У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВОЮ СТІЙКІСТЮ ЯК СКЛАДОВОЮ ЕКОНОМІЧНОЇ ПОЛІТИКИ САНАЦІЇ
Количество страниц 170
ВУЗ КИЇВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 21487.doc 
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1
ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВОЮ СТІЙКІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ 10
1.1. Економічний зміст категорій “стійкість”, “фінансова стійкість” та “санація”, їх взаємозв’язок 10
1.2. Сутність економічної політики санації та її інструментів 17
1.3. Зарубіжний досвід реструктуризації вугільної промисловості 27
1.4. Особливості реструктуризації вітчизняних вугільнодобувних підприємств 39
Висновки до першого розділу 46
РОЗДІЛ 2
ТЕНДЕНЦІЇ В УПРАВЛІННІ ФІНАНСОВОЮ СТІЙКІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ В УМОВАХ РЕСТРУКТУРИЗАЦІЇ 49
2.1. Ефективність діяльності вугільнодобувних підприємств різних форм власності 51
2.2. Оцінка фінансової стійкості державних підприємств вугільної промисловості 57
2.3. Вплив санаційних заходів на динаміку фінансово-економічних результатів вугледобувного підприємства 79
Висновки до другого розділу 98
РОЗДІЛ 3
ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВОЮ СТІЙКІСТЮ ВУГЛЕДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВ 100
3.1. Основні пріоритети та напрями підвищення ефективності управління фінансово-економічними результатами вугледобувного підприємства 101
3.2. Вдосконалення управління фінансовою стійкістю підприємств вугільної промисловості 113
3.3. Пропозиції щодо реструктуризації дотаційного фонду вугільної промисловості 134
Висновки до третього розділу 143
ВИСНОВКИ 146
ДОДАТКИ 150
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 168







ВСТУП

Актуальність теми. Економічна стабільність України значною мірою обумовлена наявністю та ступенем використання власної паливно-енергетичної бази. Україна за обсягами видобутку вугілля належить до першої десятки провідних країн світу, але значно поступається більшості з них за економічними показниками вугледобувного виробництва. Продуктивність праці в декілька разів нижча порівняно з Росією, Німеччиною, Польщею і в десятки разів нижча, ніж у США, Канаді, Австралії, Південно-Африканській Республіці. Переважна більшість вугільних шахт та розрізів є збиткові. Насамперед, питання удосконалення економічної оцінки стану вугільних підприємств, і особливо малоефективних, найгостріше постало перед вугільною промисловістю, яка дуже важко трансформується до ринкових змін. Погіршення впливу факторів зовнішнього середовища у сучасних умовах господарювання вимагає активного пошуку шляхів, що спрямовані на підвищення конкурентоспроможності вугільної продукції на енергетичному ринку. Саме пошуку цих шляхів присвячені роботи вітчизняних та зарубіжних учених – О. Амоші, Л. Байсарова, А. Вовченка, В. Гавриленка, В. Герасимчука, В. Гриньова, М. Ілляшова, А. Кабанова, Х. Клютера, С. Козаченко, О. Кравцової, Н. Крейніної, Л. Лесик, О. Логвиненко, С. Онишко, О. Островської, І. Петенко, А. Пилипенко, В. Плиси, Л. Рассуждай, В. Саллі, Д. Стеченко, В. Столярова, П. Супруна, О. Терещенко, С. Уолкера, Д. Чедвика, О. Чилікіна, М. Чумаченко та ін.
Методологічні та методичні аспекти розв'язання комплексу питань управління вугільними підприємствами досі не дістали достатньої наукової розробки та обґрунтування. До того ж проведені наукові дослідження не повністю враховують особливості розвитку регіональних соціальних процесів. У зв’язку з цим виникає питання про доцільність і обґрунтованість вивільнення усіх видів ресурсів, направлених у галузь, що повинно вирішуватися шляхом відбору потенційно життєздатних підприємств і удосконалення економічної оцінки їх стану, зокрема управління фінансовою стійкістю, що дасть змогу забезпечувати вугільну продукцію у беззбитковому режимі.
Актуальність питань санації вугільних шахт полягає в необхідності подо-
лання або максимального зниження їх збитковості. Механізм вирішення проблеми полягає у своєчасному визначенні кризового стану для збереження виробничого потенціалу, виборі напрямів реструктуризації, перспективних об’єктів інвестування, застосуванні на діючих шахтах внутрішніх резервів та створення умов для соціальної та екологічної безпеки вугільнодобувних підприємств. Це дозволить стабілізувати економічний стан шахт, зберегти їх життєздатність, значною мірою знизити дотаційність вугільної промисловості.
Ці обставини і стали підставою для вибору теми дисертаційного дослідження, визначили її актуальність і практичну значущість.
Зв’язок дисертації з науковими програмами, темами. Дисертаційна робота виконувалась у відповідності з планами науково-дослідних та науково-методичних робіт кафедри теоретичної та прикладної економіки факультету менеджменту і маркетингу Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» в рамках теми «Дослідження напрямів формування промислового потенціалу в трансформаційній економіці» (номер держреєстрації 0107U001810 від 2007 р.).
Мета та завдання дослідження. Метою дослідження є обґрунтування теоретичних положень і розроблення практичних рекомендацій щодо вдосконалення управління фінансовою стійкістю підприємств вугільної промисловості та формування основних пріоритетів і напрямів підвищення ефективності їх діяльності при реалізації економічної політики санації.
