У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ЗАСТОСУВАННЯ ТРАДИЦІЙНИХ ЗАСОБІВ ФІЗИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ПРИ ЗАГОСТРЕННІ РЕЦИДИВНОГО ОБСТРУКТИВНОГО БРОНХІТУ У ДІТЕЙ
Количество страниц 96
ВУЗ СУМСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМ. А.С. МАКАРЕНКА
Год сдачи 2012
Содержание ЗМІСТ
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ 4
ВСТУП 5
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ВИКОРИСТАННЯ ТРАДИЦІЙНИХ ЗАСОБІВ ФІЗИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ПРИ РЕЦИДИВНОМУ ОБСТРУКТИВНОМУ БРОНХІТІ У ДІТЕЙ 11
1.1. Морфо-функціональні особливості дихальної системи дітей. 11
1.2. Характеристика рецидивного обструктивного бронхіту у дітей. 14
1.2.1. Етіологія рецидивного обструктивного бронхіту. 15
1.2.2. Патогенез рецидивного обструктивного бронхіту. 18
1.2.3. Клініка рецидивного обструктивного бронхіту. 23
1.2.4. Деякі психологічні особливості реабілітантів, які мають рецидивний обструктивний бронхіт. 24
1.3. Обгрунтування застосування засобів ЛФК, які були включені до експериментального комплексу фізичної реабілітації. 24
1.3.1. Вправи аеробно-циклічної спрямованості. 26
1.3.2. Дренажні та звукові дихальні вправи. 29
1.3.3. Асани хатха-йоги. 30
1.3.4. Роль застосування дихальних вправ хатха-йоги для відновлення носового дихання. 33
1.3.5. Тайцзи-цюань як засіб відновлення порушеного біоенергетичного балансу організму. 36
1.4. Рефлекторний масаж при рецидивному обструктивному бронхіті. 41
1.4.1. Застосування сегментарно-рефлекторного масажу грудної клітини. 42
1.4.2. Масаж тригерних точок. 44
1.4.3. Масаж меридіану легенів. 47
Висновки до розділу 1. 50
РОЗДІЛ 2 ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПРИМЕНТУ 52
2.1. Методи дослідження. 52
2.1.1. Вивчення та аналіз науково-методичної літератури. 52
2.1.2. Аналіз документальних матеріалів. 52
2.1.3. Педагогічне спостереження. 53
2.1.4. Педагогічний експеримент. 53
2.1.5. Опитування. 54
2.1.6. Методи оцінки функції зовнішнього дихання. 55
2.1.7. Пальпація. 58
2.1.8. Лабораторне дослідження. 60
2.1.9. Математичні методи обробки даних. 60
2.2. Організація дослідження. 61
2.3. Експериментальний комплекс фізичної реабілітації для дітей, які страждають на рецидивний обструктивний бронхіт у стадії загострення. 61
2.3.1. Лікувальна фізична культура. 62
2.3.2. Рефлекторний масаж. 64
Висновки до розділу 2. 67
РОЗДІЛ 3 АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ЕКСПЕРИМЕНТУ 69
3.1. Аналіз результатів попереднього дослідження. 69
3.2. Перевірка ефективності експериментального комплексу фізичної реабілітації. 70
Висновки до розділу 3. 75
ВИСНОВКИ 78
ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ 80
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 83
Додаток А. Дихальні вправи хатха-йоги, які були включені до експериментального комплексу ЛФК для дітей, які страждають на РОБ. 93
Додаток Б. Належні величини показників дихальних проб Штанге і Генче у дітей різного віку. 95
Додаток В. Належні величини деяких показників пневмотахометричного дослідження у дітей різного віку. 96



ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ

АЦВ – аеробно-циклічні вправи;
в.п. – вихідне положення;
ГРВІ – гостре респіраторне вірусне захворювання;
ДВ – дихальні вправи;
ЕГ – експериментальна група;
ЖЄЛ – життєва ємність легенів;
ЗРВ – загально розвиваючі вправи;
ІТ – індекс Тіффно;
КГ – контрольна група;
ЛФК – лікувальна фізична культура;
МШФВд. – максимальна швидкість форсованого вдиху;
МШФВид. – максимальна швидкість форсованого видиху;
ОФВ1 – об’єм форсованого видиху за першу секунду;
ОШВ – об’ємна швидкість видиху;
РОБ – рецидивний обструктивний бронхіт;
СРМ – сегментарно-рефлектоний масаж;
ТКМ – теорія китайської медицини;
ФЖЄЛ – форсована життєва ємність легенів;
ФН – фізичне навантаження;
ФОЗД – функція органів зовнішнього дихання;
ФР – фізична реабілітація;
ЦНС – центральна нервова система;
ЧД – частота дихання;
Ig – імуноглобулін.




ВСТУП

Актуальною проблемою насьогодні залишаються захворювання органів дихання. За даними офіційної статистики, серед різних захворювань у дітей 3-14 років вони посідають перше місце, складаючи 62-65% у структурі захворюваності цього контингенту [15, 41]. За 1995-2005 роки число пульмонологічних захворювань зросло майже у 3,6 разів, у тому числі й за рахунок рецидивних форм. При чому серед бронхолегеневої патології в педіатрії на першому місці знаходяться бронхіти і їх рецидивні форми (75 250 випадків на 1000 дітей у рік станом на 2005 рік) [41, 52].
