У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ЗНИЖЕННЯ ВИТРАТ ХЛІБОПЕКАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
Количество страниц 237
ВУЗ ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ЗНИЖЕННЯ ВИТРАТ ПІДПРИЄМСТВ 10
1.1. Роль і місце стратегії зниження витрат у стратегічному розвитку підприємства 10
1.2. Фактори впливу на стратегію зниження витрат підприємства 35
1.3. Завдання та етапи формування стратегії зниження витрат підприємства 47
Висновки до розділу 1 67
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ЗОВНІШНЬОГО ТА ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПРИ ФОРМУВАННІ СТРАТЕГІЇ ЗНИЖЕННЯ ВИТРАТ 70
2.1. Аналіз зовнішнього середовища функціонування хлібопекарських підприємств 70
2.2. Аналіз внутрішнього стану хлібопекарських підприємств та його роль у формуванні стратегії зниження витрат 94
2.3. Стратегічний аналіз витрат хлібопекарських підприємств 113
Висновки до розділу 2 131
РОЗДІЛ 3. ОБҐРУНТУВАННЯ НАПРЯМКІВ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ЗНИЖЕННЯ ВИТРАТ ХЛІБОПЕКАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ 134
3.1. Формування системи забезпечення стратегії зниження витрат хлібопекарських підприємств 134
3.2. Зниження витрат на засадах інтервальної моделі оптимізації витрат хлібопекарських підприємств 153
3.3. Оцінювання результативності стратегії зниження витрат 168
Висновки до розділу 3 182
ВИСНОВКИ 185
ДОДАТКИ 188
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 225

ВСТУП

Актуальність теми. Кризовий стан багатьох вітчизняних підприємств харчової промисловості спонукає до змін у системі управління та потребує вдосконалення теорії й практики вироблення стратегії діяльності. Формування ефективної стратегії дає змогу підприємствам виживати у складних ринкових умовах і є вкрай необхідним для тих галузей, які стратегічно важливі та гарантують продовольчу безпеку країни. Однак, як свідчить досвід функціонування підприємств хлібопекарської промисловості, спостерігається спад обсягів промислового виробництва хліба і хлібобулочної продукції та простежується зростання кількості збиткових підприємств.
Діяльність хлібопекарських підприємств значною мірою залежить від здатності адаптувати потенціал підприємства до умов динамічного навколишнього середовища. Вагоме місце у забезпеченні беззбиткової та рентабельної діяльності підприємств займає співвідношення результатів і витрат господарювання. З огляду на соціальну значущість продукції хлібопекарської промисловості та постійне державне регулювання ціноутворення виникає необхідність у підвищенні ефективності за рахунок зниження витрат.
На хлібопекарських підприємствах приймається низка рішень, спрямованих на зниження витрат виробництва й підвищення конкурентоспроможності. Однак актуальними завданнями є формування стратегії зниження витрат на основі узагальнення світового досвіду стратегічного управління витратами, критичного оцінювання вітчизняного досвіду зниження витрат і адаптації до умов української економіки досвіду зарубіжних країн.
Дослідженню питань формування стратегії підприємства загалом і стратегії зниження витрат певну увагу приділяли зарубіжні вчені-економісти О. С. Віханський, А. П. Градов, Б. Карлоф, Г. Мінцберг, М. Портер, А. Дж. Стрікленд, А. А. Томпсон, Р. А. Фатхутдинов та ін., а в Україні актуальні проблеми формування стратегії та зниження витрат вивчали В. Г. Герасимчук, М. О. Данилюк, Л. В. Дікань, О. І. Ковтун, Л. А. Костирко, В. В. Лук’янова, А. П. Наливайко, В. Д. Нємцов, М. Г. Саєнко, М. І. Хопчан, Ю. С. Цал-Цалко, А. В. Череп, З. Є. Шершньова, В. М. Яценко й ін.
Однак вивчення наукових праць з цієї проблеми дало змогу зробити висновок про те, що питання формування стратегії зниження витрат потребують удосконалення й адаптації до ринкового середовища. Необхідно також проводити додаткові дослідження та вдосконалювати формування стратегії зниження витрат з врахуванням особливостей хлібопекарських підприємств.
Неоднозначність теоретичних і методичних засад вироблення конкурентної стратегії, недостатня обґрунтованість формування стратегії зниження витрат у вітчизняній літературі та практична значущість вищевказаних проблем на підприємствах зумовили актуальність теми, мету і завдання дисертаційної роботи.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Дисертаційна робота виконана відповідно до напрямків наукових досліджень кафедри економіки підприємств і корпорацій Тернопільського національного економічного університету за темою “Обґрунтування шляхів підвищення ефективності функціонування підприємства в умовах трансформації економіки України” (номер державної реєстрації 0102U002562), у межах якої підготовлено розділ “Формування та регулювання витрат на виробництво і реалізацію продукції підприємства”. Автором теоретично обґрунтовано особливості процесу формування стратегії зниження витрат підприємства та розроблено пропозиції щодо її впровадження на хлібопекарських підприємствах.
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційної роботи є поглиблення теоретичних засад стратегії зниження витрат підприємства й обґрунтування методичних і практичних рекомендацій щодо її формування на хлібопекарських підприємствах.
Для досягнення вказаної мети у дисертації передбачено виконання таких завдань:
– узагальнити суть, передумови та теоретичні основи формування стратегії зниження витрат і визначити її місце серед конкурентних стратегій;
– розробити концептуальні засади формування стратегії зниження витрат на хлібопекарських підприємствах та визначити послідовність етапів формування цієї стратегії;
– систематизувати фактори та виявити їхній вплив на формування стратегії зниження витрат, узгодити їх із системою факторів впливу на витрати, здійснити аналітичне оцінювання формування витрат хлібопекарських підприємств з урахуванням галузевих особливостей;
– обґрунтувати напрями стратегічного зниження витрат через виявлення резервів і ключових компетенцій хлібопекарських підприємств у ланцюзі витрат з виробництва хлібобулочних виробів;
– розробити модель оптимізації витрат для застосування її при формуванні стратегії зниження витрат на хлібопекарських підприємствах;
– здійснити оцінювання ефективності формування стратегії зниження витрат підприємств.
Об’єктом дослідження є процес формування стратегії зниження витрат підприємств хлібопекарської промисловості.
Предмет дослідження – теоретичні та практичні засади формування стратегії зниження витрат хлібопекарських підприємств.
Методи дослідження. Теоретичною і методологічною основою дослідження стали положення та висновки з проблем стратегічного управління і формування витрат, викладені у працях вітчизняних та зарубіжних вчених і фахівців-практиків з досліджуваної проблематики, а також законодавчі й нормативні акти України.
У дисертаційній роботі використано такі наукові методи дослідження: аналізу та синтезу – при дослідженні проблеми формування стратегії підприємства, для уточнення визначення поняття “стратегія зниження витрат”, послідовності формування стратегії, зокрема визначення етапів стратегії зниження витрат; статистичного групування та порівняння – при проведенні аналізу витрат на виробництво продукції на підприємствах хлібопекарської галузі; економіко-математичного моделювання – при розробці моделі оптимізації витрат підприємства; графічний – для наочного ілюстрування досліджуваних явищ, процесів та закономірностей.
Інформаційною базою дослідження стали дані Державного комітету статистики України, Тернопільського обласного управління статистики й окремих хлібопекарських підприємств Тернопільської області.
