У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Розробка комплексної програми фізичної реабілітації при сколіотичній поставі на поліклінічному етапі реабілітації
Количество страниц 66
ВУЗ ХАРКІВСЬКА ДЕРЖАВНА АКАДЕМІЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
Год сдачи 2011
Бесплатно скачать 22146.doc 
Содержание ВСТУП

ГЛАВА 1
КЛІНІКО- ФІЗІОЛОГІЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ЛІКУВАЛЬНОЇ ДІЇ
ЗАСОБІВ ФІЗИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ПРИ СКОЛІОТИЧНІЙ ПОСТАВІ
1.1.Анатомо-фізіологічні особливості хребта і оточуючих його тканин.
1.2 Загальна характеристика сколіотичної постави.
1.2.1. Етіологія та патогенез сколіотичної постави
1.3. Класифікація та клінічна характеристика сколіотичної постави

ГЛАВА 2
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО КОМПЛЕКСНОЇ ФІЗИЧНОЇ РЕАБІЛІТІЦІЇ
ПРИ СКОЛІОТИЧНІЙ ПОСТАВІ НА
ПОЛІКЛІНИЧНОМУ ЕТАПІ
2.1 Загальна характеристика засобів фізичної реабілітації при сколіотичній поставі
2. 2. Лікувальна фізична культура у фізичній реабілітації при сколіотичній поставі.
2. 4. Фізіотерапія при сколіотичній поставі

ГЛАВА 3
ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ФІЗИЧНОЇ РЕАБІЛІТІЦІЇ ПРИ СКОЛІОТИЧНІЙ ПОСТАВІ

ВИСНОВКИ




ВСТУП
Актуальність проблеми дослідження
Актуальність цієї проблеми умовлена, перш за все, поглибленням демографічної кризи, розвитком депопуляціонних процесів в Україні, які можуть уповільнити, на думку фахівців, соціально-економічний розвиток і науково-технічний прогрес суспільства. З даними світової статистики, кількість дітей, які народилися з різною мірою фізіологічної незрілості, наближається до 90%. Це значить, що абсолютно здоровою народжується в середньому лише одна дитина з десяти. Хоча в перші дні життя немовля і здається своїм батькам здоровою і життєздатною, але пізніше може позначитися фізіологічна незрілість. Вона виявляється в схильності до алергій, до безкінечних застуд, сколіозу та діатезу, астмі або неврозів. Ще в період внутрішнього розвитку знижений опір організму до шкідливих впливів зовнішнього середовища позбавляє людину перед різними хворобами цивілізації. Сьогодні медики нараховують більш ніж 2000 одиниць спадково умовлених патологічних станів. Це є величезною небезпекою для людства. У нашому житті часто доводиться вести нерухомий спосіб життя, багато нервувати, переживати, також часто порушувати режим харчування - у результаті ми отримуємо той стан, в якому перебуває 70% населення. Через це страждає хребет, розвиваються порушення постави, сколіотична хвороба. Починається цей процес, як правило, непомітно, з окремих суглобів або сегментів хребта. Дуже часто він супроводжується виникненням різних деформацій, зсувом або порушенням функцій внутрішніх органів.
При кваліфіцированному огляді порушення постави выявляються у 60-80% дітей, а в 5-9% діагностується сколіоз. Сколіотична постава це дугоподібний зсув лінії остистих відростків хребців убік від середньої лінії спини. При цьому порушується симетричне розташування тіла та кінцівок відносно хребта: голова схилена праворуч або ліворуч, плечі, лопатки, соски знаходяться на різній висоті, трикутники талії асиметричні. Погана постава знижує запас міцності організму: серце б'ється в тісній грудній клітині, запалі груди, та розташування на різних рівнях плечі не дають розправитися легеням. Найчастіше
4
всі проблеми із порушеннями постави пов’язані з поганим розвитком м'язів спини та загальним тонусом організму. Тому лікування повинне починатися відразу після встановлення діагнозу, бути комплексним, багатоплановим і індивідуальним, тривати весь період до відновлення. Підставою лікування є лікувальна фізична культура, розвантажувальні вихідні положення, плавання, масаж, фізіотерапія. Пізно почате лікування не дає результатів і тоді потрібне хірургічне усунення скривлення.
Мета роботи- розробити комплексну програму фізичної реабілітації при сколіотичній поставі на поліклінічному етапі реабілітації.
Завдання роботи:
1. Вивчити та проаналізувати спеціальну літературу з проблеми застосування засобів фізичної реабілітації при сколіотичній поставі.
2. Розкрити етіопатогенез та клініку визначеного порушення постави.
3. Обґрунтувати лікувальну дію ЛФК, лікувального масажу та фізіотерапії при даному порешенні постави.
4. Скласти комплексну програму фізичної реабілітації при сколіотичній поставі на поліклінічному етапі реабілітації.
5. Охарактеризувати методи оцінки ефективності фізичної реабілітації при сколіотичній поставі на поліклінічному етапі реабілітації.
Новизна роботи: складена програма фізичної реабілітації з використанням комплексного підходу при сколіотичній поставі на поліклінічному етапі реабілітації, яка включає ЛФК, лікувальний масаж та фізіотерапію.
Практична та теоретична значимущість. Представлені у роботі методики лікувальної гімнастики, лікувального масажу та фізіотерапії при сколіотичній поставі можуть бути використані у лікувально- профілактичних установах, а також у навчальному процесі для підготовки фахівців з фізичної реабілітації з дисципліни «Фізична реабілітація в травматології та ортопедії».
Обсяг і структура роботи. Робота написана на 65 сторінках комп’ютерної верстки та складається з вступу, трьох глав, висновків, практичних рекомендацій,
переліку використаної літератури 60 джерел. У роботі представлені три комплекси лікувальної гімнастики.
Список литературы ВИСНОВКИ