Відповідно до мети дослідження було поставлено такі завдання:
• уточнити визначення понять стійкості та санації, їх значення в трансформаційній економіці;
• обґрунтувати сутність і зміст поняття “економічна політика санації” та її
інструментів;
• узагальнити зарубіжний та вітчизняний досвід у вирішенні проблем реформування та реструктуризації підприємств вугільної галузі;
• визначити ефективність діяльності вугільнодобувних підприємств за різ-
них форм власності;
• проаналізувати абсолютні та відносні показники стійкості державних підприємств вугільної промисловості;
• визначити вплив санаційних заходів на динаміку фінансово-економічних результатів вугледобувного підприємства;
• обґрунтувати основні пріоритети та напрями підвищення ефективності управління фінансово-економічними результатами вугледобувного під-приємства;
• удосконалити методику управління фінансовою стійкістю вугільнодобувних підприємств;
• розробити модель реструктуризації дотаційного фонду вугільної промисловості.
Об’єктом дослідження є процеси реструктуризації підприємств вугільної промисловості України.
Предметом дослідження є теоретичні питання та прикладні аспекти вибору стратегічних напрямів економічної політики санації вугільнодобувних підприємств і визначення методів підвищення її ефективності на основі вдосконалення управління фінансовою стійкістю.
Методологія дослідження. Дисертацію виконано на базі вивчення сучасної економічної теорії, спеціальної економічної літератури з питань управління промисловістю, основні положення яких були присвячені процесам адаптації структури управління підприємствами вугільної промисловості до вимог ринкових відносин. Інформаційною базою дисертаційної роботи є законодавчі акти й нормативні документи, що регламентують діяльність суб'єктів господарювання в Україні, офіційні статистичні матеріали, дані звітності вугледобувних підприємств України, які підпорядковані Мінвуглепрому. Як джерела інформації використано теоретичні й методичні розробки вчених, результати проведених автором досліджень, матеріали науково-практичних конференцій.
У процесі дослідження було використано абстрактно-логічний метод – при узагальненні понять стійкості, фінансової стійкості та санації та формулювання висновків; системний аналіз – при дослідженні структурних елементів санації; методи техніко-економічного аналізу – при дослідженні фінансової стійкості державних підприємств вугільної промисловості та економіко-математичного моделювання – при розробці показників необхідності та терміновості санації та моделі реструктуризації дотаційного фонду вугільної промисловості.
Наукова новизна дослідження полягає у вирішенні важливого наукового завдання – обґрунтуванні теоретичних положень та практичних рекомендацій щодо вдосконалення управління фінансовою стійкістю у механізмі реалізації політики санації підприємств вугільної промисловості України, а саме:
уперше:
запропоновано новий підхід в управлінні фінансовою стійкістю вугледобувних підприємств на основі розрахунку показників необхідності та терміновості санації, який дає можливість вугільним підприємствам своєчасно реагувати на негативні тенденції та точніше планувати санаційні заходи, що має прискорити процеси адаптації вугільної промисловості до ринкових умов господарювання;
удосконалено:
методичні положення теоретико-економічного обґрунтування пріоритетів та напрямів підвищення ефективності управління фінансово-економічними результатами вугледобувних підприємств у систематизації принципів державного регулювання вугільної промисловості;
механізм датування вугільнодобувних підприємств відокремленням інве-
стиційного фонду від дотаційного, з метою збільшення щорічного фінансування найперспективніших шахт за ступенем технологічної надійності та досягнення відповідності їх функціонування до норм та вимог СОТ;
дістали подальшого розвитку:
визначення поняття “економічної політики санації” як системи управлінських рішень на мікро- та макрорівнях, спрямованих на управління фінансово-економічними результатами та досягнення певного рівня стійкості підприємств в напрямку накреслених цілей, що сприятиме забезпеченню загального економічного зростання у суспільстві;
обґрунтування неефективності державного регулювання приватизації вугільнодобувних підприємств в Україні та необхідності подальшого реформування структури власників з метою досягнення економічного зростання в умовах трансформаційної економіки.
Практичне значення полягає у розробці методичного підґрунтя щодо вибору методів управління фінансовою стійкістю та обґрунтування основних пріоритетів та напрямів економічної політики санації вугільнодобувних підприємств. Впровадження результатів дослідження на підприємствах вугільної промисловості сприятиме зниженню збитковості шахт і галузі в цілому, підвищенню фінансової стійкості підприємств паливно-енергетичного комплексу, збереженню виробничих потужностей, підвищенню інвестиційної привабливості вугільних шахт.
Практична значущість результатів дисертаційного дослідження та можливість їх використання підтверджена довідками: ДП “Шахтоуправління імені 17 партз’їзду ” (№ 191к від 28.05.2008 р.), ДП “Шахтоуправління імені В.І. Чапаєва” (№ 01/06 від 14.05.2008 р.), ДП “Донвуглереструктуризація” (№ 01-09-15/743 від 27.05. 2008 р.), Міністерство вугільної промисловості України (№ 04-02-826 від 09.06.2008 р.).
Особистий внесок здобувача. Дисертація є результатом особистих дослі-
джень і розробок автора, узагальненням практичного досвіду, самостійно
виконаною науковою працею. Із наукових робіт, написаних у співавторстві, були використано тільки ті ідеї та результати, які одержано особисто.
Апробація результатів дослідження. Основні положення дисертаційної роботи були розглянуті та схвалені на: міжнародній науковій конференції “Інформаційна глобалізація міжнародних відносин ” (м. Київ, 2006 р.); всеукраїнській науково-практичній конференції “Динамика научных исследований - 2006 ” (м.Дніпропетровськ, 2006р.); ІV міжнародній науковій конференції “Проблеми сучасної економіки та інституційна теорія ” (м. Донецьк, 2006 р.); студентській науково-практичній конференції “ Проблеми економічного зростання ” (м. Київ, 2006р.).