Згідно сучасним уявленням, рецидивний бронхіт являє собою мультифакторне захворювання, що протікає фазово і характеризується рецидивуючим запаленням слизової оболонки бронхів і наявністю у періоді ремісії порушень імунної та ендокринної систем. Крім того, встановлено можливість трансформації рецидивного бронхіту через підгостру у хронічну форму на хронічний бронхіт та бронхіальну астму. Слід зазначити, що з віком ризик хронізації рецидивного бронхіту зростає [23]. Тому очевидною є загроза здоров’ю населення майбутнього. В останній чверті ХХ століття реабілітація пацієнтів, які часто і тривало хворіють (у тому числі й на рецидивний бронхіт), у більшості промислово розвинених країн світу вийшла за рамки медичної проблеми і дедалі більше набуває соціального значення [34, 40, 67]
Аналізуючи численні літературні джерела, які торкаються проблеми рецидивного бронхіту, зокрема лікування і реабілітації при цьому захворюванні, ми переконалися, що єдиною добре відпрацьованою і такою, що постійно поновлюється за рахунок появи нових препаратів, є медикаментозна реабілітація пацієнтів. І хоча вона вважається невід’ємною частиною пульмонологічної реабілітації [87], все ж таки без застосування комплексної фізичної реабілітації, як відомо, спрямована здебільшого на подолання симптомів захворювання, а не на функціональне відновлення реабілітанта [38]. Питання лікування рецидивного бронхіту є досить складним, передусім тому, що, перебігаючи у гострому періоді бурхливо, з яскравою маніфестаційною картиною, він спонукає педіатрів на призначення потужної протизапальної терапії. Зважаючи на швидкий сьогохвилинний ефект, подібна тактика виявляється не завжди виправданою, оскільки призводить до посилення алергізації дитячого організму й ослаблюванню й без того зниженого імунітету. Цей факт особливо важливий у дитячому віці, коли відбувається формуванн органів і систем організму. До того ж слід зазначити, що вартість медикаментозної терапії рецидивного обструктивного бронхіту, зокрема обструктивного синдрому (частота якого, до речі коливається від 26 до 55 % у різні епідемічні сезони), є досить високою. Тому реабілітація дітей, хворих на рецидивний бронхіт, яка базується на традиційних, немедикаментозних засобах стає усе важливішою [4, 10, 69, 84].
Для визначення реабілітаційних засобів, які були застосовані при формуванні експериментального комплексу ми використовуємо поняття «традиційні». Воно означає, на що звертає увагу Кукса В.О. «збережені від старовини, засновані на традиції; існуючі здавна». Тобто це ті засоби фізичної реабілітації, які зазвичай, традиційно використовувалися для реабілітації при багатьох захворюваннях і протягом тривалого часу існування традиційної медицини різних народів [45].
Найчастіше у доступній літературі можна знайти рекомендації з питань фізичної реабілітації, які стосуються: занять лікувальної фізичною культурою, які включають загально розвиваючі вправи, різновиди дихальних вправ тощо; проведення сеансів лікувального масажу грудної клітини; комплексів процедур фізіотерапії.
Звісно, у заняттях з лікувальної фізичної культури, наприклад, неможна відмовлятися від дихальних вправ, які виступають у ролі спеціальних. Але, як свідчать наші спостереження, діти виконують їх із занадто глибоким диханням, тому вони викликають не стільки терапевтичний ефект, скільки наростаючу гіпоксемію через «вимивання» з крові вуглекислого газу (ці положення висвітлені К.П. Бутейком). Тому нерідкими є випадки запаморочення, головокружіння і подібних симптомів при виконанні таких вправ. Якісний індивідуальний нагляд за кожною дитиною при цьому утруднюється груповим способом проведення заняття.
Зростання питомої ваги рецидивних бронхітів у структурі бронхолегеневої патології спонукає до вдосконалення реабілітаційних заходів [65]. Викликає тривогу одноманітність ведення таких хворих [5, 28]. Проблемою при реабілітації дітей з рецидивним бронхітом (як, взагалі, й інших хронічних та рецидивних захворювань) є те, що лікарі-пульмонологи, фізіотерапевти не звертають уваги на відновлення енергетичної структури організму реабілітанта. Адже відомо, що більше половини захворювань мають енергетичну природу. Тобто в їх основі лежить порушення циркуляції енергії (ци) в меридіанах людського тіла. Тож певний вплив на енергетику необхідний. На усунення цього дисбалансу спрямовані східні системи оздоровлення: індійська хатха-йога, китайські оздоровчі напрямки ушу (які втратили до наших днів своє бойове значення і перетворилися на ефективний засіб відновлення, підтримання і поліпшення здоров’я) [53, 72, 82]. До того ж дихальні вправи хатха-йоги є потужним оздоровчим засобом не тільки для людей, які мають певну патологію, а й для практично здорових [71].
