У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Діагностика та корекція дитячих страхів
Количество страниц 33
ВУЗ СУМСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2012
Содержание ЗМІСТ
Вступ……………………………………………………………………………
Розділ I Страх і види тривожності…………………………………………
1.1. Сутність страху...................................................................................
1.2. Страх і тривога………………………………………………………….
1.3. Дві групи ознак тривоги………………………………………………..
1.4. Причини і наслідки тривожних хвилювань…………………………
1.5. Причини страху…………………………………………………………
1.6. Фактори шкільної тривожності…………………………………………
Розділ II Діагностика та корекція дитячих страхів……………………………..
2.1. Виявлення страхів у дітей………………………………………………
2.1.1. Методика виявлення страху за допомогою тесту тривожності (Р.Теммл, М. Дорки, В. Амен)…………………………………………………..
2.1.2. Тест "Незакінчені речення" А. І. Захарова………………………….
2.2. Аналіз рівня тривожності й страху молодших школярів…………
2.3. Фактори, що знижують тривожність………….……………………...
2.4. Подолання страхів та тривожності у дітей…………………………
Висновки………………………………………………………………………
Список використаних джерел………………………………………………
Додаток 1. Методики виявлення страхів…………………………………………
1.1. Методика виявлення страху за допомогою тесту тривожності (Р.Теммл, М. Дорки, В. Амен)…………………………………………
1.2. Тест "Незакінчені речення" А. І. Захарова ………………………







ВСТУП

Актуальність роботи
Проблема тривожності є однією з найбільш актуальних проблем у сучасній психології. Серед негативних переживань - тривожність займає особливе місце, часто вона призводить до зниження працездатності, продуктивності діяльності, до труднощів у спілкуванні. Тривожність робить істотний вплив і на самооцінку молодшого школяра. Прагнучи уникнути поразки, він усувається від діяльності, або ставить все на досягнення успіху в конкретній ситуації і так втомлюється, що "провалюється" в інших ситуаціях. І все це підсилює страх невдачі, тривожність зростає, стаючи постійної перешкодою.
І батькам, і вчителям добре відомо, наскільки болісно протікають роки навчання для тривожних дітей. Адже шкільна пора - основна частина дитинства: це час формування особистості, вибору життєвого шляху на якому ми вчимося опановувати соціальними нормами і правилами. Якщо ж лейтмотивом переживань школяра виявляються тривога і невпевненість у собі, то й особистість формується тривожна, недовірлива.
Таким чином, питання вивчення дитячої тривожності займають значне місце в сучасній психології. Серед найбільш злободенних питань - виявлення причин виникнення та способів корекції тривожної поведінки.
Огляд дослідження з проблематики
Проблемою страхів молодшого шкільного віку займалися багато вчених. Боулбі [3, с. 43], у своїх працях широко розкрив причини дитячих страхів. Багато часу присвятив проблемі страхів Захаров А.І. [4, с.12]. Згідно з його «концепції травматичної обусловлення» події або ситуації, які викликають біль, можуть викликати страх незалежно від наявного відчуття болю. Знання того, що «має бути боляче» негативно впливає на процес очікування і на сам результат, у зв'язку з високою навіюваністю в цьому віці. У той же час Захаров стверджує, що «... дитячі страхи, якщо до них правильно ставитися, розуміти причини їх появи, найчастіше зникають безслідно ...» [4, с.5].
Об'єкт дослідження - тривожність і механізми виявлення соціальних і інстинктивно опосередкованих форм дитячих страхів.
Предмет даного дослідження – тривожність і страхи молодших школярів.
Метою даного дослідження є вивчення і успішне виявлення проблеми появи страху і тривожності. Проаналізувати причини її появи, виявити закономірності, а також визначити оптимальну стратегію для подолання даної проблеми у дітей молодшого шкільного віку.
Завдання дослідження:
1. Здійснити теоретичний аналіз існуючих досліджень з проблеми тривожності і страхів дітей молодшого шкільного віку.
2. Виявити дітей із шкільною тривожністю і рівень тривожності у молодших школярів.
3. Виявити причини появи страху у дітей молодшого шкільного віку.
Гіпотеза: Існує залежність між рівнем тривожності і соціально опосередкованими страхами у дітей молодшого шкільного віку.
Методи дослідження:
Теоретичні: аналіз і синтез літературних джерел
Емпіричні: спостереження і тестування (тест «Незакінчені речення» Захарова А.І. і методика виявлення страху за допомогою тесту тривожності Р.Теммл, М.Дорки, В.Амен).
Теоретичне значення роботи полягає в поглибленні уявлень про важливість пильної уваги і серйозного вивчення з боку дорослих тривожності молодших школярів. Адже тоді можна своєчасно зробити ряд відповідних заходів і не допустити надмірного розростання страхів, які підривають активність і упевненість у собі, що перешкоджають повноцінному спілкуванню і розкриттю нових можливостей у молодших школярів.
Практичне значення роботи: дізнатися і зрозуміти хвилювання внутрішнього світу молодших школярів, щоб допомогти їм у подоланні своїх страхів і розвинути впевненість в собі.
Структура курсової роботи складається з вступу, в якому міститься актуальність, огляд дослідження, об'єкт, предмет, мета, завдання даної роботи, гіпотеза, методи дослідження, теоретичне і практичне значення роботи; двох розділів, у першому розкрито поняття і причини тривожності й страху, поява і подолання страхів у дітей молодшого шкільного віку, у другому розділі проведено експериментальне дослідження, щоб дізнатися рівень тривожності і виявити страхи у молодших школярів; висновки; список використаних джерел.
Список литературы Висновки
Нестабільність нашого життя, багаточисельні соціальні проблеми, труднощі у вихованні дітей в родині і цілий ряд інших чинників — ось причини появи різних страхів у сучасних дітей. Проведені дослідження показали, що, працюючи з тривожними дітьми, необхідно враховувати їх специфічне ставлення до успіху, невдачі, оцінювання та результату. Тривожні діти дуже чутливі до результатів своєї діяльності і бояться своїх поразок. Їм важко оцінити результати своєї діяльності, як правило, вони чекають оцінки від дорослого. Крім того, тривожність майже завжди супроводжується такими симптомокомплексами, як незахищеність, недовіра до себе, конфліктність, почуття неповноцінності, труднощі в спілкуванні, депресивність, іноді ворожістю.
Але існують і страхи, виникнення яких не пов'язане з навчальною діяльністю. Як виявили дослідження, діти в групі випробуваних у молодшому шкільному віці (7 -9 років) бояться: стихій (вогонь, вода, висота, глибина і т.д.), темряви та страждають арахнофобією.
Як видно з дослідження- у будь-якому класі є тривожні діти або діти, які відчувають страхи в різних областях діяльності. Учитель, працюючи з такими дітьми, повинен проводити роботу по зняттю шкільної тривожності і страхів. Заняття проводяться використовуючи окремі методи і прийоми. Але необхідно враховувати, що така робота буде мати ефект тільки при створенні сприятливих умов у сім'ї та школі, де підтримується здорова дружня атмосфера та умови для вмотивованою та успішної діяльності дитини. Тобто: розуміння відчуттів і бажань дітей, їх внутрішнього світу, а також позитивний приклад батьків, самокритичне визнання своїх недоліків і їх подолання, перебудова неправильних, неадекватних стосунків з дитиною, гнучкість і безпосередність у вихованні, зменшення тривожності, зайвої опіки і надмірного контролю створюють необхідні передумови для успішного усунення страхів.

