У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Значення історико-культурних ресурсів для розвитку системи екскурсійних послуг в Україні
Количество страниц 91
ВУЗ КПУ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 21478.doc 
Содержание Зміст

Вступ 2
Розділ 1. Історія та сучасний стан розвитку екскурсійної справи в Україні 6
1.1 Роль значення екскурсій як засобу пізнання 6
1.2 Туристична послуга «екскурсія» як туристична послуга 13
1.3 Сучасні умови та особливості розвитку екскурсійної справи в Україні 20
Розділ 2.Ресурсна база України для розвитку екскурсійного туризму 29
2.1 Історико-культурні памятки як пріоритетний вид ресурсів в екскурсійній діяльності 29
2.2 Роль природних обۥєктів в пізнавальному туризмі 40
2.3 Особливі види туристичних ресурсів в пізнавального туризму 46
Розділ 3. Проблеми та перспективні напрямки розвитку системи екскурсійних послуг в Україні 65
3.1 Характеристика законодавчо-правових засад використання історико-культурних об´єктів 65
3.2 Аналіз історико-культурних та соціально-економічних об´єктів як туристичний ресурс 75
3.3 Перспективи екскурсійного туризму в Україні 80
Висновки 85
Список використаної літератури 87



Вступ

Актуальність теми. Роль туристичної індустрії в економіці більшості європейських країн швидко зростає. Всесвітня організація туристично-екскурсійної діяльності (ВТО) подає інформацію, що зростання туристично-екскурсійного руху в 2000-2008 рр. у країнах Східної Європи було в середньому на рівні 4,8% щороку. Вважається, що до 2015 р. доходи від туризму в цьому регіоні збільшаться удвічі, а кількість робочих місць у туризмі зросте майже на 6 млн.
В умовах розбудови незалежної України відбувається процес вироблення нових орієнтирів та концептуальних підходів до економічного і культурного розвитку держави. Невід’ємною частиною практичного здійснення національного і культурного відродження України є краєзнавчо-екскурсійна справа, головна мета якої – глибоке пізнання історії, багатовікових традицій українського народу.
Перетворення, які відбуваються в суспільстві, формуються на міцному історичному підґрунті, визначають інтерес до набутого досвіду, дають змогу аргументовано визначити основні завдання сьогодення. Краєзнавчо-екскурсійна справа є важливим фактором освіти та виховання українського суспільства, його культурного розвитку, екологічного оздоровлення та економічного зростання країни. Краєзнавчо-екскурсійна справа виконує відповідальні науково-пізнавальні функції, якнайтісніше взаємодіє з краєзнавством, пам’ятко-охоронною, природоохоронною та музейною роботою. Відродження кращих традицій вітчизняного екскурсознавства, особливо в навчальних закладах, має важливе значення для національно-культурного піднесення України. Вирішення стратегічних завдань розвитку краєзнавчо-екскурсійної справи, які повинні підняти її на якісно-новий рівень, можливе тільки з урахуванням історичної практики і досвіду. Отже, актуального значення набуває вивчення та осмислення загальних закономірностей і складових частин культурного будівництва, серед яких чільне місце займає краєзнавчо-екскурсійна справа.
Мета роботи. Метою дипломної роботи є оцінка значення історико-культурних ресурсів для розвитку системи екскурсійних послуг в Україні.
Завдання роботи. Для досягнення мети роботи було поставлено наступні завдання:
охарактеризувати екскурсію як особливий засіб пізнання і як туристична послуга;
розглянути історичний розвиток екскурсійної діяльності в Україні;
охарактеризувати історико-культурні памятки як пріоритетний вид ресурсів в екскурсійній діяльності;
оцінити роль природних обۥєктів в екскурсійному туризмі;
охарактеризувати особливі види туристичних ресурсів в екскурсійному туризмі;
проаналізувати державну політику та нормативно-правове регулювання у сфері екскурсійної діяльності;
провести маркетинговий аналіз та економічна ефективність розвитку системи екскурсійних послуг в Україні;
розглянути шляхи модернізації та оптимізації механізмів і форм здійснення екскурсійної діяльності;
оцінити перспективи екскурсійного туризму в Україні.
Об'єктом дослідження даної дипломної роботи є туристично-екскурсійна діяльність.
Предмет дослідження дипломної роботи є історико-0ресурсний потенціал розвитку екскурсійних послуг в Україні.