Крім того, при проведенні сеансів лікувального масажу мало враховуються сегментарні відповідності, що призводять до появи патологічних ділянок – тригерних точок – у певних м’язах за наявності патології у внутрішніх органах, які з ними співвідносяться. Найчастіше вони є ланкою ланцюгової реакції «внутрішній орган – тригерна точка – внутрішній орган…» [12, 48].
Отже, актуальність проблеми реабілітації дітей з рецидивними бронхо-легеневими захворюваннями зумовлена поширеністю цієї патології, тяжкістю її перебігу, зміщенням початку хвороби на ранній вік [3, 10]. Крім того, у випадку хронізації процесу достовірно знижується такий важливий для усіх видів здоров’я людини показник, як якість життя [51, 68]. Це висуває завдання, пов’язані не лише з лікуванням, але й з проведенням комплексу профілактичних та реабілітаційних заходів, до ряду найважливіших медико-соціальних проблем . Незважаючи на наявність численних джерел інформації та розробок окремих авторів, все ж таки недостатньо розкритою залишається проблема комплексного використання традиційних засобів фізичної реабілітації для відновлення нормальної життєдіяльності дітей, хворих на рецидивний обструктивний бронхіт. Тому актуальність обраної теми є очевидною.
Наукова проблема вбачається в обмеженості застосування засобів фізичної реабілітації у фізіотерапевтичному відділенні, неприйнятті до уваги деяких відомих традиційних засобів, які неодноразово виправдовували себе в реабілітації при широкому спектрі захворювань.
Гіпотеза дослідження: комплексне застосування традиційних засобів фізичної реабілітації дозволить досягти більш високого реабілітаційного ефекту серед дітей , які мають рецидивний обструктивний бронхіт у стадії загострення.
Метою роботи є визначення ефективності застосування комплексу традиційних засобів фізичної реабілітації для дітей із загостренням рецидивного обструктивного бронхіту, які перебувають на стаціонарному лікуванні, в умовах фізіотерапевтичного відділення Сумської обласної дитячої клінічної лікарні.
Завдання роботи:
1. Проаналізувати науково-методичну та спеціальну літературу за проблемою захворюваності на рецидивний обструктивний бронхіт і реабілітації при даному захворюванні;
2. Визначити засоби фізичної реабілітації, які використовуються при рецидивному обструктивному бронхіті;
3. Розробити комплекс фізичної реабілітації на основі використання традиційних природних засобів оздоровлення та експериментально перевірити його ефективність у групі дітей, які мають рецидивний обструктивний бронхіт у стадії загострення.
Об’єкт дослідження: діти, які мають рецидивний обструктивний бронхіт у стадії загострення.
Предмет дослідження: процес фізичної реабілітації дітей з рецидивним обструктивним бронхітом у стадії загострення.
Наукова новизна: вперше створено реабілітаційний комплекс для дітей з рецидивним обструктивним бронхітом у стадії загострення на основі традиційних засобів фізичної реабілітації, застосування яких з метою більш повноцінного відновлення здоров'я у цього контингенту реабілітантів теоретично обгрунтувано; перевірено ефективність запропонованого комплексу в умовах фізіотерапевтичного відділення Сумської обласної дитячої клінічної лікарні у групі дітей, які перебувають на стаціонарному лікуванні у пульмонологічному відділенні.
Теоретична значущість роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні застосування деяких традиційних методик ФР при загостренні РОБ у дітей і об’єднанні їх у комплекс, який може застосовуватися у реабілітаційному процесі під час перебування дітей на лікуванні у стаціонарі.
Практична значущість роботи полягає у тому, що введення запропонованого комплексу до реабілітаційної практики у лікарнях буде сприяти більш повному і ефективному функціональному відновленню дітей з цією патологією. Оздоровчі системи, покладені в основу комплексу лише у вигляді елементів з огляду на обмеженість часу, відведеного в умовах лікарні на заходи ФР, можуть бути застосовані у вигляді самостійних відновних засобів на післялікарняному етапі реабілітації у формуванні індивідуальних реабілітаційних програм.
Публікація: Матеріали магістерської роботи опубліковані у збірці наукових праць ІХ відкритої науково-методичної конференції студентів факультету фізичного виховання, фізичної реабілітації і спортивної медицини (м. Київ, 2006 р., НУФВС України).
Обсяг і структура роботи. Робота включає вступ, 3 розділи, висновки, практичні рекомендації, список використаних джерел (який містить 95 найменувань), додатки. Загальний обсяг роботи складає 96 сторінок, із них основного тексту 78 сторінок.
Список литературы ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

1. Під час виконання асан хатха-йоги необхідно постійно звертати увагу дітей на необхідності концентрації уваги на певній ділянці тіла. Іншим важливим моментом, про який слід увесь час нагадувати, є неприпустимість затримки дихання під час виконання асани.
2. Можливою умовою більш високої зацікавленості дітей у виконанні асан може виступати знання дітьми назви асани (звісно, на російській або українській мові), що дозволить методисту використати асану у ролі імітаційної вправи і тим самим внести елемент позитивного емоційного забарвлення.
