У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ДІАГНОСТИКА КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА
Количество страниц 263
ВУЗ СХІДНОУКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ВОЛОДИМИРА ДАЛЯ
Год сдачи 2008
Содержание ВСТУП

Актуальність теми. Розвиток економічної системи України та конкуре-нтних відносин між її суб’єктами потребує вирішення завдань, серед яких осо-бливе місце посідає питання діагностики маркетингової діяльності підприємс-тва. Основним її змістом є оцінка стану економічних суб'єктів в умовах непов-ної інформації з метою виявлення проблем і перспективних напрямів їхнього вирішення, а також наслідків ухвалення поточних управлінських рішень. Су-часне промислове підприємство є надзвичайно складним об’єктом для діагнос-тування та всебічного вивчення. Діагностика, не будучи новим видом економі-чного аналізу, стала останнім часом активно розвиватися. Існує зовсім небага-то наукових праць вітчизняних учених, присвячених даній проблемі. Нечис-ленність таких досліджень не дозволяє поки говорити про наявність єдиного підходу до діагностики діяльності підприємства. Актуальність цього питання підтверджується ще й тим, що від визначення поточного стану суб’єкта госпо-дарювання залежить опрацювання комплексу заходів, рекомендацій, процедур, спрямованих на поліпшення цього стану або попередження несприятливих для його функціонування подій. Особливо це стосується діагностики комплексу маркетингу підприємства, конкретним змістом якої є, зокрема, ідентифікація реального стану та властивостей аналізованого об’єкта, тобто комплексу мар-кетингу; виявлення змін у стані об'єкта в часовому вимірі; встановлення осно-вних факторів, що викликали ці зміни, й урахування їхнього впливу; розробка рекомендацій щодо поліпшення цього стану.
Отже, визначення сутності та завдань діагностики комплексу маркетин-гу, а також розробка процедур діагностики, що створює можливість багато-планового використання її результатів, є актуальним науково-практичним за-вданням, яке потребує відповідного вирішення. Необхідність розробки теоре-тичних положень і практичних рекомендацій щодо діагностики комплексу ма-ркетингу промислового підприємства зумовила вибір теми дисертаційної ро-боти.
Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисерта-цію виконано відповідно до тематики наукових досліджень Східноукраїнсько-го національного університету імені Володимира Даля Міністерства освіти і науки України (м. Луганськ). За темою ДН-33-03 ”Розробка механізму управ-ління конкурентоспроможністю суб’єктів господарської діяльності в умовах глобалізації економіки” (номер державної реєстрації 0103U000421, 2003–2005 рр.) здобувачем розроблено рекомендації щодо застосування діагностики мар-кетингу на підприємстві. При виконані теми ДН-33-06 ”Методологічні основи управління функціонуванням та розвитком суб’єктів господарської діяльності в епоху економіки знань” (номер державної реєстрації 0106U000293, 2006–2008 рр.) здобувачем розроблено рекомендації щодо використання інструмен-тарію діагностики комплексу маркетингу, а також прогнозування обсягу реалі-зації продукції з урахуванням впливу стану елементів комплексу маркетингу на підприємстві.
Відповідно до тематики наукових досліджень філіалу Інституту еконо-міко-правових досліджень НАН України (м. Луганськ) за темою ”Організацій-не та економіко-правове забезпечення захисту конкурентоспроможності вітчи-зняних товаровиробників” (номер державної реєстрації 0104U0007345, 2004–2007 рр.) здобувачем розроблено рекомендації щодо вдосконалення захисту конкурентоспроможності вітчизняних товаровиробників за результатами діаг-ностики маркетингової діяльності підприємства.
Мета і задачі дослідження. Метою дисертаційної роботи є розробка те-оретичних і методичних положень щодо діагностики комплексу маркетингу, стан якого впливає на обсяг реалізації продукції на промисловому підприємст-ві.
Для досягнення поставленої мети в роботі були вирішені такі завдання:
досліджено особливості маркетингової діяльності промислових підпри-ємств;
розглянуто комплекс маркетингу як інструментарій маркетингової дія-льності промислового підприємства;
показано доцільність застосування діагностики як виду економічного аналізу до комплексу маркетингу промислового підприємства та сформульо-вано передумови її проведення;
проаналізовано та вибрано показники діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства;
розроблено процедуру діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства;
сформульовано вимоги до інформаційного забезпечення діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства та запропоновано спосіб їх задоволення;
показано вплив стану елементів комплексу маркетингу на обсяг реаліза-ції продукції промислового підприємства;
використано розроблені рекомендації в діяльності промислових підпри-ємств.
Об’єктом дослідження є маркетингова діяльність промислового підпри-ємства.
Предметом дослідження є комплекс маркетингу промислового підпри-ємства.
Методи дослідження. Методологічною основою дослідження є сукуп-ність способів, принципів, загальних методів і прийомів, що використовуються в процесі наукового дослідження. Теоретичною основою роботи стали наукові праці вітчизняних та зарубіжних учених і фахівців з маркетингової діяльності підприємства, діагностики та прогнозування.