Наукова новизна одержаних результатів полягає у системному обґрунтуванні теоретичних засад і прикладних аспектів формування стратегії зниження витрат підприємств хлібопекарської промисловості.
Основні положення дисертації, що визначають її наукову новизну, полягають у такому:
вперше:
– розроблено комплексний підхід до формування стратегії зниження витрат з урахуванням особливостей функціонування хлібопекарських підприємств та вимог ринкового середовища, який одночасно враховує вплив зовнішніх і внутрішніх факторів на формування стратегії зниження витрат та ґрунтується на сукупності послідовних етапів для зниження витрат у перспективному розвитку хлібопекарських підприємств;
– запропоновано формування стратегії зниження витрат на основі побудованої інтервальної моделі оптимізації витрат і обґрунтовано доцільність застосування цієї моделі на хлібопекарських підприємствах, яка передбачає визначення гарантованих меж ефективності функціонування підприємства при оптимістичному й песимістичному варіантах розвитку подій, а також використання якої забезпечує визначення мінімальних витрат для груп підприємств;
удосконалено:
– визначення поняття “стратегія зниження витрат” як теоретичного підґрунтя при формуванні цієї стратегії відповідно до ринкових умов господарювання. У цьому контексті стратегію зниження витрат підприємства доцільно розглядати як обґрунтовану на перспективу комплексну систему дій, яка передбачає вироблення спеціальних стратегічних заходів, спрямованих на підвищення ефективності діяльності та досягнення стратегічних цілей підприємства за допомогою зниження витрат у процесі виробництва продукції, здатної задовольнити вимоги ринку;
– систематизацію зовнішніх і внутрішніх факторів, які в комплексі впливають на витрати та формування стратегії зниження витрат, що дає змогу адекватно реагувати на зміни у зовнішньому ринковому середовищі й враховувати економіко-організаційні та технологічні особливості хлібопекарських підприємств;
дістало подальший розвиток:
– розроблення стратегічної концепції ланцюга витрат з виробництва хлібобулочних виробів на основі виявлених резервів зниження витрат і ключових компетенцій хлібопекарських підприємств, що враховує зв’язки з постачальниками сировини та замовниками продукції, а також зв’язки між вартісними ланцюжками сегментів підприємства й у межах кожного сегмента;
– оцінювання результативності стратегії зниження витрат шляхом аналізу взаємозв’язку “витрати – обсяг – прибуток” для хлібопекарських підприємств за результатами моделі оптимізації витрат з урахуванням розроблених стратегічних заходів у напрямку зниження витрат.
Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що теоретико-методичні розробки, подані у дисертації, мають прикладний характер і можуть застосовуватися в практичній діяльності підприємств при формуванні стратегії зниження витрат хлібопекарських підприємств у сучасних умовах господарювання. Зокрема, йдеться про реалізацію резервів зниження витрат на виробництво хліба й хлібобулочних виробів, інтервальну модель оптимізації витрат при визначенні оптимальних обсягів випуску продукції.
Результати дисертаційної роботи впроваджено у діяльність ТОВ “Тернопільхлібпром” (довідка № 3/103 від 20.12.2007 р.), ВАТ “Микулинецький хлібозавод” (довідка № 31 від 21.06.2007 р.), ТОВ “Дарт” (довідка № 17 від 08.06.2007 р.).
Наукові результати проведеного дослідження використовуються у навчальному процесі Тернопільського національного економічного університету при викладанні дисциплін “Стратегія підприємства”, “Стратегічне управління підприємством”, “Управління витратами” (довідка № 124-06/1942 від 28.12.2007 р.).
Особистий внесок здобувача. Всі наукові результати, викладені в дисертації, отримані автором особисто. З наукових праць, опублікованих у співавторстві, використано лише ті ідеї та положення, які є результатом самостійного дослідження здобувача.
Апробація результатів дисертації. Основні положення і результати дослідження доповідались й отримали схвалення на науково-практичній конференції “Стратегія розвитку вітчизняних підприємств” (м. Тернопіль, 2003 р.); ІV Міжнародній науковій конференції студентів і молодих учених “Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання” (м. Донецьк, 2003 р.); Міжнародній науково-практичній конференції “Дні науки ‘2005” (м. Дніпропетровськ, 2005 р.); ІV Міжнародній науково-теоретичній конференції студентів, аспірантів та молодих вчених “Соціально-економічні, політичні та культурні оцінки і прогнози на рубежі двох тисячоліть” (м. Тернопіль, 2006 р.); науковій конференції професорсько-викладацького складу “Економічні, правові, інформаційні та гуманітарні проблеми розвитку України в постстабілізаційний період” (м. Тернопіль, 2006 р.).
Публікації. За результатами виконаної дисертаційної роботи опубліковано 14 наукових праць, з яких 11 написані одноосібно. Загальний обсяг публікацій – 4,09 д. а. (з них особисто автору належить 3,72 д. а.). В тому числі 10 праць у фахових виданнях загальним обсягом 3,59 д. а. (з них особисто автору належить 3,22 д. а.), 4 – у збірниках наукових праць за матеріалами конференцій (0,5 д. а.).
Структура і обсяг роботи. Дисертація складається зі вступу, трьох розділів та висновків загальним обсягом 187 сторінок основного тексту. Дисертаційна робота містить 31 рисунок, 22 таблиці, 14 додатків. Список використаних джерел нараховує 206 найменувань на 19 сторінках.
Список литературы ВИСНОВКИ

У дисертації наведено теоретичні узагальнення і викладено нове вирішення наукової задачі щодо формування стратегії зниження витрат на хлібопекарських підприємствах. Основні результати дослідження дають підстави для таких висновків:
1. Формування ефективної стратегії зниження витрат на хлібопекарських підприємствах потребує уточнення економічного змісту основних понять. Виявлено, що в літературі стратегію розглядають як плановий документ, як визначені довготермінові цілі та необхідні шляхи для їх досягнення, як позицію в зовнішньому середовищі.
Уточнено зміст терміна “стратегія зниження витрат” як перспективної системи дій для підвищення ефективності діяльності та досягнення стратегічних цілей підприємства шляхом вироблення стратегічних заходів, спрямованих на зниження витрат при виробництві продукції.
2. Систематизовано фактори, які впливають на стратегію підприємства і витрати. Для формування ефективної стратегії зниження витрат у комплексі досліджено фактори навколишнього середовища, що дасть змогу врахувати економіко-організаційні та технологічні особливості діяльності хлібопекарських підприємств й адаптуватися до змін у зовнішньому середовищі.
3. Обґрунтовано послідовність формування стратегії зниження витрат хлібопекарських підприємств, яка ґрунтується на сукупності дій цілеспрямованого впливу на зниження витрат з урахуванням загальних стратегічних принципів формування і певних особливостей, властивих цій галузі. Зокрема визначено такі етапи: формулювання місії підприємства; визначення стратегічних цілей підприємства, спрямованих на зниження витрат; здійснення комплексного аналізу зовнішнього середовища підприємств у контексті зниження витрат; аналізування витрат і внутрішнього стану підприємства; оцінювання відповідності зовнішнього впливу й потенціалу підприємства визначеним місії та цілям; визначення завдань стратегії зниження витрат і напрямків їх досягнення; формування системи забезпечення стратегії зниження витрат; вибір критеріїв для оцінювання результативності стратегії зниження витрат. Завдання цієї стратегії полягають у виборі технологій з мінімальними витратами, мінімізації вартості одиниці продукції й раціоналізації використання ресурсів.
