
21. Бернар И., Колли Ж.-К. Толковый экономический и финансовый словарь: французская, русская, английская, немецкая, испанская терминология: Пер. с фр. – М.: Международные отношения, 1997. – 760 с.
22. Бланк И.А. Торговый менеджмент. – К.: Украинско-финский институт менеджмента и бизнеса, 1997. – 408 с.
23. Близнюк С.В. Маркетинг в Україні: проблеми становлення та розвитку. – 2-е видання, випр. – К.: Політехніка, 2004. – 400с.
24. Бондаренко И.В. Формирование приоритетов в развитии предприятий: аспекты управления маркетинговым потенциалом // Прометей. Регіональний зб. наук. праць з економіки. Вип. 1(16). – Донецьк: ТОВ «Юго-Восток», ЛТД» 2005. – С. 156 –162.
25. Бондаренко И.В., Дубницкий В.И. Современный маркетинг (в схемах, рисунках, таблицах, терминологических пояснениях): Учебное пособие. – Донецк: ООО «Юго-восток, ЛТД», 2002 – 354 с.
26. Бондаренко И.В., Дубницкий В.И. Условия реализации прогаммы реструктуризации предприятия: концептуальне подходы // Региональный сборник научных трудов по экономике «Прометей». – 2000. – № 2. – С. 306-326.
27. Большой экономический словарь / Под ред. А.Н. Азрилияна. – 2-е издание доп. и перераб. – М.: Институт новой экономики, 1999. – 864 с.
28. Борисов А.Б. Большой экономический словарь.- М.: Книжный мир, 2002. – 895 с.
29. Вачевський М.В., Скотний В.Г., Вачевський О.М. Промисловий маркетинг. Основи теорії і практики. Навч. посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 256 с.
30. Вейц В. Потенциальные и кинетические производственные силы мирового хозяйства. – Кн.1. – М., 1927.– С. 101-127.
31. Виробничий потенціал машинобудування Миколаївської області: проблеми та перспективи його виконання // Економіст. - 2006. – №5. – С. 42-45.
32. Воблый К.Г. Производственные силы Украины. Техника, экономика и право / Науч. записки Ин-та нар. хоз-ва. – 1924. – №4-5. – С. 34-41.
33. Воронкова А.Э. Стратегическое управление конкурентоспособным потенциалом предприятия: диагностика и организация. Монография. – Луганск: Изд-во Восточноукраинского национального университета, 2000. – 315 с.
34. Воронкова А.Э., Козаченко А.В., Рамазанов С.К., Хлапенов Л.Е. Современные технологи управления промышленным предприятием: Монография. – К.: Либра, 2007. – 256 с.
35. Воронкова А.Э., Понамарев В.П., Дибнис Г.И. Поддержка конкурентоспособного потенциала предприятия: Монография. – Луганск: ВНУ им. В. Даля, 2004. – 320 с.
36. Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. – К.: КНЕУ, 2000. – 100 с.
37. Внутрішній економічний механізм підприємства: навчальний посібник / В.М. Гончаров, Н.В. Косьянова, Н.В. Вецепуха, Д.В. Солоха та ін. – Донецьк: СПД Купрянов В.С., 2007. – 284 с.
38. Г.В. Козаченко, В.П. Пономарьов, О.М. Ляшенко. Економічна безпека підприємства: сутність та механізм забезпечення: Монографія. – К.: Лібра, 2003. – 280 с.
39. Гаєвський Б.А. Основи науки управління: Навч. Посібник. – 2-е вид. – К.: МАУП. – 1998. – 110 с.
40. Гасаненко Н.А. Как оценить эффективность рекламной кампании // Маркетинг и реклама. – 1999. – № 7-8. – С. 17-20.
41. Гасило О.О. Маркетинговый контролінг в системе управления підприємством / Дис….. канд. екон. наук: 08.06.01 – Економіка, організація і управління підприємствами. – Донецьк: ДонДУЕТ ім. М. Туган- Барановського, 2005. – 320 с.
