У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название МІСЦЕВІ БЮДЖЕТИ РОЗВИТКУ В СИСТЕМІ ІНВЕ-СТИЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ
Количество страниц 243
ВУЗ УКРАЇНСЬКА АКАДЕМІЯ БАНКІВСЬКОЇ СПРАВИ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
Год сдачи 2010
Содержание ВСТУП…………………………………………………………………………
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ БЮДЖЕТНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ В СОЦІАЛЬНІЙ СФЕРІ…………………............
1.1. Місцеві бюджети розвитку в бюджетній системі України………........
1.2. Роль бюджетних ресурсів в системі інвестиційного забезпечення соціальної сфери…………………………………………………………
1.3. Аналіз бюджетного забезпечення соціального розвитку в Україні та м. Суми…………………………………………………………………...
1.4. Проблеми і перспективи інвестиційного забезпечення соціального розвитку в Україні………………………………………….....................
Висновки до першого розділу ………………………………................................
РОЗДІЛ 2. УПРАВЛІННЯ ВИДАТКАМИ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ РОЗВИТКУ ЯК МЕХАНІЗМ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ В СОЦІАЛЬНІЙ СФЕРІ……………………………………………………………..
2.1. Концептуальні основи управління видатками місцевих бюджетів розвитку в системі інвестиційного забезпечення соціальної сфери….
2.2. Організаційний механізм інвестиційного забезпечення соціальних перетворень за рахунок видатків місцевих бюджетів розвитку….......
2.3. Формування оптимального портфеля соціально значущих інвестиційних проектів, що фінансуються з місцевих бюджетів розвитку......
Висновки до другого розділу……………………………………………………..
РОЗДІЛ 3. ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ В СОЦІАЛЬНІЙ СФЕРІ ЗА РАХУНОК КОШТІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ РОЗВИТКУ……………………………………………………………….
3.1. Формування рейтингу ефективності інвестиційного забезпечення соціального розвитку адміністративно-територіальних одиниць……
3.1.1. Аналіз науково-методичних підходів до розробки рейтингів соціального-економічного розвитку адміністративно-тери-торіальних одиниць…………………………………………….
3.1.2. Удосконалення методичних підходів до формування рейтингу ефективності інвестиційного забезпечення соціального розвитку адміністративно-територіальних одиниць……………….
3.1.3. Практичні розрахунки щодо формування рейтингу ефективності інвестиційного забезпечення соціальної сфери адміністративно-територіальних одиниць………………………
3.2. Формування місцевого комплексу соціально значущих проектів з метою фінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів розвитку
3.2.1. Управління фінансовими потоками місцевого комплексу соціально значущих проектів………............................................
3.2.2. Практична перевірка авторських пропозицій щодо формування місцевого комплексу соціально значущих проектів ………..

Висновки до третього розділу……………………………………………………
ВИСНОВКИ………………………………………………………………………..
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ…………………………………………………………..
ДОДАТКИ……………………………………………………………………….
Додаток А – Взаємодія бюджетної системи з іншими елементами економічної системи ………………………………………………………….
Додаток Б – Статистична інформація щодо стану розвитку соціальної сфери в Україні та м. Суми……………………………………………….
Додаток В – Вихідні статистичні дані для формування рейтингу ефективності інвестиційного забезпечення соціальної сфери………………..
Додаток Г – Аналіз видатків бюджету розвитку м. Суми за 2005-2007 рр.
Додаток Д – Довідки про впровадження результатів дисертаційного дослідження………………………………………………………………...

ВСТУП


Актуальність теми дослідження. Ефективність структурних перетво-рень в економіці України, її конкурентоспроможність на світовому ринку значною мірою залежать від рівня розвитку і стабільності функціонування соціальної сфери. Це вимагає відповідної фінансової підтримки, наявності ефективної системи інвестиційного забезпечення реалізації пріоритетних на-прямків соціального розвитку як на рівні країни в цілому, так і на рівні окре-мих адміністративно-територіальних одиниць (АТО). Роль бюджетних ре-сурсів взагалі та коштів місцевих бюджетів розвитку зокрема у фінансуванні соціальних перетворень стає сьогодні визначальною, оскільки вони відповід-но до бюджетного устрою України мають цільове призначення – інвестицій-не забезпечення виробничої та невиробничої сфер, реалізація програм соціа-льно-економічного розвитку відповідної території. Саме тому дослідження теоретичних засад і практичних механізмів ефективного управління видатка-ми місцевих бюджетів розвитку для забезпечення інвестиційної підтримки соціальної інфраструктури територіальних громад є вкрай актуальним.
На жаль, дотепер формування бюджетів розвитку в Україні відбуваєть-ся без відповідних науково-методичних обґрунтувань, попередніх ретельних обговорень та необхідних досліджень і тому основні принципи їх функціону-вання остаточно не регламентовані, не формалізовані механізми забезпечен-ня зворотності коштів, пайового фінансування та розподілу ризиків фінансу-вання інвестиційних проектів між державою, органами місцевого самовряду-вання та приватними інвесторами. Доопрацювання також потребують проце-дури проведення конкурсів проектів щодо отримання фінансування з бюдже-тів розвитку. На сьогодні управління видатками цих бюджетів на місцевому рівні здійснюється за традиційними схемами, існуюча структура видатків не сприяє вирішенню стратегічних питань соціального розвитку АТО і не є без-посередньо засобом реалізації інвестиційно-інноваційної політики в соціаль-ній сфері. Також практично відсутні стратегічні концепції та новаторські пі-дходи до реформування цього процесу, значна частка видатків місцевих бю-джетів розвитку, призначена для фінансування інвестиційної діяльності в со-ціальній сфері, часто використовується на покриття основної суми боргу.
Ці та інші питання, особливо теоретичні основи бюджетного забезпе-чення інвестиційних заходів у соціальній сфері ґрунтовно досліджують такі зарубіжні вчені, як: А. Вагнер, Дж. Вінн, Х. Герсдорф, П. Друкер, Л. Ерхард, А. Мюллер-Армак, М. Рашид, Л. Томпсон та ін.; російські дослідники: М. Гончарова, С. Єфімова, Д. Саблин, Л. Тишкина, О. Фригін та ін. Здобутки української науки в цьому напрямку представлені у працях О. Балацького, В. Буковинського, С. Буковинського, О. Василика, А. Єпіфанова, І. Запатріної, Т. Затонацької, Я. Казюка, О. Кириленка, О. Кліменка, В. Кудряшова, Л. Максимової, О. Мечинського, О. Ніколаєвої, В. Опаріна, С. Пакуліна, І. Сала, А. Ставицького, О. Теліженка, К. Ткаченка, О. Топчія, Ю. Чередниченка та інших.
Високо оцінюючи вклад вітчизняних та зарубіжних науковців і практи-ків у вирішення даної задачі, автором наголошується, що, незважаючи на значний обсяг наукових публікацій, присвячених реформуванню системи бюджетного забезпечення соціального розвитку, поки що вона залишається не вирішеною остаточно ні в теоретичному, ні в організаційно-прикладному аспектах. Існує об’єктивна необхідність подальшого дослідження питань, пов’язаних із: розробкою концепції стратегічного й тактичного управління видатками місцевих бюджетів розвитку, спрямованими на фінансування ін-вестиційних програм в соціальній сфері; формуванням інфраструктурного за-безпечення ефективного використання цих коштів; вибором об’єктів соціальної сфери з точки зору ефективного інвестування; оптимізацією портфеля соціаль-но значущих інвестиційних проектів, що потребують фінансування за рахунок місцевих бюджетів розвитку тощо.
Все вищевикладене й стало визначальним при обґрунтуванні актуаль-ності теми дослідження, формуванні структури дисертаційної роботи, обумо-вило вибір об’єкта, мети та завдань наукового дослідження.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Наукові результати та висновки дисертаційної роботи було використано при вико-нанні науково-дослідної роботи у ДВНЗ “Українська академія банківської справи Національного банку України” (тема “Сучасні технології фінансово-банківської діяльності”, № держ. реєстрації 0102U006965) та у Сумському державному університеті (теми: “Удосконалення фінансового механізму управління еколого-інноваційним розвитком економіки України”, № держ. реєстрації 0106U008508; “Фінансовий механізм кредитно-інвестиційного забезпечення сталого еколого-економічного розвитку”, № держ. реєстрації 0106U008510; “Теоретичні і методологічні питання оцінки і прогнозування економічного потенціалу соціально-економічних систем”, № держ. реєстрації 0107U009203; “Моделювання та прогнозування розвитку ре-гіональних соціально-економічних систем”, № держ. реєстрації 0107U009204). До звітів за цими темами включено пропозиції автора щодо: вибору сучасних технологій управління видатками місцевих бюджетів розви-тку; удосконалення фінансового механізму управління соціальним розвит-ком; формування механізму кредитно-інвестиційного забезпечення соціаль-ної сфери; оцінки ефективності інвестиційного забезпечення соціального ро-звитку АТО; формування оптимального портфеля соціально значущих інвес-тиційних проектів, що фінансуються з місцевих бюджетів розвитку.
Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є удосконалення науково-методичних засад управління видатками місцевих бюджетів розвит-ку у частині ефективного інвестиційного забезпечення соціальної сфери АТО.
Поставлена мета зумовила необхідність вирішення у дослідженні на-ступних завдань:
- на основі аналізу бюджетного забезпечення соціального розвитку в Україні та Сумській області визначити роль бюджетних ресурсів в інвестиційному забезпеченні соціальної сфери; з’ясувати проблеми і перспективи їх використання; визначити концептуальні основи фо-рмування системи інвестиційного забезпечення соціальної сфери;
- визначити роль та місце місцевих бюджетів розвитку в системі інве-стиційного забезпечення соціальної сфери;
- удосконалити науково-методичні підходи до управління видатками місцевих бюджетів розвитку відповідно до концепції інтенсифікації інвестиційного забезпечення соціальних перетворень;
- удосконалити організаційний механізм управління видатками міс-цевих бюджетів розвитку у напрямку підвищення ефективності ви-конання органами місцевого самоврядування своїх соціальних фун-кцій;
- поглибити теоретичні та практичні засади формування оптимально-го портфеля соціально значущих інвестиційних проектів, що фінан-суються з місцевих бюджетів розвитку;
- розробити методичний підхід до формування рейтингу АТО щодо ефективності інвестиційного забезпечення соціальної сфери;
- розробити науково-методичні основи формування місцевого ком-плексу соціально значущих інвестиційних проектів та управління його фінансовими ресурсами.
Об’єктом дослідження є економічні відносини, що виникають у про-цесі використання коштів місцевих бюджетів розвитку.
Предметом дослідження є удосконалення механізму управління вида-тками місцевих бюджетів розвитку з метою організації інвестиційного забез-печення соціального розвитку.
Методи дослідження. Теоретичною основою дисертаційного дослі-дження стали фундаментальні положення теорії фінансів та інвестування, су-часні концепції управління соціальним розвитком територій, бюджетного менеджменту, а також наукові праці, присвячені проблемам інвестиційного забезпечення соціальних трансформацій за рахунок бюджетних коштів. У процесі дослідження використано такі сучасні загальнонаукові методи дослі-дження, як: аналіз, синтез і наукова абстракція (при формуванні концептуа-льних основ управління видатками місцевих бюджетів розвитку); порівняль-ний і статистичний аналізи, метод логічного узагальнення (при дослідженні особливостей бюджетного фінансування соціального розвитку в Україні); си-стемно-структурний і багатофакторний аналізи (при дослідженні теоретич-них засад та практичних механізмів формування оптимального портфеля со-ціально значущих інвестиційних проектів, що фінансуються з місцевих бю-джетів розвитку); методи графічного й економіко-математичного моделю-вання, кореляційно-регресій¬ного аналізу, метод експертних оцінок (при здій-сненні практичної перевірки запропонованих підходів до управління видат-ками місцевих бюджетів розвитку); індексний метод і метод групувань (при дослідженні фінансових аспектів формування місцевого комплексу соціально значущих інвестиційних проектів).
Інформаційну базу дослідження склали: нормативно-правові документи Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України з питань функціонування бюджетної системи та соціальної сфери; звітні дані Державного комітету ста-тистики України; аналітичні огляди, статистичні звіти міністерств і відомств, інших органів державного та місцевого управління, дані вітчизняних та зарубі-жних науково-дослідних центрів; зібрані, опрацьовані й узагальнені особисто автором первинні матеріали техніко-економічного обґрунтування інвестиційних проектів соціальної спрямованості, що фінансуються за рахунок бюджетних коштів.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у розвитку відомих та обґрунтуванні ряду нових теоретико-методичних та практичних положень, які в комплексі визначають концептуальні основи, організаційно-економічні форми та механізми управління коштами місцевих бюджетів розвитку з ме-тою підвищення ефективності інвестиційного забезпечення соціальної сфери АТО.
Найбільш вагомими науковими результатами дисертаційного дослі-дження є такі:
вперше:
- обґрунтовано, що однією з причин низького рівня інвестиційного забезпечення соціальної сфери є неефективна побудова організаційно-го механізму управління видатками місцевих бюджетів розвитку, ви-ходячи з чого запропоновано створити єдину систему інфраструктур-ного забезпечення фінансової підтримки соціального розвитку на міс-цевому рівні, основу якої складатимуть Комітети розвитку; визначено їх функції, завдання та структуру;
удосконалено:
- концептуальні основи управління видатками місцевих бюджетів роз-витку в контексті ефективного інвестиційного забезпечення соціаль-ної сфери АТО шляхом формування системи принципів такого управ-ління, до складу якої запропоновано включити принципи: програмно-цільового використання бюджетних коштів, максимізації корисності, збалансованості, структурованості, цілісності, комплексності, відкри-тості, керованості, пріоритетності, безперервності, відповідності фун-кціональних повноважень, своєчасності, гуманізму;
- науково-методичний підхід до формування та управління внутрі-шніми та зовнішніми фінансовими потоками місцевого комплексу соціально значущих інвестиційних проектів, під яким розуміється сукупність незалежних, взаємопов’язаних або взаємодоповнюючих одиничних інвестиційних проектів соціальної спрямованості, сфор-мована за критерієм максимізації інтегрального дисконтованого очі-куваного соціально-економічного ефекту для АТО, скоординована Комітетом розвитку у часі, за ресурсами та виконавцями, реалізу-ється як за рахунок коштів місцевого бюджету розвитку, так і шляхом внутрішнього реінвестування від реалізації прибуткових проектів в рамках місцевої соціальної програми та в комплексі за-безпечує реалізацію стратегії соціально-економічного зростання те-риторії;
- науково-методичний підхід до формування та оптимізації портфеля соціально значущих інвестиційних проектів, що фінансуються з ко-штів місцевих бюджетів розвитку, шляхом: визначення черговості відбору проектів; уточнення критеріїв їх попереднього відбору; роз-робки механізму розрахунку коефіцієнта втрати ефекту при відстро-ченні проекту з метою використання його в рамках часової оптимізації портфеля та врахування фінансових, соціальних, екологічних та ін-ших втрат, а також імовірнісного характеру їх настання; розробки механізму визначення потреби в додаткових інвестиційних ресурсах для фінансування соціальних проектів і програм з урахуванням обсягів коштів місцевого бюджету розвитку, збалансованості їх попиту та пропозиції, рівня очікуваного ризику виникнення непередбачуваної потреби в додаткових ресурсах та вартості соціально значущих проек-тів вимушеної реалізації;
набули подальшого розвитку:
- класифікаційні ознаки соціально значущих інвестиційних проектів, які, на відміну від існуючих, враховують нагальність вирішуваних ними со-ціальних проблем, рівень прибутковості, доцільність/недоцільність від-строчення у часі тощо;
- науково-методичний підхід до формування рейтингу ефективності інвестиційного забезпечення соціального розвитку АТО шляхом ро-зробки механізму визначення та оцінки факторів, що характеризу-ють сформовані сприятливі та несприятливі умови для інвестування в соціальну сферу;
- теоретичні засади формування комплексної системи інвестиційного забезпечення соціальної сфери АТО, під якою розуміється сукуп-ність взаємопов’язаних елементів (організаційна, фінансова, норма-тивно-правова, інформаційно-комунікаційна, кадрова, матеріально-технічна складові; методи; важелі; інструменти), що беруть участь у створенні та використанні фондів інвестиційних ресурсів з метою реалізації соціально значущих інвестиційних проектів та програм, створюють передумови або безпосередньо сприяють забезпеченню соціальних потреб суспільства.
Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що за-пропоновані в роботі теоретичні узагальнення та методичні рекомендації у комплексі формують підґрунтя для розширення практичних механізмів фі-нансового забезпечення соціальної сфери та дають можливість підвищити ді-євість засобів бюджетного фінансування інвестиційних проектів соціальної спрямованості. У практичній діяльності щодо управління видатками місце-вих бюджетів розвитку можуть застосовуватися запропоновані підходи до формування та оптимізації портфеля соціально значущих інвестиційних про-ектів; оцінки економічної ефективності та фінансової доцільності реалізації місцевого комплексу соціально орієнтованих інвестиційних проектів тощо.
