У нас уже
242733
рефератов, курсовых и дипломных работ
Сделать закладку на сайт
Главная
Сделать заказ
Готовые работы
Почему именно мы?
Ценовая политика
Как оплатить?
Подбор персонала
О нас
Творчество авторов
Быстрый переход к готовым работам
Контрольные
Рефераты
Отчеты
Курсовые
Дипломы
Диссертации
Мнение посетителей:
Понравилось
Не понравилось
Книга жалоб
и предложений
Название
Дослідження особливостей танцювально-рухової терапії як методу психологічної корекції
Количество страниц
80
ВУЗ
Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка
Год сдачи
2011
Бесплатно скачать
22085.doc
Содержание
Зміст
Вступ…………………………………………………………………………………...…3
Розділ 1 Сутність та особливості методу танцювально-рухової терапії…...........5
1.1 Виникнення та розвиток танцювально-рухової терапії (ТРТ)…………………….5
1.2 Основні принципи цілі та завдання танцювально-рухової терапії………………11
1.2.1 Танцювальна терапія й танець………………………………………………11
1.2.2 Принципи роботи в індивідуальній та груповій формах
танцювально-рухової терапії………………………………………………. 12
1.3 Використання методу танцювально-рухової терапії в роботі з неповносправними
дітьми………………………………………………………………………………..16
1.3.1 Танцювально-рухова терапія в реабілітації дітей з
неврологічними порушеннями……………………………………………16
2.3.2 Танцерухова терапія в реабілітації дітей хворих на ДЦП за
методом проф. В.І.Козявкіна………………………………………………19
1.4 Використання методу танцювально-рухової терапії в роботі з
молодими сім’ями…………………………………………………………………...21
1.4.1 Доцільність використання методу ТРТ в роботі з сім’єю…………………21
1.4.2 Основні принципи програми ТРТ для подружніх пар………………….....22
1.4.3 Теми взаємовідносин подружжя для дослідження в
танцювально-руховій терапії………………………………………………..23
1.4.4 Специфіка роботи в груповій танцювально-руховій терапії
з сімейними парами………………………………………………………….24
1.4.5 Основні результати й ефекти від використання терапії танцем …………25
Висновки до 1 розділу……………………………………………………………………..25
Розділ 2 Обґрунтування та вибір методів психологічного дослідження впливу
танцювально-рухової терапії на емоційний стан людини………………….27
2.1 Поняття емоційних станів в психології…………………………………………...27
2.2 Методи дослідження емоційних станів…………………………………………..34
2.2.1. Методика «Шкала самооцінки рівня тривожності» (Ч.Д. Спілберга,
Ю.Л. Ханіна)………………………………………………………………...36
2.2.2. Методика самооцінки психічних станів (по Г. Айзенку)………………...38
2.2.3. Шкала оцінки значимості емоцій Б.І. Додонова………………………….39
2.2.4. Методика діагностики оперативної оцінки самопочуття,
активності та настрою (САН)……………………………………………..41
2.2.5. Методика «Самооцінка емоційних станів» А.Є. Уессмана,
Д.С. Рікса…………………………………………………………………...44
Висновки до 2 розділу.........................................................................................................45
Розділ 3 Оцінка ефективності використання методу танцювально-
рухової терапії в процесі психологічної підготовки вагітних
жінок до материнства……………………………………………………………….47
3.1 Організація емпіричного дослідження …………………………………………...47
3.2 Аналіз результатів емпіричного дослідження……………………………………50
3.3 Обговорення результатів дослідження……………………………………………62
Висновки…………………………………………………………………………………….65
Список використаних джерел…………………………………………………………..67
Додатки……………………………………………………………………………………….70
Вступ
На даний час перед практични¬ми психологами постає завдання по¬шуку нових ефективних діагностич¬них та психокорекційних методів. Одним із таких методів є танець. На сьогоднішній день традиційним є ви¬користання танцю як засобу ви-раження емоцій, зняття психо¬логічної напруги, покращення емоційного стану, стимулюван¬ня творчої активності тощо.
Над питанням єдності душі та тіла працювало багато авторів: З.Фрейд,
А.Адлер, В.Райх, К.Юнг, А.Лоуен, Ф.Перлз, М.Фельденкрайс, Ф.Александер, А.Янов та багато інших. Вони пишуть про вплив почуттів на наші тілесні функції та навпаки, коли наші фізіологічні зміни впливають на психіку. Про позитивний конструктивний потенціал танцювальної терапії, впритул до протиставлення її психотерапії вербальній, сказано вже достатньо багато. Справедлива наголошується, що використання методів танцювально-рухової терапії, відкриваючи тілесний та емоційний досвід й, посилюючи здатність пацієнта до вербалізації (почуттів, тілесних відчуттів), дає передумови для використання власне вербальних методів психотерапії. Емоції, що звільняються й інтенсифікуються танце-терапевтичними прийомами, можуть підтримуватись та успішно пропрацьовуватись надалі, в ході інших видів терапії, що забезпечує послідовність терапевтичного процесу [23].