42. Гаркавенко С.С. Маркетинг: Підручник. – К.: Лібра, 2002. – 712 с.
43. Гайдаенко Т.А. Маркетинговое управление. Полный курс МВА. Принципы управленческих решений и российская практика / Т.А. Гайдаенко. –2-е изд., перераб. и доп. – М.: Эксмо, 2006. – 465с.
44. Герасимчук Н. Тенденции развития промышленности Украины на современном этапе // Экономика Украины. – 2002. – № 3. – С. 24-28.
45. Герасимчук В.Г. Маркетинг: теорія і практика: Навч. посібник. – К.: Вища шк., 1994. – 327 с.
46. Гетьман О.О. Підвищення ефективності функціонування підприємства на задах упровадження маркетингового механізму управління їх діяльності / Дис….. канд. екон. наук: 08.06.01 – Економіка, організація і управління підприємствами. – Дніпропетровськ: УДХТУ, 2003. – 172 с.
47. Головкіна Н.В. Оцінювання програм інтегрованих маркетингових комунікацій: світові дослідження методів оцінювання повідомлень // Маркетинг в Україні. – 2007. – №3 (43) – С. 16 - 21.
48. Голубков Е.П. Маркетинг: стратегии, планы, структуры. – М.: Дело, 1995. – 192 с.
49. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика. – 2-е издание, переработанное и дополненное. – М.: Издательство «Финпресс», 2000. – 464 с.
50. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика. – М.: «Финпресс», 2003. – 496 с.
51. Голубков Е.П. Основы маркетинга: Учебник. – М.: Финпресс, 1999. – 656 с.
52. Гончарук Е.П. Маркетинговые исследования : теория, методология и практика.- М.: Финпресс, 1998. – 342 с.
53. Давнис В.В. прогнозные модели экспертных предпочтений: монография / В.В. Давнис, В.И. Тинякова; Воронеж. гос. ун-т.- Воронеж: Изд-во. гос .ун-та, 2005. – 248 с.
54. Данько Т.П. Управление маркетингом (методический аспект): Учеб. пособие. /Рос.эконом.акад. им. Г.В. Плеханова. – М.: ИНФРА – М., 1997. – 208 с.
55. Данько Т.П. Управление маркетингом: учебное пособие – 2-изд., перераб. и доп. – М.: ИНФРА- М, 2001. – 334 с.
56. Даскалу С. Эффективная реклама в металлоторговле. Маркетинговые коммуникации в металлическом бизнесе. Анализ и рекомендации //Даскалу С. – Х.: ФОП Стеценко И.И., 2006. – 128 с.
57. Державна програма розвитку вітчизняних машинобудування для агропромислового комплексу на 2007-2010 роки: затверджено постановою КМУ від 26.09.2007 №1181 // Офіційний вісник України. - 2007. – №74. – С. 31-36.
58. Державна програма розвитку вітчизняних машинобудування на 2006 – 2011 роки: затверджено постановою КМУ 18.04.2006 №516 // Офіційний вісник України. – 2006. - №16. – С. 136-145.
59. Дибб С. Практическое руководство по маркетинговому планированию /С. Дибб, Л. Симкин,- Дж. Бредли; пер. с англ. Жильцов. – СПб: Питер, 2004. – 256 с.
60. Диксон Питер Р. Управление маркетингом Управление маркетингом / Пер.с англ.: Учеб. пособие – М.:ЗАО Изд-во БИНОМ, 1998. – 560 с.
61. Должанський І.З., Загора Т.О. Удалих О.О., Герасименко І.М., Ращупкіна В.М. Управління потенціалом підприємства. – Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 362 с.
62. Дойль П. Маркетинг-менеджмент и стратегии. 3-е издание / Пер. с англ. под ред. Ю.Н.Каптуревского. – СПб: Питер, 2002. – 544 с.
