У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ ЕКОНОМІКО-ЕКОЛОГІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ РИБОГОСПОДАРСЬКОГО РЕСУРСУ
Количество страниц 250
ВУЗ Інститут проблем ринку і економіко-екологічних досліджень
Год сдачи 2008
Содержание ЗМІСТ

ПЕРЕЛІК УМОВНИХ ПОЗНАЧЕНЬ
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ РЕСУРСНОГО ПОТЕНЦІАЛУ РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА
1.1. Принципи комплексного еконологічного оцінювання природно-ресурсного потенціалу водойм і акваторій
1.1.1. Поняття регіонального рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу
1.1.2. Визначення поняття „природно-ресурсний потенціал” та суміжні поняття
1.1.3. Еконологічне оцінювання регіонального природно-ресурсного потенціалу
1.2. Принципи вивчення економіко-екологічної ефективності рибогосподарської діяльності
1.2.1. Методи оцінювання економіко-екологічної ефективності рибогосподарської діяльності
1.2.2. Формування системи критеріїв ефективності рибогосподарської діяльності на основі методологічних принципів еконології
1.2.3. Принципи прогнозного оцінювання і його значення для рибогосподарської діяльності
1.3. Значення ринку рибної продукції як інструмента регуляції інтенсивності використання ресурсного потенціалу рибного господарства
1.3.1. Обсяг українського ринку риби і рибної продукції
1.3.2. Система реалізації риби та рибної продукції в Україні
1.3.3. Оцінка сучасних особливостей формування ринку рибної продукції
1.4. Висновки
РОЗДІЛ 2. ОЦІНКА ІНТЕГРАЛЬНОГО РИБОГОСПОДАРСЬКОГО ПРИРОДНО-РЕСУРСНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПРИМОРСЬОГО РЕГІОНУ (НА ПРИКЛАДІ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ)
2.1. Рибогосподарський потенціал України
2.1.1. Природно-ресурсний потенціал рибного господарства України
2.1.2. Виробничий потенціал рибного господарства України
2.1.3. Ефективність використання РПРП України
2.1.4. Кризові явища у рибогосподарському комплексі України
2.2. Рибогосподарський ресурсний потенціал Одеської області
2.2.1. Приморський регіон
2.2.2. Фонд рибогосподарських водойм Одеської області
2.2.3. Рибодобуваючі підприємства Одеської області
2.2.4. Врегулювання взаємостосунків між центральними управлінськими органами і місцевими риболовецькими організаціями
2.3. Оцінка ефективності використання рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу Одеської області
2.3.1. Обсяги і структура вилову риби та інших живих водних ресурсів
2.3.2. Характеристика стану риболовецьких підприємств
2.4. Висновки
РОЗДІЛ 3. СТРАТЕГІЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ РИБОГОСПОДАРСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУ
3.1. Стратегія використання РПРП України
3.1.1. Загальні принципи розвитку рибного господарства
3.1.2. Державна політика розвитку рибного господарства
3.1.2.1. Формування стратегії розвитку рибного господарства України
3.1.2.2. Перспективи участі України у використанні РПРП Світового Океану
3.1.3. Шляхи і напрями вирішення проблем рибного господарства
3.1.4. Розвиток аквакультури як перспективна стратегія рибогосподарського комплексу
3.2. Шляхи і напрями вдосконалення організаційно-економічних механізмів використання рибогосподарського потенціалу регіону
3.2.1. Формування рибогосподарських технополісів як спосіб реалізації інноваційних моделей розвитку
3.2.2. Оцінка перспектив використання концесійних механізмів рибогосподарській діяльності
3.2.3. Вдосконалення механізмів квотування та ліцензування при використанні біологічних ресурсів
3.2.4. Вдосконалення системи оподаткування рибогосподарської діяльності
3.3. Напрями підвищення ефективності використання рибогосподарського ресурсного потенціалу Одеської області
3.4. Характеристика проекту впровадження ліцензійної системи рибальства
3.4.1. Обґрунтування впровадження ліцензійної системи рибальства в гирлі р. Дунай
3.4.2. Механізм, очікувані наслідки і переваги впровадження експериментальної ліцензійної системи рибальства в гирлі р. Дунай
3.5. Прогнозна оцінка ефективності використання рибогосподарського ресурсного потенціалу Одеської області
3.5.1. Чинники зниження рибопродуктивності внутрішніх водойм Одеської області
3.5.2. Прогнозна оцінка вилову риби підприємствами Одеської області на період до 2015 року
3.6. Висновки
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
Додаток А Проект Постанови Кабінету Міністрів України “Про ліцензійну систему вилову дунайського оселедця у гирлі ріки Дунай на території Кілійського району Одеської області”
Додаток Б Проект Положення про експериментальне ліцензійне промислове рибальство в дельті Кілійського гирла р. Дунай
Додаток В Форма заяви на видачу ліцензії
Додаток Г Форма опису документів, що додаються до заяви на видачу ліцензії
Додаток Д Обсяги виробництва основних видів рибної продукції в 1990 — 2001 роках
Додаток Е Прогнозні обсяги виробництва основних видів рибної продукції на 2003 — 2010 роки
Додаток Ж Схеми та рисунки

ВСТУП

Актуальність теми. Рибогосподарський природно-ресурсний потенціал України розподілено по території країни нерівномірно і, в основному, сконцентрований у причорноморському регіоні, в якому Одеська область вирізняється виключно сприятливим поєднанням позитивних чинників розвитку рибного господарства, а саме: багатством рибних ресурсів Чорного моря та внутрішніх водойм, найбільшим науково-технічним потенціалом, відносно високими показниками економічного і соціального розвитку, рівнем розвитку інфраструктури та інших галузей промисловості, наявністю кадрів, традиційно високим рівнем споживанням риби та рибопродуктів. Ці обставини дають змогу розглядати Причорноморського регіону як найбільш перспективний для інвестування у розвиток рибогосподарського комплексу.
Першорядною суспільною задачею при використанні приморського природно-ресурсного потенціалу (ПРП) є здійснення господарської діяльності максимально ефективним способом. Найбільш адекватною для вирішення питань ефективності використання відновлюваних рибних ресурсів є комплексний економіко-екологічний підхід, в якому аналіз еколого-економічної ефективності використання і раціонального перерозподілу природних ресурсів є одним з центральних об’єктів дослідження, а екологічні пріоритети оцінюються з точки зору економічних реалій та з урахуванням соціально-економічних внутрішньо-суспільних закономірностей. Складність оцінювання рибогосподарської діяльності (РГД) за цими показниками полягає у відсутності адекватної методології досліджень та чітких критеріїв оцінювання інтегральних еколого-економічних показників.
Особливе значення для визначення стратегії розвитку регіональних рибогосподарських комплексів (РГК) приморського типу мають методологічні та методичні аспекти прогнозного оцінювання величини ПРП та ефективності його використання. Розробка і дослідження принципів еколого-економічного оцінювання приморського рибогосподарського ПРП має високу теоретичну і прикладну актуальність і може стати теоретичною підтримкою для оцінювання ефективності відповідних управлінських рішень, які мають спиратися на глибокий еколого-економічний аналіз ситуації в галузі і регіоні, на об'єктивну інформацію щодо його стану і кількісну оцінку величини регіонального ПРП. Загальнодержавні програми і проекти не достатньо деталізовані та не ураховують регіональну специфіку і можливі проблеми місцевого рівня.
