У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название КОНФЛІКТИ В КОЛЕКТИВІ
Количество страниц 68
ВУЗ МИКОЛАЇВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ О.В. СУХОМЛИНСЬКОГО
Год сдачи 2011
Содержание Зміст
Вступ 4
Розділ I. Підходи до дослідження конфліктів 7
1.1.Теоретичні підходи до дослідження конфлікту 7
1.2. Практичні підходи до вивчення конфлікту 17
1.3. Причини і функції конфліктів 19
1.4. Класифікації конфлікту 25
1.5. Структура і рівні конфлікту 30
РозділII. Експериментальне дослідження психологічних причин конфліктності особи в організації 47
2.1. Формування вибірки і опис етапів дослідження 47
2.2.Опис використаних методів і методик 48
2.3. Обробка і інтерпретація одержаних даних 50
Висновок...................................................................................53
Список використаних джерел………………………………………55
Додаток 1 60
ДОДАТОК 2 64
ДОДАТОК 3 65
Додаток 4 66
Додаток 5 67




Вступ

Актуальність теми в тому, що конфлікти - це одне з найважливіших явищ сучасного соціального і політичного життя. Звісно, що життя людини в суспільстві нелегке и повне протидій, які часто призводять до зіткнення інтересів як окремих людей, так і великих і малих соціальних груп.
Конфлікт в організації – це усвідомлена суперечність між членами цього колективу, яка супроводжується спробами його вирішити на тлі емоційних відносин в рамках організації або в між організаційному просторі. У психології поки не склалося загальноприйнятого розуміння суті конфлікту. Одні автори трактують його як зіткнення, протидію, суперечність. Інші розуміють конфлікт як вид спілкування, ситуаційну несумісність, ситуацію незнайденого виходу, тип конкурентної взаємодії. Серед сутнісних рис конфлікту виділяють: наявність суперечності між суб'єктами, їх протидія, негативні емоції по відношенню один до одного. Конфлікти відбуваються і у великих компаніях, і в маленьких фірмах, вони можуть привести до закриття організації.
В даний час дослідження конфліктів відноситься до області психології, що найбільш динамічно розвивається. Конфлікт є явищем, яке грає особливу роль в психічному житті людей, їх розвитку, самореалізації, відносинах з іншими людьми, нарешті, в житті суспільства в цілому.
Об'єкт роботи - конфлікт як один із станів відносин людей.
Предмет – процеси виникнення, протікання і вирішення конфліктів.
Метою даної роботи є розгляд конфлікту як соціально-психологічного процесу, протікання, що характеризується певними стадіями, і що виконує специфічні функції у відношенні між людьми.
Виходячи з поставленої мети, визначені наступні завдання:
1. Ознайомитися із зарубіжним і вітчизняним досвідом вивчення конфліктів і узагальнити результати вивчення спеціальної літератури у вигляді короткого аналітичного огляду;
2. Визначити понятійний апарат даного феномена;
3. Провести дослідницьку частину роботи по виявленню психологічних причин конфліктності людей в умовах організації;
4. Одержати і представити результати практичної частини;
Гіпотеза роботи: існує взаємозв'язок між усвідомленістю переваги стратегії суперництва в конфлікті і конфліктністю випробовуваного.
Для дослідження поставлених питань були застосовані такі методи: діагностика стратегій поведінки в конфлікті Д. Томаса, діагностика самооцінки і оцінки іншими конфліктності особи, соціограма.
Робота складається з вступу, 2 глав, висновку, списку літератури і додатків.
Перший розділ присвячений зарубіжному і вітчизняному досвіду вивчення конфлікту. У цьому розділі представлений короткий аналітичний огляд зарубіжних теорій і російських досліджень, присвячених конфліктам. У зарубіжній практиці автор виділяє два етапи в історії вивчення конфлікту, підставою для цього служить ступінь виділення конфлікту з ряду інших проблем, що розглядаються психологією. Також автором освітлюються і практичні підходи до явища, що вивчається: історичний (ретроспективний) підхід, експериментальне конструювання конфлікту, особові опитувальники і тести.
