У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название КОН’ЮНКТУРА РИНКУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Количество страниц 209
ВУЗ ІНСТИТУТ ЕКОНОМІКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Год сдачи 2008
Содержание ЗМІСТ
Вступ 3
Розділ 1. Теоретичні засади оцінки та збалансування кон’юнктури ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів
10
1.1. Системні зв’язки та економічні категорії кон’юнктури ринку освітніх послуг 10
1.2. Структура, динаміка та збалансування кон’юнктури ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів 30
1.3. Система показників кон’юнктури ринку освітніх послуг 47
Висновки до розділу 1 59
Розділ 2. Організаційно-економічна оцінка стану кон’юнктури ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів та її збалансування
61
2.1. Економічна оцінка стану та збалансування кон’юнктури ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів 61
2.2. Чинники розвитку кон’юнктури ринку освітніх послуг 84
2.3. Аналіз системи прогнозування кон’юнктури ринку освітніх послуг 102
Висновки до розділу 2 117
Розділ 3. Система та заходи збалансування кон’юнктури ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів 119

3.1. Прогнозування кон’юнктури ринку освітніх послуг 119
3.2. Напрями стратегічного розвитку кон’юнктури ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів 138
3.3. Організаційні заходи збалансування попиту і пропозиції освітніх послуг вищих навчальних закладів 156
Висновки до розділу 3 167
Висновки 169
Додатки 174
Список використаних джерел 195


ВСТУП
Актуальність теми. В сучасних умовах стабільність функціонування будь-якої економічної системи пов'язана із розвитком вищої освіти, яка в свою чергу забезпечує підвищення якісного потенціалу робочої сили. На сьогоднішній день освітня система працює в ринкових умовах. Ринок освітніх послуг в Україні розвивається швидкими темпами і пов'язаний із зростанням чисельності студентів, відкриттям нових навчальних закладів. Сучасні освітні стратегії спрямовані на інтеграцію у міжнародне співтовариство. Однак, як відомо, кожна економічна система схильна до хвилеподібних коливань навколо певного центру рівноваги, і тому на зміну етапу зростання неминуче приходить період спаду. Саме за цих обставин вкрай важливо визначити періоди зміни обсягів попиту на освітні послуги, щоб можна було адаптувати до цього систему вищої освіти. Цим обумовлюється необхідність дослідження кон’юнктури ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів та її прогнозування.
Оцінка кон’юнктури ринку освітніх послуг дозволить визначати перспективи розвитку діяльності вищих навчальних закладів. Деякі освітні заклади вже роблять перші кроки в цьому напрямку, проте відносна новизна досліджень в освіті, відсутність орієнтованих на цю сферу діяльності науково-методичних підходів приводить до епізодичного використання окремих елементів дослідження, що не дає відчутних результатів. В той же час відсутність досліджень кон’юнктури ринку освітніх послуг в цілому і діяльності окремого вищого навчального закладу приводить в ряді випадків до нераціональних витрат на підготовку фахівців.
Теоретичні та практичні аспекти дослідження кон’юнктури ринку знайшли своє відображення у наукових працях зарубіжних вчених-економістів: М.Портера, Ф.Лассаля, А.Вагнера, В.Репке, В.Зомбарта, П.Друкера, П.Гейка, П.Момберта та ін.
Серед науковців колишнього СРСР, які займалися дослідженням кон’юнктури ринку варто виділити таких авторів, як М.Д.Кондратьєв, Ф.Г.Піскоппель, В.Є.Рибалкін, І.К.Бєляєвський, Г.Д.Кулагін, Ф.М.Лєвшин, С.Г.Светуньков.
За останні роки в умовах трансформації економіки України збільшився інтерес до ринкових досліджень, в тому числі й до кон’юнктури, що зумовило появу нових праць з даного питання, підготовлених вітчизняними науковцями такими як В.Кучеренко, В.А.Карпов, С.С.Гаркавенко, Л.О.Іванова А.О.Старостіна, Є.В.Крикавський, А.І.Бутенко. Окремі аспекти дослідження кон’юнктури ринку висвітлено і в працях російських авторів – Є.П.Голубкова, Є.П.Пєшкової, С.Ю.Румянцевої.
Безпосередньо проблемами ринку освітніх послуг та діяльності вищих навчальних закладів займалися вітчизняні та зарубіжні науковці. Дослідженню ринку освітніх послуг присвятили свої роботи такі зарубіжні вчені: Б.Дейвіс, Л.Елісон, Д.Маккорт, Д.Макдугалл та ін. Серед українських та російських науковців з цих проблем глибокий аналітичний матеріал містять роботи Т.Є.Оболенської, С.М.Ілляшенка, В.Н.Зотова, А.П.Панкрухіна, С.І.Добриднєва, О.А.Кратта, Д.А.Штефанича, В.С.Сотнікова та ін. Проте в їхніх роботах питання ринку освітніх послуг в більшій мірі розглядається в розрізі елементів комплексу маркетингу і відповідно до цього аналізується діяльність вищих навчальних закладів. Мало уваги приділяється дослідженням ринку вищими навчальними закладами, в тому числі його кон’юнктури, вивченням закономірностей його розвитку.
Тому, незважаючи на певні наукові напрацювання, питання оцінки та прогнозування ринку освітніх послуг є актуальними для вищих навчальних закладів та вимагають подальшого дослідження.
Крім цього, мало уваги приділяється питанням стратегічного розвитку вищих навчальних закладів в умовах євроінтеграційних процесів, хоча і ведеться дискусія в теоретичному плані, однак ці питання є недостатньо розроблені і не доведені до практичного застосування. Саме актуальність цих проблем обумовила вибір теми дослідження.

Зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами.
Дисертаційна робота виконана згідно з планом науково-дослідних робіт кафедри маркетингу ПВНЗ «Інститут економіки і підприємництва» за темою «Дослідження теоретичних і практичних аспектів в сучасному маркетингу» (державний реєстраційний номер 0106U010734), затвердженої Вченою радою інституту (протокол № 3 від 20 грудня 2005 року), зокрема, автору належить розробка розділу «Дослідження кон’юнктури ринку освітніх послуг».
