У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название МАТЕМАТИЧНІ МОДЕЛІ РЕГУЛЮВАННЯ РЕГІОНАЛЬНОЇ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Количество страниц 247
ВУЗ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «КИЄВО-МОГИЛЯНСЬКА АКАДЕМІЯ»
Год сдачи 2008
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РЕГІОНАЛЬНОЇ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ ПОЛІТИКИ 12
1.1. Основні цілі дер¬жавної регіональної фінансово-економічної полі¬тики 12
1.2. Міжбюджетні трансферти як основний механізм фінансового вирівнювання та їх особливості в умовах України 27
1.3. Особливості стимулювання інвестиційної привабливості регіонів 35
1.4. Проблеми аналізу економічного зростання на регіональному рівні та класифікація економіко-математичних моделей економічного зростання 46
Висновки до розділу 1 61
РОЗДІЛ 2. СИСТЕМА МОДЕЛЕЙ ЩОДО АНАЛІЗУ ТА РЕ-
ГУЛЮВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ
ПОЛІТИКИ НА РІВНІ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ
65
2.1. Моделювання впливу трансфертів на фіскальну поведінку місцевих органів влади 65
2.2. Моделювання механізму міжбюджетного регулювання з метою зміцнення соціально-економічного розвитку регіонів 79
2.3. Методи визначення депресивних регіонів України 84
2.4. Система моделей щодо аналізу та регулювання економічного зростання регіонів України 93
Висновки до розділу 2 113


РОЗДІЛ 3. ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ АНАЛІЗ РЕГУЛЮВАННЯ ФІНАНСОВОЇ ПОЛІТИКИ ТА ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РІВНІ

118
3.1. Кількісна оцінка впливу трансфертів на ефективність фінансового вирівнювання та розростання витрат місцевих бюджетів
118
3.2. Оцінка депресивних регіонів України та рекомендації щодо регулювання їх розвитку на основі механізму розподілу інвестиційних грантів 136
3.3. Кількісне оцінювання факторів економічного зростання на регіональному рівні та побудова сценаріїв регулювання фінансово-економічного розвитку регіонів України 151
3.4. Реалізація розробленого комплексу моделей в системі АРМ фінансового аналітика 169
Висновки до розділу 3 176
ВИСНОВКИ 181
ДОДАТКИ 184
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 235