Методи дослідження. Теоретичною і методологічною основою проведеного дисертаційного дослідження слугували фундаментальні положення сучасної теорії державного управління, основоположні законодавчі й нормативні акти України та міжнародні документи, ратифіковані Україною, а також наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених у сфері екскурсійної діяльності і управління нею, що розкривають соціально-економічні функції екскурсійної діяльності та її роль у розвитку національної економіки.
Для досягнення поставленої в роботі мети було використано сучасні методи дослідження, зокрема на основі системно-аналітичного методу здійснено теоретичне узагальнення наукових концепцій, розробок, пропозицій провідних вітчизняних і зарубіжних вчених, присвячених проблемам екскурсійної діяльності. Використання методів логічного узагальнення забезпечило послідовність проведення наукового дослідження. Для вирішення окремих завдань використовувались також наступні методи: статистичного аналізу – для дослідження динаміки, структури і ефективності функціонування суб’єктів екскурсійної діяльності; проблемно-орієнтовний – для наукового обґрунтування напрямів вирішення проблем розвитку екскурсійної діяльності в Україні; компаративний – для зіставлення розвитку екскурсійної діяльності в різних регіонах; праксиметричний - для аналізу передового наукового досвіду. Застосовувались також методи комплексного системного аналізу економічних та управлінських явищ і процесів.
Джерельна база. У процесі написання даної магістерської роботи автором було опрацьовано і використано велику кількість літератури та різноманітних джерел.
Основою для написання дипломної роботи стали праці таких відомих в Україні і за кордоном авторів як Бейдик О.О., Герасименко В.Г., Гирич І., Голубничая С. Н., Гуляєв В.Г., Зайцева Н. А., Копієвська Л. А., Павлов В.І., Школа І. М., Юшко О. В. та інших.
В роботах вітчизняних вчених вивчено особливості, закономірності, соціально-економічні питання потенціальних можливостей розвитку туристично-екскурсійної сфери, висвітлено досвід створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон, орієнтованих на туристичну діяльність. Але зовсім мало уваги приділено сучасному стану розвитку екскурсійної діяльності на Україні.
Дипломна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та пропозицій.
Список литературы Висновки

Екскурсія являє собою наочний процес пізнання людиною навколишнього світу, побудований на заздалегідь підібраних об'єктах, що знаходяться в природних умовах або розташованих у приміщеннях підприємств, лабораторій, науково-дослідних інститутів і т. д.
Екскурсійний метод споконвіку застосовувався в педагогічному процесі. І до цього дня однією з функцій екскурсії є культурно-освітня, а по відношенню до молоді, що вчиться, цю функцію можна назвати освітньою. Три основні принципи екскурсійного процесу включають основні принципи цілісного педагогічного процесу. Наприклад, здійснення принципу локалізації має на увазі виконання принципів наочності, культуросообразності, зв'язки теорії з практикою. Принцип акциональності має на увазі виконання принципів свідомості, активності, самодіяльності; співпраці; колективного характеру виховання і навчання; пріродосообразності; доступності; пошани до особи дитини у поєднанні з розумною вимогливістю до нього. Принцип екскурсійної розповіді вимагає виконання таких принципів освіти як науковість, доступність, систематичність і послідовність, зв'язок теорії з практикою.
В Україні досі немає навіть повного уявлення про ті скарби, якими володіємо. Близько 9400 населених пунктів України мають понад 70 тисяч об’єктів культурної спадщини, що потребують дослідження та взяття на облік.
Результат екскурсійно-рекреаційного використання природних ресурсів - оздоровчий ефект, що проявляється в підвищенні працездатності, зниження захворюваності, смертності, інших соціальних показниках, тобто якщо в сільськогосподарському та інших видах використання ресурсів ми отримуємо економічний ефект безпосередньо у сфері їх застосування, то в рекреаційному використанні соціальний ефект перетворюється на економічну в інших сферах (досягнуте підвищення працездатності збільшує продуктивність праці, скорочується час хвороб, знижуються витрати охорони здоров'я та ін). Складність збору інформації, пов'язана з віддаленістю результатів оздоровлення від місця його отримання (як у часі, так і територіально), відсутність чітких методик визначення економічного ефекту від оздоровлення не дозволяють достовірно визначити економічну ефективність природних ресурсів в рекреаційному використанні.
Обґрунтування і реалізація в Україні власних довгострокових проектів розвитку туристично-екскурсійних комплексів визначає доцільність ознайомлення із світовим досвідом організації туристично-екскурсійної діяльності.
Одним із шляхів підвищення ефективності функціонування екскурсійної діяльності є використання нових сучасних форм стимулювання господарської діяльності суб’єктів підприємництва, в тому числі через реалізацію нетрадиційних ринкових механізмів у формі спеціальних (вільних) економічних зон та територій пріоритетного розвитку.
