У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Формування екологічних цінностей за допомогою методу освічення та переконання
Количество страниц 21
ВУЗ Українська інженерно-педагогічна академія
Год сдачи 2012
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП 3
1ТЕОРЕТИЧНИЙ РОЗДІЛ. Педагогічні основи екологічного виховання учнів ПТНЗ шляхом використання методу освічення та перекрнання 4
1.1. Особливості екологічного виховання учнів ПТНЗ 4
1.2. Метод освічення та перекрнання як засіб екологічного виховання в ПТНЗ 5
Висновки до теоретичного розділу 14
2. ПРАКТИЧНИЙ РОЗДІЛ. Виховний захід для учнів ПТНЗ по темі «Природа наш дім» 15
Висновок до практичного розділу 23
ВИСНОВКИ 23
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 25


ВСТУП
Сучасні масштаби екологічних змін створюють реальну загрозу для життя людей. Забруднення повітря, водоймищ, ерозія ґрунтів і вирубування лісів у багатьох місцях досягли критичного рівня. Екологічна криза вимагає інтенсивного екологічного виховання підростаючого покоління зокрема і населення загалом.
Екологічне виховання — систематична педагогічна діяльність, спрямована на розвиток екологічної культури особистості.
Система екологічного виховання передбачає формування умінь аналізувати явища природи, бережливого ставлення до її багатств як надзвичайно важливого середовища існування людини.
Актуальність теми дослідження обумовлена сучасними соціально-педагогічними орієнтирами суверенної України щодо модернізації вітчизняної системи освіти, яка передбачає оновлення цілей, змісту і технологічного арсеналу професійної підготовки майбутніх фахівців у сфері педагогічної діяльності відповідно до загальносвітових процесів розвитку екологічно культурного суспільства.
Аналіз наукового фонду з проблеми формування екосвідомості особистості дозволяє виділити провідні напрямки її дослідження, а саме:
вивчення специфіки екологічної свідомості, її відносної самостійності серед інших форм суспільної свідомості;
визначення ролі зазначеного феномену в оптимізації взаємовідносин суспільства і природи;
дослідження сутності, структури та типологічної диференціації екосвідомості;
виявлення рівнів відображення екосвідомістю суспільного буття, зв’язку досліджуваного явища з екологічною діяльністю;
особливості, умови та шляхи формування і розвитку екологічної свідомості майбутніх учителів.
Об’єкт дослідження – навчально-виховний процес у професійно-технічних навчальних закладах.
Предмет дослідження – система екологічної освіти у професійно-технічних навчальних закладах різних типів.
Мета дослідження – розробити і обґрунтувати теоретико-методологічні засади системи екологічної освіти у професійно-технічних навчальних закладах як невід’ємної складової системи неперервної екологічної освіти.
Завдання дослідження:
1. Вивчити педагогічні умови ефективності екологічного виховання учнів у ПТНЗ.
2. З урахуванням виявлених умов розробити і експериментально перевірити педагогічні рекомендації з екологічного виховання учнів у ПТНЗ.
Гіпотеза дослідження: ефективність екологічного виховання учнів у ПТНЗ значно підвищиться з використанням методу організації діяльності і формування досвіду поведінки.
В.П. Максаковський вважає, що екологізація припускає розгляд людини в нерозривному зв'язку з середовищем. «Екологізація, як напрям, - відзначає він, - також характерна для всього міждисциплінарного комплексу наук, який досліджує взаємодію суспільства, виробництва і навколишнього середовища або екорозвиток
Підсумовуючи вислови дослідників з приводу трактування терміну «екологізація», слід зазначити, що він одержав безліч тлумачень: екологізація науки, техніка, освіти. На думку Н.Ф. Реймерса, загальна екологізація означає різнобічний, системніший, ніж раніше, підхід до об'єктивного світу і більше усвідомлення ролі природи в житті людини [31, c. 54].
За словами Н.М.Мамедова: «Слід надати пильну увагу таким питанням, як екологізація системи освіти, формування екологічної свідомості, підвищення соціально-екологічної відповідальності особи [25, c. 27]».
У своїх поглядах на екологічну освіту Н.М. Мамедов вважає, що екологізація припускає включення екологічних аспектів у всі освітні предмети, екологізацію процесу навчання, екологізацію середовища освітніх установ, екологізацію взаємостосунків вчитель-учень [25, c. 24].
Список литературы ВИСНОВКИ

