У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Проблема розвитку креативності школярів
Количество страниц 30
ВУЗ Харківський державний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди
Год сдачи 2012
Содержание Зміст


Вступ ……………………………………………………………с. 3
1. Креативність та її розвиток як проблема сучасної психолого-педагогічної науки ……………….. ………………………………….с. 4
2. Деякі методики психологічної діагностики кретивності……………… …………………………………………….с. 21
Укладення………………………………………………………. с. 27
Література ………………………………….……………………с. 30




Вступ.

Тема даної роботи – «Проблема розвитку креативності школярів».
Вибір теми та її актуальність викликаний як нашим інтересом до даної проблеми, так і особливостями сучасної соціально-політичної та економічної ситуації в Україні. Саме система освіти (в тому числі – альтернативна) спроможна сьогодні в значній мірі взяти на себе функції збереження та примноження духовно-інтелектуального потенціалу українського суспільства, укріплення його стабільності. Саме в учбових закладах можна і треба не тільки дати учням необхідні знання, але і сформувати їх інтелектуальний кругогляд, намітити такий тип і рівень мислення, який дасть змогу особистості розкрити і використати свої потенційні можливості; сформувати кретивне мислення; виховати науково-творчий підхід до осмислення світу та людини. Все це створює необхідні умови та засновки щодо формування пізнавально та творчо активних громадян України.
Цю тему досліджували І.С. Аверіна, Г.В. Бурменська, В.Н. Дружинін, Н.С. Лейтес, І.М. Матюшкін, С. Меднік, Л.А. Попова, В.М. Слуцкій, Н.Б. Шумакова, Е.Н. Щеблакова, Ф. Баррон, Д. Фелдман, Дж. Фрідмен, Дж. Гілфорд, К. Хеллер, К. Перлетт, Р. Стернберг, Т. Тардіф, П. Торренс та інш.
Мета дослідження: вивчити сучасну психолого-педагогічну літературу щодо проблеми креативності і особливостей її розвитку у школярів.
Структура роботи: робота складається із вступу, двох теоретичних глав, укладення, списку використаної літератури.
Список литературы Укладення.

Перехідний період від однієї суспільно-економічної системи до іншої завжди повязаний з великими труднощами. Специфіка психологічних проблем сучасного періоду визначається необхідністю освоєння нового соціально-економічного та професіонального досвіду. З одного боку, нові професії, які зявились у звязку із розвитком ринкових відносин, не мають ще коренів у професіональній культурі нашого суспільства, з другого – чиниться тяжкий процес ломки стереотипів традиційних форм професіоналізації, які також зазнають змин у сучасних умовах. Важливим є також, що образ професії як когнітивне і емоційне утворення в певній мірі змінює систему загальних орієнтирів у суспільній та індивідуальній усвідомленості людей. Раніш ідеальний образ професіонала в значній мірі був повязаний із образом конкретних людей та їх професіональною біографією, їх певними професіональними цінностями (інколи це був збірний образ, але він володів тою конкретністю, яка спонукала процесу ідентифікації. Зараз можна спостерігати, що “ідеальний образ професіонала” змінюється “ідеальним образом життя” (“американський”, “європейський”, “нових росіян” тощо). Невизначеність ціносних уявлень про саму професію зміщує орієнтири до вибору кращого, бажаного образу життя, за допомогою професії, яка вже виступає засобом досягнення цього образу життя, але не його істотною частиною.
Зміна ціносних орієнтацій, розчарування в економічних та соціальних реформах обумовлює відношення до освіти.
У суспільстві періодично змінюється громадська думка стосовно оствіти. В країнах Східної Америки та Європи стадія оптимізма спостерігалась після другої світової війни, особливо у 50-60 р.р. Наприкінці 60-х років наступив період розчарування. Як наслідок, виникло більш критичне ставлення до системи освіти та підвищились вимоги до віддачи коштів, які вкладуються в освіту. В залежності з цим законом спостерігається зміна моделей управління освітою.
На стадії оптимізму освіта є корисною і на вчителів дивлятьсья як на добровільних розповсюджувачей культури. В цей період професія вчителя приймається як корисна і компетентність вчителя не ставиться під сумнів. Виникає тенденція до розширення функцій вчителів. Крім відповідності за розвиток навчально-пізнавальних здібностей дітей на нього може бути покладене завдання соціального та емоціонального виховання.
На стадії розчарування складається думка, що система не справляється із своїм завданням, не забезпечує очикуваних від неї економіних та соціальних вигод. Професія вчителя сприймається як марна і майстерність педагога ставиться під сумнів.
Як наслідок періодична зміна моделей управління освітою викликає і зміну критеріїв якості роботи вчителя і призводить до збільшення у вибірках вчителів, що працюють долі викладачів, які задовольняють критеріям нової моделі управління освітою.
За соціологічними даними, в нашій країні збільшення числа шкіл, в яких є поглиблене вивчення якого-небудь предмету, спрстерігався з 70-х р.р і досяг піку у 90-х р.р. Ця динаміка зростання відбиває тенденцію, що прогресує до впровадження більш жорстких моделей управління освітою.
Одна з головних особливостей сучасної освіти складається у розвитку в учнів заінтересованості та потреби у самозміні. Перетворення учня в субєкта, який заінтересований в самозміні, обумовлює подальше становлення його як професфіонала, який здібний будувати свою діяльність, змінювати її та розвивати.

