У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название ПОДОЛАННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ
Количество страниц 40
ВУЗ КІРОВОГРАДСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА
Год сдачи 2012
Содержание ЗМІСТ
Вступ 3
Розділ 1. Теоретичні основи подолання психологічних проблем обдарованих дітей 6
1.1. Сутність явища обдарованості 6
1.2. Аналіз сучасних досліджень і публікацій з питань обдарованості 11
1.3. Психологічні проблеми обдарованих дітей та шляхи їхнього
подолання 16
Розділ 2. Аналіз результатів психодіагностичної роботи та корекційної роботи дослідження проблем обдарованих дітей 26
2.1. Організація та проведення експериментальної роботи 26
2.2. Кількісна та якісна обробка результатів 30
2.3. Обґрунтування і перевірка ефективності корекційної програми 31
Висновки 37
Список літератури 38





Вступ

Актуальність теми дослідження. Духовне оновлення та національне відродження України, докорінні зміни, які пов’язані з переходом до нових економічних відносин в усіх сферах життя суспільства, вимагають нових підходів до вирішення проблем освіти й виховання підростаючого покоління. Стан освіти демонструє ефективність і надійність перетворювальних явищ та подій сьогодення, коли успіх розвитку суспільства та престиж держави визначаються результатами творчої діяльності всіх громадян. Обдарованість і розвиток творчих здібностей особистості виступають умовою перетворення, оновлення і гармонійного розвитку нашої держави.
Сьогодні ж проблема виховання обдарованої особистості стала невід'ємною частиною нашого життя, нагальною потребою сучасного етапу розвитку людства, від вирішення якої певною мірою залежить і подальший розвиток нашої цивілізації. Саме тому розвиток творчих здібностей людини набуває особливої актуальності, потребує якісно нового підходу до освіти на основі інтеграції зусиль учених, педагогів, громадськості всіх країн. Для України, яка прагне до статусу розвиненої, правової і демократичної держави, створення системи розвитку обдарованої особистості є необхідною умовою досягнення успіху на цьому шляху. Нині і сама доля України залежить від того, наскільки ефективно будуть реалізовані інтелектуальні, творчі можливості її народу, кожного громадянина. Ось чому великого значення набуває науково-педагогічне вирішення цієї проблеми, зокрема вияв і розвиток здібностей і таланту кожної дитини.
Слід зазначити, що чинна система загальної освіти спрямована на формування визначеного обсягу знань у продовж певного періоду навчання. Така організація освітнього процесу, приносячи позитивний соціальний ефект, все ж пов’язана з недостатньою увагою до навчальних потреб і психологічних проблем обдарованих учнів. Відтак в організації освіти є істотна проблема, вирішення якої є актуальним.
Вельми складна проблема психологічної природи обдарованості перебуває в центрі уваги багатьох психологів (Г.С. Костюк, Н.С. Лейтес, Ф. Баррон, Дж. Гілфорд, К. Тейлор, П. Торренс). У психологічній літературі безпосередньо розглядається і проблема труднощів, що виникають у навчанні обдарованих дітей (К. Геллер, С. Ланджоул, С. Майлз, С. Марленд, Х. Пассов, О.І. Щебланова, Дж. Фримен). Дослідниками передусім відзначається недостатній психологічний рівень підготовки вчителя до роботи з талановитими учнями й негативні наслідки некомпетентного підходу до роботи з дітьми, що виявляють нестандартність у мисленні й поведінці (Д. Вебб, Е. Мекстрот, С. Толан, П. Торренс).
Об’єкт дослідження – обдарованість як психологічна якість особистості школяра.
Предмет – психологічні проблеми обдарованих дітей та шляхи їхнього подолання.
Мета – дослідити можливості створення, сприятливих для особистісного розвитку та навчальної діяльності, способів психологічної організації обдарованих дітей у начально-виховному процесі школи.
Гіпотеза дослідження: психологічні проблеми обдарованих дітей можна вирішити, якщо враховувати належною мірою особливості обдарованих учнів під час навчально-виховного процесу.
Завдання дослідження:
1) з’ясувати сутність явища обдарованості;
2) простежити сучасні тенденції дослідження проблеми обдарованості, визначити психологічні проблеми обдарованих дітей й основні теоретико-методологічні підходи до їхнього розв’язання у контексті завдань вікової та педагогічної психології;
3) визначити й обґрунтувати склад комплексу психологічних методик для виявлення обдарованих учнів;
4) провести експериментальну роботу з теми дослідження;
5) розробити програму профілактики та корекції психологічних проблем обдарованих дітей та перевірити її ефективність на практиці.
Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення наукових джерел за проблеми дослідження; спостереження; бесіда; психодіагностичні методики: тест Дж. Равена, “Опитувальник пізнавальної активності”, опитувальник Г. Девіса, Тест П. Торренса; експеримент; психологічний аналіз отриманих результатів.
Список литературы Висновки
Психологічні проблеми обдарованих дітей має вагоме психолого-педагогічне значення. Повноцінний інтелектуальний і особистісний розвиток обдарованих учнів – передумова їхньої успішної навчальної діяльності та соціалізації – безпосередньо залежить від взаємин із педагогом. Адже саме вчитель визначає способи застосування загальних організаційних норм, маючи змогу надавати їм форм, сприятливих для обдарованих учнів.
У ході дослідження ми визначили обдарованість як багатоаспектне, різнорівневе явище, яке проявляється у різних видах інтелектуальних здібностей і розгортається в особистісно-значущих видах діяльності. Подолання психологічних проблем у роботі з обдарованими учнями залежить від можливості реалізації творчого потенціалу суб’єктів педагогічного процесу, педагогічних умінь і особистісних якостей учителів, врахування мотиваційно-особистісних особливостей учнів, наявності відповідних соціальних умов.
Шкільна дезадаптація обдарованих дітей зумовлюється передусім недостатністю психологічної підготовки вчителя до роботи з ними: невмінням педагогів своєчасно й адекватно виявляти обдарованість, включно з “прихованою”; невпевненістю у власних можливостях, відтворювальним характером навчання, “професійною деформацією” особистості вчителя, ригідністю мислення.
Учні, щодо яких висуваються вимоги виявляти „обдарованість”, стикаються з істотним тиском. Вимоги і очікування педагогів і класних колективів ніколи не бувають реалізованими, що і зумовлює дезадаптацію обдарованих дітей.


