У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Управління якістю як елемент загальної системи управління підприємством
Количество страниц 75
ВУЗ Сумський державний університет
Год сдачи 2011
Содержание АНОТАЦІЯ


Світова практика менеджменту показує що впровадження систем управління якістю, такі як наприклад "Total Quality Management", де одним з принципів проголошено постійне покращення та самовдосконалення системи управління якістю, позитивно впливають на організаційну, ринкову та фінансову стратегію надбання тривалих конкурентних переваг.
В першому розділі дипломного проекту ми розглянули системний підхід в розробці принципів управління якістю організації та роль стандартів ІСО 9000 в системі управління якістю.
Другий розділ присвячений документації системи менеджменту якості. Зокрема, досліджено політику в сфері якості, мету в сфері якості та програми якості, документовані процедури в сфері якості.
В третьому розділі роботи наведено визначення змiсту та значення економiчного обгрунтування розробки системи менеджменту якості, а також розрахунок показників оцінки системи менеджменту якості.






РЕФЕРАТ

Структура та обсяг випускної кваліфікаційної роботи бакалавра. Робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, який містить 55 найменувань. Загальний обсяг бакалаврської роботи становить 75 стор., у тому числі 6 таблиць, 11 рисунків, список використаних джерел 5 сторінок.
Мета роботи – провести дослідження управління якістю як елементу загальної системи управління підприємством.
Відповідно до поставленої мети вирішено такі задачі:
 виконати теоретичні дослідження щодо системного підходу в розробці принципів управління якістю організації;
 проаналізувати основні елементи системи менеджменту якості;
 визначити основні показники оцінки системи менеджменту якості.
Об’єкт дослідження: управління якістю як елемент загальної системи управління підприємством.
Предмет дослідження: економічні відносини, що виникають в процесі управління якістю на підприємстві.
Методи дослідження. У процесі виконання роботи застосовувалися різні методи, а саме: абстрактно-логічний, порівняльний, коефіцієнтний.
Ключові слова: якість, УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ, СИСТЕМА МЕНЕДЖМЕНТУ ЯКОСТІ, МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ ЯКОСТІ, ПРОГРАМИ ЯКОСТІ, ДОКУМЕНТОВАНІ ПРОЦЕДУРИ, ЕФЕКТИВНІСТЬ.





ЗМІСТ


ВСТУП 5
РОЗДІЛ 1 СИСТЕМНІЙ ПІДХІД В РОЗРОБЦІ ПРИНЦИПІВ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ОРГАНІЗАЦІЇ 7
1.1 Міжнародні стандарти в системі управління якістю виробничих процесів 7
1.2 Процесні і системні підходи 11
1.3 Основні етапи розробки системи менеджменту якості (СМЯ) 14
1.4. Принципи побудови системи управління якістю. 19
РОЗДІЛ 2 МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ЯКОСТІ 26
2.1. Політика в сфері якості 26
2.2 Організаційний механізм формування системи менеджменту якості 29
2.3 Порядок організації документообороту в системі менеджменту якості 39
2.4. Український досвід впровадження системи менеджменту якості 51
РОЗДІЛ 3 ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ РОЗРОБКИ СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ЯКОСТІ 57
3.1. Змiст та значення економiчного обгрунтування розробки системи менеджменту якості 57
3.2 Розрахунок показників оцінки системи менеджменту якості на підприємстві 59
ВИСНОВКИ 69
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 71