4. При формуванні стратегії зниження витрат хлібопекарських підприємств проведено аналіз зовнішнього середовища галузі, в якій функціонує підприємство. Аналіз показав, що галузь перебуває у недостатньо привабливому стані з точки зору ефективності функціонування: спостерігається скорочення обсягів виробництва продукції в Україні загалом та в розрахунку на одну особу, що у 2006 р. становило 46 кг; неповністю завантажені потужності хлібопекарських підприємств; фізично й морально зношене технологічне обладнання та простежуються низькі темпи його оновлення; диспаритет цін на сировину, енергоносії й хлібобулочну продукцію.
5. З’ясовано, що на формування стратегії зниження витрат хлібопекарських підприємств впливають такі організаційно-технологічні особливості: хлібопекарське виробництво є масовим потоковим виробництвом з неперервним режимом технологічного процесу; продукція підприємств має короткий термін зберігання, її потрібно реалізувати протягом доби; попит на продукцію постійно коливається і таким чином впливає на обсяги виробництва; держава обмежує верхню межу цін на соціально важливі види хліба.
6. При формуванні ефективної стратегії зниження витрат на основі аналізу зовнішнього та внутрішнього середовища виявлено можливі резерви зниження витрат, які відображають потенційні можливості підприємства щодо використання всіх виробничих ресурсів і отримання позитивного економічного ефекту. На основі виявлених резервів зниження витрат та ключових компетенцій хлібопекарських підприємства розроблено стратегічну концепцію ланцюга витрат з виробництва хлібобулочних виробів. Ланцюг витрат підприємства в системі ланцюга витрат галузі враховує зв’язки з постачальниками сировини і замовниками продукції, а також зв’язки між вартісними ланцюжками сегментів підприємства й у межах кожного сегмента.
7. Доведено, що при формуванні ефективної стратегії зниження витрат хлібопекарських підприємств доцільно застосувати економіко-математичну модель оптимізації витрат для підприємств з різними обсягами виробництва продукції. Задачу оптимізації витрат, цільова функція якої полягає в досягненні максимального прибутку за умови раціонального використання ресурсів та задоволення попиту, формалізовано у вигляді задачі лінійного програмування з інтервальними коефіцієнтами. Побудована модель оптимізації витрат дає змогу формалізувати процес прийняття рішень щодо оптимізації обсягів і структури асортименту продукції та визначити гарантовані межі мінімізації витрат на одиницю продукції залежно від того, як використовуються внутрішні виробничі можливості підприємства під впливом факторів навколишнього середовища. Загалом, у результаті формування ефективної стратегії зниження витрат для хлібозаводів витрати на 1 грн. реалізованої продукції знизяться до 0,74 грн., а за відсутності відповідних стратегічних заходів можуть зрости до 1,25 грн. Для міні-пекарень цей показник коливатиметься від 0,79 грн. до 1,00 грн.
8. Запропоновано здійснювати оцінювання результативності сформованої стратегії зниження витрат і за необхідності використовувати зворотний зв’язок з метою коригування цієї стратегії. Для цього слід використати порівняння результатів діяльності підприємства за допомогою аналізу взаємозв’язку “витрати – обсяг – прибуток”.
Якщо цілі не досягнуто, необхідно виявляти та використовувати альтернативні можливості зниження витрат хлібозаводів і міні-пекарень для коригування стратегії.




СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Аношкина Г. Как открыть пекарню / Г. Аношкина // Хлебопродукты. – 2004. – № 7. – С. 28–29.
2. Аношкина Г. Как открыть пекарню / Г. Аношкина // Хлебопродукты. – 2004. – № 8. – С. 38–39.
3. Аношкина Г. Как открыть пекарню / Г. Аношкина // Хлебопродукты. – 2004. – № 9. – С. 36–37.
4. Аношкина Г. Контроль за выходом хлеба и планирование технологического процесса / Г. Аношкина // Хлебопродукты. – 2001. – № 9. – С. 34–37.
5. Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф ; сокр. пер. с англ. – М. : Экономика, 1989. – 519 с.
6. Бельтюков Е. А. Выбор стратегии развития предприятия : учеб. пособ. / Е. А. Бельтюков, Л. А. Некрасова. – Одесса : ОНПУ, 2002. – 259 с.
7. Боднар І. Ю. Управління витратами виробництва та собівартістю продукції : навч. посіб. / І. Ю. Боднар, В. І. Пахомов. – К. : Київ. держ. торг.-екон. ун-т, 2000. – 65 с.
8. Бойчик І. М. Стратегія розвитку підприємства та роль стратегічного аналізу в її формуванні / І. М. Бойчик // Стратегія розвитку вітчизняних підприємств : матеріали наук.-практ. конф., 23-24 жовт. 2003 р. – Тернопіль, 2003. – С. 200–203.
9. Болдычева А. Г. Определение стратегии экономического развития предприятия / А. Г. Болдычева, Т. М. Панченко // Пищевая промышленность. – 2004. – № 6. – С. 30–32.
10. Борщевський П. Харчова промисловість України: сучасні тенденції та перспективи розвитку / П. Борщевський, М. Сичевський, В. Троян // Економіка України. – 2003. – № 8. – С. 45–49.
11. Булеев И. П. Управление трансакционными издержками в переходной экономике / Булеев И. П. ; Ин-т экономики пром-сти НАН Украины. – Донецк, 2002. – 154 с.
12. Бухгалтерський фінансовий та внутрішньогосподарський облік в галузях системи переробної промисловості АПК (на основі національних стандартів) / [В. В. Сопко, Ю. Я. Лузан, І. М. Рішняк та ін.] ; за ред. В. В. Сопка, О. В. Бойка. – К. : Фенікс, 2001. – 468 с.
13. Варава Л. Н. Теоретические аспекты формирования и развития системы стратегического планирования и управления / Л. Н. Варава // Економіка промисловості. – 2002. – № 3. – С. 52–60.
14. Василенко В. О. Стратегічне управління підприємством : навч. посіб. / В. О. Василенко, Т. І. Ткаченко. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 400 с.
15. Васильченко А. Н. Украинское хлебопечение – состояние, проблемы и перспективы / А. Н. Васильченко // Хлебопечение России. – 2003. – № 5. – С. 44–46.
16. Васильченко О. Від хліба все багатство / О. Васильченко // Зерно і хліб. – 2004. – № 2. – С. 13.
17. Васильченко О. Чому не дешевшає хліб / О. Васильченко, О. Даценко // Зерно і хліб. – 2003. – № 1. – С. 22.
18. Вахрушина М. А. Бухгалтерский управленческий учет : учеб. пособ. / Вахрушина М. А. – М. : ЗАО “Финстатинформ”, 1999. – 359 с.
19. Виханский О. С. Стратегическое управление : учебник / Виханский О. С. – 2-е изд., перераб. и доп. – М. : Гардарика, 1998. – 296 с.
20. Вознюк М. И. Анализ резервов снижения себестоимости промышленной продукции / Вознюк М. И. – Минск : Вышейшая школа, 1978. – 176 с.
21. Володькина М. В. Стратегический менеджмент : учеб. пособ. / Володькина М. В. – К. : Знання-Прес, 2002. – 149 с. – (Высшее образование ХХІ).