3. При виконанні ДВ хатха-йоги доцільним є запропонувати дітям зайняти зручне положення (наприклад, зручно сісти). Під час виконання вправи увага дітей має бути сконцентрована на акті дихання. Щоб запобігти відволіканню дитячої уваги від процесу виконання вправи, слід частіше змінювати характер вправ (наприклад, ДВ – асана або ЗРВ), а не використовувати окремо блок асан, блок ДВ хатха-йоги, блок ЗРВ тощо.
4. Процес виконання ДВ повинен постійно озвучуватися методистом, оскільки можливим є нерозуміння або відволікання від самої схеми вправи і, як наслідок, неправильне її виконання. Увагу слід постійно акцентувати саме на диханні носом.
5. Для повноцінного відновлення носового дихання, що може зайняти не 1 і не 2 тижні, зорієнтувати дітей та їхніх батьків на продовження виконання ДВ хатха-йоги і після виписки з лікарні.
6. Під час виконання вправ тайцзи-цюань особливу увагу на диханні зосереджувати не варто, оскільки більш важливими на початковому етапі занять за цією системою є уявлення про рух ци та відчуття, які він викликає. Однак перед початком виконання цих вправ слід застосувати ДВ з діафрагмальним диханням, що сприяє заспокоєнню організму і налаштуванню його на спокійне виконання наступних вправ.
7. Більш ефективному виконанню вправ тайцзи-цюань та більш ймовірному виникненню відчуття ци у долонях є розслабленість усього організму, зокрема м’язів плечового поясу і верхніх кінцівок. Тому поряд із діафрагмальним диханням можна застосувати 2-3 вправи на розслаблення для цих груп м’язів безпосередньо перед вправами тайцзи-цюань, пояснюючи дітям їх завдання (щось на зразок: «А зараз ми будемо розслаблювати наші ручки»).
8. Дихання при виконанні цієї категорії вправ має бути спокійним і неглибоким. Коліна злегка зігнуті, спина пряма.
9. При виконанні цих вправ увага дітей має бути спрямована на відчуття у долонях, які виникають – тепло, покалування, вібрація або ін. Образне пояснення цих вправ, постійне коментування їх методистом («набираємо енергію руками, втягуємо у себе добро» або «викидаємо із свого організму хворобу, все недобре», «відчуваємо приємне тепло у руках») сприяє розумінню вправи і реалізації принципу свідомого виконання, а не просто механічному здійсненню рухів.
10. Для підвищення мотиваційного аспекту при застосуванні вправ тайцзи-цюань у педіатричній практиці слід адаптувати методику з точки зору адекватної фразеології та образності дій відповідно до віку дітей.
11. Під час застосування спеціальних масажних прийомів, спрямованих на вплив на ТТ, не допускати значної болючості, що може викликати у дитини відчуття значного дискомфорту, страху і, як наслідок, небажання відвідувати процедури масажу, створення атмосфери недовіри до масажиста, фізичної та психічної напруженості. Це може знизити ефективність застосування масажу через створення негативного емоційного забарвлення. Тобто, використовуючи ці прийоми для дітей, масажист має бути дуже обережним і чутливим.
12. При виконанні цього масажу необхідно диференціювати два види болю: біль, який покращує функціональний стан організму, підвищуючи активність систем адаптації (реакції компенсації), та біль, який є сильним стресором і викликає неадекватні реакції (реакції декомпенсації) і, як наслідок, виснаження систем адаптації і погіршення стану. Неодмінною умовою має бути те, що біль, який можливо виникає у реабілітанта, повинен знаходитися у межах індивідуальної переносимості і не заважати йому розслабитися. Найбільший ефект відмічається, коли інтенсивність болю складає 50-75% від максимально можливої для даної людини. Після процедури масажу реабілітант не повинен відчувати болю.
13. Під час впливу на ТТ між виконанням масажних прийомів потрібно робити паузи для «відпочинку від болю», застосовувати прийоми поглажування, потряхування тощо, які сприяють розслабленню.
14. Під час проведення лінійного масажу меридіану легенів дитина має перебувати у розслабленому стані. Тому при завершенні масажу передньої поверхні грудної клітини, який передує масажу меридіану легенів, не слід нехтувати проведенням достатньої кількості прийомів погладжуання та економити на них час.
15. Послідовності проведення заняття з ЛФК та масажної процедури (тобто їх чергуванню у часі) не надавалося у цьому випадку вирішального значення.





СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Абрагамович О.О., Витриховський О.Я. Сучасні принципи діагностики та лікування хронічного обструктивного бронхіту// Практична медицина. – 2004. – Т. Х, №2. – С. 120-125.
2. Антипкін Ю.Г., Величко М.І., Власенко Н.В., Ласкаржевська І.А. Комплексний підхід до реабілітації дітей, хворих на хронічний бронхіт// Педіатрія, акушерство і гінекологія. – 2003. - №1. – С. 53 54.