ВСТУП

В умовах глобалізації ринку питання якості є актуальним для всіх країн і організацій, тому що тільки продукція високої якості може бути конкурентоспроможною.
Проблема забезпечення якості є комплексною і вирішувати її традиційними методами лише шляхом контролю якості готової продукції, практично не можливо. Тому повинен бути комплексний, системний підхід, реалізація якого можлива лише в рамках системи управління якістю. Відомий американський спеціаліст Едвард Демінг ще в 1950 р. писав, що на 85% вирішення проблеми залежить не від людей, а від системи управління якістю.
Значну роль у підвищенні якості відіграють стандарти, які є нормативною базою систем якості. Загальновизнаними на сьогодні є міжнародні стандарти ІСО серії 9000, які сконцентрували досвід управління якістю, нагромаджений в різних країнах. У багатьох країнах, в тому числі і в Україні вони прийняті як національні, а в Україні введені в дію з 1 жовтня 2001 р.
Використання керівництвом організацій проактивного керування в режимі реального часу – це спосіб виживання їхньої організації сьогодні, коли „бізнес зі швидкістю думки” перестає бути привілеєм одиничних компаній.
Під проактивним керуванням прийнято розуміти цілеспрямований вплив уповноваженої особи на персонал, з метою формування здатності використовувати інформацію, отриману шляхом моніторингу, збору, узагальнення й аналізу даних про поточне функціонування організації і зміни, що відбуваються в зовнішнім середовищі, приймати в межах своєї компетенції рішення, які б забезпечили йому можливість ефективно виконувати поточні і подальші завдання, що з`являються в процесі діяльності, і в подальшому не ставлять під загрозу, можливість майбутнього розвитку організації.
Сучасна практика в менеджменті (управлінні) оперує досить широким спектром методів і інструментів, що дозволяють ефективно виконувати різного роду роботи.
Однак швидкість, з якою відбуваються зміни у світі, їхня неймовірна складність і тісний взаємозв`язок з усіма сферами життя людини, - обумовлює необхідність постійного пошуку нових, більш ефективних і таких що відповідають вимогам сьогоднішнього дня теорій, методів і інструментів організації і керування підприємницькою діяльністю.
Для більшості компаній існує розуміння, що довіра з боку клієнтів базується не тільки на фінансовій могутності, але й на високій якості менеджменту. Ринкова вартість акцій компаній теж відображає лояльність клієнтів та їх майбутні очікування щодо, того чи буде ця компанія краще за інших чи ні. Якщо клієнти відповідають так, то це тільки перемога сьогодення, незабаром вони можуть змінитися. Світова практика менеджменту показує що впровадження систем управління якістю, такі як наприклад "Total Quality Management", де одним з принципів проголошено постійне покращення та самовдосконалення системи управління якістю, позитивно впливають на організаційну, ринкову та фінансову стратегію надбання тривалих конкурентних переваг.
Мета роботи – провести дослідження управління якістю як елементу загальної системи управління підприємством.
Відповідно до поставленої мети вирішено такі задачі:
 виконати теоретичні дослідження щодо системного підходу в розробці принципів управління якістю організації;
 проаналізувати основні елементи системи менеджменту якості;
 встановити економічну ефективність розробки системи менеджменту якості.
Об’єкт дослідження: управління якістю як елемент загальної системи управління підприємством.
Предмет дослідження: економічні відносини, що виникають в процесі управління якістю на підприємстві.
Методи дослідження. У процесі виконання роботи застосовувалися різні методи, а саме: абстрактно-логічний, порівняльний, коефіцієнтний.
В першому розділі дипломного проекту ми розглянули системний підхід в розробці принципів управління якістю організації та роль стандартів ІСО 9000 в системі управління якістю.
Другий розділ присвячений документації системи менеджменту якості.
В третьому розділі роботи наведено Розрахунок економічної ефективності розробки системи менеджменту якості.
Список литературы ВИСНОВКИ