Мета і завдання дослідження. Основною метою роботи є теоретичне обґрунтування та розробка методичних рекомендацій щодо оцінювання кон’юнктури ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів та її прогнозування для прийняття стратегічних управлінських рішень щодо збалансування попиту і пропозиції в умовах конкурентної боротьби на ринку.
Для реалізації мети в роботі поставлені такі завдання:
 теоретично обґрунтувати системні зв’язки кон’юнктури ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів та охарактеризувати її економічні категорії;
 дослідити структуру кон’юнктури ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів та розробити методику визначення базової ціни, як основного інструменту для збалансування її структурних елементів;
 сформувати систему показників і дати економічну оцінку стану та збалансованості кон’юнктури ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів;
 провести моніторинг чинників макро- та мікро середовища, які впливають на кон’юнктуру ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів;
 дати оцінку діючій системі прогнозування кон’юнктури ринку та розробити прогноз кон’юнктури ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів;
 визначити основні напрямки стратегічного розвитку ринку освітніх послуг та його кон’юнктури в умовах трансформації та інтеграції у міжнародний освітній ринок;
 запропонувати організаційні заходи збалансування попиту та пропозиції освітніх послуг вищих навчальних закладів.
Об’єктом дослідження є ринок освітніх послуг вищих навчальних закладів.
Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти оцінки, прогнозування кон’юнктури ринку освітніх послуг та її збалансування за допомогою активних дій вищих навчальних закладів.
Методи дослідження. У процесі дослідження для вирішення поставлених завдань використовувались такі методи: системного аналізу - при визначенні змісту поняття «кон’юнктура» (перший розділ); аналізу та синтезу - при дослідженні структури кон’юнктури ринку освітніх послуг (перший розділ); статистичні - для опрацювання даних про динаміку попиту, пропозиції (другий розділ); соціологічні - при дослідження чинників, які впливають на індивідуальний та суспільно-економічний попит (другий розділ); екстраполяції - при прогнозуванні пропозиції освітніх послуг (третій розділ); моделювання та кореляційно-регресійного аналізу - для побудови багатофакторної моделі та прогнозування попиту на освітні послуги (третій розділ), аналізу структурних зрушень - для визначення прогнозної чисельності потенційних споживачів (третій розділ).
Теоретичною та методологічною основою дослідження є положення сучасної економічної теорії, наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених з проблем економічного аналізу, математичної статистики та економетрії, науково-методичні публікації з маркетингу та менеджменту освітніх послуг.
Інформаційну базу дисертаційного дослідження склали законодавчі та нормативно-правові акти, статистичні дані Держкомстату України і регіональних органів, матеріали, отримані з мережі Інтернет, а також результати власних досліджень.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у подальшому розвитку теоретичних основ і практичних аспектів кон’юнктури ринку освітніх послуг ВНЗ. У процесі дослідження одержано такі найбільш суттєві наукові результати, які розкривають особистий внесок автора у розробку проблеми, що досліджується, та характеризують новизну роботи, а саме:
вперше:
 розроблено модель оцінки конкурентоспроможності ВНЗ, що є основною умовою їх стратегічного розвитку, яка базується на таких значущих для споживача показниках, як якість освітніх послуг, попит на випускників на ринку праці, доступність навчання за фінансовою компонентою, відомість та престижність ВНЗ, соціальна привабливість із врахуванням їх питомої ваги;
удосконалено:
 методику визначення базової ціни на освітні послуги ВНЗ, як основного інструменту для збалансування кон’юнктури ринку, яка, на відміну від існуючих положень, передбачає вибір цілей ціноутворення, аналіз витрат на освітні послуги, визначення попиту та його еластичності, вибір методу ціноутворення, безпосередній розрахунок ціни з врахуванням обсягу беззбитковості надання освітніх послуг;
 організаційні підходи щодо збалансування попиту та пропозиції освітніх послуг ВНЗ через формування структури служби маркетингу. На противагу існуючим, вони передбачають створення в складі відділу маркетингу такого підрозділу як експертна рада, основною метою якої буде прогнозування попиту на освітні послуги ВНЗ;
отримали подальший розвиток:
 теоретичні положення щодо сутності поняття «кон’юнктура ринку освітніх послуг», яка трактується як фактична та очікувана ситуація на ринку освітніх послуг і формується під впливом кон’юнктуроутворюючих чинників – попиту і пропозиції – та активних дій ВНЗ на ринку освітніх послуг, що створює передумови для її збалансування;
 методика діагностики кон’юнктури ринку освітніх послуг ВНЗ, особливість якої полягає у здійсненні комплексної економічної оцінки за допомогою системи таких показників як попит, пропозиція, їх пропорційність, збалансування, циклічність та стихійність ринку освітніх послуг в умовах трансформації та інтеграції у міжнародний освітній ринок;
 оцінка впливу чинників макро- та мікросередовища на динаміку кон’юнктури ринку освітніх послуг ВНЗ та її структурних елементів з метою удосконалення управління вищим навчальним закладом;
 методичні рекомендації щодо прогнозування кон’юнктури ринку освітніх послуг ВНЗ, які передбачають поєднання економіко-математичних та експертних методів прогнозування для отримання інтегрального прогнозу.
Практичне значення отриманих результатів полягає у розробці нових можливостей розвитку ВНЗ на основі дослідження кон’юнктури ринку освітніх послуг, її збалансування в трансформаційних та інтеграційних умовах. Практичну цінність мають такі результати дослідження: рекомендації щодо визначення державного замовлення на підготовку фахівців, що ґрунтуються на проведенні тендерного відбору серед ВНЗ; математична модель прогнозування попиту на освітні послуги ВНЗ, яку отримано в результаті здійснення кореляційно-регресійного аналізу.