1. Сколіотична постава характеризується дугоподібним зсувом лінії остистих відростків хребців убік від середньої лінії спини. При цьому порушується симетричне розташування тіла та кінцівок відносно хребта: голова нахилена праворуч або ліворуч, плечі, лопатки, соски знаходяться на різній висоті, трикутники талії асиметричні. Погана постава знижує запас міцності організму: серце б'ється в тісній грудній клітці, запалі груди, розташовані на різних рівнях плечі не дають розправитися легеням. Найчастіше всі проблеми із спиною пов'язані з поганим розвитком м'язів спини та загальним тонусом організму.
2. Актуальність цієї проблеми зумовлена перш, за все, поглибленням демографічної кризи, розвитком депопуляціонних процесів в Україні, які можуть уповільнити, на думку фахівців, соціально-економічний розвиток і науково-технічний прогрес суспільства. За даними світової статистики, кількість дітей, які народилися з різною мірою фізіологічної незрілості, наближається до 90%. Це означає, що абсолютно здоровою народжується в середньому лише одна дитина із десяти. Хоча в перші дні життя немовля і здається своїм батькам здоровою і життєздатною, але пізніше може позначитися фізіологічна незрілість. Вона виявляється в схильності до алергій, до безкінцевих простуд, хвороб спини, діатезу, астмі або неврозів. Ще в період внутрішнього розвитку знижений опір організму до шкідливих впливів зовнішнього середовища обеззброює людину перед різними хворобами цивілізації. Сьогодні медики нараховують більш ніж 2000 одиниць спадково зумовлених патологічних станів. Це є величезною небезпекою для людства.
3. Дана робота присвячена цілком і повністю хворобі спини, що частіше за все зустрічається в практиці лікаря хірурга-ортопеда від дитячого віку до літнього, тобто сколіотичній поставі. При кваліфіцированному огляді порушення постави виявляються у 60-80% дітей, а в 5-9% діагностується сколіоз. Сколіотична постава це дугоподібний зсув лінії остистих відростків хребців вбік від середньої лінії спини. Тому лікування повинне починатися відразу
57
після встановлення діагнозу, бути комплексним, багатоплановим і індивідуальним, тривати весь період до відновлення. Основою лікування є лікувальна фізична культура, розвантажувальні вихідні положення, плавання, масаж, фізіотерапія..
4. Етіологією цього захворювання є нераціональний режим, побут, умови праці, слабкий фізичний розвиток. Дефекти постави у фронтальній площині не підрозділяються на окремі види. Для них характерне порушення симетрії між правою та лівою половиною тулуба; хребетний стовп є дугою, оберненою вершиною праворуч або ліворуч; визначається асиметрія трикутників талії, поясу верхніх кінцівок (лопатки, плечі), голова нахилена вбік.
5. Ознакою сколіотичної постави є:
а) дугоподібний зсув лінії остистих відростків хребців вбік від середньої лінії спини;
б) порушено симетричне розташування тіла та кінцівок відносно хребта: голова нахилена праворуч або ліворуч, плечі, лопатки, соски знаходяться на різній висоті, трикутники талії асиметричні;
в) м'язовий тонус на правій і лівій половинах тулуба неоднаковий;
г) сила та витривалість м'язів знижені.
6. Провідне місце в лікуванні сколіотичної постави посідає лікувальна фізична культура, яка проводится у формі ранкової гігієнічної гімнастики, лікувальної гімнастики, дозованої ходьби, самостійних занять. Заняття з ЛГ проводяться малогруповим та індивідуальним методом. Виконання вправ в повільному та середньому темпі, кількість повторень 5-9 разів залежно від рухового режиму. Реабілітолог повинен давати чіткі команди, стежити за правильністю виконання вправ і паузами відпочинку. Спеціальні вправи виконуються із розвантажувальних вихідних положень: лежачи на спині, на животі, стоячи на колінах і у положенні колінно- кистьовому. Переважає виконання вправ повторним або інтервальним методом, у поєднанні з пасивним відпочинком. Вирішуються основні завдання корекції наявних порушень постави. Мета ЛФК виробити правильне розташування тіла, сформувати навички правильної постави
58
зміцнити м'язи спини, м’язо- зв'язковий апарат і організм в цілому.
7. При сколіотичній поставі широко використовується лікувальний масаж. Він є ефективним лікувальним і реабілітаційним методом, застосованим з метою нормалізації функцій організму при різних захворюваннях і пошкодженнях.При сколіотичній поставі найголовнішим є нормалізація правильного тонуса з обох боків спини, підбирають різні прийоми для кожної половини спини. Та половина, у бік якої дитина має звичку нахилятися, масажується з використанням розслабляючих прийомів. Інша стимулюється всіма можливими прийомами. В ході масажу у міру необхідності застосовуються прийоми, що корегують: натискання, зволікання, проробка кінцівок, за допомогою яких масажист прагне додати тілу пацієнта симетрію. На етапі корекції деформації і стабілізації досягнутої корекції масаж стає глибшим, інтенсивнішим і тривалішим, досягається розтягування укорочених, спазмованих м'язів і підвищення тонусу, скорочення розтягнутих м'язів, приділяється більше уваги масажу м'язів грудей, живота, шиї, сідниць, при необхідності нижніх кінцівок, що сприяє закріпленню нового рухового стереотипу.
8. Використовуються фізіотерапевтичні процедури, їх призначають при сколіотичній поставі з метою поліпшення трофіки тканин, підвищення скоротливої активності м'язів з боку деформації, загально гартуючого ефекту. При сколіотичної постави призначають: електростимуляцію м'язів спини, м'язів черевного преса, сідничних м'язів, електрофорез, фонофорез- еуфіліна вздовж хребта, аплікацію озокериту, кальцію, фосфору, грязі, загальне ультрафіолетове опромінення.
Дітям, що мають сколіотичну поставу або інші порушення, слідує робити осмотор тіла для виявлення дефектів. Для цього треба попросити дитину роздягтися до трусів і зайняти звичайне положення тіла, звичне йому. Оглядають: збоку, спереду, ззаду та при нахилі вперед. Для оцінки стану м'язового корсета застосовуеться функціональні проби м'язів спини, живота та бокових сторін тулуба. Це своєрідне тестування у вигляді вправ із статичних поз на кожну групу