Публікації. Основні положення дисертаційної роботи опубліковані у 6 наукових працях, в т.ч. у 4 статтях в наукових фахових виданнях та у матеріалах 2 наукових конференцій. Загальний обсяг публікацій становить 2,3 д.а.
Список литературы ВИСНОВКИ

Результати дослідження дали змогу обґрунтувати теоретичні положення і розробити практичні рекомендації щодо вдосконалення управління фінансовою стійкістю підприємств вугільної промисловості та формування основних пріоритетів і напрямів підвищення ефективності їх діяльності при реалізації економічної політики санації.
На підставі поданих у дисертації матеріалів та проведеного дослідження можна сформулювати такі загальні висновки:
1. На основі теоретичного узагальнення, доведено,що поняття ”стійкість” та “санація” є тісно взаємопов’язаними між собою. Стійкість характеризує фінансовий стан підприємства, а санація є засобом досягнення певного його рівня. Визначення фінансової стійкості є передумовою прийняття рішення про санацію й безпосередньою складовою процесу оздоровлення будь-якого підприємства. Аргументовано, що пошук шляхів удосконалення управління фінансовою стійкістю може істотно підвищити ефективність діяльності підприємств.
2. Теоретичні аспекти санації не враховують ролі держави в оздоровленні підприємств з урахуванням специфіки галузей. Сформульовано авторське визначення поняття економічної політики санації – як системи управлінських рішень на мікро- та макрорівнях, спрямованих на управління фінансово-економічними результатами та досягнення певного рівня стійкості підприємств в напрямку накреслених цілей, що сприятиме забезпеченню загального економічного зростання у суспільстві. Забезпеченням економічної політики санації є інструменти прямої дії – правових норм, так і непрямих або індикативних – реструктуризація та реорганізація.
3. Узагальнено досвід реструктуризації вугільної промисловості Європи впродовж останніх 50 років. Результатом перетворень є повне припинення видобутку вугілля у Франції та Бельгії та скорочення майже 90% видобутку у Німеччини, Іспанії та Великобританії. Країнам з перехідною економікою загалом і в цілому вдалося досягти значного прогресу в перетворенні своєї вугільної промисловості, щоб зробити її ефективнішою і екологічно безпечнішою. Визначено, що зростання фінансової стійкості вугільних підприємств Польщі та Румунії було пов'язано з проведенням відповідної державної політики в області вугільної промисловості. Виявлено недосконалість та суперечливість проведеного реформування у вугільній промисловості України, результатом якого є повна залежність державного вугільного сектору від бюджетних дотації та накладення на підприємства галузі мораторію – фактичного заморожування претензій всіх кредиторів з метою проведення розрахунків за борговими зобов'язаннями підприємства з одночасними його санацією та реструктуризацію.
4. Установлено, що відособлена державна підтримка з держбюджету на технічний розвиток шахт складає тільки половину необхідних ресурсів і часто використовується на поповнення обігових коштів. Це, у свою чергу, породжує новий процес – передачу окремих шахт вітчизняним чи іноземним інвесторам. В результаті у державній власності залишились найбільш проблемні, але не менш важливі ланки вугільної галузі. Законодавча база не містить чіткого розподілу державних коштів у напрямі фінансування вугільної промисловості, механізм реструктуризації зведено до щорічного перерозподілу виділених коштів з бюджету без урахування принципу пріоритетності.
5. На основі проведеного аналізу абсолютних та відносних показників фінансової стійкості державних підприємств вугільної промисловості, виявлено наявність глибокої кризи у галузі. Фінансовий стан галузі визначено як хитливий, тобто має місце недостатній рівень власних оборотних коштів та довгострокових позикових засобів. При цьому загальна величина основних джерел засобів для формування запасів і витрат, постійно зменшується, що є близьким до кризового фінансового стану. Із застосуванням регресійного аналізу у розрахунку відносних показників стійкості відстежено негативну динаміку більшості коефіцієнтів.
6. Виявлено недоліки у аналізі фінансово-економічного стану вугільної шахти ДВАТ “Шахта Бутовка-Донецька” напередодні прийняття рішення про санацію, зокрема поверхневу оцінку фінансової стійкості. Доведено невідповідність поточних висновків та загального щодо стану шахти. Проаналізовано 3 альтернативні варіанти санації ДВАТ “Шахта Бутовка-Донецька”. Консервація шахти у водовідливному режимі і передача скіпового стовбура іншому вугледобувному підприємству на відшкодувальній основі визначено як стратегічно вірне рішення, але внаслідок недосконалого управління фінансовою стійкістю, несвоєчасне.
7. Запропоновано методику управління фінансовою стійкістю сумісних державних підприємств вугільної промисловості. Обґрунтовано в якості бази порівняння у методиці застосування комплексної нормативної моделі фінансової стійкості, яка дозволяє уникнути втрат інформативності та чуттєвості оцінки зміни в співвідношеннях темпів росту основних фінансових показників підприємства та дає можливість урахування галузевих особливостей. Розроблено кількісні характеристики необхідності та терміновості санації які дають можливість вугільним підприємствам своєчасно реагувати на негативні тенденції, точніше планувати санаційні заходи, що має прискорити процеси адаптації вугільної промисловості до ринкових умов господарювання.
8. Доведено неефективне використання у вугільній промисловості як трудових, так і фінансових ресурсів, а саме – державних дотацій вугледобувним підприємствам. Нині значна частина бюджетних коштів використовується на оплату праці, а не на створення умов для ефективного виробництва вугільної продукції. Обґрунтовано необхідність реструктуризації державних дотацій підприємствам вугільної промисловості з метою прискорювання процесів адаптації вугільної промисловості до ринкових умов господарювання, отримання більшої системності у здійсненні її реструктуризації та реформування, що в кінцевому підсумку повинно сприяти підвищенню ефективності функціонування галузі.