Наукові і методичні положення дисертаційного дослідження щодо удо-сконалення механізму організаційного забезпечення системи управління ін-вестиційною діяльністю на місцевому рівні шляхом створення Комітету роз-витку впроваджено в діяльність Сумської обласної ради в частині розробки практичних заходів щодо реалізації Стратегії соціально-економічного розви-тку Сумської області на період до 2015 р., а також Програми економічного і соціального розвитку області (довідка № 01-23/414 від 13.08.2008). Пропози-ції дисертанта щодо створення єдиної бази проектів, групування їх за критерієм соціальної значущості та формування на цій основі місцевого комплексу соціа-льно значущих інвестиційних проектів впроваджено в діяльність Сумської міської ради (довідка № 1194/05-26 від 13.08.2008); щодо формування інвес-тиційного портфеля з урахуванням соціальної значущості проектів ¬¬– в діяль-ність Сумського обласного комунального підприємства “Фонд інвестування об’єктів соціальної сфери і промисловості” (довідка № 467 від 14.08.2008); щодо удосконалення механізму часової оптимізації портфеля соціально оріє-нтованих інвестиційних проектів, формування критеріїв їх попереднього від-бору – в діяльність ЗАТ “Компанія з управління активами “Альтера Ессет Менеджмент”, м. Київ (довідка № 133/1 від 14.07.2008).
Результати наукових розробок автора використовуються у навчальному процесі ДВНЗ “Українська академія банківської справи Національного банку України” при викладанні дисциплін “Бюджетна система”, “Бюджетний мене-джмент”, “Місцеві фінанси”, “Фінанси”, “Інвестування” (акт від 06.05.2008).
Особистий внесок здобувача. Дисертаційна робота є самостійним за-вер¬шеним дослідженням. Наукові положення та результати, які виносяться на захист, одержані автором самостійно. У списку публікацій окремо зазна-чено особистий внесок дисертанта у тих працях, що опубліковані у співавто-рстві.
Апробація результатів дисертації. Основні теоретичні положення та практичні результати дисертаційної роботи доповідалися, обговорювалися й одержали позитивну оцінку на наукових і науково-практичних конференціях, зокрема: Третій міжнародній науково-практичній конференції “Наука обра-зование без граница” (Болгарія, м. Софія, 2007 р.); Всеукраїнській науково-практичній конференції “Державна політика та стратегія реформування еко-номіки України в ХХІ сторіччі” (м. Полтава, 2007 р.); Шостій міжнародній науковій конференції студентів та молодих учених “Управління розвитком соціально-економічних систем: Глобалізація, підприємництво, стале еконо-мічне зростання” (м. Донецьк, 2005 р.); Міжнародній науково-практичній конференції “Сучасний стан та проблеми розвитку підприємництва в регіоні” (м. Дніпропетровськ, 2005 р.); Всеукраїнській науково-практичній конферен-ції “Проблеми інформаційного та статистичного забезпечення управління економікою” (м. Дніпропетровськ, 2005 р.); Міжнародній науково-практичній конференції “Розвиток наукових досліджень ’ 2005” (м. Полтава, 2005 р.); Міжвузівській науково-методичній конференції “Проблеми еконо-мічної освіти і науковий прогрес” (м. Кривий Ріг, 2005 р.); V Міжрегіональній науково-практичній конференції “Оподаткування у промисловому регіоні: тео-рія, практика та перспективи розвитку” (м. Донецьк, 2005 р.) та ін.
Публікації. Основні наукові положення, висновки і результати дисер-таційного дослідження опубліковано в 20 наукових працях загальним обся-гом 4,91 друк. арк., з яких особисто автору належать 3,51 друк. арк., у тому числі 1 колективна монографія, 11 статей у наукових спеціалізованих виданнях, 8 публікацій у збірниках матеріалів конференцій.
Список литературы ВИСНОВКИ


У дисертаційному дослідженні наведено теоретичне узагальнення і но-ве вирішення наукової задачі, що виявляється в розробці та науковому об-ґрунтуванні теоретико-методичних та практичних основ управління видатка-ми місцевих бюджетів розвитку в контексті підвищення ефективності інвес-тиційного забезпечення соціального розвитку.
За результатами проведеного дослідження зроблено наступні висновки:
1. Аналіз існуючих підходів до формування бюджетної системи свід-чить, про неоднозначність визначення поняття „бюджетна система” та про значну кількість підходів до її структурування. Аналіз основних складових бюджетної системи, свідчить, що особлива роль в ній відводиться місцевим бюджетам.
2. З’ясовано що, останнім часом у світі набула поширення концепція “двох бюджетів”, яка передбачає існування як поточного, так і спеціального бюджету, який, за визначенням засновника цієї концепції П. Друкера, за сут-ністю має бути інвестиційним бюджетом витрат майбутнього (перспективно-го) розвитку. В багатьох країнах функції спеціального бюджету вдало вико-нують відповідні спеціалізовані організації та установи (наприклад, в Росії – Стабілізаційний та Інвестиційний фонди), в той час як в Україні це завдання цілком покладено на бюджети розвитку.
3. В роботі обґрунтовано, що в умовах трансформаційних перетворень в економіці України саме місцеві бюджети розвитку є основним джерелом інвестиційного забезпечення соціального розвитку АТО.
4. Аналіз існуючого стану фінансування соціальних перетворень в Україні та Сумській області, зокрема – за рахунок бюджетів розвитку, дозво-лив дійти висновку, що здійснюваним заходам бракує системності, існує ін-ституціональне розпорошення відповідальності, неузгодженість інвестицій-них пріоритетів тощо. Все це створює передумови для кардинального рефор-мування механізму реалізації бюджетної політики в соціальній сфері.
5. У роботі розроблено концептуальні засади формування комплексної сис-теми інвестиційного забезпечення соціальної сфери, яка представляє сукуп-ність взаємопов’язаних елементів (організаційна, фінансова, нормативно-правова, інформаційно-комунікаційна, кадрова, матеріально-технічна скла-дові; методи; важелі; інструменти), що беруть участь у створенні та викорис-танні фондів інвестиційних ресурсів з метою реалізації соціально значущих інвестиційних проектів та програм, створюють передумови або безпосеред-ньо сприяють забезпеченню соціальних потреб суспільства.
6. Доведено, що місцеві бюджети розвитку займають центральне місце у складі фінансової складової цієї системи, виходячи з чого розроблено сис-тему принципів ефективного управління їх видатками, яка включає принци-пи: програмно-цільового використання бюджетних коштів; максимізації ко-рисності, збалансованості, структурованості, цілісності, комплексності, від-критості, керованості, пріоритетності, безперервності, відповідності функці-ональних повноважень, своєчасності, гуманізму.
7. Доведено, що провідна роль у контексті реформування системи інве-стиційного забезпечення соціальної сфери за рахунок коштів місцевих бю-джетів розвитку повинна належати організаційним перетворенням, виходячи з чого запропоновано створити єдину систему інфраструктурного забезпе-чення фінансової підтримки соціального розвитку на місцевому рівні, основу якої складатиме Комітет розвитку при обласних органах влади та його пред-ставництва при органах районної виконавчої влади.
8. Доведено, що одним із основних критеріїв відбору проектів, які фі-нансуються з коштів місцевих бюджетів розвитку, повинен бути критерій со-ціальної значущості, що обумовило поглиблення критеріїв класифікації про-ектів соціальної спрямованості за рахунок врахування гостроти вирішуваних ними соціальних проблем, рівня прибутковості, можливості відстрочення у часі.
9. Науково обґрунтоване управління видатками місцевих бюджетів ро-звитку вимагає багаторівневої процедури формування портфеля соціально значущих інвестиційних проектів, виходячи з чого в роботі визначено черго-вість та критерії їх попереднього відбору. Часову оптимізацію сформованого портфеля запропоновано здійснювати із застосуванням коефіцієнта втрати ефекту при відстроченні проекту, який, на відміну від існуючих, дозволяє врахувати не тільки фінансові, але й соціальні, екологічні та інші втрати, а також імовірнісний характер їх виникнення.
10. У процесі формування та оптимізації портфеля соціально значущих інвестиційних проектів запропоновано оцінювати потребу в додаткових інве-стиційних ресурсах шляхом урахування обсягів коштів місцевого бюджету ро-звитку, збалансованості їх попиту та пропозиції, рівня очікуваного ризику ви-никнення непередбачуваної потреби в додаткових ресурсах та вартості соціа-льно значущих проектів вимушеної реалізації.
11. З метою удосконалення механізму розробки рейтингів соціально-економічного розвитку АТО запропоновано рівень ефективності інвестицій-ного забезпечення соціального розвитку оцінювати як різницю кількісних оцінок факторів, що характеризують сформовані сприятливі та несприятливі умови для інвестування в соціальну сферу.
12. Практична перевірка запропонованого підходу до побудови рейтин-гу ефективності інвестиційного забезпечення соціального розвитку АТО, на основі аналізу динамічної зміни цілого ряду факторів протягом 2002-2006 рр. по кожній з 27 АТО України продемонструвала, що в першу п’ятірку у побу-дованому рейтингу входять: м. Київ, Дніпропетровська, Запорізька, Київська, Луганська області; останню п’ятірку в цьому рейтингу формують: Кірово-градська, Івано-Франківська, Миколаївська, Херсонська та Вінницька облас-ті; Сумська область посідає лише 18 місце.