Список літератури
1. Guilford J.p., Hoepfner R. The analysis of intelligence. – N.-Y., 1971.
2. Thurstone L.L., Thurstone T.G. Factorial studies of intelligence // psychometric Monographs. – 1941. – № 2. – p. 37– 45.
3. Torrance E.p. Guiding creative talent: Englewood Cliffs. – N.-Y.: prentice-Hall, 1962.
4. Torrance E.p. Scientific views of creativity and factors affecting its growth // Daedalus: Creativity and Learning. – 1965. – p. 663– 679.
5. Богоявленская Д.Б. Интеллектуальная активность как проблема творчества. – Ростов-на-Дону: РГУ, 1983.
6. Гнатко М.М. Психологічна діагностика обдарованості: Метод. реком. – Луцьк: ВВ МАНУ, 1996.
7. Гнатко М.М. Психологічні передумови організації роботи з обдарованими індивідумами: Метод. реком. – Луцьк: ВВ МАНУ, 1996.
8. Гнатко Н.М. Проблема креативности и явление подражания. – М.: ИП РАН, 1994.
9. Дружинин В.Н. Психология общих способностей. – М.: Латерна, Вита, 1995.
10. Пономарев Я.А. Психология творчества. – М.: Наука, 1976. – С.33–35.
11. Програма "Обдарована дитина" гімназії № 143 м. Києва // Обдарована дитина. – 2006. – № 5. – С. 17-21.
12. Психологические вопросы выявления одаренности: Сб. науч. труд. / Авт.- сост.: В.А.Моляко, Е.И.Кульчицкая, Н.И.Литвинова. – К.: Знание, 1992.
13. Психолого-дидактична програма "Обдаровані діти" // Завуч. – 2003. – № 17-18 (спецвипуск). – С. 27-28.
14. Сазоненко Г.С. Педагогіка успіху (досвід становлення акмеологічної системи ліцею). – К.: Гнозис, 2004. – 684 с.
15. Теплов Б.М. Проблемы индивидуальных различий. – М.: Наука, 1961.
16. Холодная М.А. Существует ли интеллект как психическая реальность // Вопр. психол. – 1990.– № 5. – С. 123–127.
17. Шадриков В.Д. Способности, одаренность, талант // Развитие и диагностика способностей / Отв. ред.: В.Н.Дружинин, В.Д.Шадриков. – М.: Наука, 1991. – С. 5–13.
18. Пізнавальні процеси і здібності в навчанні / за редакцією Шадрикова В.Д. - М.: Освіта, 1990.
19. Психологія: Підручник / Ю.Л.Трофімов, В.В.Рибалка, П.А.Гончарук та ін. – К., 2000.
20. Рибалка В.В. Психологія розвитку творчої особистості. – К., 1996.
21. Шелдом С. Людина і її здібності. Ст-П., Коммерсант, 1995.
22. Сазоненко Г.С. Педагогіка успіху (досвід становлення акмеологічної системи ліцею). – К.: Гнозис, 2004. – 684 с.
23. Музика О.Л. Творчість з позицій суб’єктно-ціннісного аналізу // Актуальні проблеми науково-методичного забезпечення освітньої практики в системі післядипломної педагогічної освіти: наук.-метод. зб. / За ред. М.М. Забродського. – Київ-Житомир: ЖОІППО, 2006. – С. 118-126.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
150





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.