9. Розроблено модель реструктуризації дотаційного фонду вугільної промисловості, яка ґрунтуючись на значенні показника технологічної надійності вугільнодобувних підприємств, звужує коло шахт, де може розглядатися питання про ефективне інвестування та дає більш повне уявлення стосовно стану підприємства. Пропонується відокремлення фондів дотування та інвестування відносно вугільної галузі, що дозволить контролювати дотримання параметрів оптимальної амортизаційної політики підприємств. Головним критерієм при цьому є дотримання принципу пріоритетності у фінансовому забезпеченні підприємств вугільної промисловості, що забезпечить повноцінність інвестування найперспективніших шахт і сприятиме підвищенню їх фінансової стійкості.




СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Островська О. А. Модель ідентифікації стійкості фінансового стану підприємства / О. А. Островська // Экономика Крыма. – 2003. – № 8. – С.55 – 60.
2. Абрютина М. С. Анализ финансово-экономической деятельности: [Учебно-практическое пособие] / М. С. Абрютина, А. В. Грачев. – М.: Дело и сервис, 2000. – 256 с.
3. Крейнина Н. М. Финансовая устойчивость предприятия: оценка и принятие решений / Н. М. Крейнина // Финансовый менеджмент. — 2001. — № 2. — С. 10.
4. Пилипенко А. Р. Фінансова стійкість і стратегія управління в умовах ринку / А. Р. Пилипенко // Банківська справа. – 2000. – №2 – С. 34.
5. Островська О. А. Методологія оцінки фінансового стану на основі аналізу фінансових звітів в умовах стандартизації бухгалтерського обліку / О. А. Островська // Економіка: проблеми теорії та практики: Зб. наук. пр. – Випуск 67. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2001. – С. 56-61.
6. Островська О. А. Фінансовий стан та фінансова стійкість підприємства: теоретичні аспекти визначення їх суті / О. А. Островська // Стратегія економічного розвитку України: Наук.зб. – Вип.4(11) – К.:КНЕУ,2002. – С. 182 – 187.
7. Самойлов Л. Л. Практические выводы по результатам анализа финансовых показателей / Л. Л. Самойлов [Електронний ресурс]. – Режим доступу до жур.:
http://www.cfin.ru/finanalysis/inec_analysis.shtml
8. Селезнева Н. Н. Финансовый аналіз. Управление фінансами / Н. Н. Селезнева, А. Ф. Ионова. – М.: ЮНИТИ, 2003. – 639 с.
9. Поддєрьогін A. M. Фінанси підприємств: [підручник] / А. М. Поддєрьогін — К.: КНЕУ, 2000. — С. 312.
10. Балабанов И. Т. Финансовый анализ и планирование хозяйствующего
субъекта / И. Т. Балабанов – М.: Финансы и статистика, 2000. – 208 с.
11. Бірюков О. М. Законодавство про банкрутство: [Збірник нормативних матеріалів і аналітичних статей] / О. М. Бірюков. – К.: Юстініан, 2003. – 453 с.
12. Сытник Л. С. Методы прогнозирования банкротства и обеспечения безубыточности предприятия / Л. С. Сытник // Экономика промышленности. – 1999. – № 1(3). – С. 96 – 104.
13. Закон України. Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом: станом на 1 грудня 2002 р. / Верховна Рада України – К.: Юстініан, 2003. – 453 с.
14. Райзберг Б. А. Современный экономический словарь / Б. А. Райзберг, Л. Ш. Лозовский, Е. Б. Стародубцева. – М.: ИНФРА-М, 1999. – 479 с.
15. Бланк И. А. Основы финансового менеджмента: [підруч. для студ. вищ. навч. закл.] / И. А. Бланк – К.: Ника-Центр, 1999. –Т. 2. – 512 с.
16. Титов М. І. Банкрутство: Матеріально-правові та процесуальні аспекти / За наук. ред. В. М. Гай веронського. — X.: Консум, 1997. – 256 с.
17. Закон України. Про банки й банківську діяль¬ність (зі змінами і доповненнями): станом на 20 березня 1991 р.: Відомості Верховної Ради України. — 1991. — № 25.
18. Копилюк О. І. Фінансова санація та банкрутство підприємств: (навч. посіб.) / О. І. Копилюк, А. М. Штангрет. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 168 с.
19. Антикризисное управление предприятиями и банками / [Балашов В. Г., Григорьев В. В., Гусев В. И. и др.] – М.: Дело, 2001. — 839с.
20. Антикризисное управление: учеб. пособие для студ. техн. вузов / [Крыжановский В. Г., Лапенков В. И., Лютер В. И. и др.]. – М., 1998. — 432с.
21. Булеев И. П. Антикризисное управление предприятием/ И. П. Булеев, Н. Е.Брюховецкая – Дон.: ИЭП НАН, 1999. – 179 с. – ( Праці / Ін-т економіки промисловості НАН України, т. 2)
22. Платон. Держава / Платон; пер.з давньогр Д. Коваль. — К.: Основи, 2005. — 356с.
23. Платон. Политика: Наука об управлении государством: [сборник] / Платон, Аристотель. — М. : Эксмо, 2003. — 860с.
24. Blough R. Economik Research and Tax Policy / The American Economic Review. – 1944. – №2. – Р. 1 – 21.
25. Гончаров А. Б. Фінансовий менеджмент: (навч. посіб.) / А. Б. Гончаров – Х.:ВД “ІНЖЕК”, 2003 р. – 240 с.
