У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Аналіз конкурентоспроможності підприємства та розробка заходів щодо її підвищення на прикладі ЗАТ «ХАРКІВСЬКИЙ ПЛИТКОВИЙ ЗАВОД»
Количество страниц 75
ВУЗ ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2011
Бесплатно скачать 22142.doc 
Содержание ЗМІСТ
ВТУП 3
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТО-СПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА 5
1.1. Економічна сутність категорії «конкурентоспроможність підприємства» 5
1.2. Аналіз методичних підходів до оцінки конкурентоспроможності підприємства 10
1.3. Процес оцінки конкурентоспроможності підприємства 19
РОЗДІЛ 2 АНАЛІЗ ВИРОБНИЧО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЗАТ «ХАРКІВСЬКИЙ ПЛИТКОВИЙ ЗАВОД» 24
2.1. Загальна характеристика підприємства та продукції, що виготовляється 24
2.2. Техніко-економічна характеристика ЗАТ «Харківський плитковий завод» 26
2.3. Аналіз ринку керамічної плитки в Україні 29
2.4. Аналіз стратегічної групи конкурентів ЗАТ «ХПЗ» 36
2.5. Аналіз конкурентоспроможності ЗАТ «ХПЗ» 44
2.6. Діяльність підприємства щодо підвищення його конкуренто-спроможності 54
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 2 59
РОЗДІЛ 3 РОЗРОБКА ЗАХОДІВ, НАЦІЛЕНИХ НА ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА 60
3.1. Прогноз ринків збуту продукції 60
3.2. Стратегічні заходи щодо підвищення конкурентоспроможності ЗАТ «ХПЗ» 62
3.3. Обґрунтування доцільності організаційних заходів націлених на підвищення конкурентоспроможності підприємства 64
ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ 3 68
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 69
ДОДАТКИ




ВСТУП

Конкурентоспроможність підприємства є однією з найважливіших категорій ринкової економіки і характеризує можливість і ефективність адаптації підприємства до умов ринкового середовища. Сучасна адаптація підприємств до конкурентних умов нестабільного і мінливого внутрішнього середовища повинна проводитися в процесі ґрунтовного і безперервного аналізу діяльності конкурентів, власного стратегічного потенціалу і оцінки ефективності його використання, а також визначення становища підприємства на ринку товарів і послуг відносно до конкурентів, тобто оцінки конкурентоспроможності підприємства. З огляду на це, зазначена проблема є актуальною для дослідження.
Теоретичні і методологічні аспекти діяльності підприємства в умовах конкурентного середовища знайшли відображення в наукових працях Г.Л.Азоєва, І.Ансоффа, О.В.Ареф’євої, О.С.Віханського, А.Е.Воронкової, І.М.Герчикової, В.Л.Горєлової, А.П.Градова, В.Л.Диканя, М.М.Єрмошенка, П.С.Зав’ялова, Ю.Б.Іванова, М.Інтрилігатора, Ф.Котлера, М.Мескона, А.І.Наумова, О.П.Пєшкової, В.С.Пономаренка, М.Портера, О.І.Пушкаря, Ю.Б.Рубіна, І.В.Стародубровської, Р.М.Тихонова, Р.А.Фатхутдінова, О.Б.Чернеги, А.Ю.Юданова й інших вітчизняних і зарубіжних економістів. Однак як теоретичні основи дослідження конкурентоспроможності підприємств, так і методи її оцінки та діагностики, а також науково-практичні рекомендації щодо її організаційного забезпечення вимагають більш комплексного аналізу та обґрунтування з врахуванням особливостей національної економіки, конкретної галузі, ринку, підприємства.
Мета роботи – теоретичне обґрунтування підходів до оцінки та діагностики конкурентоспроможності підприємства і розробка на цій основі науково-методичних та практичних рекомендацій щодо посилення його конкурентної позиції на ринку.
Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання:
узагальнити теоретичні положення та розкрити економічну сутність поняття «конкурентоспроможність підприємства»;
здійснити аналіз та систематизувати наявні методи оцінки конкурентоспроможності підприємства;
дослідити алгоритм оцінки конкурентоспроможності підприємства;
охарактеризувати діяльність підприємства та продукцію, що випускається;
проаналізувати виробничо-господарську діяльність ЗАТ «Харківський плитковий завод»;
дослідити ринок керамічної плитки в Україні та проаналізувати діяльність основних конкурентів ЗАТ «Харківський плитковий завод»;
провести оцінку конкурентоспроможності продукції, що виготовляється;
провести оцінку конкурентоспроможності підприємства;
розробити заходи щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства;
Об'єктом дослідження в даній роботі є процес оцінки конкурентоспроможності підприємства.
Предметом дослідження виступають методи оцінки та діагностики конкурентоспроможності підприємства при динамічному розвитку як внутрішніх, так і зовнішніх умов їх функціонування.