В першому розділі дипломного проекту ми розглянули системний підхід в розробці принципів управління якістю організації та роль стандартів ІСО 9000 в системі управління якістю.
Отже, можна зробити висновок, що стандарти ІСО 9000 не стосуються конкретного сектору промисловості чи економіки і являють собою настанови з управління якістю та загальні умови щодо забезпечення якості, вибору і побудови елементів систем якості. Вони містять опис елементів, що їх мають включати системи якості, а не порядок запровадження цих елементів тією чи іншою організацією. Вони не мають на меті спонукати до створення однакових систем якості, оскільки різні організації мають різні потреби. Побудова та шляхи впровадження систем якості, повинні обов`язково враховувати конкретні цілі організації, продукцію, а також методи праці.
Що стосується розробки і впровадження СМЯ, як проекту, треба виділити на наступні проектні етапи:
1. Створення організаційної структури і виділення інших необхідних ресурсів.
2. Складання вимог до СМЯ.
3. Встановлення фактичного стану СМЯ
4. Складання комплексного плану проекту.
5. Розробка політики організації в галузі якості і цілей.
6. Розробка документації СМЯ і виконання інших запланованих заходів.
7. Дослідне впровадження СМЯ.
Другий розділ присвячений документації системи менеджменту якості. Аналіз документації та літературних джерел виявив, що документація в рамках СМЯ містить:
а) документально оформлені політику і цілі компанії,
б) Настанову з якості,
в) процедури СМЯ, що описують виконання окремих дій у рамках СМЯ,
г) інші документи, які необхідні для забезпечення ефективності виконання процесів і управління ними, відповідно до Реєстру типів документів,
д) записи з якості, відповідно до Реєстру форм записів.
Управління документацією включає:
а) затвердження документів і їхніх змін уповноваженим персоналом до їх випуску;
б) отримання актуальних зовнішніх документів з надійних і контрольованих джерел;
в) ідентифікацію документів, з вказанням їх статусу, дати видання, рівня затвердження;
г) поширення примірників документів між зацікавленими користувачами і підтримка їх актуальності;
д) збереження документів у визначених місцях, у належних умовах, що забезпечують їх придатність для читання та ідентифікацію;
е) вилучення або відповідну ідентифікацію застарілих або анульованих документів.
Отже, організація повинна створити і підтримувати документовані процедури для складання і управління всіма документами і даними, що мають відношення до системи.
З розрахунків, які приведені вище, можна зробити висновок, що витрати на проведення теоретичних та аналітичних робіт по розробці структури СМЯ доцільні. Економічний ефект від розробки СМЯ дорівнює 2233,35(грн.).
Коефіцієнт економічної ефективності характеризує прибутковість проекту, в нашому випадку це розробка СМЯ, і дорівнює він 0,8. На кожну вкладену гривню на впровадження СМЯ ми получимо ефект в розмірі 0,8.
Коефіцієнт ефективності є обернений до терміна окупності, який характеризує період, за який кошторисну вартість проекту буде відшкодовано за рахунок рівномірного за роками нагромадження балансового прибутку. В нашому випадку термін окупності дорівнює 1,2 роки.





СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. ДСТУ ISO 9000-2001 Системи управління якістю. Основні положення та словник. (ISO 9000:2000, IDT). — К. : Держстандарт України, 2001. — 26 с.
2. ДСТУ ІСО 9000-2001. Система управління якістю. Вимоги. Чинний від 10.01.2001 р.
3. ДСТУ ІСО 9000-2001. Система управління якістю. Настанови щодо поліпшення діяльності. Чинний від 10.01.2001 р.
4. Державна програма стандартизації на 2006–2010 роки // Режим доступу: www.zakon.rada.gov.ua
5. Азарова А.О. Визначення базових показників управління якістю продукції засобами кореляційно-регресійного моделювання / А.О. Азарова, О. В. Гіль // Актуальні проблеми економіки. — 2008. — № 12. — С. 186-191.
6. Алферов Н.П. Управление качеством. Учебник. – М.: ИНФРА-М, 2003. – 374с.
7. Алехин П.П. Подходы к созданию систем управления качеством продукции // Экономика, №4, 2003. – с.10-12
8. Басовский Л.Е., Протасьев В.Б. Управление качеством: Учебник. - М.: ИНФРА - М, 2002. - 212 с.
9. Бичківський Р.В. та ін. Метрологія, стандартизація, управління якістю і сертифікація: Підручник / Р.В. та ін. Бичківський ; Р.В. Бичківський, П.Г. Столярчук, П.Р. Гамула. — Львів : Львівська політехніка, 2004. — 560 с.
10. Біла книга. Про політику адаптації вітчизняного законодавства в галузі норм і стандартів до європейських вимог. – К.: Держспоживстандарт України, 2006. – 64 с.
11. Весперіс, С. З. Особливості застосування систем управління якістю на підприємствах різних галузей / С.З. Весперіс, Д.О. Писаренко // Науково-методична конференція викладачів, співробітників і студентів : тези доповідей, 27 квітня 2010 року / Конотопський ін-т СумДУ; Відп. за вип. Н.В. Барбара, Т.М. Гричановська. — Суми : СумДУ, 2010. — Ч.1. — С. 22-25.
12. Всеобщее управление качеством: Учебник для вузов / О.П. Глудкин, Н.М. Горбунов, А.И. Гуров, Ю.В. Зорин: под ред. О.П. Глудкина. – М.: Горячая линия – Телеком, 2001. – 600 с.
13. Гличев А.В., Круглов М.И. Управление качеством продукции. – М.: Экономика, 2000.- 198с.
14. Гольцев Д. Г. Сутність та маркетинговий підхід до поняття "якість" у системі управління якістю / Д.Г. Гольцев // Актуальні проблеми економіки. — 2009. — № 3. — С. 79-87.
15. Грушка Н. Управління якістю продукції як важливий чинник підвищення конкурентоспроможності підприємства / Н. Грушка, О. М. Волк // Тези доповідей науково-технічної конференції викладачів, співробітників, аспірантів і студентів факультету економіки та менеджменту "Економічні проблеми сталого розвитку", : присвяченої Дню науки в Україні та 60-річчю Сумського державного університету. (21-25 квітня 2008 р.). — Суми : СумДУ, 2008. — Т. 1. — С. 84-85.
16. Гунькало А. Оцінювання результативності та ефективності системи управління якістю / А. Гунькало // Стандартизація. Сертифікація. Якість. — 2007. — № 3. — С. 40 - 43.
17. Дегтяренко О. Г. Управління якістю в загальній системі управління організацією/ О. Г. Дегтяренко // Екологічний менеджмент у загальній системі управління : тези доповідей Десятої щорічної Всеукраїнської наукової конференції (Суми, 20-21 квітня 2010 року) / Відп. за вип. О.М.Теліженко. — Суми : СумДУ, 2010. — Ч. 1. — С. 77-80.
18. Дегтяренко О. Г. Управління якістю та сертифікацією продукції : конспект лекцій для студ. спец. 6.050201 "Менеджмент организацій" / О. Г. Дегтяренко. — Суми : СумДУ, 2008. — 82 с.
19. Джуран Д. Все о качестве: Зарубежный опыт. Выпуск 2. Высший уровень руководства и качество. М., 2001. – 250с.
20. Друзюк В. Система управління якістю - інвестиція в майбутнє / В. Друзюк, О. Федак // Стандартизація. Сертифікація. Якість. — 2009. — № 1. — С. 51-54.
21. Єськов П.О. Українська асоціація якості – запорука якості в Україні. // Факти, 25.10.2002р. с.3-4
22. Зіміна Г.К. Стандартизація систем управління якістю, згідно стандартів серії ISO 9000 – 2000 (у схемах). – Київ: «ШАУЗ». – 2003. – 255 с.
23. Кардаш В.Я. Стандартизация и управление качеством продукции. – К.: Вища школа, 2001. – 189с.
