У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Організація тренінгу умінь спілкування для дітей які знаходяться в притулку для неповнолітніх
Количество страниц 152
ВУЗ Житомирський державний університет імені Івана Франка
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 21290.doc 
Содержание ЗМІСТ
ВСТУП
Розділ 1. ТЕОРЕТИКО - МЕТОДИЧНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ СПІЛКУВАННЯ З ДІТЬМИ У ПРИТУЛКУ ДЛЯ НЕПОВНОЛІТНІХ.
1.1. Дослідження спілкування, як складного феномену у житті кожної людини у психолого – педагогічній літературі.
1.2. Спілкування як контакт між людьми, зумовлений потребами спільної діяльності.
1.3. Соціальне сирітництво як науково – теоретична категорія.
1.4. Роль та місце притулків серед закладів заступницької опіки у вихованні соціальних сиріт.
Висновки до розділу 1
Розділ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ТРЕНІНГУ УМІНЬ СПІЛКУВАННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ ЯКІ ЗНАХОДЯТЬСЯ В ПРИТУЛКУ ДЛЯ НЕПОВНОЛІТНІХ.
1.1. Методи соціально – педагогічної діяльності. Соціально – психологічний тренінг та його атрибути.
1.2. Діагностика рівня готовності майбутніх фахівців соціальної сфери до роботи з дітьми в притулку для неповнолітніх.
1.3. Організація тренінгу умінь спілкування для дітей у притулку для неповнолітніх.
1.4. Результативність дослідно-експериментальної роботи.
Висновки до розділу 2
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ




ВСТУП
Актуальність дослідження.
Людина не може жити,працювати,задовольняти свої матеріальні та духовні потреби, не спілкуючись із іншими людьми. Історично і в процесі індивідуального розвитку спілкування є необхідною умовою існування людини, одним із найважливіших чинників її соціального розвитку. Будучи суттєвим боком будь-якого різновиду людської діяльності, спілкування відображає об’єктивну потребу людей в об`єднанні, співробітництві один із одним, а також є умовою розвитку самобутності, цілісності, індивідуальності особистості. Проблема вмінь спілкування у дітей вимагає великої уваги, так як в навчальних закладах та тим паче в закладах заступницької опіки цій проблемі приділяється дуже мало часу.
Проблемою визначення категорії дитячої безпритульності в Україні та за кордоном займалися А. Адлер, С. Бадора, В. Виноградова-Бондаренко, Л. Волинець, М. Гернет, А. Зінченко, М. Левітіна (Маро), П. Люблінський, С. Познишев, В. Рубінштейн, Д. Футтер. Вченими розглядаються психічні та фізіологічні особливості розвитку дітей в умовах депривації – в сиротинцях, різних державних закладах закритого типу (І.В. Дубровіна, Є.І. Захарченко, Т.М. Землянухіна, Н.І. Карасева, В.В. Корнева, Й. Лангмейер, М.І. Лісіна, З. Матейчик, В.С. Мухіна, А.М. Прихожан, А.Г. Рузська, О.П. Тимошенко, Н.Н. Толстих). У деяких дослідженнях розглядаються особливості особистості та виховання дітей з неблагополучних, алкоголезалежних, неповних тощо сімей, що складають середовище поповнення соціальних сиріт (Т. Барсуков, І.А. Белінська, А.Г. Віденко, С.В. Воронова, В.М. Галузинський, Л.А. Девіс, Л.Ю. Ковальчук, Т.Е. Колесіна, Н.Ю. Максимова, Е.М. Максимович, С.П. Нечай).