Актуальність використання танцювально-рухових методів терапії обумовлена також підвищеним інтересом людей до різноманітних видів танцю, що вплинуло на збільшення числа практикуючих психологів, котрі використовують в своїй роботі різноманітні види танцювальної терапії та їх складові. Поступово розширюються й сфери застосування танцювально-рухової терапії. На даний час вона може використовуватись як допоміжний чи основний метод корекції в групах дітей та підлітків в санаторно-курортних умовах, при корекції стосунків у подружніх парах, для соціально-психологічного й рухового тренінгу осіб з різними порушеннями чи в реабілітаційному періоді.
Тому цілком закономірно, що танцювальна терапія почала дуже швидко розвиватися та використовуватися широким колом спеціалістів, психологами, психотерапевтами. До цього методу психопрофілактики почали звертатися люди, переконавшись в його результативності, впливі.
Об’єкт дослідження: танцювально-рухова терапія як метод сучасної психотерапії та її вплив не емоційний стан особистості.
Предмет дослідження: умови й особливості використання танцювально-рухової терапії; емоційний стан особистості в процесі танцювально-рухової терапії.
Мета дослідженя: детально ознайомитися з методом танцювально-рухової терапії, та можливими сферами її використання; вивчити ефективність використання методу танцювально-рухової терапії в процесі психологічної підготовки вагітних жінок до материнства.
Гіпотеза:
- в процесі використання методу танцювально-рухової терапії в психологічній підготовці вагітних жінок до материнства створюються умови для покращення емоційного стану особистості;
- сеанс танцювально-рухової терапії може розглядатися як фактор здатний коригувати емоційний стан особистості.
В контексті поставленої мети й підтвердження гіпотези, реалізуються наступні завдання:
Завдання теореричного розділу роботи:
1. Розкрити історичні передумови розвитку методу танцювально-рухової терапії.
2. Виявити основні принципи, цілі та завдання танцювально-рухової терапії.
3. Зробити огляд і описати основні методичні прийоми роботи танцювальо
рухової терапії з різними категоріями клієнтів.
4. Розкрити змістовні характеристики емоційних станів особистості.
5. В ході теоретичного аналізу вивчити вітчизняні й зарубіжні методики дослідження емоційних станів особистості;
Емпіричні завдання:
- визначити загальне самопочуття, настрій та активність, за допомогою метдики САН;
- визначити емоційний стан за допомогою методики «Самооцінка емоційних станів»;
- провести кореляційний аналіз отриманих результатів;
- експериментально перевірити гіпотезу, що в процесі використання методу танцювально-рухової терапії в психологічній підготовці вагітних жінок до материнства створюються умови для покращення емоційного стану особистості та сеанс танцювально-рухової терапії може розглядатися як фактор, що корегує емоційний стан особистості;
- здійснити аналіз результатів проведеного дослідження.
Методологічні основи дослідження:
- загальні теорії емоцій П.К. Анохіна, Л.С.Виготського, А.Н. Леонтьєва, С.Л. Рубінштейна, Р. Фресса, К. Ізарда;
- Роботи авторів, котрі вивчали психосоматичні закономірності Ф.М. Александера, А Лоуен, Б.А. Митчерлиха.
Методи дослідження:
1. аналіз психологічної літератури з проблем дослідження;
2. психодіагностичні методи:
- методика діагностики оперативної оцінки самопочуття,
активності та настрою (САН). Дозволяє оцінити загальний психологічний стан, ступінь вираженості тієї чи іншої характеристики стану в момент дослідження;
- методики «Самооцінка емоційних станів», розроблена американськими психологами А.Є. Уессманом та Д.С. Ріксом.
3. кількісний та якісний аналіз даних експерименту.
Етапи дослідження:
1. На першому етапі дослідження було здійснено аналіз наукових публікацій стосовно проблематики дослідження, відпрацювання понятійного апарату дослідження, визначення гіпотези та методів дослідження, аналіз існуючих методичних прийомів, які дозволяють діагностувати емоційний стан особистості, підбір методик.
2. Другий етап містив у собі проведення експериментального дослідження, кількісний та якісний аналіз отриманих результатів.
3. Третій етап – узагальнення результатів, оформлення курсової роботи.
Організація дослідження: наше дослідження було проведене в період з 11 вересня по 21 листопада 2010року на базі сімейного психолого-консультаційного центру «Сім слоненят», міста Полтави.
У відповідності до основної мети дослідження і для вирішеня поставлених задач мною було опитано тридцять п’ять вагітних жінок, віком від вісімнадцяти до тридцяти читирьох років.
