У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ЗАСОБИ ВИЗНАЧЕННЯ РЕАЛЬНОЇ ШВИДКОСТІ В СИСТЕМАХ КОМП’ЮТЕРНОГО МОНІТОРИНГУ ТРАНСПОРТНИХ КОМУНІКАЦІЙ
Количество страниц 159
ВУЗ ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ АВТОМОБІЛЬНО-ДОРОЖНІЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2006
Содержание
ЗМІСТ

с.
ВСТУП 5
1 ОЦІНКА РЕАЛЬНОЇ ШВИДКОСТІ АВТОМОБІЛЮ 7
1.1 Державна концепція спостереження рухомих об’єктів 11
1.2 Автотранспортна лабораторія 16
1.3 Постановка задачі дослідження 20
2 МАТЕМАТИЧНИЙ ОПИС ВИЗНАЧЕННЯ РЕАЛЬНОЇ ШВИДКОСТІ АВТОМОБІЛЮ
22
2.1 Визначення вектору стану супутника GPS за ефемеридними даними
22
2.2 Вимірювання відстані від точки спостереження до супутника
27
2.3 Оцінка точності рішення 32
3 РОЗРОБКА КОМП’ЮТЕРИЗОВАНОЇ СИСТЕМИ ОЦІНКИ ШВИДКІСНОГО РЕЖИМУ РУХУ АТЗ
35
3.1 Обґрунтування використання 35
3.2 Вибір GPS приймача 53
3.3 Приймач EverMore EB-x305 88
3.4 Аналіз протоколів обміну даними 94
3.5 Сполучення з ПЕОМ 120
4 ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНИЙ АНАЛІЗ 125
4.1 Економічний ефект розробок 125
4.2 Охорона праці 129
ВИСНОВКИ 140
ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ 144
ДОДАТОК А графічні матеріали 149

ВСТУП


Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року N 410-р було схвалено концепцію створення державної інтегрованої інформаційної системи забезпечення управління рухомими об'єктами (зв'язок, навігація, спостереження).
Розрізненість у підпорядкуванні та пов'язане з нею дублювання у використанні існуючих інформаційних систем, недостатня пропускна спроможність каналів і мереж зв'язку, відсутність відповідного обладнання на рухомих об'єктах та застаріла інфраструктура інформаційного забезпечення призводять до подальшого технічного відставання держави у цій сфері та нераціональних фінансових затрат. Технічний рівень державних і недержавних інформаційних систем не відповідає повною мірою сучасним вимогам до них, не дає змоги отримувати просторово-часову інформацію потрібної якості для оперативного прийняття обґрунтованих рішень щодо управління рухомими об'єктами, обміну інформацією між суб'єктами цих систем, а також володіти оперативною ситуаційною транспортною обстановкою в межах держави.
В процесі виконання даної роботи використовувалась інформація, яку було взято з багатьох джерел. Інформація яка відноситься до загального опису автотранспортної лабораторії, засобів вимірювання швидкості рухомих об’єктів та моніторингу останніх було взято з [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19]. Інформаційне забезпечення стосовно GPS технологій, принципів побудови та функціонування GPS, протоколів обміну інформацією, а також математичний опис, було взято з сайтів відповідних організацій в мережі Інтернет. Посилання на дані сайти представлені в переліку посилань.
Список литературы ВИСНОВКИ