Вищевказане обумовлює актуальність проблематики дисертаційного дослідження, яке присвячене питанням актуального та прогнозного оцінювання ефективності використання регіонального природно-ресурсного потенціалу на прикладі Одеської області.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Головні результати дисертаційної роботи одержано при виконанні науково-дослідних робіт Інституту проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України (2000-2005 р.р.): «Економіко-екологічне прогнозування ресурсно-екологічних трансформацій в приморських регіонах України» (номер державної реєстрації 0101U00708, 2001-2003 роки), у якій автором сформульовано принципи комплексної екологічної оцінки природно-ресурсного потенціалу водойм та акваторій; «Економіко-екологічна безпека морегосподарської діяльності» (номер державної реєстрації 0104U000577, 2004-2006 роки), у якій автором надано характеристику стану риболовецьких підприємств; «Система механізмів забезпечення антикризових управлінських рішень в сфері морського природокористування» (номер державної реєстрації 0107U001070, 2007 рік), де автором розглянуто кризові явища у рибогосподарському комплексі України. Дослідження окремих питань проводилися в рибодобуваючих господарствах Кілійського, Ренійського та Ізмаїльського районів Одеської області.
Мета і задачі дослідження. Метою дисертаційного дослідження є розвиток теоретичних та методологічних підходів та розробка практичних рекомендацій щодо підвищення еколого-економічної ефективності розвитку рибогосподарського комплексу приморського типу.
Досягнення зазначеної мети обумовило вирішення таких основних задач:
- провести теоретико-методологічне дослідження понять природно-ресурсного потенціалу та еколого-економічного оцінювання ефективності використання регіонального рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу;
- дати розгорнуту характеристику приморського рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу та рибогосподарського комплексу (на прикладі Одеської області) та існуючих форм організації і регулювання рибогосподарської діяльності (зокрема, рибальства);
- розробити та обґрунтувати рекомендації щодо напрямів розвитку та підвищення ефективності приморського рибогосподарського комплексу;
- виконати прогнозне оцінювання ефективності використання рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу Одеської області із використанням методів статистичного моделювання;
- розробити практичні рекомендації щодо вдосконалення нормативно-правового регулювання рибогосподарської діяльності.
Об'єктом дослідження є процес використання рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу приморського типу.
Предметом дослідження є теоретичні і методичні підходи формування механізму підвищення ефективності використання приморського рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу.
Методи дослідження. Методичною основою дослідження є теоретичні розробки вітчизняних і закордонних фахівців в галузях економіки природокористування, теорії прогнозного оцінювання, охорони навколишнього середовища та державного управління використанням живих природних ресурсів. Для вивчення питань, що складають перелік задач роботи, було використано методи економіко-екологічного, системного та статистичного аналізу. При розробці рекомендацій щодо вдосконалення нормативної бази регулювання рибальства значну увагу приділено концептуальному аналізу діючої нормативно-правової бази регулювання РГД.
Інформаційною базою досліджень є Закони України, Укази Президента України, Законодавчі акти Верховної Ради (включаючи Проекти Законів), Постанови Кабінету Міністрів України, нормативні документи міністерств і відомств, органів регіонального управління, офіційні статистичні матеріали, офіційні документи статистичної і бухгалтерської звітності рибодобуваючих підприємств Одеської області, аналітичні огляди з питань рибогосподарської діяльності, маркетингові дослідження ринку риби і рибної продукції, інші відомості, що були опубліковані в монографічній літературі та періодичних виданнях, матеріали офіційної звітності ряду діючих підприємств рибогосподарського комплексу районів Одеської області, а також інші матеріали розміщені на офіційних вебсайтах вітчизняних, закордонних та міжнародних організацій: урядових, комерційних, суспільних неприбуткових.
Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає в тому, що в понятійно-категоріальному полі теорії економіко-екологічної взаємодії проведено розгорнуте теоретико-методологічне дослідження механізму використання рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу, на основі чого визначено принципи прогнозного еколого-економічного оцінювання його величини та надано рекомендації щодо використання рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу та розвитку рибного господарства.
Найбільш важливими результатами досліджень, що мають наукову новизну є такі:
вперше:
- розроблено організаційно-економічні механізми регулювання та контролю використання регіонального рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу в залежності від кількості та типу знарядь лову та місця промислу;
удосконалено:
- методичні принципи вивчення природно-ресурсного потенціалу рибогосподарського комплексу на основі комплексної еколого-економічної оцінки; теоретико-методологічну інтерпретацію понять «природно-ресурсний потенціал» та «інтегральний рибогосподарського ресурс»;
- методичні та методологічні підходи до вирішення задач прогнозного оцінювання ефективності використання рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу як структурованої стохастичної системи, що дозволяє визначити перспективи розвитку рибогосподарської галузі;
дістало подальший розвиток:
- принципи економіко-екологічної оцінки приморського рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу як множини рибних потенціалів окремих водойм з урахуванням кліматологічних, географічних, природних, виробничих та інших особливостей;
- механізм регулювання використання рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу із урахуванням тенденцій і закономірності використання природно-ресурсного потенціалу рибного господарства України та світового досвіду.
Практичне значення одержаних результатів. Результати роботи використовуються відділами Одеської обласної держадміністрацієї при аналізі діяльності РГК Одеської області для науково обґрунтованої оцінки еколого-економічної ефективності управлінських рішень. Результати практичних розробок залучені до «Програми вдосконалення регулювання використання регіонального рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу Одеської області». Проект «Положення про експериментальне ліцензійне промислове рибальство в дельті Кілійського гирла р. Дунай» подано на розгляд кабінету Міністрів України.
Особистий внесок здобувача. Дисертаційне дослідження є самостійно виконаною працею, у якій викладено авторський підхід до розв’язання практичних проблем розвитку регіонально РПРП Одеської області, і особисто розроблено методологічні підходи до задачі прогнозного оцінювання вилову риби за ретроспективними даними та обґрунтовано стратегії розвитку РГК причорноморського регіону України. Автором обґрунтовано та розроблено проект ліцензійної системи рибальства. В дисертації використано тільки ті положення, що викладені в наукових публікаціях, які є результатами особистих ідей та досліджень автора.
Апробація результатів дисертації. Основні положення дисертації докладалися на Розширеній нараді з питань Придунав´я (Вилкове, 2003); Міжнародна конференція „River Restoration 2004: Principles, Progress & Practices” (Загреб, Хорватія, 2004); VI Всеукраїнська науково-методична конференція з міжнародною участю „Екологія та інженерія. Стан, наслідки, шляхи створення екологічно чистих технологій” (Дніпродзержинськ, 2006); Друга науково-практична конференція „Конкурентні стратегії: теорії, практика, перспективи” (Одеса, 2006).
Публікації. Основні положення і результати досліджень за темою дисертації опубліковано в 7 друкованих працях, у тому числі 3 статті в наукових спеціалізованих виданнях, 1 публікація в матеріалах конференцій. Загальний обсяг друкованих праць складає 6 друкованих аркушів, з них 4 друкованих аркушів належить особисто автору.
Структура і обсяг роботи. Дисертація складається з вступу, 3 розділів, заключення, висновків, списку використаної літератури і 5 додатків, які доповнюють практичну сторону дисертації. Дисертацію викладено на 245 сторінках машинописного тексту, у тому числі 18 рисунків на 9 сторінках, 19 таблиць на 12 сторінках та 5 додатків на 18 сторінках. Список літератури включає 207 джерел на 20 сторінках.
Список литературы ВИСНОВКИ

На основі проведених досліджень можна зробити наступні висновки:
1. Рибогосподарський комплекс країни у дисертаційній роботі розглянуто як суспільно-економічний інструмент забезпечення продовольчої, сировинної, екологічної, соціальної та валеологічної безпеки України. Об’єктом діяльності цього інструменту в широкому розумінні є та частина загального природно-ресурсного потенціалу країни, яка необхідна для виробництва риби і рибної продукції, взагалі продукції із водних живих ресурсів харчового та іншого господарського використання.