59
м'язів. Результати функціональних проб необхідно враховувати при підборі вправ лікувальної фізичної культури.
9. У роботі розроблені комплекси з урахуванням усіх чинників, засобів, форм, руховіх режимів і методик, що входять до програми з фізичної реабілітації при сколіотичній поставі на полікліничному етапі.



ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

1. Заняття з лікувальної гімнастики показані всім дітям з порушеннями постави, тому що це єдиний метод, що дозволяє ефективно зміцнити та створити сильний м'язовий корсет, вирівнювати м'язовий тонус передньої і задньої поверхні тулуба, стегон. Спочатку на заняттях ЛФК тимчасово не слід використовувати: біг, стрибки, підскоки на жорсткій поверхні; виконання вправ у вихідному положенні сидячи; виконання вправ з великою амплітудою руху тулубом. Виділяють підготовчу, основну та заключну частини уроку ЛФК. Створюється зорове сприйняття правильної постави й уява її, підвищується рівень загальної фізичної підготовленості дитини. Спеціальні вправи виконуються із розвантажувальних вихідних положень: лежачи на спині, на животі, стоячи на колінах,у колінно- кистьовому положенні. Вдосконалюються навички правильної постави, роблять дихальні вправи в ускладнених варіантах виконання вправ.
2. В умовах полікліники лікувальна фізична культура застосовується за трьома руховими режимами: щадний, щадно- тренувальний та тренувальний.
3. Щадний руховий режим. Зміст режиму передбачає лікувальний масаж і фізіотерапевтичні процедури. РГГ проводиться малогруповим методом з малим навантаженням, тривалість - 10-15 хв, щільність заняття з ЛГ 40-50%. ЛГ проводиться малогруповим методом або індивідуально, тривалість - 20-25 хв.
4. Щадно- тренувальний режим. Завдання цього режиму адаптація організму хворого до фізичних навантажень трудового характеру. Вихідні положення: стоячи, лежачи на спині, на животі, розвантажувальні вихідні положення. Вправи виконуються з поступовим зростанням навантаження на організм, в повільному та середньому темпі. Кількість повтору вправ - 8-9 разів. Вправи використовуються для вироблення правильної постави зміцнення м'язового корсета, м'язів спини, застосовуються симетричні коригуючи вправи. Слід уважно відносити вправи, де збільшуеться рухливість хребців, особливу увагу звертати на симетричне положення тіла. Виконувати вправи з предметами, на снарядах, біля гімнастичної
61
стінки, на спеціальних тренажерах. Тривалість занять 30-40 хв. Середня продовженність заняття на щадно - тренувальному режимі - 25-30 хвилин, проводяться 3-4 рази на день.
5. Тренувальний руховий режим. Мета цього режиму: підтримка працездатності на максимально доступному рівні. Завдання цього режиму: відновлення психічного та фізичного здоров'я, закріплення навички правильної постави, зміцнити дихальну мускулатуру, підняття загального тонусу організму, розвинення у пацієнта звички до самостійного виконання вправ без інструктора. Застосовується РГГ, ЛГ, самостійні заняття, працетерапія, гартуючи процедури та лікувальна ходьба. Використовуються впрвави швидкісного характеру, діафрагмальне дихання здійснюється з максимальною глибиною, амплітуда виконання вправ збільшується. Тривалість занять з лікувальної гімнастиці 30-45 хвилин. Самостійні заняття спеціальними вправами 3-4 рази на день.
6. Лікувальну гімнастику треба проводити в добре освітлюваному та добре провітрюваному залі, комплекс ЛГ проводити перед дзеркалом для самоконтролю постави.
7. Отримані нами дані рекомендується використовувати у практичній роботі фахівців з фізичної реабілітації у лікувальних установах і навчальному процесі для студентів Вузів фізичної культури з дисципліни «Фізична реабілітація в ортопедії та травматології».



ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Антонов И.П., Дривотинов Б.В. Заболевание опорно- двигательного аппарата.- Минск, 1971.- 340 с.
2. Бротман М.К. Мануальная терапия при заболеваниях позвоночника.- Днепропетровск, 2001.- 95- с.
3. Белая Н.А. Руководство по лечебному массажу.- 2-е изд.- М., 1983.- 100- с.
4. Бернштейн Н.А. Схемы по физиологии движений и физиологии активности.- М., Медицина, 1966. - 349 с.
5. Барановский А.Ю- Основа домашней медицины.- М., Мир, 1973. - 368 с.
6. Гутерман Т.А. Дифференцированная коррекция нарушений осанки детей 6-7 лет средствами оздоровительной физической культуры: - Краснодар, 2005. - 25 с.
7. Гигиена детей и подростков: Учебник / Под редакцией В.Н. Кардашенко. - М.: Медицина, 1988. - 512 с.
8. Грицак. Ю. П. Лечебный массаж. М. Москва – 2005.- 243 с.
9. Давидов В.Ю. Скрининговые тесты и организация медико-педагогического контроля за физическим развитием дошкольников. -М. Москва,2002 -148 с.
10. Девятов М.В. Лечебная гимнастика при сколиотической осанке с детьми дошкольного возраста.- СПб., 2001.- 115 с.
11. Дмитриев А.Е., Маринченко А.Л. Лечебная физическая культура.-Л.: Медицина, 1990.- 160 с.
12. Дрожжина Л.А. Реабилитация подростков с заболеваниями позвоночника . М.Москва- 2000.-
13. Епифанов В.А. Лечебная физическая культура: Учебник.- М.:ГЭОТАР-
МЕД, 2004.- 560 с.
14.Журавлева А.И, Граевская Н.Д, Спортивная медицина и лечебная физическая культура: Руководство для врачей.- М.: Физкультура и спорт, 1993.-432 с.
63
15. Каптелин А.Ф. Гидрокинезотерапия в ортопеди и травматологии. – М., 1986.- 100 с.
16. Кашуба В.А. Биомеханика осанки. - К.: Олимпийская литература, 2003. - 278 с.
17. Касьян Н.А. "Боль в спине" М: Физкультура и спорт, 1991.- 100 с.
18. Кобанов А.Н., Чабовская А.П. Анатомия, физиология и гигиена детей дошкольного возраста: Учебник. - М.: Образование, 1975. - 270 с.
19. Козлова С.А., Куликова Т.А. Дошкольная педагогика: Учебн. пособие. - М.: «Академия», 2000. - 416 с.
20. Кондакова-Варломова Л.П. Правильная осанка. - М.: Медицина, 1967. - 28 с.
21. Лечебная физическая культура в детской ортопедической клинике / Под. Общ. ред. д. м. н. проф. А. Б. Гандельмана.- СПб., 1990. – 95 с.
22. Лечебная физическая культура: Учебник / Под редакцией С.Н. Попова. - М.: Физкультура и спорт, 1978. - 256 с.
23. Лечебная физкультура и врачебный контроль / Под редакцией В.А. Епифанова, Г.Л. - М.: Медицина, 1990. - 368 с.
24. Ловейко И.Д. Лечебная физическая культура у детей при дефектах осанки, сколиозах и плоскостопии. - Л.: Медицина, 1982. - 144 с.