26. Томпсон А. А. Стратегічний менеджмент. Исскуство розробки і реалізації стратегії / А. А. Томпсон, А. Д. Стрикленд. - М: Банки і біржі, ЮНИТИ, 1998. – 576 с.
27. Любушин Н. П. Анализ финансово-экономической деятельности предприятия: [учеб. пособ.] / Любушин Н. П., Лещева В. Д., Дьякова В. Г. – М.: ЮНИТИ – 2000. – 256 с.
28. Філімоненков О. С. Фінанси підприємств: (навч. посібн.) / О. С. Філімоненков – К.: Вид-во “Ніка-Центр”, 2002. – 359 с.
29. Плиса В. М. Управління ризиком фінансової стійкості підприємства / В. М. Плиса // Фінанси України. – 2001. – №1 – С. 65.
30. IEA Coal Research – The Clean Coal Centre (IEACR) /Gemini House, London SW15 6AA, United Kingdom. [Електронний ресурс] – Режим доступу:
http://www.iea-coal.org.uk
31. Чедвик Д. Мировая угольная промышленность / Д. Чедвик.; пер. с англ. В. П. Гребенщиков // Уголь. – 2002. – № 12 – С.14-17.
32. Walker, S., Experience from Coal Industry Restructuring / S., Walker. IEA Coal Research Report CCC/48. : London. – 2001. – 167 р.
33. Клютер Х. Возрожденный Рур / Х. Клютер // География. – 1997 – № 23 – С. 4—6.
34. Уроки реструктуризации угольной отрасли в Великобритании и других европейских странах [Електронний ресурс] // КОУШ – Режим доступу:
http://www.koush.donetsk.ua/cgi-bin/koush/info/partners/book/publ.cgi?A_art=0000029&a_mag=1&a_iss=2&cat=165.
35. Фінансовий аналіз: навч. посіб. / [Г. В.Митрофанов, Г. О.Кравченко, Н. С. Барабаш та ін.]; за ред. Г. В. Митрофанова. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т: 2002. – 301 с.
36. Реструктуризация угольной промышленности в отдельных странах с переходной экономикой // ЕЭК, Комитет по устойчивой энергетике. [Електронний ресурс] – ENERGY/GE.1 - 2001. - Add.4. – Режим доступу:
http://www.ods.unorg.ch.
37. Процесс реструктуризации польской угледобывающей промышленности в 1998-2000 годах // ЕЭК, Комитет по устойчивой энергетике. [Електронний ресурс] - ENERGY/GE. - 2001. - Add.2.– Режим доступу:
http://www.ods.unorg.ch.
38. Реструктуризация румынской угольной промышленности // ЕЭК, Комитет по устойчивой энергетике / [Електронний ресурс] – ENERGY/GE.1 - 2001 - Add.4. – Режим доступу до жур.:
http://www.ods.unorg.ch.
39. Использование энергии. Zaporozhye Nuclear Power Plant. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://nnp.zp.ua
40. Столяров В. Ф. Интенсификация и система управления промышленным производством: организационно-экономический аспект / В. Ф.Столяров; під ред. В. А. Поповкина – К.: Наукова думка, 1988. – 263 с.
41. Саляев А. Жизнь без угля / А. Саляев // Уголь. – 2002. – №3 – С.12 –15.
42. Суюсанов Л. І. Вугільна промисловість і шахтарі України в роки Другої світової війни (1939-1945 рр.): дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Сусанов Лут Ікрамович – Дон., 2002. – 199 с.
43. Порядок ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підпри-
ємств Мінвуглепрому / Міністерство вугільної промисловості України // Офіційний вісник України. – 1997. – № 35 – С. 103.
44. Про результати перевірки цільового використання у 1999 році Українською державною компанією з реструктуризації підприємств вугільної промисловості (УДКР) коштів Державного бюджету України на закриття вугледобувних підприємств: (матеріали Колегії Рахункової палати від 29.03.2000 року) [Електронний ресурс] - Київ: Рахункова палата України, 2000. - № 7 – Режим доступу до журн.:
http://www.acrada.gov.ua/achamber/control/uk/publish/article/main?Art_id=180689&cat_id=38967&search_param=%EB%FE%F2%EE%E3%EE&searchpublishing=1
45. Про структурну перебудову вугільної галузі: від 7 лютого 1996 р. № 116/96 / Президент України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу до жур.:
http://uazakon.com/document/spart83/inx83405.htm
46. Про хід структурної перебудови вугільної промисловості: від 28 березня 1997 р. №280 / Кабінет Міністрів України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу до журн.:
http://dpa.sta.gov.ua/documents/spec_prirod/280.htm.
47. Програма закриття безперспективних вугільних шахт: від 28 березня 1997 р. № 280 / Кабінет Міністрів України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://www.kmu.gov.ua/control/
48. Гірничий Закон України: від 6жовтня 1999 р. № 1127-ХІV / Верховна Рада України [Електронний ресурс] – Режим доступу:
http://www.ukrcoal.com/docs/27/ .
49. Закон України. Про Державний бюджет України на 1999 рік: станом на 31 грудня 1998 р. № 776-XIV / Верховна Рада України // Урядовий кур’єр. – 1998. - № 86.
50. Реформування вугільної промисловості, приватизація, чинники конфліктності, дії соціальних партнерів, соціально-трудові наслідки, тенденції розвитку / [В. Гуляєв, В. Матросов, С. Мельник та ін.]. – К.: Науково-дослідний інститут соціально-трудових відносин Міністерства праці та соціальної політики України (ДУ НДІ СТВ) [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://www.nspp.gov.ua/?s=6&id=759.