Важливу роль у системі державної опіки соціальних сиріт в Україні виконує притулок для неповнолітніх. Його завданням є короткотермінове утримання дитини, що потрапила в кризову ситуацію, з метою направлення її до подальшого постійного місця проживання. При цьому на працівників притулку покладаються задачі: 1) психологічної, соціальної, педагогічної діагностики дітей; 2) створення та втілення програми реабілітації основних сфер життєдіяльності дитини на основі отриманих діагностичних результатів; 3) направлення дитини до заступницького закладу (або сім’ї), що максимально забезпечить її нормальний розвиток. Такі обов’язки вимагають від працівників притулку особливих моральних якостей особистості, ґрунтовної науково-практичної підготовки, забезпеченості методичною базою. Постає необхідність створення психолого-педагогічного забезпечення організації комунікативного процесу у притулку для неповнолітніх. Це зумовило нас обрати саме таку тему для дослідження „Особливості організації тренінгу умінь спілкування для дітей які знаходяться у притулку для неповнолітніх”.



Об’єкт дослідження: процес спілкування у притулку для неповнолітніх.
Предмет дослідження: зміст, форми, методи та психолого-педагогічні умови оптимізації процесу спілкування неповнолітніх у притулку.
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати і експериментально перевірити ефективність тренінгу умінь спілкування у притулку для неповнолітніх, що ґрунтується на системі психолого-педагогічних умов.
Відповідно до мети дослідження було поставлено такі завдання:
1. Проаналізувати наукову літературу щодо процесу спілкування у різних закладах заступницької опіки соціальних сиріт.
2. Визначити місце притулків для неповнолітніх в системі державної опіки дітей, що тимчасово або постійно перебувають поза сімейним оточенням.
3. Теоретично обґрунтувати і експериментально перевірити тренінг умінь спілкування для дітей, які знаходяться у притулках для неповнолітніх.
4. Розробити науково-методичні рекомендації щодо покращення процесу спілкування вихованців притулку.
5. Визначити рівень професійної готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи з дітьми у притулку для неповнолітніх.
Методологічною основою дослідження є філософські положення про закони і категорії наукового пізнання, про єдність теорії і практики, про діалектичну єдність загального, особливого та одиничного в педагогічній діяльності; фундаментальні положення концепції гуманізації освіти. У дослідженні дотримано принципів науковості, об’єктивності, наступності, системності, історичного детермінізму.
Методи дослідження:
- теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, класифікація, систематизація, узагальнення) для виокремлення базових понять дослідження, вивчення історичного досвіду роботи у притулках, визначення основних тенденцій соціального захисту кризових категорій дітей в Україні, теоретичного обґрунтування системи психолого-педагогічних умов, узагальнення отриманих результатів теоретичного пошуку;
- емпіричні (педагогічний експеримент, опитування, бесіда, спостереження, тестування) для встановлення причинно-наслідкових зв’язків досліджуваних категорій та явищ, визначення наявної ситуації розвитку об’єкту дослідження, побудови тренінгу умінь спілкування для дітей у притулку, порівняння кількісних і якісних результатів впровадження результатів магістерської роботи;

Наукова новизна дослідження полягає у тому, що:
- створено тренінг умінь спілкування для вихованців притулку;
- подальшого вивчення набули особливості особистості та поведінки дітей, позбавлених піклування батьків;
- досліджено рівень професійної готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи з дітьми в притулку для неповнолітніх.
- досліджено причини, які впливають на кількість бездоглядних і безпритульних дітей.
- розробити науково-методичні рекомендації щодо покращення процесу спілкування вихованців притулку.

Практичне значення дослідження визначається тим, що розроблено й апробовано методи і форми комунікативної роботи у притулку для неповнолітніх; впроваджено тренінг умінь спілкування для вихованців притулку для неповнолітніх;
Список литературы Загальні висновки.


1.Аналіз джерельної бази магістерської роботи дає змогу сформулювати основні підходи до проблеми виховної діяльності в притулку для неповнолітніх та окреслити особливості категорії «соціальні сироти». Залежно від специфіки наукової галузі, яка вивчає безпритульних дітей, формуються підходи до комунікативної роботи з ними. Комунікативні проблеми, викликані бідністю засобів спілкування, спрощеністю та вимушеністю його форм, відсутністю емоційної прив’язаності, необхідністю постійно перебувати в групі, яку сам для себе не обирав. Це викликає згодом труднощі у створенні власної сім’ї.