Правове поле дослідження склали чинні законодавчі та нормативні до-кументи, що регламентують діяльність суб’єктів господарювання в Україні. Інформаційною базою дисертаційної роботи послужили офіційні статистичні матеріали, дані звітності промислових підприємств і результати власних до-сліджень на машинобудівних підприємствах.
У роботі використано науковий аналіз (при вивченні сутності діагности-ки, визначені місця та ролі діагностики комплексу маркетингу в діяльності підприємства); дескриптивний аналіз і метод угруповань (при дослідженні іс-нуючих способів угруповання показників діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства); метод аналогії, порівняння та інтегрування (для розробки інструментарію діагностування стану комплексу маркетингу); метод експертної оцінки (при проведенні оцінки показників діагностики комплексу маркетингу за ступенем важливості для виду діяльності промислового підпри-ємства); факторний аналіз (для оцінки впливу динаміки показників на стан комплексу маркетингу, для визначення впливу стану елементів комплексу ма-ркетингу на обсяг реалізації продукції промислового підприємства); метод фу-нкціонального моделювання (при дослідженні процесу інформаційного забез-печення діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства); ме-тод регресійного аналізу (для прогнозування обсягу реалізації продукції під-приємства за результатами оцінки впливу стану елементів комплексу маркети-нгу), графічний метод(для ілюстрованого подання результатів дослідження).
Наукова новизна отриманих результатів. Основний науковий резуль-тат роботи полягає в застосуванні показників динаміки маркетингової діяльно-сті підприємства в діагностиці комплексу маркетингу та у визначенні впливу його стану на результати діяльності промислового підприємства.
Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що:
уперше:
діагностику застосовано до комплексу маркетингу промислового під-приємства, оскільки вона, як вид аналізу, дає змогу з використанням взаємоза-лежних та доповнюючих один одного показників динаміки діяльності підпри-ємства визначати стан комплексу маркетингу та виявляти відхиляння цього стану від індикативно заданого з метою їх подальшого усунення;
рух інформаційних потоків при взаємодії структурних підрозділів у ході діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства розглядається з позиції процесного підходу, що дозволило посилити цілеспрямованість управлінських дій, з яких складається процес діагностики;

удосконалено:
послідовність проведення діагностики комплексу маркетингу промисло-вого підприємства шляхом уточнення взаємозумовлених послідовно-паралельних дій, які допомагають визначати стан комплексу маркетингу, що має бути враховано при прийнятті управлінських рішень щодо маркетингової діяльності підприємства;
упорядкування показників, які застосовуються в діагностиці комплексу маркетингу промислового підприємства, шляхом використання динамічного індикатора, що дозволяє за результатами процедури інверсій визначати їх вза-ємозв’язок та пріоритетність;
подання результатів діагностування комплексу маркетингу промислово-го підприємства шляхом уведення коефіцієнта стану комплексу маркетингу, який розраховується за результатами упорядкування показників діагностики на основі їх рейтингу за критерієм важливості для виду діяльності підприємст-ва;
процедуру прогнозування обсягу реалізації продукції промислового під-приємства з використанням результатів аналізу чутливості обсягу реалізації до зміни стану елементів комплексу маркетингу шляхом цілеспрямованого засто-сування результатів діагностики, підвищення їх достовірності та використання наявної інформації.
Практичне значення отриманих результатів. Розроблені в дисертації підходи й отримані результати є методичною базою діагностування комплексу маркетингу промислового підприємства. До числа результатів, що мають практичне значення, належать пропозиції щодо:
процедури діагностики комплексу маркетингу промислового підприємс-тва;
процедури прогнозування обсягу реалізації продукції підприємства за результатами оцінки стану елементів комплексу маркетингу.
Розробки та рекомендації автора використано в практичній діяльності машинобудівних підприємств, що підтверджується відповідними документа-ми, які містяться в додатку до дисертації: ВАТ Холдингова компанія ”Луган-ськтепловоз” (довідка № 1121/37-853 від 28.09.2007р.); Луганське виробниче підприємство ”Восток” (акт впровадження №731 від 05.10.07р.); ВАТ ”Стаха-нівський вагонобудівний завод” (довідка №535/26-07 від 15.10.2007р.); ЗАТ Науково-виробничий центр ”Трансмаш” (довідка №1198/010-19 від 23.10.2007р.).
Особистий внесок здобувача. Наукові положення, розробки та виснов-ки дисертаційної роботи є результатом самостійно проведеного автором дослі-дження теоретичних і практичних аспектів діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства. Внесок здобувача в колективно опубліковані праці відображено в списку публікацій.
Апробація результатів дисертації. Головні положення та отримані ре-зультати наукового дослідження, висновки та пропозиції доповідалися, обго-ворювалися та були схвалені на VIII Міжнародній науково-практичній конфе-ренції ”Наука і освіта 2005” (м. Дніпропетровськ, 2005 р.); Всеукраїнській нау-ково-практичній конференції студентів і молодих вчених ”Конкурентноздат-ність територій та підприємств у взаємозалежному світі” (м. Донецьк, 2005р.); Всеукраїнській науково-практичній конференції студентів і молодих вчених ”Проблеми глобалізації та моделі стійкості розвитку економіки” (м. Луганськ, 2006-2007 рр.); Міжнародній науково-практичній конференції ”Маркетинг XXI століття: інтеграція науки і бізнесу” (м. Донецьк, 2006); V Міжнародній науково-практичній конференції ”Динаміка наукових досліджень – 2006”
(м. Дніпропетровськ, 2006 р.), І Міжнародній науково-практичній конференції ”Якість економічного розвитку: глобальні і локальні аспекти” (м. Дніпропет-ровськ, 2007 р.).