51. Цал-Цалко Ю. С. Фінансова звітність підприємства та її аналіз: (навч. посіб.) / Ю. С. Цал-Цалко – К.: ЦУЛ, 2002. – 359с.
52. Єрмілов С. Енергетична стратегія України на період до 2030 року: проблемні питання змісту та реалізація / С. Єрмілов // Дзеркало тижня. – 2006. – № 20 (599)
53. Про заходи щодо вдосконалення державного управління вугільною промисловістю: від 25 липня 2005 р. №1123/ Президент України // Голос України. - 2005. – № 9 – С. 2.
54. Чилікін Олексій Ігорович. Ефективність управління підприємствами вугільної промисловості України: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. екон. наук: спец. 08.07.01 “Економіка промисловості” / О. І. Чилікін. – Донецьк, 2002. – 28 с.
55. Дружченко К., Акція на рік / К. Дружченко // Контракти. – 2008. – № 11.
56. Амоша О. І. Актуальні проблеми розвитку вугільної промисловості України / О. Амоша, О. Логвиненко // Економіка України. – 2006. – №12. – С. 4 – 11.
57. Кравцова О. М. Вибір та обґрунтування напрямів і методів підвищення ефективності реструктуризації вугільних шахт: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.06.01 “Економіка, організація і управління підприємствами” / О. М. Кравцова. – Донецьк, 2006. – 20 с.
58. Кравцова О. М. Роль инноваций в реструктуризационных процессах на предприятиях угольной отрасли / О. М. Кравцова // Наукові праці Донецького національного технічного університету – Дон.: ДонНТУ. – 2004. – Вип. 80 – С. 125 – 133.
59. Лесик Л. С. Механізм інвестиційного забезпечення технічного переозброєння вугільної промисловості: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.07.01 “Економіка промисловості” / Л. С. Лесик. – Донецьк, 2004. – 20 с.
60. Савицкая Г. В. Методика комплексного анализа хозяйственной деятель-
ности / Г. В. Савицкая — М.: Издательский Дом "Инфра-М", 2004. — 302с.
61. Шеремет О. О. Фінансовий аналіз: навч. посіб./ О. О. Шеремет. — К.: Міленіум, 2003. – 160с.
62. Захарченко В. О., Счасна С. І. Систематизація методів оцінки фінансового стану підприємства / В. О. Захарченко, С. І. Счасна // Фінанси України (укр.). – 2005. – № 1. – C.137 – 145.
63. Churchill G. A., Nevin J. R., Watson R. R. The role of credit scoring in the loan decision / G. A. Churchill, J. R. Nevin, R. R. Watson // Credit World. March /1977.
64. Myers J. H., Forgy E. W. The development of numerical credit evaluation systems / J. H. Myers, E. W. Forgy // Journal of American Statistical Association. September/1963.
65. Павловська О. В. Удосконалення методів аналізу фінансового стану підприємств / О. В. Павловська // Фінанси України (укр.). – 2001. – № 11. – C.54 – 62.
66. Ковалев В. В. Финансовый анализ / В. В. Ковалев // – М.: Финансы и статистика, 1998. – 512 с.
67. Терещенко О.О. Фінансова санація та банкрутство підприємств: (навч. посібн.) / О.О. Терещенко. – К.: КНЕУ, 2000. – 324 с.
68. Про затвердження методики проведення поглибленого аналізу фінансово-господарського стану неплатоспроможних підприємств та організацій: від 27 червня 1997 р. / Агентство з питань запобігання банкрутству підприємств та організацій. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://www.space.com.ua/.../fcc571dcdadb2e37c3256b10004380ec/149f5460e29bce9cc2256cdb0058154b!OpenDocument - 183k.
69. Швиданенко Г. О. Сучасна технологія діагностики фінансово-економічної діяльності підприємства / Г. О. Швиданенко, О. І. Олексюк. — К.: КНЕУ, 2002. — 192 с.
70. Про реорганізацію ДВАТ “Шахта Бутовка-Донецька”: від 7 грудня 2004 р. / Міністерство палива та енергетики України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://www.mvp.gov.ua/mvp/control/uk/search/results?searchForum=1&searchDocarch=1&searchPublishing=1&search_param=%D0%94%D0%92%D0%90%D0%A2+%E2%80%9C%D0%A8%D0%B0%D1%85%D1%82%D0%B0+%D0%91%D1%83%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0-%D0%94%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0%E2%80%9D&Submit.x=1&Submit.y=5
71. Бень А. Вугільна галузь: реформувати, а не закривати шахти / Бень А. // Голос України. – 2005. – № 3 – с. 1 – 2.
72. Гулик Т. В. Удосконалення механізму реструктуризації шахти / Т. В. Гулик // Економіка: проблеми теорії та практики. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2007. – Вип. 222. – Том IV. – С.872 – 877
73. Фінанси підприємств: навч.-метод. посібник для самост. вивч. дисц. / [Л. Д.Буряк, Є. В.Вакуленко, А. П.Куліш та ін.]. – К.: КНЕУ, 2003. – С.98 – 128.
74. Поповів П. Я. Економічний аналіз та аудит на підприємстві: [підручник] / П. Я. Поповів. – К.: КНЕУ, 1998. – 199 с.
75. Про затвердження Порядку проведення досудової санації державних підприємств: від 17 березня 2000р. №515 / Кабінет Міністрів України. Офіційний вісник України. – 2000. – № 12 – С. 98.
76. Колосок В. Урахування інтересів груп користувачів інформації при фор-
муванні комплексної оцінки фінансового стану підприємства / В. Колосок // Схід. – 2004. – №3. – С.50 – 53.