22. Волохова Н. Комунальні хлібозаводи розвиваються за індивідуальними схемами / Н. Волохова, Т. Репіч // Зерно і хліб. – 2003. – № 4. – С. 12–13.
23. Вощинин А. П. Оптимизация в условиях неопределенности / А. П. Вощинин, Г. Р. Сотиров – М. : МЭИ ; София : Техника, 1989. – 224 с.
24. Вощинин А. П. Решение задач оптимизации по интервальным оценкам критерия / А. П. Вощинин // Заводская лаборатория. – 1987. – № 7. – С. 68–71.
25. Гавловська Н. І. Аналіз і планування беззбиткової діяльності підприємств / Н. І. Гавловська // Вісник Хмельницького національного університету. – Хмельницький, 2005. – Т. 1, ч. 2, № 5. – С. 47–53.
26. Георгиади Г. Г. Научно-технический прогресс в хлебопекарной промышленности / Г. Г. Георгиади, В. В. Рекославский. – К. : Урожай, 1989. – 208 с.
27. Герасимчук В. Г. Стратегічне управління підприємством. Графічне моделювання : навч. посіб. / В. Г. Герасимчук. – К. : КНЕУ, 2000. – 360 с.
28. Герчикова И. Н. Менеджмент : учебник / Герчикова И. Н. – М. : Банки и биржи, ЮНИТИ, 1997. – 501 с.
29. Голов С. Ф. Управлінський облік : підручник / Голов С. Ф. – 2-ге вид. – К. : Лібра, 2004. – 704 с.
30. Гордановская В. П. Снижение себестоимости продукции в условиях интенсификации производства / Гордановская В. П., Левтринский Т. М., Ведмедь А. В. – К. : Техника, 1990. – 119 с.
31. Господарський кодекс України : прийнятий Верховною Радою України від 16 січ. 2003 р. № 436-ІV. – К. : Форум, 2007. – 260 с.
32. Грузинов В. П. Экономика предприятия : учебн. для вузов / Грузинов В. П., Максимов К. К., Эриашвили Н. Д. ; под ред. В. П. Грузинова. – М. : Банки и биржи, ЮНИТИ, 1999. – 535 с.
33. Давидович І. Є. Управління витратами : навч. посіб. / Давидович Ігор Євгенович. – 3-є вид., перероб. і доп. – Тернопіль : Економічна думка, 2007. – 264 с.
34. Данилюк М. О. Теорія і практика процесно-орієнтованого управління витратами / М. О. Данилюк, В. Р. Лещій. – Івано-Франківськ : Місто НВ, 2002. – 248 с.
35. Даценко О. Дайте можливість пекарям працювати / О. Даценко, М. Перевертун // Зерно і хліб. – 2004. – № 3. – С. 9.
36. Дікань Л. В. Мінімізація витрат виробництва в умовах перехідної економіки / Л. В. Дікань, О. О. Калініченко. – Харків : Гриф. – 2000. – 80 с.
37. Добровський В. М. Управлінський облік : навч. посіб. / Добровський В. М., Гнилицька Л. В., Коршикова Р. С. ; за ред. В. М. Добровського. – К. : КНЕУ, 2005. – 278 с.
38. Добрусин А. М. Снижение себестоимости продукции: резервы, опыт / Добрусин А. М. – М. : Профиздат, 1986. – 120 с.
39. Доля В. Т. Экономический анализ: теория и практические методики : учеб. пособ. / Доля В. Т. – К. : Кондор, 2003. – 208 с.
40. Дьяконов В. Mathcad 2001: учеб. курс / Дьяконов В. – СПб. : Питер, 2001. – 624с.
41. Економіка виробничого підприємництва : навч. посіб. / за ред. Й. М. Петровича. – К. : Т-во “Знання”, КОО, 2002. – 405 с. – (Вища освіта ХХІ століття).
42. Економіка підприємств харчової промисловості / [Заїнчковський А. О., Решетнюк Г. М., Болдуй Г. А. та ін.] ; за ред. А. О. Заїнчковського. – К. : Урожай, 1998. – 272 с.
43. Економіка підприємства : підручник / за заг. ред. С. Ф. Покропивного. – 2-ге вид., перероб. та доп. – К. : КНЕУ, 2000. – 528 с.
44. Економіка підприємства : підручник / за ред. П. С. Харіва. – Тернопіль : Економічна думка, 2000. – 500 с.
45. Економіка харчової промисловості : підручник / [Кошелюк С. П., Борщевський П. П., Данилишин Б. М. та ін.] ; за ред. С. П. Кошелюка. – К. : Вища школа, 1994. – 334 с.
46. Економічна енциклопедія : у 3 т. Т. 1 / відп. ред. Мочерний С. В. – К. : Видавничий центр “Академія”, 2000. – 864 с.
47. Економічна енциклопедія : у 3 т. Т. 3 / відп. ред. Мочерний С. В. – К. : Видавничий центр “Академія”, 2002. – 952 с.
48. Економічний аналіз : навч. посіб. / [М. В. Болюх, В. З. Бурчевський, М. І. Горбаток та ін.] ; за ред. М. Ф. Чумаченка. – К. : КНЕУ, 2001. – 540 с.
49. Економічний аналіз : навч. посіб. / за ред. проф. Ф. Ф. Бутинця. – Житомир : ПП “Рута”, 2003. – 680 с.
50. Заблодская И. В. Ситуационный анализ маркетинговой среды предприятий хлебопекарной отрасли : монография / И. В. Заблодская, З. Ф. Ляпин. – Луганск : Изд-во ВУГУ, 1999. – 164 с.
51. Завьялков А. Г. Планирование и калькулирование себестоимости промышленной продукции / Завьялков А. Г. – Минск : Беларусь, 1978. – 160 с.
52. Загородна О. М. Стратегічний аналіз і його практичне використання / О. М. Загородна // Наукові записки : зб. праць каф. екон. аналізу ТАНГ. – 2002. – Вип. 11. – С. 55–58.
53. Заінчковський А. О. Маркетинг як інструмент управління прибутком хлібопекарських підприємств м. Києва / А. О. Заінчковський, О. М. Пєтухова, М. В. Нетяжук // Економіка АПК. – 1999. – № 7. – С. 47–53.
54. Зайцев Л. Г. Стратегический менеджмент : учебник / Л. Г. Зайцев, М. И. Соколова. – М. : Экономистъ, 2002. – 416 с.
55. Зайцева О. І. Механізм розробки стратегії підприємства і формування системи ключових результатів / О. І. Зайцева // Вісник Хмельницького національного університету. – Хмельницький, 2005. – Т. 1,ч. 2, № 5. – С. 162–165.
56. Закон України “Про оподаткування прибутку підприємств” від 28 груд. 1994 р. № 334/94-ВР // Все про бухгалтерський облік. – 2007. – 13 лют. (№ 15). – С. 3–45.
57. Зуб А. Т. Системный стратегический менеджмент: методология и практика : монография / А. Т. Зуб, М. В. Локтионов – М. : Генезис, 2001. – 752 с.
58. И снова о хлебе // Хлебопекарное и кондитерское дело. – 2007. – № 2. – С. 12.
59. Калина А. В. Современный экономический анализ и прогнозирование (микро- и макроуровни) : учеб.-метод. пособ. / Калина А. В., Конева М. И., Ященко В. А. – К. : МАУП, 2003. – 416 с.