2. Здійснене дослідження системи опіки в Україні дозволяє дійти
висновку, що притулок для неповнолітніх залишається актуальним як
єдиний в Україні заклад тимчасового утримання дітей, що має право
подальшого влаштування дитини. Однак, існуюча в ньому система
навчання та виховання не виконує поставлених перед нею завдань. Дуже
мало уваги приділяється покращенню вмінь спілкування вихованців.
Реінтеграцію ми визначаємо в дослідженні як цілеспрямовану,
послідовну й систематичну діяльність всіх спеціалістів притулку
(психологів, вихователів, медиків, юристів) щодо відновлення фізичних,
психічних і моральних сил дитини. Педагог при цьому відіграє роль
організатора, інтегратора і контролера дій всіх спеціалістів на основі
інтересів дитини.
3.Теоретичне обґрунтування знайшло своє практичне відображення у створеному тренінгу умінь спілкування для дітей, які знаходяться у притулку для неповнолітніх. Метою застосування тренінгу є : досягнення в групі атмосфери довіри і співробітництва, покращити уміння спілкування членів в групі та за її межами. Мета втілюється в життя через систему завдань, кожне з яких відповідає окремому етапу реалізації тренінгу. У ході експерименту було проведено повторний зріз набутих дітьми якостей, який засвідчив позитивні зрушення в експериментальній групі. Робота була спрямована на покращення вміння спілкування членів в групі та за її межами Дослідження довело, що результати могли б бути вищими, якби час перебування дитини у притулку був фіксованим і більш довготривалим. Це свідчить про необхідність продовження корекційної роботи з дітьми в закладах, куди вони потрапляють після перебування в притулку для неповнолітніх.




СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Актуальні проблеми теорії та практики соціальної роботи на межі тисячоліть // Соціальна робота. Книга 1. – К. : УДЦССМ, 2001. – 244 с.
2. Анатолієва О.І. Правове регулювання боротьби з безпритульністю, бездоглядністю та правопорушеннями неповнолітніх в УРСР у 20 -х роках ХХ століття: Автореф. ... канд. юрид. наук: 12.00.01. – К.: Нац. академія внутрішніх справ, 2003. – 20 с.
3. Барановська Л. Засвоєння студентами знань про вербальне спілкування// Диво слово,-2001.-№6.-с.9-10.
4. Бевз Г.М. Прийомна сім’я: перші кроки до альтернативних форм опіки дітей // Педагогіка і психологія. Науково-теоретичний та інформаційний журнал АПНУ. – 2003. – №1 (ХХХVІІІ). – С. 62-66.
5. Березюк О.С. Моделювання педагогічних ситуацій як засіб підготовки майбутнього вчителя до спілкування з учнями. – Житомир: ЖДПУ, 2003.–174 с.
6. Бех І.Д. Наукові засади створення особистісно-орієнтованих технологій // Початкова школа. – 1997. – №9. – С. 4-7.
7. Бишоп С. Тренинг ассертивности.- СПб: Питер, 2001.-208 с.: ил. – (Серия «Эффективный тренинг».)
8. Болтенко І. Дидактично-виховні функції педагогічного спілкування// Початкова школа.-2002.-№9.-с.51-53.
9. Будник А. Ситуація з „дітьми вулиці” у регіонах // Надання допомоги „дітям вулиці” та соціально незахищеним дітям та підліткам: Інформаційно-методичний збірник. – 2002. – Випуск 1-2. – С. 27-33.
10. Вачков И.В. Основы технологии группового тренинга. Психотехники: Учебное пособие. - М.: Издательство «Ось – 89», 1999.-176 с. – (Практическая психология).
