У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Фінансова стратегія підприємства та шляхи його розвитку
Количество страниц 55
ВУЗ Європейський університет
Год сдачи 2009
Содержание ЗМІСТ
Вступ………………………………………………………………………………… 3
Розділ 1: Cутність фінансової стратегії та її роль в системі функціонування підприємства
1.1. Сутність та необхідність фінансової стратегії підприємства. ЇЇ цілі та завдання……………………………………………………………………..5
1.2. Матриця фінансових стратегій………………………………………….…8
1.3. Шляхи реалізації цілей підприємства та механізм реалізації розвитку підприємства………………………………………………………………..11
Розділ 2: Аналіз фінансового стану ВАТ «Смілянський хлібозавод»
2.1. Організаційно-економічна характеристика ВАТ «Смілянський хлібозавод»…………………………………………………………………15
2.2. Аналіз фінансово-майнового стану ВАТ «Смілянський хлібозавод»…………………………………………………………………19
2.3. Аналіз ефективності використання майна ВАТ «Смілянський хлібозавод»…………………………………………………………………22
2.4. Розробка фінансової стратегії на ВАТ «Смілянський хлібозавод»……26
Розділ 3: Реалізація фінансової стратегії на підприємстві ВАТ «Смілянський хлібозавод»
3.1. Заходи щодо досягнення стратегічних цілей ВАТ«Смілянський хлібозавод»………………. ………………………………………………..34
3.2. Система збалансованих фінансових показників ВАТ «Смілянський хлібозавод»………………………………………………………………… 41
Висновки………………………………………………………………………….... 48
Список використаної літератури…………………………………………………. 52
Додатки
Вступ
Фінансова стратегія - це генеральний план дій по забезпеченню підприємства грошовими засобами. Вона охоплює питання теорії та практики формування фінансів, їх планування, вирішує задачі, які забезпечують фінансову стабільність підприємства в ринкових умовах господарювання. Теорія фінансової стратегії досліджує об’єктивні закономірності ринкових умов господарювання, розробляє способи і форми виживання в нових умовах, підготовки та ведення фінансових операцій.
Фінансова стратегія включає методи та практику формування фінансових ресурсів, їх планування та забезпечення фінансової стійкості підприємства за ринкових умов господарювання. Фінансова стратегія охоплює всі форми фінансової діяльності підприємства: оптимізацію основних та оборотних засобів, формування та розподіл прибутку, грошові розрахунки, інвестиційну політику. Важливим моментом при розробленні фінансової стратегії підприємства є визначення періоду її реалізації. Тривалість цього періоду залежить в першу чергу від тривалості періоду формування загальної стратегії розвитку підприємства. Крім того, на нього діють такі фактори: динаміка макроекономічних процесів, зміни, що відбуваються на фінансовому ринку, галузева приналежність і специфіка виробничої діяльності підприємства.
Аналіз діяльності підприємств засвідчує, що функціонування підприємства без упровадження фінансової стратегії, є дуже ризиковим заходом. Дедалі більшого набуває поширення та застосування стратегічних систем, однією з яких є система збалансованих фінансових показників.
Інформаційною основою роботи є вітчизняні і зарубіжні фундаментальні і практичні дослідження сутності та здійснення фінансового планування на підприємстві, Закони України, Укази президента України, постанови Кабінету Міністрів України, статистичні дані по Україні, матеріали ВАТ «Смілянський хлібозавод» (фінансова звітність, баланс тощо).
Метою курсової роботи є узагальнення поняття фінансової стратегії на підприємстві, визначення фінансового стану підприємства та реалізація фінансової стратегії на ВАТ «Смілянський хлібозавод», запровадження на підприємстві системи збалансованих фінансових показників.
Досягнення поставленої мети здійснювалось послідовним вирішенням наступних завдань:
1. Викладення теоретичних основ формування фінансової стратегії на підприємства.
2. Розкрити сутність поняття фінансової стратегії, дослідити погляди різних економістів щодо цього і сформувати визначення терміну фінансової стратегії
3. Розглянути проблеми, що виникають при розробці фінансової стратегії підприємства.
4. Довести необхідність розробки фінансової стратегії на підприємстві в сучасних умовах господарювання.
5. Дослідити фінансовий стан підприємства.
6. Спрогнозувати на основі планового балансу і планового звіту про фінансові результати основні фінансово – економічні показники досліджуваного підприємства і провести їх порівняння.
7. На основі проведеного аналізу фінансового планування зробити аналіз ефективності фінансового планування на досліджуваному підприємстві.
8. Запропонувати шляхи щодо досягнення стратегічних цілей.
9. Зробити порівняльний аналіз існуючого програмного забезпечення для автоматизації процесу реалізації фінансової стратегії.