3. Антипкін Ю.Г., Лапшин В.Ф., Уманець Т.Р. Немедикаментозна реабілітація дітей з хронічними бронхолегеневими захворюваннями// Педіатрія, акушерство і гінекологія. – 2003. - №1. – С. 57.
4. Апарин В.Е., Коротков Б.Н., Коротков А.Б., Короткова С.Б. Лечебная физкультура и массаж как основные средства реабилитации детей с заболеваниями органов дыхания// ЛФК и массаж. – 2005. - №6. – С. 39.
5. Банадига Н.В., Рогальський І.О., Луцук А.О., Кміта І.В., Рачинська Г.В., Рибіна Т.В. Комплексна реабілітація хворих з бронхолегеневою патологією// Педіатрія, акушерство і гінекологія. – 2003. - №1. - С. 78-79.
6. Белоусов Ю.Б,, Лукьянов С.В., Середа Б.В., Духанин А.С., Лукина О.Ф., Сахнин В.И. Пуриновые и глюкокортикоидные рецепторы у детей с бронхиальной астмой и хроническими бронхолёгочными заболеваниями, сопровождающимися обструктивным синдромом// Пульмонология. – 1999. - №2. – С. 30-35.
7. Биличенко Т.Н., Чазова Л.В., Чучалин А.Г., Церковный А.Г. Роль компьютерной спирометрии в эпидемиологическом изучении респираторных синдромов// Терапевтический архив. – 1992. – Т.64, №3. – С. 16-19.
8. Биличенко Т.Н., Чигирева Э.И., Ефименко Н.В., Минева Л.Г., Осипов Ю.С. Загрязнение атмосферного воздуха и болезни органов дыхания у населения// Пульмонология. – 2003. - №1. – С. 9-21.
9. Больбот. Ю.К., Бордий Т.А. экологические аспекты заболеваний органов дыхания у детей//Актуальні проблеми охорони здоров’я дітей шкільного віку і підлітків: Матеріали науково-практичної конференції, присвяченої 75-річчю Укр. НДІ охорони здоров’я дітей і підлітків. – Харків, 1997. – С.71-73..
10. Борисова О.Н., Гулина О.П., Фёдоров С.Ю., Щербаков Д.В. Дыхательная гимнастика при помощи тренажёра с дозированным сопротивлением на вдохе и выдохе при бронхообструктивном синдроме// Вестник новых медицинских технологий. – 2004. – Т. XI, №3. – С. 95.
11. Быков Д.В,, Макаров Ю.П., Орешкин С.Ю. Методология формирования оптимального статического и динамического стереотипа в лечении и профилактике болей в спине на основе упражнений цигун «Железная рубашка»// ЛФК и массаж. – 2004. - №5. – С.29-37.
12. Бюлер М., Шайдхауер Х. Лечение триггерных точек – теретические аспекты и примеры из практики// ЛФК и массаж. – 2003. - №3. – С. 33-45.
13. Васичкин В.И. Методы китайской акупунктуры. – М.: ООО «Издательство АСТ»; СПб: ООО «Издательство Полигон», 2003. – 373 с.
14. Величковский Б.Т. Молекулярные и клеточные основы экологической пульмонологии// Пульмонология. – 2000. - №1. – С. 10-18.
15. Власенко Н.В. Шляхи поліпшення диспансеризації дітей з хронічними та рецидивними бронхітами з урахуванням функціональних та цитоморфологічних показників обстеження// Педіатрія, акушерство і гінекологія. – 2003. - №1. – С. 66.
16. Воробьёва И.И. Двигательный режим и лечебная физическая культура в пульмонологии. – М.: Медицина, 2000. – 64 с.
17. Гашинова Е.Ю. Клиническая эффективность использования психотерапии в лечении бронхиальной астмы и хронического обструктивного бронхита// Український пульмонологічний журнал. – 2002. - №3. – С. 12-14.
18. Гнездилова Е. Защитные психологические реакции у больных хроническим обструктивным бронхитом// Врач. – 2002. - №3. – С. 24-25.
19. Гордон Н.Ф. Заболевания органов дыхания и физическая активность. – К.: Олимпийская литература, 1999. – 128 с.
20. Давыдов Б.И., Перевощикова Н.К., Торочкина Г.П. Особенности региональной вентиляции и кровотока у детей с рецидивирующим бронхитом по материалам кафедры поликлинической педиатрии Кемеровского государственного медицинского института// Педиатрия. – 1996. - №1. – С. 60-62.
21. Детская пульмонология. Под ред.. Н.Л. Араева. – К.: Здоров’я, 2005. – 608с.
22. Дубровский В.И. Массаж. Малая энциклопедия. – М.: Изд. «Retorika-A», 2002. – 464 с.
23. Дудченко Л.Ш., Каладзе Н.Н. Иммунореабилитация детей, больных рецидивирующим бронхитом, на этапе санаторно-курортного лечения// Вестник физиотерапии и курортологии. – 2004. - №1. – С. 6-12.
24. Дудченко Л.Ш. Рецидивирующий бронхит у детей и проблемы реабилитации//Вестник физиотерапии и курортологии. – 2002. - №3. – С. 82 88.