63. Друкер П. Управление, нацеленное на результаты: Пер. с англ. – М.: Технол. шк. бизнеса, 1993. – 192 с.
64. Дубницкий В.И. Механизмы управления маркетингом промышленного комплекса региона. – Донецк: ООО «Юго-Восток,Лтд», 2003. – 314 с.
65. Дубницкий В.И. Научно-методологические основы развития маркетинга промышленного комплекса региона : Дис…к.э.н. / Институт экономико-правовых исследований НАН Украины. – Донецк, 1997. – 212 с.
66. Дубницкий В.И. Методология маркетинга антикризового управления предприятием: Монография. – Донецк: ООО «Юго-Восток, Лтд», 1999. – 256 с.
67. Дурович А.П. Основы маркетинга: Учеб.пособие / А.П. Дурович. – М.: Новое знание, 2004. – 512 с.
68. Еремин В.Н. Маркетинг: основы и маркетинг информации: учебник / В.Н.Еремин . – М.: КНОРУС, 2006. – 656 с.
69. Завьялов П.С. Маркетинг в схемах и таблицах. – М.: ИНФРА, 2004 . – 231 с.
70. Завьялов П.С., Демидов В.Е. Формула успеха: маркетинг (сто вопросов – сто ответов о том, как эффективно действовать на внешнем рынке). – М.: Междунар. отношения, 1988. – 304 с.
71. Закон України "Про захист від недобросовісної конкуренції" від 18.11.1997, N 642/97-ВР // Голос України, 1997 от 17.12.97. – № 240. – С. 15-18.
72. Закон “Про захист економічної конкуренції” від 2001.12.20, № 2905-II // Урядовий кур'єр, 2002, 01, 09.01.2002. – № 4. – С. 23-31.
73. Закон України. О развитии автомобильной промышленной Украины: Закон от 18.03.2004 №1624-IV // Голос Украины, 2004. – С.4-7.
74. Закон України "Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності" від 18.02.1992 N 2132-XII // Голос України, 1992. – № 78. – с.15-26.
75. Закон України “Про приоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні” від 16.01.2003 № 433 – IV // Голос України, 2003, 02, 13.02.2003. – № 28. – С. 21-29.
76. Закон України "Про спеціальні економічні зони та спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області" від 24.12.1998 N 356-XIV // Голос України, 1999. – С. 7-18.
77. Закон України "Про спеціальний режим інвестиційної та інноваційної діяльності технологічних парків "Напівпровідникові технології і матеріали, оптоелектроніка та сенсорна техніка", "Інститут електрозварювання імені Є. О. Патона", "Інститут монокристалів"" від 16.07.1999 N 991-XIV // Офіційний вісник України, 1999. – С. 13-25.
78. Про державну підтримку малого підприємництва : указ Президента України від 12 травня 1998 р. № 456 /98 // Урядовий кур’єр. – 1998. – 16 травня. – С. 32-35.
79. Зозульов О., Длігач А., Писаренко Н. Сучасні проблеми менеджменту українських підприємств // Економіка України. – 2002. – № 6. – С. 41-46.
80. Зозульов О.В., Базь М.О., Царьова Т.О. Маркетинг як основа інноваційної діяльності вітчизняних промислових підприємств // Маркетинг в Україні. – 2007. – №4 (44) – С. 33 - 41.
81. Іванов А. На обочине: [Машиностроение Харьковской, Донецкой, Луганской областей] // Зеркало недели. – 2003. – 8 ноября. – С. 12.
82. Игнатенко Н.Т., Руденко В.П. Производственно - ресурсный потенциал территории . – К., 1986. – 128 с.
83. Кеворков В.В., Кеворков Д.В. Маркетинг. Регламент бизнес-процесса. М.: РИП - холдинг, 2003. – серия «Академия рекламы». – 178 с.