Організація навчально-виховного процесу на сучасному етапі розвитку українського суспільства, за нашим поглядом, повинная бути спрямована не тільки на надання дитині відповідних знань, умінь та навичок, не тільки на ранню профорієнтацію дітей та полегшення їх наступної адаптації до процесу навчання в технікумі та вузі, але й на всебічний розвиток можливостей дітей, в тому числі – на розвиток креативності.
Креативність – це творчі можливості людини, які відбиваються в мисленні, почуттях, контактах, окремих видах діяльності, характеризують особистість в цілому і (або) окремі сторони, продукти діяльності, процес їх створення.
Виділяють наступні основні умови розвитку творчого мислення: ситуації незавершеності або відкритості на відміну від жорстко заданих і які контролюються; вирішення та відзнака питань; стимулювання відповідності та незалежності; акцент на самостійних розробках, почуттях; увага до інтересів дітей з боку дорослих та однолітків.
Розвитку креативності перешкоджують: запобігання ризику; прагнення до успіху будь-якою ціною; жорсткі стереотипи у мисленні та поведінці; конформність.
Завдання всього педагогічного колективу сучасної школи – організація навчально-виховної діяльності, яка створювала б умови для розвитку креативності у учнів и сприяла б нейтралізації чинників, які цей розвиток затруднюють.
Для цього, зокрема, необхідно знати і враховувати особистісні якості старшокласників та їх вчителів, сприяти їх розвитку і вміти їх коректувати.








Л і т е р а т у р а.

1. Аверина И.С., Щебланова Е.И., Перлет К. Адаптация Мюнхенских тестов познавательных способностей для одаренных учащихся // Вопр. психол. 1991. № 5. С. 173-178.
2. Гильбух Ю.З. Внимание: одаренные дети. М.: Знание, 1991.
3. Клименко В.В. Психологические тесты таланта. Х.: Фолио, 1996.
4. Лейтес Н.С. Возрастная одаренность и индивидуальные различия // Избр. труды. М.: Изд-во «Ин-т практ. психологии»; Воронеж: НПО “МОДЭК”, 1997.
5. Матюшкин А.М. Концепция творческой одаренности // Вопр. психол. 1989. № 6. С. 29-33.
6. Одаренные дети. М., 1991.
7. Основные современные концепции творчества и одаренности / Под ред. Д.Б. Богоявленской. М.: Молодая гвардия, 1997.
8. Психология одаренности детей и подростков / Под ред. Н.С. Лейтеса. М.: Изд. центр «Академия», 1996.
9. Хеллер К.А., Перлет К., Сиервальд В. Лонгитюдное исследование одаренности // Вопр. психол. 1991. № 2. С. 120-127.
10. Шумакова Н.Б. Междисциплинарный подход к обучению одаренных детей // Вопр. психол. 1996. № 3. С. 34-43.
11. Щебланова Е.И. Динамика когнитивных и некогнитивных показателей одаренности у младших школьников // Вопр. психол. 1998. № 4. С. 111-122.
12. Щебланова Е.И., Аверина И.С. Современные лонгитюдные исследования одаренности // Вопр. психол. 1994. № 6. С. 134-140.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
100





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.