13. Комплексний підхід до управління коштами місцевих бюджетів ро-звитку реалізується через формування місцевого комплексу соціально зна-чущих проектів, під яким розуміється сформована за критерієм максимізації інтегрального дисконтованого очікуваного соціально-економічного ефекту для АТО та скоординована Комітетом розвитку у часі, за ресурсами та вико-навцями сукупність незалежних, взаємопов’язаних або взаємодоповнюючих одиничних інвестиційних проектів соціальної спрямованості, що реалізується як за рахунок коштів місцевого бюджету розвитку, так і шляхом внутрішньо-го реінвестування від реалізації прибуткових проектів в рамках місцевої со-ціальної програми та в комплексі забезпечує реалізацію стратегії соціально-економічного зростання території.
14. Визначено, що інтегральний соціально-економічний ефект від сумі-сної реалізації цих проектів перевищуватиме суму відповідних ефектів від відокремленої реалізації кожного з самостійних проектів за рахунок виник-нення так званого “ефекту синергії”, а ставка дисконтування встановлюється Комітетом розвитку як тимчасовий диференційований місцевий соціально-економічний норматив (диференціація обумовлена рівнем прибутковості, со-ціальної значущості проектів та можливістю їх відкладення у часі).
15. Запропоновано розглядати внутрішні та зовнішні фінансові потоки місцевого комплексу проектів, визначено загальні напрямки та послідовність управління ними, запропоновано достатність коштів на кожному етапі його реалізації визначати на базі балансу вкладень в одиничні проекти на поточ-ному етапі планування, визначено умови фінансової спроможності реалізації комплексу.
16. При оцінці ефективності місцевого комплексу соціально значущих проектів запропоновано використовувати три групи показників: оціночні (ха-рактеризують середовище і властивості складових місцевого комплексу); по-переднього відбору (використовуються для відбору і порівняльної характери-стики проектів щодо включення в місцевий комплекс); комплексні (характе-ризують ефективність комплексу в цілому).
17. Практична перевірка запропонованого підходу до формування міс-цевого комплексу соціально значущих проектів, що здійснена шляхом об’єднання в місцевий комплекс 25-ти інвестиційних проектів в м. Суми, сві-дчить про можливості підвищення ефективності управління видатками міс-цевих бюджетів розвитку за рахунок централізованого управління грошови-ми потоками в рамках такого комплексу.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ


1. Андронов А. Н. Государственная региональная политика и ее финансово-экономическое обеспечение / А. Н. Андронов // Росія-Україна: проблеми і можливості наукового та економічного співробітництва : зб. наук. праць. – Суми : Мрія-1 ЛТД : Ініціатива, 2000. – 252 c.
2. Антонов А. В. Методика рейтинговой оценки инвестиционной привлека-тельности региона [Электронный ресурс] / А. В. Антонов, Л. В. Пархоме-нко ; Научно-исследовательский маркетинговый центр ТГТУ. – Режим до-ступа : http://www.nimc.web.tstu.ru
3. Антошкіна Л. І. Формування політики соціального розвитку в умовах становлення ринкових відносин / Л. І. Антошкіна // Формування ринкових відносин в Україні. – 2005. – № 12. – С. 22–26.
4. Аристов В. И. Инвестиционная деятельность региона в условиях транс-формационной экономики : дис. … канд. экон. наук : 08.00.05 / В. И. Ари-стов. – Москва , 2005. – 189 с.
5. Артус М. М. Фінансовий механізм в умовах ринкової економіки / М. М. Артус // Фінанси України. – № 5. – 2005. – С. 54–59.
6. Асаул А. Систематизация факторов, характеризующих инвестиционную привлекательность регионов / А. Асаул // Регіональна економіка. – 2004. – № 2. – С. 53–62.
7. Бланк И. А. Управление использованием капитала / И. А. Бланк – К. : Ника-Центр, 2000. – 656 с.
8. Блех Ю. Инвестиционные расчеты. Модели и методы оценки инвестици-онных проектов : пер. с нем. / Ю. Блех, У. Гетце ; под ред. А. М. Чуйкина, Л. А.Галютина. – 1-е изд., стереотип. – Калининград : Янтар.сказ, 1997. – 450 с.
9. Большой экономический словарь / под ред. А. Н. Азрилияна. – 5-е изд., доп. и перераб. – М. : Ин-т новой экономики, 2002. – 1280 с.
10. Бондаренко А. Ф. Проблеми визначення стратегічного управління інвес-тиційною діяльністю в регіоні / А. Ф. Бондаренко, Н. В. Винниченко // Проблеми і перспективи розвитку банківської системи Українии : зб. наук. праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної конференції. Т. 15. – Суми, 2006. – С. 89–91.
11. Бочаров В.В. Финансовый анализ / В. В. Бочаров. – СПб. : Питер, 2004. – 240 с.
12. Бречко О. В. Фінансовий механізм державного регулювання економіки регіону (на прикладі Тернопільської області) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.02.03 – організація, управління, планування і регулювання економікою / Олександр Володимирович Бреч-ко. – К., 2004. – 20 с.
13. Брігхем Є. Основи фінансового менеджменту : пер. с англ. / Є. Брігхем. – К. : Молодь, 1997. – 1000 с.
14. Бюджетная система России : учебник для вузов / под ред. Г. Б. Поляка. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 1999. – 550 с.
15. Бюджетний кодекс України [Електронний ресурс] : кодекс України від 21.06.2001 № 2542-ІІІ із змінами та доповненнями. – Режим доступу : ht-p://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi.
16. Бюджетный кодекс Российской Федерации [Електронний ресурс] : кодекс от 31.07.1998 г. N 145-ФЗ. – Режим доступа : http://www.search.kodeks.net/
17. Ван Хорн Дж. К., Вахович, мл., Джон, М. Основы финансового менедж-мента : пер с англ. / Ван Хорн Дж. К., Вахович, мл., Джон, М. – 11-е изд. – М. : Вильямс, 2003. – 992 с.
18. Ванькович Д. Критерії інвестиційної привабливості аграрного комплексу України та їх аналіз / Д. Ванькович, О. Дуфенюк // Економіст. – 2003. – № 12. – С. 36–39.
19. Васенко В. К. Валютно-фінансовий механізм зовнішньоекономічної дія-льності : навч. посіб. / В. В. Васенко. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 216 с.
20. Василик О. Д. Теорія фінансів : підручник / О. Д. Василик. – Вид. 4-те, доп. – К. : НІОС, 2003. – 416 с.
21. Васильева Т. А. Внутренний аудит инвестиционной деятельности в общей системе управления предприятием / Т. А. Васильева, Н. В. Винниченко // Механізм регулювання економіки. – 2006. – № 3. – С. 107–112
22. Васильєва Т. А. Інвестиційний рейтинг Сумської області як індикатор її соціально-економічного розвитку / Т. А. Васильєва, Н. В. Винниченко // Проблеми економічної освіти і науковий прогрес : матеріали Міжвузівсь-кої науково-методичної конференції (25 листопада 2005 р.). – Кривий Ріг : Мінерал, 2005. – С. 43–44
23. Васильева Т. А. Научно-методические подходы к оценке инвестиционной привлекательности регионов Украины / Т. А. Васильева, Л. Л. Гриценко, Н. В. Винниченко // Механізм регулювання економіки. – 2005. – № 3 – С. 199–205
24. Васильева Т. А. Особенности аудита инвестиционной деятельности пред-приятий / Т. А.Васильева, Н. В. Винниченко // Вісник Національного тех-нічного університету «Харківський політехнічний інститут». Т. 2. Темати-чний випуск «Розвиток обліку та аудиту як основи інформаційно-аналітичної системи підприємства»: зб. наук. праць.. – Х. : НТУ «ХПІ». – 2005. – № 58. –– С. 124–125
25. Васильєва Т. А. Переваги стратегічного управління інвестиційною діяль-ністю в регіоні / Т. А.Васильєва, Н. В. Винниченко // Розвиток наукових досліджень – 2005 : матеріали Міжнародної науково-практичної конфере-нції, м. Полтава, 7-9 листопада 2005 р. Т. 9. – Полтава : ІнтерГрафіка, 2005. –– С. 36–39
26. Васильєва Т. А. Податкова політика як інструмент стимулювання інвести-ційної діяльності в регіоні / Т. А.Васильєва, Н. В. Винниченко, Л. Л. Гри-ценко // Оподаткування у промисловому регіоні: теорія, практика та перс-пективи розвитку : матеріали V Міжрегіональної науково-практичної конференції. – Донецьк : ДонДУЕТ ім. М. Туган-Барановського, 2005. – С. 343–346
27. Васильєва Т. А. Проблеми фінансування соціальної сфери на місцевому рівні / Т. А.Васильєва, Н. В. Винниченко // Державна політика та стратегія реформування економіки України в ХХІ сторіччі : матеріали Всеукраїнсь-кої науково-практичної конференції (Полтава, 27 березня 2007 року). – Полтава : ПДАА, 2007. – С. 42–43
28. Васильєва Т. А. Проблеми формування регіональних інвестиційних про-грам / Т. А. Васильєва, Н. В.Винниченко, О. С. Грищенко // Сучасний стан та проблеми розвитку підприємництва в регіоні : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. Т. 5. – Дніпропетровськ : Наука і освіта, 2005. – С. 10–12
29. Васильева Т. А. Региональный контроллинг инвестиционных проектов / Т. А. Васильева, Л. Л. Гриценко, Н. В. Винниченко // Проблеми інформацій-ного та статистичного забезпечення управління економікою : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції – Дніпропетровськ : По-роги, 2005. – С. 137–140
30. Васильєва Т. А. Стратегічне управління інвестиційною діяльністю як інструмент забезпечення стабільного розвитку підприємства / Т. А. Васи-льєва, С. П. Ярошенко, Н. В. Винниченко // Вісник Сумського державного університету. – 2006. – № 7. – С. 105–109
31. Виленский П. Л. Оценка эффективности инвестиционных проектов: Тео-рия и практика : учеб.-практ. пособ. / П. Л. Виленский, В. Н.Лившиц, С. А. Смоляк – М. : Дело, 2001. – 832 с.