84. Кий А. Маркетинг в современной Украине // Финансовая консультация. – 1999. – № 9-12. – С. 14-15.
85. Классика маркетинга / Составители Энис Б.М., Кокс К.Т., Москва М.П. - СПб: Питер, 2001. – 752 с.
86. Ковалев А.И. Войленко В.В. Маркетинговый анализ.- 2-е изд. Перераб. и доп. – М.: Центр экономики и маркетинга, 2000. – 255 с.
87. Ковтун С. Бюджетування на сучасному підприємстві, або Як ефективно управляти фінансами. – Х.: Фактор, 2005. – 340 с.
88. Козаченко А.В. Механизм стратегического управления крупными производственно-финансовыми системами промышленности. – Донецк: ИЭП НАН Украины,1998. – 348 с.
89. Козаченко А.В., Ляшенко А.Н., Ладыко И.Ю. и др. Управление крупным предприятием. – Монография. –К.: Либра, 2006. – 384 с.
90. Контроллинг как инструмент управления предприятием / Е.А. Ананькина, С.В. Данилочкин, Н.Г. Данилочкина и др.; Под ред. Н.Г. Данилочкиной. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2004. – 279 с.
91. Кордонець Г.Н. Підходи до формування системи технологічного маркетингу на підприємстві // Вісник Хмельницького національного університету. – 2006. – № 6.Т.3. – С. 146 - 150.
92. Костирко Л.А. Фінансовый анализ и прогнозирование экономического потенциала предприятия. – Луганск: ООО «Знания», 1997. – 92с.
93. Костирко Л.А. Диагностика потенциала финансово-экономической устойчивости предприятия: Монография. – Луганск : Изд-во СНУ им. В.Даля, 2004. – 240 с.
94. Костирко Р.О. Фінансовий аналіз: Навч. посібник. – Х.: Фактор, 2007. – 784 с.
95. Котлер Ф. Маркетинг. Менеджмент. Анализ, планирование, внедрение, контроль / Пер. с англ. Под ред. О.А. Третьяка, Л.А. Волковой, Ю.Н. Каптуревского. – СПб.: Питер, 1999. – 896 с.
96. Котлер Ф. Основы маркетинга: Пер.с англ. – М.: Прогресс, 1990.– 736 с.
97. Котлер Ф. Управление маркетингом: Пер. с англ. – М.: Экономика, 1990. – 224 с.
98. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Эксперсс-курс/Пер. с англ. под ред. Ю.Н. Каптуревского.- СПб: Питер, 2002. – 496 с.
99. Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга: Пер. с англ.: 2-е европ. изд-е. – М.: СПб.: Издательский дом «Вильямс», 1998. – 1056 с.
100. Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга: Пер. с англ.: 2-е европ. изд-е. – М.: СПб.: Издательский дом «Вильямс», 2004. – 944 с.
101. Котлер Ф. Маркетинг от А до Я - 80 концепций: Нева, 2003 г. - 224 с.
102. Краткий словарь маркетинга по Ф. Котлеру / Ред. Макаренко О.В. , сост.: Федоркова Н.А., Шакай А.О. – М., 1996. – 71 с.
103. Клинов В. Современные тенденции развития машиностроения // Вопросы экономики. – 2006. - № 9. – С.31-47.
104. Крикавський Євген, Чухрай Наталія. Промисловий маркетинг: Підручник. 2-ге вид. –Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. – 472 с.
105. Крюков А.Ф. Управление. Пос. для вузов/ А.Ф. Крюков. – М.: Кнорус, 2005. – 368 с.
106. Кунявский М.Е., Кублин И.М., Распоров К.О. Управление маркетингом промышленного предприятия. – М.: Международ. отношения, 2004. – 374 с.
107. Курс МВА по маркетингу / Чарльз Д.Шив, Александр Уотсон Хайэм / Пер. с англ. – 2-е изд. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2006. – 717с.