Структура та обсяг роботи. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, що нараховує 27 найменувань, додатків, містить 6 таблиць, 4 графіки. Робота викладена на 80 сторінках друкованого тексту.
Список литературы
Висновки
Отже, танцювально-рухова терапія – це один із сучасних методів психотерапії, який використовує рух і танець як головні стимулятори психотерапевтичної роботи. Це достатньо молода галузь психотерапії, один із творчих інструментів, який знаходить все більш широке використання в терапевтичній роботі. Практика проведення танце-терапії показує, що людина – дуже складна істота, й терапія вбачається, головним чином, як робота з розвитку ментальних уявлень.
Танце-терапія виступає в двох формах: індивідуальній та груповій. Індивідуальна форма – це дослідження клієнтом за допомогою терапевта спектру своїх рухів, завдяки чому розкриваються невиражені емоції, котрі були заблоковані в тілі, та засвоєння нових рухів, як заміна старих неадекватних форм поведінки. Групова форма – це процес танцювально-рухової терапії заснований на тому, що терапевт направляє спонтанність рухів клієнтів, розвиває їх.
Танцювально-рухова терапія виходить з припущення, що рух і танець відображають як внутрішньо психічну динаміку людини, так і її міжособистісний стиль спілкування. Тому, зміни, що досягаються через рух і танець, призводять також до перевтілення й розвитку особистості людини, покращенню Ії емоційного самопочуття та більш зрілого способу побудови міжособистісних стосунків. Танцювально-рухова терапія сприяє глибинному самопізнанню, вираженню та інтеграції почуттів, психотілесній інтеграції. Танцювально-рухова терапія може використовуватись в роботі з людьми різного віку, як з різноманітними психологічними труднощами, так і зацікавлених у самопізнанні та внутрішньому розвитку. Танцювально-рухова терапія може проводитися в індивідуальній, сімейній та груповій роботі, в проведенні тренінгів та семінарів. Основна задача танцювально-рухової терапії – отримання відчуття усвідомленості власного “Я”. Люди звертаються до танцювально-рухової терапії, тому що вони, будучи відстороненими від тіла, не почувають себе інтегрованими.
Танцювально-рухова терапія, як область психотерапії, - величезна. Вона не має обмежень за віком та нозологією. Обмеженням є лише обмеження самих терапевтів(тобто залежить від їх спеціалізації). В Україні танцювально-рухова терапія спочатку розвивалася як різновид груп особистісного розвитку. В даний час спектр її використання значно розширився: існує сімейна терапія, є дитячі групи розвитку творчих здібностей, комунікативних навичок і т.ін., групи реабілітації людей з обмеженими фізичними можливостями, тощо.
Отже, можливості танцювально-рухової терапії досить широкі. До того ж існує можливість синтезу з методами інших напрямків, а кожен терапевт унікальний як особистість і тому привносить в свою роботу щось індивідуальне та неповторне. Дуже важливим моментом є також те, що танце-терапія допомагає знаходити ресурси в своєму тілі, навчитися їх використовувати. Ефективність танцювально-рухової терапії полягає також у тому, що цей метод є цілісним, він поєднує емоції, розум та тіло людини, впливаючи на всі ці наріжні напрямки. Тому слід звернути свою увагу на цей новий та перспективний вид терапії, це стосується як практикуючих психологів(котрі цікавляться новими прогресивними видами терапії), так і клієнтів – людей, які хотіли б покращити якість свого життя.
Теоретичний та практичний аналіз питання щодо ефективності використання методу танцювально-рухової терапії, як методу психологічної корекції на прикладі роботи з вагітними жінками підтвердив гіпотезу про те, що в процесі використання методу танцювально-рухової терапії в створюються умови для покращення емоційного стану особистості; сеанс танцювально-рухової терапії може розглядатися як фактор здатний коригувати емоційний стан особистості.
Список використаних джерел
1. Алёшина Ю.Е. Консультирование супружеской пары / Алёшина Ю.Е. – М., 2000. – 200с. - (Семейная психология и психотерапия).
2. Арнольд О. Танцетерапия / Арнольд О. – М., 2001. – 245с. – (Мир танца; т. 2).
3. Баскаков В. Хрестоматия по телесно-ориентированной терапии / Баскаков В. - М., 1992. – 440с.
4. Бирюкова И.В. Основные жизненные темы: [ Методическое пособие по танцевально-двигательной терапии ] / И.В. Бирюкова, М.А. Бебик.; составитель Е.А.Чудина. – М.: Институт практической психологии и психоанализа, 2005. – 285с.
5. Боровський М. Танец - это влияние музыки на разум и отражение души через возможности тела / М. Боровський // Тутти- информ. - 2001. - №3(18). – С.30-31.