ВСТУП


На шляху України до побудови стабільної соціально спрямованої інноваційної моделі економіки постають важливі завдання, пов’язані з прискоренням перетворень у соціально-економічній та фінансовій сферах, розмежуванням функцій державного регулювання за рівнями управління та, відповідно, формування ефективних інструментів державної регіональної фінансово-економічної політики, спрямованої на стимулювання економічного зростання регіонів, подолання їх структурної та фінансової нерівності.
Актуальність теми дослідження. В умовах переходу України до інноваційно-інвестиційної моделі економіки особливо актуальною стає проблема використання адекватних інструментів державного регулювання з метою забезпечення економічного розвитку як на макро-, так і на мезорівні, посилення фінансової самостійності регіонів, стимулювання їх інвестиційної діяльності. Досягнення вказаної мети потребує, у першу чергу, реформування основних підходів до економічних регуляторних механізмів, чіткого розмежування функцій державного та регіонального регулювання, орієнтації на створення сприятливих умов для фінансового та соціально-економічного вирівнювання регіонів. Відповідно, стримко зростають вимоги до підвищення ефективності регіонального регулювання економіки, ключовою проблемою якого є забезпечення соціально-економічного та фінансового вирівнювання регіонів, раціонального використання ресурсного потенціалу та людського капіталу, стимулювання економічного зростання регіонів. Вирішення даних проблем вимагає застосування та розробки адекватного економіко-математичного апарату регулювання фінансово-економічної політики на регіональному рівні.
Наведені вище проблеми знайшли відображення в дослідженнях як зарубіжних, так і провідних українських науковців. Серед провідних наукових досліджень зарубіжних вчених із питань формування теоретичних основ державної та регіональної фінансово-економічної політики, понятійного апарату, аналізу її інструментів, розмежування функцій державного регулювання за рівнями управління, стимулювання економічного зростання слід виділити праці Дж.Кейнса, Г.Манківа, Дж.Сакса, Р.Солоу, Дж.Стігліца, Д.Фішера, Р.Барро, О.Лотова, В.Гальперина, С.Гурієва, К.Журавської та інших. Вагомий внесок у формування теоретичних основ державного регулювання на макро- та мезорівнях в умовах трансформації внесли також відомі українські вчені, зокрема, В.Геєць, І.Бураковський, А.Єпіфанов, А.Єріна, В.Кравченко, І.Луніна, В.Опарін, Ю.Пасечник, І.Сало, С.Слухай, Д.Стеченко, В.Федосов, І. Чугунов, С. Юрій та інші.
Проблемами економіко-математичного моделювання інструментів фінансово-економічної політики займається коло широко відомих українських учених, таких як В.Геєць, В.Вітлінський, В.Вовк, В.Заруба, В.Єлейко, О.Карагодова, М.Клименюк, Т.Клебанова, К.Ковальчук, Ю.Лисенко, І.Лук’яненко, М.Скрипниченко, О.Суслов, Т.Терещенко, В.Христіановський, О.Черняк та інші.
Необхідність підвищення ефективності рішень на регіональному рівні в умовах ускладнення взаємозв’язків та структури фінансово-економічних відносин робить актуальною проблему удосконалення методів, запропонованих в працях зазначених вчених та інших фахівців, а також розробку нових підходів до моделювання інструментів регулювання регіональної фінансово-економічної політики з урахуванням специфічних особливостей та нерівномірності розвитку регіонів.
Слід зазначити, що класичні економетричні моделі не дозволяють враховувати неспостережувані фактори, які призводять до формування особливостей та нерівномірностей розвитку економічних процесів, що є необхідним при дослідженні та моделюванні специфічних регіональних особливостей. Відповідно, перспективним підходом є розробка моделей лонгітюдних даних з фіксованими та випадковими ефектами, які враховують особливості регіонального розвитку та невизначеність економічного середовища. Розробка таких моделей є суттєвим кроком в моделюванні механізму фінансово-економічного регулювання на регіональному рівні. Мало дослідженою залишається проблема надання інвестиційних грантів для стимулювання ділової активності регіонів. Розробка основних принців їх розподілу є важливим елементом стимулювання розвитку депресивних регіонів. Оскільки метою ефективності регулювання фінансово-економічної політики на регіональному рівні є, зокрема, забезпечення економічного зростання регіонів, то важливим етапом є розробка адекватних математичних моделей, які дозволяють виявити та кількісно оцінити основні фактори стимулювання регіонального розвитку та спрогнозувати ефекти від запровадження відповідних регулюючих заходів.
Актуальність вирішення вищезазначених проблем зумовила напрям наукового дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційна робота виконана згідно з планом наукових досліджень кафедри фінансів та лабораторії фінансово-економічних досліджень факультету економічних наук Національного університету “Києво-Могилянська академія” в процесі розробки держбюджетних тем:
1) “Економетричні підходи до розробки макрофінансової програми України та фінансового вирівнювання регіонів” (№ ДР 0101U000919). Особистий внесок автора полягає у розробці концептуальних підходів щодо особливостей моделювання державного регулювання на регіональному рівні в частині фінансово-економічної політики, методів визначення депресивних регіонів та їх кластерізації, у визначенні особливостей економетричного моделювання впливу міжбюджетних трансфертів на фіскальні зусилля місцевих органів, розробці основних принципів надання інвестиційних грантів з урахуванням економічного потенціалу регіонів та їх структурних особливостей.
2) “Розробка методології моделювання процесів державного регулювання трансформаційної економіки” (№ ДР 0104U000540). Особистий внесок автора полягає у критичному аналізі основних концепцій економічного зростання, моделюванні впливу інструментів державного та регіонального регулювання на економічне зростання регіонів, розробці оригінальних економетричних моделей економічного зростання, обґрунтуванні спеціальних підходів з використанням залишків Солоу для дослідження впливу інтенсивних факторів на підтримку сталого економічного розвитку адміністративно-територіальних одиниць та країни загалом.
Мета і завдання дослідження. Метою наукового дослідження є розроблення концепції, побудова на її підґрунті методів кількісного оцінювання та системи математичних моделей регулювання фінансово-економічної політики, спрямованої на фінансове вирівнювання регіонів та стимулювання їх економічного зростання.
Для досягнення зазначеної мети в дисертації поставлено та вирішено такі задачі:
розробити концептуальні підходи щодо кількісного оцінювання та визначення інструментів впливу регіонального регулювання на фінансово-економічний стан регіонів, а також проблеми їх формалізації;