Публікації. За результатами дослідження опубліковано 16 наукових праць, серед яких 3 статті – у наукових журналах, 6 статей – у збірниках нау-кових праць і 7 публікацій – у матеріалах наукових конференцій. Загальний обсяг публікацій 5,03 д.а., з яких автору належать 4,60 д.а.
Структура і обсяг роботи. Дисертаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, що викладені на 200 сторінках друкованого тексту. Матеріали дисертацій містять 37 таблиць та 31 рисунок, які подано на 40 сто-рінках. Список використаних джерел із 208 найменувань уміщено на 19 сторі-нках, 14 додатків – на 40 сторінках.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне обґрунтування та методич-не вирішення актуального науково-практичного завдання щодо діагностики комплексу маркетингу, стан якого впливає на обсяг реалізації продукції на промисловому підприємстві. Основні висновки та результати, отримані в ході дослідження, зводяться до такого:
1. Дослідження особливостей маркетингової діяльності промислових підприємств пов’язано зі специфікою промислового ринку. Промисловий ри-нок – це система економічних відносин між ринковими суб’єктами щодо реа-лізації економічних інтересів під час обміну промисловими товарами та послу-гами з метою їх подальшого використання в процесі виробництва, перепрода-жу або здавання в оренду. Маркетингова діяльність промислових підприємств здійснюється в умовах посилення конкуренції на внутрішньому ринку, необ-хідності чіткого дотримання вимог споживачів, орієнтації планування вироб-ничої, збутової та фінансової діяльності за результатами маркетингових дослі-джень промислового ринку, проникнення досягнень науки й техніки в діяль-ність промислових підприємств, розвитку та поширення інформаційних техно-логій.
2. Визначено основні особливості маркетингової діяльності промислових підприємств, які зумовлені: складністю й наукоємністю промислової продук-ції, яка повинна відповідати певним стандартам і здебільшого є складовою ін-ших виробничих процесів; попитом на промислові товари, який є вторинним, нееластичним і нестійким; обмеженою кількістю покупців, що мають високу спеціалізацію та приймають рішення щодо закупівель колегіально; тісною співпрацею з постачальниками сировини та матеріалів з метою налагодження довгострокових партнерських відносин; природою каналів розподілу, які, в бі-льшості випадків, є прямими та передбачають контакти виробника зі спожива-чем з метою організації системи сервісного обслуговування; стратегією просу-вання продукції, яка здебільшого передбачає використання особистих прода-жів та постійну участь підприємства у спеціальних виставках і ярмарках.
3. Успішність діяльності промислових підприємств у ринкових умовах залежить від якісної та повної реалізації функцій маркетингової діяльності, а саме: планування виробництва на основі детального вивчення ринку, потреб і попиту споживачів, конкурентоспроможності продукції; розширення товарно-го асортименту шляхом освоєння випуску нових видів продукції, упроваджен-ня нових виробничих технологій; збільшення обсягів реалізації продукції за-вдяки проникненню на нові ринки, активній політиці просування товару; за-безпечення прямого контакту з клієнтами, швидкого та якісного виконання за-мовлень, організації ефективного сервісного обслуговування; прийняття адек-ватних рішень, що забезпечили б своєчасне задоволення споживчого попиту й отримання прибутку. Маркетингові служби вже позитивно вплинули на діяль-ність промислових підприємств: освоєно випуск нових видів продукції, прово-диться регулярна комунікаційна діяльність, налагоджуються контакти з існую-чими та потенційними клієнтами підприємств. Але від їх діяльності можна очікувати кращої результативності при більшій опрацьованості інструментів маркетингової діяльності, підвищення їх якості.
4. Комплекс маркетингових засобів, за допомогою яких підприємство впливає на ринок, одержав назву ”маркетинг–мiкс”. Використання одиничних маркетингових інструментів не є ефективним порівняно із застосуванням їх комплексу. Перелік елементів може бути довгим i коротким у залежності від того, наскільки докладною є класифікація маркетингових процедур, що засто-совуються маркетологами. Доведено, що найчастіше використовуються чоти-ри інструменти, найважливіші елементи маркетингової діяльності, так звані ”4Р”: товар (”product”), ціна (”price”), місце продажу (”place”) та просування (”promotion”). Усі елементи ”маркетинг–мікс” є досить самостійними компле-ксами заходів, кожний з яких можна представити як підсистему. Отже, ком-плекс маркетингу є інструментом реалізації маркетингової стратегії підприєм-ства на цільовому ринку.
