У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Географічне краєзнавство, як форма розвитку пізнавальних інтересів учнів
Количество страниц 78
ВУЗ ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені В.Н. Каразіна ГЕОЛОГО - ГЕОГРАФІЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ
Год сдачи 2011
Бесплатно скачать 22135.doc 
Содержание Зміст
Вступ…………………………………………………………………………... 4
1. Краєзнавство в Україні…………………………………………………….. 5
1.1 Історія краєзнавства з 1920 років по наші дні…………………………... 8
1.2 Форми краєзнавства………………………………………………….........
2.Функції і методи дослідження краєзнавства………………………............
2.1Місце краєзнавства в системі шкільної освіти України ………………...
2.2 Краєзнавство в педагогиці………………………………………………..
2.3Педагогічне краєзнавство: теоретико-методологічний аспект …………
2.4 Використання краєзнавчого матеріалу у навчально-виховному процесі сучасної початкової школи………………………………………….
2.5 Роль, місце і форма шкільного краєзнавства в естетичному вихованні учнів …………………………………………………………...........................
2.6 Формування пізнавального інтересу учнів ……………………………..
2.7 Організація роботи краєзнавчого гуртка, як форми позакласної роботи з географії……………………………………………………………..
3. Розробка маршрутів для школярів………………………………………..
3.1 Вступ………………………………………………………………….........
3.2 Позакласна практична робота для 6 класу………………………………
3.3 Краезнавча Екскурсія для 7 класу в зоологічний музей Дніпропетровського національного університету………………………………………………….
3.4 Краєзнавча Екскурсія для 8 класу в Дніпрово-Орільський природний заповідник……………………………………………………………………..
3.5 Краєзнавча Екскурсія для 9 класу на Пат «Дніпропетровський завод металоконструкцій ім. І.В. Бабушкіна……………………………………….
3.6 Організація та проведення педагогічного експерименту………………
4. Охорона праці в галузі ………………………………………………..........
4.1 4.1 Охорона праці в закладах освіти……………………………………........
4.2 Заходи безпеки під час екскурсій та роботи на шкільній навчально-дослідній ділянці……………………………………………............................
Висновки……………………………………………………………………….
Список використаної літератури……………………………………………..




Вступ

Виробнича практика проходила в період з 1 вересня по 5 жовтня 2010 року в Харківській обласній станції юних – туристів.
Головна мета практики – узагальнити досвід роботи Харківської станції юних туристів з використання краєзнавчих екскурсій та написання двох орієнтовних розділів дипломної роботи спеціаліста «Географічне краєзнавство, як форма розвитку пізнавальних інтересів учнів».
Для досягнення мети потрібно було вирішити наступні задачі:
- ознайомлення з місцем проходження практики за напрямком роботи підприємства ОблСЮТур;
- проаналізувати використання краєзнавчих екскурсій на уроках географії та в позакласній роботи;
- розробити методичні рекомендації щодо використання матеріалів екскурсій на уроках географії та позакласній роботі.
- пошук і аналіз інформації, актуальної для дипломного дослідження.
Завдання практики:
-розробити краєзнавчий маршрут, який би допоміг розвитку пізнавальних інтересів учнів.
Мета дипломної роботи полягає у розширенні та поглиблені пізнавальних інтересів учнів із географії рідного краю, вивчення та охорона природи, спостереження, пропаганда географічних знань серед школярів. Тема є досить актуальною, бо нові геополітичні реалії, що склалися після здобуття Україною державної незалежності, активізували процеси духовного відродження. У цій державного значення справі важливе місце належить краєзнавству, яке сьогодні переживає справжній ренесанс. Потрібно впроваджувати та розробляти нові маршрути, викликати зацікавленість учнів.
Список литературы Висновки
Географічне краєзнавство здійснює комплексне вивчення природних особливостей даної місцевості, специфічного поєднання природних компонентів на досліджуваній території, характерних для неї природних явищ і унікальних об'єктів.
1. Краєзнавство допомагає вчителі у формуванні учнів розумінь і почуттів, і в першу чергу, розуміння до свого народу, рідного краю, побачити оточуючий світ таким, який він є насправді, паростки нового, паростки майбутнього.