Також у першому розділі зроблена спроба теоретичного аналізу даного феномена. Проводиться дослідження понятійної схеми конфлікту: суть, класифікація, структура, функції та його динаміка.
Метою практичної частини було дослідження психологічних причин конфліктності персоналу організації. У другому розділі наводяться дані про дослідження, проведеному в організації. Отримані результати були піддані статистичному аналізу, що дозволяє говорити про їх достовірність. В результаті проведеного дослідження висунута гіпотеза підтвердилася.
Список литературы ВИСНОВОК

Вивчення соціальних процесів, що відбуваються в суспільстві, показує, що конфлікт є однією з найважливіших соціальних проблем. У даній роботі була зроблена спроба дати короткий аналітичний огляд деяких психологічних теорій і досліджень, що розглядали конфлікт і провести теоретичний аналіз поняття конфлікту в організації.
Існує п'ять типів стратегій поведінки індивідів в конфліктній ситуації: співпраця, суперництво, уникнення, компроміс, пристосування.
Було проведене експериментальне дослідження, що включало спостереження за поведінкою організації, діагностику стратегій поведінки в конфліктній ситуації членів організації по методиці Д. Томаса, діагностика самооцінки і оцінки іншими конфліктності особи, соціометрія. Спостереження виявило напруженість і переважання негативних емоцій у відносинах в колективі. За наслідками оцінок експерта група була проранжована по рівню конфліктності. Тестування виявило, що переважаючою стратегією поведінки в конфліктній ситуації в колективі є уникнення, самооцінка випробовуваних значно відрізняється від оцінки експертів, менш конфліктні люди в групі випробовуваних одержали більше позитивних виборів.
В результаті проведеного кореляційного аналізу був виявлений взаємозв'язок між стратегією уникнення (по Д. Томасу) і ступенем конфліктності особи (за нашою шкалою рангів). Неконфліктні люди в групі випробовуваних віддають перевагу відходу від конфлікту. Була виявлена позитивна кореляція між оцінками незалежного експерта і кількістю позитивних виборів за наслідками соціометрії (r= - 0, 726), тобто оцінки незалежного експерта відображають те, що у відносинах перевага віддається неконфліктним членам колективу. Менш привабливими для побудови відносин в групі випробовуваних є більш конфліктні особи.
Таким чином, з результатів дослідження в ТОВ «Профінструмент» можна зробити наступні висновки:
1. Існує взаємозв'язок між самооцінкою рівня конфліктності і стратегією поведінки, якій віддається перевага в конфлікті, що можна проілюструвати кореляцією низької самооцінки рівня конфліктності особи і вибором стратегії співпраці в конфлікті (по методиці Д. Томаса);
2. Співробітники, яких сприймають неконфліктними, віддають перевагу стратегії уникнення (за методикою Д. Томаса);
3. Причиною конфліктності співробітників в організації на психологічному рівні може бути неусвідомлювана потреба в суперництві, тобто бажання задовольнити свої інтереси в збиток інтересам інших співробітників на рівні прихованих мотивів.
Таким чином, гіпотеза про наявність між усвідомленням індивідами переваги стратегії суперництва в конфлікті і конфліктністю випробовуваного знайшла своє підтвердження.







СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ


1. Анцупов А.Я., Шипилов А.И. Конфликтология. - М.: ЮНИТИ, 2003.- С. 552
2. Анцупов А.Я., Шипилов А.И. Конфликтология: теория, история, библиография. – М.: Изд-во Военного Унив-та, 1999. –С. 145
3. Бойко В.В., Ковалев А.Г., Панферов В.Н., Социально-психологический климат коллектива и личность. - М.: Мысль, 2001. – С. 207
4. Большаков А.Г., Несмелова М.Ю. Конфликтология организаций. – М.: МЗ Пресс, 2001.- С. 182
5. Бородкин Ф.М., Коряк И.М. Внимание: конфликт! – Новосибирск: Наука, 1997. – С. 141
6. Выханский О.С., Наумов А.И. Менеджмент. - М.: Гардарика, 1996. – С. 435
7. Гришина Н.В. Закономерности возникновения межличностных производственных конфликтов: дис. канд. псих. наук. - Л.: Изд-во ЛГУ, 1978. – С. 206
8. Гришина Н.В. Психология межличностного конфликта: Автореф. дис. докт. псих. наук. – СП б: изд-во СПбГУ, 1995. – С. 36
9. Гришина Н.В. Я и другие: Общение в трудовом коллективе. – Л.: Лениздат, 1990. – С. 175
10. Грызунова Т.В. Межличностный конфликт в сфере управленческой деятельности: Автореф. дис. канд. псих. наук. - М.: Изд-во РАУ, 2004.- С.19
11. Данькова Т.М. Некоторые аспекты производственных конфликтов на промышленных предприятиях / Материалы IV Всесоюзного съезда общества психологов. Тбилиси, 21-24 июня 1971. – Тбилиси: Мецниереба, 1971. – С. 105
12. Джерелевская М.А. Установки коммуникативного поведения: диагностика и прогноз в конкретных ситуациях. – М.: Смысл, 2000. - С. 191
13. Донцов А.И. Психология коллектива. - М.: Изд-во МУ, 1984. – С. 204
14. Донцов А.И., Полозова Т.А. Проблема конфликта в западной социальной психологии// Психологический журнал. – Т. 1, № 6. – 2004. – С. 119-134
15. Донцов А.И., Полозова Т.А. Проблема объективных детерминант межличностного конфликта в группе// Вестник МУ. –сер. 14, № 4. – 1997. – С. 23-33
16. Емельянов С.М. Практикум по конфликтологии. – СП б: Питер, 2001. – С. 400
17. Ершов А.А., Личность и коллектив. - Л.: Знание, 1976. – С. 40
18. Игумнова Г.В. Методы разрешения конфликтов. – Йошкар-Ола: Изд-во Марийского унив-та, 1996. –С. 64
19. Кайдалов Д.П., Суименко Е.И. Единоначалие и коллегиальность. - М.: Мысль, 1979. - С. 254
20. Калашников Д. Конфликты в организации: социально - конфликтологический уровень анализа ( по результатам экспертного опроса управленческого персонала)// Управление персоналом. – 2005. - № 7. – С. 17-22
21. Ковалев А.Г. Коллектив и социально-психологические проблемы руководства. - М.: Политиздат, 1985. – С. 271
22. Ковачик П., Малиева Н. Предупреждение и разрешение конфликтов. – М.: Ин-т психологии РАН, 1994 – С. 56
23. Коллектив. Личность. Общение: Словарь социально-психологических понятий (под ред. Е.С. Кузьмина, В.Е. Семенова). - Л.: Лениздат, 1987.- С. 143
24. Конфликт и пути его разрешения (сост. Лисепкий К.С.). – Куйбышев: Изд-во КГУ, 1990. – С. 19
25. Конфликт: борьба, взаимодействие, сотрудничество (под ред. Потанина Г.М.). –Белгород: изд-во Белгородского ГУ, 1997. – С. 342
26. Конфликтные ситуации в трудовых коллективах и методы их разрешения (сост. Лысов О.Е.). – Л.: ИПК СП, 1990. – С. 44
27. Кричевский Р.Л., Дубовская Е.М. Психология малой группы: Теоретический и прикладной аспекты. - М.: Изд-во МУ, 1991.- С. 207
28. Леонтьев Д.А. Шанс для творчества (конфликты и стратегии их разрешения)// Конфликт в конструктивной психологии. Тезисы докладов и сообщений на II научно-практической конференции по конструктивной психологии. Красноярск, 7-10 июня 1990 года. Красноярск, 1990. - С. 17-19