5. Розпізнавання, визначення характеру, виявлення причин відхилянь у стані комплексу маркетингу здійснено за допомогою діагностики, що є засо-бом, методом та інструментарієм його всебічного вивчення. Діагностика як вид економічного аналізу отримала широке поширення в дослідженні різнома-нітних аспектів діяльності підприємства. Але щодо комплексу маркетингу промислового підприємства діагностика поки ще не застосовувалася. Через особливості діагностики як виду економічного аналізу можна одержати необ-хідну інформацію, яка використовується в оцінці якості інструментального за-безпечення маркетингової діяльності підприємства, тобто стану комплексу ма-ркетингу.
6. Результатом дослідження існуючих способів і підходів щодо діагнос-тики є узагальнення її сутності та умов застосування, встановлення переваг та недоліків, що поряд з іншими чинниками вплинуло на формування процедури діагностування комплексу маркетингу промислового підприємства. Розглянуті підходи щодо діагностики поділені на дві групи: ситуаційні та комплексні. Для ситуаційних підходів характерна певна упередженість, суб’єктивізм в оцінці результатів, існування високої ймовірності неврахування деяких властивостей об’єкта досліджень через використання лише експертних методів у процедурі діагностики. Комплексні підходи передбачають розгорнуті аналітичні дослі-дження, які дають змогу оцінити майже всі аспекти маркетингової діяльності підприємства. Вони відрізняються чіткою послідовністю аналізу та діагности-ки, визначенням показників, критеріїв, чинників, процедур розрахунку показ-ників, придатністю результатів для використання в практиці роботи промисло-вого підприємства. Тому саме комплексному підходу надано перевагу при ви-рішенні поставленого в роботі завдання. Звідси випливає доцільність теорети-чного обґрунтування та розробки практичних рекомендацій щодо діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства.
7. Основною метою діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства є визначення заходів, спрямованих на впорядкування складових елементів комплексу та визначення способів їх реалізації. Для забезпечення досягнення цієї мети в роботі вибрано принципи діагностики, сформульовано завдання, визначено послідовність її проведення та джерела інформації. Вирі-шення зазначених завдань дало змогу розробити послідовність діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства.
8. Діагностика комплексу маркетингу промислового підприємства має здійснюватися з використанням низки принципів: системності, конкретності, комплексності, об'єктивності, дієвості, порівнянності, економічності. Саме ці принципи і знайшли відображення при розробці запропонованої послідовності діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства. Перший блок запропонованої послідовності діагностики складають дії, реалізація яких по-кладається безпосередньо на працівників відділу маркетингу, інших структур-них підрозділів, і, в разі необхідності, зовнішніх експертів. Управлінські рі-шення (другий блок) мають прийматися керівництвом підприємства у взаємо-дії з керівництвом відповідних структурних підрозділів за результатами аналі-зу та інтерпретування результатів діагностики комплексу маркетингу. Напри-кінці формуються висновки щодо отриманих результатів, які є підгрунтям від-повідних пропозицій стосовно поліпшення маркетингової діяльності підпри-ємства: формування нової маркетингової стратегії, що передбачає пошук но-вих ринків збуту, розробку нових конкурентоспроможних товарів, поліпшення кадрового потенціалу; реорганізація маркетингового відділу підприємства та ін.
9. У пропонованій послідовності діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства значну увагу приділено вибору сукупності показ-ників, які відображають специфіку комплексу маркетингу з урахуванням чин-ників, що впливають на нього у певний період часу і складають основу проце-дури діагностики комплексу маркетингу. В сукупності показників кожен з них дає кількісну чи якісну характеристику певної сторони маркетингової діяльно-сті, має властивості звідності та подільності, пов’язаний з іншими показника-ми, але не дублює їх.
10. Показники, що використовуються в діагностиці комплексу маркетин-гу промислового підприємства, мають кілька рівнів узагальнення і поєднані в групи, кожна з яких дозволяє оцінити стан і рівень реалізації функцій товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики підприємства. Вибрані для діаг-ностики комплексу маркетингу промислового підприємства показники впоря-дковані за мірою їх динаміки, тобто темпами (індексами) зростання, що дає змогу їх ранжирувати у їхньому взаємному відношенні, тобто дозволяє оціни-ти властивість системи, яка окремо не може бути оцінена жодним з показни-ків. Сукупність показників, упорядкованих за їх вагомістю й темпами зростан-ня так, щоб підтримка цього порядку в реальній динаміці забезпечувала досяг-нення бажаних результатів маркетингової діяльності підприємства, названо динамічним індикатором стану комплексу маркетингу (ДIСМ). Оцінює близь-кість індикативного i фактичного порядків темпів зміни показників коефіцієнт, на основі якого можуть проводитися порівняння. Формальною ознакою появи чи існування відхилянь є інверсія показників комплексу маркетингу у фактич-ному їх упорядкуванні, наявність якої означає невиконання визначеної цільо-вої настанови, закладеної в динамічному індикаторі стану комплексу маркети-нгу.