Визначмо основні висновки та рекомендації щодо застосування отриманих результатів роботи. Для цього перш-за-все опишемо принципи вибору приймачів GPS сигналів, їхнього порівняння та використання. Також описано ключові параметри, та принципи їхнього порівняння. Наданий опис повинен використовуватися з метою вірного підбору потрібного приймача GPS сигналів для конкретних умов використання, а також для вимірювання конкретних величин.
Критерії вибору приймача можна розподілити на три категорії, це загальні критерії, спеціальні критерії та додаткові критерії.
До спеціальних критеріїв відносяться критерії безпосередньо пов’язані з метою використання приймача GPS сигналів. Тобто для вимірювання реальної швидкості рухомих об’єктів спеціальними параметрами отбору будуть точність вимірювання швидкості, можливий діапазон зміни швидкості, а також діапазон можливих прискорень. На випадок використання приймача для визначення координат розташування, спеціальними критеріями стають точність визначення координат, діапазон припустимої зміни значення висоти (широта та довгота зазвичай не є обмеженими). Якщо приймач не відповідає вимогам хоча б до одного з цих параметрів, його використання не є можливим.
До загальних критеріїв можна віднести характеристики які обумовлюють оптимальність використання приймача та його відповідність до умов використання. Отже до таких критеріїв можна віднести вагові та габаритні характеристики приймача, діапазон робочих температур та вологості за яких приймач спроможний до виконання вимірювань для яких призначений. До цієї підгрупи критеріїв також відносяться чутливість приймача, швидкість місцевизначення при холодному, теплому та гарячому стартах, потужність споживання, напруга живлення, точність визначення координат. Параметри цієї категорії в основному не є критичними до виконання, але їхня сукупність повинна бути оптимізована. Таким чином, якщо приймач встановлюється, як у поточній роботі, на автотранспортну лабораторію, такі параметри як потужність споживання та напруга живлення не є критичними, але у випадку переносного приймача, живлення буде проходити від батарейок і ці два параметри стають критичними до виконання. Такий параметр як габарити теж може стати обов’язковим до виконання у випадку обмеженого простору для монтування. Теж саме може призвести до переходу параметрів робочої температури та вологості в категорію критичних. Це залежить по перше від місця встановлення GPS приймача та кліматичних умов його використання.
Категорія додаткових критеріїв містить в основному перелік допоміжних можливостей приймача GPS сигналів, реалізація яких не є обов’язковою в межах конкретних рамок застосування. Такими характеристиками можуть бути: можливість роботи в диференційному режимі, можливість реєстрації даних вимірювання, ємність пам’яті приймача, спроможність завантажування карт міст, а також прокладення маршрутів по контрольним точкам шляху тощо. Приведений тип критеріїв не є обов’язковим, тому що кожен з допоміжних параметрів може відноситись або не відноситись до спеціальних критеріїв в залежності від застосування приймача GPS сигналів. Тобто якщо якась допоміжна можливість є необхідною згідно до використання приймача, вона не буде відноситись до групи додаткових критеріїв, а автоматично перейде в розділ спеціальних.
Посилаючись на вищезазначене, можна сказати, що розподіл на критерії відбору є умовним. Тому що кожен з параметрів або можливостей приймача GPS сигналів може переходити до іншої групи критеріїв. Це явище обумовлене залежністю необхідності присутності того чи іншого параметру або можливості від застосування приймача.
Слід зазначити те, що є характеристики приймача, які не можна віднести до будь-якої з категорій та можуть впливати лише на зручність використання. До таких параметрів відносяться протоколи видачі даних, тобто формат їхнього відображення. Але треба мати впевненість у тому що протокол, який використовується, може видавати дані про необхідні величини, або дані необхідні для визначення потрібних величин. Це питання може вирішуватись за допомогою розробки або використання відповідного програмного забезпечення, яке є спроможним до проведення розрахунків необхідних величин за даними вимірів.
Рекомендації стосовно програмного забезпечення. Для вірного відображення виміряних величин та їхньої обробки, необхідне відповідне програмне забезпечення. Програмне забезпечення повинне бути спроможним працювати з даними, які надходять в форматі, який підтримує приймач GPS сигналів, а також мати можливість запису дані, що надійшли, на будь-який носій інформації для забезпечення зберігання та обробки даних не в режимі реального часу. Також програмне забезпечення буде мати великі переваги, якщо буде вміти певним чином обробляти дані вимірювань GPS приймача. Це зніме необхідність використання допоміжного програмного забезпечення, призначеного спеціально для обробки даних. Також не завадить можливість програмного забезпечення одночасно приймати дані з декількох пристроїв (не обов’язково GPS приймачів), та відображати результати вимірювань для них одночасно, в одному масштабі часу.
Засоби отримання необхідного програмного забезпечення наступні. По-перше можна купувати необхідне програмне забезпечення, яке вже розроблено спеціалізованими організаціями та перевірене на практиці, до того ж виробник програмного забезпечення приймає на себе гарантійні обов’язки та надає технічну безкоштовну підтримку щодо використання певного програмного продукту. По-друге можна використовувати безкоштовні програмні засоби, які або дуже давно були розроблені та є безкоштовними в якості реклами для більш нової версії програмного забезпечення. Але в основному безкоштовне програмне забезпечення не має гарантій щодо можливих пошкоджень при його використанні. Хоча зважаючи на вищезазначене це практично не є можливим, бо є просто старою версією яка колись мала такі гарантії. По-третє можна замовити розробку програмного забезпечення, яке буде відповідати потребам експлуатації останнього. В цьому випадку вартість розробки може набагато перевищити вартість приймача GPS сигнасів, що є недоцільним.
Слід також зробити деякі зауваження щодо порівняння характеристик точності приймачів GPS сигналів. Багато виробників приводять дані про точність яку складно порівнювати, це є наслідком того, що різні виробники оцінюють її різними засобами (ці засоби було описано в рамках цієї роботи). Також є випадки коли виробник приводить показники точності отримані декількома засобами перевірки, що спрощує задачу порівняння параметрів приймачів. Але трапляється, що виробник змінює методи оцінки точності. В основному на це впливає час виготовлення виробу, впровадження міжнародних стандартів, які потребують відображення або визначення величини конкретними засобами. Слід зазначити, що точність вимірювання швидкості майже усі виробники відображають однаковим чином, під дане зауваження підлягає в основному точність вимірювання координат. Якщо приймач безпосередньо не вимірює швидкість, а вона розраховується програмним забезпеченням за даними часу та координат, саме точність вимірювання останніх впливатиме на точність вимірювання швидкості. А в цьому випадку слід враховувати зауваження про порівняння характеристик точності вимірювання приймачів GPS сигналів.
ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ


1 Туренко А. Н., Гаврилов Э. В., Алексеев В. О., Алексеев О. П. Мехатроника транспортных средств // Вестник ХГАДТУ №15-16, Харьков: ХНАДУ. 2001.
2 Алексеев О. П., Алексеев О. В., Суярко Ю. М. Мехатроника. Основные понятия // Вестник ХГАДТУ №12-13, Харьков: ХГАДТУ. 2000 – С. 196-198.
3 Алексеев В. ., Костюченко С. М., Неронов С. Н., Суярко Ю. М.
О принципах разработки мехатронных систем транспортных средств // Вестник ХНАДУ №15-16, Харьков: ХНАДУ. 2001.
4 Загарий Г. И., Ковзель Н. О., Поддубняк В. И., Стасюк А. И., Фурман И. А. Программируемые контроллеры для систем управления. Часть 1. Архитектура и технология применения. Харьков: ХФИ “Транспорт Украины”; Харьков: Издательство “Регион-информ”, 2001. – 316 с.
5 Росадо Л. Физическая электроника и микроэлектроника: Пер. с испан. С.И. Баскакова/ Под ред. В. А. Терехова; Предисл. В. А. Терехова. М.: Высш. шк., 1991. – 351с.
6 Mарголис А. Поиск и устранение неисправностей в персональных компьютерах. К.: фирма «Диалектика», 1994. – 368 с.
7 Бондарев В. Н., Трёстер Г., Чернега В. С. Цифровая обработка сигналов: методы и средства: Учеб. пособие для вузов.- Севастополь: Изд-во СевГТУ, 1999.- 398 с.
8 Охрименко В. Особенности архитектуры сигнальных процессоров// Электронные компоненты и системы. 2001. №8.
С. 3-11.
9 Говорущенко Н. Я. Основы управления автомобильным транспортом: Учеб. пособие. - Харьков: Вища школа,
1978. – 224 с.
10 Гируцкий О. И., Есеновский-Лашков Ю. К., Поляк Д. Г. Электронные системы управления агрегатами автомобиля.- Москва: Транспорт,.2000. - 213с.
11 Хачатуров А. А., Афанасьев В. Л., Васильев В. С. и др. Динамика системы «дорога-шина-автомобиль-водитель». – Москва: Транспорт, 1976. - 535с.
12 Алексеев О. П., Гаврилов Э. В., Смирнов О. П. Принципы разработки мобильных вычислительных комплексов // Информационные технологии. - Харьков: ХГПУ, 1996. - С.139-141.
13 Гаврилов Э. В., Алексеев О. П., Алексеев В. О., Яфарова Д. Г. Планирование ремонта автомобильных дорог // Вестник ХГАДТУ. - Харьков: РИО ХГАДТУ, 1999, вып. 12-13. C. 135-137.
14 Алексеев В. О., Калмыков А. В., Калмыков В. И. Об одном алгоритме определения частоты вращения вала машины и механизмов. // Вестник ХГАДТУ. - Харьков: РИО ХГАДТУ, 1997, вып. 6. - С.63-68.
15 А.С. № 174934 СССР, Е01C 23/ 07 Способ определения сцепных качеств дорожного покрытия // Алексеев О. П. и др., заявлено 24.10.89, опубл. 23.07.92 бюл. № 27.
16 Сильянов В. В. Транспортно-эксплуатационные качества автомобильных дорог. - Москва; Машиностроение, 1984. - 378с.
17 ДСТУ Б. В.2 3-2-2000 Споруди транспорту. Дороги автомобільні. Методи вимірювання основ і покриттів.
18 Батароев К. Б. Кибернетика и метод аналогий.- Москва: Высшая школа, 1974.- 104с.
19 Алексеев В. О., Костюченко С. М. Интеллектуальная технология организации движения транспортных средств // Автомобильный транспорт, вып. 10, 2002. – С.95 – 97.