108. Лега В.В. Элементы анализа управления. – Х.: Основа, 1990. – 155 с.
109. Лилик І.В., Сайчук І.І. Маркетинг : виклики ХХІ століття // Маркетинг в Україні. – 2007. – №3 (43) – С. 49 -51.
110. Лиходій В.Г., Єрмошенко М.М. Маркетинг. – К.: Національна академія управління, 2002. – 404 с.
111. Личова Г.В. Міжнародний імідж України очима американських експертів // Маркетинг в Україні. – 2007. – №5(45) – С. 51-54.
112. Лысенко Ю.Г., Гузь Н.Г., Гнатушенко В.В. Концепция потенциала в конкурентном маркетинге / Новое в экономической кибернетике: Управление маркетинговым потенциалом предприятия / Сб. науч. ст. под общ. ред. Ю.Г. Лысенко. – Донецк:Дон НУ, 2003. – №3. – С. 4 - 9.
113. Мажинський Р.В. Управління маркетинговим потенціалом в умовах ринку /Дис….. канд. екон. наук: 08.06.01 – Економіка, організація і управління підприємствами. – Донецьк: Дон ДУЕТ ім. М. Туган- Барановського, 2004. – 221 с.
114. Макаренко М.В. Фактори позитивного впливу на ефективне функціонування підприємств машинобудівного комплексу України // Актуальні проблеми економіки. – 2004. - №3(33). – С. 108-118.
115. Макаренко І.О. Механізм фінансової стабілізації машинобудівного підприємства в ринкових умовах // Актуальні проблеми економіки. – 2006. - №1(55). – С. 31-37.
116. Малащук Д.В. Інноваційна домінанта машинобудівного комплексу у підвищенні його міжнародної конкурентоспроможності // Формування ринкових відносин в Україні – 2006. - №2. – С. 105-110.
117. Маркова Ю.В. Фактори впливу на виробничо-інноваційну стратегію машинобудівних підприємств // Актуальні проблеми економіки. – 2005. - №12. – С. 128-136.
118. Макконнелл К.Р., Брю С.Л. Экономикс: принципы, проблемы и политика. В 2 т.: Пер. с англ. – Таллинн, 1993. – Т.1. – 400 с.
119. Маккиавели К.Р. Маркетинг и менеджмент. Под ред. Харриса – СПб: Питер, 2004. – 430 с.
120. Максимов В.В. Економічний потенціал регіону (аналіз, аналіз та використання). Монографія. – Луганськ: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2002. – 360 с.
121. Максимова Т.С. Регіональний розвиток (аналіз і прогнозування). Монографія. – Луганськ: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2003. – 304 с.
122. Максимова Т.С., Співак А.О. Методичні підходи щодо оцінки процесу активізації маркетингової діяльності підприємства // Формування ринкової економіки: Зб. наук. праць. Спец. вип. Маркетинг: теорія і практика. – Ч. II. – К.: КНЕУ, 2007. – С. 835-849.
123. Максимова Т.С. Шапран О.Є. Діагностика динамічних процесів розвитку комплексу маркетингу // Науковий економічний журнал «Актуальні проблеми економіки». № 8(74) –К.: НАУ, 2007. – С. 124 - 131.
124. Макконел К.Р., Брю С.Л. Экономикс: принципы, проблемы и политика. Перевеод с 13-го английского издания. М.: ИНФРА-М, 1999г. – 974 с.
125. Максимова Т.С., Клияненко Б.Т., Максимов В.В. Моделювання соціально-економічного розвитку регіону: Монографія. – Луганськ: Вид-во СНУ, 2001. – 140 с.
126. Манн Р., Майер Э. Контроллинг для начинающих: Пер. с нем. Ю.Г. Жукова / Под ред. и с предисл. д-ра экон. наук В.Б. Ивашкевича. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Финансы и статистика, 1995. – 304 с.