77. Основные направления развития угольной промышленности с учётом потребности в угольном топливе / [Амоша А.И., Рассуждай Л.Н., Ященко Ю.П. и др.] – Донецк: ИЭП НАН, 2000. – 114 с. – (Праці / Ін-т НАН України).
78. Развитие угольной промышленности в контексте энергетической стратегии Украины / [Амоша А.И., Ященко Ю.П., Чиликин А.И. и др.]. – Дон.: ИЭП НАН Украины, 2002. – 238 с.
79. Чиликин А. И. Предприятия угольной промышленности Украины в системе рыночных отношений: теория и практика / А. И. Чиликин. Дон.: ИЭП НАН Украины, 2000. – 256 с.
80. Закон України. Про Державний бюджет України на 2007 рік: станом на 19 грудня 2006 р. N 489-V / Верховна Рада України //Офіційний Вісник України. – 2006. – № 52.
81. Закон України. Про Державний бюджет України на 2008 рік: від 28 грудня 2007 р. № 107-VI / Верховна Рада України // Відомості Верховної Ради України. – 2008. – № 5. – С. 62.
82. Інформаційно-аналітичний звіт про розвиток вугільної промисловості України за І квартал 2008 року / Міністерство вугільної промисловості. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://www.mvp.gov.ua/mvp/control/uk/search/results?searchForum=1&searchDocarch=1&searchPublishing=1&search_param=%D1%86%D1%96%D0%BD%D0%B8+%D0%BD%D0%B0+%D0%B2%D1%83%D0%B3%D1%96%D0%BB%D0%BB%D1%8F&Submit.x=6&Submit.y=7
83. Збіpник інстpукцій до пpавил безпеки у вугільних шахтах. [Кеpівний ноpмативний документ] / Редкоміс.: С. О. Стоpчак (голова) та ін.– К., 2003. – Т.2 – 409 с.: іл., табл.
84. СОТ і діяльність підприємств Мінвуглепрому: від 1 вересня 2008р. / Мі-
ністерство вугільної промисловості України [Електроний ресурс]. – Режим доступу:
http://www.mvp.gov.ua/mvp/control/uk/publish/article?art_id=71976&cat_id=52216
85. Про стан і перспективи розвитку вугільної промисловості та невідкладні заходи щодо підвищення безпеки праці в цій галузі: від 30 травня 2008р. № 685 / Президент України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу до журн.:
http://www.rainbow.gov.ua/documents/198.html?PrintVersion
86. Логвиненко В. Визначення раціонального рівня виробництва вугільної продукції / В. Логвиненко, В. Гріньов // Економіка України – 2005. – № 9 (526). – С.84 – 88.
87. Про затвердження методики інтегральної оцінки інвестиційної привабливості підприємств та організацій: від 23.02.98 N 22 / Агентство з питань запобігання банкрутству підприємств та організацій // Офіційний Вісник України. – 1998. – №13 – С. 5 – 9.
88. Петенко І. В. Організаційно-економічний механізм формування і реалізації ресурсозберігаючих технологій у вугільній промисловості: автореф. дис.. на здобуття наук. cтупеня докт. екон. наук: спец. 08.07.01 “Економіка промисловості” / І. В. Петенко. – Донецьк, 2002. – 30 с.
89. Шевченко Н. Из кризы в ризы / Н. Шевченко // Бизнес. – 2008. – №12. – С.102 – 108.
90. Амоша А. И. Концептуальные подходы к выбору рациональных структур управления в основных сегментах топливно-энергетического комплекса / А. И. Амоша, А. И. Чиликин // Экономические проблемы реформирования угольной промышленности – Дон.: ИЭП НАН Украины, 2002. – С. 27 – 58.
91. Амоша А. И. Установление интервала прогнозирования и срока действия стратегической программы / А. И. Амоша, А. И. Чиликин, Ю. П. Ященко, Л. Н. Рассуждай // Экономический механизм реализации стратегии развития топливно-энергетического комплекса – Дон.: ИЭП НАН Украины, 2002. – С. 6 – 9.
92. Баканов М. И. Теория экономического анализа: [учебн. для студ. высш. учебн. завед.] / М. И. Баканов, А. Д. Шеремет. – М.: Финансы и статистика, 1998. – 416 с.
93. Банкрутство і санація підприємства: теорія і практика кризового упарвлі-
ння / [Т. С. Клебанова, О. М. Бондар, О. В. Мозенков та ін.]; за ред. О. В. Мозенкова. – Х.: “ІНЖЕК”, 2003. – 272 с.
94. Вакуленко Є. В., Вплив банківських кредитів на фінансовий стан підприємств / Є. В. Вакуленко, О. А. Островська // Фінанси України. – 2000. – №9. – С. 40 – 42.
95. Верхоглядова Н. І. Фінансовий аналіз суб'єктів господарської діяльності промислових підприємств / Н. І. Верхолядова. — Д. : Наука і освіта, 2004. — 203с.
96. Гавриш О. Санація проти банкрутства / О. Гавриш // Дзеркало тижня. – 2002. – №40(415)
97. Герасимчук З. Мирова угода як засіб попередження банкрутства / З. Герасимчук // Економіст. – 1998. – №7 – с. 7 – 9.
98. Грачова Р. Як визначити реальний фінансово-майновий стан свого під-
підприємства / Р. Грачова // Дебет-Кредит. – 2000. – №34. – С.23 – 27.
99. Данилишин Б. М. Інвестиційна політика в Україні / Данилишин Б. М., Корецький М. X., Дацій О. І. — Дон.: “Юго-Восток, ЛТД”, 2006. — 292 с.
100. Дорогунцов С. Методологічні проблеми відтворення основного капіталу в трансформаційний період / С. Дрогунцов, В. Чижова // Економіка України. –2006. – №10. – С.28 – 32.