Перелік сайтів, що були використані у роботі:

1 http://www.glonass-center.ru
2 http://www.rirt.ru
3 http://kunegin.narod.ru
4 http://www.macro-peterburg.ru
5 http://www.kiam1.rssi.ru
6 http://www.kvantn.com.ua
7 http://www.garmin.ru
8 http://www.roadnavigation.com.tw
9 http://www.globalsatgps.ru
10 http://www.technosat.ru
11 http://www.swiaz.ru
12 http://www.doom.com
13 http://tycho.usno.navy.mil
14 http://www.garmin.com
15 http://www.lt-products.com
16 http://gpsinformation.net
17 http://www.12v-club.ru
18 http://www.redstar.ru
19 http://www.gpsinfo.ru
20 http://www.mapriga.com
21 http://www.tracwise.hamilton.lv
22 http://www.3web.ru
23 http://www.infomobile.ru
24 http://www.spirit.ru
25 http://geomatica.kiev.ua
26 http://romantic.ustu.ru
27 http://www.trucker.com.ua
28 http://www.morintech.ru
29 http://www.mriprogress.msk.ru
30 http://www.geomant.ktk.ru
31 http://www.pacy.ru
32 http://www.ixbt.com
33 http://www.agp.ru
34 http://www.radiocomp.ru
35 http://www.cec-mc.ru
36 http://propisnoy.narod.ru
37 http://home.comset.net
38 http://www.ne-grusti.narod.ru
39 http://pq.ozersk.ru
40 http://www.ke4nyv.com
41 http://www.windmill.co.uk
42 http://www.megachip.ru
43 http://user.hamovniki.net
44 http://www.iface.ru
45 http://www.camiresearch.com
46 http://www.sacramentoelectronics.com
47 http://www.emt.com.tw
48 http://www.gpsw.co.uk
49 http://www.ktk.ru
50 http://www.geo.ign.es
51 http://www.commlinx.com.au
52 http://www.cs.ucsb.edu
53 http://www.rbf.com
54 http://www.chip-news.ru
55 http://www.mcc.rsa.ru
56 http://www.ualberta.ca
57 http://www.masters.donntu.edu.ua
58 http://www.rda.zoj.ru
59 http://www.izm.ru
60 http://aeroclub.msk.ru
61 http://gpshome.ru
62 http://www.u-blox.com
63 http://www.kmu.gov.ua
64 http://www.nmea.org
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
200





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.