Особливості організації рибогосподарської діяльності обумовлюють рівень ефективності використання національного природно-ресурсного потенціалу. Тому актуальною є розробка організаційних та економічних інструментів, які здатні забезпечити підвищення економічної та екологічної ефективності використання рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу.
2. В основі запропонованого автором визначення поняття ПРП покладено акцентування на провідну властивість природних екосистем – здатність до самовідтворення. Поняття регіонального РПРП відображає інтенсивність процесу відновлення обсягу ВЖР у сукупності водойм регіону і є сумою РПРП природних водойм (рибопромисловий потенціал) та потенціалу рибництва у природних та штучних водоймах.
Із визначення ПРП, що запропоновано, зокрема, витікає, що для користувача вигідно зберігати природне біорізноманіття, яке є умовою тривалого підтримування цієї здатності до самовідтворення. Таке визначення за смислом зближує економічну оцінку до екологічної і задає спосіб вимірювання господарського потенціалу природних водних об’єктів рибогосподарського значення – за величиною біологічної продуктивності водойм.
3. На реалізацію РПРП ефективність його використання в значній мірі можуть впливати форми організації регіонального РГК. У зв’язку з цим актуальною лишається проблема оцінювання ефективності адміністративних рішень щодо організації та регулювання РГД. Аналіз існуючих критеріїв оцінки ефективності показав, що у вітчизняній і міжнародній практиці розроблені і використовуються науково обґрунтовані критерії для оцінювання адміністративних рішень оптимальних як для водних екосистем в цілому, так і для окремих елементів - видів ВЖР. Проте, інтегральні критерії еколого-економічної ефективності адміністративних рішень щодо регулювання РГД, які могли б сприяти оптимізації стратегічного планування цього виду господарської діяльності не розроблено.
Визначений державною програмою напрям розвитку РГК України в цілому і Одеської області зокрема є неефективним та протирічить світовим тенденціям. До найважливіших причин, які лімітують розвиток рибної галузі, а також перешкоджають проведенню її ефективного реформування, належить недосконалість НП бази України, що призводить до неефективної регуляції РГД.
4. Стан рибогосподарського комплексу як України в цілому, так і Одеської області зокрема не відповідає потенційним можливостям, РПРП використовується неефективно, що є причиною низького рівня надходження коштів від РГД до бюджетів усіх рівнів. Загальним чинником занепаду РГД є економічна криза 90-х років ХХ ст. та тісне причинно-наслідкове сплетіння негативних соціо-економічних явищ і чинників посткризового суспільства, що знизила рівень купівельної спроможності населення, сформувала деформацію стосунків між ринком риби і рибної продукції, рибодобувними, харчовими і переробними підприємствами.
5. Відсутність реальних надходжень коштів на підприємствах РГК та зниження їх платоспроможності при високих річних процентних ставках на банківський кредит привели до різкого спаду виробництва, порушили збалансоване співвідношення у використовуванні основних і оборотних коштів, прискорили руйнування украй зношеної, матеріально-технічної бази підприємств рибного господарства, що й обумовлює поступове витіснення вітчизняних виробників з внутрішнього і зовнішнього ринку рибопродукції.
РГК України в період трансформації суспільства і перебудови економіки зазнав значних втрат, а його проблематика, що визначається еколого-економічними та суспільно-економічними проблемами провідних рибодобувних регіонів, вкрай загострилася.
6. На сьогоднішній день сучасний стан РГК Одеського регіону не відповідає його значному потенціалу. Унікальні природні водойми Одещини використовуються неефективно - квоти на вилов риби значною кількістю користувачів постійно недоосвоюються, значна рибопереробна база не повністю завантажена, внаслідок чого державний і місцеві бюджети недоодержують від суб’єктів РГК значних коштів.
Це в значній мірі пов’язано із недофінансуванням збоку держави самої рибної галузі, включаючи науково-дослідні роботи, селекції, зариблення, меліорації, та інших видів діяльності. Термінового вирішення потребує проблема припинення браконьєрського лову риби, її розкрадання та незаконної торгівлі рибою та іншими ВЖР на ринках м. Одеси. Особливо це стосується цінних видів риб і у першу чергу осетрових.
7. Відновлення обсягів продукції РГК Одеської області, що спостерігається в останні 5 років, та подальший розвиток рибної галузі потребує принципово інноваційних способів оптимальної регуляції РГД, впровадження цілісного комплексу науково обґрунтованих організаційних заходів, створення сучасної інфраструктури рибної галузі з урахуванням місцевих умов, коректного прогнозного оцінювання обсягів вилову ВЖР з метою ефективного планування розвитку галузі та оптимізації використання РПРП.
8. Світова тенденція полягає в зосередженні та інтенсифікації РГД у регіонах, що багаті на водні ресурси, та реструктуризації використання регіональних РПРП у бік поширення та інтенсифікації аквакультур, зростання частки аквакультур в загальній продукції рибного господарства.
Найбільш перспективними в цьому напрямку розвитку РГД є товарне рибництво в солонуватих і солоних лиманах; пасовищне рибництво в лиманах та прибережних акваторіях моря; морське рибництво в сажалках; товарне вирощування молюсків та водоростей-макрофітів; пасовищне рибництво у внутрішніх водоймах; ставкове рибництво; зарибнення теплових водойм при електростанціях; рекультивування внутрішніх водойм та прибережних морських акваторій.
9. Стабілізації і розвиток РГК Одеської області потребують реалізації наступних заходів:
- розробка і реалізація регіональної програми розвитку рибного господарства;
- створення регіонального фонду стабілізації і розвитку РГД;
- створення асоціацій рибодобуваючих і рибопереробних підприємств;
- надання в оренду водоймищ і земель водного фонду з метою рибництва;
- пріоритетний розвиток на внутрішніх водоймищах області товарних рибних господарств;
- інтенсифікація ставкових господарств;
- значне збільшення обсягів вирощування якісного посадочного матеріалу для зарибнення внутрішніх водойм і потреб ставкових господарств;
- створення Дунайського розплідника для відтворення осетрових (севрюга, осетер);
- завершення науково-технічного обґрунтування створення на території області мережі аквагосподарств для культивування риби і безхребетних ВЖР.
10. Підвищення ефективності використання регіонального РПРП можливо шляхом створення рибогосподарських технополісів, як інноваційної організаційної форми РГД. В рамках рибогосподарського технополісу можна вирішити наступні актуальні проблеми:
- дослідження питань гармонійного розвитку суб’єктів РГД різних форм власності;
- розробка обґрунтованих пропозицій щодо підвищення ефективності використовування виробничого потенціалу рибного господарства;
- створення механізму відновлення основних виробничих фондів;
- координація зусиль у сфері раціонального використовування РПРП та його відновлення;
- розвиток маркетингових досліджень;
- координація ринкових стратегій окремих підприємств;
- розробка питань нормативного регулювання РГД, раціональних способів і правил розподілу відповідальності користувачів ВЖР в системі єдиного регіонального РГК.
11. Одним з організаційних механізмів, що обмежує невизначеність прав власності на рибогосподарські водойми є концесійний механізм користування водоймами рибогосподарського призначення. Надання водойми в оренду вилучає такі водойми із РП загальнодержавного рівня і закріплює за ними статус РП конкретного підприємства. Такий режим зобов'язує підприємства охороняти, зариблювати водойми, проводити меліорацію (розчищати дно, викошувати зайву рослинність), встановлювати гнізда для нересту та інше, має полегшити державний контроль РГД. Таким чином забезпечується більший рівень рибопродуктивності, ніж у водоймах, на яких промисел здійснюється декількома користувачами.