101. Дугельный А. П. Бюджетное управление предприятием / А. П. Дугельный, В. Ф. Комаров. — М.: ДЕЛО, 2003. – с. 67.
102. Закон України. Про банкрутство: станом на 14 травня 1992 р. / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – К. : Парлам. вид-во – 1999. – № 42-43 – 378 с.
103. Закон України. Про внесення змін до деяких законів України (щодо банкрутства гірничих підприємств): станом на 6 березня 2003 р. / Верховна Рада України – Уряд. кур'єр. – 2003. – №4– 15 с.
104. Закон України. Про підприємства в Україні: станом на 31 грудня 2001 р. [Збірник нормативних актів] / Державна та комунальна власність в Україні. – К.: Юрінком Інтер, 2002. – с. 23 – 49.
105. Кабанов А. И. Экономические методы формирования и реализации государственной научно-технической политики в угольной промышленности / Кабанов А. И. – Дон.: ИЭП НАН Украины, 1998. – 448с. – ( Праці / Ін-т економіки промисловості НАН України т. 3).
106. Кам’янська О. В. Розробка технологічної стратегії промислових підпри-
ємств / О. В. Кам’янська // Економічний вісник НТУУ “КПІ” – Київ, 2007. – Вип. 4 – С. 326 – 330.
107. Крейнина Н. М. Финансовое состояние предприятия. Методы оценки / Крейнина Н. М. – М.: ЦКЦ ДИС, 1997. – 224 с.
108. Кримінальний кодекс України (витяг).: станом на 1 серпня 2002 р. / Верховна Рада України. – К.: Юстініан, 2003. – 453 с.
109. Кулик М. М. Модель рівноважних цін європейського ринку енергоресурсів / М. М. Кулик, В. К. Добровольський, І. М. Голованов // Проблеми загальної енергетики. – 2002. – №7. – С. 7 –17.
110. Лігоненко Л. О. Методологія діагностики банкрутства підприємства і напрямки її вдосконалення: [навч. посібн.] / Л. О. Лігоненко, Г. В. Ковальчук.— К., 1998. — 155с.
111. Макарьева В. И. Анализ хозяйственной деятельности организации / В. И. Макарьева, Л. В. Андреева – М.: Финансы и статистика, 2004. – 262 с.
112. Мала гірнича енциклопедія: в 3-х т. / за ред. Білецького В. С. — Дон.: «Донбас», 2004 – Т.1 – 2004 . – 277 с.
113. Маркарьян Э. А. Финансовый анализ / Э. А. Маркарьян, Г. П. Герасименко. – М.: ПРИОР, 1997. – 160 с.
114. Managing Risk in Europe 2002. A Survey of mid-sized firms // MARSH Ltd,
2002. – P. 13.
115. Моляков Д. С. Финансы предприятий отраслей народного хозяйства: [учеб. пособ.] / Моляков Д. С. – М.: Финансы и статистика, 1999. – 200 с.
116. Murray Mike. The New Regulatory Landscape // Global Reinsurance. — February. — 2005. — P. 4.
117. Novoseltsev A. V. Energy efficiency improvement problem in communal sector of Ukraine’s economy and tool to overcome it / A. V. Novoseltsev // Проблеми загальної енергетики. – 2002. – №7. – С. 7 –17.
118. Петенко И. В. Маркетинговый подход к проблеме ресурсосбережения в угольной промышленности / И. В. Петенко // Развитие промышленного производства: проблемы и решения. – Донецк: ИЭП НАН Украины, 2001. – С.341 – 363.
119. Петенко И. В. Экономические аспекты формирования и реализации ресурсосберегающих технологий в угольной промышленности / И. В. Петенко. – Донецк: ДонГАУ, 2001. – 303 с.
120. Положення про дисципліну працівників гірничих підприємств: від 13 бе-
резня 2002 р. № 294 / Кабінет Міністрів України. // Офіційний вісник України. – 2002. – № 12 – С.42.
121. Про затвердження методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства: від 17 січня 2001 р. N 10 / Міністерство економіки України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://uazakon.com/time2006/period74.htm
122. Родіна О. Г. Механізм інтеграції вугільної галузі України у світовий енергетичний ринок: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.05.01 “Світове господарство і міжнародні економічні відносини” / О. Г. Родіна. – Донецьк, 2005. – 19 с.
123. Свенникова М. С. Стратегія управління фінансовою стійкістю підпри-
ємства / М. С. Свенникова // Фінанси України. – 2000. – №11 – С. 148.
124. Современное состояние и тенденции развития мирового топливно-энергетического комплекса / Е. Ж. Назарбаев // Analytic – Режим доступу до журн.:
http://www.kisi.kz.
125. Стирник І. Профспілки і приватизація. Методичні поради головам профспілкових комітетів / І. Стирник // Профспілки України. – 2005. – №4 – С. 67–70.
126. Трифонова О. В. Визначення інвестиційної пріоритетності вугільних шахт / О.В. Трифонова // Економіка: проблеми теорії та практики. – Дніпропетровськ: ДНУ. – 2007. – Вип. 222. – Том IV. – 836-842 с.
127. Фомин Я. А. Диагностика кризисного состояния предприятия: (учеб. пособ. для вузов) / Я. А. Фомин – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 349 с.
128. Шеремет О. О. Фінансовий аналіз: навч. посіб./ О. О. Шеремет. — К.: Міленіум, 2003. – 160с.
129. Winands Stephan. Solvency Challenges for European Insurers / Stephan Winands // Intelectual Capital from GE ERC Global P&C. — Employers Reinsurance Corporation. — Munich, July 2003. — P. 3.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50
Скачать бесплатно 21487.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.