25. Ловейко И.Д., Фонарев М.И. Лечебная физическая культура при заболеваниях позвоночника у детей. - Л.: Медицина, 1988. - 140 с.
26. Лепорский А.А Лечебная физкультура при заболеваниях опороно- двигательного аппарата.- М.: Медгиз, 1960.-432 с.
27. Лечебная физкультура: справочник Епифанов В.А.- М.: Медицина,1987.-234
28. Ловейко И.Д., Фонарев М.И. Лечебная физическая культура при заболеваниях позвоночника у детей. 2-ое издательство - Л.: Медицина, 1988. - 141 с.
29. Лукьяненко Т.В. Здоровый позвоночник: Белгород- ООО «Книжный клуб», 2008- 320 с.
30. Макарова Е.В. Физическая реабилитация детей со сколиозом I степени в специализированных дошкольных учреждениях .Физическое воспитания и спорт. - Киев, 2003. - 22 с.
64
31. Мухін В.М. Фізична реабілітація.- К.: Олімпійська література, 2005.- 471 с.
32. Овечкина А.В., Дрожжина Л.А., Суворова В.А. Лечебная гимнастика для детей с нарушениями осанки и сколиозом начальной степени .М.Москва., 1999. - 30 с.
33. Овсянников А.П. Опыт организации санаторного лечения детей, страдающих сколиозом .Лечение сколиотической болезни у детей и подростков. Л., 1980, с. 117-120.
34. Приорова Н.Н.- Ортопедия- М., Медицина, 1997.- 98 с.
35.Пенькова И.В. Состояние опорно-двигательного аппарата детей дошкольного возраста Физическая культура: воспитание, образование.- 2006. - №2. - с.53-57.
36. Подрушняк Е.П. Возрастные изменения и заболевания опорно- двигательного аппарата человека.- М.: Медицина., 2000.- 201 с.
37.Потапчук А.А., Дидур М.Д. Осанка и физическое развитие детей.- СПб., 2001.- 150 с.
38. Потапчук А.А. Коррекция нарушений осанки и плоскостопия у дошкольников средствами физического воспитания: - Санкт-Петербург, 1998. - 180 с.
39. Петров К.Б. Теоретические представления об этиологии и патогенезе нарушений осанки: Днепропетровск., 2002. – 120 с.
40. Сара Ки. Настольная книга для тех, у кого болит спина. –Минск., 2007.-120 с.
41. Синельников Р.Д. Анатомия человека.- М.: Медицина., 2001.- 102 с.
42. Ситель А.Б. Соло для позвоночника.- :М. Москва., 2006.- 56 с.
43. Справочник по травматологии и ортопедии/ Под редакцией. А.А. Коржа и Е. П. Межениной. - Киев: Здоров'я, 1980. - с. 216
44. Силуянова В.А., Сокова Е.В. Учебное пособие по лечебной физкультуре в терапии. - М.: Медицина, 1978. - 176 с.
45. Спортивная медицина и лечебная физическая культура / Под редакцией А.Г. Дембо. - М.: Физкультура и спорт, 1979. - 352 с.
46.Справочник по детской физкультуре / Под редакцией М.И. Фонарева. - Л.: Медицина,1983. - 360 с.