11. Визначення впливу значень окремих показників на величину коефі-цієнта стану комплексу маркетингу проводилося за допомогою факторного аналізу, який базуються на багатовимірному дослідженні низки чинників, що одночасно негативно й позитивно впливають на маркетингову діяльність під-приємства. Крім вирішення основного завдання факторного аналізу доцільно встановити на скільки відсотків змінюється коефіцієнт стану комплексу мар-кетингу або його приріст, зумовлений динамікою показників за певний період. Результатом факторного аналізу є упорядкування показників з позиції виді-лення напрямів, на яких необхідно акцентувати увагу для підвищення дієвості комплексу маркетингу.
12. Запропонованій у роботі діагностиці комплексу маркетингу промис-лового підприємства властиві певні переваги: спрямованість на вивчення ви-нятково маркетингової діяльності підприємства; придатність процедури діаг-ностики для використання її підприємствами, що займаються різними видами підприємницької діяльності; можливість самостійного використання процеду-ри діагностики через відсутність умовностей та узагальнень; структурованість, що дозволяє чітко виділити і сформулювати проблеми в маркетинговій діяль-ності, що мають бути вирішені; доступність розуміння результатів усім персо-налом підприємства. Регулярність діагностування комплексу маркетингу ви-значається керівництвом підприємства. Воно може проводитися періодично або за ситуацією. Так, діагностика доцільна при освоєнні нових видів товарів, виході на нові ринки або значному зменшенні обсягів реалізації продукції.
13. Інформаційне забезпечення має вирішальне значення для діагностики комплексу маркетингу промислового підприємства, оскільки забезпечує поряд з показниками достовірність отримуваних результатів. Інформаційне забезпе-чення діагностики комплексу маркетингу може бути побудовано з позиції різ-них підходів. У роботі вибрано процесний підхід, базовим поняттям якого є ”бізнес-процес”, що розглядається як сукупність взаємопов’язаних операцій (функцій) і процедур, які забезпечують досягнення цілей господарської діяль-ності структурних підрозділів та підприємства в цілому. Вибір саме процесно-го підходу до інформаційного забезпечення діагностики комплексу маркетин-гу підприємства зумовлено таким: працівники отримують можливість вирішу-вати широке коло завдань завдяки обміну інформацією в реальному масштабі часу, розуміти сутність виконуваних робіт, свою роль та рівень відповідально-сті, що підвищує мотивацію праці.
14. Інструментом інформаційного забезпечення діагностики комплексу маркетингу вибрано інструментарій моделювання складних процесів (IDEF – методологію), яка базується на відповідних міжнародних стандартах. У роботі використано стандарт IDEF0, оскільки для його впровадження вже існують практичні передумови. Інформаційне забезпечення діагностики комплексу ма-ркетингу на базі IDEF–методології передбачає зміну масштабу проходження інформації, місця прийняття рішень та їхню кількість без зміни суті технологі-чних операцій з обробки інформації. Такий підхід значно скорочує час на уз-годження рішень між відділом маркетингу та іншими підрозділами. Позитив-ною характеристикою IDEF – методології є те, що її засоби дають змогу прое-ктувати процеси обробки інформації за декількома варіантами. Можна вибрати той варіант, який допомагає отримати рішення з допустимим рівнем ризику та оптимальними витратами ресурсів. Основною перевагою стандарту IDEF0 є можливість показати управлінські дії, що допомагає в організації процесу діа-гностики на підприємстві.
15. Моделювання процесу діагностики комплексу маркетингу супрово-джується моделюванням інформаційного процесу, де ”вхід” – це первинна ін-формація, статистичні дані підприємства, а ”вихід” – оброблена інформація, яка необхідна для прийняття управлінських рішень. ”Входом” у роботі запро-поновано вважати поставлені в маркетинговій діяльності цілі та завдання. За результатами формалізованого опису бізнес-процесу діагностики на промис-ловому підприємстві вирішуються такі завдання: аналіз можливостей покра-щення управлінських дій; проектування потоків інформації, процедур і регла-ментів інформаційного обміну; розробка систем документообігу, посадових інструкцій.
16. Запорукою задовільної позиції підприємства на ринку є прийняття відповідних рішень за результатами не тільки діагностики стану комплексу маркетингу підприємства, але й оперативного оцінювання результатів його маркетингової діяльності з урахуванням змін внутрішнього та зовнішнього се-редовища, тобто потребує розробки відповідної процедури. В роботі запропо-новано процедуру, яка базується на аналізі чутливості основних показників ді-яльності підприємства до стану комплексу маркетингу. За характером проце-дура є комплексною через можливість ураховувати вплив стану окремих еле-ментів комплексу маркетингу на основні показники, що описують результати діяльності підприємства. Таким показником у роботі вибрано обсяг реалізації продукції.
17. Запропонована процедура визначення впливу стану елементів ком-плексу маркетингу на обсяг реалізації продукції підприємства передбачає по-слідовне виконання кількох етапів. Розроблена процедура пройшла апробацію на підприємствах машинобудівної галузі. Отримані результати – прогноз обся-гу реалізації продукції з урахуванням впливу стану елементів комплексу мар-кетингу дали змогу кожному з аналізованих підприємств вибрати ті напрями маркетингової діяльності, що забезпечать указані прогнозовані зміни обсягу реалізації. Детальність процедури дозволяє встановити необхідність таких змін, скоригувати тактичні та стратегічні плани маркетингової діяльності під-приємства. Запропонованій процедурі прогнозування обсягу реалізації проду-кції підприємства властиві комплексність результатів, можливість проведення перспективних досліджень шляхом використання гнучкого математичного апарату, порівнянність маркетингових заходів через зіставлення реальних по-дій у маркетинговій діяльності із можливими оптимістичними та песимістич-ними варіантами їх розвитку на певний термін.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Акимова И.М. Промышленный маркетинг. – К.: Издательство ”Знания”, КОО, 2000. – 294 с.