дослідити існуючі економіко-математичні моделі та методи фінансового вирівнювання регіонів та стимулювання розвитку депресивних адміністративно-територіальних одиниць;
проаналізувати методологічні підходи щодо економічного зростання та впливу інструментів державного та регіонального регулювання на стійкій фінансово-економічний розвиток адміністративно-територіальних одиниць;
побудувати систему економіко-математичних моделей щодо кількісного аналізу впливу міжбюджетних трансфертів на фіскальні зусилля місцевих органів влади;
сформувати та обґрунтувати основні принципи надання інвестиційних грантів для стимулювання регіонального економічного розвитку та фінансового вирівнювання адміністративно-територіальних одиниць;
розробити систему економетричних моделей оцінювання впливу основних чинників на економічне зростання регіонів України з урахуванням нерівномірності їх розвитку;
розробити математичне та алгоритмічне забезпечення для аналізу, оцінювання та регулювання фінансово-економічного розвитку регіонів України.
Об’єктом дослідження є фінансово-економічні процеси та регулювання фінансово-економічного розвитку регіонів в умовах трансформаційної економіки.
Предметом дослідження є теоретико-методологічні положення та інструментарій математичного моделювання регуляторних інструментів фінансово-економічної політики на мезоекономічному рівні.
Методи дослідження. При виконанні дисертаційної роботи методологічним підґрунтям стало застосування системного аналізу, комплексних підходів, що базуються, з одного боку, на принципах економічної теорії, теорії фінансів, а з іншого – на концептуальних засадах економіко-математичного моделювання процесів в економіці та фінансах, зокрема на методах багатокритеріального аналізу, теорії ймовірностей та математичної статистики, методах лонгітюдних даних, аналізу часових рядів, симультативних систем рівнянь тощо.
Інформаційну базу дослідження сформували нормативно-правові та законодавчі акти з питань реалізації державної фінансово-економічної політики в Україні, звіти Міністерства фінансів України, Державного казначейства України, статистичні матеріали Держкомстату України.
Наукова новизна отриманих результатів. Основні результати, отримані автором дисертації, що складають наукову новизну, полягають в розробці концепції та економіко-математичних моделей аналізу, оцінювання та регулювання фінансово-економічного розвитку регіонів з урахуванням їх особливостей та невизначеності зовнішнього середовища.
В межах дисертаційної роботи
вперше:
обґрунтовано цілісну концепцію та запропоновано систему економіко-математичних моделей аналізу й оцінювання основних факторів економічного зростання регіонів з урахуванням неоднорідності їхнього розвитку, які дозволяють підвищити якість, надійність та ефективність рішень щодо регулювання фінансово-економічної політики стійкого економічного розвитку адміністративно-територіальних одиниць;
розроблено економетричні моделі лонгітюдних даних та корегування помилки для аналізу впливу міжбюджетних трансфертів на фіскальні зусилля місцевих органів, що дало змогу емпірично обґрунтувати важливість трансфертів як основного інструменту фінансового вирівнювання адміністративно-територіальних одиниць;
створено систему економіко-математичних методів та моделей оптимального розподілу бюджетних коштів для збалансованого регіонального розвитку економіки України.
Удосконалено:
теоретико-методологічні засади щодо визначення критеріїв віднесення регіонів до проблемних та виявлення на основі формалізованих методів адміністративно-територіальних одиниць, які в першу чергу потребують державної допомоги та проведення структурної реорганізації;
концептуальні підходи до моделювання розподілу міжбюджетних трансфертів на основі комбінації економетричного аналізу, симультативних систем рівнянь та оптимізаційних моделей, що дозволяє підвищити ступінь об’єктивності з урахуванням рівнів регіонального економічного розвитку.
Дістали подальшого розвитку:
методичний підхід щодо надання інвестиційних грантів з врахуванням економічного потенціалу регіонів та їх особливостей, що дозволяє стимулювати інвестиційну діяльність регіонів України (зокрема депресивних) згідно різних критеріїв.
Практичне значення отриманих результатів. Розроблені концептуальні положення і математичні моделі регулювання фінансово-економічного розвитку на мезорівні можуть бути основою для обґрунтування та формування регіональної політики, спрямованої на фінансове вирівнювання та економічне зростання регіонів. Результати, отримані у дисертаційній роботі, знайшли практичне застосування при опрацюванні напрямів державної фінансово-економічної політики, зокрема щодо аналізу впливу фінансово-бюджетного регулювання на соціально-економічний розвиток регіонів, стимулювання їх економічного зростання (довідка Міністерства економіки України від 15.02.07 №4/91480), а також частково були враховані при підготовці проекту Концепції реформування місцевих бюджетів України (довідка Науково-дослідного фінансового інституту при Міністерстві фінансів України від 28.03.2007 № 77000-12/0193).
Теоретичні положення, методи і моделі, що складають наукову новизну дисертації, використовуються в навчальному процесі при підготовці фахівців зі спеціальностей “Економічна теорія”, ”Фінанси” у Національному університеті “Києво-Могилянська академія” (довідка від 17.01.2007).
Апробація результатів дисертації. Основні теоретичні та методологічні положення дисертації доповідались на: Всеукраїнській науково-практичній конференції молодих вчених “Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень на сучасному етапі” (Дніпропетровськ, лютий 2003 р.), Всеукраїнській науково-практичній конференції “Теорія та практика економіки та підприємництва” (Алушта, травень 2004р.), ІІ Всеукраїнській науково-практичній конференції вчених, викладачів та практичних працівників “Розвиток фінансової системи України в умовах ринкових трансформацій” (Вінниця, жовтень 2004р.), Міжнародній науково-практичній конференції студентів та молодих вчених ”Соціально-економічні напрямки розвитку регіонів в контексті сучасних процесів міжнародної інтеграції (Херсон, вересень 2006 року), VI Міжнародній науково-практичній конференції “Актуальні проблеми та перспективи розвитку економіки України (Алушта, жовтень 2007 р.), а також на наукових щорічних конференціях в рамках святкування Днів науки НаУКМА (Київ, НаУКМА, 2004-2007 рр.. січень, лютий), на конференції молодих вчених та студентів НаУКМА (Київ, квітень 2007р).
Публікації. Основні наукові положення, результати та висновки дисертації висвітлено в 10 наукових працях загальним обсягом 4.05 д.а. (з них особисто автору належить 3.35 д.а.), з яких 5 публікацій надруковані в наукових фахових виданнях обсягом 2.8 д.а. (з них особисто автору належить 2.15 д.а.), 5 праць – у інших наукових виданнях.