60. Карлоф Б. Деловая стратегия / Карлоф Б. : пер. с англ. – М. : Экономика, 1991. – 239с.
61. Кігель В. Р. Методи і моделі підтримки прийняття рішень у ринковій економіці : монографія / Кігель В. Р. – К. : ЦУЛ, 2003. – 202 с.
62. Ковтун О. І. Стратегія підприємства : навч. посіб. / О. І. Ковтун – Львів : “Новий світ – 2000”, 2006. – 388 с.
63. Конюховский П. В. Математические методы исследования операций в экономике / Конюховский П. В. – СПб. : Питер, 2000. – 208 с.
64. Костецька Н. Аналіз діяльності хлібопекарської промисловості в контексті стратегічного розвитку галузі / Наталія Костецька // Вісник Тернопільського державного економічного університету. – Тернопіль, 2006. – Вип. 2. – С. 146–152.
65. Костецька Н. До питання планування зниження витрат виробництва / Наталія Костецька // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Економіка. – Тернопіль, 2003. – № 14. – С. 126–128.
66. Костецька Н. І. Класифікація витрат як основа формування стратегії зниження витрат підприємства / Н. І. Костецька // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – Хмельницький, 2005. – Т. 1, № 6. – С. 71–75.
67. Костецька Н. І. Методологічні підходи до управління витратами / Н. І. Костецька // Стратегія розвитку вітчизняних підприємств : матеріали наук.-практ. конф., 23-24 жовт. 2003 р. – Тернопіль, 2003. – С. 294–295.
68. Костецька Н. І. Особливості формування витрат на виробництво продукції підприємств хлібопекарської промисловості / Н. І. Костецька // Управління розвитком соціально-економічних систем: глобалізація, підприємництво, стале економічне зростання : праці четвертої міжнар. наук. конф. студ. та молодих учених, 9-12 груд. 2003 р. – Донецьк : ДонНУ, 2003. – Ч. 2. – С. 169–171.
69. Костецька Н. І. Оцінювання діяльності хлібопекарських підприємств за допомогою аналізу взаємозв’язку “витрати – обсяг – прибуток” / Н. І. Костецька // Економіка і регіон : Науковий вісник Полтавського національного технічного університету ім. Ю. Кондратюка. – Полтава, 2006. – № 1 (8). – С. 125–128.
70. Костецька Н. І. Побудова моделі оптимізації витрат хлібопекарських підприємств / Н. І. Костецька // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – Хмельницький, 2007. – № 1. – С. 157–160.
71. Костецька Н. І. Система показників стратегічного аналізу для формування стратегії зниження витрат / Н. І. Костецька // Соціально-економічні, політичні та культурні оцінки і прогнози на рубежі двох тисячоліть : тези доповідей ІV міжнар. наук.-теорет. конф. студентів, аспірантів та молодих вчених, 30 берез. 2006 р. – Тернопіль, 2006. – Ч. 2. – С. 77–78.
72. Костецька Н. І. Стратегічне управління витратами / Н. І. Костецька // Дні науки ‘2005 : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 15-17 квіт. 2005 р. – Дніпропетровськ : Наука і освіта, 2005. – Т. 12. – С. 81–82.
73. Костецька Н. Підходи до класифікації резервів зниження витрат виробництва / Наталія Костецька // Українська наука: минуле, сучасне, майбутнє. – Тернопіль, 2004. – Вип. 9. – С. 49–54.
74. Костецька Н. Стратегія зниження витрат підприємства / Наталія Костецька // Галицький економічний вісник. – Тернопіль, 2005. – № 2 (6). – С. 38–44.
75. Костырко Л. А. Исследование стратегических задач управления финансово-экономической деятельностью хозяйствующего субъекта / Л. А. Костырко // Економіка промисловості. – 2002. – № 3. – С. 209–216.
76. Костырко Л. А. Стратегия финансово-экономической деятельности хозяйственного субъекта: методология и организация : монография / Костырко Л. А. – Луганск : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2002. – 560 с.
77. Костюков Д. Б. Проблемы управления ресурсами предприятий хлебопекарной промышленности / Д. Б. Костюков // Хлебопечение России. – 2002. – № 6. – С. 11–12.
78. Крайник О. П. Економіка підприємства : навч. посіб. / О. П. Крайник, Є. С. Барвінська. – Львів : Інтелект-Захід, 2003. – 208 с.
79. Краткий курс по экономике предприятия / пер. Е. В. Савельева, Н. Н. Гуляевой, А. С. Ермоленко ; ред. Н. Н. Ушаковой, Е. В. Савельева. – К. : Генеза, 1998. – 424 с.
80. Крисанов Д. Інноваційний фактор розвитку харчової промисловості України / Д. Крисанов // Економіка України. – 2007. – № 4. – С. 71–82.
81. Круглова Н. Ю. Стратегический менеджмент : учеб. для вузов / Н. Ю. Круглова, М. И. Круглов. – М. : Издательство РДЛ, 2003. – 464 с.
82. Куцыгина О. А. Управление затратами на предприятии / Куцыгина О. А. – Воронеж, 2001. – 84 с.
83. Кэмпбел Д. Стратегический менеджмент : учебник / Кэмпбел Д., Стоунхаус Дж., Хьюстон Б. ; пер. с англ. Н. И. Алмазовой. – М. : ООО “Издательство Проспект”, 2003. – 336 с.
84. Кяран У. Ключові фінансові показники. Аналіз та управління розвитком підприємства / Уолш Кяран ; пер. з англ. – К. : Всеувито, Наукова думка, 2001. – 367 с.
85. Лабзунов П. Организация управления затратами в условиях рыночной экономики России / П. Лабзунов // Экономист. – 2002. – № 9. – С. 36–39.
86. Лабзунов П. Функции управления затратами на промышленных предприятиях / Петр Лабзунов // Проблемы теории и практики управления. – 2004. – № 2. – С. 118–122.
87. Ластовецький В. Класифікація витрат виробництва / В. Ластовецький // Економіка України. – 1999. – № 3. – С. 78–81.
Левина А. С. Из чего складывается себестоимость продукции / Левина А. С. – М. : Пищевая промышленность, 1975. – 47 с.
88. Левина А. С. Себестоимость хлеба и хлебобулочных изделий и пути ее снижения / Левина А. С. – М. : Агропромиздат, 1985. – 64 с. – (Экономические знания рабочим).
89. Лотиш О. Комплексний підхід до вибору показників оцінки рівня витрат на виробництво продукції / Оксана Лотиш // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Економіка. – Тернопіль, 2002. – № 10. – С. 232 –233.
90. Лоханова Н. О. Системний підхід в удосконаленні управління процесом формування витрат промислового підприємства / Н. О. Лоханова // Труды Одесского политехнического университета. – Одесса, 2004. – Т. 2, спецвыпуск. – С. 173–176.
91. Лук’янова В. В. Групування витрат за економічними елементами в процесі управління підприємством / В. В. Лук’янова, О. В. Шеремета // Науковий вісник Одеського державного економічного університету. Науки: економіка, політологія, історія. – Одеса, 2007. – № 7 (44). – С. 46–53.
92. Лук’янова В. В. Оцінка ефективності підприємства і підприємництва / В. В. Лук’янова // Вісник ДонДУЕТ. – 2005. – № 4. – С. 110–116.