Базою дослідження в даній роботі виступає ЗАТ «Харківський плитковий завод».

Список литературы СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Конституція України від 28.06.96 р.//http: // rada.gov.ua
2. Господарський кодекс України. Законодавчі акти / Укладачі: Понікаров В.Д., Андрійченко Ж.О., Брусільцева Г.М., Галушко А.В. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2006. – 480 с. Укр.мова
3. Цивільний кодекс України. Основи законодавства для економістів/Укладачі: Іванов Ю.Б., Коновалов М.І., Понікаров В.Д. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2006. – 416 с. Укр.мова
4. Закон України «Про систему оподатковування» від 25.06.1991 р. №1251-XII, зі змінами від 05.06.2003 р. №906-IV.
5. Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 р. №334/94-ВР, зі змінами від 10.07.2003 р. №1096-IV.
6. Закон України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 р. №167/97, зі змінами від 02.10 2003 р. №1218-IV.
7. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку №2 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затверджене наказом Міністерства фінансів України від 31.03.1999 р. №87, у редакції від 23.05.2003 р. №363.
8. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку від 29.11.1999р. №290, у редакції від 23.05.2003 р. №363.
10. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку №16 «Витрати», затверджене наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 р. №318, у редакції від 23.05.2003 р. №363.
11. Ансофф И. Стратегическое управление: Сокр. пер. с англ. - Экономика, 1989. – 518 с.
12. Астафьева Л.М. Деньги в воду // Бизнес. – 2007 - №36. – с. 12-15.
13. Афанасьев Н. В., Телишевская Л. И. Проектный анализ. Конспект лекций. – Харьков: изд. ХГЭУ, 2001. – 172 с.
14. Афанасьєв М.В., Шемаєва Л.Г., Верлока В.С. Основи менеджменту: Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни / За редакцією проф. М.В. Афанасьєва. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2003. – 484 с.
15. Афанасьєв М.В., Гончаров А.Б. Економіка підприємства: Навч. посіб. для самостійного вивчення дисципліни. /За ред. М.В. Афанасьєва. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2003. – 410 с.
Балабанова Л. В., Кривенко А. В. Управление конкурентоспособностью предприятий на основе маркетинга. Донецк: ДонГУЭТ им. Туган-Барановского, 2004. – 147 с.
16. Белецкая И.И. Конкурентоспособность в ее современной трактовке // Актуальні проблеми економіки. - 2004 - №10. – с. 81-88.
17. Белоусов В.Л., Анализ конкурентоспособности фирмы // HYPERLINK "http://www.dis.ru/market/" Маркетинг в России и за рубежом . – 2006 - №5. – с. 13 – 14.
18. Бондар Н.М. Економіка підприємства: Навч. посіб. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 400 с.
19. Воронкова А.Э. Стратегическое управление конкурентоспособным потенциалом предприятия: диагностика и организация: Монография. – 2-е изд., стереотипное. – Луганск: Изд-во ВНУ им. В. Даля, 2004. – 320 с.
20. Воронкова А. Концепція управління конкурентоспроможним потенціалом підприємства // Економіст. – 2007. - №8. – с. 14-17.
21. Гончаров В.В., Ларін О.М. Аналіз існуючих підходів і методів до оцінки конкурентоспроможності промислового підприємства // Схід. - 2006 - №5 (77). – с. 12-17.
Дзахмишева И. Ш. Методика оценки конкурентоспособности услуги в розничной торговой сети // Маркетинг в России и за рубежом. – 2004. - №3 (41). – с. 93-107.
22. Довбуш Р.А., Зозуля А.Л. Управління конкурентоспроможністю підприємств: Підручник. – Х. Основа, 2003. - 250 с.
23. Дороніна М.С. Управління економічними і соціальними процесами підприємства. Монографія. – Харків: ХДЕУ, 2002. – 432 с.
24. Должанський І.З, Загорна Т.О. Конкурентоспроможність підприємства: Навчальний посібник. – Київ. Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
25. Економічний аналіз: Навчальний посібник/ М.А. Болюх, В.З. Бурчевський. За ред.. акад.. НАІУ, проф. М.Г. Чумаченько. – вид. 2-ге перероб. і доп. К.: КНЕУ, 2003. – 556с.
26. Зулькарнаев И.У., Метод расчета интегральной конкурентоспособности промышленных, торговых и финансовых предприятий // HYPERLINK "http://www.dis.ru/market/" Маркетинг в России и за рубежом . 2007 - №4. – с 25-31.
27. Иваненко В.В. Финансовый анализ: Учебное пособие. – 2-е изд. – Х.: Издательский дом «ИНЖЭК», 2003. – 176 с.
28. Иванов Ю.Б. Конкурентоспособность предприятия: оценка, диагностика, стратегия. Научное издание / Колл. авторов. – Харьков: Изд. ХНЭУ, 2004. – 256 с.