Список литературы СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ


1. Айвазян С.А., Бухштабер В.М., Енюков И.С., Мешалкин Л.Д. Прикладная статистика: классификация и снижение размерности — М.: Финансы и статистика, 1989. — 607с.
2. Базилевич В. Д., Баластрик Л. О. Державні фінанси.-К.: Атіка,2004.-368с.
3. Бак Н. А. Міжбюджетні відносини, як складова бюджетного регулювання // Фінанси України. – 2002. - №5. – С. 78-82.
4. Будаговська С., Кілієвич О., Луніна І., Пахомова Т., Романюк О., Сніжко А., Сніжко О. Мікроекономіка і макроекономіка. Підручник – К: Основи, 1998.-517с.
5. Буковинський С.А., Комаров А.А. Бюджет розвитку та пріоритети бюджетних інвестицій// Фінанси України. – 2004. - №9. – С. 74-83.
6. Буряченко А. Є., Палій М. П. Удосконалення фінансового механізму місцевих бюджетів. // Фінанси України. – 2003. - №8. – С. 13-18.
7. Бушта О.В. Порядок формування та використання коштів місцевих бюджетів// Фінанси України. – 2005. - №1. – с.6.
8. Бюджетний кодекс України. - К.: АртЕк, 2001.- 75с.
9. Василик О. Д., Павлюк К.В. Державні фінанси України. – К: НІОС. – 2002. – 608 с.
10. Вітлінський В.В. Моделювання економіки: Навч.посібник.: КНЕУ, 2003.-408 с.
11. Вітлінський В.В., Наконечний С.І., Шарапов О.Д. Економічний ризик і методи його вимірювання. - Підручник, К.: ІЗМН, 1996.- 400с.
12. Вітлінський В.В., Великоіваненко Г.І. Ризикологія в економіці та підприємництві.- К.:КНЕУ, 2004.- 345с.

13. Галушко А. С. Формування державного та місцевих бюджетів в умовах трансформації економіки // Фінанси України. – 2001. - №5. – с. 51-57.
14. Гальперин В. М. Макроэкономика. С.-Петербург, 1994 г. - С. 148
15. Гальчинський А.С., Єщенко П.С., Палкін Ю.І. Основи економічних знань. Навч.посіб.-К.:Вища школа,1998.-544с.
16. Городніченко Ю.О., Токарчук Т.В. Розщеплення податків як складова підвищення ефективності регіональної політики // Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, т. 19.- К.: Видавничій дім ”KM Академія”, 2001.- С.34-40.
17. Державні фінанси: Теорія і практика перехідного періоду в Центральній Європі / Пер. з англ. — К.: Основи, 1998. — 542с.
18. Дорнбуш Р., Фішер С. Макроекономіка. - К.: Основи, 1996. –114 с.
19. Д’яконова І. І. Удосконалення методів регулювання доходів і видатків державного й місцевого бюджетів // Фінанси України. – 1999. - №3. – С. 125-129.
20. Економіка України: Стратегія і політика довгострокового розвитку / За ред. акад. НАН України В.М.Гейця. - К.: Фенікс, 2003. - 2006 с.
21. Європейська хартія місцевого самоврядування, ратифікована Законом № 452/97-ВР (452/97-ВР ) від 15.07.97
22. Єлейко В. Основи економетрії. - Львів: Марка, 1995.-243 с.
23. Єпіфанов А.О, Сало І.В., Д`яконова І.І. Бюджет і фінансова політика України. - К.: “Наукова думка”, 1999.- 301 с.
24. Єпіфанов А.О, Сало І.В. Регіональна економіка. - К.: “Наукова думка”, 1999.- 344 с.
25. Єріна А.М. Організація вибіркових спостережень: Навчальний посібник. - К.: КНЕУ, 2004.-127с.
26. Ісмаїлов А.Б. Міжбюджетні відносини та напрями їх удосконалення // Фінанси України. – 2004. - №6. – С.27-32.