2. Ансофф И. Стратегическое управление. – М.: Экономика, 1999. – 519 с.
3. Алдер Г. Маркетинг будущего: диалог сознания. Общение с потре-бителями в ХХI веке: Пер. с англ. – М.: Фаир-Пресс, Гранд, 2003. – 448 с.
4. Ассэль Г. Маркетинг: принципы и стратегия. – М.: ИНФРА-М, 1999. – 804 с.
5. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг. Учебник для Ву-зов. Под общ. ред. Г.Л. Багиева. – 2–е изд., пераб. и доп. – М.: ЗАО Изд-во ”Экономика”, 2001. – 718 с.
6. Балабанова Л.В. Маркетинг: Підручник. – 2–ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання – Прес, 2004. – 645 с.
7. Барабаш Н.С. Аналіз господарської діяльності: Навч. посіб./ За заг. ред. Є.В. Мниха. – К.: Київ. нац. торг. – екон. ун-т., 2005. – 395 с.
8. Белоусов В.Л. Экономическая эффективность маркетинговой дея-тельности предприятия // http:// www.tisbi/ru/science/vestnik.
9. Бердникова Т.Б. Анализ и диагностика финансово – хозяйственной деятельности предприятия: Учебное пособие. – М.: ИНФРА – М, 2003. – 215с. – (Серия ”Высшее образование”)
10. Беляевский И.К. Маркетинговое исследование: информация, ана-лиз, прогноз: Учеб. пособие. – М.: Финансы и статистика, 2004. – 320 с.: ил.
11. Бережная Е.В., Бережной В.И. Математические методы модели-рования экономических систем: Учебное пособие. – 2-е изд., переаб. и доп. – М.: Финансы и статистика, 2005. – 432 с.: ил.
12. Беркутова Т.А. Оценка эффективности функционирования службы маркетинга на предприятии: Дис...канд. экон. наук: 08.00.05. – Ижевск: ИГТУ, 2002. – 152 с.
13. Бизнес – диагностика промышленных предприятий/ Под ред. Со-ломенникова Е.А., Гренбэк Г.В., Маркова В.Д. и др. – Новосибирск: НГУ. 1996. – 239 с.
14. Бланк И.А. Словарь-справочник финансового менеджера. – К.:
Ника–центр, 1998. – 480 с.
15. Близнюк С.В. Маркетинг в Україні: проблеми становлення та роз-витку. – К.: ІВЦ Видавництво ”Політехніка”, 2003. – 384 с.: іл.
16. Бодди Д., Пейтон Р. Основы маркетинга: Пер. с англ. – СПб.: Пи-тер, 1999. – 816 с.
17. Бороненкова С.А. Экономический анализ в управлении предприя-тием. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 224 с.: ил.
18. Бузько И.Р., Мадаева Т.В., Сущенко Е.А. Стратегический потенци-ал и формирование приоритетов в развитии предприятий: Монография. – Ал-чевск: ДГМИ, 2002. – 216 с.
19. Бурдяк О.М. Організація та економічна оцінка діяльності маркети-нгових служб підприємств: Дис...канд. екон. наук: 08.06.03. – Чернівці: Черні-вецький державний університет ім. Ю. Федьковича, 1997. – 167 с.
20. Бутник О.М. Економіко-математичне моделювання динамічних закономірностей розвитку економічних систем: Монографія. – Х.: Видавницт-во ”ІНЖЕК”, 2003. – 224 с.
21. Быкова А.А. Реинжиниринг корпорации: манифест революции в бизнесе // Экономические стратегии, 2000. – № 10. – С. 25–29.
22. Вартанов А.С. Экономическая диагностика деятельности пред-приятия: организация и методология. – М.: Финансы и статистика, 1991. –
80 с.: ил.
23. Вачевський М.В., Скотний В.Г., Вачевський О.М. Промисловий маркетинг: Основи теорії і практики. Навч. посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 256 с.
24. Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент: Підручник. – К.: КНЕУ, 1998. – 268 с.
25. Воронкова А.Е. та ін. Підтримка конкурентоспроможного потенці-алу підприємства / А.Е. Воронкова, В.П. Пономарьов, Г.І. Дібніс. – К.: Техніка, 2000. – 152 с.
26. Гавришко Н.В. Облік і аналіз маркетингової та збутової діяльності: управлінський аспект: Дис...канд. екон. наук: 08.06.04. – Тернопіль: Терно-пільська академія народного господарства, 2001. – 254 с.
27. Гадзевіч О.І. Основи економічного аналізу і діагностики фінансо-во-господарської діяльності: Навчальний посібник. – К.: Кондор, 2004. – 180 с.