Побудувавши роботу таким чином, можна своєчасно зробити ряд відповідних заходів і не допустити надмірного збільшення страхів, переходу в підлітковому віці в більш менш стійкі риси особистості, які збавляють активність і впевненість в собі, що перешкоджають повноцінному спілкуванню і розкриттю нових можливостей.
Підсумувавши це дослідження, можна сміливо сказати: звільнення від тривожності можливе, якщо дорослі зрозуміють, що будь-яка дитина - відмінник або двієчник, рухливий або повільний, заслуговує на любов і пошану; цінність людини саме в ній, перш за все в її моральних якостях, а не у винагородах, оцінках і інших умовних знаках благополуччя.






Список використаних джерел:
1. Павлов И.П. Двадцатилетний опыт объективного изучения высшей нервной деятельности (поведения) животных.// Редакция, послесловие и примечания Э.А.Асратяна// Киев: «Наука», 1973.-168с.
2. Тиллих П. Мужество быть. // Избранное. // Москва: «Юрист», 1995.- 99 с.
3. Боулби Джон Привязанность//Киев: «Гардарики», 2003.-147 с.
4. Захаров А.И. Ночные и дневные страхи у детей.// Санкт-Петербург:
«Издательство СОЮЗ», 2000.-82 с.
5. Навч. посіб. Скрипченко О.В., Долинська Л.В., Огороднійчук З.В. та ін. Вікова та педагогічна психологія //Київ: Просвіта, 2001. -с. 188-189.
6. Горбатенко І.Ю., Івашина Г.О. Основи наукових досліджень// Підручник// Херсон, 2001. –с. 342.
7. Периодическое издание //Психологическая газета//Науменко Е.Н. статья Тревожные дети// Киев, ноябрь 2010.
6. Овчарова Р.В. Практическая психология// Москва: «Сфера», 1996.- 231с.
7. Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте//СПб.: "Питер", 2008.
8. Захаров А.И. Как преодолеть страхи у детей//Москва: Педагогика, 1986.
9. Прихожан А.М. Тревожность у детей и подростков: Психологическая природа и возрастная динамика//Москва-Воронеж., 2000.
10. Прихожан А.М. Психокоррекционная работа с тревожными детьми//Москва: Знание, 1990.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.