В процесі досліджень при вирішенні поставлених завдань застосовувалися методи порівняння, систематизації і логічного узагальнення, прийоми економічного аналізу інші методи наукових досліджень. В курсовій роботі було розглянуто фінансову стратегію та шляхи розвитку підприємства. Розглянуто фінансово-майновий стан підприємства і надано рекомендації по удосконаленні його фінансової стратегії.
Список литературы ВИСНОВКИ
Проблема вибору фінансової стратегії діяльності підприємства являється актуальною,виходячи з необхідності прийняття рішень в ринкових умовах. Тут основна увага приділяється оцінці поточного стану субєктів господарської діяльності. Пріоритетним в даному напрямку досліджень являються передусім обґрунтований прогноз напрямків розвитку підприємства, розробка конкретних рекомендацій для недопушення можливих помилок і прорахунків і лише потім –констатування фактичного стану справ. Виходячи з цього, розробка для цієї цілі моделі вибору фінансової стратегії являється доцільним. Передусім потрібно визначити фінансову стратегію діяльності підприємства як рекомендацію відносно ціліснообразної зміни його фінансово-господарського стану в довгочасовій перспективі, сформованою на базі кількісних характеристик фактичного фінансово-господарського стану в поточному і в наступних періодах.
Головна стратегічна мета — забезпечення підприємства необхідними і достатніми грошовими ресурсами. Фінансова стратегія підприємства передбачає різні способи і дії для досягнення головної стратегічної мети, а саме: формування фінансових ресурсів і централізоване керівництво ними; виявлення вирішальних напрямків діяльності і зосередження на них фінансових резервів; ранжирування і поетапне досягнення цілей; облік фінансово-економічної обстановки і можливостей конкурентів і т. п.
Фінансовий план — відбиває в грошовій формі усю виробничо-господарську діяльність підприємства. Головні задачі планування фінансових засобів складаються в: забезпеченні підприємства фінансовими ресурсами, необхідними для його виробничо-господарської діяльності; зниженні витрат виробництва і звертання і збільшення на цій основі нагромадження власних оборотних коштів; економічно доцільному використанні грошових ресурсів для фінансування виробництва, капітальних вкладень, соціального розвитку колективу підприємства, виявлення і мобілізації резервів підприємства з метою підвищення рентабельності; встановленні оптимальних для підприємства фінансових відносин з держбюджетом, банківськими установами, податковою службою, іншими установами і фондами.
Основним завданням фінансової стратегії є розробка ефективності управління грошовими потоками підприємства.
Потоком грошових коштiв «Смілянський хлібозавод», що виникає в результатi операцiйної дiяльностi є:
- грошовi надходження вiд продажу готової продукцiї;
- грошовi надходження вiд iнших доходiв; - грошовi витрати постачальникам за сировину, матерiали, послуги та виконанi роботи;
- грошовi виплати службовцям та робiтникам.
Успіх фінансової стратегії підприємства гарантується, коли фінансові стратегічні цілі відповідають реальним економічним та фінансовим можливостям підприємства, коли чітко централізовано фінансове керівництво, а методи його є гнучкими та адекватними змінам фінансово-економічної ситуації.
Щоб досягти поставленої мети, ВАТ «Смілянський хлібозавод» необхідно: визначити величину потрібних і реально можливих грошових ресурсів за джерелами їх формування і напрямами використання для здійснення операційної інвестиційної та інших видів діяльності; оптимізувати структуру капіталу за джерелами формування і напрямами розміщення; визначити прогнозовану дохідність капіталу, авансованого на формування активів підприємства; розробити альтернативні чи запобіжні заходи на випадок відхилень від прогнозованих показників; контролювати й оперативно реагувати на хід виконання фінансового плану.
На мою думку, вивчаючи роботи іноземних підприємців та спираючись на них, для ефективного функціонування підприємства необхідно впровадження процесу бюджетування, яке на ВАТ «Смілянський хлібозавод» дозволить:
- поліпшити фінансові результати на основі управління прибутком і витратами, раціонально розподіляти і використовувати ресурси,
- оптимізувати витрати по підприємству і впровадити оперативний контроль за постійними і змінними витратами;
- поліпшити платоспроможність підприємства на основі ефективного управління грошовими потоками;
- підвищити якість та оперативність прийняття управлінських рішень;
- узгоджувати, координувати дії окремих підрозділів і відділів підприємств, а також напрямків діяльності для досягнення поставлених глобальних завдань.
Використання програми Fplan на ВАТ «Смілянський хлібозавод» дозволить значно підвищити ефективність процесу фінансового планування, з її допомогою підприємство зможе:
- швидко і зручно планувати свою діяльність;
- затрачувати на процес планування менше часу;
- оперативно вносити зміни у фінансовий план і отримувати новосгенерований майже миттєво;
- спробувати “програти” різні стратегії отримуючи у вигляді звітів результат, з якого можна вибрати найкращий;
- отримати звіти в зручному для аналізу вигляді – за допомогою таблиць, графіків, діаграм.