32. Виленский П. Л. Как рассчитать эффективность инвестиционного проекта: расчет с комментариями / П. Л. Виленский, С. А. Смоляк– М. : ИНФОРМ-ЭЛЕКТРО, 1998. – 148 с.
33. Винниченко Н. В. Дослідження інвестиційного потенціалу Сумської області / Н. В. Винниченко // Управління розвитком соціально-економічних систем: Глобалізація, підприємництво, стале економічне зро-стання : праці Шостої міжнародної наукової конференції студентів та мо-лодих учених. Ч. 4. / ред. кол. Ступін О.Б. (голова) та ін. – Донецьк: Дон-НУ, 2005. – С. 237–240
34. Винниченко Н. В. Інвестиційна та соціальна складові загальної концепції соціально-економічного розвитку України / Н. В. Винниченко // Наука і економіка. – 2008. – № 2(10). – С. 13–17.
35. Винниченко Н. В. Інвестиційне забезпечення соціальної сфери за рахунок місцевих бюджетів розвитку / Н. В. Винниченко // Фінансова система України : зб. наук. праць. Вип. 9. Ч. 3. – Острог : Національний універси-тет „Острозька академія”, 2007.– С. 31–36
36. Винниченко Н. В. Інституціональне забезпечення системи управління видатками бюджету розвитку / Н. В. Винниченко // Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. Т. 10. Вип. 11. Удосконалення ін-ституційних механізмів в промисловості в умовах трансформаційної еко-номіки. – Одеса : Наука и техніка, 2007. – С. 40–51
37. Винниченко Н. В. Показник оптимального обсягу інвестування та його роль в плануванні інвестиційного процесу в регіоні / Н. В. Винниченко // Вісник Національного технічного університету «ХПІ». – 2006. – №41(1). – С. 39–40.
38. Винниченко Н. В. Проблеми і перспективи використання коштів місцевих бюджетів розвитку / Н. В. Винниченко // Наука и образование без граница : материали за 3-а международна научна практична конференция. Т. 2. Икономики. – София : БялГРАД-БГ ООД, 2007.– С. 49–50.
39. Винниченко Н. В. Проблеми та перспективи ефективного використання коштів бюджетів розвитку / Н. В. Винниченко // Механізм регулювання економіки. – 2006. – № 4. – С.119–125 .
40. Винниченко Н. В. Роль и место инвестиционного потенциала предприятий в формировании инвестиционного потенциала региона / Н. В. Винниченко // Потенциал инновационного развития предприятия : монография / под. ред. д-ра экон. наук., проф. С. Н. Козьменко. – Сумы : Деловые перспек-тивы, 2005. – С. 246–253
41. Винниченко Н. В. Стратегічний підхід до управління видатками бюджету розвитку / Н. В. Винниченко // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. праць. Вип. 224. Т. І. – Дніпропетровськ : ДНУ, 2007. – С. 224–231.
42. Внукова Н., Худокормова Ю. Оцінка соціально-економічного стану райо-нів Харківської області за рейтинговим принципом / Н. Внукова, І. Колот // Економіка України. – 2002 –№1 – С. 80–83.
43. Волков Ю. Е. Социальные отношения и социальная сфера / Ю. Е. Волков // Социологические исследования. – 2003. – № 4. – С. 39.
44. Волков М. М. Проектный анализ : учебник для вузов / М. М. Волков, М. В. Грачева– М. : Банки и биржи, 1998. – 423 с.
45. Гаєвська Л. М. Економіка та організація діяльності фірми : навч. посіб. / Л. М. Гаєвська. – Ірпінь : Академія ДПС України, 2000. – 164 с.
46. Гайдуцький А. Методологічні аспекти інвестиційної привабливості еко-номіки / А. Гайдуцький // Регіональна економіка. – 2004. – № 4. – С. 81–87.
47. Гафуров И. Р. Инвестиционная привлекательность региона / И. Р. Гафуров // Управление риском. – 2005. – № 1. – С. 2–6.
48. Герасимчук З. Комплексна оцінка рівня сталого розвитку регіонів України / З. Герасимчук // Економіка України. – 2002. – № 2. – C. 34–42.
49. Гомола Е. Б. Инвестиционная привлекательность естественных монопо-лий как фактор регионального развития : автореф. дис. на соискание уче-ной степени канд. эк. наук : спец. 08.00.05 - экономика и управление на-родным хазяйством. – Екатеринбург, 2004. – 22 с.
50. Гончаров А. И. Концепция финансового обеспечения системы социальной поддержки населения в России / А. И. Гончаров, М. В. Гончарова //Финансы и кредит. – 2007. – № 1. – С. 36–48.
51. Государственный бюджет СССР : учебник / ред. Злобин И. Д. – М. : Фи-нансы, 1970. – 248 с.
52. Дацишин М. Інтегральна оцінка інвестиційної привабливості регіонів України. Аргумент для управління мережею філій банку / М. Дацишин // Фінансова консультація. – 2007. – № 7-8. – С. 52–55.
53. Денисов Ю. Регіональний дискурс: сутність, еволюція, сучасні уявлення, перспективи розвитку / Ю. Денисов, Л. Савельєв, Л. Шевчук // Регіональ-на економіка. – 2003. – № 1. – С. 179–183.
54. Долішній М. Ринкові механізми регіонального управління / М. Долішній, О. Мошенець // Регіональна економіка. – 2001. –№ 1. – С. 7–17.
55. Долішній М. І. Про рівномірність економічного розвитку регіонів України / М. І. Долішній, Я. О. Побурко, В. І. Карпов // Регіональна економіка. – 2002. – № 2. – C. 7–17.
56. Досвід соціальної роботи з бездомними громадянами в Україні : збірник матеріалів україно-австрійського проекту "Розвиток системи професійної інтеграції людей з обмеженими можливостями та соціального захисту бездомних на Україні". – Чернівці, 2007. – 57 с.
57. Дребот Н. Оцінка інвестиційної привабливості України / Н. Дребот // Регіональна економіка. – 2002. – № 2. – С. 212–215.
58. Друкер П. Ф. Задачи менеджмента в XXI веке / П. Ф. Друкер. – М. : Диа-лектика-Вильямс , 2000. – 200 с.
59. Економічна енциклопедія : у 3 т . Т. 3 / відп. ред С. В. Мочерний. – К. : Академія, 2002. – 952 с.
60. Ефимова С. Б. Оптимизация расходной бюджетной политики государства в социальной сфере / С. Б. Ефимова // Финансы и кредит. – 2007. – № 1. – С. 49–57.
61. Загородній А. Г. Менеджмент реальних інвестицій : навч. посіб. / Загородній А. Г., Стадницький Ю. І. – К. : Знання : КОО, 2000. – 209 с.
62. Запатріна І. В. Інституційні аспекти реалізації концепції „двох бюджетів” на прикладі російського досвіду / І. В. Запатрина // Фінанси України. – 2006 – № 9 – С. 18–29.
63. Запатріна І. В. Стабілізаційний фонд і видатки розвитку / Запатріна І. В. // Фінанси України. – 2006. – № 6. – С. 3–20.