93. Лук’янова В. В. Оцінка рівня галузевого ризику (на прикладі машинобудування та харчової промисловості) / В. В. Лук’янова // Вісник Хмельницького національного університету. – Хмельницький, 2007. – Т. 2, № 4. – С. 75–80.
94. Люкшинов А. Н. Стратегический менеджмент : учеб. пособ. для вузов / Люкшинов А. Н. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2001. – 375 с.
95. Маслеченков Ю. С. Стратегический и кризисный менеджмент фирмы : учеб. пособ. для вузов / Ю. С Маслеченков, Ю. Н. Тронин. – М. : Издательско-торговая корпорация “Дашков и К°”, 2004. – 884 с.
96. Мельник Д. Л. Деякі теоретичні основи розробки стратегії діяльності підприємства / Д. Л. Мельник // Вісник Хмельницького національного університету. – Хмельницький, 2005. –Т. 1, ч. 2, № 5. – С. 170–174.
97. Мескон М. Х. Основы менеджмента / Майкл Мескон, Майкл Альберт, Франклин Хедоури ; пер. с англ. Л. И. Евенко. – М. : Дело ЛТД, 1994. – 702 с.
98. Методические основы формирования объемов хлебопекарного производства / Ф. Р. Уфимцев, Э. Е. Аксаев, Л. Ф. Минбаева ; под ред. Ф. Р. Уфимцева. – М. : Учебная литература, 2000. – 120 с.
99. Методические рекомендации по формированию себестоимости продукции (работ, услуг) в промышленности // Приложение к газете “Налоги и бухгалтерский учет”. – 2001. – № 7. – С. 3–194. – (Нормативный документ Государственного комитета промышленной политики Украины).
100. Мех Я. В. Інформаційне забезпечення управління внутрішніми резервами підприємства (методологія і організація) : монографія / Мех Я. В. – Тернопіль : ПП “Синтез-Полігаф”, 2003. – 340 с.
101. Мец В. О. Економічний аналіз фінансових результатів та фінансового стану підприємства : навч. посіб. / Мец В. О. – К. : Вища школа, 2003. – 278 с.
102. Минцберг Г. Школы стратегии / Минцберг Г., Альстрэнд Б., Лэмпел Дж. ; пер. с англ. под ред. Ю. Н. Каптуревского. – СПб. : Питер, 2001. – 336 с.
103. Міщенко А. П. Стратегічне управління : навч. посіб. / Міщенко А. П. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 336 с.
104. Мотылев В. Роль малого бизнеса в производстве хлеба в США / В. Мотылев // Хлебопродукты. – 2002. – № 1. – С. 38–39.
105. Наливайко А. П. Теорія стратегії підприємства. Сучасний стан та напрямки розвитку : монографія / Наливайко А. П. – К. : КНЕУ, 2001. – 227 с.
106. Нападовська Л. Формування собівартості та визначення ціни продукції / Л. Нападовська // Економіка України. – 1998. – № 6. – С. 82–83.
107. Не хлебом едимы // Бизнес. – 2006. – 12 июн. (№ 24). – С. 141–143.
108. Нємцов В. Д. Стратегічний менеджмент : навч. посіб. / В. Д. Нємцов, Л. Є. Довгань. – К. : ТОВ “УВПК “ЕксОб”, 2002. – 560 с.
109. Никишина О. В. Резервы снижения себестоимости хлебопекарных предприятий / О. В. Никишина // Труды Одесского политехнического университета. – Одесса, 2004. – Т. 2, спецвыпуск. – С. 181–184.
110. Новые подходы к калькулированию себестоимости и формированию ассортимента продукции на хлебозаводах / А. П. Косован, З. Б. Шифман, Н. С. Тульская и др. // Хлебопечение России. – 2000. – № 1. – С. 10–12.
111. Орлов О. А. Распределение условно-постоянных издержек с помощью коэффициента безубыточности / О. А. Орлов, Е. Г. Рясных // Финансовый менеджмент. 2003. – № 3. – С. 9–14.
112. Орлов О. Нетрадиционный метод распределения накладных затрат / Оливер Орлов, Евгения Рясных, Евгений Рудниченко // Економіст. – 2005. – № 7. – С. 69–73.
113. Орлов О. О. Планування діяльності промислового підприємства : підручник / Орлов О. О. – К. : Скарби, 2002. – 336 с.
114. Осовська Г. В. Стратегічний менеджмент : навч. посіб. / Осовська Г. В., Фіщук О. Л., Жалінська І. В. – К. : Кондор, 2003. – 196 с.
115. Панасенко Л. І. Стратегічний аналіз і контролінг у забезпеченні конкурентоспроможності підприємства / Л. І. Панасенко // Вісник Київського національного університету ім. Т. Шевченка. Економіка. – 2003. – Вип. 66–67. – С. 65–66.
116. Панасюк В. М. Витрати виробництва: управлінський аспект / Панасюк В. М. – Тернопіль : Астон, 2005. – 288 с.
117. Партин Г. О. Формування стратегічної моделі управління витратами підприємства / Г. О. Партин // Фінанси України. – 2004. – № 11. – С. 124–133.
118. Петруха С. Методологічні засади аналізу фінансового стану хлібопекарської підгалузі харчової промисловості України / Сергій Пеструха, Максим Колотуша // Економіст. – 2007. – № 5. – С. 15–27.
119. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 “Витрати” // Бухгалтерія. – 2001. – № 5. – С. 135–141.
120. Полозова А. Н. Анализ экономической устойчивости хлебопекарных предприятий / А. Н. Полозова, Н. В. Фролова // Хлебопечение России. – 2002. – № 5. – С. 4–6.
121. Портер М. Е. Стратегія конкуренції / Портер М. Е. ; пер. з англ. А. Олійник, Р. Сільський. – К. : Основи, 1998. – 390 с.
122. Портер М. Международная конкуренция. Конкурентные преимущества стран / Майкл Портер ; [пер. с англ. под ред. В. Д. Щетина]. – М. : Международные отношения, 1993. – 896 с.
123. Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження наборів продуктів харчування, наборів непродовольчих товарів та наборів послуг для основних соціальних і демографічних груп населення” від 14 квіт. 2000 р. № 656 // Офіційний вісник України. – 2000. – № 16. – С. 97–111.
124. Постанова Кабінету Міністрів України “Про невідкладні дії щодо стабілізації ситуації на ринку продовольчого зерна, хліба і хлібобулочних виробів” від 10 листоп. 2003 р. № 1747 // Офіційний вісник України. – 2003. – № 46. – С. 8–12.
125. Прахалад К. К. Ключевая компетенция корпорации / К. К. Прахалад, Г. Хамел ; пер. с англ. В. С. Катькало // Вестник СпбГУ. Сер. 8. – 2003. – Вып. 3 (№ 24). – С. 18–45.
126. Проект розпорядження Кабінету Міністрів України “Про схвалення Концепції Державної програми розвитку хлібопекарської галузі на період до 2015 року” [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
http://www.minagro.kiev.ua/page/?4920

127. Раицкий К. А. Экономика предприятия : учеб. для вузов / Раицкий К. А. – М. : Информационно-внедренческий центр “Маркетинг”, 1999. – 693 с.
128. Ратушная Г. Расчет себестоимости и цены хлебобулочных изделий / Г. Ратушная // Хлебопродукты. – 2002. – № 5. – С. 32–33.