11. Волинець Л. Наші діти? // Соціальна політика і соціальна робота. – 1998. – №4 (8). – С. 35-55.
12. Волинець Л. С. Щодо соціального феномену „діти вулиці” в Україні //Соціальна політика в Україні та сучасні стратегії адаптації населення : Зб. наук. пр. – К., 1998. – с.170-175.
13. Воскобойникова С.А. Нет чужих детей: раздумья о проблемах современного сиротства. – М.: Просвещение, 1989. – 176 с.
14. Гольдштейн Арнольд, Хомик Володимир. Тренінг умінь спілкування : як допомогти проблемним підліткам / Переклад з англійської В.Хомика.-К.:Либідь, 2003.-520 с.
15. Гончаренко С. Український педагогічний словник. – Київ: Либідь, 1997. – 376 с.
16. Гончаренко С.У. Педагогічні дослідження: Методологічні поради молодим науковцям. – К.: АПН України, 1995. – 45 с.
17. Гринькова М.В. Людина серед людей: проблема спілкування з соціальним оточенням// Валеологія-ч.2.-Полтава,-2000.-с.123-126.
18. Дейна В. Діти, позбавлені батьківського піклування ,як феномен соціального сирітництва// Соціальна педагогіка : теорія та практика.-2006.-№1.-с.33-37.
19. Дементьева И.Ф. Социальное сиротство: генезис и профилактика / Государственный научно-исследовательский ин-т семьи и воспитания. — М. : Государственный НИИ семьи и воспитания, 2000. – 46 с.
20. Дети в кризисных ситуациях: профилактика негативных явлений и социально-психологическая помощь / Под общ. ред. И.Д. Зверевой. – К.: Науковий світ, 2001. – 63 с.
21. Джонсон Д. Удосконалення вміння спілкуватися// Практична психологія та соціальна робота.-2004.-№9.-с.18-35.
22. Дитинство в Україні: права, гарантії, захист (збірник документів): Частини І, II. – К.: АТ "Видавництво "Столиця", 1998.
23. Діти „групи ризику”: психологічні, соціальні та правові аспекти. – К.: Київська міська державна адміністрація, Служба у справах неповнолітніх, 2001. – 192 с.
24. Діти вулиці. – К.: ООН, 2000. – 54 с.
25. Досін А.Р. Порушення в правовій соціалізації дітей, позбавлених батьківського піклування // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Педагогіка. Соціальна робота. – 2005. – Випуск 9. – С. 32-34.
26. Евтихов О.В. Практика психологического тренинга.- СПб.: Издательство «Речь», 2004.-256 с.
27. Еремин В.А. Улица – подросток – воспитатель. – М.: Просвещение, 1991. – 160 с.
28. Життєві кризи особистості: Науково-методичний посібник: У 2 частинах / ред. рада: В.М. Доній (голова), Г.М. Несен (заст. голови), Л.В. Сохань, І.Г. Єрмаков (керівники авторського колективу) та інші – К.: ІЗМН, 1998.
29. Загальна психологія: Підручник /За заг.ред.С.Максименка.-Вінниця,2004.-С.204-217.
30. Зайцева Т. Ю. Вулична соціальна робота з дітьми вулиці // Соціальна робота : теорія, досвід, перспективи : Матеріали доповнені між нар. наук.- практ. конф (Ужгород, 21 – 22 жовтня 1999 р.). – Ужгород, 1999. – Ч. 1. – с.262-267.
31. Закон України № 2623-ІV «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей» // Збірник поточного законодавства, нормативних актів, арбітражної та судової практики. – 2005. – червень. – №26. – С. 4-7.
32. Зінченко А. Безпритульність як соціальне явище // Соціальна політика і соціальна робота.-1998.-№1-2.-с.78-85.
33. Комарова І. Культура педагогічного спілкування вчителя// Шлях освіти.-2001.-№1.-с.31-34.