Практична цінність отриманих наукових результатів підтверджується тим, що вони мають позитивні відзиви, які містяться у довідках про впровадження, отриманих від: Управління освіти та науки Тернопільської обласної державної адміністрації (довідка №01/1235-10 від 30.05.2007р.), Тернопільського обласного центру зайнятості (довідка про впровадження №ОЦ-08/17771-08-8 від 23.05.2007року), ПВНЗ «Інститут економіки та підприємництва» (довідка № 152 від 22.05.2007р). Деякі пропозиції обговорені на засіданні Вченої ради ПВНЗ «Інститут економіки та підприємництва» (протокол №5 від 15 січня 2008р.) та відповідно до листа МОН України (№1/9-762 від 18.12.2007р.) направлені на розширене засідання підсумкової колегії Міністерства освіти і науки з питання «Вища освіта України – європейський вибір: стан, проблеми, перспективи» (довідка № 21 від 05.02.2008р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійно виконаним дослідженням. Всі представлені в роботі результати отримані автором особисто. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, в дисертації використано лише ті ідеї та положення, які є результатом власної роботи здобувача.
Апробація результатів дисертації. Основні положення дослідження апробовані на: ІІІ Міжнародній науково-теоретичній конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Соціально-економічні, політичні та культурні оцінки та прогнози на рубежі двох тисячоліть» (м. Тернопіль, 2005р.), Всеукраїнській науково-практичній конференції «Проблеми розвитку економіки і підприємництва в Україні в контексті міжнародних інтеграційних процесів» (м. Тернопіль, 2005р.), ІV Міжнародній науково-теоретичній конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Соціально-економічні, політичні та культурні оцінки та прогнози на рубежі двох тисячоліть» (м. Тернопіль, 2006р.), Міжнародній науково-практичній конференції «Перспективи та пріоритети розвитку економіки України» (м. Луцьк, 2006р.), ІІ Всеукраїнській науково-практичній Інтернет – конференції «Соціум. Наука. Культура» (м. Київ, 2007р.), V Міжнародній науково-теоретичній конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Соціально-економічні, політичні та культурні оцінки та прогнози на рубежі двох тисячоліть» (м. Тернопіль, 2007 року), ІV міжнародній науково-практичній конференції «Європейські інтеграційні процеси та транскордонне співробітництво» (м. Луцьк, 2007р.).
Наукові публікації. Основні положення і наукові результати дослідження опубліковані у 15 наукових працях загальним обсягом 9,3 д.а., в тому числі 2 у співавторстві. У фахових виданнях опубліковано 7 статей загальним обсягом 4,9 д.а.
Обсяг і структура роботи. Дисертація складається із вступу, трьох розділів, висновків, 16 додатків на 20 сторінках, списку використаних джерел із 184 найменувань на 15 сторінках. Повний обсяг дисертації становить 209 сторінок, з яких 173 сторінки основного тексту, що містить 34 таблиці та 24 рисунки.
Список литературы СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Алексеев А.А. Маркетинговые исследования рынка услуг [Електронний ресурс]– Режим доступу до джерела: http // www.marketing.spb.ru/thems/arhiw
2. Анализ экономики. Страна, рынок, фирма: Учебник / Под ред. проф. В.Е. Рыбалкина.- М: Международные отношения, 1999.- 304с.
3. Андрущенко В. Освіта в пошуках нових стратегій мислення / В.Андрущенко // Вища освіта України. - 2003.- №2. - С.5-7.
4. Ассэль Г. Маркетинг: принципы и стратегия / Г.Ассэль – М.: ИНФРА-М, 1999. – 804с.
5. Астахова Е.В. Социальная характеристика кадрового потенциала высшей школы: украинский вариант / Е.В.Астахова // Инновации в образовании. - 2003.- №1. - С.27-52.
6. Багдасарьян Н.Г., Немцов А.А. Послевузовские ожидания студенческой молодежи / Н.Г.Багдасарьян, А.А.Немцов // Социс. - 2003. - №6. – С.58-62.
7. Баталов А.С. Маркетинг образовательных услуг: базовые понятия [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела:. - http // www.supermarketing.nm.ru/narod
8. Белаш О.Ю. О маркетинговой деятельности в государственном техническом вузе / О.Ю.Белаш // Маркетинг в России и за рубежом. – 2006. - № 1(51). - С.97-107.
9. Богдан Н.Н. Причины и проявления кризиса трудовой мотивации в Дальневосточном регионе / Н.Н.Богдан // Проблемы адаптации молодежи к рынку труда: Сборник материалов. – Владивосток, 2003. – 14с.
10. Богиня Д.П., Грішнова О.А. Основи економіки праці: Навч. посіб. – К.: Знання – Прес, 2000. – 313с.
11. Болонський процес – структурна реформа вищої освіти на європейському просторі [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела: - http // www.kpi.ua/education/bologna.pgp
12. Братко О.С. Концептуальні основи маркетингу вищого навчального закладу / Зб. наук. пр. – Тернопіль – Катовіце: Джура, 2001.- 156с.
13. Буряк П.Ю., Карпінський Б.А., Карпова Я.Ю. Маркетинг: Навч. посіб. – К.: ВД «Професіонал», 2005. – 320с.
14. Бутенко А.І., Кучеренко В.Р., Рак Є.В., Ягорлицький В.А. Кон’юнктурний аналіз товарного ринку. - Одеса: ТОВ «Автограф», 2000.- 156с.
15. Валиев Ш.З. Рынок образовательных услуг.- СПб: Изд-во СПбГУЭФ, 2001.- 139с.
16. Васильченко Н., Бурлюкина Е., Секерин В. Маркетинговые исследования рынка образовательных услуг в регионе / Н.Васильченко, Е.Бурлюкина, В.Секерин // Маркетинг. - 2003.- №1(68). – С.21-27.
17. Вачевський М.В., Скотний В.Г. Маркетинг в сферах послуг: Навч. посіб. – Київ: Центр навчальної літератури, 2004. – 232с.