Отже, переваги використання таких програм для українських підприємств очевидні. Єдиним гальмуючим фактором в їх використання залишається тільки ціна. Більшості малих підприємств просто не по кишені платити за такого роду програмне забезпечення. Але сподіваюсь в недалекому майбутньому це стане для них можливим і вони зможуть на власному досвіді переконатися в позитивному ефекті від їх використання.
Для підвищення конкурентоспроможності, як основної характеристики стратегічної діяльності підприємства ВАТ «Смілянський хлібозавод» я пропоную такі заходи:
- провести модернізацію лінії по виготовленню баранок.
- встановити пакувально-фасувальний апарат для пакування бараночних виробів у пакети по 125 гр.
Побудова системи BSC з додаванням в якості ключового показника EVA дає можливість компанії:
- виміряти додаткову вартість, що створюється інвестиціями;
- оцінити якість управлінських рішень через збільшення вартості компанії, в тому числі й нематеріальних активів;
- оцінити ефективність окремих складових вартості компанії.
Отже, якщо ВАТ «Смілянський хлібозавод» використовуватиме у подальшій своїй діяльності всі вище запропоновані заходи, то дане ВАТ зможе розширити виробництво продукції (асортимент), вийти на нові канали збуту, щорічно отримувати значно більший прибуток, а не збитково працювати, як це було у 2005 році, поліпшити умови праці на підприємстві та зменшити собівартість продукції та розширити свою діяльність, зокрема свою спеціалізацію.
Список використаної літератури
1. Конституція України: Прийнята на п’ятій сесії Верховної ради України 28.06.1996 р. – К.: Просвіта, 1996.
2. Закон України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (від 16.07.1999 р. № 996-XIV ) // ВВР. – 1999. – № 40.
3. Закон України “Про господарські товариства” (від 09.09.1991 р. № 1576 - XІ) // ВВР. – 1991. – № 49.
4. Закон України “Про власність” (від 07.02.1991 р. № 697 - XII) // ВВР. – 1991. – № 20.
5. Закон України “Про державну підтримку малого підприємництва” (від 19.10.2000 р. № 2063 - XIV ) // ВВР. – 2000. – № 51-52.
6. Закон України “Про оплату праці” (від 24.03.1995 р. № 108 /95 ВР) // ВВР. – 1995. – № 17.
7. Закон України “Про оподаткування прибутку підприємств” (від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР) // ВВР. – 1995.
8. Закон України “Про податок на додану вартість” (від 03.04.1997 р. № 168/97ВР) // ВВР. – 1997. – № 21.
9. Закон України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” від 01.01.2000 р.
10. Бізнес-план, постанова КМУ від 19.09.94р. №645.
11. Господарський кодекс України / Стаття 19 / (від 16.01.2003 р. № 436 - IV) // ВВР. – 2003. – № 18, – № 19-20, – № 21-22, с. 144.
12. Цивільний кодекс України (від 16.01.2003 р. № 435 - IV) // ВВР. – 2003. – № 40-44.
13. Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 "Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 року № 39 зареєстровано в Міністерстві юстиції 15.03.2000 року за № 161/4382.
14. Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 17 "Податок на прибуток", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2000 р. № 353 зареєстровано в Міністерстві юстиції 20.01.2001 р. за № 47/5238.
15. Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999р. № 318, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19.01.2000 р. за № 27/4248.
16. Білик М. Д. Фінансове планування на підприємстві в сучасних умовах - Фінанси України: журнал, 2006 р. № 4.
17. Теория и практика антикризисного управления. Под ред. Беляева С.Г. и Кошкина В.И. – М.: Закон и право, ЮНИТИ, 2006 г.
18. Бочаров В.В. Финансовій анализ. – С.П., 2001.
19. Гранатуров В.М., Шевчук О.Б. Ризики підприємницької діяльності: Проблеми анализу. – К.: Зв’язок, 2000.
20. Грачев А.В. Анализ и управление финансовой финансовой устойчивостью предприятия: Учебно – практическое пособие. – М.: Издательство “Финпресс”, 2002.
21. Гриньова В. М., Коюда В. О. Фінанси підприємств: Навч. Посіб. – 2-ге вид., перероб. І доп. – К.: Знання – Прес, 2004.
22. Економіка підприємства: Підручник/за заг.ред. С.Р. Покропивного. Вид. 2-ге перероб. та доп.- К.: КНЕУ, 2000.
23. Економічний аналіз: Навч. посібник / М.А.Белюх, В.З. Бурчевський, М.І. Горбаток; за ред. Акад. НАНУ, проф. М.Г. Чумаченка. – К.: КИЄУ, 2001.