34. Концепція Державної програми дитячої безпритульності та бездоглядності на 2006 -2010 рр.// Директор школи.-2006.-№7.-с.4-5.
35. Коренєв М.М., Лебець І.С., Моісеєнко Р.О. Медико-психологічні та соціальні проблеми дітей-сиріт. – Х.; К.: Веллар, 2003. – 240 с.
36. Корнєв М. Н., Коваленко А. Б. Соціальна психологія : Підручник.-К.,1995.-304 с.
37. Корніяка О.Педагогічна діяльність і культура педагогічного спілкування// Практична психологія та соціальна робота.-2003.-№1.-с.38-44.
38. Кудрявцева Г.А., Мустаева Ф.А., Орлова Г.В. Проблема безнадзорности и беспризорности несовершеннолетних в современной России: Учеб.-метод. пособ. для студентов. – Магнитогорск: МаГУ, 2001. – 68 с.
39. Культура педагогічного спілкування// Щербань П.Прикладна педагогіка. Навчальний посібник.-К.,2002.-с.182-190.
40. Куцим І.І. Правовий статус безпритульних дітей згідно Закону України „Про охорону дитинства” // Вісник. Збірник наукових статей викладачів, докторантів, аспірантів Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова / Укл. П.В. Дмитренко, Л.Л. Макаренко, О.П. Симоненко. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2002. – Вип. 2. – С. 181-183.
41. М’ясоїд П.А. Загальна психологія: Навчальний посібник – 3-тє видання, виправлене, -К.: Вища школа, 2004. -487 с.
42. Майстерність педагогічного спілкування// Педагогічна майстерність: Підручник/ За ред. І.Зязюна.-К.,2004.-с.112-128.
43. Марасанов Г. И. Социально – психологический тренинг. – М.: Издательство «совершенство», 1998.- 208 с. 3-е издание, исправленное и дополненное.
44. Матвеев Б.Р. Развитие личности подростка: программа практических занятий. Методическое пособие. - СПб.: Издательство «Речь», 2005. – 176 с.
45. Монина Г.Б., Лютова – Робертс Е.К. Коммуникативный тренинг (педагоги, психологи, родители). – СПб.: Издательство «Речь», 2005.- 224 с.: ил.
46. Мусатов С.Психологічний вимір педагогічної комунікації//Педагогіка і психологія.-2006.-№1.-с.57-68.
47. Назаренко Н. Психолого-педагогічні особливості соціалізації особистості підлітка.// Директор школи.-2006.-№9.-с.15-17.
48. Обучение и воспитание детей «группы риска»: Учеб. пособ. для педагогов классов коррекционно-развивающего обучения / сост. В.М. Астанов, Ю.В. Микадзе. – М.: Институт практической психологи, 1996. – 224 с.
49. Овчарова Р.В. Справочная книга социального педагога. – М.: ТЦ «Сфера», 2001. – 480 с.
50. Онищук Л. Науково-методичне забезпечення експертизи гуманізованого спілкування// УМЛШ.-2004.-№6.-с.54-57.
51. Організація виховної взаємодії соціального педагога з важковиховуваними підлітками // Сорочинська В. Організація роботи соціального педагога.-К.,2005.-с.170-202.
52. Основи психології : Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / А.І.Веракіс, Ю.І.Завалевський, К.М.Левківський, - Х.-К., 2000.-416 с.
53. Основи психології: Підручник/ За загальною редакцією О.В.Киричука, В.А.Роменця. -Видання 5-те, стереотип. К.:Либідь, 2002.-632 с.
54. Основы социальной работы: Учебник. / Отв. ред. П. Д. Павленко. – М.: ИНФРА – М, 1999. – 368 с.
55. Особливості методики педагогічного спілкування і впливу// Матвієнко О.В.Практикум з курсу „Теорія виховання „.К.,2001.-с.76-88.