29. Ильин А.И. Планирование на предприятии: Учебник/ - Мн.: Новое знание, 2002. – 3-е изд., стереотип. – 635 с.
30. Исмаилова Ш.Т. Методические основы формирования ситуационного управления конкурентоспособностью промышленного предприятия // Экономическое возрождение России, - 2005. - №1. – с. 69-75.
31. Кобзєв П.М. Стратегічне управління підприємством. Конспект лекцій. – Харків: ВД «ІНЖЕК», 2002. – 164с.
32. Кожанова Є. П., Оленко І. П. Економічний аналіз: Навчальний посібник. – 2-е вид., доправ. і доп. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2005. – 344 с. Укр.мова.
33. Конкурентоспроможність: проблеми науки і практики: Монографія. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2006. – 248 с.
34. Кононенко О., Маханько О. Аналіз фінансової звітності. – 4-е вид., перероб. і доп. – Х.:Фактор, 2008. – 200 с.
35. Отенко І.П. Управління конкурентними перевагами підприємства. Наукове видання / І.П. Отенко, Є.О. Полтавська. – Харків: Вид. ХНЕУ, 2005. – 212 с.
Павлова В. А. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка та стратегія забезпечення. Д.: Вид-во ДУЕП, 2006. – 276 с.
36. Пасічник В. Г. Планування діяльності підприємства / Навч. посібник для вищих навчальних закладів / Пасічник В. Г. – К., 2005 – 255 с.
37. Портер М. Стратегія конкуренції: Пер. з англ. А. Олійник, Р.Сільський. – К.: Основа, 1997. – 390 с.
38. Портер М. Конкурентное преимущество: как достичь высокого результата и обеспечит его устойчивость: Пер. с англ. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. – 715 с.
39. Раєвнева О.В. Управління розвитком підприємства: методологія, механізми, моделі: Монографія. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2006. – 496 с. Укр. мова.
40. Савицкая Г.В. Анализ хозяйственной деятельности предприятия: Учеб. пособие – Мн.: Новое знание, 2001. – 704с.
41. Селезнева Г.А. Планирование деятельности предприятия.- Х.: ХГЄУ, 2004. – 127 с.
42. Селезньова Г.О. Стратегія підприємства.- Х.: ХНЕУ, 2007. – 240 с.
43. Спіріна М. Механізм забезпечення конкурентоспроможності підприємства // Вісник, – 2005. - №1. – с. 33-35.
44. Спіріна М.В.Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємства // Актуальні проблеми економіки, - 2004. - №8. – с. 176-182.
45. Тищенко А.Н., Кизим Н.А., Догадайло Я.В. Экономическая результативность деятельности предприятий: Монография. – Х.: ИД «ИНЖЕК», 2005. – 144 с.
46. Теоретичні основи конкурентної стратегії підприємства: Монографія/ За заг. ред. д-ра екон. Наук, професора Іванова Ю.Б., д-ра екон. наук, професора Тищенко О.М. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2006. – 384 с.
47. Управление конкурентоспособностью организации. Учебное пособие / Р.А. Фатхутдинов. – М.: Изд-во Эксмо, 2004. – 544с.
48. Фатхутдинов Р.А. Организация производства: Учебник.- М.: ИНФРА-М, 2000.-672с.
49. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент. – М.: Издательско-книготорговый центр «Маркетинг», 2002. – 892 с.
50. Хамініч С. Методика інтегральної оцінки рівня конкурентоспроможності промислового підприємства // Економіст, - 2006. - №10. – с. 59-61.
51. Шевченко Л.С. Конкурентное управление: Учеб. пособ. – Х.: Эспада, 2004. – 520 с.
52. Шнипко О.С. Науково-технічна політика та її роль в підвищенні конкурентоспроможності економіки України // Актуальні проблеми економіки, - 2006. - №1. – с. 178-184.
53. Шнипко О.С. Модернізація основного капіталу – основа забезпечення конкурентоспроможності // Економіка і прогнозування, - 2006. - №1. – с. 61-76.
54. Шнипко О. Політика підвищення конкурентоспроможності: досвід розвинених країн та України // Економіст, - 2006. - №8. – с. 44-48.
55. Экономика предприятия: Учеб. Пособие / В.П. Волков, А.И. Ильин, В.И. Станкевич и др.; Под общ. Ред. А.И. Ильина. – 2-е изд., испр. – М.: Новое знание, 2004. – 672с.
56. Матеріали сайту HYPERLINK " http://business.ua/.ru" http://business.ua
57. Матеріали сайту HYPERLINK "http://cfin.ru" http://cfin.ru
58. Матеріали сайту HYPERLINK "http://experts.in.ua" http://experts.in.ua
59. Матеріали сайту HYPERLINK "http://plitka.kharkov.ua" http://plitka.kharkov.ua
60. Матеріали сайту http://ukrstat.gov.ua
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300
Скачать бесплатно 22142.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.