18. Вашків П.Г., Пастер П.І., Сторожук В.П., Ткач Є.І. Статистика підприємництва: Навч. посіб. – К.: Слобожанщина,1999. - 600с.
19. Вища освіта в Україні: Навч. посіб. / За ред. В.Г.Кременя, С.М.Ніколаєнка. – Київ: Знання, 2005. – 327с.
20. Вища освіта України: методологічні та соціально-виховні проблеми модернізації. Кн.6. Монографія / За ред.. Андрущенка В.П., Михальченка М.І., Кременя В.Г. – К.: ДЦССМ, 2002. – 440с.
21. Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент: Підручник .- К.: КНЕУ, - 1998. – 268с.
22. Войчак А.В. Маркетингові дослідження. Навч.-метод. посібник для вивчення дисциплін / А.В.Войчак. – К.: КНЕУ, 2001.- 119с.
23. Волкова М.М., Звездова А.Б. Маркетинговые исследования в области образовательных услуг [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела:.- http // www.dis.ru/market/thems/arhiw
24. Вища освіта: проблеми з погляду ректорів // Освіта України. – 2003. – №18. – С.2.
25. Высшее образование и рынок // Alma mater, 2003.- №4.- С.29-33.
26. Гальчинський А.С., Єщенко П.С., Палкін Ю.І. Основи економічних знань: Навч.посіб. – К.:Вища шк., 1998.- 544с.
27. Гапон В.В. Вимоги до підготовки спеціалістів в галузі освіти у сучасних умовах та прогнозування соціально-економічних показників діяльності ВНЗ / В.В.Гапон // Проблеми освіти. – 2002.- №28. – С. 81.
28. Геєць В.М. Характер перехідних процесів до економічних знань / В.М.Гаєць // Економіка України. - 2004. - №1. – С.51-53.
29. Горбунова Ю.А. Маркетинг в сфере высшего образования: пример университета Калабрии / Ю.А.Горбунова // Маркетинг в России и за рубежом. - 2005.- №5(49). - С.44-47.
30. Грабовецький Б.Є. Економічне прогнозування і планування: Навч. посіб. – Київ: Центр навчальної літератури, 2003.- 188с.
31. Грішнова О. Освіта – головний чинник економічного і соціального розвитку України / О.Грішнова // Вісник ТАНГ. - 2003.- №5/2.- С.17-53.
32. Грішнова О., Смоловик П. Освіта й професійна мобільність як чинники конкурентноздатності робочої сили / О.Грішнова, П.Смоловик // Україна: аспекти праці. – 1999. - №1.- С.3-8.
33. Грішнова О.А. Економіка праці та соціально-трудові відносини: Підручник. - К.: Знання, 2004. – 535с.
34. Груббер Й. Эконометрия. Том 1: Введение в эконометрию.- К.: ООО «Астарта», 1996.- 395с.
35. Дерев’яненко Т.Є. Маркетинговий аналіз кон’юнктури товарного ринку / Т.Є.Дерев’яненко // Маркетинг в Україні. – 2001.- №3. - С.35-37.
36. Дмитренко Г.А. Стратегічний менеджмент в системі освіти: Навч. посіб. – К.: МАУП, 1999. – 176с.
37. Добрыднев С.И. К вопросу определения продукта вуза / С.И.Добрыднев // Маркетинг в России и за рубежом. - 2004.- №4.- C.26-31.
38. Рыночная конъюнктура в равновесии экономики / Б.Дунаев // Финансовые риски. – 2005. - №1, - C.65-76.
39. Дэвис Б. Стратегический маркетинг для школ / Б.Дэвис, Л.Эллисон. – Лондон, 1997. – С.9-20.
40. Егоршин А.П. Перспективы развития образования в России в ХХІв./ А.П.Егоршин // Университетское управление. - 2002.- №2.- С.13-23.
41. Економічна енциклопедія: В 3 т./ Відп. ред. С.В.Мочерний. – К.: Видавничий центр «Академія», 2001. – 848с.
42. Економічна теорія/ За ред. Предборського В.А. – К.: Кондор, 2003. – 492с.
43. Жиляев И. Развитие системы платного образования в Украине / И.Жиляев // Общество и экономика. - №10.- 2003.- С.179-188.
44. Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» // Урядовий кур’єр. – 2002.- №15.
45. Закон України «Про вищу освіту» // Відомості Верховної Ради УРСР.- 1991.-№34.- С.451.
46. Захожай В.Б., Шепітко Г.Ф., Адамова І.З. Статистикам маркетингу / За заг. ред. В.Б.Загожая. – К.: МАУП, 2001. – 64с.
47. Зборовский Г.Е., Шукшина Е.А. Профессиональное образование и рынок труда / Г.Е.Зборовский, Е.А.Шукшина // Социс. – 2003. - №4. – С.61-64.
48. Зотов В.Н. Разработка стратеги и тактики маркетинговой деятельности вузов на рынке образовательных услуг и научно- технической продукции: автореф. дис. на соиск. уч. степ. к.э.н. / Зотов В.Н. - М.:РЭА им. Г.В.Плеханова, 1997. – 35с.
49. Инновации и маркетинг в сфере образовательных услуг / Под ред. Е.А.Ковчуго. – М.: ИНИЦ Роспатента, 2001.- 48с.
50. Іванова Л.О. Показники ринкової кон’юнктури / Л.О.Іванова. – Львів.: Вид-во Львів. комерц. акад., 2004. – 19с.
51. Ілляшенко С.М., Баскакова М.Ю. Маркетингові дослідження: Навч. посіб. – За ред. д-ра екон. наук, проф. С.М.Ілляшенка. – К.: Центр навч. літ-ри, 2006. – 192с.
52. Ілляшенко С.М. Основні тенденції розвитку ринку послуг з надання вищої освіти у Сумській області / С.М.Ілляшенко // Економіка України. - 2004.- №7(512). - С. 60-65.
53. Каленюк І. До питання про освітній потенціал країни // Економіка України. – 2001. - №11 (480). – С.70-77.