12. Діюча на сьогоднішній день у рибному господарстві нормативна база не сприяє оптимальній організації РГД та ефективному використанню ВЖР. Існуюча система розподілу квот на вилов є архаїчною та призводить до негативних явищ, розподіл квот на вилов ВЖР між юридичними та фізичними особами здійснюється без участі місцевих державних адміністрацій та органів самоврядування, що обмежує їх право контролю за ефективним використанням РПРП.
13. Найбільш ефективним за відношенням «витрати-результат» заходом оптимізації використання РПРП є вдосконалення нормативно-законодавчого середовища регулювання РГД з урахуванням місцевих умов. Головною метою нормативно-законодавчої регуляції рибальства є уникнення суперечностей і гармонійне поєднання інтересів держави, регіону, місцевої громади та особистості.
Ефективна практична реалізація проектів і програм, передбачених державною політикою у області розвитку РГК, потребує розробки Закону України про рибне господарство. Окрім цього потрібне ухвалення законодавчих актів про врегулювання питань оподаткування риболовецьких, рибоводів і риболовецьких господарств.
14. Конкретним заходом вдосконалення локального регулювання РГД є запровадження ліцензійного промислового рибальства з єдиним фіксованим податком. За ліцензійної системи рибальства з фіксованим податком, ліцензія стає документом, який є дозволом на вилов риби. У ліцензії зазначено вид риби, на вилов якої вона надається, кількість та тип знарядь лову, обсяги вилову риби та місця промислу.
Запропонована ліцензійна система рибальства не суперечить основним принципам державної політики у сфері ліцензування, в тому числі, положенню ст. 3 Закону України „Про ліцензування певних видів господарської діяльності”.
15. Ліцензійну систему, що пропонується, доцільно опрацювати на промислі дунайського оселедця у гирлі р. Дунай на період 2007-2010 рр. в окремій адміністративно-територіальній одиниці - на території Кілійського району Одеської області. В разі позитивних результатів система ліцензійного промислового рибальства з єдиним фіксованим податком може бути поширена і на інші регіони України.
16. В умовах недостатності ретроспективної та сучасної інформації щодо стану РГК та значного рівня її невизначеності доцільно застосувати спрощені підходи до прогнозного оцінювання обсягів вилову ВЖР, які ґрунтуються на методології виявлення та використання подібності у динаміці рядів даних. Отримані за таким методом наближені прогнозні оцінки обсягів вилову риби у внутрішніх природних водоймах Одеської області відхиляються від фактичних в середньому на 17,1 %, а середні щорічні темпи зростання фактичного вилову від прогнозної оцінки – на 7,6 %.



ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Алимов С.І. Рибне господарство України: стан і перспективи / К.: Вища освіта, 2003. — 335 с.
2. Аналітично-інформаційне агентство «Про-Консалтінг» - http://www.pro-consulting.com.ua .
3. Атлас Одеської області. До 70-річчя Одеської області. – “Хорс”. – Одеса. – 2002.
4. Баздирєв Ю.О., Черненко Д.О., М’ясников Ю.Г., Сичов Б.М., Романовський В.В. Програма будівництва суден флоту рибного господарства України. Погляд суднобудівної промисловості // Інтернет: http://www.schuna.com.ua/
5. “Базы маркетинговой информации Marketing Online System” http://www.marketing.vc.
6. Балтаджі Р.А. Технологія відтворення рослиноїдних риб у внутрішніх водоймах України
7. “Бізнес” №18 від 01.05.2000 р. - http://www.business.ua/
8. "Бізнес" №30 (445), 23 липня 2001 р. - http://www.business.ua/
9. «Бізнес» №28 (547), 14 липня 2003 - http://www.business.ua/
10. Боков В.А., Лущик А.В. Основы экологической безопасности. – Симферополь: Сонат, 1998. – 224 с.
11. Болтачов О. Кримське рибальство в ХХ столітті / "Морська держава".-2006.-№1.-Адреса інтернет-http://fleet.sebastopol.ua
12. Борщевский П., Стасишен Н., Алесина Н. Анализ экономического развития рыбного хозяйства Украины и России / // Экономика Украины. — 2003. — № 7. — С. 28-37.
13. Борщук Є., Загорський В. Концепція сталого розвитку і проблеми оптимізації еколого-економічних систем // Регіональна економіка. – 2005. - №3. – С. 113-119.
14. Буркинский Б.В., Степанов В.Н., Харичков С.К. Природопользование: основы экономико-экологической теории. – Одесса: ИПРЭЭИ НАН Украины, 1999. – 350 с.
15. Буркинський Б.В. Транспортні проблеми Українського Придунав’я // Вісник НАН України. - 2002. - №11.
16. Бутаев А.М. Правовой статус и проблемы единства и разнообразия экосистем Каспия / Докл. Междунар. конф. «Каспий: правовые проблемы». Москва, 26-27 февраля 2002 г. – С.
17. Веремко В. Бананова республіка в центрі Європи... / «Галицькі Контракти», №21, травень 2003.
18. Водний фонд України. - Довідковий посібник Держводгоспу України. - Київ, “Ніка-Центр”. – 2001.
19. Голиков А.П., Олійник Я.Б., Степаненко А.В. Вступ до економіч¬ної і соціальної географії: Підручник. — К.: Либідь, 1997. — 320 с. (С. 154—155).
20. Госинспекция охраны Черного моря информирует. Совещание "О введении рыбного лова по лицензии на территории заповедников", состоявшегося в г. Вилково // "Моряк Украины" №16. – 2000.
21. Гринжевський М.В. Аквакультура України (організаційно-економічні аспекти) / — Л.: Вільна Україна, 1998. — 364 с.
22. Гринжевський М.В. Інтенсифікація виробництва продукції аквакультури у внутрішніх водоймах України/К.:Світ,2000.-188 с.
23. Гринжевський М.В. Фактори підвищення ефективності рибного господарства // Вісн. аграр. науки. - 1999. - № 4. - С. 34-40.
24. Губанов В.В., Козий С.О., Кульбида М.П. Ожидаемые перспективы использования рыбохозяйственного потенциала приморских регионов (на примере Одесской области) // Прогнозирование ресурсно-экологических и экономических трансформаций (на примере приморских регионов) / под ред Б.В. Буркинского, В.Н. Степанова. – Одесса: ИПРЭЭИ НАН Украины, 2004. – 425 с. (С.131-169).
25. Гудима Б.І. Ампулярія як новий нетрадиційний об'єкт тепловодного рибництва в Україні. - Автореф. дис. канд. с/г наук. - Інститут рибного господарства УААН, Київ, 1999. – 18с.
26. Демчук О. В. Удосконалення управління капіталом підприємств рибної промисловості України (на прикладі об’єднань “Керчрибпром”, Південрибпошук”) / Автореф. дис. на здоб. наук. ступ. к.е.н. – Кримський державний аграрний університет – Сімферополь, 1999.
27. Денисенков В.Годовой торговый обзор рынка рыболовных снастей – Газета «Бізнес» №20 (487), 20 МАЯ 2002 http://www.business.ua/
28. Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» Офіційний сайт http://www.ukrdzi.com/
29. Державний комітет статистики України» Офіційний сайт http://www.ukrstat.gov.ua
30. Держзовнішінформ 18.12.2002.
31. «Дзеркало тижня» № 48 (473) 13 - 19 грудня 2003 року http://www.zn.kiev.ua/
32. «Дзеркало тижня» № 20 (495) Субота, 22 - 28 травня 2004.