64. Затонацька Т. Г. Особливості бюджетного інвестування в Україні на сучасному етапі / Т. Г. Затонацька, А. В Ставицький // Фінанси України. – 2006. – № 4. – С. 46–54.
65. Заходи щодо виконання Концепції розвитку охорони здоров'я населення України [Електронний ресурс] : постанова Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2001 р. N 960. – Режим доступу : http://www/zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi
66. Золотогоров В. Г. Инвестиционное проектирование : учеб. пособ. / В. Г. Золотогоров. – М. : Экоперспектив, 1998. – 463 с.
67. Изтелеулов Б. И. Региональный хозяйственный механизм: формирование, функционирование, моделирование / Изтелеулов Б. И. – М. : Экономика, 1992. – 128 с.
68. Іванов В. Н. Перебудова та соціологічна наука / Іванов В. Н. // Социологи-ческие исследования. – 1988. – № 1. – С. 1–16.
69. Інформація про виконання показників Програми економічного і соціального розвитку міста Суми за І півріччя 2008 року [Електронний ре-сурс] / Сумська міська рада. – Режим доступу : ht-p://www.meria.sumy.ua/ua/documents/city_devel_programs/devel_program/ekonimika
70. Інформація про виконання показників Програми економічного і соціального розвитку м. Суми за 2007 рік [Електронний ресурс] / Сумська міська рада. – Режим доступу : ht-p://www.meria.sumy.ua/ua/documents/econom_state/econom_state_2005/vuk_pokaznyk
71. Європейська та Євроатлантична інтеграція [Електронний ресурс] / Мініс-терства охорони здоров’я України. – Режим доступу : ht-p://www.moz.gov.ua/ua/main/interact/euro/
72. Жук И.Н. Международные финансы / Жук И. Н., Киреева Е. Ф., Кравченко В. В. Ч. 1. – Москва, 2004. – 256 с.
73. Казакевич Е. А. Формирование инвестиционного климата в урбанизиро-ванном промышленном комплексе: методический аспект : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. эк. наук. : спец. 08.00.05 Экономика и управление народным хозяйством / Казакевич Елена Александровна/ – Новосибирск, 2002. – 8 с.
74. Казюк Я. М. Місцеві бюджети в системі міжбюджетних відносин України / Я. М. Козюк // Державне будівництво. – 2006. – № 1.– С 17–22.
75. Калюжний В. Роль державних витрат та інвестицій в ринкових економіках / В. Калюжний // Вісник Національного банку України. – 2003. – № 9. – С. 58–62.
76. Касимова М. С. Нові підходи щодо визначення соціальної сфери / М. С. Касимова // Вісник МГУ. Сер. 6. Економіка. – 1993. – № 4 – С. 51-53.
77. Кац М. Г. Методологічні проблеми вивчення соціальної сфери життя суспільства : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д.ф.н : спец. 09.00.11 Социальная философия / Кац М. Г. – М., 1988. – 18 с.
78. Кириленко О. П. Місцеві фінанси : навч. посіб. / О. П. Кириленко. – Тер-нопіль : Астон, 2004. – 192 с.
79. Кліменко О. В. Особливості інвестування в об’єкти невиробничої сфери на регіональному рівні / О. В. Кліменко // Вісник СумДУ. Серія «Економі-ка». – 2007. – №2. – С. 47–55.
80. Ковалев В. В. Введение в финансовый менеджмент / В. В. Ковалев. – М. : Финансы и статистика, 2001.– 768 c.
81. Ковалев В. В. Методы оценки инвестиционных проектов / В. В. Ковален-ко. – М. : Финансы и статистика, 1998. – 144 с.
82. Ковальов В. Н. Соціологія соціальної сфери / В. Н. Ковальов. – М., 1993. –293 с.
83. Ковалюк О. М. Фінансовий механізм організації економіки України : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора екон. наук : спец. 08.02.03 – організація, управління, планування і регулювання економікою / Кова-люк Олексій Михайлович. – Львів, 2004. – 40 с.
84. Ковалюк О. М. Фінансовий механізм економіки України / Ковалюк О. М. // Фінанси України. – № 9. – 2002. – С. 2–28.
85. Концепція Державної програми розвитку освіти на 2006 - 2010 роки [Еле-ктронний ресурс] : схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 липня 2006 р. № 396-р / Єдиний веб-портал органів виконавчої вла-ди України „Урядовий портал”. – Режим доступу : http://www.masters.donntu.edu.ua/talented/law/education.htm
86. Концепція Державної програми "Дитяча онкологія"
на 2006-2010 роки [Електронний ресурс] : проект / Міністерство охорони здоров’я України . – Режим достуту : http://www.moz.gov.ua/ua/main/docs/?docID=4224
87. Концепція Державної цільової комплексної Програми
розвитку охорони психічного здоров'я в Україні
на 2006-2010 роки [Електронний ресурс] : проект / Міністерство охорони здоров’я України . – Режим доступу : http://www.moz.gov.ua/ua/main/docs/?docID=5561
88. Концепція державної цільової програми щодо контролю за туберкульозом в Україні на 2007-2011 роки [Електронний ресурс] : проект / Міністерство охорони здоров’я України. – Режим достуту : http://www.moz.gov.ua/ua/main/docs/?docID=5438
89. Концепція загальнодержавної цільової програми забезпечення профілак-тики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009 –2013 роки [Електронний ресурс] : проект / Мі-ністерство охорони здоров’я України. – Режим достуту : http://www.moz.gov.ua/ua/main/docs/?docID=5568
90. Крейдич І. До питання про інвестиційну привабливість регіонів / Крейдич І. // Економіст. – 2001. – № 9. – С. 46–48.
91. Крупка М. І. Фінансово-кредитний механізм інноваційного розвитку економіки України / Крупка М. І. – Львів : Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка, 2001. – 608 с.
92. Кудряшков В. П. Поняття бюджетної системи та її децентралізації / Куд-ряшков В. П., Сіленков Б. В // Фінанси України. – 2006. –№ 8 – С. 25–32.
93. Лашина М. В. Взаємозв’язок соціальних сфер розвинутого соціалістично-го суспільства / М. В. Лашина. – М., 1983. – 186 с.
94. Лимитовский М. А. Основы оценки инвестиционных и финансовых реше-ний / Лимитовский М. А. – М. : БЕК, 1996. – 304 с.
95. Лунина И. Стратегия реформирования местных бюджетов в Украине [Электронный ресурс] / Лунина И. – Режим доступа : ht-p://dialogs.org.ua/theme_full.php?cat_id=2
96. Льовочкін С. В. Завдання і напрямки реформування фінансів соціальної сфери / Льовочкін С. В. // Фінанси України. – 1999. – № 12. – С.25–32.
97. Макарій Н. Оцінка інвестиційної привабливості українських підприємств / Макарій Н. // Економіст. – 2001. – № 10. – С. 52–60.
98. Макконнелл К. Р. Экономикс. Принципы, проблемы и политика : В 2 т. Т. 1 : пер. англ. / Макконнелл К. Р., Брю С. Л . – 11-е изд. – М. : Республика, 1995. – 399 c.
99. Максимова Л. П. Формування місцевих бюджетів області у механізмі бюджетного регулювання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.04.01. - фінанси, грошовий обіг і кредит / Максимова Лариса Петрівна ; Науково-дослідний фінансовий інститут при Міністерс-тві фінансів України. – К., 2005. – 24 с.
100. Малиняк Б. С. Бюджетні інвестиції як інструмент прискорення реформу-вання реального сектора економіки України / Малиняк Б. С. // Актуальні проблеми економіки. – 2006. – № 8. – С. 82–90.
101. Мемппайнен М. Проект Тасис "Партнерство в Российской Федерации" [Электронный ресурс] / Мартти Мемппайнен. – Режим доступа : w-w.systemhouse.ru
102. Матук Ж. Фінансові системи Франції й інших країн / Ж. Матук. – М. : Финстатинформ, 1994. – 185 с.
103. Миргородська Л. О. Фінансові системи зарубіжних країн : навч. посіб. / Л. О. Миргородська. – К. : ЦНЛ, 2003. – 225 с.
104. Міжнародні фінанси : учбов. посібн. – М. : Инфра-М., 1997. – 316 с.
105. Мінченко М. В. Планування та прогнозування соціально-економічного розвитку регіонів : підручник / М. В. Мінченко, Л. П. Чижов, А. В. Фролков. – Суми : Університетська книга, 2004 . – 442 c.
106. Міська комплексна програма "Здоров'я нації" на 2002-2011 роки [Елект-ронний ресурс] / Сумська міська рада. – Режим доступу : ht-p://www.meria.sumy.ua/ua/documents/city_devel_programs/devel_program/national_health
107. Мокій А. Регіональні аспекти формування сприятливого інвестиційного клімату / Мокій А. // Регіональна економіка. – 1999. – № 2. – С. 56–58.