25. Евтимов В. Йога. – М.: Медицина, 1986. – 208 с.
26. Ефименко П.Б., Зайцев В.П., Ананьева Т.Г., Саенко В.Г., Пенин В.Д. Методика лечебного массажа при санаторной реабилитации больных хроническим бронхитом// Вопросы курортологии, физиотерапии и ЛФК. – 1992. - №2. – С. 58-60.
27. Жернов В.А. Цигун терапия// ЛФК и массаж – 2003. - №2. – С. 43 52.
28. Журавлёва Т.А., Клячкин Л.М., Орлова Г.Г. О необходимости оптимизировать реабилитацию больных неспецифическими заболеваниями лёгких// Пульмонология. – 1999. - №1. – С. 36-38.
29. Зайков С.В. Хронический обструктивный бронхит: современные подходы к диагностике и лечению. – К., 1998. – 40 с.
30. Зубаренко О.В., Федорчук Т.І., Доценко С.А., Польщакова І.В., Позднякова Л.І. Комплексна реабілітація дітей, хворих на рецидивний бронхіт з проявами гострої респіраторної вірусної інфекції// Медицинская реабилитация, курортология, физиотерапия. – 2002. - №2. – С. 14-15.
31. Иваничев Г.А., Богоявленский В.Ф., Гайнутдинов А.Р. Эффективность мануальной и акупунктурной терапии у больных хроническим обструктивным бронхитом// Казанский медицинский журнал. – 1991. - №6. – С. 431-435.
32. Ивчик Т.В., Кокосов А.Н., Янчина Е.Д., Ходжаянц Н.Е., Разоренов Г.И., Киселёва Е.А., Карлова Л.Н. Факторы риска хронической обструктивной болезни лёгких// Пульмонология. – 2003. - №3. – С. 6-15.
33. Ильина Е.С. Организация пульмонологической помощи детям с бронхолёгочной патологией// Российский вестник перинатологии и педиатрии. – 2002. – Т. 47, №1. – С. 23-27.
34. Казанкевич В.П., Кірей К.Я., Лемко О.І., Вантюх Н.В. Імунологічний стан хворих на хронічний обструктивний бронхів та його зміни внаслідок впливу штучної сольової аерозольтерапії// Медицинская реабилитация, курортология, физиотерапия. – 2003. - №4. – С.21-23.
35. Каладзе М.М., Дудченко Л.Ш. Нові засоби вторинної профілактики у дітей, хворих на рецидивний бронхіт// Педіатрія. – 2002. – №5. – С. 57-58.
36. Классификация клинических форм бронхолёгочных заболеваний у детей// Пульмонология. – 1996. - №2. – С. 71-15.
37. Клемент Р.Ф.,Зильбер Н.А. Методологические особенности показателей кривой поток-объём у лиц моложе 18 лет// Пульмонология. – 1994. - №2. – С. 17-21.
38. Клячкин Л.М. Реабилитация в пульмонологии// Пульмонология. – 1994. - №1. – С.6-9.
39. Кокосов А.Н., Гольденберг, Мищенко В.П. Перекисное окисление липидов и гемостаз на этапах формирования хронического бронхита и бронхиальной астмы// Пульмонология. – 1995. - №1. – С. 38-
40. Кокосов А.Н. Проблема реабилитации больных нетуберкулёзными заболеваниями лёгких: перспективы и некоторые итоги// Пульмонология. – 1994. - №1. –С. 13-19.
41. Костроміна В.П., Речкіна О.О., Усанова В.О. Сучасні підходи до лікування захворювань органів дихання у дітей (Метод.рек.)/ Академія медичних наук України. Міністерство охорони здоров’я України. Інститут фтизіатрії і пульмонології ім.. Ф.Г. Яновського. – К.: Б. В., 2005. – 18 с.
42. Костроміна В.П., Усанова В.О., Сіваченко О.Є., Деркач О.В. Обструктивний синдром у пульмонології дитячого віку//Нова медицина. – 2005. - №1. – С. 62-68.
43. Кругликов Г.Г., Величковский Б.Т., Чучалин А.Г. Морфологическая характеристика хронического обструктивного бронхита// Пульмонология. – 2003. - №3. -0 С. 16-19.
44. Кузнецова Т.Д., Гурова О.А., Самбурова И.П. и др.. Особенности возрастного развития системы дыхания у детей 6-15 лет// Физиология человека. – 1991. – Т.17, №5. – С. 142-150.
45. Кукса В.О. Традиційні і нетрадиційні проблеми фізичної реабілітації/ Сучасні проблеми медичної та фізичної реабілітації: Матеріали І-ої Всеукраїнської наукової конференції. – Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2005. – С. 96-110.
46. Лаптева И.М., Лавор З.В., Суркова Л.К., Зубович Г.Л., Поночевная Н.В., Полещук Н.Н. Диагностические критерии тяжести обструктивного синдрома и способы его коррекции у больных бронхиальной астмой и хроническим бронхитом// Пульмонология. – 1996. - №2. – С. 41-44.