54. Карпов В.А., Кучеренко В.Р. Маркетинг: прогнозування кон’юнктури ринку: Навч. посіб.–2-ге вид.,випр. і доп. – К.: Т-во «Знання», КОО, 2003.- 284с.
55. Качан Є.П. Регіональна політика ринку праці. Монографія / Є.П.Качан, О.О.Обухівський. – Тернопіль: Економічна думка, 2005.- 176с.
56. Коломінський Н.Л. Психологія менеджменту в освіті. – К.: МАУП, 2000. - 286с.
57. Кондратьєв Н.Д. Больших циклы конъюнктуры и теория предвидения: Избранные труды. – М.: Экономика, 2002. – 767с.
58. Конъюнктурный институт НКФ СССР. Мировое хозяйство. Статистический сборник за 1993-25гг. – М.: Финансовое издательство НКФ СССР, 1926.
59. Корсак К.В. Реформи в освіті: узагальнення закордонного досвіду [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела:- http // www.park.kiev.ua/abraad/edusystem
60. Костенко О.А. Высшее учебное заведение как субъект рыночных отношений [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела: - http // www.marketing.spb.ru/
61. Костюхин Д.И. Современный рынок. Тенденции и проблемы развития. - М.: Международные отношения, 1977.- 240с.
62. Котлер Ф. Маркетинг. Менеджмент. – СПб.: Питер Ком, - 1999. - 896с.
63. Котлер Ф. Основы маркетинга. Пер. с англ. – М.: Прогресс. – 1999.- 700 с.
64. Котлер Ф., Армсстронг Г., Сондерс., Вонг В. Основы маркетинга: Пер. с англ.- 2-е европ.изд. – М.;СПб.: Издательский дом «Вильямс», 2000.-944с.
65. Кратт О. Методика аналізу кон’юнктури ринку послуг вищої освіти / О.Кратт // Економіст. - 2004.- № 3.- С. 69-71.
66. Кратт О. Специфіка функції попиту на послуги вищої школи / О.Кратт // Вісник ТАНГ. - 2001. – Спеціальний випуск 18-4.- С.127-130.
67. Кремер Н.Ш., Путко Б.А. Эконометрика: Учебник для вузов /Под ред. проф. Н.Ш. Кремера. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2004.- 311с.
68. Крикавський Є.В., Косар Н.С., Мних О.Б., Сорока О.А. Маркетингові дослідження: Навч. посіб. – Національний університет «Львівська політехніка», «Інтелект-Захід», 2004. - 288с.
69. Крутиков Ф.А. Конъюнктура рынка при социализме (Теория и методология исследования). – М.: Экономика, 1968. – 128с.
70. Кряжев П. Зарубіжний досвід реформування освіти / П.Кряжев // Науковий світ, 2004. - №12. – С.8-10.
71. Кучеренко В.Р., Карпов В.А. Основи економічної кон’юнктури: Навч. посіб. - Київ: Центр навчальної літератури, 2004. - 224с.
72. Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива: Пер. с фр. – СПб.: Наука, 1996. – 589с.
73. Левшин Ф.М. Мировые товарные рынки: Методология изучения конъюнктуры. – М.: Международные отношения, 1978. – 360с.
74. Лісогор Л. Реформування системи освіти як чинник формування конкурентного середовища на ринку праці в України в умовах глобалізації світової економіки / Л.Лісогор // Вісник ТАНГ. - 2003. - №5-1. – С.159-162.
75. Макконелл К.Р., Брю С.Л. Экономикс: Принципы, проблемы и политика: Пер. с англ.: В 2т. – М.: Республика, 1992. – Т.1. – 399с.
76. Мамонтов С.А. Мультипликативная модель образовательных услуг. : В сб. СибУПК. - Новосибирск,1998. - С.89-101.
77. Мамонтов С.А. Рынок образования: маркетинговый аспект. - Новосибирск: Издательство ИДМИ, 2000.- 224с.
78. Марченко Л. Вища освіта потребує постійної модернізації / Л. Марченко // Освіта України. 2003. – 8 лип. – С.4.
79. Маркова В.Д. Маркетинг услуг.– М.: Финансы и статистика, 1996. – 316с.
80. Маркс К. Капитал. Критика политической экономии. Т2. Кн.2. Процесс обращения капитала / Маркс К. и Энгельс Ф. Сочинения: Изд. 2-е; В 30 т. – М.: Госполитиздат, 1961. – Т.24. - 648с.
81. Матвіїв М.Я. Методологія та організація маркетингового менеджменту в сфері вищої освіти: Монографія. – Тернопіль: Економічна думка, 2005. - 560с.
82. Маркетинг на рынке образовательных услуг: материалы Всерос. конф. (Ульяновск, 11-12октября 2000г.) / Под ред.Е.М.Белого. - Ульяновск, 2000.- 63с.
83. Медведєва В.М., Міщенко Г.Г. Інформаційний бізнес у сфері освіти, культури і мистецтва. - К.: 2000, - 96 с.
84. Менеджмент, маркетинг и экономика образования: Учебное пособие / Под ред. А.П.Егоршина. - Н.Новгород: НИМБ, 2001. - 624с.
85. Мешалкина Ю.В. Информационно-поисковая система «Маркетинг»: универсальный информационный ресурс для маркетинговой деятельности / Ю.В.Мешалкина //Маркетинг в России и за рубежом.– 2005. -№5(49). – С.59-62.
86. Міщенко Григорій. Маркетинг і вища освіта / Г. Міщенко //Вісник книжкової палати. – 2004. - №8. - С.38-41.
87. Моисеева Н., Пискунова Н., Костина Н. Маркетинг и конкурентоспособность образовательного учреждения (вуза) / Н.Моисеева, Н.Пискунова, Н. Костина // Маркетинг. - 1999. - №5. - С.77-89.
88. Наконечний С.І., Савіна С.С. Математичне програмування: Навч. посіб. - К.: КНЕУ, 2003.- 452с.