28. Гайденко Т.А. Маркетинговое управление. Полный курс МВА. Принципы управленческих решений и российская практика / Т.А. Гайденко. – 2–е изд., перераб. и доп. – М.: Эксмо, 2006. – 496 с.
29. Гаркавенко С.С. Маркетинг. Підручник. – Київ: Лібра, 2004. –
712 с.
30. Герасимчук В.І. Розвиток підприємства: діагностика, стратегія, ефективність: Монографія. – К.: Вища школа, 1995. – 256 с.
31. Герчикова И.Н. Анализ основных экономических показателей хо-зяйственной деятельности фирм /И.Н. Герчикова // Маркетинг. – 1996. – № 6. – С. 82–93.
32. Гетьман О.О. Підвищення ефективності функціонування підпри-ємства на засадах упровадження маркетингового механізму управління їх дія-льністю: Дис...канд. екон. наук: 08.06.01. – Дніпропетровськ: ДУЕП, 2003. – 200 с.
33. Гетьман О.О. Роль маркетингових досліджень у визначенні ефек-тивності маркетингової діяльності промислового підприємства // Маркетинг: теорія і практика. Зб. наук. праць СНУ. Вип. 5. – Луганськ: СНУ. – 2000. – №5. – С. 39–49.
34. Гетьман О.О., Шаповал В.М. Економічна діагностика: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – Київ: Центр навчальної літератури, 2007. – 307 с.
35. Глазов М.М., Фирова И.П. Маркетинг предприятия: анализ и диаг-ностика. СПб.: Изд-во РГГМУ, 2004. – 235 с.
36. Глазов М.М. Анализ и диагностика финансово-хозяйственной дея-тельности предприятия: Учебник. – СПб.: ООО ”Андреевский издательский дом”, 2006. – 448с.
37. Голошубов О.В. Критерии и показатели оценки эффективности сбытовой деятельности промышленного предприятия // Маркетинг и реклама. – 1998. – № 6. – С. 30–33.
38. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика: Учебник. – 3-е изд., перераб и доп. М.: Издательство ”Финансы-пресс”, 2003. – 496 с. (Маркетинг и менеджмент в России и за рубежом).
39. Гордієнко П.Л. Стратегічний аналіз: Навчальний посібник. – К.: Алеута, 2006. – 404 с.
40. Гордон Ян Х. Маркетинг партнерских отношений: новые стратегии и технологии привлечения клиентов: Пер. с англ. – СПб.: ПИТЕР, 2001. –
386 с.
41. Данько Т.П. Управление маркетингом: Учебник. Изд. 2–е, перераб. и доп. – М.: ИНФРА – М, 2001. – 334 с. – (серия ”Высшее образование”).
42. Дерев'янченко Т.Є. Маркетинговий аудит підприємства: Дис...канд. екон. наук: 08.06.01. – К: КНЕУ, 2003. – 209 с.
43. Джоббер Д. Принципы и практика маркетинга: Учеб. пособ.: Пер. с англ. – М.: Издательский дом ”Вильямс”, 2000. – 688 с.
44. Диагностика производственных систем / Под. ред. Ф.Ф. Ануапу. – Иркутск: ИЦНТИ, 1972. – 39 с.
45. Діагностика стану підприємства: теорія і практика: Монографія / За заг. ред. проф. А.Є. Воронкової. – Х.: ВД ”ІНЖЕК”, 2006. – 448 с.
46. Диксон П. Управление маркетингом: Пер. с англ. / Под общ. ред. д.е.н. Ю.В. Шленова. – М.: БИНОМ, 1998. – 560 с.
47. Дихтль Е., Хершген Х. Практический маркетинг: Учебное пособие/ Пер. с нем. А.М. Макарова; под ред. И.С. Минко. М.: Высшая школа, 1996. – 255 с.
48. Дмитриева О.Г. Региональная экономическая диагностика. – СПб.: Издательство СПбУЭФ, 1992. – 212 с.
49. Добкіна О.К., Рижиков В.С., Касьянюк С.В., Коротько М.Є., Кос-тенко Т.Д., Герасимов А.А. Потенціал підприємства: формування та оцінка. Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 208 с.
50. Дойль П. Маркетинг-менеджмент и стратегии. 3-е изд. / Пер. с англ. под ред. Ю.Н. Каптуревского. – СПб.: Питер, 2002. – 544 с.
51. Дороніна М.С. Управління економічними та соціальними процеса-ми підприємства: Монографія. – Харків: Видавництво ХДЕУ, 2002. – 432 с.
52. Дробитько Н.А. Оценка и диагностика конкурентоспособности предприятий: Дис...канд. экон. наук: 08.06.02. – Харьков: ХГЭУ, 2002. – 225 с.
53. Дубейковский В.И. Эффективное моделирование с AllFusion Proc-ess Modeler 4.1.4 и AllFusion PM – М.: ДИАЛОГ – МИФИ, 2007 – 384 с.
54. Дубницкий В.И. Механизмы управления маркетингом промышлен-ного комплекса региона. – Донецк: ИЭПИ НАН Украины; ООО ”Юго-Восток, Лтд”, 2003. – 314 с.