33. «Дзеркало тижня» № 29 (504) 24 - 30 липня 2004 року - http://www.zn.kiev.ua/
34. Гриб Й.В. Екологічна оцінка стану екосистем річкових басейнів рівнинної частини території України (охорона, відновлення, управління): Автореф. дис. д-ра біол. наук: 03.00.16 / Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2002. — 40 с.
35. Економічні проблеми розвитку рибного господарства України / М.С. Стасишен; Ред.: П.П. Борщевський; НАН України. Рада по вивченню продуктивних сил України. — К., 1998. — 292 с.
36. Закон України „Про внесення змін до деяких Законів України” – зміни до „Закону про фіксований сільськогосподарський податок”.
37. Закон України "Про внесення змін у статтю 6 Закону України "Про державне регулювання імпорту сільськогосподарської продукції" № від 1999 року.
38. Закон України "Про державне регулювання імпорту сільськогосподарської продукції" від 17 липня 1997 р. № 468/97-ВР.
39. Закон України ”Про державну статистику” від року за №
40. Закон України «Про Загальнодержавну програму охорони та відтворення довкілля Азовського і Чорного морів» від 22 березня 2001 року № 2333-III.
41. Закон України «Про Загальнодержавну програму розвитку водного господарства» із змінами та доповненнями, внесеними Законом України від 26 грудня 2002 року № 380-IV
42. Закон України “Про Загальнодержавну програму розвитку рибного господарства України на період до 2010 року” № 1516-IV від 19 лютого 2004 року/ Відомості Верховної Ради (ВВР), 2004, № 22, ст.313.
43. Закон України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” від 01.06.2000 № 1775-III.
44. Закон України “Про місцеве самоврядування” 21.05.1997 № 280/97-ВР.
45. Закон України “Про місцеві державні адміністрації ”№ 586-XIV від 9 квітня 1999р.
46. Закон України "Про податок на додану вартість"
47. Закон України “Про рибу, iншi воднi живi ресурси та харчову продукцiю з них” № 486-IV від 06-02-2003 / Газета "Урядовий кур'єр" №46 від 12-03-2003.
48. Закон України „Про спецподаток для сільгоспвиробників”
49. Закон України “Про стимулювання розвитку сільського господарства на період 2001-2004 років” № 2238-III від 18.01.2001 // Урядовий кур’єр. – 20 лютого 2001. - № 32.
50. Закон України “Про тваринний світ” 3 березня 1993 року № 3041-XII, Відомості Верховної Ради, 1993, № 18, ст.191
51. Законопроект Кабміну "Про внесення змін до ст. 9 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" // Деловая неделя: Пищепром Украины, апрель 2004 г.
52. Збірник економічних доповідей територіальних органів державної статистики. Сільське господарство в регіонах України. Державний комітет статистики України. Київ, 2003. – с.416.
53. Звернення учасників конференції / “4-а Конференція Азово-Чорноморського форуму НПО України, 24-26 жовтня, Одеса”.
54. „Звіт про Нараду ключових учасників харчової промисловості (у галузі м׳ясо-, птахо- і рибопереробки), Київ, 30 жовтня 2001 року” Інтернет адреса http://my.elvisti.com/.
55. Зиланов В.К., Мамонтов Ю.Л. Рыбное хозяйство Китая в новом измерении // Мурманские Рыбные Ресурсы.- 07.07.2003.-И-нет адрес- http://www.murfish.ru/.
56. Зиятдинов Ф. С. Ресурсный потенциал агропромышленного комплекса: анализ, оценка и эффективность использования. - Казань: Изд-во КФЭИ, 2001.-252 с.
57. Інформація про підсумки роботи рибодобувних підприємств Кілійського району. – Лист Управління сільського господарства та продовольства Кілійської державної адміністрації від 17.01.2003 року.
58. Інструкція про порядок спеціального використання водних живих ресурсів №34/13 від 10.02.2000 р., зареєстрована в Міністерстві юстиції України 25.02.2000 р. за № 105/4327.
59. Каталог ведущих импортеров и экспортеров Украины / Центр "Держзовнішінформ", 2000.- http://www.ukrdzi.com.ua/
60. Коваленко В.О. Технологія вирощування товарної риби за умов випасного утримання у ставах з обмеженим рівнем водозабезпечення. Автореф. дис. канд. с/г наук. – Київ. – 2004. – 20с.
61. Козій С. Перспективи розвитку ринку риби і рибної продукції // Экономические инновации. Вып. 19: Приоритеты преобразований в экономике. Сборник научных работ. – Одесса: Институт проблем рынка и экономико-экологических исследований НАН Украины, 2004. – С. 230-236.
62. Козій С., Губанов В. Еколого-економічна оцінка потенціалу рибогосподарського комплексу Одеської області // Регіональна економіка. – 2003.- № .-С.
63. Козий С.О., Кульбида М.П. Прогнозная оценка развития рыбохозяйственного комплекса приморского региона (на примере Одесской области). – Одесса: Феникс, 2004. – 72 с.
64. Комплексна програма фундаментальних і прикладних досліджень щодо наукового забезпечення розвитку галузей агропромислового комплексу України на 2001-2005 рр., УААН, Київ, 2001.
65. Компьютерная биометрика / под ред. В.Н. Носова. – М.: Изд-во МГУ, 1990. – 232 с.
66. Коржнев М. М. Природно-ресурсні основи розвитку суспільства. — К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2004. — 173 с.
67. Кравчук Н.М. Удосконалення технологій вирощування товарної риби у ставах з використанням методів математичного моделювання (на прикладі вирощування товарної риби у ВАТ "Сумирибгосп")/Автореф. дис. канд. с/г наук.–Київ.–2002.-22с.
68. Крючкова І. Закономірності диференціації підприємств України // Банківська справа. - 2002. - № 6 (48). - С. 21.
69. Кудряшова Н.В. Вступ України до СОТ: перспективи та наслідки // Стратегічна панорама.- № .-С.
70. Кульбіда М., Козій С. Методи прогнозного оцінювання ефективності використання рибогосподарського природно-ресурсного потенціалу (на прикладі внутрішніх водойм Одеської області) // Регіональна економіка. – 2005. - №3 (37). – С. 119-127.
71. Лагода Т., Деревянко Е. Рыбка в банке’2003 / «Бизнес». - №28 (547), 14 июля 2003 - http://www.business.ua.
72. Леськів Б. Три кити, що знищують наш рибний стіл/ http://proeco.visti.net.
73. Лист ДПАУ від 08.11.2000 р. №14758/7/16-1201.
74. Лукінов І.І. Проблеми забезпечення продовольчої безпеки // Національна Програма забезпечення економічної безпеки в контексті стратегії соціально-економічного розвитку України. - Матеріали Круглого столу. - Київ, 1 листопада 2000 р.
75. Луцiй О.П., Васюткiна Н.В. Споживчі оцінки ринку продуктів харчування в Україні // "Маркетинг в Україні". - №2. - 2003. - http://uam.iatp.org.ua.
76. Мамутов В.К., Панов Б.С., Попов Н.А., Щетников А.И. Использовать природно-ресурсный потенциал Украины // "Стратегічна панорама". – 2001. - № 1-2, С.
77. Маразми України - http://www.marazm.org.ua.
78. Мейен В. А., Разведение рыбы на рисовых полях, М., 1940.
79. Меліоративный кредитъ для сельскаго хозяйства вообще и виноградарства – въ частности // Вђстникъ винодђлiя. Редакторъ-издатель В.Е. Таиров. – 1907.- №4.- С. 187-194.
80. Моришима М. Равновесие, устойчивость, рост (Многоотраслевой анализ) // "Наука", Главная редакция физико-математической литературы, М. -1972. -280 с.
81. Морское рыболовное право, охрана природы /К.А.Бякишев, А.А.Волков, С.Г. Каргополов. – М.:, 1990.- 368 с.