89. Наконечний С.І., Терещенко Т.О., Романюк Т.П. Економетрія : Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 1997. – 352с.
90. Нарибаев К.Н. Маркетинговый подход к университетскому образованию / К.Н.Нарибаев//Весник КазГУ. Серия эконом. - Алмати, 1998.- №7.–С.81-84.
91. Никитин С.П. Конъюнктура мировых товарных рынков: преемственность и специфика. – М.: Международные отношения, 1982. - 216с.
92. Ніколаєнко С.М. Вища освіта в Україні – завдання та перспективи. Проблеми з життя вищої школи [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела: http// www. mon.gov.ua/newstmp/2007/25.01/doc
93. Новий довідник до ВНЗ І, ІІ, ІІІ, ІV рівнів акредитації: Докладно про вищі навчальні заклади України / За ред. В.Співаковського. – Вид.7-е. – К.: ДП «Гранд-Ліцей», 2006. – 380с.
94. Оболенська Т.Є. Дослідження навчальними закладами потенціалу ринку освітніх послуг / Т.Є.Оболенська // Регіональні аспекти розвитку і розміщення продуктивних сил України. – 2002.- Вип.7. – C.81-85.
95. Оболенська Т.Є. Маркетинг освітніх послуг: вітчизняний та зарубіжний досвід: Монографія. – К.: КНЕУ, 2001.- 208с.
96. Ожегов С.И. Словарь русского языка / Под ред. Н .Ю.Шведовой.- М.: Русский язык, 1988. - C.238.
97. Ожегов С.И. Шведова Н.Ю. Толковый словарь русского языка. – М.: 1994. – 414с.
98. Офіційна статистика щодо стану української вищої освіти у 2003/4 та 2004/5 навч. роках / В.Ямковий // Маркетинг в Україні.– 2005.- №3. – С.9-11.
99. Панкрухин А.П. Маркетинг образовательных услуг [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела: // http: mon.marketologi.ru/book/111.html
100. Перелік платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами, затверджений Постановою КМУ від 20.01.97р. №38 // Офіційний вісник України. – 1997.- №4.- С.30-34.
101. Петрова Т. Ринок освітніх послуг та ринок праці: проблеми взаємодії та взаємозв’язку / Т.Петрова // Україна: аспекти праці. - 2006. - № 6. - С.3-7.
102. Петруня Ю., Залесов М., Брижатий В. Маркетинг на ринку освітніх послуг / Ю. Петруся та ін.// Вісник ТАНГ. – 2003. - №5-1. – С.163-167.
103. Пископпель Ф.Г. Основы изучения конъюнктуры капиталистического хозяйства. – М.: Международные отношения, 1960. – 292с.
104. Пінчук Н.С., Галузинський Г.П., Орленко Н.С. Інформаційні системи та технології в маркетингу: Навч. посібник. – К:. КНЕУ, 1999. - 328с.
105. План дій щодо забезпечення якості вищої освіти України та її інтеграції в європейське і світове освітнє товариство на період до 2010року [Електронний ресурс]– Режим доступу до джерела: http//www.mon.gov.ua/laws /MON_612_07.doc
106. Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (етапна освіта): Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.98, №65 // Офіційний вісник України. – 1998. - №3 (05.02.98); ст.108. – С.202-207.
107. Порядок надання платних послуг державними навчальними закладами // Урядовий кур’єр. – 1998. - №38-39.
108. Прасол Д. Структура прогностичного компонента та його роль в управлінській діяльності // Соціальна психологія. - 2005.- №5(13).- C. 38-45.
109. Про результати перевірки використання коштів держбюджету України на підготовку кадрів за економічними спеціальностями вищими навчальними закладами / К: Рахункова палата України, 2005.- Випуск 22.
110. Проблеми освіти. Випуск 40: Науково-методичний збірник. – Київ: НМЦВО, 2004. - 164с.
111. Професійні орієнтири випускників загальноосвітніх шкіл Тернопільщини: аналіз дослідження: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. [«Актуальні проблеми профорієнтації та професійного навчання безробітних»] - Київ: Інститут підготовки кадрів ДСЗУ, 2006. – C.51-62.
112. Рассудов Л.Н. Прогнозирование потребности в специалистах на базе региональных центров содействия трудоустройству и занятости / материалы школы-семинара. – Москва, 2002. – 71с.
113. Рейтинг українських вузів [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела: // www.ntn.tv/vizo.ru
114. Реформування освіти наблизить Україну до Європи // Інформаційний бюлетень Міжн. центру перспект. досліджень. – 2000. - №76. – C.24.
115. Решетілова Т.Б. Методичний підхід до оцінки конкурентоспроможності ВНЗ / Т.Б. Решетілова // Маркетинг в Україні. – 2005. - №3. – С.6-10.
116. Розвиток секторів і товарних ринків України / За ред. В.О.Точиліна. – Ужгород: ІВА, 2001. - 400с.
117. Сагинов К.А. Маркетинг образовательных услуг / К.А.Сагинов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2003. - №5. – С.83-89.
118. Сагинова О. Природа и характеристики образовательных услуг / О.Сагинова // Маркетинг. – 2005.- №3, с.53-63.
119. Сагинова О.В. Маркетинг образовательных услуг / О.В. Сагинова // Маркетинг в России и за рубежом. - 1999. - № 1. - с.49-58.
120. Сафонова В.Є. Інноваційні підходи до методології прогнозування розвитку вищої освіти / За ред. В.П.Андрущенко // Вища освіта України. Науково-методичний часопис. – К., 2004. - №1. – C.54-58.
121. Свестуньков С.Г. Методы маркетинговых исследований. Учеб. пособие. – СПб.: Издательство ДНК, 2003. - 352с.
122. Свестуньков С.Г. Прогнозирование экономической конъюнктуры в маркетинговых исследованиях. – Спб.: Изд-во СПбГУЭФ, 1997. - 106с.