108. Москаленко В. П. Финансово-экономический механизм промышленного предприятия : науч.-метод. изд. / Москаленко В. П.,. Шипунова О. В; под ред. В. П. Москаленко. – Сумы : Довкілля, 2003. – 176 с.
109. Назаров Н. Н. Понятия „финансовая система” и „бюджетная система” в теории финансов / Назарова Н. Н., Канкулова М. И // Финансы и кредит. – 2004. – № 19 – С. 6–10.
110. Національний план розвитку системи охорони здоров'я на період до 2010 року [Електронний ресурс] : постанова Кабінету Міністрів України від 13 червня 2007 р. N 815. – Режим доступу : http://www.zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi
111. Науменкова С. В. Розвиток і удосконалення використання програмно-цільового методу у плануванні видаткової частини бюджету / С. В. Науменкова, Н. А. Дехтяр, С. В. Зеленський , Л. П. Чижов // Вісник Української академії банківської справи. – 2004. – № 1. – C.17–23.
112. Ніколаєва О. М. Взаємодія місцевих органів виконавчої та представниць-кої влади в реалізації бюджетних відносин : автореф. дис. на здобуття на-ук. ступеня канд. наук з держ. упр. : спец. 25.00.04 ¬- місцеве самовряду-вання / Ніколаєва Ольга Миколаївна ; Донецький державний ун-т управ-ління. – Донецьк, 2005. – 24 с.
113. Новикова Т. С. Местные финансы во Франции / Новикова Т. С. – Новоси-бирск : Сибирский кадровый центр, 1996. – 325 с.
114. Новожилов В. В. Вопросы развития социалистической экономики / В. В. Новожилов. – М.: Наука, 1972. – 288 с.
115. Новожилов В. В. Проблемы измерения затрат и результатов при опти-мальном планировании / В. В. Новожилов. – М. : Экономика, 1967. – 365 с.
116. Новожилов В. В. Фактор времени в экономических расчетах / Новожилов В. В. // Экономико-математические проблемы : сборник . – Л. : Изд-во ЛГУ, 1963. – 258 с.
117. Оніщенко О. А. Методика оцінки інвестиційної привабливості регіонів: теоретичний аспект / Оніщенко О. А. // Економіка і регіон. –2005. – № 1. – С. 105–107.
118. Опарін В. М. Фінанси (загальна теорія) : навч. посіб. / В. М. Опарін. – К. : КНЕУ, 1999. – 164 с.
119. Опарін В. М. Фінансова система України (теоретико-методологічний аспект) / В. М. Опарін. – К. : КНЕУ, 2005 – 186 с.
120. Орловська Ю. В. Методологія стратегічного управління інвестиціями в регіональний розвиток : дис. доктора екон. наук : спец. 08.10.01. -розміщення продуктивних сил і регіональна економіка / Орловська Юлія Валеріївна. – Дніпропетровськ, 2004. – 273 с.
121. Осадчая Г. И. Социальная сфера общества: теория и методология социо-логического анализа / Г. И. Осадчая. – М., 1996.
122. Павлючук Ю. Н. Эффективное управление инновационными проектами / Павлючук Ю. Н , Козлов А. А // Менеджмент в России и за рубежом. – 2002. – № 4. – С. 112–133.
123. Пакулін С. Л. Актуальність розробки стратегії сталого розвитку соціаль-ної сфери України та її регіонів [Электронный ресурс] : матеріали конфе-ренції руснаука / Пакулін С. Л., Топчій О. О. – Режим доступу : ht-p://www.rusnauka.com/NIO_2007/Economics/18679.doc.htm
124. Пасічник Ю. В. Бюджетний потенціал економічного зростання в Україні / Ю. В. Пасічник. – Донецьк : Юго-Восток, 2005. – 127 с.
125. Пасічник Ю. В. Бюджетна система : навч. посіб.– Черкаси : Вiдлуння, 1999.– 376 c.
126. Письменная Н. Е. Направления совершенствования формирования мест-ных бюджетов / Письменная Н. Е. // Материалы VIII региональной конфе-ренции “Вузовская наука – Северо-Кавказскому региону”. Т 3. Экономи-ка. – Ставрополь : СевКавГТУ, 2004. – 190 с.
127. Плечко С. П. Соціальна сфера в процесі становлення демократичного суспільства [Електронний ресурс] / Плечко С. П. ; Національний інститут стратегічних досліджень. ¬– Режим доступу : http:// www.uisr.org.ua
128. Положення про Міністерство економіки України [Електронний ресурс]: затверджене Указом президента України від 23.10.2000 р. №1159/2000. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi
129. Положення про Міністерство закордонних справ України [Електронний ресурс] : затверджене Указом президента України від 03.04.1999 р. № 357/99. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi
130. Положення про Міністерство промислової політики України [Електрон-ний ресурс] : затверджене Указом президента України від 21.09.2001 р. № 849/200. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi
131. Полозенко Д. В. Фінансова система України і бюджетний процес: сутність та шляхи їх удосконалення / Полозенко Д. В. //Фінанси України – 2006 – № 11 – С. 18–25.
132. Поляк Г. Б. Бюджетная система России / Поляк Г. Б. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 1999. – 703 с.
133. Поплавська Ж. В. Інвестиційний імідж: регіональний аспект / Поплавська Ж. В., Поплавський В. Г. // Фінанси України. – 2004. – № 7. – С. 47–55.
134. Попов В. Ю. Соціально-економічні наслідки інвестиційної політики в Україні / В. Ю. Попов // Формування ринкових відносин в Україні. – 2007. – № 9. – С. 88–93.
135. Попович О. С. Науково-технологічна та інноваційна політика:основні механізми формування та леалізації / О. С. Попович ; під ред. Б. А Малі-цького. – К. : Фенікс, 2005. – 226 с.
136. Про затвердження Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотацій вирівнювання та коштів, що передаються до державного бюдже-ту) між державним бюджетом та місцевими бюджетами [Електронний ре-сурс] : постанова Кабінету міністрів України від 05.09.2001 р. № 1195. – Режим доступу : // http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi
137. Про міжбюджетні відносини між районним бюджетом та бюджетами територіальних громад сіл, селищ, міст та їх об'єднань [Електронний ре-сурс] : закон України від 01.07.2004 №1953-15. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi
138. Про державний бюджет України на 2006 рік [Електронний ресурс] : закон України від 20.12.2005 №3235-IV. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi
139. Про місцеве самоврядування в Україні [Електронний ресурс] : закон України від 21.05.1997 р. № 280/97ВР зі змін. і доп. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi
140. Про місцеві державні адміністрації [Електронний ресурс] : закон України від 09.04.1999 р. №586-XIV. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi
141. Про схвалення Концепції реформування системи соціальних послуг [Електронний ресурс] : розпорядження КМУ від 13 квітня 2007 р. № 178-р. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi
142. Про результати аналізу використання державних централізованих капіта-льних вкладень за 2001-2003 роки [Електронний ресурс]. – Режим досту-пу : http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi
143. Програма діяльності Кабінету міністрів України "Український прорив: для людей, а не політиків" [Електронний ресурс] / Сумська обласна рада. – Режим доступу ht-p://www.oblrada.sumy.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=1583&Itemid=120
144. Програма економічного і соціального розвитку міста Суми на 2008 рік [Електронний ресурс]. – Режим доступу : ht-p://www.meria.sumy.ua/ua/documents/city_devel_programs/devel_program/ekonimika
145. Програма економічного і соціального розвитку області [Електронний ресурс] / Сумська обласна адміністрація. – Режим доступу : http://www.state-gov.sumy.ua
146. Програма протидії захворюванню на туберкульоз на 2007-2011 роки по м.Суми [Електронний ресурс] / Сумська міська рада. – Режим доступу : ht-p://www.meria.sumy.ua/ua/documents/city_devel_programs/devel_program/ptog_tubik
147. Райсберг Б. А. Современный экономический словарь / Б. А. Райсберг, Л. Ш. Лозовский, Е. Б. Стародубцева. – 4-е изд., перераб. и доп. – М. : ИН-ФРА-М, 2004. – 480 с.
148. Реформування державного управління в Україні: проблеми і перспективи. – К. : Оріони. – 1998. –364 с.
149. Розміщення продуктивних сил : підручник / за ред. В. В. Ковалевського, О. Л. Михайлик, В. Ф. Семенова. – 4-те вид., випр. – К. : Знання, 2001. – 351 с.
150. Романенко О. Р. Фінанси / О. Р. Романенко. – Вид. 2-ге, стереотип. – К. : ЦНЛ, 2004. – 236 с.