27. Жибер Т. В. Бюджетна політика України// Фінанси України – 2005. - №8. – с.7-11.
28. Закон України “Державний бюджет України на 2005 рік” .№2285-ІY від 23.12.2004 // Урядовий кур’єр від 29.12.2004.-№249.
29. Закони України “Про місцеве самоврядування в Україні. Про статус народних депутатів” . Офіційний текст.- К.: АТЗТ ”Видавництво “Право”, 2002.-91 с.
30. Заставецька О.В. Комплексний економічний та соціальний розвиток території: теоретичні та методологічні основи дослідження. — Тернопіль, 1997. — 300с.
31. Кейнс Дж. М. Избранные произведения: Пер. с англ. – М.:Экономика, 1993. – 543 с.
32. Кілієвич О., Мертенс О. Мікроекономіка для аналізу державної політики: Підручник.- К.:Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2005 – 655 с.
33. Киреев А.П. Международная економика. В 2-х частях. – Ч1. Международная микроекономика: движение товаров и факторов производства.Учебное пособие для вузов. – М.: Междунар. отношения, 2001. – 416 с.
34. Колодій С. Ю. Децентралізація бюджетної системи та економічне зростання // Фінанси України. – 2001. - №3. – с. 63-68.
35. Коляда Т., Онишко С. Податкова політика та державне регулювання економіки//Розбудова держави – 2000 - №7-12 – С. 55-62.
36. Корнаи Я. Дефицит — М.: Наука, 1992 — 608 с.
37. Корчинський В.Є., Колодій С.Ю. Удосконалення розрахунку міжбюджетних трансфертів // Фінанси України. – 2004. - №10. – C.13-19.
38. Костырко Р.А. Финансовый анализ: Уч.пособие.- .-Харьков: Изд.дом ”Фактор”,2007.-772с.

39. Кравченко В.І. Місцеві фінанси України: Навч. посібник. — К.: Т-во "Знання”, КОО, 1999. — 487.
40. Кравченко В. І. Фінанси місцевого самоврядування України: проблеми становлення(1989-2001). – К.: Знання, 2001. – 460 с.
41. Краснікова Л.І.,Токарчук Т.В.Визначення ефекту впливу чинників економічного зростання на основі моделей лонгітюдних даних//Наукові праці НДФІ, К.: Вид-во НДФІ, 2006.-вип.4(37).- С.50-59.
42. Кульчицький М.І. Місцеві бюджети і механізм їх формування // Фінанси України. – 2001.- №9. – С. 98-104.
43. Кульчицький М. В. Проблеми бюджетного реформування в Україні // Фінанси України. – 2002. - №7. – С. 25-29.
44. Левицька С.О.Впровадження програмно-цільового методу формування бюджетів // Фінанси України. – 2004. - №6. – C.33-37.
45. Лилик О. Я. Міжбюджетні відносини в економічній системі держави // Фінанси України. – 2002. - №6. – С. 30-35.
46. Лотов А.В. Введение в экономико-математическое моделирование.М.: «Наука», 1984.-391с.
47. Лук’яненко І.Г. Системне моделювання показників бюджетної системи України: Принципи та інструменти / Монографія, К.: Видавничий дім ”Києво-Могилянська Академія”, 2004. - 584 с.
48. Лук’яненко І.Г., Городніченко Ю.О., Краснікова Л.І. Економетричні підходи до аналізу фінансової програми місцевих органів влади України. Монографія, К.: Видавничий дім ”КМ Academia”, 2000. - 121с.
49. Лук’яненко І.Г., Городніченко Ю.О. Сучасні економетричні методи в фінансах. - К.: Літера, 2003.-348с.
50. Лук’яненко І.Г., Губачов А. Економіко-математичні аспекти аналізу впливу захисту прав власності на економічне зростання в Україні

//Моделювання та інформаційні системи в економіці: Міжвідом.наук.зб. Вип.68.- К.:КНЕУ, 2002.-С. 105-119.
51. Лук’яненко І.Г.Регуляторні механізми та специфіка українського фінансового ринку // Вісник Сумського аграрного університету. Науково-методичний журнал, Серія: Фінанси і кредит, №1(20), Суми, 2006.- С.9-17.
52. Лук’яненко І.Г. Застосування рейтингових оцінок при прийнятті управлінських рішень // Економічний вісник університету. Збірник наукових праць учених та аспірантів., вип.1., Переяслав-Хмельницький, 2007.- с.103-111
53. Лук’яненко І.Г. Проблеми діагностики класичних економетричних моделей // Економічна кібернетика. Міжнародний науковий журнал. - Донецьк, 2004.- 3-4(27-28). - С.100-107.
54. Луніна І. Міжбюджетні відносини в Україні: концептуальні підходи до реформування // Економіка України. – 2002. - №5. – С. 10-16.
55. Луніна І. О. Державні фінанси України у перехідний період. – Харків: Форт, 2000. – 296 с.
56. Луніна І. О. Державні видатки: тенденції і фактори зростання // Фінанси України. – 2001. - №4. – с. 104-110.
57. Макроекономічне моделювання та короткострокове прогнозування. – Харків, Форт, 2000.-336 с.
58. Макконнелл Кемпбелл Р., Брю Стенлі Л.Аналітична економія: принципи, проблеми і політика. Частина 1. Макроекономіка/ Пер. з англ. – Львів: «Просвіта». – 1997 р. – С. 474.
59. Мельник О.А., Кудря Я.В. Бюджетні ризики та методи управління ними // Фінанси України. – 2004. - №11. – С. 117-122.
60. Михасюк І., Мельник А., Купка М., Залога З. Державне регулювання економіки. – Київ: “Атіка”, 2000.- 591 с.
61. Наконечний С.І., Терещенко Т.О., Романюк Т.П. Економетрія: Підручник. – К.: КНЕУ, 2000. -296 с.