82. На безриб'ї і рак риба / «Галицькі Контракти» – 1998. - №41.
83. Надання дозволу на створення Асоціації підприємств рибної галузі України/2003.-Офіційний сайт Антимонопольного Комітету України - http://www.amc.gov.ua/.
84. Наказ Державного комітету рибного господарства України. “Правила промислового рибальства в басейні Чорного моря” від 8.12.98, № 164, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.03.1999 р. за № 47/3440.
85. Наказ Державної митної служби України "Про затвердження Порядку митного оформлення продукції морського промислу, яка ввозиться на митну територію України" № 504 від 17.08.98.
86. Наказ Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України “Про затвердження Порядку використання коштів Державного бюджету України на виконання робіт із зариблення Азово-Чорноморського басейну ("Аквакультури") у 2002 році” від 27.02.2002, № 62/141, за реєстр. в Міністерстві юстиції України 19 березня 2002 р. за № 268/6556.
87. Наказ Фонду державного майна України і Державного комітету рибного господарства України "Про внесення змін та доповнень до Положення про порядок приватизації майна підприємств і організацій рибної галузі" від 18 серпня 1998 р. № 1631/114.
88. Наукова рада з соціально-економічних проблем регіональної політики розглядає плани на 2002-2004 рр. // Вісник НАНУ. - 2002. - №8.
89. Никифоров Н.П., Тинтулов В.А., Абрамова Э.А., Цандур Н.А., Хомут И.С. Информационная система научного обеспечения агропромышленного производства Одесской области. – Одесса, 2004. – 100 с.
90. Новини агропромислового комплексу. – Укрінформ, 2004 - http://news.ukrinform.com.ua:8101.
91. Обзор украинского рыбного рынка (Центр Стратегических Проектов) http://www.isi.org.ua
92. Опенышев С.П. "Роль рыбной отрасли в обеспечении продовольственной безопасности России и формировании доходной части федерального бюджета" - Аналитическая записка. - «Рыба Камчатки». – 2003.
93. Остапчук C. Рибний рік // "Контракти" № 01 вiд 12-01-2004.
94. Отчет двадцать первого совещания Научного комитета. Хобарт, Австралия, 21 – 25 октября 2002 г. CCAMLR-XXI, Научного комитета по сохранению морских живых ресурсов Антарктики (АНТКОМ).
95. Павліха Н. Ресурсно-екологічна реабілітація території з метою соціального відродження регіону // Регіональна економіка. – 2002. - №4. – С. 294-298.
96. Пекарський А.В. Підвищення ефективності вирощування товарної риби за трилітнього циклу (на прикладі відкритого акціонерного товариства “Сумирибгосп”) / Автореф. дис. канд. с/г наук. – Київ. – 2000 р.- 19с.
97. Перстньова Н. Тіні над водою не зникають навіть опівдні // Дзеркало Тижня. - № 48 (576) Субота, 10 - 16 Грудня 2005 року http://www.zn.kiev.ua.
98. Петрович О. Пристрасті по рибі / «Новини тижня» №41, 2004р.
99. Петросов Э. Россия по-прежнему определяет стратегию мирового рыболовства // Деловой еженедельник "Золотой рог" № 47, 18 июня 1996 http://www.zrpress.ru.
100. Плаксина С. Перспективы развития рынка рыбы в Украине http://www.marketingua.com.
101. Поплавська Ж. Ефект взаємодії. Синергізм в економіці //Вісник НАНУ. – 2001. - №5. – С.
102. Постанова Верховної Ради України "Про Концепцію розвитку рибного господарства України" // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2000, N 41, ст.344.
103. Постанова Верховної Ради України "Про Основні напрями державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки" Відомості Верховної Ради (ВВР), 1998, N 38-39, ст.248.
104. Постанова Верховної Ради України „Про прийняття Загальнодержавної програми розвитку рибного господарства на 2003-2010 рр.” № 1173.
105. Постанова Кабінету Міністрів України «Комплексна програму впровадження на національному рівні рішень, прийнятих на Всесвітньому саміті за сталого розвитку (Йоганнесбург, 2002 р.)» 2003 р.
106. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження нормативів збору за спеціальне водокористування» Додаток 8 від 15.01.2005 р. № 44.
107. Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження орієнтовного плану законопроектної роботи на 2002 рік” № 945 від 9 липня 2002 року
108. Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності” від 4 липня 2001 р. № 765.
109. Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження переліку органів ліцензування” № 1698 від 14 листопада 2000 р.
110. Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження плану законопроектної роботи на 2001 рік” № 704 від 25 червня 2001 р.
111. Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку справляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту" від 16 серпня 1999 р. № 1494.
112. Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Програми розвитку інфраструктури ринку риби, інших водних живих ресурсів та харчової продукції, що з них виробляється, на 2005 - 2010 роки" від 25 грудня 2004 р. № 1755.
113. Постанова Кабінету Міністрів України "Про заходи щодо поетапного впровадження в Україні вимог директив Європейського Союзу, санітарних, екологічних, ветеринарних, фітосанітарних норм та міжнародних і європейських стандартів" від 19 березня 1997 р. № 244.
114. Постанова Кабінету Міністрів України “Про порядок видачі дозволів на спеціальне використання природних ресурсів і встановлення лімітів ресурсів республіканського значення” №459 від 10 серпня 1992 року.
115. Постанова Кабінету Міністрів України “Про утворення Державного департаменту рибного господарства” №487 від 15 березня 2000 року
116. Придатко В.І. Біорізноманіття і біоресурси України : огляд SoE-публікацій // Довкілля і ресурси : наукові проблеми. Збірник праць Українського інституту досліджень навколишнього середовища і ресурсів. Київ : УІДНСР, 2000. - С. 194 - 215.
117. Проблемы развития аквакультуры за рубежом // БИКИ 02.09.2003
118. "Про вивчення стану справ у рибній галузі та реалізації державної політики у сфері охорони, відтворення та використання водних живих ресурсів" – Розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації В.П. Цушка від 22 липня 2005 року №336/А-2005/ Одеські вісті № 38 (3353).
119. Рекомендации по выращиванию рыбы на рисовых чеках, Краснодар, 1970.
120. Рибне господарство України.- 2001.- № 3-4.-С.
121. Рішення Одеської обласної держадміністрації «Рекомендації про порядок визначення орендної плати за водні об’єкти місцевого значення».
122. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.05.99 р. №391-р.
123. Розпорядження Кабінету Міністрів України “Про ратифікацію Конвенції про співробітництво у галузі охорони та сталого використання річки Дунай” № 109 від 26 березня 2001 р.
124. Розпорядження Одеської обласної державної адміністрації “Про заходи щодо стабілізації та покращання діяльності рибогосподарського комплексу” від 14 червня 2001 р. №558/А-2001.
125. Розпорядження Одеської обласної державної адміністрації «Про створення Координаційної ради при облдержадміністрації з питань функціонування рибогосподарського комплексу області» від 24 липня 2000 р. за № 565/А-2000 р.
126. Руденко В.П. Географія природно-ресурсного потенціалу України. - К.: ВД "К-М Академія"; Чернівці: Зелена Буковина, 1999. - 568 с.
127. Рудь М.П. Концептуальна оцінка товстолобиків як сировинної основи виробництва комбікормів в сучасних ринкових умовах // Рибне господарство. К.: "Урожай", 2003, вип. 87. - С. 32-37.
128. Рынок рыбных консервов Украины / "Food & Drinks" № 2. - 2004 г. –С. 14-15.
129. Седелев Б.В. Основания и принципы методологии статистических измерений экономических объектов / в кн. Системные исследования. Методологические проблемы. Ежегодник, 1988. – 331 с.