151. Рубців В. До питання щодо створення інструментів і ресурсів місцевого та регіонального розвитку / Рубців В. // Муніципальний рух: Новий стан роз-витку : матеріали VII Всеукраїнських муніципальних слухань «Муніципа-льний рух в Україні – 10 років в розвитку» (6-7 вересня 2001 року, м. Бер-дянськ) / за заг. ред. М. Пухтинського. – К. : Логос, 2002. – С. 314–360.
152. Саблин Д. В. Оценка эффективности инвестиций, финансируемых из региональных бюджетов / Саблин Д. В. // Финансовый бізнес. – 2002. – № 9-10. – С. 49–53.
153. Саидова М. Финансовая система Франции [Электронный ресурс] / Мади-на Саидова . – Режим доступа : ht-p://www.dp.uz/ru/content.scm?contentId=2638&topicId=2563
154. Салимов Л. Н. Методологические основы активизации региональных инвестиций / Салимов Л. Н. // Вестник ТИСБИ. – 2004. – №4. – С. 34–56.
155. Сенчагов В. К. Финансовый механизм и его роль в повышении эффектив-ности производства / В. К. Сенчагов. – М., 1979. –185 с.
156. Сідєльнік Л. Як залучити громадські організації до надання соціальних послуг / Сідєльнік Л. // Громадське суспільство. – 2008. – №2. – С. 9–15.
157. Слинько О. Ю. Про необхідність зміни критеріїв оцінки інвестиційної привабливості регіону [Електронний ресурс] : материалы ежегодной науч-но-практической конференции "Наука: теория и практика" (20.07.05г. - 5.08.05г.) / Видавництва «Наука і освіта". – Режим доступу : http://www.legalweekly.com.ua/uploads/tx_userlegalweekly/LegalWeekly_99.pd.
158. Словарь бухгалтерских терминов. – М. : Инфра–М, 2001. – 408 с.
159. Сокиринська І. Г. Діагностика фінансового забезпечення діяльності підприємства / Сокиринська І. Г. // Фінанси України. – 2003. – №1. – С.88–94.
160. Соловков Ю. Іноземне інвестування у правовому полі чинного законодав-ства України / Соловков Ю. // Право України. – 2000. – № 11. –– С. 13–20.
161. Сологуб О. П. Сучасні тенденції розвитку регіональної економіки України / Сологуб О. П. // Фінансова консультація. – 2000. – № 43-44. – С. 32–40.
162. Солодка О. О. Фінансовий механізм підвищення ефективності функціону-вання комерційних банків : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.04.01 - фінанси, грошовий обіг і кредит / Солодка Ольга Олегівна. – К., 2004. – 18 c.
163. Справочник фінансиста предприятия. – М. : ИНФРА-М, 1996. – 368 с.
164. Стан та динаміка розвитку неурядових організацій України 2002-2006 роки. Звіт за даними дослідження / Любов Паливода, Оксана Кікоть, Оль-га Власова ; Творчий центр Каунтерпарт. – К : КІТ, 2006. – С. 63–64.
165. Стойка В. О. Сучасні проблеми управління інвестиціями / Стойка В. О // Формування ринкових відносин в Україні. – 2004. – № 4. – С. 175–178.
166. Стратегічний план розвитку міста Суми [Електронний ресурс] / Сумська міська рада. – Режим доступу : http://www.meria.sumy.ua/ua/documents/ rada_decisions /rada_decisions_2004/session21-1/839-mr/addon_839
167. Стратегія соціально-економічного розвитку Сумської області на період до 2015 року [Електронний ресурс] / Сумська обласна адміністрація. – Режим доступу : http://www.state-gov.sumy.ua/docs/strat_2007.pdf
168. Телиженко А. М. Территория как объект управления // Экономический потенциал административных и производственных систем : монография / под общей ред. О. Ф. Балацкого. – Сумы : Университетская книга, 2006. – С. 60–76.
169. Телиженко А. М. Управление инвестиционной деятельностью в регионе // Эконормический потенциал административных и производственных сис-тем : монография / под общей ред. О. Ф. Балацкого. – Сумы : Универси-тетская книга, 2006. – С. 889–913.
170. Телиженко А. М. Эффективность управления инвестиционным потенциа-лом // Эконормический потенциал административных и производствен-ных систем : монография / под общей ред. О. Ф. Балацкого. – Сумы : Уни-верситетская книга, 2006. – С. 707–719.
171. Ткаченко К. Л. Формування державної інвестиційної політики / Ткаченко К. Л. // Фінанси України. – 2002. – № 1. –С. 86–91.
172. Тропіна В. Соціальна функція держави та фіскальний механізм її реаліза-ції: теоретико-практичні аспекти дослідження / Тропіна В. // Економіка України. – 2006. – № 11. – С. 54–55.
173. Уманець Т. В. Поняття суті економічної категорії «регіон» та її типи в умовах трансформації структури господарства України / Уманець Т. В. // Статистика України. – 2004. – №4. – С. 83–90.
174. Федоренко Н. П. Оптимизация экономики / Федоренко Н. П. – М. : Наука, 1997. –129 с.
175. Финансово-кредитный энциклопедический словарь / под общ. ред. А. Г. Грязновой. – М. : Финансы и статистика, 2002. – 1168 с.
176. Финансы. Денежное обращение. Кредит : учеб. пособ. / Колпакова Г. – М. : Финансы и статистика, 2006. – 496 с.
177. Финансы социалистического общества. – М. : Финансы и статистика, 1985. – 188 с.
178. Финансы : учебник для вузов / под ред. Л. А. Дробозиной. – М. : ЮНИТИ, 2002. – 527 с.
179. Фінанси підприємств : навч. посіб. / за ред. Кірейцева Г. Г. – К. : ЦУЛ, 2002. –198 с.
180. Фінанси : вишкіл студії : навч. посіб. / за ред. Юрія С. І. – Тернопіль: Карт-бланш, 2002. – 357 с.
181. Фльорко В. Оцінка інвестиційної привабливості підприємства: проблеми врахування ризику і зниження його рівня / Фльорко В. // Регіональна еко-номіка. – 2003. – № 4. – С. 190–199.
182. Харламова Г. О. Неоднорідність інвестиційного простору України / Харламо-ва Г. О. // Актуальні проблеми економіки. – 2006. – № 2(56). – С. 27–33.
183. Хонко Я. Планирование и контроль капиталовложений : сокр. пер. со швед. и англ. / ред. Г. А. Егиазарян. –М. : Экономика, 1987.–191 с.
184. Черевикина М. Ю. Оценка инвестиционного потенциала и региональная инвестиционная политика / Черевикина М. Ю, Ждан Г. В. // Регион: эко-номика и социология. – 2000. – № 2. – С. 107–117.
185. Черненко Е. Лучший способ финансирования бизнеса – в условиях льгот-ного финансирования / Черненко Е. // Экономист. – 2003.– № 3. – С. 88–89.
186. Чернов В. Б. Оценка финансовой реализуемости и коммерческой эффек-тивности комплексного инвестиционного проекта / Чернов В. Б. // Эконо-мика и математические методы. – 2005. – № 2. – С. 29–37.
187. Чижов Л. П. Удосконалення розробки регіональних інвестиційних про-грам / Чижов Л. П. // Фінанси України. – 2000. – № 9. – С. 87–89.
188. Чижов Л. П. Тенденції формування доходів місцевих бюджетів у сучасних умовах / Л. П. Чижов, В. В. Павлова // Проблеми і перспективи розвитку банківської системи України. Т. 5. – Суми : Мрія ЛТД, 2002. – 288 c.
189. Чижов Л. П. Концептуальні підходи до формування стратегії інноваційного розвитку регіону / Л. П. Чижов // Проблеми і перспективи розвитку банківської системи України. Т. 10 : збірник наукових праць. – Суми : Мрія-1 ЛТД ; УАБС, 2004. – 386 c.
190. Чижова В. І. Інвестиційна діяльність у процесі приватизації / В. І. Чижова // Фінанси України. – 2000. – № 1. – C.66–76.
191. Чугунов І. Я. Бюджетний механізм регулювання економічного розвитку / Чугунов І. Я. – К. : НІОС, 2003. – 282 с.
192. Шаповалов О. В. Роль місцевих органів влади у створенні сприятливого інвестиційного клімату в Україні / Шаповалов О. В. // Фінанси України. – № 7. – 2004. – С. 68–74.
193. Щиборщ К. В. Финансово-экономическая оценка инвестиционных проек-тов / Щиборщ К. В // Финансовый менеджмент. – 2004. – № 4. – C. 81–102.
194. Юхимчик С. В. Матрична модель оцінки інвестиційної привабливості промислових підприємств / Юхимчик С. В., Супрун С. Д. // Фінанси Укра-їни. – 2003. – № 1. – С. 3–12.
195. Ward W. A. The Economics of Project Analysis. A Practitioner’s Guide. Сh. V / Ward W. A., Deren B. J. – Washington, D.C. : The World Bank, 1993. – 345
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.