62. Небава М.І. Макроекономіка. Словник. – К.: Основи 2000 . - С. 205
63. Новикова М. М. Удосконалення взаємодії бюджетів різних рівнів.// Фінанси України. – 2002. – №10. – С. 84-88.
64. Огонь Ц.Г. Доходи бюджету як домінанта фінансової стабільності держави// Фінанси України – 2005. - №6 – с.19-28.
65. Олійник В. Я. Фінансовий механізм у системі економічного розвитку // Фінанси України. – 2001. - №5. – С. 17-23.
66. Опарін В., Федоров В. Концептуальні основи фінансової стратегії економічного зростання в Україні // Економіка України. – 2002. - №2. – С. 10-20.
67. Опарін В. М., Малько В. І., Кондратюк С. Я. Бюджетна система. – К.: КНЕУ, 2000. – 208 с.
68. Пасечник Ю.В. Бюджетна система України та зарубіжних країн. - К.:Знання-Прес, 2002. - 495с.
69. Перепьолкіна О.О. Економічне зростання в умовах перехідної економіки// Фінанси підприємств. – 2005. - №4.-С.23-28.
70. Петленко Ю. В., Рожко О. Д. Місцеві фінанси. – К.: Кондор, 2003. – 282 с.
71. Полозенко Д. В. Бюджет 2005 – новий етап соціального розвитку//Фінанси України – 2005.-№11.-С.25-31.
72. Полозенко Д. Міжбюджетні взаємовідносини – складова механізму випереджаючого економічного розвитку // Економіка України. – 2001. - №2. – С. 19-22.
73. Постанова Кабінету Міністрів України від 05.09.2001 №1195 “Про затвердження Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів ( дотацій вирівнювання та коштів, що передаються до державного бюджету) між державним бюджетом та місцевими бюджетами”
74. Постанова Кабінету Міністрів України від 09.09.2003 №1426 “Про внесення змін до формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотацій вирівнювання та коштів, що передаються до державного бюджету) між державним бюджетом та місцевими бюджетами”
75. Постанова ВРУ „Про Основні напрями бюджетної політики на 2005 рік” (2678-15) від 21.06.2005.
76. Поповкін В.А., Калітенко А.П., Розинка В.О. Рівні соціально-економічного розвитку регіонів України — К.:НІСД, 1994. — 78с.
77. Розпутенко І . Державні фінанси України.- К., 2000.- 326 c.
78. Рэдхэд К., Хьюис С. Управление финансовыми рисками: Пер. С англ.-М.:ИНФРА-М,1996.-288с.
79. Сидорець Р.В. Деякі аспекти вирівнювання соціально-економічного розвитку регіонів // Фінанси України. – 2001. - № 9. – С. 105-110.
80. Слухай С. В. Становлення системи фінансового вирівнювання // Фінанси України. – 1998. – №11. – С. 15-25.
81. Слухай С. В. Особливості фінансової підтримки місцевих бюджетів // Фінанси України. – 2002. - №9. – С. 48-55.
82. Слухай С. В. Міжбюджетні трансферти у постсоціалістичних країнах: теорії до реалій. – К.: “АртЕк”, 2002. – 288 с.
83. Соколовська А.М. Податкова система держави: теорія і практика становлення. – К.: Знання-прес, 2004. – 454 с. – (Вища освіта ХХІ століття)
84. Социально-экономический потенциал региона. Методологический аспект Донецк: ИЭП НАН Украины, 1992. — 103с.
85. Стеченко Д.М.Державне регулювання економіки: Навч.посіб.2-е видання, стер.-К.:Знання, 2004.-210 с.
86. Стігліц Д.Е. Економіка Державного Сектора. – К.: Основи, 1998. – 684 с.
87. Токарчук Т.В. Вплив трансфертів з державного бюджету на фіскальну поведінку місцевих урядів//Вісник Сумського національного

аграрного університету. Серія: Фінанси і кредит, №1(20).-Суми: Вид-во СНАУ, 2006.-С.94-98.
88. Токарчук Т.В. Трансферти як інструмент бюджетної політики на регіональному рівні // Соціально-економічні напрямки розвитку регіонів в контексті сучасних процесів міжнародної інтеграції: Збірник матеріалів Міжнародної наук.-практ. конференції студентів і молодих вчених, Херсон, 2006.-С.216-219.
89. Токарчук Т.В. Розробка основних принципів надання інвестиційних грантів для регіонів України//Розвиток фінансової системи України в умовах ринкової трансформації: Збірник матеріалів ІІ Всеукраїнської наук.-практ. конференції вчених, викладачів та практичних робітників, Вінниця:”Ландо ЛТД”, 2004.-С.226-234.
90. Токарчук Т.В. Кластерізація регіонів України//Теорія та практика економіки та підприємництва: Збірник матеріалів Всеукраїнської наук.-практ. конференції, Алушта, 2004.- С.103.
91. Токарчук Т.В. Визначення депресивних регіонів України з врахуванням Європейського досвіду// Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, т. 30.- К.: Видавничій дім ”KM Академія”, 2004.- С.70-77.
92. Токарчук Т.В. Моделі регулювання фінансово-економічного розвитку регіонів України // Актуальные проблемы и перспективы развития экономики Украины”: Збірник матеріалів YI Всеукраїнської наук.-практ. Конференції, Алушта, 2007.- С.84-85.
93. Трансформація моделі економіки України (ідеологія, протиріччя, перспективи) за редакцією академіка НАН України В.М. Гейця. – К.: -Логос, 1999. – 500 с.
94. Трач Ю. Ю. Підвищення ефективності формування доходів місцевих бюджетів // Фінанси України. – 2002. - №5. – С. 83-84.