130. Сельское хозяйство и пищевая промышленность в Польше в аспекте интеграции с Евросоюзом / Мин. сельского хоз-ва и разв. села, Деп. Переработки и аграрных рынков. – Коллективный труд, Варшава: 2003. – 72с.
131. Сергеев О.Н. Інформаційна записка про стан регіонального ринку риби та рибної продукції в Одеській області / На правах рукопису. Депоновано: ІПРЕЕІ, Одеса – 2001 р.
132. Середній клас в Україні: чисельність та поведінка // Інформаційний бюлетень Міжнародного центру перспективних досліджень “Вісник центру”. – 2002. – № 166. – С. 2.
133. Серьогін С.С. Удосконалення оцінних показників ефективності господарюючого суб'єкта (на прикладі рибної галузі Криму): Автореф. дис. канд. екон. наук: 08.07.02 / Харк. держ. аграр. ун-т ім. В.В.Докучаєва. — Х., 2001. — 20 с.
134. Сільське господарство України: криза та відновлення / За ред. Штефана фон Крамона-Таубаделя, Сергія Дем'яненка, Арніма Куна. – К.: КНЕУ, 2004. – 207 с.
135. Крючкова І. В. Структурні чинники розвитку економіки України / "Наукова думка". - 2004. - 105 с.
136. Соглашение о рыболовстве в водах Дуная между Правительствами Союза Советских Социалистических Республик, Народной Республики Болгарии, Румынской Народной Республики и Федеративной Народной Республики Югославии (Бухарест, 29 января 1958 года) / Сборник действующих договоров, соглашений и конвенций, заключенных СССР с иностранными государствами. Вып. XX.- М., 1961. - С. 531-540.
137. Справочник по прикладной статистике. В 2-х т. Т. 2: Пер. с англ. / Под ред. Э. Ллойда, У. Ледермана, С.А. Айвазяна, Ю.Н. Тюрина. – М.: Финансы и статистика, 1990. – 526с.
138. Степанов В.Н., Рубель О.Е., Волошин Д.В. Формирование Государственной программы предотвращения опасных изменений климата и их экономико-экологических последствий для Украины (концептуальные основы). – Одесса: ИПРЭЭИ НАН Украины, 2001. – 42 с.
139. Стратегия устойчивого развития территории / под ред. В.Н. Степанова – Одесса: ИПРЭЭИ НАН Украины, 2001.–140 с.
140. Стратегічний екологічний документ. - Проект ПРООН/ГЕФ "Оцінка національного потенціалу в сфері глобального екологічного управління в Україні") від 15.02.2006.
141. Сухоруков А. Методологія оцінки рівня економічної безпеки // Вісник Київського національного торговельно-економічного університету, - 2003. -№ 1. – С. 49-55.
142. Тарасевич Л.С., Гребенников П.И., Леусский А.И. Микроэконеомика. Электронный учебник / СПбГУЭФ. - 2004. - http://www.uef.ru.
143. Товстик В.Ф.; Скляров Г.А.Эффективность использования водоемов комплексного назначения для выращивания рыбы / Рукопись деп. во ВНИИТЭИагропром 1986.07.07. -М,1985 -6 с.
144. Томільцева А.І., М.В. Яцик, М.Г. Томільцев, О.С. Волошкіна, Д.М. Гожик, Л.В. Жидкова, Р.П. Філімоненко, І.В. Кирилова, К.Б. Денисевич Методика розрахунку збитків та заходів по їх запобіганню в галузях економіки України внаслідок дефіциту водних ресурсів в період маловодних років в басейні Дніпра / Укр. НДІ водогосп.-екол. пробл. (УНДІВЕП). — К.: Знання, 1999. — 163 с.
145. Угода про партнерство та співробітництво між Європейськими співтовариствами і Україною від 6.06.94 Закон України № 237/94-ВР Додаток IV: Застереження Співтовариства відповідно до пункту 1b статті 30 http://www.ueplac.kiev.ua.
146. «Удосконалення методології визначення валового випуску продукції та проміжного споживання в сільському і рибному господарстві за системою національних рахунків у регіональному розрізі» Наук. кер. В. Ф. Кириченко Методичний звіт Держкомстату за 1997 рік – Офіційне видання держстатуправління, ч. ІХ.. Київ. – 1998. І-нет адреса http://www.ukrstat.gov.ua/
147. Указ Президента України «Про заходи по соціально-економічному розвитку Автономної Республіки Крим і міста Севастополь» від 13 березня 2002 р.
148. Україна у цифрах у 1999 році. Короткий статистичний довідник. – Київ. – 2000.- с.
149. Український дiловий тижневик "Контракти" № 01 вiд 12-01-2004. - http://www.kontrakty.com.ua.
150. Bninska M., Wolos A. Management of selected Polish commercial and recreational lake fisheries activities. Fisheries Management and Ecology. - 2001. - №8. – Р.335-345.
151. Ухвала Кабінету Міністрів України «Про створення «Експертної комісії при уряді із питань залучення інвестицій в рибну галузь і розвитку її інфраструктури» від 18.12.2003 р.
152. Ушаков В.В. Развитие инвестиционной деятельности предприятий океанического рыболовства. – Автореф. дисс. на соиск. науч. степ. к.э.н. по спец. 08.07.02 – Экономика сельского хозяйства и АПК. – Харьковский государственный аграрный университет им. В.В. Докучаева, Харьков, 2002
153. Фиголь Н. Рыбные проблемы / "Агро Перспектива" 20.07.2004 http://www.agroperspectiva.com.
154. "Форум" 2003 р. 26 лютого - http://ua.for-ua.com/analit/.
155. Франс Дж., Торнли Дж.Х.М. Математические модели в сельском хозяйстве / Пер. с англ. А.С. Каменского; под ред. Ф.И. Ерешко. Предисл. Ф.И. Ерешко и А.С. Каменского. – М.: Агропромиздат, 1987. – 400с.
156. Хвесик М.А., Рижова К.І. Рибне господарство України (еколого-економічний аспект) / НАН України. Рада по вивч. продукт. сил України. — К., 2004. — 52 с.
157. Царенко О.М., Злобін Ю.А. Навколишнє середовище та економіка природокористування: Навч.посіб. – К.: Вища школа, 1999. – 176 с.
158. Ценовая ситуация на рынке рыбопродуктов в 2003 г. останется стабильной // «Агро Перспектива» 10.07.2003 - Интернет адрес: http://www.agroperspectiva.com
159. Черфас Б. И., Зернышко Г. А., Выгул уток в карповых прудовых хозяйствах, М., 1946.
160. Чопенко В. Село під знаком Овна / «Дзеркало тижня» № 29 (556) Субота, 30 Липня - 5 Серпня 2005 р.
161. Шекк П.В. Водоемы Одесщины: причины и пути выхода их из кризиса // Рибне госп-во України. - №1(8). – 2000. - С.43-44.
162. Шелегеда Б., Савченко М., Савченко І. Економічний потенціал регіону: закони формування і методи оцінки // Економіка. – 2003. - №54. – С.
163. Шпет Г. И., Харитонова Н. И., Влияние выгула уток на повышение рыбопродуктивности крупных карповых прудов, «Рыбное хозяйство», 1965, в.2.
164. Экономико-экологическое пронозирование (методология, методы, приложения) / Под ред. В.Н. Степанова. – Одесса: ИПРЭЭИ НАН Украины, 2003. – 350 с.
165. Austrian Implementation Strategy for the Convention on Biological Diversity / Federal Ministry of Environment, Youth and Family in coordination with the National Commission on Biodiversity. - Michael Stachowitsch. - Vienna, April 1998.