123. Семенюк С. Маркетинг освітньої діяльності у процесі формування суб’єктів ринкової економіки: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (Тернопіль, 26-27 трав. 2005 р.) /Інститут економіки і підп-ва.– Тернопіль, 2005.- C.101-103.
124. Семенюк С. Маркетинг у вищих навчальних закладах: вітчизняні реалії: матеріали ІІІ Міжнар. наук.-теорет. конф. студентів, аспірантів та молодих вчених [«Соціально-економічні та політичні та культурні оцінки і прогнози на рубежі двох тисячоліть»], (Тернопіль, 15 квітня 2005р.) / М-во освіти і науки, Інститут економіки і підпр. – Тернопіль, 2005. – С.228-231.
125. Семенюк С. Моделювання попиту на освітні послуги на регіональному та загальнонаціональному ринку / С.Семенюк // Галицький економічний вісник. - 2007. - №4(8). - С.133-142.
126. Cеменюк С. Ринок освітніх послуг з точки зору маркетингу / С.Семенюк //Галицький економічний вісник. - 2006. - №1(8). - С.114-120.
127. Cеменюк С. Ринок освітніх послуг: особливості дослідження кон’юнктури // Галицький економічний вісник, 2006.- №4(11). - С.87-91.
128. Семенюк С. Ринок освітніх послуг: нові тенденції і перспективи розвитку: матеріали ІV Міжнар. наук.-теорет. конф. студентів, аспірантів та молодих вчених [«Соціально-економічні та політичні та культурні оцінки і прогнози на рубежі двох тисячоліть»], (Тернопіль, 30 березня 2006р.) / М-во освіти і науки, Інститут економіки і підпр-ва. – Тернопіль, 2006 – С.136-138.
129. Семенюк С. Трансформація ринку освітніх послуг в ринок праці: матеріали V Міжнар. наук.-теорет. конф. студентів, аспірантів та молодих вчених [«Соціально-економічні та політичні та культурні оцінки і прогнози на рубежі двох тисячоліть»], (Тернопіль, 17 квітня 2007р.) / М-во освіти і науки, Інститут економіки і підп-ва. – Тернопіль, 2007 – С.330-332.
130. Семенюк С.Б. Аналіз факторів, які впливають на кон’юнктуру ринку освітніх послуг: зб. наук. пр. аспірантів та молодих вчених «Наука молода»: / Мін-во освіти і науки України, Терн. нац. економ. університет. - Тернопіль, Наука молода. - 2007. – С.144-150.
131. Семенюк С.Б. Оцінка діючої методики прогнозування кон’юнктури ринку освітніх послуг: матеріали другої Всеукр. наук.- практ. інтернет-конф. [«Соціум. Наука. Культура»] (Київ, 29-31 січня 2007р.) – Київ, 2007.- С.45-47.
132. Семенюк С.Б. Оцінка кон’юнктури ринку освітніх послуг та шляхи її оптимізації / С.Б.Семенюк // Галицький економічний вісник. - 2007. - №3(14). – С.84-86.
133. Семенюк С.Б. Оцінка кон’юнктури ринку послуг вищої освіти в України: стан і проблеми / С.Б.Семенюк // Економіка розвитку. - 2007. - №1(41). - С.116-117.
134. Скибінський С.В. Маркетинг: У 2ч. – Львів: Вид-во Львівської комерційної академії, 2000. - Ч1. – 640с.
135. Современный маркетинг: настольная книга по исследованию рынка: Учеб. пособие /Под ред. В.Е.Хруцкого.–М.:Финансы и статистика, 1999. – 528с.
136. Сотніков В.С. Дослідження процесу формування потреби в освіті (регіональний аспект) [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела: http // www.dis.ru/market/thems/arhiw
137. Соціально-економічне становище України 2000-2006р.р. [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела: //http.www. ukrstat.gov.ua
138. Специфіка розвитку вищої освіти в період глобалізації [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела: http/:shpargalka.org.ua/r/0/331/html
139. Список вищих навчальних закладів та відокремлених підрозділів, в яких анульовано ліцензію або припинено освітню діяльність у 2005 році та І півріччі 2006 року. [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела: – http: www. mon.gov.ua/license/dis _lcnz.doc
140. Статистика рынка товаров и услуг / Под ред. И.К. Беляевского. - М.: Финансы и статистика, 1995.- 432с.
141. Статистичний щорічник Тернопільської області за 2003 рік / Стат. управління Тернопільської області. – Тернопіль, 2004. – 462с.
142. Статистичний щорічник Тернопільської області за 2004 рік / Стат. управління Тернопільської області. – Тернопіль, 2005. – 481с.
143. Статистичний щорічник Тернопільської області за 2005 рік / Стат. управління Тернопільської області. – Тернопіль, 2006. – 472с.
144. Статистичний щорічник України за 2000 рік / Держкомстат України / За ред. О.Г.Осауленка – К.: Техніка, 2001. – 597с.
145. Статистичний щорічник України за 2001 рік / Держкомстат України / За ред. О.Г.Осауленка – К.: Техніка, 2002. – 643с.
146. Статистичний щорічник України за 2002 рік / Держкомстат України / За ред. О.Г.Осауленка. – К.: Консультант, 2003. – 663с.
147. Статистичний щорічник України за 2003 рік / Держкомстат України / За ред. О.Г.Осауленка. – К.: Консультант, 2004. – 632с.
148. Статистичний щорічник України за 2004 рік / Держкомстат України / За ред. О.Г.Осауленка. – К.: Консультант, 2005. – 590с.
149. Статистичний щорічник України за 2005 рік / Держкомстат України / За ред. О.Г.Осауленка. - К.: Консультант, 2006. – 632с.
150. Степко М. Вища освіта стане доступнішою: [Бесіда із заст. держ. секр. М-ва освіти і науки України про урядові ініціативи щодо модернізації та «європеїзації» вищої школи в Україні] //Освіта України.– 2003.– 27 трав.– С.1-5.
151. Стиглиц Дж. Экономика государственного сектора. –М.: Инфра-М, - 1997. – 297с.