На основі дослідження проблеми екологічного виховання у ПТНЗ можна стверджувати наступне:
1. Метод формування свідомості є невід'ємною складовою частиною навчально-виховного процесу в ПТНЗ, оскільки на основі добровільної участі і врахування пізнавальних інтересів учнів він дає можливість розширити знання про природу, сформувати вміння і навички дослідження біологічних явищ, розвинути творчі здібності дитини і збагатити досвід емоційно-ціннісного ставлення до довкілля.
2. Мета екологічного виховання –– формування відповідального ставлення до навколишнього середовища, що будуються на базі екологічної свідомості. Це передбачає дотримання моральних і правових принципів природокористування і втілення ідей щодо його оптимізації, активну діяльність з вивчення і охорони природи своєї місцевості.
3. Відповідальне ставлення людини до навколишнього середовища характеризується такими показниками особистості: – готовністю до грамотної екологічної поведінки і діяльності у навколишньому середовищі, у відповідності з мораллю і нормами права в суспільстві; – здатністю здійснювати науково обґрунтовані екологічні дії і займати активну життєву позицію, виявляти нетерпимість до безвідповідального ставлення до природи; – вмінням передбачати наслідки впливу людини на природу та вміння підпорядковувати всі види своєї діяльності вимогам раціонального природокористування ; – турботою про збагачення природних ресурсів.
4. Ціннісне ставлення до природи формується на основі взаємозв'язку раціонального і емоційного сприйняття довкілля. Ефективним засобом підвищення емоційності у сприйманні проблем довкілля є використання місцевих матеріалів в організації масових позакласних заходів: натуралістичних свят, кампаній тощо.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ


1. Блехцихин И.Я., Минеев В.А. Производственные силы СССР и окружающая среда: Проблемы и опыт исследования – М.: Мысль, 1981.–214с.
2. Букин А.П. В дружбе с людьми и природой: книга для учителя.- М.: Просвещение, 1991.- 159 с.
3. Васильев С.В., Захаров Д.В. Приемы географического прогнозирования в экологической подготовке учащихся общеобразовательных школ и профессиональных учебных заведений: Материалы научно-практической конференции, 16-18 июня 2004 г. – СПб.: Институт профтехобразования РАО, 2004. – 183 с.
4. Васильев. С.В. Экологизация географии или географизация экологии // География в школе. - 2000. - №7. -С. 52-54.
5. Герасимов И.П. Советская конструктивная география. – М.: Наука, 1976.- 342 с.
6. Голов В.П. Теоретические основы создания и применения системы и средств обучения географии в общественной школе: Дис. д-ра пед. наук. – М., 1993.– 53 с.
7. Дерябо С.Д., Ясвин В.П.. Экологическая педагогика и психология. – Ростов-на-Дону.: Феникс, 1996. – 316 с.
8. Дорошко О. М. Совершенствование подготовки будущих учителей начальной школы к осуществлению экологического воспитания младших школьников. Дис. канд. пед. наук. – К.,1988. -36 с.
9. Ердаков Л. Н. Экологическая сказка для первоклассников //Начальная школа. -1992, - № 11-12, - С. 19-22.
10. Жестнова Н. С. Состояние экологического воспитания учащихся. // НШ. – 1989. - №10- С. 11-14.
11. Жукова И. В помощь экологическому воспитанию учащихся. // НШ. – 1998. - №6. - С. 125-127.
12. Зверев И.Д. Организация экологического образования в школе. - М., 1990. – 265 с.
13. Зверев И.Д., Суравегина И.Т. и др. Экологическое образование школьников.- М., 1983. – 332 с.
14. Исаченко А.Г. География в современном мире: Книга для учителя. – М.: Просвещение, 1998. – 160c.
15. Кайгородов Д.М. Учебник по природоведению для учащихся гимназий. – М.: Наука, 1954. -218 с.
16. Калинин В. Формула экологического образования // Евразия. Природа и люди. - 1997.- №6. - С. 39–40.
17. Кароне Г.Н. К созданию методики экологического образования школьников// Вопросы психологии. – 1995. -№1. –С.29.
18. Кириллова З. П. Экологическое образование и воспитание школьников в процессе образования. - М.: Просвещение, 1983 – 295 с.
19. Коменский Я.А. Избранные педагогические сочинения, т. 2 – М.: Учпедиздат, 1955. - 652 с.
20. Кочуров Б.И. Интеграция географии и экологии: системный подход// География в школе. - 1998. - №6. - С. 15–21.
21. Крупская Н.К. Избранные педагогические произведения.- М.: Прогресс, 1978. -320 с.
22. Кучер Т.В. Экологическое воспитание учащихся. – М.: Просвещение, 1990. – 276 с.
23. Майорова М. Л. Интегрированное применение литературного материала на уроках природоведения // НШ. – 1999. - №12. - С. 60-61.
24. Максаковский В.П. О сквозных направлениях в школьной географии// География в школе. - 1998. - №1. - С. 45–50.
25. Мамедов Н.М. Концепция устойчивого развития и экологическое образование// Экология и география. – 1995. – № 3. - С.24– 28.
26. Николина В.В. Воспитание экологических ценностей у учащихся. - СПб., 1998. - 75 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
100





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.