Перед Україною стоїть багато завдань у справі розвитку туризму. Важко говорити про значний розвиток туризму, доки держава не впорається спочатку з проблемою безпеки, будівництвом автострад і доведенням до європейського стандарту української залізниці. Якщо Прагу щороку відвідують кільканадцять мільйонів туристів, то це відбувається значною мірою тому, що це місто знаходиться у двох годинах їзди від колишньої залізної завіси. На жаль, Україна знаходиться набагато далі.



Список використаної літератури
1. Закон України “Про затвердження Загальнодержавної програми збереження та використання об’єктів культурної спадщини на 2004-2010 рр.” Від 20 квітня 2004 р. № 1692 – ІV.
2. Аріон О.В., Уліганець С.І. Географія туризму: навч.-метод. посіб. для студ. вищ. навч. закл. — К.: ВГЛ "Обрії", 2009. — 172с.
3. Бабарицька В.К., Малиновська О.Ю. Менеджмент туризму. Туроперейтинг. Понятійно-термінологічні основи. Сервісне забезпечення турпродукту: навч. посібник. — 2-ге вид., перероб. та доп. — К.: Альтерпрес, 2008. — 286с.
4. Балабанов И.Т., Балабанов А.И. Экономика туризма. — М.: Финансы и статистика, 2003. — 176с.
5. Вацеба В.Я. Туристичне країнознавство: Конспект лекцій / Чернівецький національний ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці: Рута, 2003. — 32с.
6. Вечерський В.В. Спадщина містобудування України. Теорія і практика історико-містобудівних пам’яткоохоронних досліджень населених місць. – К.: НДІТІАМ, Головкиївархітектура, 2003. – C – 106.
7. Виноградська А.К. Напрямки розвитку туристичного бізнесу в Україні // Проблеми якості у громадському харчуванні, готельному господарстві і туризмі: Зб. наук. пр. – К.: Мін. освіти і науки України, Київ. нац. торг.-екон. у-т, 2000. – 317 с.
8. Внутрішній туризм в Україні: окремі аспекти. - К., 2002. — 162 с.
9. Волков Ю.Ф. Введение в гостиничный и туристический бизнес. — Ростов-на-Дону: Феникс, 2003. — 348 с.
10. География туризма: учебник / А.Ю. Александрова (ред.). — М.: КНОРУС, 2008. — 592с.
11. Голубничая С.Н. Основы экскурсионного дела. — Донецк, 2003. — 214с.
12. Гонтаржевська Л.І. Ринок туристичних послуг в Україні: навчальний посібник / Донецький ін-т туристичного бізнесу. — Донецьк: Східний видавничий дім, 2008. — 180с.
13. Гуляев В.Г. Туризм: экономика и социальное развитие — М.: Финансы и статистика, 2003. — 303 с.
14. Данильчук В.Ф., Алейникова Г.М., Бовсуновская А.Я., Голубничая С. Н. Методология оценки рекреационных территорий. — Донецк: ДИТБ, 2003. — 197с.
15. Державна програма розвитку туризму на 2002—2010 рр. – 15 с.
16. Державний реєстр національного культурного надбання (пам’ятки архітектури і містобудування). /Пам’ятки України: історія та культура. – 1999. - № 3
17. Джанджугазова Е.А. Маркетинг в индустрии гостеприимства. — М.: Издательский центр "Академия", 2003. — 224с.
18. Довідка про кількість пам’яток археології, історії, монументального мистецтва, архітектури і містобудування України станом на 1 січня 2002 року. /Культура і життя. – 2002.- № 31. – С. 3
19. Дурович А.П. Маркетинг в туризме. — Минск: Новое знание, 2003. — 496с.
20. Дурович А.П. Реклама в туризме. — М.: ООО "Новое знание", 2003. — 253с.
21. Дурович А.П., Кабушкин Н.И., Сергеева Т.М., Бирицкая Н7 М., Бирицкая Н. М., Бондаренко Г. А. Организация туризма. — Минск: ООО "Новое знание", 2003. — 630с.
22. Емельянов Б.В. Экскурсоведение. – М.: Советский спорт, 2007. – 216. с.
23. Зайцева Н.А. Менеджмент в социально-культурном сервисе и туризме. — М.: Издательский центр "Академия", 2003. — 224с.
24. Закон України про туризм. — К.: Парламентське видавництво, 2003. — 20с.