129. Резервы снижения себестоимости промышленной продукции / А. М. Сафонов, В. В. Баранов, В. Н. Вернигора и др. – К. : Техніка, 1986. – 95 с.
130. Репіч Т. Коефіцієнт збільшення асортименту. Рентабельність і маржа прибутку. Як ці економічні показники впливають в умовах хлібозаводів / Т. Репіч // Зерно і хліб. – 2002. – № 3. – С. 18–19.
131. Рясных Е. Г. Использование инструментов операционного анализа в планировании объемов реализации / Е. Г. Рясных, Н. И. Гавловская // Труды Одесского политехнического университета. – Одесса, 2004. – Т. 2, спецвыпуск. – С. 191–194.
132. Савицкая Г. В. Экономический анализ : учебник / Савицкая Г. В. – 8-е изд., перераб. – М. : Новое знание, 2003. – 640 с.
133. Савчук В. П. Финансовый менеджмент предприятий: прикладные вопросы с анализом деловых ситуаций / Савчук В. П. – К. : Издательский дом “Максимум”, 2001. – 600 с.
134. Саєнко М. Г. Стратегія підприємства : навч. посіб. / Саєнко М. Г. – Тернопіль : “ТАЙП”, 2003. – 215 с.
135. Саморукова Г. В. Выбор способа формирования издержек производства хлебопекарной продукции / Г. В. Саморукова, И. А. Старкова // Хлебопекарное и кондитерское производство. – 2003. – № 11. – С. 10–11.
136. Слюсарчук Л. Групування витрат у системі управлінського і податкового обліку / Л. Слюсарчук, Н. Михайлицька // Вісник податкової служби України. – 1998. – № 12. – С. 51–54.
137. Соловйов І. О. Маркетингові аспекти діяльності суб’єктів ринку хлібобулочних виробів / І. О. Соловйов, О. О. Мурзак // Економіка АПК. – 2005. – № 2. – С. 100–106.
138. Соловьев В. С. Стратегический менеджмент : учебник / Соловьев В. С. – Ростов-на-Дону : Феникс ; Новосибирск : Сибирское соглашение, 2002. – 448 с.
139. Сопко В. В. Нормативный учет затрат производства в пищевой промышленности / Сопко В. В. – М. : Пищевая промышленность, 1978. – 144 с.
140. Справочник директора предприятия / под ред. М. Г. Лапусты. – М. : ИНФРА-М, 2002. – 832 с. – (Справочники “ИНФРА-М”).
141. Старкова И. А. Перераспределение затрат как экономическая мера регулирования цены хлебопекарной продукции / И. А. Старкова // Хлебопекарное и кондитерское производство. – 2003. – № 2. – С. 8–9.
142. Старкова И. А. Регулирование рынка хлебопекарной продукции путем выбора способа формирования затрат / И. А. Старкова // Хлебопекарное и кондитерское производство. – 2003. – № 12. – С. 6–8.
143. Статистичний щорічник Тернопільської області за 2003 рік / Державний комітет статистики України, Головне управління статистики у Тернопільській області. – Тернопіль, 2004. – 478 с.
144. Статистичний щорічник Тернопільської області за 2004 рік / Державний комітет статистики України, Головне управління статистики у Тернопільській області. – Тернопіль, 2005. – 482 с.
145. Статистичний щорічник Тернопільської області за 2006 рік / Державний комітет статистики України, Головне управління статистики у Тернопільській області. – Тернопіль, 2007. – 447 с.
146. Статистичний щорічник України за 2003 рік / Державний комітет статистики України ; [за ред. О. Г. Осауленка]. – К. : Консультант, 2004. – 632 с.
147. Статистичний щорічник України за 2004 рік / Державний комітет статистики України ; [за ред. О. Г. Осауленка]. – К. : Консультант, 2005. – 590 с.
148. Статистичний щорічник України за 2006 рік / Державний комітет статистики України ; [за ред. О. Г. Осауленка]. – К. : Консультант, 2007. – 552 с.
149. Степаненков В. И. Издержки производства: основные направления снижения / В. И. Степаненков // Хлебопечение России. – 1999. – № 4. – С. 11.
150. Татаренко Г. Хлебнуть лишку / Галина Татаренко // Бизнес. – 2005. – 5 декабр. (№ 49). – С. 128–129.
151. Тивикова Е. Л. Новые подходы к управлению себестоимостью на предприятиях пищевой промышленности / Е. Л. Тивикова // Хлебопекарное и кондитерское производство. – 2003. – № 3. – С. 10–11.
152. Ткач Є. І. Загальна теорія статистики : підручник / Ткач Є. І. – Тернопіль : Лідер, 2004. – 388 с.
153. Тоехиро К. Стратегия и структура японских предприятий / Коно Тоехиро ; пер. с англ. – М. : Прогресс, 1987. – 383 с.
154. Томпсон А. А. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии : учеб. для вузов / А. А. Томпсон, А. Дж. Стрикленд ; пер. с англ. под ред. Л. Г. Зайцева, М. И. Соколововй. – М. : Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 576 с.
155. Томпсон А. Экономика фирмы / Артур Томпсон, Джон Формби ; пер. с англ. под общ. ред. Ю. В. Шленова. – М. : ЗАО “Издательство БИНОМ”, 1998. – 544 с.
156. Травкина Н. А. Экономическая оправданность затрат / Н. А. Травкина // Аудиторские ведомости. – 2003. – № 8. – С. 75–77.
157. Тульская Н. С. Стратегия финансирования технического развития хлебопекарных предприятий / Н. С. Тульская, Т. К. Фролова, С. В. Пименов // Хлебопечение России. – 1997. – № 1. – С. 12–13.
158. Турило А. М. Уточнення сутності поняття “витрати” і їхньої економічної оцінки на підприємстві / А. М. Турило, Ю. Б. Кравчук, Н. М. Цуцурук // Актуальні проблеми економіки. – 2004. – № 11. – С. 85–88.
159. Уилсон П. Финансовый менеджмент в малом бизнесе / Уилсон П. ; пер. с англ. под ред. В.А. Микрюкова. – М. : Аудит, ЮНИТИ, 1995. – 256 с.
160. Управление затратами на предприятии : учеб. пособ. / В. Г. Лебедев, Т. Г. Дроздова, В. П. Кустарев и др. ; под общ. ред. Г. А. Краюхина. – 2-е изд., перераб. и доп. – СПб. : Издательский дом “Бизнес-пресса”, 2004. – 256 с.
161. Управленческий учет : учеб. пособ. / под. ред. А. Д. Шеремета. – М. : ФБК–ПРЕСС, 1999. – 512 с.
162. Фандель Г. Теорія виробництва і витрат / Гюнтер Фандель ; пер. з нім. під кер. і наук. ред. М.Г. Грещака. – К. : Таксон, 2000. – 520 с.
163. Фатхутдинов Р. А. Стратегический менеджмент : учебник / Фатхутдинов Р. А. – М. : Дело, 2001. – 448 с.
164. Финансовый менеджмент : руководство по технике эффективного менеджмента. – М. : Карана, 1998. – 290 с.
165. Фляйшер К. Стратегический и конкурентный анализ. Методы и средства конкурентного анализа в бизнесе / Фляйшер К., Бенсуссан Б. – М. : БИНОМ. Лаборатория знаний, 2005. – 541 с.