Бреслав Г.М. Эмоциональные процессы / Г.М. Бреслав. – Рига: ЛГУ, 1984. – 327с.
6 Бурлачук В.Ф. Словарь-справочник по психодиагностике / В.Ф. Бурлачук. – СПб.: Питер, 2008. – 688с.
Дьяченко М.И., Пономаренко В.А. О подходах к изучению эмоциональной устойчивости / М.И. Дьяченко, В.А. Пономаренко. – М, 1990. – 112с.
7. Гиршон А. Танцевально-двигательная терапия в контексте тренингов личностно го роста [Електронний ресурс]. – Режим доступу до статті: http://www.girshon.ru/www.dancetrio/Articles/tdt.html
8. Гиршон А. Танец и терапія / А. Гиршон // Танцевальный Клондайк. – 2001. - №5. – С.4-5.
9. Проблемы развития бального танца среди людей с отклонениями развития : материалы международной конф., 21 января 2000г., Санкт-Петербург / Гутников С.В. – СПб., 2000. - 30с.
10. Джала Т. Спроба класифікації рухів у спортивних танцях \ Т. Джала. – К.,2001. – 360с. – (Молода спортивна наука України; т. 5).
11. Козлов В.В. Интегративная танцевально-двигательная терапия / Козлов В.В., Гиршон А.Е., Веремеенко Н.И. - М., 2005. – 275с.
12. Колесников Л. Движение, ты прекрасно! / Л. Колесников, Б. Никитюк., Л. Этинген. - М., 1993. – 430с.
13. Курис И. Биоэнергетика йоги и танца / И. Курис. - М., 1994. – 258с.
14. Качмар О.О. Танцерухова терапія в медичній реабілітації / О.О.Качмар, Г.П.Лунь, С.М. Гордієвич. - Київ: Інтермед, 2003. – 200с. – (Соціальна педіатрія) (Збірник наукових праць).
15. Котова В.А. Взаимовлияния танца и музыки в стиле свинг \ В.А. Котова //Спортивные танцы. - 2001. - №1(17). – С.48-49.
16. Пискунов Л.В. Танец и здоровье / Л.В. Пискунов // Спортивне танцы. – 2000. - №5(13). – С. 35-37.
17. Луговський А. Реабілітаційний супровід навчання неповносправних дтей [Електронний ресурс]: методичний посібник / А.Луговський, М.Сварник, О.Падалка. - Львів: Колесо, 2008. – 144с. Режим доступу до посібника: http: // www.adta.org
18. Метод проф. В.Козявкіна. Система інтенсивної нейрофізіологічної реабілітації. Блок кінезотерапії [Електронний ресурс] / В.І. Козявкін, Б.Д. Волошин. – Режим доступу до статті: http:// www.reha.lviv.ua
19. Прохоров А.О. Методики диагностики и измерения психических состояний личности / А.О.Прохоров. – М.: ПЕР СЭ , 2004. – 176 с.
20. Рудестам К. Групповая психотерапия \ К. Рудестам. – М.: Прогресс, 1990. – 520с.
21. Сатир В. Психотерапия семьи / В. Сатир. - СПб.: издательство «Речь», 2000. – 427с.
22. Танцевально-двигательная терапия : [зб. наук. статей (статьи А.Старк и К. Хендрикс) / пер. И. Бирюковой ]. - Ярославль, 1994. – 274с.
23. Фрегер Р. Теория и практика личностно-ориентированной психологии / Р. Фрегер, Д. Фэйдимен. – М., 1996. – 560с. – (Том 1).
24. Хендрикс К. Танцевальная терапия / К. Хендрикс; [Составитель: Е.А.Чудина]. – М.: Институт практической психологии и психоанализа.,2005. – 346с. – (Методическое пособие по танцевально-двигательной терапии).
25. Чудная Р.В. Адаптивное физическое воспитание / Р.В. Чудная. – К.: Наукова думка, 2000. – 358с.
26. Шкурко Т.А. Танцевально-экспрессивный тренинг / Т.А. Шкурко. – Спб.: Речь, 2003. – 256с.
27. Эриксон М. Стратегии семейной терапии / М.Эриксон, Дж. Хейли. – М.: Институт Общегуманитарных Исследований, 2001. – 350с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:
(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300
Скачать бесплатно
22085.doc
Найти готовую работу
ЗАКАЗАТЬ
Обратная
связь:
Связаться
Вход для партнеров
Регистрация
Восстановить доступ
Материал для курсовых и дипломных работ
25.03.24
Іміджування в процесі функціонування державної влади
25.03.24
Політичний імідж як складова публічної взаємодії
25.03.24
Методологія сучасних іміджевих досліджень
Архив материала для курсовых и дипломных работ
Ссылки:
Счетчики:
© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.