127. Маркетинг по нотам: практический курс на российских примерах: Учебник Под ред. Л.А. Данченко. – М.: ООО «Маркет ДС Корпорейшен», 2004. – 758 с.
128. Маркетинг: бакалаврський курс: Навчальний посібник За загальною редакцією д.е.н., проф. Ілляшенко. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2004. – 976 с.
129. Маркетинг. Принципы и технологии маркетинга в свободной рыночной системе: Учебник для вузов / К. Ховард, Н.Д. Эришвили, Б.А. Цыпкин; Под ред. Н.Д. Эришвили. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 255 с.
130. Маркетинг: Учебник / Н.А. Романов, Ю.Ю. Корлогов, С.А. Красильников и др.; Под ред. Н.А.Романова. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1999. – 560 с.
131. Маркетинг менеджмент. Научное издание. / Под ред. д.э.н., проф., ДонДУЭТ им. М. Туган-Барановского Балабановой Л.В. – Донецк: ДонГУЭТ 2001. – 594 с.
132. Маркетинг: Ученик для вузов / Н.Д. Эриашвили, К. Ховард, Ю.А. Цыпкин и др., Под ред. Н.Д. Эриашвили. – з-е изд., перераб. и доп. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 631 с.
133. Маркетинг. Принципы и технологии маркетинга в свободной маркетинговй системе : Ученик для вузов./ К. Ховард, Н.Д. Эриашвили, Б.А. Соловьев, Ю.А. Цыпкин. Под ред. Н.Д. Эриашвили. – М.: Банки и биржи. ЮНИТИ, 1998. – 255 с.
134. Маркетинг: основи теорії та практики. Навчальний посібник За загальною редакцією В.В. Липучка. – Львів: «Магнолія плюс», 2006 р.
135. Маркетинг: Ученик/ Н.П. Ващекина- 2 изд., 2003. – 299 с.
136. Маркетинг: словарь – справочник /Л.В. Бедрицкая, М.А. Кудревич, В.К. Матюшевская и др. – Минск: ВШ, 1993. – 333 с.
137. Маркетинг: підручник/ В.Руделіус, О.М. Азарян, О.А. Виноградов та інш.: ред.. О.І. Сидоренко, П.С. Редько. – К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2005. – 422 с.
138. Маркетинг для магістрів: Навч. посібник За заг. Ред. д.е.н., проф.. М.М. Єрмошенка, д.е.н., доц. С.А. Єрохіна: В 2-х томах. – Том 2. – К.: Національна академія управління, 2007. – 544 с.
139. Маркетинг по нотам: практический курс на российских примерах: Учебник Под ред. Л.А. Данченко. – М.: ООО «Маркет ДС Корпорейшен», 2004. – 758 с.
140. Маркетинговый план: практическое руководство по разработке: Пер. с англ. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2005. – 352 с.
141. Марцева Т. Украина 2006: цифры и комментарии // Картон и гофрокартон. – 2007. - №1 (27). – С. 24 -29.
142. Мельничук В.С. Информационная технология управления резервами ресурсов. – К. – 1993 . – 367 с.
143. Мерзликина Г.С. Оценка экономической состоятельности предприятия: Монография / Г.С. Мерзликина, Л.С. Шаховская. – Волгоград: ВолгГТУ. – 1998. – 343 с.
144. Мирзоев Р.Г., Минько Є.В. , Дмитриев Н.Н. Управление маркетингом: Учеб. пособие / С- Петпрб.гос.акад.аєрокосм. проборостроения. – СПб, 1997. – 144 с.
145. Моисеева Н.К. Управление маркетингом: теория и практика, информационные технологии: учеб. Пособие. – М., 2002 г. – 403 с.
146. Немчинов В.С. Экономико-математические методы и модели/ Избр. произв.: М., 1967. – Т. 3. – 1240 с.
147. Основы промышленного маркетинга Фредриг Уэбстер. – М.: Из-во Дом Гребенникова, 2005. – 416 с.