65
47. Ситель А.Б. Гимнастика для детей с нарушениями осанки.- М.:Метафора,200.- 126 с.
48. Ульрих. Э.В. Аномалии позвоночника у детей. – СПб., 2005.- 100 с.
49. Учебник инструктора по лечебной физической культуре / Под общ. ред. проф. В.П. Правосудина.- М., 1980. – 150 с.
50.Фафенрот В.А. Рефлексотерапия заболевания позвоночника у детей.- М. Москва., 2002.- 83 с.
51. Фомин Н.А., Вовилов Ю.Н. Физиологичная основа двигательной активности. - М.: Физкультура и спорт, 1991. - 224 с.
52. Физическая реабилитация: учебник / Под редакцией С.Н. Попова.- Ростов на Д:Феникс, 2004.- 609 с.
53. Фурман. Е.М. Патология позвоночника.- СПб., 200.- 77 с.
54.Чаклин В.Д Основы оперативной ортопедии и травматологии.,- М.: Медицина., 1988.- 106 с.
55. Шуригин Д.Я.- Лечебная гимнастика.- М.: Медицина., 1980.- 125 с.
56.Шустин В. А. Анатомический анализ движений человеческого тела.- М.: Медицина., 200.- 113 с.
57. Шитиков Т.А. Эффективность комплексной реабилитации детей и подростков с нарушениями осанки и функциональной сколиотической деформацией - М. Москва 2004, - 54 с.
58. Юмашев Г.С., Ренкер К. Основы реабилитации.- М., 1990.- 59 с.
59. Юмашев Г.С. Травматология и ортопедия.- Минск., 1993. – 100 с.
60. Язловецкий В.С. Физическое воспитание детей и подростков с ослабленным здоровьем. - К.: Здоровья, 1991. - 231 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300
Скачать бесплатно 22146.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.