24. Ізмайлова К.В. Фінансовий аналіз. Навч. Посіб. – Київ: МАУП, 2001.
25. Иванов Г.П. Антикризисное управление: от банкротства к финансовому оздоравлению. М. ЮНИТИ 2005.
26. Задорожний І.С., Задорожний В.І. Комбінований метод підвищення ефективності проектування системи управління підприємством.// Пошук.-2002. – № 1 (2).
27. Крамаренко Г. О. Фінансовий аналіз і управління. – К.: Центр навчальної літератури, 2003.
28. Кузьменко Л.В., Кузьмін В.В., Шаповалова В.М. Фінансовий менеджмент. Навч. посіб. – Херсон: Олді – плюс, 2003.
29. Нємцов В.Д., Довгань Л.Є. Стратегічний менеджмент. Київ, 2001.
30. Савчук В. П. Финансовый менеджмент предприятий: прикладные вопросы с анализом деловых ситуаций. – К.: Максимум, 2001.
31. Слав’юк Р.А. Фінанси підприємств: Навч. посіб. Вид. 2–ге доповн. і переробл. – Луцьк, Ред. – вивідд. “Вежа” Вашен. держ. ун–ту ім. Лесі Українки, 2001.
32. Слав’юк Р.А. Фінанси підприємств: Навч. посіб. Вид. 3–тє доповн. і переробл. – К.: ЦНЛ., 2004.
33. Таркуцяк А.О. Фінансовий аналіз та управлінські рішення (на прикладі роботи вищого навчального закладу): Навч. посібник. – К.: Вид.– во Європ. ун–ту, 2001.
34. Таркуцяк А.О. Фінансовий аналіз. – К., 2001.
35. Фінанси підприємств: Навчальний посібник. Курс лекцій / за ред. Докт. екон. наук Кірейцева Г.Г. – К.: ЦУЛ, 2002.
36. Фінанси: Навч. метод. посіб. для самост. вивч. дисципліни. – 2–ге вид. переробл. і доп./ Романенкои О.Р., огородник С.я., Зязюн М.С., Славкова А.А. – К.: КНЕУ, 2003.
37. Финанси предприятий: Учеб.пособие/Е.И. Бородина, Ю.С. Голикова, Н.В. Колчина, З.М. Смирнова; Под ред. Е.И. Бородиной. – М.: Банки и биржи,/ ЮНИТИ, 2001,
38. Фінанси підприємств: курс лекцій / за ред. Г. Г. Кірейцева. – К.: ЦУЛ, 2002.
39. Фінанси підприємств: Підручник / Авторський колектив – Поддєрьогін А.М., Білик М.М., Буряк Л.Д. та ін.; наук. ред. проф. Поддєрьогін А.М. – 5–те вид., перероб. та допов. – К.: КИЕУ, 2004.
40. Фінансовий менеджмент: Навч. посібник /за ред. проф. Кірейцева Г.Г. – К.: ЦНЛ, 2002.
41. Фінансовий менеджмент: Навч. метод. посібник. – К.: Вид.–во Європ. ун–ту, 2002.
42. Худолій Л.М. Теорія фінансів. – Київ: Видавництво Європейського університету, 2003 р.
43. Худолій Л. М. Фінансова стратегія розвитку України // Молодь, освіта, наука, культура і національна свідомість: 36 матеріалів. VII Всеукраїнська науково-практична конференція, Київ, 15-16 квітня 2004. У семи томах.
44. Чечевицина Л.Н., Чуев Т.Н. Анализ финансово – экономической деятельности. – М., 2002.
45. Чугунов І.Я., Самошкіна О.А. Теоретико – методологічні засади удосконалення програмно – цільового методу планування видатків бюджету // Фінанси України. – 2004. – № 9.
46. Фінансовий стан підприємства ( оцінка, аналіз, планування)" Під ред. А.В.Чупіса. - Суми: Університетська книга. - 2006 р.
47. Швайка Л. А. Планування діяльності підприємства Навч. посіб. Львів “Новий світ – 2000”, - 2004. –
48. Шульга Н.П., Гаманкова О.О., Ковганич I.М. "Оцінка кредитоспроможності клієнта: Рекомендації банкіру при видачі кредиту". - Київ: "Київський інститут банкірів банку "Україна", 2005 р.
49. Журнал «Фінанси України», № 3, 2007 р.: Стефаненко М.М. «система збалансованих фінансових показників як основа прийняття контролінгових рішень».
50. Журнал «Фінанси України», № 11, 2007 р: Столяров В.Ф., Любенко Н.М. «методологія аналітичних оцінок процесів формування фінансових ресурсів на підприємствах виробничої сфери».

Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
200





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.