166. Хайман Д. Н. Современная микроэкономика: анализ и применение : в 2 т. Т. І. / Д. Н. Хайман ; [пер. с англ.]. – М. : Финансы и статистика, 1992. – 384 с.
167. Хопчан М. І. Аналіз внутрішнього стану хлібопекарських підприємств у контексті формування стратегії зниження витрат / М. І. Хопчан, Н. І. Костецька // АгроСвіт. – 2007. – № 21. – С. 29–35.
168. Хопчан М. І. Витрати виробництва / Хопчан М. І., Лотиш О. Я., Хопчан В. М. – Тернопіль, 2003. – 152 с.
169. Хопчан М. І. Механізм управління витратами, шляхи вдосконалення / М. І. Хопчан // Стратегія розвитку вітчизняних підприємств : матеріали наук.-практ. конф., 23-24 жовт. 2003 р. – Тернопіль, 2003. – С. 167–171.
170. Хопчан М. І. Формування системи забезпечення та оцінювання результативності стратегії зниження витрат / М. І. Хопчан, Н. І. Костецька // Інвестиції: практика та досвід. – 2007. – № 24. – С. 16–20.
171. Хопчан М. Стратегія формування витрат виробництва на підприємстві / Марія Хопчан, Наталія Костецька // Вісник Тернопільської академії народного господарства. – Тернопіль, 2001. – Вип. 18. – С. 68–70.
172. Цал-Цалко Ю. С. Витрати підприємства : навч. посіб. / Цал-Цалко Ю. С. – К. : ЦУЛ, 2002. – 656 с.
173. Чемерис А. Методи оптимізації в економіці : навч. посіб. / Анатолій Чемерис, Ростислав Юринець, Орест Мищишин. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 152 с.
174. Череп А. В. Методичні питання удосконалення економічного аналізу з метою зниження витрат виробництва / А. В. Череп // Вісник Технологічного університету Поділля. – Хмельницький, 2004. – Т. 2, № 3. – С. 11–15.
175. Череп А. В. Управління собівартістю : монографія / Череп А. В. – Харків : ВД “ІНЖЕК”, 2005. – 376 с.
176. Шандова Н. В. Визначення механізму прогнозування показників розвитку підприємства / Н. В. Шандова // Актуальні проблеми економіки. – 2004. – № 2. – С. 182–189.
177. Шандова Н. В. Створення ефективної системи управління витратами підприємства / Н. В. Шандова // Фінанси України. – 2003. – № 7. – С. 97–101.
178. Шанк Дж. Стратегическое управление затратами. Новые методы увеличения конкурентоспособности / Дж. Шанк, В. Говиндараджан ; пер. с англ. – СПб. : ЗАО “Бизнес Микро”, 1999. – 288 с.
179. Шершнев А. А. Методы оценки экономической эффективности ресурсов и затрат в условиях рыночной экономики : учеб. пособ. для студ. вузов / А. А. Шершнев, А. Г. Темченко. – Кривой Рог : Минерал, 1997. – 73 с.
180. Шершньова З. Є. Стратегічне управління : підручник / Шершньова З. Є. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К. : КНЕУ, 2004. – 699 с.
181. Шим Д. К. Методы управления стоимостью и анализа затрат / Д. К. Шим, Д. Г. Сигел ; пер. с англ. – М. : Филинъ, 1996. – 344 с.
182. Шифман З. Б. Справочник экономиста хлебопекарной промышленности / Шифман З. Б. – М. : Агропромиздат, 1991. – 223 с.
183. Шифман З. Эффективность малых пекарен / З. Шифман // Хлебопродукты. – 2001. – № 10. – С. 20–21.
184. Шишкова В. С. Управление затратами промышленного предприятия с учетом цепочки ценностей / В. С. Шишкова // Менеджер. – 2005. – № 3. – С. 117–120.
185. Школьник А. Контроль расхода сырья в мини-пекарне / А. Школьник, С. Краус, А. Романов // Хлебопродукты. – 2000. – № 5. – С. 20–21.
186. Щиборщ К. Стратегическое управление затратами / К. Щиборщ // Аудит. – 2003. – № 4. – С. 21–26.
187. Экономика предприятия / под ред. Ф. К. Беа, Э. Дихтла, М. Швайтцера ; пер. с нем. – М. : ИНФРА-М, 1999. – 928 с.
188. Экономика хлебопекарного производства: Повышение эффективности / [Комаров В. И., Степанова А. С., Шифман З. Б. и др.] ; под ред. В. И. Комарова, О. К. Филатова. – М. : Агропромиздат, 1990. – 158 с.
189. Экономическая стратегия фирмы : учеб. пособ. / под ред. А. П. Градова. – [2-е изд.]. – СПб. : Специальная Литература, 1999. – 589 с.
190. Экономический атлас предприятия (фирмы) / под ред. О. И. Волкова, В. Я. Позднякова, Е. П. Моргуновой. – М. : ИД ФБК ПРЕСС, 2002. – 192 с.
191. Юданов А. Ю. Теория конкуренции: прикладные аспекты [Электронный ресурс] / А. Ю. Юданов. – Режим доступа :
http://www.yudanov.ru/conkur_2_1.html

192. Юровский Б. Планирование, учет и анализ себестоимости продукции. Ч. І. / Борис Юровский. – 2-е изд., перераб. и доп. – Харьков : Центр “Консульт”, 2004. – 240 с.
193. Юровский Б. Планирование, учет и анализ себестоимости продукции. Ч. ІІ. / Борис Юровский. – Харьков : Центр “Консульт”, 2004. – 151 с. – (Энциклопедия бухгалтера и экономиста).
194. Юрченко К. Класифікація витрат виробництва в нових умовах господарювання / Катерина Юрченко // Підприємництво, господарство і право. – 2001. – № 11. – С. 101–104.
195. Яругова А. Управленческий учет: Опыт экономически развитых стран / А. Яругова ; пер. с польск. – М. : Финансы и статистика, 1991. – 240 с.
196. Яценко В. М. Аналіз стану та стратегія ефективного розвитку агропромислового комплексу України : монографія / Яценко В. М. – Черкаси: ЧДТУ, 2003. – 352 с.
197. Яценко В. М. Методи управління матеріальними запасами та удосконалення їх обліку / В. М. Яценко // Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Сер. Економічні науки. – Вип. 16. – Черкаси, 2006. – С. 333–338.
198. Яценко В. М. Методичні аспекти стратегії виробничої діяльності підприємства / В. М. Яценко // Вісник Технологічного університету Поділля. – Хмельницький, 2004. – № 6. – С. 132–135.
199. Byars L. L. Strategic Management / L. L. Byars, L. W. Rue, S. F. Zahra. – Chicago : Richard D. Irwin, 1996. – 1043 p.
200. Chandler A. Strategy and Structure / A. Chandler. – Boston, 1961.
201. Griffin R. W. Management / R. W. Griffin. – 3rd edition. – Boston : Houghton Mifflin Company, 1990. – 884 p.
202. Harrison J. S. Strategis Management of Organizations and Stareholders: Theory and Cases / J. S. Harrison, H. John Caron. – West Publishing Co., 1994.
203. Mintzberg H. The Strategy Concept II: Ahother Look at Why Organizations Need Strategies / H. Mintzberg // California Management Rev. – 1987.
204. Thompson A. A. Strategic Management: Concepts and Cases / A. A. Thompson, A. J. Strickland. – 5th ed. – Boston : Homewood, 1990. – 1001 p.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.