148. Оценка бизнеса: Учебник / Под ред. А.Г. Грязновой, М.А. Федотовой. – М.: Финансы и статистика, 2000. – 512 с.
149. Павленко А.Ф., Войчак А.В. Маркетинг: Навч.- метод. посібник.- К.: КНЕУ, 1999. – 245 с.
150. Параконний С.В. Характеристика економічного потенціалу підприємства // Прометей. Регіональний зб. наук. праць з економіки. Вип. 1(19). – Донецьк: ТОВ «Юго-Восток», ЛТД», 2006. – С. 133 -136.
151. Парсяк В.Н., Рогов В.Г. Маркетинговые исследования – 2-е дораб. изд. – К.: Наукова думка, 2000. – 172 с.
152. Питер Р. Диксон. Управление маркетингом / Пер. с англ. – М.: ЗАО «Издательство БИНОМ», 1998. – 560 с.
153. Пелішенко В.П. Маркетинговий менеджмент: Навч. Пос.- К., 2003. – 223 с.
154. Полторак В.А. Маркетинговые исследования: Учеб. пос. – 2-е изд., перераб. и доп. – Днепропетровск: Издательство ДУЭП, 2002. – 368 с.
155. Попов Е.В. Пять уровней потенциала маркетинга // Маркетинг. – 2000. – № 6 (55). – С. 50-58.
156. Попов Е.В. Рыночный потенциал предприятия / Е.В. Попов – М. ЗАО «Издательство «Экономика», 2002. – 559 с.
157. Портер М. Конкуренция.: Пер. с англ.: Учеб. пособие. - М.: Издательский дом «Вильяме», 2001. – 495 с.
158. Портер М. Международная конкуренция. - М.: Международные отношения, 1993. – 896 с.
159. Прауде В.Р., Білий О.Б. Маркетинг: навчальний посібник .- К: Вища школа. 1994 р. – 256 с.
160. Продиус Ю.А. Экономика предприятия: Учебное пособие. – Харьков: ООО «Одиссей». – 2005. – 416 с.
161. Райзберг Б.А., Фатхудинов Р.А. Управление экономикой . Ученик – М.: ЗАО «Бізнес-школа «Интел-Синтез», 1999. – 784 с.
162. Райс Э., Траут Дж. Маркетинговые войны: Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2002. – 256 с.
163. Райзберг Б.А., Лазовская Л.Ш, Стародубцева Е.В. Современный экономический словарь. – М.: ИНФРА-М,1997. – 496 с.
164. Решетнікова Г.С., Житков А.Б. Визначення профілю цільового сегмента за допомогою дерева рішень // Маркетинг в Україні. – 2007. – №5(45) – С. 24 - 27.
165. Ромат В.Е. К вопросу об оценке эффективности рекламы // Маркетинг и реклама. – 2001. – № 1. – С. 20-23.
166. Рубен Р., Боровиков О.В. Використання АВС-аналізу в сфері маркетингу // Маркетинг и реклама. – 1999. – № 1. – С. 39-45.
167. Русско-английский словарь маркетинговых терминов и понятий/ [В. Л. Грейниман и др.] – М.: О-во «Партнер», 1991. – 107 с.
168. Рыночная экономика: Учебник. В 3 т. / Под ред. Ю.Б.Рубина. – М.: СОМИНТЭК, 1992. – Т.1: Теория рыночной экономики. Ч.2. Макроэкономика. – 256 с.
169. С.А. Єрохін. Структурна трансформація національної економіки (теоретико-методологічний аспект): Наукова монографія. – К.: Світ Знань, 2002. – 528 с.
170. Савицкая Г.В. Анализ хозяйственной деятельности предприятия. – М.: ИНФРА-М, 2002. – 336 с.
171. Савчук А. Повышение конкуретоспособности украинской продукции на примере ОАО «Азовмаш» // Економіст. 2005. – №6. – С.48-49.