25. Квартальнов В.А. Иностранный туризм. — М.: Финансы и статистика, 2003. — 228с.
26. Кифяк В.Ф. Організація туризму: навч. посібник. — Чернівці: Книги - ХХІ, 2008. — 344с.
27. Король О.Д., Крачило М.П. Менеджмент туризму: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Чернівецький національний ун-т ім. Юрія Федьковича. — Чернівці: Рута, 2008. — 240c.
28. Лабскір В.М., Любієв А.Г., Юшко О. В., Курило С.І., Копієвська Л. А. Туристичні об'єкти України. - Х.: НТУ "ХПІ", 2002. — 175 с.
29. Любіцева О.О., Панкова Є.В., Стафійчук В.І. Туристичні ресурси України: навч.посібник. — К.: Альтерпрес, 2007. — 369c.
30. Мальська М.П. та ін. Основи туристичного бізнесу: Навч. посіб. / Мальска М.П., Худо В.В., Цибух В.І. – К.: ЦУЛ .- 2004 .- 271 с.
31. Ополченцев И. И. Маркетинг в туризме: обеспечение рыночной позиции. — М.: Советский спорт, 2003. — 187с.
32. Основи туризмознавства. — К.: КНТЕУ, 2003. — 100с.
33. Панкова Є.В. Туристичне краєзнавство. — К.: Альтерпрес, 2003. — 104с.
34. Перелік істоорико-культурних, історико-архітектурних, історико-меморіальних, історико-етнографічних заповідників та музеїв-заповідників України. /Культура і життя. – 2002. - № 31. – С. 2.
35. Правик Ю.М. Маркетинг туризму: підруч.. — К.: Знання, 2008. — 303с.
36. Правове регулювання туристичної діяльності в Україні: Станом на 1 трав. 2002 р. - К.: Юрінком Інтер, 2002. — 640 с.
37. Проблемы и перспективы развития отечественного внутреннего и въездного туризма: природная и материально-техническая база, экономическая и социальная эффективность: материалы Х Междунар. науч.-практ. конф. студ., магистров, аспирантов и молодых ученых, 6-7 мая 2008 г.:в рамках реализации гор. прогр. "Неделя студенческой науки - 2008" / Донецкая областная гос. администрация; Донецкий городской совет - исполнительный комитет; Управление культуры и туризма Донецкой облгосадминистрации; Донецкий ин-т туристического бизнеса — Донецк: Донецкий ин-т туристического бизнеса, 2008. — 257с.
38. Слободенюк Е.В. Вплив подорожі та туризму на культурний розвиток людини // Мультиверсум: Філософський альманах: Зб. наук. праць / Відп. ред. В.В.Лях. – Вип. 26. – К.: Український Центр духовної культури, 2001. – С. 186-193.
39. Смаль І.В. Основи географії рекреації і туризму. — Ніжин: Видавництво НДПУ ім. Миколи Гоголя, 2004. — 264с.
40. Стратегічний менеджмент у туристичній індустрії. — К.: КНТЕУ, 2003. — 20с.
41. Теоретические основы рекреационной географии / Под ред. В.С.Преображенского и др. – М.: Наука, 1975. – 224 с.
42. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. — 2-ге вид., випр. та доп. — К.: КНТЕУ, 2009. — 462с.
43. Туризм в Україні 2007: Статистичний бюллетень. – К., 2008 – 41с
44. Украина туристическая. — К., 2004. — 64с.
45. Федорченко В.К., Дьорова Т.А. Історія туризму в Україні: Навч. посіб. для студ. вузів. — К.: Вища школа, 2002. — 195 с.
46. Холловей Дж. Кристофер Туристический маркетинг / А.А. Кожевникова (пер.с англ.). — пер. с 4-го англ. изд. — К.: Знання, 2008. — 575с.
47. Храбовченко В.В. Экологический туризм — М.: Финансы и Статистика, 2003. — 207 с.
48. Христов Т.Т. Религиозный туризм. — М.: Издательский центр "Академия", 2003. — 287с.
49. Чудновский А.Д., Жукова М.А. Менеджмент туризма. — М.: Финансы и статистика, 2003. — 286с.
50. Школа І.М., Ореховська Т.М., Козьменко І.Д., Лощенюк І.Р. Менеджмент туристичної індустрії. — Чернівці: Книги - ХХІ, 2003. — 595с.
51. Tourism in a Globalized Society. Alexandria, Egypt, WTO Strategic Group, 24 June 2002. – 121 p.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
600
Скачать бесплатно 21478.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.