56. Павлик Н.П. Безпритульність як феномен постмодерністського суспільства // Соціальна робота в Україні: теорія і практика. – 2004. – №1(6). – січень-березень. – С. 36-41.
57. Павлик Н.П. Історико-педагогічний аналіз проблеми соціального сирітства в Україні // Вісник Житомирського державного педагогічного університету. – 2003. – Випуск 13. – С. 158-161.
58. Павлик Н.П. Виховання дитини у притулку як особистісно-орієнтований процес // Актуальні проблеми гуманітарної освіти: збірник наукових праць // за заг. ред. д.п.н., проф. Оникович Г.В. та канд. фіз.-мат.н., проф. Ломаковича А.М. – Київ – Кременець: РВЦ КОПІ ім. Тараса Шевченка. – 2004. – 390 с. – С. 77-79.
59. Павлик Н.П. Зміст роботи з безпритульними дітьми у світових педагогічних теоріях // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. – Зб. наук. пр. – Вип. 8. – Кн. 2. – К., 2005. – 392 с. – С. 318-322.
60. Павлик Н.П. Концептуальні засади організації соціального виховання у притулку для неповнолітніх // Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди: Науково-теоретичний збірник. – Переяслав-Хмельницький. – 2005. – 490 с. – С. 277-284.
61. Павлик Н.П. Соціальне сирітство в законодавчому полі України // Соціально-педагогічні проблеми сучасної середньої освіти в Україні: Зб. наук. праць / За заг. ред. доц. Сейко Н.А. – Житомир: ЖДПУ, 2002. – С. 11-14.
62. Павлик Н.П. Соціальне сирітство очами дитини // Проблеми соціалізації особистості у теорії та практиці сучасної науки: Матеріали конференції. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2005. – 156 с. – С. 77-80.
63. Павлик Н.П. Соціальне сирітство як науково-теоретична категорія // Шкільний світ. – 2003. – №19 (195). – травень. – С. 7-8.
64. Паращевіна О.С. Роль системи народної освіти у подоланні дитячої безпритульності в 20-х – першій половині 30-х рр. XX ст. в Україні: Автореф. дис. ... канд. іст. наук: 07.00.01 / Дніпропетровський національний ун-т .– Дніпропетровськ, 2005. – 17 с.
65. Педагогическое общение// Симоненко Ю.Психология и педагогика.-М.,2001.-с.216-265.
66. Петровская Л.А. Теоретические и методические проблемы социально-психологического тренинга. – М., 1982. – 168 с.
67. Пєша І. В., Петрочко Ж. В., Сачивець К. В., Яременко О. О. Як організувати своє життя: побутові проблеми: Випускнику шк.-інтернату для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування / Український ін-т соціальних досліджень. – К. : УІСД, 2001. – 87 с.
68. Поляничко А.О. Бездоглядність і безпритульність як соціально-педагогічні явища // Педагогічні науки: Зб. наук. праць / Частина І. – Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2002. – С. 120-129.
69. Программа «Дети улицы». Методические рекомендации по медико-психологической реабилитации детей в приюте. – К.: Нора-принт, 2001. – 96 с.
70. Прутченков А. С. Социально – психологический тренинг межличностного общения. – М.: О – во «Знание» РСФСР,1991. – 48 с.
71. Прутченков А.С. Свет мой, зеркальце, скажи…: Методические разработки социально – психологических тренингов.- М.: Новая школа, 1996.-144 с.
72. Психологический словарь / Под. ред. М. В. Давыдова. – М.: Наука, 1990. – 316 с.
73. Психологічна природа спілкування// Чмут Т.,Чайка Г.Етика ділового спілкування.-К.,2002.-с.67-76.
74. Психологічний аналіз педагогічного спілкування// Власова О.Педагогічна психологія. Навчальний посібник-К.,2005.-С.315-317.
75. Психологія спілкування / В.А.Семиченко, - К. ,,Магістр-S”, 1997.-152 с. Російською мовою.