2. Краєзнавство допомагає виховувати в учнів велике громадянське почуття, любов до рідного краю, повагу до традиції земляків, до історичних пам’яток, пам’ять про героїв.
3.Враховуючи пізнавальне і виховне значення краєзнавства, в школах потрібно проводити краєзнавчу роботу по здійсненню і оформленню шкільної і позашкільної роботи місцевих матеріалів.
4. Географічне краєзнавство відіграє важливе світоглядне і виховне значення у вищій та загальноосвітній школі, є суттєвим чинником культури.
Під час написання звіту з виробничої практики була використана література наступних бібліотек: Харківської обласної станції юних туристів, Харківського національного університету імені Каразіна, Харківська національна бібліотека імені Короленка, Центральна бібліотека імені І. Я. Франка, Центральна бібліотека ім.. Д. І. Пісарева та інтернет джерела.
У майбутньому, для написання дипломної роботи автор ставить перед собою наступні задачі:
1.Розширювати науково-методичну базу викладання.
2. Використовувати форми роботи, які сприяють креативному, особистісно-орієнтованому підходу (індивідуальні, групові, індивідуально – групові ).
3. Віддавати перевагу креативному підходу, так як у ньому більше творчості, дослідження, а не монологів с діалогами.
4. Виходити з того, що володіння інформацією не кінцевий, а початковий пункт мислення.




Список використаної літератури:
1. Аббасов А. М. Основні етапи розвитку вітчизняного краєзнавства // Український історичний журнал. — 1969.- № 12.- С.119-120.
2. Аникина Т.А. Патриотическое воспитание будущин учителей, средствами художественного краэведения. – Дис. ... канд. пед. наук. – К., 1993. – 196 с.
3. Антонец Н. В. Барсук, Meles meles, в Днепровско-Орельском заповеднике [The Badger, Meles meles, in Dniprovsko-Orelsry Reserve] // Вестник зоологии. — 2002. — Том 36 (5). — С. 96.
4. Антонец Н. В. Виды рода Mus (Rodentia): курганчиковая и домовая мыши песчаной степи Днепровско-Орельского заповедника // Природничі науки на межі століть. — Ніжин: НДПУ, 2004. — С. 4–5.
5. Антонец Н. В. Восстановление биоразнообразия пойменных природных комплексов Днепровско-Орельского заповедника // Роль охоронюваних природних територій у збереженні біорізноманіття. — Канів: Фітосоціоцентр, 1998. — С. 265–266.
6. Антонец Н. В. Дикие копытные животные Днепровско-Орельского заповедника // Состояние природных комплексов Крымского природного заповедника и других заповедных территорий Украины, их изучение и охрана. — Алушта, 2003. — С. 158–160.
7. Антонец Н. В. К фауне грызунов Днепровско-Орельского заповедника // Бюлл. Самарская Лука. — Самара, 1996. — Вып. 7. — С. 243–245.
8. Аптикиев А.Х. Развитие творческой индивидуальности студента средствами педагогического краеведения. – Дис. ... канд. пед. наук. – Оренбург, 2004. – 184 c.
9. Аничкина И.М. Харьков: Путеводитель для туристов и экскурсантов. - 3-е изд. - Х.: Тип., 1915. - С.95-124.
10. Багалей Д. И. Опыт истории Харьковского университета (по неизданным материалам): Т. 1 (1802-1815 гг.) / Д. И. Багалей. – X.: Тип. и лит. М. Зильберберга, 1893-1898. – 1204 с., 6 л. портр.
11. Беккер Э. Г. Литературное краеведение как одно из средств раскрытия связи литературы с жизнью / Э. Г. Беккер // Вопросы анализа литературного произведения в школе : сборник статей / ред. Л. И. Тимофеева. – М. : Изд-во Акад. пед. наук РСФСР, 1962. – С. 148-184.
12. Гершунский Б.С. Философия образования для XXI века. -М.,1998. – 608 с.
13. Гончаренко С. Український педагогічний словник. – К. : Либідь, 1997. – 376 с.