29. Линчевский Э.Э. Конфликты в общении и общение в конфликтах. – СП б: изд-во Военмеха, 2000. – С. 72
30. Меньшова В.Н. Конфликтология. – Новосибирск: изд-во СибАГС, 2000. – С. 184
31. Ошуркова Н.А. Конфликт в трудовом коллективе и способы их разрешения. - М.: ,1992. – С. 25
32. Парыгин Б.Д. Социально-психологический климат коллектива: пути и методы изучения. - Л.: Наука, - С. 192
33. Петровская Л.А. О понятийной схеме социально-психологического анализа конфликта // В сб. Психология конфликта (хрестоматия)( сост. Гришина Н.В.). – СП б: Питер, 2001. – С. 298-309
34. Пищелко А.В. Личность в конфликте (влияние установки на тип конфликтного поведения). – Домодедово: Изд-во Всероссийского института повышения квалификации работников МВД России, 1999. – С. 52
35. Платонов К.К., Казаков В.Г. Развитие системы понятий теории психологического климата в советской психологии //В сб. Социально-психологический климат коллектива (под ред. Е.В. Шороховой и О.И. Зотовой). - М.: Изд-во МУ, 1979.– С. 143-167
36. Платонов Ю.П. Психология коллективной деятельности: Теоретико-методологический аспект. - Л.: Изд-во ЛГУ, 1990.- С. 184
37. Свенцицкий А.Л. Социальная психология управления. – Л.: Изд-во ЛГУ, 1986. – С. 176
38. Скотт Д.Г. Конфликты пути их преодоления. - Киев: Внешторгиздат, 1991. - С. 191.
39. Смирнов Г.Л. Советский человек. Формирование социалистического типа личности. - М.: Наука,1973. – С. 207
40. Соснин В.А. К исследованиям конфликтов в социальной психологии США в связи с психологическим климатом// В сб. Социально-психологический климат коллектива: теория и практика изучения. – М.: Наука, 1979. – С. 176
41. Социально-психологические проблемы производственного коллектива (под ред. Шороховой Е.В. и др.). - М.: Наука ,1983. – С. 240
42. Теоретические и методологические проблемы социальной психологии (под ред. Г.М. Андреевой, Н.Н. Богомоловой). - М.: Изд-во МУ, 1977. – С. 239
43. Тернер Дж. Ключевые тезисы Маркса // В сб. Психология конфликта (хрестоматия) ( сост. Гришина Н.В.). – СП б: Питер, 2001. – С. 298-309
44. Уткин Э.А. Конфликтология: теория и практика. – М.: Асс авторов и изд. «Тандем», 2000. – С. 272
45. Хасан Б..И. Природа и механизмы конфликтофобии// Конфликт в конструктивной психологии. Тезисы докладов и сообщений на II научно-практической конференции по конструктивной психологии. Красноярск, 7-10 июня 1990 года. Красноярск, 1990. - Стр. 8-12
46. Черняк Т.В. Конфликты в организациях и технологии их разрешения. – Новосибирск: Изд-во СибАГС, 1998. –С. 120
47. Шаленко В.И. Исследование конфликтных ситуаций в первичном производственном коллективе и пути их разрешения: Автореф. дис. канд. филос. наук. – М.: Изд-во ИСИ АН СССР, 1980. – С. 20
48. Шаленко В.Н. Конфликты в трудовых коллективах. – М.: Изд-во МУ, 1992. – С. 80
49. Шепель В.М. Социологические и психолого-педагогические основы хозяйственного руководства химическими предприятиями. - М.: НИИ техн. - экон. иссл-ний, 1974. – С. 164
50. Шепель В.М. Управленческая антропология: человековедческая компетентность менеджера. – М.: Дом педагогики, 2000. – С. 544
51. Шепель В.М. Управленческая психология. – М.: Экономика, 1984. – С. 246
52. Mayers B. The dynamics of conflict resolution: a practitioner’ s guide. San Francisco: Jossey-Bass. – 2000. P. 233
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.