47. Левенець С.С., Слободян Л.М., Климнюк С.І., Сабаль І.Р., Кінах І.В. Особливості етиології і патогенезу різних форм бронхітів у дітей// Педіатрія, акушерство і гінекологія. – 1997. - №3. – С. 25-28.
48. Левит К.Э. Функция и дисфункция. Основные вопросы диагностики и лечения в мануальной медицине// Мануальная терапия. – 2005. - №1. – С. 53-58.
49. Лисенко Г.І., Хіміон Л.В. Лікування порушень носового дихання в практиці сімейного лікаря// Сімейна медицина. – 2004. -= №4. – С. 8-9.
50. Лобанов А.А., Воинов А.Ю. Метод вибродренирования дыхательных путей при хронической обструктивной болезни лёгких// Пульмонология. – 2004. - №5.- С. 28-31.
51. Ловицкий С.В., Новик А.А., Трофимов В.И., Ионова Т.И., Цепкова А.А., Киштович А.В. Динамика показателей качества жизни у больных хроническим бронхитом в процессе лечения// Пульмонология. – 2002. – 5. – С. 25-28.
52. Лук’янова О.М. Проблеми здоров’я здорової дитини та наукові аспекти профілактики його порушень// Мистецтво лікування. – 2005. - №2. – С. 6-15.
53. Маслов А.А, Танцующий феникс. Тайны внутренних школ ушу. – РнД: Феникс, 2003. – 384 с.
54. Маслов А.А. Энциклопедия восточных боевых искусств: 1 Т.: Традиции и тайны китайского ушу. – М.: ГАЛА ПРЕСС, 2000. – 520 с.
55. Мошков В.Н. Общие основы лечебной физической культуры// ЛФК и массаж - №2. – С. 47-53.
56. Мошков В.Н. Общин основы лечебной физической культуры// ЛФК и массаж - №4. – С. 56-61.
57. Мошков В.Н. Общин основы лечебной физкультуры// ЛФК и массаж - №6. – С. 53-61.
58. Мурза В.П. Фізичні вправи і здоров’я. – К.:, 1991. – 254 с.
59. Назаренко И.М., Кузьменко Л.Г., Петрук Н.И. Особенности фагоцитоза, иммунитета и интерферонного статуса у детей раннего возраста с рецидивирующим обструктивным бронхитом// Педиатрия. – 2001. - №5. – С. 20-23.
60. Начинская. Методы статистики.
61. Новоженов В.Г., Белоногов М.А., Теселкин Ю.О., Коломоец Н.М., Прищепов И.А., Терентьєв В.А., Кульшова Л.С. Хронический обструктивный бронхит: некоторые аспекты и особенности клинического течения// Терапевтический архив. – 1996. – Т. 68, №3. – С. 58-62.
62. Образцов Ю.Л., Ларионов С.Н. Влияние одностороннего выключения носового дыхания на развитие черепа в эксперименте// Стоматология. – 1998. – Т. 77, №3. – С. 4-6.
63. Овчаренко С.И. Хронический обструктивный бронхит: клиника, диагностика, лечение// Клиническая медицина. – 1997. - №6. – С. 53-57.
64. Окороков А.Н. Диагностика болезней внутренних органов: Т.3: Диагностика болезней органов дыхания. – М.: Мед. лит.,2001. – 464 с.
65. Перцева Т.А., Ботвинникова Л.А., Конопкина Л.И. Роль индивидуальных реабилитационных программ в комплексном лечении больных хроническим обструктивным бронхитом//Український пульмонологічний журнал. – 2004. - №2. – С. 32-34.
66. Перцева Т.А., Конопкина Л.И., Богуславская Е.В. Оценка Функционального состояния дыхательной мускулатуры у больных хроническими неспецифическими болезнями лёгких в формировании индивидуальных программ реабилитации// Український пульмонологічний журнал. – 2004. - №3. – С. 31-32.
67. Перцева Т.А., Конопкина Л.И. Реабилитация больных хроническим обструктивным бронхитом: Достижения и перспективы// Український пульмонологічний журнал. – 2003. - №3. – С. 63-65.
68. Польщакова Т.В., Зубаренко А.В., Федорчук Т.И., Доценко С.А. Дисметаболические нарушения при бронхообструктивных заболеваниях и их немедикаментозная коррекция// Медицинская реабилитация, курортология, физиотерапия. – 2002. - №3. – С. 30-33.
69. Прохорова М.П., Волосовець О.П., Бичкова Н.Г. Імунореабілітація дітей з бронхообструктивним синдромом// Педіатрія, акушерство і гінекологія. – 2003. - №1. – С. 56.
70. Пфулгенда Синха. Йоговское лечение распространённых болезней. – К.: Здоровья, 1990. – 144 с.
71. Рамачарака Й. Лечение дыханием: Наука одыхании индийских йогов. – М.: НТ-Центр, 1995. – 62 с.
72. Рамачарака Й. Хатха-йога: Философия физического благополучия. – М.: ФиС, 2004. – 188 с.
73. Рачинский С.В., Волков И.К. Хронические бронхиты у детей// Проблемы туберкулёза и болезней лёгких. – 2004. - №1. – С. 36-39.