152. Стрижков А.М. Понятия качества образовательной услуги в условиях рыночных отношений / А.М.Стрижков // Стандарты и мониторинг в образовании. – 1999.- №3. – С.47-50.
153. Теорія і практика маркетингових досліджень: матеріали всеукр. наук.-практ. конф. [«Маркетингові дослідження в Україні»], (Тернопіль, 26-27 квітня 1999р.) / М-во освіти і науки України, Ін-т економіки і підпр-ва – Тернопіль: Джура, 1999. - 96с.
154. Трансформація української освіти в контексті європейської інтеграції [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела: // www.icps.kiev.ua
155. Україна в цифрах 2005 року. - К.: Консультант, 2006. – 247с.
156. Федько В.П., Бондаренко В.А. Маркетинговые аспекты формирования системы подготовки научных кадров / В.П.Федько, В.А.Бондаренко // Маркетинг в России и за рубежом. – 2005. - №4 (48). – С.117-121.
157. Хаксевер К., Рендер Б., Рассел Р., Мердик Р. Управление и организация в сфере услуг. – 2-е изд. / Пер. с англ. под ред. В.В.Кулибановой. – СПб.: Питер, 2002. – 752с.
158. Харрод Р.Ф. К теории экономической динамики. Новые выводы экономической теории и их применение в экономической политике / Пер. с англ.И.К. Дашковского. - М.: Гелиос АРВ, 1999.- 160с.
159. Хатунцев А.Н. Маркетинговые исследования рынка профессиональных знаний и навыков: карьерное планирование / А.Н.Хатунцев // Маркетинг в России и за рубежом. – 2003.- №1.- С.54-63.
160. Чекотовский Э.В. Графический анализ статистических данных в Microsoft Excel 2000.- М.: Компьютерное изд-во «Диалектика», 2002. – 464с.
161. Ченцов А.О. О бизнесе образовательных услуг / А.О.Ченцов // Высшее образование в России. - 1999. - №2. - С.120-123.
162. Чернецький Ю. Шляхи запозичення досвіду США у сфері вищої економічної освіти / Ю.Чернецький // Економічна теорія. - 2004.- №2. - С.25-28.
163. Черчилль Г.А. Маркетинговые исследования / СПб.: Питер, 2000.– 748с.
164. Четыркин Е.М. Статистические методы прогнозирования. – 2-е узд. перераб. и доп. – М.: Статиспоэд, 1997. – 200с.
165. Чинники оптимізації освіти (коментар до затвердження Кабінетом Міністрів України Державної програми розвитку освіти на 2005-2007роки) // Урядовий кур’єр, 15 жовтня 2004 року. - №196.
166. Чухломин В.Д. Ценообразование на образовательные услуги с учетом факторов внутренней среды организации / В.Д. Чухломин // Маркетинг в России и за рубежом. - № 6 (38). – 2003.- С.107-113.
167. Шведенко В.В., Тяжов А.И. Маркетинговая концепция: в системе понятий и категорій, в схемах, графиках, тестах, задачах и упражнениях. – Кострома: Изд-во Костром. Госпедунив-та им. Н.А.Некрасова, 1998. – 117с.
168. Шевченко Д.А. Маркетинговые стратеги ценообразования в вузе / Д.А. Шевченко // Практический маркетинг. – 2002. - №68(10). – С.7-14.
169. ШевченкоД.А. Особенности стратегии маркетинга образовательных услуг/ Д.Шевченко // Маркетинг в России и за рубежом, 2005. - №4.– С.108-116.
170. Шепеляв И.Д. Прогнозирование покупательского спроса и торговая конъюнктура. – К.: Выща шк., 1982. – 247с.
171. Шикин Е.В., Чхартишвили А.Г. Математические методы в управлении: Учеб. пособие. –М.: Дело, 2000. – 440с.
172. Шинкарук В. Основні напрямки модернізації структури вищої освіти України [Електронний ресурс] – Режим доступу до джерела: - http// www. mon.gov.ua/main.pgp/education/hinger
173. Штефанич Д.А., А.Ліманський, С.П.Мартова та інші. Поведінка споживачів: Навчальний посібник. – Івано-Франківськ: ІМЕ «Галицька академія», 2005. – 232с.
174. Штефанич Д.А., Семенюк С.Б. Кон’юнктура ринку освітніх послуг та її складові елементи: зб. наук. пр. Луцького державного технічного університету. Випуск 3(10) -Ч.2. – Луцьк, 2006. - С.214-221.
175. Штефанич Д.А., Семенюк С.Б. Становлення ринку освітніх послуг в Україні в контексті європейської інтеграції: матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф. студ., аспірантів і молодих науковців [«Європейські інтеграційні процеси і транскордонне співробітництво»] (Луцьк, 17-18 травня 2007р.) / Мін-во освіти і науки України, Вол. держ. ун-тет ім. Л.Українки. – Луцьк.: РВВ «Вежа» Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 2007. - С.532-534.
176. Шумпетер Й. Теория экономического развития: Пер. с нем. – М.: Прогресс, 1982. – 455с.
177. Щетинин В. Рынок образовательных услуг в современной России / В.Щетинин // Школа. - 1997, - №3. - С.88-92.
178. Экономико-статистический анализ / Под ред. С.Д.Ильенковой. – М.: Юнити, 2002. – 215с.
179. Andreas Herman, Christian Homburg. Marktforschung: Methoden, Anwendungen, Praxisbeispiele. – Germany, 2000.
180. Davies B. Ellison L. Strategic Marketing for Schools. Pitman Publishing, London, 1997.
181. Marketing for higher education. – Chicago, 1997.
182. Rober Nieschlag, Erwin Dichtl, Hans Hörschgen. Marketing-Forschung.-
Berlin, 1985.
183. Sargent V. Back to school. Marketing Business, March, 1993.
184. Thomas Y.G.,Koonce Y.M. Differentiating a commodity: Lessons for Tyson Foods. / Planning Review. – 1989, Sept/oct: 24-9.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.