76. Психологія спілкування/ Палех Ю.І., Герасимчук В.І. Основи психології,К.,1999.-с.65-80.
77. Рудякевич Т. Діти вулиці. Проблема безпритульних дітей// Соціальна педагогічні проблеми сучасної середньої та вищої освіти в Україні. Збірник наукових праць-Ж.,2002.-с.270-273.
78. Самоукина Н.В. Игры, в которые играют… /Психологический практикум/.- Дубна: Издательский центр «Феникс», 1997.-160 с.
79. Сидоренко Н. Робота з підлітками „групи ризику”// Психолог.-2004.-№23-24.-с.33-35.
80. Сиротюк А. Робота з девіантними підлітками// Корекційна робота психолога.-К.,2002.-с.55-59.
81. Словник – довідник для соціальних педагогів та соціальних працівників / За загальною редакцією А. Й. Капської, І. М. Пінчук, С. В. Толстоухової. К., 2000. – 260 с.
82. Словник української мови в 12 т., - К.: Наукова думка, 1989.
83. Слухання як основа педагогічного спілкування// Завуч.-2004.-№15.-с.11.
84. Социальная работа / Под ред. В. И. Курбатова . – Р. – на – Д.: „Феникс”, 1999.
85. Соціальна робота / Соціальна педагогіка ( понятійно – термінологічний словник) / Під заг. ред. І. Д. Звєрєвої – К.: „Етносфера”, 1997. – 119 с.
86. Соціальне сирітство в Україні: експертна оцінка та аналіз існуючої в Україні системи утримання та виховання дітей, позбавлених батьківського піклування / Авт. кол. Л.С. Волинець, Н.М. Комарова, О.Г. Антонова-Турченко, І.Б. Іванова, І.В. Пєша. – К.: Видавництво, 1998. – 120 с.
87. Станкин М. И. Психология общения: курс лекций: - М.: Институт практической психологии, 1996. – 296 с.
88. Танцюра В.А. Діти вулиці: портрет зблизька // Довіра і надія. Наук.-метод. інформ. бюлетень. – 1998. – №1. – С. 17-19.
89. Терлецька Л.Педагогічне спілкування// Психолог.-2002.-№4.-с.17-18.
90. Технологія тренінгу / Упорядник : О.Главник, Г.Бевз / За загальною редакцією. С.Максименко – К.: Плавник, 2005.- 112 с. – (Психологічний інструментарій). Бібліогр.: с. 109-110.
91. Ткачова О., Возний І.Важкі діти. Які вони сьогодні?// Виховна робота в школі.-2005.-№2.-с.26-31.
92. Товканець Г.В. Соціальне сирітство як результат сімейного неблагополуччя // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Педагогіка. Соціальна робота. – 2005. – Випуск 9. – С. 102-103.
93. Федоренко Ю. Комунікативна компетенція як найважливіший елемент успішного спілкування// Рідна школа.2002.-с.63-65.
94. Федорчук В.М.Соціально – психологічний тренінг „Розвиток комунікативної компетентності викладача”: Навчально – методичний посібник. – Кам’янець – Подільський: Абетка, 2004.-240 с.
95. Фопель К. технология ведения тренинга. Теория и практика. Пер. с нем. – 2 – е изд. – М.: Генезис, 2005.-276 с.
96. Цимбалюк І.М. психологія спілкування : Навчальний посібник. – К.:ВД „Професіонал2, 2004.- 304 с.
97. Шатохіна Т. Підготовка вчителя до спілкування з учнями// Шкільний світ.-2003.-№7.-с.3.
98. Шереметєва Ю. Общительны ли вы?: Тест//Воспитание школьников.-2003.-№7.-с.44.
99. Яковенко В.С. Виховання та усиновлення дітей-сиріт. – Кіровоград, 1998. – 336 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
600
Скачать бесплатно 21290.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.