74. Рачинский С.В., Таточенко В.К., Волков И.К. Место хронической пневмонии и хронического бронхита в бронхолёгочной патологи у детей// Педиатрия. - №1. – С. 3-5.
75. Регеда М.С. Бронхіти. – Львів: Сполом, 2005. – 82 с.
76. Рывкин А.И., Побединская Н.С., Ларюшкина Р.М., Малахов А.Б., Вотякова О.И., Орлова С.Н., Ключева М.Г., Андрианова Е.Н., Решетова Т.Г. Механизмы течения рецидивирующего бронхита у детей// Педиатрия. – 2001. - №1. – С. 8-13.
77. Сафаров Т.В., Ван Линь. Лечелные аспекты тайцзицигуна// лФК и массаж. – 2005. - №6. – С. 32-35.
78. Слугин В.И. Некоторые вопросы теории и практики рефлекторного массажа// ЛФК и массаж. – 2004. - №2. – С. 20-28.
79. Смирнова М.О., Розинова Н.Н. Хронический бронхит у детей: определение, клинические варианты// Российский вестник перинатологии и педиатрии. – 2004. - №3. – С. 14-17.
80. Соколов А.В., Гармаш В.Я., Лапкин М.М. Психосоматические взаимоотношения у больных хроническим бронхитом с синдромом дыхательной недостаточности// Пульмонология. – 1995. - №4. – С. 31-36.
81. Соловьёва Е.В. Эффективность методов биологической обратной связи в оптимизации вегетативной регуляци у больных хроническим обструктивным бронхитом на санаторном этапе// Вопросы курортологии, физиотерапии и ЛФК. – 2003. - №3. – С. 42-43.
82. Старовєров С.С., Меншиков В.П. Основи китайської оздоровчої гімнастики. – К.: Здоров’я, 1992. – 177 с.
83. Таточенко В., Волков И., Рачинский С., Фёдоров А., Спичак Т., Дорохова Н., Лукина О., Шмакова С. Рецидивирующие и хронические заболевания лёгких у детей// Врач. – 2002. - №3. – С. 24-25.
84. Федорчук Т.І., Галіна І.В., Польщакова Т.В., Доценко С.А, Ладуба Ю.М, Деякі особливості перебігу й комплексної відновної терапії дітей, хворих на рецидивний бронхіт//Медицинская реабилитация, курортология, физиотерапия. – 2004. - №3. – С. 27-28.
85. Федорчук Т.И., Павлова Е.С., Демидова Н.И. Клинико-функциональные и иммунологические аспекты течения рецидивитующего бронхита у детей на этапе реабилитации// Медицинская реабилитация, курортология, физиотерапия. – 2002. - №2. – С. 43-44.
86. Фокин В.Н. Китайский точечный массаж: Руководство по диагностике и лечению. – М.: ФАИР-ПРЕСС, 2003. – 592 с.
87. Хадарцев А.А, Реабилитационные мероприятия как составная часть медицинских технологий// Пульмонология. – 1994. - №1. – С. 10-12.
88. Цветкова О.А. Острые и хронические бронхиты, пневмонии. Приложение к журналу «Врач». – М.: Издательский дом «Русский врач», 2002. – 96 с.
89. Цзяо Гожуй. Основы оздоровительного цигун. – К.: С. ПОдгорнов, 2003. – 288 с.
90. Чикина С.Ю. Внелабораторная оценка одышки и функционального статуса при бронхолёгочной патологи// Пульмонология. – 2004. - №5. – С. 98 108.
91. Шаванн Х. Массаж-акупунктура по методу Пенцеля: Принципиальные диагностические и терапевтические аспекты современного лечения на классической основе// ЛФК и массаж. – 2003. - №3. – С. 33-45.
92. Шаталюк Б.П., Алешко А.П,, Гуляєва Н.П., Шерстюк П.Я., Урсол Н.Б. Один из эффективных методов лечения «упорных» хронических бронхитов// Заслужені винахідники та раціоналізатори України: Вибрані фундаментальні праці, присвячені 10-річчю незалежності України. Кн. 2./ І.М. Азарський, В.С. Компанець, О.О. Азарська та ін. – Вінниця – Хмельницький: Поділля, 2001. – 360 с.
93. Яковлева Н.Г., Александрова Н.И., Кузнецова В.К. Изменение проходимости дыхательных путей у больных хроническим бронхитом при длительном диспансерном наблюдении// Пульмонология. – 1995. - №3. – С. 36-39.
94. Яковлева Н.Г., Кузнецова В.К., Александрова Н.И., Александров А.Л. Диагностика показателей механики дыхательного и легочного газообмена в результате лечения обострения хронического обструктивного бронхита// Пульмонология. – 2004. - №2. – С. 86-88.
95. Янбаева Д.Г., Байнак О.В., Корытина Г.Ф., Загидуллин Ш.З., Викторова Т.В. Полиморфные варианты генов противовоспалительных цитокинов как маркеры предрасположенности к хронической обструктивной болезни лёгких// Пульмонология. – 2004. - №5. – С. 17-22.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.