166. Barg U. The FAO Code of Conduct for Responsible Fisheries (CCRF) // First GEF Biennial International Waters Conference, Budapest, Hungary October 14-18, 2000. Доступно за Інтернет-адресою http://www.fao.org/.
167. CHINA FISHERIES, Edited by Bureau of Fisheries Ministry of Agriculture and China Society of Fisheries, 2002.
168. Cochrane K.L. Reconciling sustainability, economic efficiency and equity fisheries: the one that got away? // Fish and fisheries. - 2000. - №1. - P. 3-21.
169. Cury P., Cayre P. Hunting became a secondary activity 2000 years ago: marine fishing did the same in 2021 // Fish and Fisheries. - 2001. - №2. – Р. 162–169.
170. FAO yearbook, Fishery statistics, Aquaculture production 2002. Vol 94/2.
171. FAOSTAT data, 2001.
172. FISHSTAT PLUS (V.2 30) FAO, 2000.
173. Gilman E., Brothers N., Kobayashi D.R. Principles and approaches to abate seabird by-catch in longline fisheries // Fish and fisheries, 2005, 6, 35–49.
174. Hall J.S., Brooke M. Mainprize Managing by-catch and discards: how much progress are we making and how can we do better? // Fish and Fisheries, 2005, 6, 134–155.
175. Jerry M., Raissi N. A policy of fisheries management based on continuous fishing effort // Journal of Biological Systems, Vol. 9, No. 4 (2001).- Р. 247-254.
176. Josupeit H., Lem A. Aquaculture products: quality, safety, marketing and trade. In: NACA/ FAO Book of Synopses. International Conference on Aquaculture in the Third Millennium, 20-25 February 2000, Bangkok, Thailand. Bangkok: Network of Aquaculture Centres in Asia-Pacific, pp. 173-175.
177. Koziy S.A. Ecology-economic fisheries status and lakes restoration perspectives in Odessa region // 3rd ECRR International Conference on River Restoration in Europe. River Restoration 2004: PRINCIPLES, PROCESSES & PRACTICES. - Zagreb, Croatia, 17-21 May 2004.
178. Liberalizing fisheries markets. Scope and Effects. – ISBN 92-64-19986-1 -OECD, 2003.
179. Moon N., Souter G. Socio-Economic Review of Angling 1994 // Fisheries Technical Report. – 1994. - No 5. Bristol: National Rivers Authority, 31 pp.
180. Nathanael S., Edirisinghe U. Developing co-management in an artisanal gill net fishery of a deep hydro-electric reservoir in Sri Lanka // Fisheries Management and Ecology, 2002, 9, 267–276.
181. Navodaru I., Staras M., Cernisencu I. The challenge of sustainable use of the Danube Delta Fisheries, Romania // Fisheries Management and Ecology. - 2001. - № 8. - Р. 323-332
182. Navrud S. Economic valuation of inland recreational fisheries: empirical studies and their policy use in Norway // Fisheries Management and Ecology, 2001, 8, 369-382.
183. Peirson G., Tingley D., Spurgeon J., Radford A. Economic evaluation of inland fisheries in England and Wales // Fisheries Management and Ecology. - 2001. - 8. - P. 415-424.
184. Pitcher T.J. Rebuilding ecosystems as a new goal for fisheries management: reconstructing the past to salvage the future // Ecological Applications. - 2001. - №11. - P. 601–617.
185. Rasmussen G., Geertz-Hansen P. Fisheries management in inland and coastal waters in Denmark from 1987 to 1999 // Fisheries Management and Ecology. – 2001. - №8. – Р.313-324.
186. Roberts C.M. Ecological advice for the global fisheries crisis // Trends in Ecology and Evolution. - 1997. -№12. - P. 35–38.
187. Ruddle, K; Segi, S The management of inshore marine recreational fishing in Japan // Coastal management.- 2006.- Vol. 34. - №. 1. - pp. 87-110.
188. Sipponen M. The development of the Finnish inland fisheries system // Fisheries Management and Ecology. 2001. - №8. – Р. 385-393.
189. Sipponen M., Greboval D. Social, economic and cultural perspectives of European inland fisheries: review of the EIFAC symposium on fisheries and society // Fisheries Management and Ecology. - 2001. - 8. - P.283-293.
190. Staras M. Restoration programme in the Danube delta: achievements, benefits and constraints / “River Restoration in Europe - practical approaches”, Conf. on river restoration. - Wageningen, the Netherlands 2000. – Proc. ed. by H.J. Nijland and M.J.R. Cals. - RIZA rapport nr.: 2001.023. - P. 95-101.
191. The State of World Fisheries and Aquaculture 2000 FAO, Rome. - www.fao.org.
192. Toivonen L., Roth E., Navrud S., Gurdbergsson G., Appelblad H., Bensson B., Tuunainen P. The economic value of recreational fisheries in Nordic countries // Fisheries Management and Ecology, 2004, 11, 1–14
193. Wedekind H., Hilge V., Steffens W. Present status, and social and economic signi®cance of inland fisheries in Germany // Fisheries Management and Ecology. - 2001. - №8. – Р. 407-416.
194. Сільське господарство. Статистичний щорічник України за 2002 р. Державний комітет статистики України./ Киів. – 2003.
195. Збірник економічних доповідей територіальних органів державної статистики. Сільське господарство в регіонах України. Державний комітет статистики України. Київ, 2003. – с.416.
196. Analysis of European catch and aquaculture Statistics, 1984-96. EUROPEAN INLAND FISHERIES ADVISORY COMMISSION, Twentieth Session. - Praia do Carvoeiro, Portugal, 23 June - 1 July 1998.
197. The State of World Fisheries and Aquaculture 2000 FAO, Rome. (www.fao.org).
198. Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Програми розвитку інфраструктури ринку риби, інших водних живих ресурсів та харчової продукції, що з них виробляється, на 2005 - 2010 роки" від 25 грудня 2004 р. № 1755.
199. Sipponen M., Greboval D. Social, economic and cultural perspectives of European inland fisheries: review of the EIFAC symposium on fisheries and society // Fisheries Management and Ecology. - 2001. - 8. - P.283-293.
200. Доклад председателя Госкомитета РФ по рыболовству Е. Наздратенко на II съезде работников рыбохозяйственного комплекса РФ, 2002 - http://regnum.ru/.
201. Rodger G.K, DaviesI.M. Summary of mariculture production in countries neighbouring the European Union // J. Appl. Ichthyol. - 2000. - N. 16. - P.224-229.
202. Крючкова І. В. Структурні чинники розвитку економіки України / “Наукова книга” Київ, „Наукова думка”. – 2004. – 105 с.
203. Каверин А. В . Эконология и ее применение в планировании регионального природопользования // ISEE/RC'2001 5th International Conference of the RSEE (ISEE Russian Chapter), Moscow, September 26-29, 2001. - P. 36-37.
204. Boserup Ester The Conditions of Agricultural Growth: The Economics of Agrarian Change under Population Pressure / Chicago, Aldine, 1965.
205. Gordon H.S. The economic theory of a common-property resource: the fishery // J. Polit. Econ. 62:124-42, 1954.
206. Потравный И. М., Столяров С.И., Тарасова В.Е. Управление окружающей средой и оценка экологической эффективности производства на основе процедуры экологического аудита // ISEE/RC'2001 5th International Conference of the RSEE (ISEE Russian Chapter), Moscow, September 26-29, 2001. – p. 58-59.
207. Хотеллинг Харолд Экономика исчерпаемых ресурсов // Вехи экономической мысли. Рынки факторов производства. Т.3. Под ред. В.М.Гальперина.- СПб.: Экономическая школа. 1999.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.