14. Григоріїв Н.Я. Поділля. Географично-історичний нарис / Вступна стаття О.Сухобокової. – Кам'янець-Подільський: Оіюм, 2003.–92 с.
15. Дем'янчук Г., Дем'янчук А., Дем'янчук Б. Українське краєзнавство: сторінки історії. — К,2006. — 296 с
16. Десять лет советской науки: Сб. ст. / Под общ. ред. Петрова Ф. Н. — М.-Л.: Госиздат, 1927. — С.18.
17. Десять лет советской науки: Сб. ст. / Под общ. ред. Петрова Ф. Н. — М.-Л.: Госиздат, 1927. — С.433.
18. Жулинський М. Висока місія вчителя-зарубіжника // Зарубіжна література. - 1999. -№11 (123). – С. 4-16.
19. Збірник Дніпропетровського краєвого історично-археологічного музею- Д., 1929.- Т.1. — С.26. Історія Наукового Товариства ім.Т.Шевченка
20. Иванов П.В. Педагогические основы школьного краеведения. – Петрозаводск, 1966. – 106 c.
21. Ильин Е. Н. Герой нашего урока. - М.: Педагогика, 1991. – 176 с.
22. Історія української школи і педагогіки: Навч. посіб. / За ред. О. О. Любара. — К.: Т-во «Знання», КОО, 2003. — 450 с.; с. 15
23. Історичне краєзнавство в Українській РСР / П. Т. Тронько, В. О. Горбик, О. І. Лугова та ін.; Відп. ред. П. Т. Тронько; АН УРСР; Ін-т історії. — К.: Наук. думка, 1989. — 240 с.
24. Костриця М. Становлення організаційних форм українського географічного краєзнавства // Географія та основи економіки в школі. - 2005. - № 3.
25. Костриця М.Ю. Туристсько-краєзнавча робота в школі. - К.: Радянська школа, 1985.
26. .Краеведение: Пособ. для учителя / Под. ред. А. В. Дарин-ского. - М.: Просвещение, 1987.
27. Краєзнавство в Україні: сучасний стан і перспективи: Наук, збірник. - К.: Академія, 2003.
23.Лановик Б., Лазарович М. Історія України: Навчальний посібник. — К.: Знання-Прес, 2001. — С. 305.
24. Лобода А. Краєзнавство на Вкраїні / А. Лобода // Бюлетень комісії краєзнавства. – 1924. – № 1. – С. 1-5.
25. Матяш В.В. Педагогічне краєзнавство у підготовці майбутніх учителів початкових класів до гуманізації навчання. – Дис. ... канд. пед. наук. – Тернопіль, 1999. – 177 с.
26. Міщенко Т.М. Педагогічні основи підготовки майбутніх учителів до краєзнавчої роботи в сільській школі. – Дис. ... канд. пед. наук. – Черкаси, 2001. – 222 с.
27. Національна доктрина розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті // Вісник Київської обласної державної адміністрації. –2002. – № 8. – С. 3- 4.
28. Ничкало Н. Сучасні тенденції у підготовці педагогів професійного навчання ( міжнародний аспект та українські перспективи ) / Н. Ничкало // Педагог професійної школи: Зб. наук. пр. АПН України. Інститут педаггіки і психології професійної освіти та ін. – К., 2002. – Вип..3. – С.5-13. – Бібліогр.: 7 назв.
29. Пасічник Є. А. Літературне краєзнавство в системі вивчення української літератури в середній школі : дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Пасічник Євген Андрійович. – К., 1964. – 288 с.
30. Пасічник Є. А. Літературне краєзнавство в школі / Євген Андрійович Пасічник. – К. : Рад. школа, 1965. – 132 с.
31. Педагогічна майстерність: підручник / І.А. Зязюн, Л.В. Крамущенко, І.Ф.Кривонос та ін.; За ред. І.А.Зязюна. – 2-ге вид., допов. і переробл. – К.: Вища школа, 2004. – 424 с.
32. Пиксанов Н.К. Областные культурные гнезда: историко-краеведческий семинар / Н.К.Пиксанов. – М.-Л. : Государственное издание, 1928. – 148 с.