172. Сардак С.Э. Методология создания эффективно действующего предприятия // Актуальні проблеми економіки. – 2003. – № 10. – С. 143 - 148.
173. Семенов И.В. Взаимосвязь менеджмента и маркетинга в современной организации // Маркетинг. – 2003. – № 6. – С. 117-125.
174. Сардак С.Е. Потенціал маркетингу в удосконаленні механізму господарювання промислових підприємств / Дис….. канд. екон. наук: 08.02.03 – організація управління, планування і регулювання економікою. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2005. – 172 с.
175. Співак А.О. Концепція контролінгу в комплексі маркетингу // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – 2005. – №2(84).Ч.2. – С. 201-205.
176. Співак А.О. Аналіз проблем впровадження служби контролінгу на вітчизняних підприємствах і його основні етапи // Економіка: проблеми теорії та практики. Зб. наук. праць Дніпропетровського національного університету. Вип. 202. Т.3. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2005. – С. 525-531.
177. Співак А.О. Проблеми оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємства // Маркетинг: теорія і практика. Зб. наук. праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Вип.11. – Луганськ: СНУ ім. В. Даля, 2005. – С. 237-242.
178. Співак А.О. Проблеми реалізації маркетингового потенціалу підприємства // Маркетинг: теорія і практика. Зб. наук. праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Вип.12. – Луганськ: СНУ ім. В. Даля, 2006. – С. 262-268.
179. Співак А.О. Активізація маркетингової діяльності на підставі підвищення ефективності використання її потенціалу // Вісник Хмельницького національного університету. – 2006. – № 6.Т.3. – С. 127-131.
180. Співак А.О. Застосування проблемно-аналітичного підходу щодо виміру маркетингового потенціалу підприємства // Прометей. Регіональний зб. наук. праць з економіки. Вип. 1(19). – Донецьк: ТОВ «Юго-Восток», ЛТД», 2006. – С. 155-159.
181. Співак А.О. Формування механізму активізації маркетингової діяльності підприємства // Маркетинг: теорія і практика. Зб. наук. праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Вип.13. – Луганськ: СНУ ім. В. Даля, 2007. – С. 237-244.
182. Співак А.О. Комплексна маркетингова програма як інструмент активізації маркетингової діяльності підприємства // Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. – 2007. –№2(22). – С. 109-112.
183. Співак А.О. Контролінг як інструмент активізації маркетингової діяльності підприємства // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів і молодих вчених «Конкурентноздатність територій та підприємств у взаємозалежному світі». – Донецьк: ТОВ «ДЕГІ», 2005. – С. 232-233.
184. Співак А.О. Впровадження системи контролінгу в практику вітчизняних підприємств // Матеріали VIII Міжнародної науково-практичної конференції «Наука і освіта 2005».Т.80. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – С. 20-21.
185. Співак А.О. Сучасні методичні підходи до виміру маркетингового потенціалу підприємства // Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених «Проблеми глобалізації та моделі стійкості розвитку економіки». – Луганськ: СНУ ім. В. Даля, 2006. – С. 248-249.
186. Співак А.О. Проблеми підвищення ефективності маркетингової діяльності // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Маркетинг ХХІ століття: інтеграція науки і бізнесу» – Донецьк: ДонУЕП, 2006. – С. 189-191.
187. Співак А.О. Основні напрямки вдосконалення маркетингової діяльності // Матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції «Соціально-економічні перспективи розвитку України». Т. 1. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2006. – С. 66-68.
188. Співак А.О. Сучасні проблеми формування маркетингової діяльності вітчизняних підприємств // Матеріали III Всеукраїнської конференції студентів аспірантів та молодих вчених «Проблеми глобалізації та моделі стійкості розвитку економіки». – Луганськ: СНУ ім. В. Даля, 2007. – С. 56-57.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.