95. Улюваев А. Государственные финансы и региональное развитие // Вопросы экономики, 1998.- №3.-С.34-41.
96. Факторы социально-экономического развития региона — Донецк: ИЭП НАН Украины, 1990 — 75с.
97. Чугунов І.Я. Теоретичні основи системи бюджетного регулювання.К.- 2005 - 258 с.
98. Чугунов І. Я. Вплив бюджету на економічний розвиток адміністративно-територіальних одиниць // Фінанси України. – 2002. - №12. – С. 42-50.
99. Чугунов І.Я., Лондар С.Л. Фінансово-бюджетні відносини: аналіз тенденцій розвитку в умовах трансформації економіки. - Київ-Львів: “Аліот”, 2002. – 203 с.
100. Чугунов І.Я. Бюджетний механізм регулювання економічного розвитку. - К: НІОС,2003.-485 с.
101. Шпортюк В.Г, Токарчук Т.В. Особливості фінансового вирівнювання регіонів України // Нац.ун-т ”Острозька Академія”. Наукові записки. Серія „Економіка”, вип.4. – Острог: Вид-во „Острозька Академія”, 2003.-С.28-37.
102. Шпортюк В.Г, Токарчук Т.В. Проблеми оптимальності регіонів України// Збірник матеріалів Всеукраїнської наук.-практ. конференції молодих вчених ”Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень на сучасному етапі”. - Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2003.- С.164-165.
103. Экономический анализ: Учебник для вузов/Под ред.Л.Т.Гиляровской.-М.:Юнити-Дана,2001.-527 с.
104. Юрій С. І., Бескид Й. М. Бюджетна система. – К: Таксон, 2002. – 256с.
105. Aghion, Phillipe, Howitt Peter. A Model of Growth through Creative Destruction// Econometrica, 1992.- 60 (March).-P. 323-351

106. Bailey S. J., Stephen Connolly. The Flypaper Effect: Identifying Areas for Further Research // Public Choice, 1998, Vol. 95.-р.98-122.
107. Bailey S.J. Local Government Economics. Principles and Practice. – Houdmills Вasingstroke, Hampshire: Macmillan, 1999. –152 P.
108. Barro, Robert J. Economic Growth in a Cross Section of Countries// The Quaterly Journal of Economics, 1991, vol 106.- p.407-443.
109. Barro, Robert J., Sala - I –Martin X.Economic Growth.- Cambridge, Massachusetts: The MIT Press,1999.-539p.
110. Barro, Robert J. Determinants of Democracy// The Journal of Development Economics. American Economic Review, 1999, vol. 65(2).- P. 310-316.
111. Baltagi Badi H.. Econometric Analysis of Panel Data. - NY: John Wiley& Sons, Inc., 1995. - 253 p.
112. Berkowitz Daniel , DeJong David. Accounting for Growth in Post Soviet Russia.Regional Science and Urban Economics, forthcoming, (cited 27 May 202)
113. Blanchard Oliver. Assessment of the Economic Transition in Central and Eastern Europe Theoretical Aspects of Transition// AEA Papers and Proceedings, 1996, vol. 96(2).- P. 117-122
114. Démurger Sylvie, Sachs Jeffrey D, Wing Thye Woo, Shuming Bao, Gene Chang, Andrew Mellinger. Geography, Economic Policy, and Regional Development in China// NBER Working Paper no. 8897, 2001.- 47 P.
115. Dickey D.A.., Bell W.R., Miller, R.B.” Unit Roots in Time Series Models: Tests and Implications”// American Statistician, 1986, № 40. - P. 12-26.
116. Dornbush R., Fisher S., Startz R. Macroeconomics. 7th ed. — Boston: Irwin McGraw-Hill, 1998. — 550 p.
117. Economoc reform in Ukraine. The Unfinished Agenda//edited by Anders Aslund and Georges de Menil.-New York:M.E.Sharpe, 2000.- 283p.