33. Роль педагогического краеведения в профессиональной подготовке учителя (Сборник статей). – Алма-Ата: Мектеп, 1986. – 97 с.
34. Репресоване краєзнавство (20-30-ті роки) / [Бабенко Л.Л., Бабенко С.С., Білоус Г.П. та ін.]; редкол.: Тронько П.Т. (голова) та ін. – К. : Рідний край, 1991. – 478 с.
35. Самоплавська Т. «Внесок М. Яворського і С. Рудницького в українське шкільне краєзнавство» // Шлях освіти, 1997. — № 3. — С. 43-46; с. 21.
36. Самойленко Г. В. Краєзнавство культурно-мистецьке та літературне : навч. посібн. / Григорій Васильович Самойленко. – Ніжин : НДПУ, 2001. – 150 с.
37. Скаткин М.Н. Методология и методика педагогических исследований. – М., 1986. – 345 c.
38. Смирнова Л.В. Народная педагогика как составная часть педагогического краеведения // Народная педагогіка и современные проблемы воспитания: Материалы Всесоюзной научно-практической конференции. – Ч. 2. – Чебоксары, 1991. – C. 134-138.
39. Ставровский А. Е. Краеведческая работа в школе / Александр Евгеньевич Ставровский. – 2-е изд., переработ. и доп. – М. : Учпедгиз, 1954. – 208 с.
40. Сухомлинський В.О. Як виховувати справжню людину // Сухомлинський В.О. Вибр. твори: У 5-ти т.-К.: Рад. школа, 1977. – Т.2. – С. 158- 199.
41. Терехина О.В. Педагогическое краеведение как средство воспитания интереса к учительскому труду старшеклассников. – Дис. … канд. пед. наук. – Шадринск, 2002. – С. 33.
42. Толстов С. П. Студенчество и краеведение. — М., 1930.
43. Тронько П. Т. Історичне краєзнавство на Україні у 20-30-х роках // Репресоване краєзнавство 20-30 рр. — ХРВВ, 1991. — С. 4.; с. 4
44. Указ Президента України. "Про заходи щодо підтримки краєзнавчого руху в Україні" №35/2001 від 23 січня 2001 року // Офіційний вісник України. – 2001. – №4 (09.02.2001). – Ст. 115.
45. Українська педагогіка в персоналіях: У 2 кн. Кн.2: Навч. Посібник / За ред. О.В.Сухомлинської. – К.: Либідь, 2005. – 552с.
46. Уривалкін О. М. Історичне краєзнавство. Навч. посібник для студентів.-Ніжин, 2002. −157 с
47. Ушинский К.Д. О народности в общественном воспитании / Избр. пед. произв. – М., 1968. – С. 268-284.
48. Фесенко О. П. Использование краеведения при изучении литературы : автореф. дисс. на соискание науч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 "Теория и методика обучения" / О.П.Фесенко. – М., 1980. – 17 с.
49. Харьков вчера, сегодня, завтра / Ю.М.Шкодовский, И.Н.Лаврентьев, А.Ю.Лейбфрейд, Ю.Ю.Полякова. - Х.: Фолио, 2002. - С.189.
50. Цвейбель Д. С. З історії вивчення й охорони історичних пам'яток на Україні в перші десятиріччя Радянської влади // УІЖ. — 1971. — № 12. — С.109-110.
51. Центральний державний архів вищих органів влади України. — Ф. 166. — Оп. 6 — Спр. 8595. — 118 арк.; с. 18
52. Юньев С. И. Беседы о краеведении. — М., 1966. — С.3.
53. [ http://www.edu.meta.ua]
54. [http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/kraeznavstvo/2006.pdf Науковий журнал КРАЄЗНАВСТВО, 1-4 2006]
55. [ http://www.refine.org.ua]
56. [http://www.uk.wikipedia.org/wiki/Краєзнавство в Україні]
57. [http://geo.uroki.org.ua]
58. [http://steelwork.com.ua/ua/enterprises/metal/dsp.html]
59. [http://spravka.dp.ua/view.php?id=1304]
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300
Скачать бесплатно 22135.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.