24. Карначева Т. Г. Оценка затрат на качество продукции // Автоматизация и современные технологии, №6, 2004 – с.15-16
25. Крылова Г.Д. Зарубежный опыт управления качеством. – М: Издательство стандартов, 1992. – 298 с.
26. Лапидус В.А. Всеобщее качество (TQM) в российских компаниях. — М.: Новости, 2000.
27. Лапидус В.А. Звезды качества// Стандарты и Качество. – 2003.- №7.- с. 47-53.
28. Лаштдуо В.А. Статистические методы, всеобщее управление качеством, сертификация и кое-что еще ., Стандарты и качество. – 2001, №4, с. 68-70.
29. Менеджмент для бакалаврів: підручник у 2-х т. Т.1 / Ред.: О.Ф. Балацький, О.М. Теліженко. — Суми : Університетська книга, 2009. — 605 с.
30. Менеджмент для бакалаврів: підручник у 2-х т. Т.2 / Ред.: О.Ф. Балацький, О.М. Теліженко. — Суми : Університетська книга, 2009. — 592 с.
31. Менеджмент систем качества: Учеб. пособие / М. Г. Круглов, С.К. Сергеев, В.А. Такташов и др. – М.: ИПК Издательство стандартов, 1999. - 368 с.
32. Мороз О. В. Організаційно-економічні фактори управління якістю на підприємствах: Монографія / О. В. Мороз, Л. М. Ткачук. — Вінниця : Універсум-Вінниця, 2005. — 137 с.
33. Мхитарян В. С. Статистические методы в управлении качеством продукции. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 305с.
34. Нікітін В.А., Філончева В.В. Управління якістю на базі стандартів ІСО 9000:2000. 2-ге видання. – Пітер, 2004. – 127с.
35. Никсон Ф. Роль руководства предприятия в обеспечении качества и надежности: Пер. с англ. – М.: Издательство стандартов, 2002. – 230с.
36. Переалина Н.С. Качество в системе маркетинга. – М.: Система, 1999. – 200с.
37. Редзюк А. Оцінювання та сертифікація систем управління якістю / А. Редзюк, В. Науменко // Стандартизація. Сертифікація. Якість. — 2009. — № 5. — С. 32-41.
38. Робертсон А. Управление качеством. – М: Прогресс, 2001 – 423с.
39. Саранча Г.А. Метрологія, стандартизація, відповідність, акредитація та управління якістю : підручник / Г. А. Саранча. — К. : ЦНЛ, 2006. — 672 с.
40. Системи управління якістю та системи екологічного управління: впровадження у світі та Україні / Л. Віткін, А. Сухенко, В. Польшаков, М. Миленко // Стандартизація. Сертифікація. Якість. — 2006. — № 6. — С. 43-52.
41. Сиськов В.И. Экономико-статистическое исследование качества продукции. – М.: Статистика, 2001. – 119с.
42. Сиськов В.И. Статистическое измерение качества продукции. – М.: Статистика, 1999. – 27с.
43. Сіднєва Ж. К. Розвиток системного підходу до управління якістю / Ж. К. Сіднєва // Формування ринкових відносин в Україні. — 2007. — № 9. — С. 74 - 77.
44. Тетера В., Нелепов А., Цициліано О. Гармонізація нормативної бази на основі сучасних міжнародних та європейських стандартів // Стандартизація, сертифікація, якість. – 2008. – №3. – С. 40–46.
45. Управління якістю продукції. Навчальний посібник. / О.Й.Запунний, О.О.Запунний, І.В.Полуда, С.М.Савченко. За редакцією В.Д.Нємцова. – К.: ІЗМН, 1998. – 135 с.
46. Управление качеством продукции. Инструменты и методы менеджмента качества: уч. пос./ С.В. Пономарев, С.В. Мищенко, В.Я. Белобрагин, В.А. Самородов, Б.И. Герасимов, А.В. Трофимов, С.А. Пахомова, О.С. Пономарева. М.: РИА «Стандарты и качество». 2005.
47. Фейгенбаум. А. Контроль якості продукції. К.: Діло, 2002 р. – 318с.
48. Харченко Т.Б. Методика впровадження систем управління якістю на підприємстві // Актуальні проблеми економіки. – 2005. – №12 (54). – С. 152 – 156.
49. Шаповал М.І. Менеджмент якості: Підручник. – К.: Т-во „Знання”, КОО, 2003. – 475с.
50. Шаповал М. І. Основи стандартизації, управління якістю і сертифікації: підручник / М. І. Шаповал. — 3-є вид., перероб. і доп. — К. : Європ. ун-т фінансів, інформ. систем, менеджм. і бізнесу, 2000. — 174 с.
51. Швец В.Е. "Менеджмент качества" в системе современного менеджмента. Стандарты и качество, 2004, №6, с. 48.
52. Юзьків Я., Цициліано О. Узагальнена оцінка ситуації у сфері стандартизації та суміжних видів діяльності // Стандартизація, сертифікація, якість. – 2008. – №3. – С. 25–39.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.