118. Favero, Carlo A. Applied Macroeconometrics - Oxford.: Oxford University Press, 2001.-282 p.
119. Fölster, Stefan, Magnus Henrekson. Growth Effects of Government Expenditure and Taxation in Rich Countries// The European Economic Review, June 2000.- Р.195-218.
120. Frances, P. H., Hylleberg S., Lee H.S. “Spurious Deterministic Seasonality” // Economics Letters, 1995, № 48. - P. 249-256.
121. Frances, Philip Hans. Time Series Models for Business and Economic Forecasting. Cambridge University Press, 1999. – 280 p.
122. Frumkin N. Guide to Economic Indicators. - 2th ed. — M.E. Sharpe, 1994. — 430 p.
123. Friebel G.,Guriev S. Why Russian workers do not move: of workers through in kind payment. Russian-European Centre for Economic Policy. Working paper № 5, Moscow, October 1999.-27c.
124. Frye T.,Zhuravskaya E. Private protection and public goods: the role of regulation. Russian-European Centre for Economic Policy. Working paper № 4, Moscow, August 1998.-26c.
125. Gamkhar S., Oates W. Asymmetries in the response to Increases and Decreases in Intergovernmental grants: Some empirical findings//National tax journal, 1996, 49.- p.501-512.
126. Geiger, Linwood T. Macroeconomic Analysis and Transitional Economy — Pennsylvania: St. Davids, 1992.-321 p.
127. Gramlich Edward M. Intergovernmental Grants: A Review of the Empirical Literature/ In The Political Economy of Fiscal Federalism, ed. Wallace Oates. Lexington, MA: Lexington Books, 1976.- 228 P.
128. Greene, William. Econometric analysis. - 4th ed. - Upper Saddle River, New Jersey: Prentice-Hall, Inc., 2000. * 1004 p.

129. Grossman Gene M., Helpman Elhanan. Innovation and Growth In The Global Economy// Cambridge, MA: MIT Press, 1991.-229 P.
130. Handbook of Industrial Organization // Under redaction of Richard Schmalensee and Robert Willig .New Jersey: Prentice-Hall, Inc., 1998.-679 p.
131. Hamilton, Bruce W. The Flypaper Effect and Other Anomalies//Journal of Public Economics, 1983, Vol. 22.-p.67-82.
132. Harberger Arnold . Vision of the Growth Process. American Economic Review, 1998, vol. 88(1).-P. 1-32
133. Hilley John L., Aronson Richard J. Financing state and local governments — Washington, DC: The Brookings institution, 1986. — 265 p.
134. Inese Vaidere, Edvīns Vanags. The Promotion of Regional Economic Development — Riga: PS House, 1997. — 60 p.
135. International Monetray Fund. “Ukraine: Recent Economic Developments.” IMF Staff Country, Paper №99/42, 1999.- 148 р.
136. Johnston J., Dinardo J. Econometric Methods. – McGraw-Hill, 1997.-531p.
137. Johnson S., Kaufmann D., Shleifer A. The unofficial economy in transition // Brookings Papers on Economic Activity, 1997, № 2.- р.159-293
138. Lucas R.E. “ Econometric Policy Evaluation: A Critique”// K. Brunner, A. H. Meltzer. The Philips Curve and Labor Markets. Carnegie-Rochester Conference Series on Public Policy, 1976, № 1. – P. 19-46.
139. Lukyanenko I. Estimation of the Ukrainian regional convergence by econometric models// Materials of the International Scientific School: ’Modelling and Analysis of Safety and Risk in Complex Systems”, August 20-23, 2003, Saint-Petersburg, Russia,p.194-200
140. Murphy, K., Shleifer A., Visny K. The Allocation of Talent: Implications for Growth// Quarterly Journal of Economics, 1991, vol.106(2).- P. 503-530.

141. Popitz J. Der Finanzausgleich // Handbuch der Finanzwissenschaft/ Hrg von W. Gerloff, F. Meisel. – Bd. 2. – Tubingen: J.C.B. Mohr, 1927. –338 – 375 P.
142. Roland G. Transition and Economics: Politics, Markets and Firms. - Cambridge, Mass. MIT Press. 2000.- 561 p.
143. Romer Paul M. Endogenous Technological Change//. Journal of Political Economy,1990.-October, Part 2.-p.71-102
144. Rosen Harvey S. Fiscal Federalism: Quantitative Studies - NBER Project Series, University of Chicago Press, 1988. – 563 p.
145. Rosen Harvey S. Public Finance. - Irwin Inc, 1992.- 657 p.
146. Sachs Jeffrey D., Felipe B. Larrain Macroeconomics in the global economy. - New Jersey: Prentice-Hall, 1993. — 778p.
147. Solow Robert. A Contribution to the Theory of Economic Growth. Quarterly Journal of Economics, 1957, vol. 70(1).- P. 65-94
148. Sonin Constantin. Inequality, Property rights protection and Economic growth in Transition economies// EERC Working Paper no. 2K/02E, 2001.-23 p
149. The Intergovernmental Grant System: An Assessment and Proposed Policies. Summary and Concluding Observations / ACIR. – Washington, D.C.: ACIR, 1978.- 105 P.
150. Taylor L. Income Distribution, Inflation and Growth: Lectures on Structuralist Macroeconomic Theory. — Massachusetts, Cambridge: MIT, 1991 — 543с.
151. Verbeek, Marno. A Guide to Modern Econometrics. - Chicheser, England: John Wiley and Sons, Ltd. 2000.-386 p.

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.