55. Дубницкий В.И. Региональная диагностика промышленного ком-плекса: специфика применения в Украине // Вісник Східноукраїнського націо-нального університету ім. В. Даля. 2005. – №2 (84). Ч.2. – С. 68–73.
56. Дубницький В.І., Лазерник Р.М. Регіональна діагностика як іманен-тна складова маркетингу теорії // Регіональна економіка. – 2006. – №2. – С. 212–216.
57. Евдокимов Ф.И., Гавва В.М. Азбука маркетинга: Учеб. пособие. – 3-е изд. – Донецк: Стакер, 1988. – 432 с.
58. Євдокимова Н.М. , Кирієнко А.В. Економічна діагностика: Навч. – метод. посібник для самост. вивч. дисц. – К.: КНЕУ, 2003. – 110 с.

59. Економіка підприємства: Підручник / За заг. ред. С.Ф. Покропив-ного. Вид. 2-ге перероб. та доб. – К.: КНЕУ, 2001. – 528 с.
60. Елиферов В.Г., Репин В.В. Бизнес-процессы: Регламентация и управление: Ученик. – М.: ИНФРА-М, 2004. – 319 с.
61. Єрмошенко М.М. Маркетинговий менеджмент. Київ: НАУ, 2001. – 204 с.
62. Єрмошенко М.М. Механізм управління маркетингом в посередни-цьких організаціях // Актуальні проблеми економіки. 2007. – №9. – С. 73–80.
63. Єрмошенко М.М. Інформація в системі виробничих відносин //
Актуальні проблеми економіки. 2007. – №10. – С. 66–73.
64. Єрохін К.Я. Маркетингове управління діяльністю підприємства: Дис...канд. екон. наук: 08.06.01. – К: Національний науковий центр ”Інститут аграрної економіки”, 2004. – 173 с.
65. Жабка В.В., Шевченко В.В., Ліщинський О.Л. Математичні методи моделювання економічних систем і процесів: Навчальний посібник. – К.: ”Де-льта”, 2006. – 272 с.
66. Завьялов П.С., Демидов В.Е. Формула успеха: маркетинг (сто воп-росов, сто ответов о том, как эффективно действовать на внешнем рынке). – 2-е изд. – М.: Международные отношения, 1991. – 416 с.
67. Загорна Т.О. Економічна діагностика. Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007 – 400 с.
68. Ивлев В., Попова Т. ”Процессная” организация деятельности пред-приятия // http: // www/akdi.ru/avt-upr/URP/ivlev2.htpm.
69. Калина А.В., Конева М.И., Ященко В.А. Современный экономичес-кий анализ и прогнозирование (макро- и микроуровни): Учеб.–метод. пособие. – 3–е изд., перераб. и доп. – К.: МАУП, 2003. – 416 с. – Библиогр.: с. 412–414.
70. Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 1997. – 156 с.
71. Касьяненко В.О., Старченко Л.В. Моделювання та прогнозування економічних процесів. Конспект лекцій: Навч. посібник. – Суми: ВТД ”Уні-верситетська книга”, 2006. – 185 с.
72. Кизим М.О., Забродський В.А., Зінченко В.А., Копчак Ю.С. Оцінка і діагностика фінансової стійкості підприємства: Монографія. – Х.: Видавничий Дім ”ІНЖЕК”, 2003. – 144 с.
73. Ковалев А.И., Войленко В.В. Маркетинговый анализ. – М.: Центр экономики и маркетинга. – изд. 2-е перераб. и доп., 2000. – 176 с.
74. Ковалев А.И. Промышленный маркетинг (Часть 1 и 2) – М.: ООО Фирма ”Благовест – В”, 2002. – 234 с.
75. Ковалев А.П. Диагностика банкротства. – М.: Финстатформ, 1995. – 96 с.
76. Ковалев В.В., Волкова О.Н. Анализ хозяйственной деятельности предприятия: учеб. – М.: ТК Велби, изд-во Проспект, 2005. – 424 с.
77. Ковальков Ю.А., Дмитриев О.Н. Эффективные технологии марке-тинга. – М.: Машиностроение, 1994. – 560 с.
78. Козаченко А.В., Ляшенко А.Н., Ладыко И.Ю. и др. Управление крупным предприятием: Монография. – К.: Либра, 2006. – 384 с.
79. Козаченко Г.В., Погорєлов Ю.С., Хлапьонов Л.Ю., Макухін Г.А. Управління затратами підприємства. – Монографія. – Київ: Лібра, 2007. – 320 с.
80. Коласс Б. Управление финансовой деятельностью предприятия. Проблемы, концепции и методы: Учеб. пособие / Пер. с франц. под ред. проф. Я.В. Соколова. – М.: Финансы, ЮНИТИ, 1997. – 596 с.
81. Комплексный экономический анализ хозяйственной деятельности / Л.Т. Гиляровская и др. – М.: ТК Велби, Изд-во Проспект, 2007. – 360 с.
82. Конкурентоспроможність економіки України в умовах глобаліза-ції / Я.А. Жаліла, Я.Б. Базілюк, Я.В. Белінська та ін.; За ред. Я.А. Жаліла. – К.: НІСД, 2005. – 388 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.